Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:17
dennisfr schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:44:
[...]

Ik weet dat je niet vervelend bedoeld.
Het punt is:
  • ik ik heb de 16" Astana velgen
  • ik ik rij behoorlijk bewust, ik probeer de auto zo veel mogelijk te laten rollen en als ik moet remmen, zo veel mogelijk door te recupereren
  • ik zet zoveel mogelijk de stoelverwarming aan, zodat de gewone verwarming (warmtepomp) uit kan blijven
Tegelijkertijd heb ik gewoon een bepaald traject dat ik moet afleggen en ik moet me ook realiseren dat ik niet alleen ben op de weg en een beetje met het verkeer mee moet. Al die dingen gecombineerd zorgen ervoor dat mijn accu na 200 km echt leeg is in deze tijd van het jaar en dat gaat nog minder worden als het echt koud wordt.
Als ik daarmee nu echt onder het gemiddelde zou scoren qua verbruik, had ik iets om over na te denken, maar dat is niet geval. Dat jij in deze tijd van het jaar nog 11 a 12 kWh/100km kunt rijden op een lang stuk met relatief hoge gemiddelde snelheid is heel knap en exceptioneel, maar ik vraag me af hoe? Ik heb voor zomerbanden en achter All Seasons en dat zal 1 a 2 % verschil maken op het gehele verbruik, maar meer niet.

Overigens: ik vraag me af of ik niet wat slechte cellen in mijn accu heb: ik had donderdag de auto geparkeerd met 65 km range resterend, vrijdagochtend kwam ik op mijn werk met 40 km resterend (na 23 km), vrijdagmiddag stap ik in en was er plots nog maar 30 km range en ik kom thuis (weer 23 km) met nog 1 kilometer resterend. Toch weer stressvol het weekend in. Ik kan de accu laten testen, maar ik weet niet of ik het antwoord wil weten...😅
(Auto is van 12-2019 en 76000km)
Duidelijk,
Ik denk dat je accu niet slecht is.
Je krijgt dan wel een foutmelding.
Laten testen kan natuurlijk altijd, maar ik zou het geld in mijn zak houden.
Gewoon vol laden en met een voorverwarmde auto vertrekken.
Suc6
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste