• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:30
dennisfr schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 08:44:
[...]

Ik weet dat je niet vervelend bedoeld.
Het punt is:
  • ik ik heb de 16" Astana velgen
  • ik ik rij behoorlijk bewust, ik probeer de auto zo veel mogelijk te laten rollen en als ik moet remmen, zo veel mogelijk door te recupereren
  • ik zet zoveel mogelijk de stoelverwarming aan, zodat de gewone verwarming (warmtepomp) uit kan blijven
Tegelijkertijd heb ik gewoon een bepaald traject dat ik moet afleggen en ik moet me ook realiseren dat ik niet alleen ben op de weg en een beetje met het verkeer mee moet. Al die dingen gecombineerd zorgen ervoor dat mijn accu na 200 km echt leeg is in deze tijd van het jaar en dat gaat nog minder worden als het echt koud wordt.
Als ik daarmee nu echt onder het gemiddelde zou scoren qua verbruik, had ik iets om over na te denken, maar dat is niet geval. Dat jij in deze tijd van het jaar nog 11 a 12 kWh/100km kunt rijden op een lang stuk met relatief hoge gemiddelde snelheid is heel knap en exceptioneel, maar ik vraag me af hoe? Ik heb voor zomerbanden en achter All Seasons en dat zal 1 a 2 % verschil maken op het gehele verbruik, maar meer niet.

Overigens: ik vraag me af of ik niet wat slechte cellen in mijn accu heb: ik had donderdag de auto geparkeerd met 65 km range resterend, vrijdagochtend kwam ik op mijn werk met 40 km resterend (na 23 km), vrijdagmiddag stap ik in en was er plots nog maar 30 km range en ik kom thuis (weer 23 km) met nog 1 kilometer resterend. Toch weer stressvol het weekend in. Ik kan de accu laten testen, maar ik weet niet of ik het antwoord wil weten...😅
(Auto is van 12-2019 en 76000km)
Duidelijk,
Ik denk dat je accu niet slecht is.
Je krijgt dan wel een foutmelding.
Laten testen kan natuurlijk altijd, maar ik zou het geld in mijn zak houden.
Gewoon vol laden en met een voorverwarmde auto vertrekken.
Suc6

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:56
sjurres schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:25:
Dit is wel een stuk beter inderdaad.

[Afbeelding]

[...]
Hmzz, zou je dat zelf kunnen doen? Kan niet zo gauw van die volledige "sticker" set vinden :+.

6200 Wp | eGolf 32kWh | ESS Victron 18kWh

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-12 23:08
Binnenkort heb ik nieuwe banden nodig en nu twijfel ik tussen zomerbanden of all season banden.

Wat hebben jullie? Winter en zomerbanden wisselen vind ik teveel gedoe.

• 201WD
Ik heb 3 sets ,
1x 16 inch zomer met Bridgestone, die rijden het zuinigst
1x 16 inch allweather Michelin,
die liggen er nu onder, iets meer verbruik en maken meer geluid
1x 17 inch zomer met Continental en Dunlop, mooie velgen maar hoger verbruik

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-12 22:08

nrg

Untouchablezz20 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:57:
Binnenkort heb ik nieuwe banden nodig en nu twijfel ik tussen zomerbanden of all season banden.

Ik kom van Bridgestone zomerbanden en rij nu op Michelin CrossClimate 3 en vind de impact op het verbruik wel meevallen tot nu toe. Lastig om echt de impact van puur de banden aan te geven ivm andere variabelen die ook zijn veranderd (vooral temperatuur), maar voor mij is het beetje minder range het absoluut waard tov jaarlijks 2x wisselen.

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-12 09:55
De app werkte de afgelopen week vrij vlot, tot gisteren. Laadpaalinfo klopt niet, opdrachten versturen naar de auto duurt lang met een foutmelding hier en daar. Anderen ook last van?

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:42
IMWhizzle schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 05:20:
De app werkte de afgelopen week vrij vlot, tot gisteren. Laadpaalinfo klopt niet, opdrachten versturen naar de auto duurt lang met een foutmelding hier en daar. Anderen ook last van?
Ja je wordt er moe van.

Trage rot app, telkens opnieuw aanmelden ook.

Het is bizar dat dit zo slecht werkt in 2025

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
sjurres schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 06:31:
[...]

Ja je wordt er moe van.

Trage rot app, telkens opnieuw aanmelden ook.

Het is bizar dat dit zo slecht werkt in 2025
Dat is al zo sinds 2018, dat gaat echt nooit meer beter worden. Het is echt schandalig.

All-electric.

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-12 09:55
Is er een module beschikbaar die 4g of 5g ondersteunt? Misschien dat dat helpt.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:30
IMWhizzle schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:41:
Is er een module beschikbaar die 4g of 5g ondersteunt? Misschien dat dat helpt.
Volgens mij heeft de Discover Pro Wi-Fi. Je zou in theorie een 5G dongle kunnen kopen, maar hoe/wat precies zou uitgezocht moeten worden :-)

• nicoPar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-12 12:40
Untouchablezz20 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:57:

Ik heb er na de turanza's nieuwe all seasons opgelegd. Heel tevreden van. Continental all season contact 2

• nicoPar
Recent stinkt mijn e-golf naar vuilnis.

Toevallig kwamen de eerste symptomen na veel regenval wanneer een achterdeur vervangen was. Terug naar de carrossier geweest want die beweerde dat het niet aan hen lag. Dat afvoer goed is, maar als het hard regent loopt er soms water via vergrendeling van de deur eruit. "Normaal bij golfjes zeiden ze". Nu weer veel regen en op natte dagen stinkt de wagen vanbinnen echt naar natte hond. Vorig jaar is interieurfilter vervangen. Ik lees ook dat het kan komen door schimmelgroei in luchtsysteem of geblokkeerde condensafvoerpijp. Hebben jullie dit ook al eerder gehad?

• Untouchablezz20
nicoPar schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 20:32:
[...]

Ik heb er na de turanza's nieuwe all seasons opgelegd. Heel tevreden van. Continental all season contact 2
Kun je al iets zeggen over het verbruik? Dus je bent tevreden over de Continentals?

• nicoPar
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 21:41:
[...]

Kun je al iets zeggen over het verbruik? Dus je bent tevreden over de Continentals?
Zeker. Ik zie geen hele grote impact op verbruik maar ik doe amper 8k km per jaar en meestal kleine wegen.

• nicoPar
Nog iemand die al eens een muffe vuilnisgeur heeft gehad in zijn e-golf? Geen idee waar die vandaan komt. Stoort me mateloos.

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-12 07:09
nicoPar schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:49:
Nog iemand die al eens een muffe vuilnisgeur heeft gehad in zijn e-golf? Geen idee waar die vandaan komt. Stoort me mateloos.
Check eens achter de klepjes van je achterlichten.
Het wil daar wel eens gaan lekken door de "roosters".

VW egolf 2020

• sjurres
RonJ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:33:
[...]

Dat is al zo sinds 2018, dat gaat echt nooit meer beter worden. Het is echt schandalig.
In de zomer had ik er geen last van. Maar alvast dat sing voorverwarmen is wel lekker. Je wordt er doodziek van. 9 van de 10 keer doet ie het gewoon niet.

Ook rij gegevens inladen is teveel gevraagd.
Begint nu toch wel een frustratie puntje te worden. Duitser onwaardig, echt droevig.

Ding staat hier op de wifi.

• 201WD
Hier geen last van.
Werkt prima met, incl ruitverwarming.
Nooit ijskrabber.
Buurman staat er naast met een benzine Golf, flink krabben en auto met draaiende motor en beslagen ruiten . Hij kijkt elke keer weer als we direct in stappen en wegrijden..

• sjurres
Ja maar jij hebt een golf die hebben ze een miljoen keer extra gecontroleerd ofzo, app is goed. Rijdt 1 op 12 op de snelweg, dat is geen vergelijk

• Untouchablezz20
Iemand van 16 inch Astana naar 17 inch Madrid velgen gegaan? Met hoeveel gaat het verbruik omhoog?

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:52
Untouchablezz20 schreef op zondag 30 november 2025 @ 15:25:
Iemand van 16 inch Astana naar 17 inch Madrid velgen gegaan? Met hoeveel gaat het verbruik omhoog?
Die discussie is onlangs uitgebreid gevoerd: ik zal niet in herhaling vallen, maar het is in ieder geval van meer factoren afhankelijk dan alleen de diameter van de velg. Bandtype (zomer/winter/All season) hetzelfde, en hou je dezelfde bandbreedte (205mm)?

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:56
RonJ schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:33:
[...]
Hier anders geen last er van, vooral de afgelopen jaar (uitgezonderd de storing van laatst) werkt het feilloos.
sjurres schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 10:16:
[...]
In de zomer had ik er geen last van. Maar alvast dat sing voorverwarmen is wel lekker. Je wordt er doodziek van. 9 van de 10 keer doet ie het gewoon niet.

Ook rij gegevens inladen is teveel gevraagd.
Begint nu toch wel een frustratie puntje te worden. Duitser onwaardig, echt droevig.

Ding staat hier op de wifi.
Hier totaal geen last er van, 3jr geleden toen ik de eGolf kocht had ik vaker dat ie eruit lag of niet deed maar afgelopen jaar (uitgezonderd de storing van laatst) werkt het feilloos.
turkeyhakan schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:42:
[...]
Volgens mij heeft de Discover Pro Wi-Fi. Je zou in theorie een 5G dongle kunnen kopen, maar hoe/wat precies zou uitgezocht moeten worden :-)
Gaat niet werken,

Heb zelf een originele dongle aangeschaft toen ik problemen had met carnet aanmelden. Bediening via de app gaat via aparte module via 2G/3G.

6200 Wp | eGolf 32kWh | ESS Victron 18kWh

• sjurres
Vandaag een setje 16" originele velgen opgehaald, 1 setje zomerbanden en 1 setje winterbanden.

Ben benieuwd, moet de set met winterbanden even voorzien van 2 nieuwe bandjes, dan kan het testen beginnen

• Untouchablezz20
sjurres schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 19:16:
Vandaag een setje 16" originele velgen opgehaald, 1 setje zomerbanden en 1 setje winterbanden.

Ben benieuwd, moet de set met winterbanden even voorzien van 2 nieuwe bandjes, dan kan het testen beginnen
Wat heb je nu? All season staat me bij, toch? Hoeveel inch? Heb je ze gehaald om het verbruik te drukken?

• sjurres
Nu 17"

Gaat me idd om verbruik.
Ben benieuwd of het echt zoveel scheelt.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste