Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:02
smiba schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:00:
Weet iemand eigenlijk of een verzekering met diefstal module de schade volledig dekt als je infotainment systeem gejat word? Word toch wel een beetje nerveus van het aantal posts in dit topic.

Specifiek dan ook dat het niet je schadevrije jaren opeist. Ik kan het echt lastig vinden in mijn polisvoorwaarden (WA Plus OHRA) en de telefonische support was vrij nutteloos in de bevestiging hier van
Ligt aan je verzekeraar en daarmee de polisvoorwaarden. Diefstal van (onderdelen van) de auto heeft in de regel geen invloed op je schadevrije jaren. Echter, kunnen er dus wel beperkende voorwaarden zijn (bijv. gedekt bedrag), zoals door @haaibaa2 wordt aangegeven. Dergelijke discussies met een lastige verzekeraar kunnen niet zo leuk zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:28
Bart-sss schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:22:
Gisteren en vannacht weer. Slim laden ingesteld bij Tibber en in de avond ging het goed met laden. Tot hij vannacht helemaal op zou laden en krijg dan melding laden geblokkeerd. Lijkt erop dat de e Golf er niet tegen kan dat er elke keer met beetjes geladen wordt en steeds met een andere ampère. Nu was de auto maar met 4,6kwh meer opgeladen. Meer mensen hier last van?
Ja hier ongeveer hetzelfde maar dan vanmiddag.
Kreeg de melding via Tibber dat het laadplan gereed stond maar dat de lader geblokkeerd was.
Dat ga ik voorlopig niet meer gebruiken.
Ik doe het weer gewoon via Vw app en de Elli laadbox. Dan geen probleem.
Ik zal eens een mail naar Tibber sturen.
Ik kijk zelf wel wanneer het gunstig is om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 20:13
Stijnbdj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:10:
[...]

Het betreft inderdaad de 'luxe' versie met het Discover Pro scherm. Hier hoor je het, het vaakst over. En inderdaad, het betreft een eigen auto - waardoor het een duur grapje is. De officiële schade is zo tussen de 5k en 10k.

Dit is in Utrecht. Het gaat vrij zeker om dezelfde inbrekers. Na de eerste 2 inbraken hebben we de achterdeuren op gefixeerd kinderslot gezet. De 3e keer hebben ze het achterruitje ingeslagen, maar kregen ze de deur niet open en is het mislukt. Dit maal zijn ze meteen voor het grote raam gegaan (wat meer lawaai maakt), waardoor ik denk dat het dezelfde zijn.

We hebben wel dit keer scherpe camerabeelden waar alles op te zien is (volgens mij is het niet toegestaan om deze te delen online?) Ondanks de navirem, zijn ze binnen 8 seconde weer uit de auto.

[...]

We hebben een alarm er op zitten (waar we ook steeds wakker van worden), maar op de beelden zie je dat ze hier niet echt van onder de indruk zijn.

[...]

Hoewel de NaviRem wél echt werkt, maakt het meer kapot dan het oplevert. Dit keer zitten er meer krassen op het dashboard, stuurwiel en stoelen door al het getrek, waardoor de 'echte' schade groter is. De verzekering heeft weinig boodschap aan krassen in het leer van je stoel, echter hadden die er nooit gezeten als de navirem er niet was geweest (dan is het namelijk een vrij simpel proces). Het beschermt dus wel je boordcomputer, maar de schade eromheen wordt groter.

Ondertussen zit er voor 25k aan inbraakreparaties op de golf, waardoor ik er wel van overtuigd ben dat dit de duurste e-golf van Nederland is😉
Wat afgrijselijk. Wat doet de politie hier eigenlijk aan? Overigens zou ik mij niets van een verbod om beelden te publiceren aantrekken hoor. Misschien zou ik wel een hoogvoltdraad laten inbouwen, als ik dat voor elkaar kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:55
201WD schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:23:
[...]

Ja hier ongeveer hetzelfde maar dan vanmiddag.
Kreeg de melding via Tibber dat het laadplan gereed stond maar dat de lader geblokkeerd was.
Dat ga ik voorlopig niet meer gebruiken.
Ik doe het weer gewoon via Vw app en de Elli laadbox. Dan geen probleem.
Ik zal eens een mail naar Tibber sturen.
Ik kijk zelf wel wanneer het gunstig is om te laden.
Je kunt via de VW app het laadvermogen aanpassen, en dat kan ook via de integratie in Home Assistant. Ik weet niet of je het Tibber laadplan ook op een of andere manier in HA kunt importeren, maar als dat kan, dan kun je het op die manier automatiseren: waarschijnlijk blijft het dan wel werken omdat niet de lader, maar de auto zelf het laadvermogen aanpast.
Ik heb geen dynamisch energiecontract, maar ik laad wel op ongeveer die manier mijn auto met zoveel mogelijk nul op de (energie)meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:20
Je kunt max iets van 13 aanvragen per uur sturen naar VW.... Dus ook dan niet te vaak in een uur tijd wisselen van laadvermogen ;).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Pagina: 1 ... 65 66 Laatste