Ligt aan je verzekeraar en daarmee de polisvoorwaarden. Diefstal van (onderdelen van) de auto heeft in de regel geen invloed op je schadevrije jaren. Echter, kunnen er dus wel beperkende voorwaarden zijn (bijv. gedekt bedrag), zoals door @haaibaa2 wordt aangegeven. Dergelijke discussies met een lastige verzekeraar kunnen niet zo leuk zijn...smiba schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:00:
Weet iemand eigenlijk of een verzekering met diefstal module de schade volledig dekt als je infotainment systeem gejat word? Word toch wel een beetje nerveus van het aantal posts in dit topic.
Specifiek dan ook dat het niet je schadevrije jaren opeist. Ik kan het echt lastig vinden in mijn polisvoorwaarden (WA Plus OHRA) en de telefonische support was vrij nutteloos in de bevestiging hier van
Ja hier ongeveer hetzelfde maar dan vanmiddag.Bart-sss schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:22:
Gisteren en vannacht weer. Slim laden ingesteld bij Tibber en in de avond ging het goed met laden. Tot hij vannacht helemaal op zou laden en krijg dan melding laden geblokkeerd. Lijkt erop dat de e Golf er niet tegen kan dat er elke keer met beetjes geladen wordt en steeds met een andere ampère. Nu was de auto maar met 4,6kwh meer opgeladen. Meer mensen hier last van?
Kreeg de melding via Tibber dat het laadplan gereed stond maar dat de lader geblokkeerd was.
Dat ga ik voorlopig niet meer gebruiken.
Ik doe het weer gewoon via Vw app en de Elli laadbox. Dan geen probleem.
Ik zal eens een mail naar Tibber sturen.
Ik kijk zelf wel wanneer het gunstig is om te laden.
Wat afgrijselijk. Wat doet de politie hier eigenlijk aan? Overigens zou ik mij niets van een verbod om beelden te publiceren aantrekken hoor. Misschien zou ik wel een hoogvoltdraad laten inbouwen, als ik dat voor elkaar kreeg.Stijnbdj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:10:
[...]
Het betreft inderdaad de 'luxe' versie met het Discover Pro scherm. Hier hoor je het, het vaakst over. En inderdaad, het betreft een eigen auto - waardoor het een duur grapje is. De officiële schade is zo tussen de 5k en 10k.
Dit is in Utrecht. Het gaat vrij zeker om dezelfde inbrekers. Na de eerste 2 inbraken hebben we de achterdeuren op gefixeerd kinderslot gezet. De 3e keer hebben ze het achterruitje ingeslagen, maar kregen ze de deur niet open en is het mislukt. Dit maal zijn ze meteen voor het grote raam gegaan (wat meer lawaai maakt), waardoor ik denk dat het dezelfde zijn.
We hebben wel dit keer scherpe camerabeelden waar alles op te zien is (volgens mij is het niet toegestaan om deze te delen online?) Ondanks de navirem, zijn ze binnen 8 seconde weer uit de auto.
[...]
We hebben een alarm er op zitten (waar we ook steeds wakker van worden), maar op de beelden zie je dat ze hier niet echt van onder de indruk zijn.
[...]
Hoewel de NaviRem wél echt werkt, maakt het meer kapot dan het oplevert. Dit keer zitten er meer krassen op het dashboard, stuurwiel en stoelen door al het getrek, waardoor de 'echte' schade groter is. De verzekering heeft weinig boodschap aan krassen in het leer van je stoel, echter hadden die er nooit gezeten als de navirem er niet was geweest (dan is het namelijk een vrij simpel proces). Het beschermt dus wel je boordcomputer, maar de schade eromheen wordt groter.
Ondertussen zit er voor 25k aan inbraakreparaties op de golf, waardoor ik er wel van overtuigd ben dat dit de duurste e-golf van Nederland is😉
Je kunt via de VW app het laadvermogen aanpassen, en dat kan ook via de integratie in Home Assistant. Ik weet niet of je het Tibber laadplan ook op een of andere manier in HA kunt importeren, maar als dat kan, dan kun je het op die manier automatiseren: waarschijnlijk blijft het dan wel werken omdat niet de lader, maar de auto zelf het laadvermogen aanpast.201WD schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:23:
[...]
Ja hier ongeveer hetzelfde maar dan vanmiddag.
Kreeg de melding via Tibber dat het laadplan gereed stond maar dat de lader geblokkeerd was.
Dat ga ik voorlopig niet meer gebruiken.
Ik doe het weer gewoon via Vw app en de Elli laadbox. Dan geen probleem.
Ik zal eens een mail naar Tibber sturen.
Ik kijk zelf wel wanneer het gunstig is om te laden.
Ik heb geen dynamisch energiecontract, maar ik laad wel op ongeveer die manier mijn auto met zoveel mogelijk nul op de (energie)meter.
Je kunt max iets van 13 aanvragen per uur sturen naar VW.... Dus ook dan niet te vaak in een uur tijd wisselen van laadvermogen
.
6200 Wp | eGolf 32kWh | ESS Victron 18kWh
Je kunt gewoon tot 100% laden maar dan wel gaan rijden en niet voor langere tijd laten staan of lange tijd aan de lader.
100% is nog niet echt vol..
Langere tijd als in dagen of uren? Vanmorgen vertrektijd 08:15 maar om 06:45 stond die al op 100%.201WD schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:28:
Je kunt gewoon tot 100% laden maar dan wel gaan rijden en niet voor langere tijd laten staan of lange tijd aan de lader.
Nee dat is geen probleem.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:58:
[...]
Langere tijd als in dagen of uren? Vanmorgen vertrektijd 08:15 maar om 06:45 stond die al op 100%.
Maar dagen lang en bijvoorbeeld in de zomerdag in de hitte.
Hier ook 2018 en 157k gelopenUntouchablezz20 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:05:
[Afbeelding]
Niet geweldig, maar is van 2018 en waarschijnlijk vaak tot 100% geladen. Ikzelf laad tot 80% maar vraag me af of het nog nut heeft na 16,5% degradatie.
/f/image/ywgEfurN3wntMPdQj8wwpc2I.png?f=fotoalbum_large)
Regelmatig laden tot 100%? Vanaf welke km-stand was de auto in jouw bezit?sjurres schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:48:
[...]
Hier ook 2018 en 157k gelopen [Afbeelding]
Mocht iemand in de race zijn voor een e-golf, de mijne gaat binnenkort uit de private lease. Bouwjaar 2020, 80k km, 12,5k euro. Warmtepomp, airplay, net nieuwe bandjes. Rijdt fantastisch, maar wij gaan nu voor groter model.
Het is geen handel voor me, dus een gunst voor medetweaker, vandaar dat ik hoop dat dit in dit topic mag, ik ga er geen marktplaats van maken want dan lever ik 'm gewoon in.
PM me als je interesse hebt, regio Limburg.
Het is geen handel voor me, dus een gunst voor medetweaker, vandaar dat ik hoop dat dit in dit topic mag, ik ga er geen marktplaats van maken want dan lever ik 'm gewoon in.
PM me als je interesse hebt, regio Limburg.
Uhm, werd altijd met 3fasen geladen, tot 100%Untouchablezz20 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:21:
[...]
Regelmatig laden tot 100%? Vanaf welke km-stand was de auto in jouw bezit?
Nu laatste 4K bij mij tot 100% met 220v 1fase
eGolf kan max 2-fasen laden ofwel 7.2 kW
@sjurres.
Doe je veel DC laden? Dat heeft meer impact dan langzaam (AC) laden op de accu degredatie.
Persoonlijk zou ik gewoon indien mogelijk altijd tot 80% laden voor de dagelijkse ritten en 100% wanneer nodig is.
DC laden uiteraard enkel bij lange ritten wanneer nodig is...
Doe je veel DC laden? Dat heeft meer impact dan langzaam (AC) laden op de accu degredatie.
Persoonlijk zou ik gewoon indien mogelijk altijd tot 80% laden voor de dagelijkse ritten en 100% wanneer nodig is.
Vorige eigenaar (een kameraad) heeft hem altijd thuis geladen.Jazsie schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:31:
eGolf kan max 2-fasen laden ofwel 7.2 kW@sjurres.
Op de 2 fasen dan, praktisch nooit aan de snellader.
Dat is vanaf februari 2022 tot nu geweest, daarvoor reed ie in Duitsland, geen idee hoe die daar opgeladen is.
Ik laad hem gewoon tot 100% anders zit ik op 180km ofzo dat vind ik tekort.
Ik rij hem praktisch nooit leeg, probeer boven de 20% te blijven.
Als ik dan ook nog eens tot 80% zou laden, dan heb ik maar 140 km rij bereik, dat vind ik tekort
Ik heb 180km bereik op 100% (lang leve vier 4-seizoensbanden...)
.
Of het te weinig is of niet ligt aan je gebruik.
Zelf rijd ik dagelijks 100km en soms wat meer en kan daarmee prima uit de voeten met 80% laden.
Op lange termijn heeft dagelijks tot 100% (okok, op je BMS zal dit iets van 95% zijn ivm buffer) laden invloed op je accu, mocht je de auto niet op gaan rijden dan is dat iets waar je geen zorgen om hoef te maken
.
Onderin de accu zit een grotere buffer dan bovenin, dus 10% - 80% is beter voor je accu dan 30% - 100%.
In de perfecte wereld houd je de accu op 50%, daar slijt je accu het minst maar dat is natuurlijk niet te doen
.
Of het te weinig is of niet ligt aan je gebruik.
Zelf rijd ik dagelijks 100km en soms wat meer en kan daarmee prima uit de voeten met 80% laden.
Op lange termijn heeft dagelijks tot 100% (okok, op je BMS zal dit iets van 95% zijn ivm buffer) laden invloed op je accu, mocht je de auto niet op gaan rijden dan is dat iets waar je geen zorgen om hoef te maken
Onderin de accu zit een grotere buffer dan bovenin, dus 10% - 80% is beter voor je accu dan 30% - 100%.
In de perfecte wereld houd je de accu op 50%, daar slijt je accu het minst maar dat is natuurlijk niet te doen
Ik vind het gebruiksgemak voor het accupakket gaan.
Ik zit bijna op 160.000 km en nog ff meer dan 80% soh
Ik rij vooral korte stukjes a 15km heen en terug of ff snel boodschappen.
Laad dat apparaat op en als die 20% is weer opnieuw.
Ik zit bijna op 160.000 km en nog ff meer dan 80% soh
Ik rij vooral korte stukjes a 15km heen en terug of ff snel boodschappen.
Laad dat apparaat op en als die 20% is weer opnieuw.