Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-08 19:25
Met zomerbanden kom je net weer wat verder.
Ik heb hier 3 sets waar we mee rijden.
16 inch zomer met Bridgestone 205 is net weer wat zuiniger dan een set 16 inch met allseason Michelins.
Het setje met 17 inch en 225 Continental geeft de minste km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:42
dennisfr schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:55:
[...]

En zelfs daar kom ik zelden in de buurt: ik rij weinig snelweg, anticipeer goed (vind ik zelf) en probeer bewust zuinig te rijden, maar zelfs dan is het bij 230 km wel gebeurd.
Boeit me ook niet heel veel, een keer vaker laden is geen probleem.
Dat vind ik wel bijzonder. Ik kom op vakantieritten (niet te hard over de snelweg) ook zo op 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:33
Schwarz schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:08:
[...]Die range lijkt me alles behalve normaal.
Gebruikelijker is een range van 240-260km. En zelfs dan weinig snelwegkilometers.
Ook dat heb ik vrijwel nooit gezien. Ik was al blij als de schatting boven de 200 km uit kwam, terwijl de accu helemaal niet slecht was (86% na 140.000km). Maar ik reed dan ook veel snelwegkilometers (met 100 km/h weliswaar).
Het enige wat het bereik in mijn ogen zegt, is hoe de auto de afgelopen 100 km of zo is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:21
Ik rij op 17”
Bij een verbruik van 10kwh toch nog beperkt bereik.

224/89=2,517, dus 251 km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N3ATPsH7UMEsQvLjakKmwkvVQGI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/llGlvi0VBdzsnwogOKN0Rfu9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:17
GerjanT schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:00:
[...]

In Duitsland op een Duits forum klagen ze ook. Ik hou het nog op een software issue.
Software? Ik wil niet vervelend doen, maar dat de app voor de E-Golf niet meer gaat werken is al heel lang bekend. Het was/is aftellen. Daarom heb ik de koop ook geannuleerd.

Volgens mij hebben diegene met een Discover Pro systeem nog wel toegang als de auto met wifi is verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerjanT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 19:14
turkeyhakan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:03:
[...]

Software? Ik wil niet vervelend doen, maar dat de app voor de E-Golf niet meer gaat werken is al heel lang bekend. Het was/is aftellen. Daarom heb ik de koop ook geannuleerd.

Volgens mij hebben diegene met een Discover Pro systeem nog wel toegang als de auto met wifi is verbonden.
De app werkte anders tot voor kort prima. Wat ik al schreef, bediening werkt niet zowel met wifi als mobiel. De status van het voertuig (laden, deur open) wordt echter tot vanavond prima weergegeven. Het lijkt erop dat opdrachten vanuit de app niet doorkomen. Dat heeft niets te maken met de afschakeling van 2G/3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
GerjanT schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:29:
[...]

De app werkte anders tot voor kort prima. Wat ik al schreef, bediening werkt niet zowel met wifi als mobiel. De status van het voertuig (laden, deur open) wordt echter tot vanavond prima weergegeven. Het lijkt erop dat opdrachten vanuit de app niet doorkomen. Dat heeft niets te maken met de afschakeling van 2G/3G.
Niets?? Untouchablezz20 in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:01
GerjanT schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 23:29:
[...]

Dit dus (y)
Ik dacht ook dat mijn auto daarom geen verbinding meer had.
Had de wereldbol vervaagd dus geen internet.
Gister maar alles naar fabrieksinstellingen teruggezet en zekering 17 er uitgehad en een nacht laten staan.
Vanochtend een stuk gereden en de heldere wereldbol (internet) is weer terug.
Vanavond als ik thuis ben de auto maar weer aanmelden in de app en kijken wat er gebeurt.

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:10
Nee niets. Dat VW dit aangeeft is onzin en een goedkoop excuus: als de auto data naar de cloud wil versturen gaat dat namelijk prima. De ritgegevens van de auto worden na iedere rit gewoon verstuurd.
Data van de cloud naar de auto versturen gaat echter momenteel niet/nauwelijks. Dat heeft niets met 2G/3G te maken, want beide gaan via dezelfde verbinding.

Voorbeeld: ik zet vanochtend mijn auto aan de 230V lader, en wil graag beginnen met laden op 5A (pas als de zonnepanelen wakker zijn wil ik naar 16A). Ik stel 5A in, in de VW app: gaat niet, blijft op 32A staan. Als ik vervolgens de stekker in het stopcontact steek, zie ik wel , vrijwel direct, in de app dat de auto aan het laden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
dennisfr schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:44:
[...]

Nee niets. Dat VW dit aangeeft is onzin en een goedkoop excuus: als de auto data naar de cloud wil versturen gaat dat namelijk prima. De ritgegevens van de auto worden na iedere rit gewoon verstuurd.
Data van de cloud naar de auto versturen gaat echter momenteel niet/nauwelijks. Dat heeft niets met 2G/3G te maken, want beide gaan via dezelfde verbinding.

Voorbeeld: ik zet vanochtend mijn auto aan de 230V lader, en wil graag beginnen met laden op 5A (pas als de zonnepanelen wakker zijn wil ik naar 16A). Ik stel 5A in, in de VW app: gaat niet, blijft op 32A staan. Als ik vervolgens de stekker in het stopcontact steek, zie ik wel , vrijwel direct, in de app dat de auto aan het laden is.
Misschien kan er over 2G minder data (lees geen commands) worden verstuurd? Geen idee. Daar het 3G netwerk nu niet meer werkt.. (althans bij VW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
sjurres schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:15:
[...]

Ik rij op 17”
Bij een verbruik van 10kwh toch nog beperkt bereik.

224/89=2,517, dus 251 km

[Afbeelding]
Probeer maar eens een setje met 16 inch Astana velgen en zomerbanden, dan zie je het verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerjanT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 19:14
Omdat dit een standaard antwoord is. Ik kreeg een tijdje geleden met problemen dat ook direct te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Voorlopig biedt Vw in de app nog verlenging aan van de abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
201WD schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:35:
Voorlopig biedt Vw in de app nog verlenging aan van de abonnementen.
Heel mooi dat ze dat doen, maar als het netwerk langzamerhand wordt uitgeschakeld heb je er niets aan. Het is alleen maar gissen en duimen dat het blijft werken. Een ding is zeker: het gaat een keer stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
turkeyhakan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Heel mooi dat ze dat doen, maar als het netwerk langzamerhand wordt uitgeschakeld heb je er niets aan. Het is alleen maar gissen en duimen dat het blijft werken. Een ding is zeker: het gaat een keer stoppen.
Klopt, maar waar maak je je druk om? Je hebt de koop van een e-Golf een tijd terug geannuleerd toch?
In het ergste geval kunnen we straks niet meer op afstand de resterende range zien, so what?

[ Voor 9% gewijzigd door dennisfr op 19-08-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
dennisfr schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:51:
[...]

Klopt, maar waar maak je je druk om? Je hebt de koop van een e-Golf een tijd terug geannuleerd toch?
In het ergste geval kunnen we straks niet meer op afstand de resterende range zien, so what?
Ik maak mij niet druk :-) Een kennis van mij heeft ook een E-Golf, dus daarom volg ik dit topic. En het is niet alleen de range.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03
dennisfr schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:51:
[...]

Ik vind het kunnen stoppen(/starten) van de laadsessies en bovenal de bediening van het klimaatsysteem wel redelijk essentiële functies voor een EV. Daar denkt VAG blijkbaar anders over.

[ Voor 4% gewijzigd door RonJ op 20-08-2025 09:31 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning88
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:14
Ik heb recent de app aangeschaft voor de resterende range en om te kijken wanneer hij bij het laden 80% vol is. De ANWB laadpas app geeft dit ook aan. Je kunt de laadsessie ook hiermee starten en stoppen bij openbare laadpalen. De app is zelf gratis. Ik heb de ANWB laadpas wel erbij gedaan maar dat is volgens niet nodig om de auto te verbinden met de app. Kan voor sommige een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Er komt gek genoeg weer een nieuwe e-golf. Ik ben benieuwd wat de verschillen zullen zijn.

Los daarvan: als iemand een app zou kunnen ontwikkelen waarbij je bijvoorbeeld via een dongel ook de klimatisering zou kunnen bedienen, dan zou daar wellicht nog best een markt voor zijn. Dan heb je ook niet de maandelijkse kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:45
DDDikkiedik schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:44:
Er komt gek genoeg weer een nieuwe e-golf. Ik ben benieuwd wat de verschillen zullen zijn.
Heb je hier een bron voor? Kan er namelijk zelf niet zo snel iets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Ik las het in mijn google-feed, maar kan het zo snel niet terugvinden. 2028 nieuwe elektrische Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03
Hier het oorspronkelijke Duitstalige interview waar dit uitkomt.

TL;DR: De nieuwe modellen vanaf 2026, incl. de al aangekondigde ID.1 en -2 krijgen weer "normale" namen. De ID.7 was het laatste model dat die naam nog voert.

De naam Seat gaat ook volledig verdwijnen en worden alleen nog als Cupra verkocht (want die naam valt voor hogere prijzen te verkopen).

[ Voor 50% gewijzigd door RonJ op 20-08-2025 13:50 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter15
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:20
Even contact gehad met de support chat:
Bedankt voor je bericht. Momenteel ondervinden wij een storing op de Volkswagen online diensten. Mijn excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart. Onze collega's bij Volkswagen AG werken hard aan een oplossing. Ik ga ervan uit dat de storing binnenkort verholpen zal zijn. Na het einde van de storing kunnen de online diensten tijdelijk beperkt werken totdat de betrokken systemen zijn gestabiliseerd. Als je problemen blijft ervaren, adviseer ik je om contact op te nemen met je Volkswagen dealer. Je dealer kan samen met je nagaan wat er mogelijk niet goed gaat.
Laatst al een factuur van 360 euro gehad toen ik de E-Golf naar de dealer bracht voor het doen van een software update, i.v.m slim-laden met zonneplan paal. Daar gaan we niet meer heen.. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Wouter15 op 20-08-2025 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
RonJ schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:29:
[...]

Ik vind het kunnen stoppen(/starten) van de laadsessies en bovenal de bediening van het klimaatsysteem wel redelijk essentiële functies voor een EV. Daar denkt VAG blijkbaar anders over.
Tuurlijk met dat eerste ben ik het ook eens: ik had het via HA zo geautomatiseerd dat de auto alleen werd geladen met mijn energieoverschot. Dit door de laadstroom van de auto te variëren. Als dat niet meer werkt zal ik een slimmere laadvoorziening moeten creëren.
Voor wat betreft de bediening van het klimaatsysteem: het is wel handig om in de winter de voorruitverwarming aan te kunnen zetten terwijl ik thuis nog aan de koffie zit, maar onmisbaar is het ook weer niet.
Kijk begrijp me niet verkeerd: dat VW in 2017 kiest voor een al bijna uitgefaseerde communicatiestandaard is twijfelachtig en dat ze nu alle problemen met de synchronisatie op die verouderde communicatiestandaard gooien is slecht.
Maar om eerlijk te zijn: ik kwam er pas achter dat de auto ‘connected’ is na aankoop. :)
Voor mij is het vooral leuk en handig, maar niet onmisbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 27-08 22:46
Rdestructo schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 07:18:
[...]

Dit dus (y)
Ik dacht ook dat mijn auto daarom geen verbinding meer had.
Had de wereldbol vervaagd dus geen internet.
Gister maar alles naar fabrieksinstellingen teruggezet en zekering 17 er uitgehad en een nacht laten staan.
Vanochtend een stuk gereden en de heldere wereldbol (internet) is weer terug.
Vanavond als ik thuis ben de auto maar weer aanmelden in de app en kijken wat er gebeurt.
Werkt het?

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:09
Untouchablezz20 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:21:
Zojuist mailtje ontvangen van de klantenservice mbt de problemen met de app;

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vW3sC_SYY4_4VRMVuf-q51Q9RpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TvlaqzE5RR0fYHSBa3dTvNgn.png?f=fotoalbum_large

Bijzonder, ik krijg een hele andere reactie van de Volkswagen klantenservice dan Untouchablezz20. Niets over 2G/3G.

Mijn vraag aan de klantenservice was: "Sinds een paar weken kan ik laden, klimatiseren en vertrektijden niet activeren via de volkswagen app. De foutmelding heb ik bijgesloten als afbeelding. De laadstatus en de autostatus werkt wel in de app."

Het uit- en aanvinken van de carnet diensten in de auto, werkte overigens niet (vinkjes gingen niet uit). Voertuig verwijderen uit de app heb ik nog niet geprobeerd.

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

• turkeyhakan
Marcus73 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 05:30:
[...]

[Afbeelding]

Bijzonder, ik krijg een hele andere reactie van de Volkswagen klantenservice dan Untouchablezz20. Niets over 2G/3G.

Mijn vraag aan de klantenservice was: "Sinds een paar weken kan ik laden, klimatiseren en vertrektijden niet activeren via de volkswagen app. De foutmelding heb ik bijgesloten als afbeelding. De laadstatus en de autostatus werkt wel in de app."

Het uit- en aanvinken van de carnet diensten in de auto, werkte overigens niet (vinkjes gingen niet uit). Voertuig verwijderen uit de app heb ik nog niet geprobeerd.
Dit lijken mij de standaard beschreven stappen. Men is niet in gegaan op uw persoonlijke situatie (namelijk een E-Golf zonder LTE). Wat mij betreft een medewerker die niet verder heeft gekeken (zoals heel vaak het geval).

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 21-08-2025 06:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:01
Ik zekere zin ja, de Golf synchroniseert weer.
Aan de laadpaal geeft hij ook steeds de laadstatus door, na het laden geen synchronisatie meer.
Maar helaas is er niets te bedienen klimatiseren eindigt in "klimatisering starten mislukt".
De app had het nu ineens ook over uw auto heeft intelligente spaarmodus waardoor het klimatiseren op afstand niet zou lukken (ook nog nooit gezien).

Btw een mobiele hotspot de hele nacht in de auto laten liggen werkt ook niet, de aansturing van de bedieningsfucnties gaat echt alleen via de 2G/3G module :-(

VW egolf 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stijnbdj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-08 21:49
Vandaag voor de tweede keer in 6 weken een inbraak gehad in de e-golf (auto nog geen 8 weken in bezit..). Na de (dure) les van vorige keer, dit keer zwaarder bewapend met all-risk verzekering, een Navirem én het kinderslot op het achterportier...

Alarm ging om 04:00 af, maar na het niet open krijgen van het achterportier zijn ze toch maar vertrokken. Goede tip voor als je veel last hebt van inbraak dus (voelt toch als een kleine winst dit. 1-1 staat het nu ;))!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4_b60JKFJhKXv6ljEmZhNAk3Vw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBSGSsuPu2MFipPPVSLSJ9EX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Stijnbdj op 21-08-2025 17:49 ]

• WackoH
Bekende fenomeen.
Er wordt een keer ingebroken om iets leeg te halen en na een aantal weken komen ze nog een keer langs om de nieuwe spullen op te halen....
Gelukkig had je maatregelen genomen waardoor de schade beperkt bleef. Maar heel vervelend is het natuurlijk wel. Ook voor je gevoel van veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:16

nrg

Ik haalde m’n e-Golf vandaag einde dag op werk van de laadpaal en stapte in, en kreeg toen allemaal gepiep en “Storing: elektrosysteem. Stop!” en “Laden niet mogelijk. Een werkplaats opzoeken alstublieft.”. Auto was behoorlijk in paniek.

Heeft iemand dit wel eens gehad? Denk dat af laten slepen en uit laten lezen het enige is dat ik nu kan doen?

Overdag was het alarm trouwens een keer afgegaan, vond ik ook vreemd. Ben toen niet naar de auto gelopen maar heb de auto vanaf kantoor open en weer op slot gedaan om het alarm uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 27-08 22:46
nrg schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:18:
Ik haalde m’n e-Golf vandaag einde dag op werk van de laadpaal en stapte in, en kreeg toen allemaal gepiep en “Storing: elektrosysteem. Stop!” en “Laden niet mogelijk. Een werkplaats opzoeken alstublieft.”. Auto was behoorlijk in paniek.

Heeft iemand dit wel eens gehad? Denk dat af laten slepen en uit laten lezen het enige is dat ik nu kan doen?

Overdag was het alarm trouwens een keer afgegaan, vond ik ook vreemd. Ben toen niet naar de auto gelopen maar heb de auto vanaf kantoor open en weer op slot gedaan om het alarm uit te zetten.
Wellicht de 12v accu die het heeft begeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Dat hoop ik ook, want dan is het easy. Die kan ik zelf vervangen. Bel morgen de ANWB wel om te laten uitlezen, dan kan ik evt direct daarna op pad om een accu te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:45
Als ik Storing: elektrosysteem lees voelt het toch als iets aan de HV kant van de auto 🙁

Hopelijk is het gewoon de 12V accu, laat het ons weten, ben benieuwd.

• nrg

nrg

Ik kwam vanmiddag bij de auto aan en de centrale vergrendeling werkte gewoon met de sleutel en de auto startte ook. Kreeg toen wel een melding dat de 12v-accu spanning laag was en dat ik moest rijden om op te laden.

Ben net bij een accuboer geweest die de accu heeft nagemeten, en alhoewel het de originele accu van 7 jaar oud is, lijkt de accu nog prima (qua startcapaciteit). Het voltage is alleen wel laag (weinig gereden), dus ik ga nog wat rondrijden en meet het voltage dan opnieuw. Is het dan nog steeds laag, dan ga ik de accu vervangen. Is het dan goed, dan is het het meest waarschijnlijk dat de auto bij de laadpaal actief is gebleven en dat daarmee de accu is leeggelopen. Ik ga de boel dan laten controleren bij de dealer.

Keep you posted :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackoH
Volgens mij hoef je niet te rijden (al is dat geen straf in eGolf), maar is stilstaan met de auto 'aan' al voldoende.
Dan werkt de omvormer die de hoogspanning van de accuhoofdaccu naar 13~14 V voor de 12V om zet.

Je kunt eventueel een multimeter op de polen van de accu zetten om je ervan te overtuigen dat er wordt geladen.

• nrg

nrg

Toen ik vanmiddag bij de accuboer was had ik ~10 km gereden en gaf de accu 12,3V. Na 50 km was dat nog steeds 12,3V dus ik heb besloten om de accu te vervangen. Zit nu een nieuwe in. Even aanzien of de storing nu weg blijft :)

@WackoH goed om te weten, ik zat me al af te vragen hoe dat eigenlijk werkt. Lijkt me niet dat ze nog ergens een 12v dynamootje hebben geplaatst idd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
nrg schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:50:
Toen ik vanmiddag bij de accuboer was had ik ~10 km gereden en gaf de accu 12,3V. Na 50 km was dat nog steeds 12,3V dus ik heb besloten om de accu te vervangen. Zit nu een nieuwe in. Even aanzien of de storing nu weg blijft :)

@WackoH goed om te weten, ik zat me al af te vragen hoe dat eigenlijk werkt. Lijkt me niet dat ze nog ergens een 12v dynamootje hebben geplaatst idd :+
Er is ook nog een kans dat er nu foutcodes in je auto zitten die je eventueel kunt (laten) resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg

nrg

@201WD ja, had al even gekeken met m’n el-cheapo OBD stekker en generieke app. Zag wel wat foutcodes maar ik vermoed dat die te maken hebben gehad met lage accuspanning (ABS, ESP en nog wat). Heb geprobeerd te clearen maar denk dat die app daar iets te universeel voor is want ze gingen niet weg.

Breng de auto binnenkort wel even weg voor diagnose. Heb nog tot einde dit jaar garantie op de HV-accu dus sowieso wel prettig als dat even goed gecontroleerd wordt vóór die tijd.

• 201WD
nrg schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:58:
@201WD ja, had al even gekeken met m’n el-cheapo OBD stekker en generieke app. Zag wel wat foutcodes maar ik vermoed dat die te maken hebben gehad met lage accuspanning (ABS, ESP en nog wat). Heb geprobeerd te clearen maar denk dat die app daar iets te universeel voor is want ze gingen niet weg.

Breng de auto binnenkort wel even weg voor diagnose. Heb nog tot einde dit jaar garantie op de HV-accu dus sowieso wel prettig als dat even goed gecontroleerd wordt vóór die tijd.
Ja klopt, met lege accu krijg je al foutcodes.
Uitlezen en resetten is geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
@nrg ik heb in het voorjaar ook een keer een lege accu gehad om onduidelijke redenen (nog maar 6v volgens de multimeter). De auto had toen een dag of vijf stilgestaan voor mijn huis (niet opgeladen of zo). Ik weet bijna zeker dat ik toen bij de 1e startpoging dezelfde meldingen had, 'Storing Elektrosysteem', 'laden niet mogelijk ', etc.
Ik heb met startkabels zelf de auto weer aan de praat gekregen en ben direct bij de garage langs gereden, resultaat: 'accu is nog prima'. Ik heb het er verder bij gelaten en sindsdien ook geen enkel probleem meer gehad.

Het lijkt er sterk op dat de e-golf onder bepaalde omstandigheden niet in slaap gaat en de accu leegt trekt.

[ Voor 4% gewijzigd door dennisfr op 29-08-2025 06:06 ]

• nrg

nrg

@dennisfr ik denk inderdaad dat dat laatste het geval is. Misschien had ik het met deze accu nog even volgehouden, maar het feit dat ie op 12,3V bleef hangen deed de accuboer (die natuurlijk een belang heeft) adviseren om de accu toch te vervangen. Aangezien mijn vriendin ook/vooral met de auto rijdt ben ik maar even voor better safe than sorry gegaan.

Ben wel benieuwd wat die bepaalde omstandigheden zouden kunnen zijn en of er iets is waarmee ik het kan voorkomen.

• WackoH
Wat was je kwijt voor de vervanging? Die van mijn (voormalige) e-Golf is door de dealer vervangen en die heeft de leasemaatschappij 396 Euro in rekening gebracht (kan ook zijn dat ze nog extra onderzoek hebben gedaan. Vond ik best duur. En de accu bleek nog slecht ook want een paar weken later had ik hetzelfde probleem. Toen is de accu onder garantie vervangen.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:01
WackoH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:45:
Wat was je kwijt voor de vervanging? Die van mijn (voormalige) e-Golf is door de dealer vervangen en die heeft de leasemaatschappij 396 Euro in rekening gebracht (kan ook zijn dat ze nog extra onderzoek hebben gedaan. Vond ik best duur.
Zo'n accu kost om en nabij de 7 tientjes, inclusief btw. Uurtje werk erbij voor een diagnose en het daadwerkelijk vervangen. De dealer heeft er denk ik niet op toegelegd. 8)

• nrg

nrg

WackoH schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:45:
Wat was je kwijt voor de vervanging?
132 euro inclusief btw. Vergelijkbare accu’s op internet kosten ook zoiets.

[ Voor 17% gewijzigd door nrg op 28-08-2025 22:16 ]

Pagina: 1 ... 64 65 Laatste