Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 22:06
ik heb iet geks.

mijn E-golf ontlaad zijn 12v accu als hij aan de laadpaal staat. Ofwel elke keer als ik mijn auto aan mijn paal zet voor een nacht dan is de auto compleet dood de volgende dag.

Hij is nu 3x opgehaald door de leasemaatschappij. 1x hebben ze de accu vervangen, volgende dag dood, 1x hebben ze een relais vervangen, volgende dag dood. Nu 3de keer kunnen ze niks vinden behalve mijn OBD reader voor het bijhouden van mijn kilometers, deze zou 25ma trekken.

Het gekke is; die OBD reader zit er al 3 maanden in en dit probleem bestaat pas 2 weken. Dus lijkt me niet dat dit het geval is.

Het enige wat veranderd is sinds de auto steeds leeg is, is het feit dat ik hem niet meer aan de granny charger laadt maar dat ik sinds een week of 3 een alfen pro line lader gebruik. dit kan niet aan de lader liggen. toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:14
Obd dongels trek ik er tegenwoordig altijd uit voor ik uitstap. Die trekken de 12v accu leeg. Heb het al een keer meegemaakt en wil dat niet nog eens. Bovendien is het een beveiligingsrisico. Via de OBD dongle kan iemand toegang krijgen tot je auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 23:42
Maartinho schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:09:
ik heb iet geks.

mijn E-golf ontlaad zijn 12v accu als hij aan de laadpaal staat. Ofwel elke keer als ik mijn auto aan mijn paal zet voor een nacht dan is de auto compleet dood de volgende dag.

Hij is nu 3x opgehaald door de leasemaatschappij. 1x hebben ze de accu vervangen, volgende dag dood, 1x hebben ze een relais vervangen, volgende dag dood. Nu 3de keer kunnen ze niks vinden behalve mijn OBD reader voor het bijhouden van mijn kilometers, deze zou 25ma trekken.

Het gekke is; die OBD reader zit er al 3 maanden in en dit probleem bestaat pas 2 weken. Dus lijkt me niet dat dit het geval is.

Het enige wat veranderd is sinds de auto steeds leeg is, is het feit dat ik hem niet meer aan de granny charger laadt maar dat ik sinds een week of 3 een alfen pro line lader gebruik. dit kan niet aan de lader liggen. toch?
Waarom zou dat niet kunnen? Een laadpaal is bij normale instellingen eerder klaar dan een granny. Zolang je aan het laden bent, ontstaat er geen probleem met de accu, neem ik aan. Het zou denkbaar zijn dat je de auto iedere dag gebruikt en dat de tijd tussen volladen en weer gebruiken nooit zo lang was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
DDDikkiedik schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:55:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Een laadpaal is bij normale instellingen eerder klaar dan een granny. Zolang je aan het laden bent, ontstaat er geen probleem met de accu, neem ik aan. Het zou denkbaar zijn dat je de auto iedere dag gebruikt en dat de tijd tussen volladen en weer gebruiken nooit zo lang was?
Je aanname zou kunnen kloppen, geen idee. Hoe bedoel je dat de tijd tussen volladen en gebruiken nooit zo lang was, waar wijst dat dan op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:03
nrg schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 06:17:
[...]

Misschien heb ik een mooie tussenweg bedacht, stuur me even een DM!
Mag ik je ook een dm sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Maartinho schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:12:
[...]

Je aanname zou kunnen kloppen, geen idee. Hoe bedoel je dat de tijd tussen volladen en gebruiken nooit zo lang was, waar wijst dat dan op?
Hoe sneller je laadt, hoe sneller hij klaar is met laden en dus hoe langer de kleine accu alleen maar leegloopt. Dat lijkt me toch verder niet ingewikkeld? En hoe langer een accu leegloopt, hoe groter de kans dat hij leeg is aan het eind.

[ Voor 9% gewijzigd door DDDikkiedik op 17-07-2025 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:09
DDDikkiedik schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:20:
[...]

Hoe sneller je laadt, hoe sneller hij klaar is met laden en dus hoe langer de kleine accu alleen maar leegloopt. Dat lijkt me toch verder niet ingewikkeld? En hoe langer een accu leegloopt, hoe groter de kans dat hij leeg is aan het eind.
Ik denk dat die halve dag verschil nou niet het gaat maken hoor, helemaal niet gezien een AC lader (ongeacht of het granny of 3-fase / 32A laden is) gewoon stroom er op laat zolang deze verzocht word om te leveren.

Er is iets anders gaande met de auto, mogelijk iets van dat deze überhaupt de accu niet ver oplaad. Ben benieuwd wat het voltage is van de auto wanneer deze gestart is en of deze wel correct bijgeladen word. Ben anders ook heel benieuwd hoe veel ampere er uit de accu getrokken word terwijl het contact uit staat.

Dan heb je volgens mij de volgende mogelijke uitkomsten:
- Voltage niet op laadspanning met auto gestart --> 12V lader stuk
- Accu word met te hoog amperage in standby leeggetrokken --> Ergens trekt iets de accu leeg (deze lijkt me vervelend om op te sporen)
- Accu lijkt op te laden, en word niet leeggetrokken --> Batterij defect

[ Voor 36% gewijzigd door smiba op 18-07-2025 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:28
ik heb iet geks.

De OBD lezer kan wel de schuldige zijn!
Ik heb 2 OBD lezers in de auto gehad. Een simpele van een paar Euro. Daar gebeurde niets als ik 'm er in liet zitten.
Een andere was van een semi-professionele uitlezer (dus bluetooth dongle + uitleesunit). Die heb ik een keer overdag in de auto laten zitten en 8 uur later was de 12V accu leeg...
wegenwacht erbij gehad. Beetje laden tot de auto weer aan wilde. Sindsdien geen probleem meer gehad.

Mijn conclusie was dat een OBD lezer de auto 'wakker' kan houden waardoor de 12V accu wordt leeggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
WackoH schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:26:
[...]

De OBD lezer kan wel de schuldige zijn!
Ik heb 2 OBD lezers in de auto gehad. Een simpele van een paar Euro. Daar gebeurde niets als ik 'm er in liet zitten.
Een andere was van een semi-professionele uitlezer (dus bluetooth dongle + uitleesunit). Die heb ik een keer overdag in de auto laten zitten en 8 uur later was de 12V accu leeg...
wegenwacht erbij gehad. Beetje laden tot de auto weer aan wilde. Sindsdien geen probleem meer gehad.

Mijn conclusie was dat een OBD lezer de auto 'wakker' kan houden waardoor de 12V accu wordt leeggetrokken.
Dat is wel uitgesloten. Nu weer een nacht + dag met obd reader erin gestaan en niks aan de hand. Gebeurt dus echt alleen aan de paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
DDDikkiedik schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:20:
[...]

Dat snap ik, maar ik bedoelde meer hoe kan een auto leeglopen terwijl hij aan de paal staat waar gaat het dan fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
smiba schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 01:29:
[...]

Ik denk dat die halve dag verschil nou niet het gaat maken hoor, helemaal niet gezien een AC lader (ongeacht of het granny of 3-fase / 32A laden is) gewoon stroom er op laat zolang deze verzocht word om te leveren.

Er is iets anders gaande met de auto, mogelijk iets van dat deze überhaupt de accu niet ver oplaad. Ben benieuwd wat het voltage is van de auto wanneer deze gestart is en of deze wel correct bijgeladen word. Ben anders ook heel benieuwd hoe veel ampere er uit de accu getrokken word terwijl het contact uit staat.

Dan heb je volgens mij de volgende mogelijke uitkomsten:
- Voltage niet op laadspanning met auto gestart --> 12V lader stuk
- Accu word met te hoog amperage in standby leeggetrokken --> Ergens trekt iets de accu leeg (deze lijkt me vervelend om op te sporen)
- Accu lijkt op te laden, en word niet leeggetrokken --> Batterij defect
1. Onwaarschijnlijk aangezien ik ook wel eens de auto gestart heb met melding let op rij een lang stuk want accu is leeg, daarna vervolgens geen probleem. Ofwel dc-dc werkt naar behoren
2. Dat denk ik ook en dit lijkt de laadpaal te zijn, alleen ik kan geen logische manier bedenken waarop een laadpaal een auto leeg trekt?
3. Uitgesloten accu is nieuw

Denk dat ik toch maar eens de paal ga updaten, kijken of het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Maartinho schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:29:
[...]
3. Uitgesloten accu is nieuw
Nou, nieuw betekent niet perse goed...

Ik had hetzelfde (accu 2x leeg na nacht laden, enkele keren waarschuwing over lage 12V accu spanning).
Garage heeft nieuwe accu geplaatst.
Korte tijd later weer zelfde probleem. Vreesde al ergste (kapotte boordlader), maar nieuwe accu bleek alweer defect (vastgesteld door garage). Onder garantie nieuwe gekregen.
Daarna kwam die ervaring met de OBD-lezer. Ik wist dat die de auto wakker hield, maar had 'm er na een rit vergeten uit halen (ik wilde checken hoe de kwaliteit van de hoogspanningsaccu was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klwinkel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 22:17
ik heb iet geks.

Als ik onze egolf laadt met de 16A aftermarket lader (in stopcontact) van mijn zoon, dan is de 12V accu ook leeg nadat ie even vol heeft gestaan, met onze eigen lader (ook aftermarket) geen probleem.
Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de communicatie tussen de auto en de lader en dat die hem helemaal leeg trekt nadat de auto vol is, omdat ie als een malle blijft door communiceren of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:24
nrg schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 06:17:
[...]

Misschien heb ik een mooie tussenweg bedacht, stuur me even een DM!
Stickers kunnen zo gemaakt worden aan de hand van een goed voorbeeld, foto's met maten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
klwinkel schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 13:46:
[...]

Als ik onze egolf laadt met de 16A aftermarket lader (in stopcontact) van mijn zoon, dan is de 12V accu ook leeg nadat ie even vol heeft gestaan, met onze eigen lader (ook aftermarket) geen probleem.
Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de communicatie tussen de auto en de lader en dat die hem helemaal leeg trekt nadat de auto vol is, omdat ie als een malle blijft door communiceren of zoiets.
Welke lader heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Maartinho schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 16:29:
[...]
2. Dat denk ik ook en dit lijkt de laadpaal te zijn, alleen ik kan geen logische manier bedenken waarop een laadpaal een auto leeg trekt?
2 kan je relatief makkelijk checken door een current clamp om de kabel voor positief van de batterij te hangen lijkt me. (Nooit gedaan op een auto maar het lijkt me mogelijk?)

Als je daar geen noemenswaardige load ziet is het heel makkelijk, namelijk 1 of 3. Nou je denkt 1 (accu laad niet goed op) van niet, dan moet het wel 3 (defecte accu) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samuelkroon
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22-08 19:00
Even een vraagje voor de e-Golf rijders hier: hoe zit het met het accuverlies na een jaar of 5? Zijn er bepaalde bouwjaren of softwareversies die gevoeliger zijn voor capaciteitverlies? Zit zelf te kijken naar een 2017 model met 80k km, maar twijfel over de range in de winter omdat ik m pas in oktober zal kopen 🥶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Op Autoweek staat een leuk filmpje over een e-golf met 200.000 km of meer. Persoonlijk merk ik na 5 jaar nog niets van degradatie. Heb hem nu wel in beginsel tussen de 40 en 80 procent qua lading, maar bij vorige (lease)auto had ik nog niet door hoe dat moest, en evenmin iets gemerkt. Wel voornamelijk traag geladen. Van specifieke bouwjaren heb ik nooit iets gelezen, terwijl ik me er ook in heb verdiept -als leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.van.geel
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-08 21:40
Heeft een van jullie ook synchronisatie problemen met de app? 31 dagen voor het laatst gesynchroniseerd. Ik heb eerder contact gehad met VW support, die hebben me toen een stappenplan gestuurd; helaas zonder succes. Nu krijg ik te horen dat de technische afdeling heeft doorgegeven dat ik naar een VW dealer moet. Ze geven niet prijs wat er aan de hand is. De VW dealer moet aangeven wat de kosten zijn, maar ik kan ze niet uitleggen wat ze moeten doen....goed verhaal. Enig idee of dit overigens onder BOVAG garantie valt? Betreft overigens model 2020.
Thanks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:01
roy.van.geel schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:26:
Heeft een van jullie ook synchronisatie problemen met de app? 31 dagen voor het laatst gesynchroniseerd. Ik heb eerder contact gehad met VW support, die hebben me toen een stappenplan gestuurd; helaas zonder succes. Nu krijg ik te horen dat de technische afdeling heeft doorgegeven dat ik naar een VW dealer moet. Ze geven niet prijs wat er aan de hand is. De VW dealer moet aangeven wat de kosten zijn, maar ik kan ze niet uitleggen wat ze moeten doen....goed verhaal. Enig idee of dit overigens onder BOVAG garantie valt? Betreft overigens model 2020.
Thanks?
Ja ook een keer meegemaakt.
Hier is wat bij mij een oplossing bood.
Je account uit het infotainment systeem wissen en daarna opnieuw aanmelden d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.van.geel
Rdestructo schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:27:
[...]

Ja ook een keer meegemaakt.
Hier is wat bij mij een oplossing bood.
Je account uit het infotainment systeem wissen en daarna opnieuw aanmelden d:)b
Net even langs de dealer geweest, die heeft ‘iets’ in hun portaal gedaan. Had geen effect, maar nu staat er ook een open slotje bovenaan de naam van de auto in de vw app.
De ontgrendel optie zie ik nu ook niet meer.

Raadde idd ook aan om het account te verwijderen.
Net geprobeerd, maar ik krijg twee foutren:

De huidige hoofdgebruiker kan niet worden verwijderd. Probeer het later opnieuw of wis de hoofdgebruiker in het car net portaal.

Verbindingsmodule; download kan niet worden gestart. Probeer het later opnieuw.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:21
Je zou eens kunnen mailen met connect-support@volkswagen.de.

Hier heb ik ooit contact mee gehad vanwege licentie issues. Misschien kunnen zij iets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.van.geel
I-King schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 19:37:
Je zou eens kunnen mailen met connect-support@volkswagen.de.

Hier heb ik ooit contact mee gehad vanwege licentie issues. Misschien kunnen zij iets zien.
Ja dat heb ik onlangs gedaan, die doen zo geheimzinnig en willen met rechtstreeks naar de vw dealer sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klwinkel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 22:17
De lader die mijn 12V accu leegtrok lijkt een merkloos ding, is een 16A stopcontact lader, er staat "EVSE ONE" op een witte sticker.

Ik heb zelf een telestar EC311 lader van ibood, die werkt probleemloos..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-08 08:19
Gisteren mijn E-Golf ingeleverd en met een nieuwe ID3 naar huis gegaan.

Het rijdt toch wel anders zeker over wat grotere verkeersdrempels, daar had je met de golf minder last van.

Ook de veiligheidssystemen in de ID3; wie heeft dat bedacht, lane assist en bordenherkenning wat een draak van een inventie. Nu moet je die iedere keer als je instapt handmatig uitschakelen.
Ook de ACC had wat gekke instellingen die je heeeeel snel uit moet zetten. Als je op een rotonde komt aanrijden op ACC begint de auto vanzelf al met afremmen op een imbeciel grote afstand en geeft dan aan "Bocht herkent" en dat op een rechte weg, gauw uitschakelen dus. Is allemaal even wennen.

De E-Golf reed altijd fantastisch, het enige is de actieradius die hem wat tekort doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54
FrankVolt schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 08:42:
Gisteren mijn E-Golf ingeleverd en met een nieuwe ID3 naar huis gegaan.

Het rijdt toch wel anders zeker over wat grotere verkeersdrempels, daar had je met de golf minder last van.

Ook de veiligheidssystemen in de ID3; wie heeft dat bedacht, lane assist en bordenherkenning wat een draak van een inventie. Nu moet je die iedere keer als je instapt handmatig uitschakelen.
Ook de ACC had wat gekke instellingen die je heeeeel snel uit moet zetten. Als je op een rotonde komt aanrijden op ACC begint de auto vanzelf al met afremmen op een imbeciel grote afstand en geeft dan aan "Bocht herkent" en dat op een rechte weg, gauw uitschakelen dus. Is allemaal even wennen.

De E-Golf reed altijd fantastisch, het enige is de actieradius die hem wat tekort doet.
De ID3 is idd qua rijden (en een hoop andere zaken) een flinke stap terug als je uit een E-golf komt.

offtopic:
Bordenherkenning (snelheidswaarschuwing), het niet permanent mogen uitschakelen daarvan en "curve assist" waardoor je achterlijk langzaam door bochten moet op ACC hebben we allemaal te danken aan wetgeving uit Brussel bedacht door mensen met een chauffeur of een treinabonnement, dat kan je VW c.q. de ID3 niet verwijten, hooguit dat de snelheidswaarschuwing niet met 1 handeling/knop uit te schakelen is. Wel echt een groot nadeel van alle nieuwe auto's.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankVolt
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-08 08:19
RonJ schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:20:
[...]

De ID3 is idd qua rijden (en een hoop andere zaken) een flinke stap terug als je uit een E-golf komt.

offtopic:
Bordenherkenning (snelheidswaarschuwing), het niet permanent mogen uitschakelen daarvan en "curve assist" waardoor je achterlijk langzaam door bochten moet op ACC hebben we allemaal te danken aan wetgeving uit Brussel bedacht door mensen met een chauffeur of een treinabonnement, dat kan je VW c.q. de ID3 niet verwijten, hooguit dat de snelheidswaarschuwing niet met 1 handeling/knop uit te schakelen is. Wel echt een groot nadeel van alle nieuwe auto's.
Helemaal mee eens, ik zeg ook niet dat VW hier schuld aan draagt maar die zulthoofden uit Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.van.geel
Heeft iemand hier weleens zijn infotainment systeem een soft reset gegeven door 10 sec die aan/uit knop ingedrukt te houden? Kan dat iets kapot maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:20

nrg

roy.van.geel schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:14:
Heeft iemand hier weleens zijn infotainment systeem een soft reset gegeven door 10 sec die aan/uit knop ingedrukt te houden? Kan dat iets kapot maken?
Regelmatig, kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Mag ik vragen waar dat goed voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:22
Heeft iemand hier ook wel eens een gekke sprong in resterende range als de accu redelijk leeg is? Ik heb vanochtend de auto geparkeerd met 40km range, en vanmiddag zet ik hem aan: 26 km resterend. Dat zou je niet verwachten bij een buitentemperatuur van 20 graden.

Als je dan 23 km moet rijden wordt het toch weer spannend. Met airco uit en heel rustig rijden heb ik het weer net gered (0km over). Ik heb dat al eerder gezien en het lijkt vooral te gebeuren als de range onder de 50 km komt.

Ik ben nog niet stilgevallen met het is wel billen knijpen de hele weg. Overigens was de accu tot 91% geladen en heb er 202km mee gereden, dus de accu is wel goed lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roy.van.geel
DDDikkiedik schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:18:
Mag ik vragen waar dat goed voor is?
Dat zou de OCU (de module die met de VW servers communiceert) een reset geven. Ik heb nog altijd een vw app die niet synchroniseert met de auto. Ik heb in het VW portaal de auto reeds verwijderd, echter blijft de auto het oude account zien, volgens mij 'hangt' tie gewoon. Ik heb het ondertussen al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Volgens ChatGpt is de ODIS nog het enigste redmiddel, maar iets wat alleen een vw dealer kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koning88
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:00
Dag allen,

Sinds vandaag ben ik het bezit van een E-golf uit 2019. De eerste rit was erg fijn en hij staat nu aan de lader. In de app van de lader Easee kan ik niet zien hoe vol de batterij is. Ik heb inmiddels de app van VW connect ingesteld. Hier zie ik weinig gegevens, ik begreep van de dealer dat ik een abb moet afsluiten om extra gegevens te zien. Ik zie twee uitbreidingen staan : Guide en Inform en security en service. Ik kom er niet helemaal uit, welke van deze twee heb ik nodig om onder andere de laadstatus te zien? Of zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Koning88 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:39:
Dag allen,

Sinds vandaag ben ik het bezit van een E-golf uit 2019. De eerste rit was erg fijn en hij staat nu aan de lader. In de app van de lader Easee kan ik niet zien hoe vol de batterij is. Ik heb inmiddels de app van VW connect ingesteld. Hier zie ik weinig gegevens, ik begreep van de dealer dat ik een abb moet afsluiten om extra gegevens te zien. Ik zie twee uitbreidingen staan : Guide en Inform en security en service. Ik kom er niet helemaal uit, welke van deze twee heb ik nodig om onder andere de laadstatus te zien? Of zijn er nog alternatieven?
Je moet Security en Service hebben. G&I is voor nieuws- en navigatiediensten.

Hou er rekening mee dat dit alleen nog werkt zolang het 2/3G netwerk nog in de lucht is, daarna stopt het met werken. Neem dus niet een te lang abonnement.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Ik vind het zelf overigens de kosten niet waard. Maar ik kan me voorstellen dat je daar anders over denkt als je laadpaalkleefboetes krijgt en de laadpaalaanbieder heeft geen vaste laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning88
Ik twijfel zelf ook nog, alleen ik wil de accu graag laden tot 80% thuis. Helaas zie ik de optie in de easee app niet. Hoe doen jullie dit?

[ Voor 8% gewijzigd door Koning88 op 31-07-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P76aWiSDfrjGM3Rrho7rS_27buA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KM07T0tNMh6x2PRwCBqrS6XP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Dat hoeft niet via de app. Als je in de e-manager de onderste én de bovenste ladingstoestand op 80 zet (of de onderste op 40 natuurlijk) dan laadt hij als je op het onderste knopje bij de laadpoort drukt, maar tot 80 procent.

Ik heb daarbij zelf ingesteld dat hij tot 40 altijd laadt, en van 40 tot 80 alleen tussen 10 en 4 uur.

[ Voor 18% gewijzigd door DDDikkiedik op 31-07-2025 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning88
Dit is na betaling toch? Ik zie deze opties niet namelijk.

Andere vraag, ik kan het in dit forum niet vinden. Ik heb geen activatie sleutel voor de we connect en dus geen Apple carplay. De sleutel via de dealer is enorm duur lees ik. Werkt het wel om bijvoorbeeld een dongle aan te sluiten via usb en zo Apple carplay beschikbaar te hebben op het scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjurres
Via usb is het wel gewoon actief, ik heb er zelf idd een Ali express dongle aan gehangen, werkt prima.

Vwb we connect, ik heb idd een abonnement. Kost niet de hele wereld.

[ Voor 26% gewijzigd door sjurres op 31-07-2025 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ata17
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 17-08 08:55
hallo allemaal,
Sinds een week een trotse eigenaar van een e-golf bwj 2020 met nog geen 22000 km op de teller.
Ik zit met een vraag over mobiele diensten. Aangezien ik tweede eigenaar ben heb ik niet overal toegang tot en vraag me af of afsluiten van security &service plus handig kan zijn. Basis heb ik wel, maar zie er weinig in en kan niets via de telefoon instellen.
Ik heb zelf een laadpaal en de auto staat meestal in de garage, dus weet niet of ik al die instellingen op afstand wel nodig heb.
Wat is jullie advies?
Groet Aga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnbdj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-08 21:49
Ik kom hier ook maar weer eens even in de lucht!

Anderhalve maand geleden eigenaar geworden van een e-golf 2019 met alle optie's. Na de inbraak van 3 weken geleden, is de auto weer in alle eren hersteld én nu all risk verzekerd😉 Voor de geinteresseerden (gezien ik het zelf nergens kon vinden); een inbraak met ruitschade en een relatief netjes verwijderd pro discover scherm kost je zo'n 7300€ om te laten maken. Laat dit je teken zijn om je auto in ieder geval WA+ te verzekeren 😉.

Nu valt het me op dat de auto over drempels en scherp insturen een behoorlijk gekraak maakt vanuit de ophanging. Lees hier meer over online. Iemand een quick-fix om dit op te lossen? Opzich hebben we nog garantie bij de dealer, maar mocht dit makkelijk te verhelpen zijn doe ik het liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
Stijnbdj schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 09:22:

Anderhalve maand geleden eigenaar geworden van een e-golf 2019 met alle optie's. Na de inbraak van 3 weken geleden, is de auto weer in alle eren hersteld én nu all risk verzekerd😉 Voor de geinteresseerden (gezien ik het zelf nergens kon vinden); een inbraak met ruitschade en een relatief netjes verwijderd pro discover scherm kost je zo'n 7300€ om te laten maken. Laat dit je teken zijn om je auto in ieder geval WA+ te verzekeren 😉.

Nu valt het me op dat de auto over drempels en scherp insturen een behoorlijk gekraak maakt vanuit de ophanging. Lees hier meer over online. Iemand een quick-fix om dit op te lossen? Opzich hebben we nog garantie bij de dealer, maar mocht dit makkelijk te verhelpen zijn doe ik het liever zelf.
Fijn dat je auto weer hersteld is. Valt me nog mee dat ze het voor 7300 konden fixen, bij mij was het meer dan 9000.

De e-golf kraakt bij mij ook afhankelijk van het weer als je over een drempel rijd. Ik lees dat je de rubbers met wd40 zou moeten kunnen insprayen en dat het dan weer even opgelost is. Als je nog garantie hebt kunnen ze er vervangende rubbers op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
haaibaa2 schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 12:56:
Ik lees dat je de rubbers met wd40 zou moeten kunnen insprayen en dat het dan weer even opgelost is.
Nu weet ik niet heel veel van autos zelf, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je WD40 op rubbere componenten spuit, volgens mij drogen ze er dan alleen maar sneller van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Draagarmrubbers moeten worden ingevet (niet met WD40). Komt met een half jaar wel weer terug. Permanente oplossing is een upgrade naar Powerflex, maar geen idee wat dat met het comfort doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ

Is een bekend kwaaltje van het MQB platform. Doen ze allemaal en komt uit de rubbers van de stabilisatorstang. Dealer oplossing is om de gehele stabilisatorstang te vervangen incl. de rubbers. Maar dan heb je hetzelfde issue na een paar jaar weer, want ze gebruiken nog steeds dezelfde rubbers (vrijwel alle auto's hebben hier in meer- of mindere mate last van trouwens, komt omdat men geen "goede" toxische weekmakers in de rubbers meer mag gebruiken).

De handelaren spuiten de rubbers meestal vol met vet, dan blijft het een paar weken tot maanden weg totdat dit vet weer is weggespoeld. Is ook geen echte oplossing. Het enige dat echt werkt is de rubbers vervangen door 3rd party rubbers. Zoiets dus, maar dat is best een dure grap.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Dat is echt een dure grap.
Vervangen is makkelijk zelf te doen .
Ik weet niet wat het doet met je rij-comfort.Zelf hou ik het liever op de normale rubbers.

[ Voor 4% gewijzigd door 201WD op 04-08-2025 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-08 04:33
RonJ schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 11:49:
[...]

Is een bekend kwaaltje van het MQB platform. Doen ze allemaal en komt uit de rubbers van de stabilisatorstang. Dealer oplossing is om de gehele stabilisatorstang te vervangen incl. de rubbers. Maar dan heb je hetzelfde issue na een paar jaar weer, want ze gebruiken nog steeds dezelfde rubbers (vrijwel alle auto's hebben hier in meer- of mindere mate last van trouwens, komt omdat men geen "goede" toxische weekmakers in de rubbers meer mag gebruiken).

De handelaren spuiten de rubbers meestal vol met vet, dan blijft het een paar weken tot maanden weg totdat dit vet weer is weggespoeld. Is ook geen echte oplossing. Het enige dat echt werkt is de rubbers vervangen door 3rd party rubbers. Zoiets dus, maar dat is best een dure grap.
Toevallig had ik hier vorige week een offerte van opgevraagd. Kosten rond de 800 euro, waarbij alleen de achterkant behandeld wordt. De voorkant doen ze niet ivm te lange levertijden. Powerflex heet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Vandaag mijn eGolf met 141014 km op de teller in (moeten) leveren :'(
Wel jammer want het was echt een fijne auto die niet onder doet voor recente EV's (behalve rijbereik dan...).
Ik had 'm over kunnen nemen, maar twee elektrische auto's met beperkt rijbereik voor de deur werd me te gek. Voorlopig vertrouw ik voor het lange-afstandwerk nog op m'n Peugeot 508SW HDi . De reservetank daarvan geeft al bijna meer rijbereik dan de EGolf met volle accu :D, en op een volle tank kom ik ~7x(!) verder.

Maar goed. Vanochtend na 5 min wandelen een nieuwe Renault 5 E-Tech opgehaald. Dat rijdt ook prima en is groot genoeg voor wat ik nodig heb. WLTP rijbereik is 420 km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:12
Vorige week eigenaar geworden van een e-golf van 2018 met 110.000 km op de teller.
Het is er 1 geworden in de kleur white silver met eigenlijk bijna alle opties die er maar zijn.

- Led plus
- 3d led achterlichten
- Lederen interieur
- dynaudio
- side assist
- winter pakket

Wat rijd de auto fijn!
Deze week kijken voor een laadpaal thus want met de granny lader duurt het wel heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Synchroniseren.

Nog meer mensen waarbij de app niet meer synchroniseert als de Egolf geparkeerd staat?

Voordat ik apps en account ga verwijderen ff informeren 👍

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
Rdestructo schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:30:
Synchroniseren.

Nog meer mensen waarbij de app niet meer synchroniseert als de Egolf geparkeerd staat?

Voordat ik apps en account ga verwijderen ff informeren 👍
Soms wel en soms niet. Afhankelijk waar de e-golf staat heeft hij niet altijd bereik. Werkt nog via een oude 3G verbinding. Die zijn niet overal even goed. Maar misschien komt het wel door parkeren als de auto in een deep sleep modus gaat, want als ik de auto dan ontgrendel werkt het soms ineens weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-08 22:46
Ik weet dat de app niet geweldig is, maar met dit warme weer wil ik klimatisering starten, maar krijg de hele tijd een foutmelding. Zelfs na 5x proberen krijg ik dezelfde foutmelding. Ik heb al een mail gestuurd naar de klantenservice.

Jullie hier ook last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLL__mtZOQ9VFJhlwd2mHsiH-60=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPKyzH7xb6SZE3EtHCVjhnD7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Untouchablezz20 op 10-08-2025 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
Ja hij wilde bij bij vanmorgen ook niet connecten. Tot ik de auto startte. Toen kreeg ik ineens alle meldingen in 1 keer uit Tado (Slimme laadsessie beëindigd) en uit Tronity (accu tot 80% opgeladen). Blijft toch een gammel systeem helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:44
Ik heb nu deze "P-hendel" fout te pakken, iemand hier al mee te maken gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
Untouchablezz20 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:27:
Ik weet dat de app niet geweldig is, maar met dit warme weer wil ik klimatisering starten, maar krijg de hele tijd een foutmelding. Zelfs na 5x proberen krijg ik dezelfde foutmelding. Ik heb al een mail gestuurd naar de klantenservice.

[Afbeelding]
Ja zie mijn eerdere post.
Toch handig om te weten dat er meerdere mensen last van hebben.
Nu hoef ik niet meer verder te zoeken (app verwijdert, accounts verwijdert enz).
Denk dat er iets mis is gegaan na de laatste app update.
Hopen dat een update een oplossing geeft d:)b

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:57
Untouchablezz20 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 16:27:

[Afbeelding]
Over het algemeen heb ik hier geen last van maar de afgelopen week werkt ie idd niet helemaal lekker.

Afgelopen week net zoveel fout meldingen gekregen mbt klimatisering als heel vorig jaar :+.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
roy.van.geel schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:30:
[...]

Dat zou de OCU (de module die met de VW servers communiceert) een reset geven. Ik heb nog altijd een vw app die niet synchroniseert met de auto. Ik heb in het VW portaal de auto reeds verwijderd, echter blijft de auto het oude account zien, volgens mij 'hangt' tie gewoon. Ik heb het ondertussen al geprobeerd, maar helaas zonder succes. Volgens ChatGpt is de ODIS nog het enigste redmiddel, maar iets wat alleen een vw dealer kan.
Een "volledige" reset kan je doen door de zekering (mini steek zekering dacht nr 13 nr 17) los te halen, achter je linker opbergvak onder het stuur.

Effe 10tal seconden eruit en dan weer terug, je klok/dagtellers etc zijn dan ook gereset. Effe half uurtje rijden met de auto en zal zich dan opnieuw aanmelden.

Ik woon aan de grens en heb soms dat ie de verbinding verliest en ook niet meer terug komt, vanalles geprobeerd en dit was de oplossing na dagen/weken proberen toen dit de eerste keer gebeurde.

Heb zelfs een officiële VW Wifi dongle gekocht met de gedachte dat het daarme zou oplossen mbt aanmelden maar dat mocht niet baten.

Soms ligt de VW server eruit (meestal lees ik hier ook dat er meerdere problemen hebben) echter wanneer dat niet het geval is dan weet ik dat ik weer een reset moet uitvoeren door de mini zekering effe eruit te halen :D.
Inmiddels meerdere keren moeten doen waarna het daarna weer prima werkte.

Is bekend iets zoals al eerder vermeld, heb het inmiddels geaccepteerd :+.
sjurres schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 18:37:
Via usb is het wel gewoon actief, ik heb er zelf idd een Ali express dongle aan gehangen, werkt prima.

Vwb we connect, ik heb idd een abonnement. Kost niet de hele wereld.
Niet atlijd, Carplay/Android auto moet wel vrijgegeven zijn op je radio ;).

Heb je link naar de OmeAli dongle? Ik doe het via de USB kabel en daar wil ik wel vanaf :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjurres
Jazsie schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:08:
[...]

Een "volledige" reset kan je doen door de zekering (mini zekering dacht nr 13) los te halen, achter je linker opbergvak onder het stuur.

Effe 10tal seconden eruit en dan weer terug, je klok/dagtellers etc zijn dan ook gereset. Effe half uurtje rijden met de auto en zal zich dan opnieuw aanmelden.

Ik woon aan de grens en heb soms dat ie de verbinding verliest en ook niet meer terug komt, vanalles geprobeerd en dit was de oplossing na dagen/weken proberen toen dit de eerste keer gebeurde.

Heb zelfs een officiële VW Wifi dongle gekocht met de gedachte dat het daarme zou oplossen mbt aanmelden maar dat mocht niet baten.

Soms ligt de VW server eruit (meestal lees ik hier ook dat er meerdere problemen hebben) echter wanneer dat niet het geval is dan weet ik dat ik weer een reset moet uitvoeren door de mini zekering effe eruit te halen :D.

[...]

[...]

Heb je link naar de OmeAli dongle? Ik doe het via de USB kabel en daar wil ik wel vanaf :D.
https://a.aliexpress.com/_EvHsNjc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.van.geel
Nice! Kun je die gewoon laten zitten ( trekt niet je accu leeg )?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roy.van.geel
[...]

Een "volledige" reset kan je doen door de zekering (mini zekering dacht nr 13) los te halen, achter je linker opbergvak onder het stuur.

[...]

[...]

Ik heb de auto uit mijn vw account verwijderd en alles eem week met rust gelaten. Daarna kon ik de boel weer koppelen en werkt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Ik heb hem erin zitten tot nu toe, nu 2 weken op vakantie, kom zaterdag terug, dan zal ik kijken of de start accu nog vol is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
[...]

Weet het zeker nr 13? Nr 13 is Hoogspanningsbatterij 1 Onderhoudsconnector voor hoogspanningssysteem.

Nr 10 is Bedieningskop voor informatiedisplay aan de voorzijde
Nr 12 is Informatie-elektronica besturingsmodule 1

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Wist het niet zeker, het is nummer 17.
2de rij 3de (vanaf links) -mini steek- zekering (kleur rood) van 7.5A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdestructo
Jazsie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:07:
Wist het niet zeker, het is nummer 17.
2de rij 3de (vanaf links) -mini steek- zekering (kleur rood) van 7.5A.
Dan moet het nr 16 7.5A zijn Mobiele communicatie 2-weg signaalversterker
Telefoonbasisplaat
Spanningsomvormer voor USB-laadmodule (2014-2015)
USB-verdeler
Chipkaartlezer besturingsmodule
TV-tuner

nr 17 is 5A Instrumentenpaneel
Besturingsmodule voor noodoproepmodule en communicatie-eenheid
Telematica-besturingsmodule voor realtime monitoring.

https://fuse-box.info/vol...014-2020-fuses-and-relays

[ Voor 4% gewijzigd door Rdestructo op 13-08-2025 10:28 ]

VW egolf 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Nr 17 dus :)
Besturingsmodule voor noodoproepmodule en communicatie-eenheid >> dit is em...

Kan overigens niet rood zijn want dat is 10A... slordig van mij en het is dus blijkbaar 5A, sorry voor de verwarring !

In die van mij zit een 7,5A, dat klopt dus zo te zien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Jazsie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:35:
Nr 17 dus :)
Besturingsmodule voor noodoproepmodule en communicatie-eenheid >> dit is em...

Kan overigens niet rood zijn want dat is 10A... slordig van mij en het is dus blijkbaar 5A, sorry voor de verwarring !

In die van mij zit een 7,5A, dat klopt dus zo te zien niet.
Geeft niet ik wil zeker zijn dat ik de juiste er uit trek.
Hier na nog dingen opnieuw instellen?

Heb al verschillende resetten geprobeerd auto hoofdgebruiker verwijdert, app opnieuw gedownload maar helaas geen oplossing.
Reset naar fabriek instellingen (carnet, verbindingen enz).
App wou eerst niet meer de auto klimatiseren of vertrektijden wijzingen of synchroniseren (alleen aan de laadpaal synchroniseerde hij de batterijstatus).

Nu zegt de auto steeds mijn privacy instellingen moet aanpassen (staat niet op privé mode).
Uiteraard nog steeds met bovenstaande gebreken.

Hoop dat zekering eruit gaat helpen :?

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Ik heb ook werkelijk alles geprobeerd, precies wat je beschrijft en ook nog eens een originele USB wifi dongle van VW gekocht in de hoop dat het daarna zou werken maar helaas.

Contact uit, zekering eruit halen, effe ~30 seconden wachten en dan terug erin.

Daarna zal je zien dat je dagteller/klok/rij gegevens gereset zijn. Half uurtje rijden zodat ie zich aanmeld. Zie je overigens pas wanneer je de auto uit zet, tijdens het rijden worden er geen update's uitgestuurd.
Enkel op contact zonder te rijden werkt bij mij niet, moest altijd een stuk rijden (werk is een half uur rijden en dat blijkt voldoende).

Klimatiseren is overigens een recent probleem bij meerdere, heb hier momenteel ook last van.
Beste is dit wel te melden aan de klanten service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerjanT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-08 19:14
Zit er nog vertraging in de bediening als het draadloos gaat? Ik heb nu een Carlinkit en dat is altijd wat vertraging van 500ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Jazsie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:58:
Ik heb ook werkelijk alles geprobeerd, precies wat je beschrijft en ook nog eens een originele USB wifi dongle van VW gekocht in de hoop dat het daarna zou werken maar helaas.

Daarna zal je zien dat je dagteller/klok/rij gegevens gereset zijn. Half uurtje rijden zodat ie zich aanmeld. Zie je overigens pas wanneer je de auto uit zet, tijdens het rijden worden er geen update's uitgestuurd.
Enkel op contact zonder te rijden werkt bij mij niet, moest altijd een stuk rijden (werk is een half uur rijden en dat blijkt voldoende).

Klimatiseren is overigens een recent probleem bij meerdere, heb hier momenteel ook last van.
Ok net de zekering eruit gehad (BTW het is bij mij ook een 10A).
Ik rij om 1630 richting huis, ik ben benieuwd als ik thuis ben _/-\o_

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
GerjanT schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:59:
[...]

Zit er nog vertraging in de bediening als het draadloos gaat? Ik heb nu een Carlinkit en dat is altijd wat vertraging van 500ms.
Ik gebruik het voor Waze, heb niet het idee dat daar vertraging in zit.

Of niet merkbaar voor mij, als je je telefoon aanzet op YouTube en geluid dan via de boxen zit er we wat vertraging in inderdaad, maarja dat moet je ook niet in de auto doen

• Rdestructo
Jazsie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:58:

Update:

Zekering eruit heeft geen oplossing geboden.
Auto heeft nu 24uur niet gesynchroniseerd.
App geeft nu aan dat er geen verbinding is met de servers, ik zou dus niet de enige moeten zijn die niets meer met de app kan :?

VW egolf 2020

• 201WD
Hier werkt app gewoon, auto gisteren 100% geladen, vanochtend vertrokken met 290 km bereik.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:12
Zou VW begonnen zijn met het deactiveren van hun app voor de E-Golf? Ik weet namelijk dat dit eraan gaat komen. Of is dit gewoon een individueel probleem?

• sjurres
201WD schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:03:
Hier werkt app gewoon, auto gisteren 100% geladen, vanochtend vertrokken met 290 km bereik.
Hoe zuinig rij jij wel niet.

32 bruikbare kwh.

290/32=9,0625

Ongeveer 11kWh/100km dus?

Dat is toch mega zuinig rijden, kom je boven de 50 uit?

Edit: app werkt hier prima op afstand

[ Voor 8% gewijzigd door sjurres op 14-08-2025 15:24 ]

• 201WD
zeker geen deactivatie

• 201WD
sjurres schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:22:
[...]

Hoe zuinig rij jij wel niet.

32 bruikbare kwh.

290/32=9,0625

Ongeveer 11kWh/100km dus?

Dat is toch mega zuinig rijden, kom je boven de 50 uit?

Edit: app werkt hier prima op afstand
Vandaag , 65km gereden, auto geeft nu aan nog 226 km / 78% accu.
11,2 kwh/100km zegt de app, dit was met airco aan en rijden op de eco stand.
Wegen, in de bebouwde kom, 60km en 80 km wegen. En dat met 3 keer parkeren.
Zou ik het aan een stuk gereden hebben dan is hij nog zuiniger.
Ik rij meestal in de b modus, cruisecontrol aan en die staat dan 3-5 km hoger dan de max-snelheden.

[ Voor 7% gewijzigd door 201WD op 14-08-2025 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Rdestructo schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 07:05:
[...]

Update:

Zekering eruit heeft geen oplossing geboden.
Auto heeft nu 24uur niet gesynchroniseerd.
App geeft nu aan dat er geen verbinding is met de servers, ik zou dus niet de enige moeten zijn die niets meer met de app kan :?
Je klok/dagteller/rij gegevens waren gereset?

Verder zeg je dat je CarNet factory reset gedaan hebt, heb je daarna je auto via de infotainment opnieuw aangemeld?

Boven in de balk op je infotaiment, zie je daar een wereldbol met auto?

• Untouchablezz20
201WD schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:03:
Hier werkt de app deels. Lukt het bijvoorbeeld om klimatisering op afstand te starten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcus73
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:47
Hier ook al sinds een paar weken een deels werkende app :-( . Laden, klimatiseren en vertrektijden op afstand geeft foutmelding. Accu- en autostatus (deuren enzo) komt wel door, dus er is wel iets van een connectie tussen app en auto. e-Golf 2020

Intel 14600KF@5,0Ghz | RTX4080 | 32Gb DDR5@6000Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Jazsie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:05:
[...]

Je klok/dagteller/rij gegevens waren gereset?

Verder zeg je dat je CarNet factory reset gedaan hebt, heb je daarna je auto via de infotainment opnieuw aangemeld?

Boven in de balk op je infotaiment, zie je daar een wereldbol met auto?
Ja opnieuw aangemeld.
Wereldbol is niet zichtbaar.

Gister maar weer de zekering er uit gehaald.
Wacht nu even met aanmelden tot morgen, je weet maar nooit.

Maar zie ook steeds meer mensen met het zelfde probleem.
Gok toch een app/server probleem dan dat het de auto zelf is.

[ Voor 9% gewijzigd door Rdestructo op 15-08-2025 07:33 ]

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Marcus73 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 05:59:
Hier ook al sinds een paar weken een deels werkende app :-( . Laden, klimatiseren en vertrektijden op afstand geeft foutmelding. Accu- en autostatus (deuren enzo) komt wel door, dus er is wel iets van een connectie tussen app en auto. e-Golf 2020
Tis vervelend, maar toch goed om te lezen dat ik niet de enige ben met het probleem.
Ga er eigenlijk dan vanuit dat het nu aan VW app/server ligt.

VW egolf 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Marcus73 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 05:59:
Idem hiero, melden bij VW klantenservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Rdestructo schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 07:32:
[...]

Ja opnieuw aangemeld.
Wereldbol is niet zichtbaar.

Gister maar weer de zekering er uit gehaald.
Wacht nu even met aanmelden tot morgen, je weet maar nooit.

Maar zie ook steeds meer mensen met het zelfde probleem.
Gok toch een app/server probleem dan dat het de auto zelf is.
Zou zeker kunnen, krijg momenteel enkel status binnen maar "commando's" sturen werkt niet.

Wellicht inderdaad even afwachten tot dat het weer helemaal werkt bij ons allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
Btw, AA staat bij mij altijd aan.
Heb die even uit gelaten en de wereldbol is zichtbaar weliswaar vervaagd. Neem aan dat dat aangeeft geen connectie.

Er stond bij de wereldbol ook een x en een sleutel, maar dat is nu weg.

We geven VW maar even neem aan dat daar ook mensen op vakantie zijn ATM.

VW egolf 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Is het verstandig om van tijd tot tijd naar 100% te laden, voor de kalibratie van de batterij (bms)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
Rdestructo schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:35:
Btw, AA staat bij mij altijd aan.
Heb die even uit gelaten en de wereldbol is zichtbaar weliswaar vervaagd. Neem aan dat dat aangeeft geen connectie.

Er stond bij de wereldbol ook een x en een sleutel, maar dat is nu weg.

We geven VW maar even neem aan dat daar ook mensen op vakantie zijn ATM.
Wanneer je een auto ziet bij de wereldbol (niet vervaagd) dan geeft ie ook GPS door.

Inderdaad even wachten, bij mij werkt commamdo's sturen nog steeds niet.
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 15:37:
Is het verstandig om van tijd tot tijd naar 100% te laden, voor de kalibratie van de batterij (bms)?
Voor kalibratie hoef je het niet te doen.

Zelf doe ik dagelijks tot 80% en bij lange ritten (1x per maand meestal) tot 100% laden.
Dit is meer voor mijn gevoel en niet omdat het beter zou zijn of is :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Hier met 2x egolf 2018 en 2020 laden we altijd 100 %.
Nu ook weer geladen voor 288 km.
Dat haal je met 17 inch velgen/banden niet . Wel met de 16 inch.

[ Voor 28% gewijzigd door 201WD op 17-08-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-08 16:19
201WD schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:07:
Hier met 2x egolf 2018 en 2020 laden we altijd 100 %.
Nu ook weer geladen voor 288 km.
Dat haal je met 17 inch velgen/banden niet . Wel met de 16 inch.
Die range lijkt me alles behalve normaal.
Gebruikelijker is een range van 240-260km. En zelfs dan weinig snelwegkilometers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Zojuist mailtje ontvangen van de klantenservice mbt de problemen met de app;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeYh2PayqJNrSgIP2twERqPs8U8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bIrD0wo0lHzPGVXS88nwE74f.png?f=fotoalbum_large

Dus het gaat niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Vind het wel heel laf dat ze niet de moeite doen om een 4G module te maken, helemaal omdat ze de kennis verder gewoon in huis hebben omdat nieuwere autos dit wel hebben.

Hoop dat als het zo ver komt de EU hier toch echt een stokje voor gaat steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Is een kwestie van een willekeurige supplier bellen en een x aantal LTE modems bestellen. Ik kon bij Tesla in 2016 al een LTE Upgrade bestellen. Is gewoon typische VAG arrogantie, f*ck you en koop maar een nieuwe auto.

In de VS speelde dit al eerder (2022) en toen hebben ze ook heel resoluut geweigerd een vervangend modem te leveren, dus zelfs nog voor auto's die nog geen twee jaar eerder afgeleverd waren. Zelfs rechtzaken hebben (iig daar) niet geholpen.

Het enige dat je kan doen is zelf een permanent gevoedde 4G router plaatsen met een accusaver ertussen. Maar dan mag je dus naast je carnet abonnement daar ook nog voor aftikken.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
Schwarz schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Gebruikelijker is een range van 240-260km. En zelfs dan weinig snelwegkilometers.
En zelfs daar kom ik zelden in de buurt: ik rij weinig snelweg, anticipeer goed (vind ik zelf) en probeer bewust zuinig te rijden, maar zelfs dan is het bij 230 km wel gebeurd.
Boeit me ook niet heel veel, een keer vaker laden is geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door dennisfr op 18-08-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerjanT
Untouchablezz20 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:21:

[Afbeelding]

Maar wat in me dan afvraag. Waarom werkt het niet als ik thuis ben en de auto op de wifi zit? En waarom wordt de locatie aangegeven? Want waar ik ook parkeer zonder die wifi ik ontvang de locatie en de range van de auto

[ Voor 52% gewijzigd door GerjanT op 18-08-2025 18:23 . Reden: Verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Schwarz schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Rustig rijden over mn. 60 en 80km wegen.
Met dit weer gaat dat prima, verbruik is dan 10-11 kw per 100km .
Eco-stand en airco ook nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:12
Untouchablezz20 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 14:21:

[Afbeelding]

Ik had dus toch gelijk! En heb dit al meerdere keren aangegeven op dit forum maar het werd altijd tegengesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
dennisfr schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 17:55:
[...]

En zelfs daar kom ik zelden in de buurt: ik rij weinig snelweg, anticipeer goed (vind ik zelf) en probeer bewust zuinig te rijden, maar zelfs dan is het bij 230 km wel gebeurd.
Boeit me ook niet heel veel, een keer vaker laden is geen probleem.
17 inch velgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerjanT
turkeyhakan schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:53:
[...]

Ik had dus toch gelijk! En heb dit al meerdere keren aangegeven op dit forum maar het werd altijd tegengesproken.
In Duitsland op een Duits forum klagen ze ook. Ik hou het nog op een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Nope 16, en de originele 'energiezuinige' velgen. Wel all season banden trouwens. Maar als ik de rest hier zo beluister ben ik gemiddeld en jij de uitzondering ;)
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste