Met die kms die jij noemt is er geen probleem qua range.Gerolamo schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:49:
Na veel pagina's door te hebben gelezen, ben ik er toch nog niet helemaal uit wat ik nu precies nodig heb, dus ik dacht ik gooi het gewoon in de groep.
Ik heb interesse in een e-Golf als 2e auto (vrouw rijd MY lease, onbeperkt km). De Golf zal ik gebruiken voor woon-werkverkeer. Circa 55km per dag (60/80km wegen). Daarnaast wellicht snel voor wat boodschapjes tussendoor en 1x in de week 70km extra naar hobby. Ruim geschat 15dkm per jaar. Ik kan zowel thuis laden als op het werk.
Waar ik me een beetje blind op staar is een warmtepomp. Ja, ik snap dat het voor de range goed is, maar heb ik dit per-se nodig in mijn situatie gezien ik eigenlijk echt geen langere afstanden maak (en ook niet van plan ben dat te veranderen, met deze auto)? Als die kapot gaat is het een duur geintje schijnbaar (als ik terug lees in het topic iig).
Ik vind het dan wel leuk, gezien het toch een elektrische auto is om een paar andere (futuristische) opties wel te hebben, zoals een digitaal dash en het grote display. Om enigszins 'te besparen' op de kachel in de winter (al heb ik het niet snel koud) denk ik dat ik de tip van stoelverwarming wel een goede extra keuze vind.
Lang verhaal kort; ervaringsdeskundigen, ga ik er in mijn situatie goed aan doen om een e-Golf zonder warmtepomp aan te schaffen?
Doe vooral waar jij je goed bij voelt.