Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaNarNi
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:44
Gerolamo schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:49:
Na veel pagina's door te hebben gelezen, ben ik er toch nog niet helemaal uit wat ik nu precies nodig heb, dus ik dacht ik gooi het gewoon in de groep.

Ik heb interesse in een e-Golf als 2e auto (vrouw rijd MY lease, onbeperkt km). De Golf zal ik gebruiken voor woon-werkverkeer. Circa 55km per dag (60/80km wegen). Daarnaast wellicht snel voor wat boodschapjes tussendoor en 1x in de week 70km extra naar hobby. Ruim geschat 15dkm per jaar. Ik kan zowel thuis laden als op het werk.

Waar ik me een beetje blind op staar is een warmtepomp. Ja, ik snap dat het voor de range goed is, maar heb ik dit per-se nodig in mijn situatie gezien ik eigenlijk echt geen langere afstanden maak (en ook niet van plan ben dat te veranderen, met deze auto)? Als die kapot gaat is het een duur geintje schijnbaar (als ik terug lees in het topic iig).

Ik vind het dan wel leuk, gezien het toch een elektrische auto is om een paar andere (futuristische) opties wel te hebben, zoals een digitaal dash en het grote display. Om enigszins 'te besparen' op de kachel in de winter (al heb ik het niet snel koud) denk ik dat ik de tip van stoelverwarming wel een goede extra keuze vind.

Lang verhaal kort; ervaringsdeskundigen, ga ik er in mijn situatie goed aan doen om een e-Golf zonder warmtepomp aan te schaffen?
Met die kms die jij noemt is er geen probleem qua range.
Doe vooral waar jij je goed bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:54
Na veel pagina's door te hebben gelezen, ben ik er toch nog niet helemaal uit wat ik nu precies nodig heb, dus ik dacht ik gooi het gewoon in de groep.

Ik heb interesse in een e-Golf als 2e auto (vrouw rijd MY lease, onbeperkt km). De Golf zal ik gebruiken voor woon-werkverkeer. Circa 55km per dag (60/80km wegen). Daarnaast wellicht snel voor wat boodschapjes tussendoor en 1x in de week 70km extra naar hobby. Ruim geschat 15dkm per jaar. Ik kan zowel thuis laden als op het werk.

Waar ik me een beetje blind op staar is een warmtepomp. Ja, ik snap dat het voor de range goed is, maar heb ik dit per-se nodig in mijn situatie gezien ik eigenlijk echt geen langere afstanden maak (en ook niet van plan ben dat te veranderen, met deze auto)? Als die kapot gaat is het een duur geintje schijnbaar (als ik terug lees in het topic iig).

Ik vind het dan wel leuk, gezien het toch een elektrische auto is om een paar andere (futuristische) opties wel te hebben, zoals een digitaal dash en het grote display. Om enigszins 'te besparen' op de kachel in de winter (al heb ik het niet snel koud) denk ik dat ik de tip van stoelverwarming wel een goede extra keuze vind.

Lang verhaal kort; ervaringsdeskundigen, ga ik er in mijn situatie goed aan doen om een e-Golf zonder warmtepomp aan te schaffen?
Als dat je kilometrage is en dat niet veranderd is een warmtepomp dus niet echt een pluspunt voor jou. Maar ik zou het ook niet zien als een nadeel en er een auto op laten staan die het wel heeft. En in beide gevallen gewoon lekker je kachel aanzetten in de winter, zo enorm groot is de winst nou ook weer niet, VAG maakt niet al te efficiënte warmtepompen/thermische systemen namelijk.

Een PTC-heater is trouwens ook niet erg goedkoop om te vervangen, beide verwarmingsopties zijn behoorlijk betrouwbaar, die warmtepomp is gewoon een flink bemeten airco compressor die al decennia in auto's gebruikt wordt. Maar er is zoals bij alle moderne auto techniek een kleine kans dat het stuk gaat en reparatie vervolgens duur is. Als je daar van schrikt moet je simpelweg geen moderne auto en zeker geen BEV/PHEV kopen.

All-electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:57
Nou ja, scheelt bij mij gewoon 20-30 KM per lading... Dat vind ik toch aanzienlijk als je wat verder moet rijden gezien de kleine accu die we hebben.

Voorheen eGolf gehad zonder warmtepomp, ben echt heel blij dat ik dat nu wel heb.

@Gerolamo:
Waar jij over spreekt zijn de "kleppen", die heeft een zwak punt waardoor het kan blijven hangen.
Je kan of een auto kopen waar dit na 2020 is vervangen of je koopt een eGolf van na 2020.
In 2020 zijn kleppen vervangen voor een betere variant, helaas zelfde onderdeelnr dus je onderscheid ze niet zomaar van elkaar.

Mijne is van 2019 met WP, ik heb er vertrouwen in dat die van mij gewoon heel blijft :).

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu1605
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-08 15:00
Hoi allemaal,

Tijdje geleden hier gepost omdat mijn vader misschien een e-golf wou kopen, en dat heeft hij uitendelijk gedaan! 11/2019 Pure White e-golf met stoelverwarming, discovery pro, warmtepomp, spiegelpakket en Keyless. net 100.000 gelopen. Het enige wat ik zelf zou missen is de digital dash, maar aangezien de inbraakgevoeligheid misschien maar beter..

Ik moet nog eens de accu uitlezen als deze 100% is, maar toen ik de Energy Content met zo'n 90% SoC had uitgelezen en geëxtrapoleerd naar 100% kwam ik op zo'n 30100 wh, wat mij nogal goed lijkt. Mijn vader rijdt enkel randstad in DH, en soms even een 80 weg naar Rotterdam, hij zit nu op 12.9kwh gemiddeld en als de auto vol zit geeft hij gemiddeld zo'n 240km aan. Er zitten 18" spielberg velgen op waarvan ik dacht dat ze de actieradius erg gingen aantasten, dat valt dus wel mee.

Wel had ik een vraag over mensen die ervaring hebben met de warmtepomp. Tijdens de proefrit werkte de clima geheel niet, dit is bij aflevering gefixt en alhoewel hij goed koelt, verwarmt hij echt pas wanneer je de boel op "HI" zet. Als het buiten 19c is en je zet de verwarming op 26, wordt hij nauwelijks warm. Is dit een soort van energiebesparing of is het probleem met de warmtepomp niet goed opgelost? Hij is via Wittebrug gekocht dus er zit gewoon een jaar garantie op, dus kan er altijd beroep op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:59
Vanochtend was de 12V accu leeg (6V gemeten met de multimeter).
Met behulp van onze andere auto even ‘overgestart’ en toen gelijk langs de garage gereden. Ze hebben de accu nagemeten en die was niet meer top, maar ook niet superslecht (64% en pas <60% adviseren ze vervanging).
Mijn vrouw heeft er zaterdag als laatste in gereden en vanochtend was de auto gewoon op slot en de spiegels waren ingeklapt, dus ik neem aan dat ze de auto gewoon netjes heeft uitgezet en afgesloten. Waarom de accu dan leeg was gelopen is me een raadsel. Iemand hier wel eens zoiets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:24
Hoe oud is de accu?

Contact wordt toch uitgeschakeld als je uitstapt?
Bij mij tenminste wel, stap ik uit dan begint hij te piepen kort ernaar schakelt hij uit.
En als je auto op slot klikt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
201WD schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:06:
Hoe oud is de accu?

Contact wordt toch uitgeschakeld als je uitstapt?
Bij mij tenminste wel, stap ik uit dan begint hij te piepen kort ernaar schakelt hij uit.
En als je auto op slot klikt ook.
Precies, dat dacht ik ook. En daarom snap ik ook niet hoe de accu leeg is geraakt. Ik heb niet gekeken hoe oud de accu precies is, het kan ook heel goed nog de originele zijn (12/2019).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:42
dennisfr schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:21:
[...]
het kan ook heel goed nog de originele zijn (12/2019).
Als dat zo is doe jezelf een plezier en vervang hem direct.
Oude/lege boordaccu is nummer 1 qua pechgevallen bij EV's; ze geven er vaak zonder enige waarschuwing de brui aan en met pech sta je in de middle of nowhere zonder werkende auto.
Je hebt nu een waarschuwing gehad dus doe er wat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
ASW1 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 18:29:
[...]

Als dat zo is doe jezelf een plezier en vervang hem direct.
Oude/lege boordaccu is nummer 1 qua pechgevallen bij EV's; ze geven er vaak zonder enige waarschuwing de brui aan en met pech sta je in de middle of nowhere zonder werkende auto.
Je hebt nu een waarschuwing gehad dus doe er wat mee.
Ik begrijp je en waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik ga af op het advies van mijn garage en ze hebben me niet geadviseerd om de accu te vervangen.

-Ze hebben vanochtend gratis de accu doorgemeten
-Ze bieden hun vaste klanten pechulp dus als ik er weer mee sta komen ze gratis naar me toe
-Accu vervangen is een simpel klusje voor ze, waar (lijkt me) genoeg marge op zit.

Al met al genoeg reden voor ze om het wel te doen als ze het nodig achten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Als accu defect is, gewoon zelf een andere accu er inzetten, moet je daarna wel even checken of er foutcodes in de software zitten, als hij zonder spanning heeft gestaan dan grote kans dat er fouten in zitten die uitgelezen en gereset moeten worden. Onlangs heeft mijn zoon bij zijn 10-2018 egolf de accu moeten vervangen, die was ook ineens leeg/defect. Gewoon een normale (goedkope) accu gekocht en nu is de auto weer oke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:28
Ik heb twee keer een zo'n lege accu gehad dat de auto nog wel iets deed, maar niet meer 'aan' wilde.

De eerste keer zonder duidelijke reden (maar in de maanden daarvoor wel enkele waarschuwing over lage spanning 12V gekregen, vooral de ochtend na rijden tot ver onder 50 km. Ik vermoed dat de accu daaronder niet meer wordt bijgeladen.
Die keer dat de accu te leeg was had de laadkabel had er een dag of twee in gezeten en de gedachte was dat de auto niet helemaal 'uit' was gegaan.
De garage stelde vast dat de accu slecht en heeft die vervangen. Helaas bleek die effect want ik kreeg waarschuwing dat de accu spanning te laag was. De accu is toen weer vervangen.

Later heb ik een keer de bluetooth dongle van een ODB-scanner in de betreffende poort laten zitten. Gevolg was de accu 9 uur later zo leeg dat de wegenwacht moest komen :|
Beetje laden zodat de auto aan kon en toen kon de boordlader het weer overnemen (die laadt met 60 Ampere als ik me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:35
Ja dat met die OBD dongle herken ik. Heb ik ook een keer gehad. Die trek ik er nu na iedere rit uit. Mijn Android auto dongle van AAwireless blijft ook met mijn telefoon verbinden, dus die trek ik er tegenwoordig ook uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-08 16:19
sjurres schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:32:
[...]

80, 70 en stuk 50.

Kumho zomerbanden
205 50 17

Edit:

Iemand hier die ook niet meer de maximale laad % kan aanpassen?

Ik kan het nergens meer vinden?
Hier nog wel. In de app. Onder vertrektijden.
En in de auto verwacht ik het ook nog wel. Heb de onder en bovengrens op 80 procent gezet. Auto laadt dan altijd tot 80% wanneer ik de stekker aankoppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-08 16:19

Hier nagenoeg zelfde use case en gekozen voor uitvoering met warmtepomp. Het scheelt mij denk ik net een keer laden per week. Stoelverwarming heb ik niet en is mogelijk een manier om verbruik nog verder te knijpen. (al heb ik op ritjes van een half uur verwarming ook niet echt nodig..).

Digital dash ziet er beter uit. Maar voegt functioneel weinig toe.
Groot display (discover pro) is erg mooi, maar nog wel diefstalgevoelig. Mogelijk afhankelijk van waar je woont en waar je je auto kan parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Mathieu1605 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:33:
Hoi allemaal,

Tijdje geleden hier gepost omdat mijn vader misschien een e-golf wou kopen, en dat heeft hij uitendelijk gedaan! 11/2019 Pure White e-golf met stoelverwarming, discovery pro, warmtepomp, spiegelpakket en Keyless. net 100.000 gelopen. Het enige wat ik zelf zou missen is de digital dash, maar aangezien de inbraakgevoeligheid misschien maar beter..
Je "Digital Dash" is niet diefstalgevoelig, je discovery pro daarintegen wel. Raad zeker Navirem aan als je die nog niet hebt geplaatst. Binnen 5min hebben ze em eruit en zit jij met een kostenepost van +5k.
Mathieu1605 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:33:
Wel had ik een vraag over mensen die ervaring hebben met de warmtepomp. Tijdens de proefrit werkte de clima geheel niet, dit is bij aflevering gefixt en alhoewel hij goed koelt, verwarmt hij echt pas wanneer je de boel op "HI" zet. Als het buiten 19c is en je zet de verwarming op 26, wordt hij nauwelijks warm. Is dit een soort van energiebesparing of is het probleem met de warmtepomp niet goed opgelost? Hij is via Wittebrug gekocht dus er zit gewoon een jaar garantie op, dus kan er altijd beroep op doen.
Dit is helaas het herkenbare symptoom dat je kleppen niet meer goed werken. Even vanuit gaande dat je niet in ECO mode rijd.

Zeker dus goed in de gaten houden..

Wanneer de kleppen bijven hangen dan gaat het wisselen tussen koelen en verwarmen niet goed, ofwel je kan dan wel goed koelen maar niet verwarmen of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Laatst online: 16:03
Schwarz schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 08:58:
[...]

Hier nog wel. In de app. Onder vertrektijden.
En in de auto verwacht ik het ook nog wel. Heb de onder en bovengrens op 80 procent gezet. Auto laadt dan altijd tot 80% wanneer ik de stekker aankoppel.
Geweldig, daar staat het inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-08 22:46
Hoe hard rijden jullie met de e-golf op de snelweg? Rij elke dag 60km snelweg en hanteer dan 100 op de teller.Wat is de sweet spot qua snelheid en verbruik?

[ Voor 17% gewijzigd door Untouchablezz20 op 10-06-2025 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
sjurres schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:00:
[...]
Geweldig, daar staat het inderdaad!
Zoals vaker gemeld hier, het werkt enkel wanneer je ook gebruik maakt van vertrektijden.

Bij direct laden en/of geen actief vertrekplanner dan laad auto altijd door tot 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-08 04:33
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:21:
Hoe hard rijden jullie met de e-golf op de snelweg? Rij elke dag 60km snelweg en hanteer dan 100 op de teller.Wat is de sweet spot qua snelheid en verbruik?
60km totaal? Dan zou ik er niet eens op letten hoeveel je verbruikt. Als je thuiskomt lekker langzaam volladen. Ik rij 105 (op de dash) en rij 232 km per dag. Verbruik is tussen de 14.2 en 14.8 kWh per 100 km met die snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 19:16
Ik zou zeker een versie zonder WP nemen als je kan kiezen. Bij mij is de WP 4x kapot gegaan in 8 jaar tijd.

1 x een leiding
1 x compressor
2 x sensoren

Sensoren staan erom bekend stuk te gaan en zijn hartstikke duur (heel het systeem moet ook geleegd en opnieuw gevuld worden).

Voor mij was het de reden om de E-Golf te verkopen. En met mij vele honderden andere in Noorwegen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
IMWhizzle schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:30:
[...]

60km totaal? Dan zou ik er niet eens op letten hoeveel je verbruikt. Als je thuiskomt lekker langzaam volladen. Ik rij 105 (op de dash) en rij 232 km per dag. Verbruik is tussen de 14.2 en 14.8 kWh per 100 km met die snelheid.
Totaal 80km inderdaad. 232 km per dag, dat is veel! Ik neem aan dat je tussentijds moet opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Rene schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:44:
Sensoren staan erom bekend stuk te gaan en zijn hartstikke duur (heel het systeem moet ook geleegd en opnieuw gevuld worden).
Kan ik me wel voorstellen.
In mijn huidige e-Golf is sensor 5 kapot. Die zit niet op de leiding, maar moet je kopen met een stuk leiding erbij... Alles werkt voor zover ik kan nagaan wel gewoon. De garage vond het niet nodig om 'm te vervangen.

Bij een e-Golf die ik heb proefgereden, bleken sensor 3 en 4 defect (gezien met een OBD scanner.
(Overigens echt een aanrader om een OBD scanner in te pluggen voordat je ene auto koopt om te zien of er foutcodes zijn!).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-08 04:33
Untouchablezz20 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:22:
[...]

Totaal 80km inderdaad. 232 km per dag, dat is veel! Ik neem aan dat je tussentijds moet opladen?
Klopt, bij aankomst 30% batterij over, opladen gedurende de werkdag, 100% vol bij vertrek naar huis en weer inpluggen als ik thuiskom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
Rene schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:44:
Ik zou zeker een versie zonder WP nemen als je kan kiezen. Bij mij is de WP 4x kapot gegaan in 8 jaar tijd.

1 x een leiding
1 x compressor
2 x sensoren

Voor mij was het de reden om de E-Golf te verkopen. En met mij vele honderden andere in Noorwegen.
Dit is wel zuur ja, kan moelijk mijn WP uitbouwen. Goed vertrouwen hebben dat ie lang mee gaat dan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Alles kan stuk uiteindelijk.

Maar wel zuur dat het paar keer achter mekaar gebeurd!

Hier nog naar volle tevredenheid aan het rond tuffen.

Vind persoonlijk de eco+ modus erg fijn rijden, heeft ie ff minder vermogen, maar juist zoveel dat je normaal in het verkeer mee rijdt.

Alleen jammer dat je met dit warme weer de airco dan niet aan kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
ECO is het zelfde als ECO+ alleen dan met airco :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18
Ik zit op de wip om een e-golf te kopen. Dit wordt onze tweede auto, naast een Touran. Voor zo'n 13,5k kan ik een egolf met 50k kilometers uit 2020 kopen bij een dealer. Dat lijkt me op zich een goede deal. Het enige waar we nog behoorlijk tegen aan zitten te hikken is het bereik.

Mijn werkverkeer is 100km enkele reis en ik houd wel van doorrijden (120km/h op de snelweg). Dat betekent dus dat ik altijd moet (kunnen) laden als ik de e-golf naar mijn werk neem. Waar ik bang voor ben is dat als laden op kantoor niet mogelijk is om wat voor reden dan ook, ik bij een snellader langs de snelweg moet staan wachten.

tl;dr range anxiety. Hoe ervaren jullie dit?

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
In de zomerdag zou retour moeten kunnen.
Kun je laden op het werk dan geen probleem.
Fijne auto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02:34

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

201WD schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:56:
Kun je laden op het werk dan geen probleem.
Fijne auto's.
200km totaal met 120kmh op de klok met een EV waarbij je kan verwachten dat er 10% degradatie aanwezig is. Ik geloof er niets van.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Mithrandir schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:52:
Ik zit op de wip om een e-golf te kopen. Dit wordt onze tweede auto, naast een Touran. Voor zo'n 13,5k kan ik een egolf met 50k kilometers uit 2020 kopen bij een dealer. Dat lijkt me op zich een goede deal. Het enige waar we nog behoorlijk tegen aan zitten te hikken is het bereik.

Mijn werkverkeer is 100km enkele reis en ik houd wel van doorrijden (120km/h op de snelweg). Dat betekent dus dat ik altijd moet (kunnen) laden als ik de e-golf naar mijn werk neem. Waar ik bang voor ben is dat als laden op kantoor niet mogelijk is om wat voor reden dan ook, ik bij een snellader langs de snelweg moet staan wachten.

Besef wel dat bij 120km/h het verbruik hoog zal zijn. Als je kunt laden op het werk, dan is het geen probleem. Maar om nu elke keer naar een snellader te moeten gaan, lijkt me vermoeiend. Je kunt maar max met 40kW laden. Op den duur gaat het vervelend worden.

Maar is laden wel of niet mogelijk op je werk? Waar is het afhankelijk van?

Persoonlijk zou ik voor een id3 gaan of een Kia e-Niro. In ieder geval voor meer range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 23:07:
[...]

Besef wel dat bij 120km/h het verbruik hoog zal zijn. Als je kunt laden op het werk, dan is het geen probleem. Maar om nu elke keer naar een snellader te moeten gaan, lijkt me vermoeiend. Je kunt maar max met 40kW laden. Op den duur gaat het vervelend worden.

Maar is laden wel of niet mogelijk op je werk? Waar is het afhankelijk van?

Persoonlijk zou ik voor een id3 gaan of een Kia e-Niro. In ieder geval voor meer range.
Er zijn op het werk 2 laadpalen en meestal is er wel eentje vrij (of ik kan een collega vragen even de auto te verplaatsen tijdens de lunch). Toch is het een afhankelijkheid.

Een ID3 hebben we ook even geprobeerd vandaag. Fijne auto ook. Helaas wel 5k duurder in aanschaf.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
201WD schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:56:
Nee, is kansloos. Gaat echt niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
120 km/h gaat idd het struikelblok worden. Met 105 km/h komt het wel goed (110 kan ook wel, moet je geen flinke tegenwind hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Id.3 heeft groter bereik maar voor de rest krijg je er spijt van.
Golf rijdt fijner , zicht is beter en fijnere bediening van knoppen plus minder problemen. En golf rijdt zuiniger.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:04

MLLL

Palm Treo 650

201WD schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:51:
Golf rijdt fijner , zicht is beter en fijnere bediening van knoppen plus minder problemen. En golf rijdt zuiniger.
Kan ook twee exemplaren van de Golf kopen zet je er eentje neer op de zaak en die ander thuis.
Weet je zeker dat je retour kan bij 200 km met een snelheid van 120km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:59
Dan kun je ook 2 stuks van gen1 kopen is voordeliger hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Zojuist de Golf van de lader gehaald: 278km, geladen met dynamische tarieven via Tibber, stroomprijs was 14-15 cent in de btw. Dus voor weinig geld weer volgeladen. Heb ik mijn eigen opbrengst nog buiten beschouwing gelaten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-56PWAlP_qOHLUOcx2nu6UTziSw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1WfmBIA8PpLvjYN3F7S866B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door 201WD op 15-06-2025 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
Mithrandir schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:52:

eGolf is niet geschikt voor je. Je zal je moet aanpassen naar 100km/h rijden en in de winter zal je (zeker als je met all seasons of winter banden rijd) retour niet halen en dus moet je op bestemming of onderweg laden.

Als je iedere dag onderweg naar huis 15 min moet laden, kan je vertellen dat dit gauw gaat vervelen...
Het scheelt als je op bestemming kan laden...
201WD schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:38:
Zojuist de Golf van de lader gehaald: 278km, geladen met dynamische tarieven via Tibber, stroomprijs was 14-15 cent in de btw. Dus voor weinig geld weer volgeladen. Heb ik mijn eigen opbrengst nog buiten beschouwing gelaten :)

[Afbeelding]
Eh, wat een getallen... hier nog altijd 200km op 100% :+.

Maar oke, die 278km wat er staat haal je niet in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Heeft met alles te maken temperatuur, banden, route en het rechter voetje.
Hier laden we gewoon elke keer 100% en rijden maar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-08 23:42
Het aanbod van de leasemaatschappij op de e-golf is 13.900. Dat vind ik te veel nu hij 60.000 km heeft, maar de auto is wel heel fijn.

Dus ik ga op zoek naar een andere e-golf. Het bereik is voor mij niet belangrijk, alleen in de vakantie moet ik daar een beetje op letten. Warmtepomp zou wellicht wel iets zuiniger kunnen zijn, vandaar dan ik daar ook speciaal op let.

Hoe zou je -als je kiest voor een warmtepompversie- kunnen herkennen of de kleppen nog van de slechte serie zijn?

Ik kom nu een aanbieding tegen die vrij scherp geprijsd is, bij een Volkswagendealer, met ook nog eens een jaar garantie, maar dan weer zonder een accurapport. Dat vind ik wel verbazend (al zal een auto met 40.000 km niet heel zwaar onder snelladen hebben geleden. Misschien wel altijd op 100 procent vol gestaan).

https://occasions.volkswa...imate-control--bluetooth-

Ik heb op dit forum stukken gelezen over uitlezen van de auto via OBD-dongle. Ik volg niet zoveel draadjes hier, maar kan het toch niet terugvinden met de zoektermen degradatie accu OBD. Iemand enig idee?

Ik zie trouwens dat voor ANWB-leden de accutest 130 euro kost. Dat lijkt me dan wel een verstandige investering.

[ Voor 4% gewijzigd door DDDikkiedik op 16-06-2025 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
Met die km-standen hoef je echt niet bang te zijn voor de accu, 8jr of 160dkm vw garantie. Prijzen zijn ook netjes toch ? Koop maar eens een benzine-uitvoering met die opties.... ben je veel duurder uit . Mooie auto uitzoeken en kopen. Rijdt fijn en goedkoop. Zeker als je zelf zonnepanelen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Hoe duur is zo'n reparatie van de kleppen? Ik heb geen idee. De auto is geproduceerd in februari 2020. De dealer weet niet op korte termijn hoe het met de kleppen zit, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Jazsie schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:36:
Nou ja, scheelt bij mij gewoon 20-30 KM per lading... Dat vind ik toch aanzienlijk als je wat verder moet rijden gezien de kleine accu die we hebben.

Voorheen eGolf gehad zonder warmtepomp, ben echt heel blij dat ik dat nu wel heb.

@Gerolamo:
Waar jij over spreekt zijn de "kleppen", die heeft een zwak punt waardoor het kan blijven hangen.
Je kan of een auto kopen waar dit na 2020 is vervangen of je koopt een eGolf van na 2020.
In 2020 zijn kleppen vervangen voor een betere variant, helaas zelfde onderdeelnr dus je onderscheid ze niet zomaar van elkaar.

Mijne is van 2019 met WP, ik heb er vertrouwen in dat die van mij gewoon heel blijft :).
Wat is na 2020? Ik dacht dat 2020 het laatste productiejaar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Deze blijkt trouwens (ineens?) geen warmtepomp te hebben. Ik kan me haast niet voorstellen dat ik dat zaterdag verkeerd zag, maar dat geeft dan verder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazsie
DDDikkiedik schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:14:
Het aanbod van de leasemaatschappij op de e-golf is 13.900. Dat vind ik te veel nu hij 60.000 km heeft, maar de auto is wel heel fijn.

Dus ik ga op zoek naar een andere e-golf. Het bereik is voor mij niet belangrijk, alleen in de vakantie moet ik daar een beetje op letten. Warmtepomp zou wellicht wel iets zuiniger kunnen zijn, vandaar dan ik daar ook speciaal op let.

Hoe zou je -als je kiest voor een warmtepompversie- kunnen herkennen of de kleppen nog van de slechte serie zijn?

Ik kom nu een aanbieding tegen die vrij scherp geprijsd is, bij een Volkswagendealer, met ook nog eens een jaar garantie, maar dan weer zonder een accurapport. Dat vind ik wel verbazend (al zal een auto met 40.000 km niet heel zwaar onder snelladen hebben geleden. Misschien wel altijd op 100 procent vol gestaan).

https://occasions.volkswa...imate-control--bluetooth-

Ik heb op dit forum stukken gelezen over uitlezen van de auto via OBD-dongle. Ik volg niet zoveel draadjes hier, maar kan het toch niet terugvinden met de zoektermen degradatie accu OBD. Iemand enig idee?

Ik zie trouwens dat voor ANWB-leden de accutest 130 euro kost. Dat lijkt me dan wel een verstandige investering.
13.900 met 60k km erop vind ik nette prijs. Zal verder ook afhangen aan de opties die erop zitten.
DDDikkiedik schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:41:
Hoe duur is zo'n reparatie van de kleppen? Ik heb geen idee. De auto is geproduceerd in februari 2020. De dealer weet niet op korte termijn hoe het met de kleppen zit, namelijk.
1-3k volgens mede-tweakers hier op het forum.
DDDikkiedik schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:44:
[...]
Wat is na 2020? Ik dacht dat 2020 het laatste productiejaar was?
Na 2020 is het onderdeel aangepast, onderdeelnr is wel het zelfde gebleven. Als het onderdeel na 2020 is vervangen dan heb je de nieuwe aangepast versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Op zich was het een nette prijs. Maar je hebt dan een half jaar garantie. Een volkswagendealer niet ver weg heeft er een voor 1000 euro minder en met een jaar garantie. En ook nog eens ruim 10.000 km minder.

Dan toch maar liever een andere, statistisch gezien zal de kans even groot zijn dat er iets mee misgaat. Afgezien van contactspray in het laadklepje heb ik niets bijzonders gedaan tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:09
Zo met dit weer van gisteren is een lange trip eigenlijk gewoon echt niet te doen met deze bak...

Moest vanuit Duitsland terug naar Amsterdam, iets waar ik normaal 4 fast-charge sessies voor nodig heb van circa een half uur.
Dit is normaal prima, maar door dit weer kreeg ik met moeite 15kW uit de laders waardoor een sessie van een half uur al snel richting de anderhalf uur ging.

Heb uiteindelijk meer dan 3 uur besteed aan laden onderweg, pushing 4 uur zelfs.

Batterij was ook vrij warm dus, heb het even uitgelezen via de OBD poort en daar was mijn warmte li-ion cell 47 graden Celsius 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-08 21:05
Hier ook aan het kijken naar een e-golf als 2de woon-werk auto. Naast een tesla model 3 uit 2024 die erg goed bevalt en natuurlijk een heel ander rijbereik heeft.
Het lijkt me leuk om geen benzine auto meer te hebben en lekker de accu’s vol te gooien aan huis.
Mijn vrouw zal hem het meest gaan gebruiken met ritjes van 72 km retour. Daarmee zou het zo wat ik hier lees gemakkelijk dienst moeten kunnen doen.

Om de batterij zo veel mogelijk te sparen denk ik er aan om hem telkens tot 80% te gaan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 201WD
hantheman schreef op maandag 23 juni 2025 @ 23:35:
Hier ook aan het kijken naar een e-golf als 2de woon-werk auto. Naast een tesla model 3 uit 2024 die erg goed bevalt en natuurlijk een heel ander rijbereik heeft.
Het lijkt me leuk om geen benzine auto meer te hebben en lekker de accu’s vol te gooien aan huis.
Mijn vrouw zal hem het meest gaan gebruiken met ritjes van 72 km retour. Daarmee zou het zo wat ik hier lees gemakkelijk dienst moeten kunnen doen.

Om de batterij zo veel mogelijk te sparen denk ik er aan om hem telkens tot 80% te gaan laden.
Mooi gaat makkelijk lukken.
Hier laden wij altijd 100% er zit toch al marge in.
Deze week de auto uit 2018, 292km bij 100% lading
Succes met evt koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben in de race om een Golf 8.5 GTE te kopen, de dealer heeft een nieuwe staan maar er zit geen trekhaak onder. Nu zeggen ze wel een trekhaak te kunnen monteren, maar de software is niet beschikbaar. Begrijp het niet helemaal wat ze hiermee bedoelen. A fabriek kun je ze ook met trekhaak krijgen. Klopt dit verhaal? Is het achteraf bijna onmogelijk om er een trekhaak op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
Timo002 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:43:
Ik ben in de race om een Golf 8.5 GTE te kopen, de dealer heeft een nieuwe staan maar er zit geen trekhaak onder. Nu zeggen ze wel een trekhaak te kunnen monteren, maar de software is niet beschikbaar. Begrijp het niet helemaal wat ze hiermee bedoelen. A fabriek kun je ze ook met trekhaak krijgen. Klopt dit verhaal? Is het achteraf bijna onmogelijk om er een trekhaak op te zetten?
Is geen e-golf, maar goed. Bij de e-golf moet je inderdaad in de boordcomputer in programmeren dat er een trekhaak aanzit. Dat kun je met vcds oid doen. Anders slaan je parkeersensoren op hol als je een fietsendrager op de trekhaak zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
@haaibaa2 Ik zag geen GTE topic en zag dat de GTE hier wel eens genoemd werd, vandaar dat ik hem hier toch stelde. Ik begrijp dat de software het moet weten, maar begrijp niet helemaal hoe ze bedoelen dat de "software" er nog niet voor is. Bedoel, a fabriek kan het toch ook, waarom achteraf niet.

Misschien beter mijn vraag te stellen in het algemene VW topic zelf?

[ Voor 10% gewijzigd door Timo002 op 26-06-2025 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Lijkt mij handiger idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Ik heb een vreemd fenomeen. Ik kom aan op werk met 132km over en twee uur later pak ik weer de auto en dan geeft die 115km aan. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:50
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:46:
Ik heb een vreemd fenomeen. Ik kom aan op werk met 132km over en twee uur later pak ik weer de auto en dan geeft die 115km aan. Herkennen jullie dit?
Zie ik hier ook regelmatig ja, dacht dat zal wel aan het weer liggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haaibaa2
Het is een inschatting op basis van je vorige rit, maar zou ook wel eens een temperatuur component kunnen hebben ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Ja klopt, temperatuur doet veel.
Op koudere dagen zie je dat ook.
Loopt de temperatuur op, loopt kmstand ook wat op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smiba
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 13:46:
Ja, komt door de temperatuur heb ik gemerkt, in de winter merk je dit helemaal als je vaak de verwarming aanzet en het overdag nog wat warmer is. In de ochtend stap ik dan in de auto en geeft ie een stuk minder aan, omdat ie verwacht (correct) dat de verwarming harder moet stoken.

Daarnaast is naar mijn idee de inschatting direct na een rit niet altijd accuraat, vaak als je de auto even een uurtje laat staan zodat de batterij gemeten kan worden in stabiele onbelaste stand verandert ie nog wel eens iets.

[ Voor 17% gewijzigd door smiba op 28-06-2025 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdbfz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-08 01:33
201WD schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:51:
De Golf is inderdaad erg zuinig, behalve op de snelweg tegen >=120 km/u. Daar stijgt het e-Golf verbruik veel harder dan bij de ID's. Ik kan de ID.7 rechtstreeks vergelijken met de e-Golf, en de snelweg-penalty bij de e-Golf is echt gigantisch vergeleken met de ID.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Id.7 heb ik geen ervaring mee. Id.3 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnbdj
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-08 21:49
Oei, oei,

Inmiddels bijna 4 weken eigenaar van een e-golf met discover pro scherm. Vanochtend bij de auto aangekomen - scherm gejat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xIY7OsL9MxK1KM0j6uGy1K9Wbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IXIbSfE1jezCxpCerU2cEuh.jpg?f=fotoalbum_large

2 vragen waar ik nu mee zit, die ik nergens gevonden krijg;
- Kan er met de auto gereden worden zonder het scherm zonder verdere schade aan te richten? Alle garages zitten ramvol hier..
- iemand een idee naar welk bedrag je kijkt om dit te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
@Stijnbdj :
Ah man, wat balen en ontzettend frustrerend.

Het ziet er uit alsof ze het allemaal nog wel ‘netjes’ hebben verwijderd. Als er geen losse draden zijn die kortsluiting kunnen veroorzaken en de auto wil gewoon rijden dan lijkt me dat je er gewoon mee kunt doorrijden.
Kosten weet ik niet maar het schijnt niet goedkoop te zijn. Laat wel direct een navilock installeren bij vervanging.

(ik ben ook steeds bang dat die van mij een keer gejat wordt en heb ook (nog) geen navilock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
De mijne zat in de private lease en had dit ook gehad. Ik weet dus niet de exacte kosten, maar de garagehouder wist toen iets van 4,5k te roepen inclusief de navilock. Ik weet dus niet of dat het definitieve bedrag is geworden, maar dat is dus een prijzig geintje. Ben je all-risk verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnbdj
I-King schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:01:
De mijne zat in de private lease en had dit ook gehad. Ik weet dus niet de exacte kosten, maar de garagehouder wist toen iets van 4,5k te roepen inclusief de navilock. Ik weet dus niet of dat het definitieve bedrag is geworden, maar dat is dus een prijzig geintje. Ben je all-risk verzekerd?
Net al even bij PON geweest. Schade-afdeling was niet open, maar indicatie was 5k~.

Helaas enkel WA verzekerd. Toch een duur grapje na 3 weken deze auto in bezit te hebben..

Afspraak gemaakt om alles te vervangen + navilock én gelijk de verzekering maar op all-risk zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Stijnbdj op 05-07-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Stijnbdj schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:06:
[...]

Net al even bij PON geweest. Schade-afdeling was niet open, maar indicatie was 5k~.

Helaas enkel WA verzekerd. Toch een duur grapje na 3 weken deze auto in bezit te hebben..

Afspraak gemaakt om alles te vervangen + navilock én gelijk de verzekering maar op all-risk zetten.
Balen man! In welke regio is het gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnbdj
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 10:31:
[...]

Balen man! In welke regio is het gebeurd?
Utrecht! Andere golf in dezelfde straat was 2 dagen eerder al de pineut, schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
He balen man. Weet precies hoe je je voelt. Heb het zelf ook al een keer meegemaakt. Wat een rotstreek. Hopelijk fixen ze het snel en goedkoop voor je. Bij mij was het verzekeringswerk, maar begreep dat het bijna 10.000 euro kostte om te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Wat balen? Dat speelt alleen bij de dure versie, toch? Ik twijfel ook tussen Wa en casco.

Overigens, voor de liefhebbers van de prijsontwikkelingen: Broekhuis Autolease verkocht mijn privatelease auto voor 500 euro minder dan de vraagprijs voor mij en dat in een andere vestiging.

Zelf een voor nog 500 euro minder en een half jaar meer garantie gekocht, met 15000 km minder. Maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Wat een gekloot dit hè, mensen moeten met hun fikken van je spullen afblijven, maarja daar koop je niks voor.

Heel erg balen! Wellicht iets anders inbouwen dan origineel als dat kan? 5k voor een schermpje…..

Even speuren op internet misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 201WD
Inderdaad balen dat ze zo
je auto openbreken en je spullen wegnemen.
Mogelijk zelf een andere installatie kopen uit een schadeauto.
Via onderdelenlijn oid.
Je moet hem.daarna wel opnieuw laten coderen.
Je kunt ze niet zomaar overzetten.
Er zit een beveiliging op.
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Stijnbdj schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 07:15:
Oei, oei,

Inmiddels bijna 4 weken eigenaar van een e-golf met discover pro scherm. Vanochtend bij de auto aangekomen - scherm gejat.
[Afbeelding]

2 vragen waar ik nu mee zit, die ik nergens gevonden krijg;
- Kan er met de auto gereden worden zonder het scherm zonder verdere schade aan te richten? Alle garages zitten ramvol hier..
- iemand een idee naar welk bedrag je kijkt om dit te herstellen?
Klein mazzeltje is dat ze de stekkers niet afgeknipt hebben.
Kabelboom vervangen is een tijdrovende dure klus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:35

nrg

Na anderhalf jaar bezit was ik nu ook bijna aan de beurt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXCFm4D21-PU8EOkpQa_IBha33Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROSuV9MZKbIceqLCzeiEz8v0.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig alleen dit raampje. Op de deurbelcamera (auto stond echt recht voor de deur) zie ik het alarm afgaan en daarna direct iemand wegrennen, dus zal wel geschrokken zijn.

Ik heb een Discover Pro navi dus waarschijnlijk waren ze daar op uit. Twijfel nu over een NaviRem, alleen op de site staat dat dat volledig onzichtbaar is. Vind ik op zich mooi (mooier dan de NaviRem van vroeger met zo'n metalen kap), alleen hoe weet een inbreker dan dat het geen zin heeft om een ruit in te tikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
@nrg Ik heb stickers op de raam zitten. Die zijn er door de lease maatschappij op geplakt. Deze zou je ook na kunnen maken en er op kunnen plakken wellicht :P Scheelt je een bak geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
nrg schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:51:
[Afbeelding]

Gelukkig alleen dit raampje. Op de deurbelcamera (auto stond echt recht voor de deur) zie ik het alarm afgaan en daarna direct iemand wegrennen, dus zal wel geschrokken zijn.

Ik heb een Discover Pro navi dus waarschijnlijk waren ze daar op uit. Twijfel nu over een NaviRem, alleen op de site staat dat dat volledig onzichtbaar is. Vind ik op zich mooi (mooier dan de NaviRem van vroeger met zo'n metalen kap), alleen hoe weet een inbreker dan dat het geen zin heeft om een ruit in te tikken?
Gelukkig dat het meevalt. Maar van het schade bedrijf begreep ik dat dit ook een dure reparatie is helaas.

Ik heb een navirem laten installeren. En daarbij zaten stickers en een ding voor om je spiegel. Die stickers heb ik op de raampjes geplakt en tot nu toe blijven ze ervan af. Op de stickers staat dat inbreken zinloos is omdat er een navirem op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:51
Wij gaan morgen voor een E-Golf kijken voor als tweede auto.
Het betreft een 2018 model, iemand hier nog tips waar op te letten met de testrit?

Als ik eerdere post zie moet ik me vooral zorgen maken om inbraak bij de auto, hij komt naast een 2017 A3 Etron waar ze gelukkig tot de dag van vandaag gewoon zijn afgebleven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
FabianGTI schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 12:33:
Wij gaan morgen voor een E-Golf kijken voor als tweede auto.
Het betreft een 2018 model, iemand hier nog tips waar op te letten met de testrit?

Als ik eerdere post zie moet ik me vooral zorgen maken om inbraak bij de auto, hij komt naast een 2017 A3 Etron waar ze gelukkig tot de dag van vandaag gewoon zijn afgebleven. :P
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Het is wat kort dag, maar het beste zou je een OBD scanner meenemen om de auto onderweg uit te lezen en te checken op foutcodes.
Bij mijn huidige e-Golf (die ik binnenkort in moet leveren) kwam ik er daarmee achter dat sensor 5 van de airco defect is. Bij een eGolf die ik heb proefgereden bleken sensors 3 en 4 defect.
Verder geeft je dat de kans om de accu capaciteit te bekijken (het rijbereik dat je in het display ziet zegt niet veel want hangt ontzettend af van hoe er bij de vorige rit mee is gereden).
Kraken van de ophanging als je over bv. een drempel rijdt, schijnt een veel voorkomende kwaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Oeps, had niet gezien dat je dit gisteren al had gepost. Nou ja, heb je tijd om een OBD scanner aan te schaffen ;)
Al helpt dat niet tegen dashboards die uit elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
WackoH schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:58:
Oeps, had niet gezien dat je dit gisteren al had gepost. Nou ja, heb je tijd om een OBD scanner aan te schaffen ;)
Al helpt dat niet tegen dashboards die uit elkaar liggen.
Ik heb een OBD11, bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Poeh, zo goed ben ik ook weer niet op de hoogte. Denk het wel.

Toen ik Marktplaats startte kwam deze nog naar voren:
https://www.marktplaats.n...se-apple-carplay-leer-ful
Is a wat ouder (2017) maar met leren verwarmde stoelen en nog verrassend goede accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Mbt uitlezen via OBD: kijk wel even goed welke storingen permanent zijn en welke alweer verdwenen zijn. Soms geeft een sensor 1x een rare waarde waarna er een storing wordt opgeslagen in het foutgeheugen, terwijl er dan misschien niets echt mis is.

Veel garages wissen alle storingen, rijden dan een rondje en kijken dan wat er weer terug is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
WackoH schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:58:
Poeh, zo goed ben ik ook weer niet op de hoogte. Denk het wel.

Toen ik Marktplaats startte kwam deze nog naar voren:
https://www.marktplaats.n...se-apple-carplay-leer-ful
Is a wat ouder (2017) maar met leren verwarmde stoelen en nog verrassend goede accu..
Dat is er eentje met de kleine accu zeker. Daar zou ik niet voor gaan. Die is echt heel beperkt qua bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Nee, heeft volgens opgave 35.8kWh accu, 100 kW motor en 290 Nm koppel. Moet dus en vroeg model van de nieuwste generatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
nrg schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:54:
Mbt uitlezen via OBD: kijk wel even goed welke storingen permanent zijn en welke alweer verdwenen zijn. Soms geeft een sensor 1x een rare waarde waarna er een storing wordt opgeslagen in het foutgeheugen, terwijl er dan misschien niets echt mis is.

Veel garages wissen alle storingen, rijden dan een rondje en kijken dan wat er weer terug is gekomen.
Dat hadden ze bij degene die ik heb proefgereden duidelijk niet gedaan, want die stond vol met storingen die met het leegraken van de 12V accu te maken hadden.
Deze fouten heb ik eerst gewist. Toen bleven de fouten van de 2 airco sensoren staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Ik heb een nieuwe e-golf. Met digitale radio-ontvangst, verwarmde voorstoelen en getint glas achter. Ik zoek de pakketten waarin de auto te krijgen was, want kennelijk zit er meer op dan op de vorige en ik ben benieuwd naar de verschillen.

Bij Autoweek is kennelijk niet te zien welke opties een auto heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
@DDDikkiedik Hangt af van het modeljaar. In 2020 had je de 'e-dition' en die was standaard al behoorlijk goed uitgerust. Zie https://s3.eu-central-1.a.../03/prijslijst-e-golf.pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:29
nrg schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 08:51:
[Afbeelding]

Oh wat erg! Sterkte!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
Ben toch nog steeds heel blij met dat mijn bak onverwachts met een navirem er in kwam, stond niet eens in de advertentie van de dealer (die 'm waarschijnlijk uit de lease heeft opgekocht).

Je krijgt idd van die stickers op je ruit die wel redelijk zichtbaar zijn voor dieven, maar tegelijk niet vervelend groot. Navirem valt verder niet op terwijl je in de auto zit, je ziet m alleen als je je dashboard kastje opendoet. Echt een aanrader en imo een must-have.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
Inmiddels ook (mede) eigenaar van een E-Golf, betreft een mooie complete met o.a winterpakket, spiegelpakket, Dynaudio, leder interieur, groot navi scherm, virtual cockpit, andere anderlichten, warmtepomp etc. etc.

De sleutel heb ik alweer mogen inleveren aan m’n vriendin. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
S_Chief schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 00:37:
@DDDikkiedik Hangt af van het modeljaar. In 2020 had je de 'e-dition' en die was standaard al behoorlijk goed uitgerust. Zie https://s3.eu-central-1.a.../03/prijslijst-e-golf.pdf.
Heb vijf jaar in een e-edition gereden, maar deze heeft dus net wat meer. Geeft verder niet. In eerste instantie was ik bezorgd, omdat de range op 187 stond, maar na drie ritjes komt hij gewoon op 220/230. En geen gepiep bij drempels (nog).

De meerprijzen van bijvoorbeeld een warmtepomp vallen me trouwens erg mee. Ik had gedacht dat het meer zou schelen.

[ Voor 9% gewijzigd door DDDikkiedik op 13-07-2025 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjurres
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVM6LAEEPgjM18DyaiycQ6rR9eQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Qp2qHj553sZszzPyoUbEg0E.png?f=fotoalbum_large

Voor mijn eigen gemoedsrust ga ik uit van 27,3/32=0,853 oftewel 85% batterij capaciteit.

Range staat nu vol op 229km. Prima zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:12
FabianGTI schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 18:03:
Inmiddels ook (mede) eigenaar van een E-Golf, betreft een mooie complete met o.a winterpakket, spiegelpakket, Dynaudio, leder interieur, groot navi scherm, virtual cockpit, andere anderlichten, warmtepomp etc. etc.

De sleutel heb ik alweer mogen inleveren aan m’n vriendin. :P
Je was mij denk ik net voor. Ik verwacht dat het om dezelfde auto gaat als waar ik wilde gaan kijken. Kwam 3 dagen terug voor een hele mooie prijs op Marktplaats. Was dus ook meteen weg. Heel veel plezier ermee!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
Bart-sss schreef op zondag 13 juli 2025 @ 15:02:
[...]

Je was mij denk ik net voor. Ik verwacht dat het om dezelfde auto gaat als waar ik wilde gaan kijken. Kwam 3 dagen terug voor een hele mooie prijs op Marktplaats. Was dus ook meteen weg. Heel veel plezier ermee!!
Thnx, die kans is aannemelijk, was vrijdagavond online gekomen, inderdaad voor een hele mooie prijs.
Zaterdagochtend meteen een afspraak gemaakt voor dezelfde ochtend en direct gekocht. :P

Ik had al het idee om niet te lang te twijfelen over deze. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
GerjanT schreef op donderdag 27 april 2023 @ 08:45:
[...]

Alleen de inspectiebeurt kost 250,- (https://www.volkswagen.nl/werkplaatsafspraak#/productkeuze)

Je kunt ze vragen wat ze meer doen met dit achter de hand.
Een beetje late reactie, maar na een tijdje een lease-auto heb ik er nu zelf een. Waarom zou je remvloeistof bij een elektrische auto vervangen? Je remt toch in veel gevallen vrijwel niet?

Ik zit te twijfelen of ik de inspectiebeurt (het zesde jaar van de auto) bij de dealer laat doen of dat dat ook gewoon bij de plaatselijke garage kan. Ik moet nog uitzoeken of dat voor een accupakketgarantie nog van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:12
FabianGTI schreef op zondag 13 juli 2025 @ 18:07:
[...]

Thnx, die kans is aannemelijk, was vrijdagavond online gekomen, inderdaad voor een hele mooie prijs.
Zaterdagochtend meteen een afspraak gemaakt voor dezelfde ochtend en direct gekocht. :P

Ik had al het idee om niet te lang te twijfelen over deze. :+
Ik ga ervanuit dat het om de e-golf gaat die bij van Mossel in Hengelo stond.
Mooie prijs en mooie auto, samen met de 12 maanden garantie was het een goeie deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

DDDikkiedik schreef op zondag 13 juli 2025 @ 19:29:
[...]

Een beetje late reactie, maar na een tijdje een lease-auto heb ik er nu zelf een. Waarom zou je remvloeistof bij een elektrische auto vervangen? Je remt toch in veel gevallen vrijwel niet?
Remvloeistof is hygroscopisch, daarom vervang je het niet omdat je weinig remt, eerder de leeftijd doet er toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
Bart-sss schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:08:
[...]

Mooie prijs en mooie auto, samen met de 12 maanden garantie was het een goeie deal.
Je maakt me wel nieuwsgierig. Wat was de prijs? Want de andere aanbiedingen zijn niet spectaculair:
https://www.vanmossel.nl/...e-Golf&nieuw_voertuig=n,d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:59
smiba schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:41:
Ben toch nog steeds heel blij met dat mijn bak onverwachts met een navirem er in kwam, stond niet eens in de advertentie van de dealer (die 'm waarschijnlijk uit de lease heeft opgekocht).

Je krijgt idd van die stickers op je ruit die wel redelijk zichtbaar zijn voor dieven, maar tegelijk niet vervelend groot. Navirem valt verder niet op terwijl je in de auto zit, je ziet m alleen als je je dashboard kastje opendoet. Echt een aanrader en imo een must-have.
Ik wil eigenlijk alleen de stickers maar die zijn niet zomaar verkrijgbaar natuurlijk :P .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
Bart-sss schreef op zondag 13 juli 2025 @ 20:08:
[...]

Klopt, die was het :P
DDDikkiedik schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:15:
[...]

Je maakt me wel nieuwsgierig. Wat was de prijs? Want de andere aanbiedingen zijn niet spectaculair:
https://www.vanmossel.nl/...e-Golf&nieuw_voertuig=n,d
€11.750,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg

nrg

Erwin schreef op zondag 13 juli 2025 @ 22:33:
[...]

Ik wil eigenlijk alleen de stickers maar die zijn niet zomaar verkrijgbaar natuurlijk :P .
Misschien heb ik een mooie tussenweg bedacht, stuur me even een DM!
Pagina: 1 ... 63 ... 65 Laatste