Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MR. RHS
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:33
pikstert schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:17:
Kunnen bestaande e-golf bezitters iets vertellen over hun ervaring met betrekking tot de adaptive cruise control? Hoe werkt deze in bijvoorbeeld files en zijn er gevaarlijke situaties ontstaan?
Echt een aanwinst op de auto. In de file heerlijk onbezorgd, houdt automatisch afstand en stuurt automatisch tussen belijning. Uit stilstand ff de acc activeren middels knop of een tikje op het gaspedaal geven. ACC herkent afremmend verkeer zeer snel, soms snel dan ik het zelf zie. Als er zeer plotseling hard word geremd of de remweg zeer kort wordt er een waarschuwing afgegeven.

Rontondes en ACC niet echt samen. Maar een ouderwetse cruisecontrol gebruikt ik daar ook al niet. ACC gebruik daarin tegen heel vaak, maakt de rit gewoon rustiger.

• Fazer013
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:28
Ondertussen al 10dkm met acc gereden op snelweg en provinciale wegen. Nog niet op fouten kunnen betrappen. Is wel beetje opletten met hoge vrachtwagens zonder bumpers (lijkt dan later af te remmen) en auto’s die uit/invoegen in de file. Als je cruise control dan op 100km/h staat rijdt de golf snel het gat dicht, beter verlagen naar 50km/h.

Veel plezier met jullie e-golf en houdt je een beetje aan de laadpaal etiquette.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17:56

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

DeGroteMuis schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:33:
[...]

Inderdaad, periodiek er naar vragen. Even bellen of mailen. Sommige dealers hebben een portal, Van Mossel volgens mij niet. Wel Udenhout, Pon, A-Point. De verkoper gaf wel aan dat hij zodra bekend wordt op welke datum de auto exact binnenkomt bij hem belt voor een afleverafspraak, maar dat zou pas ongeveer een week voor levering zijn. Bij mij werd trouwens oorspronkelijk levering week 11, (intussen 12) genoemd en de auto is nog iets na 3 december pas besteld door de dealer. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt...
Welke portaal zou Udenhout moeten hebben? 1-11 besteld in Eindhoven en tot op heden weinig tot geen updates en zeker geen portal... (al verschillende malen gebeld, auto volgens laatste bericht in week 50 geproduceerd en op weg naar Nederland maar verder weet ik nog niks...) vandaag maar wéér bellen....

[Voor 17% gewijzigd door Tomba op 24-01-2020 05:56]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• CBfox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:33
Ik heb hem ook ontvangen, alleen puur voor de rijdtraining aangenomen. Newmotion en NL-MAB zijn goedkoper met het starttarief. Laadtarief maakt niet uit.

• Marcusvanes
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 17-03 11:42
Jdome schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:15:
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Al meer nieuws wat het kan zijn??

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Marcusvanes schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:49:
[...]
Al meer nieuws wat het kan zijn??
Even verder lezen:
Jdome schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:42:
[...]
Zojuist gebeld door de dealer en het probleem bleek de “hoogvoltkachel” te zijn die defect is. Deze gaat vervangen worden en dan zal het probleem volgens hun opgelost zijn! Best apart voor een nieuwe auto, maar goed.

You save everyone, but who saves you?

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 05:55:
[...]

Welke portaal zou Udenhout moeten hebben? 1-11 besteld in Eindhoven en tot op heden weinig tot geen updates en zeker geen portal... (al verschillende malen gebeld, auto volgens laatste bericht in week 50 geproduceerd en op weg naar Nederland maar verder weet ik nog niks...) vandaag maar wéér bellen....
Zelf gebeld, auto is er aanstaande maandag. Afhaal afspraak gemaakt voor volgende week zaterdag :)
Heb er zin in!

• Marcusvanes
Over het hoofd gezien deze pagina tnx

• S_Chief
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 16:08:
[...]

Zelf gebeld, auto is er aanstaande maandag. Afhaal afspraak gemaakt voor volgende week zaterdag :)
Heb er zin in!
Dat is best snel! Ben benieuwd het hier ook gaat meevallen (23-11 besteld, 14-3 levering is de voorspelling).

• Tomba

Tomba

S_Chief schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:39:
[...]

Dat is best snel! Ben benieuwd het hier ook gaat meevallen (23-11 besteld, 14-3 levering is de voorspelling).
Ik vond t nog lang :p
Ze is in week 50 al geproduceerd! (Week 6 was voorspeld overigens als levermoment dus is 1 weekje vroeger, 1-11 hebben we bestelling geplaatst)

[Voor 6% gewijzigd door Tomba op 24-01-2020 18:21]

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:42
Hkuit schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:43:
Ik zal het dit weekend verder aanvullen maar: ook hier een blauwe e-Golf besteld!
4 ipv 5 jaar, 10.000 km/jaar, drivers assist, keyless entry, Dyna logic en achteruitrijcamera.
Begin november besteld, verkoper zei 'februari 2020', op het contract stond 6 januari, onlangs gehoord dat onze auto gebouwd is maar dat nog geen af leverdatum bekend was...
Leverdatum bekend; komende vrijdag, 31 januari!
En onze extra’s:
Keyless entry
Atlantic Blue
Bestuurdersassistentiepakket Plus incl. Grootlichtassistent
Achteruitrijcamera
Dynaudio geluidsysteem

[Voor 13% gewijzigd door Hkuit op 24-01-2020 23:38. Reden: Extra’s toegevoegd]

• Jdome
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 06-04 11:09
Marcusvanes schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Over het hoofd gezien deze pagina tnx
Hij is alweer gerepareerd, heb hem vandaag weer opgehaald. Viel me gelijk op dat de kachel een stuk sneller warm werd dan voorheen. Misschien had het ermee te maken :X

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21:37
Jdome schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 01:43:
[...]

Hij is alweer gerepareerd, heb hem vandaag weer opgehaald. Viel me gelijk op dat de kachel een stuk sneller warm werd dan voorheen. Misschien had het ermee te maken :X
Fijn dat je weer kunt rijden.

Heb jij er een warmtepomp inzitten?
Deze wordt niet zo snel warm vind ik.

[Voor 4% gewijzigd door RonaldPr op 25-01-2020 08:31]

• S_Chief
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:02:
[...]

Ik vond t nog lang :p
Ze is in week 50 al geproduceerd! (Week 6 was voorspeld overigens als levermoment dus is 1 weekje vroeger, 1-11 hebben we bestelling geplaatst)
Ach, niet zo lang geleden moest men meer dan een half jaar wachten op een e-Golf..

• pikstert
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20:02
Van de week de E-Golf opgehaald😀

Wat een prettige auto om in te rijden! Ik kom van een ICE zonder Carplay en met schakelbak. Wat is dat prehistorisch rijden, met lawaai en een dip in het optrekken door schakelmomenten. Met de E-Golf zoef je relaxed over de weg.

Carplay werkt erg fijn, het adres inspreken en google maps vindt de beste route! Ook het zoeken en afspelen via spotify gaat snel. Tevreden over het geluid, hoeft ook niet zo hard door de stilte in de auto!

ACC werkt prima, tot nu toe een handige tool die het rijden makkelijker en veiliger maakt. Je moet wel zelf blijven opletten, want ik ging bijna denken dattie ook bij de afrit voor me ging remmen..

Enige waar ik nog geen goed beeld over heb is het rijbereik. Het was ook erg koud afgelopen dagen. Het verbruik zat zo rond de 20kwh/100km. Misschien ligt dat aan de rijstijl..het is nog even zoeken hoe de auto het zuinigst rijdt, met sterke of zwakke recuperatie?

Tot nu toe erg tevreden met de keuze, kan ook bijna niet fout zijn met zo’n prijs (€350) en reputatie (VW Golf).

• wimpie
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Gisteren de eGolf opgehaald. Prima auto, zit straks in elkaar en rijdt goed.

Weet iemand of je de max acculading kunt beperken bij opladen, of laadt deze al tot 80% of 90%? In m'n Tesla kan je dat instellen, en blijkbaar ook veel beter om niet altijd tot 100% te laden.

Tevens wordt de verwarming niet heel enthousiast warm, ongeacht rijmodus.

Divide and conquer.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
wimpie schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:13:

Weet iemand of je de max acculading kunt beperken bij opladen, of laadt deze al tot 80% of 90%? In m'n Tesla kan je dat instellen, en blijkbaar ook veel beter om niet altijd tot 100% te laden.

Ga je bewust schade rijden met je eGolf ? Veel plezier met je aankoop en dat je er nog vele kilometers plezier van mag hebben :)

[Voor 7% gewijzigd door BenEco op 25-01-2020 18:59]

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• RonaldPr
wimpie schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 18:13:

Je kunt inderdaad instellen tot welk percentage je wilt laden 80% wordt aangeraden maar 100% is geen probleem wanneer je direct gaat rijden.

Het instellen kun je in de auto via de E manager doen of via de app We connect.

De verwarming gaat bij mij ook traag met de warmtepomp maar stoelverwarming helpt veel.

• wimpie
  • Niet online
RonaldPr schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:14:
[...]

Je kunt inderdaad instellen tot welk percentage je wilt laden 80% wordt aangeraden maar 100% is geen probleem wanneer je direct gaat rijden.

Het instellen kun je in de auto via de E manager doen of via de app We connect.
In de app en auto zie ik alleen 'onderste laadgrens 30%'... zou het daar ergens moeten staan?

Divide and conquer.

• RonaldPr
Nee, dat is wanneer hij gaat laden dus in dit geval onder de 30%.
Het staat bij laadlocatie, daar kun je instellen tot hoever hij moet laden en wel of niet moet klimatiseren en de dag en tijd kun je ook instellen.

Het zit een beetje verstopt in het menu maar in de app is het wat makkelijker in te stellen.

• Marcusvanes
Jdome schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 01:43:
[...]

Dat is fijn, ik ga morgen weer in conclaaf met de dealer die heeft mij een ander voorraad model (soortgelijke) voorgesteld en blijft me in ongewisse laten over de status hiervan want... tja deze is nog gereserveerd. Het enige wat ik weet is dat hij druk bezig is om deze voor ons te krijgen ... Beetje dubbel want de auto die wij vanaf de beschikbare lijst in december hebben uitgezocht was toch ook gereserveerd voor ons ? maar waren we wel kwijt... gekke business. PS had nog navraag gedaan over zakelijke en private lease voorrang maar nee dit was niet aan de orde...
Eind januari moet ik een auto hebben anders een probleem, dit weten ze al te goed.

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Hier zijn de kriebels toch wel lichtelijk aanwezig voor morgenochtend 😅
Altijd al gehad wanneer er een nieuwe auto op de agenda stond.

Laat het maar snel morgenochtend zijn en ik de Golf kan ophalen :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Limitted
  • Laatst online: 16:46
Veel leveringen geweest. Ik hoop dat mijne ook een beetje op tijd geleverd wordt. Weet iemand hoeveel tijd er zit tussen productie week en de week van leveren?

• S_Chief
  • Niet online
sjorremans schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:55:
Hier zijn de kriebels toch wel lichtelijk aanwezig voor morgenochtend 😅
Altijd al gehad wanneer er een nieuwe auto op de agenda stond.

Laat het maar snel morgenochtend zijn en ik de Golf kan ophalen :+
En, sta je al voor de dealer? :+

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:32
pikstert schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:35:
Enige waar ik nog geen goed beeld over heb is het rijbereik. Het was ook erg koud afgelopen dagen. Het verbruik zat zo rond de 20kwh/100km. Misschien ligt dat aan de rijstijl..het is nog even zoeken hoe de auto het zuinigst rijdt, met sterke of zwakke recuperatie?
Nu ben ik geen expert, dus iemand mag me verbeteren als ik er naast zit, maar volgens mij maakt dat in de basis niet uit.

De hele truc is dat zolang je "op de motor" remt, je energie opwekt. Hard of zacht maakt niet uit, je haalt dezelfde snelheid eruit, alleen over een kort of lang traject. Zodra je zo hard gaat remmen dat je motor/accu de energie niet meer kwijt kan zullen de conventionele remmen ook gaan werken en die energie ben je kwijt.
Waarom je met sterkere recuperatie vaak zuiniger bent is omdat bij de meeste mensen er dan veel energie in de accu gestopt kan worden voordat ze echt hard bij gaan remmen en de energie verspillen. Bij zwakkere recuperatie kom je vaak net wat harder aan bij het stoplicht, waardoor je zelf harder zult remmen om stil te komen staan en meer energie verspilt.

Als je nu zelf goede controle over de rem hebt en vroeg je gas los laat en bij het remmen op de recuperatiewijzer let (dus niet te hard remmen zodat de wijzer de top net niet aanraakt, tenzij noodzakelijk) ben je net zo zuinig met zwakke recuperatie. En rijd je naar mijn mening iets comfortabeler.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• maussie95
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:39
Limitted schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:26:
Veel leveringen geweest. Ik hoop dat mijne ook een beetje op tijd geleverd wordt. Weet iemand hoeveel tijd er zit tussen productie week en de week van leveren?
Volgens de informatie die ik gekregen heb van de dealer, gaan ze deze week produceren. De levering zou dan in week 11 zijn, dus bij mij zit er 6 weken tussen.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• RonaldPr
Maverick schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:16:
[...]

Nu ben ik geen expert, dus iemand mag me verbeteren als ik er naast zit, maar volgens mij maakt dat in de basis niet uit.

De hele truc is dat zolang je "op de motor" remt, je energie opwekt. Hard of zacht maakt niet uit, je haalt dezelfde snelheid eruit, alleen over een kort of lang traject. Zodra je zo hard gaat remmen dat je motor/accu de energie niet meer kwijt kan zullen de conventionele remmen ook gaan werken en die energie ben je kwijt.
Waarom je met sterkere recuperatie vaak zuiniger bent is omdat bij de meeste mensen er dan veel energie in de accu gestopt kan worden voordat ze echt hard bij gaan remmen en de energie verspillen. Bij zwakkere recuperatie kom je vaak net wat harder aan bij het stoplicht, waardoor je zelf harder zult remmen om stil te komen staan en meer energie verspilt.

Als je nu zelf goede controle over de rem hebt en vroeg je gas los laat en bij het remmen op de recuperatiewijzer let (dus niet te hard remmen zodat de wijzer de top net niet aanraakt, tenzij noodzakelijk) ben je net zo zuinig met zwakke recuperatie. En rijd je naar mijn mening iets comfortabeler.
Volgens mij is niets terugwinnen het zuinigste omdat je dan gratis veel meters maakt.

Met terugwinnen heb je altijd verliezen met de energie in de accu stoppen.

Uiteraard is dit vrijwel niet te doen omdat je met uitrollen het verkeer gaat hinderen.

• sjorremans
  • Nu online
Ik heb mijn e-Golf vanmorgen opgehaald! Alleen een klein stukje mee naar huis gereden.. maar ga straks zeker even een groter stukje rijden.

Zoiets blijft toch altijd leuk, kon er ook lastig van slapen gisteravond :+

https://myalbum.com/photo/YKAkDtXjgn6H/360.jpg

[Voor 13% gewijzigd door sjorremans op 27-01-2020 11:12]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• sjorremans
  • Nu online
RonaldPr schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 21:07:
Nee, dat is wanneer hij gaat laden dus in dit geval onder de 30%.
Het staat bij laadlocatie, daar kun je instellen tot hoever hij moet laden en wel of niet moet klimatiseren en de dag en tijd kun je ook instellen.

Het zit een beetje verstopt in het menu maar in de app is het wat makkelijker in te stellen.
Ik kan het ook nog niet vinden in de we Connect app, wel de onderste laadgrens maar niet tot hoeveel % de auto op mag laden.

Waar kan je het vinden in de app? Of kan dit pas wanneer de auto aan de lader hangt?

[Voor 4% gewijzigd door sjorremans op 27-01-2020 21:29]

• DeGroteMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:15
Tomba schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 05:55:

Heb er zin in!
Honeymoonnet volgens mij? Geen idee, zelf bij een portal loze dealer besteld en nog wel even onderweg, verwacht week 12 nu, maar ik ken iemand die een paar dagen eerder getekend heeft bij dezelfde dealer en intussen week 15 te horen heeft gekregen. De verkoper kijkt om de paar weken zelf bij Pon voor me en mailt me dan een update, zo af kunnen spreken. Maar in ieder geval de laatste loodjes al voor jou, leuk!
RonaldPr schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:28:
Volgens mij is niets terugwinnen het zuinigste omdat je dan gratis veel meters maakt.

Met terugwinnen heb je altijd verliezen met de energie in de accu stoppen.

Uiteraard is dit vrijwel niet te doen omdat je met uitrollen het verkeer gaat hinderen.
Precies wat je zegt: uitrollen is beter, maar praktisch minder goed uitvoerbaar. Hoe harder je regenereert, hoe meer energie wordt omgezet, hoe meer warmte en dus verlies. Dus minimale regeneratie is in theorie het beste, behalve heuvel af als de snelheid te hoog oploopt. Of je dat doet door minimale recuperatie op D te gebruiken, of door B met druk op het stroompedaal maakt niet zoveel uit, al vind ik persoonlijk de B stand niet hard genoeg afremmen en het stroompedaal net niet nauwkeurig genoeg (of in ieder geval minder intiutief dan in een I3 ) voor one pedal driving.

Ik ben met de eGolf van een collega in ieder geval zuiniger in D dan in B. Maar het zal ook afhangen van hoe soepel je ermee om kan gaan en hoe het aansluit op de situatie. In de stad vind ik een standje extra regeneratie bijvoorbeeld wel zo fijn omdat het net wat lekkerder aansluit op gas loslatende auto's.
sjorremans schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:56:
Ik heb mijn e-Golf vanmorgen opgehaald! Alleen een klein stukje mee naar huis gereden.. maar ga straks zeker even een groter stukje rijden.

Zoiets blijft toch altijd leuk, kon er ook lastig van slapen gisteravond :+

[Afbeelding]
Lekker hoor! Ook fijn dat je een vroege afspraak had, beter dan nog een halve dag moeten wachten. En zo te zien ook lekker vlot op naam gezet, altijd lekker als dat ook gewoon soepel loopt, des te eerder zit je achter het stuur! Veel rijplezier! 8)

• Tomba

Tomba

DeGroteMuis schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:33:
[...]

Honeymoonnet volgens mij? Geen idee, zelf bij een portal loze dealer besteld en nog wel even onderweg, verwacht week 12 nu, maar ik ken iemand die een paar dagen eerder getekend heeft bij dezelfde dealer en intussen week 15 te horen heeft gekregen. De verkoper kijkt om de paar weken zelf bij Pon voor me en mailt me dan een update, zo af kunnen spreken. Maar in ieder geval de laatste loodjes al voor jou, leuk!

[...]
Honeymoonnet had men nog nooit van gehoord bij vestiging Eindhoven dus ik denk het niet eerlijk gezegd.
Heb zin in zaterdag :)

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 06-04 21:14
sjorremans schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:29:
[...]
Waar kan je het vinden in de app? Of kan dit pas wanneer de auto aan de lader hangt?
Bij vertrektijden. Kies dan bij Laadlocatie één van de locaties. Als er geen staat, moet je die nog aanmaken. Vervolgens kan je bij bij "bovenste ladingstoestand" een percentage instellen.

• RonaldPr
Het klinkt inderdaad wat onlogisch dat je het moet instellen bij je laadlocatie maar dat hebben ze nou eenmaal zo bedacht.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Ik ga morgenmiddag een proefrit maken en vraag wat meer info over de ID3, ben zeer benieuwd! :)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• pikstert
Ben het met Maverick eens wat betreft het recupereren. Persoonlijk vind ik D2 het fijnst rijden; remt net als een gewone ICE motor. Ook andere weggebruikers hebben dan geen last. Volgens mij gaan dan de remlichten ook niet aan.

Echt binnenstedelijk, dus van stoplicht naar stoplicht, is B toch handiger.

Las in het topic van Tesla model 3 dat het wel langer duurt voordat de remmen waren ingeremd, omdat je die zo weinig gebruikt. Scheelt aan de andere kant weer onderhoud.

• S_Chief
  • Niet online
Anderzijds voelen ze wellicht niet zoals je verwacht in geval van nood. Zou gewoon een paar keer goed gebruik maken van de remmen.

• sjorremans
  • Nu online
tiguan schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:21:
[...]

Bij vertrektijden. Kies dan bij Laadlocatie één van de locaties. Als er geen staat, moet je die nog aanmaken. Vervolgens kan je bij bij "bovenste ladingstoestand" een percentage instellen.
Dank, bleven ook weinig opties over in de app waar je dit had kunnen vinden :+

Wat betreft de regeneratie stand, heb pas 60km gereden met mijn e-Golf en dit was voornamelijk in stand 3. Ik ben nog weinig op de snelweg geweest en vind voor binnendoor en kleine stukjes stand 3 ideaal, hoef nauwelijks tot niet te remmen. Wel bijzonder hoe snel je er aan gewend raakt, pas 60km gereden maar je weet al bijna niet meer beter :)

Voor op de snelweg is stand 3 is te agressief denk ik, gaan we van de week achter komen wanneer ik grotere stukken moet rijden.

• Tomba

Tomba

sjorremans schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Dank, bleven ook weinig opties over in de app waar je dit had kunnen vinden :+

Wat betreft de regeneratie stand, heb pas 60km gereden met mijn e-Golf en dit was voornamelijk in stand 3. Ik ben nog weinig op de snelweg geweest en vind voor binnendoor en kleine stukjes stand 3 ideaal, hoef nauwelijks tot niet te remmen. Wel bijzonder hoe snel je er aan gewend raakt, pas 60km gereden maar je weet al bijna niet meer beter :)

Voor op de snelweg is stand 3 is te agressief denk ik, gaan we van de week achter komen wanneer ik grotere stukken moet rijden.
Heb hier bij de testrit niet op gelet maar is dat makkelijk te wisselen tussen de verschillende standen?

• sjorremans
  • Nu online
Tomba schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:00:
[...]

Heb hier bij de testrit niet op gelet maar is dat makkelijk te wisselen tussen de verschillende standen?
Yes, je kan de auto in B stand zetten, die zit onder de D.
Of je zet de auto in D en tikt de pook naar links voor het wisselen tussen de regeneratie standen, is echt appeltje eitje :)

• Tomba

Tomba

sjorremans schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:06:
[...]

Yes, je kan de auto in B stand zetten, die zit onder de D.
Of je zet de auto in D en tikt de pook naar links voor het wisselen tussen de regeneratie standen, is echt appeltje eitje :)
Klinkt inderdaad vrij simpel :P (Zeker voor een Duitse auto >:) )

• pikstert
Jammer dat je bij het starten wel elke keer terug moet naar je gewenste D stand. Wat ik heb gemerkt is dat de auto in D0 wel ‘creept’, dus iets naar voren beweegt als je voet van de rem haalt. Dit is makkelijker bij in en uitparkeren, want je hoeft alleen met de rem te spelen. In D1,2,3 gebeurt er niks en moet je ook met het gas spelen.

Tot dusver mijn wilde ervaringen over de recuperatiestand😃

• S_Chief
  • Niet online
Creep is wel handig idd. Alleen jammer dat je elke keer auto hold moet uitzetten als je dat wilt.

• RonaldPr
Ik blijf me verbazen over de Gom.
Vandaag bij 50% gaf hij 85 km. aan en bij 100% lading weer 280 km. dit klopt natuurlijk van geen kanten.

Ik heb het aan de dealer gevraagd een week geleden maar die heeft het denk ik te druk met E-Golfjes uitleveren.

Heeft hier verder niemand dit rare verschijnsel? Ik heb hem in de eco stand staan.

• tiguan
Dat is normaal. Pas beneden de 80% begint de GOM een redelijk accurate actieradius te tonen.

• RonaldPr
Ok, de verkoper vertelde dat hij rekening hield met het laatste verbruik. Het moet toch beter kunnen, nu gaan er in de eerste 20 km. 80 km. van af.

• sjorremans
  • Nu online
Ik heb met 70% op dit moment nog 141km over. Ongeveer 60km gereden so far, veel al korte stukjes en grotendeels binnendoor. Regeneratie stand op 2 of 3x.

Dit is dus nog op de 1e lading sinds ik de auto heb opgehaald bij de dealer.

• tiguan
Ik weet ook niet waarom er gekozen is voor zo'n idiote manier van actieradius tonen. Andere auto's hebben dat ook, niet alleen de e-Golf. Als ie helemaal volgeladen is krijg je volgens mij de NEDC radius te zien, wat praktisch onhaalbaar is.

[Voor 6% gewijzigd door tiguan op 28-01-2020 21:26]

• Tomba

Tomba

tiguan schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:26:
Ik weet ook niet waarom er gekozen is voor zo'n idiote manier van actieradius tonen. Andere auto's hebben dat ook, niet alleen de e-Golf. Als ie helemaal volgeladen is krijg je volgens mij de NEDC radius te zien, wat praktisch onhaalbaar is.
De eGolf waar ik in proef gereden had gaf 240 kilometer aan bij volle accupack, wellicht stelt t zich op de lange termijn nog bij? Overigens is de NEDC van de eGolf 300 kilometer en niet 280 dus dat aantal kilometers komt ook daar niet mee overeen....

• sjorremans
  • Nu online
Ik ben vooral heel erg benieuwd naar hoe de e-Golf zich gaat houden tijdens de snelwegritten die ik 2-3x per week maak.
Gaat om het traject Utrecht - Den Haag en dan voornamelijk savonds. Het grote gedeelte van dat traject is 130km/h en met mijn vorige auto reed ik savonds vmax + 20 km/h

Nu heb ik het idee dat wanneer ik dit met de e-Golf ga doen, het rijbereik een stukje minder zal zijn:+

• RonaldPr
Tomba schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 06:55:
[...]

De eGolf waar ik in proef gereden had gaf 240 kilometer aan bij volle accupack, wellicht stelt t zich op de lange termijn nog bij? Overigens is de NEDC van de eGolf 300 kilometer en niet 280 dus dat aantal kilometers komt ook daar niet mee overeen....
Wanneer je hem op eco plus zet en de kachel uit dan zal hij zeer waarschijnlijk 300 km. aangeven, ik ga dat eens proberen.

Edit, net even gekeken. 286 km. geeft hij aan, het valt me wel op dat de meter niet helemaal 100% aangeeft, misschien is dat al wat degradatie bij de 62000 km?

[Voor 14% gewijzigd door RonaldPr op 29-01-2020 10:08]

• sjorremans
  • Nu online
RonaldPr schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:32:
[...]

Wanneer je hem op eco plus zet en de kachel uit dan zal hij zeer waarschijnlijk 300 km. aangeven, ik ga dat eens proberen.
Je kan inderdaad gelijk zien wat dat soort dingen doen met de actieradius. Zet stoelverwarming maar eens aan en zie wat het doet. Zelfde voor de kachel, kachel aan of uit scheelt gelijk een paar KM.

• t!n0
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:36

t!n0

Daily operation @ -50.5°C

Heeft er hier iemand ervaring met 18" of 19" velgen op een eGolf? Het oog wil tenslotte ook wat. Ik ben aan het overwegen om 19" Brescia eronder te gooien namelijk. Voor ons is het totaal bereik wat minder spannend (2e auto).

Benching, a way of life.

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
t!n0 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:06:
Heeft er hier iemand ervaring met 18" of 19" velgen op een eGolf? Het oog wil tenslotte ook wat. Ik ben aan het overwegen om 19" Brescia eronder te gooien namelijk. Voor ons is het totaal bereik wat minder spannend (2e auto).
Ik heb ook bewust gekozen om niet voor de Madrid velgen te gaan, maar om zelf een setje aan te schaffen en eronder te laten schroeven om 2 redenen:

- Geen schade aan de originele velgen die ingeleverd worden aan het einde van de leaseperiode
- Eigen velgen verkoop je weer door. Als je hierin goede zaken doet ben je aan het eind van de rit even duur / goedkoper uit dan met de Madrid-optie en je hebt nog vrije keuze ook!

Welke velgen ik eronder ga plaatsen weet ik nog niet. Vind de Brescia erg mooi. De spielberg ook (geen idee of deze gaan passen).. denk dat ik het wel bij max. 17" ga houden. keuzes keuzes :)

• tiguan
In de winter staat de GOM altijd wat lager dan in de zomer , tenminste bij mij wel.

• RonaldPr
tiguan schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:55:
In de winter staat de GOM altijd wat lager dan in de zomer , tenminste bij mij wel.
Ook wanneer je hem tot 100% oplaadt en dan op de ecostand zet met alle verbruikers uit?

Bij 80% klopt het wel die sjoemelgom.

• sjorremans
  • Nu online
Auto is nu 100% opgeladen en in de app zie ik 208 km staan.

Toen ik de auto maandag op ging halen werd er 230 km aangegeven, alleen is er op dat moment nog weinig mee gereden natuurlijk. De teller stond op 11 km op dat moment.

Ik denk dat 208 km een redelijk accurate weergave is, met het verbruik gemeten over de laatste 75 km die ik er mee heb gereden.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

sjorremans schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 08:10:
Ik ben vooral heel erg benieuwd naar hoe de e-Golf zich gaat houden tijdens de snelwegritten die ik 2-3x per week maak.
Gaat om het traject Utrecht - Den Haag en dan voornamelijk savonds. Het grote gedeelte van dat traject is 130km/h en met mijn vorige auto reed ik savonds vmax + 20 km/h

Nu heb ik het idee dat wanneer ik dit met de e-Golf ga doen, het rijbereik een stukje minder zal zijn:+
Dit traject kost je 64% SoC met een vmax van 160kmh en een reference speed van 130% volgens a better route planner

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• sjorremans
  • Nu online
revolution-nl schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Dit traject kost je 64% SoC met een vmax van 160kmh en een reference speed van 130% volgens a better route planner
Gelukkig gaat de Golf ook niet harder dan dat.

Nee ik denk eerder dat ik mijn rijgedrag wat aan moet gaan passen, anders ga ik het niet redden om op en neer te rijden :+

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:17
Vandaag gebeld met de dealer (Vd Udenhout) of er al een definitieve leverdatum bekend is. In week 11 wordt de auto gebouwd in week 13 is ie in Nederland. En in week 15 wordt hij dan geleverd aan ons. Ff wachten dus nog :/

• S_Chief
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 15:43:
Vandaag gebeld met de dealer (Vd Udenhout) of er al een definitieve leverdatum bekend is. In week 11 wordt de auto gebouwd in week 13 is ie in Nederland. En in week 15 wordt hij dan geleverd aan ons. Ff wachten dus nog :/
En wanneer heb je besteld?

• DRaD
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:51
Whis! schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:46:
[...]

Ik heb ook bewust gekozen om niet voor de Madrid velgen te gaan, maar om zelf een setje aan te schaffen en eronder te laten schroeven om 2 redenen:

- Geen schade aan de originele velgen die ingeleverd worden aan het einde van de leaseperiode
- Eigen velgen verkoop je weer door. Als je hierin goede zaken doet ben je aan het eind van de rit even duur / goedkoper uit dan met de Madrid-optie en je hebt nog vrije keuze ook!

Welke velgen ik eronder ga plaatsen weet ik nog niet. Vind de Brescia erg mooi. De spielberg ook (geen idee of deze gaan passen).. denk dat ik het wel bij max. 17" ga houden. keuzes keuzes :)
Vervangen ze versleten banden ook bij een beurt als je er andere (lees grotere) velgen onder hebt? Zou mij verbazen. Ik denk dat daar een stuk van je winst wegvalt.

psn drad83

• Whis!
  • Niet online
DRaD schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:09:
[...]

Vervangen ze versleten banden ook bij een beurt als je er andere (lees grotere) velgen onder hebt? Zou mij verbazen. Ik denk dat daar een stuk van je winst wegvalt.
Goed punt en nope, dat blijft voor eigen rekening. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze tijdens mijn looptijd (48 maand / 15k kilometers) de originele banden een keer gaan vervangen, tenzij er iets mis mee is.

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:31
Whis! schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:14:
[...]

Goed punt en nope, dat blijft voor eigen rekening. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze tijdens mijn looptijd (48 maand / 15k kilometers) de originele banden een keer gaan vervangen, tenzij er iets mis mee is.
Eigen velgen zou ik dus nooit doen. Madrid upgrade kostte 3 euro per maand ofzo....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Whis!
  • Niet online
driel24 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:18:
[...]

Eigen velgen zou ik dus nooit doen. Madrid upgrade kostte 3 euro per maand ofzo....
De 3D achterlichten (€326 op prijstlijst) waren bij 48 maanden 7 euro per maand extra.
De Madrid velgen zijn €380 op de prijstlijst dus ik weet niet waar je die 3 euro per maand vandaan haalt.
Desalniettemin is een bedrag rond de 8 euro ook niet veel geld maar vind de madrid velgen persoonlijk niet zo erg mooi.. :X Jammer dat ze niet meer keuzes hadden.

• Heijmenberg99
S_Chief schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:04:
[...]

En wanneer heb je besteld?
29-11-19

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• tiguan
RonaldPr schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:39:
[...]

Ook wanneer je hem tot 100% oplaadt en dan op de ecostand zet met alle verbruikers uit?

Bij 80% klopt het wel die sjoemelgom.
Hmm nooit geprobeerd. Ik zal het eens proberen.

• S_Chief
  • Niet online
Moet wel een hele goede deal zijn dan, anders kan je beter op de ID.3 wachten.

• Chizzel
  • Laatst online: 20:47
Chizzel schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:17:
[...]

Heb hem 14 november besteld en volgens contract zou hij 13 januari geleverd worden.
Na navraag werd aangegeven productie week 3 leveren week 5 a 6 en dat is nu verschoven naar week productie 4 en week 7 of 8 leveren.
Gisteren gebeld door dealer. Auto is in nl afspraak gemaakt. Volgende week donderdag wordt ie afgeleverd. Zin in. Dus alles volgens planning wat ze in eerste instantie af hadden gesproken.😀

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

S_Chief schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:25:
[...]

Moet wel een hele goede deal zijn dan, anders kan je beter op de ID.3 wachten.
Daarom ook de MO tags, het is inderdaad een hele goede deal.

• Limitted
  • Laatst online: 16:46
Chizzel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:26:
[...]

Gisteren gebeld door dealer. Auto is in nl afspraak gemaakt. Volgende week donderdag wordt ie afgeleverd. Zin in. Dus alles volgens planning wat ze in eerste instantie af hadden gesproken.😀
Productie week 4, afleveren week 6? Dat is best netjes 2 weken er tussen.
Kecin schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:26:
[...]

Daarom ook de MO tags, het is inderdaad een hele goede deal.
Voel je vrij om die deal hier te delen :+

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

Limitted schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:30:
[...]

Productie week 4, afleveren week 6? Dat is best netjes 2 weken er tussen.

[...]

Voel je vrij om die deal hier te delen :+
Sorry, kan ik echt niet maken ben ik bang. :X
Iets met de E-Golf wordt vervangen, schuiven met rente's, volle pakketten, einde looptijd, dumpprijzen. Die richting.

[Voor 16% gewijzigd door Kecin op 29-01-2020 18:34]

• S_Chief
  • Niet online
Chizzel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:26:
[...]
Dat is een stuk beter dan wat ik hierboven lees.

Gok dat jouw dealer meer productieplaatsen heeft gereserveerd, of dat de dealer van @Heijmenberg99 heeft gewacht met het bestellen nadat er getekend was.

Ik ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan.. Enerzijds nieuwsgierig, anderzijds wil ik de verkoper niet gek gaan maken. :+

• wimpie
  • Niet online
Nu een kleine week verder. Prima wagen voor erbij.

De climate control op standje auto wordt echter voor geen meter warm. Niet op eco, ventilatiestand van auto-stand op laag/middel/hoog maakt weinig uit.

Als je hem zelf instelt en niet op auto, kan je de ventilator op hoogste stand veel harder laten blazen en worst het wel warm. De auto-stand lijkt echt overdreven geknepen. En die auto-stand is nou net wat je wilt met climate control.

Divide and conquer.

• Chizzel
  • Laatst online: 20:47
S_Chief schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:38:
[...]

Dat is een stuk beter dan wat ik hierboven lees.

Gok dat jouw dealer meer productieplaatsen heeft gereserveerd, of dat de dealer van @Heijmenberg99 heeft gewacht met het bestellen nadat er getekend was.

Ik ben benieuwd hoe het bij mij zal gaan.. Enerzijds nieuwsgierig, anderzijds wil ik de verkoper niet gek gaan maken. :+
Ik denk wel degelijk dat het ongeveer op besteldatum gaat aangezien ze de mijne 14 november hebben besteld. Ik heb m ook bij udenhout besteld. Kan ook nog zo zijn dat ze wachten met transport naar n betreffende dealer tot ie vol is ivm transportkosten. Uiteindelijk zijn ze allemaal van Volkswagen lease. Maar las ook dat er zijn die m veel eerder hadden. Dus is geen pijl aan te trekken. Weet wel dat wachten lang duurt als je m besteld hebt wilt m het liefst zo snel mogelijk hebben. Kan zo maar zijn dat je eerder wordt gebeld dat hij er al is.

• S_Chief
  • Niet online
Ach, als ze leverweek 11 aanhouden zoals aangegeven dan vind ik het ook prima. We gaan het zien.

@Kecin Geen Keyless Entry? Ik heb dat puur genomen voor de startknop... Vond het zo vreemd om een sleutel om te gaan draaien in een elektrische auto. :+

• Heijmenberg99
Chizzel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Ik denk wel degelijk dat het ongeveer op besteldatum gaat aangezien ze de mijne 14 november hebben besteld. Ik heb m ook bij udenhout besteld. Kan ook nog zo zijn dat ze wachten met transport naar n betreffende dealer tot ie vol is ivm transportkosten. Uiteindelijk zijn ze allemaal van Volkswagen lease. Maar las ook dat er zijn die m veel eerder hadden. Dus is geen pijl aan te trekken. Weet wel dat wachten lang duurt als je m besteld hebt wilt m het liefst zo snel mogelijk hebben. Kan zo maar zijn dat je eerder wordt gebeld dat hij er al is.
Ik hoorde vanmiddag van de verkoper dat ze eerst een hele grote voorraad auto’s uitleveren voordat de productie voor gepersonaliseerde E-Golf’s gestart wordt. De productie van gepersonaliseerde golfs gaat op bestelvolgorde icm het aantal productieplaatsen die de dealer heeft.
De auto’s die al eerder geleverd zijn zullen dan denk ik voorraad zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Heijmenberg99 op 29-01-2020 21:30]

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

S_Chief schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:21:
Ach, als ze leverweek 11 aanhouden zoals aangegeven dan vind ik het ook prima. We gaan het zien.

@Kecin Geen Keyless Entry? Ik heb dat puur genomen voor de startknop... Vond het zo vreemd om een sleutel om te gaan draaien in een elektrische auto. :+
Oh. Goeie. Zal ik even achteraan mailen.

• BjornBrand
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18:38
Whis! schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:46:
[...]

Brescia past wel, maar origineel volgens mij alleen 19" voor de golf en 17" voor de polo. Polo heeft 5x100. Imitatie Brescia's zijn wel in 17" voor de Golf te krijgen. Hoe dat met de Spielberg zit weet ik niet.

Origineel VW 17 inch kom je bij Salvador, Durban, Brooklyn, Serron uit..

Vraagje aan jullie;
Ik heb de nachtstroom optie aan gevinkt om te profiteren van mijn daltarief voor stroom. Echter, m'n Golf start met laden zodra ie ingeplugt wordt! Het is net 23u en de auto is al vol, terwijl ie nu pas zou moeten starten.

Ik heb een NewMotion laadpaal. Wie heeft de gouden tip?https://i.imgur.com/QeEHVWq_d.webp?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

• RonaldPr
BjornBrand schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:01:
[...]

Brescia past wel, maar origineel volgens mij alleen 19" voor de golf en 17" voor de polo. Polo heeft 5x100. Imitatie Brescia's zijn wel in 17" voor de Golf te krijgen. Hoe dat met de Spielberg zit weet ik niet.

Origineel VW 17 inch kom je bij Salvador, Durban, Brooklyn, Serron uit..

Vraagje aan jullie;
Ik heb de nachtstroom optie aan gevinkt om te profiteren van mijn daltarief voor stroom. Echter, m'n Golf start met laden zodra ie ingeplugt wordt! Het is net 23u en de auto is al vol, terwijl ie nu pas zou moeten starten.

Ik heb een NewMotion laadpaal. Wie heeft de gouden tip?[Afbeelding]
Wanneer je de laadstekker er in doet moet je het onderste knopje indrukken bij je laadklep.
Dan activeer je uitgesteld laden en brandt het lampje geel, groen is direct laden, het bovenste knopje.

• sjorremans
  • Nu online
Wat me net te binnen schiet, heeft de e-Golf geen regensensor?

Er zit wel een interval stand op het hendeltje maar ik ben er nou niet helemaal uit of de e-Golf nou een regensensor heeft of niet.

• Whis!
  • Niet online
sjorremans schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:14:
Wat me net te binnen schiet, heeft de e-Golf geen regensensor?

Er zit wel een interval stand op het hendeltje maar ik ben er nou niet helemaal uit of de e-Golf nou een regensensor heeft of niet.
Pagina 7 van de e-golf prijslijst zegt dat het er standaard op hoort te zitten. Bij een 'normale' golf 7 weet ik dat de gevoeligheid op deze plek in te stellen is:

http://www.vwgolf.org/images/books/1/B5K-0419.png

• sjorremans
  • Nu online
Daar was ik inderdaad achter, alleen wanneer je de stand interval gebruikt gaan de ruitenwissers om de zoveel seconde op en neer en niet op de hoeveelheid regen laat maar zeggen.

Als ik ergens een hekel aan heb zijn het ruitenwissers die onnodig op en neer gaan :+

Bij mijn Opel Astra was het de hendel 1 tik omhoog doen en dan kreeg je ook de melding dat de regensensor actief werd. Ik vraag me dus af hoe dat bij de Golf zit.

[Voor 23% gewijzigd door sjorremans op 30-01-2020 11:54]

• Heijmenberg99
sjorremans schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:53:
Daar was ik inderdaad achter, alleen wanneer je de stand interval gebruikt gaan de ruitenwissers om de zoveel seconde op en neer en niet op de hoeveelheid regen laat maar zeggen.

Als ik ergens een hekel aan heb zijn het ruitenwissers die onnodig op en neer gaan :+

Bij mijn Opel Astra was het de hendel 1 tik omhoog doen en dan kreeg je ook de melding dat de regensensor actief werd. Ik vraag me dus af hoe dat bij de Golf zit.
Volgens een filmpje van Volkswagen is het een tikje omhoog.
YouTube: Activate Your Rain Sensor Wipers | VW Tips

• RonaldPr
Hij heeft zeker een regensensor, de interval varieert en wanneer het echt droog is stopt hij, werkt perfect.

• DeGroteMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:15
t!n0 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:06:
Geen ervaring, wel niet zo lang geleden meerdere berichten gelezen dat behalve het stuggere rijgedrag en meerverbruik ook de acceleratie eronder lijdt als je naar 19 inch gaat. De Astana en (iets minder de) Madrid schijnen voor het formaat nogal licht te zijn. Ik kan zo snel niet meer terugvinden waar ik dat gezien heb.
Whis! schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:14:
<plak>
De 3D achterlichten (€326 op prijstlijst) waren bij 48 maanden 7 euro per maand extra.
De Madrid velgen zijn €380 op de prijstlijst dus ik weet niet waar je die 3 euro per maand vandaan haalt.
Desalniettemin is een bedrag rond de 8 euro ook niet veel geld maar vind de madrid velgen persoonlijk niet zo erg mooi.. :X Jammer dat ze niet meer keuzes hadden.
60.000 km met een setje, jij rijdt rustiger dan ik. Met niet-ecorubber houdt het wel op rondom de 40-50 duizend voor mij. Maar inderdaad, een setje banden extra zal je de kop niet kosten.

De kosten voor velgen waren inderdaad niet 3 euro, maar ook niet heel veel meer geloof ik. De verkoper zei 5 euro nogwat per maand (ik weet het niet precies want zat in de prijs bij mijn bestelling, geen offerte met / zonder laten maken). Dat komt door restwaarde. De prijzen die je noemt voor 3D achterlichten en velgen zijn ex btw, dus je houdt op de 3D led zo'n 60 euro restwaarde over, op de velgen blijkbaar iets meer. Daarom is de geluidsgenerator in verhouding ook zo prijzig met 3 euro en een paar cent, geen restwaarde.
Chizzel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:16:
Toch via VW lease naar de dealer? Ik begreep van de verkoper juist dat zij hem bestellen, maar 'leveren' aan VW lease. Ik hoop voor andere wachtenden dat het niet helemaal op volgorde gaat, De mijne is volgens de verkoper 2 december besteld, staat nu in de planning voor aankomst halverwege week 16, levering eind week 17. Oorspronkelijk was gezegd week 11, dat is ruim voor levering al 6 weken later geworden. Ik vermoed dat het nog wel later kan worden. Blij dat ik de auto die ik nu rijd tegen een goede prijs in kon ruilen, heb ik die in ieder geval nog.
Kecin schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:06:
Oh. Goeie. Zal ik even achteraan mailen.
Leuke uitvoering, helemaal met keyless erbij. Ga je straks echt wel plezier van hebben. En als je dan ook nog een prima deal hebt kunnen treffen, top! Wel benieuwd waarom je Discovery Pro hebt toegevoegd. Geen kritiek, maar serieus benieuwd naar de meerwaarde van dat systeem ten opzichte van Discovery Media. Pro kostte volgens de offertes die ik kreeg opgeteld ongeveer 870 euro extra in de lease voor 4 jaar voor een systeem dat op het oog niet heel veel extra kan. Wat is voor jou de toegevoegde waarde?

En hoe vond je nu zelf de vergelijking met de Leaf nadat je allebei gereden hebt?
sjorremans schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:53:
Eerlijk gezegd niet gelet op een melding in het display, maar de regensensor is standaard en werkt bijna hetzelfde als in de Astra: Tikje omhoog van uit om te activeren, opnieuw activeren nadat de auto van contact af is geweest. De noodzaak om opnieuw te activeren na contact uit heeft de Astra van de buren in ieder geval niet, dat kan dus anders zijn dan je gewend bent. Verder werkt het gewoon goed: Past de snelheid prima aan. Stopte ook met wissen als het droger werd in de eGolfs die ik gereden heb. Misschien is de gevoeligheid wat hoog ingesteld?

• BjornBrand
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18:38
RonaldPr schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:35:
[...]

Wanneer je de laadstekker er in doet moet je het onderste knopje indrukken bij je laadklep.
Dan activeer je uitgesteld laden en brandt het lampje geel, groen is direct laden, het bovenste knopje.
Dat dacht ik dus ook. Maar als ik de stekker in het en op de uitgesteld laden knop druk wordt die knop geel en blinkt het bovenste lampje langzaam groen. Hij zou om 23u moeten starten, maar hij geeft op de app aan dat ie over 1.40 al vol is.. Morgen maar eens bellen met de dealer. De procedure zoals jij omschrijft lijkt mij logisch en is wat ik doe, maar toch luistert t beestje niet..

• sjorremans
  • Nu online
Deze avond de eerste echte snelweg kilometers gereden met de e-golf.

Traject was Den Haag - Utrecht en weer terug, van deur tot deur 57 km per reis. Ik vetrok met 180 km aan range en kwam aan op locatie met nog 112 km resterend. Gemiddeld tussen de 120-130 km/h gereden met windje mee.

Terug weg wat rustiger gereden vanwege de flinke wind tegen. Bij Zoetermeer even gestopt bij Fastned om te zien wat snel laden doet :+ Ik had nog 49km over dus had wel thuis kunnen komen en morgenochtend naar werk kunnen rijden om te laden. Binnen 10 minuten toch bijna 40km aan range erbij.

Ik wist het natuurlijk al wel maar boven de 110 km/h gaat het verbruik rap omhoog. Voor iemand die eigenlijk altijd wel vmax+20 deed is het wel een kleine aanpassing qua rijstijl :+

Gemiddeld verbruik van de 2 ritten was 19.6 kWh/100 km.

• Kecin
  • Nu online

Kecin

Je keek.

DeGroteMuis schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:39:

Leuke uitvoering, helemaal met keyless erbij. Ga je straks echt wel plezier van hebben. En als je dan ook nog een prima deal hebt kunnen treffen, top! Wel benieuwd waarom je Discovery Pro hebt toegevoegd. Geen kritiek, maar serieus benieuwd naar de meerwaarde van dat systeem ten opzichte van Discovery Media. Pro kostte volgens de offertes die ik kreeg opgeteld ongeveer 870 euro extra in de lease voor 4 jaar voor een systeem dat op het oog niet heel veel extra kan. Wat is voor jou de toegevoegde waarde?

En hoe vond je nu zelf de vergelijking met de Leaf nadat je allebei gereden hebt?
Heel eerlijk, heb een tijd terug een Skoda gehad. Carplay met een groter scherm is gewoon prettig. Vooral nu mijn vriendin een 10+ inch scherm in de auto heeft, iets voelt dan al heel snel klein aan.
Volgens mij is het ook een verplichting bij de veiligheid of dyna-audio opties, maar niet zeker.

De Leaf werd ik heel erg raar behandeld door de dealer, lusten de honden echt geen brood van. Uiteindelijk hem gezegd het uit te zoeken. Moet nog proefrijden dus.

• Tomba

Tomba

DeGroteMuis schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 20:39:
[...]

[...]
In onze eGolf (gaan we morgen ophalen :) ) hebben we ook voor de Discovery Pro gekozen. CarPlay is dan inbegrepen (in plaats van optie op de Media... seriously VW?) en je hebt 8 speakers ipv de 2 die bij de Media meekomen en een groter scherm (ook fijn ivm CarPlay)
Keyless hebben we overigens niet, vond het wel mooi geweest qua meerprijs voor zoiets basaals ;)

• Whis!
  • Niet online
Kecin schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:26:
[...]

Volgens mij is het ook een verplichting bij de veiligheid of dyna-audio opties, maar niet zeker.
Bepaalde functies zoals verkeersbordenherkenning werken alleen i.c.m. de discover pro inderdaad. En bij Discover pro zaten een aantal andere opties inbegrepen (carplay, voice-control en nog wat dingen).
Tomba schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:42:
[...]

In onze eGolf (gaan we morgen ophalen :) ) hebben we ook voor de Discovery Pro gekozen. CarPlay is dan inbegrepen (in plaats van optie op de Media... seriously VW?) en je hebt 8 speakers ipv de 2 die bij de Media meekomen en een groter scherm (ook fijn ivm CarPlay)
Keyless hebben we overigens niet, vond het wel mooi geweest qua meerprijs voor zoiets basaals ;)
Naar mijn weten zijn de speakers voor de Media en Pro identiek. Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven.

• CBfox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:33
Ik heb gisteren de dealer gebeld om te vragen wat de leverdatum wordt. Ik werd eerst per mail aan het lijntje gehouden met dat ze het niet wisten. Zijn collega kon me het gisteren zo vertellen. De E-golf wordt in week 12 geproduceerd en in week 15 geleverd.
Ik heb hem 6 december besteld.

Ik rijdt nu al 3,5 jaar in een Nissan Leaf uit 2012. Mijn ervaring is voor alle +20km/h op de snelwegrijders hier. Je gaat vanzelf rustiger rijden met een E-auto. Hij onthaast je vanzelf. En dan merk je dat het hard rijden bijna geen tijd oplevert. Ik rijdt nu ook rustiger met onze benzine auto.

• mats
  • Laatst online: 20:13
Vanochtend de mail van Honeymoonnet in mijn mailbox dat mijn e-Golf vandaag in elkaar gezet wordt, als het goed is binnen 3 weken levering :)

• Tomba

Tomba

Whis! schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:59:
[...]

Naar mijn weten zijn de speakers voor de Media en Pro identiek. Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven.
Ik ben uitgegaan van wat de verkoper me vertelde en zag dit in de prijslijst:
Navigatie-, radio-, en multimediasysteem 'Discover Pro'
-23,4 cm kleuren touchscreen (9,2 inch)
-3D navigatiekaart Europa 1-DVD-speler
-Bediening van diverse functies via handgebaren (Gesture Control)
-Ca. 10 GB vrije opslag op harde schijf
-Spraakbediening (Voice Control)
-Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone-integratie
-Mobiele online diensten (Car-Net) 'Guide & Inform Plus' abonnement 36 maanden
-Acht resonantiearme luidsprekers
Dus ik neem aan dat t klopt ;) (al zou t me niks verbazen als t allemaal weer gelul is, echt een irritatie factor die optie-bloat van Volkswagen)
mats schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:12:
Vanochtend de mail van Honeymoonnet in mijn mailbox dat mijn e-Golf vandaag in elkaar gezet wordt, als het goed is binnen 3 weken levering :)
Nice, welke dealer? Vind het zo schraal dat Udenhout niet zoiets als Honeymoonnet heeft, het heeft me echt té veel telefoontjes gekost allemaal om de status van de auto te krijgen...

[Voor 22% gewijzigd door Tomba op 31-01-2020 09:17]

• S_Chief
  • Niet online
Er zitten echt wel meer dan twee speakers in bij Discovery Media.

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Ik ben uitgegaan van wat de verkoper me vertelde en zag dit in de prijslijst:

[...]

Dus ik neem aan dat t klopt ;) (al zou t me niks verbazen als t allemaal weer gelul is, echt een irritatie factor die optie-bloat van Volkswagen)
Ah. Op de website zeggen ze 8 luidsprekers. Het woordje 'resonantiearme' ontbreekt :D
https://i.imgur.com/R4SpXLA.png

• Tomba

Tomba

Whis! schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:20:
[...]

Ah. Op de website zeggen ze 8 luidsprekers. Het woordje 'resonantiearme' ontbreekt :D
[Afbeelding]
Hahaha ik zie t inderdaad, ik vond het al een raar verhaal van de verkoper ;) Maakt je wel benieuwd hoe erg de speakers resoneren bij de Media 8) Betekent wel dat de optie 'Pro' nog meer té duur is :P (duurder dan de Warmtepomp!), betalen we dus effectief 800 euro voor een groter scherm :'(

Oh well....nu te laat om t nog te veranderen :|

Wij hebben deze opties besteld:
- Active Info Display
- Discover Pro
- Spiegelpakket
- Achteruitrijcamera
- DAB+
- Warmtepomp
- Getinte zij- en achterruit

[Voor 4% gewijzigd door Tomba op 31-01-2020 09:27]

• Whis!
  • Niet online
Tomba schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Hahaha ik zie t inderdaad, ik vond het al een raar verhaal van de verkoper ;) Maakt je wel benieuwd hoe erg de speakers resoneren bij de Media 8) Betekent wel dat de optie 'Pro' nog meer té duur is :P (duurder dan de Warmtepomp!), betalen we dus effectief 800 euro voor een groter scherm :'(

Oh well....nu te laat om t nog te veranderen :|

Wij hebben deze opties besteld:
- Active Info Display
- Discover Pro
- Spiegelpakket
- Achteruitrijcamera
- DAB+
- Warmtepomp
- Getinte zij- en achterruit
Om je iets minder rot te laten voelen: je krijgt gelukkig wel ietsjes meer dan 'slechts' alleen een groter scherm. Volgens mij heb je ook ingebouwd 32GB SSD opslag en nog wat geinige features zoals voice/gesture-control. Of het handig is durf ik niet te zeggen maar best leuk om een keer mee te showen, toch? :9

Wellicht dat je via hier nog meer verschillen kan ontdekken:
https://webspecial.volksw...ex/Infotainmentsystemen#/

• Tomba

Tomba

Whis! schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:41:
[...]

Om je iets minder rot te laten voelen: je krijgt gelukkig wel ietsjes meer dan 'slechts' alleen een groter scherm. Volgens mij heb je ook ingebouwd 32GB SSD opslag en nog wat geinige features zoals voice/gesture-control. Of het handig is durf ik niet te zeggen maar best leuk om een keer mee te showen, toch? :9

Wellicht dat je via hier nog meer verschillen kan ontdekken:
https://webspecial.volksw...ex/Infotainmentsystemen#/
Ik voel me niet rot hoor ;) Tis gewoon iriritant hoe Volkswagen de zaken (ogenschijnlijk met opzet) onduidelijk maakt met tientallen aan opties zodat zelfs de verkoper werkelijk geen idee heeft....

Die SSD opslag is volgens mij vooral voor de ingebouwde navigatie (die ik niet ga gebruiken want niet al te best, dat kan TomTom Go veel beter) en dan 10GB vrij voor MP3's ofzo :P Voice/Gesture control is ivm CarPlay ook niet relevant (want dat regel ik beter op mijn iPhone)
Resumé ik heb wel spijt dat ik me deze optie heb laten aanpraten (Beter geluid is iets wat je merkt, gimmicks is voor mij puur zonde geld) en zou dus iedereen aanraden gewoon voor de Media te gaan ;)

Neemt niet weg dat ik erg uitkijk naar morgen, heb de auto al eens een hele dag mee gehad als proefrit en dat was echt genieten!

[Voor 5% gewijzigd door Tomba op 31-01-2020 09:55]

• RonaldPr
BjornBrand schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:43:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Maar als ik de stekker in het en op de uitgesteld laden knop druk wordt die knop geel en blinkt het bovenste lampje langzaam groen. Hij zou om 23u moeten starten, maar hij geeft op de app aan dat ie over 1.40 al vol is.. Morgen maar eens bellen met de dealer. De procedure zoals jij omschrijft lijkt mij logisch en is wat ik doe, maar toch luistert t beestje niet..
Je kunt ook instellen tot hoeveel hij zo wie zo minimaal moet laden. Dus wanneer je met 20% thuiskomt en het minimaal laden staat op 100% dan laadt hij hem altijd direct volledig op.

Dus probeer dat bijvoorbeeld op 50% in te stellen.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True