t!n0 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:06:
Heeft er hier iemand ervaring met 18" of 19" velgen op een eGolf? Het oog wil tenslotte ook wat. Ik ben aan het overwegen om 19" Brescia eronder te gooien namelijk. Voor ons is het totaal bereik wat minder spannend (2e auto).
Geen ervaring, wel niet zo lang geleden meerdere berichten gelezen dat behalve het stuggere rijgedrag en meerverbruik ook de acceleratie eronder lijdt als je naar 19 inch gaat. De Astana en (iets minder de) Madrid schijnen voor het formaat nogal licht te zijn. Ik kan zo snel niet meer terugvinden waar ik dat gezien heb.
Whis! schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:14:
Goed punt en nope, dat blijft voor eigen rekening. Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze tijdens mijn looptijd (48 maand / 15k kilometers) de originele banden een keer gaan vervangen, tenzij er iets mis mee is.
<plak>
De 3D achterlichten (€326 op prijstlijst) waren bij 48 maanden 7 euro per maand extra.
De Madrid velgen zijn €380 op de prijstlijst dus ik weet niet waar je die 3 euro per maand vandaan haalt.
Desalniettemin is een bedrag rond de 8 euro ook niet veel geld maar vind de madrid velgen persoonlijk niet zo erg mooi..

Jammer dat ze niet meer keuzes hadden.
60.000 km met een setje, jij rijdt rustiger dan ik. Met niet-ecorubber houdt het wel op rondom de 40-50 duizend voor mij. Maar inderdaad, een setje banden extra zal je de kop niet kosten.
De kosten voor velgen waren inderdaad niet 3 euro, maar ook niet heel veel meer geloof ik. De verkoper zei 5 euro nogwat per maand (ik weet het niet precies want zat in de prijs bij mijn bestelling, geen offerte met / zonder laten maken). Dat komt door restwaarde. De prijzen die je noemt voor 3D achterlichten en velgen zijn ex btw, dus je houdt op de 3D led zo'n 60 euro restwaarde over, op de velgen blijkbaar iets meer. Daarom is de geluidsgenerator in verhouding ook zo prijzig met 3 euro en een paar cent, geen restwaarde.
Anoniem: 1320590 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 21:16:
Ik denk wel degelijk dat het ongeveer op besteldatum gaat aangezien ze de mijne 14 november hebben besteld. Ik heb m ook bij udenhout besteld. Kan ook nog zo zijn dat ze wachten met transport naar n betreffende dealer tot ie vol is ivm transportkosten. Uiteindelijk zijn ze allemaal van Volkswagen lease. Maar las ook dat er zijn die m veel eerder hadden. Dus is geen pijl aan te trekken. Weet wel dat wachten lang duurt als je m besteld hebt wilt m het liefst zo snel mogelijk hebben. Kan zo maar zijn dat je eerder wordt gebeld dat hij er al is.
Toch via VW lease naar de dealer? Ik begreep van de verkoper juist dat zij hem bestellen, maar 'leveren' aan VW lease. Ik hoop voor andere wachtenden dat het niet helemaal op volgorde gaat, De mijne is volgens de verkoper 2 december besteld, staat nu in de planning voor aankomst halverwege week 16, levering eind week 17. Oorspronkelijk was gezegd week 11, dat is ruim voor levering al 6 weken later geworden. Ik vermoed dat het nog wel later kan worden. Blij dat ik de auto die ik nu rijd tegen een goede prijs in kon ruilen, heb ik die in ieder geval nog.
Leuke uitvoering, helemaal met keyless erbij. Ga je straks echt wel plezier van hebben. En als je dan ook nog een prima deal hebt kunnen treffen, top! Wel benieuwd waarom je Discovery Pro hebt toegevoegd. Geen kritiek, maar serieus benieuwd naar de meerwaarde van dat systeem ten opzichte van Discovery Media. Pro kostte volgens de offertes die ik kreeg opgeteld ongeveer 870 euro extra in de lease voor 4 jaar voor een systeem dat op het oog niet heel veel extra kan. Wat is voor jou de toegevoegde waarde?
En hoe vond je nu zelf de vergelijking met de Leaf nadat je allebei gereden hebt?
sjorremans schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:53:
Daar was ik inderdaad achter, alleen wanneer je de stand interval gebruikt gaan de ruitenwissers om de zoveel seconde op en neer en niet op de hoeveelheid regen laat maar zeggen.
Als ik ergens een hekel aan heb zijn het ruitenwissers die onnodig op en neer gaan

Bij mijn Opel Astra was het de hendel 1 tik omhoog doen en dan kreeg je ook de melding dat de regensensor actief werd. Ik vraag me dus af hoe dat bij de Golf zit.
Eerlijk gezegd niet gelet op een melding in het display, maar de regensensor is standaard en werkt bijna hetzelfde als in de Astra: Tikje omhoog van uit om te activeren, opnieuw activeren nadat de auto van contact af is geweest. De noodzaak om opnieuw te activeren na contact uit heeft de Astra van de buren in ieder geval niet, dat kan dus anders zijn dan je gewend bent. Verder werkt het gewoon goed: Past de snelheid prima aan. Stopte ook met wissen als het droger werd in de eGolfs die ik gereden heb. Misschien is de gevoeligheid wat hoog ingesteld?