Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mats
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 00:26
Tomba schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Nice, welke dealer? Vind het zo schraal dat Udenhout niet zoiets als Honeymoonnet heeft, het heeft me echt té veel telefoontjes gekost allemaal om de status van de auto te krijgen...
Bij een Pon dealer, werkt prima maar mag ook van mij nog wel wat vaker een update zijn :Y)

mats wijzigde deze reactie 31-01-2020 10:52 (13%)

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:37
Auto is net klaar met laden, gisteren was het rijbereik nog 208 km nadat het laden van de auto klaar was.

Nu geeft de auto 178 km weer, wat uiteindelijk ook een stukje accurater is denk ik.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:34
sjorremans schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:03:
Auto is net klaar met laden, gisteren was het rijbereik nog 208 km nadat het laden van de auto klaar was.

Nu geeft de auto 178 km weer, wat uiteindelijk ook een stukje accurater is denk ik.
Wat geeft hij aan in eco plus stand en alles verder uit? Die van mij blijft nog steeds 280 km. aangeven.

• sjorremans
RonaldPr schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:19:
[...]

Wat geeft hij aan in eco plus stand en alles verder uit? Die van mij blijft nog steeds 280 km. aangeven.
Moet ik straks even kijken, maandag bij de dealer was het 230 km met alles uit en in eco plus stand.
Zie ook net dat ik het laden op werk op 90% had in gesteld, vandaar de 173 km aan range. :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• dannzyx
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-02 16:09
dannzyx schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:08:
De levering van die van mij staat vooralsnog op week 14, contract 3 december getekend bij van Mossel in Tilburg.

- Pure white
- 17" velgen
- Achteruitrijcamera
- Active info display
- DAB+
- Dynaudio
- App Connect
- Keyless entry
- Achterruiten getint

Hoe wordt iedereen hier op de hoogte gehouden van de levering? Ik moet er naar vragen namelijk.
Zojuist gebeld voor een leveringsafspraak, stuk sneller dan verwacht dus! _/-\o_

• Limitted
  • Laatst online: 23-02 10:32
dannzyx schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:47:
[...]

Zojuist gebeld voor een leveringsafspraak, stuk sneller dan verwacht dus! _/-\o_
Dat is heel netjes, had je toevallig een voorraad model besteld?

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 20:51
Hkuit schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 23:27:
[...]

Leverdatum bekend; komende vrijdag, 31 januari!
En onze extra’s:
Keyless entry
Atlantic Blue
Bestuurdersassistentiepakket Plus incl. Grootlichtassistent
Achteruitrijcamera
Dynaudio geluidsysteem

En opgehaald!
Weer twee blije e-Golf bezitters...

O ja, en nog een interessant detail: op meerdere plaatsen heb ik vanmiddag kunnen lezen dat onze e-Golf eind november 2019 is gebouwd. Dat verbaast me, aangezien wij een Private Lease auto hebben en ik had begrepen dat Volkswagen eerst alle zakelijke Lease auto's zou bouwen; die moesten immers voor 1-1-2020 op kenteken staan om voor 4% bijtelling in aanmerking te komen.

Hkuit wijzigde deze reactie 31-01-2020 17:13 (26%)

• sjorremans
Hkuit schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:03:
[...]

[Afbeelding]

En opgehaald!

O ja, en nog een interessant detail: op meerdere plaatsen heb ik vanmiddag kunnen lezen dat onze e-Golf eind november 2019 is gebouwd. Dat verbaast me, aangezien wij een Private Lease auto hebben en ik had begrepen dat Volkswagen eerst alle zakelijke Lease auto's zou bouwen; die moesten immers voor 1-1-2020 op kenteken staan om voor 4% bijtelling in aanmerking te komen.
Veel plezier er mee aankomend weekend! :)

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:34
[...]

[Afbeelding]

En opgehaald!

Ze waren misschien al kaal gebouwd en dat extra’s er later op kwamen? Maar het moment van op kenteken zetten voor 1 januari heeft voor Volkswagen een bepaalde reden gehad, misschien CO2 normen.

Allebei veel plezier met de E-Golf!

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 20:51
RonaldPr schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 17:27:
[...]

Ze waren misschien al kaal gebouwd en dat extra’s er later op kwamen? Maar het moment van op kenteken zetten voor 1 januari heeft voor Volkswagen een bepaalde reden gehad, misschien CO2 normen.

Allebei veel plezier met de E-Golf!
Ja, dat van de CO2 normen schijnt de reden van de zeer aantrekkelijke private lease aanbieding te zijn; Volkswagen heeft al deze e-Golfjes in 2020 hard nodig om de boete te verlagen voor het overschrijden van de norm.

• dannzyx
  • Laatst online: 23-02 16:09
[...]

Niet dat ik weet, of mijn specifieke selectie moet op voorraad zijn geweest maar zover ik weet was het een bestelling.

• wodkabuikje
  • Laatst online: 06:04
[...]

[Afbeelding]

En opgehaald!

Leuk hoor :) Veel plezier ermee!

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Bard1982
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Gisteren mijn Golf TDI DSG uit 2017 omgeruild voor een eGolf 2018-model. Kwam terug via een collega. Scheelt toch 235 euro netto bijtelling per maand. Wel 200 meter lopen naar dichtstbijzijnde laadpaal. Maar goed, makkelijk verdiend. Rijd dagelijks 50 + 50 km woonwerk-verkeer.

Grappig hoe weinig verschil er is tussen deze twee modellen. Veel kennissen of collega's zullen niet eens merken dat het een andere auto is.

VW We Connect app lijkt ook erg handig. Misschien wel een beetje traag om de laadstatus op te vragen. Wat zijn jullie ervaringen? Krijg je altijd verbinding als je alvast je auto wilt voorverwarmen -koelen?

• sjorremans
Bard1982 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:46:
Gisteren mijn Golf TDI DSG uit 2017 omgeruild voor een eGolf 2018-model. Kwam terug via een collega. Scheelt toch 235 euro netto bijtelling per maand. Wel 200 meter lopen naar dichtstbijzijnde laadpaal. Maar goed, makkelijk verdiend. Rijd dagelijks 50 + 50 km woonwerk-verkeer.

Grappig hoe weinig verschil er is tussen deze twee modellen. Veel kennissen of collega's zullen niet eens merken dat het een andere auto is.

VW We Connect app lijkt ook erg handig. Misschien wel een beetje traag om de laadstatus op te vragen. Wat zijn jullie ervaringen? Krijg je altijd verbinding als je alvast je auto wilt voorverwarmen -koelen?
Meestal wel je moet alleen even geduld hebben wanneer je laden en/of verwarmen -koelen aanzet heb ik gemerkt.

Duurt zo nu en dan op z’n minst een halve minuut voordat de app de status heeft bijgewerkt :+

Veel plezier er mee!

• S_Chief
  • Niet online
Nou, eindelijk nieuws. 23-11 getekend, en de auto gaat in de week van 24-2 in productie. Valt toch een beetje tegen.

You save everyone, but who saves you?

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 06:54

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zojuist de eGolf opgehaald. Blijft genot om te rijden :) De GOM sprong direct van 280 naar 217 en na ritje naar huis van 10 kilometer stond ie op 207.

Bij het overladen vanuit de oude auto kwam ik wel deze openingen tegen in het dashboardkastje:

Iemand enig idee waar dit voor is?
(En ik mis ook een tweede USB aansluiting voor een stick met muziek, klopt het dat er maar 1tje in zit?)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-02 16:17
Links is voor muntgeld. Rechts voor pasjes?

• Tomba

Tomba

tiguan schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:18:
Links is voor muntgeld. Rechts voor pasjes?
Werkelijk? Ik dacht al zoiets maar kon t me gewoon niet voorstellen anno 2020 :)

• S_Chief
  • Niet online
En rechts wellicht nog een voor een SD-kaartje.

• Chizzel
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 23:13
Whis! schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:46:
[...]

Ik heb ook bewust gekozen om niet voor de Madrid velgen te gaan, maar om zelf een setje aan te schaffen en eronder te laten schroeven om 2 redenen:

- Geen schade aan de originele velgen die ingeleverd worden aan het einde van de leaseperiode
- Eigen velgen verkoop je weer door. Als je hierin goede zaken doet ben je aan het eind van de rit even duur / goedkoper uit dan met de Madrid-optie en je hebt nog vrije keuze ook!

Welke velgen ik eronder ga plaatsen weet ik nog niet. Vind de Brescia erg mooi. De spielberg ook (geen idee of deze gaan passen).. denk dat ik het wel bij max. 17" ga houden. keuzes keuzes :)
Ik heb vandaag contact gehad om er nog andere velgen op te laten leggen. Maar kon helaas niks meer aan gewijzigd worden.

Dus ga ik ook voor deze optie.

Maar vraag me af of dat wel gewoon mag aangezien het een lease auto is.

• DeGroteMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-02 13:43
Kecin schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:26:
Heel eerlijk, heb een tijd terug een Skoda gehad. Carplay met een groter scherm is gewoon prettig. Vooral nu mijn vriendin een 10+ inch scherm in de auto heeft, iets voelt dan al heel snel klein aan.
Volgens mij is het ook een verplichting bij de veiligheid of dyna-audio opties, maar niet zeker.

De Leaf werd ik heel erg raar behandeld door de dealer, lusten de honden echt geen brood van. Uiteindelijk hem gezegd het uit te zoeken. Moet nog proefrijden dus.
Dat klinkt logisch, van een groot scherm terug naar een kleinere voelt dan toch als een stapje terug. Ik kom van een standaard Ford minidisplay, ik geloof 5 of 5,5 inch, dan is Discover Media al groot. :P Dynaudio kan ook op Discover Media en driver assist ook, al is dat laatste dan wel die optie van 1241 euro, iets prijziger dus.
Stom van die Nissan dealer. Je komt toch binnen om een zak met geld achter te laten als het bevalt. Ik werd prima behandeld, kon eventueel direct rijden. Ook bijna 2 uur rondgestuurd en kreeg de aanbieding om hem doordeweeks eens een dagje mee te nemen om woon-werk te testen, was geen probleem. Ik vond alleen de Golf fijner als geheel.
Tomba schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:42:
[...]

In onze eGolf (gaan we morgen ophalen :) ) hebben we ook voor de Discovery Pro gekozen. CarPlay is dan inbegrepen (in plaats van optie op de Media... seriously VW?) en je hebt 8 speakers ipv de 2 die bij de Media meekomen en een groter scherm (ook fijn ivm CarPlay)
Keyless hebben we overigens niet, vond het wel mooi geweest qua meerprijs voor zoiets basaals ;)
Eventuele mindere kwaliteit speaker, als dat zo is, boeit me ook niet zo, want de klank van Dynaudio was voor mij het verschil wel waard. Dat Carplay / Android Auto standaard is met Discover Pro had m'n verkoper dan weer niet gezegd. Ik vond de werking met een Android telefoon niet goed genoeg om er meer dan 300 euro voor neer te tellen als optie. Keyless dan weer wel, nu al gewend en een sleutel omdraaien om een elektrische auto te 'starten' voelde gewoon krom, zou ik me aan gaan storen.
Whis! schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:59:
Bepaalde functies zoals verkeersbordenherkenning werken alleen i.c.m. de discover pro inderdaad. En bij Discover pro zaten een aantal andere opties inbegrepen (carplay, voice-control en nog wat dingen).
Naar mijn weten zijn de speakers voor de Media en Pro identiek. Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven.
Vreemd, de verkoper raadde Discover Pro sowieso niet bepaald aan, gaf zelf aan dat hij de meerwaarde niet de meerprijs waard vond, maar dat hij ook dingen niet noemde is apart. Ook dat verkeersbordherkenning alleen op Pro zit werd niet genoemd door mijn verkoper. Net als de optie om op het centrale scherm en in het active info display tegelijk de navigatie te tonen alleen op Pro zit, die moest ik zelf ontdekken. Geen idee of verkeersbordsherkenning echt wat toevoegt op de lange termijn, met de proefrit al 1 foute herkenning gehad, maar toch, complete informatie was beter geweest. Gesture en Voice noemde de verkoper wel, maar voice gebruik ik in de Ford ook nooit en gesture vond ik nogal beperkt qua werking. Dan maar af en toe een vette veeg extra op het scherm ;)
Tomba schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:52:
[...]

Ik voel me niet rot hoor ;) Tis gewoon iriritant hoe Volkswagen de zaken (ogenschijnlijk met opzet) onduidelijk maakt met tientallen aan opties zodat zelfs de verkoper werkelijk geen idee heeft....

Die SSD opslag is volgens mij vooral voor de ingebouwde navigatie (die ik niet ga gebruiken want niet al te best, dat kan TomTom Go veel beter) en dan 10GB vrij voor MP3's ofzo :P Voice/Gesture control is ivm CarPlay ook niet relevant (want dat regel ik beter op mijn iPhone)
Resumé ik heb wel spijt dat ik me deze optie heb laten aanpraten (Beter geluid is iets wat je merkt, gimmicks is voor mij puur zonde geld) en zou dus iedereen aanraden gewoon voor de Media te gaan ;)

Neemt niet weg dat ik erg uitkijk naar morgen, heb de auto al eens een hele dag mee gehad als proefrit en dat was echt genieten!
En hoe bevalt de nieuwe? Eens, het lijkt wel een sport van VW om het zo wazig mogelijk te maken, zelfs de verkoper moest eerst kijken of en zo ja hoe bepaalde opties het beste gecombineerd konden worden (zoals actieve led & drivers assist met discovery media, kan prima, maar als je eerst actieve led aanvinkt krijg je discovery pro er automatisch bij). De demo met Pro die ik reed had de nodige muziek erop staan en had nog 12GB vrij als ik het me goed herinner. Ik verwacht dus zo'n 16GB vrij voor MP3 en zo. Een hele dag proefrit is wel tof, ik kreeg op verzoek 2 keer een eGolf mee, maar maximaal 2 uur ivm volgende testritten. De hele dag was niet mogelijk door de populariteit private lease aanbieding.
Snel hoor! Wel een beetje jaloers, met waarschijnlijk nog zo'n 12 weken wachten voor de boeg. Wanneer kan je hem ophalen?
[Afbeelding]

En opgehaald!

Staat er strak bij hoor, veel rijplezier! Waar lees je dat ie in november gebouwd is? Vin decoder, of onderdelen? Onderdelen kunnen al iets eerder klaar zijn natuurlijk. Daarnaast was de voornaamste reden voor de private lease actie de CO2 verlaging om de EU boete te vermijden / verlagen, dus misschien waren alle zakelijke al uitgeleverd, moest deze nog even wachten op het nieuwe jaar om te tellen bij dit jaar?
Tomba schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:14:
Zojuist de eGolf opgehaald. Blijft genot om te rijden :) De GOM sprong direct van 280 naar 217 en na ritje naar huis van 10 kilometer stond ie op 207.

Bij het overladen vanuit de oude auto kwam ik wel deze openingen tegen in het dashboardkastje:
[Afbeelding]
Iemand enig idee waar dit voor is?
(En ik mis ook een tweede USB aansluiting voor een stick met muziek, klopt het dat er maar 1tje in zit?)
Haha, zo bevalt het dus. :) Leuk! Geniet ervan! Tweede USB aansluiting hoorde volgens mijn verkoper bij App-Connect, maar is volgens de prijslijst onderdeel van een optie van 402 euro, telefoonvoorbereiding +. Een van beide dus, helaas niet heel duidelijk. Die sleuven lijken wel voor muntjes, pasjes. Die onderste rechts voor een reserve SD? Staat volgens mij wel iets over in het instructieboekje (eerder eens online doorheen gebladerd) maar is niet blijven hangen.

• bor7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:23
Hier ook nog een e-golf rijder.

14 november getekend, planning voor levering was week 8, wordt week 10/11 zoals het nu lijkt.

Contract voor 5 jaar, 25000 km. ( ik rij nu 30K, maar dat moet echt minder, dus meer fietsen ;-) )

Ik rijd alles in de buurt, af en toe familie of zo op 200 km.

Alleen vakanties is verder, maar dat ga ik proberen, plus dat ik nu met lease per maand goedkoper uit ben dan nu met zelf ( nieuw) aanschaffen en afschrijven, dan kan ik best af en toe wat huren met trekhaak.

opties:

-Achteruitrijcamera
-Bekleding, zwart leder 'Vienna'
-Deep Black (Pareleffectlak)
-Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
-Digitale radio-ontvangst DAB+
-High-end geluidsysteem Dynaudio
-Koplampverlichting LED Plus
-Mobiele online diensten (Car-Net): 'App-Connect' smartphone- integratie
-Spiegelpakket
-Velgen 'Madrid', 17 inch lichtmetaal
-Warmtepomp voor reikwijdte optimalisatie

Ik rij nu ( vanaf 2014 ) een CNG golf variant, dus ben wel wat gewend kwa planning met het tanken.
Hiermee heb ik namelijk ruwweg 300 km bereik, en weliswaar altijd nog benzine achter de hand, maar de sport is natuurlijk alleen (bio)gas te tanken.
Ik ga nu lekker thuis voor de deur opladen...

Op bagageruimte ga ik dus wel wat inleveren, maar hiervoor reed ik ook vaak een gewone golf, dus dat gaat lukken.

ik sluit me aan bij de mening dat VW niet alles even helder heeft, zoals met car-app enz, uiteindelijk kom je er wel uit, maar vergt goed lezen..

nu dus nog even wachten helaas ( want dat e-rijden rijdt fantastisch).

• sjorremans
Ik heb dit weekend zo’n 500 km gereden met de e-Golf.

Zaterdag Den Haag - Doetinchem - Utrecht en vandaag Utrecht - Doetinchem - Den Haag.
Kon de auto afgelopen nacht niet aan de lader hangen dus moest het hebben van de snel laders langs de snelweg, wat relatief snel gaat moet ik zeggen.

Alleen merk je toch wel dat de e-Golf dan net te kort komt voor dit soort afstanden in korte tijd qua rijbereik. Stond natuurlijk ook een stevige wind en met 110 km/h en wind tegen haal je echt niet meer dan 140-150km aan range. Iets meer range zou dan toch wel lekker zijn :+

Nu waren deze kilometers ook een grote uitzondering en zal dit hoogstwaarschijnlijk niet heel vaak voor gaan komen.
Verder is de golf wel echt een heerlijke auto om in te rijden, zeker in combinatie met de automaat en adaptive cruise control. Je gaat er ook onthaast van rijden en dat bevalt me wel. Voorheen was het toch altijd wel door jakkeren met vmax +20 km/h en altijd wel wat gehaast.

• Tomba

Tomba

DeGroteMuis schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:41:
[...]

Eventuele mindere kwaliteit speaker, als dat zo is, boeit me ook niet zo, want de klank van Dynaudio was voor mij het verschil wel waard. Dat Carplay / Android Auto standaard is met Discover Pro had m'n verkoper dan weer niet gezegd. Ik vond de werking met een Android telefoon niet goed genoeg om er meer dan 300 euro voor neer te tellen als optie. Keyless dan weer wel, nu al gewend en een sleutel omdraaien om een elektrische auto te 'starten' voelde gewoon krom, zou ik me aan gaan storen.

[...]
Ja ik heb het bewust niet gedaan dat Keyless, ik liet tijdens de proefrit de sleutel steeds in de auto liggen al vind ik het draaien van de sleutel ook inderdaad wel wat vreemd (had die start knop wel gewoon willen hebben)
[...]

Vreemd, de verkoper raadde Discover Pro sowieso niet bepaald aan, gaf zelf aan dat hij de meerwaarde niet de meerprijs waard vond, maar dat hij ook dingen niet noemde is apart. Ook dat verkeersbordherkenning alleen op Pro zit werd niet genoemd door mijn verkoper. Net als de optie om op het centrale scherm en in het active info display tegelijk de navigatie te tonen alleen op Pro zit, die moest ik zelf ontdekken. Geen idee of verkeersbordsherkenning echt wat toevoegt op de lange termijn, met de proefrit al 1 foute herkenning gehad, maar toch, complete informatie was beter geweest. Gesture en Voice noemde de verkoper wel, maar voice gebruik ik in de Ford ook nooit en gesture vond ik nogal beperkt qua werking. Dan maar af en toe een vette veeg extra op het scherm ;)
[...]
Conclusie; de verkopers hebben ook geen idee :P (die van mij zei ook een paar keer ‘jij weet er meer Van dan ik’....)
Dat hele gesture gedoe werkt voor geen meter dus daar mis je ook niks aan, navigatie is ook prut (navigeren op postcode werkt alleen zonder letters en hij kende van 1 van de 3 plekken waar ik naartoe moest de hele straat niet eens....) dus die Pro is echt zonde. Had beter DynAudio kunnen nemen achteraf dan had ik er een subwoofer bij gehad en was ik nog goedkoper uit geweest ;)
[...]

[...]

En hoe bevalt de nieuwe? Eens, het lijkt wel een sport van VW om het zo wazig mogelijk te maken, zelfs de verkoper moest eerst kijken of en zo ja hoe bepaalde opties het beste gecombineerd konden worden (zoals actieve led & drivers assist met discovery media, kan prima, maar als je eerst actieve led aanvinkt krijg je discovery pro er automatisch bij). De demo met Pro die ik reed had de nodige muziek erop staan en had nog 12GB vrij als ik het me goed herinner. Ik verwacht dus zo'n 16GB vrij voor MP3 en zo. Een hele dag proefrit is wel tof, ik kreeg op verzoek 2 keer een eGolf mee, maar maximaal 2 uur ivm volgende testritten. De hele dag was niet mogelijk door de populariteit private lease aanbieding.
[...]
Ja bijzondere manier van zakendoen hebben ze wel bij VAG ;)
Heb nog niet gekeken hoeveel t is maar tov een 64GB stick die ik in mijn Honda had natuurlijk erg weinig. Aan de andere kant zal t toch vooral Spotify en Apple Music zijn wat er speelt in de auto dus geen groot verlies.
Vwb de proefrit was het eigenlijk juist heel snel geregeld, de verkoper zag ook wel in dat als dat niet mocht het een no-deal werd. Heb er dus een vrijdag mee naar werk gereden en ‘s avonds de usual destinations (ouders en schoonouders)
Daarna was ik zeker dat t de eGolf moest worden :D
[...]

Haha, zo bevalt het dus. :) Leuk! Geniet ervan! Tweede USB aansluiting hoorde volgens mijn verkoper bij App-Connect, maar is volgens de prijslijst onderdeel van een optie van 402 euro, telefoonvoorbereiding +. Een van beide dus, helaas niet heel duidelijk. Die sleuven lijken wel voor muntjes, pasjes. Die onderste rechts voor een reserve SD? Staat volgens mij wel iets over in het instructieboekje (eerder eens online doorheen gebladerd) maar is niet blijven hangen.
Hmm das best veel geld voor een USB aansluiting :P
Sleuven lijken inderdaad voor muntjes en pasjes, pasjes zijn handig voor laadpas maar muntjes zie ik het het voordeel niet van; hier in de buurt zijn alle parkeerautomaten Pin only...
Instructieboekje ga ik er nog wel bijpakken maar eerst gewoon genieten :)

• R9_Lima
  • Laatst online: 22-02 23:45
Very nice, welke kleur is dit?
Ben nieuw hier, heb ook een e-golf besteld :)
Moet alleen nog ff geduld hebben helaas.....

• S_Chief
  • Niet online
Uranogrijs zo te zien.

• R9_Lima
Bedankt! Heb ik ook besteld, maar nog niet in het echt gezien, valt me niet tegen!

• Tomba

Tomba

R9_Lima schreef op maandag 3 februari 2020 @ 19:46:
[...]

Bedankt! Heb ik ook besteld, maar nog niet in het echt gezien, valt me niet tegen!
Inderdaad Urano Grey :) Toevallig hadden ze m in showroom staan toen wij bestelden en wij waren gelijk verkocht.

• R9_Lima
Tomba schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:10:
[...]

Inderdaad Urano Grey :) Toevallig hadden ze m in showroom staan toen wij bestelden en wij waren gelijk verkocht.
Ah ok, heb hem dus ook in Urano Grey besteld, zonder dat ik de kleur had gezien :)
Dacht, kan nooit lelijk zijn, nu ik de kleur zie vind ik het mooier dan verwacht.
Als je nog een foto van de auto compleet zou willen plaatsen, graag!
Moet nog ruim een maand wachten :(

• DeGroteMuis
@sjorremans Ik snap je range opmerking. Bij langere ritten is <200km op een lading niet veel. De range was voor mij ook de reden om er wat langer over na te denken. Met tussen de 120 en 270 km per dag woon werk, geen oprit of gegarandeerde parkeerplek voor de deur om privé te kunnen laden en niet 100% garantie op laden op het werk (te weinig laadpunten voor het aantal EVs) toch niet heel ruim. Maar misschien ook wel fijn, die range. Extra stimulans om te onthaasten.
Tomba schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:06:
Ja ik heb het bewust niet gedaan dat Keyless, ik liet tijdens de proefrit de sleutel steeds in de auto liggen al vind ik het draaien van de sleutel ook inderdaad wel wat vreemd (had die start knop wel gewoon willen hebben)
Dat is wel een risico als je het niet gewend bent ja, had ik ook in het begin wel eens met de Ford. Daarom houd ik de sleutel in de zak tegenwoordig. Maar inderdaad, startknop zonder keyless was ook al erg leuk geweest. Ook nog net wat minder inbraakrisico.
Conclusie; de verkopers hebben ook geen idee :P (die van mij zei ook een paar keer ‘jij weet er meer Van dan ik’....)
Dat hele gesture gedoe werkt voor geen meter dus daar mis je ook niks aan, navigatie is ook prut (navigeren op postcode werkt alleen zonder letters en hij kende van 1 van de 3 plekken waar ik naartoe moest de hele straat niet eens....) dus die Pro is echt zonde. Had beter DynAudio kunnen nemen achteraf dan had ik er een subwoofer bij gehad en was ik nog goedkoper uit geweest ;)
Ja, met online onderzoek tegenwoordig weet je vaak even veel, of meer dan de verkoper. Op zich niet zo erg, maar als het gaat om wat er nu wel of niet standaard is, is dat eigenlijk best slecht. Zeker met de vaagheid over sommige dingen online. Wel jammer van die navigatie. Dat doet zelfs m'n 2003 cabrio na een firmware update nog beter, daar kan je wel op hele postcode zoeken en met kaarten van 2017 raakt ie alleen in nieuwbouw nog wel eens van 't padje. Die missende straat: Misschien oudere kaarten meegeleverd? Had een vriend van mij ook 2 jaar geleden in zijn Golf GTE.
Ja bijzondere manier van zakendoen hebben ze wel bij VAG ;)
Heb nog niet gekeken hoeveel t is maar tov een 64GB stick die ik in mijn Honda had natuurlijk erg weinig. Aan de andere kant zal t toch vooral Spotify en Apple Music zijn wat er speelt in de auto dus geen groot verlies.
Vwb de proefrit was het eigenlijk juist heel snel geregeld, de verkoper zag ook wel in dat als dat niet mocht het een no-deal werd. Heb er dus een vrijdag mee naar werk gereden en ‘s avonds de usual destinations (ouders en schoonouders)
Daarna was ik zeker dat t de eGolf moest worden :D
Damn, toch te lief geweest met proefrit regelen. Ik had eigenlijk wel een dagje woon-werk mee willen pakken op de dag dat ik de lange rit heb (135 enkele reis, waarvan iets over de 120 snelweg). Gewoon als extra bevestiging dat 't gaat op 1 lading met iets normaler rijden.
Inderdaad niet heel veel vrije ruimte. Maar wel uitbreidbaar met SD toch? Vooral in de bergen vind ik een muziekje op geheugen wel fijn, lang niet altijd lekker internet of radio ontvangst, maar in Nederland inderdaad meer dan genoeg aan Spotify, Soundcloud en zo.
Hmm das best veel geld voor een USB aansluiting :P
Zeker. Da's dan wel mét draadloos laden, extra USB in de middenarmsteun, koppeling met de auto antenne(?), weergave en bediening via infotainment én nog een extra USB voor iPhone / iPod. Maar nog steeds best prijzig ja. Misschien is er wel voor weinig alleen een tweede USB in te knutselen door de dealer?
Na Iridium Grey het mooiste grijs op de eGolf vind ik, blijft goed staan. Het is dan wel de basiskleur, maar zeker geen goedkope uitstraling vind ik. Zo te zien heb je ook plek om aan huis op te laden, helemaal lekker! Ook al een laadpaal geregeld of op het oog?

• DDDikkiedik
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:21
Hier nog een nieuwe e-golfrijder. Een simpel wit private-leasemodel. Ik volg dit draadje al een tijdje, en ben verder niet zo actief op Tweakers. Maar ik vraag me wel af: zijn er mensen die spijt hebben dat ze niet voor een warmtepomp kozen?

Ik overweeg alsnog die optie te vragen. De auto wordt pas eind juni a.s. geleverd, dus ik vermoed dat dat nog zou kunnen. Ik denk alleen dat ik het misschien vier keer in het jaar merk, omdat ik normaal gesproken zelden meer dan 150 kilometer in een keer rijd.

Is een warmtepompmodel ook zuiniger bij het gebruik van de airco, bijvoorbeeld?

• Tomba

Tomba

R9_Lima schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:27:
[...]

Ah ok, heb hem dus ook in Urano Grey besteld, zonder dat ik de kleur had gezien :)
Dacht, kan nooit lelijk zijn, nu ik de kleur zie vind ik het mooier dan verwacht.
Als je nog een foto van de auto compleet zou willen plaatsen, graag!
Moet nog ruim een maand wachten :(
Hahah dat kan natuurlijk ook :) Het is een heel mooie kleur moet ik zeggen, komt door het huidige grauwe weer nog niet echt over op foto’s helaas. Zal er nog een plaatsen als ik een foto heb waarop ie tot zijn recht komt :p

• Tomba

Tomba

DeGroteMuis schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:46:

[...]

Dat is wel een risico als je het niet gewend bent ja, had ik ook in het begin wel eens met de Ford. Daarom houd ik de sleutel in de zak tegenwoordig. Maar inderdaad, startknop zonder keyless was ook al erg leuk geweest. Ook nog net wat minder inbraakrisico.

[...]
Ah dat had ook gekund, oh well nu te laat :p
[...]
Ja, met online onderzoek tegenwoordig weet je vaak even veel, of meer dan de verkoper. Op zich niet zo erg, maar als het gaat om wat er nu wel of niet standaard is, is dat eigenlijk best slecht. Zeker met de vaagheid over sommige dingen online.

[...]
Nou ja door de vaagheid had ik toch wat vragen waar ik zeker van wilde zijn en achteraf blijkt de kennis gewoon te laag te zijn. Ik vind dat je ook als autoverkoper best een beetje eer van je werk mag hebben en dus op de hoogte bent (of op zijn minst achterhaald...) wat de verschillende opties inhouden...
[...]
Wel jammer van die navigatie. Dat doet zelfs m'n 2003 cabrio na een firmware update nog beter, daar kan je wel op hele postcode zoeken en met kaarten van 2017 raakt ie alleen in nieuwbouw nog wel eens van 't padje. Die missende straat: Misschien oudere kaarten meegeleverd? Had een vriend van mij ook 2 jaar geleden in zijn Golf GTE.
[...]
Ja ik vind het ook bijzonder, gelukkig is er TomTom
Go en CarPlay ;)
De betreffende straat is een van de oudste straten in Helmond dus als die er nu niet inzit zal ie er wel nooit meer in komen :p

[...]

Damn, toch te lief geweest met proefrit regelen. Ik had eigenlijk wel een dagje woon-werk mee willen pakken op de dag dat ik de lange rit heb (135 enkele reis, waarvan iets over de 120 snelweg). Gewoon als extra bevestiging dat 't gaat op 1 lading met iets normaler rijden.
[...]
Oei dat kan op een heel koude dag wel eens killing worden die afstand. Toen ik tijdens mijn koude proefrit dag flink doortrapte had ik na 60 kilometer reis nog 75 kilometer GoM range over van de volle accu.... :X
[....]
Inderdaad niet heel veel vrije ruimte. Maar wel uitbreidbaar met SD toch? Vooral in de bergen vind ik een muziekje op geheugen wel fijn, lang niet altijd lekker internet of radio ontvangst, maar in Nederland inderdaad meer dan genoeg aan Spotify, Soundcloud en zo.
[...]
Gisteren eindelijk tijd gehad om er eens in te duiken; 10.8GB ‘Jukebox’ ruimte (3000 nummers geeft ie erbij aan ook?) en 2 SD card readers (en een DVD 8) )
[...]

Zeker. Da's dan wel mét draadloos laden, extra USB in de middenarmsteun, koppeling met de auto antenne(?), weergave en bediening via infotainment én nog een extra USB voor iPhone / iPod. Maar nog steeds best prijzig ja. Misschien is er wel voor weinig alleen een tweede USB in te knutselen door de dealer?
Ow draadloos laden was ook wel fijn geweest... oh well that ship has sailed...
[...]

Na Iridium Grey het mooiste grijs op de eGolf vind ik, blijft goed staan. Het is dan wel de basiskleur, maar zeker geen goedkope uitstraling vind ik. Zo te zien heb je ook plek om aan huis op te laden, helemaal lekker! Ook al een laadpaal geregeld of op het oog?
Ik vind m zelf mooier dan Iridium zelfs. Heb huidige huis gekocht mede vanwege de garage ivm thuisladen. Heb een Go-e charger, de electricien komt over 2 weken de 3 fase aansluiting maken in de garage :)

• t!n0
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:57

t!n0

Daily operation @ -50.5°C

Die Go-e 22KW charger ziet er handig en voordelig uit. Wat was de reden dat je hiervoor bent gegaan? (m.a.w. zijn er ergens betrouwbare reviews/vergelijkingen over te vinden)

Benching, a way of life.

• Tomba

Tomba

t!n0 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:49:
Die Go-e 22KW charger ziet er handig en voordelig uit. Wat was de reden dat je hiervoor bent gegaan? (m.a.w. zijn er ergens betrouwbare reviews/vergelijkingen over te vinden)
Werd door een andere Tweaker aanbevolen. Voornaamste redenen voor mij;
- hij praat ‘gewoon’ MQTT dus kan ik m redelijk simpel aan mijn Domoticz hangen
- de prijs is behoorlijk scherp
- hij ondersteunt tot 10 RFID kaarten dus mochten we in de toekomst nog een andere EV hebben kan ik makkelijk zien hoeveel elke auto laadt

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
DDDikkiedik schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:35:
Hier nog een nieuwe e-golfrijder. Een simpel wit private-leasemodel. Ik volg dit draadje al een tijdje, en ben verder niet zo actief op Tweakers. Maar ik vraag me wel af: zijn er mensen die spijt hebben dat ze niet voor een warmtepomp kozen?

Ik overweeg alsnog die optie te vragen. De auto wordt pas eind juni a.s. geleverd, dus ik vermoed dat dat nog zou kunnen. Ik denk alleen dat ik het misschien vier keer in het jaar merk, omdat ik normaal gesproken zelden meer dan 150 kilometer in een keer rijd.

Wij hebben zonder warmtepomp gekozen.
We rijden veel kleine stukjes en eigenlijk altijd zonder kachel. (meestal op 16 ofzo)
Vaak met de jas aan.
Hoop dat de range mee gaat vallen.
Levering week 12.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 07:59:
[...]

Hahah dat kan natuurlijk ook :) Het is een heel mooie kleur moet ik zeggen, komt door het huidige grauwe weer nog niet echt over op foto’s helaas. Zal er nog een plaatsen als ik een foto heb waarop ie tot zijn recht komt :p
@R9_Lima
DDDikkiedik schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:35:

Wij hebben wel een warmtepomp, volgens Volkswagen scheelt dat 50 kilometer in de winter dus toch maar het zekere voor het onzekere genomen.

Tomba wijzigde deze reactie 04-02-2020 18:30 (49%)

• R9_Lima
:9~ Echt een prachtige kleur gewoon, maakt me alleen maar nog ongeduldiger :(

• DDDikkiedik
Ik ben vooral geïnteresseerd in het verschil in de zomer. Dat is de enige periode dat ik verwacht wat langere reizen te zullen maken met een auto.

Op zich is het trouwens interessant om te kijken hoeveel goedkoper je dan rijdt. Ik zou 10 euro per maand extra moeten betalen voor een warmtepomp. Een deel daarvan verdien je dus al terug omdat je minder Kwh verbruikt. Ik ben benieuwd hoeveel dat scheelt per 10000 km.

• DeGroteMuis
Tomba schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 08:10:
Nou ja door de vaagheid had ik toch wat vragen waar ik zeker van wilde zijn en achteraf blijkt de kennis gewoon te laag te zijn. Ik vind dat je ook als autoverkoper best een beetje eer van je werk mag hebben en dus op de hoogte bent (of op zijn minst achterhaald...) wat de verschillende opties inhouden...
Helemaal eens, als jij met een beetje basiswerk online al exactere informatie weet dan de vertegenwoordiger van het merk, ondanks die vaagheid, is dat niet goed te noemen. Dat doen diverse andere merken beter.
Ja ik vind het ook bijzonder, gelukkig is er TomTom
Go en CarPlay ;)
De betreffende straat is een van de oudste straten in Helmond dus als die er nu niet inzit zal ie er wel nooit meer in komen :p
Werkt Tomtom Go gewoon op carplay? Beter dan Android Auto dan, die doet alleen de eigen app Maps en volgens mij Waze.
Oei dat kan op een heel koude dag wel eens killing worden die afstand. Toen ik tijdens mijn koude proefrit dag flink doortrapte had ik na 60 kilometer reis nog 75 kilometer GoM range over van de volle accu.... :X
Wordt inderdaad nog spannend. Het ging bij jou wel erg hard zeg! 135km optimistisch geteld op een volle lading is niet ruim. Ik had 70 km over na 90 km rijden, waarvan minder dan de helft snelweg (maar dan wel met de ACC op 140). Testauto met Madrid velgen en warmtepomp bij +3. Maar dat nodigt ook uit tot wat rustiger rijden. Niet verkeerd met de aanstaande snelheidsbeperking op snelwegen overdag. En anders even 10-15 minuten pluggen bij een Fastnet, maar die wil ik dan natuurlijk wel proberen te voorkomen. ;)
Gisteren eindelijk tijd gehad om er eens in te duiken; 10.8GB ‘Jukebox’ ruimte (3000 nummers geeft ie erbij aan ook?) en 2 SD card readers (en een DVD 8) )
<knip>
Ow draadloos laden was ook wel fijn geweest... oh well that ship has sailed...
<knip>
Ik vind m zelf mooier dan Iridium zelfs. Heb huidige huis gekocht mede vanwege de garage ivm thuisladen. Heb een Go-e charger, de electricien komt over 2 weken de 3 fase aansluiting maken in de garage :)
Haha, lijkt wel reclame voor een SD card, die 3000 nummers. 3,6MB per nummer is niet meer helemaal bij de tijd :P Maar dat moet wel genoeg zijn, zeker met die uitbreid opties.
Ja, draadloos laden is wel prettig. Maar een magnetisch snoertje werkt ook prima én laadt sneller. Het nadeel van de eGolf: als je wat met de opties speelt en alles wat leuk, handig is aanvinkt, kom je zo maar ruim boven de 40.000 euro. Allemaal 'maar een paar euro per maand extra' maar onderaan de streep tikt het toch aan.

Handig dat je al rekening hebt gehouden met de optie om thuis te laden. Een garage aan huis is helemaal handig. Zo zou ik het ook wel willen! Wel een handige oplossing, zo'n go-echarger. Die had ik nog niet gezien. Kan je zo te zien ook eenvoudig loskoppelen en meenemen voor onderweg, op plekken waar je wel een 32A socket hebt, maar geen laadpaal, klopt dat? En met die opties plus voldoende capaciteit voor de toekomst voor minder dan 1000 euro is best netjes te noemen. Misschien toch eens kijken of zoiets ook hier kan, in de voortuin of zo. De parkeerplekken in de straat zijn officieel wel openbaar, maar 90% van de tijd kan de auto gewoon voor de deur. En met een mat over het snoer heeft ook niemand er last van.
DDDikkiedik schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:49:
Ik ben vooral geïnteresseerd in het verschil in de zomer. Dat is de enige periode dat ik verwacht wat langere reizen te zullen maken met een auto.

Op zich is het trouwens interessant om te kijken hoeveel goedkoper je dan rijdt. Ik zou 10 euro per maand extra moeten betalen voor een warmtepomp. Een deel daarvan verdien je dus al terug omdat je minder Kwh verbruikt. Ik ben benieuwd hoeveel dat scheelt per 10000 km.
Eerder noemde je 150 km in een keer als maximaal voor normaal rijden.
150 km per dag wordt echt wel krap in de winter zonder warmtepomp, zelfs met kan dat al krap worden. Doe je dat vaker en wil je niet laden tussendoor, zou ik een warmtepomp nemen (dat heb ik dus ook gedaan. ;) ).

Geen effect in de zomer voor zover ik weet. Wel minder range afname bij koud weer, maar in de zomer geen winst, want de warmtepomp in de eGolf is volgens mij al via het aircosysteem, alleen dan met andere circulatie. Een tijdje terug dit artikel gevonden, dat gaat na de intro over het systeem in de eGolf: https://www.speakev.com/t...-a-heat-pump-work.127412/

De meerkosten: Lastig want afhankelijk van hoe je rijdt en laadt. Ik verwacht dat je het niet eruit haalt als je veel korte stukjes rijdt en max 10K per jaar doet, eerder bij regelmatig die 150 km in een keer en bijvoorbeeld 20.000 per jaar.

Korte stukjes is minder winst uit je warmtepomp, want PTC heater nodig om het koelmiddel van de warmtepomp op te warmen. En je kan laden voor 18 cent per kWh bij nieuwe Allego palen in Gelderland, maar ook voor 79 cent per kWh bij Ionity als gast zonder Maingau pas. Even gemiddeld genomen: 10 euro is ruwweg tussen de 25 en 40 kWh, normaal zomerverbruik afhankelijk van je rijstijl tussen de 4,5 en 6 km per kWh. Met de warmtepomp besparing op een kwart en een basisverbruik van 4,5-6 km/kWh zit je dan op 450 tot 960km per maand als omslagpunt. Met maximaal 10.000 km per jaar zit je op 835 per maand (afgerond). Dat is al minder dan je omslagpunt als je zuinig rijdt en goedkoop laadt. Die kwart besparing ga je niet halen als je alleen korte stukjes rijdt, dus de kans dat je het eruit haalt is niet erg groot dan.

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:44
Gisteren onze witte E-Golf opgehaald met enkel CarPlay en verlaagd ER als opties (nouja, en de kleur, maar dat had ik al gezegd ;) ). Rijdt fantastisch en ik word er heel erg enthousiast van om allemaal zaken uit te zoeken. Hij is eigenlijk van mijn vrouw maar ik ga hem ook af en toe gebruiken voor kortere afstanden maar nu wil ik toch ook eens met een snellader testen ;)

Vandaag op de snelweg getest met ongeveer het meest dramatische weer voor een EV: lage temperaturen, veel wind, beetje regen en ~137 KM/h op de cruise control ging de voorspelling in een aantal KM van 209 KM naar ~150KM. Gelukkig bleef hij daarna wel redelijk stabiel. In totaal heen en terug over 100 KM 20,2 kWh/100KM. Viel niet mee gezien de files en ook nog wat 80KM/h binnendoor maar overall gezien zal het niet heel veel slechter worden als het binnenkort weer opwarmt en we nog maar 100KM/h mogen ;)

Na het eerste lange ritje van vandaag dacht ik dat ik er niet veel verder mee wilde rijden op de snelweg dan vandaag maar stiekem wil ik nu wel eens een snellader testen en eens kijken hoe het is om wat verder te rijden. Ik hoef hem toch niet helemaal op te laden...

Wel een drama met die laadpassen zeg, veel voordeel te behalen maar ook complete chaos... Daar kan nog wel een slag gemaakt worden. Bij mijn werkgever is een laadpunt wat in chargepass wel te vinden is en volgens hun met NewMotion werkt maar de NewMotion app kent hem dan weer niet... Ik snap het nog niet helemaal ;)

Als ik 1 echt nadeel van de auto moet noemen in de basisuitrusting is het het vertekenen van de voorruit door de voorruitverwarming. Het leuke is dat ik het eigenlijk niet zie, tot ik er aan denk dat het er wel in zit en dan kan ik het weer niet "ongezien" maken. Had toch beter de infrarood versie kunnen nemen want het viel mij tijdens de testrit ook al op maar eigenlijk nooit gecheckt wat het zou moeten kosten en toen die besteld was leek het mij nogal een gedoe om het aangepast te krijgen met de kredietcheck en dergelijke... Ach, kom er vast wel weer overheen ;)

VW/Pon heeft zich hier zeker nog niets van aan getrokken voor de E-Golf?
https://www.groen7.nl/eu-...ktrische-autos-verplicht/

Nog een eerste wereldprobleempje: ik mag mijn laadkabel over het gemeentelijk trottoir leggen met een kabelmat (twee parkeerplekken recht voor het huis) maar dat stomme ding waaide gisteren dus gelijk weg... Ik leg er liever geen bakstenen ofzo op dus ik twijfel een beetje hoe ik dat weer ga fixen ;)

Voor de geinteresserden, wij hadden hem eind oktober besteld.

• DDDikkiedik
@DeGroteMuis

Ik rijd nooit korte stukjes. Daar heb ik de fiets voor. Grote stukken rijd ik dan weer meestal per trein. In Gelderland kom ik wel regelmatig, maar meestal per trein. Wat voor de laadprijzen dan weer erg jammer is.

Dank voor de berekening. Ik geloof dat voor mij zonder warmtepomp dan het beste is. Ik rijd zelden meer dan een uur achter elkaar. Het enige is, dat zoiets kan veranderen, en dat je dan met warmtepomp net wat meer flexibel bent.

@Rctworld
In Wijk bij Duurstede kun je een kabelgoot laten aanleggen, maar dat hoort eigenlijk in een ander draadje.
https://www.wijkbijduurst...or-elektrische-autos.html

• Martinussss
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 05:57
Rctworld schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:00:.

https://www.groen7.nl/eu-...ktrische-autos-verplicht/.
Goede vraag, dit geldt voor auto’s die na juli 2019 ‘nieuw op de markt komen’. Ondanks dat jouw auto van 2020 is, dateert het model e golf al van 2017 en daarmee is deze wet nog niet van toepassing. Geen gratis upgrade dus vrees ik :)

• Rctworld
Martinussss schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:18:
[...]

Goede vraag, dit geldt voor auto’s die na juli 2019 ‘nieuw op de markt komen’. Ondanks dat jouw auto van 2020 is, dateert het model e golf al van 2017 en daarmee is deze wet nog niet van toepassing. Geen gratis upgrade dus vrees ik :)
Ik weet niet of ik het een "upgrade" vind. Ik vind het vooral bijzonder dat VW/Pon er geld voor durft te vragen. :+

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Chizzel schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:07:
[...]

Ik heb vandaag contact gehad om er nog andere velgen op te laten leggen. Maar kon helaas niks meer aan gewijzigd worden.

Dus ga ik ook voor deze optie.

Maar vraag me af of dat wel gewoon mag aangezien het een lease auto is.
Je moet er 's winters toch ook gewoon winterbanden onder kunnen schroeven? Je wordt ook geacht zelf het simpele onderhoud te verrichten:
https://i.imgur.com/brhzxo8.png

Even verder in de algemene voorwaarden vind ik het volgende:

Dus je moet sowieso eerst toestemming vragen aan de maatschappij als ik het goed begrijp. Iemand die eerder een private-lease auto heeft gehad, die hier ervaring mee heeft?

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 23:19
Ik werd gisteren middag gebeld. Ik mag de auto dinsdag komen ophalen!

Wel sneu omdat ik in mijn huidige lease auto de tank heb volgegooid gisterochtend...heb de afspraak dus 2 weken later ingepland :) eerst ff de benzine opmaken.

• Chizzel
Whis! schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:50:
[...]

Je moet er 's winters toch ook gewoon winterbanden onder kunnen schroeven? Je wordt ook geacht zelf het simpele onderhoud te verrichten:
[Afbeelding]
Ja dit klopt mag ook gewoon maar moet dan wel de originele banden erop zetten. Had het aangevraagd en je mag dan ook geen grotere velgmaat nemen dan wisselen en maken ze ook de band gewoon.
Even verder in de algemene voorwaarden vind ik het volgende:
[Afbeelding]

Dus je moet sowieso eerst toestemming vragen aan de maatschappij als ik het goed begrijp. Iemand die eerder een private-lease auto heeft gehad, die hier ervaring mee heeft?

• maussie95
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-02 15:17
[...]
Net als de optie om op het centrale scherm en in het active info display tegelijk de navigatie te tonen alleen op Pro zit, die moest ik zelf ontdekken.
Wtf, ik heb die Active Info Display met name daarvoor gekozen, maar zonder de Discover Media Pro... :'(

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• Reiger072
  • Laatst online: 21-02 16:50
maussie95 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:56:
[...]

Wtf, ik heb die Active Info Display met name daarvoor gekozen, maar zonder de Discover Media Pro... :'(
Je kan de navigatie wel op het active info display tonen mocht je je dit afvragen. Alleen zie je hem dan niet op de Discover Media. Tijdens mijn testrit had de E-golf ook het Discover Media scherm.

Als ik dan de navigatie op mijn AID zette dan verdwijnt hij gewoon van de media speler/navigatie staat iets in de trant van navigatie word weergegeven op AID.

• pikstert
  • Laatst online: 06:49
Waarom zou je het op beide plekken willen?

Wat ik wel jammer vind is dat je google maps vanaf je telefoon alleen op het gewone scherm krijgt en niet op je active info display

• Limitted
  • Laatst online: 23-02 10:32
ThaddeusX schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:14:
Ik werd gisteren middag gebeld. Ik mag de auto dinsdag komen ophalen!

Wel sneu omdat ik in mijn huidige lease auto de tank heb volgegooid gisterochtend...heb de afspraak dus 2 weken later ingepland :) eerst ff de benzine opmaken.
Netjes, wanneer had jij de bestelling gedaan?

• ThaddeusX
Limitted schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:56:
[...]

Netjes, wanneer had jij de bestelling gedaan?
1 november werden alle benodigde documenten geupload in het VW portaal.

Ik heb wel een kale e-Golf genomen zonder opties O-) misschien dat het dan sneller gaat?

• sjorremans
Ik heb mijn e-Golf op 2 november besteld en vanaf 27-01 in mijn bezit. Staat nu bijna 1000km op de teller en ben er echt super blij mee! :)

• ThaddeusX
sjorremans schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:12:
Ik heb mijn e-Golf op 2 november besteld en vanaf 27-01 in mijn bezit. Staat nu bijna 1000km op de teller en ben er echt super blij mee! :)
Rond dezelfde tijd besteld & ontvangen als ik dus (ik moet nog ophalen).

Heb jij met opties besteld, zoja welke allemaal?

• sjorremans
ThaddeusX schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:14:
[...]

Rond dezelfde tijd besteld & ontvangen als ik dus (ik moet nog ophalen).

Heb jij met opties besteld, zoja welke allemaal?
Dit is mijn configuratie:

Volkswagen e-Golf EDITION 2020
- 48 maanden / 20.000 km / Deep Black / verlaagd eigen risico 250 euro

Extra opties:
- Spiegelpakket
- High-end audiosysteem
- Achteruitrij camera
- Zijruiten en achterruit getint 65%
- Wamtepomp
- Active info display
- Winterpakket
- Keyless entrey

Ben er zeer blij mee, als ik echt alle opties had aangevinkt die op mijn wensenlijstje stonden was de prijs ruim over de 500 euro per maand gegaan. Heb dus uiteindelijk wel wat optie moeten schrappen :+

• ThaddeusX
sjorremans schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:56:
[...]

Dit is mijn configuratie:

Volkswagen e-Golf EDITION 2020
- 48 maanden / 20.000 km / Deep Black / verlaagd eigen risico 250 euro

Extra opties:
- Spiegelpakket
- High-end audiosysteem
- Achteruitrij camera
- Zijruiten en achterruit getint 65%
- Wamtepomp
- Active info display
- Winterpakket
- Keyless entrey

Ben er zeer blij mee, als ik echt alle opties had aangevinkt die op mijn wensenlijstje stonden was de prijs ruim over de 500 euro per maand gegaan. Heb dus uiteindelijk wel wat optie moeten schrappen :+
Wat een verschil zeg :|

Ik betaal 396 voor de kale e-Golf maar ik heb alleen qua contract anders:

1-) 2 jarig contract (dit is de boosdoener denk ik hehe)
2-) 10k km per jaar
3-) Eigen risico verlaagd naar 125 euro (koste 4 euro pm extra)

• sjorremans
ThaddeusX schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Wat een verschil zeg :|

Ik betaal 396 voor de kale e-Golf maar ik heb alleen qua contract anders:

1-) 2 jarig contract (dit is de boosdoener denk ik hehe)
2-) 10k km per jaar
3-) Eigen risico verlaagd naar 125 euro (koste 4 euro pm extra)
Ik betaal nu 460 euro per maand dus dat valt op zich nog wel mee qua verschil. Zonder opties en met 4 jaar en 20K aan kilometers was het volgens mij iets van 410 euro per maand.

• ThaddeusX
sjorremans schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:07:
[...]

Ik betaal nu 460 euro per maand dus dat valt op zich nog wel mee qua verschil. Zonder opties en met 4 jaar en 20K aan kilometers was het volgens mij iets van 410 euro per maand.
Ik zou die opties ook willen maar moest persee van mijn vrouw een auto hebben die max 400 per maand kost :D enja een 5 jarig contract aangaan met een auto die max 180km op een lading rijd leek me ook niet handig. Ookal rijd ik zelf max 50km op een dag.

• pikstert
Een foto voor de e-golf fanclub!

Het verbruik is de afgelopen dagen volgens de app:
- 16,2 kWh/100 km (108 km) 90% snelweg
- 17,0 kWh/100 km (80 km) 90% snelweg
- 16,7 kWh/100 km (19 km) 50% snelweg
- 13,5 kWh/100 km (19 km) 50% snelweg 8)
- 16,4 kWh/100 km (19 km) 50% snelweg

Op de snelweg wordt er rustig 105 km/uur gereden op adaptive cruise control (early adopter). Lekker colatje erbij en je komt uitgerust aan. Heerlijk dat elektrisch rijden _/-\o_

• DeGroteMuis
Rctworld schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:00 onder andere:
Als ik 1 echt nadeel van de auto moet noemen in de basisuitrusting is het het vertekenen van de voorruit door de voorruitverwarming. Het leuke is dat ik het eigenlijk niet zie, tot ik er aan denk dat het er wel in zit en dan kan ik het weer niet "ongezien" maken. Had toch beter de infrarood versie kunnen nemen want het viel mij tijdens de testrit ook al op maar eigenlijk nooit gecheckt wat het zou moeten kosten en toen die besteld was leek het mij nogal een gedoe om het aangepast te krijgen met de kredietcheck en dergelijke... Ach, kom er vast wel weer overheen ;)

https://www.groen7.nl/eu-...ktrische-autos-verplicht/

Nog een eerste wereldprobleempje: ik mag mijn laadkabel over het gemeentelijk trottoir leggen met een kabelmat (twee parkeerplekken recht voor het huis) maar dat stomme ding waaide gisteren dus gelijk weg... Ik leg er liever geen bakstenen ofzo op dus ik twijfel een beetje hoe ik dat weer ga fixen ;)

Voor de geinteresserden, wij hadden hem eind oktober besteld.
Ja, de voorruitverwarming met draadjes vertekent altijd iets. Met tegenlicht krijg je soms ook een aliasing effect. Zo lang je goed vooruit kijkt went het snel en stoort het daarna niet echt meer. Ook de oplossing als je ze wel even ziet (bijvoorbeeld voor een stoplicht): focus je even op iets wat verder van je af, of onder het rijden: dwing jezelf even iets verder vooruit te kijken. Dan zie je ze niet echt meer. Nu meer dan een beetje te laat, maar wellicht voor de volgende keer: Na de kredietcheck had je dit nog aan kunnen passen. Dan krijg je niet opnieuw de hele check, wel een nieuw contract.

In het artikel dat je aanhaalt staat dat de geluidssimulator pas vanaf juli 2021 verplicht is voor alle EVs. Waarom zou Pon niet nog even een kleine 150 euro extra verdienen in de tussentijd? Niet heel netjes voor een item dat volgens VW zelf absoluut belangrijk is voor veiligheid, maar wel handel. Dat geldt ook voor de zijairbags achter die wel meegenomen zijn in de euro NCAP, die zouden dan ook wel standaard mogen zijn.

Wegwaaiende mat had een collega ook thuis, 2 stappen zwaarder gekocht, 8 of 10mm dik en nu al 2 jaar geen issues. Wel iets stugger en zwaarder, niet zo handzaam meer.
maussie95 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:56:
Dat is zuur dan. Hopelijk bedoelde je alleen navigatie in active info display? Dan was ik niet duidelijk genoeg. Je kan wel de standaard VW navigatie in de klokkenwinkel tonen, maar dan verdwijnt het uit het centrale scherm. Andere navigatie werkt sowieso niet in t active info display.
pikstert schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 13:36 onder andere:
Waarom zou je het op beide plekken willen?
Omdat de navigatie in het active info display minder detaillering heeft, bijvoorbeeld geen of in ieder geval een stuk minder duidelijke POI. Dan is snel het centrale scherm kunnen checken ipv eerst omschakelen naar centraal display wel handig. Maar misschien is dat ook een kwestie van wennen.

• Rctworld
DeGroteMuis schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:10:
[...]

Ja, de voorruitverwarming met draadjes vertekent altijd iets. Met tegenlicht krijg je soms ook een aliasing effect. Zo lang je goed vooruit kijkt went het snel en stoort het daarna niet echt meer. Ook de oplossing als je ze wel even ziet (bijvoorbeeld voor een stoplicht): focus je even op iets wat verder van je af, of onder het rijden: dwing jezelf even iets verder vooruit te kijken. Dan zie je ze niet echt meer. Nu meer dan een beetje te laat, maar wellicht voor de volgende keer: Na de kredietcheck had je dit nog aan kunnen passen. Dan krijg je niet opnieuw de hele check, wel een nieuw contract.

In het artikel dat je aanhaalt staat dat de geluidssimulator pas vanaf juli 2021 verplicht is voor alle EVs. Waarom zou Pon niet nog even een kleine 150 euro extra verdienen in de tussentijd? Niet heel netjes voor een item dat volgens VW zelf absoluut belangrijk is voor veiligheid, maar wel handel. Dat geldt ook voor de zijairbags achter die wel meegenomen zijn in de euro NCAP, die zouden dan ook wel standaard mogen zijn.

Wegwaaiende mat had een collega ook thuis, 2 stappen zwaarder gekocht, 8 of 10mm dik en nu al 2 jaar geen issues. Wel iets stugger en zwaarder, niet zo handzaam meer.

[...]
Dank voor de tips en die mat moet ik nog eens naar kijken. Zijn er niet heel veel van 8 of 10 lijkt het maar eerst maar eens aftasten of ik met een beetje oplettendheid de mat op z’n plek kan houden :+

De geluidssimulator verbaasd mij eigenlijk gewoon dat de EU hier weer zwakjes in is. Dat er voor allerlei uitstootnormen een transitiefase is en voor nieuwe kreukelzone constructies of iets dergelijks OK. Maar dat men niet automakers durft te verplichten om een speaker met een geluidje te plaatsen in een bestaand model is wel een beetje vreemd... :X Alsof VW, Nissan, Renault, Tesla, etc dat niet kan plaatsen in een handomdraai
:F Als het dan ook nog eens als betaalde optie op de lijst staat wordt het helemaal vreemd.

Maarja, ik mis het niet, het is heerlijk stil :9
pikstert schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:40:

[Afbeelding]

Op de snelweg wordt er rustig 105 km/uur gereden op adaptive cruise control (early adopter). Lekker colatje erbij en je komt uitgerust aan. Heerlijk dat elektrisch rijden _/-\o_
Mooie actie foto en met 105km/uur ben jij straks al helemaal gewend, dan zitten die ICE rijders lekker sacherijnig te kijken :+

Ga morgen voor het eerst wat langere afstand rijden (±209KM in totaal), even kijken of ik op standje “eco” (lees 100 op de GPS) ga rijden of dat ik (omdat het kan) even ga laden op bestemming of bij een snellader. Vind het wel machtig interessant, had tot de aanbieding van de E-Golf niet voorspeld dat ik binnen 2 jaar elektrisch zou rijden, nu kan ik niet wachten om de auto waar ik zelf 30 000 km/jaar mee rijdt in te wisselen :D

Helaas is publiek laden hier 0,30 per kWh en met een diesel die op 137 KM/h cruise (132 KM/h GPS) nog 1:20 rijdt in de winter is dat qua brandstof niet echt winst. Winst zit hem dan vooral in wegenbelasting en onderhoud maar zolang de aanschaf van een EV relatief duur blijft is het geen hele goede business case. Dus hopen dat VW ook nog gaat stunten met de ID.3 in Private Lease ofzo :D

Rctworld wijzigde deze reactie 05-02-2020 23:11 (5%)

• sjorremans
pikstert schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:40:

[Afbeelding]

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! :)

Je gaat inderdaad vanzelf rustiger rijden omdat je anders gewoon niet zo ver komt
Een aantal collega's rijden in een Tesla en die zeggen allemaal hetzelfde.
Ik merk dat ik er zelf ook rustiger door ga rijden, voornamelijk op de snelweg. Boven de 100 km/h zie je de kilometers er gewoon afvliegen.

Ben vooral benieuwd hoe de Golf het gaat doen wanneer het wat warmer gaat worden. Vanmorgen was het best fris en dan zie je gewoon dat de kachel (en stoelverwarming) heel veel vermogen vraagt in het begin. Bij stilstand was het verbruik 2.2 kWh/100 km namelijk.

• Tomba

Tomba

sjorremans schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:45:
[...]

Je gaat inderdaad vanzelf rustiger rijden omdat je anders gewoon niet zo ver komt
Ik merk dat ik er zelf ook rustiger door ga rijden, voornamelijk op de snelweg. Boven de 100 km/h zie je de kilometers er gewoon afvliegen.

Ben vooral benieuwd hoe de Golf het gaat doen wanneer het wat warmer gaat worden. Vanmorgen was het best fris en dan zie je gewoon dat de kachel (en stoelverwarming) heel veel vermogen vraagt in het begin. Bij stilstand was het verbruik 2.2 kWh/100 km namelijk.
Waar heb je dat gevonden dat ie 2.2 kWh/100 km verbruikt?

• sjorremans
Tomba schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Waar heb je dat gevonden dat ie 2.2 kWh/100 km verbruikt?
Gebruik maken van de boordcomputer in je active info display. Weet even niet uit mn hoofd onder welk menu dit precies zit, zal straks eens kijken. Kan je kiezen voor verbruik, gemiddeld verbruik, snelheid etc etc.

• berndw
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 11:53
Leuk! Een e-golf topic. Had het even gemist. Ik heb de onze op 20/12 besteld. Heb hem zo kaal mogelijk gehouden muv donkere ramen achter. Het eigen risico is ook verlaagd voor 4 euro pm. Levering is gepland in week 16.

Is voor het eerst private lease, voor het eerst een nieuwe auto en voor eerst elektrisch. Ben zeer benieuwd.

Auto wordt vrij weinig gebruikt. Alles zit in de buurt en voor woon-werk gebruik ik de fiets (ook elektrisch overigens). We gaan thuis laden. Heb een Tesla wall connector gekocht via marktplaats. Laat deze installeren door een elektricien via werkspot.

TWC was 400 euro, installatie ook ongeveer zo iets.

berndw wijzigde deze reactie 06-02-2020 18:19 (52%)

• Rctworld
Jdome schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:05:
Jullie zullen het niet geloven maar.... zojuist voor het eerst pech met de E-Golf. Met slechts 300 KM op de teller (afgelopen zaterdag opgehaald) kreeg ik een rood waarschuwingsdriehoekje met een storing in het elektrosysteem en kon ik hem niet meer starten.

Vervolgens de VW Mobiliteitssservice gebeld en nu komt er een sleepdienst mijn kant op om hem af te slepen.

Lekker begin dit, niet dus!! 8)7 8)7
Ik heb de goden verzocht door hier eerder op te reageren. Vandaag na 3 dagen en 232km exact dezelfde melding. Geen beweging meer in te krijgen. ANWB stekkers van de 12V accu af en daarna was hij helemaal de weg kwijt, toen gingen alle abs, front assist, etc ook in storing. Dus afgesleept.

Mooie is dat VWPFS zegt dat het "weken" kan duren omdat er veel issues zouden zijn. De dealer dacht het volgende week wel gefixed te hebben. Dus... Jammer dat de dealer aan de andere kant van het land zit en ze officieel vinden dat ik hem daar zelf wel weer kan halen...

Wordt vervolgd maar een valse start is het wel. Nog nooit stil gestaan waarna ik met hulp niet verder kon. ANWB kan er ook echt helemaal niets mee...

• Jdome
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19:44
Rctworld schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 18:37:
[...]

Ik heb de goden verzocht door hier eerder op te reageren. Vandaag na 3 dagen en 232km exact dezelfde melding. Geen beweging meer in te krijgen. ANWB stekkers van de 12V accu af en daarna was hij helemaal de weg kwijt, toen gingen alle abs, front assist, etc ook in storing. Dus afgesleept.

Mooie is dat VWPFS zegt dat het "weken" kan duren omdat er veel issues zouden zijn. De dealer dacht het volgende week wel gefixed te hebben. Dus... Jammer dat de dealer aan de andere kant van het land zit en ze officieel vinden dat ik hem daar zelf wel weer kan halen...

Wordt vervolgd maar een valse start is het wel. Nog nooit stil gestaan waarna ik met hulp niet verder kon. ANWB kan er ook echt helemaal niets mee...
Pff klote man! Zal ook wel je kachel zijn dan. ANWB kan inderdaad niks.

Ik werd wel gelijk voorzien van gelijkwaardig vervangend vervoer van de dealer, hoop dat dit bij jou hetzelfde is.

• Rctworld
Jdome schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:55:
[...]

Ik werd wel gelijk voorzien van gelijkwaardig vervangend vervoer van de dealer, hoop dat dit bij jou hetzelfde is.
Mercedes C klasse station met AMG pakket van het bergingsbedrijf... Zelfs dat voelt achterhaald en ruw vergeleken bij een elektrische Golf... Geluidsisolatie op hoge snelheid is wel wat beter maar daar is dan alles wel mee gezegd 🤔

• sjorremans
Rctworld schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:08:
[...]

Mercedes C klasse station met AMG pakket van het bergingsbedrijf... Zelfs dat voelt achterhaald en ruw vergeleken bij een elektrische Golf... Geluidsisolatie op hoge snelheid is wel wat beter maar daar is dan alles wel mee gezegd 🤔
Ik had hiervoor een Opel Astra uit 2016. Ik twijfelde toen tussen een Volkswagen golf en de Astra. Een vergelijkbare golf qua uitrusting niveau etc was bijna 10k duurder dan de Astra. Dat tikt best aan qua bijtelling dus gekozen voor de Astra.

De Astra was echt een hele fijne auto maar nu ik eenmaal in de golf rijd kan je echt wel een verschil in kwaliteit en afwerking merken. De Golf is net een stapje beter daar in. Je kan het alleen al merken aan hoe de deuren dichtvallen, hoe dat klinkt. Op de snelweg is de golf ook een stuk stiller en rustiger.

Wel balen dat je nu weer pech hebt zeg, is niet echt een lekker begin van jullie huwelijk samen :+

GOM is redelijk accuraat, had vanmiddag 201 km aan range. Sinds vanmiddag 83 km gereden waarvan 55 snelweg kilometers en heb nu nog 114 km aan range over. Best oké met de temperatuur buiten op dit moment.

• DeGroteMuis
Rctworld schreef op 5/6 februari 2020:
[...]

Dank voor de tips en die mat moet ik nog eens naar kijken. Zijn er niet heel veel van 8 of 10 lijkt het maar eerst maar eens aftasten of ik met een beetje oplettendheid de mat op z’n plek kan houden :+

De geluidssimulator verbaasd mij eigenlijk gewoon dat de EU hier weer zwakjes in is. Dat er voor allerlei uitstootnormen een transitiefase is en voor nieuwe kreukelzone constructies of iets dergelijks OK. Maar dat men niet automakers durft te verplichten om een speaker met een geluidje te plaatsen in een bestaand model is wel een beetje vreemd... :X Alsof VW, Nissan, Renault, Tesla, etc dat niet kan plaatsen in een handomdraai
:F Als het dan ook nog eens als betaalde optie op de lijst staat wordt het helemaal vreemd.

Maarja, ik mis het niet, het is heerlijk stil :9

[...]

Mooie actie foto en met 105km/uur ben jij straks al helemaal gewend, dan zitten die ICE rijders lekker sacherijnig te kijken :+

Ga morgen voor het eerst wat langere afstand rijden (±209KM in totaal), even kijken of ik op standje “eco” (lees 100 op de GPS) ga rijden of dat ik (omdat het kan) even ga laden op bestemming of bij een snellader. Vind het wel machtig interessant, had tot de aanbieding van de E-Golf niet voorspeld dat ik binnen 2 jaar elektrisch zou rijden, nu kan ik niet wachten om de auto waar ik zelf 30 000 km/jaar mee rijdt in te wisselen :D

Helaas is publiek laden hier 0,30 per kWh en met een diesel die op 137 KM/h cruise (132 KM/h GPS) nog 1:20 rijdt in de winter is dat qua brandstof niet echt winst. Winst zit hem dan vooral in wegenbelasting en onderhoud maar zolang de aanschaf van een EV relatief duur blijft is het geen hele goede business case. Dus hopen dat VW ook nog gaat stunten met de ID.3 in Private Lease ofzo :D

(..)

Voor de automobilist inderdaad niet bepaald een aantrekkelijke optie, meer betalen voor extra geluid in een auto die juist stiller zijn als een van de voordelen heeft. Hier loopt de EU achter op de VS, die het wel al verplicht heeft. Al zie je dan op fora weer veel berichten van mensen die de speaker verwijderen en vervangen door een weerstand. :P

Ik wilde eerst nog vragen hoe de langere rit bevallen was. Behoorlijk waardeloos dus. Knap zuur dat jij nu ook last hebt van wat lijkt op hetzelfde probleem. Dat is niet wat je wil bij een nieuwe auto. Extra balen dat de dealer zo ver weg is. Hopelijk heeft de dealer het bij het juiste eind, VWPFS niet. Zou je wel verwachten ook, de dealer kan wel inschatten hoeveel tijd er nodig is voor reparatie, ongeacht de drukte op landelijk niveau. Enige 'voordeel' is dat ze je niet een dag laten wachten voor je vervangend vervoer krijgt.
sjorremans schreef op donderdag 6 februari 2020:

(..)
Gebruik maken van de boordcomputer in je active info display. Weet even niet uit mn hoofd onder welk menu dit precies zit, zal straks eens kijken. Kan je kiezen voor verbruik, gemiddeld verbruik, snelheid etc etc.
(...)
GOM is redelijk accuraat, had vanmiddag 201 km aan range. Sinds vanmiddag 83 km gereden waarvan 55 snelweg kilometers en heb nu nog 114 km aan range over. Best oké met de temperatuur buiten op dit moment.
Grappig hoe je nu dat onderscheid ziet tussen EV rijders en EV rijdende ICE rijders, om ze even een naam te geven. De 2 leasende inkoop collega's die bij mij recent overgestapt zijn naar Tesla zeggen juist dat ze het zo fijn vinden dat ze gewoon lekker door kunnen rijden zoals ze met de diesel deden (lees 140+ op de snelweg) omdat de accu toch groot genoeg is...

Inderdaad te zien via het dashboard. Kan met active info of zonder, beide in het centrale (deel van het) display. 2,2 kWh voor de heater valt ergens nog mee. Gehoord dat het bij een Kona zo maar op kan lopen tot bijna 4 kWh net na het wegrijden zonder preheat.

Je GoM doet het inderdaad netjes dan. Beter dan in m'n Ecoboost Ford, die standaard de eerste 10 km van de rit rondom de 25 km range verliest en daarna pas gelijk loopt met de gereden afstand. Ook een prima verbruik met dat aandeel snelweg. Netjes hoor!

• mats
Gisteren gebeld door de dealer. Mag de auto volgende week ophalen ;D
Vanochtend ook via Honeymoonnet bericht met een video van de auto.

• sjorremans
DeGroteMuis schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:53:
[...]

Grappig hoe je nu dat onderscheid ziet tussen EV rijders en EV rijdende ICE rijders, om ze even een naam te geven. De 2 leasende inkoop collega's die bij mij recent overgestapt zijn naar Tesla zeggen juist dat ze het zo fijn vinden dat ze gewoon lekker door kunnen rijden zoals ze met de diesel deden (lees 140+ op de snelweg) omdat de accu toch groot genoeg is...

Inderdaad te zien via het dashboard. Kan met active info of zonder, beide in het centrale (deel van het) display. 2,2 kWh voor de heater valt ergens nog mee. Gehoord dat het bij een Kona zo maar op kan lopen tot bijna 4 kWh net na het wegrijden zonder preheat.

Je GoM doet het inderdaad netjes dan. Beter dan in m'n Ecoboost Ford, die standaard de eerste 10 km van de rit rondom de 25 km range verliest en daarna pas gelijk loopt met de gereden afstand. Ook een prima verbruik met dat aandeel snelweg. Netjes hoor!
Wat grotere accu was ergens wel fijn geweest maar goed daar zijn de prijskaartjes dan ook naar natuurlijk :+

Ook al betaal ik het opladen van de Golf niet zelf, toch vind ik het (nog) een sport om te kijken hoe zuinig mogelijk ik kan rijden en het maximale er uit kan halen. Is wel wennen want met mijn vorige auto reed ik altijd vmax +20/30 km/h. Nu tuf ik lekker met zo'n 110-120km/h lekker naar huis toe, ben er dus veel relaxter door gaan rijden.

Vind ook dat de Golf best snel warm wordt ondanks de temperaturen buiten. Heeft ongetwijfeld te maken met de warmtepomp?

GOM zit best goed, ondanks de kou vanmorgen bleven de kilometers hetzelfde. Precies 150 km gereden en had nog 36 km over voordat ik de golf aan de laadpaal heb gehangen.

• Urano
  • Laatst online: 23:59
mats schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:01:
Gisteren gebeld door de dealer. Mag de auto volgende week ophalen ;D
Vanochtend ook via Honeymoonnet bericht met een video van de auto.
Dus toch week 7 ipv 8 (y)

Weten jullie nog wanneer je bericht kreeg dat er gestart werd met de bouw van je auto?
Wij hebben vandaag dit bericht gekregen.
Ben benieuwd hoelang het nu nog ongeveer gaat duren... oOo

• mats
Start van bouw was vorige week week vrijdag, en de dag er na een mail dat de auto naar Nederland onderweg was.

• Urano
  • Laatst online: 23:59
Dat is best snel achter elkaar, fijn.

Kan me niet voorstellen dat wij de auto over zo'n 2 weken op kunnen halen. Levering staat nu op week 18.

@Rctworld
Balen, dat verwacht je niet van een nieuwe auto.

Urano wijzigde deze reactie 07-02-2020 10:37 (18%)

• headinclouds
  • Laatst online: 21-02 16:37
@Rctworld dat is flink balen zeg...jemig.

Ik weet niet hoeveel van die nieuwe (PL) e-Golfjes er de laatste weken zijn uitgeleverd, maar als er hier (dit topic) al twee identieke storingen na korte tijd optreden geeft dat toch te denken over het uitvalpercentage :?

En dan moet ik er nog drie maanden op wachten... of ben ik dan ook de spreekwoordelijke goden aan het verzoeken? :X

• Rctworld
Jdome schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:55:
[...]

Heb jij hem trouwens met of zonder warmtepomp? Die van ons is zonder. Misschien dat de problemen zitten in de "cheap-ass" straalkachel :+ Lagen misschien al een tijdje op de plank omdat zakelijke lease veelal full-option is als je toch maar 4% bijtelling betaalde :o

Anyhow, de kachel deed het volgens mij nog gewoon terwijl de auto geen kant meer op ging (dat is wel een voordeel, de motor hoeft niet te draaien) dus dat suggereert dat die niet kapot was. Maar goed, er kan een hoop mis gaan in de elektronica/boordcomputer ;)

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 06:26
headinclouds schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:59:
Ik weet niet hoeveel van die nieuwe (PL) e-Golfjes er de laatste weken zijn uitgeleverd, maar als er hier (dit topic) al twee identieke storingen na korte tijd optreden geeft dat toch te denken over het uitvalpercentage :?
Zo'n 350 sinds 1 januari (en nog eens meer dan 700 in december). Zie: https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Markie001
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20:32
Die van ons staat ook klaar om opgehaald te worden.
Net voor de kerst een al door de dealer vooraf bestelde e-golf gekozen.
Productie week 3, levering week 5/6.
Week 6 is het dus geworden.

Nu “helaas” op vakantie dus haal hem volgende week op.

• Morion
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-02 11:48
Deze week ook storing gehad met de e-Golf, begon dinsdag uit het niets bij sleutel in het contact gelijk een rood uitroepteken te tonen met storing in het systeem. Na paar keer opnieuw proberen toch weten te starten (accu was wel 80% vol). Woensdag niet gebruikt en donderdagmorgen bij het starten hetzelfde probleem, dus toch de leasemaatschappij en vervolgens de dealer gebeld. Dealer gaf aan dat we het nogmaals moesten proberen en bij starten richting de dealer te komen, bij niet starten terugbellen ivm mobiele service. Gelukkig startte die toen wel, richting de dealer en voor zover die na 1,5u heeft kunnen vaststellen was de batterij "lek"? Vervangend vervoer mee gekregen (TRoc :) ) en ze gaan er een nieuwe batterij in knallen, wat het probleem zou moeten verhelpen...

Wel opvallend dat dit lijkt op de 2 eerdere meldingen hier, hoewel wij al wat meer km's op de teller hadden (auto is van vorig jaar maart geloof ik, dus bijna jaartje oud en tot deze week geen problemen gehad). Lijkt wel alsof de batterijen problemen hebben met de temperatuur? Stil staan bij vriezen 's nachts en je loopt het risico dattie niet wil starten? :P

• Rctworld
Morion schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:54:.

Wel opvallend dat dit lijkt op de 2 eerdere meldingen hier, hoewel wij al wat meer km's op de teller hadden (auto is van vorig jaar maart geloof ik, dus bijna jaartje oud en tot deze week geen problemen gehad). Lijkt wel alsof de batterijen problemen hebben met de temperatuur? Stil staan bij vriezen 's nachts en je loopt het risico dattie niet wil starten? :P
Dat is ook vervelend. Ik geloof dat het rode uitroepteken met elektro storing ongeveer de enige melding die de auto kan geven. Die van mij had net daarvoor 100+ km gereden en tijdens de lunch even geladen en nog een klein stukje gereden. Bij het uitschakelen na het parkeren kwam deze melding.

Wel grappig. Bij Van der Valk waren geen normale parkeerplekken meer vrij maar wel laadpalen. Ik zet hem nog niet neer of er komt een zwarte e-Golf aangereden. Bleek ook een private lease die pas een uur eerder afgeleverd was :)

• maussie95
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-02 15:17
mats schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:27:
Start van bouw was vorige week week vrijdag, en de dag er na een mail dat de auto naar Nederland onderweg was.
Dan ging het bij jou sneller. Bij mij kwam de melding dat hij naar Nederland onderweg was iets meer dan een week na de melding dat het bouwen werd gestart. Vandaag, 2 dagen later, heb ik de melding gekregen dat de dealer hem heeft ontvangen. Ik ben benieuwd hoe lang het dan nog gaat duren, maar als ik het zo van jou begrijp niet zo lang meer *O*

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19:18
Begin van de week mijn nieuwe e-Golf geleverd gekregen. Ik heb nog niet alles onder controle!

Wat moet ik met tankstations in mijn display. En hoe krijg ik ze weg maar blijf ik wel de afslagen daar zien? Ik heb bijzondere bestemmingen al uitgezet maar dat was het niet.

Anyway, inmiddels opgeladen bij Fastned met mijn Maingau pas. Meteen gelukt zonder problemen.
Dat leverde wel meteen de volgende vraag op; Hoe kan ik zien met welke snelheid (kW of Km/Uur) er geladen wordt? Ik zie wel de reikwijdte oplopen maar vind het lastig te beoordelen wanneer de laadsnelheid terug loopt zodat het slimmer is weer te gaan rijden. Kan het nergens in de auto (Discovery Media) of in de WeConnect app vinden.

Mijn verbruik tot nu toe is 17kW per 100 km, met veel 130 op de snelweg. De recuperatie staat bij mij altijd op 3. Moet ik wel handmatig instellen iedere keer als ik wegrijd, de auto gaat niet automatisch naar de laatst gebruikte stand.

• DeGroteMuis
sjorremans schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:23:

Wat grotere accu was ergens wel fijn geweest maar goed daar zijn de prijskaartjes dan ook naar natuurlijk :+

Ook al betaal ik het opladen van de Golf niet zelf, toch vind ik het (nog) een sport om te kijken hoe zuinig mogelijk ik kan rijden en het maximale er uit kan halen. Is wel wennen want met mijn vorige auto reed ik altijd vmax +20/30 km/h. Nu tuf ik lekker met zo'n 110-120km/h lekker naar huis toe, ben er dus veel relaxter door gaan rijden.

Vind ook dat de Golf best snel warm wordt ondanks de temperaturen buiten. Heeft ongetwijfeld te maken met de warmtepomp?

GOM zit best goed, ondanks de kou vanmorgen bleven de kilometers hetzelfde. Precies 150 km gereden en had nog 36 km over voordat ik de golf aan de laadpaal heb gehangen.
Inderdaad, grotere accu is groter prijskaartje én extra gewicht. En rijklaar met een bestuurder tegen de 1700kg is al niet zo licht. Op zich is iets rustiger rijden ook niet bepaald een ramp. Ga ik straks ook mogen doen, lukt met de huidige nog lang niet altijd namelijk. En dat zou wel moeten, want je komt een stuk relaxter aan dan de hele tijd gas-rem-gas-rem op de linkerstrook, zeker als het wat drukker is. En straks mogen we allemaal toch niet meer zo snel overdag.
Maverick schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:47:
Zo'n 350 sinds 1 januari (en nog eens meer dan 700 in december). Zie: https://www.kentekenradar.nl/registraties-elektrisch/
He, er is ook een Mirai verkocht in december! Tot nu toe nog maar 1 keer eentje zien rijden in Nederland, zeldzaam spul. Vreemd dat de Model 3 nu al zo ingezakt is. Ook al moeten er nog de nodige geleverd de oceaan over komen, ik had niet verwacht dat er nog voorraad zou zijn. En er staan er nog best wat direct leverbare op de website, zelfs een SR+. Die had ik helemaal niet verwacht. Ook met 8% over 45k, is de bijtelling over een Model 3 met minder dan 53k niet heel duur.
mrottjers schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 22:49:
Begin van de week mijn nieuwe e-Golf geleverd gekregen. Ik heb nog niet alles onder controle!
[Afbeelding]
Wat moet ik met tankstations in mijn display. En hoe krijg ik ze weg maar blijf ik wel de afslagen daar zien? Ik heb bijzondere bestemmingen al uitgezet maar dat was het niet.

Anyway, inmiddels opgeladen bij Fastned met mijn Maingau pas. Meteen gelukt zonder problemen.
Dat leverde wel meteen de volgende vraag op; Hoe kan ik zien met welke snelheid (kW of Km/Uur) er geladen wordt? Ik zie wel de reikwijdte oplopen maar vind het lastig te beoordelen wanneer de laadsnelheid terug loopt zodat het slimmer is weer te gaan rijden. Kan het nergens in de auto (Discovery Media) of in de WeConnect app vinden.

Mijn verbruik tot nu toe is 17kW per 100 km, met veel 130 op de snelweg. De recuperatie staat bij mij altijd op 3. Moet ik wel handmatig instellen iedere keer als ik wegrijd, de auto gaat niet automatisch naar de laatst gebruikte stand.
Standaardgedrag voor VW navigatie, alle POIs die je aan hebt staan komen mee met de instructies als je in de buurt komt. Het eruit krijgen was mij ook nog niet gelukt, maar het schijnt dat er meer POI settings in het navigatiemenu zelf zitten (niet het hoofdmenu, maar het submenu als je navigatie onderbreekt). Daar zou je POIs uit moeten kunnen zetten, alles en per soort. Zelf niet geprobeerd en gehoord van iemand met een 2017 eGolf, dus niet het meest recente model, maar ik verwacht dat daar niet veel in veranderd is. Alleen de POI meldingen bij de instructies uitzetten zou ook mogelijk moeten zijn lijkt me, maar dat was hem ook nog niet gelukt...

Laadsnelheid kan je niet zien in de auto, alleen via de paal als het erop staat, anders berekenen. Dat is een nadeeltje van de eGolf, geen exact percentage geladen en geen laadsnelheid in de auto zichtbaar. Fastnet heeft wel de laadcurve online. Tot 65% volle snelheid, tot 80% ongeveer zou je boven de 35 kW moeten blijven, daarna zakt de curve weg. Dat zou standaard ook voor andere eGolfs op moeten gaan, maar dat kan per sessie wel afwijken van wat je echt doet.

• AppleWIl
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-02 22:57
Volkswagen E-Golf

Besteld bij Heron Zwaag op 16-12-2019, bevestigde levertijd 17 februari 2020, zet 2020 er maar even bij!
Ploft vandaag een grote enveloppe van PON automobiel op de deurmat.

Wat een teleurstelling zit er een nieuwe brochure van de nieuwe Golf in en of ik me wil melden bij de dichtstbijzijnde Volkswagen voor een proefrit, mooie inruil en leuke aanbieding?

Ik gebeld met de dealer, Heron Zwaag, waarom een brochure sturen als ik er al 1 besteld heb, ik snap ook wel dat het een mailinglist is, maar blijft toch slordig. Antwoord van verkoper waar ik de auto gekocht heb dat de koffie klaar staat en hij een mooie aanbieding voor mij heeft inclusief inruil van mijn huidige auto. Na een paar minuten valt het kwartje dat ik er al 1 gekocht heb en ik vraag waar de E-golf blijft want ik verheugde me al op volgende week. Na lang zoeken is de leverdatum medio juni? 2020 vroeg ik?

Ik heb op voorspraak voor de standaard kleur gekozen op aanraden van de verkoper zodat de E-golf februari geleverd zou worden anders had ik wel voor een witte gekozen. Mijn vraag waarom ik als klant niet wordt geïnformeerd over deze 4 maanden langere levertijd had als resultaat dat de verkoper zei dat ze dat niet konden automatiseren?

Ik teleurgesteld in het feit dat mij ook nog even werd medegedeeld dat ik de verkoop kosteloos kon annuleren, want ze konden hem zo weer doorverkopen, de brutaliteit en arrogantie, ik zit nog steeds beduusd op de bank mijn wonden te likken.

Zit niets anders op dan de arrogantie te accepteren en te wachten, wachten, wachten.

UPDATE 17022020

Vandaag bericht gehad dat ze een E-Golf deze maand nog kunnen leveren dezelfde uitvoering maar dan een witte in plaats van urano grey, die wilde ik in eerste instantie al, maar daar zat bij de verkoop een langere levertijd op? Ze nemen contact op als de auto is gearriveerd, voor mij een goede oplossing en goed meegedacht door de verkoper van Heron Zwaag. Nu nog maximaal 2 weken wachten.

AppleWIl wijzigde deze reactie 18-02-2020 22:34 (11%)
Reden: Update

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-02 11:08
Zit er eigenlijk een connected car module in de egolf? Ik dacht dat dat standaard was. Er zit wel sos knop en zo op die hulpdiensten kan oproepen. We krijgen de mijn volkswagen app niet werkend. Bij stap 7 moet je het kenteken invoeren, en dan krijgen we de melding dat we geen connected car hebben.. een module zou 249 euro kosten....?

• S_Chief
  • Niet online
e-Golf heeft wel gewoon Car-Net (nu WeConnect). De module voor Mijn Volkswagen (Connected Car Module) zit er niet meer in sinds de e-dition 2020 (wat volgens mij ook geen groot gemis is gezien eerstgenoemde er wel in zit).

• Tomba

Tomba

Heb het idee dat de USB aansluiting onder de radio die ik gebruik voor CarPlay niet heel veel A levert, mijn iPhone lijkt zelfs accu percentage te verliezen ipv bij te laden. Herkennen mensen dit?

Verbruik tussenstand na krap 300 kilometer 16,82 kWh/100km (netto aantal geladen kWh gedeeld door aantal kilometers, alles thuisgeladen op 1 fase 10 A, ik vermoed een groot verlies door de lage laadsnelheid, volgens de GoM halen we 15,3 kWh/100km)

• engelbertus
S_Chief schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:14:
e-Golf heeft wel gewoon Car-Net (nu WeConnect). De module voor Mijn Volkswagen (Connected Car Module) zit er niet meer in sinds de e-dition 2020 (wat volgens mij ook geen groot gemis is gezien eerstgenoemde er wel in zit).
Erg onduidelijk allemaal dan. Mijn volkswagen app is dus eigenlijk verouderd, en alleen nig voor oudere autos?

• Chizzel
S_Chief schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:14:
Zit er wel in volgens mij bij mij werken allebij de apps. Heb wel spijt dat ik de app radio er niet bij heb gepakt kon weleens handig zijn volgens mij. Kan t laten activeren maar kost wel 200 ofzo.

• S_Chief
  • Niet online

• sjorremans
Het is inderdaad we Connect en bij de we Connect moet je het vin nummer van de auto invoeren, niet het kenteken. De we Connect app werkt hier eigenlijk altijd wel op een beertje traagheid na soms :+

• R9_Lima
In een aantal reviews heb ik gelezen dat de actieradius met 17 inch velgen rond de 15 tot 20 procent minder is tegenover de standaard 16 inch velgen.
Ik kan alleen nergens iets vinden wat het verschil in actieradius is als je de standaard 16 inch velgen vervangt met “normale” 16 inch licht metalen velgen.
Weet iemand hoeveel je hiermee inlevert aan actieradius?

• pikstert
R9_Lima schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:35:
In een aantal reviews heb ik gelezen dat de actieradius met 17 inch velgen rond de 15 tot 20 procent minder is tegenover de standaard 16 inch velgen.
Ik kan alleen nergens iets vinden wat het verschil in actieradius is als je de standaard 16 inch velgen vervangt met “normale” 16 inch licht metalen velgen.
Weet iemand hoeveel je hiermee inlevert aan actieradius?
Ik meen in een youtube filmpje 5%-7% gehoord te hebben. Amerikaanse jongen/man die t heeft veranderd. Maar kan het zo niet terugvinden.

• Chizzel
sjorremans schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:32:
Het is inderdaad we Connect en bij de we Connect moet je het vin nummer van de auto invoeren, niet het kenteken. De we Connect app werkt hier eigenlijk altijd wel op een beertje traagheid na soms :+
Ok apart dan dat bij mij zowel we connect en de mijn volkswagen app beide werken heb ook gewoon de edition 2020.

• R9_Lima
pikstert schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:49:
[...]

Ik meen in een youtube filmpje 5%-7% gehoord te hebben. Amerikaanse jongen/man die t heeft veranderd. Maar kan het zo niet terugvinden.
Ah ok, thanks, ik ga ook nog even op youtube zoeken dan!

• Rctworld
Chizzel schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:52:
[...]

Ok apart dan dat bij mij zowel we connect en de mijn volkswagen app beide werken heb ook gewoon de edition 2020.
Misschien had PON nog wat over. Want volgens mij is de "mijn volkswagen" app een lokaal initiatief wat er ook pas in Nederland in gezet werd (net zoals ze normaal op Contis gezet worden door PON, onze e-Golf is onze eerste VAG auto die niet op Conti maar op Bridgestone geleverd is).

Zou zelf graag checken of onze E-Golf ook de module heeft maar ik kom er even niet bij in de buurt :/

Update: Volgens de mijn volkswagen app is ons kenteken geen connected car.

Rctworld wijzigde deze reactie 09-02-2020 10:32 (5%)

• engelbertus
Maar dat is een administratieve check. Je weet niet of die module er in zit of niet..?

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:28:
Heb het idee dat de USB aansluiting onder de radio die ik gebruik voor CarPlay niet heel veel A levert, mijn iPhone lijkt zelfs accu percentage te verliezen ipv bij te laden. Herkennen mensen dit?
[...]
Niemand die dit herkent? Dan ga ik morgen eens met de dealer bellen.

• S_Chief
  • Niet online
Rctworld schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:27:
[...]

Misschien had PON nog wat over. Want volgens mij is de "mijn volkswagen" app een lokaal initiatief wat er ook pas in Nederland in gezet werd (net zoals ze normaal op Contis gezet worden door PON, onze e-Golf is onze eerste VAG auto die niet op Conti maar op Bridgestone geleverd is).

Zou zelf graag checken of onze E-Golf ook de module heeft maar ik kom er even niet bij in de buurt :/

Update: Volgens de mijn volkswagen app is ons kenteken geen connected car.
Ik hoop ook dat er geen Continental onder de mijne komt te liggen.. Welke Bridgestones heb je?

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True