Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:37
Tomba schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Niemand die dit herkent? Dan ga ik morgen eens met de dealer bellen.
Hier geen last van, hier gaat het laden van de telefoon goed.

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Rctworld
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:44
S_Chief schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:15:
[...]

Ik hoop ook dat er geen Continental onder de mijne komt te liggen.. Welke Bridgestones heb je?
Wat zou er mis zijn met Conti? Volgens mij in zo'n beetje elke test de beste en anders zo goed als zeker top 3. Geen enkel probleem mee gehad.

Het zijn Turanzas en ik vermoed T001 maar het is nu even moeilijk checken :')

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Ik ervaar Continental als stug, lawaaierig en gevoelig voor cuppen. Grip is prima.

You save everyone, but who saves you?

• DeGroteMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-02 13:43
AppleWIl schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 12:57:
Volkswagen E-Golf

Besteld bij Heron Zwaag op 16-12-2019, bevestigde levertijd 17 februari 2020, zet 2020 er maar even bij!
Ploft vandaag een grote enveloppe van PON automobiel op de deurmat.

Wat een teleurstelling zit er een nieuwe brochure van de nieuwe Golf in en of ik me wil melden bij de dichtstbijzijnde Volkswagen voor een proefrit, mooie inruil en leuke aanbieding?

Ik gebeld met de dealer, Heron Zwaag, waarom een brochure sturen als ik er al 1 besteld heb, ik snap ook wel dat het een mailinglist is, maar blijft toch slordig. Antwoord van verkoper waar ik de auto gekocht heb dat de koffie klaar staat en hij een mooie aanbieding voor mij heeft inclusief inruil van mijn huidige auto. Na een paar minuten valt het kwartje dat ik er al 1 gekocht heb en ik vraag waar de E-golf blijft want ik verheugde me al op volgende week. Na lang zoeken is de leverdatum medio juni? 2020 vroeg ik?

Ik heb op voorspraak voor de standaard kleur gekozen op aanraden van de verkoper zodat de E-golf februari geleverd zou worden anders had ik wel voor een witte gekozen. Mijn vraag waarom ik als klant niet wordt geïnformeerd over deze 4 maanden langere levertijd had als resultaat dat de verkoper zei dat ze dat niet konden automatiseren?

Ik teleurgesteld in het feit dat mij ook nog even werd medegedeeld dat ik de verkoop kosteloos kon annuleren, want ze konden hem zo weer doorverkopen, de brutaliteit en arrogantie, ik zit nog steeds beduusd op de bank mijn wonden te likken.

Zit niets anders op dan de arrogantie te accepteren en te wachten, wachten, wachten.

Willem.
Hangt ervan af hoe graag je een nieuwe eGolf wilt en of je gekocht hebt of voor private lease bent gegaan. Bij koop zou ik ergens anders kijken naar voorraadmodellen of jong gebruikte. Dat is iets lastiger met lease nu die aanbieding voorbij is. Ik zou in ieder geval wel twee keer denken om daar nog eens te komen. Half november zei mijn verkoper al dat de eerste levering eind februari - begin maart zou worden. Nog voor we gingen samenstellen, dus nog niet gesproken over kleuren. Vreemd dat een andere dealer een maand later nog een eerdere levertijd kan noemen. Misschien dat ze zelf al eerder op de gok besteld hadden, anders is dat erg vreemd. Dat het checken van levertijden een handmatig proces is klopt, zei mijn verkoper ook. Hij moet checken op een site van Pon hoe het ervoor staat met de bestelling. Maar ik heb af kunnen spreken dat hij om de paar weken even kijkt en doorgeeft hoe het ervoor staat.Bij mij ook iets vertraging, de mijne is intussen ook al 5 weken doorgeschoven.Maar jouw vertraging is echt niet leuk. Balen!
R9_Lima schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 21:35:
In een aantal reviews heb ik gelezen dat de actieradius met 17 inch velgen rond de 15 tot 20 procent minder is tegenover de standaard 16 inch velgen.
Ik kan alleen nergens iets vinden wat het verschil in actieradius is als je de standaard 16 inch velgen vervangt met “normale” 16 inch licht metalen velgen.
Weet iemand hoeveel je hiermee inlevert aan actieradius?
Dat hangt denk ik af van je velgen en banden. Ik meende dat de standaard 17 inch Madrid optie op 7-10% meerverbruik zit en een setje 16 inch andere VW velgen op 5-7%. De Astana's schijnen nogal licht uitgevallen te zijn en te zorgen voor weinig wervelingen. Volgens mij op VWVortex gelezen, kan het alleen niet meer vinden. Ik heb ook in een youtube video gezien dat een Tesla model 3 2-3% meerverbruik heeft zonder de aero wieldoppen, dus als je lichte velgen neemt, zou ik ook zoiets verwachten bij de eGolf.
Rctworld schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:27:
Misschien had PON nog wat over. Want volgens mij is de "mijn volkswagen" app een lokaal initiatief wat er ook pas in Nederland in gezet werd (net zoals ze normaal op Contis gezet worden door PON, onze e-Golf is onze eerste VAG auto die niet op Conti maar op Bridgestone geleverd is).

Zou zelf graag checken of onze E-Golf ook de module heeft maar ik kom er even niet bij in de buurt :/

Update: Volgens de mijn volkswagen app is ons kenteken geen connected car.
Yep, mijn Volkswagen is van Mind Mobility, een partner of dochter van Pon. Kastje wordt in Nederland tussen je bedrading geknipt en zou vanaf de 2020 editie niet meer standaard zijn (werd door de verkoper ook niet bepaald aangeraden).
Tomba schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:11:
[...]

Niemand die dit herkent? Dan ga ik morgen eens met de dealer bellen.
Nee, tijdens mijn proefrit geen issues daarmee. Maar ook geen iPhone. Ik vermoed dat een Samsung met Flitsmeister aan niet heel veel minder verbruikt dan een iPhone?
S_Chief schreef op zondag 9 februari 2020 @ 17:57:
Ik ervaar Continental als stug, lawaaierig en gevoelig voor cuppen. Grip is prima.
Grappig, ik vond ze onder de Ford (premium contact 5) juist zachter dan de Michelins (Primacy nogwat) die er nu onder zitten. Ook geen last van cuppen gehad met conti's, onder deze auto of onder de vorige cabrio (Sportcontact 5) en vorige daily (Premiumcontact 5). Lawaai vergelijkbaar, al waren de conti's onder de daily wel iets luider in regen en relatief snel afgesleten (30-35 duizend km, de Michelins zitten nu iets over de 50 en kunnen nog even).

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

DeGroteMuis schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:27:
[...]
Nee, tijdens mijn proefrit geen issues daarmee. Maar ook geen iPhone. Ik vermoed dat een Samsung met Flitsmeister aan niet heel veel minder verbruikt dan een iPhone?

[...]
Inmiddels laadkabeltje vervangen en het lijkt nu goed te gaan (al laadt ie lang niet zo snel als de TomTom FastCharger die ik in mijn vorige auto gebruikte)

Ook fijn, mijn werkgever heeft Lightwell Lightmotion palen staan en die werken dus niet met de e-Golf :(
(Lampje gaat kort naar lichtblauw en dan meteen naar rood) Palen werken op zich wel; zowel een Kona als een Volvo stonden succesvol te laden...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Rctworld
Jdome schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 19:55:
[...]

Pff klote man! Zal ook wel je kachel zijn dan. ANWB kan inderdaad niks.

Ik werd wel gelijk voorzien van gelijkwaardig vervangend vervoer van de dealer, hoop dat dit bij jou hetzelfde is.
We hebben een winnaar! Ongeveer hetzelfde moment met dezelfde melding blijkt ook dezelfde reden te hebben. Het is inderdaad de hoogvoltige kachel :+

Dealer weet morgen wanneer die binnenkomt.

• sjorremans
Rctworld schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:50:
[...]

We hebben een winnaar! Ongeveer hetzelfde moment met dezelfde melding blijkt ook dezelfde reden te hebben. Het is inderdaad de hoogvoltige kachel :+

Dealer weet morgen wanneer die binnenkomt.
Wat zuur zeg! Gelukkig kost het je nu zelf geen extra geld en alleen maar extra geregel :+

Ik heb er ondertussen al 1500km opzitten met de e-golf, bevalt echt prima!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Rctworld
sjorremans schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:15:
[...]

Wat zuur zeg! Gelukkig kost het je nu zelf geen extra geld en alleen maar extra geregel :+

Ik heb er ondertussen al 1500km opzitten met de e-golf, bevalt echt prima!
Als het goed is kost het bij een nieuwe auto sowieso geen geld... Enige waar ik mij echt druk over maak (en dan ben ik extra blij dat het private lease is) is dat hij op bergingswagen gezet is, er vanaf, garage in geduwd, allerlei zaken open getrokken, etc. Gevoelsmatig wordt het er niet beter van en is de kans op krassen in de lak en vuil in het interieur redelijk groot... En dat is echt doodzonde van een auto van 3 dagen oud :(
DeGroteMuis schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:27:
[...]
Grappig, ik vond ze onder de Ford (premium contact 5) juist zachter dan de Michelins (Primacy nogwat) die er nu onder zitten. Ook geen last van cuppen gehad met conti's, onder deze auto of onder de vorige cabrio (Sportcontact 5) en vorige daily (Premiumcontact 5). Lawaai vergelijkbaar, al waren de conti's onder de daily wel iets luider in regen en relatief snel afgesleten (30-35 duizend km, de Michelins zitten nu iets over de 50 en kunnen nog even).
Ik heb EcoContact 5, PremiumContact 5 en 6 en WinterContact TS860 gereden (+ SportContact 5 als reservewiel, en hopelijk blijft die ook reserve :+ ) en alle banden waren helemaal prima. Ook alle banden gingen minimaal 60K mee maar ik rijd dan ook vooral snelweg. Ik geloof wel dat het niet de stilste banden zijn maar grip, slijtvastheid en stil zijn is een nogal lastige combinatie voor de banden ingenieurs naar het schijnt... O-)

Ik heb zelf overigens nooit Michelin gereden (ik had altijd Conti op mijn VAGjes :+ ), dat lijkt mij ook niet verkeerd. Verder langere periodes op Pirelli's en Bridgestones gereden. Beiden sleten bij mij aanzienlijk sneller dan de Conti's maar ook wel iets stiller. En het slijten is voor private lease ook geen bezwaar :)

Rctworld wijzigde deze reactie 10-02-2020 19:31 (7%)

• DeGroteMuis
Tomba schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:20:
[...]

Inmiddels laadkabeltje vervangen en het lijkt nu goed te gaan (al laadt ie lang niet zo snel als de TomTom FastCharger die ik in mijn vorige auto gebruikte)

Ook fijn, mijn werkgever heeft Lightwell Lightmotion palen staan en die werken dus niet met de e-Golf :(
(Lampje gaat kort naar lichtblauw en dan meteen naar rood) Palen werken op zich wel; zowel een Kona als een Volvo stonden succesvol te laden...
Dat kan wel kloppen. Eerlijk gezegd niet zo op gelet, de Tomtom aanstekerlader doet het in de daily en cabrio inderdaad lekker vlot, maar hoe zich dat verhoudt tot de eGolf, geen idee. Irritant als je denk lekker op te kunnen laden op het werk en de paal weigert je auto. De Lightwell ziet er wel leuk uit. Volgens mij is de eGolf normaal niet zo kritisch. Nog niet eerder gehoord van problemen met de eGolf aan level 2 laders, behalve wat problemen met een lege 12v accu bij een thuislaadstation, niet blijven hangen welke, want intussen opgelost voor zover ik weet. Wellicht snel te fixen na contact opnemen met Lightwell, of je werkgever contact op laten nemen als ze willen?
Rctworld schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:29:
Als het goed is kost het bij een nieuwe auto sowieso geen geld... Enige waar ik mij echt druk over maak (en dan ben ik extra blij dat het private lease is) is dat hij op bergingswagen gezet is, er vanaf, garage in geduwd, allerlei zaken open getrokken, etc. Gevoelsmatig wordt het er niet beter van en is de kans op krassen in de lak en vuil in het interieur redelijk groot... En dat is echt doodzonde van een auto van 3 dagen oud :(

Ik heb EcoContact 5, PremiumContact 5 en 6 en WinterContact TS860 gereden (+ SportContact 5 als reservewiel, en hopelijk blijft die ook reserve :+ ) en alle banden waren helemaal prima. Ook alle banden gingen minimaal 60K mee maar ik rijd dan ook vooral snelweg. Ik geloof wel dat het niet de stilste banden zijn maar grip, slijtvastheid en stil zijn is een nogal lastige combinatie voor de banden ingenieurs naar het schijnt... O-)

Ik heb zelf overigens nooit Michelin gereden (ik had altijd Conti op mijn VAGjes :+ ), dat lijkt mij ook niet verkeerd. Verder langere periodes op Pirelli's en Bridgestones gereden. Beiden sleten bij mij aanzienlijk sneller dan de Conti's maar ook wel iets stiller. En het slijten is voor private lease ook geen bezwaar :)
Hopelijk is de PTC kachel op voorraad, heb je de eerste helft van deze week je auto terug.

Zeker zonde als je auto vuil en met krasjes terug zou komen. Maar dat zal wel loslopen toch? Mijn ervaring is dat dealers best zorgvuldig zijn over het algemeen.

De banden: Dit wordt mijn eerste VAG sinds m'n rijbewijs 25 jaar geleden. In die jaren alle topmerken wel onder de auto gehad, behalve Bridgestone. Michelin en Conti blijven het fijnste op de daily. Bij mij trokken de conti's het alleen niet zo lang. Misschien rijstijl, misschien de auto. Als de Michelins niet in de aanbieding waren geweest had ik er wel weer Conti's onder gegooid, want qua grip en stabiliteit, meteen paar tiende bar meer dan de Mcihelins, reden ze prima en geen nare verrassingen. Alleen niet zo duurzaam. De Michelin Pilot Sports op de cabrio gaan intussen al zeker zo lang mee en die zijn toch een stukje zachter en worden anders gebruikt (eerder 70% bochtige tussendoor weggetjes).

Bridgestone ken ik alleen van de motor, absoluut geen fan. Allebei de motoren hadden ze erop zitten bij aanschaf (superspport met sportbanden en een sport toer met zachte toerbanden) cuppen, wazig gedrag in nat, snel slijten en ook rare slijtagepatronen. Als de autobanden net zo zijn, dan liever Conti's.

Maar voor ik te ver afdwaal:
Vanmiddag met de lunch even gekeken welke banden er op het werk onder de eGolfs zitten op m'n werk, 3 eGolfs, drie banden: Bridgestones Turanza T001 (Astana), Turanza T005 (Madrid), Conti Ecocontact 5 (Astana). De eGolf met Madrid van de dealer had Ecocontact 6 eronder, met ongeveer 7.000 op de teller dus waarschijnlijk ook wel OEM.

Voorzichtige conclusie: 16 inch op Bridgestone Turanza T001 of Conti Ecocontact 5, 17 inch op Bridgestone Turanza T005 of Conti Ecocontact 6. Verbaast me wel een beetje, ik had van Bridgestone eerder de Ecopia serie verwacht.

• S_Chief
  • Niet online
Met Dunlop in 17" heb ik ze ook bij de dealer gezien.

De Bridgestones zijn prettige banden; heb ze vroeger lang gehad. Onder m'n huidige auto zit Michelin (Pilot Sport 4), ook fijn spul.

S_Chief wijzigde deze reactie 10-02-2020 22:12 (56%)

• Chizzel
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 23:13
[quote][b]DeGroteMuis in "Het grote Volkswagen e-Golf topic"DeGroteMuis schreef op zondag 9 februari

Yep, mijn Volkswagen is van Mind Mobility, een partner of dochter van Pon. Kastje wordt in Nederland tussen je bedrading geknipt en zou vanaf de 2020 editie niet meer standaard zijn

Dan heb ik waarschijnlijk n ouder model. Bij mij zit het er op en werkt ook gewoon. Appart verhaal dan dat het er niet op zou zitten.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

DeGroteMuis schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:51:
[...]

Dat kan wel kloppen. Eerlijk gezegd niet zo op gelet, de Tomtom aanstekerlader doet het in de daily en cabrio inderdaad lekker vlot, maar hoe zich dat verhoudt tot de eGolf, geen idee. Irritant als je denk lekker op te kunnen laden op het werk en de paal weigert je auto. De Lightwell ziet er wel leuk uit. Volgens mij is de eGolf normaal niet zo kritisch. Nog niet eerder gehoord van problemen met de eGolf aan level 2 laders, behalve wat problemen met een lege 12v accu bij een thuislaadstation, niet blijven hangen welke, want intussen opgelost voor zover ik weet. Wellicht snel te fixen na contact opnemen met Lightwell, of je werkgever contact op laten nemen als ze willen?

[...]
Verhouding zou ik zo ook niet kunnen zeggen eerlijk gezegd maar de beleving was dat ie veel sneller was. Aan de andere kant had onze vorige auto natuurlijk geen CarPlay (dat verbruikt ongetwijfeld ook accu op de iPhone)
De Lightwell ziet er zeker leuk uit maar als ie laden weigert schiet dat niet zo op ;) Heb (via huisvesting) contact gehad met Lightwell en zij geven aan dat het aan de (door VW meegeleverde) laadkabel zou liggen; de stekker zou te kort zijn waardoor het de paal niet lukt om te vergrendelen. Raar genoeg werkt deze zelfde kabel op 3 verschillende Allego's en mijn eigen laadpaal perfect... Nou heb ik voor het gemak een tweede laadkabel besteld (die vandaag binnen komt) dus eens kijken of hij daar wel mee wil laden....

Tomba wijzigde deze reactie 11-02-2020 07:43 (6%)

• maussie95
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-02 15:17
maussie95 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:10:
[...]

Dan ging het bij jou sneller. Bij mij kwam de melding dat hij naar Nederland onderweg was iets meer dan een week na de melding dat het bouwen werd gestart. Vandaag, 2 dagen later, heb ik de melding gekregen dat de dealer hem heeft ontvangen. Ik ben benieuwd hoe lang het dan nog gaat duren, maar als ik het zo van jou begrijp niet zo lang meer *O*
En inderdaad, het duurde niet zo lang meer. Vandaag een mailtje gehad met de melding dat hij na 17 februari opgehaald kan worden. Wij zijn van plan dit op vrijdag 21 februari te doen, dus nog anderhalve week geduld houden :+

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• Urano
  • Laatst online: 23:59
@maussie95

Op naar 21 februari!
*O*
Het heeft inderdaad niet zo lang geduurd.

Ben enorm benieuwd hoe het bij ons gaat verlopen.

• DeGroteMuis
Tomba schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:42:
[...]

Verhouding zou ik zo ook niet kunnen zeggen eerlijk gezegd maar de beleving was dat ie veel sneller was. Aan de andere kant had onze vorige auto natuurlijk geen CarPlay (dat verbruikt ongetwijfeld ook accu op de iPhone)
De Lightwell ziet er zeker leuk uit maar als ie laden weigert schiet dat niet zo op ;) Heb (via huisvesting) contact gehad met Lightwell en zij geven aan dat het aan de (door VW meegeleverde) laadkabel zou liggen; de stekker zou te kort zijn waardoor het de paal niet lukt om te vergrendelen. Raar genoeg werkt deze zelfde kabel op 3 verschillende Allego's en mijn eigen laadpaal perfect... Nou heb ik voor het gemak een tweede laadkabel besteld (die vandaag binnen komt) dus eens kijken of hij daar wel mee wil laden....
Vreemd verhaal dat een standaardkabel opeens net anders zou zijn voor Lightwell. Mennekes is toch allemaal universeel spul, mag niet zo veel afwijken dat het echt niet past. Hopelijk lost de spiraal kabel het op voor je. Zo niet, misschien eens de kabel proberen van een van je collega's die wel succesvol kunnen laden, gewoon om even snel te testen? Je weet in ieder geval zeker dat die een werkende kabel hebben. Als het dan ook niet werkt, is het zeker wat anders.

@maussie95 Lekker hoor, toch even 3 weken eerder dan Honeymoonnet aangaf. Van een kleine maand naar 10 dagen wachten is altijd goed. 8)

• S_Chief
  • Niet online
maussie95 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:50:
[...]

En inderdaad, het duurde niet zo lang meer. Vandaag een mailtje gehad met de melding dat hij na 17 februari opgehaald kan worden. Wij zijn van plan dit op vrijdag 21 februari te doen, dus nog anderhalve week geduld houden :+
Damn, heb zelf 4 dagen later besteld, maar Honeymoonnet geeft de week van 24 februari aan als productieweek.. Iets minder geluk dus. :+

• engelbertus
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-02 11:08
Hoe werkt die navigatie eigenlijk? Houdt hij ook rekening met vertragingen en dergelijke, kan hij de vertraging uitrekenen, en bedenkt ie dan ook alternatieve routes?

• othmannl
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 20-02 13:39
Ik heb de E-golf begin November gekocht, Morgen mag ik 'm ophalen

http://roosters.othnet.nl/images/egolf1.jpeg
http://roosters.othnet.nl/images/egolf2.jpeg
http://roosters.othnet.nl/images/egolf3.jpeg
http://roosters.othnet.nl/images/egolf4.jpeg
http://roosters.othnet.nl/images/egolf5.jpeg
http://roosters.othnet.nl/images/egolf6.jpeg

Jammer van de achterlichten ik dacht dat standaard dynamisch knipperlicht op was, want ik las LED maar was niet zo --'

• Urano
Vandaag update nummer 4, de auto is onderweg naar Nederland.
Dus 7 februari start bouw en 5 dagen later op 12 februari is hij onderweg.

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 23:19
Binnenkort ga ik mijn e-Golf ophalen maar kijk er een beetje tegenop.

Voordat ik m bestelde had ik een gesprek met de verkoper. Ik heb heel even gezeten in een e-Golf die ze op voorraad hadden. Ik vroeg of dit gehele interieur is wat ik ook zal krijgen. Ik noemde alle onderdelen op. Hij reageerde heel kort met "ja"...maar ik zag laast ook een e-Golf en die zag er van binnen best kaal uit.

Denk aan:
*Stoelen
*Interieur design
*Interieur gekleurde lampjes
*Digitale dashboard
etc...

Ik heb een gevoel dat ik een beetje ben opgelicht maar goed...

Ik weet niet beter wat ik wel of niet krijg. Niks is duidelijk besproken. Het was meer van "wilje die auto? kiesje kleur en klaar!"

En op alle vragen kreeg ik een kort antwoord zonder uitleg.

Een sales medewerker hoort toch alles netjes uit te leggen? Ik kreeg het gevoel alsof ik achter alles aan moest rennen.

ThaddeusX wijzigde deze reactie 12-02-2020 15:33 (45%)

• othmannl
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 20-02 13:39
ThaddeusX schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:28:
Binnenkort ga ik mijn e-Golf ophalen maar kijk er een beetje tegenop.

Voordat ik m bestelde had ik een gesprek met de verkoper. Ik heb heel even gezeten in een e-Golf die ze op voorraad hadden. Ik vroeg of dit gehele interieur is wat ik ook zal krijgen. Ik noemde alle onderdelen op. Hij reageerde heel kort met "ja"...maar ik zag laast ook een e-Golf en die zag er van binnen best kaal uit.

Denk aan:
*Stoelen
*Interieur design
*Interieur gekleurde lampjes
*Digitale dashboard
etc...

Ik heb een gevoel dat ik een beetje ben opgelicht maar goed...

Ik weet niet beter wat ik wel of niet krijg. Niks is duidelijk besproken. Het was meer van "wilje die auto? kiesje kleur en klaar!"
Het ligt allemaal aan de opties die je kon kiezen of die je hebt.

Voor de stoelen had je twee opties Stof of Leer
Interieur design was allemaal het zelfde behalve dat je de cockpit ook digitaal kon kiezen
Voor de lampjes kon je het Ambient pakket kiezen dan heb je van die blauwe accenten/led strepen op de deur en onder de deur bij het instapje zegmaar

Voor stoelverwarming kon je kiezen voor het winterpakket.

• ThaddeusX
othmannl schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Het ligt allemaal aan de opties die je kon kiezen of die je hebt.

Voor de stoelen had je twee opties Stof of Leer
Interieur design was allemaal het zelfde behalve dat je de cockpit ook digitaal kon kiezen
Voor de lampjes kon je het Ambient pakket kiezen dan heb je van die blauwe accenten/led strepen op de deur en onder de deur bij het instapje zegmaar

Voor stoelverwarming kon je kiezen voor het winterpakket.
Ik vroeg ook naar de opties. Maar hij kwam alleen met kleur en velgen...ik ben wel een beetje pissig mja heb ik ook een beetje aan mezelf te danken.

• Vivec0
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23-02 00:19
Goed nieuws - de leverdatum is aangepast van 'ergens in mei' naar 28 februari! Hoop dat meer mensen binnenkort zo'n meevaller hebben.

Mijn setup:
20k km, 5 jaar, €411,56 pm

- Indium grey
- 17 inch Madrid velgen
- Dynaudio geluidssysteem
- Ambiente pakket
- Warmtepomp
- Active Info Display
- Winterpakket
- 300 eigen bijdrage
- extra flexibiliteit en bij eerder opzeggen wordt herberekend alsof ik origineel een kortere looptijd had gekozen

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Vivec0 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:46:
Goed nieuws - de leverdatum is aangepast van 'ergens in mei' naar 28 februari! Hoop dat meer mensen binnenkort zo'n meevaller hebben.

Mijn setup:

- Indium grey
- 17 inch Madrid velgen
- Ambiente pakket
- Warmtepomp
- Active Info Display
- Winterpakket
- 300 eigen bijdrage
- extra flexibiliteit en bij eerder opzeggen wordt herberekend alsof ik origineel een kortere looptijd had gekozen
Wauw. In het andere topic zag ik dat je 'm ergens begin december had besteld? Da's snel zeg! :D

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22:34
ThaddeusX schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:39:
[...]

Ik vroeg ook naar de opties. Maar hij kwam alleen met kleur en velgen...ik ben wel een beetje pissig mja heb ik ook een beetje aan mezelf te danken.
Ik kan me niet voorstellen dat je een auto koopt zonder even de brochure en prijslijst te bekijken.
Daarin worden al je vragen beantwoord.

De verkoper vertrouwde je blijkbaar volledig maar dat is natuurlijk knap naïef.

• Urano
Vivec0 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:46:

Mijn setup:

- Indium grey
- 17 inch Madrid velgen
- Ambiente pakket
- Warmtepomp
- Active Info Display
- Winterpakket
- 300 eigen bijdrage
Wij hebben ook een meevaller, tenminste als het proces nu verder gaat als bij anders hier.

13-12-2019 papieren ondertekend, een paar dagen later de eerste update dat de auto besteld was en dat hij waarschijnlijk pas week 18 geleverd zou worden.

Vandaag de update gehad dat de auto onderweg is naar Nederland. Van wat ik hier bij andere lees, zou het eventueel nog zo'n 1,5 tot 2 weken duren dat we hem op kunnen halen.

• ThaddeusX
RonaldPr schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:18:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je een auto koopt zonder even de brochure en prijslijst te bekijken.
Daarin worden al je vragen beantwoord.

De verkoper vertrouwde je blijkbaar volledig maar dat is natuurlijk knap naïef.
De brochure geeft van alles aan. Al die namen zeggen mij niets.

In de prijzenlijst kom je alleen aanschafprijzen tegen en geen lease bedragen. Hun moeten het zelf ook gaan berekenen.

Maar uiteindelijk is het mijn verantwoordelijkheid dus dat snap ik wel.

• Bula
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:19
Wij hebben ook een meevaller, tenminste als het proces nu verder gaat als bij anders hier.

13-12-2019 papieren ondertekend, een paar dagen later de eerste update dat de auto besteld was en dat hij waarschijnlijk pas week 18 geleverd zou worden.

Vandaag de update gehad dat de auto onderweg is naar Nederland. Van wat ik hier bij andere lees, zou het eventueel nog zo'n 1,5 tot 2 weken duren dat we hem op kunnen halen.
Wow! Ik heb 7 dec. de getekende papieren ingeleverd, maar in honeymoonnet staat nog steeds eind april als levertijd...

Die van mij wordt in Dresden gebouwd.
Is dit de enige locatie? Of komen er uit Wolfsburg ook nog e-golfjes?

• Urano
Bula schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:23:
[...]

Wow! Ik heb 7 dec. de getekende papieren ingeleverd, maar in honeymoonnet staat nog steeds eind april als levertijd...

Die van mij wordt in Dresden gebouwd.
Is dit de enige locatie? Of komen er uit Wolfsburg ook nog e-golfjes?
Die van ons is in Wolfsburg gebouwd.

• S_Chief
  • Niet online
Die van mij moet ook uit Wolfsburg komen. Maar ik dacht zelf dat de e-Golf exclusief in de Gläserne Manufaktur in Dresden werd gebouwd, maar blijkbaar niet.

• Limitted
  • Laatst online: 23-02 10:32
Limitted schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:28:
Hier ook E-golf besteld op: 10-11-2019
Verwachte leverdatum was week 7 2020, heb inmiddels zelf gebeld en is nu uitgesteld tot week 13....

E-Golf Edition 2020
Urano grey
60 maanden 15k km
Zijruiten getint
App Connect Apple Carplay

Weet iemand hoe je kan inloggen op mijn volkswagen?
Vandaag gebeld, auto wordt volgende week geproduceerd, en over 4 weken mss een afleverdatum.
Stukken later dan de mensen hierboven helaas ;w

• pikstert
  • Laatst online: 06:49
Limitted schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:42:
[...]

Vandaag gebeld, auto wordt volgende week geproduceerd, en over 4 weken mss een afleverdatum.
Stukken later dan de mensen hierboven helaas ;w
Dat is inderdaad laat. Wij hebben eind oktober proefgereden en begin november getekend. Genieten al 3 weken van het autotje.

Maarrr het ernaar uitkijken is bijna net zo leuk als het hebben ;)

• DeGroteMuis
S_Chief schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:35:
Die van mij moet ook uit Wolfsburg komen. Maar ik dacht zelf dat de e-Golf exclusief in de Gläserne Manufaktur in Dresden werd gebouwd, maar blijkbaar niet.
Nee, sinds 2014 (met een kleinere accu destijds) in Wolfsburg, sinds 2017 ook in Dresden.

Het omgekeerde is wel zo: De eGolf is wel al een paar jaar het enige model dat in Dresden gebouwd wordt. Zodra de eGolf productie stopt in Dresden zal daar de ID3 voor in de plaats komen. Naar verwachting Q4 2020 zal de ID3 productie in Dresden starten (naast Zwickau, waar de eerste ID3s al gebouwd zijn / worden).

• Tomba
  • Nu online

Tomba

DeGroteMuis schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:34:
[...]

Vreemd verhaal dat een standaardkabel opeens net anders zou zijn voor Lightwell. Mennekes is toch allemaal universeel spul, mag niet zo veel afwijken dat het echt niet past. Hopelijk lost de spiraal kabel het op voor je. Zo niet, misschien eens de kabel proberen van een van je collega's die wel succesvol kunnen laden, gewoon om even snel te testen? Je weet in ieder geval zeker dat die een werkende kabel hebben. Als het dan ook niet werkt, is het zeker wat anders.

[...]
Heel vreemd inderdaad maar met de spiraal kabel werkt het dus inderdaad wel gewoon; zojuist succesvol getest. Heel raar toch? Stekkers zien er voor mij identiek uit.
engelbertus schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:42:
Hoe werkt die navigatie eigenlijk? Houdt hij ook rekening met vertragingen en dergelijke, kan hij de vertraging uitrekenen, en bedenkt ie dan ook alternatieve routes?
Niet al te best, vind hem erg rommelig, hij kent sommige straten niet, navigeren op postcode kreeg ik niet werkend (alleen cijfers ie niet heel zinvol ;) ) en eenmaal 1 van de 3 reisopties gekozen zit je er op vast, geen herberekening op basis van drukte/file. file info is sowieso alleen beschikbaar als je je telefoon Hotspot heb ik gemerkt.
Zodra TomTom zijn navigatie balk ook in CarPlay weergeeft neem ik daar een abo, tot die tijd Apple Maps.
ThaddeusX schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:15:
[...]

De brochure geeft van alles aan. Al die namen zeggen mij niets.

In de prijzenlijst kom je alleen aanschafprijzen tegen en geen lease bedragen. Hun moeten het zelf ook gaan berekenen.

Maar uiteindelijk is het mijn verantwoordelijkheid dus dat snap ik wel.
Super herkenbaar dit, ik heb een Discovery Pro omdat deze betere speakers zou hebben (is dus niet zo) en geen Telefoon plus pakket (want dat zou niet nodig zijn als ik de Discovery Pro nemen) dus nu mis ik het draadloos laden/tweede USB poort en heb ik een flinke meerprijs betaald voor in essentie alleen een groot scherm... Typisch autoverkoper dingetje denk ik, ze hebben geen idee wat ze verkopen (al helpt de optie diarree van VW ook niet echt natuurlijk :p)

Tomba wijzigde deze reactie 13-02-2020 09:35 (56%)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

[dubbelpost]

Tomba wijzigde deze reactie 13-02-2020 07:17 (97%)

• dannzyx
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-02 16:09
Afgelopen dinsdag de auto opgehaald (3 december besteld), rijd heerlijk!

Loop nog wel tegen wat dingen aan; Spotify toont bijvoorbeeld nog geen afbeeldingen op het display via bluetooth. Dat is in de auto van mijn vader wel het geval (skoda met discover pro).

Ik heb tijdens de researche periode iets gelezen over mobile keys, heeft iemand daar meer informatie over gekregen bij de dealer?

Ook een pluspuntje, ik lees overal dat de we-connect app het maar slecht doet maar dit werkt eigenlijk helemaal vlekkenloos bij mij. Inloggen met vingerafdruk en klaar (oneplus 6T). Het duurt alleen even om acties in de auto uit te voeren.

dannzyx wijzigde deze reactie 13-02-2020 11:17 (6%)

• trippelb
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 06:54
Hmm, in tegenstelling tot alle positieve leveringstermijnen hebben wij alleen maar verschuivingen naar achteren.

Op de getekende offerte wordt een datum genoemd van 29 februari. Dit werd al vrij snel na ondertekening levering in week 21 en dit is nu verschoven naar productie in week 23 en levering in 25.

Iemand ideeën of we hier wat tegen kunnen doen?

trippelb wijzigde deze reactie 13-02-2020 12:23 (7%)

• Reiger072
  • Laatst online: 21-02 16:50
Denk persoonlijk dat er weinig tegen te doen is tenzij je echt een harde belofte hebt gekregen dat hij in februari geleverd zou worden.

Wanneer heb je hem besteld?

Mijne staat ook gepland rond week 23 momenteel heb hem 13 december (laatste dag v/d actie) besteld bij van Mossel.

• Limitted
Die van mij schiet ook niet echt op.
Hoop niet dat door het coronavirus de onderdelen straks niet meer leverbaar zijn. 7(8)7

Limitted wijzigde deze reactie 13-02-2020 14:14 (3%)

• maussie95
trippelb schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:20:
Hmm, in tegenstelling tot alle positieve leveringstermijnen hebben wij alleen maar verschuivingen naar achteren.

Op de getekende offerte wordt een datum genoemd van 29 februari. Dit werd al vrij snel na ondertekening levering in week 21 en dit is nu verschoven naar productie in week 23 en levering in 25.

Iemand ideeën of we hier wat tegen kunnen doen?
Bij mij stond op de getekende offerte 18 januari, maar de verkoper gaf van tevoren al aan dat het begin maart zou worden. Maar toen we eenmaal de productieweek (week 5) te horen kregen is er niets meer verschoven en kregen we hem zelfs eerder dan verwacht.

Liever dat de verkoper dan alvast van tevoren aangeeft dat hij veel later komt dan op de offerte staat.

• trippelb
Reiger072 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 12:51:
Denk persoonlijk dat er weinig tegen te doen is tenzij je echt een harde belofte hebt gekregen dat hij in februari geleverd zou worden.

Wanneer heb je hem besteld?

Mijne staat ook gepland rond week 23 momenteel heb hem 13 december (laatste dag v/d actie) besteld bij van Mossel.
Ja wij hebben hem ook laatste dag van de actie besteld. Had alleen beetje hoop dat het eerder zou worden ipv later dan week 21. Niet echt iets aan te doen dus, alleen als je zo’n auto besteld hebt wil je er gewoon graag in rijden.

• RonaldPr
Ik vraag me af hoeveel er per dag geproduceerd worden? Ik denk dat Nederland niet het enige land is waar de prijzen gedaald zijn.

De levertijden zijn behoorlijk.

• Bula
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:19
RonaldPr schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:25:
Ik vraag me af hoeveel er per dag geproduceerd worden? Ik denk dat Nederland niet het enige land is waar de prijzen gedaald zijn.

De levertijden zijn behoorlijk.
In Dresden maken ze er 74 per dag.
Nagenoeg helemaal met de hand!
Nog weinig robots daar.

• Limitted
Bula schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:46:
[...]

Nog weinig robots daar.
Misschien zit er dan één iemand bij die de hoogvoltige kachel stekker er verkeerd in steekt :+

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23:51
Bula schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:46:
[...]

Nog weinig robots daar.
In Wolfsburg maken ze ook E-Golfjes. Hoeveel zouden er daar gemaakt worden per dag?

• mats
  • Laatst online: 00:26
Vanmiddag de egolf opgehaald en meteen trip gemaakt van 130km met een hoop file. Echt heerlijk de acc en lane assist alleen jammer dat de lane assist constant vraagt om mn handen aan het stuur te houden ondanks dat ik er 1 gewoon op heb liggen.

• RonaldPr
mats schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:24:
Vanmiddag de egolf opgehaald en meteen trip gemaakt van 130km met een hoop file. Echt heerlijk de acc en lane assist alleen jammer dat de lane assist constant vraagt om mn handen aan het stuur te houden ondanks dat ik er 1 gewoon op heb liggen.
Dat wist ik niet, ik ben een van de weinige bestuurders die altijd 2 handen aan het stuur heeft. Ik vind dat prettig rijden en begrijp niet dat bijna iedereen met 1 handje scheef achter het schuur zit.

Sorry, beetje off topic.

• Rctworld
Onze e-Golf vandaag weer opgehaald, doet het weer prima. Wel zeer slechte EV omstandigheden... koud, nat en hoge snelheid kwam na 52 KM op 25kW/100KM. Op terugweg in avondspits met vooral file rijden was het 18,6kW :)

Rijdt erg fijn met ACC inderdaad. Alleen jammer dat je zo vaak moet laden maar verder is het enorm veel auto voor dit geld :*)

• mats
Rctworld schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:16:
Onze e-Golf vandaag weer opgehaald, doet het weer prima. Wel zeer slechte EV omstandigheden... koud, nat en hoge snelheid kwam na 52 KM op 25kW/100KM. Op terugweg in avondspits met vooral file rijden was het 18,6kW :)

Rijdt erg fijn met ACC inderdaad. Alleen jammer dat je zo vaak moet laden maar verder is het enorm veel auto voor dit geld :*)
Heb je een warmtepomp? Mijn verbruik vandaag was 14,5kWh/100km over 126km met flink wat file met warmtepomp

• Rctworld
mats schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:33:
[...]

Heb je een warmtepomp? Mijn verbruik vandaag was 14,5kWh/100km over 126km met flink wat file met warmtepomp
Nope, kale heater en dan op 22c.

• RonaldPr
Rctworld schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:29:
[...]

Nope, kale heater en dan op 22c.
Dus de warmtepomp bewijst met deze temperaturen zijn nut, zo rond de 5 graden.
Onder de 5 graden krijgt hij het moeilijk warm.

Je hoort hem trouwens wel goed, bij voorverwarmen is het is net of er een benzinemotor aan het werk is.

• sjorremans
De 14.5kWh/100km haal ik ook niet op de snelweg helaas. Ook een e-Golf met warmtepomp

Ik rijd 2-3x per week het ritje Den Haag - Utrecht - Den Haag en dan kom ik uit op ongeveer 18-18.5kWh/100KM.

De ritjes naar werk, 11 km scoor ik ongeveer 16kWh/100km maar dat komt omdat ik grotendeels op de A12 bij Den Haag rijd en het daar 80 km per uur is :+

• Tomba
  • Nu online

Tomba

sjorremans schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:42:
De 14.5kWh/100km haal ik ook niet op de snelweg helaas. Ook een e-Golf met warmtepomp

Ik rijd 2-3x per week het ritje Den Haag - Utrecht - Den Haag en dan kom ik uit op ongeveer 18-18.5kWh/100KM.

De ritjes naar werk, 11 km scoor ik ongeveer 16kWh/100km maar dat komt omdat ik grotendeels op de A12 bij Den Haag rijd en het daar 80 km per uur is :+
Gisteren had ik met Warmtepomp en ECO stand actief ook 14.6 kWh/100km volgens de auto. Max snelheid 105 op de teller, ACC actief over 72 kilometer grotendeels snelweg.
Over de 842 kilometer totaal zit ik op 15,8 kWh/100km volgens de auto, 16.87 kWh/100km volgens Spritmonitor.

NB vanochtend was ik door gebrek aan files eerder dan normaal op de zaak dus moest wachten voor ik binnen kon omdat het pand nog niet open was. Auto aan de laadpaal gehangen, contact aan maar warm worden ho maar. Zelfs met Clima op HI leek er niks te gebeuren, werd niet heel aangenaam. Is dit normaal? Zou fijn zijn als dit wel gewoon werkt, zodat ik geen jas aan hoef te doen als ik in de auto wacht tot ie opgeladen is.

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-02 16:27
Tomba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:50:
[...]

Gisteren had ik met Warmtepomp en ECO stand actief ook 14.6 kWh/100km volgens de auto. Max snelheid 105 op de teller, ACC actief over 72 kilometer grotendeels snelweg.
Over de 842 kilometer totaal zit ik op 15,8 kWh/100km volgens de auto, 16.87 kWh/100km volgens Spritmonitor.

NB vanochtend was ik door gebrek aan files eerder dan normaal op de zaak dus moest wachten voor ik binnen kon omdat het pand nog niet open was. Auto aan de laadpaal gehangen, contact aan maar warm worden ho maar. Zelfs met Clima op HI leek er niks te gebeuren, werd niet heel aangenaam. Is dit normaal? Zou fijn zijn als dit wel gewoon werkt, zodat ik geen jas aan hoef te doen als ik in de auto wacht tot ie opgeladen is.
105 op de snelweg??

• sjorremans
Je gaat sowieso anders rijden met een elektrische auto, helemaal wanneer je een e-Golf hebt met een wat kleinere accu in vergelijking met de tesla's en andere elektrische auto's.

Zelf vind ik 105 wel wat te langzaam, helemaal wanneer er 130 gereden mag worden. Ik hou zelf meestal zo'n 120 km/h aan op de momenten waar 130 gereden mag worden, dat merk je dus ook gelijk in het verbruik :+

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Buiten de snelweg mag je niet harder dan 80 volgens mij dus ja :p
sjorremans schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:04:
[...]

Je gaat sowieso anders rijden met een elektrische auto, helemaal wanneer je een e-Golf hebt met een wat kleinere accu in vergelijking met de tesla's en andere elektrische auto's.

Zelf vind ik 105 wel wat te langzaam, helemaal wanneer er 130 gereden mag worden. Ik hou zelf meestal zo'n 120 km/h aan op de momenten waar 130 gereden mag worden, dat merk je dus ook gelijk in het verbruik :+
Ik reed hiervoor Hybrid en ook daarmee zelden harder dan 105-110 op de teller (100-105 GPS snelheid). Rijd een stuk relaxter, beter voor het milieu én de portemonnee :)

130 rijdt men op de linker baan daar waar ik vooral rechts vertoef. Bij inhalen van vrachtwagens is 120-130 ook maar een korte kickdown op het gaselectriciteitspedaal weg in de eGolf :D

Tomba wijzigde deze reactie 14-02-2020 09:14 (67%)

• BjornBrand
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 19-02 18:23
RonaldPr schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:43:
[...]

Je kunt ook instellen tot hoeveel hij zo wie zo minimaal moet laden. Dus wanneer je met 20% thuiskomt en het minimaal laden staat op 100% dan laadt hij hem altijd direct volledig op.

Dus probeer dat bijvoorbeeld op 50% in te stellen.
Met 50% kom ik niet uit met mijn woon werk verkeer, maar ik kan eens 80% proberen. In principe vreemde feature, want als ik om 18u thuis kom en om 07u vertrek, het laden er 4u over doet, dan kan ie prima om 1u s nachts starten. En een hele slimme auto zou om 2:30 starten, zodat de accu's warm zijn als je vertrekt. Nu maakt het geen verschil of ik het bovenste of het onderste knopje in drukt, hij start altijd gelijk met laden.
sjorremans schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:04:
[...]

Over een maandje mag je overal nog maar honderd ;w , dus een beetje afkicken kan geen kwaad. Persoonlijks rij ik redelijk stevig door en let ik totaal niet op het verbruik bij mijn woon-werk verkeer. Alleen op de +/- 150 km enkele reis houd ik me wat in. De ECO knop is nog niet vaak van A-B aangeweest. Ik rij gemiddeld tussen de 16,5-17,0kwh. 130 km per dag en een laadpaal in de schuur. Waarom zou ik me inhouden :P

• Rctworld
Tomba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:50:
[...]

Niet helemaal zeker maar ik dacht dat het bij een AC lader in de handleiding stond dat je kon laden of kon voorverwarmen maar niet beiden. Nu is in de auto zitten iets anders dan voorverwarmen maar technisch lijkt mij dat hetzelfde. Bij een DC snellader werkte het pas wel bij mij in ieder geval :)
RonaldPr schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:36:
[...]

Dus de warmtepomp bewijst met deze temperaturen zijn nut, zo rond de 5 graden.
Onder de 5 graden krijgt hij het moeilijk warm.

Je hoort hem trouwens wel goed, bij voorverwarmen is het is net of er een benzinemotor aan het werk is.
N=1 en erg kort door de bocht. Ik heb nog altijd een gemiddelde snelheid van 54KM/h gehaald en het was "maar 1 uur" (zonder files doe ik er 30 minuten over, het is 95% snelweg). Ik ben geen natuurkundige maar ik ga er even vanuit dat het op temperatuur krijgen van de auto na het starten veel meer stroom kost dan het op temperatuur houden en dan is het niet heel gek dat iemand die er daarna veel langer mee rijdt (126KM in de file klinkt als 2 uur+) de initiële stookkosten beter kan verdelen...

Zo werkt het met mijn diesel ook voor het opwarmen van de motor, de eerste 20 minuten zijn zeer ongunstig qua verbruik en als je dat vervolgens kunt spreiden over 2 uur i.p.v. 1 uur dan heeft dat zeker zijn invloed op het gemiddelde verbruik.

Weet iemand wat zo'n straalkachel maximaal verbruikt? Ik vermoed dat het bij 2kW wel ophoudt dus zelfs als die 100% van de tijd op max vermogen draait dan zou die warmtepomp een verbruik van 0 moeten hebben om zulke verschillen te verklaren ;)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Rctworld schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:03:
[...]

Niet helemaal zeker maar ik dacht dat het bij een AC lader in de handleiding stond dat je kon laden of kon voorverwarmen maar niet beiden. Nu is in de auto zitten iets anders dan voorverwarmen maar technisch lijkt mij dat hetzelfde. Bij een DC snellader werkte het pas wel bij mij in ieder geval :)

[...]
Ah das dan wel balen zeg, het werd best koud ;) Zal eens naar Dealer bellen of dit normaal is.
[...]

N=1 en erg kort door de bocht. Ik heb nog altijd een gemiddelde snelheid van 54KM/h gehaald en het was "maar 1 uur" (zonder files doe ik er 30 minuten over, het is 95% snelweg). Ik ben geen natuurkundige maar ik ga er even vanuit dat het op temperatuur krijgen van de auto na het starten veel meer stroom kost dan het op temperatuur houden en dan is het niet heel gek dat iemand die er daarna veel langer mee rijdt (126KM in de file klinkt als 2 uur+) de initiële stookkosten beter kan verdelen...
[...]
Ik gisteren dus gemiddeld 60km/u over 72 kilometer (met Warmtepomp) einde middag 14,6 kWh/100km.
[...]

Zo werkt het met mijn diesel ook voor het opwarmen van de motor, de eerste 20 minuten zijn zeer ongunstig qua verbruik en als je dat vervolgens kunt spreiden over 2 uur i.p.v. 1 uur dan heeft dat zeker zijn invloed op het gemiddelde verbruik.

Weet iemand wat zo'n straalkachel maximaal verbruikt? Ik vermoed dat het bij 2kW wel ophoudt dus zelfs als die 100% van de tijd op max vermogen draait dan zou die warmtepomp een verbruik van 0 moeten hebben om zulke verschillen te verklaren ;)
Ik meen ergens gelezen te hebben 4-5 kW zelfs...

• sjorremans
Toen het van de week een graad of 3 buiten was smorgens was het verbruik bij mijn e-Golf in het begin zo'n 2.2kWh/100km bij stilstand met de verwarming en stoelverwarming aan.

• ThaddeusX
Heeft iemand al zo een gratis training van Shuttle gevolgd?

Ik krijg mijn auto dinsdag maar kon pas eind maart een afspraak maken :S

Kan het beter afzeggen als het niet zo boeiend is. Scheelt verlof + heen rijden :)

Ik had al wat tips gelezen vanuit google maar die waren ook niet zo boeiend.

• dannzyx
ThaddeusX schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:05:
Heeft iemand al zo een gratis training van Shuttle gevolgd?

Ik krijg mijn auto dinsdag maar kon pas eind maart een afspraak maken :S

Kan het beter afzeggen als het niet zo boeiend is. Scheelt verlof + heen rijden :)

Ik had al wat tips gelezen vanuit google maar die waren ook niet zo boeiend.
Nooit aangeboden gekregen, wat voor een training is het?

• ThaddeusX
dannzyx schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:21:
[...]

Nooit aangeboden gekregen, wat voor een training is het?
Als je een Shuttle laadpas aanvraagt krijgt je een Volkswagen / Shuttle training ter waarde van 150 euro gratis.

Je spreekt af bij een VW dealer en ze geven tips n tricks over hoe je het beste met je elektrische auto kan rijden etc.

Edit:
Zie URL https://shuttelservices.nl/
Als je naar beneden scrolt zie je de gratis training staan.

ThaddeusX wijzigde deze reactie 14-02-2020 11:24 (12%)

• Rctworld
Tomba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:58:

[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben 4-5 kW zelfs...
Dat zou wel extreem zijn, is het dan wellicht zo dat als je op hoge snelheid rijdt de kachel niet eens genoeg vermogen van de accu kan krijgen en daardoor sommige mensen het idee hebben dat het koud blijft? 8)7

Voor zo ver ik weet zijn warmtepompen ook helemaal niet zo efficiënt rond de 5 graden dus moet er dan ook nog een hoop energie bij om het enigszins warm te maken.
[...]

[...]

Ik gisteren dus gemiddeld 60km/u over 72 kilometer (met Warmtepomp) einde middag 14,6 kWh/100km.
Is dat dan groot gedeelte 80/100 wegen? Bij mij is het (tot halverwege maart) zo goed als 40 KM 130, 9KM 100 en 3KM ±80. Dus file was met tussensprintjes naar 130 :+

• Tomba
  • Nu online

Tomba

ThaddeusX schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:23:
[...]

Als je een Shuttle laadpas aanvraagt krijgt je een Volkswagen / Shuttle training ter waarde van 150 euro gratis.

Je spreekt af bij een VW dealer en ze geven tips n tricks over hoe je het beste met je elektrische auto kan rijden etc.

Edit:
Zie URL https://shuttelservices.nl/
Als je naar beneden scrolt zie je de gratis training staan.
Ik heb ook zo'n druppel (ligt ergens in de de la want tov andere aanbieders erg duur) en zou inderdaad ook recht hebben op zo'n training maar mij is niet helemaal duidelijk hoe ik die zou kunnen boeken, heb jij dat al achterhaald?
Rctworld schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:35:
[...]

Dat zou wel extreem zijn, is het dan wellicht zo dat als je op hoge snelheid rijdt de kachel niet eens genoeg vermogen van de accu kan krijgen en daardoor sommige mensen het idee hebben dat het koud blijft? 8)7

Voor zo ver ik weet zijn warmtepompen ook helemaal niet zo efficiënt rond de 5 graden dus moet er dan ook nog een hoop energie bij om het enigszins warm te maken.
[...]
Hier en verder staat wel wat info, scheelt toch behoorlijk lijkt het, dus daarom heb ik ervoor gekozen om er wel 1 in te laten bouwen.
Rctworld schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:35:
[...]
Is dat dan groot gedeelte 80/100 wegen? Bij mij is het (tot halverwege maart) zo goed als 40 KM 130, 9KM 100 en 3KM ±80. Dus file was met tussensprintjes naar 130 :+
A58 Breda richting Eindhoven, das eerst 130 en vanaf Tilburg 120. Eerst stukje 50/70 binnen Breda en dan kort stukje 80/70/50 als ik snelweg afga. Ik rij op 105km/u op de ACC, stand D3 ECO stand.

Tomba wijzigde deze reactie 14-02-2020 12:15 (46%)

• ThaddeusX
[quote]Tomba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Ik heb ook zo'n druppel (ligt ergens in de de la want tov andere aanbieders erg duur) en zou inderdaad ook recht hebben op zo'n training maar mij is niet helemaal duidelijk hoe ik die zou kunnen boeken, heb jij dat al achterhaald?
[...]
Ik kreeg vanzelf een mailtje van Shuttle met de gratis training.

Misschien even contact opnemen met Shuttle?

Ik dacht dat iemand van de VW dealer de training zou geven maar blijkbaar is het een externe die dat komt doen. Maar dat kan per dealer verschillen. Mijn dealer weet niks van elektrisch rijden, behalve dat je de stekker erin douwt :)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

ThaddeusX schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:56:
[quote]Tomba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:36:
[...]

Ik kreeg vanzelf een mailtje van Shuttle met de gratis training.

Misschien even contact opnemen met Shuttle?

[...]
Mailtje stond in SPAMbox :p

• ThaddeusX
Tomba schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:11:
[...]

Mailtje stond in SPAMbox :p
Aha! die van mij ook, herinner ik me nu pas :)

Maar goed als je de auto net hebt lijkt het me wel handig zo een training. Maar de dag dat ik de auto ophaal (dinsdag) heb ik verlof genomen. Dan ga ik alle knopjes en boekjes ff doornemen.

En na een maand in gebruik lijkt me zo een training niet echt meer nodig?¿?

Daarom dat ik nieuwsgierig ben naar anderen die het wel hebben genomen.

• Tomba
  • Nu online

Tomba

ThaddeusX schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Aha! die van mij ook, herinner ik me nu pas :)

Maar goed als je de auto net hebt lijkt het me wel handig zo een training. Maar de dag dat ik de auto ophaal (dinsdag) heb ik verlof genomen. Dan ga ik alle knopjes en boekjes ff doornemen.

En na een maand in gebruik lijkt me zo een training niet echt meer nodig?¿?

Daarom dat ik nieuwsgierig ben naar anderen die het wel hebben genomen.
Ik denk niet dat de cursus iets verteld over de auto zelf, maar meer over hoe je zo optimaal mogelijk een elektrische auto berijdt. Ik ben ook wel benieuwd of iemand m al gedaan heeft ;)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

[...]

Ah das dan wel balen zeg, het werd best koud ;) Zal eens naar Dealer bellen of dit normaal is.
[...]
Juistem, de e-Golf verwarmd niet als hij aan laadpaal staat om energie te besparen volgens de dealer. Waarom ik hem dan wel voor kon verwarmen aan de laadpaal had men geen antwoord op... volgende week eens proberen of ik kan ‘voor’verwarmen als ik daadwerkelijk in de auto zit :p
[...]

[...]
Vandaag eens geprobeerd met ECO+, B-stand en achter een vrachtwagen de ACC op 95 en het resultaat was 12.1 kWh/100 kilometer op dezelfde rit met een gemiddelde van 68km/u. Ik was dus sneller thuis (al scheelt t natuurlijk dat t vrijdag was en dus rustiger op de weg ;) )

• RonaldPr
Mijn auto verwarmt wel voor aan de Granny charger maar zelfs op de high stand wordt het niet erg warm.

Ik zal het eens aan de 3 fase lader proberen, ik heb zo’n vermoeden dat dat beter gaat.

• mrottjers
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19:18
In de We Connect app, onder instellingen-> wageninstellingen, klimatiseren kun je kiezen om te klimatiseren op accustroom. Bij mij klimatiseert hij dan altijd, ook als er een kabel aan hangt. De kabel laadt dan de accu op, de verwarming trekt hem leeg ;-)

• mats
Vandaag lekker weer doorgereden, 382km in 5uur en 14 minuten met een gemiddelde snelheid van 73km/u. Een verbruik van 15,8 kWh/100 km.
1x staan wachten voor het laden bij een fastned langs de snelweg (30min maar had korter gekund) en nog 1x snelgeladen terwijl ik zal te eten en 2x aan een publieke paal voor iets van 60km aan range omdat ik er niet heel lang was. In 2 dagen tijd nu 520km gereden dus rest van het jaar rustig aan doen ;)

Absoluut een hele goede auto en tot nu toe valt het verbruik en daarmee de range niet tegen.

• Limitted
Deze week wordt die van mij geproduceerd. Wat was ongeveer de gemiddelde tijd van produceren en leveren bij jullie?

• Tomba
  • Nu online

Tomba

De eerste 1000 kilometer zitten er op! (vooruit 993 dan ;) )
Volgens de Boardcomputer is het verbruik 15,4 kWh/100km, via Spritmonitor zit ik op 16,46 kWh/100km. Ik rij in principe meerendeel snelweg, 105km/u op de ACC.
Valt me redelijk mee, benieuwd hoeveel beter het kan worden als t weer wat verbeterd :)

• Urano
Limitted schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:36:
Deze week wordt die van mij geproduceerd. Wat was ongeveer de gemiddelde tijd van produceren en leveren bij jullie?
Ik kreeg 7 februari de update dat de auto gebouwd zou worden. 12 februari de update dat de auto naar Nederland zou komen.

Nog geen verdere update gehad.
Verwacht nog zo'n 2 weken te moeten wachten om de auto op te halen.

• maussie95
Limitted schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:36:
In de week van 27 januari werd hij geproduceerd (ik kreeg een mailtje over begin van de bouw op 29 januari). 4 februari kreeg ik de melding dat hij onderweg was naar Nederland. 11 februari kreeg ik de melding van de dealer dat hij vanaf 17 februari opgehaald kan worden.

Vanaf de productie dus zo'n 3 weken.

• Limitted
Urano schreef op maandag 17 februari 2020 @ 11:25:
[...]

Ik kreeg 7 februari de update dat de auto gebouwd zou worden. 12 februari de update dat de auto naar Nederland zou komen.

Nog geen verdere update gehad.
Verwacht nog zo'n 2 weken te moeten wachten om de auto op te halen.
Neem aan dat hij dan nu in NL staat, waarom hebben ze dan 2 weken nodig om te leveren? Poets en afleverbeurt bij een nieuwe auto? Het is toch een gloednieuwe auto dan is hij toch al klaar lijkt mij.

Ben gewoon wat ongeduldig nu het zo dichtbij komt 7(8)7

• Urano
@Limitted

Dat vraag ik me ook af....
Mijn post is gebaseerd op de ervaringen die ik hier lees.

Voor mij kan het niet snel genoeg gaan.
Dat oppoetsen wil ik met alle liefde zelf doen O-)

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb al weken geleden aangegeven dat de mijne niet gepoetst hoeft te worden (en geen doek bij aflevering). Doe het liever zelf. :p

• Whis!
  • Niet online
Update van de dealer:
Besteld op 29 november, productiedatum week 11 en leverering week 14. Een dikke maand wachten dus nog..

Iemand hier ervaring met het toevoegen van opties na contractondertekening/enkele weken vóór de productie?

• Markie001
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20:32
Ik heb de e-golf nu inmiddels alweer bijna een week, en hij rijd echt super!
Mijn woon-werk route bevat helaas geen snelweg en verder gaat de auto ook maar zelden echt grote stukken snelweg afleggen.
Gemiddelde verbruik van de afgelopen week is een kleine 13kwh/100km.
Op een volle accu rij ik momenteel ongeveer 250km.
Valt mij allemaal erg mee.

• trippelb
O dat is erg netjes! Heb je een warmtepomp?

• DeGroteMuis
Whis! schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:00:
Update van de dealer:
Besteld op 29 november, productiedatum week 11 en leverering week 14. Een dikke maand wachten dus nog..

Iemand hier ervaring met het toevoegen van opties na contractondertekening/enkele weken vóór de productie?
Nee, geen ervaring met wijzigingen na tekenen. Gewoon de verkoper vragen naar de mogelijkheden lijkt me het snelste. Zo lang de productieplanning nog niet vastligt kan je wellicht nog schuiven. Geen idee hoe ver vooruit Volkswagen de JIT aanlevering van alles plant en hoe flexibel ze (willen) zijn.

Als het niet lukt, is er misschien achteraf nog wel wat mogelijk, als dealeroptie? Hangt natuurlijk af van de optie. Een andere kleur wordt lastiger, maar de dealer kan wel het nodige achteraf inbouwen (kan wel iets duurder zijn wellicht).

Nog steeds week 14 als leverweek gepland? Die van mij is 2 december besteld bij VW. Ik kreeg vandaag te horen dat de eGolf nu pas week 17 bij de dealer verwacht wordt. Als begin week 17, dan levering eind week 18, anders week 20 ivm meivakantie in week 19. Hopelijk wordt de volgende verschuiving in de planning eentje naar voren in plaats van nog later...

• Markie001
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20:32
trippelb schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:52:
O dat is erg netjes! Heb je een warmtepomp?
Ja er zit wel een warmtepomp in

• Whis!
  • Niet online
DeGroteMuis schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:59:
[...]

Nee, geen ervaring met wijzigingen na tekenen. Gewoon de verkoper vragen naar de mogelijkheden lijkt me het snelste. Zo lang de productieplanning nog niet vastligt kan je wellicht nog schuiven. Geen idee hoe ver vooruit Volkswagen de JIT aanlevering van alles plant en hoe flexibel ze (willen) zijn.

Als het niet lukt, is er misschien achteraf nog wel wat mogelijk, als dealeroptie? Hangt natuurlijk af van de optie. Een andere kleur wordt lastiger, maar de dealer kan wel het nodige achteraf inbouwen (kan wel iets duurder zijn wellicht).

Nog steeds week 14 als leverweek gepland? Die van mij is 2 december besteld bij VW. Ik kreeg vandaag te horen dat de eGolf nu pas week 17 bij de dealer verwacht wordt. Als begin week 17, dan levering eind week 18, anders week 20 ivm meivakantie in week 19. Hopelijk wordt de volgende verschuiving in de planning eentje naar voren in plaats van nog later...
Ik heb de vraag wat betreft het aanpassen bij de dealer neergelegd. :)

Exacte woorden over de levering, en uitleg waarom ik geen toegang heb tot een honeymoonnet/portaal-achtige omgeving:

"De e-Golf wordt daadwerkelijk in week 11 gebouwd. (dus over 3 weken)
Wij verwachten de Golf dan ongeveer in week 14 hier binnen.
Honeymoon werkt bij ons niet altijd optimaal en daarom willen wij eerst dat het 100% goed is."

• ThaddeusX
Ik heb mijn e-Golf vanochtend opgehaald!

Ik ben er super blij mee. Ik moet alleen ff kijken hoe ik het beste ermee kan rijden.

Gebruiken jullie de B of de B1,2 en 3 modus pedaal? Als een auto voor mij staat remt het niet volledig volgens mij. Ik moet alsnog handmatig remmen. Ik heb het standaard op B.

Teveel toeters en bellen jeejtje mina :)

En hebben jullie ACC standaard aan of uit?

• dannzyx
ThaddeusX schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:45:

Ik ben er super blij mee. Ik moet alleen ff kijken hoe ik het beste ermee kan rijden.

Gebruiken jullie de B of de B1,2 en 3 modus pedaal? Als een auto voor mij staat remt het niet volledig volgens mij. Ik moet alsnog handmatig remmen. Ik heb het standaard op B.

Ik zet 'm altijd in B als ik binnen de bebouwde kom rij. De auto gaat dan uiteraard niet automatisch remmen als er een auto voor je staat.
Op de snelweg rij ik bijna altijd in z'n D en op ACC, heb tot nu toe geen file gehad dus zou ook niet weten of de auto volledig remt als de voorligger ook remt.

Je kunt het er het beste mee leren rijden door te rijden, kom je er vanzelf achter wat het efficiëntste is.

dannzyx wijzigde deze reactie 18-02-2020 14:07 (38%)

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Binnen de bebouwde kom op B3 (zou willen dat ie dat onthield....), op snelweg ACC aan + B. ACC remt bij mij tot voorganger maar is af en toe wel eng haha ;)

• Marcusvanes
  • Laatst online: 21-02 16:30
Markie001 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:06:
Ik heb de e-golf nu inmiddels alweer bijna een week, en hij rijd echt super!
Mijn woon-werk route bevat helaas geen snelweg en verder gaat de auto ook maar zelden echt grote stukken snelweg afleggen.
Gemiddelde verbruik van de afgelopen week is een kleine 13kwh/100km.
Op een volle accu rij ik momenteel ongeveer 250km.
Valt mij allemaal erg mee.
ik heb de auto nu twee weken, wat een genot!
Rijd er gemiddeld 17/18 kwh mee en kom nooit zo laag uit?? geef wel eens beetje gas maar race ook niet echt. & heb de warmtepomp, wel de 17 inch velgen.
Gebruik wel alleen stoelverwarming.

Maar wel bijzonder dat sommige zo laag kunnen zitten.

• RonaldPr
Sinds gisteren krijg ik weer eens geen verbinding via We-Connect, hebben daar meer mensen last van?

Volgens mij kunnen ze het beter We-Connect af en toe als je geluk hebt noemen...

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-02 16:17
Bij mij werkt we connect al sinds 10 februari niet meer. In de bijna 3 jaar dat ik 'm heb, heb ik dit al vaker gehad. Elke keer herstelt het zichzelf op een gegeven moment weer, maar het is heel vervelend. Want je kan bijvoorbeeld niet de actuele batterijstatus zien.

• ThaddeusX
Maakt iemand nog gebruik van de “mijn volkswagen” app? Ik kan de kenteken niet toevoegen, vaag.

• bor7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 21:23
Yes, mijn e-golf is er:

14 november getekend, zou week 8 leveren worden, toen werd het week 11, nu opeens is tie er...
morgen even afspreken wanneer ik hem ga halen

• Rctworld
Marcusvanes schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:42:
[...]

ik heb de auto nu twee weken, wat een genot!
Rijd er gemiddeld 17/18 kwh mee en kom nooit zo laag uit?? geef wel eens beetje gas maar race ook niet echt. & heb de warmtepomp, wel de 17 inch velgen.
Gebruik wel alleen stoelverwarming.

Maar wel bijzonder dat sommige zo laag kunnen zitten.
Is bij mij ook geen pijl op te trekken. Heenweg vandaag 15,8 over 45KM met 60 gemiddeld, terugweg 20,7 over 49KM met 67 gemiddeld. Tussendoor nog klein stukje binnenstad was 13,9 gemiddeld. Alles op Eco stand en met klimaat controle op 20,5 op handmatig 1 streepje qua power en A/C uit.

Voordat discussie warmtepomp weer op popt: Volgens de boordcomputer was de potentiële range winst bij het volledig uitschakelen van de klimatisering 1-2KM.

Wat ik vermoed is dat de E-Golf erg gevoelig is voor luchtweerstand. Heen was tijdens spits met overal om mij heen auto's die de wind breken en stukje start stop in de file. Terugweg was redelijk lege weg met behoorlijke tegenwind.

Verder vermoed ik dat veel mensen door de ACC onbewust langzamer rijden dan ingesteld en daardoor natuurlijker met het verkeer meerijden. Bij een normale cruise control verwissel ik direct van baan als ik mensen nader.

Gebruik ACC met D2 en 3 en hij het nemen van een afrit soms B. Gaan de remlichten nu wel of niet aan? Ik had twee toeterende mensen achter mij waarvan ik bij één minimaal het idee had dat ze schrokken dat ik hard afremde zonder indicatie. Behoeft sowieso enige gewenning om soepel te rijden met D3 en B.
Tomba schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:33:
[...]

Binnen de bebouwde kom op B3 (zou willen dat ie dat onthield....), op snelweg ACC aan + B. ACC remt bij mij tot voorganger maar is af en toe wel eng haha ;)
Remt inderdaad volledig en blijft zeker spannend. Houd mijn voet bij de rem en zet de afstand in de file wat langer.

Volgens mij is de reden dat het niet onthouden wordt vanuit veiligheid / voorspelbaarheid. Als de accu vol is werkt regeneratief remmen volgens de handleiding niet. Daarom staat er ook dat je bovenop een berg nooit vol moet laden omdat je remschijven dan al het werk moeten doen... Je moet het maar bedenken ;)

Datzelfde zou kunnen gelden voor sneeuw en ijs. Dan zou een B stand er wellicht voor kunnen zorgen dat je wielen blokkeren. Door het telkens te resetten blijft het een bewuste handeling van de bestuurder en reken je er niet standaard op...

Maarja dat zijn mijn 2 centen :P

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23-02 16:17
Wind heeft zeker invloed op de actieradius. Regen ook!

• CBfox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23:04
De wind heeft inderdaad veel invloed. Windkracht 5bft is ±35km/h, 6bft is ±45km/h. Als je dit als tegenwind hebt en je rijdt zeg 100km/h dan moet de auto werken alsof hij 135kn/h rijdt. En dat kost meer stroom. Dit geldt ook natuurlijk ook voor een benzine auto.
Ik reed met mijn benzine auto zondag met de storm in de rug 1:16 en terug tegen de storm in 1:12, bij 100km/h.

• sjorremans
Ik rij zelf eigenlijk altijd in B stand, op de snelweg en binnendoor. Moet zeggen dat het voor mij niet heel lang duurde om daar aan te wennen. Nu zo'n 1700km verder en ik weet niet beter meer :+

Wat betreft het verbruik, het waait de laatste weken ook wel erg hard constant. Merk zelf ook dat wind tegen enorme impact heeft op het verbruik. Je hoeft dan echt niet harder dan 110 km/h te gaan rijden aangezien de kilometers er dan echt af vliegen haha.

@CBfox
Nu valt het ook veel meer op vind ik en let ik veel meer op de kilometers dan ik met mijn Opel Astra deed die ik hier voor had. Komt ook omdat het +/ 200km bereik is tegenover 800 wat ik haalde met mijn Opel Astra.

• ThaddeusX
sjorremans schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 08:43:
Ik rij zelf eigenlijk altijd in B stand, op de snelweg en binnendoor. Moet zeggen dat het voor mij niet heel lang duurde om daar aan te wennen. Nu zo'n 1700km verder en ik weet niet beter meer :+
Het is mijn tweede dag in de e-Golf.

Het is moeilijk wennen. Ik vind de 1,2 & 3 modus wat makkelijker werken dan de B.

Met B remt het ineens best hard en merk dat mensen achter mij op de snelweg dit niet prettig vinden.

Voor een stoplicht vind ik dit zelfs lastig. Als ik met 50 rijd en over 100 meter is er een stoplicht, kan ik moeilijk precies voor de stoplicht/auto stoppen als ik het in de B zet.

Ik heb of teveel ruimte tussen de wagen voor mij of hij komt zo dichtbij dat ik bang ben en zelf op de rem moet drukken :X

Jammer dat er geen sensor is waardoor het harder remt in z'n B als het een auto voor je detecteerd. Dat had ik wel verwacht eigenlijk 8)7

• Aomi
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21-02 17:15
Nadeel van de B stand vind ik dat wanneer je het gaspedaal loslaat, de remlichten meteen aanspringen. Inderdaad zullen achterliggers dit niet zo prettig vinden.

Ik vind zelf B2 het prettigst rijden.
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True