Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

@Jazco2nd Omdat je gegarandeerd al 1,5% krijgt (welke zelfs mogelijk nog wijzigt, met grootste kans op stijgen), moet je dus rekenen met een bonus van maximaal 0,5% (rente jaarbasis, maar per maand uitgekeerd als rente/12) voor 6 maanden.

En dat staat dan tegenover de €50 die je krijgt als je 20k of meer inlegt icm Sparen23, en die bonus ontvang je al in April, dus 3e maand. En als je valentijn23 gebruikt ook nog eens €70.

Zet je dat tegen elkaar af:
1) Start je met Valentijn23 en Sparen23: stort je 25000 dan krijg je dus in april €120
2) Start je met Welkom zonder Sparen23: stort je 25000, dan krijg je 0,5% extra rente
3) Start je met Welkom met Sparen23, als blijkt dat dat mogelijk is: stort je 25000, 0,5% bonus rente en €50 in april.

Stort je in Februari, dan heb je in augustus (wanneer je ook de bonus direct na ontvangst naar je spaarrekening zet)
1): 25308.69
2): 25251.04
3): 25301,38

Dus verschil is zeker geen honderden euro's.

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 16-02-2023 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:49
Thanks @budjepaul @Get!em ik had mezelf te snel rijk gerekend :+

Enige wat ik dan nog mis is het openen van een en/of spaarrekening en iDeal.. komt vast nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 07:03
Ik heb meegedaan aan de vorige spaaractie. Nadat ik de bonus had ontvangen heb ik de helft van het extra gespaarde bedrag op 2 februari er weer van af gehaald.

Maar nu is er weer een spaaractie. Mag je daar aan meedoen als je al hebt meegedaan aan de vorige? De actievoorwaarden van de Sparen23 actie zijn niet helemaal duidelijk:

"[De deelnemer moet] in de periode van 1 februari 2023 t/m 31 maart 2023 het saldo op de rekeningen waarvan de klant houder is, verhoogd hebben".

Wat bedoelen ze nou: wordt het saldo op 31 maart vergeleken met het saldo van 1 februari en moet dat dan minimaal 10.000 (of 20.000) euro hoger zijn? Of moet je ergens tussen 1 februari en 31 maart je saldo hebben opgehoogd met 10.000 (of 20.000) euro, en dat bedrag laten staan?

Want in het eerste geval zou ik de helft die ik had opgenomen weer moeten terugstorten voordat ik mee kan doen aan de nieuwe actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

jack2 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:16:
Ik heb meegedaan aan de vorige spaaractie. Nadat ik de bonus had ontvangen heb ik de helft van het extra gespaarde bedrag op 2 februari er weer van af gehaald.

Maar nu is er weer een spaaractie. Mag je daar aan meedoen als je al hebt meegedaan aan de vorige? De actievoorwaarden van de Sparen23 actie zijn niet helemaal duidelijk:

"[De deelnemer moet] in de periode van 1 februari 2023 t/m 31 maart 2023 het saldo op de rekeningen waarvan de klant houder is, verhoogd hebben".

Wat bedoelen ze nou: wordt het saldo op 31 maart vergeleken met het saldo van 1 februari en moet dat dan minimaal 10.000 (of 20.000) euro hoger zijn? Of moet je ergens tussen 1 februari en 31 maart je saldo hebben opgehoogd met 10.000 (of 20.000) euro, en dat bedrag laten staan?

Want in het eerste geval zou ik de helft die ik had opgenomen weer moeten terugstorten voordat ik mee kan doen aan de nieuwe actie.
Ja, dat mag, ik heb nog niet meegedaan aan deze Sparen23, maar wel aan die van oktober en december, en beide al uitgekeerd gekregen.

En zoals ik het lees (en ook eerder heb gezien), is het inderdaad een meetmoment per 1 februari. Dus je hebt net pech dat jij je saldo 2 februari verlaagd hebt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 15-02-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb met SPAREN23 een spaarrekening geopend (voordat een nieuwe rekening naar WELKOM werd geopend). Toen heb ik zonder na te denken het gehele bedrag naar de WELKOM rekening overgeheveld. Als ik een deel van het geld nu terug zet, zal ik dan alsnog die 50 euro ontvangen of moet ik een nieuwe rekening erbij openen en geld storten?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 07:52

Crakie

I want my board back, Lance

Mijn rekening is geactiveerd, ging best vlot. Moet ik nu wel of niet wachten met mijn pas activeren tot ik een fysiek exemplaar heb? Ik heb een mail gehad die me aanspoort hem te activeren, en die suggereert dat hij dan over 10 dagen in de bus ligt, maar als ik naar activeren ga, staat er dat ik moet wachten tot ik de pas heb ontvangen.

Edit: Vreemd, kan niet inloggen in de app.

[ Voor 6% gewijzigd door Crakie op 15-02-2023 20:45 ]

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Crakie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:30:
Mijn rekening is geactiveerd, ging best vlot. Moet ik nu wel of niet wachten met mijn pas activeren tot ik een fysiek exemplaar heb? Ik heb een mail gehad die me aanspoort hem te activeren, en die suggereert dat hij dan over 10 dagen in de bus ligt, maar als ik naar activeren ga, staat er dat ik moet wachten tot ik de pas heb ontvangen.

Lijkt mij toch echt veiliger om lekker af te wachten totdat je de pas ontvangen hebt. Je wilt niet dat de postbode jouw pas kan gebruiken doordat je hem al geactiveerd hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie

Crakie

RobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:49:
[...]

Lijkt mij toch echt veiliger om lekker af te wachten totdat je de pas ontvangen hebt. Je wilt niet dat de postbode jouw pas kan gebruiken doordat je hem al geactiveerd hebt ;)
True, tenzij ze er pas 1 gaan sturen als je activeert. De procedure is niet duidelijk wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Crakie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:57:
[...]

True, tenzij ze er pas 1 gaan sturen als je activeert. De procedure is niet duidelijk wat mij betreft.
Ik heb die van mij, rekening in januari aangevraagd, in ieder geval pas geactiveerd nadat ik de pas ontvangen had. En als je nu het welkomstpakket (lees: advertentie boekjes) met de post ontvangen hebt zal de pas ook wel snel aankomen. Zelf heb ik ze op dezelfde dag in twee keer uit de brievenbus gehaald. Waarschijnlijk het welkomstpakket op vrijdagmiddag bezorgt en niet meer in de brievenbus gekeken. Zaterdag aan het begin van de middag die er uit gehaald, en later op de middag lag envelop met de pas er in. (Rekening op zaterdag aangevraagd, op dinsdagavond laat (11 uur) mail dat rekening geactiveerd was, zaterdag de pas ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie

Crakie

RobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:08:
[...]

Ik heb die van mij, rekening in januari aangevraagd, in ieder geval pas geactiveerd nadat ik de pas ontvangen had. En als je nu het welkomstpakket (lees: advertentie boekjes) met de post ontvangen hebt zal de pas ook wel snel aankomen. Zelf heb ik ze op dezelfde dag in twee keer uit de brievenbus gehaald. Waarschijnlijk het welkomstpakket op vrijdagmiddag bezorgt en niet meer in de brievenbus gekeken. Zaterdag aan het begin van de middag die er uit gehaald, en later op de middag lag envelop met de pas er in. (Rekening op zaterdag aangevraagd, op dinsdagavond laat (11 uur) mail dat rekening geactiveerd was, zaterdag de pas ontvangen).
Duidelijk, wacht ik lekker op de postbode (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:07
Heeft iemand ooit wat ontvangen van deze actie die liep van 21 september t/m 21 december 2022? Aanmelden kon destijds met de actiecode: 2022CASHBACK.
Ik heb naar mijn weten niets ontvangen...

[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 15-02-2023 23:14 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:20
Wietsee. schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:14:
Heeft iemand ooit wat ontvangen van deze actie die liep van 21 september t/m 21 december 2022? Aanmelden kon destijds met de actiecode: 2022CASHBACK.
Ik heb naar mijn weten niets ontvangen...
Ik ook niet. Maar moet daar wel bij zeggen dat een van de actievoorwaarden was dat je rechtstreeks bericht moest hebben gehad van Openbank over deze actie - dat heb ik niet gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Crakie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:26:
[...]

Duidelijk, wacht ik lekker op de postbode (y)
Mijn betaalpas staat al een 9 dagen zichtbaar in PostNL, maar niet bezorgd. Volgens Openbank is het onderweg uit Spanje. Maar die moet allang bij PostNL zijn, anders zie je geen afbeelding in de app. Ze willen nog geen nieuwe sturen, pas na ruim 2 weken vertraging.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:56
Crakie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:30:

Juiste land en soort identiteitsbewijs gekozen? Komt hier regelmatig voorbij dat men de Spaanse versie op Engels zet en het dan niet lukt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:25
@Crakie: als je de Openbank app start dan staat er rechtsonder een wereldbolletje. Dat zijn de landsettings.

Nederlandse klanten moeten Nederland en Nederlands kiezen, andere instellingen werken niet.

Of zit er soms een 0 (nul) in je legitimatiebewijs:
De letter "o" (of "O") komt niet voor in het Nederlands paspoort nummer. Dus het zal het cijfer "0" ("nul") zijn
bron: LCK in "Openbank.NL"

[ Voor 38% gewijzigd door U123456 op 16-02-2023 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crakie

Crakie

Elandenmelk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:10:
[...]

Juiste land en soort identiteitsbewijs gekozen? Komt hier regelmatig voorbij dat men de Spaanse versie op Engels zet en het dan niet lukt ;)
U123456 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:30:
@Crakie: als je de Openbank app start dan staat er rechtsonder een wereldbolletje. Dat zijn de landsettings.

Nederlandse klanten moeten Nederland en Nederlands kiezen, andere instellingen werken niet.

Of zit er soms een 0 (nul) in je legitimatiebewijs:
[...]
bron: LCK in "Openbank.NL"
Dank, dat was het inderdaad. Ik heb standaard al mijn interfaces in het Engels, dus het kwam niet in me op dat ik iets moest veranderen.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Fysieke betaalpas ontvangen (binnen 4 werkdagen na bevestiging activatie account) en geactiveerd. Wel opvallend dat deze standaard wereldwijd actief is.Alleen Europa standaard zou ik logischer en veiliger vinden. Is ook niet evident dat je kunt aanpassen; het is dat ik wat aan het klikken ben in de interface.

Zijn er nog meer van dit soort dingetjes waar je naar moet kijken?

• RobertMe
  • Nu online
pdukers schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:29:
Fysieke betaalpas ontvangen (binnen 4 werkdagen na bevestiging activatie account) en geactiveerd. Wel opvallend dat deze standaard wereldwijd actief is.Alleen Europa standaard zou ik logischer en veiliger vinden. Is ook niet evident dat je kunt aanpassen; het is dat ik wat aan het klikken ben in de interface.

Zijn er nog meer van dit soort dingetjes waar je naar moet kijken?
Hehe. Die betaalpas heb ik ook meteen alles uit gezet behalve NL, BE, DE. Weet alleen niet hoe andere banken dat doen, of het daar ook wereldwijd is.
Overigens zijn er ook weer notificaties voor. Weet alleen niet of die standaard aan of uit stonden. Maar als het goed is krijg ik nu meteen een notificatie in de app als ik ergens probeer te pinnen terwijl de pas in dat land geblokkeerd is.

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:42
RobertMe schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:36:
[...]

Hehe. Die betaalpas heb ik ook meteen alles uit gezet behalve NL, BE, DE. Weet alleen niet hoe andere banken dat doen, of het daar ook wereldwijd is.
Overigens zijn er ook weer notificaties voor. Weet alleen niet of die standaard aan of uit stonden. Maar als het goed is krijg ik nu meteen een notificatie in de app als ik ergens probeer te pinnen terwijl de pas in dat land geblokkeerd is.
Behalve NL, BE, DE?
Ik heb alleen de optie Europa.

• pdukers
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:36:
[...]

Ik heb alleen ervaring met de Rabobank en daar is de default alleen Europa en kun je volgens mij niet individuele landen uit- of aanzetten. Dat is dan wel weer een plusje voor Openbank.

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Reintje schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:50:
[...]

Behalve NL, BE, DE?
Ik heb alleen de optie Europa.
als je het openklapt kan je het per land blokkeren/deblokkeren. zelfs elk afzonderlijk land in zuid amerika, azie, afrika etc. gaat best ver hoeveel je in kan stellen

edit: wat ik echt onbegrijpelijk vind, ik dat tonen van het saldo. het volledige bedrag blijft daar leuk staan als 'saldo'. pas als je 2 menu'tjes verder openklikt, zie je je 'echte' saldo onder 'beschikbaar' met minuscule lettertjes. echt bizar.

[ Voor 26% gewijzigd door Il 2 op 16-02-2023 18:54 ]

• pdukers
  • Niet online
<overbodig>

[ Voor 95% gewijzigd door pdukers op 16-02-2023 18:54 ]

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:42
Il 2 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:53:
[...]

als je het openklapt kan je het per land blokkeren/deblokkeren. zelfs elk afzonderlijk land in zuid amerika, azie, afrika etc. gaat best ver hoeveel je in kan stellen
Ah gevonden, Thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Fysieke pas nog niet ontvangen, ondanks de "waarschuwing" toch even de pas geactiveerd zodat ik Apple Pay kon instellen. Pas staat nu weer uit. Dit ter info voor degenen die het interessant vinden :)

Verwijderd

Iemand idee wanneer OpenBank overgaat op een NL iban?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 23:13
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:05:
Iemand idee wanneer OpenBank overgaat op een NL iban?
Rond sint-juttemis denk ik

Verwijderd

Dankjewel, daar heb ik wat aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-06-2023

fps

.

[ Voor 101% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:26 ]

• RobertMe
  • Nu online
fps schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:09:
[...]

Waarom zou OpenBank überhaupt over moeten gaan op een Nederlandse iban?
Exact dit. IBAN discriminatie mag niet, dus in theorie maakt het sowieso niet uit. In de praktijk blijkt dat het toch niet altijd zo werkt, en je moet dreigen met aankloppen bij DNB om de IBAN "geaccepteerd" te krijgen. Zoals een paar posts/pagina's terug bij Simyo.

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:08:
[...]

Dankjewel, daar heb ik wat aan!
Het punt is dat de gemiddelde tweaker geen glazen bol heeft, dit soort antwoorden kun je dan verwachten.

Ik denk niet dat Openbank een Nederlandse IBAN krijgt. Het is een Spaanse bank, dus die heeft Spaanse IBANs.
Als jij je mooie ES-nummer niet kunt gebruiken in Nederland kun je een klacht indienen bij de DNB:
https://www.dnb.nl/betale...pa-en-iban-discriminatie/

• fps

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:26 ]

Verwijderd

gerritjan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:17:
[...]

Het punt is dat de gemiddelde tweaker geen glazen bol heeft, dit soort antwoorden kun je dan verwachten.

Ik denk niet dat Openbank een Nederlandse IBAN krijg. Het is een Spaanse bank, dus die heeft Spaanse IBANs.
Als jij je mooie ES-nummer niet kunt gebruiken in Nederland kun je een klacht indienen bij de DNB:
Begrijp het, hier heb ik wat aan. Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:40:
[...]

Begrijp het, hier heb ik wat aan. Dankjewel!
Heb helaas meerdere meldingen moeten maken afgelopen tijd.. wel gelukkig opgelost daarna. Hetzelfde als kunnen betalen via iDeal.. OB heeft dat niet maar Revolut wel en die ontbreekt ook nog weleens in lijstjes bij webshops, daarom heb ik helaas nog steeds mijn Rabobank rekening actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Cheesy schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:38:
Fysieke pas nog niet ontvangen, ondanks de "waarschuwing" toch even de pas geactiveerd zodat ik Apple Pay kon instellen. Pas staat nu weer uit. Dit ter info voor degenen die het interessant vinden :)
Kun je alsnog niet mee betalen, want de pas blokkeren werkt bij Openbank ook door op je Applepay.
Bij Rabo is dit overigens niet zo en is fysieke pas blokkeren en Applepay blokkeren twee aparte acties.

• RobertMe
  • Nu online
Get!em schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:24:
[...]

Kun je alsnog niet mee betalen, want de pas blokkeren werkt bij Openbank ook door op je Applepay.
Bij Rabo is dit overigens niet zo en is fysieke pas blokkeren en Applepay blokkeren twee aparte acties.
Ik heb wel eens gedacht om Openbank Pay (hun eigen op Android dus) te koppelen aan mijn, nu geblokkeerde, Maestro pas, en dan de Mastercard Debit pas in mijn portemonnee als backup. Dan zou ik ook een administratie hebben van wat ik met de app en wat ik met de pas betaal. Maar dat gaat dan waarschijnlijk niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29
gerritjan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:17:
[...]

Ik denk niet dat Openbank een Nederlandse IBAN krijgt. Het is een Spaanse bank, dus die heeft Spaanse IBANs.
Dat kan simpelweg niet. Dan zal ofwel Santander zelf, of openbank een Nederlandse bankvergunning moeten krijgen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 12:48
Il 2 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:20:
[...]

Dat is wel lang, bij mij, ongeveer in dezelfde periode, duurde het 6 dagen na de 10 cent dat ik hoorde dat alles was geregeld.
Aan de telefoon werd aangegeven dat ze geen problemen zagen met de aanvraag en dat ze het gingen regelen. Uurtje later kreeg ik de mail dat de rekening klaar was. Welkom spaarrekening zal nog wel 2 dagen duren.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik snap echt weinig van de bedenker van het aanmeld proces. Ze sturen je naar website én app, maar zolang je niet bent geactiveerd, wordt je direct uitgelogd in de app "Je sessie is verlopen". Dus daar heb je niks aan.

Sterker nog, vriendin heeft dinsdag op "Activeren" kunnen drukken, wordt nog altijd direct uitgelogd.

De grap is dat je dus helemaal nog niet bent geactiveerd. Dat is een verwarrende term. Je hebt al een IBAN, hebt op Activeren gedrukt. Vervolgens kan je nog 2 weken (of langer) wachten tot je werkelijk iets kan?

Dit kan echt wel iets duidelijker natuurlijk..

Maar ach, het is gratis en er is gewoon een echte klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 03:28
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het opvragen van CVV/CVC code? Ik probeer m'n pasje toe te voegen aan Google Pay maar zonder CVC code kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Devrim schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:48:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het opvragen van CVV/CVC code? Ik probeer m'n pasje toe te voegen aan Google Pay maar zonder CVC code kan dat niet.
De CVV kun je via de app opvragen, maar het zit goed verstopt. Ik heb zelf IOS maar verwacht dat dit hetzelfde werkt op Android.

In de app naar betaalpassen gaan en op je betaalpas klikken. Je komt nu in het transactie overzicht. Rechtsboven op de 3 puntjes klikken en in het menu dat verschijnt is er ook een optie "CVV raadplegen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
pdukers schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:55:
[...]

De CVV kun je via de app opvragen, maar het zit goed verstopt. Ik heb zelf IOS maar verwacht dat dit hetzelfde werkt op Android.

In de app naar betaalpassen gaan en op je betaalpas klikken. Je komt nu in het transactie overzicht. Rechtsboven op de 3 puntjes klikken en in het menu dat verschijnt is er ook een optie "CVV raadplegen".
Die optie had ik al gevonden maar krijg een error bij het opvragen. Helpdesk kon me ook niet verder helpen :')

Dacht misschien zijn er hier meer mensen die tegen die probleem aanlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VonPeat
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 23:40
Nog even over die 3 acties die OpenBank nu heeft: Welkom, Sparen23 en Valentijn23.
Ik zit eraan te denken een spaarrekening te openen.

Ik heb gebeld of het mogelijk was 'als echt Hollander' om ze alle drie te combineren! Maar dat kan helaas niet. :+
Twee kan wel: Sparen23 is te combineren met beide andere.

Keus is dus Welkom OF Valentijn23 pakket samen met Sparen23. Daar wilde de persoon aan de telefoon geen antwoord op geven. Dus dat moet je zelf maar uitrekenen. Prima natuurlijk, maar lijkt me ook niet iets waar je geheimzinnig over hoeft te doen.

Ik heb nog gevraagd of rente-op-rente van toepassing is, en dat is (uiteraard) zo.
Dus stel (een voorbeeld), 12 maanden lang 2% per jaar, maandelijks uitgekeerd.. dan heb je uiteindelijk aan het eind van het jaar net iets meer dan 2% rente: effectief 2,02%. Niet heel bijzonder.

Overigens op zich tot nu toe twee keer redelijk positieve ervaring aan de telefoon.

Je bent tweaker of niet, dus even dat omslagpunt uitrekenen.
(Ik kom ook op dezelfde bedragen als die @Get!em even terug uitgerekend had.)

2% ipv 1,5% voor een half jaar.. dat voordeel moet dus groter zijn dan de 70,- die je bij Valentijn krijgt. Percentages worden vooral interessant bij grotere bedragen. Je komt uit op een brake-even punt van ongeveer 28.000,-.

Erboven kan je beter Welkom (half jaar 2%) nemen, eronder beter de 70,- van Valentijn23.

Start 28.000,- na 6 maanden ongeveer gelijk:
  • Welkom + Sparen23: 28.331,50
  • Valentijn23 + Sparen23: 28.331,26
Detail is nog wel dat je voor Valentijn23 minimaal (zo'n 2 maanden) 2000,- op je BETAALrekening moet hebben staan, waar je 0% rente op krijgt. (Maar dan heb je het over 5,- rente oid. wat je misloopt.)

Een voorwaarde bij Sparen23 die ik apart vind (en nog niet gecheckt heb aan de telefoon). Je krijgt de 50,- bonus uitgekeerd medio april. Maar er staat ook:
Je moet minstens 50% van dit verhoogd (spaar)saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 30 september 2023.
Als je dat niet meer zou hebben, schrijven ze die 50,- bonus dan weer af?? Lijkt me vreemd.

Ik hoop dat ik het goed uitgerekend heb.. en voorzover iemand hier überhaupt wat aan heeft!
Ik vond het een leuk puzzeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
VonPeat schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:14:
2% ipv 1,5% voor een half jaar.. dat voordeel moet dus groter zijn dan de 70,- die je bij Valentijn krijgt. Percentages worden vooral interessant bij grotere bedragen. Je komt uit op een brake-even punt van ongeveer 28.000,-.

Erboven kan je beter Welkom (half jaar 2%) nemen, eronder beter de 70,- van Valentijn23.

Detail is nog wel dat je voor Valentijn23 minimaal (zo'n 2 maanden) 2000,- op je BETAALrekening moet hebben staan, waar je 0% rente op krijgt. (Maar dan heb je het over 5,- rente oid. wat je misloopt.)
Belangrijker details lijkt mij dat je bij de een begint met 28k en bij de ander met 30k (28k op spaarrekening en 2k op betaalrekening). Dat bedrag moet je natuurlijk wel beschikbaar hebben.
Een voorwaarde bij Sparen23 die ik apart vind (en nog niet gecheckt heb aan de telefoon). Je krijgt de 50,- bonus uitgekeerd medio april. Maar er staat ook:

[...]

Als je dat niet meer zou hebben, schrijven ze die 50,- bonus dan weer af?? Lijkt me vreemd.
Dat staat gewoon in de voorwaarden:
Als de klant, zodra het overeenkomstige bedrag is betaald, de verbintenis niet nakomt, dan machtigt dit Openbank om het betaalde bedrag van de betaalrekening af te schrijven. Dit geldt ook als de klant geen controle heeft over de niet-nakoming. Het exacte bedrag van de boete wordt berekend door het bedrag van de vergoeding te vermenigvuldigen met de resterende dagen tot aan het einde van de minimale contractduur en dit bedrag te delen door 182 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VonPeat schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 00:14:
Nog even over die 3 acties die OpenBank nu heeft: Welkom, Sparen23 en Valentijn23.
Ik zit eraan te denken een spaarrekening te openen.

Ik heb gebeld of het mogelijk was 'als echt Hollander' om ze alle drie te combineren! Maar dat kan helaas niet. :+
Twee kan wel: Sparen23 is te combineren met beide andere.

Keus is dus Welkom OF Valentijn23 pakket samen met Sparen23. Daar wilde de persoon aan de telefoon geen antwoord op geven. Dus dat moet je zelf maar uitrekenen. Prima natuurlijk, maar lijkt me ook niet iets waar je geheimzinnig over hoeft te doen.

Ik heb nog gevraagd of rente-op-rente van toepassing is, en dat is (uiteraard) zo.
Dus stel (een voorbeeld), 12 maanden lang 2% per jaar, maandelijks uitgekeerd.. dan heb je uiteindelijk aan het eind van het jaar net iets meer dan 2% rente: effectief 2,02%. Niet heel bijzonder.

Overigens op zich tot nu toe twee keer redelijk positieve ervaring aan de telefoon.

Je bent tweaker of niet, dus even dat omslagpunt uitrekenen.
(Ik kom ook op dezelfde bedragen als die @Get!em even terug uitgerekend had.)

[...]

Ik hoop dat ik het goed uitgerekend heb.. en voorzover iemand hier überhaupt wat aan heeft!
Ik vond het een leuk puzzeltje.
Hoe zou je dat kunnen regelen dan? Want die WELKOM is een spaarrekening met 2% rente. Die is daar ook mee geopend. Daar zet ik dus al m’n geld op. Hoe zou ik de code SPAREN23 daar dan alsnog bovenop kunnen gooien? Ik lig niet wakker van 50 euro meer of minder, maar vind het wel interessant te weten hoe dat werkt met al die codes en rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
THE_BASE schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 08:04:
[...]

Hoe zou je dat kunnen regelen dan? Want die WELKOM is een spaarrekening met 2% rente. Die is daar ook mee geopend. Daar zet ik dus al m’n geld op. Hoe zou ik de code SPAREN23 daar dan alsnog bovenop kunnen gooien? Ik lig niet wakker van 50 euro meer of minder, maar vind het wel interessant te weten hoe dat werkt met al die codes en rekeningen.
Het bedrag van deze vergoeding is afhankelijk van de toename van het totale saldo dat de klant heeft op al zijn/ haar rekeningen van Openbank
Emphasis mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Devrim schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:00:
[...]

Die optie had ik al gevonden maar krijg een error bij het opvragen. Helpdesk kon me ook niet verder helpen :')

Zoals eerder genoemd, als mijn pihole of NextDNS met dns filtering aan staat met bepaalde blocking lists, Dan heb ik ook een error. Kijk even of zoiets bij jou van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Devrim schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:00:
[...]

Ik in iedergeval niet. Krijg je wel via SMS een code waarmee de CVV zichtbaar kunt maken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devrim
Get!em schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:09:
[...]

Zoals eerder genoemd, als mijn pihole of NextDNS met dns filtering aan staat met bepaalde blocking lists, Dan heb ik ook een error. Kijk even of zoiets bij jou van toepassing is.
Ah dat was het ja, zo te zien filtert mijn AdGuard Home "wup.openbank.com" er uit. Tijdelijk even uitzetten en het werkt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Volgens mij heeft Openbank last van een storing. Bij Thuisbezorgd verschijnt de "Openbank authorisatie" pagina niet in het iframe van de betaalpagina nadat de creditcardgegevens zijn verstuurd. Vervolgens verschijnt de authorisatie-notificatie wel op je smartphone, maar als je bevestigd in de app, dan gebeurt er niets op de pagina van Thuisbezorgd.

De betalingen staan vervolgens niet in het Openbank-overzicht, maar ik ben er niet helemaal gerust op dat het geld niet is afgeschreven; een nadeel van Openbank is het ondoorzichtige en soms vertraagde transactieoverzicht. Dus ik moet nog even afwachten.

Ik heb inmiddels met een andere bank kunnen betalen. Maar ik merk wel hoe weinig marktaandeel Openbank heeft: Geen statuspagina of Nederlandse twitterpagina waarop de storing wordt erkend. Nu weet ik uit ervaring dat het de volgende keer wel weer gewoon werkt, maar als het de Rabobank zou zijn, dan zou er een artikel op de frontpage komen over een storing.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
Sando schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:40:
Volgens mij heeft Openbank last van een storing. Bij Thuisbezorgd verschijnt de "Openbank authorisatie" pagina niet in het iframe van de betaalpagina nadat de creditcardgegevens zijn verstuurd. Vervolgens verschijnt de authorisatie-notificatie wel op je smartphone, maar als je bevestigd in de app, dan gebeurt er niets op de pagina van Thuisbezorgd.

De betalingen staan vervolgens niet in het Openbank-overzicht, maar ik ben er niet helemaal gerust op dat het geld niet is afgeschreven; een nadeel van Openbank is het ondoorzichtige en soms vertraagde transactieoverzicht. Dus ik moet nog even afwachten.

Ik heb inmiddels met een andere bank kunnen betalen. Maar ik merk wel hoe weinig marktaandeel Openbank heeft: Geen statuspagina of Nederlandse twitterpagina waarop de storing wordt erkend. Nu weet ik uit ervaring dat het de volgende keer wel weer gewoon werkt, maar als het de Rabobank zou zijn, dan zou er een artikel op de frontpage komen over een storing.
Ik heb zelf nog nooit hier problemen mee gehad. En als er verder geen één van onze mede-Tweaker is die dit heeft gemeld, waarom is het dan logisch om aan te nemen dat er sprake is van een algemene storing?

Met welke pas was het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 07:37:

[...]

Dat staat gewoon in de voorwaarden:

[...]
Ik vind de voorwaarden niet helemaal helder wat betreft "Je moet minstens 50% van dit verhoogd (spaar)saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 30 september 2023."

Als ik nu 30k op de spaarrekening zet zou je verwachten dat ik dus minimaal 15k moet aanhouden tot 30 september. Als ik op 26 maart nog eens 20k stort, dan zou je volgens de voorwaarden 50% van 50k = 25k moeten aanhouden tot 30 september :?

Stel dat ik die 20k nodig heb in augustus, dan zou ik zwart/wit gezien niet meer aan de voorwaarden voldoen, terwijl ik in basis er wel aan zou voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonPeat
Heel soepel werkt het niet bij ze.. of dat specifiek nu is kan ik niet aangeven.
Sinds vrijdag probeer ik een rekening te openen bij ze. Zondagavond kreeg ik een mail:
We hebben gemerkt dat je het identificatieproces niet hebt afgerond. Het is heel eenvoudig! Je hoeft alleen maar een overboeking te doen van je huidige bank naar je nieuwe Openbank-rekening.
Met in de mail tags van: 100% Digitaal en 24/7 bereikbaar!

Ik heb teruggestuurd:
Wij hebben gemerkt dat u het toch nog niet helemaal 100% digitaal voor elkaar heeft!
Deze overboeking heeft twee dagen geleden al plaatsgevonden.
In afwachting tot uw systeem het allemaal verwerkt heeft,
:+

Begrijpelijk dat het 'weekend' is, maar stuur dan zelf geen 'bijdehand' mailtje dat je op de klant wacht en het zelf 100% digitaal op orde hebt.

En dan geautomatiseerd mailtje terug:
Dank voor je vraag. (was geen vraag maar reactie.) 24/7 bereikbaar, maar op zondag niet, per e-mail!. Hoe 100% digitaal en 24/7 is dat dan.

Voor hun credit, ze hebben uiteindelijk wel zondagavond nog geantwoord per email! "Dat ze er naar gaan kijken en ik bericht krijg als alles in orde is".

Naja we wachten het maar even af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
VonPeat schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:38:
Heel soepel werkt het niet bij ze.. of dat specifiek nu is kan ik niet aangeven.
Sinds vrijdag probeer ik een rekening te openen bij ze. Zondagavond kreeg ik een mail:

[...]

Met in de mail tags van: 100% Digitaal en 24/7 bereikbaar!

Ik heb teruggestuurd:

[...]

:+

Begrijpelijk dat het 'weekend' is, maar stuur dan zelf geen 'bijdehand' mailtje dat je op de klant wacht en het zelf 100% digitaal op orde hebt.

En dan geautomatiseerd mailtje terug:
Dank voor je vraag. (was geen vraag maar reactie.) 24/7 bereikbaar, maar op zondag niet, per e-mail!. Hoe 100% digitaal en 24/7 is dat dan.

Voor hun credit, ze hebben uiteindelijk wel zondagavond nog geantwoord per email! "Dat ze er naar gaan kijken en ik bericht krijg als alles in orde is".

Naja we wachten het maar even af. :)
Beetje spijkers op laag water zoeken, vindt je niet?
Die email die je op zondag gekregen hebt is gewoon een geautomatiseerde email. Verder snap ik ook niet wat daarbij nu je punt is m.b.t. 100% digitaal. Een email is niet digitaal genoeg? Of het feit dat het geautomatiseerd is is niet digitaal genoeg?

Ik vind het eerder verbazingwekkend dat je op de mail "kon" antwoorden en het geen noreply adres is (wat uiteraard nog steeds een bestaand adres zal zijn). En dat je, zelfs op zondag, een reactie kreeg.
Vergelijk dat met de Rabobank die op zaterdag een rekening blokkeren en op maandag de eerste gelegenheid is dat ze er zelf naar kijken of dat je contact kunt opnemen. En dat gaat dan over een geblokkeerde rekening waardoor je niet bij je geld kunt. I.p.v. wat onbenulligheden in een aanmeldproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonPeat
Geldt eerder voor jou, over spijkers en laag water. Ik deel mijn beleving en ervaring met ze. Die op zich tot nu toe steeds redelijk positief is.

Het is grappig dat ze 100% digitaal en 24/7 bereikbaar zijn, maar niet per e-mail op zondag.

Mijn reactie naar hun was ook grappig bedoeld, dat snappen ze ook wel. En ik geef aan dat ik het ook rustig afwacht.

Mijn enige punt is dat het niet helemaal 100% soepel voor elkaar hebben. Dat is (tot nu toe) niet meer dan vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Niet 100% soepel inderdaad. Ik kreeg net een sms dat de elektronische handtekening verstuurd is.
Die heb ik afgelopen zaterdag ontvangen, tegelijk met de pinpas _O-
Gelukkig dit topic voor e.e.a. aan informatie en soortgelijke berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik dacht slim te zijn door de elektronische handtekening te veranderen door een zelf gegenereerd nummer. Dan is de op papier verstuurde nummer nl. waardeloos aangezien ik het nieuwe nummer alleen in mijn eigen keepass vault heb opgeslagen.

Krijg ik nu een SMS dat de nieuwe handtekening per post verstuurd zal worden 8)7

Wat is nu echt het nut van het zelf kunnen veranderen?
//edit: enige dat ik kan bedenken is het scenario dat je nummer gelekt is en het je direct wilt vervangen.

[ Voor 25% gewijzigd door pdukers op 20-02-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Givati
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-10 22:30
Ik raak overzicht beetje kwijt. Ik heb 2 weken terug een rekening geopend en tijdje niet naar omgekeken. Vanochtend vroegen ze opnieuw om identificatie te sturen en binnen uur is er een "Open betaalrekening" geactiveerd. Ik dacht dat ik de "Welkom Spaarrekening" had aangevraagd maar weet het niet meer zeker. Nu kan ik qua sparen alleen de Open variant aanvragen. Ik wil echter die met 2% rente (eerste 6 maanden).

Moet ik nu dag wachten of alsnog de "Open Spaarrekening" aanvragen die dan omgezet kan worden naar de Welkom Spaarrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Givati schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:19:
Moet ik nu dag wachten of alsnog de "Open Spaarrekening" aanvragen die dan omgezet kan worden naar de Welkom Spaarrekening?
Ja die komt morgen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Elandenmelk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:58:
waarom is het dan logisch om aan te nemen dat er sprake is van een algemene storing?
Ik zit bij veel banken. Het is een soort hobby. Ik ben dan ook het grote gratis bankentopic begonnen.

De autorisatiepagina die niet kan worden geladen wordt verzorgd door de bank, in dit geval Openbank, niet de payment processor.

Ik kom vaak bij verschillende banken fouten tegen bij iets wat altijd goed gaat. Dan probeer ik het een tweede keer, en als het dan precies zo fout gaat, dan probeer ik het met een andere bank. Als dat vervolgens goed gaat, dan is er in mijn persoonlijke ervaring in 100% van de gevallen een storing die door de bank zelf of door Tweakers genoemd wordt, of door iemand die ik ken kan worden gereproduceerd.

Veel mensen, en ik zelf ook, hebben geen zin om de moeite te nemen om het te melden, want in 95% van de gevallen is het probleem de volgende dag alweer opgelost. En dat was nu ook zo.

Ik vind het jammer dat Openbank geen Nederlands twitteraccount heeft terwijl het zich wel op de Nederlandse markt richt. Althans, ik kon het niet vinden.
Met welke pas was het?
Mastercard.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
Sando schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:58:
[...]

Ik zit bij veel banken. Het is een soort hobby. Ik ben dan ook het grote gratis bankentopic begonnen.

De autorisatiepagina die niet kan worden geladen wordt verzorgd door de bank, in dit geval Openbank, niet de payment processor.

Ik kom vaak bij verschillende banken fouten tegen bij iets wat altijd goed gaat. Dan probeer ik het een tweede keer, en als het dan precies zo fout gaat, dan probeer ik het met een andere bank. Als dat vervolgens goed gaat, dan is er in mijn persoonlijke ervaring in 100% van de gevallen een storing die door de bank zelf of door Tweakers genoemd wordt, of door iemand die ik ken kan worden gereproduceerd.

Veel mensen, en ik zelf ook, hebben geen zin om de moeite te nemen om het te melden, want in 95% van de gevallen is het probleem de volgende dag alweer opgelost. En dat was nu ook zo.

Ik vind het jammer dat Openbank geen Nederlands twitteraccount heeft terwijl het zich wel op de Nederlandse markt richt. Althans, ik kon het niet vinden.

[...]

Mastercard.
Oké, bedankt voor toelichting! Ik denk ook dat de meerderheid zoiets niet meldt, zou ik ook niet doen. Maar dan nog vind ik het wel erg van de hak op de tak om het gelijk tot een algemene storing te verklaren.

Ze hebben wel een algemene twitter account in het Engels, maar ik zie bij de replies dat ze ook berichten in het Nederlands hebben beantwoord.

Ik ben zelf overigens ook fan van veel accountjes, volgens mij veel van de actieve gebruikers hier _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Elandenmelk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:12:
Maar dan nog vind ik het wel erg van de hak op de tak om het gelijk tot een algemene storing te verklaren.
Dat moest ik twee keer lezen! :P
"Van de hak op de tak (springen)" betekent "telkens een nieuw onderwerp aansnijden", en dat deed ik niet. Ik heb het over één onderwerp. En "tot [iets] verklaren" is een contaminatie van "tot [iets] bombarderen" en "[iets] verklaren", en dat betekent niet hetzelfde; het eerste is stellig declareren, wat ik niet doe, en dat tweede is een synoniem voor "uitleggen", wat ik wel doe.

Als je bedoelt dat ik ondanks de uitleg te stellig overkom, dan was dat niet mijn bedoeling. Ik begin mijn reactie met de woorden "Volgens mij heeft Openbank last van een storing", waarna ik uitleg waarom dat volgens mij zo is. "Volgens" betekent hier <woord dat staat vóór degene van wie een mening gegeven wordt>.

Maar goed, misschien had ik me onverhoopt toch onhandig uitgedrukt. :) Gelukkig zijn er tegenwoordig best veel gratis banken, en het is handig om altijd een alternatief bij de hand te hebben!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 17:39
Ik heb per ongeluk de actie "VALENTIJN23" gebruikt (account nog niet geactiveerd). Achteraf gezien had ik eigenlijk de actie "WELKOM" willen gebruiken (welke niet te combineren is). Iemand ervaring met omzetten / annuleren (ik wil dus eigenlijk alleen de Welkom Spaarrekening)?

edit: even gebeld met ze (aanrader!): bleek een verkeerd paspoort nummer te hebben ingevuld, dus aanvraag wordt gecanceld en kan na paar dagen opnieuw indienen. Maar als ik alles goed had gedaan, dan was het nog wel mogelijk geweest om te switchen; dus even bellen als je in zelfde schuitje zit :-)

[ Voor 41% gewijzigd door Mauritssvt op 20-02-2023 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-10 22:09
Elandenmelk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Oké, bedankt voor toelichting! Ik denk ook dat de meerderheid zoiets niet meldt, zou ik ook niet doen. Maar dan nog vind ik het wel erg van de hak op de tak om het gelijk tot een algemene storing te verklaren.

Ze hebben wel een algemene twitter account in het Engels, maar ik zie dat bij de replies ook dat ze berichten in het Nederlands hebben beantwoord.

Ik ben zelf overigens ook fan van veel accountjes, volgens mij veel van de actieve gebruikers hier _/-\o_
Ik heb maar diegene die beetje irrelevant zijn geworden (lees: hogere kosten) maar weg gaan doen, anders blijf ik bezig met mijn IB aangifte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 12:48
Mijn account is geopend en ik kan inloggen via de website. Er is nog wel een handtekeningsleutel onderweg per post.

Kan ik nu direct geld overmaken op de spaarrekening?

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Beneveerg schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:19:
Mijn account is geopend en ik kan inloggen via de website. Er is nog wel een handtekeningsleutel onderweg per post.

Kan ik nu direct geld overmaken op de spaarrekening?
Ja, je kunt direct geld over maken naar het rekeningnummer van de spaarrekening (ook vanaf je huidige bank dus, dat hoeft niet via de OpenBank Betaalrekening te verlopen).

En of de rekening daadwerkelijk actief is kom je vrij makkelijk achter. Boek eens een klein bedrag over :p Maar in principe zal het antwoord daarop "ja" moeten zijn.

Die handtekeningssleutel die per post onderweg os vragen ze maar zelden naar als je bv telefonisch contact opneemt om de identiteit te bevestigen. Nadat mijn rekening geactiveerd was heb ik nog weken op deze sleutel gewacht maar wel gewoon gebruik gemaakt van de rekening (pinnen, aanvragen Mastercard Debit pas, online betalen met de debit pas). Daarvoor is die sleutel dus niet nodig. Die sleutel is echt alleen voor contact met de klantenservice en heel misschien ergens ver weggestopt bij bepaalde acties op de website / in de app om de identiteit echt met zekerheid te bevestigen (i.p.v. alleen gebruikersnaam & wachtwoord in combinatie met de SMS code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
Mauritssvt schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:27:
Ik heb per ongeluk de actie "VALENTIJN23" gebruikt (account nog niet geactiveerd). Achteraf gezien had ik eigenlijk de actie "WELKOM" willen gebruiken (welke niet te combineren is). Iemand ervaring met omzetten / annuleren (ik wil dus eigenlijk alleen de Welkom Spaarrekening)?

edit: even gebeld met ze (aanrader!): bleek een verkeerd paspoort nummer te hebben ingevuld, dus aanvraag wordt gecanceld en kan na paar dagen opnieuw indienen. Maar als ik alles goed had gedaan, dan was het nog wel mogelijk geweest om te switchen; dus even bellen als je in zelfde schuitje zit :-)
Het is ongeveer vanaf 30.000 euro voordeliger om de WELKOM actie te gebruiken ipv de VALENTIJN23 actie. (een half jaar 0,5% extra rente op 30k is 75 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fps

fps

.

[ Voor 99% gewijzigd door fps op 28-06-2023 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
fps schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:32:
[...]

Heb je niet een nieuwe handtekeningcode aangevraagd in plaats van het te wijzigen? Ik heb mijn handtekening in het verleden enkele keren veranderd, maar nog nooit een brief ontvangen met mijn nieuwe code.
Volgens mij toch een wijziging. Eerst een pagina waar ik tweemaal het nieuwe nummer moest intikken. En dan op een volgende pagina ter bevestiging 4 posities van het oude nummer.

We gaan het zien. Vandaag krijg ik volgens de postnl app weer post van Openbank.

//edit: dat is het informatiepakket en niet de handtekening. Wel grappig al die post van een bank die adverteert met 100% digitaal :+ Wel mooie folders, trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door pdukers op 21-02-2023 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Ik heb recentelijk een OpenBank rekening geopend vanwege de welkomstactie met 2% spaarrente. Maar tot nu twijfel ik of ik mijn geld wil stallen bij deze partij. Mijn twijfelpunten zijn:
1. Je paspoortnummer is je gebruikersnaam. Wie heeft dat verzonnen? Dat is toch raar.
2. Je kan inloggen met een paspoortnummer (geen geheim) en een vier cijferige code. Vier cijfers als beveiliging. Waarom kan ik niet gewoon een veilig wachtwoord instellen of inloggen door een QR code te scannen met mijn mobiel?
3. Als ik een overboeking doe, moet ik een bevestiging insturen met een SMS. SMS authenticatie is niet veilig!

Bovenstaande punten zorgen ervoor dat ik OpenBank waarschijnlijk ga overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:41
Azer schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:30:
Ik heb recentelijk een OpenBank rekening geopend vanwege de welkomstactie met 2% spaarrente. Maar tot nu twijfel ik of ik mijn geld wil stallen bij deze partij. Mijn twijfelpunten zijn:
1. Je paspoortnummer is je gebruikersnaam. Wie heeft dat verzonnen? Dat is toch raar.
2. Je kan inloggen met een paspoortnummer (geen geheim) en een vier cijferige code. Vier cijfers als beveiliging. Waarom kan ik niet gewoon een veilig wachtwoord instellen of inloggen door een QR code te scannen met mijn mobiel?
3. Als ik een overboeking doe, moet ik een bevestiging insturen met een SMS. SMS authenticatie is niet veilig!

In Spanje is dit blijkbaar allemaal normaal, dus zodoende.
Maar zolang je dit niet van de daken schreeuwt lijkt het me wel wat mee te vallen.
Groter risico blijft wat mij betreft toch nog steeds dat je telefoon kwijtraakt en deze niet goed hebt beveiligd, waar dan de app van Openbank op staat en je ook met 4 cijfers in kunt.
Iets wat met zowat elke bank grote risico's kent.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is een enkele spaarrekening te sluiten? Ik zie daar in de app geen optie voor, dus wellicht even bellen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:28
THE_BASE schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:40:
Weet iemand of het mogelijk is een enkele spaarrekening te sluiten? Ik zie daar in de app geen optie voor, dus wellicht even bellen…
Inderdaad is opzeggen nog omslachtiger dan aanmelden bij Openbank. Inderdaad bellen maar.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk

Bijv. Rabo en ING hebben toch ook een cijfercode om in te loggen (wanneer eenmaal je app is geconfigureerd via web, etc.). Bij Rabo zijn het vijf cijfers.

Het is mij overigens al overkomen dat ik mezelf had uitgelogt en weer volledig opnieuw moest inloggen: ik wist m'n inlogcode niet meer en die werd na drie keer geblokkeerd. Bij Rabobank is het mij nog nooit overkomen dat de toegangscode werd geblokkeerd na een paar foutieve pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonPeat

Die zaken vielen mij ook op. En zo nog wel meer de afgelopen dagen.
Vorige week heb ik twee accounts willen aanmaken. Eentje bij DeGiro voor aandelen en eentje bij Openbank.nl. voor sparen. Ja het is wat anders, maar die eerste was direct geregeld. Openbank is nog steeds niet geregeld. Paar keer bellen in het begin en elke dag mailtjes van semi-automatische systemen.
Paar keer opnieuw documenten uploaden: paspoort wel drie keer. App die vastloopt, websitedeel dat niet op mobiel werkt.

Na het paspoort gebeuren nu jaarcijfers voor de zoveelste keer. Elke keer vragen ze weer om 'dezelfde' documenten maar dan is het opeens toch niet genoeg? Het is me niet duidelijk. En om die te uploaden kom je weer in een scherm waar je ook weer je paspoort moet uploaden. (Ik snap dat documenten nodig zijn en het is goed dat ze die checks doen).

Ik geloof best dat het een betrouwbare partij is en dat ze hun best doen hoor. Voordat mensen zich hier weer aangevallen voelen en vinden dat ik spijkers op laag water zoek: Ik deel mijn ervaring en die vind ik tot nu toe niet geweldig. Het zijn te veel kleine dingetjes die op zichzelf misschien niet verkeerd zijn. Ik zal wel een verdacht persoon zijn >:)

Ter info ik heb ervaring met ING, ABN, Rabo, VISA en ook rekeningen bij N26, Revolut, tot voor kort BinckBank, MoneyYou (en in het verleden bunq, toen ze nog leuk waren). Noem het een hobby :) Al die processen verliepen prima. Ik heb genoeg leningen, hypotheken etc afgesloten in mijn leven om enige ervaring te hebben met waar het soepel loopt en welke documenten benodigd zijn.

Voor anderen is het misschien prima, en dat is mooi.

Nu lees ik ook:
Inderdaad is opzeggen nog omslachtiger dan aanmelden bij Openbank.
Ben wel benieuwd naar die ervaring.

Ik denk dat dit voor mij een gepasseerd station is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jammer dat je bij Openbank de actuele rente van je spaarrekening en het opgebouwd bedrag niet terug kan zien. Hopelijk voegen ze dit op een gegeven moment nog toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik heb een rekening geopend 3 weken geleden maar tot 4x toe de mail gehad dat de identificatie is mislukt en of ik opnieuw een foto van mijn ID wil uploaden. Hij voldoet aan de regels (randen zichtbaar, geen schittering, etc), met / zonder watermerk van KopieID (wat ze zelf aangeven dat goedgekeurd is), maar keer op keer vinden ze hem niet goed. Volgens de klantenservice moest ik hem mailen naar documenten@openbank.com maar die lijkt ook afgekeurd.

Een vraag naar info@openbank.com met de reden waarom werd beantwoord met 'hij is helaas wederom afgekeurd, probeer het opnieuw'. Dat heb ik nu voor de 4e en laatste keer gedaan. Als ie weer afgekeurd wordt mogen ze die €70 lekker zelf houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hoe lang duur boeken vanaf de spaarrekening (geen betaalrekening) naar je oude betaalrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Elandenmelk schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:58:
[...]

Bijv. Rabo en ING hebben toch ook een cijfercode om in te loggen (wanneer eenmaal je app is geconfigureerd via web, etc.). Bij Rabo zijn het vijf cijfers.

Het is mij overigens al overkomen dat ik mezelf had uitgelogt en weer volledig opnieuw moest inloggen: ik wist m'n inlogcode niet meer en die werd na drie keer geblokkeerd. Bij Rabobank is het mij nog nooit overkomen dat de toegangscode werd geblokkeerd na een paar foutieve pogingen.
Ik heb het hier over inloggen via een web-browser. Wat je vanaf elk apparaat kan doen. Dus dit apparaat is niet vooraf gekoppeld. Dan is vier cijfers echt niet veilig genoeg. Ik heb besloten mijn OpenBank rekening voorlopig niet te gebruiken. Naar mijn mening zijn ze qua beveiligingsniveau gewoon geen serieuze bank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Trank00l schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:14:
Jammer dat je bij Openbank de actuele rente van je spaarrekening en het opgebouwd bedrag niet terug kan zien. Hopelijk voegen ze dit op een gegeven moment nog toe.
Actuele rente staat gewoon op de openbare pagina van de Spaarrekening
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

En opgebouwde rente, is dat echt relevant? Je krijgt t elke maand uitgekeerd op de dag van openen. En dus niet zoals bij traditionele banken als jaarafrekening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Azer schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:29:
[...]

Ik heb het hier over inloggen via een web-browser. Wat je vanaf elk apparaat kan doen. Dus dit apparaat is niet vooraf gekoppeld. Dan is vier cijfers echt niet veilig genoeg. Ik heb besloten mijn OpenBank rekening voorlopig niet te gebruiken. Naar mijn mening zijn ze qua beveiligingsniveau gewoon geen serieuze bank.
Je krijgt bij inloggen vanaf een nieuw apparaat/browser direct een pushmelding op je telefoon.

Bovendien kun je in je beveiligingsinstellingen aanpassen dat je voor alle acties (overboekingen) een sms nodig hebt, of zelfs je beveiligingscode/electronische handtekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

mrmrmr schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:48:
Hoe lang duur boeken vanaf de spaarrekening (geen betaalrekening) naar je oude betaalrekening?
Ik neem aan dat je overboeken bedoelt, van de Openbank Spaarrekening naar een willekeurige andere europese / nederlandse betaalrekening?

In veel gevallen moet je rekening houden met de "oude" transactietijden en afhankelijk van de hoogte van het bedrag nog een dag extra. Er zijn ondertussen steeds meer Instant Payment transacties, maar toch ook vaak gelimiteerd op een maximum bedrag.
Oude transactietijden zijn: alleen op (spaanse) (bank) werkdagen.
Transactie voor 12u smiddags = eind van de middag overgeboekt, na 12 uur, is eerstvolgende werkdag eind van de ochtend.
Bij hogere bedragen kan er een extra werkdag tussen zitten.

Bij weekenden/feestdagen/bankfeestdagen rekening mee houden dat het alsnog 1 werkdag extra duurt.
In ergste geval: als kerst op 2 werkdagen valt tegen het weekend aan, dan duurt een transactie dus bijvoorbeeld van woensdag middag (do/vr kerst, + weekend) tot dinsdag ochtend.

Hemelvaart en goede vrijdag zijn ook goede kandidaten voor langere transactietijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Of-Aaargh schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 07:41:
[...]

Inderdaad is opzeggen nog omslachtiger dan aanmelden bij Openbank. Inderdaad bellen maar.
Bij SNS en Rabo wordt je ook gewoon gebeld, of moet je bellen, om alle eventuele afhankelijkheden even door te nemen.
Zelfs bij good old ANWB moet je bellen (want het is een verzekeringsproduct...)

Tot niet zo lang geleden moest je bij Rabo zelfs fysiek je paspoort laten zien bij aanmaken nieuwe rekening.

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 22-02-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:45:
[...]

Je krijgt bij inloggen vanaf een nieuw apparaat/browser direct een pushmelding op je telefoon.

Bovendien kun je in je beveiligingsinstellingen aanpassen dat je voor alle acties (overboekingen) een sms nodig hebt, of zelfs je beveiligingscode/electronische handtekening.
Een pushmelding (wederom via SMS), maar je bent wel ingelogd op een nieuw apparaat. Er zit ook hier geen extra authenticatie op. Nogmaals: SMS is niet veilig. Niet als pushmelding, maar al helemaal niet als bevestiging van een transactie.
Get!em schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:58:
[...]

Bij SNS en Rabo wordt je ook gewoon gebeld, of moet je bellen, om alle eventuele afhankelijkheden even door te nemen.
Zelfs bij good old ANWB moet je bellen (want het is een verzekeringsproduct...)

Tot niet zo lang geleden moest je bij Rabo zelfs fysiek je paspoort laten zien bij aanmaken nieuwe rekening.
Ik heb recentelijk de Rabo bank betaalrekening + spaarrekening opgezegd en het hele proces was online. Ik hoefde niet te bellen en werd niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 20:03
Wanneer kan ik de jaaropgave van Openbank verwachten?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:37
Wat een gedoe bij jullie zeg!
Ik heb gewoon online een rekening geopend bij Openbank. Ff fototje gemaakt van mijn id met mijn oude telefoon, randen stonden hier niet op maar was schijnbaar prima. Ook heb ik maar 1 vqn mijn doopnamen kunnen invullen. Weekje later had ik de bankpas en beveiligingscode in de brievenbus. App werkt bij mij ook gewoon. Heb ik zo veel geluk of hebben jullie pech?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:15
Voggy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:48:
Wat een gedoe bij jullie zeg!
Ik heb gewoon online een rekening geopend bij Openbank. Ff fototje gemaakt van mijn id met mijn oude telefoon, randen stonden hier niet op maar was schijnbaar prima. Ook heb ik maar 1 vqn mijn doopnamen kunnen invullen. Weekje later had ik de bankpas en beveiligingscode in de brievenbus. App werkt bij mij ook gewoon. Heb ik zo veel geluk of hebben jullie pech?
Ook bij mij geen problemen, in 1 week werkende rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Misschien is het nu weer wat rustiger geworden zodat de doorlooptijd wat sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:15
feddesman schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:18:
Wanneer kan ik de jaaropgave van Openbank verwachten?
Vorig jaar 18 maart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
maarud schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:29:
Ik heb een rekening geopend 3 weken geleden maar tot 4x toe de mail gehad dat de identificatie is mislukt en of ik opnieuw een foto van mijn ID wil uploaden. Hij voldoet aan de regels (randen zichtbaar, geen schittering, etc), met / zonder watermerk van KopieID (wat ze zelf aangeven dat goedgekeurd is), maar keer op keer vinden ze hem niet goed. Volgens de klantenservice moest ik hem mailen naar documenten@openbank.com maar die lijkt ook afgekeurd.

Een vraag naar info@openbank.com met de reden waarom werd beantwoord met 'hij is helaas wederom afgekeurd, probeer het opnieuw'. Dat heb ik nu voor de 4e en laatste keer gedaan. Als ie weer afgekeurd wordt mogen ze die €70 lekker zelf houden :D
Alsof ze meelezen… nu is hij geactiveerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 20:03
Te laat, dan naar vertrouwen op de belastingdienst 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-10 22:09
feddesman schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:29:
[...]

Te laat, dan naar vertrouwen op de belastingdienst 😛
Die is meestal leeg voor niet-Nederlandse rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik weet niet wat je precies van de jaaropgave verwacht, maar als je precieze bedragen wilt op 31dec/1januari dan kun je via het menu naar Documentatie en dan zoek je naar het “geïntegreerd uittreksel “ dat op elke laatste dag van de maand gegenereerd wordt.

Via de zoekfunctie op datum kun je de oudere ook terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

J0kerNL schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:56:
[...]

Die is meestal leeg voor niet-Nederlandse rekeningen.
Openbank vult wel degelijk wat in. Bij beleggingsproducten is het wel een zootje overigens. En bedragen leken vorig jaar te kloppen alleen was het heel lastig te koppelen aan de iban nummers.
Maar je rekeningnummers zijn bekend…onder een of ander product nummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier ook geen problemen, aanmelden werkte vlekkeloos en ging vrij rap.

wel mee eens dat qua webinterface en dingen als die SMS bevestiging en het late afschrijven van bedragen wat amateur-ish aanvoelen, maar opzich werkt het allemaal gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Get!em schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:42:
[...]

Actuele rente staat gewoon op de openbare pagina van de Spaarrekening
https://www.openbank.nl/gratis-spaarrekening

En opgebouwde rente, is dat echt relevant? Je krijgt t elke maand uitgekeerd op de dag van openen. En dus niet zoals bij traditionele banken als jaarafrekening.
Ja is relevant, anders zeg ik het niet.

• Jazco2nd
Ik ben inmiddels 3 weken verder.. nog steeds niet geactiveerd :(

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
edit: ik lees net bij iemand anders dat de welkom spaarrekening morgen komt, dus ik wacht rustig af.

[ Voor 78% gewijzigd door Negaiido op 23-02-2023 16:51 ]

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
Jazco2nd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:38:
Ik ben inmiddels 3 weken verder.. nog steeds niet geactiveerd :(
Ik raad je aan om even te bellen. Na mijn telefoontje werd er eindelijk wat mee gedaan en na een paar uurtjes was hij geactiveerd.

• Jazco2nd
@Negaiido reeds 2x gebeld.. mijn partner heeft geen een keer gebeld en werd op dag 8 geactiveerd ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 00:02
bij mij ook geactiveerd, ik baal wel beetje van inlogmethode ook. Er is geen 2factor?? Dus paspoortnummer en pincode, dat is best wel mager. Ja ik krijg een melding als je inlogt op mijn account, maar dan ben je al te laat. Dat is re-actief. Ik wil eigenlijk gewoon een bank met minimaal 2factor. Toch maar weer opzeggen direct? En de website is wel heel onduidelijk zeg. Ik laat het even bezinken of ik me hier comfortabel bij ga voelen.
Pagina: 1 ... 48 ... 90 Laatste