• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
PuntoXII schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:29:
bij mij ook geactiveerd, ik baal wel beetje van inlogmethode ook. Er is geen 2factor?? Dus paspoortnummer en pincode, dat is best wel mager. Ja ik krijg een melding als je inlogt op mijn account, maar dan ben je al te laat. Dat is re-actief. Ik wil eigenlijk gewoon een bank met minimaal 2factor. Toch maar weer opzeggen direct? En de website is wel heel onduidelijk zeg. Ik laat het even bezinken of ik me hier comfortabel bij ga voelen.
bij ABN en ING heb je ook dat als je telefoon gejat wordt, en iemand met de app de qr scant, je alleen een pincode hoeft in te voeren.

bij openbank heb je nog een paspoortnummer. wie weet in godsnaam wat iemands paspoortnummer is :P ik heb mijne hiervoor nog nooit gezien of gebruikt denk ik.
en zoals gezegd, je kan ook instellen dat je ook nog de elektronische handtekening steeds moet invoeren als je dat wil.

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Il 2 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:37:
[...]
en zoals gezegd, je kan ook instellen dat je ook nog de elektronische handtekening steeds moet invoeren als je dat wil.
Ik vind het ook zeer verstandig om voor alle type transacties de elektronische handtekening te activeren. Als iemand anders zou inloggen hebben ze alleen maar inzage.

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 19:55
Dank voor reacties, dat met de electronisch handtekening ga ik ook maar eens doen. Maarrr euh, waar in het registratieproces heb ik deze gekregen? Of krijg ik deze nog toegestuurd? Ik heb alleen een toegangscode en een pincode aangemaakt bij registratie. Ik kan wel een nieuwe aanvragen zie ik, dan krijg ik deze via de post. Maar voordat ik daar op klik, is deze nog onderweg? Of hebben jullie deze aangemaakt bij registratie. Kan me niet voorstellen dat ik dit heb gemist, bewaar alles direct in 1Password altijd.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PuntoXII schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:50:
Dank voor reacties, dat met de electronisch handtekening ga ik ook maar eens doen. Maarrr euh, waar in het registratieproces heb ik deze gekregen? Of krijg ik deze nog toegestuurd? Ik heb alleen een toegangscode en een pincode aangemaakt bij registratie. Ik kan wel een nieuwe aanvragen zie ik, dan krijg ik deze via de post. Maar voordat ik daar op klik, is deze nog onderweg? Of hebben jullie deze aangemaakt bij registratie. Kan me niet voorstellen dat ik dit heb gemist, bewaar alles direct in 1Password altijd.
Deze krijg je vanzelf per post opgestuurd. Hoef je niets voor te doen. Kan wel een week ofzo duren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 19:55
Dank! Nog 1 vraag, ik heb wel al de pas binnen, dit lijkt op een creditcard, dat is toch een creditcard? De creditcard die ik van de Rabobank heb heeft in het 'CVC' vakje achterop een nummer die je vaak nodig hebt voor controle. Ik zie hier geen CVC code, hoe werkt dat?

Hebben jullie je NL bank creditcard opgezegd en gebruiken jullie nu deze? Rabo kost paar euro extra voor creditcard... moet ik ook nog even over denken of ik dat via Openbank wil.

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:51
Voor de mensen die hier alleen nog orienteren, dit is ook wel een interessante actie:

https://www.openbank.nl/acties/rekening-openen-70-euro

Het leven is te kort om te testen

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:10
ik heb vandaag de betaalpas ontvangen en heb die in de app geactiveerd. Even later ben ik bij een geldmaat langsgeweest en krijg meermaals de melding dat de kaart niet werkt. ("actie niet goedgekeurd door bank" of iets van die strekking). Ben ik te vroeg naar de automaat gegaan of moet ik nog een handeling verrichten ergens?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:04
PuntoXII schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:04:
Dank! Nog 1 vraag, ik heb wel al de pas binnen, dit lijkt op een creditcard, dat is toch een creditcard? De creditcard die ik van de Rabobank heb heeft in het 'CVC' vakje achterop een nummer die je vaak nodig hebt voor controle. Ik zie hier geen CVC code, hoe werkt dat?

Hebben jullie je NL bank creditcard opgezegd en gebruiken jullie nu deze? Rabo kost paar euro extra voor creditcard... moet ik ook nog even over denken of ik dat via Openbank wil.
Lijkt op een creditcard, maar daarmee is ook alles gezegd. Er staat een Maesto logo op, dus maakt deze gebruikt van Maestro, het oude (debit) betaalnetwerk van Mastercard. Je kunt wel een Mastercard Debit kaart aanvragen (kost E2 verzendkosten) en deze kun je als het goed is wel overal gebruiken waar een creditcard geaccepteerd wordt. Alleen voor borg, zoals bij auto huur of hotelovernachtingen, regelmatig niet, omdat debit gewoon niet goed werkt in combinatie met borg. Dan krijg je een afschrijving en daarna een terugboeking. Terwijl het bij een creditcard een reservering is die vanzelf vervalt en het geld dus nooit weg is.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 21:20
DJTimo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:18:
ik heb vandaag de betaalpas ontvangen en heb die in de app geactiveerd. Even later ben ik bij een geldmaat langsgeweest en krijg meermaals de melding dat de kaart niet werkt. ("actie niet goedgekeurd door bank" of iets van die strekking). Ben ik te vroeg naar de automaat gegaan of moet ik nog een handeling verrichten ergens?
Je zou het volgende kunnen checken:
In de app naar Betaalpassen gaan (middelste knopje onderin).
Dan op het tandwieltje rechtonder op de betaalpas.
Onderste vakje, Soort transactie
Bovenste schuifje Geldautomaten moet aan staan.

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• DJTimo
Cheesy schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:44:
[...]
Je zou het volgende kunnen checken:
In de app naar Betaalpassen gaan (middelste knopje onderin).
Dan op het tandwieltje rechtonder op de betaalpas.
Onderste vakje, Soort transactie
Bovenste schuifje Geldautomaten moet aan staan.
Dank voor de suggestie. Die stond reeds aan, net als Fysieke aankopen.Dat was het helaas niet. ik ga ze morgen wel even bellen. :Y)

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:32
@DJTimo: Even UIT en dan weer AAN zetten al geprobeerd? Heb dat zelf een paar jaar terug ervaren met ATM opnamen.

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-03 12:24
De allereerste keer afrekenen met de Openbank Maestro pas in de supermarkt werkte bij mij ook niet. Maar toen kwam ik er achter dat ik net niet genoeg saldo op mijn rekening had gezet... :)

Dan zou je een melding "onvoldoende saldo" op de PIN terminal verwachten, maar het was iets zoals "afgewezen door bank".

• Fidesnl
  • Laatst online: 13-03 17:00
jack2 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:37:
De allereerste keer afrekenen met de Openbank Maestro pas in de supermarkt werkte bij mij ook niet. Maar toen kwam ik er achter dat ik net niet genoeg saldo op mijn rekening had gezet... :)

Dan zou je een melding "onvoldoende saldo" op de PIN terminal verwachten, maar het was iets zoals "afgewezen door bank".
Ligt misschien aan de pin terminal, want ik had toevallig gisteren onvoldoende saldo en precies de melding “onvoldoende saldo” op een rood scherm met een wit kruis.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:56
Kreeg een mail over dat ik gratis reisvoordeel kan inschakelen op mijn betaalpas. Ik dacht dus mooi! Nog meer redenen om openbanm te gaan gebruiken.
DE Я42 BETAALPAS MET GRATIS REISVOORDELEN WACHT OP JE!

Meld je aan voor deze actie en verhoog je saldo tussen 24-02-2023 en 06-03-2023 met minstens € 10.000. Zo profiteer je altijd en gratis van Travel+: 5 gratis geldopnames per maand bij alle geldautomaten ter wereld, zonder commissie shoppen in alle valuta3, reisverzekeringen4 en nog veel meer!
Tot dat ik dit las :+

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:24
dutchnltweaker schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:05:
Kreeg een mail over dat ik gratis reisvoordeel kan inschakelen op mijn betaalpas. Ik dacht dus mooi! Nog meer redenen om openbanm te gaan gebruiken.

[...]

Tot dat ik dit las :+
Maar ik neem aan dat in combinatie is met de SPAREN23 actie? Dus als je daaraan meedoet dan voldoe je automatisch ook aan deze actie? Tenzij ze ook nog 10k op de betaalrekening willen zien. Het gaat om het totaalsaldo van alle rekeningen bij elkaar. Dus als je aan SPAREN23 voldoet dan krijg je inderdaad ook gratis de travel+

[Voor 12% gewijzigd door Xepos op 24-02-2023 14:10]

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17-03 19:13
Wat gebeurd er als je de pas niet activeerd? Ik heb er verder geen belang bij, en vind het veiliger om hem niet te activeren. Maar kan dat eigenlijk wel?

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-03 21:10
Durpstick schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:37:
Wat gebeurd er als je de pas niet activeerd? Ik heb er verder geen belang bij, en vind het veiliger om hem niet te activeren. Maar kan dat eigenlijk wel?
Je kunt er ook voor kiezen de pas wel te activeren maar alle locaties (kun je per land of werelddeel selecteren) en soorten transacties (geldautomaat / winkel / online transacties) uit te zetten, totdat je de pas in de toekomst ooit wel wilt gebruiken.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-03 14:45
kareltjekat schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:45:
[...]

Je kunt er ook voor kiezen de pas wel te activeren maar alle locaties (kun je per land of werelddeel selecteren) en soorten transacties (geldautomaat / winkel / online transacties) uit te zetten, totdat je de pas in de toekomst ooit wel wilt gebruiken.
Na activatie kan je de pas zelf ook zonder problemen aan en uit zetten. Laatste keer dat ik m'n portemonnee kwijt was gedaan, gelukkig met de inhoud terug gekomen dankzij een vriendelijke dame. Pas direct weer ingeschakeld daarna, dus hoef je niet te wachten op een nieuwe die per post helemaal uit Spanje moet komen (wat zoals we hier vaak genoeg lezen een beetje prijs schieten is, soms is het er na een paar dagen, soms duurt het weken).

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-03 21:10
Voor degenen die een rekening hebben geopend met code 'VALENTIJN23': hebben jullie een bevestiging van deelname aan deze actie gekregen? Zojuist kreeg ik na aanmelding voor de 'SPAREN23' actie namelijk wel een bevestiging per mail, terwijl ik over de valentijnsactie nooit meer iets gehoord heb na het openen van de rekening. Verschilt dit gewoon per actie, of heb ik iets fout gedaan? :?

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:25
rant:
Ik ben al sinds 3 februari bezig om een rekening te openen bij openbank. Maar ze vragen iedere keer weer documenten die ik al heb opgestuurd en/of niet kan opsturen omdat die niet bestaan, zoals ik ze heb uitgelegd. Ik heb ze nu nog een keer gemaild met het verzoek nog eens goed naar mijn vragen en opmerkingen te kijken in plaats van een standaard email te sturen. Mocht dat niet lukken, dan heb ik ze per gevraagd per direct de al aangemaakt IBAN te sluiten en al mijn persoonlijk gegevens te verwijderen conform de AVG wetgeving want dan heb ik het wel gehad (en ja ik kan bellen, maar zit in het buitenland momenteel, lastig, bla bla bla).
/rant
Ik hoop dat het openen van een rekening voor andere mensen soepeler verloopt :+

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
rube schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 06:33:
rant:
Ik ben al sinds 3 februari bezig om een rekening te openen bij openbank. Maar ze vragen iedere keer weer documenten die ik al heb opgestuurd en/of niet kan opsturen omdat die niet bestaan, zoals ik ze heb uitgelegd. Ik heb ze nu nog een keer gemaild met het verzoek nog eens goed naar mijn vragen en opmerkingen te kijken in plaats van een standaard email te sturen. Mocht dat niet lukken, dan heb ik ze per gevraagd per direct de al aangemaakt IBAN te sluiten en al mijn persoonlijk gegevens te verwijderen conform de AVG wetgeving want dan heb ik het wel gehad (en ja ik kan bellen, maar zit in het buitenland momenteel, lastig, bla bla bla).
/rant
Ik hoop dat het openen van een rekening voor andere mensen soepeler verloopt :+
Heb je vast al gedaan, maar toch. Ook telefonisch al eens contact gehad met ze hierover?
Mijn ervaring is dat e.e.a. telefonisch met ze veel sneller / beter verloopt dan via de mail. Want dan lijk je soms echt in een dead lock te komen.

• U123456
rube schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 06:33:
rant:
Ik ben al sinds 3 februari bezig om een rekening te openen bij openbank. Maar ze vragen iedere keer weer documenten die ik al heb opgestuurd en/of niet kan opsturen omdat die niet bestaan, zoals ik ze heb uitgelegd.
/rant
Om welke documenten vragen ze dan eigenlijk? Kan me voorstellen dat Openbank bij iemand die aangeeft pensioen te ontvangen andere zaken vraagt dan bij een zelfstandige ondernemer. Dit vanwege de wettelijk verplichte controle op herkomst van geld, enz.

• rube
  • Laatst online: 08:25
@Perkouw ik kan bellen, maar mijn sterke voorkeur heeft emailen, aangezien ik momenteel aan het reizen ben. Als ze niet kunnen werken met email, dan niet.

@U123456 ze vragen recente loonstroken van max. 3 maanden oud of een KvK inschrijving. Die zijn er niet, want ik ben al een tijdje niet meer in loondienst en ik heb ook geen kvk inschrijving. Dus dat heb ik ze dan ook verteld, vragen ze doodleuk weer om dezelfde documenten :?

Maar zo belangrijk is het allemaal niet. Als ze het nu niet accepteren dan is het prima en zoeken ze het maar uit, ik stop er geen tijd meer in, dan ga ik wel naar een andere bank met een vergelijkbare spaarrente.

• Peetjuh
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-03 16:40
Hier hetzelfde verhaal: gister weer een e-mail ontvangen met opnieuw verzoek diezelfde documenten te uploaden, wat ik nu al drie keer gedaan heb.

Zou het zijn dat ze niet gewend zijn aan zzp'ers/ondernemers?
Ze noemen die tenslotte ook "zelfstandige werknemers" 8)7

Ik ben blij voor de mensen waar het soepel loopt, ik had het ook graag zo ervaren. Zijn dat allemaal standaard loondienst situaties misschien?

Hoe dan ook, net een mailtje teruggestuurd dat ze de aanvraag mogen schrappen.

• DJTimo
DJTimo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:18:
Opgelost. :O ik heb voor de zekerheid mijn pincode even opnieuw ingesteld en ben naar de geldmaat gegaan. Deze ondersteund de kaart van openbank niet, dus vandaar dat die niet werkte. Inmiddels wel met de kaart in een winkel betaald, dus ik vind het wel best zo (ik ga de kaart niet actief gebruiken verder.) :)

• Fidesnl
  • Laatst online: 13-03 17:00
DJTimo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Opgelost. :O ik heb voor de zekerheid mijn pincode even opnieuw ingesteld en ben naar de geldmaat gegaan. Deze ondersteund de kaart van openbank niet, dus vandaar dat die niet werkte. Inmiddels wel met de kaart in een winkel betaald, dus ik vind het wel best zo (ik ga de kaart niet actief gebruiken verder.) :)
Je bedoelt zo’n gezamenlijke pinautomaat van de Nederlandse banken?
Wat vreemd.. ik pin daar altijd gewoon mijn contante geld. Heb je toevallig OB gebeld met de vraag waarom?

• DJTimo
Fidesnl schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:19:
[...]

Je bedoelt zo’n gezamenlijke pinautomaat van de Nederlandse banken?
Wat vreemd.. ik pin daar altijd gewoon mijn contante geld. Heb je toevallig OB gebeld met de vraag waarom?
yes, die bedoel ik. Zo'n gele unit.

Ik kreeg het niet voor elkaar om zelfs maar mijn saldo te checken.Heb OB niet gebeld, was te druk vandaag

• RobertMe
* zucht *

Leuk. Zit momenteel in discussie met F1 / F1TV over het aankopen van een abonnement met mijn OpenBank Mastercard Debit card. Op basis van het kaarnr herkennen ze dat het een Spaarse kaart is, en zij vinden dat het factuuradres en land van de kaart moet matchen. Dus een Nederlands factuuradres met een Mastercard afkomstig uit Spanje accepteren ze niet. Intussen dus ook maar deze pagina erbij gehaald: https://europa.eu/youreur...payments/faq/index_en.htm
I want to buy shoes online from a company in Spain, using my Italian credit card. The website won't accept my card as it's not a Spanish credit card. Is the trader allowed to do that?
NO. Under EU rules, traders are not allowed to discriminate based on nationality or country of residence. This means that if a trader accepts a particular brand of credit card, for example Visa, from Spain they have to accept the same brand of credit card from all EU countries.
Traders are allowed to choose which payment brands they accept – so, for example they can choose to accept Visa but not American Express. However, they are not allowed to refuse a payment card simply because it is from another EU country.
Waarbij ik eigenlijk verbaasd ben over het feit dat ze het niet gooien op "F1 is gevestigd in UK dus we hoeven niet te voldoen aan EU wetgeving".

• Willemhubers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:15
RobertMe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:26:

Waarbij ik eigenlijk verbaasd ben over het feit dat ze het niet gooien op "F1 is gevestigd in UK dus we hoeven niet te voldoen aan EU wetgeving".
Het is niet relevant waar een bedrijf gevestigd is. Als het actief is op de Europese markt, moet het voldoen aan de Europese regels.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:36
Willemhubers schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:33:
[...]

Het is niet relevant waar een bedrijf gevestigd is. Als het actief is op de Europese markt, moet het voldoen aan de Europese regels.
Aan de Nederlandse wetgeving zelfs, aangezien ze hun producten aanbieden aan inwoners van Nederland.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• RobertMe
* zucht *

Leuk. Zit momenteel in discussie met F1 / F1TV over het aankopen van een abonnement met mijn OpenBank Mastercard Debit card. Op basis van het kaarnr herkennen ze dat het een Spaarse kaart is, en zij vinden dat het factuuradres en land van de kaart moet matchen. Dus een Nederlands factuuradres met een Mastercard afkomstig uit Spanje accepteren ze niet. Intussen dus ook maar deze pagina erbij gehaald: https://europa.eu/youreur...payments/faq/index_en.htm

[...]

Dus: halverwege al naar die wetgeving verwezen en ging ze het nakijken. Uiteindelijk werd het toch een " jammer maar helaas. En Spanje ondersteunen we sowieso niet (want rechtenhouders etc)". Uitgelegd dat het een Spaanse bank is die wel een sub-kantoor in NL heeft en ik niet "merk" bij een Spaanse/buitenlandse bank te zitten behalve het IBAN en dan blijkbaar het kaartnr. En daarnaast aangegeven van "dan zal ik het doorgeven aan de autoriteiten, dat jullie niet aan de wetgeving voldoen". En nu is het doorgezet naar het relevante team en is mij toegezegd dat ik komende dagen een reactie zal ontvangen. Ik ben dus benieuwd, maar verwacht er niet te veel van.

En gezien er tot vandaag een kortingsactie is heb ik intussen sowieso een CC, uitgegeven door Rabo, geregeld. Dus dan wordt het pas iets voor volgend jaar dat ik merk dat het werkt.

• bumble_bee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-03 10:12
Ik ben nog geen klant, was het in het verleden (2+ jaar terug) wel. Toen was er ook al een actie voor gratis Travel+ en ik baal er nog steeds van dat ik die mis ben gelopen (reis erg vaak en veel).

Ik ben met name heel erg geinteresseerd in dit gratis Travel+ van de sparen23 actie maar wil het combineren met de andere voordelen, ik denk dat valentijn23 dan het interessantst is. Is dit het goede stappenplan?

1. Open betaalrekening met valentijn23 code.
2. Maak 2000 euro over naar deze betaalrekening.
3. Activeer ergens in de app (klopt dit? of op de site? waar precies?) de code sparen23.
4. Maak nog eens 10000 (of 8000?) euro over.
5. Krijg na 6 maart gratis Travel+ for life.
6. (Ergens in de toekomst) incasseer 70 + 30 = 100 euro.

Excuus als dit al bekend was!

Weten mensen trouwens of er uberhaupt nog andere mogelijkheden zijn voor pinnen en/of geld opnemen in het buitenland zonder koersopslag & kosten, anders dan Travel+?

7. Reisverzekering opzeggen want al inbegrepen in Travel+ ?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

* zucht *

[...]
In principe voldoen ze aan de regeling. Ze accepteren de Europese creditcards?
(Maar alleen als jouw adres dus ook in het land van de kaart is.)

Al is Spanje hier wel een vreemde eend in de bijt omdat ze daar blijkbaar de uitzendrechten niet hebben?
Maar hetzelfde gaat voor België vs Nederland als voorbeeld.

Ben wel eens dat het super irritant is dat ze op deze manier hun geoblocking uitvoeren ivm uitzendrechten per land.

[Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 26-02-2023 14:09]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RobertMe
YakuzA schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:06:
[...]

In principe voldoen ze aan de regeling. Ze accepteren de Europese creditcards?
(Maar alleen als jouw adres dus ook in het land van de kaart is.)
Maar als ze Mastercard van EU land A accepteren moeten ze ook EU land B accepteren. Zie voorbeeld van die pagina: Spaanse verkoper die Italiaanse Visa card weigert mag niet. En naar mijn idee ook min of meer dezelfde situatie als die hier paar weken terug langs kwam met Simyo die de IBAN van OpenBank (/elke niet "NL...") weigert.
Ben wel eens dat het super irritant is dat ze op deze manier hun geoblocking uitvoeren ivm uitzendrechten per land.
Hoe ze die controle doen is natuurlijk hun probleem. En ze kunnen natuurlijk ook een handmatige controle laten doen door klantenservice in deze gevallen. Door bv in de plaats iets met telefoonnummer te doen, of een andere vorm van bewijs te regelen (bij Raisin moet je ook een adresbewijs aanleveren op basis van rekeningafschrift / overheidsdocument / ..., of vraag naar stukje ID kaart / paspoort). En een kaartnr zegt ook niks. Want als ik het goed begreep in ander topic kun je binnen 5 minuten bij Revolut een digitale CC aanvragen met NL kaartnummer, is dat dan veilig qua controle?
En naar naar mijn idee is de wetgeving er helder in: je mag niet een betaling weigeren op basis van het land van herkomst, terwijl de betaalmethode wel "geldig" is. (Dus alleen iDeal mag, en daarmee dus min of meer restrictie op "NL banken", maar als je SEPA overboeking / Mastercard / ... ondersteund kun je niet eisen dat dat een Nederlandse rekening of Mastercard is).
En v.w.b. controle op geoblocking is sowieso nog leuker. Want ze zijn ook al verplicht om aan een NL klant het volledige NL aanbod te geven ook al zijn ze in een ander EU land (dus als ik een abo heb op NL factuuradres en NL Mastercard dan kan ik wel kijken in Spanje, ook al kan ik het als Spanjaard niet afsluiten).

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-03 14:45
DJTimo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:53:
[...]

yes, die bedoel ik. Zo'n gele unit.

[Afbeelding] Ik kreeg het niet voor elkaar om zelfs maar mijn saldo te checken.Heb OB niet gebeld, was te druk vandaag
Voor zover ik weet is het in principe niet mogelijk je saldo te checken bij een pinautomaat die niet van de bank zelf is (dus in het geval van Geldmaat alleen ING, Rabo & ABN).

Maestro & Mastercard staan in het lijstje van jouw foto, dus waarom zou je Openbank pas dan niet werken? Heb je wellicht achter het tandwieltje in de app geldautomaten uitgeschakeld?

• DJTimo
Elandenmelk schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:14:
[...]

Voor zover ik weet is het in principe niet mogelijk je saldo te checken bij een pinautomaat die niet van de bank zelf is (dus in het geval van Geldmaat alleen ING, Rabo & ABN).

Maestro & Mastercard worden staan in het lijstje van jouw foto, dus waarom zou je Openbank pas dan niet kunnen betalen? Heb je wellicht achter het tandwieltje in de app geldautomaten uitgeschakeld?
ik had geen behoefte aan contant geld, derhalve geen pinpoging gedaan, straks toch maar eens proberen. dat van het maestro logo was mij natuurlijk ook opgevallen, dus vandaar dat ik verbaasd was dat mijn pas niet werkte.

-Edit- Inmiddels gelukt om te pinnen, dat ik geen saldo kan zien is eigenlijk totaal geen probleem, was meer om mijn pas te testen zonder geld op te nemen :z

[Voor 10% gewijzigd door DJTimo op 27-02-2023 13:48]

• richard-5
  • Laatst online: 07:27
* zucht *

[...]
Ik heb dezelfde discussie gehad met Apple. Wilde mijn OB CC registreren als betaalmiddel bij Apple Pay en dat lukte ook niet vanwege Nederlands adres en Spaans CC nummer. Gebeld met OB en Apple om uit te zoeken wie dit bepaalde maar uiteindelijk lag het aan Apple die het fraude risico te groot vinden en dit daarom niet accepteren als betaalmiddel via Apple Pay. (Met Apple Pay bedoel ik niet het afrekenen via de telefoon maar gewoon via browser op je Mac e.d., als instelling in je iCloud account)

Het vreemde is dat je wel gewoon direct kan afrekenen met een OB CC via de Apple online winkel!?!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bij Microsoft was dit ook een probleem maar die zijn intussen wat soepeler. Van de gratis banken is het enkel N26 welke NL Mastercards uitgeeft. De rest zijn buitenlands (Revolut UK kaarten en Openbank dus Spaanse kaarten)

Land van uitgifte van je kaart kan je trouwens checken door even de Googlen op "bin list".

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
xabre16v schreef op maandag 27 februari 2023 @ 17:49:
Bij Microsoft was dit ook een probleem maar die zijn intussen wat soepeler. Van de gratis banken is het enkel N26 welke NL Mastercards uitgeeft. De rest zijn buitenlands (Revolut UK kaarten en Openbank dus Spaanse kaarten)

Land van uitgifte van je kaart kan je trouwens checken door even de Googlen op "bin list".
Met Revolut en Curve krijg je tegenwoordig ook netjes een Nederlandse BIN. Werkt nu ook prima met F1TV, terwijl dat in het verleden anders was.

• NY_Giant
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:40:
[...]

Maar als ze Mastercard van EU land A accepteren moeten ze ook EU land B accepteren. Zie voorbeeld van die pagina: Spaanse verkoper die Italiaanse Visa card weigert mag niet. En naar mijn idee ook min of meer dezelfde situatie als die hier paar weken terug langs kwam met Simyo die de IBAN van OpenBank (/elke niet "NL...") weigert.

[...]

Hoe ze die controle doen is natuurlijk hun probleem. En ze kunnen natuurlijk ook een handmatige controle laten doen door klantenservice in deze gevallen. Door bv in de plaats iets met telefoonnummer te doen, of een andere vorm van bewijs te regelen (bij Raisin moet je ook een adresbewijs aanleveren op basis van rekeningafschrift / overheidsdocument / ..., of vraag naar stukje ID kaart / paspoort). En een kaartnr zegt ook niks. Want als ik het goed begreep in ander topic kun je binnen 5 minuten bij Revolut een digitale CC aanvragen met NL kaartnummer, is dat dan veilig qua controle?
En naar naar mijn idee is de wetgeving er helder in: je mag niet een betaling weigeren op basis van het land van herkomst, terwijl de betaalmethode wel "geldig" is. (Dus alleen iDeal mag, en daarmee dus min of meer restrictie op "NL banken", maar als je SEPA overboeking / Mastercard / ... ondersteund kun je niet eisen dat dat een Nederlandse rekening of Mastercard is).
En v.w.b. controle op geoblocking is sowieso nog leuker. Want ze zijn ook al verplicht om aan een NL klant het volledige NL aanbod te geven ook al zijn ze in een ander EU land (dus als ik een abo heb op NL factuuradres en NL Mastercard dan kan ik wel kijken in Spanje, ook al kan ik het als Spanjaard niet afsluiten).
Het is eigenlijk vooral jammer dat Openbank voor zijn Nederlandse tak geen kaarten uitgeeft met een Nederlandse BIN. Want bij de controle van je woonplaats voor online content mag er onder andere gekeken worden naar het kaartnummer.

De check bij F1TV gebeurt waarschijnlijk op basis van kaartnummer en IP-adres. Het kaartnummer van Openbank wordt dan als Spaans gezien (ondanks je Nederlandse adres bij Openbank), terwijl je IP-adres Nederlands is. Dat is voor hen voldoende informatie om de aanvraag te annuleren.

Als F1TV Pro ook voor Spanjaarden beschikbaar was, had je dit probleem waarschijnlijk nog kunnen ontwijken met een VPN-verbinding naar Spanje. Dan had je een 'Spaans' abonnement kunnen afsluiten. Maar voor Spanjaarden is het inderdaad helaas niet beschikbaar. Misschien kun je met een van de andere punten uit de lijst alsnog je woonplaats aantonen bij de klantenservice van F1TV?

• RobertMe
NY_Giant schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:16:
[...]

Het is eigenlijk vooral jammer dat Openbank voor zijn Nederlandse tak geen kaarten uitgeeft met een Nederlandse BIN.
Dat is uiteraard het beginpunt. Maar andersom lees ik toch echt dat wat F1 doet niet mag, zomaar de kaart weigeren. Dat het registratieproces er niet makkelijker op zou worden wil ik dan nog wel op de koop toenemen.
Want bij de controle van je woonplaats voor online content mag er onder andere gekeken worden naar het kaartnummer.
Die had ik nog niet gezien. En staan uiteraard ook andere manieren waarop ze het kunnen doen. Die naar mijn idee ook nog eens veel betrouwbaarder zijn (CC met buitenlandse BIN is ook niet heel lastig heb ik het idee).
De check bij F1TV gebeurt waarschijnlijk op basis van kaartnummer en IP-adres. Het kaartnummer van Openbank wordt dan als Spaans gezien (ondanks je Nederlandse adres bij Openbank), terwijl je IP-adres Nederlands is. Dat is voor hen voldoende informatie om de aanvraag te annuleren.
Ze kijken naar factuuradres. Land van factuuradres en BIN moet matchen, anders heb je pech. IP adres heb ik nog niks van gelezen, maar kan uiteraard wel dat ze daar onderwater naar kijken.
Misschien kun je met een van de andere punten uit de lijst alsnog je woonplaats aantonen bij de klantenservice van F1TV?
Nouja, voor mij houdt het bij hun intussen op. De chat gisteren vond ik nog wel positief, ondanks geen oplossing. Resulteerde in dat het doorgezet zou worden naar het relevante team en ik terugkoppeling zou krijgen. Eigenlijk ging ik daar al niet meer vanuit. Maar zowaar zelfs gisteravond nog een reactie ontvangen die daadwerkelijk semi "gepersonaliseerd" was ("heb je ook een andere browser dan Firefox geprobeerd? Gebruikte je een VPN?"). Super gedetailleerd geantwoord, ook nog eens de uitleg van "bank is OpenBank, een Spaanse bank met Nederlandse vestiging en dus voor mij als klant 'Nederlands'" en dus ook erbij gezet dat als ze die detectie doen dat niet mag / ze geen kaarten mogen uitsluiten op basis van land. Daarnaast een opsomming van zaken erbij gezet met "Firefox 110 op Arch Linux", IPv4 & IPv6 adres, eerste zoveel cijfers van het kaartnr (zodat ze zouden controleren of die inderdaad als Spaans uit ht systeem rolt).
Vervolgens aan het eind van de middag al een semi canned respons met wat zaken om te controleren, maar dan domme zaken als "geen extra spaties in adres" en zo. Maar ook "adres van kaart en factuuradres moeten overeenkomen, ben je recentelijk verhuisd moet de kaart ook uit het nieuwe land zijn". Weer gereageerd (en begonnen met "je hebt mijn mail niet gelezen") met dat ik dus een kaart uit Spanje hebt en die controle wat ze doen illegaal/onwettig is, nogmaals gedreigd met het melden bij autoriteiten. En intussen (binnen uur?) een nog dommere canned respons van "jammer dat het nog steeds niet lukt, we accepteren Visa en Mastercard, en daarnaast kun je abonnement via de app (/app store) afsluiten". Dus hoe vaker ik reageer hoe dommer het antwoord wordt. Alsof ik niet eerste lijn => tweede lijn => derde lijn doe maar bij derde lijn ben begonnen en nu bij een stagiair eerstelijns ben aangekomen.
"Leukste" is nog dat ik gistermiddag de betaling heb afgerond met een geleende (Rabo) CC en letterlijk in elke mail staat dat ik dus al het abo heb afgesloten en dus niet meer kan proberen. En ze elke keer excuses maken dat het mij niet lukt en dus in laatste mail verwijzen naar alternatieve betaalmethoden.

Ik ga dus maar eens puzzelen bij welke autoriteiten ik dit kan aankaarten om daar een officiële klacht in te dienen dat F1 zich dus niet aan deze EU regels houdt. Al is het maar dat ik volgend jaar potentieel wel gebruik kan maken van de OB Mastercard Debit pas. Maar wellicht heb ik tegen die tijd een Debit pas van Rabo en gebruik ik die :+. Rabo is (en blijft) mijn primaire rekening.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DJTimo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:36:
[...]
ik had geen behoefte aan contant geld, derhalve geen pinpoging gedaan, straks toch maar eens proberen. dat van het maestro logo was mij natuurlijk ook opgevallen, dus vandaar dat ik verbaasd was dat mijn pas niet werkte.

-Edit- Inmiddels gelukt om te pinnen, dat ik geen saldo kan zien is eigenlijk totaal geen probleem, was meer om mijn pas te testen zonder geld op te nemen :z
Saldo checken en geld storten zal niet werken.
Dat is alleen gesupport voor ING/Rabo/ABN bij de geldmaat.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• NY_Giant
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:46:
[...]

Dat is uiteraard het beginpunt. Maar andersom lees ik toch echt dat wat F1 doet niet mag, zomaar de kaart weigeren. Dat het registratieproces er niet makkelijker op zou worden wil ik dan nog wel op de koop toenemen.

[...]

Die had ik nog niet gezien. En staan uiteraard ook andere manieren waarop ze het kunnen doen. Die naar mijn idee ook nog eens veel betrouwbaarder zijn (CC met buitenlandse BIN is ook niet heel lastig heb ik het idee).

[...]

Ze kijken naar factuuradres. Land van factuuradres en BIN moet matchen, anders heb je pech. IP adres heb ik nog niks van gelezen, maar kan uiteraard wel dat ze daar onderwater naar kijken.

[...]

Nouja, voor mij houdt het bij hun intussen op. De chat gisteren vond ik nog wel positief, ondanks geen oplossing. Resulteerde in dat het doorgezet zou worden naar het relevante team en ik terugkoppeling zou krijgen. Eigenlijk ging ik daar al niet meer vanuit. Maar zowaar zelfs gisteravond nog een reactie ontvangen die daadwerkelijk semi "gepersonaliseerd" was ("heb je ook een andere browser dan Firefox geprobeerd? Gebruikte je een VPN?"). Super gedetailleerd geantwoord, ook nog eens de uitleg van "bank is OpenBank, een Spaanse bank met Nederlandse vestiging en dus voor mij als klant 'Nederlands'" en dus ook erbij gezet dat als ze die detectie doen dat niet mag / ze geen kaarten mogen uitsluiten op basis van land. Daarnaast een opsomming van zaken erbij gezet met "Firefox 110 op Arch Linux", IPv4 & IPv6 adres, eerste zoveel cijfers van het kaartnr (zodat ze zouden controleren of die inderdaad als Spaans uit ht systeem rolt).
Vervolgens aan het eind van de middag al een semi canned respons met wat zaken om te controleren, maar dan domme zaken als "geen extra spaties in adres" en zo. Maar ook "adres van kaart en factuuradres moeten overeenkomen, ben je recentelijk verhuisd moet de kaart ook uit het nieuwe land zijn". Weer gereageerd (en begonnen met "je hebt mijn mail niet gelezen") met dat ik dus een kaart uit Spanje hebt en die controle wat ze doen illegaal/onwettig is, nogmaals gedreigd met het melden bij autoriteiten. En intussen (binnen uur?) een nog dommere canned respons van "jammer dat het nog steeds niet lukt, we accepteren Visa en Mastercard, en daarnaast kun je abonnement via de app (/app store) afsluiten". Dus hoe vaker ik reageer hoe dommer het antwoord wordt. Alsof ik niet eerste lijn => tweede lijn => derde lijn doe maar bij derde lijn ben begonnen en nu bij een stagiair eerstelijns ben aangekomen.
"Leukste" is nog dat ik gistermiddag de betaling heb afgerond met een geleende (Rabo) CC en letterlijk in elke mail staat dat ik dus al het abo heb afgesloten en dus niet meer kan proberen. En ze elke keer excuses maken dat het mij niet lukt en dus in laatste mail verwijzen naar alternatieve betaalmethoden.

Ik ga dus maar eens puzzelen bij welke autoriteiten ik dit kan aankaarten om daar een officiële klacht in te dienen dat F1 zich dus niet aan deze EU regels houdt. Al is het maar dat ik volgend jaar potentieel wel gebruik kan maken van de OB Mastercard Debit pas. Maar wellicht heb ik tegen die tijd een Debit pas van Rabo en gebruik ik die :+. Rabo is (en blijft) mijn primaire rekening.
Het is inderdaad super irritant, maar helaas de normaalste zaak van de wereld bij vele streamingsdiensten.

Zo gaat Viaplay NL ook niet werken met een buitenlandse kaart. Dat is eigenlijk vooral bedoeld om (bijvoorbeeld) te voorkomen dat Belgen een Nederlands Viaplay-abonnement afsluiten, terwijl Viaplay helemaal niet betaald heeft voor de rechten in België. De rechten zijn immers alleen betaald voor inwoners van Nederland. Dat is waar dit soort checks uit voort zijn gekomen.

Maar er zijn inderdaad veel betere manieren te bedenken. Kijken naar het kaartnummer is vooral makkelijk, maar zeker niet nauwkeurig. We hebben nu immers behoorlijk wat banken in de EU die ook buiten hun thuisland actief zijn, zónder dat er landspecifieke kaartnummers worden uitgegeven. Dat maakt de check op kaartnummer eigenlijk achterhaald.

[Voor 66% gewijzigd door NY_Giant op 27-02-2023 20:17]

• U123456
YakuzA schreef op maandag 27 februari 2023 @ 19:51:
Saldo checken en geld storten zal niet werken.
Dat is alleen gesupport voor ING/Rabo/ABN bij de geldmaat.
Off-topic: vanmiddag bij een Geldmaat in de AH het saldo van mijn Plutus Card (Visa Debit) kunnen checken en het klopte ook nog :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 16:26
Ik zag dat er iets is toegevoegd aan de actiecode SPAREN23:
Als je het totoaalsaldo van je rekeningen tussen 24-02-2023 en 06-03-2023 met minstens € 10.000 verhoogt, dan schakelen we Travel+ gratis en voor altijd in op je Я42 Betaalpas!
Ik heb gebeld en daar werd aangegeven dat het met terugwerkende kracht kan worden toegepast voor bestaande klanten (als je belt). Ze gaf ook aan dat het niet handig was dat ze dit in een lopende actie hebben toegevoegd. Ik vind het netjes opgelost zo!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bommel schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:19:

[...]

Ik heb gebeld en daar werd aangegeven dat het met terugwerkende kracht kan worden toegepast voor bestaande klanten (als je belt). Ze gaf ook aan dat het niet handig was dat ze dit in een lopende actie hebben toegevoegd. Ik vind het netjes opgelost zo!
Dus dat is dezelfde SPAREN23, maar met een iets andere looptijd als ik het goed heb. Zal ze ook eens bellen.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sanderblaaat
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-03 21:49

[...]

Ik heb net ook gebeld, ook na herhaaldelijk doorvragen werd mij verteld dat iedereen standaard ook al mee doet voor de travel+ actie (zolang je geld stort na de 24e).

• RobertMe
sanderblaaat schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Ik heb net ook gebeld, ook na herhaaldelijk doorvragen werd mij verteld dat iedereen standaard ook al mee doet voor de travel+ actie (zolang je geld stort na de 24e).
Blijft dan wel raar. Als je dus al je spaargeld bij OB hebt gestalt inder bv WELKOM + SPAREN23 kun je dus niet meedoen en/of moet je eerst 10K afboeken om dan weer diezelfde 10K bij te boeken?

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:13:
[...]

Blijft dan wel raar. Als je dus al je spaargeld bij OB hebt gestalt inder bv WELKOM + SPAREN23 kun je dus niet meedoen en/of moet je eerst 10K afboeken om dan weer diezelfde 10K bij te boeken?
Maar SPAREN23 is toch van vóór 24 februari? Of gaat de tijd langzamer dan ik denk?

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:28

[...]

Ik kan niet in de voorwaarden vinden per wanneer de Travel+ geactiveerd wordt? Zou dit na afloop van de actie gebeuren of na controle van de storting van (minimaal) 10k?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 16:26
Volgens de medewerker van Openbank zal je Travel+ vanaf 21-3 in de app geactiveerd zien met een tekst dat het voor altijd is oid.

Alleen als je belt wordt het toegepast indien je saldo vóór de 24e gestort had maar wel de actiecode SPAREN23 had gebruikt. Zo heb ik het begrepen.

[Voor 0% gewijzigd door bommel op 01-03-2023 14:21. Reden: typefout]

• sanderblaaat
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-03 21:49
LGU schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:58:
[...]

Ik kan niet in de voorwaarden vinden per wanneer de Travel+ geactiveerd wordt? Zou dit na afloop van de actie gebeuren of na controle van de storting van (minimaal) 10k?
Volgens die medewerker 21 maart, onduidelijk op welke kaart (of allebei?) en wat er gebeurd als het al aan staat. Er wordt een e-mail gestuurd met meer informatie als je aan de voorwaarden voldoet

• NY_Giant
  • Niet online

[...]

Dit is toch wel een uitgelezen mogelijkheid voor de vele mensen in dit topic die eerder de 'voor altijd gratis Travel+ reisvoordelen' gemist hebben.

Ok, het kost je even een flinke overboeking naar je spaarrekening, waarvan je minimaal 50% zes maanden moet laten staan (zie hier), maar het levert wel een mooi voordeel op.

• dutchnltweaker
NY_Giant schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:11:
[...]

Dit is toch wel een uitgelezen mogelijkheid voor de vele mensen in dit topic die eerder de 'voor altijd gratis Travel+ reisvoordelen' gemist hebben.

Ok, het kost je even een flinke overboeking naar je spaarrekening, waarvan je minimaal 50% zes maanden moet laten staan (zie hier), maar het levert wel een mooi voordeel op.
Helaas heb ik als arme student niet zoveel geld :+ , dus moet de acties aan me voorbij laten gaan :'(

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hoe zit het eigenlijk met rente uitkeringen, ik heb begrepen dat ze de rente uitkeren op de dag dat je de rekening opent, dat heb ik op 1 februari gedaan omdat ik de rente op de 1e van de maand wil hebben.

Maar gister niets ontvangen. De rekening is een week later pas geactiveerd. Is dit dan de datum dat je de rente krijgt?

• U123456
@Slasher : Bepalend is het moment dat je SPAARREKENING actief is geworden. Dus waarschijnlijk volgende week?

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Slasher schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:56:

Maar gister niets ontvangen. De rekening is een week later pas geactiveerd. Is dit dan de datum dat je de rente krijgt?
Bij mij de 26e geactiveerd en de 27e van de volgende maand rente zichtbaar.

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-03 17:03
Heeft iemand al de jaaropgaves van openbank binnen?

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-03 15:00
Joris-Jansen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:21:
Vorig jaar had ik 'm op 18 maart beschikbaar.

• Joris-Jansen
esaxum schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:30:
[...]

Vorig jaar had ik 'm op 18 maart beschikbaar.
Oke super.

• Get!em
  • Laatst online: 08:37

Get!em

Oh die ja!

Joris-Jansen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:21:
Zie ook mijn eerdere reactie hierover: als je gewoon alleen de getallen nodig hebt van de waardes op 31dec/1jan kun je ook naar de Extracts kijken die per maand gegenereerd worden. Deze staan ook tussen je Documents.
:)

• JohanNL
Nouja super is het zeker niet, die hadden vóór 1 maart binnen moeten zijn.
Gelukkig is het in veel gevallen niet moeilijk neem ik aan, gewoon even terug kijken wat de laatste transactie was op of vóór 1 januari 2022 en wat dan het saldo was.
Via je documenten zullen ook dingen te herleiden zijn zoals hierboven staat.

• Joris-Jansen
Get!em schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:48:
[...]

Zie ook mijn eerdere reactie hierover: als je gewoon alleen de getallen nodig hebt van de waardes op 31dec/1jan kun je ook naar de Extracts kijken die per maand gegenereerd worden. Deze staan ook tussen je Documents.
:)
JohanNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:52:
[...]

Gelukkig is het in veel gevallen niet moeilijk neem ik aan, gewoon even terug kijken wat de laatste transactie was op of vóór 1 januari 2022 en wat dan het saldo was.
Via je documenten zullen ook dingen te herleiden zijn zoals hierboven staat.
Probleem is dat dat wel kan met de spaar/betaalrekening. Maar ik heb ook een beleggersrekening (via openbank wealth) en dat kan volgens mij niet.

Als dat wel kan dan hoor ik dat natuurlijk graag van jullie. :)

• Get!em
  • Laatst online: 08:37

Get!em

Oh die ja!

Joris-Jansen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:54:
[...]

[...]

Probleem is dat dat wel kan met de spaar/betaalrekening. Maar ik heb ook een beleggersrekening (via openbank wealth) en dat kan volgens mij niet.

Die heeft voor zover ik weet zijn eigen maandelijkse extract, met ook de getallen per 1ste/laatste van de maand. Grasduin even door de verschilllende (enorme* hoeveelheid) "documents".
Lastige is alleen dat je dan geen totalen hebt van evt dividenden (if any) en ingehouden belastingen daarop. Dan moet je alle 12 extracts bij langs.

*Ik verbaas me echt over de hoeveelheid documenten en dan ook nog de vorm: vaak een soort template met een lettertype alsof het in een typmachine is gemaakt. En dat het daarna is gedigitaliseerd met een scan.

• JohanNL
Joris-Jansen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:54:
[...]

[...]

Dat kan ook, maar dat wordt dan ingewikkelder omdat je dan moet weten hoeveel participaties je hebt in elk fonds waarin je belegd en wat de waarde was per participatie op 1 januari 2022.
Alleen is dat platform van Openbank hierin zo onoverzichtelijk dat je fouten snel gemaakt hebt, maar wellicht zijn hier ook wat documenten over te vinden die je hierbij zouden kunnen helpen.

• Joris-Jansen
Oke ik wacht wel gewoon nog 2 weken, zodat ik het netjes kan invullen. Misschien dat ik tegen die tijd ook eindelijk mijn jaaropgave van vivid heb.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
JohanNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:52:
[...]
Van wie moet dat?
Volgens mij alleen van sadisten die persé op 1 maart hun aangifte willen afronden en dan op diverse plekken gaan klagen dat Digi-D of de Belastingsite weer overbelast is.

De jaaropgaaf van mijn werkgever is er ook nooit voor 20 maart.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
Obeja schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:20:
[...]

Bij mij de 26e geactiveerd en de 27e van de volgende maand rente zichtbaar.
Thanks, ik vroeg me ook al af waar de rente bleef

• U123456
Nieuwe actie voor max. 20 EUR cashback:
Wat houdt de actie in?
Stel een automatische incasso in voor al je facturen en krijg tot 10% cashback! (max. € 20)

Geldig voor maandelijkse of tweemaandelijkse automatische incasso’s die tussen 22 februari 2023 en 20 mei 2023 zijn afgeschreven van je Openbank-rekening.

Hoe krijg ik tot € 20?
Volg deze eenvoudige stappen:
Meld je uiterlijk op 20 mei 2023 aan voor de actie met de actiecode 10CASHBACK en accepteer de voorwaarden.
Stel een automatische incasso in. Doe dit tussen 22 februari 2023 en 31 mei 2023 om deel te nemen. Je kunt een maandelijkse of tweemaandelijkse incasso instellen voor al je facturen!

In juli 2023 betalen we je de vergoeding uit. Het bedrag van de vergoeding komt overeen met 10% van de automatische incasso’s die tussen 22 februari 2023 en 31 mei 2023 werden afgeschreven van je Openbank-rekening. De vergoeding bedraagt maximaal € 20.
https://www.openbank.nl/a...ack-automatische-incassos

[Voor 43% gewijzigd door U123456 op 02-03-2023 13:35]

• JohanNL
Het blijft toch lachwekkend dit, maar mooi meegenomen voor degenen die er zin in hebben of al incasso's hebben lopen bij Openbank.

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:48
Mooie actie! Bij mij lopen alle incasso’s via Openbank dus die €20 is makkelijk verdiend :)

• balken07
JohanNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Het blijft toch lachwekkend dit, maar mooi meegenomen voor degenen die er zin in hebben of al incasso's hebben lopen bij Openbank.
Dat ben ik niet met je eens. Hoezo lachwekkend, het is duidelijk dat ze meer klanten en dan vooral actieve klanten willen hebben. Ze zijn niet de gevestigde orde hier, dus deze actie is voor de klant leuk en vanuit OB zeer begrijpelijk.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08
Kan dit ook op de "welkom rekening" van 2% rente?

• GroteVoet459
  • Nu online
enermax schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:21:
[...]

Kan dit ook op de "welkom rekening" van 2% rente?
Een incasso op een expliciete Spaarrekening? Bij welke bank kan dat?

• U123456
@enermax Bij Openbank lopen vaak gelijktijdig meerdere acties. Dus met de bijbehorende betaalrekening lukt het waarschijnlijk wel, zolang deze actie ook in jouw Openbank App te vinden is. Menu (3 streepjes) > Acties en kortingen.

• dutchnltweaker
Zijn er mensen die Openbank als hoofdbank gebruiken? Zo ja hoe bevalt dat.

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-03 14:58
JohanNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde. Is ook zeker niet de eerste actie van deze bank. Ergens toch hilarisch, een bank welke je betaalt en haast smeekt om van hun diensten gebruik te maken. Vind het een bank van niks, maar zolang je incidenteel gratis geld ermee verdient, is het op zich prima. Sta nu denk op 80 euro winst oid?

Deze actie laat ik overigens varen, al heb ik wel de uitnodiging ontvangen. Mij teveel werk.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
dutchnltweaker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:28:
Zonder iDEAL kan ik het me bijna niet voorstellen in NL.

Ik heb toevallig vandaag de pincode gewijzigd, het is nu de gezinspas geworden, voor als de kids een boodschap willen doen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 21:20
ZXRY schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Ik dacht precies hetzelfde. Is ook zeker niet de eerste actie van deze bank. Ergens toch hilarisch, een bank welke je betaalt en haast smeekt om van hun diensten gebruik te maken. Vind het een bank van niks, maar zolang je incidenteel gratis geld ermee verdient, is het op zich prima. Sta nu denk op 80 euro winst oid?

Deze actie laat ik overigens varen, al heb ik wel de uitnodiging ontvangen. Mij teveel werk.
Ik zit nog te dubben. Op zich kom je makkelijk aan 200 euro met bijvoorbeeld 2 maanden zorgverzekering. Het is slechts 20 euro, maar alle acties gestapeld wel weer een leuk bedrag.

Edit: and done! Ik neem aan dat je bij Openbank verder niets hoeft in te stellen behalve aanmelden voor de actie, of moet ik binnenkort de incasso goedkeuren?

[Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 02-03-2023 18:21]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• JohanNL
balken07 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Hoezo lachwekkend, het is duidelijk dat ze meer klanten en dan vooral actieve klanten willen hebben. Ze zijn niet de gevestigde orde hier, dus deze actie is voor de klant leuk en vanuit OB zeer begrijpelijk.
Zoals @ZXRY al goed verwoord.
Ik zie ze veel liever investeren in nieuwe functionaliteiten en andere verbeteringen.
Laat ze maar beginnen met iDeal en iDin integratie bijvoorbeeld, dan beginnen ze een echt alternatief voor de grootbanken te worden.

Of als je dan van dit soort gratis-geld-acties doet, doe ze dan structureel, dat werkt pas echt.
Ik kan je zo vertellen dat zeker 9 van de 10 mensen die gebruik maken van deze actie, die gaan even voor 2 maanden wat incasso's overzetten naar Openbank en zetten ze weer mooi terug nadat de cashback is bijgeschreven.
Dus kap met deze onzin en geef bijvoorbeeld iedereen structureel 0,5% cashback met een maximum van €10 per maand, op alle transacties en in beginsel zonder einddatum.
De enige losse actie de ze er dan nog kunnen bijhouden is die voor de spaarrekening, want dat is gewoonweg een goed product omdat ze daarmee een van de hoogste rentes aanbieden en dit voor de rest ook goed werkt, met o.a. maandelijkse bijschrijvingen van rente.
Voor dat soort producten kun je dan mensen lokken die twijfelen met acties en zullen dan waarschijnlijk ook blijven.

Maar dan tenslotte denk ik ook: al die cashbacks, die moeten toch op een gegeven moment weer terug verdiend worden of niet soms?
Met wat er recentelijk is gebeurd bij andere fintech/startups zoals Vivid en Bux ben ik toch wel een beetje bang voor de toekomst van Openbank.

[Voor 11% gewijzigd door JohanNL op 02-03-2023 18:54]

• THE_BASE
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:10:
[...]

Ik zit nog te dubben. Op zich kom je makkelijk aan 200 euro met bijvoorbeeld 2 maanden zorgverzekering. Het is slechts 20 euro, maar alle acties gestapeld wel weer een leuk bedrag.

Edit: and done! Ik neem aan dat je bij Openbank verder niets hoeft in te stellen behalve aanmelden voor de actie, of moet ik binnenkort de incasso goedkeuren?
20 euro. Om vervolgens allerlei fratsen uit te halen en in plaats van geld op je spaarrekening met 2% rente te hebben, moet je zorgen dat er voldoende op de betaalrekening staat. Ik heb daar geen cent staan en was dat niet van plan. Niet voor twee tientjes. :)

• U123456
Mijn energienota is exact 100 euro per maand, dus even mijn IBAN veranderd van ING naar Openbank bij Eneco. Was letterlijk 30 seconden werk voor 20 euro. En over een paar maanden weer 30 seconden om het terug te veranderen. Of niet natuurlijk :)

[Voor 11% gewijzigd door U123456 op 02-03-2023 19:29]

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-03 12:15
Mistraller schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:32:
[...]

Zonder iDEAL kan ik het me bijna niet voorstellen in NL.
Ik gebruik het als mijn hoofdbank en heb er geen problemen mee. Wat maakt het dat je niet zonder iDeal zou kunnen? Ik kan prima zonder en mis het eigenlijk niet.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03 23:11
Ik kan bevestigen dat een overschrijving van ASN nu instant op Openbank staat 8)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• balken07
JohanNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:49:
[...]

Zoals @ZXRY al goed verwoord.
Ik zie ze veel liever investeren in nieuwe functionaliteiten en andere verbeteringen.
Laat ze maar beginnen met iDeal en iDin integratie bijvoorbeeld, dan beginnen ze een echt alternatief voor de grootbanken te worden.

Of als je dan van dit soort gratis-geld-acties doet, doe ze dan structureel, dat werkt pas echt.
Ik kan je zo vertellen dat zeker 9 van de 10 mensen die gebruik maken van deze actie, die gaan even voor 2 maanden wat incasso's overzetten naar Openbank en zetten ze weer mooi terug nadat de cashback is bijgeschreven.
Dus kap met deze onzin en geef bijvoorbeeld iedereen structureel 0,5% cashback met een maximum van €10 per maand, op alle transacties en in beginsel zonder einddatum.
De enige losse actie de ze er dan nog kunnen bijhouden is die voor de spaarrekening, want dat is gewoonweg een goed product omdat ze daarmee een van de hoogste rentes aanbieden en dit voor de rest ook goed werkt, met o.a. maandelijkse bijschrijvingen van rente.
Voor dat soort producten kun je dan mensen lokken die twijfelen met acties en zullen dan waarschijnlijk ook blijven.

Maar dan tenslotte denk ik ook: al die cashbacks, die moeten toch op een gegeven moment weer terug verdiend worden of niet soms?
Met wat er recentelijk is gebeurd bij andere fintech/startups zoals Vivid en Bux ben ik toch wel een beetje bang voor de toekomst van Openbank.
Je trekt het nu breder. Dat mag. En ja, ik zie die nieuwe functionaliteiten ook graag (Instant payments, creditcard, iDEAL, betaalverzoeken en evt modernere app). Waar het mij om ging is jouw formulering ‘lachwekkend’ en daar ben ik het op basis van hetgeen in mijn eerdere reactie niet mee eens.

Mbt terugverdienen: tja, garanties tot aan de deur. Verschil is wel dat Openbank als moederbedrijf een bankreus heeft ipv ongeduldige geldschieters.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
fps schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Ik gebruik het als mijn hoofdbank en heb er geen problemen mee. Wat maakt het dat je niet zonder iDeal zou kunnen? Ik kan prima zonder en mis het eigenlijk niet.
Ik doe dagelijks gemiddeld 4 ideal transacties... pakketjes verzenden, betaalverzoekjes, webwinkels etc.
Het kan allemaal wel, maar in NL is ideal toch aardig de standaard geworden op het gebied van snel betaalgemak, zeker icm QR codes.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:47
Mistraller schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:42:
[...]

Ik doe dagelijks gemiddeld 4 ideal transacties... pakketjes verzenden, betaalverzoekjes, webwinkels etc.
Het kan allemaal wel, maar in NL is ideal toch aardig de standaard geworden op het gebied van snel betaalgemak, zeker icm QR codes.
Online m'n nieuwe rijbewijs aanvragen kon ik ook alleen maar met iDeal betalen... Uiteraard kan dat bij de balie van de gemeente met pin betaald worden. Maar dan kon ik pas na 5-6 weken terecht om hem aan te kunnen vragen. De online optie met iDeal was toch wel erg fijn en snel.

• JohanNL
Nuevocasa schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:53:
[...]

Online m'n nieuwe rijbewijs aanvragen kon ik ook alleen maar met iDeal betalen... Uiteraard kan dat bij de balie van de gemeente met pin betaald worden. Maar dan kon ik pas na 5-6 weken terecht om hem aan te kunnen vragen. De online optie met iDeal was toch wel erg fijn en snel.
Inderdaad, ook andere CBR dingetjes gaan eigenlijk alleen via iDeal of anders wordt het gecompliceerd.
Ook veel bedrijven lijken een iDeal betaling van bijvoorbeeld een cent te gebruiken om je te '' identificeren '' en om een automatische incasso in te stellen.
iDin wordt dan ook steeds groter en is echt tijdbesparend t.o.v. andere methodes.

Het zou vast allemaal anders kunnen, maar men gaat er vanuit dat iedereen een Nederlandse bank heeft en daarbij is iDeal en in de meeste gevallen ook iDin gewoon de standaard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:59
dutchnltweaker schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:28:
Ik heb al tijden geen Nederlandse banken meer. Veel succes met je iDeal.

Web Enrichment

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ligt het aan mij of is het een bug? Ik probeer de naam van een rekening aan te passen naar iets anders. Zoals spaarpotje X. Via de website of via de app kan ik het aanpassen. Maar als ik even later de site of app open dan is de naam helemaal niet aangepast.

*update: na een tijdje is het ineens wel aangepast als ik inlog

[Voor 11% gewijzigd door IUser op 03-03-2023 07:41]

• balken07
Het zou voor mij al veel schelen als bedrijven mij een buitenlandse IBAN bij een online aanvraag laten invullen, ipv dat dit meestal telefonisch moet. Ook zou een verificatie met een bankpas betaling ipv alleen iDEAL erg handig zijn. Om deze redenen zeg ik mijn NL rekening nog niet op. Wie weet is dit ooit realiteit.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
birdibird schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:36:
Ik kan bevestigen dat een overschrijving van ASN nu instant op Openbank staat 8)
Meteen geprobeerd! Tien minuten geleden overgeschreven van ASN naar mijn Openbank-rekening, maar daar staat het nog niet bijgeschreven...
Als het binnen is laat ik het weten.
Blijkbaar is het niet voor alle ASN-klanten instant overschrijving, of had jij een lucky strike?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Nu online
JohanNL schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:47:
[...]
iDin wordt dan ook steeds groter en is echt tijdbesparend t.o.v. andere methodes.
Maar zelfs nog niet alle Nederlandse banken ondersteunen iDin, bijvoorbeeld KNAB.

De vraag is meer hoe groot de Nederlandse markt is voor Openbank. Bijvoorbeeld als Portugal of Duitsland (en vergeet Mexico & Argentinië niet van buiten Europa) groter zijn zal de focus daar liggen en niet op NL-specifieke diensten.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:33
Of-Aaargh schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:52:
[...]

Meteen geprobeerd! Tien minuten geleden overgeschreven van ASN naar mijn Openbank-rekening, maar daar staat het nog niet bijgeschreven...
Als het binnen is laat ik het weten.
Blijkbaar is het niet voor alle ASN-klanten instant overschrijving, of had jij een lucky strike?
Bij Regiobank is overboeking naar OB, nog niet Instant. Wordt meestal wel dezelfde werkdag bijgeschreven, mits niet te laat op de dag, overgemaakt. En anders wordt in de loop van de volgende ochtend daarop, bijgeschreven bij OB.

[Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 03-03-2023 10:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik wil het rekeningnummer voor de automatische incasso bij mijn verzekeringsmaatschappij (AON) aanpassen en krijg de foutmelding dat het geen geldig IBAN nummer betreft. Eens kijken hoe de helpdesk gaat reageren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• balken07
@Of-Aaargh @Datisraar zie mijn post van 28 december 2022 :) Samengevat: er draait een pilot en het is dus volstrekt willekeurig wie er wel of niet ‘gebruik’ kan maken van IP op dit moment.

• balken07
pdukers schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:42:
Ik wil het rekeningnummer voor de automatische incasso bij mijn verzekeringsmaatschappij (AON) aanpassen en krijg de foutmelding dat het geen geldig IBAN nummer betreft. Eens kijken hoe de helpdesk gaat reageren.
Heel irritant, herkenbaar. Bedrijven accepteren in het invoerveld meestal alleen een NL IBAN. Gevolg is dat je contact moet opnemen om het te regelen. Het zou goed zijn als er jurisprudentie komt die deze ontmoedigingstrucjes de nek omdraait.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-03 12:15
Mistraller schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:42:
[...]

Pakketjes verzend ik nooit, maar ik ken geen webwinkel waar ik niet gemakkelijk zonder iDEAL kan betalen. Bij betaalverzoeken maak ik het handmatig over naar een tegenrekening of ik geef een rekeningnummer waarop anderen kunnen boeken. Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Het alleen vasthouden aan iDEAL vind ik altijd wat krampachtig overkomen. Het is alleen in Nederland gangbaar, maar dat is slechts een klein deel van de totale wereld. Ik ken genoeg webshops waar je juist niet met iDEAL kan betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
balken07 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:03:
[...]

Heel irritant, herkenbaar. Bedrijven accepteren in het invoerveld meestal alleen een NL IBAN. Gevolg is dat je contact moet opnemen om het te regelen. Het zou goed zijn als er jurisprudentie komt die deze ontmoedigingstrucjes de nek omdraait.
Inderdaad irritant merk ik nu ook. Helpdesk geeft aan dat het gewijzigd kan worden, maar dat moet dan wel ouderwets via een papieren formulier en de post. Ik zou denken dat dit voor het bedrijf meer rondslomp en kosten betekent dan het online formulier aan te passen :N

• JohanNL
balken07 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:03:
[...]

Er zijn gewoonweg niet veel Nederlanders met een buitenlandse IBAN en zowel kan ik mij voorstellen dat men het wat ' eng ' vindt of het is wellicht ook wel lastig te implementeren.

Heb er ook even naar gekeken en voor mijn autoverzekering die via Independer loopt en daar kan het ook niet, maar moet je met ze contact opnemen via WhatsApp.
Dan regelen ze het wel voor je zeggen ze.
Met dit soort dingen moet je gewoon dealen zolang buitenlandse rekeningnummers of tenminste Openbank nog maar weinig wordt gebruikt door inwoners van Nederland.

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee