Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:14
JohanNL schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:12:
Los van dat ik mijn spaargeld er deponeer zie ik geen reden om de betaalrekening daadwerkelijk te gaan gebruiken, behalve als ze een leuke actie hebben uiteraard :)
Puur als reserve rekening dan wel weer handig, voor ' noodgevallen ' als die rekening bij de Nederlandse huisbank ' niet werkt ', zoals bij de ING laatst.
Ik wil OB nu juist voor beiden gaan gebruiken. Leuke rente, maar ook pinnen met telefoon zonder Google Pay. En met €2 aan verzendkosten een Mastercard Debit pas betekent dat ik intussen ook wat abonnementen op creditcard heb over gezet naar deze debit card (en pakket met creditcard heb opgezegd). Mogelijk dat ik die laatste tzt weer om zet naar Rabobank als ik daar een Mastercard Debit pas krijg (moet deze zomer een nieuwe krijgen, dus zal nog wel 5 jaar aan Maestro vast zitten tenzij ikzelf tzt een nieuwe aanvraag). Maar voor "pinnen" zal OB voor mij wel een blijvertje zijn. Overige bankzaken (salaris, verzekeringen, abonnementen, ...) laat ik dan wel gewoon bij Rabobank staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 00:50
balken07 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:43:
[...]

#1 zie mijn posts van 29 april, 6 mei, 1 juni, 9 juni (2022). Is al beantwoord.
#2 idem
#3 idem
#4 idem. Je geeft zelf het antwoord daarnaast al. Je krijgt
een opslag van 1,5% bovenop de mastercard koers zonder Travel+
#5 maakt geen verschil. Zoals ik al zei: als het niet in een kostenoverzicht is opgenomen, dan is het waarschijnlijk gratis. Je kunt uiteraard nooit meer per dag opnemen of betalen dan de daglimieten die OB als maximum stelt.
#6 idem 5

Je vragen waren dus al beantwoord. ;)
Dank! Zoeken op jouw naam vanaf 2022 is eigenlijk het beste voor elke geïnteresseerde in OB :)
Ik weet niet wie het kan, maar een paar van die posts "pinnen" zou superhandig zijn :)
Uniciteit schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:09:
Nieuwe actie.

Word klant en krijg € 70! Gebruik code VALENTIJN23. Geldig tot en met 6 maart 2023.
Het is nu wel een no-brainer geworden om OB te preferen boven Revolut en N26.
Ik vind alleen die sms verificatie zo gek. Sms is helemaal niet veilig. Maar ik lees in dit topic dat dat bij sommigen reeds via push gaat.
RobertMe schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:26:
[...]

Ik wil OB nu juist voor beiden gaan gebruiken. Leuke rente, maar ook pinnen met telefoon zonder Google Pay.
Huh wacht even, ondersteund OB nu ook betalen via Tap&Pay, dus direct via NFC, zonder tussenkomst van Google Pay?
Ik ken geen enkele internationale nieuwe bank die dat aanbied..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Jazco2nd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:59:
[...]

Huh wacht even, ondersteund OB nu ook betalen via Tap&Pay, dus direct via NFC, zonder tussenkomst van Google Pay?
Ik ken geen enkele internationale nieuwe bank die dat aanbied..
Yes. "OpenBank Pay". Als je de OpenBank app hebt kun je er ook een pas aan koppelen (standaard krijg je een Maestro pas, maar je kunt ook een Mastercard Debit bestellen, waarbij je mobiel betalen aan een van de passen kunt koppelen). Heb zo alweer een aantal keren gepind bij de supermarkt.

Maar met oude telefoon (OnePlus 3 met Android 9) met de Rabo Wallet kon ik al betalen als ik het scherm aan had staan. Nu met een Pixel 6a met OpenBank moet ik de telefoon echt ontgrendelen, anders wordt de betaling geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:59:
Het is nu wel een no-brainer geworden om OB te preferen boven Revolut en N26.
Ik vind alleen die sms verificatie zo gek. Sms is helemaal niet veilig. Maar ik lees in dit topic dat dat bij sommigen reeds via push gaat.
SMS is veilig genoeg. Ja, SMS is in theorie afluisterbaar, maar dan moet de aanvaller jou echt moeten hebben. Je hebt dus wel met een hele specifieke aanval te maken, voor je je hier druk over moet maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 07-02-2023 20:07 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
@RobertMe thanks! Ja hier met ING moet scherm ook aan zijn. Niet perse ontgrendeld dacht ik, maar dat gaat bij mij meestal vanzelf als ik scherm aanzet doordat ik fingerprint sensor aan de zijkant heb.

@Herko_ter_Horst dan nog vind ik het onveilig tov alternatieven en superonhandig buiten het EU-roaming gebied. Dan heb ik namelijk vrijwel altijd een lokale sim en mijn NL sim uitgeschakeld. Dus ontvang ik geen smsjes. Tenzij ik sim weer even aanzet, met risico op kosten als iemand je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:06:
[...]

SMS is veilig genoeg. Ja, SMS is in theorie afluisterbaar, maar dan moet de aanvaller jou echt moeten hebben. Je hebt dus wel met een hele specifieke aanval te maken, voor je je hier druk over moet maken.
Niet alleen afluisteren. SMS verificatie is ook al "gehackt" door met de provider te bellen voor een nieuwe SIM en op basis van publieke informatie de verificatie te doorlopen. Provider denkt een nieuwe SIM kaart te sturen naar de abonnee / klant maar stuurt die in werkelijkheid naar een "hacker".

* Uiteraard is het niet echt hacken maar een vorm van social engineering naar de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Inmiddels wacht ik al een week op verificatie van m’n aanmelding. Is dat bij iedereen zo of gaat er bij mij wat mis? Uiteraard snap ik dat het daar nu druk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Cheesy schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:18:
Inmiddels wacht ik al een week op verificatie van m’n aanmelding. Is dat bij iedereen zo of gaat er bij mij wat mis? Uiteraard snap ik dat het daar nu druk is.
Bij mij heeft het ook bijna een week geduurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Cheesy schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:18:
Ik had het paar weken geleden voor mijn moeder gedaan. Op een maandag. De volgende week dinsdag heb ik contact opgenomen en toen was het een uur later gepiept. Dus het blijft weleens even hangen jah.

Ik heb zelf net aangemeld met de Valentijnscode. Daar zie ik verder niets meer van.. dus hoop dat dat wel is doorgekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb hier al contact over gezocht met de klantenservice, maar ik heb de volgende casus en ik ben benieuwd naar ervaringen.

Vanmorgen vroeg zag ik dat mijn spaarrekening actief was, en gelijk met geld gaan schuiven. Geld komt bijna instant aan, saldo klopt maar bij het openen van m'n transacties krijg ik een foutmelding;
Verbindingsfout met het internet, probeer het over een paar minuten opnieuw
Bij de lopende rekening zie ik alle transacties wel. Is dit iets wat uit zichzelf goedkomt? Via het menu overboekingen zie ik wel beknopt alle transacties maar niet in het overzichtsscherm.

Dit is zowel in de browser en de app. Internetverbinding speelt geen rol, verschillende locaties en verbindingen gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 08-02-2023 15:34 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Om de transacties van de spaarrekening te zien, heb ik eerder ook de zogenaamde PSD2 melding gezien van openbank, met daarna verificatie via SMS. Dit wordt soms nog gevraagd na x periode. Deze melding heb ik ook wel eens gezien als ik zo'n verificatie annuleerde.

Uit je tekst maak ik al op dat je op meerdere plekken dit getest hebt. Misschien dat je morgen meer succes hebt, en de prompt voor verificatie krijgt? Misschien dat het echt twee systemen zijn die nog niet in sync zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvHMontySCOUT
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 13:57
Gunner schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:34:

Vanmorgen vroeg zag ik dat mijn spaarrekening actief was, en gelijk met geld gaan schuiven. Geld komt bijna instant aan, saldo klopt maar bij het openen van m'n transacties krijg ik een foutmelding;
Hier hetzelfde probleem. Morgen maar eens kijken of er wel wat te zien is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Get!em schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:54:
Om de transacties van de spaarrekening te zien, heb ik eerder ook de zogenaamde PSD2 melding gezien van openbank, met daarna verificatie via SMS. Dit wordt soms nog gevraagd na x periode. Deze melding heb ik ook wel eens gezien als ik zo'n verificatie annuleerde.

Uit je tekst maak ik al op dat je op meerdere plekken dit getest hebt. Misschien dat je morgen meer succes hebt, en de prompt voor verificatie krijgt? Misschien dat het echt twee systemen zijn die nog niet in sync zijn.
De psd2 melding met sms verificatie zegt me niets maar blij dat het herkenbaar is. Ik wacht morgen idd nog even af
MvHMontySCOUT schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:47:
[...]

Hier hetzelfde probleem. Morgen maar eens kijken of er wel wat te zien is :)
Ik vind het altijd zo geruststellend dat ik niet de enige ben Dan ligt het niet perse aan mij of apparatuur ligt. (y)

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 08-02-2023 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:35
Die psd2 controle ga je ook minstens om de 90 dagen krijgen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:35
Kan zijn dat je bank je belt om te controleren of je wel daadwerkelijk deze transactie wou uitvoeren.
Kans bestaat dan ook dat je wat vragen krijgt over de afkomst van het geld, als je daar gewoon antwoord op geeft is er niets aan de hand.
Maar waarschijnlijk gaat de transactie gewoon na een korte controle waar je zelf niets van merkt door; transacties boven de 15K worden namelijk wel áltijd gecontroleerd.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 22:22
Lol, nee dat is geen enkel probleem.

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JohanNL schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:58:
Die psd2 controle ga je ook minstens om de 90 dagen krijgen.
En ook @MvHMontySCOUT @Get!em ; transactieoverzicht is nu in orde. In deze tijd verwacht je alles realtime maar soms heb je wat geduld nodig (wat ik niet heb, dat blijkt maar weer eens :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na de eerste zes maanden is het verschil "maar" 1,25% :P
offtopic:
Ik snap niet waarom de grote Nederlandse banken zulke lage rentes aanhouden. Aan de ECB ligt het niet. Langzamerhand moeten ze toch zien dat er constant geld wegvloeit?

Hier ook de Valentijnsactie gedaan. Nouja, mijn vrouw, want ik heb al een rekening :P
Is toch makkelijk verdiend.

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 09-02-2023 11:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De code SPAREN23, was die nou te combineren met WELKOM? VALENTIJN23 volgens mij niet, ik kan er zo snel geen informatie meer van vinden.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
anandus schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:27:
offtopic:
Ik snap niet waarom de grote Nederlandse banken zulke lage rentes aanhouden. Aan de ECB ligt het niet. Langzamerhand moeten ze toch zien dat er constant geld wegvloeit?
Ik denk dat dat echt wel mee valt. Ik denk dat juist de banken die al een hogere rente bieden het procentueel harder merken dan de grootbanken. De meeste zullen niet weg willen / durven bij hun grootbank en dus ook niet naar bv LeasePlan Bank of NIBC gaan. En die wat wel hun spaargeld ergens anders zetten zal uiteindelijk waarschijnlijk de drempel ook steeds kleiner worden om het in het buitenland te zetten (immers heb je dan al een aparte spaarrekening, en in het buitenland sparen komt steeds meer in de media, en de renteverschillen worden steeds groter).

En daarnaast: niet iedereen zal bergen aan spaargeld hebben. Waardoor de absolute rente ook niet heel veel is (met 10k aan spaargeld is 1% verschil immers maar 100, en €100 kun je ook nog wel "bezuinigingen" als het daar op aan komt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

THE_BASE schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:40:
De code SPAREN23, was die nou te combineren met WELKOM? VALENTIJN23 volgens mij niet, ik kan er zo snel geen informatie meer van vinden.
Bij de acties moet je kijken naar de voorwaarden: is het een actie voor een nieuw product, of is het een actie voor bestaande klanten en moet je een bepaalde handeling doen als bestaande klant (geld storten, betalen met je pinpas of mobiel, etc)

SPAREN23 is voor bestaande klanten (incl de nieuwe) en is voorzover ik kan zien te combineren met een openingsactie zoals de Welkom rekening.

De valentijn23 actie is ook een openingsactie.

Als ik het zo zie, zou het theoretisch kunnen dat je de volgorde aanhoudt:
VALENTIJN23 --> Betaalrekening + €2000 euro storten = €70, alleen voor nieuwe klanten
of
WELKOM --> Spaarrekening openen = 2% alleen te openen als nieuwe klant.
en dan bij beide
SPAREN23 --> geld storten in staffels = bonus per staffel

Maar bij die middelste: WELKOM is alleen voor nieuwe klanten, dus niet voor bestaande klanten met een betaalrekening, en dus niet te combineren met VALENTIJN23

[ Voor 39% gewijzigd door Get!em op 09-02-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:40
RobertMe schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:43:
[...]

Ik denk dat dat echt wel mee valt. Ik denk dat juist de banken die al een hogere rente bieden het procentueel harder merken dan de grootbanken. De meeste zullen niet weg willen / durven bij hun grootbank en dus ook niet naar bv LeasePlan Bank of NIBC gaan. En die wat wel hun spaargeld ergens anders zetten zal uiteindelijk waarschijnlijk de drempel ook steeds kleiner worden om het in het buitenland te zetten (immers heb je dan al een aparte spaarrekening, en in het buitenland sparen komt steeds meer in de media, en de renteverschillen worden steeds groter).

En daarnaast: niet iedereen zal bergen aan spaargeld hebben. Waardoor de absolute rente ook niet heel veel is (met 10k aan spaargeld is 1% verschil immers maar 100, en €100 kun je ook nog wel "bezuinigingen" als het daar op aan komt).
Inderdaad het zit ook niet om onze aard. De meeste Nederlanders houden sowieso niet heel erg van bank veranderen of een 2e/3e rekening ‘’erbij’ te nemen, laat staan een extra spaarrekening elders te openen (teveel gedoe is het idee).
En als je de discussies op nu.NL hebt gevolgd de laatste tijd, zit menigeen nog steeds met het ‘ice save’ syndroom van destijds en vinden het eng om buiten Nederland te gaan sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Get!em schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:59:
Maar bij die middelste: WELKOM is alleen voor nieuwe klanten, dus niet voor bestaande klanten met een betaalrekening, en dus niet te combineren met VALENTIJN23
De Welkom Spaarrekening kun je echter ook telefonisch aanvragen als nieuwe klant. * RobertMe heeft dat toen fout gedaan, en zit intussen al weken te wachten op brief met de beveiligingscode zodat ik deze telefonisch kan (laten) openen.

Mogelijk dat combineren daardoor weer wel mogelijk is. Door dus eerst de VALENTIJN23 code te gebruiken, en als de boel dan geregeld is en je ook de beveiligingscode ontvangen hebt je telefonisch de Welkom Spaarrekening aanvraagt als zijnde "oeptie, ben ik vergeten, maar ben wel nieuwe klant".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
anandus schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:27:
[...]

Ik snap niet waarom de grote Nederlandse banken zulke lage rentes aanhouden. Aan de ECB ligt het niet.
Het geld klotst in Nederland nog altijd tegen de plinten omhoog. Er is helemaal geen schaarste. Bovendien zijn de hypotheken de laatste jaren langjarig vastgezet tegen uiterst lage rentes en hoewel de huidige rente is opgelopen, loopt het aantal woningverkopen heel hard terug.
Geld wat niet uitgeleend kan worden is een kostenpost, en daarom heeft het aantrekken van spaargeld niet zoveel zin.
Dat is in elk geval in z'n algemeenheid wat de reden hierachter is. Natuurlijk speelt ook de winst van een bank een rol, maar dat is een ander verhaal. Buitenlandse banken gebruiken de rente om klanten aan te trekken, dat hoeven Nederlandse banken niet te doen, het gros verlaat z'n bank toch niet.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beetje mierenneuken eerlijk gezegd maar dingen die me tot nu toe opvallen:

- als je een sms van openbank krijgt, krijg ik het steeds van een 'andere' afzender (de naam is steeds anders waardoor ie niet herkend wordt). Ik heb nu sms berichten van OPENBANK, Openbank en openbank 8)7

- in je startscherm worden de totalen van je betaal en spaarrekening bij elkaar opgeteld en zodanig getoond 8)7 geen flauw idee waarom je dat zou willen. het is voor zover ik zie niet mogelijk om dit uit te zetten / aan te passen dat je individueel je spaar en betaalrekening ziet staan (alleen bij het verder uitklappen van de rekeningen maargoed)

- nederlandse vertaling is af en toe wat vreemd. alleen al het uitloggen heet hier 'sluiten'. alsof je een rekening wil sluiten oid 8)7 heb nog op een paar andere plekken vreemde nederlandse teksten gezien.
het is ook niet mogelijk om naar het engels te switchen.

- je kan niet zien welke acties je momenteel actief hebt, dat moet je zelf maar via de mail terugvinden en onthouden.

Verder wel heel positief hoor, Gaat allemaal netjes, goede support, maar soms vallen juist de kleine dingen je op ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Il 2 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:56:
Beetje mierenneuken eerlijk gezegd maar dingen die me tot nu toe opvallen:

- als je een sms van openbank krijgt, krijg ik het steeds van een 'andere' afzender (de naam is steeds anders waardoor ie niet herkend wordt). Ik heb nu sms berichten van OPENBANK, Openbank en openbank 8)7

- in je startscherm worden de totalen van je betaal en spaarrekening bij elkaar opgeteld en zodanig getoond 8)7 geen flauw idee waarom je dat zou willen. het is voor zover ik zie niet mogelijk om dit uit te zetten / aan te passen dat je individueel je spaar en betaalrekening ziet staan (alleen bij het verder uitklappen van de rekeningen maargoed)

- nederlandse vertaling is af en toe wat vreemd. alleen al het uitloggen heet hier 'sluiten'. alsof je een rekening wil sluiten oid 8)7 heb nog op een paar andere plekken vreemde nederlandse teksten gezien.
het is ook niet mogelijk om naar het engels te switchen.

- je kan niet zien welke acties je momenteel actief hebt, dat moet je zelf maar via de mail terugvinden en onthouden.

Verder wel heel positief hoor, Gaat allemaal netjes, goede support, maar soms vallen juist de kleine dingen je op ;)
Ik neem aan dat je nog geen overboekingen gedaan hebt vanaf OB / de pinpas gebruikt hebt?
Saldo vs beschikbaar is echt een grote WTF. Als je €100 op de betaalrekening hebt staan en vervolgens doet pinnen voor €75 dan staat er doodleuk nog dagenlang dat je €100 hebt (ook op het startscherm etc). Alleen bij de het transactieoverzicht / als je de betaalrekening "opent" staat onder "Saldo €100" in kleine lettertjes "Beschikbaar €25". En in het overzicht / de lijst heb je dan een kopje "In behandeling" of iets dergelijks waar dan die €75 staat als gereserveerd. Geldt dan overigens niet alleen voor pinnen, maar ook voor online aankopen en ik neem aan ook traditionele overboekingen.

En Instant Payments zijn ook interessant. Ik heb op zaterdag de 28e geld over geboekt van Rabobank naar OB. Dit geld was vervolgens nog niet opgeteld bij het Saldo, maar al wel bij beschikbaar. En de boekingsdatum was vervolgens "30 jan" (dus maandag). Maar de transactie was ook niet meer in behandeling. Dus na een rondje naar de supermarkt (en pinnen) en daarna de rekening "aanvullen" vanaf Rabobank wist ik helemaal niet meer waar ik aan toe was. De pin transactie was in behandeling, en de Instant Payment was afgehandeld maar op een toekomstige datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-10 22:21
Get!em schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:59:
[...]

Als ik het zo zie, zou het theoretisch kunnen dat je de volgorde aanhoudt:
VALENTIJN23 --> Betaalrekening + €2000 euro storten = €70, alleen voor nieuwe klanten
of
WELKOM --> Spaarrekening openen = 2% alleen te openen als nieuwe klant.
Of?
Je opent als nieuwe klant een Openbank betaalrekening met code VALENTIJN23.
Eenmaal geopend vraag je een Welkomspaarrekening aan.

Waarom zouden beide acties niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:31
Reintje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:09:
[...]

Of?
Je opent als nieuwe klant een Openbank betaalrekening met code VALENTIJN23.
Eenmaal geopend vraag je een Welkomspaarrekening aan.

Waarom zouden beide acties niet kunnen?
Omdat de WELKOM actie alleen voor nieuwe klanten is, niet voor nieuwe rekeningen. Zodra je je betaalrekening hebt geopend, ben je klant; en kan je dus geen gebruik meer maken van acties voor nieuwe klanten.

[ Voor 14% gewijzigd door hostname op 10-02-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Ik neem aan dat je nog geen overboekingen gedaan hebt vanaf OB / de pinpas gebruikt hebt?
Saldo vs beschikbaar is echt een grote WTF. Als je €100 op de betaalrekening hebt staan en vervolgens doet pinnen voor €75 dan staat er doodleuk nog dagenlang dat je €100 hebt (ook op het startscherm etc). Alleen bij de het transactieoverzicht / als je de betaalrekening "opent" staat onder "Saldo €100" in kleine lettertjes "Beschikbaar €25". En in het overzicht / de lijst heb je dan een kopje "In behandeling" of iets dergelijks waar dan die €75 staat als gereserveerd. Geldt dan overigens niet alleen voor pinnen, maar ook voor online aankopen en ik neem aan ook traditionele overboekingen.

En Instant Payments zijn ook interessant. Ik heb op zaterdag de 28e geld over geboekt van Rabobank naar OB. Dit geld was vervolgens nog niet opgeteld bij het Saldo, maar al wel bij beschikbaar. En de boekingsdatum was vervolgens "30 jan" (dus maandag). Maar de transactie was ook niet meer in behandeling. Dus na een rondje naar de supermarkt (en pinnen) en daarna de rekening "aanvullen" vanaf Rabobank wist ik helemaal niet meer waar ik aan toe was. De pin transactie was in behandeling, en de Instant Payment was afgehandeld maar op een toekomstige datum.
Nog niet, de pinpas is nog onderweg. Maar dat is wel heel apart ja. zulke 'basic' dingen die het slordig doen lijken en die je toch vrij makkelijk zou kunnen verbeteren zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
[quote]RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Reactie:
Dat zijn helaas de wat ongemakken van een Spaanse bank die buiten Spanje (hier in Nederland bijvoorbeeld) gebruikt worden.
Als ik in Spanje op vakantie ben worden alle pinbetalingen en geldopnames met mijn OB passen wél real time verwerkt en heb je er dan op dat moment geen last van met saldo en beschikbaar. Ik deed boodschappen bij de Mercadona in Alicante en was de pinbetaling gelijk verwerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 10-02-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hostname schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:15:
[...]

Omdat de WELKOM actie alleen voor nieuwe klanten is, niet voor nieuwe rekeningen. Zodra je je betaalrekening hebt geopend, ben je klant; en kan je dus geen gebruik meer maken van acties voor nieuwe klanten.
Als nieuwe klant, die niet de Welkom Spaarrekening route gevolgd heeft, kun je alsnog een Welkom Spaarrekening aanvragen bij de klantenservice. Of ze dan er in trappen dat je de Welkom Spaarrekening krijgt bovenop de €70 valentijn actie weet ik niet. Maar als je recentelijk klant bent geworden kun je dus door ze te bellen wel nog een Welkom Spaarrekening openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Il 2 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:23:
[...]

Nog niet, de pinpas is nog onderweg. Maar dat is wel heel apart ja. zulke 'basic' dingen die het slordig doen lijken en die je toch vrij makkelijk zou kunnen verbeteren zou je zeggen.
Wat ik ook wel raar vind is dat ik inmiddels via de post een heel pakket heb ontvangen met “Welkom bij Openbank”, uitleg over de app, etc. - maar dat daar dan niet direct al de bankpas bij zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Uniciteit schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:51:
[...]

Wat ik ook wel raar vind is dat ik inmiddels via de post een heel pakket heb ontvangen met “Welkom bij Openbank”, uitleg over de app, etc. - maar dat daar dan niet direct al de bankpas bij zit!
De een is een kant en klaar pakket zonder prive gebeuren en hoeven ze maar een adres sticker op te plakken. De ander is een fysieke pas waar jou naam op staat.

Zelf heb ik ze overigens dezelfde dag uit de brievenbus gehaald, maar wel "in 2x". Dus mogelijk / waarschijnlijk was de postbode de dag ervoor laat :p
De pas zit dan wel gek genoeg in een envelop met "reclame" er op. De beveiligingscode (morgen 4 weken na aanmelding, nog steeds de initiële niet ontvangen, en afgelopen zondag gebeld en nieuwe is onderweg, ook nog niet ontvangen) schijnt wel in een ongemarkeerde witte envelop te komen.
Maar de pas moet je dan in de app activeren. Dus relatief schadeloos als die in andere handen komt. De beveiligingscode is waar de klantenservice naar vraagt en dus lastig/gevaarlijk(er) als die uit lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:56
Op de 5de een spaarrekening (dan krijg je ook meteen een betaalrekening) aangevraagd. Sinds gisteren geactiveerd nadat ik belde. Geen idee hoe lang het had geduurd zonder bellen....Het jammere is dat de valentijnsactie aan mijn neus voorbij gaat, ondanks dat het maar 1 dag verschil is. Zelfs na even bellen was het niet mogelijk alsnog mee te doen met de actie. Dat is toch weer even 70 euro gemist.

Qua overboektijd is er geen pijl op te trekken. Ik heb vanaf de Rabo 2x een wat hoger bedrag (niet eens erg hoog, maar een paar k's) overgeboekt. De eerste keer was het er binnen 15 minuten. De volgende boeking (20 minuten later) was er pas na een aantal uren. Een boeking vanochtend van 1 euro terug naar de Rabo rekening is er nu nog steeds niet. Blijft bijzonder.

Overigens was wel meteen mijn Rabo rekening geblokkeerd na de twee overboekingen. Ze vonden het te verdacht. Dat is wel even iets om rekening mee te houden.

Wat ik jammer vind is dat je nergens kunt zien wat nu de huidige rente is, en hoeveel rente je inmiddels hebt opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
[...]

Ah, op die manier.
Ik heb ze al eens gemaild en ze meldde me toen het volgende:

Goedemiddag Reintje Je kan een Welkom Spaarrekening openen als je Open Betaalrekening minder dan 3 maanden geleden geactiveerd is. De actie WELKOM is niet te combineren met de actie SPAREN22. We kunnen een Welkom Spaarrekening voor je openen als je ons belt op het nummer 0031 (0) 707007516. Zorg er voor dat je dan je handtekeningscode bij de hand hebt. We zijn alle dagen bereikbaar van 8.00 tot 22.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De post is wel vervelend van Openbank. Ze hebben het over drie poststukken. Ik krijg elke keer sms’jes dat er wat onderweg is, maar het wordt slecht bezorgd. Inmiddels alleen een pakket handleidingen binnen.

Nog wachtend op betaalpas (al zichtbaar in de PostNL app, maar niet bezorgd) en op de welbekende witte envelop.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacktheRipper
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-10 20:34
Durpstick schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:12:

Overigens was wel meteen mijn Rabo rekening geblokkeerd na de twee overboekingen. Ze vonden het te verdacht. Dat is wel even iets om rekening mee te houden.
Bij mij precies hetzelfde. Werd zelfs door de fraude afdeling van de rabobank gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Durpstick schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 20:12:
Op de 5de een spaarrekening (dan krijg je ook meteen een betaalrekening) aangevraagd. Sinds gisteren geactiveerd nadat ik belde. Geen idee hoe lang het had geduurd zonder bellen....Het jammere is dat de valentijnsactie aan mijn neus voorbij gaat, ondanks dat het maar 1 dag verschil is. Zelfs na even bellen was het niet mogelijk alsnog mee te doen met de actie. Dat is toch weer even 70 euro gemist.

Qua overboektijd is er geen pijl op te trekken. Ik heb vanaf de Rabo 2x een wat hoger bedrag (niet eens erg hoog, maar een paar k's) overgeboekt. De eerste keer was het er binnen 15 minuten. De volgende boeking (20 minuten later) was er pas na een aantal uren. Een boeking vanochtend van 1 euro terug naar de Rabo rekening is er nu nog steeds niet. Blijft bijzonder.

Wat ik jammer vind is dat je nergens kunt zien wat nu de huidige rente is, en hoeveel rente je inmiddels hebt opgebouwd.
Een paar K lijkt mij eigenlijk altijd "verdacht", zeker naar een buitenlandse rekening die "niet bekend is" (als jij een paar K naar een autodealer over maakt die al jaren bestaat komt dat anders over dan een paar K naar een onbekend rekeningnr bij een Spaanse bank). Dat je dat vervolgens twee keer achter elkaar doet maakt het waarschijnlijk alleen maar "verdachter". Dus dat kan in zoverre verklaren waarom de eerste overboeking, waarschijnlijk/mogelijk een Instant Payment was, maar de tweede niet meer.
Dat OpenBank geen Instant Payments ("terug") doet is al vaker in dit topic voorbij gekomen, dus in zoverre niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:58:
[...]

Een paar K lijkt mij eigenlijk altijd "verdacht", zeker naar een buitenlandse rekening die "niet bekend is" (als jij een paar K naar een autodealer over maakt die al jaren bestaat komt dat anders over dan een paar K naar een onbekend rekeningnr bij een Spaanse bank). Dat je dat vervolgens twee keer achter elkaar doet maakt het waarschijnlijk alleen maar "verdachter". Dus dat kan in zoverre verklaren waarom de eerste overboeking, waarschijnlijk/mogelijk een Instant Payment was, maar de tweede niet meer.
Dat OpenBank geen Instant Payments ("terug") doet is al vaker in dit topic voorbij gekomen, dus in zoverre niet gek.
Ik heb deze week een bedrag overgemaakt van ING naar Openbank. Had het daglimiet verhoogd naar maximaal 50.000 euro. Ik heb eerst 10.000 euro overgemaakt en daarna nog twee keer (vraag me niet waarom). Daarna lukt het niet meer, daglimiet overschreden. Vreemd, want ik kom op 30.000 euro uit. Volgende dag lukt het wel en kon ik wel tot 50.000 euro overmaken.

Edit: PostNL meldt dat er een witte envelop onderweg is, benieuwd wanneer het bezorgd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 11-02-2023 09:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tjberkhof
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
Van https://nl.trustpilot.com/review/openbank.nl?page=2 . Niet de enige persoon die zeer bizarre ervaringen hebben bij overlijden, internet staat vol met onder andere dit soort zeer slechte reviews. Schrik daar wel van als ik eerlijk ben, dat je als klant niet gewaarschuwd word voor het tijdslopende process als je plotseling via de spaanse wet dingen moet afhandelen. Als tweede rekening zal dit prima zijn, maar ik blijf lekker bij de ASN.
Een erfenis afhandelen bij de openbank.Nl is een nachtmerrie van meer dan 5 maanden
Ik ben inmiddels 5 maanden bezig om de nalatenschap van een familielid af te handelen met openbank.nl. Het kostte de Openbank 2 maanden om mede te delen dat ze eigenlijk een Spaanse dochteronderneming zijn van Santander. Alle aangeleverde documenten die toereikend zijn voor een Nederlandse bank waren onvoldoende. Je moet via een zeer omslachtige (kostbare) manier in het Spaans aangifte doen bij de Spaanse belastingdienst en aldaar erfbelasting betalen. Het verkrijgen van het document met een saldo per overlijdens datum kostte weken en verkreeg ik pas na een klachtenprocedure via de Spaanse Santander bank. Na uiteindelijk het Spaanse betalings bewijsstuk van de erfbelasting opgestuurd te hebben komt er pas na weken weer een verzoek voor een kopie van het Spaanse belasting aangifteformulier.
Mijn ervaring als erfgename van een openbank.Nl rekeninghouder is een ware nachtmerrie in een toch al zo een verdrietige tijd.
Het enige positieve van deze bank is dat ze meestal de telefoon snel opnemen…… helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:36
tjberkhof schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:36:
Van https://nl.trustpilot.com/review/openbank.nl?page=2 . Niet de enige persoon die zeer bizarre ervaringen hebben bij overlijden, internet staat vol met onder andere dit soort zeer slechte reviews. Schrik daar wel van als ik eerlijk ben, dat je als klant niet gewaarschuwd word voor het tijdslopende process als je plotseling via de spaanse wet dingen moet afhandelen. Als tweede rekening zal dit prima zijn, maar ik blijf lekker bij de ASN.

[...]
Ik zit er al een tijdje mee te tobben en zal grootste deel van openbank zetten bij een 100% nl bank. Volgens mij heeft Bunq nu de hoogste spaarrente.
Ik denk dat als het gaat om overlijden je ook ellende hebt met lokale regels bij andere niet NL banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Ik schrik wel van al die negatieve reviews daar. staan meerdere verhalen bij van mensen die bij overlijden van iemand niet bij die rekening konden komen en / of in spaans contact moeten zoeken met de belastingdienst daar. horror. sowieso als je de reviews vergelijkt met n26 of revolut is het bij openbank wel heel negatief :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 22:30:
[...]

Ik heb deze week een bedrag overgemaakt van ING naar Openbank. Had het daglimiet verhoogd naar maximaal 50.000 euro. Ik heb eerst 10.000 euro overgemaakt en daarna nog twee keer (vraag me niet waarom). Daarna lukt het niet meer, daglimiet overschreden. Vreemd, want ik kom op 30.000 euro uit. Volgende dag lukt het wel en kon ik wel tot 50.000 euro overmaken.

Edit: PostNL meldt dat er een witte envelop onderweg is, benieuwd wanneer het bezorgd wordt.
Brief gekomen, Openbank gebeld, geld omgezet naar een Welkom Spaarrekening. Ze kunnen de rekening niet omzetten, er wordt een nieuwe geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Il 2 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:17:
Ik schrik wel van al die negatieve reviews daar. staan meerdere verhalen bij van mensen die bij overlijden van iemand niet bij die rekening konden komen en / of in spaans contact moeten zoeken met de belastingdienst daar. horror. sowieso als je de reviews vergelijkt met n26 of revolut is het bij openbank wel heel negatief :X
Tja. Ik ga er niet vanuit dat ik binnen nu en 6 maanden kom te overlijden. Daarnaast heeft m’n echtgenoot alle codes om het over te maken en ik die van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hier eindelijk, 4 weken na de originele aanvraag (en week na bellen met klantenservice en opsturen nieuwe) de electronische handtekening ontvangen. En ook maar meteen gebeld met de klantenservice om de Welkom Spaarrekening te openen. Gek genoeg gaf de medewerker daarbij aan dat dit ook via de website kan / de vraag of ik dat al geprobeerd heb. Terwijl er in ieder geval 3 weken terug op de website stond dat je als "nieuwe bestaande klant" niet de Welkom Spaarrekening kon aanvragen maar dit wel mogelijk was via de klantenservice. Wellicht dat ze dit intussen dan hebben aangepast? Mogelijk in combinatie met de nieuwe "campagne" (2,00% tot 100k etc) waarbij er (te) veel klanten de verkeerde route doorliepen, zonder welkom actie dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
THE_BASE schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:48:
[...]

Tja. Ik ga er niet vanuit dat ik binnen nu en 6 maanden kom te overlijden. Daarnaast heeft m’n echtgenoot alle codes om het over te maken en ik die van hem.
Dat geloof ik. Mijn vrouw en ik hebben allebei een spaarrekening bij OB en zitten nu vanmiddag onze codes voor alle zekerheid uit te wisselen. Als ik hierboven zo lees, bij overlijden moet je in ieder niet gelijk OB gaan bellen en daar melding van gaan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 11-02-2023 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:35:
Hier eindelijk, 4 weken na de originele aanvraag (en week na bellen met klantenservice en opsturen nieuwe) de electronische handtekening ontvangen. En ook maar meteen gebeld met de klantenservice om de Welkom Spaarrekening te openen. Gek genoeg gaf de medewerker daarbij aan dat dit ook via de website kan / de vraag of ik dat al geprobeerd heb. Terwijl er in ieder geval 3 weken terug op de website stond dat je als "nieuwe bestaande klant" niet de Welkom Spaarrekening kon aanvragen maar dit wel mogelijk was via de klantenservice. Wellicht dat ze dit intussen dan hebben aangepast? Mogelijk in combinatie met de nieuwe "campagne" (2,00% tot 100k etc) waarbij er (te) veel klanten de verkeerde route doorliepen, zonder welkom actie dan?
Gefeliciteerd! :)

Ik begreep van hem juist dat het niet zelf geregeld kon worden en echt de code benodigd was, maar wel zelf het geld kon overmaken. Dat kon hij overigens ook direct voor mij doen. Uiteindelijk zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjberkhof
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-12-2024
THE_BASE schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:48:
[...]

Daarmee pleeg je dus technisch gezien belastingfraude omdat er erfbelasting betaald moet worden.

Maargoed waar ik vooral van schrik is dat zelfs de consumentenbond niets schrijft over nadelen van het stallen van je geld bij een buitenlandse bank en dat je dus bijvoorbeeld bij overlijden in lastige situaties komt.

Ik denk dat het, zeker in deze tijden, erg belangrijk om te weten wat je financieel kan verwachten. Voor jou pakt het prima uit, maar ik ken genoeg mensen voor wie dit echt grote problemen zou veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
tjberkhof schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:13:
[...]

Daarmee pleeg je dus technisch gezien belastingfraude omdat er erfbelasting betaald moet worden.

Maargoed waar ik vooral van schrik is dat zelfs de consumentenbond niets schrijft over nadelen van het stallen van je geld bij een buitenlandse bank en dat je dus bijvoorbeeld bij overlijden in lastige situaties komt.

Ik denk dat het, zeker in deze tijden, erg belangrijk om te weten wat je financieel kan verwachten. Voor jou pakt het prima uit, maar ik ken genoeg mensen voor wie dit echt grote problemen zou veroorzaken.
Geen idee of het voor mij prima uitpakt, maar over 6 maanden ben ik waarschijnlijk weg bij Openbank omdat LPB wellicht een vergelijkbare rente heeft. Of toch Bunq of VW Bank. Kan me er niet zo heel erg druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 12:40
Met het tempo waarop de Nederlandse banken de rente verhogen laat ik mijn geld voorlopig nog wel in Spanje staan, maar wist uberhaupt niet dat waar je geld staat je daar erfbelasting moet betalen? De Nederlandse Belastingdienst weet je vaak toch wel te vinden.. betaal je dan niet dubbel?

[ Voor 43% gewijzigd door Deezers op 11-02-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ben sinds vorig jaar november klant bij Openbank.
KYC nemen ze daar wel erg serieus, eerst al een onderzoek waar een deel van het vermogen vandaan komt (begrijp ik nog wel)

En nu weer een nieuw onderzoek (waarbij ze de rekening gaan blokkeren, voor nieuwe stortingen) omdat ik schijnbaar gebruik maakt van een Russisch ip adres.

Prima al die onderzoeken, maar ik gebruik gewoon een Nederlandse internetprovider, welke toevallig een ipv4 adres blok heeft gekocht, welke in het verleden toebehoorde aan een Russische internetprovider.

Al dit gedoe (ook bij andere ondernemingen) met sancties tegen Russen begint lastig te worden.. voel me al een klein beetje Rus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 12:48
Inmiddels is het twee weken geleden sinds mijn aanvraag. Na de bevestiging dat mijn 10 cent over is gemaakt heb ik niets meer gehoord. Is dit normaal omdat het drukker is met aanvragen of moet ik er zelf achteraan?

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:06:
Met het tempo waarop de Nederlandse banken de rente verhogen laat ik mijn geld voorlopig nog wel in Spanje staan, maar wist uberhaupt niet dat waar je geld staat je daar erfbelasting moet betalen? De Nederlandse Belastingdienst weet je vaak toch wel te vinden.. betaal je dan niet dubbel?
Die discussie is een tijdje terug ook gevoerd.
Elk land heeft zijn eigen regels en "gekkigheden" daarin. In Spanje hoef je als buitenlander de belasting over de rente die je ontvangt niet te betalen. Hiervoor moet je een document ondertekenen waarin staat dat je dus geen inwoner van Spanje bent. Bij OpenBank wordt dit vervolgens automatisch gedaan dus merk je niks van. Via Raisin kun je een deposito openen bij het Franse Orange Bank, echter verloopt dat via het Spaanse kantoor waardoor de Spaanse belasting van toepassing is. Daarvoor moet je vervolgens wel apart eat document ondertekenen en opsturen.
De erfbelasting doet Spanje echter altijd inhouden, of de rekeninghouder nu wel of niet inwoner van Spanje was en of de erfgenamen nu wel of niet inwoner van Spanje zijn. Ik meen echter dat je (een gedeelte?) van de ingehouden Spaanse erfbelasting weer wel kunt verrekenen met de Nederlandse belasting. Dus (een deel van) wat je in Spanje aan belasting betaalt hoef je weer niet in Nederland te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Beneveerg schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:36:
Inmiddels is het twee weken geleden sinds mijn aanvraag. Na de bevestiging dat mijn 10 cent over is gemaakt heb ik niets meer gehoord. Is dit normaal omdat het drukker is met aanvragen of moet ik er zelf achteraan?
De meeste hier en in het Sparen topic geven aan dat het na een belletje wel snel geregeld is. Dat zou je dus kunnen proberen. Van de drie keren dat ik tot nu toe gebeld heb ben ik ook altijd goed geholpen. Waarbij ik ook alleen vandaag een paar minuten (2 of 3 wellicht) in de wacht heb gestaan. De vorige twee keren werd ik meteen geholpen/was ik aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Beneveerg schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:36:
Dat is wel lang, bij mij, ongeveer in dezelfde periode, duurde het 6 dagen na de 10 cent dat ik hoorde dat alles was geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:56
Ik vraag mij af wat je moet doen als je een nieuw paspoort krijgt, want dan heb je een nieuw documentnummer, en kun je dus niet meer inloggen. Is dat makkelijk aan te passen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Laatst online: 13-10 17:36
Durpstick schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:27:
Ik vraag mij af wat je moet doen als je een nieuw paspoort krijgt, want dan heb je een nieuw documentnummer, en kun je dus niet meer inloggen. Is dat makkelijk aan te passen?
Ik heb even gebeld.
documentje maken:
- met je persoonsgegevens
- oude document nummer
- nieuwe document nummer
- nieuwe paspoort erbij
- handtekening eronder
Van het geheel een foto maken.
Nog een foto van alleen je paspoort.

Naar ze toe e-mailen en ze nemen contact met je op om het te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:36
Fidesnl schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:08:
[...]

Ik heb even gebeld.
documentje maken:
- met je persoonsgegevens
- oude document nummer
- nieuwe document nummer
- nieuwe paspoort erbij
- handtekening eronder
Van het geheel een foto maken.
Nog een foto van alleen je paspoort.

Naar ze toe e-mailen en ze nemen contact met je op om het te wijzigen.
Lekker omslachtig zo. Echt vreemd dat ze niet een gewone login toestaan met je email of zo. En waarom een pin en geen wachtwoord van 20 characters of zo.
Typo. 20 en geen 2 characters natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door glatuin op 12-02-2023 12:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:37
Durpstick schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:27:
Waarom zou je dan niet meer kunnen inloggen? Openbank weet toch niet wanneer jouw legitimatiebewijs wordt vervangen (alleen wanneer deze verloopt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 23:13
glatuin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:29:
[...]

Lekker omslachtig zo. Echt vreemd dat ze niet een gewone login toestaan met je email of zo. En waarom een pin en geen wachtwoord van 2 characters of zo.
Ja, lekker veilig 8)7
glatuin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:29:
[...]

Lekker omslachtig zo. Echt vreemd dat ze niet een gewone login toestaan met je email of zo. En waarom een pin en geen wachtwoord van 20 characters of zo.
[...]

Typo. 20 en geen 2 characters natuurlijk.
Klinkt al beter ja :)

[ Voor 37% gewijzigd door appie39 op 13-02-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
budjepaul schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Waarom zou je dan niet meer kunnen inloggen? Openbank weet toch niet wanneer jouw legitimatiebewijs wordt vervangen (alleen wanneer deze verloopt)?
Klopt, dat zeiden ze inderdaad ook. Theoretisch zou je het niet eens kunnen doorgeven, maar stel je zou je een keer moeten identificeren bij OB om wat voor reden dan ook, dan is het een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Niet online
Weten jullie het verschil tussen in de app tussen 'binnenlandse overboeking', 'overboeking tussen rekeningen' en 'internationale overboeking'.?
Die 'overboeking tussen rekeningen' valt toch altijd in 1 van de andere 2 categorieën? en bedoelen ze dan met binnenlands Spanje, of Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Il 2 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:01:
Weten jullie het verschil tussen in de app tussen 'binnenlandse overboeking', 'overboeking tussen rekeningen' en 'internationale overboeking'.?
Die 'overboeking tussen rekeningen' valt toch altijd in 1 van de andere 2 categorieën? en bedoelen ze dan met binnenlands Spanje, of Nederland?
Klik ze eens aan, heb ik gisteren ook gedaan :) "Overboeking tussen rekeningen" zijn sowieso de OpenBank rekeningen (want selectie daarop) :P De binnenlandse vs buitenlandse durf ik ook niet te zeggen, inclusief of het Nederlands binnenlands of Spaans binnenlands is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Ik zie zojuist dat je de eerste 8 letters/cijfers van het IBAN van een ontvangen betaling wel kunt zien. Dat kan bij Overboekingen > 3 puntjes rechtsboven > Ontvangen overboekingen > *selecteer een overboeking*.

Bij Bank/kantoor van oorsprong staan dan de eerste 8 letters/cijfers ná de landcode en 2-cijferig controlegetal (NL01ABNA1234567890).

Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
@Il 2 @RobertMe
Aan het €-icoontje te zien, lijkt een binnenlandse overboeking een betaling in euro's in het SEPA-gebied te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zaterdag klantenservice gebeld omdat m'n rekening nog steeds niet actief is (aangemaakt 1 februari). Ik werd vrijwel direct geholpen dus dat is een plusje. Medewerker zag dat mijn aanvraag oké was, maar voor de zekerheid kon ik m'n ID-kaart beter alvast nog een keer mailen. Tijdens de aanvraag wordt een filmpje gemaakt. En met de selfie-camera van een iPad geeft dat 's avonds niet zo'n beste kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
RobertMe schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 21:58:
[...]

Een paar K lijkt mij eigenlijk altijd "verdacht", zeker naar een buitenlandse rekening die "niet bekend is" (als jij een paar K naar een autodealer over maakt die al jaren bestaat komt dat anders over dan een paar K naar een onbekend rekeningnr bij een Spaanse bank). Dat je dat vervolgens twee keer achter elkaar doet maakt het waarschijnlijk alleen maar "verdachter".
Hierop terugkomende, ik heb vanmorgen de Rabobank mogen bellen. Zaterdag de Welkom Spaarrekening geactiveerd gekregen. Vervolgens €10 over geboekt die meteen aan kwam. Daarna een aantal duizend euro en die kwam niet aan. Daarna viel mij op dat bij Rabo bij de betaalrekening stond van "bestedingsruimte -399.999,17". Beetje online gezocht en dit is een / de indicatie dat de rekening geblokkeerd is. Zou normaliter binnen 1 werkdag verholpen moeten zijn. Maar daar kon/wilde ik niet op wachten dus vanmorgen even gebeld. Was op tijd van nog geen 10 minuten geregeld met de bank en toen ik paar minuten later bij OpenBank keek was het geld daar ook al bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
RobertMe schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Hierop terugkomende, ik heb vanmorgen de Rabobank mogen bellen. Zaterdag de Welkom Spaarrekening geactiveerd gekregen. Vervolgens €10 over geboekt die meteen aan kwam. Daarna een aantal duizend euro en die kwam niet aan. Daarna viel mij op dat bij Rabo bij de betaalrekening stond van "bestedingsruimte -399.999,17". Beetje online gezocht en dit is een / de indicatie dat de rekening geblokkeerd is. Zou normaliter binnen 1 werkdag verholpen moeten zijn. Maar daar kon/wilde ik niet op wachten dus vanmorgen even gebeld. Was op tijd van nog geen 10 minuten geregeld met de bank en toen ik paar minuten later bij OpenBank keek was het geld daar ook al bijgeschreven.
Bekend Rabobank probleem.. is ook als je geld overmaakt naar Bunq rekeningnummers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Fidesnl schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:44:
[...]

Bekend Rabobank probleem.. is ook als je geld overmaakt naar Bunq rekeningnummers.
Nouja, niet Rabobank probleem. Bekend probleem met banken die automatische fraude, witwassen en terrorisme "detectie" toepassen. In het Spaar topic staat intussen ook een post van iemand die 2x achter elkaar geblokkeerd is door ING bij het doen van een overboeking naar zijn Bunq rekening. Dus het is zeker niet alleen de Rabobank. Hopelijk kom ik wel vandaag erachter of Rabobank ook nieuwe transacties naar dezelfde rekening aanmerkt als fraude en de boel blokkeert, of dat dit een eenmalig iets was. Want dat kon de ('algememe') medewerkster (die ook met andere afdeling moest 'schakelen') aan de telefoon mij niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09
RobertMe schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Tja, dat is inderdaad gewoon een red flag. Uiteindelijk denk ik altijd maar zo; "hierdoor voorkomen we óók echte fraude, en de schadevergoeding die dat de bank bespaart heb ik uiteindelijk ook weer voordeel van".
Er gaat nog altijd veel phishing rond waarbij eerst een klein bedrag gevraagd wordt en dan een groter bedrag; een nieuwe, moeilijk controleerbare bankrekening (want buitenlands) is de druppel denk ik en dan trigger je een blokkade. De rules binnen fraudedetectie worden continu aangescherpt en bijgesteld, maar hier wordt zo min mogelijk over gecommuniceerd om het criminelen niet te makkelijk te maken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
RobertMe schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:00:
[...]

Nouja, niet Rabobank probleem. Bekend probleem met banken die automatische fraude, witwassen en terrorisme "detectie" toepassen. In het Spaar topic staat intussen ook een post van iemand die 2x achter elkaar geblokkeerd is door ING bij het doen van een overboeking naar zijn Bunq rekening. Dus het is zeker niet alleen de Rabobank. Hopelijk kom ik wel vandaag erachter of Rabobank ook nieuwe transacties naar dezelfde rekening aanmerkt als fraude en de boel blokkeert, of dat dit een eenmalig iets was. Want dat kon de ('algememe') medewerkster (die ook met andere afdeling moest 'schakelen') aan de telefoon mij niet zeggen.
Is geen eenmalig iets, blijft terugkomen op onregelmatige basis. Toevallig een deel in de vriendengroep met Raborekeningen.
De rest heeft dit nog nooit gehad, ING, ABN, Regio enzo.

Dus doe geen Rabo-transacties terwijl je op vakantie bent!

[ Voor 3% gewijzigd door Fidesnl op 13-02-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sinds vandaag is m’n rekening actief. Ondanks dat ik mij heb aangemeld via de welkom-pagina (https://www.openbank.nl/klant-worden/promo-code/welkom) zie ik nu allen een Open betaalrekening. Dus geen Welkom spaar- of betaalrekening. Is dit normaal? Ik moet nog post krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:51:
Sinds vandaag is m’n rekening actief. Ondanks dat ik mij heb aangemeld via de welkom-pagina (https://www.openbank.nl/klant-worden/promo-code/welkom) zie ik nu allen een Open betaalrekening. Dus geen Welkom spaar- of betaalrekening. Is dit normaal? Ik moet nog post krijgen.
Bij mij verscheen de welkom spaarrekening automatisch de dag nadat mijn betaalrekening geactiveerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
pdukers schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:56:
[...]

Bij mij verscheen de welkom spaarrekening automatisch de dag nadat mijn betaalrekening geactiveerd werd.
Oké dat schept moed :). Deze bank heeft veel losse eindjes, en zaken die niet duidelijk vermeld staan. Maar dat wist ik al uit dit topos. M’n app vraagt ook om de haverklap om de elektronische handtekening, via dit topic weet ik dat die met de post komt, staat verder ook nergens. En bijna elke keer vraagt ‘ie of m’n smartphone een vertrouwd apparaat mag zijn :z

edit: hij staat er nu (een dag later) inderdaad automagisch bij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 14-02-2023 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Cheesy Alles in een keer afhandelen is inderdaad niet het sterkste punt van Openbank. Dat de handtekeningsleutel via de post verstuurd zal worden werd 3 dagen na het openen van de rekening via SMS medegedeeld 8)7

Ik wacht daarom even netjes met overmaken van spaargeld totdat ik alles netjes via de post binnen heb. Ik wil niet in een situatie terechtkomen dat ik niet bij het geld kan omdat er nog iets via de post moet komen. Misschien doemdenken, maar haast heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:02
Mag weg

[ Voor 117% gewijzigd door Janpietertje89 op 14-02-2023 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Janpietertje89 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:47:
Zojuist mail ontvangen dat mijn rekening is geactiveerd. Ik zie echter enkel mijn betaalrekening en kan mijn welkom spaarrekening nergens vinden. Moet ik die welkomspaarrekening nog ergens activeren (ik heb de welkom code gebruikt bij registratie).
Lees anders even 4 posts terug voor exact dezelfde vraag en de post er onder voor het antwoord. Geez... Dit is Tweakers, een beetje inlezen en dus ook teruglezen van vorige berichten mag toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien dat ik het gemist heb, maar kun je nadat je gewone betaal rekening geactiveerd is direct een spaarrekening openen? Ik maak geen gebruik van de welkom code en heb Valentijn gebruikt.

Maar als ik dus een spaarrekening probeer te openen blijft hij steeds hangen, moet ik nog een dag wachten oid? ( te snel na activatie betaalrekening?) er wordt ook niet om een sleutel gevraagd ik heb een bevestigingscode gekregen en ingevuld en op aanvragen geklikt daarna gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
[...]

Je hebt gelijk!
Dit had Openbank te melden:

Goedemiddag Reintje. Mijn naam is Lieve. Helaas is valentijn23 niet te combineren met de Welkom Spaarrekening, wel met een gewone Open Spaarrekening. Deze laatste biedt een rente van 1,5% over de eerste 200.000,00 Euro. Is hiermee je vraag beantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zie mijn eerdere post hierover, met de 3 actuele actiecodes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Te info: als je vanaf je OB een overboeking wil doen naar een Rabo rekening krijg je in dat geval de keuze voor de gebruikelijke binnen 48 uur overboeking (gratis), maar ook voor de Instant Payment overboeking a 4€. Omdat ik een paar duizend euro wilde overboeken dacht ik Instant Payment te willen gebruiken en vooruit, een keertje voor 4 euro. Wat blijkt ? Instant Payment kan alleen maar tussen Spaanse bankrekeningen. Mijn overboeking is als normale overboeking verwerkt (en zijn er geen kosten gelukkig ingehouden). Ik heb wel een melding gemaakt bij OB om die keuze weg te laten halen ivm verwarring dat Instant Payment buiten Spanje niet mogelijk is.

[ Voor 14% gewijzigd door Datisraar op 14-02-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:21
Datisraar schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:49:
Te info: als je vanaf je OB een overboeking wil doen naar een Rabo rekening krijg je in dat geval de keuze voor de gebruikelijke binnen 48 uur overboeking (gratis), maar ook voor de Instant Payment overboeking a 4€. Omdat ik een paar duizend euro wilde overboeken dacht ik Instant Payment te willen gebruiken en vooruit, een keertje voor 4 euro. Wat blijkt ? Instant Payment kan alleen maar tussen Spaanse bankrekeningen. Mijn overboeking is als normale overboeking verwerkt (en zijn er geen kosten gelukkig ingehouden). Ik heb wel een melding gemaakt bij OB om die keuze weg te laten halen ivm verwarring dat Instant Payment buiten Spanje niet mogelijk is.
Was al eerder voorbij gekomen dat deze optie verscheen bij overboekingen naar Rabobank. Jammer dat het niet blijkt te werken. Zal wel een bug zijn dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Weer een nieuw geintje met OpenBank meegemaakt: om veiligheids redenen is de transactie geweigerd. Bij een ApplePay betaling vanaf een vertrouwd apparaat.

Blijkt dat de payment provider, tussen de winkel en de bank, de transactie heeft afgekeurd. Ik moet nog meer info krijgen van OB.

---------------

Ander dingetje in de app: mocht je je pas kwijtraken en dus blokkeren: als je een nieuwe pas wilt aanvragen, moet je eerst je oude pas deblokkeren, dan komt in het menu om een vervangende pas aan te vragen. Als je pas op geblokkeerd staat, is dat menu-item er niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Elandenmelk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:57:
[...]

Was al eerder voorbij gekomen dat deze optie verscheen bij overboekingen naar Rabobank. Jammer dat het niet blijkt te werken. Zal wel een bug zijn dan..
En ter update: mijn OB overboeking via ‘Instant Payment’ naar Rabobank gisterenavond, is nu vanochtend al op de Rabobank bijgeschreven! Fijn natuurlijk, en ook zonder 4€ kosten. Dus een soort van halve, vertraagde Instant Payment.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 15-02-2023 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 07:06
Ik ben erg tevreden over de Openbank. Een enkele keer word ik gebeld door een medewerker met een vraag over een transactie. Prima, een pro-actieve bank! Bij mijn Nederlandse bank was er nooit contact.

Naast de vele voordelen heb ik in de praktijk maar twee echte nadelen, waarvan er maar één aan de openbank ligt:

- Geen ideal, als openbank een serieuze speler wil worden in Nederland, dan is ideal onmisbaar. O.a. Revolut biedt dat ook aan.

- Sommige NL-bedrijven kunnen niet omgaan met het lange rekeningnummer. Bijvoorbeeld, mijn vakbondscontributie kan niet automatisch geïncasseerd worden, omdat het systeem van de FNV zo een lang rekeningnummer niet aan kan! Overigens vind ik dit behoorlijk slecht van de FNV..... maar dit terzijde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
poes schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:53:
Ik ben erg tevreden over de Openbank. Een enkele keer word ik gebeld door een medewerker met een vraag over een transactie. Prima, een pro-actieve bank! Bij mijn Nederlandse bank was er nooit contact.
Tsja, is het nodig? Van mij hoeft een bank pas te bellen over een verdachte transactie als ik hem daadwerkelijk niet gedaan heb :p. Daarentegen staat dus dat Rabo nu proactief het hele weekend mijn rekening heeft geblokkeerd op basis van een transactie (naar Openbank) die ik zelf gedaan heb.
- Geen ideal, als openbank een serieuze speler wil worden in Nederland, dan is ideal onmisbaar. O.a. Revolut biedt dat ook aan.
Ik vraag mij af hoe lang dat relevant blijft. Als dadelijk Mastercard Debit / Visa Debit zijn uitgerold zou in principe ideal niet meer nodig zijn. Zeker met 3D secure verification om de transactie alsnog te bevestigen. Ideal is uiteindelijk puur een gemaks dingetje en dat is wereldwijd (al lang) opgelost door Mastercard & Visa en met hun Debit kaarten kan dat ook hier gebruikt worden. Moeten uiteraard ook de webshops / payment providers het gaan ondersteunen. En ik weet niet welke voordelen Mastercard / Visa daarin bieden, bv op vlak van integratie, kosten, etc voor de winkelier. Behalve dat de webshop dan ook door buitenlanders gebruikt kan worden die dus überhaupt geen ideal zullen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:21
- Sommige NL-bedrijven kunnen niet omgaan met het lange rekeningnummer. Bijvoorbeeld, mijn vakbondscontributie kan niet automatisch geïncasseerd worden, omdat het systeem van de FNV zo een lang rekeningnummer niet aan kan! Overigens vind ik dit behoorlijk slecht van de FNV..... maar dit terzijde.
Kan je een melding over maken bij de DNB, is namelijk IBAN-discriminatie. FNV overtreedt hiermee Europese wetgeving.

https://www.dnb.nl/betale...pa-en-iban-discriminatie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik ben stom geweest, heb de VALENTIJN23 code gebruikt, terwijl als je WELKOM gebruikt en direct meer dan 3500 stort op de spaarrekening (en niet uitgeeft binnen 6 maanden), krijg je al meer dan €70 :(
Stom.

Mijn aanmelding is na anderhalve week nog steeds niet geactiveerd, ik heb ze maandag nog gebeld en de dame zou een seintje sturen naar de betreffende afdeling om te activeren. Maar nog niet gebeurd dus.

Misschien kan ik nog opzeggen en een nieuwe aanvraag doen. Ik zie alleen nergens deze optie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dan gebruik je daarna toch SPAREN23 op een gewone spaarrekening, en stort je voldoende geld :)
Zie mijn eerdere post hierover. Nuance die nog tussendoor is gekomen: Welkom en Sparen23 zijn niet te combineren, Welkom en Valentijn23 zijn niet te combineren, maar voor zover ik kan nagaan zijn Valentijn23 en Sparen23 wel te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Geblokkeerde transactie bij mij zou zogenaamd liggen aan de betaallimiet van €150 per betaling bij ApplePay + Openbank.

Klonk mij onwaarschijnlijk, maar ok.

Anderebank + applepay ging prima over die €150 heen op dezelfde winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vond het grappig om even te checken, maar een IBAN is echt een oerwoud van lengtes en checkdigit variaties:
Wikipedia: International Bank Account Number
Spanje zit met 24 idd in een van de langere varianten, maar er zijn meerdere andere landen met even lang en langer.

Ik had eigenlijk verwacht dat het een stuk meer geharmoniseerd was :)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 15-02-2023 14:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:14:
[...]

Vond het grappig om even te checken, maar een IBAN is echt een oerwoud van lengtes en checkdigit variaties:
Wikipedia: International Bank Account Number
Spanje zit met 24 idd in een van de langere varianten, maar er zijn meerdere andere landen met even lang en langer.

Ik had eigenlijk verwacht dat het een stuk meer geharmoniseerd was :)
Zelfde dat hier volgens mij altijd de banknaam er in staat/verwerkt is in tekst (RABO, ABN, ING, ...), terwijl het bij OpenBank en Raisin op de landcode na allemaal nummers zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Get!em schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:50:
Dan gebruik je daarna toch SPAREN23 op een gewone spaarrekening, en stort je voldoende geld :)
Zie mijn eerdere post hierover. Nuance die nog tussendoor is gekomen: Welkom en Sparen23 zijn niet te combineren, Welkom en Valentijn23 zijn niet te combineren, maar voor zover ik kan nagaan zijn Valentijn23 en Sparen23 wel te combineren.
Ik meen hier gelezen te hebben dat welkom & sparen23 wel te combineren zijn? Ik heb nu in ieder geval een Welkom Spaarrekening en de sparen23 actie geactiveerd. Of de bonus wordt betaald zie ik in april wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:46:
[...]

Zelfde dat hier volgens mij altijd de banknaam er in staat/verwerkt is in tekst (RABO, ABN, ING, ...), terwijl het bij OpenBank en Raisin op de landcode na allemaal nummers zijn.
Daar vind ik de nederlandse manier wel duidelijker, de andere landen hebben het stiekem ook, maar dan is Raisin bijvoorbeeld altijd '1234', dus onder water zit het even hard gekoppeld aan 1 bank en is nummer porteren handig geblokkeerd door de banken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 15-02-2023 14:50 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Get!em schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:50:
Huh, maar dat komt toch lang niet in de buurt van WELKOM?
Met WELKOM krijg je 2% tot 100.000. Dus als je 25.000 stort krijg je doodleuk €500..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:04:
[...]

Huh, maar dat komt toch lang niet in de buurt van WELKOM?
Met WELKOM krijg je 2% tot 100.000. Dus als je 25.000 stort krijg je doodleuk €500..
Volgens mij is het 250,00 voor de eerste 6 maanden o.b.v. 25.000 en 2% de resterende 6 maanden a 1.5% is 187,50 dus jaarlijks is dat bij elkaar opgeteld 437.50

[ Voor 5% gewijzigd door Trank00l op 15-02-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Trank00l neehoor. Gewoon 2% over max 100.000 de eerste 6 maanden.
Zie ook de voorbeelden in de kleine letters.
https://www.openbank.nl/spaarrekening

Dus als ik Welkom had gebruikt en 25.000 stort krijg ik gewoon 500 euro..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:22:

25.000 en 2% rente de eerste 6 maanden = 250 euro. De resterende 6 maanden krijg je 1.5% over je 25.000 en dat is 187.50 je komt dus uit op 437.50, hoe kom jij in godsnaam uit op 500? ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:37
Jazco2nd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:22:

De 2% rente is het jaarlijkse rentepercentage. In jouw berekening krijg je dus in die 6 maanden 250 euro rente. Zie ook de precontractuele informatie van Openbank waar het heel duidelijk in staat:
Vanaf de eerste eurocent tot een maximum van € 100.000,- wordt tijdens de eerste 6 maanden
een jaarlijkse spaarrente van 2,00% toegekend.
Pagina: 1 ... 47 ... 90 Laatste