Ik kreeg vandaag een soortgelijke reactie van Openbank. (Heb de pas ook geactiveerd). Ik vind het een rotstreek. Nergens staat vermeld dat het bij de Maestro blijft. De ‘Betaalpas’ waar ze in de communicatie mbt gratis reisvoordelen over spreken (zie allemaal jullie mail hierover terug van begin dit jaar) hoeft niet perse de Maestro te zijn. In het document ‘precontractuele informatie’ is de Mastercard immers ook geduid als ‘betaalpas’. Ze maken gebruik van hetzelfde setje voorwaarden. Sterker nog: bij het openen van de rekening stond ditzelfde document al als bijlage in de email, waarin de Mastercard al werd genoemd.
Ik heb daarom telefonisch contact gehad met Openbank, en het voorgaande aangegeven. Daarnaast aangegeven dat deze houding ertoe kan leiden dat Nederlandse rekeninghouders, omdat wij hier met die stomme Maestro als norm leven, achtergesteld worden t.o.v. Portugese en Duitse rekeninghouders. Ook daar was de actie immers van kracht, maar in die landen ontvangen rekeninghouders direct al een Mastercard als betaalpas (Mastercard is in die landen veel gebruikelijker) Zij kunnen dus met gratis voordelen een kaart gebruiken die wereldwijd geaccepteerd wordt, en wij zitten met die waardeloze Maestro opgescheept in het buitenland
Ik heb ze daarom verzocht mijn gratis reisvoordelen over te zetten naar de Mastercard. De betreffende medewerker kon mij melden dat Openbank al in beraad is of ze dit gaan doen ja/nee. (Klanten de keuze aanbieden voor welke kaart ze de gratis reisvoordelen willen laten gelden). Ik zou daar deze week nog over worden teruggebeld. Ik hoop echt van harte dat dit het geval is, want anders verliest Openbank voor mij dé reden waarom ik hen zo interessant vond voor het overstappen. Als ik iets hoor laat ik het weten
Al met al laat Openbank zich hier niet van zijn beste kant zien. Erg onbetrouwbaar vind ik.