Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Wat betreft de nieuwe klanten actie:

Vrienden/familie (nieuwe klanten) moeten wel gedurende 12 mnd een minimum saldo van 500 euro aanhouden en ook 500 euro storten. Dus inderdaad eerst even goed de vwd lezen vantevoren of het wat is voor jou/jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:58
Zijn er hier meer mensen die bij Openbank over een gelijk of hoger saldo (zonder verdere transacties), toch een lagere rente krijgen dan de maand er voor?

Het is centenwerk, maar het viel mij toevallig op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Ik heb zojuist eindelijk de langverwachte Mastercard kunnen aanvragen! _/-\o_ *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:37
balken07 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:32:
Ik heb zojuist eindelijk de langverwachte Mastercard kunnen aanvragen! _/-\o_ *O*
Hier ook! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Waarom zou je naast de maestrokaart, en de virtuele prepaid mastercard nog een fysieke mastercard willen hebben, wat is daar de toegevoegde waarde van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Dacuuu schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Waarom zou je naast de maestrokaart, en de virtuele prepaid mastercard nog een fysieke mastercard willen hebben, wat is daar de toegevoegde waarde van?
In het buitenland wordt Mastercard gemiddeld veel breder geaccepteerd dan Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Dacuuu schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Die virtuele kaart is niet bruikbaar in fysieke winkels. Daarnaast is er ook online een betere dekking met de zojuist bestelde debet Mastercard. Debet kaarten zijn breder geaccepteerd dan prepaid kaarten. Al denk ik dat het verschil hierin zichtbaarder is in de fysieke vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
kwon schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:39:
[...]

In het buitenland wordt Mastercard gemiddeld veel breder geaccepteerd dan Maestro.
Dat klopt inderdaad. Maar ik heb al een sloopt andere master/visa kaarten van alle bekende fintech banken. En in het buiteland doe ik nog veel met cash. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Dacuuu schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:42:
[...]

Dat klopt inderdaad. Maar ik heb al een sloopt andere master/visa kaarten van alle bekende fintech banken. En in het buiteland doe ik nog veel met cash. :9
Ik weet niet wat voor landen je bezoekt, maar indien het een land is met digitale betaalmogelijkheden —> ik raad je aan zoveel mogelijk met kaart te betalen. Als je travel + gratis hebt (of N26 rekeninghouder bent) betaal je geen commissie en rekent de bank de Mastercard koers. Die sluit in de praktijk zeer dicht op de interbancaire koers aan. Veel goedkoper dus dan geld opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
De BIN van de Mastercard lijkt trouwens Spaans te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/Screenshot_20201028-144818_Chrome.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
balken07 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Ik weet niet wat voor landen je bezoekt, maar indien het een land is met digitale betaalmogelijkheden —> ik raad je aan zoveel mogelijk met kaart te betalen. Als je travel + gratis hebt (of N26 rekeninghouder bent) betaal je geen commissie en rekent de bank de Mastercard koers. Die sluit in de praktijk zeer dicht op de interbancaire koers aan. Veel goedkoper dus dan geld opnemen :)
N26, check.
En heb er nog een paar die met hun pas geen extra wisselkoers opslag rekenen. Voor mij zou dan het openbank travel+ pakket icm de mastercard voordeel zijn in het buitenland. Moet wel even in de travel+ duiken wat daar nu wel en niet gedekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:55:
De BIN van de Mastercard lijkt trouwens Spaans te zijn:

[Afbeelding]
Ja, net als de andere kaarten uitgegeven door Openbank. Ik ben bang dat om deze reden Spotify ook deze kaart niet zal accepteren voor de maandelijkse betaling (die E-commerce weigeren ze). Ik heb nog een klein beetje hoop dat dit misschien komt wegens het prepaid kaart verhaal. Gezien de foutmelding door Spotify denk ik dat dit echter komt door het land van uitgifte. Zou mooi zijn als Openbank in de toekomst kaarten gewoon in Nederland uitgeeft, net zoals N26 doet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Dit is dus een debit card net als de mastercard van N26.
Ik had gehoopt dat ze met een betaalbare credit card zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:24
Waar kan dat dan? Ik log net in bij Openbank, maar hier zie ik nog altijd Coming Soon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
raven22 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:02:
Dit is dus een debit card net als de mastercard van N26.
Ik had gehoopt dat ze met een betaalbare credit card zouden komen.
Yep debet zoals ook N26 idd. Wie weet brengen ze een credit MasterCard in de toekomst ook naar Nederland. In Spanje biedt Openbank zowel een ‘Open Credit Card’ als een ‘Open Debit Card’ aan. Die laatste is nu dus ook in Nederland beschikbaar gesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Falco schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Waar kan dat dan? Ik log net in bij Openbank, maar hier zie ik nog altijd Coming Soon....
In de app! :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8sRWp4hGrLTd-6pUQgyrTdVcVo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Sl94DvE9znEdalmwESDMPsWm.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door balken07 op 28-10-2020 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik moet wel eerlijk bekennen dat deze kaart zo langzamerhand een obsessie voor mij begon te worden. Gevalletje first world problems haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Check, dan kan ik die ecommerce kaart wel opzeggen. Weet iemand of je daarvoor dan de "definitieve blokkering" optie moet kiezen om die ecommerce kaart op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Falco schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:14:
Check, dan kan ik die ecommerce kaart wel opzeggen. Weet iemand of je daarvoor dan de "definitieve blokkering" optie moet kiezen om die ecommerce kaart op te zeggen?
Dit krijg ik te zien bij het aanklikken van die keuze. Dus gok van wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITh3CN45d-TenUaRg3eGelkaOww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DrlgbQ9O4w0B8CweAV7z4SRw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
Het is overigens wel suf, als ik klik op mastercard aanvragen dan geeft het volgende scherm Contract R42 betaalpas afsluiten.... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Falco schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:17:
[...]

Het is overigens wel suf, als ik klik op mastercard aanvragen dan geeft het volgende scherm Contract R42 betaalpas afsluiten.... :?
In het contract wat je krijgt gebruiken ze deze naam ook voor de pas. Ze maken daarin blijkbaar geen onderscheid. Ach, wat kan mij het schelen :) Openbank ziet die Mastercard simpelweg als nóg een betaalpas. En daar hebben ze één alomvattend lijstje voorwaarden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik ben overigens zelf benieuwd binnen welke termijn wij die kaart thuis kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalesEHV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 11:35
Bedelen is niet toegestaan.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 28-10-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Quote en reactie verwijderd. Dit is niet toegestaan.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 28-10-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 16:17
Quote en reactie verwijderd. Svp voortaan een TR indienen ipv reageren. :)

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 28-10-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
balken07 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:33:
[mbr]Quote en reactie verwijderd. Dit is niet toegestaan.[/]
Blijkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:42
De Mastercard is een debitcard. De belangrijkste reden waarom ik een creditcard heb is voor autohuur.
Niet elke debitcard schijnt bij autoverhuur te kunnen worden gebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee, in het bijzonder met de Mastercard van Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Eigen referals zijn niet toegestaan, ook niet op deze manier.

[ Voor 149% gewijzigd door Ardana op 28-10-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
deejeebv schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:34:
De Mastercard is een debitcard. De belangrijkste reden waarom ik een creditcard heb is voor autohuur.
Niet elke debitcard schijnt bij autoverhuur te kunnen worden gebruikt. Heeft iemand daar ervaring mee, in het bijzonder met de Mastercard van Openbank.
Same. Voor Auto en Hotel wil ik een creditcard. Een debit werkt ook, maar dan wordt borg letterlijk afgeschreven ipv een reservering op je kaart in het geval van een creditcard. Vervolgens moet je dan na je huur of verblijf weer wachten tot ze het terugstorten. Je Mastercard van Openbank zal dus gewoon werken. Het komt heel af en toe voor dat autoverhuurders een echte creditcard willen zien ipv een debit, maar dit is een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik zie dat Openbank de Mastercard pagina inmiddels heeft bijgewerkt op de website. Dat we in de app kunnen bestellen is dus geen foutje geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
balken07 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:22:
Ik zie dat Openbank de Mastercard pagina inmiddels heeft bijgewerkt op de website. Dat we in de app kunnen bestellen is dus geen foutje geweest.
Geprobeerd te bestellen maar ik krijg de melding dat ik het maximum aantaal kaarten heb bereikt :? Heb alleen de Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:45
xabre16v schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:46:
[...]

Geprobeerd te bestellen maar ik krijg de melding dat ik het maximum aantaal kaarten heb bereikt :? Heb alleen de Maestro.
Nu alweer uitverkocht? Dat gaat snel. Ik had hem om 20:50 besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 14:58
xabre16v schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:46:
[...]

Dan kun je het beste even met ze bellen. MasterCard aanvragen zijn vanaf heden opengesteld, dus zou het bij jou ook moeten lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Datisraar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Dan kun je het beste even met ze bellen. MasterCard aanvragen zijn vanaf heden opengesteld, dus zou het bij jou ook moeten lukken.
Ik moet wel zeggen dat ik de Maestro nog niet heb geactiveerd, want: deze is nog niet binnen. Misschien heeft het hier mee te maken.

Moeten wel zeggen dat Openbank de meeste complete is van alle fintech. Maestro, debit-Mastercard en een prepaid-Mastercard. Maestro met Google Pay in fysieke winkels, dus ook bij de Albert Heijn. Een spaarrekening en ook nog een stukje belegging in 1 app.

Ideal zou leuk zijn maar gebuik dat slecht alleen voor de RDW. (auto schorsen maar dat kan ook bij een PostNL punt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
xabre16v schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik de Maestro nog niet heb geactiveerd, want: deze is nog niet binnen. Misschien heeft het hier mee te maken.

Moeten wel zeggen dat Openbank de meeste complete is van alle fintech. Maestro, debit-Mastercard en een prepaid-Mastercard. Maestro met Google Pay in fysieke winkels, dus ook bij de Albert Heijn. Een spaarrekening en ook nog een stukje belegging in 1 app.

Ideal zou leuk zijn maar gebuik dat slecht alleen voor de RDW. (auto schorsen maar dat kan ook bij een PostNL punt)
En vergeet Apple Pay en Maestro/Mastercard met Apple watch of telefoon niet! Zeker in deze tijden erg verstandig om zoveel mogelijk contactloos te betalen. Ik zou niet meer weten wanneer ik ergens voor het laatst contant betaald heb.

[ Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 29-10-2020 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
xabre16v schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Idd idd! Nu de Mastercard eindelijk in aantocht is, is het cirkeltje rond voor mij. Geen enkele Fintech heeft zo’n compleet aanbod. Daarnaast vertrouw ik Openbank vanwege het moederbedrijf ook meer met witwaspreventie dan N26 of Revolut. Ik heb van Openbank klanten nog geen horrorstories gehoord van zomaar geblockte accounts. Blij dat ik volledig naar ze ben overgestapt, erg content mee! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

En vergeet Apple Pay en Maestro/Mastercard met Apple watch of telefoon niet! Zeker in deze tijden erg verstandig om zoveel mogelijk contactloos te betalen. Ik zou niet meer weten wanneer ik ergens voor het laatst contant betaald heb.
Eens. Kan ik mij ook niet herinneren. Een bank zonder Apple Pay overweeg ik niet eens meer. Wil niet meer zonder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik gebruik nog steeds OpenBank, maar eigenlijk alleen nog het contactloos betalen met Fitbit Pay en af en toe een Direct Debit (automatische incasso). Jammer dat de wensen en klachten van het eerste uur niet opgepakt zijn.
  • Modernere handelbare app (!!)
  • Afschrijvingen en reserveringen niet bij je saldo laten staan
  • Tegenrekening weergeven
  • Niet inloggen op basis van paspoort
  • Als je je expliciet op de NL markt richt moet er wel iDeal* bij
  • SEPA Instant Transfer*
  • Niet steeds een compleet nieuw contract tekenen + verificatie doen bij het openen van een nieuwe betaal- of spaarrekening onder het zelfde account
Op de twee met een asterisk* gemarkeerde items na zijn er geen technische of kostendragende redenen om het zo te houden.

Is er eigenlijk iets veranderd sinds de launch? (Die Mastercard in aantocht, die was er in het begin al he, maar was toen even afgeschaft.)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Sando schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:26:
Ik gebruik nog steeds OpenBank, maar eigenlijk alleen nog het contactloos betalen met Fitbit Pay en af en toe een Direct Debit (automatische incasso). Jammer dat de wensen en klachten van het eerste uur niet opgepakt zijn.
  • SEPA Instant Transfer*
  • Niet steeds een compleet nieuw contract tekenen + verificatie doen bij het openen van een nieuwe betaal- of spaarrekening onder het zelfde account
Op de twee met een asterisk* gemarkeerde items na zijn er geen technische of kostendragende redenen om het zo te houden.

Is er eigenlijk iets veranderd sinds de launch? (Die Mastercard in aantocht, die was er in het begin al he, maar was toen even afgeschaft.)
Volgens mij nog ter aanvulling: de spaarrekening voor iedereen opengesteld met 0,20% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Datisraar Dat is toch al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Datisraar schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 08:24:
[...]

Volgens mij nog ter aanvulling: de spaarrekening voor iedereen opengesteld met 0,20% rente.
Die spaarrente blijft marginaal. 0.2% blijft net iets meer dan niets. Beleggen levert meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 09:30:
[...]

Die spaarrente blijft marginaal. 0.2% blijft net iets meer dan niets. Beleggen levert meer op.
Ik redeneer andersom. De geldontwaarding is bij een spaarrekening van Openbank het minste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Sando schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 01:26:
  • SEPA Instant Transfer*

Ik zou instant SEPA Transfer ook erg graag willen. Wat betreft de app: hij doet wat ie moet doen, maar ik heb daar nog wel wat wensen voor. Aankomende incasso’s kunnen zien bijvoorbeeld. Of Push notificaties voor bijschrijvingen (en dan real time, niet die gebrekkige manier van de Knab app).

Verder zou ik het fijn vinden als ik een keuze heb om de app in de engelse taal te gebruiken. Engels heeft met software mijn voorkeur. Voor Spaanse rekeninghouders van Openbank is deze keuze er wel, zou leuk zijn als dat voor ons Nederlanders ook komt.

[ Voor 8% gewijzigd door balken07 op 31-10-2020 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Het enige wat ik mis is echte pushnotifcaties zoals bij N26.

En ja, de app ziet er wat rommelig uit en dat de tegenrekening niet wordt weergegeven is ook wel een beetje stom. De app van N26 is echt veel eenvoudiger en duidelijker.. maar goed die bieden ook enkel een betaalrekening en verder niks.

Verder heb ik geen klachten.

[ Voor 69% gewijzigd door xabre16v op 31-10-2020 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik vind Vivid ook wel erg interessant nu Nederlanders ook een rekening kunnen openen. Het proces van aanmelden is een stuk minder omslachtig, de app is een stuk beter en je kan tot 15 IBAN rekeningen hebben (incl andere valuta) ipv tot 5.

Maar bij OpenBank krijg je een Maestrokaart (en voor mij belangrijk Fitbit Pay), en dat is in Nederland wel erg belangrijk, dus voorlopig wint OpenBank. Dan maar een lelijke app die je aan niemand laat zien.

Om in de Nederlandse markt te winnen moet je toch echt Maestro hebben, en eigenlijk ook iDeal. Voor dat laatste zit ik bij Knab (basis).

Maar goed, als je alle gratis banken vergelijkt laten ze allemaal wat zaken over om te wensen, daarom juich ik wat concurrentie (Vivid) sowieso toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 31-10-2020 17:20 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:18
JeroenE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:08:
@Falco Ik weet niet hoeveel gebruikers er zijn. Hou er wel rekening mee dat je over de prijs ook nog de Nederlandse kansspelbelasting moet betalen. Dat is 25%, meen ik.
Of kun je de gekregen fiets ook zien als een schenking?
U hoeft geen schenkbelasting te betalen.
Het bedrag van de schenking is namelijk lager dan de algemene vrijstelling.
Link: https://www.belastingdien...ulpmiddel-schenkbelasting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@U123456 Nee, want het is nu eenmaal een prijs in een kansspel.

Als dat zou kunnen dan kan je wel heel simpel onder belastingen uit kunnen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
xabre16v schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:17:
Het enige wat ik mis is echte pushnotifcaties zoals bij N26.

En ja, de app ziet er wat rommelig uit en dat de tegenrekening niet wordt weergegeven is ook wel een beetje stom. De app van N26 is echt veel eenvoudiger en duidelijker.. maar goed die bieden ook enkel een betaalrekening en verder niks.

Verder heb ik geen klachten.
Dat de tegenrekening niet wordt weergegeven zoals bij Nederlandse, Belgische of Duitse banken, is dat dit bewust door banken in Spanje en ook Frankrijk niet worden gedaan. Men is daar erg gesteld op privacy van bankgegevens en zal een Spanjaard of Fransman ook zijn nummer niet zomaar met je delen. Ik heb zelf naast Open bank ook een rekening bij een Franse bank, en daar zie ik ook nooit de tegenrekening als iemand daar wat daar naar overboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Bedankt voor de uitleg. :) Da's een lokaal dingetje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
https://www.openbank.es/e...p-draw-direct-debit-bills

Hopelijk komt deze actie ook naar Nederland, net als met die fietsen :)F

Misschien even handig om te benadrukken: ik werk niet voor Openbank en krijg op geen enkele wijze beloningen van hen.

[ Voor 29% gewijzigd door balken07 op 01-11-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balken07 schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:33:

Hopelijk komt deze actie ook naar Nederland, net als met die fietsen :)F
De 0,5% rente op de spaarrekening op de Duitse markt is ook een hele strakke actie, en dat houden ze nu al vanaf begin augustus vol.

Ze zijn redelijk goed georganiseerd in het nationaal segmenteren, daar in Madrid (ze hebben in Madrid ook nog een fysiek filiaal voor Spaanse rekeninghouders, bij gelegenheid maar eens een fotootje schieten :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:35:
[...]

De 0,5% rente op de spaarrekening op de Duitse markt is ook een hele strakke actie, en dat houden ze nu al vanaf begin augustus vol.

Ze zijn redelijk goed georganiseerd in het nationaal segmenteren, daar in Madrid (ze hebben in Madrid ook nog een fysiek filiaal voor Spaanse rekeninghouders, bij gelegenheid maar eens een fotootje schieten :) ).
Jeetje, dat is zeker een verschil met die 0,20% hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Zojuist de debit Mastercard geactiveerd, maar helaas staat het travel card plan niet aan. Als je hem op aan schuift dan wordt er een melding getoond dat dit € 7,99 per maand kost. Mogelijk geldt de actie (voor altijd gratis voor de eerste X aantal klanten) dus alleen voor de Maestro-kaart. Dat zou wel jammer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:49:
Zojuist de debit Mastercard geactiveerd, maar helaas staat het travel card plan niet aan. Als je hem op aan schuift dan wordt er een melding getoond dat dit € 7,99 per maand kost. Mogelijk geldt de actie (voor altijd gratis voor de eerste X aantal klanten) dus alleen voor de Maestro-kaart. Dat zou wel jammer zijn.
Dat is een foutje in de software denk ik, want het gratis voor altijd toekennen van het travel card plan gaat op klant basis, en niet per betaalkaart. Maar heb jij nu al die Mastercard thuis ontvangen? Dat is snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
balken07 schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:00:
Maar heb jij nu al die Mastercard thuis ontvangen? Dat is snel!
Nee, had hem gewoon geactiveerd en daarna op 'off' gezet. Zodra ik hem ontvang zet ik hem weer op 'on'. Ik weet het, ik ben ongeduldig :X

Heb ondertussen gedaan alsof m'n neus bloedt en Openbank over dit probleem gemaild. Ik heb ook gevraagd of het anders mogelijk is om het travel card plan over te hevelen van de Maestro-kaart naar de Mastercard. De reactie zal ik te zijner tijd met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik heb al zo’n roze creditcard van Openbank. Wat is nu het verschil met deze zwarte?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:04:
[...]

Nee, had hem gewoon geactiveerd en daarna op 'off' gezet. Zodra ik hem ontvang zet ik hem weer op 'on'. Ik weet het, ik ben ongeduldig :X

Heb ondertussen gedaan alsof m'n neus bloedt en Openbank over dit probleem gemaild. Ik heb ook gevraagd of het anders mogelijk is om het travel card plan over te hevelen van de Maestro-kaart naar de Mastercard. De reactie zal ik te zijner tijd met jullie delen.
Haha heel herkenbaar bij mijzelf hoor ;) Ik ben benieuwd naar het antwoord, maar ik ga ervan uit dat het een foutje betreft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
Het ziet er trouwens zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://esum.nl/img/Screenshot_20201101-190552_Openbank.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
rimave schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:05:
Ik heb al zo’n roze creditcard van Openbank. Wat is nu het verschil met deze zwarte?
Geen. Behalve dat de kleur anders is ;) Persoonlijk hoop ik echter mijn Mastercard in hetzelfde design te ontvangen als ik voor de Maestro heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Kan misschien ook wel komen (is maar een gok) omdat je kaart nog niet feitelijk is aangemaakt, en dus de link met jouw account perks nog niet is gelegd. Kun je CVV bijvoorbeeld al raadplegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
balken07 schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:12:
[...]

Kan misschien ook wel komen (is maar een gok) omdat je kaart nog niet feitelijk is aangemaakt, en dus de link met jouw account perks nog niet is gelegd. Kun je CVV bijvoorbeeld al raadplegen?
Ja, en ook de pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik zou ze gewoon even bellen als je snel antwoord wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
kwon schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:04:
[...]

Reactie van Openbank:
Goedemiddag,

Bedankt voor je e-mail.

De travel card plan voordelen zijn gekoppeld aan de maestro-kaart, voor de mastercard moeten die worden ingeschakeld wanneer je daar gebruik van wil maken.

Nog een fijne dag,

OPENBANK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 16:17
Zijn er hier nog mensen die ook de 'UEFA Champions League Official adidas mini ball' hebben gewonnen? Ik kreeg bijna 6 weken terug bericht dat ik deze binnen een maand zou ontvangen. Tot op heden nog niets gekregen. Heb ze al gemaild, maar was even benieuwd of er mensen zijn die de bal al wel hebben ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:12:
[...]

Reactie van Openbank:

[...]
Ik kreeg vandaag een soortgelijke reactie van Openbank. (Heb de pas ook geactiveerd). Ik vind het een rotstreek. Nergens staat vermeld dat het bij de Maestro blijft. De ‘Betaalpas’ waar ze in de communicatie mbt gratis reisvoordelen over spreken (zie allemaal jullie mail hierover terug van begin dit jaar) hoeft niet perse de Maestro te zijn. In het document ‘precontractuele informatie’ is de Mastercard immers ook geduid als ‘betaalpas’. Ze maken gebruik van hetzelfde setje voorwaarden. Sterker nog: bij het openen van de rekening stond ditzelfde document al als bijlage in de email, waarin de Mastercard al werd genoemd.

Ik heb daarom telefonisch contact gehad met Openbank, en het voorgaande aangegeven. Daarnaast aangegeven dat deze houding ertoe kan leiden dat Nederlandse rekeninghouders, omdat wij hier met die stomme Maestro als norm leven, achtergesteld worden t.o.v. Portugese en Duitse rekeninghouders. Ook daar was de actie immers van kracht, maar in die landen ontvangen rekeninghouders direct al een Mastercard als betaalpas (Mastercard is in die landen veel gebruikelijker) Zij kunnen dus met gratis voordelen een kaart gebruiken die wereldwijd geaccepteerd wordt, en wij zitten met die waardeloze Maestro opgescheept in het buitenland :(

Ik heb ze daarom verzocht mijn gratis reisvoordelen over te zetten naar de Mastercard. De betreffende medewerker kon mij melden dat Openbank al in beraad is of ze dit gaan doen ja/nee. (Klanten de keuze aanbieden voor welke kaart ze de gratis reisvoordelen willen laten gelden). Ik zou daar deze week nog over worden teruggebeld. Ik hoop echt van harte dat dit het geval is, want anders verliest Openbank voor mij dé reden waarom ik hen zo interessant vond voor het overstappen. Als ik iets hoor laat ik het weten :)

Al met al laat Openbank zich hier niet van zijn beste kant zien. Erg onbetrouwbaar vind ik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YB1k0eBjiU3ueJQ90cOlTNlYTQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJhnFSN9i5Xf9hsKuMNH8cpl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Datisraar schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:09:
[...]

Dat de tegenrekening niet wordt weergegeven zoals bij Nederlandse, Belgische of Duitse banken, is dat dit bewust door banken in Spanje en ook Frankrijk niet worden gedaan. Men is daar erg gesteld op privacy van bankgegevens en zal een Spanjaard of Fransman ook zijn nummer niet zomaar met je delen. Ik heb zelf naast Open bank ook een rekening bij een Franse bank, en daar zie ik ook nooit de tegenrekening als iemand daar wat daar naar overboekt.
Ik vroeg ooit eens Franse en Spaanse collega's om een IBAN, zodat ik mijn deel van de rekening kon overmaken. Alsof ik om een pincode + pinpas vroeg :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
https://twitter.com/openbank/status/1272559529557925891?s=10

Ook daar zie ik gewoon de Mastercard in de marketing staan. Als Openbank besluit geen keuze te bieden voor de kaart waarvoor deze gratis voordelen gelden, dan zijn ze wel heel triest bezig. Reisvoordelen op een kaart waarvan acceptatie te wensen overlaat, zet geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:40:
[...]

Ik kreeg vandaag een soortgelijke reactie van Openbank. (Heb de pas ook geactiveerd). Ik vind het een rotstreek. Nergens staat vermeld dat het bij de Maestro blijft. De ‘Betaalpas’ waar ze in de communicatie mbt gratis reisvoordelen over spreken (zie allemaal jullie mail hierover terug van begin dit jaar) hoeft niet perse de Maestro te zijn. In het document ‘precontractuele informatie’ is de Mastercard immers ook geduid als ‘betaalpas’. Ze maken gebruik van hetzelfde setje voorwaarden. Sterker nog: bij het openen van de rekening stond ditzelfde document al als bijlage in de email, waarin de Mastercard al werd genoemd.

Ik heb daarom telefonisch contact gehad met Openbank, en het voorgaande aangegeven. Daarnaast aangegeven dat deze houding ertoe kan leiden dat Nederlandse rekeninghouders, omdat wij hier met die stomme Maestro als norm leven, achtergesteld worden t.o.v. Portugese en Duitse rekeninghouders. Ook daar was de actie immers van kracht, maar in die landen ontvangen rekeninghouders direct al een Mastercard als betaalpas (Mastercard is in die landen veel gebruikelijker) Zij kunnen dus met gratis voordelen een kaart gebruiken die wereldwijd geaccepteerd wordt, en wij zitten met die waardeloze Maestro opgescheept in het buitenland :(

Ik heb ze daarom verzocht mijn gratis reisvoordelen over te zetten naar de Mastercard. De betreffende medewerker kon mij melden dat Openbank al in beraad is of ze dit gaan doen ja/nee. (Klanten de keuze aanbieden voor welke kaart ze de gratis reisvoordelen willen laten gelden). Ik zou daar deze week nog over worden teruggebeld. Ik hoop echt van harte dat dit het geval is, want anders verliest Openbank voor mij dé reden waarom ik hen zo interessant vond voor het overstappen. Als ik iets hoor laat ik het weten :)

Al met al laat Openbank zich hier niet van zijn beste kant zien. Erg onbetrouwbaar vind ik.[Afbeelding]
Ik kijk er anders tegen aan. Ben op ander moment ingestapt en ik heb 0,0 gratis reisvoordelen, en ben ook de tijdelijke 2% rente misgelopen. Ja het is jammer dat het alleen voor Maestro geld, echter je hebt het wel gratis gehad. Ik zal er voor moeten betalen indien ik er gebruik van wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:46:
[...]

Ik kijk er anders tegen aan. Ben op ander moment ingestapt en ik heb 0,0 gratis reisvoordelen, en ben ook de tijdleijke 2% rente misgelopen. Ja het is jammer dat het alleen voor Maestro geld, echter je hebt het wel gratis gehad. Ik zal er voor moeten betalen indien ik er gebruik van wil maken.
Dan kijken we er inderdaad anders tegen aan. In de communicatie is Openbank niet duidelijk geweest, en daarom mijn verontwaardiging. Hadden ze over ‘Maestro betaalpas’ gesproken, dan was het jammer maar no further questions asked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Brent schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:43:
[...]

Ik vroeg ooit eens Franse en Spaanse collega's om een IBAN, zodat ik mijn deel van de rekening kon overmaken. Alsof ik om een pincode + pinpas vroeg :P
Haha 😂 het is mooi hoe cultuurverschillen zelfs met onschuldige dingen tot zulke situaties kunnen leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:49:
[...]

Dan kijken we er inderdaad anders tegen aan. In de communicatie is Openbank niet duidelijk geweest, en daarom mijn verontwaardiging. Hadden ze over ‘Maestro betaalpas’ gesproken, dan was het jammer maar no further questions asked.
Nu moet ik zeggen, ik zie bij mastercard gedeelte (nog) geen optie om daar de reisvoordelen aan te zetten en te betalen. Ik ben benieuwd hoe het straks is wanneer de pas binnen is en geactiveerd.
NB ik ga er geen gebruik van maken, ik gebruik wel Curve of revolut als ik geen opslag voor wisselkoersen wil betalen. En een (gezins)reisverzekering heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:51:
[...]

Haha 😂 het is mooi hoe cultuurverschillen zelfs met onschuldige dingen tot zulke situaties kunnen leiden.
Haha inderdaad. En wij zijn hier in het begin heel argwanend omdat je met je paspoortnummer moet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:54:
[...]

Nu moet ik zeggen, ik zie bij mastercard gedeelte (nog) geen optie om daar de reisvoordelen aan te zetten en te betalen. Ik ben benieuwd hoe het straks is wanneer de pas binnen is en geactiveerd.
NB ik ga er geen gebruik van maken, ik gebruik wel Curve of revolut als ik geen opslag voor wisselkoersen wil betalen. En een (gezins)reisverzekering heb ik al.
Na activeren krijg je dat te zien. Het gaat mij vooral om de wisselkoers kwestie, voor reisverzekering etc heb ik Amex Flying Blue. Ik kan prima met hetzelfde voordeel betalen via N26 of Bunq travel Card, maar ik vond juist het comfort vanuit mijn hoofdrekening bij Openbank zo aansprekend. Niet hoeven rondpompen van saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:57:
[...]

Na activeren krijg je dat te zien. Het gaat mij vooral om de wisselkoers kwestie, voor reisverzekering etc heb ik Amex Flying Blue. Ik kan prima met hetzelfde voordeel betalen via N26 of Bunq travel Card, maar ik vond juist het comfort vanuit mijn hoofdrekening bij Openbank zo aansprekend. Niet hoeven rondpompen van saldo.
Hmm dan lijkt het wel of je het per pas moet aanzetten. 2 x 7,99 per maand als je zoals ik moet betalen. Lekker dan. Glitch in NL situatie. Wij zijn nu volgens mij enige land waar je 2 passen kunt afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:02:
[...]

Hmm dan lijkt het wel of je het per pas moet aanzetten. 2 x 7,99 per maand als je zoals ik moet betalen. Lekker dan. Glitch in NL situatie. Wij zijn nu volgens mij enige land waar je 2 passen kunt afnemen.
Idd. En om die reden put ik er wel een klein beetje hoop uit dat ze ons tegemoet gaan komen qua keuze. Want de marketing mbt de reisvoordelen is heel erg gericht op de persoon als klant. Niet op de pas zelf. Dat is een unieke Nederlandse situatie die ontstaan is door het hebben van zowel een Maestro als Mastercard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
balken07 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:05:
[...]

Idd. En om die reden put ik er wel een klein beetje hoop uit dat ze ons tegemoet gaan komen qua keuze. Want de marketing mbt de reisvoordelen is heel erg gericht op de persoon als klant. Niet op de pas zelf. Dat is een unieke Nederlandse situatie die ontstaan is door het hebben van zowel een Maestro als Mastercard.
Het is sowieso vreemd, want in de precontractuele informatie van de Mastercard die ik een paar dagen geleden aanvroeg staat het volgende.
De reisvoordelen kunnen onbeperkt worden in- en uitgeschakeld. De reisvoordelen van het travel
card plan zijn gratis voor de eerste 30.000 nieuwe klanten die zich t/m 31/07/2020 aanmelden. Vanaf 01/08/2020 kost het travel card plan 7,99 euro per maand, indien het ingeschakeld is.
Ik kan daar niet uithalen dat dit maar voor één pas geldt. Maar als ze dat er ineens bij verzinnen vind ik dat ze ten minste een switch aan moeten bieden.

En toen ik me in het begin voor Openbank aanmeldde stond dit bij de actievoorwaarden:
¹Het travel card plan is voor altijd gratis voor de eerste 20.000 klanten die zich t/m 31-05-2020 aanmelden. Vanaf 1-6-2020 kost het optionele plan € 7,99 p/maand voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens zit mijn 'oude' MC wel in het Travel Plan, dus je kunt wel twee kaarten hebben met het Travel Plan. Die MC was overigens toch maar mooi de enige die aangenomen werd bij een Argentijnse aanbieder van online videodiensten - al mijn andere kaarten werden niet geaccepteerd.

Maar goed, die hele reisverzekering is zo onduidelijk geformuleerd met dermatige veel speelruimte voor interpretatie dat ik er niet bepaald op zou willen vertrouwen. Da's duidelijk één van de mindere punten van Openbank... de voorwaarden zijn in het Nederlands extreem warrig geformuleerd, dat valt me echt tegen van een Europese Systeembank.

Ik zal eens kijken of die voorwaarden in andere talen beter verwoord zijn, of dat het ook allemaal vertaald Spaans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:32:
Overigens zit mijn 'oude' MC wel in het Travel Plan, dus je kunt wel twee kaarten hebben met het Travel Plan. Die MC was overigens toch maar mooi de enige die aangenomen werd bij een Argentijnse aanbieder van online videodiensten - al mijn andere kaarten werden niet geaccepteerd.

Maar goed, die hele reisverzekering is zo onduidelijk geformuleerd met dermatige veel speelruimte voor interpretatie dat ik er niet bepaald op zou willen vertrouwen. Da's duidelijk één van de mindere punten van Openbank... de voorwaarden zijn in het Nederlands extreem warrig geformuleerd, dat valt me echt tegen van een Europese Systeembank.

Ik zal eens kijken of die voorwaarden in andere talen beter verwoord zijn, of dat het ook allemaal vertaald Spaans is.
Begrijp ik goed dat jij dus een van de klanten bent die onder die eerste 30.000 valt, en beide kaarten in de app hebt aangemeld staan als “voor altijd gratis”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[b]balken07 schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:42:
Begrijp ik goed dat jij dus een van de klanten bent die onder die eerste 30.000 valt, en beide kaarten in de app hebt aangemeld staan als “voor altijd gratis”?
Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
@Verwijderd Je was waarschijnlijk een van de gelukkigen die hem al eerder wist aan te vragen zeker haha

[ Voor 4% gewijzigd door balken07 op 02-11-2020 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Euh.....ik was een van degenen die van de zomer blijkbaar tijdelijk ‘per ongeluk’ de MasterCard kon bestellen, maar bij staat zowel bij de Maestro als MasterCard de gratis travelplan standaard op ‘aan’. Kan dus beide passen gebruiken voor de gratis travelplan. Heb ik dan geluk gehad of zo begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:37:
Euh.....ik was een van degenen die van de zomer blijkbaar tijdelijk ‘per ongeluk’ de MasterCard kon bestellen, maar bij staat zowel bij de Maestro als MasterCard de gratis travelplan standaard op ‘aan’. Kan dus beide passen gebruiken voor de gratis travelplan. Heb ik dan geluk gehad of zo begrijp ik?
Yep! Tot vandaag dacht ik dat dat de norm situatie was, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
balken07 schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:43:
[...]

Yep! Tot vandaag dacht ik dat dat de norm situatie was, maar helaas.
Het bevestigt voor mij des te meer dat Openbank in deze kwestie als onbetrouwbare partij naar buiten treedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:18
Datisraar schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:37:
Euh.....ik was een van degenen die van de zomer blijkbaar tijdelijk ‘per ongeluk’ de MasterCard kon bestellen, maar bij staat zowel bij de Maestro als MasterCard de gratis travelplan standaard op ‘aan’
Hier ook. In dezelfde periode en op dezelfde manier besteld. Snel maar even een screenshot gemaakt van de Maestro en Mastercard passen met de tekst “gratis travel card plan” ernaast. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
U123456 schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:24:
[...]
Hier ook. In dezelfde periode en op dezelfde manier besteld. Snel maar even een screenshot gemaakt van de Maestro en Mastercard passen met de tekst “gratis travel card plan” ernaast. :)
Verstandig. Zou hondsbrutaal zijn als ze het intrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
Kreeg gisteravond trouwens nog deze aanvullende reactie op mijn vraag:
Goedenavond,

Het travel card plan kan niet worden overgezet naar de nieuwe mastercard, het is gebonden aan de maestro.

Bedankt, en nog een fijne avond!

OPENBANK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Datisraar
kwon schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:17:
Kreeg gisteravond trouwens nog deze aanvullende reactie op mijn vraag:

[...]
Opmerkelijk! Mijn Maestro en MasterCard passen staan op travelplan gratis aan. Je kunt aangeven dat je vernomen hebt van andere klanten die van de zomer zoals ik, een MasterCard ontvingen standaard de gratis travel plan erbij kregen. Het kan wel zijn dat het gratis travel plan gratis/aan was bij aanmeldingen van kaarten en rekeningen tot 31 augustus jl. En alles wat na die tijd wordt aangevraagd niet meer gratis is of overgezet kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 03-11-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06
kwon schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:12:
[...]

Reactie van Openbank:

[...]
Wacht even af tot je pas er is. Volgens mij stonden bij mij ook niet beide passen op ja. Na ingebruikname is dat vanzelf goedgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
cderidder schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:31:
[...]

Wacht even af tot je pas er is. Volgens mij stonden bij mij ook niet beide passen op ja. Na ingebruikname is dat vanzelf goedgekomen.
Tijdens het kloten deed ik het travel card plan voor de Mastercard aan en negeerde ik de melding dat het € 7,99 kostte, in de 'hoop' dat het een bug betreft en dat er niets afgeschreven zou worden. Dat is wel gebeurd.

Misschien heb je gelijk, maar als dat zo is dan zou ik de afschrijving niet verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06
kwon schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:34:
[...]

Tijdens het kloten deed ik het travel card plan voor de Mastercard aan en negeerde ik de melding dat het € 7,99 kostte, in de 'hoop' dat het een bug betreft en dat er niets afgeschreven zou worden. Dat is wel gebeurd.

Misschien heb je gelijk, maar als dat zo is dan zou ik de afschrijving niet verwachten.
Dat er geld afgeschreven wordt hoort niet bij wat je verwacht :-( Ik vind het bijzonder dat ze aangeven dat het pas gebonden is. Wat maakt het het uit? De verzekeringen gaan op voor personen dus wat maakt het dan uit met welke pas je betaalt? Hopelijk pakt het nog in je voordeel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
cderidder schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:46:
[...]

Dat er geld afgeschreven wordt hoort niet bij wat je verwacht :-( Ik vind het bijzonder dat ze aangeven dat het pas gebonden is. Wat maakt het het uit? De verzekeringen gaan op voor personen dus wat maakt het dan uit met welke pas je betaalt? Hopelijk pakt het nog in je voordeel uit.
Yup het is erg verwarrend, maar de communicatie vanuit Openbank is nooit anders geweest :P

Ik ga er nog wel achteraan, het kan namelijk niet zo zijn dat andere Tweakers niets hoeven te betalen alleen maar omdat zij de mazzel hadden de kaart eerder te kunnen aanvragen. Niet dat ik het ze niet gun overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwon
Uitgaande mail, vandaag 9:43 uur:
Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie.

Ik begreep van andere klanten die zich bij de eerste batch bevonden (en dus voor wie het travel card plan altijd gratis is), dat het voor sommigen van hen mogelijk was om eerder dit jaar een Mastercard aan te vragen. Voor hen is het travel card plan nu gratis actief op zowel de Maestro als Mastercard. Voor mij was het niet mogelijk om eerder een Mastercard aan te vragen, waardoor ik nu buiten de boot val. Dat is niet bepaald fair. Daarnaast wordt Maestro maar weinig buiten de eurozone/Europa geaccepteerd, waardoor de voordelen van het travel card plan voor de Maestro véél minder opgaan dan voor de Mastercard.

Is het echt niet mogelijk om het travel card plan over te zetten van de Maestro naar de Mastercard? Ik begrijp oprecht niet wat het grote bezwaar daartegen is.

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Reactie van Openbank, vandaag 10:24 uur:
Goedemorgen,

Bedankt voor uw e-mail.

We gaan het uitzoeken of dat mogelijk is. Zodra we informatie hebben zullen we contact met u opnemen.

Mocht u verder nog vragen hebben kunt u mailen naar info@openbank.com of bellen naar +31 (0) 70 7007 516. Wij staan 365 dagen per jaar van 08.00 tot 22.00 uur voor u klaar.

Nog een fijne dag!

OPENBANK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwon
Ik zie nu in de app dat het gratis travel card plan bij mij actief is op zowel de Maestro als de Mastercard :)

Edit: zojuist ook gebeld door Openbank (nummer uit Madrid); vriendelijke vrouw met aandoenlijk accent belde om mondeling te bevestigen dat het travel card plan op beide passen is gezet. Ik heb ze gecomplimenteerd voor de uitstekende service. En dat voor een kosteloos product! Menig bank in NL kan daar nog wat van leren. Misschien dat ik in de toekomst naar hen switch als hoofdbank.

[ Voor 63% gewijzigd door kwon op 05-11-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:42:
Ik zie nu in de app dat het gratis travel card plan bij mij actief is op zowel de Maestro als de Mastercard :)

Edit: zojuist ook gebeld door Openbank (nummer uit Madrid); vriendelijke vrouw met aandoenlijk accent belde om mondeling te bevestigen dat het travel card plan op beide passen is gezet. Ik heb ze gecomplimenteerd voor de uitstekende service. En dat voor een kosteloos product! Menig bank in NL kan daar nog wat van leren. Misschien dat ik in de toekomst naar hen switch als hoofdbank.
Ik kan hier niets aan toevoegen. Je hebt alles gezegd wat ik hier ook wilde meedelen haha :) (ik was zojuist ook gebeld waarin Openbank mij dit aangaf)

Hartstikke blij! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Goed bezig allemaal ! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Net even Google Pay getest bij de Jumbo. Dat werkt supersnel. Gekoppeld aan de Maestro-pas.
Ik kreeg ook gelijk een push-notificatie vanuit de app, dus geen sms, over deze transactie bij de Jumbo. Dat is dus wel netjes. :) Weet iemand of je de echte push-notificaties ook krijg bij automatische incasso's?

Wat ik onhandig vind is dat je saldo niet gelijk is bijgewerkt zoals bij alle Nederlandse banken maar ook N26, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
xabre16v schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:23:
Net even Google Pay getest bij de Jumbo. Dat werkt supersnel. Gekoppeld aan de Maestro-pas.
Ik kreeg ook gelijk een push-notificatie vanuit de app, dus geen sms, over deze transactie bij de Jumbo. Dat is dus wel netjes. :) Weet iemand of je de echte push-notificaties ook krijg bij automatische incasso's?

Wat ik onhandig vind is dat je saldo niet gelijk is bijgewerkt zoals bij alle Nederlandse banken maar ook N26, etc.
Voor automatische incasso’s krijg je geen push-notificaties helaas. Wat betreft real time saldo moet je bij Openbank een extra handeling verrichten door op je rekening te klikken. Dan zie je ‘Saldo’ en ‘Beschikbaar’. Beschikbaar is het real time saldo wat je daadwerkelijk hebt.

Aanvulling: de sluiproute voor Google Pay met Openbank is wel leuk idd ;) ik heb het geïnstalleerd op de Android telefoon voor het werk. Werkt prima.

[ Voor 8% gewijzigd door balken07 op 05-11-2020 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Vandaag voor het eerst online (op een Nederlandse website) met een Maestro pas betaald. Ik wist dat het technisch mogelijk is. In België schijnt het zelfs redelijk normaal te zijn. Maar ik was het nog nooit eerder tegen gekomen. Voornamelijk gedaan omdat het kon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:29:
Vandaag voor het eerst online (op een Nederlandse website) met een Maestro pas betaald. Ik wist dat het technisch mogelijk is. In België schijnt het zelfs redelijk normaal te zijn. Maar ik was het nog nooit eerder tegen gekomen. Voornamelijk gedaan omdat het kon 8)
Ja, ik heb het ook wel eens gedaan. Zeker zonder Ideal is dat een handig alternatief 👍🏻
Pagina: 1 ... 20 ... 90 Laatste