Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
xabre16v schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:23:
Net even Google Pay getest bij de Jumbo. Dat werkt supersnel. Gekoppeld aan de Maestro-pas.
Ik kreeg ook gelijk een push-notificatie vanuit de app, dus geen sms, over deze transactie bij de Jumbo. Dat is dus wel netjes. :) Weet iemand of je de echte push-notificaties ook krijg bij automatische incasso's?

Wat ik onhandig vind is dat je saldo niet gelijk is bijgewerkt zoals bij alle Nederlandse banken maar ook N26, etc.
Ik krijg dus smsjes bij iedere betaling en dat kan men niet uitzetten. :(
Plus bevestigingen in app. Dubbel op dus.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
rimave schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:04:
[...]

Ik krijg dus smsjes bij iedere betaling en dat kan men niet uitzetten. :(
Plus bevestigingen in app. Dubbel op dus.
Ik zou ze ff bellen of dat anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Zou iemand met een Mastercard mij willen vertellen of de CVV net als met de Maestro niet op de kaart zelf gedrukt staat?

[ Voor 5% gewijzigd door balken07 op 05-11-2020 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:44
balken07 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:45:
Zou iemand met een Mastercard mij willen vertellen of de CVV net als met de Maestro niet op de kaart zelf gedrukt staat?
De mastercard van eerder dit jaar heeft wel de CVV op de kaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
bcome schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:54:
[...]

De mastercard van eerder dit jaar heeft wel de CVV op de kaart staan.
Ah thx, nou dan laat ik de kaart maar even op uit staan tot ie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:38
balken07 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 19:28:
[...]

Ah thx, nou dan laat ik de kaart maar even op uit staan tot ie er is.
Al je de CVV veilig hebt opgeslagen dan zou hem het beste kunnen doorkrassen op je kaart. Wel extra veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
glatuin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:13:
[...]

Al je de CVV veilig hebt opgeslagen dan zou hem het beste kunnen doorkrassen op je kaart. Wel extra veilig.
Scheelt je hooguit wat gezeur en tijd in het onwaarschijnlijke geval van diefstal/misbruik. Geld zal het je niet kosten, want voor alle aankopen met een MasterCard geldt zero liability in geval van misbruik.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op donderdag 5 november 2020 @ 21:13:
[...]

Ja doorkrassen is wel een prima idee. Ik kan de CVV immers in de app oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
xabre16v schreef op donderdag 5 november 2020 @ 18:41:
[...]

Ik zou ze ff bellen of dat anders kan.
Ik heb al contact met ze gehad. Kon niet was het antwoord.
Maar ik ga nog een keer een poging wagen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Heeft iemand hier verstand van hoeveel werk het voor een bank is om kaarten in Nederland uit te geven? Ik heb de Mastercard geprobeerd toe te voegen als betaalkaart voor Spotify, Apple ID, Microsoft account. In al deze accounts is de kaart geweigerd wegens het land van uitgifte (Spanje), wat niet overeenkomt met het land van het account (Nederland). Vandaar mijn vraag, want als het weinig werk is, is er misschien hoop dat Openbank ooit zijn betaalkaarten in Nederland gaat uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@balken07 Ik heb geen idee, maar ik zou het fijn vinden als behalve IBAN discriminatie ook kaart discriminatie wordt verboden door de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:31
balken07 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:56:
Heeft iemand hier verstand van hoeveel werk het voor een bank is om kaarten in Nederland uit te geven? Ik heb de Mastercard geprobeerd toe te voegen als betaalkaart voor Spotify, Apple ID, Microsoft account. In al deze accounts is de kaart geweigerd wegens het land van uitgifte (Spanje), wat niet overeenkomt met het land van het account (Nederland). Vandaar mijn vraag, want als het weinig werk is, is er misschien hoop dat Openbank ooit zijn betaalkaarten in Nederland gaat uitgeven :)
Misschien via PayPal proberen? Dus Openbank MC koppelen aan PayPal en zo af laten schrijven. We hebben eerder in dit topic gezien dat je het MC nummer dan wel handmatig in moet typen en niet knip en plak.

Dat is natuurlijk een workaround en niet wat je zoekt, maar werkt wellicht wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:56:
Ik heb nog geen Openbank MC, maar nooit issues gehad met Revolut/Curve met Spotify etc. En Curve/revolut zijn britse iBANs. Wel vervelend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:33
glatuin schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:08:
[...]

Ik heb nog geen Openbank MC, maar nooit issues gehad met Revolut/Curve met Spotify etc. En Curve/revolut zijn britse iBANs. Wel vervelend zo.
Dat komt omdat (bij Revolut in ieder geval) Nederlandse klanten een kaart met een Nederlandse BIN krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
kwon schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:11:
[...]

Dat komt omdat (bij Revolut in ieder geval) Nederlandse klanten een kaart met een Nederlandse BIN krijgen.
Mijn revolut is UK volgens binlist.net evenals curve. Dus dat kan het niet zijn. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glatuin schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:22:
[...]
Mijn revolut is UK volgens binlist.net evenals curve. Dus dat kan het niet zijn. Vreemd.
Over het algemeen is dit soort data net zoveel waard als je er voor betaalt. Een indicatie is het, maar zeker geen absolute waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 06:01:
@balken07 Ik heb geen idee, maar ik zou het fijn vinden als behalve IBAN discriminatie ook kaart discriminatie wordt verboden door de EU.
Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Falco schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:20:
[...]

Misschien via PayPal proberen? Dus Openbank MC koppelen aan PayPal en zo af laten schrijven. We hebben eerder in dit topic gezien dat je het MC dan wel handmatig in moet typen en niet knip en plak.

Dat is natuurlijk een workaround en niet wat je zoekt, maar werkt wellicht wel...
Ik ben geen PayPal gebruiker, maar miss maar gaan overwegen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:11:
[...]

Yep, bij N26 ook. Tot nu toe lopen alle eerder door mij genoemde services daarom via N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vanmiddag een flinke envelop van Openbank in de brievenbus. Viel mij op dat er een volledig zwarte Maestro pas in een van die boekjes stond afgebeeld. Ik kan mij niet herinneren dat je die kon kiezen bij aanmelding, toch mooier dan een gele, roze of met sleutel erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
xabre16v schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:32:
Vanmiddag een flinke envelop van Openbank in de brievenbus. Viel mij op dat er een volledig zwarte Maestro pas in een van die boekjes stond afgebeeld. Ik kan mij niet herinneren dat je die kon kiezen bij aanmelding, toch mooier dan een gele, roze of met sleutel erop :P
Hahaha inderdaad. Ik heb zelf voor de Maestro het sleuteldesign gekozen, maar ben blij dat ik iig geen roze Mastercard ga ontvangen. Zo belangrijk is het kleurtje niet, maar ik kom veel in de VS en zou mij met een roze betaalkaart ongemakkelijk voelen in staten als Alabama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
[quote]balken07 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:40:
[...]
Ging even iets mis, excuus :$

[ Voor 52% gewijzigd door balken07 op 07-11-2020 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
balken07 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:48:
[...]

Ik ben geen PayPal gebruiker, maar miss maar gaan overwegen idd.
Ik laat dergelijke services nu ook via PayPal bij OpenBank afschrijven om dezelfde reden. Het blijft een beetje krom dat mijn britse VISA het eerder wel deed..

Je zou haast denken dat het niet aan het land van uitgifte ligt, maar aan de naam van de bank en dat vervolgens die bank (nog) niet bekend staan als dienstverlener aan Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Slaz schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:24:
[...]

Ik laat dergelijke services nu ook via PayPal bij OpenBank afschrijven om dezelfde reden. Het blijft een beetje krom dat mijn britse VISA het eerder wel deed..

Je zou haast denken dat het niet aan het land van uitgifte ligt, maar aan de naam van de bank en dat vervolgens die bank (nog) niet bekend staan als dienstverlener aan Nederland.
Zou zomaar kunnen inderdaad. Het is een interessant onderwerp om eens voor te gaan googelen op een gure weekenddag. Ik denk naarmate sluipenderwijs steeds meer mensen in de EU een bank uit een ander land uitproberen, dit soort kwesties vaker aan de kaak gesteld zullen gaan worden. (In het geval de bank zoals Openbank betaalkaarten alleen in het thuisland uitgeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FonVNL
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-11-2020
Referrals doen we niet aan.

[ Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 09-11-2020 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 17:59
flyguy schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:55:
Zijn er hier meer mensen die bij Openbank over een gelijk of hoger saldo (zonder verdere transacties), toch een lagere rente krijgen dan de maand er voor?

Het is centenwerk, maar het viel mij toevallig op.
Ik zag dat niemand hier tot nu toe op gereageerd had, maar voor de rest heeft niemand er dus last van?

Dan zal ik eens contact met Openbank opnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

flyguy schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:57:
[...]
Ik zag dat niemand hier tot nu toe op gereageerd had, maar voor de rest heeft niemand er dus last van?
En je hebt nagekeken of het de ene keer over 31 dagen en de andere keer over 30 dagen berekend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 17:59
Verwijderd schreef op maandag 9 november 2020 @ 22:23:
[...]

En je hebt nagekeken of het de ene keer over 31 dagen en de andere keer over 30 dagen berekend wordt?
Verrek dat is het inderdaad. Had ik zelf helemaal niet aangedacht. Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 23:06
balken07 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:40:
[...]

Hahaha inderdaad. Ik heb zelf voor de Maestro het sleuteldesign gekozen, maar ben blij dat ik iig geen roze Mastercard ga ontvangen. Zo belangrijk is het kleurtje niet, maar ik kom veel in de VS en zou mij met een roze betaalkaart ongemakkelijk voelen in staten als Alabama.
De kleuren die ze op de site aangeven wijken wel wat moet ik zeggen. Die gele dacht ik dat ie iets meer lime zou zijn maar is knalgeel. Dat vond ik toen wel jammer maar. De Mastercard is in het echt knalrood, lekker fel. Ik was van die dan wel weer blij dat de kleur afweek. Ik vind het wel gave kleuren zoals ze in het echt zijn, al is zwart ook mooi. Met een Republikeins rode pas zit je in Alabama denk ik wel goed hoor! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Iemand de debit Mastercard al mogen ontvangen sinds aanvragen weer mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
xabre16v schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:36:
Iemand de debit Mastercard al mogen ontvangen sinds aanvragen weer mogelijk is?
Ik zie in de PostNL app dat ik vandaag post van Openbank moet ontvangen. Dit kan de MasterCard zijn, of de elektronische handtekening die ik opnieuw had aangevraagd. Ik kon me totaal geen elektronische handtekening herinneren, dus waarschijnlijk heb ik in februari over dit detail heengekeken 8)7

Ik hoop dat het de Mastercard is! Kan ik em eindelijk op ‘aan’ zetten en periodieke betalingen overzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
cderidder schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:19:
[...]

De kleuren die ze op de site aangeven wijken wel wat moet ik zeggen. Die gele dacht ik dat ie iets meer lime zou zijn maar is knalgeel. Dat vond ik toen wel jammer maar. De Mastercard is in het echt knalrood, lekker fel. Ik was van die dan wel weer blij dat de kleur afweek. Ik vind het wel gave kleuren zoals ze in het echt zijn, al is zwart ook mooi. Met een Republikeins rode pas zit je in Alabama denk ik wel goed hoor! ;-)
Haha nou inderdaad. Pink is dus Red in het echt. Dat is prima 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:18:
[...]

Ik zie in de PostNL app dat ik vandaag post van Openbank moet ontvangen. Dit kan de MasterCard zijn, of de elektronische handtekening die ik opnieuw had aangevraagd. Ik kon me totaal geen elektronische handtekening herinneren, dus waarschijnlijk heb ik in februari over dit detail heengekeken 8)7

Ik hoop dat het de Mastercard is! Kan ik em eindelijk op ‘aan’ zetten en periodieke betalingen overzetten :P
Ik begrijp het nut niet van die elektronische handtekening. Laatst paar 1000 euro overgeboekt, wordt ik gebeld vanuit spanje om de actie goed te keuren. Heel netjes maar snap nu niet waar dat goed voor is met die handtekening.

Ik zie nog geen post in de postapp van openbank dus zal wel de handtekening zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik probeer een mastercard aan te vragen voor 1 van mijn rekeningen van welke ik reeds een maestro card heb, maar dat geeft een foutmelding. Ik bel ze, wordt mij verteld dat je maximaal maar 3 passen kan hebben. Dus 5 rekeningen openen is er niet bij. Of je wil er geen pas/passen bij.

[ Voor 14% gewijzigd door MTT op 10-11-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:59:
[...]

Ik begrijp het nut niet van die elektronische handtekening. Laatst paar 1000 euro overgeboekt, wordt ik gebeld vanuit spanje om de actie goed te keuren. Heel netjes maar snap nu niet waar dat goed voor is met die handtekening.

Ik zie nog geen post in de postapp van openbank dus zal wel de handtekening zijn.
Als ik mij niet vergis kun je in de app instellen wanneer je de elektronische handtekening wilt gebruiken, of het bij de sms verificatie wilt laten. Ik heb de instellingen naar mijn weten nooit aangepast, en nog nooit die handtekening nodig gehad. Op de website staan volgens mij wel een aantal duidelijke situaties uitgelegd waarbij je die handtekening altijd nodig hebt. Daarom had ik die handtekening maar even opnieuw aangevraagd. Ik heb graag de administratie op orde, en zeker als ik in het buitenland met problemen zou staan :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
Ik heb de post voor vandaag ontvangen. De post van Openbank is mijn Mastercard! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
Gefeliciteerd met de MasterCard! Mooi rood? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:50:
Gefeliciteerd met de MasterCard! Mooi rood? 🤔
Zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik heb de mastercard werkend gekregen met Spotify. Na een poging tot invoeren kreeg ik de bekende melding dat het land van de kaart en het land van het account niet overeenkwamen. Vervolgens geeft Spotify aan dat ik het land van het account moet aanpassen ——> op de link geklikt en gedaan. Vervolgens kom ik op een nieuw invoerveld voor de Mastercard ——-> wederom ingevuld, en met invoerland ‘Spanje’.

Resultaat: kaart is geaccepteerd, echter staat in mijn accountgegevens nog steeds dat het een Nederlands account betreft. Prima dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
In mijn Microsoft account wilde de kaart ook niet geaccepteerd worden, maar dmv invoeren op mijn Xbox is dit wel gelukt (gecheckt door daarna in te loggen op microsoft.nl). Dus ook hier FYI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Mocht iemand hier een truc gevonden hebben voor de Mastercard icm Apple ID: ik ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
balken07 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:53:
Mocht iemand hier een truc gevonden hebben voor de Mastercard icm Apple ID: ik ben zeer benieuwd!
Werkt het niet als je de creditcard aan PayPal hangt en PayPal aan Apple ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
nextnext schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:00:
[...]

Werkt het niet als je de creditcard aan PayPal hangt en PayPal aan Apple ID?
Zojuist maar even ingesteld. Een goede oplossing tot Apple stopt met moeilijk doen. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 15:54
Ze hebben een nieuwe actie bij Openbank waarbij je €100 cadeau kunt krijgen als je bij ze gaat beleggen, minimaal €1000 inlegt en dit minimaal 12 maanden laten staan - zover ik de actievoorwaarden begrijp -
De kosten zijn maximaal ~1,2% van de belegde waarde, dus dan houd je in theorie nog €88 van het cadeau over.
Zie: https://www.openbank.nl/a...ro-extra-met-robo-advisor

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
JohanNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:03:
Ze hebben een nieuwe actie bij Openbank waarbij je €100 cadeau kunt krijgen als je bij ze gaat beleggen, minimaal €1000 inlegt en dit minimaal 12 maanden laten staan - zover ik de actievoorwaarden begrijp -
De kosten zijn maximaal ~1,2% van de belegde waarde, dus dan houd je in theorie nog €88 van het cadeau over.
Misschien ten overvloede en ik heb echt geen glazen bol, maar op 10% verlies zit je zo als er een keer weer een flinke dip is. Dat risico is wel iets om rekening mee te houden m.i., vooral omdat je ten minste 500 euro een jaar lang aan moet houden.
Je moet het contract voor discretionair beheer met een minimale investering van € 500 minimaal 12 maanden vanaf de datum van betaling aanhouden.
Zelf doe ik dus niet mee aan de actie, ook omdat ik mezelf niet op lange termijn tegen dit tarief bij Openbank zie beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
JohanNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:03:
Nou dat is wel aantrekkelijk dan voor 12 maanden. Echter velen waaronder ikzelf verwachten een beurscorrectie. Actie geld tot 31 dec dus wie weet stap ik nog in. Eerst even afwachten of er nog rellen (nav niet opstappen Trump,) en ander onrust komt (uitblijven Covid pakket in de VS). Zodat ik op juiste moment instap.

NB Binck Forward hanteert lager kosten dan Openbank mbt robot beleggen. Met deze actie ben ik wellicht over de streep te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 15:54
Je hoeft natuurlijk niet alles in aandelen te stoppen waarmee je inderdaad een aanzienlijk risico loopt dat de waarde van je portefeuille het komende jaar met meer dan 10% is gezakt.
Je kunt ook een laag risico profiel kiezen waardoor je met name saaie staatsobligaties in bezit krijgt, zie: https://www.openbank.nl/beleggen-robo-advisor

Hun eigen inschatting is dat je dan na een jaar in een slecht scenario 4,14% van je inleg kwijt raakt, met kosten er al afgehaald.
Dus dan houd je netto nog €55+ over met deze berekening en dankzij de bonus.
Uiteraard geen garantie, beleggen brengt altijd risico's met zich mee, maar de kans op verlies hierbij is wel zo ontzettend klein.

[ Voor 33% gewijzigd door JohanNL op 11-11-2020 14:54 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47
JohanNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:49:
Je hoeft natuurlijk niet alles in aandelen te stoppen waarmee je inderdaad een aanzienlijk risico loopt dat de waarde van je portefeuille het komende jaar met meer dan 10% is gezakt.
Je kunt ook een laag risico profiel kiezen waardoor je met name saaie staatsobligaties in bezit krijgt, zie: https://www.openbank.nl/beleggen-robo-advisor

Hun eigen inschatting is dat je dan na een jaar in een slecht scenario 4,14% van je inleg kwijt raakt, met kosten er al afgehaald.
Dus dan houd je netto nog €55+ over met deze berekening en dankzij de bonus.
Uiteraard geen garantie, beleggen brengt altijd risico's met zich mee, maar de kans op verlies hierbij is wel zo ontzettend klein.
Mooie actie. En als je ondertussen nog een paar familieleden overhaalt ook naar openbank te gaan krijg je beiden nog eens 40 euro pp cadeau. Kan je daar ook nog een stukje risico mee afdekken ;)

• Falco
Hoe zit het nou met die debit MC, kan je daarmee dan alleen betalen als je voldoende saldo hebt? Of worden de kosten aan het eind van de maand afgeschreven (maar dat is credit card)?

Ik snap namelijk niet wat dan het voordeel is boven de huidige maestro pas? MC zal wellicht marginaal met geaccepteerd worden, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk....

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:17
Falco schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:11:
Hoe zit het nou met die debit MC, kan je daarmee dan alleen betalen als je voldoende saldo hebt? Of worden de kosten aan het eind van de maand afgeschreven (maar dat is credit card)?

Ik snap namelijk niet wat dan het voordeel is boven de huidige maestro pas? MC zal wellicht marginaal met geaccepteerd worden, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk....
Het enige voordeel heb je in het buitenland, daar wordt MC breder geaccepteerd. Al kon ik vorig jaar in Zuid Afrika juist vaker betalen met m'n gewone (Maestro) pinpas. Hier in onze wijk heb ik er weinig aan, beide supermarkten accepteren geen MC en Visa. Zolang ze geen iDeal en volwaardige CC aanbieden blijf ik daarom ook nog bij KNAB.

Verwijderd

Er zijn mensen die verwachten dat de poorten van de hemel opengaan als je een Mastercard hebt.

Het is inderdaad zo dat je niet betalen kunt als je geen saldo hebt, en de betaling wordt direct afgeschreven. In die zin dus niet zoveel extra ten opzichte van de Maestro, al kun je die natuurlijk niet zo makkelijk online gebruiken.

Voor mij is het meer een extra stuk gereedschap in de kist voor als online een kaart uit andere landen niet geaccpeteerd wordt als een soort geoblock.

• Datisraar
Precies, ik gebruik de debit MasterCard online en fysiek buiten Nederland. Overigens ligt het er aan waar je in Nederland woont. In mijn woonplaats hier in Zuid Holland kan ik met de MC betalen bij de Plus, Shell, en zelfs het buurtsupertje De Spar tot mijn verbazing (Albert Heijn daar in tegen weer niet, maar wel de kleine Spar dus).

• glatuin

Er is geen Ideal bij Openbank en dus is Mastercard de beste optie voor online betalingen. Je hebt de prepaid kaart alleen die moet je steeds opwaarderen en dat is vervelend.
Daarnaast is een mastercard handig in buitenland. Er zijn steeds meer plekken in het buitenland waar Maestro niet geaccepteerd wordt.
ICS heeft bovendien weer een prijsverhoging doorgevoerd. Ik ga komend jaar mijn CC van ICS opzeggen en zorg dat ik bij openbank altijd genoeg saldo heb, dan heb ik geen echte CC van ICS meer nodig. Ik heb nog Amex voor autohuur etc. Van Amex kom ik niet af, enige manier om de KLM puntjes geldig te laten blijven met deze vreselijke Covid tijden.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ook subtiel bedelen is niet toegestaan,

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 12-11-2020 16:04 ]

• balken07
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:23:
[...]

Er zijn mensen die verwachten dat de poorten van de hemel opengaan als je een Mastercard hebt.

Het is inderdaad zo dat je niet betalen kunt als je geen saldo hebt, en de betaling wordt direct afgeschreven. In die zin dus niet zoveel extra ten opzichte van de Maestro, al kun je die natuurlijk niet zo makkelijk online gebruiken.

Voor mij is het meer een extra stuk gereedschap in de kist voor als online een kaart uit andere landen niet geaccpeteerd wordt als een soort geoblock.
Voor mij is een Mastercard onmisbaar, aangezien ik (tot Corona) veel in niet-Euro landen kom. Een Maestro is dan gewoon niet voldoende geaccepteerd. Dat Openbank een debit Mastercard verstrekt vind ik geen issue. Ik betaal liever gewoon direct voor aankopen/restaurants etc.

• balken07

Een Debit Visa of Mastercard werkt exact hetzelfde als de bekende Nederlandse 'pinpas' (Lees: Maestro). Een aankoop wordt direct van je rekening afgeschreven. Het voordeel van die Mastercard erbij te hebben, is voor acceptatie in het buitenland. Betaalkaarten met Visa of Mastercard logo hebben de beste acceptatie wereldwijd. Een fors verschil met Maestro kaarten ;) Ik zou eigenlijk graag zien dat Nederlandse banken overstappen op Visa en Mastercard pinpassen. Dat zou Nederlanders een hoop gedoe besparen, met name buiten de EU.

• balken07
Datisraar schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:17:
Precies, ik gebruik de debit MasterCard online en fysiek buiten Nederland. Overigens ligt het er aan waar je in Nederland woont. In mijn woonplaats hier in Zuid Holland kan ik met de MC betalen bij de Plus, Shell, en zelfs het buurtsupertje De Spar tot mijn verbazing (Albert Heijn daar in tegen weer niet, maar wel de kleine Spar dus).
De Dirk hier kan ik ook met de MC betalen (zelfs met Amex). De AH wil idd alleen maar Maestro passen accepteren :')

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vanaf welk adres werd jullie MC verzonden? Ik zag in de PostNL-app een envelop op komst vanuit Skipton (VK), maar deze is nooit aangekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valorian schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:02:
[...]

Mooie actie. En als je ondertussen nog een paar familieleden overhaalt ook naar openbank te gaan krijg je beiden nog eens 40 euro pp cadeau. Kan je daar ook nog een stukje risico mee afdekken ;)
Als het om de acties gaat kun je beter deze maand een BinckBank rekening openen via vrienden dan krijgen jullie elk 250 EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 06:57:
[...]

Als het om de acties gaat kun je beter deze maand een BinckBank rekening openen via vrienden dan krijgen jullie elk 250 EUR.
Wordt dat bedrag op je rekening gestort? Of is dat “transactietegoed”? In het laatste geval vind ik dat niet echt een interessante actie, want ben niet van plan zelfstandig te gaan beleggen, dus ga ook geen stortvloed aan transacties doen. Per saldo levert dat dus weinig op. In eerste geval (écht 250 euro cash op je rekening) zie ik graag een linkje naar die actie! 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Hier gisteren de Mastercard binnengekregen, tussen de datum aanvraag en ontvangst zaten 16 dagen.

Ben er blij mee! Dat rode randje ziet er (onverwachts) ook wel gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
finsdefis schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:11:
Vanaf welk adres werd jullie MC verzonden? Ik zag in de PostNL-app een envelop op komst vanuit Skipton (VK), maar deze is nooit aangekomen...
Ik heb mijn envelop al weggegooid, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
kwon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:29:
Hier gisteren de Mastercard binnengekregen, tussen de datum aanvraag en ontvangst zaten 16 dagen.

Ben er blij mee! Dat rode randje ziet er (onverwachts) ook wel gelikt uit.
Ik had de MC nog zelfde dag aangevraagd toen het mogelijk werd. Maar verschijnt nog niets in PostNL app. Nog even wachten hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
De Mastercard is heel handig, gezien Openbank geen iDeal heeft gebruik ik deze voor Bol.com, Coolblue, Amazon aankopen maar ook voor Google Drive/Stadia en Soundcloud.

Verder in het buitenland vaak naar een Mastercard moeten grijpen, Franse onbemande benzinestations waarbij Maestro niet werkte.. Italiaanse tolpoortjes die wat kieskeurig zijn, etc.

Overigens gisteren mijn portemonnee vergeten, kon toch even boodschappen doen dankzij mobiel betalen/Google Pay. :)

[ Voor 14% gewijzigd door xabre16v op 13-11-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@xabre16v Voor online betalen kon je de e-commerce Mastercard al gebruiken natuurlijk. Alleen moet je daar dan wel steeds eerst het saldo "opladen" voor je er mee kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
JeroenE schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:27:
@xabre16v Voor online betalen kon je de e-commerce Mastercard al gebruiken natuurlijk. Alleen moet je daar dan wel steeds eerst het saldo "opladen" voor je er mee kan betalen.
Ja klopt maar dat opladen is typisch iets waar ik geen zin in heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 06:48
Het opladen moet toch ook gebeuren met de debit MasterCard van OpenBank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Fidesnl schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:40:
Het opladen moet toch ook gebeuren met de debit MasterCard van OpenBank?
Nee, dat is een full debit card en geen prepaid debit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Die MasterCard debit staat hier ook in de app. Echter bij er op klikken krijg ik een foutmelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZZon5Hv2LsLrRFyAS9PtcYLzxY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A5jg3zWsFKiYvG9moNjnzWnE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Heeft iemand trouwens ooit meegemaakt dat een overboeking van Openbank naar een Nederlandse bank nog dezelfde (werk)dag op de Nederlandse rekening is bijgeschreven? Ik merk persoonlijk dat zelfs een vooraf ingestelde overboeking niet diezelfde dag wordt bijgeschreven. Het is altijd minimaal de volgende werkdag. Omgekeerd (ik zit zelf bij ASN) staat het vaak wel dezelfde dag op de Openbank-rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:51:
Heeft iemand trouwens ooit meegemaakt dat een overboeking van Openbank naar een Nederlandse bank nog dezelfde (werk)dag op de Nederlandse rekening is bijgeschreven? Ik merk persoonlijk dat zelfs een vooraf ingestelde overboeking niet diezelfde dag wordt bijgeschreven. Het is altijd minimaal de volgende werkdag. Omgekeerd (ik zit zelf bij ASN) staat het vaak wel dezelfde dag op de Openbank-rekening.
Nee helaas, ik heb exact jouw ervaring. Van Openbank naar een Nederlandse bank, is altijd +1 dag bij mij. Als ik met Nederlandse banken in de ochtend overmaak zie ik het nog wel dezelfde dag op mn Openbank rekening bijgeschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik denk dat ik zojuist onbedoeld in een testomgeving van Openbank zat (in de app). Bij de overzichtspagina stond een nieuwe tab ‘Financiering’ en bij betaalpassen stonden alle passen die in Spanje al reeds worden aangeboden, maar met Nederlandse omschrijving. Ik probeerde gelijk de gratis Visa creditcard aan te vragen, maar werd halverwege het aanvraagproces uit de app gegooid :)

Ik meen mij nog te herinneren dat de CEO van Openbank in een nieuwsartikel zei, dat ‘aanvullende diensten’ op een later moment geïntroduceerd worden. Wie weet dat ze op de achtergrond dus al bezig zijn eea te testen? Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valorian schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:30:
[...]

Wordt dat bedrag op je rekening gestort? Of is dat “transactietegoed”? In het laatste geval vind ik dat niet echt een interessante actie, want ben niet van plan zelfstandig te gaan beleggen, dus ga ook geen stortvloed aan transacties doen. Per saldo levert dat dus weinig op. In eerste geval (écht 250 euro cash op je rekening) zie ik graag een linkje naar die actie! 😀
Is inderdaad in de vorm van transactietegoed. Dit zijn de voorwaarden, meer kon ik niet vinden <knip> Blijkbaar ook een persoonlijke link, sec. Deze link => https://www.binck.be/docs...den-member-get-member.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:05:
[...]

Is inderdaad in de vorm van transactietegoed. Dit zijn de voorwaarden, meer kon ik niet vinden <knip> Blijkbaar ook een persoonlijke link, sec. Deze link => https://www.binck.be/docs...den-member-get-member.pdf
Ah, dat vind ik dus weinig interessant. Als je actief zelf gaat beleggen en normaal voor 250 euro aan transacties zou uitvoeren, ja, dan is het een mooie korting. Maar voor wie gewoon geld wegzet via begeleid beleggen en daar niet of nauwelijks naar omkijkt heb je daar niets aan. De actie van Binck daarentegen geeft je wel degelijk 140 euro's die je op je rekening gestort krijgt. (40 voor openen rekening, zonder verdere risico's, 100 voor een jaar lang geld stallen, met risico op afnemende waarde beleggingsportefuille, maar bij de minimumverplichting van 500 euro zou dat 20% daling of meer moeten betekenen voor je er op achteruit gaat ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
xabre16v schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:28:
[...]

Ja klopt maar dat opladen is typisch iets waar ik geen zin in heb ;)
Kijk, dat is het beste argument! Ik heb er nu ook eentje aangevraagd en dan kan die e-commerce kaart eruit. Dat heeft dan geen meerwaarde meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
Falco schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:37:
[...]

Kijk, dat is het beste argument! Ik heb er nu ook eentje aangevraagd en dan kan die e-commerce kaart eruit. Dat heeft dan geen meerwaarde meer.
Niet mee eens. Heeft prima waarde voor enkel gebruik op plekken op het internet die je niet je gewone MC gegevens toe vertrouwd. Even laden met bedrag dat je gaat betalen en erna is het 0. Oftewel waardeloos voor een dief die de website waar je wat kocht heeft gehacked. Ik denk dat de e-commerce kaart voor extra veiligheid kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Klopt. Daar ben ik het ook mee eens. Ik doelde enkel op zaken die je wel vertrouwd. Soundcloud en Google (maandelijke abonnementen) maakt ik mij niet druk om. Voor een wazige website zou ik zeker de eCommerce kaart gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
@glatuin en @xabre16v ook eens. Voor 'gevoelige' zaken gebruik ik zelfs de disposable virtuele kaart van Revolut. Die vervalt automatisch na elke transactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
Get!em schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:52:
Die MasterCard debit staat hier ook in de app. Echter bij er op klikken krijg ik een foutmelding.
[Afbeelding]
Dat had ik inderdaad ook. Vervolgens belde ik ze met de vraag of ik die kaart kan aanvragen, wees de mevrouw aan de telefoon me eerst op het feit dat aanvragen via de website of app sneller en makkelijker gaat. Ja, maar dat gaat dus niet..

Naast dat ze verplicht zijn een deel van de voorwaarden als een ‘levend bandje’ te benoemen aan de tel en daardoor het gesprek een paar minuten langer duurde, verliep de aanvraag van de Mastercard toch makkelijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
glatuin schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:42:
[...]

Niet mee eens. Heeft prima waarde voor enkel gebruik op plekken op het internet die je niet je gewone MC gegevens toe vertrouwd. Even laden met bedrag dat je gaat betalen en erna is het 0. Oftewel waardeloos voor een dief die de website waar je wat kocht heeft gehacked. Ik denk dat de e-commerce kaart voor extra veiligheid kan zorgen.
In de huidige praktijk werkt mijn Openbank rekening sowieso op deze manier. Zolang het mijn hoofd rekening niet is, valt er weinig te halen. Maar voor de toekomst wellicht handig, nu vind ik dat opladen net een handeling teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Slaz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:11:
[...]

Dat had ik inderdaad ook. Vervolgens belde ik ze met de vraag of ik die kaart kan aanvragen,
Snip

aanvraag van de Mastercard toch makkelijk zat.
Ze volgen je prima trouwens. Binnen 30min na uitproberen aanvraag in de app, nu al een e-mail of ik hem echt niet wil aanvragen...

Of heeft iedereen die mail gehad ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Die heb ik ook net gehad, anderhalve week geleden aangevraagd. Denk dat iedereen die mail heeft gekregen vandaag. Overigens vandaag de gitzwarte debit MasterCard mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 06:48
kwon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:16:
[...]

Nee, dat is een full debit card en geen prepaid debit.
Wat is het verschil precies? Ik kan dat op internet even niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Fidesnl schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:12:
[...]

Wat is het verschil precies? Ik kan dat op internet even niet vinden..
Een full debit card is altijd gekoppeld aan (het saldo van) een betaalrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:38
Wat mij nog niet duidelijk is: geldt het (gratis) Travel+ alleen voor de Maestro betaalpas, of ook voor de Mastercard? Na het activeren van de Mastercard staat Travel+ namelijk uit, terwijl het bij de Maestro-pas wel ingeschakeld is. Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
budjepaul schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:14:
Wat mij nog niet duidelijk is: geldt het (gratis) Travel+ alleen voor de Maestro betaalpas, of ook voor de Mastercard? Na het activeren van de Mastercard staat Travel+ namelijk uit, terwijl het bij de Maestro-pas wel ingeschakeld is. Iemand hier al ervaring mee?
Via de klantenservice aanzetten: kwon in "Openbank.NL"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
budjepaul schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:14:
Kan dat ook nog te maken hebben met de actie van OB aanmeldingen t/m 31 augustus jl gratis bankrekening/gratis travelplan? Met andere woorden, alle kaarten die je nadien bestelt zit niet standaard in de gratis travelplan? (Maar goeie tip inderdaad om de klantenservice te bellen). Ik heb van de zomer toen tijdelijk bij het bestellen een rode MC gehad en stond op die kaart de gratis travel plan standaard aan (kon het geloof ik niet eens uitzetten ivm melding altijd gratis).

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 14-11-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:38
Wellicht, ik ga in ieder geval het lijntje even uitzetten bij de klantenservice. Dank voor de gerichte tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
budjepaul schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:23:
Wellicht, ik ga in ieder geval het lijntje even uitzetten bij de klantenservice. Dank voor de gerichte tip!
heb ook al een mailtje uitstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-08 11:47
raven22 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:44:
[...]

heb ook al een mailtje uitstaan
Ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Ik zag dit zojuist bij de update notitie vermeld staan.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvJHAEKjN7wtnopGFdJjPKUAFOU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wTJYSe6x3h0Mg2jadp4tj3RX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jeuj, hier via de website nu ook de Mastercard aanvragen gelukt.

Verder komt nu dus daar de mogelijkheid bij om de OpenKortingen te gebruiken (dat kon niet met Maestro pas). Iemand dat al eens gedaan? Lijkt me op het eerste gezicht vooral spaans gerichte kortingsacties.

Interesting, na een keer verversen van de webpagina met de passen, krijg ik ineens ook die andere kaarten te zien, waaronder een Open Mastercard Debit, met gratis travelplan, maar gezien de helft van de content niet geladen, is.... lijkt het een css fout te zijn. Eens kijken in de bron...

[ Voor 34% gewijzigd door Get!em op 14-11-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09
Hebben jullie de aanbieding gehad om een bedrag te storten op een beleggingsrekening van Openbank?
Het idee is dat zij voor je gaan beleggen, dat kan met een erg conservatief profiel dus met zeer weinig risico.
Na één jaar krijg je dan een bonus van €100, bij een storting van €1000 heb je dus een rendement van zeker 10%.
Buiten een verder eventueel rendement op je belegging en na aftrek van de kosten van 1,04%.
Het lijkt mij te goed om waar te zijn.
Hebben jullie hier een visie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zie bespreking daarvan in het beleggingstopic.
Dit soort acties komen vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:29
Als ik het zo lees op https://androidworld.nl/n...t-google-pay-in-nederland dan wordt vanaf 17 november Google Pay ook in Nederland gewoon legaal downloadbaar vanuit de Google Play Store.

Dus geen trucs meer om het werkend te krijgen door Google Pay bijv. van APK mirror te downloaden! Dat is mooi voor iedereen die via Google Pay betaalt met z'n Openbank-pas.

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dat zou mooi zijn. Blijft Openbank nog steeds de enige bank met Maestro voor Google Pay, afgezien van Bunq dan. (Ander prijskaartje...)

En Revolut denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door xabre16v op 16-11-2020 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Helaas dus (nog) niet de Google Pay App: nieuws: Google brengt Google Pay uit in Nederland zonder app

Wel activatie binnen de Apps van die banken van de Google Pay functionaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:29
Blijkbaar kun je Google Pay nu instellen via Android instellingen --> Google --> Account services --> Google Pay.

Hier kun je ook kaarten verwijderen en een default instellen. De Google Pay app is dus niet meer nodig!

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
nathalia schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:41:
Blijkbaar kun je Google Pay nu instellen via Android instellingen --> Google --> Account services --> Google Pay.

Hier kun je ook kaarten verwijderen en een default instellen. De Google Pay app is dus niet meer nodig!
Aha, good find! Zo doen ze dat dus. Ik dacht dat de Google Pay app nodig was maar ze doen het dus via services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliantje15
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 13:21
nathalia schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:41:
Bij mij staat Google Pay niet in het lijstje. Alleen Gekoppelde Apps, Google contacten synchroniseren, Google fit, Google play instant en Zoeken, Assistent en spraakopdracht staan er tussen.
Pagina: 1 ... 21 ... 90 Laatste