Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@juliantje15 Als je hierop klikt, zie je dan Google Pay?: https://play.google.com/s...lletnfcrel&hl=en_GB&gl=US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:00
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HXd6zWZ/Screenshot-20201118-093423.png
Ik krijg 'm er alleen via sideloading op, maar ik heb wel de setting in m'n Google instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
bcome schreef op woensdag 18 november 2020 @ 09:37:
[...]
Ik krijg 'm er alleen via sideloading op, maar ik heb wel de setting in m'n Google instellingen.
Ik heb het al jaren via sideloading en op gegeven moment ging het automatisch updaten via Play Store :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:50
Glup schreef op woensdag 18 november 2020 @ 10:08:
[...]

Ik heb het al jaren via sideloading en op gegeven moment ging het automatisch updaten via Play Store :)
Wanneer je naast NL ook een UK of USA google account hebt zoals ik dan lukt het ook. Sterker nog lukte al maand of 2 geleden om nl account van Pay te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ries_zuid
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
nathalia schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 11:41:
Blijkbaar kun je Google Pay nu instellen via Android instellingen --> Google --> Account services --> Google Pay.

Hier kun je ook kaarten verwijderen en een default instellen. De Google Pay app is dus niet meer nodig!
Het toevoegen gaat niet helemaal goed bij mij. Het banknummer invoeren, vervaldatum en cvc. Die laatste staat niet op de kaart. De laatste 3 cijfers op de achterkant van de kaart pikt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ries_zuid schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:03:
[...]

Het toevoegen gaat niet helemaal goed bij mij. Het banknummer invoeren, vervaldatum en cvc. Die laatste staat niet op de kaart. De laatste 3 cijfers op de achterkant van de kaart pikt ie niet.
Die staat in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:35
De CVV vind je in de app. Klik onderin de app in het midden op het icoon van de pas. Klik dan op de afbeelding van de pas en klik rechtsbovenin op de 3 puntjes. Daar krijg je de optie om de CVV te raadplegen.

Mazda MX-30

• AndromedaDiablo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
Dit is niet toegestaan.

[ Voor 85% gewijzigd door Ardana op 19-11-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
Nieuwe acties van Openbank:

1) Win (1 van de 10) Bol.com bonnen van 50 euro. Meld je aan voor de actie met de code BOL50. Doe dit uiterlijk op 30 november 2020. Betaal minstens één aankoop van € 5 of meer met een van je Openbank-betaalpassen, maakt niet uit welke, in de periode van 16 t/m 30 november 2020. Voor elk bedrag van € 5 of meer doe je automatisch mee aan de trekking.
https://www.openbank.nl/acties/10-bol-cadeaubonnen-50-euro

2) Ontvang 40 euro voor Sinterklaas. Open een gratis Open Betaalrekening, stort hierop minimaal € 300 en ontvang € 40. De actie is geldig t/m 27-11 en voor de eerste 2.000 nieuwe klanten die aan de actievoorwaarden voldoen.
https://www.openbank.nl/a...penen-40-euro-sinterklaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Is het iemand al gelukt de nieuwe zwarte creditcard MasterCard te voorzien van het gratis travelplan?

Zojuist mijn card binnen gekregen. Iedereen verbaasd: zwarte envelop uit Madrid.... Sinterklaas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-08 11:47
Get!em schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:17:
Is het iemand al gelukt de nieuwe zwarte creditcard MasterCard te voorzien van het gratis travelplan?
Afgelopen zaterdag een mail gestuurd met de vraag of het mogelijk is om het gratis Travelplan van de Maestro-card over te zetten op de Mastercard. Of om beide gratis te activeren.
Maandag antwoord gekregen dat ze uit gaan zoeken of het mogelijk is.
Ik wacht nog op antwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58

Zojuist mijn card binnen gekregen. Iedereen verbaasd: zwarte envelop uit Madrid.... Sinterklaas?

[ Voor 26% gewijzigd door Datisraar op 22-11-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:58
Appie39 heeft het zo te lezen, de vraag al uitgezet. Maar ik had van de zomer de rode variant ipv de zwarte, gekregen. Mét standaard gratis Travel plan, ik kon het niet eens uitzetten. Dus moet iedereen dat dan ook kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Wat vooral opvalt is dat Openbank nu al bijna twee jaar actief is in Nederland maar dat hun processen nog steeds niet zijn gestroomlijnd en dat de administratieve afhandeling nog steeds een puinhoop met willekeur en uiteindelijk op incident escalatie gebaseerde oplossingen produceert.

Ik ben blij met mijn Openbank maar de App is misschien wel de slechtste op de markt en de backoffice een puinhoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Glup De app vind ik ook niet de beste die er is. Zo blijf ik het onpraktisch dat ze een verschil hebben tussen "saldo" en "beschikbaar". Dat laatste wil ik weten, maar je moet eerst doorklikken omdat overal eerst het saldo wordt getoond. Ik begrijp dat dit in Spanje blijkbaar normaal is, maar als ik hier kijk wil ik weten of ik nog kan pinnen of niet en dan heb je aan "saldo" dus helemaal niets.

Verder zit er weinig spannends in de app, volgens mij. Wel zaken die ik in Nederland nog nooit heb gezien zoals een "Saldocertificaat" of "Certificaat van eigendom". In Nederland controleert men dat soort zaken door een maandafschrift op te vragen. Dat zit in de app dan weer verstopt bij rekeningen -> 3 streepjes menu -> documentatie en dan "geïntegreerd uittreksel" van de maand die je wil zien.

Ik heb verder nog geen problemen gehad met missende af- of bijschrijvingen, maar de administratie van acties lijkt inderdaad ingewikkeld (of slordig) te zijn. Ik heb maanden moeten "zeuren" om mijn bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Glup schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:36:
Wat vooral opvalt is dat Openbank nu al bijna twee jaar actief is in Nederland maar dat hun processen nog steeds niet zijn gestroomlijnd en dat de administratieve afhandeling nog steeds een puinhoop met willekeur en uiteindelijk op incident escalatie gebaseerde oplossingen produceert.

Ik ben blij met mijn Openbank maar de App is misschien wel de slechtste op de markt en de backoffice een puinhoop.
Openbank is sinds december 2019 in Nederland actief, en volgens mij pas per februari echt ‘live’ gegaan. Bijna een jaar dus. Wat voor problemen ervaar jij dat je het een puinhoop noemt als ik vragen mag?

Mbt de app: Ik moest voor mezelf de knop omzetten in het begin. In de Openbank app zit vrijwel alle functionaliteit verstopt achter dat 3 streepjes menu. Dat is even wennen, aangezien ik een hamburger menu gewend ben in de Nederlandse apps (en heeft nog steeds mijn voorkeur). Anyways, toen ik dit verschil eenmaal doorkreeg, kon ik mijn weg vinden in de app. Doet het verder prima vind ik. Wel zijn sommige vertalingen zo letterlijk dat ik nog steeds niet begrijp wat ze ermee willen duiden (I’m looking at you, instellingen voor pushmeldingen) :(

[ Voor 27% gewijzigd door balken07 op 23-11-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:32:
@Glup De app vind ik ook niet de beste die er is. Zo blijf ik het onpraktisch dat ze een verschil hebben tussen "saldo" en "beschikbaar". Dat laatste wil ik weten, maar je moet eerst doorklikken omdat overal eerst het saldo wordt getoond. Ik begrijp dat dit in Spanje blijkbaar normaal is, maar als ik hier kijk wil ik weten of ik nog kan pinnen of niet en dan heb je aan "saldo" dus helemaal niets.

Verder zit er weinig spannends in de app, volgens mij. Wel zaken die ik in Nederland nog nooit heb gezien zoals een "Saldocertificaat" of "Certificaat van eigendom". In Nederland controleert men dat soort zaken door een maandafschrift op te vragen. Dat zit in de app dan weer verstopt bij rekeningen -> 3 streepjes menu -> documentatie en dan "geïntegreerd uittreksel" van de maand die je wil zien.

Ik heb verder nog geen problemen gehad met missende af- of bijschrijvingen, maar de administratie van acties lijkt inderdaad ingewikkeld (of slordig) te zijn. Ik heb maanden moeten "zeuren" om mijn bonus.
Ik heb ooit ergens gelezen dat eigenlijk alle rekeningen op deze wijze werken achter de schermen, maar dat Nederlandse banken het saldo inhoudingen standaard weglaten in het overzicht. De Nederlandse methode heeft ook mijn voorkeur idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
De app is inderdaad vrij waardeloos. Als je openbank en vivid zou combineren zou het super zijn. Elke rekening die ik heb, heeft wel iets fijns, maar niet één is geniaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Persoonlijk vind ik de looks van de app nog het grootste gemis. Het voelt echt oldschool aan. En overall kan de app zich naar mijn mening niet meten met bijvoorbeeld ING/Revolut/N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Dacuuu schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:37:
De app is inderdaad vrij waardeloos. Als je openbank en vivid zou combineren zou het super zijn. Elke rekening die ik heb, heeft wel iets fijns, maar niet één is geniaal..
Haha dat ben ik zo met je eens. Overal is er een ‘maar’ . Qua productaanbod is Openbank voor mij nu by far de beste (ik vergelijk dan vooral tussen Fintechs) maar de app is echt duidelijk niet hun prestigeproject. Ik hoop eigenlijk dat ze het verdronken kalf begraven en een nieuwe app vanaf scratch gaan bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:40
balken07 schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:43:
[...]

Haha dat ben ik zo met je eens. Overal is er een ‘maar’ . Qua productaanbod is Openbank voor mij nu by far de beste (ik vergelijk dan vooral tussen Fintechs) maar de app is echt duidelijk niet hun prestigeproject. Ik hoop eigenlijk dat ze het verdronken kalf begraven en een nieuwe app vanaf scratch gaan bouwen :)
Mag ik vragen wat Openbank aanbied wat je dan bij de andere fintechs mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07

Een paar pagina’s terug in dit forum kwamen er gevallen van personen met een zwarte Mastercard langs, die tegen dezelfde kwestie aanliepen. Ik ben één van die personen. Openbank heeft dit uiteindelijk voor me opgelost. Naar mijn weten is het voor andere personen toen ook opgelost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• glatuin
pl0xs schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:47:
[...]

Een helpdesk die echt helpt!
Serieus dit is iets wat het voor mij meteen veel betrouwbaarder maakt.

Nu moet ik zeggen dat Vivid een goede nummer 2 is. Die helpdesk lijkt ook goed te werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• balken07
pl0xs schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:47:
[...]

Uiteraard haha. Wat ik fijn vind is dat ik zowel een Maestro en Mastercard heb, die beide met Apple Pay te gebruiken zijn. (Idem voor Google Pay voor wie android gebruikt). Bij N26 is dit alleen de Mastercard. Ook heb ik door die voor altijd gratis reisvoordelen per saldo dezelfde goedkope buitenlandse valuta betalingen (geen koersopslag en mastercard wisselkoers) als bij N26 etc. (Revolut gebruikt dacht ik de nóg betere interbancaire wisselkoers, maar dat is alleen het geval tot €1000 p/m en daarom voor mij niet aantrekkelijk).

Daarnaast kan ik ook een spaarrekening openen (met best scherpe rente) wat ik wel praktisch vind. Klantenservice is daarnaast telefonisch te bereiken, én in het Nederlands. Terugbellen doen ze daarnaast ook daadwerkelijk als ze dat beloven. Best een verademing, daar ik afgelopen januari door een dame van ING letterlijk te horen kreeg dat terugbellen niet mogelijk is :)

Daarnaast hoor ik bij Openbank ook geen spookverhalen over frozen accounts zoals bij N26 en Revolut. Openbank heeft immers een ervaren moederbedrijf boven zich hangen. Ik gok dat deze gratis expertise/bewezen anti-witwasprocessen van Santander een hoop ellende bij Openbank klanten voorkomen.

Tot slot vind ik het fijn dat ik de app op meerdere apparaten kan installeren. Dit kan bij N26 niet. Dit is voor mij comfortabel en maakt mij minder afhankelijk van de smartphone in het geval van kwijtraken of diefstal.

[ Voor 20% gewijzigd door balken07 op 23-11-2020 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Bovenstaand is de reden dat ik het wil en aandurf Openbank als hoofdrekening te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:40
@balken07 duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

balken07 schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:56:
[...]
Daarnaast hoor ik bij Openbank ook geen spookverhalen over frozen accounts zoals bij N26 en Revolut. Openbank heeft immers een ervaren moederbedrijf boven zich hangen. Ik gok dat deze gratis expertise/bewezen anti-witwasprocessen van Santander een hoop ellende bij Openbank klanten voorkomen.
Zoals ik in juni al eens meldde:
Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:25:
Want de compliance, dat zit echt wel snor bij Openbank, je kunt wel zien dat ze in veel landen een DSB-publiek hebben voor hun financieringen.
Dat blijft natuurlijk staan, daardoor hebben ze veel ervaring in het buiten de deur houden/filteren van malafide klanten. In Nederland is ongetwijfeld de Media Markt de plek waar ze het meest verdienen, al zitten ze er ook wel eens naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:55:
[...]

Zoals ik in juni al eens meldde:

[...]

Dat blijft natuurlijk staan, daardoor hebben ze veel ervaring in het buiten de deur houden/filteren van malafide klanten. In Nederland is ongetwijfeld de Media Markt de plek waar ze het meest verdienen, al zitten ze er ook wel eens naast.
Ik begrijp niet helemaal wat je nu bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balken07 schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:59:
[...]
Ik begrijp niet helemaal wat je nu bedoeld?
Dat ze heel gewiekst zijn in het herkennen van valse identiteitsdocumenten en vervalste bankafschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:06
Dat robo advisor loopt erg goed! In 1 week al 4 euro met 1000 euro inleg verdiend. Klinkt misschien weinig maar is meer voor de lange termijn. Nog geen verlies gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jeanke117 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:04:
Dat robo advisor loopt erg goed! In 1 week al 4 euro met 1000 euro inleg verdiend. Klinkt misschien weinig maar is meer voor de lange termijn. Nog geen verlies gelukkig.
1 week? Dat is toch geen termijn om naar te kijken. Heb je een idee waar je geld in zit of is het black box?
Als je een inzicht hebt, staat er ook een referentie bij? Bijv een index?

Afgelopen maand is de beurs uit een klein dalletje gekomen en is over de hele linie gemiddeld genomen winst als je een ETF of wereldfonds had. Ik zie afgelopen 30 dagen >5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen waarbij Google Pay niet meer werkt sinds vorige week dinsdag?

Telefoon bij de betaalterminal houden doet niks meer. Geen enkele melding.

Maestro (en ook Mastercard) pasjes zijn wel zichtbaar onder Instellingen -> Google -> Accoutservices -> Google Pay.

Ik heb even getest met de app van Openbank zelf qua mobiel betalen (te wijzigen onder Tikken & Betalen) en dat werkt wel, echter is het via de bank app een stuk trager dan via Google Pay, de laatste is bijna instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
xabre16v schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:10:
Zijn er hier meer mensen waarbij Google Pay niet meer werkt sinds vorige week dinsdag?

Maestro (en ook Mastercard) pasjes zijn wel zichtbaar onder Instellingen -> Google -> Accoutservices -> Google Pay.

Ik heb even getest met de app van Openbank zelf qua mobiel betalen (te wijzigen onder Tikken & Betalen) en dat werkt wel, echter is het via de bank app een stuk trager dan via Google Pay, de laatste is bijna instant.
Bij mij disabled Google Pay zichzelf steeds sinds enige dagen (merkte het op zaterdag bij supermarkt). Erg vervelend. Openbank App kan idd ook echter gebruik de pas heel weinig (betaal zoveel mogelijk met Crypto pas vanwege cashback)

Ik gebruik een rooted device en heb via tasker eenvoudige procedure gemaakt om met 1 click op een icoon Google Pay weer aan te zetten. Voor mij dus opgelost maar velen anderen hebben denk ik een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
xabre16v schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:10:

Ik kan inderdaad met mijn Openbank Maestro pas niet betalen via Google Pay. Google Pay geeft dan aan "Declined", ook al staat er voldoende saldo op de rekening. Wellicht dat het opnieuw toevoegen van een kaart iets fixed. Anders maar even met de klantenservice bellen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
bcome schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:09:
[...]

Ik kan inderdaad met mijn Openbank Maestro pas niet betalen via Google Pay. Google Pay geeft dan aan "Declined", ook al staat er voldoende saldo op de rekening. Wellicht dat het opnieuw toevoegen van een kaart iets fixed. Anders maar even met de klantenservice bellen binnenkort.
Bij mij komt er uberhaupt geen enkele melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Jeanke117 schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:04:
Meen je dit nu serieus?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hartwich
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 19:18
bcome schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:09:
[...]

Openbank vraagt helaas na een aantal betalingen via Google Pay om de fysieke pas. Als je één betaling doet met pas en met pincode (dus pas in de terminal doen en pin invoeren), dan werkt daarna Google Pay ook weer.

Dit was de suggestie van de klantenservice. Dat heb ik net geprobeerd en zowaar het werkt...
Alleen wel onhandig omdat je niet van te voren weet waneer je betaling geweigerd gaat worden. Dus je moet toch altijd je fysieke pas meenemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• appie39
  • Laatst online: 23-08 11:47

Ik zie zojuist in de app dat Travelplan nu ook op mijn zwarte Mastercard is aangezet. Op beide kaarten gratis Travelplan dus.

• xabre16v
  • Niet online
hartwich schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:16:
[...]

Openbank vraagt helaas na een aantal betalingen via Google Pay om de fysieke pas. Als je één betaling doet met pas en met pincode (dus pas in de terminal doen en pin invoeren), dan werkt daarna Google Pay ook weer.

Dit was de suggestie van de klantenservice. Dat heb ik net geprobeerd en zowaar het werkt...
Alleen wel onhandig omdat je niet van te voren weet waneer je betaling geweigerd gaat worden. Dus je moet toch altijd je fysieke pas meenemen.
Goede tip maar super onhandig natuurlijk. Omdat ik het toch alleen voor noodgevallen gebruik doe ik nu wel via de Openbank app mobiel betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:26
appie39 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 08:21:
[...]

Ik zie zojuist in de app dat Travelplan nu ook op mijn zwarte Mastercard is aangezet. Op beide kaarten gratis Travelplan dus.
Bij mij ook, top van Openbank

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Appie na e-mailen, bij jou ook?

• raven22
  • Laatst online: 15:26
had wel vorige week een emailtje gestuurd, maar daar geen reactie op ontvangen

• Beginner
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04:53
Ik zie net dat Google Pay nu opeens weer uitzichzelf geinstalleerd is. Gisteravond had ik wel een pinbetaling gedaan via Openbank, maar dat is toch al wel weer wat uren geleden.

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03:30
raven22 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:31:
[...]

had wel vorige week een emailtje gestuurd, maar daar geen reactie op ontvangen
ik ook nog niet

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 00:38
Android Pay werkte vandaag gewoon goed bij mijn vrouw en mij. Het probleem lijkt dus idd opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb de 3D-Secure email ontvangen:
Vanaf nu is er een extra stap ingesteld om op een veilige manier te bevestigen dat jij de rekeninghouder bent van de betaalpas: met het invoeren van je 3D-Secure wachtwoord tijdens het afrekenen.
https://www.openbank.nl/psd2-3d-secure-online-shoppen

Dat zou dan vanaf nu altijd moeten. Heb ik dat ding ooit gebruikt? Als ik het goed begrijp is dit een stukje wetgeving van de zelfde grijze massa die ons de koekjesmuur heeft gegeven waardoor we met zijn allen een soort klikleger zijn geworden, maar het wordt me nu wel wat rommelig.

Appcode
Handtekening-code
Kaartcode
Pincode
VVC-code
Bevestigingscode
En dan nu: 3d-code?

-O-
hartwich schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:16:
[...]

Dat is inderdaad super onhandig, omdat je dan inderdaad gewoon altijd je kaart bij je moet hebben.
Zal dit het zelfde gaan met Fitbit Pay?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
In diezelfde mail staat ook dat je vingerafdruk kan gebruiken. :)
Om het je nog gemakkelijker te maken, als je een smartphone hebt met gezichtsherkenning of een vingerafdrukscanner, dan hoef je het 3D-Secure wachtwoord niet eens in te voeren als je het device opslaat als vertrouwd apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Sando schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:16:

[...]

[...]
Met de Fingeprit of FaceID wordt het idd wat gemakkelijker maar kennelijk vergeten ze bij Openbank dat zoveel verschillende PINs en wactwoorden e.d het er alleen maar voor zorgt dat mensen de codes ergens gaan opschrijven etc etc. Ik vind het erg jammer van openbank.

Wat heb ik vandaag de dag van Openbank:
Login: Mijn paspoort nummer
Wachtwoord om in te loggen op de site
Pincode voor de App
Pincode voor de Maestro
Pincode voor de Mastercard
Pincode voor 3DS
Elektronische Handtekening

Wat is de ABN Bank dan fijner.
Zoals ander fintechs het doen vind ik dan weer wat minder qua beveiliging, ik heb geen moeite met extra beveligingslaag. Maar dit wordt mijj wat te veel bij Openbank

[ Voor 21% gewijzigd door glatuin op 27-11-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@glatuin De pincodes voor je passen hoef je niet per se te onthouden, die kan je via de app opvragen, net zoals die van de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
JeroenE schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:09:
@glatuin De pincodes voor je passen hoef je niet per se te onthouden, die kan je via de app opvragen, net zoals die van de 3DS.
Die pincodes voor de passen heb ik tot op heden nog niet vaak nodig gehad dankzij Garmin pay, Google Pay en Curve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@glatuin Snap ik, maar je hoeft ze dus niet per se te onthouden, mits je maar een telefoon met de app bij je hebt (en je hebt bereik, de batterij is niet leeg, er is geen onderhoud bij Openbank etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
glatuin schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:16:
[...]

Die pincodes voor de passen heb ik tot op heden nog niet vaak nodig gehad dankzij Garmin pay, Google Pay en Curve. :)
En je kunt voor online bestellingen ook nog PayPal vaak gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
@glatuin Ik voorzie dat veel klanten die 3DS code gaan veranderen naar hun pincode voor het gemak. Wel minder veilig 🤷🏼‍♂️. Verder had ik eigenlijk gehoopt dat in het geval van Touch ID of Face ID de sms ook zou kunnen komen te vervallen :) Helaas niet het geval. Ik ben echter wel blij dat ik die 3DS code kan omzeilen, dat doen ze goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:30:
@glatuin Ik voorzie dat veel klanten die 3DS code gaan veranderen naar hun pincode voor het gemak. Wel minder veilig 🤷🏼‍♂️. Verder had ik eigenlijk gehoopt dat in het geval van Touch ID of Face ID de sms ook zou kunnen komen te vervallen :) Helaas niet het geval. Ik ben echter wel blij dat ik die 3DS code kan omzeilen, dat doen ze goed.
Ik vind al die smsjes best irritant. Ook van anderen banken. Je moet steeds een hoop notificatie wegvegen en smsjes opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Overigens kun je wel de toegangscode, 3d-securecde en pincodes van beide passen gelijktrekken, scheelt weer een beetje.

[ Voor 6% gewijzigd door xabre16v op 27-11-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Sando schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:16:

[...]

https://www.openbank.nl/psd2-3d-secure-online-shoppen

Dat zou dan vanaf nu altijd moeten. Heb ik dat ding ooit gebruikt? Als ik het goed begrijp is dit een stukje wetgeving van de zelfde grijze massa die ons de koekjesmuur heeft gegeven waardoor we met zijn allen een soort klikleger zijn geworden, maar het wordt me nu wel wat rommelig.

Appcode
Handtekening-code
Kaartcode
Pincode
VVC-code
Bevestigingscode
En dan nu: 3d-code?

-O-

[...]

Dat is inderdaad super onhandig, omdat je dan inderdaad gewoon altijd je kaart bij je moet hebben.
Zal dit het zelfde gaan met Fitbit Pay?
Ik ben het wel eens met je. Er kan bij Openbank wel wat geconsolideerd worden met codes. Die elektronische handtekening code zou ook prima gebruikt kunnen worden ipv die nieuwe 3DS code. Als je met kaartcode het pasnummer bedoeld: Dat is net zoals de CVV code inherent aan het systeem van betaalnetwerken (Visa, Mastercard, Amex etc). Daar heeft de bank geen invloed op, voor zover ik weet. Je bevestigingscode per sms is geen vaste code, maar random gegenereerd. Daar zie ik ook geen ruimte voor consolidatie (tenzij ze die ooit laten vervallen in het geval van Touch ID of Face ID) :)

De app code kun je al vervangen door Touch ID of Face ID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:32:
[...]

Ik vind al die smsjes best irritant. Ook van anderen banken. Je moet steeds een hoop notificatie wegvegen en smsjes opruimen.
Ik zie het liefst dat ze het ING systeem overnemen. Een opdracht goedkeuren in de app (met pushmelding ook) werkt voor mij prima. Ik vind het verder niet bepaald een probleem om een sms te ontvangen. Het is slechts outdated naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Nu online
Als je geld overzet van je openbank lopende rekening naar de e commerce pas.. Wil je "laden" of "downloaden" fijne vertaling weer. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:42:
[...]

Ik zie het liefst dat ze het ING systeem overnemen. Een opdracht goedkeuren in de app (met pushmelding ook) werkt voor mij prima. Ik vind het verder niet bepaald een probleem om een sms te ontvangen. Het is slechts outdated naar mijn mening.
Dat is zo, echter openbank gebruikt sms als 2FA. Dus dat zal zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Dacuuu schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:54:
Als je geld overzet van je openbank lopende rekening naar de e commerce pas.. Wil je "laden" of "downloaden" fijne vertaling weer. :9
Deze feedback kun je ook via Whatsapp bij Openbank terrecht laten komen. Wellicht doen ze er wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
glatuin schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:53:
[...]

Er is geen Ideal bij Openbank en dus is Mastercard de beste optie voor online betalingen. Je hebt de prepaid kaart alleen die moet je steeds opwaarderen en dat is vervelend.
Daarnaast is een mastercard handig in buitenland. Er zijn steeds meer plekken in het buitenland waar Maestro niet geaccepteerd wordt.
ICS heeft bovendien weer een prijsverhoging doorgevoerd. Ik ga komend jaar mijn CC van ICS opzeggen en zorg dat ik bij openbank altijd genoeg saldo heb, dan heb ik geen echte CC van ICS meer nodig. Ik heb nog Amex voor autohuur etc. Van Amex kom ik niet af, enige manier om de KLM puntjes geldig te laten blijven met deze vreselijke Covid tijden.
Die gedachte heb ik ook, maar ik heb een Bijenkorf Card, kost 16,50 euro per jaar. Maar je spaart punten en punten zijn geld. Elk jaar verdien ik die 16,50 euro wel weer terug. Misschien een tip voor je. Beter dan zelf geld inleggen, bovendien heb je dan geen verzekering voor aankopen.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Klopt dit:

40,- euro bonus door Sinterklaas-actie 300,- euro sparen voor 3 maanden en 2% rente (100,- euro) als ik 6 maanden 5.000,- bij ze dump? Dus feitelijk 140,- euro verdienen in een half jaar?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@THE_BASE Nee, je kan de acties niet combineren. Het is dus het een of het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JeroenE schreef op zondag 29 november 2020 @ 08:56:
@THE_BASE Nee, je kan de acties niet combineren. Het is dus het een of het ander.
Bedankt!

Het had natuurlijk wel makkelijk cashen geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Openbank is wel een hele slechte bank. Er zit een limiet dat je geld kan overmaken naar een andere bank. En dan duurt het overboeken langer dan de gebruikelijke tijd als je iets meer dan gemiddeld bedrag geld overmaak. In feite kun je dus niet makkelijk bij je geld. Ik heb dus alvast een spaarrekening opgeheven. Dit schiet echt niet op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
MTT schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:57:
Openbank is wel een hele slechte bank. Er zit een limiet dat je geld kan overmaken naar een andere bank. En dan duurt het overboeken langer dan de gebruikelijke tijd als je iets meer dan gemiddeld bedrag geld overmaak. In feite kun je dus niet makkelijk bij je geld. Ik heb dus alvast een spaarrekening opgeheven. Dit schiet echt niet op zo.
Wat is die limiet dan? En wat is iets meer dan gemiddeld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
Ik begrijp je bericht niet. Ik heb vorige maand fors bedrag overgeboekt en enige wat gebeurde was dat ik gebeld werd voor extra verificatie. Wat de ABN trouwens ook doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

THE_BASE schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:55:
[...]

Bedankt!

Het had natuurlijk wel makkelijk cashen geweest. :)
Je kunt wel 10 vrienden a €40 uitnodigen O-) https://www.openbank.nl/acties/vrienden-uitnodigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Laatst online: 20-08 06:48
Bij ING is deze wachttijd recent verhoogd naar 4u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
Zelf nog niet alle uitnodigingen kunnen gebruiken, maar heb inmiddels wel gevonden wanneer de vergoeding gestort gaat worden:
Als Klant van Openbank ontvang je € 40,- op je Open Betaalrekening per Genodigde, tot een maximum van 10 uitgenodigde Vrienden. De betaling van de vergoeding vindt plaats in de eerstvolgende maand nadat de Genodigde aan de beschreven voorwaarden heeft voldaan.
https://www.openbank.nl/a...-vrienden-uit_2020_NL.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nadeel van deze actie is helaas wel dat de uitgenodigde een jaar lang een bedrag van minimaal 500 euro op zijn Openbank-rekening moet aanhouden. Wordt daar niet aan voldaan dan kan het bedrag teruggevorderd worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

U123456 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:34:
[...]
Zelf nog niet alle uitnodigingen kunnen gebruiken, maar heb inmiddels wel gevonden wanneer de vergoeding gestort gaat worden:
[...]
https://www.openbank.nl/a...-vrienden-uit_2020_NL.pdf
De Open Betaalrekening hebben geactiveerd door alle benodigde en ondertekende documentatie op te sturen en uiterlijk op 31 januari 2021een bedrag van minimaal €500,-aan saldo op de betaalrekening te storten.•Een saldo van ten minste € 500,-op de Open Betaalrekening aanhouden gedurende de 12 maanden volgend op de betaling van de vergoeding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Even nagevraagd over de Travel+ en de mastercard discussie. Ik kreeg van OpenBank het volgende antwoord:
De travel+ is een reisverzekering per klant en dus niet per kaart, ongeacht de boeking van je reis.
Dit lijkt me vrij duidelijk.

Misschien dat ze later de interface op web en app nog aanpassen dat het wel aan staat op beide.

[ Voor 22% gewijzigd door Get!em op 01-12-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09 21:08
Niet toegestaan.

[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 01-12-2020 20:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• balken07
Vanochtend zat ik weer in die (test) omgeving. Dit keer heb ik een screenshot gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8wi3vwAdgf0-oNP-QI-BHUQtOWQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YwVC3SLx7Gkm7NDkOvJnmIOR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
balken07 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:22:
Vanochtend zat ik weer in die (test) omgeving. Dit keer heb ik een screenshot gemaakt :)
[Afbeelding]
Tof. Hoewel OpenBank toch af en toe een beetje ouderwets lijkt, zijn ze zo te zien wel nog steeds druk bezig met innoveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 20:49
Damn, misschien zie ik hier wel een heuse concurrent voor ICS aankomen! Ben echt benieuwd of ze volwaardige credit cards gaan aanbieden en welke voorwaarden (kosten, koersopslag, etc.) daarbij horen.

De voorwaarden en kosten van ICS verslechteren de laatste tijd steeds meer. Daarnaast worden ze overladen met negatieve recensies. Als Openbank met een alternatief komt, dan ga ik daar serieus naar kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door kwon op 02-12-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En echte creditcard of chargecard zónder koersopslag kennen we in Nederland nog niet (bij bunq alleen in naam maar niet in de praktijk), dus dat zou zeker een mooie toevoeging zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:28:
Damn, misschien zie ik hier wel een heuse concurrent voor ICS aankomen! Ben echt benieuwd of ze volwaardige credit cards gaan aanbieden en welke voorwaarden (kosten, koersopslag, etc.) daarbij horen.

De voorwaarden en kosten van ICS verslechteren de laatste tijd steeds meer. Daarnaast worden ze overladen met negatieve recensies. Als Openbank met een alternatief komt, dan ga ik daar serieus naar kijken.
Het aanbod wat ik zag was bijna identiek aan wat op de Spaanse website beschikbaar is. Echte credit cards dus! (De website voor Spanje heeft een Engelse keuze als taalinstelling, kun je het tenminste lezen).

Die bovenste kaart uit de screenshot is een gratis credit card, mits je: a - salaris laat storten of: b iets anders wat ik ben vergeten. Koersopslag is 3% dus wel een dure kaart. Maar ik ga em gelijk aanvragen zodra ik kan. Idd als ICS vervanger. Ik zou em alleen gebruiken voor bij hotels of autohuur (of brandstof tanken in de USA) , en voor de rest mijn debit mastercard gebruiken. Die heeft immers geen koersopslag vanwege voor altijd gratis reisvoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Visa of Mastercard is gewoonlijk 2% koersopslag, Amex 2,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Het zou voor mij een mooie stap verder zijn om nog een betaalpakket onderdeel bij Openbank onder te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
De prangende vraag voor mij is: is dit een kijkje in de keuken voor wat komen gaat (voor de NL klanten) of betreft het hier simpelweg een serverfoutje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 13:19
TexMex schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:35:
En echte creditcard of chargecard zónder koersopslag kennen we in Nederland nog niet (bij bunq alleen in naam maar niet in de praktijk), dus dat zou zeker een mooie toevoeging zijn.
Bij Vivid beweren ze geen koersopslag in rekening te brengen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
JohanNL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:48:
[...]

Bij Vivid beweren ze geen koersopslag in rekening te brengen.
Ik vind Vivid echter nogal schimmig mbt de koers die je betaald. Dit zeggen ze erover:

No worries about spending abroad
We don’t charge you any extra fees for spending abroad. Pay anywhere in the world at a live currency exchange rate with low flat markup

What is a Live exchange rate?
The Live exchange rate is the exchange rate valid at the moment of the actual transaction (and is based where possible on the ECB exchange rate) plus our small mark-up.
In some events (e.g. when the currency markets are closed) we apply a small mark-up. This will depend on the specific currency. But in any case, our exchange rate is typically one of the very best rates available.

Een mark-up alsnog dus. Ik vind de term live exchange rate dus eigenlijk op het randje van misleiding. Daarnaast hebben ze naar mijn weten ook geen bankvergunning? Dus ik heb ze links laten liggen. Bij N26/Revolut/Openbank etc zijn ze tenminste transparant over de koers 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
balken07 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:55:
[...]
Daarnaast hebben ze naar mijn weten ook geen bankvergunning?
Citaat van hun website:
Notice according to § 2 section 10 of the German Banking Act (Kreditwesengesetz (KWG)
Vivid Money GmbH offers the brokerage of transactions on the purchase and sale of financial instruments in the areas of foreign exchange in accordance with § 1 section 1a sentence 2 no. 1 of the KWG exclusively in the name and for the account of the Solarisbank AG. Vivid Money GmbH is recorded as "tied agent" of Solarisbank AG within the meaning of § 2 section 20 of the KWG in the register which is kept by the German Federal Financial Supervisory Authority (BaFin).
Eigenlijk staat je geld dus bij Solarisbank via Vivid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
bcome schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:59:
[...]

Citaat van hun website:

[...]

Eigenlijk staat je geld dus bij Solarisbank via Vivid.
Dezelfde situatie die voor veel Revolut klanten ook nog van toepassing is dus. :) Een echte bankvergunning is voor mij wel een must. Zelfs indien het gebruik slechts als vakantierekening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
@balken07 Bij Revolut doen zij als de markten zijn gesloten zoals het weekend ook een kleine markup. Dat is om het risico af te dekken van het verschil tussen de laatste koers en de openingskoers dus dat lijkt mij niet onredelijk. In ieder geval niet zo onredelijk als de standaard markup tot 3% van al die stenen banken te allen tijden en waarschijnlijk in het weekend nog (veel) meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Glup schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:09:
@balken07 Bij Revolut doen zij als de markten zijn gesloten zoals het weekend ook een kleine markup. Dat is om het risico af te dekken van het verschil tussen de laatste koers en de openingskoers dus dat lijkt mij niet onredelijk. In ieder geval niet zo onredelijk als de standaard markup tot 3% van al die stenen banken te allen tijden en waarschijnlijk in het weekend nog (veel) meer ;)
Dat klopt, alleen bedoelde ik te zeggen dat Revolut wél transparant is over de hoogte van die toeslag en dit zelfs met een voorbeeld duidelijk maakt.

If you exchange currencies on weekdays (Mon-Fri London time) you will receive the interbank exchange rate without any markup on all currencies except for Thai Baht and Ukrainian Hryvnia where there's a 1% markup, with a small 0.5% fee for anything above €1,000 per month.

On the weekend (Sat-Sun London time) the provided rates are fixed to protect against fluctuations, this means there is a markup of +1% to all currencies (this will mean that over the weekend THB and UAH will have a 2% markup).

Zie het verschil met de tekst en uitleg van Vivid. Ik wil als klant gewoon exact weten hoeveel ik betaal ;) Vage teksten van een bank kan ik niet waarderen. Maar dat is mijn mening uiteraard.

De creditcards van banken (Mastercard en Visa) hanteren gewoonlijk een koersopslag van 2% en Amex 2,5% trouwens. Maestro pas verschilt nogal per bank, maar is dacht ik 1,2% bij ING. De koersopslag is wel t.o.v. Mastercard of Visa koers (Welke koers Amex als grondslag heeft weet ik niet) Die zijn zeer dicht bij de echte koers, maar is dus nog steeds net niet de interbancaire koers.

[ Voor 11% gewijzigd door balken07 op 02-12-2020 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
@balken07 Ja gelijk heb je :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:57
Laatst heb ik ook een account geopend, maar ik begin me nu af te vragen of het verstandig is om daar grotere bedragen op aan te houden. Ze hebben vorig jaar in het eerste kwartaal 13 miljard euro verlies geboekt en houden nu rekening met ruim 3 miljard verlies op leningen per kwartaal. Ik weet dat ze onder het Spaanse garantiestelsel vallen, maar wat is dat uiteindelijk waard? Zoals met Icesave kon of wou IJsland in eerste instantie niet voor al het spaargeld garant staan.

Ik lees ook dat meerdere Spaanse banken fuseren om het hoofd boven water te houden, dus als de ene bank default, helemaal zo'n grote bank als Santander, dan gaat de rest ook mee. Ik weet dat banken sinds de kredietcrisis ook geld apart moeten houden in een garantiefonds, maar wordt de rest van de claims dan betaald door de resterende banken en de Spaanse overheid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Laatst online: 13:19
@TwiSteD1 Ik zou mij er niet zo zorgen om maken als je er maximaal 100K op zet.
Maar ook voor bedragen daarboven, als in een dergelijk geval niet iedereen ( gedeeltelijk ) vergoed kan worden, tot tenminste die 100K, dan verdwijnt het vertrouwen in ons financieel systeem vliegensvlug.
Zoiets kan men zich niet veroorloven dus kun je er wel vanuit gaan dat je altijd vergoed zal krijgen, tenminste die 100K.
Uiteraard moet je er dan wel weer rekening mee houden dat ome Rutte en suikertante Merkel dit mogen betalen, waarna de rekening uiteindelijk bij de belastingbetaler zal worden neergelegd.
Dit is destijds in beginsel ook zo met Icesave gegaan.
Die garantiefondsen die banken nu aanmaken moet je ook meer zien als een fonds voor de belastingbetaler - die mogelijk uiteindelijk de rekening krijgt - zodat de schade in een dergelijk geval kleiner zal zijn.

Uiteraard garantie tot de voordeur maar dit is hoe ik er over denk :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Fijn dat ze meedenken bij Openbank trouwens... :X

Als je wilt gaan beleggen, kun je meerdere potjes aanmaken. Echter, je kunt niet je eigen balans maken in hoog of laag risico bij de roboadvisor. Op basis van de Mifid en geschiktheidstoets krijg je slechts een beperkt aantal risicoprofielen te zien bij roboadvisor en als je dan doorschakeld naar het zelfbeleggen: een beperkte interface met mogelijkheden. Je kunt de toets niet zomaar overnieuw doen met andere informatie om een hoger profiel te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
@TwiSteD1 Ik zou me daar geen zorgen over maken. Openbank heeft zijn eigen bankvergunning. Daarnaast is de kapitaalratio van Santander ondanks het verlies gestegen.

https://www.bloomberg.com...lion-covid-related-charge

Edit: dat verlies van 13 miljard betreft het verlies over het eerste kwartaal van dit jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door balken07 op 02-12-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Laatst online: 20-08 06:48
Get!em schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:47: Je kunt de toets niet zomaar overnieuw doen met andere informatie om een hoger profiel te krijgen.
Sorry hoor, maar dat is juist het hele idee van deze toets.. als je de resultaten steeds kunt wijzigen totdat je iets krijgt wat je wilt, dan hoeven ze de hele toets niet af te nemen.
Overigens, als je andere antwoorden gaat geven dan heb je de vragen niet naar eerlijkheid ingevuld en ben je dus tegen de regels aan het handelen.

Belegen is dan duidelijk niet iets waar jij je mee bezig moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Punt is voornamelijk dat je eigen portfolio, verspreid over meerdere typen assets bij verschillende banken je risico balanceren. Als je die balans in je antwoorden geeft, is dat echter meteen ook je plafond qua risico qua fondsen bij OpenBank. Dat is best gek, omdat je risico dan alleen maar 1 richting op kunt herbalanceren.
Dat je niet in alle type assets en derivaten , turbo en cfd’s kunt beleggen snap ik, maar dat je binnen bij alleen aandelen en fondsen ook meteen beperkt bent , niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beginner
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04:53
Wat is het grote voordeel van beleggen bij Openbank? Hebben ze lagen beleggingskosten of kun je goed gespreid beleggen? Ik zag de reclame wel van Openbank, maar er is zo weinig info dat ik er niets mee kan. Hetzelfde geldt voor andere producten van Openbank. Bijvoorbeeld die eCommerce kaart. Maar ook de R42 Mastercard. Als het niet duidelijk is, dan doe ik er niets mee. Wat is het probleem met het gewoon simpel opstellen van een tabelletje met alle belangrijke info voor een bepaald product? Bij Openbank krijg je al die extra info direct in een onleesbaarcontract voorgeschoteld. Ik wil het echter eerst weten voordat ik door zo'n heel contract ga heen ploegen.
Verder gisteren wel met Google pay kunnen betalen met de gekoppelde Openbank en dat ging echt heel rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik was dat dus ook aan het uitzoeken. Vandaar ook dat ik langs die toets kwam. De kosten staan op zich wel enigszins helder op de site. Je moet dan op de site doorklikken naar de producten opende inverstering tab. Bijv roboadvisor heeft beheerskosten in staffels verdeelt: voor <25000 is dit overigens >1%, dus vrij duur.
Verder werkt robo advisor met risico indeling gebaseerd op grote steden in Azië en Arabische regio.

Vooralsnog geen voordelen gezien.
De minimale investering is € 500. De jaarlijkse beheerprovisies die wij op deze dienst toepassen, worden berekend op het daggemiddelde van het beheerde vermogen. Voor saldi lager dan € 25.000: 0,85% + btw (inclusief btw: 1,03%), voor saldi gelijk aan of hoger dan € 25.000 en lager dan € 100.000: 0,65% + btw (inclusief btw: 0,79%), voor saldi gelijk aan of hoger dan € 100.000 en lager dan € 500.000: 0,55% + btw (inclusief btw: 0,67%), voor saldi gelijk aan of hoger dan € 500.000 en € 1.000.000: 0,45% + btw (inclusief btw: 0,54%) en voor saldi gelijk aan of hoger dan € 1.000.000: 0,35% + btw (inclusief btw: 0,42%). De commissies worden maandelijks in rekening gebracht.

[ Voor 55% gewijzigd door Get!em op 03-12-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Fidesnl schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:02:
[...]
Sorry hoor, maar dat is juist het hele idee van deze toets.. als je de resultaten steeds kunt wijzigen totdat je iets krijgt wat je wilt, dan hoeven ze de hele toets niet af te nemen.
Overigens, als je andere antwoorden gaat geven dan heb je de vragen niet naar eerlijkheid ingevuld en ben je dus tegen de regels aan het handelen.
Mwah, mensen maken fouten en leren daar weer van ;)
Belegen is dan duidelijk niet iets waar jij je mee bezig moet houden.
Een nogal haastige conclusie die sowieso niet statisch maar dynamisch is. Bovendien is die hele toets slechts een uiting van lafhartig verantwoordelijkheden afschuiven door de overheid op bedrijven nadat gebleken is dat vele mensen die hadden belegd nogal moeilijk konden omgaan met de eventuele negatieve consequenties van beleggen. Als je niet kan klimmen, ga dan die boom niet in, maar diezelfde overheid vereist niet van iedereen een (onzinnige) toets om te klimmen, noch staat er voor elke boom een disclaimer.

De maakbare samenleving (en sneeuwvlokjes).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kwon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:28:
Op zich biedt zusterbedrijf Santander in Nederland met de Santander Card al een echte credit card aan. Maar volwaardig is-ie niet, want Maestro en alleen te gebruiken in de SEPA-zone :)

Om maar even aan te geven dat er al best wel wat infrastructuur aanwezig waar ze zo gebruik van kunnen maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2020 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Beginner schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:28:
Wat is het probleem met het gewoon simpel opstellen van een tabelletje met alle belangrijke info voor een bepaald product? Bij Openbank krijg je al die extra info direct in een onleesbaarcontract voorgeschoteld.
Nouja, ze hebben ook nog wel een pagina per product waar zij alle belangrijke zaken opnoemen. Maar lang niet altijd is alles helemaal duidelijk. Zo zeggen ze bij de eCommerce card bijvoorbeeld dat je geen commissiekosten voor vreemde valuta moet betalen. Maar er staat ook niet in de "precontractuele informatie" waar je de koersen dan wel kan vinden. Want als ze geen kosten rekenen, maar wel een eigen koers dan hoeft dat nog steeds niet heel gunstig te zijn.

Volgens mij hebben ze verder geen heel bijzondere dingen, wellicht het meeste nog wel dat ze Fitbit Pay en Garmin Pay ondersteunen als betaalmethode. Ze zijn niet de enige, maar wel 1 van de weinige.
Pagina: 1 ... 22 ... 90 Laatste