Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-05 17:09
JeroenE schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:49:
[...]
Nouja, ze hebben ook nog wel een pagina per product waar zij alle belangrijke zaken opnoemen. Maar lang niet altijd is alles helemaal duidelijk. Zo zeggen ze bij de eCommerce card bijvoorbeeld dat je geen commissiekosten voor vreemde valuta moet betalen. Maar er staat ook niet in de "precontractuele informatie" waar je de koersen dan wel kan vinden. Want als ze geen kosten rekenen, maar wel een eigen koers dan hoeft dat nog steeds niet heel gunstig te zijn.

Volgens mij hebben ze verder geen heel bijzondere dingen, wellicht het meeste nog wel dat ze Fitbit Pay en Garmin Pay ondersteunen als betaalmethode. Ze zijn niet de enige, maar wel 1 van de weinige.
Android pay met een Maestro pas heeft nog geen andere bank volgens mij. Sinds kort alleen met Mastercard debitcard bij bunq en N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Nuevocasa Dat zou heel goed kunnen, ik gebruik Google Pay niet. Je kan bij bunq al sinds jaar en dag met Tap&Pay betalen met je android telefoon. Openbank heeft dat trouwens ook, al ben je dan een beetje in het duister aan het betalen vind ik zelf. Maar dat vind ik verder ook niet echt een specifiek voordeel van Openbank. Er zijn wel meer nederlandse banken die dit hebben, al schijnt de ABN er juist mee opgehouden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JeroenE schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:16:
@Nuevocasa Dat zou heel goed kunnen, ik gebruik Google Pay niet. Je kan bij bunq al sinds jaar en dag met Tap&Pay betalen met je android telefoon. Openbank heeft dat trouwens ook, al ben je dan een beetje in het duister aan het betalen vind ik zelf. Maar dat vind ik verder ook niet echt een specifiek voordeel van Openbank. Er zijn wel meer nederlandse banken die dit hebben, al schijnt de ABN er juist mee opgehouden te zijn.
Ik gebruik dit naast Knab, voor mij en vele anderen hier is dit daarom wel een voordeel aangezien OpenBank gratis is. Daarnaast is de rente een stuk hoger op de spaarrekening, al blijft het nog steeds laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Nuevocasa Ik weet niet of het bij andere gratis banken ook kan; de TS van het gratis banken topic maakt daar geen onderscheid in. Bijvoorbeeld Vivid heeft ook Google Pay, maar dus niet met een Maestro betaalkaart (want die heeft Vivid überhaupt niet eens).

Het is natuurlijk ook maar wat je wil. Openbank heeft weer andere nadelen zoals geen gezamenlijke bankrekeningen. Ik gebruik het dus wel af en toe, maar voor ons is Openbank voor de dagelijkse boodschappen weer niet handig want dat doen we vanaf een gezamenlijke bankrekening (zodat niet altijd 1 persoon de boodschappen moet doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JeroenE schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:47:
@Nuevocasa Ik weet niet of het bij andere gratis banken ook kan; de TS van het gratis banken topic maakt daar geen onderscheid in. Bijvoorbeeld Vivid heeft ook Google Pay, maar dus niet met een Maestro betaalkaart (want die heeft Vivid überhaupt niet eens).

Het is natuurlijk ook maar wat je wil. Openbank heeft weer andere nadelen zoals geen gezamenlijke bankrekeningen. Ik gebruik het dus wel af en toe, maar voor ons is Openbank voor de dagelijkse boodschappen weer niet handig want dat doen we vanaf een gezamenlijke bankrekening (zodat niet altijd 1 persoon de boodschappen moet doen).
Het is ook niet ideaal, maar wel een mooie gratis aanvulling. Als ze en/of met instant payment, iDeal en een creditcard aan zouden bieden zou het voor ons een volwaardige vervanging kunnen zijn.
Daarom is het voor ons (en volgens mij voor de meesten hier) ook een bank voor er bij, naast Knab in ons geval. Ook altijd handig als je er iets naast hebt, wanneer één van de twee bijvoorbeeld een storing heeft. Vivid heb ik ook, alleen Visa wordt hier bij de meeste winkels waar wij naar toe gaan niet geaccepteerd. Daar kun je wel weer gezamenlijke potjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Nuevocasa schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:52:
[...]

Android pay met een Maestro pas heeft nog geen andere bank volgens mij. Sinds kort alleen met Mastercard debitcard bij bunq en N26.
Ik weet niet of het voor iedereen geldt maar bij mij werkt de Revolut Maestro met Google Pay :)

Net voor de zekerheid ook nog even de N26 Maestro getest maar die wordt (bij mij) vooralsnog niet geaccepteerd in Google Pay.

[ Voor 15% gewijzigd door Glup op 03-12-2020 12:44 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Glup schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:41:
[...]

Ik weet niet of het voor iedereen geldt maar bij mij werkt de Revolut Maestro met Google Pay :)

Net voor de zekerheid ook nog even de N26 Maestro getest maar die wordt (bij mij) vooralsnog niet geaccepteerd in Google Pay.
Revolut geen ervaring mee, maar goed die heeft in ieder geval geen banklicentie. N26 heb ik ook gehad, nooit gebruikt, begin van het jaar die maar opgezegd. Openbank in tussentijd al veel meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:33
Mijn rekening is vanavond geactiveerd bij OpenBank, maar ik zie als ik inlog geen 'Welkom Spaarrekening'. Ook wil ik een aantal zaken aanpassen, maar dan moet ik cijfers/letters van een elektronische handtekening invoeren, maar die heb ik zelf niet aangemaakt, en ook niet van OpenBank ontvangen... Hoe was dit bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 15:18
Nuevocasa schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:57:
[...]

Revolut geen ervaring mee, maar goed die heeft in ieder geval geen banklicentie. N26 heb ik ook gehad, nooit gebruikt, begin van het jaar die maar opgezegd. Openbank in tussentijd al veel meer gebruikt.
Wel een europese banklicentie hoor. Ook is ideal al beschikbaar met Revolut bij diverse bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
qwasd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:20:
[...]

Wel een europese banklicentie hoor. Ook is ideal al beschikbaar met Revolut bij diverse bedrijven.
Even gezocht en idd ze hebben nu 2 jaar een Europese licentie. IDeal heb je als bank of niet. Revolut heeft dat niet. Onderstaande staat op de site van iDeal. Je saldo kun je wel opwaarderen met iDeal, maar dan moet je dus één van onderstaande banken voor hebben.
De volgende organisaties hebben een licentieovereenkomst iDEAL voor de rol van Issuer:
ABN AMRO
ASN Bank
bunq
ING
Knab
Moneyou
Rabobank
RegioBank
SNS
Svenska Handelsbanken
Triodos Bank
Van Lanschot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 15:18
Nuevocasa schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:12:
[...]

Even gezocht en idd ze hebben nu 2 jaar een Europese licentie. IDeal heb je als bank of niet. Revolut heeft dat niet. Onderstaande staat op de site van iDeal. Je saldo kun je wel opwaarderen met iDeal, maar dan moet je dus één van onderstaande banken voor hebben.

[...]
Ik kan toch echt sinds kort al bij diverse bedrijven revolut kiezen bij een ideal betaling.

Het lijkt erop dat ze hier nog mee bezig zijn.
Pay.nl heeft revolut ook al aan ideal toegevoegd:
https://www.pay.nl/Nieuws/pay-verwelkomt-nieuwe-bank-revolut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 567735

qwasd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:20:
[...]
Ja, Revolut heeft wel een bankvergunning in Litouwen (en mag daarmee overal in de EER bankieren), maar kiest ervoor om hem niet in te zetten. Alle rekeningen bij Revolut zijn e-money rekeningen, zónder bankgarantie.

Alleen in Litouwen (voor Litouwse klanten - dus niet voor iedereen die een Litouwse IBAN heeft) wordt écht gebankierd, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
qwasd schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 00:59:
[...]

Ik kan toch echt sinds kort al bij diverse bedrijven revolut kiezen bij een ideal betaling.

Het lijkt erop dat ze hier nog mee bezig zijn.
Pay.nl heeft revolut ook al aan ideal toegevoegd:
https://www.pay.nl/Nieuws/pay-verwelkomt-nieuwe-bank-revolut
Ah ok, dan zal het hier aan liggen.
Standaard Revolut betaalscherm en API koppeling
Maak je gebruik van het standaard betaalscherm? Dan hoef je niks te doen. Als je gebruik maakt van een eigen implementatie, dan kun je via de API de banken opnieuw inladen om zo Revolut te tonen in jouw webshop. Maak je gebruik van een standaard plugin, dan kan het ook nodig zijn om de configuratie opnieuw in te laden. Controleer dus jouw check-out om ook Revolut rekeninghouders te kunnen laten betalen in je webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

dannyvdb1997 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:28:
Mijn rekening is vanavond geactiveerd bij OpenBank, maar ik zie als ik inlog geen 'Welkom Spaarrekening'. Ook wil ik een aantal zaken aanpassen, maar dan moet ik cijfers/letters van een elektronische handtekening invoeren, maar die heb ik zelf niet aangemaakt, en ook niet van OpenBank ontvangen... Hoe was dit bij jullie?
Die code/handtekening komt een week na activatie per post.
Meeste acties gaan trouwens per controle sms als je dat hebt ingesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04:43
Get!em schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:47:
Fijn dat ze meedenken bij Openbank trouwens... :X

Als je wilt gaan beleggen, kun je meerdere potjes aanmaken. Echter, je kunt niet je eigen balans maken in hoog of laag risico bij de roboadvisor. Op basis van de Mifid en geschiktheidstoets krijg je slechts een beperkt aantal risicoprofielen te zien bij roboadvisor en als je dan doorschakeld naar het zelfbeleggen: een beperkte interface met mogelijkheden. Je kunt de toets niet zomaar overnieuw doen met andere informatie om een hoger profiel te krijgen.
Wel als je ze opbelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 20:13
Ik ben wel eens benieuwd of ik dit alleen heb of dat er meer met mij zijn.
Wie krijgt er nog meer een sms op zijn mobiel als hij met zijn Openbank rekening een betaling in de winkel doet (via pas, Apple pay of Android pay)?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13-05 21:09
rimave schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:27:
Wie krijgt er nog meer een sms op zijn mobiel als hij met zijn Openbank rekening een betaling in de winkel doet (via pas, Apple pay of Android pay)?
Ja, je krijgt na elke een pas betaling een sms! Ook bij Apple Pay en Maestro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Laatst online: 04:43
Datisraar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:54:
[...]

Ja, je krijgt na elke een pas betaling een sms! Ook bij Apple Pay en Maestro.
Dat is raar :) Kun je het ook uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Pistachenootje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:15:
[...]

Raar?.....haha dat is subjectief. Nee hoor, niet raar. Dat weet ik echter niet of, en zo ja, hoe je dat uit kunt zetten. Ik vind het namelijk wel fijn. Maar aangezien de een het raar vindt en de ander geen problemen mee heeft, zullen er vast wel andere OB Tweakers zijn die dat wel weten?

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 05-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:21:
[...]

Ja, Revolut heeft wel een bankvergunning in Litouwen (en mag daarmee overal in de EER bankieren), maar kiest ervoor om hem niet in te zetten. Alle rekeningen bij Revolut zijn e-money rekeningen, zónder bankgarantie.

Alleen in Litouwen (voor Litouwse klanten - dus niet voor iedereen die een Litouwse IBAN heeft) wordt écht gebankierd, zie hier.
Is het niet zo dat het Revolut het geld van de klanten stalt bij andere banken dus dat het bij die bank toch onder het deposito garantiestelsel valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Pistachenootje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:15:
[...]

Het is ook raar daarom doen andere banken het eleganter. Afgezien van het feit dat SMS'jes niet veilig zijn en bewezen in het wild worden misbruikt.

Instellingen > Beveiligingsinstellingen > Beveiliging Instellen > [kies onderwerp] > [kies minimumbedrag voor SMS beveiliging]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:12
Glup schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:34:
[...]

Is het niet zo dat het Revolut het geld van de klanten stalt bij andere banken dus dat het bij die bank toch onder het deposito garantiestelsel valt?
Off-topic: Revolut heeft hierover deze juridisch voor mijn gevoel niet helemaal waterdichte uitleg over wat er gebeurt in geval van failliet:
If you are registered to the Revolut LTD entity:

As an electronic money institution, we are required to "safeguard" money we receive from (or for) customers like you.

"Safeguarding" means that we deposit the money we receive from you (or for you) into a client money bank account. The money in these client accounts is held by us on your behalf. We have client accounts with a range of large banks (that meet our and our regulator's requirements).

Safeguarding protects you because, if Revolut was to become insolvent, the money in these accounts would be used to pay out you (and our other customers) before anyone else.

Because the account you hold with us is an electronic money account (not a bank account), your money is not covered by the Financial Services Compensation Scheme.
Vooral het zinnetje dat je met voorrang uitbetaald zou worden? Kan dat moeilijk geloven met mijn Nederlandse bril op. Bij failliet komt eerst de belastingdienst en daarna de curator langs, dat zal in het VK niet anders zijn. En garantiestelsel is sowieso niet van toepassing. Bovenstaande gaat overigens over accounts die (nog) onder Revolut Ltd. vallen.

On-topic: bij Openbank heb je die zekerheid wel en valt het geld op je betaal- en spaarrekeningen tot max. 100.000 EUR onder het Spaanse depositogarantiestelsel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
U123456 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:54:
[...]
Off-topic: Revolut heeft hierover deze juridisch voor mijn gevoel niet helemaal waterdichte uitleg over wat er gebeurt in geval van failliet:
[...]
Vooral het zinnetje dat je met voorrang uitbetaald zou worden? Kan dat moeilijk geloven met mijn Nederlandse bril op. Bij failliet komt eerst de belastingdienst en daarna de curator langs, dat zal in het VK niet anders zijn. En garantiestelsel is sowieso niet van toepassing. Bovenstaande gaat overigens over accounts die (nog) onder Revolut Ltd. vallen.

On-topic: bij Openbank heb je die zekerheid wel en valt het geld op je betaal- en spaarrekeningen tot max. 100.000 EUR onder het Spaanse depositogarantiestelsel.
Precies, en daarom staat mijn spaarrekening en een deel van mijn geld bij OB en max. een paar honderd euro bij Revolut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Datisraar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:05:
[...]

Precies, en daarom staat mijn spaarrekening en een deel van mijn geld bij OB en max. een paar honderd euro bij Revolut. NB. Probleem bij mij is dat ING, Bunq, N26 en Vivid ook nog gevoed moet worden, dus alles daar ook nog een beetje.
Off topic: 5 jaar geleden had ik maar 1 bankrekening (zoals nog veel Nederlanders nu nog steeds), maar inmiddels 6 😨. Ben niet rijk maar vindt meerdere rekeningen wel leuk, om allemaal uit te proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Datisraar op 05-12-2020 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
[...]
[...]

OffT: Zij parkeren het idd bij een andere bank, maar of dat per persoon is of alles bij elkaar maakt nogal uit want in dat laatste geval garandeerd het idd niks aangezien met voorrang nihil uitbetaald krijgen omdat miljoenen worden gedeeld door 100.000 altijd nog nihil is 8)7
Bovendien geldt het depositogarantiestelsel voor particulieren en niet voor het bedrijf Revolut lijkt mij :?
Overigens zou het wel eens goed kunnen zijn dat je geld op de beleggingsrekening van Revolut juist wél weer veiliger is maar daar ben ik niet ingedoken.

Dus zoals @Datisraar zegt: risico spreiden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Zijn hier nog meer mensen die net als ik tegenwoordig 6 bankrekeningen hebben ipv 1, met al die Fin techs en Openbank erbij? Inderdaad om risico's te spreiden maar ook om de nieuwe (Fin tech) banken van de afgelopen jaren in Europa, allemaal uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Datisraar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:20:
Zijn hier nog meer mensen die net als ik tegenwoordig 6 bankrekeningen hebben ipv 1, met al die Fin techs en Openbank erbij? Inderdaad om risico's te spreiden maar ook om de nieuwe (Fin tech) banken van de afgelopen jaren in Europa, allemaal uit te proberen?
Ja hier :)
Risico spreiden maar ook om echt in de praktijk te verkennen wat de verschillen zijn, wat de sterke en zwakke punten zijn. En natuurlijk gewoon interessant en leuk. Wat de toekomst ons zal brengen weet niemand maar één ding lijkt zeker: het zullen 'interessante' tijden worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 16:30

gjs

Scoobydoobydoo

Weet iemand of een oplossing is voor het porbleem dat Openbank vraagt om de fysieke pas na een aantal betalingen via Google Pay ?
Als je één betaling doet met pas en met pincode (dus pas in de terminal doen en pin invoeren), dan werkt daarna Google Pay ook weer. Ik ben daar dus pas geleden tegen aan gelopen.
Ik zag nu ook dat mijn ABN mastercard aan te vinken is al betaalmiddel bij Google Pay, heeft iemand al geprobeerd of dat ook werkt ? Ze staan nog niet in de lijst met ondersteunde banken...

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Glup schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:58:
[...]

Ja hier :)
Risico spreiden maar ook om echt in de praktijk te verkennen wat de verschillen zijn, wat de sterke en zwakke punten zijn. En natuurlijk gewoon interessant en leuk. Wat de toekomst ons zal brengen weet niemand maar één ding lijkt zeker: het zullen 'interessante' tijden worden :+
De wens voor de komende jaren daarbij is:

- alle Europese banken verstrekken een Europese IBAN rekening, dus bijvoorbeeld EU45 OPEN 2345 5678....of EU45 INGB 2345 5678 etc. ipv NL/ES/DE IBANS

- alle Europese banken ondersteunen sepa Instant Payment transfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Met een derdenrekening is dat natuurlijk niet zo'n probleem, of in ieder geval als je de jurdische entiteit die de saldo's bezit verder geen verplichtingen laat gaan. Vergelijk het met een TV-reparateur: daar ben je ook niet direct je TV kwijt als deze failliet gaat terwijl je TV er staat.
Ja, op zes kom ik ook, zeven als je ook AMEX meetelt :)
gjs schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:37:
Weet iemand of een oplossing is voor het porbleem dat Openbank vraagt om de fysieke pas na een aantal betalingen via Google Pay ?
Ik vermoed dat daar geen oplossing voor komt: Openbank kiest voor een relatief strikte interpretatie van PSD2 (€ 150 cumulatief of 5 transacties) zonder mogelijkheid om dat bijvoorbeeld op de telefoon te resetten (zoiets heb ik bij Revolut). Ondanks dat we een Europese betaalmarkt hebben, stel ik toch vast dat er culturele verschillen zijn bij het implementeren van de bepaalde wetgeving.
Datisraar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:43:
[...]

- alle Europese banken verstrekken een Europese IBAN rekening, dus bijvoorbeeld EU45 OPEN 2345 5678....of EU45 INGB 2345 5678 etc. ipv NL/ES/DE IBANS

Een Europese IBAN-rekening is overbodig. Het raamwerk is er al, bedrijven moeten gewoon SEPA-rekeningen van "overal" aannemen. Opnieuw een cultuurdingetje, en het gaat steeds beter, ik zie bijvoorbeeld dat mijn budget telefoonprovider recent een alinea heeft toegevoegd hoe je een buitenlandse bankrekening op kunt geven.

Ik zie ook geen reden om SEPA Instant verplichtend in te voeren. Als je het hebben wilt en jouw bank heeft het niet, is het tijd om een andere bank op te zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:18
Datisraar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:43:
[...]

Sterker nog, ik denk dat je een persoonlijk iban moet krijgen, die je kunt meenemen naar een andere bank

Dus niks OPEN of INGB in het nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Laatst online: 19-05 18:45
Aangemeld bij de bank en geactiveerd. Nu moet ik me dus aanmelden met paspoort nr en aangemaakte code maar dat werkt niet. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
raven22 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:18:
[...]

Sterker nog, ik denk dat je een persoonlijk iban moet krijgen, die je kunt meenemen naar een andere bank

Dus niks OPEN of INGB in het nummer.
Okay, dus de letters verwijderen en in Europa alleen EU IBANs uitgeven: EU45 2345 6789 9876 etc.......zoiets? Dan kan je die heel makkelijk overal gebruiken in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:29
Yep :) om ze uit te proberen idd. (Wel minder dan 6 haha) En aangezien ze geen geld kosten, zeg ik de rekeningen niet op. Ik zie volg graag de ontwikkeling van N26 en Revolut. Ik ben overgestapt naar Openbank in September, maar heb ING aangehouden vanwege de creditcard. Daarnaast heb ik nog een Bunq travelcard en een Knab Basis.

Risico spreiden ben ik niet heel erg mee bezig, ik heb vertrouwen in het banksysteem. Mijn risico’s managen beperkt zich tot het alleen actief gebruiken van betaalrekeningen waar een bankvergunning onder hangt, en zorgen dat ik altijd een 2e betaalrekening elders heb (om ieder geval een poging te kunnen doen geld weg te halen als het mis dreigt te gaan)

[ Voor 20% gewijzigd door balken07 op 05-12-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:19:
[...]

Yep :) om ze uit te proberen idd. (Wel minder dan 6 haha) En aangezien ze geen geld kosten, zeg ik de rekeningen niet op. Ik zie volg graag de ontwikkeling van N26 en Revolut. Ik ben overgestapt naar Openbank in September, maar heb ING aangehouden vanwege de creditcard. Daarnaast heb ik nog een Bunq travelcard en een Knab Basis.
Okay, en het kan nog erger......eigenlijk 7 (!) ‘K heb van de zomer ook een IE IBAN geopend bij de Ierse KBC bank. Kost 2 euro per maand maar kreeg wel gelijk automatisch een debit MasterCard, mede omdat Openbank ze van de zomer toen nog niet uitgaf en er wel eentje wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Mastergo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:16:
Aangemeld bij de bank en geactiveerd. Nu moet ik me dus aanmelden met paspoort nr en aangemaakte code maar dat werkt niet. Iemand bekend met dit probleem?
Als je in de app zit: Let even op of rechts onderaan de land instelling op NL staat. Op de inlogpagina van de app bedoel ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:24:
[...]

Okay, en het kan nog erger......eigenlijk 7 (!) ‘K heb van de zomer ook een IE IBAN geopend bij de Ierse KBC bank. Kost 2 euro per maand maar kreeg wel gelijk automatisch een debit MasterCard, mede omdat Openbank ze van de zomer toen nog niet uitgaf en er wel eentje wilde hebben.
Haha ach, je doet er geen vlieg mee kwaad :) Ik gebruikte mijn N26 debit Mastercard tot Corona de wereld in zn greep nam. Daarna heb ik er geen noodzaak meer voor gehad die kaart te gebruiken. Kan niet wachten weer op pad te gaan. Voor mensen die wat minder hard core zijn dan de gemiddelde Tweaker hier, beveel ik altijd de Bunq travel card aan. naar mijn mening de meest laagdrempelige manier om van dure buitenlandse valuta betalingen af te zijn, zonder te verhuizen van je vertrouwde bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Mbt instant payments: ik zou er voorstander van zijn als de EC daar net als met afschaffen van roaming kosten, een stip als deadline voor op de horizon zou plaatsen. Allemaal erg leuk wat landen zelf aan afwijkende standaarden gebruiken, maar de consument schiet er geen hol mee op. Daarom zou er gewoon een verplichting moeten komen om in ieder geval de Europese standaard vanaf X datum te ondersteunen (zoals ABN al doet: op zowel de EU standaard als die van NL aangesloten).

[ Voor 3% gewijzigd door balken07 op 05-12-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 07:13
gjs schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:37:
...
Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:15:
...
Ik vermoed dat daar geen oplossing voor komt: Openbank kiest voor een relatief strikte interpretatie van PSD2 (€ 150 cumulatief of 5 transacties) zonder mogelijkheid om dat bijvoorbeeld op de telefoon te resetten (zoiets heb ik bij Revolut). Ondanks dat we een Europese betaalmarkt hebben, stel ik toch vast dat er culturele verschillen zijn bij het implementeren van de bepaalde wetgeving.
...
€150? 5 transacties? Ik heb vanaf eind mei tot half november 2x per week bij AH betaald met OB via Google Pay. Beide limieten zijn daarbij ruim overschreden. Bij navraag na de eerste weigering kreeg ik te horen dat ze niet vooraf konden zeggen wanneer de fysieke pas vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
rimave schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 08:27:
Ik krijg geen sms na het doen van welke betaling dan ook. Slechts een push notificatie vanuit de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Datisraar schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:24:
[...]

Ja hier ook 7(+). En nog 2 potentieel op het lijstje om te testen, namelijk Vivid en Tomorrow (beide Duits en beide met Visa geloof ik, wil niet bijna alleen maar Mastercards hebben). En dan heb ik Knab en Moneyou afgelopen week al net opgezegd.

Iets anders: heeft iemand de (nieuwe) Openbank kortingsaktie hier al genoemd?

2% (winkel/betaalpas) cash-back van 1 december t/m 31 januari? Volgens mij wel max 5 euro totaal (of per aankoop?). Toch weer iets en telt weer op bij andere, eerdere acties (kans op een Bol-cadeaukaart/tegoed, een van Hoof elektrische fiets, 40 euro gestort op een nieuwe OB-rekening voor mn vader enz). Zie site en vwd (staat volgens mij niet noemenswaardig onder acties en kortingen vermeld, maar alleen op de hoofdpagina (home) bij de bolletjes/verspringende nieuwsberichten daar). In de app kon ik me er niet voor aanmelden, wel via de website, na eerst in te loggen en die code in te toetsen etc. Edit: Staat nog wel Black Friday bij in de foto, maar dat lijkt mij foutief gezien de voorwaarden van de aktie.

Directe link: https://www.openbank.nl/a...oed-aankopen-betaalpassen

[ Voor 8% gewijzigd door michael4500 op 05-12-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
balken07 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:44:
[...]

Ik krijg geen sms na het doen van welke betaling dan ook. Slechts een push notificatie vanuit de app.
Dat wil ik ook, maar dat schijnt Openbank niet aan te kunnen passen. Ik wordt gestoord van die shitload aan niet nuttige smsjes. Omdat ik alles pin krijgt ik dus ook voor die 3 of 4 euro bij de bakker een smsje. Ik heb het nummer maar gewoon geblocked, maar dat is ook niet echt de oplossing. Openbank bevalt prima, maar ze moeten ophouden met die nutteloze meldingen.

Ik heb er nog 1. De app staat op iPhone en iPad. De iPhone is het vertrouwde apparaat. Je kunt maar 1 vertrouwd device hebben. Dus telkens als ik op de iPad inlog vraagt ie of ik het vetrouwd device wil vervangen. Ik kan op nee klikken, maar de volgende keer komt die pop-up weer. 😡

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Glup schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:46:
[...]

Het is ook raar daarom doen andere banken het eleganter. Afgezien van het feit dat SMS'jes niet veilig zijn en bewezen in het wild worden misbruikt.

Instellingen > Beveiligingsinstellingen > Beveiliging Instellen > [kies onderwerp] > [kies minimumbedrag voor SMS beveiliging]
Ik zal het eens proberen. Hoop dat het werkt. Als het werkt dat klopt de omschrijving niet helemaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vCdy7sMl7KOgv8A1Kve1J2omVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKjApk3beLavPXkpz4mQ3SAP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
rimave schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:55:
[...]

Ik zal het eens proberen. Hoop dat het werkt. Als het werkt dat klopt de omschrijving niet helemaal:

[Afbeelding]
Hoe Openbank dingen opschrijft is vaker niet dan wel correct. Ook is (was) het vaak bijzonder archaïsch en dat gaf het een komisch hoewel minder serieus tintje }:O Wat mij betreft mogen we best naar Engels. Scheelt aanzienlijk in de kosten en helpdesk vanwege rare vertalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
De nieuwe 2% cashback actie gaat om maximaal 5 euro in totaal per klant: https://www.openbank.nl/a...lpassen_Feestdagen_NL.pdf
Wel even aanmelden voor de actie.

[ Voor 8% gewijzigd door U123456 op 05-12-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rindertb schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:43:
[...]
€150? 5 transacties? Ik heb vanaf eind mei tot half november 2x per week bij AH betaald met OB via Google Pay. Beide limieten zijn daarbij ruim overschreden. Bij navraag na de eerste weigering kreeg ik te horen dat ze niet vooraf konden zeggen wanneer de fysieke pas vereist is.
Het is mij niet helemaal duidelijk of je denkt dat die limiet per merchant geldt, maar de teller wordt bij elke transactie met de pas waarbij je PIN ingeeft weer gereset. Sowieso kunnen er zeker in Corona-tijd andere spelregels gelden, die ook per klantengroep verschillend kunnen zijn.

In ieder geval houden de door mij gebruikte kaarten zich aardig aan deze regel.
U123456 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:57:
De nieuwe 2% cashback actie gaat om maximaal 5 euro in totaal per klant:
Dat is dus € 250 op de rekening storten en zorgen dat het voor eind januari opgemaakt is (als je verder geen automatische afschrijvingen e.d. hebt). Moet lukken en is toch weer € 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
@Anoniem: 567735 automatische afschrijvingen die op de kaart geladen worden tellen mee idd. Maar automatische incasso’s (die simpelweg van je rekening worden afgeschreven) niet. Die €250 is idd makkelijk te halen gezien de duur van de actie :) Indien men online aankopen doet ——> even de Mastercard of Maestro gebruiken. Dan schiet het aardig op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Glup schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:09:
[...]

Hoe Openbank dingen opschrijft is vaker niet dan wel correct. Ook is (was) het vaak bijzonder archaïsch en dat gaf het een komisch hoewel minder serieus tintje }:O Wat mij betreft mogen we best naar Engels. Scheelt aanzienlijk in de kosten en helpdesk vanwege rare vertalingen.
Een Engels optie zou ik ook prima vinden inderdaad. Maar niet ten koste van de Nederlandse taal optie. Ik merk in mijn omgeving toch nog vaak dat zelfs mijn generatie belangrijke apps in het Nederlands wil kunnen gebruiken 🤷🏼‍♂️ Raar is dat natuurlijk niet, gezien het onze officiële taal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Ik heb niet het luxe probleem van risico spreiden nodig te hebben -O- Maar ik vind het wel leuk om af en toe eens wat uit te proberen. Ik gebruik nu bankrekeningen bij 4 verschillende banken, maar niet allemaal even veel of vaak.
rimave schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:46:
Ik heb het nummer maar gewoon geblocked, maar dat is ook niet echt de oplossing.
Krijg je dan nog wel de SMS met bevestingscodes? Bijvoorbeeld als je de CVC van je credit card wil opvragen in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37
Mijn interesse is gestart nadat bunq free ermee gestopt is en toen ging er een wereld voor me open qua andere fintech banken. Ik heb echter niet de behoefte om ze allemaal te nemen, ook al is het vaak gratis. Door middel van informatie in de verschillende topics kan ik redelijk goed inschatten of een bank bij mij past of niet.

Tot nu toe heb ik ervaring met bunq, N26, Moneyou en sinds kort Revolut. Openbank vind ik interessant om te volgen en ik denk dat een goede Europese instant SEPA standaard weer een andere kijk op de banken geeft, omdat iDEAL dan veel minder belangrijk wordt.

Toch denk ik dat een rekening bij één van de grootbanken aanhouden op dit moment nog wel handig is. In mijn geval ING voor salaris en vaste lasten en de fintechs als betaalrekening, aangezien ik daarin makkelijk kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-05 19:26
U123456 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:57:
De nieuwe 2% cashback actie gaat om maximaal 5 euro in totaal per klant: https://www.openbank.nl/a...lpassen_Feestdagen_NL.pdf
Wel even aanmelden voor de actie.
Ik kan even niet vinden hoe ik mij als bestaande klant kan aanmelden voor deze actie. Op meer info klikken zoals gesuggereeerd door openbank resulteerd erin dat ik een extra rekening moet openen en daar heb ik nu ook geen behoefte aan. Wanneer iemand hier eea kan uitleggen dan wordt dat gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
glatuin schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:14:
Wanneer iemand hier eea kan uitleggen dan wordt dat gewaardeerd.
Aanmelding voor de actie is mij op deze manier gelukt:
- ga naar website www.openbank.nl en log in
- klik pas daarna op deze actielink: https://www.openbank.nl/a...oed-aankopen-betaalpassen
- klik op de button aanmelden voor de actie
- voer actiecode FEESTDAGEN20 in
- bevestig met SMS code
- je ontvangt per e-mail een bevestiging van je aanmelding

Vervolgens 250 euro met je betaalpas(sen) uitgeven voor 31-1-2021 om in februari 2021 5 euro te ontvangen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
glatuin schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:14:
[...]

Ik kan even niet vinden hoe ik mij als bestaande klant kan aanmelden voor deze actie. Op meer info klikken zoals gesuggereeerd door openbank resulteerd erin dat ik een extra rekening moet openen en daar heb ik nu ook geen behoefte aan. Wanneer iemand hier eea kan uitleggen dan wordt dat gewaardeerd.
En nog makkelijker om aan te melden: in de OB app links boven in menu ‘acties en kortingen ‘ aanklikken en dan deze actie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:36
Datisraar schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:11:
[...]

En nog makkelijker om aan te melden: in de OB app links boven in menu ‘acties en kortingen ‘ aanklikken en dan deze actie.
Daar werkt hij op dit moment niet, het moet via de website.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
U123456 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:34:
[...]
Aanmelding voor de actie is mij op deze manier gelukt:
- ga naar website www.openbank.nl en log in
- klik pas daarna op deze actielink: https://www.openbank.nl/a...oed-aankopen-betaalpassen
- klik op de button aanmelden voor de actie
- voer actiecode FEESTDAGEN20 in
- bevestig met SMS code
- je ontvangt per e-mail een bevestiging van je aanmelding

Vervolgens 250 euro met je betaalpas(sen) uitgeven voor 31-1-2021 om in februari 2021 5 euro te ontvangen .
Gelukt! Thanks. Maar het was in mijn geval iet anders. Mijn Adguard home icm anti tracker extensie was de hoofdoorzaak. Vreemd genoeg eender niet gehad bij andere acties van Openbank maar nu ging het dus mis. Via VPN en ander browser zonder extensies is het mij gelukt.

Wat is het toch met al die bedrijven die al die info van je moeten hebben. Ach ja nu de gewone browser weer gestart met extenies en adguard home. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JohanNL schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:33:
[...]

Daar werkt hij op dit moment niet, het moet via de website.
Oh, dat is raar. Bij werkte de aanmelding voor deze actie via de app vrij makkelijk. Hoefde niet via de site bij mij. Nu, ja, als het maar lukt uiteindelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 20:50
Ik kon me ook gewoon via de app aanmelden (iOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Fidesnl schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:31:
Ik kon me ook gewoon via de app aanmelden (iOS).
Bij mij bij Android zie ik de actie staan, maar geen knop of iets waar ik me kan aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 20:50
Bij mij was de knop ook niet zichtbaar, maar als je op de plek klikt waar bij de andere acties de “klik hier” knop zit dan reageert de app daar wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Fidesnl schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:51:
Bij mij was de knop ook niet zichtbaar, maar als je op de plek klikt waar bij de andere acties de “klik hier” knop zit dan reageert de app daar wel op.
Bedankt voor de tip, maar helaas werkt het niet bij mij op Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Nuevocasa Bij mijn Android toestel ook niet, maar via de website dus wel. Bedankt @U123456 voor de handige links!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Nuevocasa schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:39:
[...]

Bij mij bij Android zie ik de actie staan, maar geen knop of iets waar ik me kan aanmelden.
De knop was een wit vlak bij mij in de app. Werkte echter gewoon om aan te melden.

Edit: ik heb me 2 december aangemeld via een iOS apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door balken07 op 06-12-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JeroenE schreef op zondag 6 december 2020 @ 21:51:
@Nuevocasa Bij mijn Android toestel ook niet, maar via de website dus wel. Bedankt @U123456 voor de handige links!
Ok, bedankt voor je reactie. Gedoe, moet ik m'n paspoort weer hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Nuevocasa Nog een paar keer en ik ken die uit mijn hoofd. De eerste 3 weet ik al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nuevocasa schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:15:
[...]

Ok, bedankt voor je reactie. Gedoe, moet ik m'n paspoort weer hebben :+
Password manager ?
Or
Trust this computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:18:
@Nuevocasa Nog een paar keer en ik ken die uit mijn hoofd. De eerste 3 weet ik al :+
Als je documentnummer bedoeld: ja haha door OB ken ik die inmiddels ook uit mijn hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Get!em schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:27:
[...]

Password manager ?
Or
Trust this computer?
Die heb ik wel, maar gebruik ik niet voor OB. Gebruik alleen maar de app en is het normaal niet nodig. Maar misschien wel handig om die er ook in te zetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 11:06
Al meer dan een week probeer ik te beginnen met robo-beleggen, die €100 bonus spreekt mij wel aan.
Maar het aanvragen loopt aldoor vast tijdens de procedure gek genoeg, zowel op de site als in de app op de iPad en de iPhone.
Twee telefoontjes later is er nog geen oplossing maar ik verwacht vandaag een terugkoppeling.

Iets anders, hoe schakel ik de melding van iedere transactie met de pinpas op mijn telefoon en Garmin weer aan? Eigenlijk best een handige feature die ik nog mis bij de ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Pindasaus Op de omgekeerde manier zoals je het hebt uitgezet? Ik heb het zelf niet gedaan, maar schijnt hier te zitten: Glup in "Openbank.NL"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Klopt, dus dat ook maar gedaan. Ging vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor degene die nog zocht naar tarief info over beleggen bij OpenBank

https://www.openbank.nl/a...ertarieven_beknopt_NL.pdf

https://www.openbank.nl/a...rtarieven_compleet_NL.pdf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

kwon schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Bij mij duurde het wel ongeveer zo lang. Hij wordt opgestuurd uit Spanje.
Het is zover!

Eindelijk Apple pay geactiveerd (omdat SNS dit niet heeft...) via openbank...

Eerst verkeerd adres (welk kaart maar geheime code nooit ontvangen..)
Heeft 2 maanden mogen duren voordat dit herstelt en opgelost was.
Toen opeens adhoc mijn inlog code niet meer correct (weet zeker dat ik hem goed had... :o )

En nu pas geactiveerd, meteen geld overgemaakt en dit zal voornamelijk mijn adhoc boodschapjes pas worden...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Activeer meteen de cashback actie ;)

Trouwens, altijd leuk om te zien dat sommige pinterminals meteen omschakelen naar Spaans als je met je pas of apple pay betaald.
Ben benieuwd of dat nog aan te passen is naar default engels of nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chm123
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Extra informatie betreft rekeningen en passen bij Openbank:
  • Maximaal 5 rekeningen per persoon
  • Maximaal 3 betaalpassen (Maestro en/of Mastercard)
  • Maximaal 1 eCommerce card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
@Get!em De betaalterminals zijn bij mij gewoon in het Nederlands?? :? Maf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bij mij ook in het Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het is ook niet bij alle, maar bij sommige. Vooral grappig om te zien als het zo'n gedeelde handset pinautomaat is, die je na je bevestiging teruggeeft aan de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Naar mijn zeggen verschilt het heel erg welke taal er op het display komt. Bij de AH to go vaak de taal van de pas bijvoorbeeld. In de tijd dat je alleen Apple Pay in Nederland kon krijgen met een Italiaanse pas kreeg ik altijd een Italiaanse text op de terminal en in de tijd dat ik OB testte vaak Spaans

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
rimave schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:55:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb de instellingen dus aangepast naar een limiet van duizend euro. Alleen nu krijg ik dus ook geen smsje meer als ik een betaling doe met de cc. Dat was minder dan duizend euro. Dus daarop de instellingen weer teruggezet op wat het was. Betaling met cc weer gedaan. Nog steeds geen smsje.

Ok, ik gaf aan geen smsjes voor kleine maestro betalingen meer te willen, maar dit is wel erg rigoureus. Zo kan ik online niet meer met de cc betalen. En vreemd dat het ook niet meer werkt als ik de instellingen herstel. Ik heb maar even contact gezocht met Openbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Get!em schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 07:51:
[...]

Die code/handtekening komt een week na activatie per post.
Meeste acties gaan trouwens per controle sms als je dat hebt ingesteld.
Dank! Heb inmiddels ook een sms gekregen dat deze handtekening eraan komt.

Andere vraag: geld overmaken van Rabobank naar Openbank gaat vrij rap, maar andersom niet, zo lijkt. Ik heb twee testoverboekingen van een cent gedaan (gisteravond en vanmorgen), maar die zijn beiden nog niet aangekomen. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
@dannyvdb1997 Openbank -> ASN Bank is bij mij altijd minimaal de volgende werkdag, nooit dezelfde. Andersom is het vaak wel nog dezelfde werkdag, uiterlijk de volgende.

Ik meen onlangs ergens gelezen te hebben dat Openbank voor snellere / instant-betalingen een bedrag rekent. Misschien houden ze het geld dus bewust langer vast dan nodig.

Edit: de link naar de betaalde 'service' instant transfers, op de Spaanse website: https://www.openbank.es/en/instant-transfers

[ Voor 15% gewijzigd door kwon op 09-12-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
kwon schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:59:
@dannyvdb1997 Openbank -> ASN Bank is bij mij altijd minimaal de volgende werkdag, nooit dezelfde. Andersom is het vaak wel nog dezelfde werkdag, uiterlijk de volgende.

Ik meen onlangs ergens gelezen te hebben dat Openbank voor snellere / instant-betalingen een bedrag rekent. Misschien houden ze het geld dus bewust langer vast dan nodig.

Edit: de link naar de betaalde 'service' instant transfers, op de Spaanse website: https://www.openbank.es/en/instant-transfers
Dan moet ik dus nog even geduld hebben :). Wil alles eerst even testen voordat ik een serieus bedrag over ga maken naar Openbank. Wil gebruik maken van de 2 procent rente over de eerste 5000 euro, maar wil dan wel weten of het overboeken en dergelijke 'gewoon' werkt. Iets met gemoedsrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rindertb
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 07:13
kwon schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:59:
...
Dat gaat over domestic transfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
@dannyvdb1997 Mijn ervaring is dat van OB naar ING of Knab altijd de volgende werkdag is. Een opdracht die ik in het weekend geef, staat pas dinsdag op mn Nederlandse rekeningen.

Maak je verder geen zorgen over of het werkt. Zelf nog geen problemen ervaren :) Ik laat mijn salaris er storten. Ontvang ik op dezelfde datum.

[ Voor 60% gewijzigd door balken07 op 09-12-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
dannyvdb1997 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:56:
[...]

Dank! Heb inmiddels ook een sms gekregen dat deze handtekening eraan komt.

Andere vraag: geld overmaken van Rabobank naar Openbank gaat vrij rap, maar andersom niet, zo lijkt. Ik heb twee testoverboekingen van een cent gedaan (gisteravond en vanmorgen), maar die zijn beiden nog niet aangekomen. Wat is jullie ervaring hiermee?
Bij mij door de weeks van Bunq naar Openbank binnen een paar uur binnen bij OB, vooral als dit in de ochtend wordt overgeboekt. Van OB mits door de weeks vroeg overgeboekt, naar Bunq iets langer maar altijd dezelfde werkdag. Tussen vrijdagmiddag en zondagavond zijn er geen overboeking verwerkingen. OB heeft nog geen Instant Payment met Nederlandse banken, ook niet met ABN amro en bunq die zelf Europese Instant Payment ondersteunen. Overigens ben ik wel tevreden met OB. Gebruik het als boodschappen rekening.

[ Voor 19% gewijzigd door Datisraar op 09-12-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Datisraar schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:05:
[...]

Bij mij door de weeks van Bunq naar Openbank binnen een paar uur binnen bij OB, vooral als dit in de ochtend wordt overgeboekt. Van OB mits door de weeks vroeg overgeboekt, naar Bunq iets langer maar altijd dezelfde werkdag. Tussen vrijdagmiddag en zondagavond zijn er geen overboeking verwerkingen. OB heeft nog geen Instant Payment met Nederlandse banken, ook niet met ABN amro en bunq die zelf Europese Instant Payment ondersteunen. Overigens ben ik wel tevreden met OB. Gebruik het als boodschappen rekening.
Helder, van Rabo naar OB heb ik tot nu toe hetzelfde ervaren. Van OB naar Rabo is mijn geld van gisteravond nu nog niet binnen. Even afwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Verschil zit hem in de implementatie van Instant Payments Sepa en de controles onderweg van de transfer
https://www.europeanpayme...a-instant-credit-transfer

https://www.europeanpayme...sct_inst.pdf?v=1605223811

De tijd van transactie is nu gewoon traditioneel zoals dat eerder in NL ook werkte tussen twee banken zonder Instant. Tot voor kort bijv Triodos ook nog. Die is pas afgelopen maand volledig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
Ik heb me suf gegoogled, maar kom er niet uit. Wellicht zitten hier ervaringsdeskundigen die raad weten?

Na een reset van m'n Garmin probeer ik opnieuw Garmin Pay te activeren (werkt voor de reset prima), maar ik krijg de maestro kaart niet meer gekoppeld. Ik krijg de melding "kaartcontrole (autorisatie) mislukt".

Ik vul m'n volledige naam in zoals op de pas(heb ook alleen achternaam geprobeerd), laat cvc leeg (want maesto), en heb verschillende formats postcode geprobeerd (met/zonder spatie). Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 6% gewijzigd door MIchiel_C op 09-12-2020 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:33
MIchiel_C schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:44:
Ik vul m'n volledige naam in zoals op de pas(heb ook alleen achternaam geprobeerd), laat cvc leeg (want maesto), en heb verschillende formats postcode geprobeerd (met/zonder spatie). Wat zie ik over het hoofd?
Als ik me goed herinner moet je wel een CVC invullen en die kun je in de app of via de website inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffi_lover
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-11-2023
Iemand een idee of de cashback actie ook geldt voor online aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
saffi_lover schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:14:
Iemand een idee of de cashback actie ook geldt voor online aankopen?
Ja, zoals ik het begreep is het criterium dat de uitgaven gedaan moeten zijn met een van de betaalpassen. Dat kan dus ook online :)

• MIchiel_C
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 23:53
peptalk schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:50:
[...]

Als ik me goed herinner moet je wel een CVC invullen en die kun je in de app of via de website inzien.
Dank, gelukt! Op een hulppagina van Garmin staat dat je dat veld leeg moet laten, dat klopt dus niet :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyvdb1997
Datisraar schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:05:
[...]

Geld staat op m’n rekening van de Rabo. Duurt dus een dagje.

EDIT: Meteen weer geld voor de spaarrekening van Openbank overgeboekt. Kreeg via de Rabo-app de melding dat het geld vandaag voor 14.00 uur op de rekening staat.

[ Voor 10% gewijzigd door dannyvdb1997 op 10-12-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05 22:15
Even mijn ervaring met Openbank in het buitenland delen:

Ik ben sinds 2 december op Aruba en de betalingen met mijn Maestro kaart verliepen prima. Wel viel me op dat de inhoudingen nog langzamer worden verwerkt dan ik al gewend was. Eergisteren zijn inhoudingen vanaf 3 december verwerkt.

Maar tot mijn verbazing zijn de inhoudingen voor in totaal €477,68 aan betalingen na verwerking gewoon in de lijst van inhoudingen blijven staan. Hierdoor werd mijn beschikbare saldo negatief. En worden mijn betalingen geweigerd vanwege onvoldoende saldo.

Gisteren gemaild en een standaard antwoord gekregen dat het klopt dat verwerking een aantal dagen kan duren. Blijkbaar hebben ze de e-mail niet goed gelezen.

Sindsdien wordt er niet gereageerd op mijn e-mails. Je snapt dat ik nogal geïrriteerd ben.

Ik heb inmiddels weliswaar extra geld van mijn Openbank spaarrekening naar mijn Openbank betaalrekening overgemaakt. Gelukkig gaat dat onmiddellijk, maar dit is zo fout!

In de tussentijd blijven de Openbank reclame e-mails me om de oren vliegen!

[ Voor 3% gewijzigd door ivanwmc op 10-12-2020 17:23 ]

• glatuin
Ze zijn lekker bezig bij openbank. Nu ook zelf beleggen mogelijk. https://www.openbank.nl/zelf-beleggen
Ik heb zo'n vermoeden dat ze wederom niet heel erg concurerend zijn qua kosten mbv De Giro.

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Met direct een actie.
Als je spaargeld hebt en je denkt erover om dit te gaan beleggen dan kunnen wij je verder helpen. Met Openbank is het heel simpel om de beurswereld in te stappen. Waar je ook bent: via onze website of in onze app. En nu kun je ook nog eens tot € 30 aan aankoopcommissies terugkrijgen voor je eerste 3 opdrachten voor de aankoop van binnen- en buitenlandse aandelen en ETF’s (indexfondsen) in de periode van 10 december 2020 tot en met 12 april 2021.
Hoe doe je mee aan de actie?

Icono 1

Meld je aan voor de actie met de code BROKEROPEN uiterlijk op 12 maart 2021.

Icono 1

Open een effectenrekening en koop binnen- en buitenlandse aandelen en ETF’s (indexfondsen) in de periode van 10 december tot en met 12 april 2021.
In mei 2021 betalen we de aankoopcommissies van je eerste 3 opdrachten die je doet terug.
Tarieven voor zelf beleggen staan in mijn post hiervoor in 2 pdfs.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 10-12-2020 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
glatuin schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:39:
Ze zijn lekker bezig bij openbank. Nu ook zelf beleggen mogelijk. https://www.openbank.nl/zelf-beleggen
Ik heb zo'n vermoeden dat ze wederom niet heel erg concurerend zijn qua kosten mbv De Giro.
Kreeg een mail van ze dat ze een actie hadden waarbij je €30 transactiekosten terug kunt krijgen.

Ja leuk, maar wat een prijzen vragen ze zeg 8)7
0,2% met minimaal €10 transactiekosten voor Nederlandse aandelen en zelfs €30(!) voor alle aandelen buiten Nederland.
Daarbovenop dan nog een bewaarloon van 0,16% op jaarbasis geloof ik ( met een minimum bedrag per positie, maar hier zijn ze weer lekker onduidelijk over )

Ik dacht even, is dit een grap? nee dit is serieus :+
Echt kansloos wat mij betreft want zelfs Binck is goedkoper, waarbij je een veel beter en uitgebreider platform hebt, deskundige klantenservice en geen Spaanse teksten die zijn vertaald naar het Nederlands.
Daarnaast zijn er ook al spelers die ongeveer hetzelfde aanbieden als wat Openbank aanbied, maar dan zonder transactiekosten en geen bewaarloon e.d.

Maarja, iemand moet toch die gratis rekening gaan betalen, net als al die cadeau's die ze weggeven.
Dat was geloof ik ook het idee van Openbank; een gratis betaalrekening, maar wil je extra's of andere bankproducten, dan moet je daar wel voor betalen.

In vino veritas, in aqua sanitas

• glatuin
JohanNL schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:54:
[...]

Kreeg een mail van ze dat ze een actie hadden waarbij je €30 transactiekosten terug kunt krijgen.

Ja leuk, maar wat een prijzen vragen ze zeg 8)7
0,2% met minimaal €10 transactiekosten voor Nederlandse aandelen en zelfs €30(!) voor alle aandelen buiten Nederland.
Daarbovenop dan nog een bewaarloon van 0,16% op jaarbasis geloof ik ( met een minimum bedrag per positie, maar hier zijn ze weer lekker onduidelijk over )

Ik dacht even, is dit een grap? nee dit is serieus :+
Echt kansloos wat mij betreft want zelfs Binck is goedkoper, waarbij je een veel beter en uitgebreider platform hebt, deskundige klantenservice en geen Spaanse teksten die zijn vertaald naar het Nederlands.
Daarnaast zijn er ook al spelers die ongeveer hetzelfde aanbieden als wat Openbank aanbied, maar dan zonder transactiekosten en geen bewaarloon o.i.d.

Maarja, iemand moet toch die gratis rekening gaan betalen, net als al die cadeau's die ze weggeven.
Dat was geloof ik ook het idee van Openbank; een gratis betaalrekening, maar wil je extra's of andere bankproducten, dan moet je daar wel voor betalen.
Ik weet niet beter dan dat De Giro de goedkoopste is en mijn eigen ABN Bank een stuk duurder. Maar volgens mij nog steeds goedkoper dan Openbank. Ik ben van plan tzt een deel van beleggingen ook bij Mexem onder te brengen (volgens mij de voordeligste na De Giro).

Valt een beetje tegen zo. Maar goed ik wacht nu al uren op antwoord van de chat bij Vivid die gaan in mijn ogen in derichting van de andere Fintechs qua support niveau. Openbank is op dat vlak nog steeds de beste.

• balken07
ivanwmc schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:22:
Even mijn ervaring met Openbank in het buitenland delen:

Ik ben sinds 2 december op Aruba en de betalingen met mijn Maestro kaart verliepen prima. Wel viel me op dat de inhoudingen nog langzamer worden verwerkt dan ik al gewend was. Eergisteren zijn inhoudingen vanaf 3 december verwerkt.

Maar tot mijn verbazing zijn de inhoudingen voor in totaal €477,68 aan betalingen na verwerking gewoon in de lijst van inhoudingen blijven staan. Hierdoor werd mijn beschikbare saldo negatief. En worden mijn betalingen geweigerd vanwege onvoldoende saldo.

Gisteren gemaild en een standaard antwoord gekregen dat het klopt dat verwerking een aantal dagen kan duren. Blijkbaar hebben ze de e-mail niet goed gelezen.

Sindsdien wordt er niet gereageerd op mijn e-mails. Je snapt dat ik nogal geïrriteerd ben.

Ik heb inmiddels weliswaar extra geld van mijn Openbank spaarrekening naar mijn Openbank betaalrekening overgemaakt. Gelukkig gaat dat onmiddellijk, maar dit is zo fout!

In de tussentijd blijven de Openbank reclame e-mails me om de oren vliegen!
Om met je laatste zin te beginnen: je kunt je per reply op de e-mail afmelden voor de spam die ze uitsturen. Heb ik in de lente gedaan en werkt nog ook :)

Verder is je ervaring niet fijn om te lezen :X Ik begrijp niet hoe de inhoudingen je beschikbare saldo negatief kunnen maken. Na verwerking (duurt idd paar dagen) is het saldo weer gelijkgetrokken met beschikbaar saldo bij mij (als ik geen nieuwe uitgaven heb gedaan). Tot het verwerkt is, is het bedrag achter ‘saldo’ het bedrag wat mijn beschikbare saldo was vóór de gedane uitgaven. Was je reeds bekend met het systeem van saldo en beschikbaar saldo bij Openbank, bij het doen van die uitgaven? De enige verklaring die ik voor je negatieve beschikbare saldo heb, is dat je uitging van saldo als beschikbaar saldo (terwijl de betalingen nog niet verwerkt waren). Op die manier kom je in de rode bedragen.

Wil het absoluut niet voor je invullen hoor, maar ik probeer dit voor mezelf te begrijpen. Bedankt voor het delen van je ervaring! 👍🏻

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-05 22:15
balken07 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:32:
[...]

Om met je laatste zin te beginnen: je kunt je per reply op de e-mail afmelden voor de spam die ze uitsturen. Heb ik in de lente gedaan en werkt nog ook :)

Verder is je ervaring niet fijn om te lezen :X Ik begrijp niet hoe de inhoudingen je beschikbare saldo negatief kunnen maken. Na verwerking (duurt idd paar dagen) is het saldo weer gelijkgetrokken met beschikbaar saldo bij mij (als ik geen nieuwe uitgaven heb gedaan). Tot het verwerkt is, is het bedrag achter ‘saldo’ het bedrag wat mijn beschikbare saldo was vóór de gedane uitgaven. Was je reeds bekend met het systeem van saldo en beschikbaar saldo bij Openbank, bij het doen van die uitgaven? De enige verklaring die ik voor je negatieve beschikbare saldo heb, is dat je uitging van saldo als beschikbaar saldo (terwijl de betalingen nog niet verwerkt waren). Op die manier kom je in de rode bedragen.

Wil het absoluut niet voor je invullen hoor, maar ik probeer dit voor mezelf te begrijpen. Bedankt voor het delen van je ervaring! 👍🏻
Ik gebruik Openbank al sinds mei. Dus ik weet hoe het werkt. Uitgaven worden eerst gereserveerd en verschijnen onder het kopje 'inhoudingen'. Dan is het beschikbare saldo je saldo min je inhoudingen. Zodra de uitgaven onder inhoudingen zijn verwerkt, komen ze onder het kopje 'transacties' te staan en verdwijnen ze uit het lijstje 'inhoudingen'. Dan is het beschikbare saldo weer gelijk aan het saldo.

Nu zijn de uitgaven weliswaar onder 'inhoudingen' verwerkt en staan nu onder 'transacties'. Dan zou dus het beschikbare saldo gelijk moeten zijn aan het saldo. Maar dezelfde uitgaven zijn ook nog steeds onder 'inhoudingen' blijven staan waardoor de uitgaven dus dubbel worden verrekend.

Doordat ik mezelf steeds een beperkt budget geef, was mijn beschikbaar saldo onverwacht negatief geworden. Dit heb ik weliswaar aangevuld. Maar het kan toch niet waar zijn dat Openbank dagenlang dezelfde uitgaven zowel onder 'inhoudingen' als onder 'transacties' laat staan?
Pagina: 1 ... 23 ... 88 Laatste