Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• balken07
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17-01 21:18
@ivanwmc Nu zijn de uitgaven weliswaar onder 'inhoudingen' verwerkt en staan nu onder 'transacties'. Dan zou dus het beschikbare saldo gelijk moeten zijn aan het saldo. Maar dezelfde uitgaven zijn ook nog steeds onder 'inhoudingen' blijven staan waardoor de uitgaven dus dubbel worden verrekend.

Dat is idd heel vreemd. Ik neem aan dat uiteindelijk de transactie onder ‘inhoudingen’ wel gaat verdwijnen toch? Anders zou je dubbel betalen zo lijkt. Wat ik wel weet, is dat betalingen buiten het Euro gebied over het algemeen langer duren om echt volledig verwerkt te zijn. Ik zou het nog even aankijken. Blijft wel een kwestie waarvoor de vinger aan de pols gehouden moet worden lijkt me.

Aangezien ik zelf ook van plan ben OB in het buitenland te gaan gebruiken, ben ik zeer benieuwd naar een eventueel (alsnog) correct beantwoord antwoord op jouw vraag :) (door OB) Mooi dat jij door je reis ‘alvast’ ervaring kunt opdoen met OB betalingen in buitenlandse valuta. Dit geeft toch wel een nieuw inzicht. Nogmaals bedankt voor het delen.

[Voor 31% gewijzigd door balken07 op 10-12-2020 22:02]

• Jesse89
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-01 01:07
Ik heb me gisteren aangemeld maar ik krijg er tot nu toe nog niet echt een veilig gevoel bij;
  • Inloggen met paspoort nummer. Al vaker genoemd, maar ik vraag me echt af waarom. Er zijn genoeg alternatieven
  • Mijn paspoort foto werd in eerste instantie niet goedgekeurd, hiervoor moest ik bellen naar een Nederlands 070 nummer. Hier moest ik mijn paspoort nummer doorgeven waarna ik doorgezet werd naar een "computer" en hier moest ik mijn pincode (van de site) invoeren. Nu heb ik de checks gedaan op het mailtje (SPF) en het telefoonnummer gecontroleerd. Maar als dit de normale gang van zaken is en klanten wennen hier aan, lijkt mij dit fraude gevoelig? Als een scammer een mailtje maakt met als afzender 0penbank.com, openbank.net e.d. waarin een ander nummer wordt vermeld zijn genoeg die erin trappen. Passport nummer vragen en pincode in laten toetsen en de scammer kan inloggen op iemand z'n account
  • Omdat ik mijn kopie opnieuw moest versturen ging dit niet meer over een beveiligde HTTPS pagina, maar moest het dit maal per e-mail.

• Flappiewappie
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10:34

Flappiewappie

Hier nog meer

Jesse89 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:17:
Ik heb me gisteren aangemeld maar ik krijg er tot nu toe nog niet echt een veilig gevoel bij;
  • Inloggen met paspoort nummer. Al vaker genoemd, maar ik vraag me echt af waarom. Er zijn genoeg alternatieven
  • Mijn paspoort foto werd in eerste instantie niet goedgekeurd, hiervoor moest ik bellen naar een Nederlands 070 nummer. Hier moest ik mijn paspoort nummer doorgeven waarna ik doorgezet werd naar een "computer" en hier moest ik mijn pincode (van de site) invoeren. Nu heb ik de checks gedaan op het mailtje (SPF) en het telefoonnummer gecontroleerd. Maar als dit de normale gang van zaken is en klanten wennen hier aan, lijkt mij dit fraude gevoelig? Als een scammer een mailtje maakt met als afzender 0penbank.com, openbank.net e.d. waarin een ander nummer wordt vermeld zijn genoeg die erin trappen. Passport nummer vragen en pincode in laten toetsen en de scammer kan inloggen op iemand z'n account
  • Omdat ik mijn kopie opnieuw moest versturen ging dit niet meer over een beveiligde HTTPS pagina, maar moest het dit maal per e-mail.
Dat onderstaande zou ik nooit doen en lijkt me ook niet normaal.

Voor de rest voelt het inderdaad allemaal beetje houtjetouwtje maar nou niet echt onveilig ofzo....

Hier staat wat

• Jesse89
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-01 01:07
Flappiewappie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:20:
[...]

Dat onderstaande zou ik nooit doen en lijkt me ook niet normaal.

Voor de rest voelt het inderdaad allemaal beetje houtjetouwtje maar nou niet echt onveilig ofzo....
Klopt, maar ik zat ook aan de telefoon en bedacht me later pas dat het misschien niet de meest veilige manier is van je paspoort versturen...

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-01 00:21
balken07 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:44:
@ivanwmc Nu zijn de uitgaven weliswaar onder 'inhoudingen' verwerkt en staan nu onder 'transacties'. Dan zou dus het beschikbare saldo gelijk moeten zijn aan het saldo. Maar dezelfde uitgaven zijn ook nog steeds onder 'inhoudingen' blijven staan waardoor de uitgaven dus dubbel worden verrekend.

Dat is idd heel vreemd. Ik neem aan dat uiteindelijk de transactie onder ‘inhoudingen’ wel gaat verdwijnen toch? Anders zou je dubbel betalen zo lijkt. Wat ik wel weet, is dat betalingen buiten het Euro gebied over het algemeen langer duren om echt volledig verwerkt te zijn. Ik zou het nog even aankijken. Blijft wel een kwestie waarvoor de vinger aan de pols gehouden moet worden lijkt me.

Aangezien ik zelf ook van plan ben OB in het buitenland te gaan gebruiken, ben ik zeer benieuwd naar een eventueel (alsnog) correct beantwoord antwoord op jouw vraag :) (door OB) Mooi dat jij door je reis ‘alvast’ ervaring kunt opdoen met OB betalingen in buitenlandse valuta. Dit geeft toch wel een nieuw inzicht. Nogmaals bedankt voor het delen.
Mijn frustratie stijgt met het uur. Inmiddels op 9-12 de eerste e-mail gestuurd. Standaard antwoord gekregen dat het verwerken van inhoudingen een aantal dagen kan duren. Dan heeft degene niet goed gelezen, want dat is het probleem niet. Na verwerking blijven de inhoudingen staan. Dat is het probleem.

10-12 heb ik 4 e-mails gestuurd zonder enige reactie tot nu toe. Vanmiddag (voor mij vanmorgen) heb ik weer een e-mail gestuurd en daarna contact opgenomen via whatsapp. Mijn whatsapp monoloog aan Openbank begon nu bijna 2 uur geleden. Ik zie steeds de notificatie dat ze online zijn, maar nog steeds geen reactie!

Er zijn vandaag wat inhoudingen bij de verwerkte transacties gevoegd. Daarmee staat de teller op € 495,29. En dat is dus dubbel afgetrokken van mijn saldo. Bizar!

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 12:51
ivanwmc schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:16:
[...]

Mijn frustratie stijgt met het uur. Inmiddels op 9-12 de eerste e-mail gestuurd. Standaard antwoord gekregen dat het verwerken van inhoudingen een aantal dagen kan duren. Dan heeft degene niet goed gelezen, want dat is het probleem niet. Na verwerking blijven de inhoudingen staan. Dat is het probleem.

10-12 heb ik 4 e-mails gestuurd zonder enige reactie tot nu toe. Vanmiddag (voor mij vanmorgen) heb ik weer een e-mail gestuurd en daarna contact opgenomen via whatsapp. Mijn whatsapp monoloog aan Openbank begon nu bijna 2 uur geleden. Ik zie steeds de notificatie dat ze online zijn, maar nog steeds geen reactie!

Er zijn vandaag wat inhoudingen bij de verwerkte transacties gevoegd. Daarmee staat de teller op € 495,29. En dat is dus dubbel afgetrokken van mijn saldo. Bizar!
Misschien even bellen? Ik heb weliswaar nooit dit soort issues gehad, maar wel een ander issue en ik werd via de telefoon goed geholpen.

• balken07
ivanwmc schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:16:
[...]

Bizar hoor! Er zal vast een verklaring voor zijn, maar leuk is dit niet voor jou. Ik ben zeer benieuwd naar een inhoudelijk antwoord van Openbank. Keep us posted :*)

Deze praktijk tot dusver is nogal een aanslag op iemands koopkracht tijdens een vakantie. Heel irritant! Zijn die verwerkte inhoudingen ook wederom bij inhoudingen blijven staan?

[Voor 3% gewijzigd door balken07 op 11-12-2020 14:27]

• balken07
glatuin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:22:
[...]

Misschien even bellen? Ik heb weliswaar nooit dit soort issues gehad, maar wel een ander issue en ik werd via de telefoon goed geholpen.
Voor zover ik begreep is @ivanwmc nog op vakantie. Beetje duur om te bellen ;)

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 12:38
balken07 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:28:
[...]

Voor zover ik begreep is @ivanwmc nog op vakantie. Beetje duur om te bellen ;)
Mijn ervaring is wel dat je telefonisch snel en goed geholpen wordt bij OB.

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Gewoon met WhatsApp bellen :) https://www.openbank.nl/contact

• balken07
Oh nemen ze dan op??? Dat zou top zijn

• balken07
Nuevocasa schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:30:
[...]

Mijn ervaring is wel dat je telefonisch snel en goed geholpen wordt bij OB.
Yep. Zelfde ervaring.

• Glup
  • Niet online
balken07 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:32:
[...]

Oh nemen ze dan op??? Dat zou top zijn
Nooit geprobeerd maar er staat een telefoonsymbooltje bij het nummer.

Persoonlijk wordt ik overigens niet blij van dat WhatsApp gepush want Facebook en zou liever Telegram zien.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

MIchiel_C schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:57:
[...]

Dank, gelukt! Op een hulppagina van Garmin staat dat je dat veld leeg moet laten, dat klopt dus niet :F
even een vraagje, ik probeer hetzelfde voor elkaar te krijgen. (Garmin Pay via een Open Bank account).

Ik heb de rekening geopend, zojuist bevesting dat alles OK is, ik kan inloggen en mijn pas info bekijken (dus ook de CVV).

Als ik alles invul (van de maestro debet card) krijg ik echter de melding dat de authorisatie is mislukt. Komt dit om dat de kaart nog niet in huis is en nog "geactiveerd" moet worden? of geld die activatie enkel voor het gebruik van die fysieke kaart..? (bij de kaartinfo staat verder "Ssituatie: Geldig"

Qua naam, maak het nog uit of je hoofdletters, kleine letters, contract naam (inc 2e voornaam) of pasnaam (enkel 1e voornaam) gebruikt?

Of moet ik gewoon even geduld hebben :D

Garmin geeft overigens hier aan dat openbank via Mastercard zou moeten werken (Maestro wordt niet genoemd).

[Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 11-12-2020 16:59]

Strava

• ivanwmc
balken07 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:26:
[...]

Bizar hoor! Er zal vast een verklaring voor zijn, maar leuk is dit niet voor jou. Ik ben zeer benieuwd naar een inhoudelijk antwoord van Openbank. Keep us posted :*)

Deze praktijk tot dusver is nogal een aanslag op iemands koopkracht tijdens een vakantie. Heel irritant! Zijn die verwerkte inhoudingen ook wederom bij inhoudingen blijven staan?
Ook de laatste verwerkte inhoudingen staan nu in de transacties én in de inhoudingen!

• ivanwmc
Glup schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 14:35:
[...]

Nooit geprobeerd maar er staat een telefoonsymbooltje bij het nummer.

Persoonlijk wordt ik overigens niet blij van dat WhatsApp gepush want Facebook en zou liever Telegram zien.
Net geprobeerd te bellen naar het whatsapp nummer, maar het wordt niet opgenomen. Bellen, e-mail en whatsapp aanbieden als kanalen voor hulp, maar blijkbaar alleen telefonisch daadwerkelijk helpen!

[Voor 13% gewijzigd door ivanwmc op 11-12-2020 17:01]

• ivanwmc
Het is nu al 5 dagen, dat Openbank dezelfde buitenlandse betalingen onder zowel de inhoudingen als de transacties heeft staan en ik dus dubbel belast wordt. Ik probeer nu al 3 dagen tevergeefs dit opgelost te krijgen. Openbank reageert nauwelijks en wanneer ze wel reageren, gaan ze in de reactie niet inhoudelijk in op mijn vragen.

Vanuit Aruba bellen is te duur. En als Openbank naast bellen ook e-mail en whatsapp als kanalen aanbiedt voor klantenservice dan mag ik verwachten, dat ze me via die kanalen ook daadwerkelijk helpen. Om gek van te worden!

• glatuin
ivanwmc schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:14:

Vanuit Aruba bellen is te duur. En als Openbank naast bellen ook e-mail en whatsapp als kanalen aanbiedt voor klantenservice dan mag ik verwachten, dat ze me via die kanalen ook daadwerkelijk helpen. Om gek van te worden!
Via voip kost het haast niks. Je kunt evt ook via Skype naar 070 bellen. Volgens mij eerste maand gratis.

• Fidesnl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-01 17:12
@ivanwmc je hoeft niet drie keer op één dag je klaagzang hier te plaatsen. Als je buiten Europa reist weet je dat het betalingsverkeer af en toe gek doet en moet je hier op voorbereid zijn.

Ik heb zelf (ING, MasterCard, Visa, Rabobank en Citibank) in Zuid Amerika ook vaker gehad dat ik geen geld kan opnemen of maximaal €100 per dag met transactiekosten van €8. Je moet hier op voorbereid zijn en alternatieven achter de hand hebben.

En bellen vanuit Aruba naar Nederland kost maximaal €2/min, maar je kunt dit ook op tal van manieren verlagen naar €0,10/min. Ik stel voor dat je belt en dan een cocktail minder drinkt om niet over je dagelijkse budget heen te gaan.

[Voor 20% gewijzigd door Fidesnl op 12-12-2020 07:31]

• Glup
  • Niet online
@ivanwmc GrooVe IP

Correctie, deze gebruikte ik altijd voor VS/Canada. Lees net dat intl. calls in de planning staat. Er zijn vast goede andere te vinden :)

[Voor 52% gewijzigd door Glup op 12-12-2020 11:31. Reden: correctie]

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:11
Glup schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:46:
[...]

Het is ook raar daarom doen andere banken het eleganter. Afgezien van het feit dat SMS'jes niet veilig zijn en bewezen in het wild worden misbruikt.

Instellingen > Beveiligingsinstellingen > Beveiliging Instellen > [kies onderwerp] > [kies minimumbedrag voor SMS beveiliging]
Dit aanpassen heeft niet geholpen. Openbank gebeld, want ik kreeg ook ineens geen code meer per sms om een creditcard betaling te bevestigen. Ze gaven aan het aangepast te hebben en dat kon een paar uurtjes duren. Ik ben nu een paar dagen verder en ik krijg nog steeds smsjes bij iedere betaling. :(
Hoe moeilijk kan het zijn om dat schuifje gewoon op uit te zetten? En waarom kan het bij sommige klanten wel, maar bij mij niet?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• ivanwmc
Fidesnl schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 07:28:
@ivanwmc je hoeft niet drie keer op één dag je klaagzang hier te plaatsen. Als je buiten Europa reist weet je dat het betalingsverkeer af en toe gek doet en moet je hier op voorbereid zijn.

Ik heb zelf (ING, MasterCard, Visa, Rabobank en Citibank) in Zuid Amerika ook vaker gehad dat ik geen geld kan opnemen of maximaal €100 per dag met transactiekosten van €8. Je moet hier op voorbereid zijn en alternatieven achter de hand hebben.

En bellen vanuit Aruba naar Nederland kost maximaal €2/min, maar je kunt dit ook op tal van manieren verlagen naar €0,10/min. Ik stel voor dat je belt en dan een cocktail minder drinkt om niet over je dagelijkse budget heen te gaan.
Als je niet geïnteresseerd bent in mijn berichten, dan hoef je mijn 'klaagzang' natuurlijk niet te lezen. Normaal gesproken reis ik best vaak en, eerlijk gezegd, heb ik iets dergelijks nooit eerder meegemaakt. Wel dat het langer duurt om transacties te verwerken, vooral die in een weekeinde. Verder ben ik prima voorbereid op vreemde zaken in het betalingsverkeer en kom ik niets tekort. Aangezien Openbank op hun site e-mail zelfs als eerste kanaal noemt voor klantenservice, mag ik best verwachten dat ik word gebeld zoals zij zelf vermelden.

Tenslotte drink ik geen alcohol. Als jij genoegen zou nemen met het uitgeven van €500 maar belast worden voor €1.000 en geen reacties krijgen op je hulpvragen aan de klantenservice hierover, dan verschillen wij wezenlijk van karakter.

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

Prulleman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:58:
[...]

even een vraagje, ik probeer hetzelfde voor elkaar te krijgen. (Garmin Pay via een Open Bank account).

Ik heb de rekening geopend, zojuist bevesting dat alles OK is, ik kan inloggen en mijn pas info bekijken (dus ook de CVV).

Als ik alles invul (van de maestro debet card) krijg ik echter de melding dat de authorisatie is mislukt. Komt dit om dat de kaart nog niet in huis is en nog "geactiveerd" moet worden? of geld die activatie enkel voor het gebruik van die fysieke kaart..? (bij de kaartinfo staat verder "Ssituatie: Geldig"

Qua naam, maak het nog uit of je hoofdletters, kleine letters, contract naam (inc 2e voornaam) of pasnaam (enkel 1e voornaam) gebruikt?

Of moet ik gewoon even geduld hebben :D

Garmin geeft overigens hier aan dat openbank via Mastercard zou moeten werken (Maestro wordt niet genoemd).
ok, misschien moet ik geduld hebben, vandaag toevallig een SMSje dat mijn rekening is geactiveerd... (maar het lukt nog steeds niet om te koppelen aan Garmin)

kan iemand bevestigen dat het mogelijk is om een openbank meastro betaalpas te gebruiken voor garmin pay? de informatie die ik vind is nog steeds tegenstrijdig

Strava

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:09
Prulleman schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:07:
[...]

ok, misschien moet ik geduld hebben, vandaag toevallig een SMSje dat mijn rekening is geactiveerd... (maar het lukt nog steeds niet om te koppelen aan Garmin)

kan iemand bevestigen dat het mogelijk is om een openbank meastro betaalpas te gebruiken voor garmin pay? de informatie die ik vind is nog steeds tegenstrijdig
Jazeker werkt dat!

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

thanks! weet je ook of je de kaart al in bezit moet hebben (en geactiveerd)? voor je kan koppelen? dat is volgens mij de enige stap in het proces die de boel nog tegen kan houden.. (hoewel ze aangeven dat als je al wel digitaal aan de slag kan.)

Strava

• One-eye864
Prulleman schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:24:
[...]

thanks! weet je ook of je de kaart al in bezit moet hebben (en geactiveerd)? voor je kan koppelen? dat is volgens mij de enige stap in het proces die de boel nog tegen kan houden.. (hoewel ze aangeven dat als je al wel digitaal aan de slag kan.)
Ja dat moet idd wel. Toen mijn pas binnen was en geactiveerd (want je hebt de CVC nodig) dan is het simpel te activeren.

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

One-eye864 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:27:
[...]

Ja dat moet idd wel. Toen mijn pas binnen was en geactiveerd (want je hebt de CVC nodig) dan is het simpel te activeren.
die CVC heb ik al, die kan je online inzien (na een 2fa verificatie).

Op dit moment krijg ik in de garmin connect app een authorizatie error

Strava

• One-eye864
Prulleman schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:33:
[...]

die CVC heb ik al, die kan je online inzien (na een 2fa verificatie).

Op dit moment krijg ik in de garmin connect app een authorizatie error
Geduld is een schone zaak.... Je pas is nog niet geactiveerd dus kan je de pas niet koppelen...

• Prulleman
  • Nu online

Prulleman

a.k.a Nilz

@One-eye864 thanks :) ik ga ff koffie drinken :D

Strava

• ivanwmc
Vanmiddag ben ik op mijn verzoek door Openbank op mijn lokale Arubaanse mobiele nummer gebeld om me te kunnen identificeren met 2 cijfers van mijn inlogcode en 2 cijfers van de handtekeningcode. Daarna kon ze de 22 onterechte inhoudingen verwijderen.

Vervolgens ben ik met haar de discussie aangegaan over het argument van Openbank dat de inhoudingen door de winkels niet geannuleerd waren. Daardoor zouden de inhoudingen tot wel 20 dagen kunnen blijven staan. Daar heb ik tegenin gebracht dat een winkel bij pre-authorizations maar 2 keuzes heeft: cancel of capture (annuleren of definitief maken van de pre-authorizations). De winkels hebben duidelijk capture gekozen en de inhoudingen zijn toen omgezet in transacties.

Dat de winkels na de capture voor dezelfde betalingen ook nog eens cancel moeten kiezen, zodat Openbank de inhoudingen kan verwijderen, snijdt geen hout. Na overleg met haar supervisor, moest ze toegeven, dat, na capture van pre-authorizations, inhoudingen in transacties moeten worden omgezet en niet naast elkaar kunnen blijven bestaan tot de merchant een capture alsnog canceled.

Dit ging hier duidelijk niet goed en ze hoopt dat het in de toekomst correct verloopt.

• Nuevocasa
Zijn er hier meer mensen die het mee hebben gemaakt dat een overboeking lang duurde?
Vorige week woensdag rond de middag een bedrag rechtstreeks over gemaakt van Knab naar een Openbank spaarrekening. Normaal was het er uiterlijk de volgende dag.

• balken07
ivanwmc schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:47:
Vanmiddag ben ik op mijn verzoek door Openbank op mijn lokale Arubaanse mobiele nummer gebeld om me te kunnen identificeren met 2 cijfers van mijn inlogcode en 2 cijfers van de handtekeningcode. Daarna kon ze de 22 onterechte inhoudingen verwijderen.

Vervolgens ben ik met haar de discussie aangegaan over het argument van Openbank dat de inhoudingen door de winkels niet geannuleerd waren. Daardoor zouden de inhoudingen tot wel 20 dagen kunnen blijven staan. Daar heb ik tegenin gebracht dat een winkel bij pre-authorizations maar 2 keuzes heeft: cancel of capture (annuleren of definitief maken van de pre-authorizations). De winkels hebben duidelijk capture gekozen en de inhoudingen zijn toen omgezet in transacties.

Dat de winkels na de capture voor dezelfde betalingen ook nog eens cancel moeten kiezen, zodat Openbank de inhoudingen kan verwijderen, snijdt geen hout. Na overleg met haar supervisor, moest ze toegeven, dat, na capture van pre-authorizations, inhoudingen in transacties moeten worden omgezet en niet naast elkaar kunnen blijven bestaan tot de merchant een capture alsnog canceled.

Dit ging hier duidelijk niet goed en ze hoopt dat het in de toekomst correct verloopt.
Je hebt duidelijk verstand van zaken, maar ik vind het antwoord van Openbank niet bepaald geruststellend als ik eerlijk ben. Wie zegt dat dit bij transactie #23 wél goed gaat? :/

• ivanwmc
balken07 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:27:
[...]

Je hebt duidelijk verstand van zaken, maar ik vind het antwoord van Openbank niet bepaald geruststellend als ik eerlijk ben. Wie zegt dat dit bij transactie #23 wél goed gaat? :/
Google is mijn vriend. Het oorspronkelijke antwoord getuigt echter van zeer weinig verstand van zaken. Je zorgen zijn dan ook niet onredelijk. Ik moet toegeven dat bij het verwerken van betalingen in Nederland dit tot nu steeds goed ging. Waarom hetzelfde proces bij mijn buitenlandse betalingen opeens anders verloopt, is mij een raadsel. Ik hou het zorgvuldig in de gaten en meld hier hoe het in het vervolg verloopt...

• balken07
Gisteravond een e-mail ontvangen van het meldpunt IBAN-discriminatie:

Oasen heeft maatregelen genomen die het voor klanten met een buitenlandse IBAN mogelijk maken hun facturen te betalen door middel van een automatische incasso. Hiervan is ook melding gemaakt op de website van Oasen. Wilt u het nog eens proberen om uw IBAN te wijzigen?

Hiermee sluiten wij dit dossier af.

Zojuist het formulier verzonden. Missie geslaagd dus :) Al mijn incassanten zijn daarmee over naar Openbank. Chapeau voor de mensen achter dit meldpunt, heeft dus daadwerkelijk zin om een klacht te melden daar.

• glatuin
balken07 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:48:
Gisteravond een e-mail ontvangen van het meldpunt IBAN-discriminatie:

Oasen heeft maatregelen genomen die het voor klanten met een buitenlandse IBAN mogelijk maken hun facturen te betalen door middel van een automatische incasso. Hiervan is ook melding gemaakt op de website van Oasen. Wilt u het nog eens proberen om uw IBAN te wijzigen?

Hiermee sluiten wij dit dossier af.

Zojuist het formulier verzonden. Missie geslaagd dus :) Al mijn incassanten zijn daarmee over naar Openbank. Chapeau voor de mensen achter dit meldpunt, heeft dus daadwerkelijk zin om een klacht te melden daar.
Heel mooi!
Werkt dit ook voor NL Loterijen? Volgens mij is dit hun enige check om te zien of je wel in NL woont. Zover ik weet werken loterijen niet met buitenlandse IBAN en debet/credit cards

• Nuevocasa
glatuin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:22:
[...]

Heel mooi!
Werkt dit ook voor NL Loterijen? Volgens mij is dit hun enige check om te zien of je wel in NL woont. Zover ik weet werken loterijen niet met buitenlandse IBAN en debet/credit cards
Als dat zo is, zullen ze iets anders moeten verzinnen. Los van de NLse versie van instant payment is een betaling aan een Spaanse, Nederlandse of Duitse IBAN allemaal gelijk aan elkaar qua regelgeving ed. Alles binnen SEPA is feitelijk gelijk aan een binnenlandse betaling.

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Liep gisteren tegen het probleem aan dat de Mastercard niet wordt geaccepteerd door Dplay (streaming dienst van Discovery Channel).

Zal wel komen door dat de kaart Spaans is. Wel apart dat een UK kaart (volgens binlist) van Revolut dan wel werkt, tevens geen in Nederland uitgegeven kaart.

• Wouter1337
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-01 12:11
Nog zoiets... Laatst telefonisch verteld gekregen dat ik Travel+ niet moet activeren op mijn Debet Mastercard, want ik heb het al op persoonsniveau voor dus beide kaarten.
Nu blijkt dit ook niet waar te zijn, het levenslange Travel+ plan is alleen voor Maestro, wat nou net een kaart is waar je op reis relatief weinig aan hebt qua acceptatie...... Echt zonde allemaal dit..

PS: Is het iemand ooit gelukt in 1x via spraakherkenning van Openbank je ID nummer door te geven? Zelfs dat gaat steeds fout haha..

• Glup
  • Niet online
Wouter1337 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:21:
Nog zoiets... Laatst telefonisch verteld gekregen dat ik Travel+ niet moet activeren op mijn Debet Mastercard, want ik heb het al op persoonsniveau voor dus beide kaarten.
Nu blijkt dit ook niet waar te zijn, het levenslange Travel+ plan is alleen voor Maestro, wat nou net een kaart is waar je op reis relatief weinig aan hebt qua acceptatie...... Echt zonde allemaal dit..
Hier geloof ik helemaal niks van. Volgens mij is het zo dat je reis betaald moet zijn met je Openbank bank met willekeurig welke kaart. Met welke bank jij tijdens die 'travel' betaald staat daar los van.
PS: Is het iemand ooit gelukt in 1x via spraakherkenning van Openbank je ID nummer door te geven? Zelfs dat gaat steeds fout haha..
Mij nog niet en het zou mij verbazen als het iemand ooit is gelukt. Vraag mij af of zij zelf wel eens hun eigen producten testen. Maar dat vraag ik mij van veel meer producten af :+

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:06
Zoek het topic eens door (bijvoorbeeld op mijn naam) en wellicht zul je dit probleem opgelost zien.

• balken07

Totale kolder wat ze je verkopen. Lees de voorwaarden van de polis maar ;) Daar spreken ze over R42 Betaalpas en zelfs over creditcard. (en in de voorwaarden van de Maestro en Mastercard zie je dat beide passen onder één document zijn opgenomen met duiding ‘betaalpas’). Ik heb ook de levenslange gratis reisvoordelen, en na bezwaar bij Openbank is dat ook op de Mastercard voor altijd geactiveerd. Ik zou dus Openbank bellen en aangeven dat je het geactiveerd wilt zien op beide passen. Maestro heb je niets aan idd. Meerdere andere Tweakers (waaronder ik) hebben dat eerder al geregeld bij Openbank. Lijkt mij dat iedereen die op tijd was voor de voor altijd gratis reisvoordelen, gelijke behandeling verdient.

• balken07
glatuin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:22:
[...]

Heel mooi!
Geen idee. Ik speel niet mee met loterijen, dus ik heb me daar niet in verdiept.

• kwon
ivanwmc schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:22:
Even mijn ervaring met Openbank in het buitenland delen:

Ik ben sinds 2 december op Aruba en de betalingen met mijn Maestro kaart verliepen prima. Wel viel me op dat de inhoudingen nog langzamer worden verwerkt dan ik al gewend was. Eergisteren zijn inhoudingen vanaf 3 december verwerkt.

Maar tot mijn verbazing zijn de inhoudingen voor in totaal €477,68 aan betalingen na verwerking gewoon in de lijst van inhoudingen blijven staan. Hierdoor werd mijn beschikbare saldo negatief. En worden mijn betalingen geweigerd vanwege onvoldoende saldo.

Gisteren gemaild en een standaard antwoord gekregen dat het klopt dat verwerking een aantal dagen kan duren. Blijkbaar hebben ze de e-mail niet goed gelezen.

Sindsdien wordt er niet gereageerd op mijn e-mails. Je snapt dat ik nogal geïrriteerd ben.

Ik heb inmiddels weliswaar extra geld van mijn Openbank spaarrekening naar mijn Openbank betaalrekening overgemaakt. Gelukkig gaat dat onmiddellijk, maar dit is zo fout!

In de tussentijd blijven de Openbank reclame e-mails me om de oren vliegen!
Heb je alleen Maestro gebruikt voor je betalingen? Of ook Mastercard? Zo ja, trad het probleem daar ook bij op?

Ik heb de Maestro-kaart overigens gebruikt voor betalingen in CZK en PLN, voor zover ik me kan herinneren liep ik niet tegen een dergelijk probleem aan. Ik zal er de volgende keer eens op letten.

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Vreemd die discussie over de Travel+ Plan en dat er steeds iets anders wordt gezegd.
Tegen mij was heel duidelijk gezegd (Ik heb hem al vanaf begin dit jaar) dat het NIET uitmaakt met welke pas je een boeking doet en de reisverzekering ook geldt als je hem met een ander (niet OB) betaalmiddel betaalt, omdat het een reisverzekering is voor jouw persoon.

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 170Ah LFP huisaccu, 140L zonneboiler

• balken07
birdibird schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:09:
Vreemd die discussie over de Travel+ Plan en dat er steeds iets anders wordt gezegd.
Tegen mij was heel duidelijk gezegd (Ik heb hem al vanaf begin dit jaar) dat het NIET uitmaakt met welke pas je een boeking doet en de reisverzekering ook geldt als je hem met een ander (niet OB) betaalmiddel betaalt, omdat het een reisverzekering is voor jouw persoon.
Het is Openbank die er verwarring over zaait, maar het is niet moeilijk. Klanten die de reisvoordelen voor altijd gratis hebben, hebben dat idd aan zich gekoppeld als klant. Niet aan de kaart. En daar gaat het ruisen: Nederland heeft itt de andere landen waar OB actief is, een unieke situatie door zowel Maestro als Mastercard beschikbaar te hebben. Voor de andere landen is het koppelen van de voordelen aan de klant dus qua uitwerking hetzelfde, als in het geval dat dit per kaart zou zijn. Openbank heeft zich denk ik niet op tijd gerealiseerd dat de Nederlandse situatie tot een situatie van gratis reisvoordelen en 2 potentiële passen zou leiden.

Persoonlijk snap ik daarom vooral de onbestendige koers van Openbank niet nadat de eerste klanten met zwarte MasterCard zijn gaan mopperen. Voor hen heeft Openbank het toen rechtgezet. (Klanten die op hun beurt verwezen naar die enkelen die in de zomer al een MC konden aanvragen en ook voor beide passen de voordelen actief hadden staan). Als ik nu lees wat @Wouter1337 is verteld, komt dat bijna over alsof Openbank met opzet klanten van de gratis reisvoordelen op de Mastercard wil afhouden. (Mastercard is internationaal immers veel meer bruikbaar = gederfde omzet).

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 12:34
Sterker nog, ik was een van de rekeninghouders die van de zomer 'per ongeluk, de rode Mastercard kon bestellen (de 1,99€ verzendkosten moeten bij mij nog steeds in rekening worden gebracht). In de app werd de card toegevoegd in mijn overzicht maar probeerde de gratis travel plan UIT te zetten en dat lukte niet eens. Kreeg de mededeling dat travel plan gratis was! Staat dus bij mij standaard op aan. Maar..... misschien kwam dat omdat ik een van de early adopters dit jaar was bij OB, met de actie altijd gratis? 🤔

[Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 15-12-2020 20:51]

• Get!em
  • Laatst online: 12:25

Get!em

Oh die ja!

Bij mij staat ie op de zwarte uit, terwijl maestro ook altijd gratis heeft.

Maar per mail: geldt op persoon en niet alleen op pas.

• balken07
Datisraar schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:49:
Sterker nog, ik was een van de rekeninghouders die van de zomer 'per ongeluk, de rode Mastercard kon bestellen (de 1,99€ verzendkosten moeten bij mij nog steeds in rekening worden gebracht). In de app werd de card toegevoegd in mijn overzicht maar probeerde de gratis travel plan UIT te zetten en dat lukte niet eens. Kreeg de mededeling dat travel plan gratis was! Staat dus bij mij standaard op aan. Maar..... misschien kwam dat omdat ik een van de early adopters dit jaar was bij OB, met de actie altijd gratis? 🤔
Dat was ik ook. (De voor altijd gratis groep). Het zomer moment had ik over het hoofd gezien. Toen de zwarte Mastercard in het najaar eindelijk kon worden aangevraagd, moest ik daar nog wel bezwaar voor aantekenen bij Openbank eer ze overstag gingen en de reisvoordelen ook op de MC activeerden. Anyway: gelukkig eind goed al goed haha

• kwon
@Get!em de reisverzekering is inderdaad persoons- en niet pas-gebonden, maar bepaalde voordelen zoals geen wisselkoersopslag en gratis geldopnames buiten de eurozone dan weer wel volgens mij.

• balken07
Get!em schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:11:
Bij mij staat ie op de zwarte uit, terwijl maestro ook altijd gratis heeft.

Maar per mail: geldt op persoon en niet alleen op pas.
Dat is wat ze mij eerst ook probeerden te verkopen. Ik heb ben toen overgegaan op bellen. Ik vind het eigenlijk triest dat ze jou dit nog steeds verkopen terwijl ze pak em beet een maand eerder een flinke groep klanten die ook voor de perk in aanmerking kwamen, wel zijn tegemoetgekomen. Niet opgeven is wat ik je zou adviseren. Gelijke behandeling is op zijn plaats.

• kgevol
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 10:04
Ik hoor ook bij de eerste zoveel klanten en moest ook bellen om de gratis travel+ naast de maestro ook op de Mastercard te krijgen. Kreeg eerst iemand aan de lijn die er niet zoveel van begreep, toen maar gevraagd of ze het bij een collega wilde navragen. Ze zouden het gaan uitzoeken. Later nog een keer navraag gedaan hoe het ermee stond en toen zeiden ze dat ze het voor alle klanten in deze situatie zouden regelen. Paar dagen later was het geactiveerd bij mij.

• saffi_lover
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 08-01 23:37
kgevol schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:19:
Ik hoor ook bij de eerste zoveel klanten en moest ook bellen om de gratis travel+ naast de maestro ook op de Mastercard te krijgen. Kreeg eerst iemand aan de lijn die er niet zoveel van begreep, toen maar gevraagd of ze het bij een collega wilde navragen. Ze zouden het gaan uitzoeken. Later nog een keer navraag gedaan hoe het ermee stond en toen zeiden ze dat ze het voor alle klanten in deze situatie zouden regelen. Paar dagen later was het geactiveerd bij mij.
Precies dezelfde ervaring, in eerste instantie medewerker aan de lijn gehad die zei dat (als ik het me goed herinner) de reisverzekering van travel+ wel persoonsgebonden was en dus ook zonder activatie op de MasterCard zou werken maar de valutavoordelen niet.. Daarna doorverbonden met andere medewerker voor een andere kwestie en deze persoon gelijk hetzelfde gevraagd. Die beaamde dat ik de travel+ ook op mijn MasterCard zou moeten krijgen en een paar dagen later stond het inderdaad aan.

• ivanwmc
kwon schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:40:
[...]

Heb je alleen Maestro gebruikt voor je betalingen? Of ook Mastercard? Zo ja, trad het probleem daar ook bij op?

Ik heb de Maestro-kaart overigens gebruikt voor betalingen in CZK en PLN, voor zover ik me kan herinneren liep ik niet tegen een dergelijk probleem aan. Ik zal er de volgende keer eens op letten.
Ik heb tot nu toe alleen de Maestro betaalpas gebruikt op Aruba. Bij gebruik van een MasterCard, VISA of ander merk 'credit' card, ook als het in werkelijkheid een debit card is, wordt op Aruba in USD afgerekend. Daarbij rekent de winkelier met zn eigen, min of meer willekeurige, wisselkoers van AWG naar USD. En Openbank wisselt dan weer van USD naar EUR. Daarom vermijd ik gebruik van de MasterCard op Aruba.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dat de app een soort wrapper is met soms bizarre vertalingen, tsja dat overleef ik nog wel. Maar de 1001 pushmessages om hun spullen te slijten, en gister dit pareltje:

Na kantooruren gewoon de stekkers eruit :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• balken07
2Dutch schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:20:
Dat de app een soort wrapper is met soms bizarre vertalingen, tsja dat overleef ik nog wel. Maar de 1001 pushmessages om hun spullen te slijten, en gister dit pareltje:

[Afbeelding]

Na kantooruren gewoon de stekkers eruit :+
Deze melding ben ik nog niet tegengekomen. Ik geef regelmatig in het weekend een opdracht. App afsluiten en opnieuw proberen geprobeerd?

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

balken07 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:25:
[...]

Deze melding ben ik nog niet tegengekomen. Ik geef regelmatig in het weekend een opdracht. App afsluiten en opnieuw proberen geprobeerd?
Ik heb zonet maar de overboeking erin gekletst, had op dat moment niet zoveel zin om het nog eens te doen, bedtijd gok ik :+ Maar het is natuurlijk wel suf, zet het ergens in de queue en klaar...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Glup
  • Niet online
ivanwmc schreef op woensdag 16 december 2020 @ 06:29:
[...]
Ik heb tot nu toe alleen de Maestro betaalpas gebruikt op Aruba. Bij gebruik van een MasterCard, VISA of ander merk 'credit' card, ook als het in werkelijkheid een debit card is, wordt op Aruba in USD afgerekend. Daarbij rekent de winkelier met zn eigen, min of meer willekeurige, wisselkoers van AWG naar USD. En Openbank wisselt dan weer van USD naar EUR. Daarom vermijd ik gebruik van de MasterCard op Aruba.
Heb je toevallig naast Openbank ook Revolut? De koersen die daarmee worden gerekend zouden wel eens enorm veel gunstiger kunnen zijn.

Ik heb nog even opgezocht binnen Revolut maar helaas kan je daar geen Aruban Florin account openen (valuta accounts openen is in Revolut een kwestie van 2 clicks). Zou wel benieuwd zijn naar het gezicht van de verkoper als dat zou kunnen >:)

• raven22
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13-01 17:58
balken07 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:25:
[...]

ik heb hetzelfde, kan alleen tijdens kantooruren geld overmaken
nogal bizar eigenlijk........

• ivanwmc
Glup schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:42:
[...]

Heb je toevallig naast Openbank ook Revolut? De koersen die daarmee worden gerekend zouden wel eens enorm veel gunstiger kunnen zijn.

Ik heb nog even opgezocht binnen Revolut maar helaas kan je daar geen Aruban Florin account openen (valuta accounts openen is in Revolut een kwestie van 2 clicks). Zou wel benieuwd zijn naar het gezicht van de verkoper als dat zou kunnen >:)
Revolut blijft een issue hier op Aruba. Hier worden namelijk helemaal geen prepaid kaarten geaccepteerd. Voorheen gold dat dus voor alle Revolut kaarten, al zijn hun VISA kaarten inmiddels debit kaarten. Hun Maestro kaarten blijven vooralsnog prepaid en op vragen hierover antwoordde de customer service dat er geen plannen zijn om ook debit Maestro kaarten uit te gaan geven.

Bovendien kan ik me herinneren dat ik na aankomst een notificatie van Revolut kreeg met een wisselkoers die slechter was dan de MasterCard wisselkoers. Dat verbaasde me, maar ik snap het wel omdat AWG geen courante munteenheid is.

• ivanwmc
Gisteren opnieuw gevraagd of Openbank me op Aruba kan bellen. Vanmorgen werd ik gebeld. De dame heeft netjes de volgende batch inhoudingen verwijderd, die ten onrechte waren blijven staan. Nu gaf ze aan, dat ze zou laten uitzoeken waarom dit niet automatisch gaat, zodat ze dit niet steeds handmatig zal moeten blijven doen.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

psst, iphone 12 winnen? Wederom een actie bij Openbank.

• kwon
ivanwmc schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:07:
[...]

Revolut blijft een issue hier op Aruba. Hier worden namelijk helemaal geen prepaid kaarten geaccepteerd. Voorheen gold dat dus voor alle Revolut kaarten, al zijn hun VISA kaarten inmiddels debit kaarten. Hun Maestro kaarten blijven vooralsnog prepaid en op vragen hierover antwoordde de customer service dat er geen plannen zijn om ook debit Maestro kaarten uit te gaan geven.

Bovendien kan ik me herinneren dat ik na aankomst een notificatie van Revolut kreeg met een wisselkoers die slechter was dan de MasterCard wisselkoers. Dat verbaasde me, maar ik snap het wel omdat AWG geen courante munteenheid is.
Mogelijk geeft Revolut sinds kort ook full debit Maestro-kaarten uit. Zie ook mijn post hierover.

• balken07
Glup schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:42:
[...]

Bij Revolut is alleen de eerste €1000 per maand zonder koersopslag.

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 12:52
kwon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:26:
[...]

Mogelijk geeft Revolut sinds kort ook full debit Maestro-kaarten uit. Zie ook mijn post hierover.
Wat gaan we in het dagelijks leven hiervan merken?

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• kwon
AllInOneNerd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:04:
[...]

Wat gaan we in het dagelijks leven hiervan merken?
Als het inderdaad full debit is, dan betere acceptatie als je op reis gaat naar bepaalde gebieden.

• balken07
@raven22 @2Dutch hmm misschien ben ik dan in de war met geprogrammeerde overboekingen die ik in het weekend heb aangemaakt. Als het bij jullie niet kan, lijkt het mij sterk dat het bij mij wel kan. Ik zal komend weekend eens proberen :)

• raven22
  • Laatst online: 13-01 17:58
balken07 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:33:
@raven22 @2Dutch hmm misschien ben ik dan in de war met geprogrammeerde overboekingen die ik in het weekend heb aangemaakt. Als het bij jullie niet kan, lijkt het mij sterk dat het bij mij wel kan. Ik zal komend weekend eens proberen :)
Ook na 1700 gaat het niet meer

• balken07
raven22 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:50:
[...]

Ook na 1700 gaat het niet meer
Haha ze hanteren nog ambtenaren tijden ook :+

• THE_BASE
  • Niet online
Begrijp ik goed dat je na 17 uur geen overboekingen meer kunt doen naar een andere bank?

Andere vraag: werken Instant Payments bij Openbank wel? Denk er aan een boodschappenrekening te openen bij ze, die ik nu bij ING heb. Daarvoor wil ik wel direct geld kunnen overboeken van en naar, 24 uur per dag.

Ook Apple Pay is een vereiste.

MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Glup
  • Niet online
ivanwmc schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:07:
[...]
En als je met Google Pay via je telefoon betaald? En als dat niet werkt de betaling via Curve laten lopen (die je in Google Pay kan zetten). Sowieso vind ik dat Curve wel handig want het vraagt niet om de zoveel keer een PIN als je betaald via G-Pay ;)
Dat verbaast mij omdat de Arubaanse Florijn vastgekoppeld is aan de $: "The Aruban florin is pegged to the United States dollar at the rate of 1.79 florin per USD. US dollars are frequently accepted as payment at the rate of 1.75 florin per USD."
Misschien is dat laatste de reden dat jij verschillende koersen ervaart.

Hoe dan ook lijkt het mij het meest gunstig om te betalen in USD (dat doet Revolut iig automatisch als het goed is) en dan zelf weer tzt terug te wisselen.

• balken07
THE_BASE schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:06:
Begrijp ik goed dat je na 17 uur geen overboekingen meer kunt doen naar een andere bank?

Andere vraag: werken Instant Payments bij Openbank wel? Denk er aan een boodschappenrekening te openen bij ze, die ik nu bij ING heb. Daarvoor wil ik wel direct geld kunnen overboeken van en naar, 24 uur per dag.

Ook Apple Pay is een vereiste.
Openbank ondersteund as we speak nog geen Instant payments. Als dit een vereiste voor je is, dan kun je beter verder zoeken ;) Echter, van een Nederlandse bank naar Openbank overmaken is op werkdagen nog dezelfde dag bijgeschreven. Dan zou ik uiteraard niet al te laat op de dag geld overboeken. Je kunt ook gewoon wat meer overmaken per keer om een buffer te hebben (en het gemis van instant payments te compenseren).

Als je de website leest kun je zien dat ze Apple Pay ondersteunen.

[Voor 3% gewijzigd door balken07 op 17-12-2020 09:32]

• THE_BASE
  • Niet online
balken07 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:30:
[...]

Openbank ondersteund as we speak nog geen Instant payments. Als dit een vereiste voor je is, dan kun je beter verder zoeken ;) Echter, van een Nederlandse bank naar Openbank overmaken is op werkdagen nog dezelfde dag bijgeschreven. Dan zou ik uiteraard niet al te laat op de dag geld overboeken. Je kunt ook gewoon wat meer overmaken per keer om een buffer te hebben (en het gemis van instant payments te compenseren).

Als je de website leest kun je zien dat ze Apple Pay ondersteunen.
Hmm, dan wacht ik nog even. Dank je wel!

MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Glup
  • Niet online
Is het niet zo dat Openbank wel degelijk Instant Payment heeft alleen (nog?) een ander systeem dan de Nederlandse banken? Op de Spaanse site wordt wel degelijk melding gemaakt van Instant Payment:
Your domestic transfers in real time

Any time of the day, any day of the year.
No waiting necessary; transfers cleared in less than 20 seconds!
Up to €6,000 per transfer.
For only €2 per transfer with your Open Payroll Account.
De rekeningen van de Nederlandse klanten zijn ook 'gewoon' Spaans dus ik ga er vanuit dat bovenstaande ook voor onze rekeningen geldt :)

• bcome
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:09
Glup schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:41:
Is het niet zo dat Openbank wel degelijk Instant Payment heeft alleen (nog?) een ander systeem dan de Nederlandse banken? Op de Spaanse site wordt wel degelijk melding gemaakt van Instant Payment:

[...]

De rekeningen van de Nederlandse klanten zijn ook 'gewoon' Spaans dus ik ga er vanuit dat bovenstaande ook voor onze rekeningen geldt :)
In Nederland is de Open Payroll account echter (nog?) niet beschikbaar.

• balken07
Glup schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:41:

[...]

De instant transfers werken alleen voor Spaanse binnenlandse overboekingen. En wie er 2 euro per overboeking voor wil betalen heeft geld teveel haha :P

Als dit product ook voor de Nederlandse markt beschikbaar zou zijn, dan hadden we dit op de .nl site wel kunnen teruglezen. Tot nu toe is Openbank secuur met relevante productinformatie per land weer te geven.

[Voor 9% gewijzigd door balken07 op 17-12-2020 10:14]

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Instant/spoed na betaling was in NL natuurlijk ook al lang beschikbaar. Spanje moet alleen nog even de concurrentie door dat dit via sepa instant ook gratis kan.
Wat dat betreft is Openbank ook niet echt een fintech. Ze leunen zwaar op de oude bank faciliteiten, maar hebben wel een hippe media strategie.

• balken07
Get!em schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:37:
Instant/spoed na betaling was in NL natuurlijk ook al lang beschikbaar. Spanje moet alleen nog even de concurrentie door dat dit via sepa instant ook gratis kan.
Wat dat betreft is Openbank ook niet echt een fintech. Ze leunen zwaar op de oude bank faciliteiten, maar hebben wel een hippe media strategie.
Hun platform is echter hypermodern.

https://www.nsbanking.com...der-open-bank-aws-cloud/#

Traditionele banken hebben heel veel systemen die in de loop van decennia erbij zijn gekomen, en dus houtjetouwtje werken met elkaar. De beperkingen zoals 17:00 etc zijn daarentegen eigenaardig en geven niet echt een ‘fintech’ gevoel.

• Fidesnl
  • Laatst online: 16-01 17:12
THE_BASE schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:06:
Uit nieuwsgierigheid: Hoe bedoel je dit precies? Wil je in de winkel zien dat je €43,21 moet betalen, dit overmaken naar OpenBank en dan betalen?

• glatuin
balken07 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:58:
[...]

Traditionele banken hebben heel veel systemen die in de loop van decennia erbij zijn gekomen, en dus houtjetouwtje werken met elkaar. De beperkingen zoals 17:00 etc zijn daarentegen eigenaardig en geven niet echt een ‘fintech’ gevoel.
Zou het niet domweg de Zuid-Europese cultuur zijn. "Waarom zo veel haast etc etc. Kan toch maandag weer?" Ik heb voor het werk genoeg te maken gehad met overigens hele leuke mensen uit het mediterrane gebied maar deze mentaliteit zorgt altijd voor irritatie...

• Glup
  • Niet online
Wet van de remmende voorsprong. Openbank was één van de eerste 'FinTechs': Wikipedia: Openbank

Dat was in de tijd dat ik door de Postbank letterlijk werd uitgelachen bij de vraag wanneer zij nu eindelijk over zouden gaan op bankieren via een vaste internetverbinding via internet ipv inbellen: "Veels te onveilig meneer!", ik hoor het nóg 😂.

• balken07
glatuin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:05:
[...]

Zou het niet domweg de Zuid-Europese cultuur zijn. "Waarom zo veel haast etc etc. Kan toch maandag weer?" Ik heb voor het werk genoeg te maken gehad met overigens hele leuke mensen uit het mediterrane gebied maar deze mentaliteit zorgt altijd voor irritatie...
Dat zou zomaar kunnen! Op zich ook geen verkeerde manier van leven. (Alles heeft zn nadelen)

• saffi_lover
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 08-01 23:37
glatuin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:05:
[...]

Zou me niets verbazen... Sterker nog de meerderheid van de banken in Spanje is enkel open in de ochtend (tot 14:00 uur).

Openbank support is wel in de avonden en weekenden te bereiken, dus dat spreekt elkaar dan weer tegen.

• THE_BASE
  • Niet online
Fidesnl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:00:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: Hoe bedoel je dit precies? Wil je in de winkel zien dat je €43,21 moet betalen, dit overmaken naar OpenBank en dan betalen?
Haha, nee hoor.

Maak elke zondag een bedrag over naar een aparte rekening bij ING. Die gebruik ik voor alle boodschappen.

Maar soms komt het voor dat er te weinig over blijft. En dan wil ik natuurlijk snel wat overschrijven. Vandaar.

Maar ach, die 1,55 euro per maand voor ING is ook niet veel.

• ivanwmc
Glup schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:25:
En als je met Google Pay via je telefoon betaald? En als dat niet werkt de betaling via Curve laten lopen (die je in Google Pay kan zetten). Sowieso vind ik dat Curve wel handig want het vraagt niet om de zoveel keer een PIN als je betaald via G-Pay ;)
Ik gebruik iOS en betalen met Apple Pay lukt hier jammer genoeg alleen met MasterCard, VISA, etc debit en credit cards bij een paar banken. Maar de meeste verkopers zijn nog niet gewend aan contactloze betalingen, laat staan Apple/Google Pay. Vaak gebruiken ze nog oude terminals die dit ook niet ondersteunen. Maar zelfs als de golfjes op de terminal staan, snappen ze vaak nog niet hoe of wat.

Er is 1 bank, RBC (Royal Bank of Canada), waarvan de betaalterminals geen enkele Maestro (N26, Revolut, Openbank) accepteert. Hun terminals zijn altijd al geschikt voor contactloos betalen. Dus bij hen gebruik ik meestal Curve met comdirect VISA credit op de achtergrond.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

THE_BASE schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:41:
[...]

Haha, nee hoor.

Maak elke zondag een bedrag over naar een aparte rekening bij ING. Die gebruik ik voor alle boodschappen.

Maar soms komt het voor dat er te weinig over blijft. En dan wil ik natuurlijk snel wat overschrijven. Vandaar.

Maar ach, die 1,55 euro per maand voor ING is ook niet veel.
Dan zet je het reserve geld toch op de OpenBank spaarrekening. Tussen spaar en betaal is bij openbank instant. En de spaarrekening heeft een relatief hoge rente (0,2%, of 2% als je de actie doet).

• balken07
nieuws: Currence past iDEAL aan voor snellere betalingen

Andere wijzigingen zijn dat nieuwe partijen makkelijker op het platform aangesloten moeten kunnen worden

Wie weet volgen Openbank en andere fintechs het voorbeeld van Revolut nu wél :D

• dannyvdb1997
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Ik heb inmiddels twee pakketjes van OpenBank ontvangen: eentje met welkomsinformatie en eentje met de pas. De elektronische handtekening is nergens te bekennen. Waar zat deze bij jullie bij?

• TheSander562
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09-01 15:30
Ik ben vrij verast van de exchange rate van USD naar EUR en HKD (Hong Kong Dollar) naar EUR. Op indigogo dingen bestelt en het bedrag kwam gewoon exact overeen met dat je kan berekenen op de website van Mastercard zelf. :D

Ik moet wel zeggen dat ik Travel+ heb en dat de betalingen zijn gemaakt van de Prepaid eCommerce Card.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:04:
De elektronische handtekening is nergens te bekennen. Waar zat deze bij jullie bij?
Die kan je toch zelf instellen in de app? In het hoofdscherm linksboven bij het 3 streepjes menu, dan Beveiligingsinstellingen en daar "wijzig elektronische handtekening".

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

raven22 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:17:
[...]

ik heb hetzelfde, kan alleen tijdens kantooruren geld overmaken
nogal bizar eigenlijk........
Ik had het gisteren ook, beetje vreemd inderdaad. Uiteindelijk de opdracht wel versturen kunnen door de uitvoerdatum op morgen(/vandaag) te zetten.

[Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 18-12-2020 07:23]

DUT Racing

• dannyvdb1997
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
JeroenE schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 06:43:
[...]
Die kan je toch zelf instellen in de app? In het hoofdscherm linksboven bij het 3 streepjes menu, dan Beveiligingsinstellingen en daar "wijzig elektronische handtekening".
Dan wordt er om een oude handtekening gevraagd. Kreeg begin van de week ook een SMS dat de handtekening onderweg zou zijn en binnen twee dagen zou arriveren. Maar dat is niet gebeurd.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@dannyvdb1997 Aha, de allereerste krijg je in een aparte brief. Volgens mij kwam die pas na 3 weken ofzoiets. Ik heb hem volgens mij ook nog nooit ergens voor nodig gehad.

• Martijn-HK
  • Laatst online: 08:27
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een vervanging van mijn Knab spaarrekening. Ooit gekozen voor de hogere spaarrente, naast mijn dagelijkse ING rekening, nu zit daar vrijwel geen verschil meer in. Openbank lijkt aantrekkelijk. 2 vragen voor ervaringsdeskundigen die ik niet kon vinden op de vrij beknopte site:
  1. Kun je meerdere 'spaardoelen' of (sub)spaarrekeningen openen?
  2. Is er een mogelijkheid tot voorruit inplannen van overboekingen (bijv: iedere maand, tot einde jaar etc.)?
Alvast dank!

• Ynguy
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 16-01 16:53
Hallo samen,

Ik kwam er pas vandaag ook achter dat er een Openbank forum was.Leuk!

Ik kreeg dan eindelijk ook van de week de zwarte MC. Na het activeren zag ik dat het travelplan niet aan stond.

Ik had gelukkig al het hele forum doorgenomen en zoals velen voor mij deden hen een emailgestuurd of zij net als bij mijn Maestro kaart het travelplan aan kunnen zetten.

Bedankt voor de tips.

Ik ben trouwens een gebruiker van het eerste uur maar ik gebruik alleen de website daar ik alleen aan dumb phones doe.

Tevreden over OB en ik ben nu aan het overwegen om alles van ABN/Amro te verhuizen naar OB.Hoewel ik AA aanhoudt daar ik ook nog wel eens op zijn tijd cash stort.

• Ynguy
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 16-01 16:53
Martijn-HK schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:48:
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een vervanging van mijn Knab spaarrekening. Ooit gekozen voor de hogere spaarrente, naast mijn dagelijkse ING rekening, nu zit daar vrijwel geen verschil meer in. Openbank lijkt aantrekkelijk. 2 vragen voor ervaringsdeskundigen die ik niet kon vinden op de vrij beknopte site:
  1. Kun je meerdere 'spaardoelen' of (sub)spaarrekeningen openen?
  2. Is er een mogelijkheid tot voorruit inplannen van overboekingen (bijv: iedere maand, tot einde jaar etc.)?
Alvast dank!
Hallo Martijn

OB doet nog niet aan potjes :'( maar je kunt wel overboekingen programmeren. Zoals zij dat noemen in het soms slechte Nederlands van ze.

Dit is the vinden onder het kopje "geplande overboekingen" maar goed zo ver ben je nog niet.

Mocht je je gaan aanmelden. Laat je niet afschrikken door de aanmeldings procedure die nog al diepgravend is met in vergelijk TransferWise.

Succes gewenst.

• Nuevocasa
Ynguy schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:58:
[...]

Hallo Martijn

OB doet nog niet aan potjes :'( maar je kunt wel overboekingen programmeren. Zoals zij dat noemen in het soms slechte Nederlands van ze.

Dit is the vinden onder het kopje "geplande overboekingen" maar goed zo ver ben je nog niet.

Mocht je je gaan aanmelden. Laat je niet afschrikken door de aanmeldings procedure die nog al diepgravend is met in vergelijk TransferWise.

Succes gewenst.
Maar je kunt wel meerdere spaarrekeningen openen.

• glatuin
Nuevocasa schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:13:
[...]

Maar je kunt wel meerdere spaarrekeningen openen.
Max 5 rekeningen in totaal. Dus niet zoveel als bijv Vivid (15) of Vaults bij Revolut (onbeperkt???)

Het blijft allemaal niet ideaal. Ik heb nog steeds NL grootbank nodig voor: Ideal, Tikkie betalingen, Instant payments, NL Loterijen. En/Of rekening (zogenaamd joint account) en inzage in machtigingen.

• Nuevocasa
glatuin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:17:
[...]

Max 5 rekeningen in totaal. Dus niet zoveel als bijv Vivid (15) of Vaults bij Revolut (onbeperkt???)

Het blijft allemaal niet ideaal. Ik heb nog steeds NL grootbank nodig voor: Ideal, Tikkie betalingen, Instant payments, NL Loterijen. En/Of rekening (zogenaamd joint account) en inzage in machtigingen.
Daarom heb ik idd ook nog Knab. Al zal die loterijen mij een zorg zijn :*) Het ging erom dat je er wel meer dan één kunt openen. Voor de één kan dat genoeg zijn, voor de ander idd niet.

• glatuin
Nuevocasa schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:20:
[...]

Daarom heb ik idd ook nog Knab. Al zal die loterijen mij een zorg zijn :*) Het ging erom dat je er wel meer dan één kunt openen. Voor de één kan dat genoeg zijn, voor de ander idd niet.
Ik had er veel gemaakt ja, maar nu gebruik ik die rekeningen alleen maar om mijn crypto kaart mee op te laden.Ik ga voor de (crypto) cashback, in mijn geval 3%.

Die potjes zijn wel heel makkelijk om zeer bewust met je geld om te gaan. Wanneer mijn zoon 18 wordt raad ik hem ook aan om een rekening bij een Fintech te gaan gebruiken.

• balken07
glatuin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 12:17:
[...]

Daarom heb ik een Knab Basis rekening. (en ING vanwege de creditcard). Instant payments is leuk maar kan wel zonder (is wel hoog op mijn wensenlijst bij OB!)
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True