Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• balken07
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17-01 21:18
TheSander562 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:52:
Ik ben vrij verast van de exchange rate van USD naar EUR en HKD (Hong Kong Dollar) naar EUR. Op indigogo dingen bestelt en het bedrag kwam gewoon exact overeen met dat je kan berekenen op de website van Mastercard zelf. :D

Ik moet wel zeggen dat ik Travel+ heb en dat de betalingen zijn gemaakt van de Prepaid eCommerce Card.
Omdat je travel+ hebt betaal je idd geen koersopslag. Ik heb een bestelling bij amazon UK destijds ook zitten terugrekenen en klopte op de cent :)

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:11
Qe? Why? Is dit nieuw? Ik heb niets aangepast. Deze melding komt ook alleen bij de spaarrekening.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14:02
rimave schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:27:
Qe? Why? Is dit nieuw? Ik heb niets aangepast. Deze melding komt ook alleen bij de spaarrekening.

[Afbeelding]
Aantal maanden terug hadden ze een probleem en kreeg ik ook telkens deze melding. Misschien is dit weer hetzelfde.

Edit: heb 2 spaarrekening bij OB en bij één krijg ik de melding ook terwijl de laatste boeking van 11 dec. is.

[Voor 9% gewijzigd door Nuevocasa op 18-12-2020 17:52]

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Nu online
Nuevocasa schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:42:
[...]

Aantal maanden terug hadden ze een probleem en kreeg ik ook telkens deze melding. Misschien is dit weer hetzelfde.
Ík had dit issue ook paar dagen geleden. Volgens mij heeft het ook met hoogte bedrag te maken. De spaarrekening waar ik dit kreeg staat best veel op de andere spaarrekening slechts paar duizend.

• Nuevocasa
glatuin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:51:
[...]

Ík had dit issue ook paar dagen geleden. Volgens mij heeft het ook met hoogte bedrag te maken. De spaarrekening waar ik dit kreeg staat best veel op de andere spaarrekening slechts paar duizend.
Bij mij is het precies andersom O-) Dus denk niet dat dit de oorzaak is.

• glatuin
  • Nu online
Nuevocasa schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:53:
[...]

Bij mij is het precies andersom O-) Dus denk niet dat dit de oorzaak is.
Hmm dan slaat het allemaal nergens op. Vreemd allemaal. Wellicht maandag even met die gasten chatten.

• balken07
glatuin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:54:
[...]

Hmm dan slaat het allemaal nergens op. Vreemd allemaal. Wellicht maandag even met die gasten chatten.
Zojuist ook die melding gezien. Gewoon die sms aanvragen en hup opgelost ;)

• glatuin
  • Nu online
balken07 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:04:
[...]

Zojuist ook die melding gezien. Gewoon die sms aanvragen en hup opgelost ;)
Volgens mij is een andere oplossing iedere maand een cent overmaken :o

• Nuevocasa
glatuin schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:06:
[...]

Volgens mij is een andere oplossing iedere maand een cent overmaken :o
Ik kreeg de melding bij een rekening waar een week geleden nog een transactie op heeft plaatsgevonden 8)7

• balken07
Nuevocasa schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 18:26:
[...]

Ik kreeg de melding bij een rekening waar een week geleden nog een transactie op heeft plaatsgevonden 8)7
Ja maf he haha. Ik room iedere maand bij ontvangst van mn salaris direct af en parkeer het op de spaarrekening. Ik denk dat ze op de achtergrond wat updates hebben gedaan. Waarschijnlijk niet geheel bug vrij. En anders is dit een verdere veiligheidsaanscherping lijkt mij.

• rimave
Een paar dagen terug kon ik de transacties gewoon in zien en het saldo is gelijk gebleven.
Dit zijn ook echt van die opties die ik niet wil, maar uitzetten kan ook niet.
Leuk, dat een bank vooruitstrevend is, maar ik wil graag wel zelf controle of ik daarin mee ga.

Tweede dingetje is ook de pincode voor inloggen op de website via de pc. Dat gebruik ik heel af en toe. De pincode is maar vier cijfers. Ok, als je ze invuld dan wil dat alleen met de muis en er komt een keypad in beeld waarbij de cijfers steeds van positie wisselen, maar daar mag wel een wat strakkere beveiliging op.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• thutraveler
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
glatuin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:22:
[...]

Heel mooi!
Werkt dit ook voor NL Loterijen? Volgens mij is dit hun enige check om te zien of je wel in NL woont. Zover ik weet werken loterijen niet met buitenlandse IBAN en debet/credit cards
Hallo, ik heb een zaak tegen de NL loterijen aangekaart bij de DNB ivm IBAN disciriminatie, daar ben ik in het gelijk gesteld en moet men aanpassingen doen..

• glatuin
  • Nu online
thutraveler schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:28:
[...]

Hallo, ik heb een zaak tegen de NL loterijen aangekaart bij de DNB ivm IBAN disciriminatie, daar ben ik in het gelijk gesteld en moet men aanpassingen doen..
Dat is mooi nieuws!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14:04
Vandaag de eerste beloningen ontvangen voor degenen die via de nodig je vrienden uit-actie klant van Openbank zijn geworden. Fijne actie :)

[Voor 7% gewijzigd door U123456 op 19-12-2020 14:04]

• marinusvano
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 13:01
Zie dat na enig email verkeer het "gratis travel card plan" nu ook is toegevoegd aan de Mastercard. Netjes gedaan en betekend dat ik nu ook meer met de openbank rekening ga doen.

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
marinusvano schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:20:
Zie dat na enig email verkeer het "gratis travel card plan" nu ook is toegevoegd aan de Mastercard. Netjes gedaan en betekend dat ik nu ook meer met de openbank rekening ga doen.
Heb er ook een berichtje over gestuurd. Mastercard is veel breder geaccepteerd. Als dat allemaal werkt heb ik eigenlijk ook geen Revolut of Monese meer nodig.

• balken07
thutraveler schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 12:28:
[...]

Nog een succesvolle zaak. Gefeliciteerd!

• thutraveler
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 25-12-2020
Ook heb ik sinds vanmorgen gratis travel card plan" op de Mastercard.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14:04
rimave schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:27:

[Afbeelding]
Ik krijg die melding om via een sms code te ontgrendelen sinds een paar dagen bij mijn betaalrekening. Heb geen spaarrekening bij Openbank. En het irritante is dat dit niet eenmalig is, maar vrijwel dagelijks! Zowel op Android als iOS. Lijkt mij een bug. Dus nog maar weer SMS-codes aanvragen, apart voor de iPad en mijn phone.

[Voor 8% gewijzigd door U123456 op 20-12-2020 09:47]

• michael4500
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
Ja wij ook hier. Zelfs een test overboeking van maar 10 euro van de ene Openbank naar de andere Openbank-rekening (op een ander zn naam), wordt niet zichtbaar gemaakt en dan komt die rottige melding weer van ivm de privacy mogen wij overboekingen van langer dan x dagen/weken geleden... bla bla bla en moet je weer een sms-code in gaan voeren voor de extra veiligheid/privacy.

Kan nog komen misschien omdat bij hun deze boeking pas maandag (werkdag) officieel "verwerkt" wordt? Wel al overgeboekt en ontvangen op andere rek. Maar zie ook andere recentere boekingen niet zonder verplicht die stomme sms-code te moeten doen. En inderdaad niet eenmalig, maar meerdere keren per dag moet ik dat doen, wil ik zelfs recente bij en afschrijvingen kunnen zien. Lijkt me verre van praktisch zo.

Voordeel is wel dat van O.B betaalrek naar O.B betaalrek op ander zn naam wel instant werkt en ook in het weekend. Maar dat wisten we al. Jammer dat dat (nog?) Niet werkt tussen NL-rekeningen/banken en OB doordeweeks en zat/zon.

Altijd makkelijk bij plotselinge dingen of noodsituaties in bijv het buitenland en je bent 1 of meerdere andere passen kwijt, ingeslikt, storing, pas/chip kapot, overvallen ofzo. Kun je snel en realtime overboeken tussen wat je dan nog wel hebt of wat wel werkt lokaal.

• balken07
@U123456 @michael4500 Ik heb het ook. En ik krijg de melding iedere keer te zien wanneer ik de app heb afgesloten (of door inactiviteit ben uitgelogd).

• michael4500
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 23:04:
Ik heb inmiddels twee pakketjes van OpenBank ontvangen: eentje met welkomsinformatie en eentje met de pas. De elektronische handtekening is nergens te bekennen. Waar zat deze bij jullie bij?
Die komt apart per post ivm de veiligheid, in een eigen enveloppe. Zou daarom zoiezo al op een andere dag moeten komen dan de andere dingen. Je krijgt inderdaad dat smsje waarin gezegd wordt die die binnen 2 werkdagen bezorgd moet worden. Maar ik denk door de grote drukte bij de posterijen in binnen-en buitenland en ivm corona, feestdagen etc dat veel post en pakketjes vertraging oplopen (al geruime tijd trouwens).

In de Post-NL app kan ik zien welke post er die dag bij ons hier bezorgd gaat worden. Pas ook voor mn vader een OB-rekening aangevraagd met pas e.d. welkomstpakketje stond 5 dagen zichtbaar in die app, later ook de enveloppe vd handtekening en van de pas. Werd pas na 5 dagen bezorgd. Vertraging dus! Kwamen uiteindelijk wel allemaal 3 aparte dagen na elkaar in de brievenbus. Maar dat zal wel meer toeval zijn geweest, als je pech hebt krijgt een wildvreemde nu misschien alles in 1 keer in zn brievenbus (bij verkeerde bezorging, niet veilig dan dus). Denk dat Post-NL het moeilijk aan kan momenteel en dat post opgestapeld staat in het sorteercentrum ofzo + dagen later bezorgd wordt in veel gevallen. Maar jij hebt al bijna alles nu, behalve die laatste handtekening, zal wel goedkomen met enige vertraging.

In de app proberen te wijzigen heeft geen zin inderdaad, want dan wordt om de oude code gevraagd. Nu al bellen voor een nieuwe code blokkeert zeer waarschijnlijk de oude die nu waarschijnlijk naar je onderweg is maar vertraging ondervindt. Zou nog even wachten en als het echt nog langer duurt dan 1 week ofzo, dan aan de bel trekken bij OB. Pas activeren gaat ook zonder die electr handtekening/wachtwoord. Je hebt hem wel nodig voor andere dingen en hij mag ook niet in verkeerde handen vallen. Dus na een tijdje nog niet gehad, dan OB bellen.

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Nu online
thutraveler schreef op zondag 20 december 2020 @ 07:56:
Ook heb ik sinds vanmorgen gratis travel card plan" op de Mastercard.
Ik heb hem nog niet aangevraagd, maar klopt het dat je hier eenmalig €1,99 verzendkosten voor moet betalen? :+

Hopelijk krijg ik dan ook nog dar travel card plan erop, want ik hoor wel bij diegenen die dit pakket levenslang gratis zou krijgen.
Heb het nu op die standaard R42 maestro kaart.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

• balken07
JohanNL schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb hem nog niet aangevraagd, maar klopt het dat je hier eenmalig €1,99 verzendkosten voor moet betalen? :+

Hopelijk krijg ik dan ook nog dar travel card plan erop, want ik hoor wel bij diegenen die dit pakket levenslang gratis zou krijgen.
Heb het nu op die standaard R42 maestro kaart.
Ja klopt, eenmalig €1,99 betalen. Heb je de website überhaupt gelezen? 8)7 Als je idd bij de vroege vogels van begin dit jaar behoort, dan dien je dit travel card plan ook op de Mastercard te krijgen. Gezien mijn eigen ervaringen en die van andere leden van het forum, zul je daar zeer waarschijnlijk na ontvangst telefonisch contact voor op moeten nemen met Openbank.

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb vorige week aan account geopend bij openbank.Het was toen wachten op verificatie.Maar er is sindsdien niets meer gebeud.

Als ik inlog krijg ik de melding
We zijn bezig met het controleren van een aantal gegevens om je rekening te activeren. Je kunt de details bekijken van de producten die je hebt afgesloten.
Hoe lang duurt zoiets normaal? :)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Ynguy
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 16-01 16:53
marinusvano schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:20:
Grappig is dat daar ik hen ook gemaild heb over de kwestie maar ik kreeg een mail terug van ze met het verzoek of ik ze even wilde bellen.

Consistentie is ook ver te zoeken.

• balken07
Ynguy schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:42:
[...]

Grappig is dat daar ik hen ook gemaild heb over de kwestie maar ik kreeg een mail terug van ze met het verzoek of ik ze even wilde bellen.

Consistentie is ook ver te zoeken.
Mijn ervaring is dat bellen gewoonlijk effectiever is (niet alleen bij Openbank) om iets gedaan te krijgen. Een eventueel onzinnige reactie kun je dan immers gelijk corrigeren.

• balken07
balken07 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:33:
@raven22 @2Dutch hmm misschien ben ik dan in de war met geprogrammeerde overboekingen die ik in het weekend heb aangemaakt. Als het bij jullie niet kan, lijkt het mij sterk dat het bij mij wel kan. Ik zal komend weekend eens proberen :)
Even een follow up: zojuist gewoon een overboeking kunnen programmeren met datum vandaag.

• Ynguy
balken07 schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:37:
[...]

Mijn ervaring is dat bellen gewoonlijk effectiever is (niet alleen bij Openbank) om iets gedaan te krijgen. Een eventueel onzinnige reactie kun je dan immers gelijk corrigeren.
Nou dan daarnet gebeld.

Deze manlijke klantenservice medewerker deed wat moeilijker. Zijn opinie was dat OB het nooit had moeten doen om nu ook maar ineens het travelplan weg tegeven voor de MC als je het al gratis hebt voor de Maestro kaart. Tja!
Hij gaat mijn mail doorsturen naar de supervisor.

Ik heb trouwens ook gerefereerd naar dit forum en dat een aantal al mij voorgingen van wie de MC wel opengezet is voor het travelplan.

We wachten maar af.

• balken07
Ynguy schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:04:
[...]

Nou dan daarnet gebeld.

Deze manlijke klantenservice medewerker deed wat moeilijker. Zijn opinie was dat OB het nooit had moeten doen om nu ook maar ineens het travelplan weg tegeven voor de MC als je het al gratis hebt voor de Maestro kaart. Tja!
Hij gaat mijn mail doorsturen naar de supervisor.

Ik heb trouwens ook gerefereerd naar dit forum en dat een aantal al mij voorgingen van wie de MC wel opengezet is voor het travelplan.

We wachten maar af.
Dan heeft deze medewerker zich duidelijk niet verdiept in het taalgebruik van de aankondiging van deze bonus begin dit jaar. En ook niet in hoe dit zich vertaalt in de algemene voorwaarden (één document met titel R42 betaalpas en beide passen worden geduid als ‘de pas’).

https://www.openbank.nl/a...pas%20Maestro-NL%29_0.pdf

Daarnaast vraag ik mij af of zijn leidinggevende blij zal zijn met een medewerker die zich openlijk afzet tegen reeds toegekende voordelen aan klanten. :+

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 12:34
Vergeet niet dat de personen die je aan de telefoon krijgt niet in dienst zijn bij OB, maar bij een externe klanten service. Het zijn vaak Nederlanders en Vlamingen die in Spanje wonen en dan voor een externe uitzendbureau/klanten service werken. Dan is het blijkbaar lastig dat de werknemers zich goed inlezen in de producten/klanten van opdrachtgever OB, en dan eigen meningen gaan ventileren die niet belangrijk zijn c.q. verschillende dingen aan de telefoon zeggen.

• balken07
@Datisraar Ah ok, dat wist ik niet.

• rimave
Datisraar schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:20:
Vergeet niet dat de personen die je aan de telefoon krijgt niet in dienst zijn bij OB, maar bij een externe klanten service. Het zijn vaak Nederlanders en Vlamingen die in Spanje wonen en dan voor een externe uitzendbureau/klanten service werken. Dan is het blijkbaar lastig dat de werknemers zich goed inlezen in de producten/klanten van opdrachtgever OB, en dan eigen meningen gaan ventileren die niet belangrijk zijn c.q. verschillende dingen aan de telefoon zeggen.
Alé da klop. De dame die ik aan de lijn kreeg had een Belgisch accent. Vond de service niet echt geweldig en het probleem met die smsjes bestaat ook nog steeds.

Toen ik mijn probleem vertelde zei ze dat ze even iets aan ging passen. Ik werdt in de wacht gezet. Toen ze mij terug haalde werdt verteld dat het een paar uurtjes kon duren voor het werkte. Prima. Nog even een bevestiging gevraagd omdat ik haar niet goed begreep. Toen kon ze ineens zien dat het opgelost was. :? Nou, ‘t is niet opgelost. Maar ik hou de hillbilly oplossing wel. Gewoon smsjes van dat Openbank nummer op stil gezet. Ik moet sommige namelijk nog wel kunnen ontvangen. Die verificatie smsjes. Die komen vanaf hetzelfde nummer.

• robert-630
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
michael4500 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:12:
[...]

In de Post-NL app kan ik zien welke post er die dag bij ons hier bezorgd gaat worden. Pas ook voor mn vader een OB-rekening aangevraagd met pas e.d. welkomstpakketje stond 5 dagen zichtbaar in die app, later ook de enveloppe vd handtekening en van de pas. Werd pas na 5 dagen bezorgd. Vertraging dus! Kwamen uiteindelijk wel allemaal 3 aparte dagen na elkaar in de brievenbus. Maar dat zal wel meer toeval zijn geweest, als je pech hebt krijgt een wildvreemde nu misschien alles in 1 keer in zn brievenbus (bij verkeerde bezorging, niet veilig dan dus). Denk dat Post-NL het moeilijk aan kan momenteel en dat post opgestapeld staat in het sorteercentrum ofzo + dagen later bezorgd wordt in veel gevallen. Maar jij hebt al bijna alles nu, behalve die laatste handtekening, zal wel goedkomen met enige vertraging.
Heb ook de PostNL app en toen ik maanden terug klant werd kreeg ik alle 3 poststukken tegelijk bezorgd. Ja echt veilig NOT. Agh er stond op dat moment echt letterlijk iets van 1ct op de rekening.

• dannyvdb1997
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:05
michael4500 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:12:
[...]

Die komt apart per post ivm de veiligheid, in een eigen enveloppe. Zou daarom zoiezo al op een andere dag moeten komen dan de andere dingen. Je krijgt inderdaad dat smsje waarin gezegd wordt die die binnen 2 werkdagen bezorgd moet worden. Maar ik denk door de grote drukte bij de posterijen in binnen-en buitenland en ivm corona, feestdagen etc dat veel post en pakketjes vertraging oplopen (al geruime tijd trouwens).

In de app proberen te wijzigen heeft geen zin inderdaad, want dan wordt om de oude code gevraagd. Nu al bellen voor een nieuwe code blokkeert zeer waarschijnlijk de oude die nu waarschijnlijk naar je onderweg is maar vertraging ondervindt. Zou nog even wachten en als het echt nog langer duurt dan 1 week ofzo, dan aan de bel trekken bij OB. Pas activeren gaat ook zonder die electr handtekening/wachtwoord. Je hebt hem wel nodig voor andere dingen en hij mag ook niet in verkeerde handen vallen. Dus na een tijdje nog niet gehad, dan OB bellen.
Komt vandaag binnen, zie ik in de app. Alles goed gekomen.

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

robert-630 schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:17:
Heb ook de PostNL app en toen ik maanden terug klant werd kreeg ik alle 3 poststukken tegelijk bezorgd. Ja echt veilig NOT. Agh er stond op dat moment echt letterlijk iets van 1ct op de rekening.
Same kreeg ook alles in 1x. Half bos aan papier :X Ik blijf het een warrige bende vinden. Allerlei opties, subopties, bevestigingscodes hier en daar. Ik ben allang de draad kwijt, maar heb faceID aangezet voor alles wat kon en die sms'jes > makkelijk in iOS in invoerveld te prakken. Maar het ging me om de spaarrekening met mooie rente, en dat is verder prima :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Wouter1337
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-01 12:11
We hebben allemaal hier graag dat ze het goed doen maar ze zijn echt gewoon ongelofelijk slecht bezig bij Openbank...

- Zojuist 7.99 afgeschreven voor mn levenslange gratis travel+ plan
- Inmiddels 2 keer telefonisch contact gehad om het te laten veranderen en beide keren gaan ze de discussie weer aan terwijl ze, zoals uit dit forum wel blijkt, geen poot hebben om op te staan en het bij meerdere gewoon geactiveerd hebben. Beide keren beloofd me terug te bellen wat ook niet gebeurt.
- Login problemen in de app - ik gebruik precies hetzelfde document nummer en code die telefonisch/browser worden goedgekeurd, maar in de app staat er dat dit onjuist is (ook na reinstall).
- Telefonisch gevraagd mijn ID kaart nummer te veranderen in Paspoort nummer. Dit was niet mogelijk volgens mevrouw. Toen ik vertelde dat ik dit niet geloofde want als ik mijn kaart kwijt ben geraakt moet dit ook kunnen vertelde ze me dat dit alleen een nieuwe ID kaart kon zijn. Toen ik vertelde dat ik misschien wel helemaal geen ID kaart meer aan ging vragen dacht ze eerst dat dit verplicht was, waar ze na een snelle Google search op terug kwam. Maar omdat ze zo op dr teentjes was getrapt ging ze het alsnog niet aanpassen en mocht ik het verzoek per mail plaatsen.

Wat een drama..

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
@Wouter1337 Misschien wel handig om een/jouw samenvatting van het gesprek te emailen zodat je op een later tijdstip niet die altijd terugkerende leugenachtige discussie krijgt dat hen niks bekend is van jouw beweringen en dat helaas heel toevallig het opnamebandje niet meer terug kan worden gevonden.

Ik blijf het om die reden nog steeds onbegrijpelijk vinden dat Google de opnamemogelijkheid van telefoongesprekken uit Android heeft gesloopt.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:09
Glup schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:04:
@Wouter1337
Ik blijf het om die reden nog steeds onbegrijpelijk vinden dat Google de opnamemogelijkheid van telefoongesprekken uit Android heeft gesloopt.
In mijn MIUI EU rom heeft gelukkig wel spraakopname. Super fijn, belangrijke gesprekken neem ik altijd op. Nog nooit extern nodig gehad, maar wel fijn om het voor je zelf even na te luisteren hoe het gesprek nu echt ging. Je eigen geheugen laat je soms ook in de steek.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• glatuin
  • Nu online
Dacuuu schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:07:
[...]

In mijn MIUI EU rom heeft gelukkig wel spraakopname. Super fijn, belangrijke gesprekken neem ik altijd op. Nog nooit extern nodig gehad, maar wel fijn om het voor je zelf even na te luisteren hoe het gesprek nu echt ging. Je eigen geheugen laat je soms ook in de steek.
Idem hier met Oneplus. Ook spraakopname mogelijk. Doe ik altijd bij conflicten, helpt wel.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:15

Prulleman

a.k.a Nilz

gisteren betaalpas binnen gekregen, en na de activatie kon ik inderdaad direct garmin pay activeren :)
nog niet getest in de winkel, maar de config is nu OK

Strava

• Glup
  • Niet online
glatuin schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:10:
[...]

Idem hier met Oneplus. Ook spraakopname mogelijk. Doe ik altijd bij conflicten, helpt wel.
Ik heb ook een OnePlus maar daar staat geen opnamemogelijkheid bij de setting :?
Hoe heb jij het werkend gekregen? Of met root maar dat wil ik niet.

• glatuin
  • Nu online
Glup schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:07:
[...]

Ik heb ook een OnePlus maar daar staat geen opnamemogelijkheid bij de setting :?
Hoe heb jij het werkend gekregen? Of met root maar dat wil ik niet.
Ik heb wel root maar heb niets gedaan, is gewoon een optie (OP8 Pro). Ik heb root vrijwel niet meer nodig behalve voor Adaway en Battery Charge limit (zorgt dt batterij maar tot 80% laad, om batterij langer mee te laten gaan).

• Glup
  • Niet online
glatuin schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:12:
[...]

Ik heb wel root maar heb niets gedaan, is gewoon een optie (OP8 Pro). Ik heb root vrijwel niet meer nodig behalve voor Adaway en Battery Charge limit (zorgt dt batterij maar tot 80% laad, om batterij langer mee te laten gaan).
Ok dan zal het de versie zijn, ik heb een OnePlus 6. Jammer maar in ieder geval zit het dan wel in de toekomstige versie :)

• glatuin
  • Nu online
Prulleman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:12:
gisteren betaalpas binnen gekregen, en na de activatie kon ik inderdaad direct garmin pay activeren :)
nog niet getest in de winkel, maar de config is nu OK
Garmin Pay is toch wel dikke vette plus voor Openbank!

• Nuevocasa
Glup schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:15:
[...]

Ok dan zal het de versie zijn, ik heb een OnePlus 6. Jammer maar in ieder geval zit het dan wel in de toekomstige versie :)
Bij mijn OP5T staat het standaard aan. Alle gesprekken worden opgenomen. Gewoon standaard ROM.

• Glup
  • Niet online
Nuevocasa schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:21:
[...]

Bij mijn OP5T staat het standaard aan. Alle gesprekken worden opgenomen. Gewoon standaard ROM.
Heel merkwaardig. Heb het even opgezocht en het zou in het menu moeten staan als eerste optie.

• Mastergo
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 19-01 21:48
Credits voor Openbank service aan mijn kant.
3 weken geleden een rekening aangemaakt. De post komt vanuit Spanje dus heeft wel even geduurd.
Maar was mn inloge code vergeten. Contact opgenomen en netjes geholpen.

Nu heb ik nog even 10 euro overgemaakt naar de nieuwe rekening. Dit duurt een paar dagen.
Als ik nu 30 december 20.000 euro overmaak naar de openbank rekening. En dat wordt uiteindelijk pas 2 januari gestort. Zal de belastingdienst daar ooit achterkomen? In het verleden ook wel eens 2000 euro op paypal gehad en daar is nooit naar gevraagd. Scheelt me toch weer wat euro's belasting betalen :)

• glatuin
  • Nu online
Mastergo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:32:
3 weken geleden een rekening aangemaakt. De post komt vanuit Spanje dus heeft wel even geduurd.

Nu heb ik nog even 10 euro overgemaakt naar de nieuwe rekening. Dit duurt een paar dagen.
Als ik nu 30 december 20.000 euro overmaak naar de openbank rekening. En dat wordt uiteindelijk pas 2 januari gestort. Zal de belastingdienst daar ooit achterkomen? In het verleden ook wel eens 2000 euro op paypal gehad en daar is nooit naar gevraagd. Scheelt me toch weer wat euro's belasting betalen :)
Zo langzaam is overboeken van NL bank naar Openbank ook niet hoor. 's ochtends overboeken laat in de middag bij Openbank. Maak je in de middag over dan volgende werkdag.

• Mastergo
glatuin schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:40:
[...]

Zo langzaam is overboeken van NL bank naar Openbank ook niet hoor. 's ochtends overboeken laat in de middag bij Openbank. Maak je in de middag over dan volgende werkdag.
Mijn testboeking van 10 euro duurt inmiddels toch alweer 36 uur... kan natuurlijk de drukte zijn maar toch het is niet die halve dag waar jij het over hebt.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:41
Mastergo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:25:
[...]

Mijn testboeking van 10 euro duurt inmiddels toch alweer 36 uur... kan natuurlijk de drukte zijn maar toch het is niet die halve dag waar jij het over hebt.
Kerst is natuurlijk een bank holiday ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Nuevocasa
[...]

Ik heb gistermiddag meerdere bedragen over gemaakt en die stonden aan het einde van de middag allemaal al op m'n openbank rekening. Andersom duurt altijd minimaal een dag bij mij.

• glatuin
  • Nu online
[...]

Correctie op werkdagen. Vandaag is het kerst 🙂

• Crasheeee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13:11

Het korte antwoord is: ja.

Plus als ze vragen beginnen te stellen bij je aangifte. Dan moet je een goede uitleg hebben waar dat geld is gebleven. Of wil je dat geld nooit meer gaan uitgeven vanuit die rekening? Daarbij vallen zulke bedragen sowieso al op.

Oh en wat hieronder mij wordt gezegd. Laat ik vooropstellen dat fraude plegen altijd een slecht idee is.

[Voor 13% gewijzigd door Crasheeee op 25-12-2020 13:22]

• glatuin
  • Nu online
Crasheeee schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:14:
[...]

Het korte antwoord is: ja.

Plus als ze vragen beginnen te stellen bij je aangifte. Dan moet je een goede uitleg / bewijzen hebben waar dat geld is gebleven. Of wil je dat geld nooit meer gaan uitgeven?
Los van het feit dat wanneer je dit om die reden doet het domweg fraude is. Ik geef mijn Crypto munten ook netjes aan. Stel dat ik door handelen/koerstijgingen ik volgend jaar een flinke klapper maak en ga cashen, hoe leg ik dat dan uit aan de fiscus? Ik ben gewoon braaf, ja ik betaal mischien wat meer belasting dan sommige slimmerikken maar wel met een goed gevoel dat wat er ook gebeurd ik niks fout heb gedaan.

• balken07

Je bent persoonlijk belastingplichtig volgens de belastingwet. De nationaliteit van je bankrekening doet er niet toe. Over het rondpompen van geld rondom de peildatum 1-1 is al heel veel jurisprudentie gepubliceerd. Gezien jouw motief is dat duidelijk fraus legis. Ik ben werkzaam als fiscalist.

Persoonlijk erger ik mij behoorlijk aan zo’n houding. De schatkist loopt sneller leeg dan ooit tevoren en dus zou je solidariteit op één moeten zetten, in plaats van aan jezelf te denken. Laat onverlet dat dit ook in normale tijden asociaal gedrag is, bah. |:(

• Mastergo
Het is niet dat het mijn plan is. Ben juist blij dat ik belasting mag betalen, betekend dat je genoeg geld hebt. De vraag was meer wat gebeurd er met geld dat ff in de lucht hangt of daar wat mee gedaan word uiteindelijk.

• JohanNL
  • Nu online
Mastergo schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:17:
Het is niet dat het mijn plan is. Ben juist blij dat ik belasting mag betalen, betekend dat je genoeg geld hebt. De vraag was meer wat gebeurd er met geld dat ff in de lucht hangt of daar wat mee gedaan word uiteindelijk.
De rentedata is leidend en in principe zou het zo moeten werken: stel je schrijft op 31 december €1.000 van bank A naar bank B over.
Doordat bank B geen Nederlandse bank is - in geval van Openbank - en je het na 14:00 hebt overgemaakt, komt het geld pas aan bij bank B de volgende dag - 1 januari - waardoor bank A de rentedatum van jouw transactie ook op 1 januari heeft gezet.
Maar in de praktijk gaat het soms wat anders doordat sommige ( buitenlandse ) banken gewoonweg traag zijn met het verwerken van inkomende overboekingen.
Dat een overboeking binnen SEPA gebied, ingediend en verwerkt door de verzendende bank op 30 december, pas aan komt op 2 januari bij de ontvangende bank is niet geheel ongebruikelijk.
Op die manier zou het geld op 1 januari *niet hebben bestaan* en zou je op die manier de fiscus te slim af kunnen zijn of het wordt tenminste niet automatisch door bank A of bank B doorgespeeld aan de belastingdienst.
Bank A zal namelijk denken dat het geld wel is aangekomen voor 1 januari bij bank B, en bank B heeft het geld pas sinds 2 januari dus houden zij dat als rentedatum aan.

Maar uiteraard moet je dit *verloren* bedrag wel bijtellen bij je Box 3 vermogen, want het was feitelijk wel gewoon in jouw bezit op 1 januari.
En de belastingdienst is heel creatief, dus ze zullen deze potentiele truc om de VRH te ontwijken/ontduiken vast ook wel kennen ;)
Mocht je dit toch overkomen en je bent te goeder trouw, dan moet je denk ik het *verloren* bedrag optellen bij het totaalsaldo van de verzendende bank op je aangifte IB.
Maar wil je het helemaal zeker weten kun je natuurlijk het beste de belastingdienst zelf bellen of beter: boek gewoon geen geld over naar ( trage ) buitenlandse banken tijdens en rondom de jaarwisseling :)

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

• JohanNL
  • Nu online
Het is overigens ook nog maar de vraag of Openbank überhaupt informatie automatisch doorgeeft aan de belastingdienst.
Ik gok van niet, dus dan moet het sowieso handmatig.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:04:
Ik gok van wel.

• Dacuuu
Inderdaad, het klinkt allemaal wel buitenlands, maar ze moeten gewoon voldoen aan de wet hier. Als ik mijn aangifte doe staat het er gewoon automatisch bij.

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:13
Als je je jaar- of maandoverzicht downloadt bij een Nederlandse bank dan staan transacties die met de jaarwisseling nog onderweg waren daar niet op: de rentedatum ligt in het volgende jaar.

Dus als je die informatie aanhoudt zou het goed moeten gaan.

• balken07
JohanNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:04:
Het is overigens ook nog maar de vraag of Openbank überhaupt informatie automatisch doorgeeft aan de belastingdienst.
Gaat automatisch. Dit zijn banken bij wet verplicht. Daarnaast is er geen verschil meer in toegang tot de boeken voor alle EU banken.

• JohanNL
  • Nu online
We zullen het zien want in de praktijk wil het wel voorkomen dat buitenlandse banken dit niet doorgeven, of het wordt tenminste niet zichtbaar en al automatisch aangevuld in je belasting aangifte.
Heb dit jaar nog meegemaakt met Flatex dat zij niets hadden doorgespeeld aan de belastingdienst en ook alles m.b.t. dividendbelasting zelf moest invullen...

• balken07
JohanNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:51:
[...]

De rentedata is leidend en in principe zou het zo moeten werken: stel je schrijft op 31 december €1.000 van bank A naar bank B over.
Doordat bank B geen Nederlandse bank is - in geval van Openbank - en je het na 14:00 hebt overgemaakt, komt het geld pas aan bij bank B de volgende dag - 1 januari - waardoor bank A de rentedatum van jouw transactie ook op 1 januari heeft gezet.
Maar in de praktijk gaat het soms wat anders doordat sommige ( buitenlandse ) banken gewoonweg traag zijn met het verwerken van inkomende overboekingen.
Dat een overboeking binnen SEPA gebied, ingediend en verwerkt door de verzendende bank op 30 december, pas aan komt op 2 januari bij de ontvangende bank is niet geheel ongebruikelijk.
Op die manier zou het geld op 1 januari *niet hebben bestaan* en zou je op die manier de fiscus te slim af kunnen zijn of het wordt tenminste niet automatisch door bank A of bank B doorgespeeld aan de belastingdienst.
Bank A zal namelijk denken dat het geld wel is aangekomen voor 1 januari bij bank B, en bank B heeft het geld pas sinds 2 januari dus houden zij dat als rentedatum aan.

Maar uiteraard moet je dit *verloren* bedrag wel bijtellen bij je Box 3 vermogen, want het was feitelijk wel gewoon in jouw bezit op 1 januari.
En de belastingdienst is heel creatief, dus ze zullen deze potentiele truc om de VRH te ontwijken/ontduiken vast ook wel kennen ;)
Mocht je dit toch overkomen en je bent te goeder trouw, dan moet je denk ik het *verloren* bedrag optellen bij het totaalsaldo van de verzendende bank op je aangifte IB.
Maar wil je het helemaal zeker weten kun je natuurlijk het beste de belastingdienst zelf bellen of beter: boek gewoon geen geld over naar ( trage ) buitenlandse banken tijdens en rondom de jaarwisseling :)
Sterker nog: van te goeder trouw zijn kan hier al geen sprake meer zijn, aangezien het motief belastingontduiking is. Als een aangifte op een dergelijke wijze wordt ingediend, dan is sprake van het opzettelijk onjuist of onvolledig doen van aangifte. Daar zal dan een vergrijpboete voor worden opgelegd.

Daarnaast is leidend wanneer een betreffende euro vorderbaar en inbaar is. Niet de rentedata. In deze casus heeft die euro zijn persoonlijke eigendomsfeer nooit verlaten. Het was slechts op reis naar een andere rekening. Daarmee dient de euro gewoon opgegeven te worden bij het doen van aangifte.

[Voor 6% gewijzigd door balken07 op 26-12-2020 12:46]

• JohanNL
  • Nu online
balken07 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:24:
[...]

Sterker nog: van te goeder trouw zijn kan hier al geen sprake meer zijn, aangezien het motief belastingontduiking is. Als een aangifte op een dergelijke wijze wordt ingediend, dan is sprake van het opzettelijk onjuist of onvolledig doen van aangifte. Daar zal dan een vergrijpboete voor worden opgelegd.
Kan ik ook in meekomen.
Als je dit overkomt - met opzet of niet - en je vergeet of " vergeet " het te melden op je aangifte, dan zou ik als belastingdienst zijnde ook automatisch ervan uitgaan dat er opzet in het spel is.

• 49euro
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19-01 08:58

Toevallig al iets gehoord over het huidige KYC beleid van de Nederlandse banken? Er zijn afgelopen jaar afdelingen van meer dan 1000 man opgetuigd bij vrijwel iedere NLse bank ter voorkoming van witwassen, financiering van criminaliteit en fraude. Voor deze vorm van fraude hebben ze zelfs een speciaal woord namelijk saldinisten. Tot voor kort wellicht geen groot probleem maar ik kan je uit eigen ervaring mededelen dat de kans groot is dat deze informatie voortaan bij de fiscus terecht komt. De bank geeft tevens een waarschuwing af en bij een volgende overtreding volgt zelfs een mogelijke exit.

• JohanNL
  • Nu online
Saldinisten: https://www.fiu-nederland.nl/nl/er-af-en-er-op

Maar dat is eigenlijk net wat anders en eigenlijk weet de belastingdienst ook niet echt wat ze daar tegen moeten doen.
Wat @Mastergo beschrijft is eigenlijk een fout die in beginsel bij de banken ligt, want als zij gewoon de juiste rentedata aanhouden is deze truc niet eens mogelijk.

• Mastergo
Inmiddels al dag 3 en de 10 euro staat nog steeds niet op de rekening. Als ik met alle goede bedoelingen 20.000 euro overzet en die wordt pas na 1 januari overgezet dan is dat toch niet mijn fout. Ik kan er niets aan doen dat de bank 4 dagen nodig heeft om geld over te zetten. Dat was de vraag gaat de belastingdienst dit ooit zien. Dat ik het toch moet aangeven is natuurlijk ook wel logisch maar waarom zou je dat doen zij hebben toch mijn informatie van de banken ik krijg van hun jaarrekeningen die ze ook nog eens zelf invullen.

• balken07
JohanNL schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:10:
Saldinisten: https://www.fiu-nederland.nl/nl/er-af-en-er-op

Maar dat is eigenlijk net wat anders en eigenlijk weet de belastingdienst ook niet echt wat ze daar tegen moeten doen.
Wat @Mastergo beschrijft is eigenlijk een fout die in beginsel bij de banken ligt, want als zij gewoon de juiste rentedata aanhouden is deze truc niet eens mogelijk.
Het is belangrijk om de kwestie uit te splitsen in saldo en rentebijschrijving. Wat betreft rentebijschrijving heb ik in de praktijk nog geen gedonder meegemaakt, daar is de jaaropgaaf van banken over het algemeen geaccepteerd. De rente inkomsten zijn zelf ook niet belast. Slechts je saldo van de bankrekening. Als de rente niet bijgeschreven is heb je geluk en voorzie ik geen problemen. Het fiscaal belang is ook gering, aangezien in box 3 de werkelijke inkomsten niet belast worden, maar er een fictief rendement gehanteerd wordt.

Wat betreft saldo is deze casus duidelijk. Gewoon belast. Zoals ik eerder aangaf, is door de vele probeerders (dit heeft vaak een rechtsgang tot gevolg) een heel oerwoud jurisprudentie gepubliceerd mbt deze problematiek. Mensen blijven creatief ;)

Laat onverlet dat een huis kopen op 31 december gewoon mag. Het motief speelt een grote rol. En persoonlijk vind ik dat ook logisch.

[Voor 8% gewijzigd door balken07 op 26-12-2020 13:56]

• balken07
Mastergo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:14:
Inmiddels al dag 3 en de 10 euro staat nog steeds niet op de rekening. Als ik met alle goede bedoelingen 20.000 euro overzet en die wordt pas na 1 januari overgezet dan is dat toch niet mijn fout. Ik kan er niets aan doen dat de bank 4 dagen nodig heeft om geld over te zetten. Dat was de vraag gaat de belastingdienst dit ooit zien. Dat ik het toch moet aangeven is natuurlijk ook wel logisch maar waarom zou je dat doen zij hebben toch mijn informatie van de banken ik krijg van hun jaarrekeningen die ze ook nog eens zelf invullen.
Je moet het opgeven omdat de betreffende 20.000 euro nooit jouw eigendomsfeer heeft verlaten. Het was slechts op reis naar een andere rekening. De 20.000 euro was dus al voor en op peildatum 1-1 vorderbaar en inbaar. (Vorderbaar en inbaar is een term die je vanuit jezelf moet bekijken, niet vanuit de Belastingdienst). Je bent immers toch niet 20.000 euro armer geworden? Het blijft jouw geld.

Tot slot: Dat de Belastingdienst informatie wel of niet zou hebben, speelt geen rol in de vraag of iets wel of niet opgegeven moet worden door jou. Jij en ik zijn bij wet zelf verantwoordelijk voor het indienen van de vereiste aangifte. Ook met een vooringevulde aangifte ligt de verantwoordelijkheid bij jou en mij om te controleren of de gegevens juist zijn. Het is standaard jurisprudentie dat de belastinginspecteur in beginsel mag uitgaan van de juistheid van de gegevens vermeld in een aangifte.

In normaal Nederlands:

Kon ik op peildatum 1-1 reeds aanspraak maken op en beschikkingsmacht uitoefenen over X bedrag? —-> indien JA —-> belast in box 3 voor het betreffende jaar waarover aangifte gedaan moet worden.

[Voor 25% gewijzigd door balken07 op 26-12-2020 14:09]

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:36
Als nou eerst het wegboeken als een verdachte transactie moet worden gesignaleerd en de consequenties dan schijnbaar volgens de Financial Intelligence Unit Nederland niet meer zijn dan:
Uiteindelijk resulteerde dit voor het overgrote deel van hen in een brief van de Belastingdienst waaruit zij konden opmaken dat men beter kon stoppen met het gesleep van geld.

Uiteindelijk werd er tegen zes rekeninghouders op basis van de aan FIU-Nederland gemelde transacties een strafrechtelijk onderzoek gestart omdat er een vermoeden van crimineel verkregen vermogen was vastgesteld.
luidt mijn conclusie dat je het gewoon straffeloos kunt doen zolang het geen verdachte transactie wordt. Dus vooral het hele jaar lekker geld en heen weer pompen zodat de transactie minder snel opvalt. Of dat de moeite is ten opzichte van het besparingspotentieel moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Voor @Mastergo: zoals @Brent je al probeerde duidelijk te maken: vrijdag 25 december (Kerstdag) is een feestdag, dan wordt er geen regulier betalingsverkeer afgewikkeld. Dan zaterdag en zondag, m.a.w. je krijgt maandag je overboeking bijgeschreven. Dit geldt natuurlijk niet voor een SEPA Instant-overboeking, maar daar doet Openbank (NL) (nog?) niet aan.

Hetzelfde liedje trouwens als je op oudjaarsdag wat overboekt, Nieuwjaarsdag is op een vrijdag (geen bankverkeer), dus dat zie je dan pas maandag 4 januari weer op je rekening.

• balken07
Siask schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:31:
Als nou eerst het wegboeken als een verdachte transactie moet worden gesignaleerd en de consequenties dan schijnbaar volgens de Financial Intelligence Unit Nederland niet meer zijn dan:

[...]

luidt mijn conclusie dat je het gewoon straffeloos kunt doen zolang het geen verdachte transactie wordt. Dus vooral het hele jaar lekker geld en heen weer pompen zodat de transactie minder snel opvalt. Of dat de moeite is ten opzichte van het besparingspotentieel moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Voor @Mastergo: zoals @Brent je al probeerde duidelijk te maken: vrijdag 25 december (Kerstdag) is een feestdag, dan wordt er geen regulier betalingsverkeer afgewikkeld. Dan zaterdag en zondag, m.a.w. je krijgt maandag je overboeking bijgeschreven. Dit geldt natuurlijk niet voor een SEPA Instant-overboeking, maar daar doet Openbank (NL) (nog?) niet aan.

Hetzelfde liedje trouwens als je op oudjaarsdag wat overboekt, Nieuwjaarsdag is op een vrijdag (geen bankverkeer), dus dat zie je dan pas maandag 4 januari weer op je rekening.
Blijft ook de realiteit dat als de Belastingdienst daar wél vragen over wil stellen, je wettelijk verplicht bent die te beantwoorden. Indien je verklaring niet aannemelijk is ga je alsnog het schip in. En geloof mij dat deze gerichte actie niet betekent dat er niet gecorrigeerd wordt in aangiftes door de Belastingdienst. Er is op rechtspraak.nl een vrijwel permanente stroom uitspraken die betrekking hebben op dit soort onderwerpen.

Wat een moraal ook: als iemand denkt mijn pakkans is laag (wat niet zo is, kan gewoon worden nagevorderd) benadeel ik de maatschappij gewoon maar? d:)b

Aanvulling: Misschien gaat dit forum een beetje off topic inmiddels haha. Dus ik laat het hier maar bij.

• Siask
  • Laatst online: 14:36
balken07 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:42:
[...]
Indien je verklaring niet aannemelijk is ga je alsnog het schip in. En geloof mij dat deze gerichte actie niet betekent dat er niet gecorrigeerd wordt in aangiftes door de Belastingdienst. Er is op rechtspraak.nl een vrijwel permanente stroom uitspraken die betrekking hebben op dit soort onderwerpen.
Dat moge duidelijk zijn, en laat ik duidelijk stellen dat als mijn conclusie luidt dat iets straffeloos kán, betekent dat nog niet dat ik de behoefte voel om het te doen. Jouw bericht zou je kunnen interpreteren alsof je denkt dat ik zoiets wél zou doen en mij dat verwijt. Daar wil ik mij toch wel uitdrukkelijk tegen verzetten.

Misschien is het dan nog wel fijn dat je een paar van die uitspraken linkt, dat geeft een ieder die zich informeren wil een goed beeld.

• balken07
Siask schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:00:
[...]

Dat moge duidelijk zijn, en laat ik duidelijk stellen dat als mijn conclusie luidt dat iets straffeloos kán, betekent dat nog niet dat ik de behoefte voel om het te doen. Jouw bericht zou je kunnen interpreteren alsof je denkt dat ik zoiets wél zou doen en mij dat verwijt. Daar wil ik mij toch wel uitdrukkelijk tegen verzetten.

Misschien is het dan nog wel fijn dat je een paar van die uitspraken linkt, dat geeft een ieder die zich informeren wil een goed beeld.
Nee, daarom had ik mijn oorspronkelijke post al reeds gewijzigd van ‘je’ naar ‘iemand’. Omdat ik je anders al schuldig zou verklaren zonder dat ik dat zeker kon weten. Met de gewijzigde formulering laat ik dat in het midden, conform de formulering van jouw reactie.

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:45
Zojuist mijn cadeau / bijdrage van 100 euro ontvangen voor het inschakelen van de Roboadvisor (en natuurlijk het storten van een minimumbelegging, die je dan wel een jaar moet laten staan). Heb 1000 euro op het middelste profiel gestort. Blifjt beleggen, dus altijd meer risico dan met sparen, maar gemiddeld genomen moet het wel heel bar uitpakken in 2021 wil er daadwerkelijk verlies op maken. ;) .. Jammer dat ik al een Openbankrekening had en dus niet meer kon profiteren van de 40 euro openings-bonus, dat was helemaal leuk geweest natuurlijlk.

• tomalbers
  • Laatst online: 19-01 10:26
Ik heb problemen met de creditcard van OpenBank. Deze wordt niet geaccepteerd door Apple als betaal methode in mijn account.

Ik heb al zitten spelen met de instellingen door bijvoorbeeld alle fysieke locaties in de wereld toe te staan en ook met/zonder secure code. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met Apple en een oplossing gevonden?

• balken07
tomalbers schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:19:
Ik heb problemen met de creditcard van OpenBank. Deze wordt niet geaccepteerd door Apple als betaal methode in mijn account.

Ik heb al zitten spelen met de instellingen door bijvoorbeeld alle fysieke locaties in de wereld toe te staan en ook met/zonder secure code. Heeft iemand soortgelijke ervaringen met Apple en een oplossing gevonden?
Wees gerust: het is niet een isolated probleem voor jou. Ik heb hetzelfde probleem. Het komt omdat de Mastercard door Openbank met uitgifteland Spanje wordt uitgegeven. Daardoor accepteert Apple die kaart niet. Die willen een betaalkaart met uitgifteland Nederland. Best wel jammer die houding, want bij mijn Google account is het bijvoorbeeld geen probleem. Openbank zou het voorbeeld van o.a. N26 moeten volgen, door die kaart gewoon uit te geven onder de vlag van het land waar de klant woont.

Tot Openbank of Apple zijn beleid aanpast is er dus geen oplossing voor dit probleem.

[Voor 4% gewijzigd door balken07 op 27-12-2020 13:12]

• tomalbers
Dank je wel! Afwachten dan maar. Voorlopig dan maar de credit card bij PayPal ingesteld en Apple via PayPal. Klinkt als rondpompen van geld, maar goed.

• JohanNL
  • Nu online
Hier lukt het wel de Openbank Maestro kaart toe te voegen aan Apple pay op mijn iPhone.
Maar als ik dan er ook voor wil kiezen deze toe te voegen op mijn Apple watch als Apple pay betaalmethode, dan blijft hij voor eeuwig op het laad scherm / " kaart toevoegen " hangen.
En ja, op mijn Apple watch is de Openbank kaart nergens te vinden.

• tomalbers
JohanNL schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:29:
Hier lukt het wel de Openbank Maestro kaart toe te voegen aan Apple pay op mijn iPhone.
Ik had het niet over de toevoeging aan Apple Pay, dat werkt prima (ook op de Watch trouwens). Maar het instellen in je apple id als betaalmethode voor bijvoorbeeld je aankopen in de app store.
Sorry als dat onduidelijk was.

• balken07
JohanNL schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:29:
Maar als ik dan er ook voor wil kiezen deze toe te voegen op mijn Apple watch als Apple pay betaalmethode, dan blijft hij voor eeuwig op het laad scherm / " kaart toevoegen " hangen.
En ja, op mijn Apple watch is de Openbank kaart nergens te vinden.
Voor de Apple Watch voeg je Apple Pay kaarten toe via de Watch app op je iPhone :)

• Ynguy
Ik wilde even laten weten dat OB óók mijn MC's travelplan heeft aangezet dus mijn contact met hen is succesvol geweest.

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
tomalbers schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:35:
Maar het instellen in je apple id als betaalmethode voor bijvoorbeeld je aankopen in de app store.
Waarschijnlijk is dit zo omdat Apple het land van de kaart gebruikt om te zien op welke content iemand recht heeft. Ze willen voorkomen dat iemand uit Spanje zijn profiel op Nederlands zet om dan illegaal naar series te kunnen kijken of muziek te luisteren waarvoor Apple het recht niet heeft om die in Spanje te verspreiden.

Ik heb zelf geen Apple, dus wellicht is het iets van klok/klepel maar in deze richting zit het. Je kan dat waarschijnlijk beter navragen aan Apple. Zij zijn degene die de betaalkaart weigeren.

• JohanNL
  • Nu online
balken07 schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:21:
[...]

Voor de Apple Watch voeg je Apple Pay kaarten toe via de Watch app op je iPhone :)
Ok bedankt, dat werkt :)

Blijft toch vreemd dat het niet direct werkte bij het koppelen van de kaart op mijn iPhone, waarna hij dan vraagt of je deze ook gelijk wilt koppelen op je Apple watch.
Al mijn andere kaarten werden gekoppeld op die manier, behalve die van Openbank, daar bleef hij voor eeuwig op die draaiende cirkel staan, heb hem zelfs een hele nacht de tijd daarvoor gegeven :p

• balken07
JohanNL schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:25:
[...]

Ok bedankt, dat werkt :)

Blijft toch vreemd dat het niet direct werkte bij het koppelen van de kaart op mijn iPhone, waarna hij dan vraagt of je deze ook gelijk wilt koppelen op je Apple watch.
Al mijn andere kaarten werden gekoppeld op die manier, behalve die van Openbank, daar bleef hij voor eeuwig op die draaiende cirkel staan, heb hem zelfs een hele nacht de tijd daarvoor gegeven :p
Software heeft soms ondoorgrondelijke logica die waarschijnlijk alleen een programmeur begrijpt 🤷🏼‍♂️

• mokita
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 16-01 22:57
mrc4nl schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:15:
ik heb vorige week aan account geopend bij openbank.Het was toen wachten op verificatie.Maar er is sindsdien niets meer gebeud.

Als ik inlog krijg ik de melding
[...]

Hoe lang duurt zoiets normaal? :)
Heb je inmiddels al iets meer vernomen? Ik heb mij afgelopen weekend aangemeld en ben wel benieuwd.

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

mokita schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:07:
[...]

Heb je inmiddels al iets meer vernomen? Ik heb mij afgelopen weekend aangemeld en ben wel benieuwd.
Ik had na een week contact opgenomen, en ze de helpdek raadde aan opnieuw het paspoort op te sturen naar documenten@openbank.com. Nog die avond (had toen nog niets extra opgestuurd) was plots de rekening geopend zonder dat ik ik dus iets extra's had gestuurd. (uiteraard wel de verificatie gedaan)

toen ik toegang had, heb ik ook de 2e rekening geopend. maar die was nog niet geactiveerd.Daar deden blijkbaar moeilijk over. want dit staat blijkbaar los van elkaar en mocht ik dus weer mn paspoort en contract(ondertekend) opsturen. dit had ik dit weekend gedaan, en nu is het voor elkaar.

alleen op pasje wacht ik nog -O-

maar ik ben wel erg tevreden met hoe ze telefonisch berijkbaar zijn.
2e kerstdag? geen probleem. zondag om 20:00 uur? geen probleem. ben elke keer snel geholoen en had direct antwoord.

[Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 29-12-2020 13:27]

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• MTT
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
glatuin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:02:
[...]

Ik begrijp je bericht niet. Ik heb vorige maand fors bedrag overgeboekt en enige wat gebeurde was dat ik gebeld werd voor extra verificatie. Wat de ABN trouwens ook doet.
Dan zal je iets anders verstaan onder fors dan ik.
Laten we zeggen, ik moet een polestar betalen van het spaargeld en ik kan vanuit de app niet eens het bedrag overmaken om mijn factuur te betalen, omdat die gasten een limiet hebben ingesteld hoe ik mijn financien gebruik.

Verder is de app nu zo gebruiksonvriendelijk met die extra code om alleen de historietransacties te zien, dat ik mijn lopende rekeningen daar maar leeggetrokken heb.

• glatuin
  • Nu online
MTT schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:00:
[...]

Dan zal je iets anders verstaan onder fors dan ik.
Laten we zeggen, ik moet een polestar betalen van het spaargeld en ik kan vanuit de app niet eens het bedrag overmaken om mijn factuur te betalen, omdat die gasten een limiet hebben ingesteld hoe ik mijn financien gebruik.

Verder is de app nu zo gebruiksonvriendelijk met die extra code om alleen de historietransacties te zien, dat ik mijn lopende rekeningen daar maar leeggetrokken heb.
Valorian in "Openbank.NL"
Betrof groot bedrag van ene bank naar andere kun je flink deel van polestar van betalen.
Anyway denk dat het kwestie is dat de bank je niet goed genoeg kent. Zit er limiet op bedragen die je kunt overmaken in de voorwaarden? Via telefoon zou je toch eea moeten kunnen regelen lijkt me.
Inderdaad vervelend van die transacties maar heb ik alleen bij spaarrekening last van niet de betaalrekening. En zo vaak hoef ik transacties van spaarrekeningen niet in te zien.

• MTT
  • Niet online
glatuin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:09:
[...]

Betrof groot bedrag van ene bank naar andere kun je flink deel van polestar van betalen.
Anyway denk dat het kwestie is dat de bank je niet goed genoeg kent. Zit er limiet op bedragen die je kunt overmaken in de voorwaarden? Via telefoon zou je toch eea moeten kunnen regelen lijkt me.
Inderdaad vervelend van die transacties maar heb ik alleen bij spaarrekening last van niet de betaalrekening. En zo vaak hoef ik transacties van spaarrekeningen niet in te zien.
In de huidige digitale wereld hoef ik niet te moeten bellen om mijn geld over te boeken naar een andere bank. Open bank gaf zelf aan dat op alle rekeningen een limiet zit. Ik weet niet hoeveel je polestar kost maar ik kan niet eens eenvierde ervan betalen met de limiet die ze ingesteld hebben op ALLE rekeningen.

• balken07
@MTT Kun je misschien iets specifieker zijn mbt het daadwerkelijke bedrag wat als limiet gehanteerd wordt door Openbank? Ik kon er niet zo snel iets over terugvinden in de voorwaarden. Ben geïnteresseerd :)

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:30

Tens

carnitariër

Ynguy schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:44:
Ik wilde even laten weten dat OB óók mijn MC's travelplan heeft aangezet dus mijn contact met hen is succesvol geweest.
bijzonder dat dit vermeldenswaard is.........

Pas op met het nieuwe vaccin: iedereen die in de 18e eeuw ingeënt is tegen pokken is toch doodgegaan!

• Dacuuu
glatuin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:09:
[...]

Wat voor bedrag kan je maximaal wel overmaken dan? Bij de rabobank kan je trouwens de polestar 2 ook niet in 1 transactie overmaken, de rabo heeft een transactie maximum van €50k. Direct een 2e transactie er achteraan is geen probleem.

• Wouter1337
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-01 12:11
Tens schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:00:
[...]

bijzonder dat dit vermeldenswaard is.........
Mij is het na 3 weken nog steeds niet gelukt..
Ze zijn 'er naar aan het kijken' of dit nog 'mogelijk is'.. Heel slecht dat ze hun verlies niet gewoon nemen en het op individueel niveau moeilijk maken

• MTT
  • Niet online
Bij Openbank is het 20K per dag en niet per transactie. Daar kan ik dus helemaal niks mee. Op het eerste gezicht was het een leuke bank, maar al die beperkingen gaan me de keel uithangen. Ik bepaal zelf hoeveel ik van mijn eigen centen overmaak en daar wil ik geen medewerker van openbank voor contacteren, en dan nog eens hun fouten corrigeren omdat ze ook een hoorgebrek hebben.

Ahh ja, die limiet staat helemaal nergens in de voorwaarden.

Daar staat ook niet de limiet dat je maximaal 3 passen mag hebben. Lekker makkelijk met 10 rekeningen.

Elke keer wordt het beleid gewijzigd en denken maar dat de klanten dat maar te slikken hebben.
Mooi niet.
Dat ze maar lekker in spanje blijven met die zooi.

[Voor 29% gewijzigd door MTT op 29-12-2020 20:47]

• balken07
MTT schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:42:
Bij Openbank is het 20K per dag en niet per transactie. Daar kan ik dus helemaal niks mee. Op het eerste gezicht was het een leuke bank, maar al die beperkingen gaan me de keel uithangen. Ik bepaal zelf hoeveel ik van mijn eigen centen overmaak en daar wil ik geen medewerker van openbank voor contacteren, en dan nog eens hun fouten corrigeren omdat ze ook een hoorgebrek hebben.

Ahh ja, die limiet staat helemaal nergens in de voorwaarden.

Daar staat ook niet de limiet dat je maximaal 3 passen mag hebben. Lekker makkelijk met 10 rekeningen.
Dat je voor het overboeken van zeer grote bedragen je bank moet inlichten is overigens gewoon een gangbare veiligheidsmaatregel. Ook bij Nederlandse banken. Daarnaast is het limiet per dag via de app of de webomgeving 25.000 euro. Indien je meer wilt overmaken dan 25.000 dien je Openbank te bellen en die 8 cijferige elektronische handtekening code bij de hand te houden. Dan kun je grotere bedragen overboeken. Via deze methode zit er geen limiet op het bedrag per dag. Dit heb ik me zojuist telefonisch laten vertellen. Is mij overigens ook al eens eerder verteld door een medewerker.

Ben ik toch benieuwd hoe jij vernomen hebt van die 20K limiet. Ook via klantenservice?

[Voor 3% gewijzigd door balken07 op 29-12-2020 20:55]

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-01 20:50
Ik vind het jammer dat je geen realtime bij-en afschrijvingen kan zien. Bij Revolut zie je direct je transacties van je rekening afgaan en bij openbank blijven ze gerust een week in behandeling staan zonder dat je beschikbare saldo minder is, helemaal bij de prepaid creditcard.

• MTT
  • Niet online
balken07 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:54:
[...]

Dat je voor het overboeken van zeer grote bedragen je bank moet inlichten is overigens gewoon een gangbare veiligheidsmaatregel. Ook bij Nederlandse banken. Daarnaast is het limiet per dag via de app of de webomgeving 25.000 euro. Indien je meer wilt overmaken dan 25.000 dien je Openbank te bellen en die 8 cijferige elektronische handtekening code bij de hand te houden. Dan kun je grotere bedragen overboeken. Via deze methode zit er geen limiet op het bedrag per dag. Dit heb ik me zojuist telefonisch laten vertellen. Is mij overigens ook al eens eerder verteld door een medewerker.

Ben ik toch benieuwd hoe jij vernomen hebt van die 20K limiet. Ook via klantenservice?
Kijk dit bedoel ik, iedere dag onderhevig aan wijzigingen. Toen ik mijn centen niet kon overboeken, gaf die niet een melding dat het over te boeken bedrag te hoog is of iets. Nee, die geeft alleen een foutmelding aan:

Toen ik belde, een maand geleden was de limiet 20k vertelden ze.
Verder heb ik bij geen enkele andere bank nog problemen met overboeken van hoge bedragen, als je dit zo in de settings heb gezet. Nooit een medewerker voor hoeven te spreken. Alleen bij pinbetalingen van een ton ja.

• balken07
MTT schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:05:
[...]

Kijk dit bedoel ik, iedere dag onderhevig aan wijzigingen. Toen ik mijn centen niet kon overboeken, gaf die niet een melding dat het over te boeken bedrag te hoog is of iets. Nee, die geeft alleen een foutmelding aan:

[Afbeelding]

Toen ik belde, een maand geleden was de limiet 20k vertelden ze.
Verder heb ik bij geen enkele andere bank nog problemen met overboeken van hoge bedragen, als je dit zo in de settings heb gezet. Nooit een medewerker voor hoeven te spreken. Alleen bij pinbetalingen van een ton ja.
Die foutmelding heb ik ook wel eens gehad. Kan dus ook door toeval zijn. (Poging 2 was bij mij wel succesvol). Verder hier nog wat links voor je:

https://www.ing.nl/partic...voor-overmaken/index.html

https://www.rabobank.nl/p...iet-overboeking-wijzigen/

https://www.abnamro.nl/nl...-maximaal-overboeken.html

Zoals je kunt zien werken banken dus met limieten. Voor hogere bedragen zul je dus altijd zelf een handeling moeten uitvoeren. Hetzij via aanpassing doorvoeren in de app (ING: tot 50.000 euro) hetzij via bellen naar de bank (Openbank: vanaf bedragen > 25.000 euro) hetzij door het bezoeken van een bank kantoor (ING: vanaf bedragen > 50.000 euro) danwel door de bedragen in stukken over te boeken (Rabobank).

Openbank is goed bereikbaar per telefoon, dus eerlijk gezegd begrijp ik de onvrede van je niet helemaal ;) Hun werkwijze is niet in afwijking van het gangbare in bankenland.
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True