Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik kan normaal gesproken op de website van de bank aanpassingen doorvoeren. Overigens gebruikt openbank 2fa voor zowat alles, dus dat hadden ze gewoon in de app kunnnen doen. Ik vind dat ze erg doorgeslagen zijn door ook 2fa toe te passen om alleen de transactiehistorie te zien van de lopende rekeningen in de app. Verder als ik de app opstart op een toestel waar ik eerst wel alle handelingen kan doen, wordt er gemeld dat ik al een vertrouwd apparaat heb en of ik dat wil vervangen door dit apparaat. Je wordt dus gedwongen 1 toestel te gebruiken en als je meerdere wil gebruiken iedere keer het proces te doorlopen. Nee dank je wel. Bij bijvoorbeeld ING of ABN hoef ik dat ook niet te doen. Daar kan ik gewoon op 4 toestellen de app draaien, en word ik ook niet opgezadeld met 2fa om transacties te zien. En als ik wil kan ik op iedere ING/ABN rekening een pas krijgen en niet alleen op 3 van de rekeningen zoals bij ob.
Ik begrijp echt niet wat ze bij ob aan het doen zijn. maar ik ben out.

En nog een punt, als je op de website gaat inloggen is van 2fa helemaal geen sprake.

[ Voor 4% gewijzigd door MTT op 30-12-2020 08:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:31
Nice, blijk een van de winnaars te zijn van de Black Friday-actie waarbij Open Bank bol.com-bonnen verlootte. Werd gebeld door Spaans telefoonnummer om gegevens te verifiëren (al was ik wel enorm op mijn hoede voor scam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:10
@budjepaul gefeliciteerd! 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
MTT schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:36:
Ik kan normaal gesproken op de website van de bank aanpassingen doorvoeren. Overigens gebruikt openbank 2fa voor zowat alles, dus dat hadden ze gewoon in de app kunnnen doen. Ik vind dat ze erg doorgeslagen zijn door ook 2fa toe te passen om alleen de transactiehistorie te zien van de lopende rekeningen in de app. Verder als ik de app opstart op een toestel waar ik eerst wel alle handelingen kan doen, wordt er gemeld dat ik al een vertrouwd apparaat heb en of ik dat wil vervangen door dit apparaat. Je wordt dus gedwongen 1 toestel te gebruiken en als je meerdere wil gebruiken iedere keer het proces te doorlopen. Nee dank je wel. Bij bijvoorbeeld ING of ABN hoef ik dat ook niet te doen. Daar kan ik gewoon op 4 toestellen de app draaien, en word ik ook niet opgezadeld met 2fa om transacties te zien. En als ik wil kan ik op iedere ING/ABN rekening een pas krijgen en niet alleen op 3 van de rekeningen zoals bij ob.
Ik begrijp echt niet wat ze bij ob aan het doen zijn. maar ik ben out.

En nog een punt, als je op de website gaat inloggen is van 2fa helemaal geen sprake.
Die melding kun je wegklikken, en is verder alleen voor belang voor online aankopen volgens de nieuwe PSD2 regelgeving. Voor het overige kun je die devices dus gewoon nog gebruiken. Ik vind het afschermen van transacties op de spaarrekening ook overdreven. Verder zien al deze argumenten niet op betaallimieten met overboeken. Zoals ik eerder zei heeft iedere bank daar een vereiste handeling voor. Zie de links. Ik snap je argumenten verder wel. Als deze zaken voor jou onoverkomelijk zijn, dan volg ik je helemaal om Openbank te lozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe dan? Ik vind het ook enorm irritant dat ik eerst een SMS met code moet krijgen (die ik dan ook weer in moet vullen) voor ik mijn transacties kan inzien.

NB het gaat dan niet om transacties ouder dan 90 dagen. Je krijgt die melding al gelijk als je de rekening open klikt. Je krijgt dus ook de transacties van vandaag of gisteren niet te zien zonder eerst een SMS-code in te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:22:
[...]
Hoe dan? Ik vind het ook enorm irritant dat ik eerst een SMS met code moet krijgen (die ik dan ook weer in moet vullen) voor ik mijn transacties kan inzien.

NB het gaat dan niet om transacties ouder dan 90 dagen. Je krijgt die melding al gelijk als je de rekening open klikt. Je krijgt dus ook de transacties van vandaag of gisteren niet te zien zonder eerst een SMS-code in te geven.
Ik doelde op de melding mbt vertrouwd apparaat. Op devices die ik niet ingesteld heb als vertrouwd apparaat klik ik die melding na opstarten van de app dus gewoon weg.

[ Voor 9% gewijzigd door balken07 op 30-12-2020 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@balken07 Aha, ik was door alle meldingen die je krijgt van Openbank de draad blijkbaar kwijt geraakt. Mijn telefoon weet niet wat er gebeurd met al die SMSjes die ik tegenwoordig krijg :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1455912

:+

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1455912 op 23-03-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Iemand recent een Welkom Spaarrekening geopend? De 'welkom' actie code ijkt niet te werken...
https://www.openbank.nl/klant-worden/promo-code/welkom
Oeps! Er is iets misgegaan met je actiecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik kreeg een mail van Openbank dat ik inzage kan krijgen in mijn uitgaven. Dat zou onder financiële positie staan. Klopt. Op de site is dat prima te vinden, maar in de app... Nergens te vinden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-07 21:20
AlexanderOnline schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:39:
Iemand recent een Welkom Spaarrekening geopend? De 'welkom' actie code ijkt niet te werken...
https://www.openbank.nl/klant-worden/promo-code/welkom
Oeps! Er is iets misgegaan met je actiecode.
Uiteraard is dat alleen voor nieuwe klanten, én deze week hadden (hebben?) ze een storing bij het openen van spaarrekeningen. Kon niet via de app/website openen, maar alleen telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Laatst online: 22-05-2023
Tommert38 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Uiteraard is dat alleen voor nieuwe klanten, én deze week hadden (hebben?) ze een storing bij het openen van spaarrekeningen. Kon niet via de app/website openen, maar alleen telefonisch.
Ik ben een nieuwe klant, en de tel medewerker zag het ook (volg de link maar in mijn post). Vervolgens kwam hij met de 'tip' om het veld 'heb je een actiecode' in te klappen en weer uit te klappen en dan gaat de error weg 8)7 Wat natuurlijk nergens op slaat, want als je dan opnieuw op 'ok' drukt werkt de code nog steeds niet, maar het 'zou gewoon moeten werken'.
Volgens de medewerker kan het ook nog later toegevoegd worden als het niet werkt - nouja, ik wacht even een weekje totdat de IT afdeling terug is van de kerstvakantie en het gewoon opgelost is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
budjepaul schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:37:
Nice, blijk een van de winnaars te zijn van de Black Friday-actie waarbij Open Bank bol.com-bonnen verlootte. Werd gebeld door Spaans telefoonnummer om gegevens te verifiëren (al was ik wel enorm op mijn hoede voor scam).
Gefeliciteerd, ik ook! Kreeg een belletje van een Spaans telefoonnummer, na die geweigerd te hebben op 1 januari nogmaals gebeld met het heuglijke nieuws :). Kon nog wel even duren voordat ik de bon ontvang en of ik het niet erg vond om met mijn naam op de FB pagina te komen.

Geen probleem! Kan ik mooi mijn Dune eBook collectie uitbreiden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 22:26
Mijn zwarte mastercard is binnen uiteraard stond travel+ niet aan. Ik bellen met de helpdesk, "helaas meneer, dit is niet mogelijk, wel heeft u dekking van de reisverzekering, dat maakt niet uit met welke pas u betaald, maar de gratis transacties etc gelden niet voor de Mastercard." Dus ik meteen gemeld dat er meer mensen zijn die hierover contact opnemen, met wisselende antwoorden maar wel met positieve uitkomst.

Nu heeft ze een verzoek ingediens voor me, maar ze weet niet of de uitslag positief is.

Ben benieuwd. Ik wil gewoon zo'n groen icoontje bij die pas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Goedenavond, hoe is de acceptatie van de Openbank Mastercard debit versus een reguliere credit card bij bv AbnAmro? Is ie bv bruikbaar voor autohuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:51
cwarcher schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:19:
Goedenavond, hoe is de acceptatie van de Openbank Mastercard debit versus een reguliere credit card bij bv AbnAmro? Is ie bv bruikbaar voor autohuur?
Uit dit topic: balken07 in "Openbank.NL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Thanks. Dus beter om m'n normale ABN creditcard er naast aan te houden 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:13
cwarcher schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Nou die vond ik erg duur, heb nu een mastercard van yourmastercard maar die gooit ook zijn prijzen omhoog. Aangezien ik voor de KLM punten de Amex behoud zeg ik mijn oude credit card van Master op en heb ik Amex voor de autohuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1455912

:+

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1455912 op 23-03-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:08

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 1455912 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:44:
[...]

Heb je inmiddels je pasje al ontvangen? Dan weet ik wanneer ik de mijne ongeveer kan verwachten.
eeh ja vorige week. 31 dec denk ik. maar mijn andere pasje moet ik nog ontvangen

Het is wel een beetje een zooitje qua post. Ik wil openbank niet compleet de schuld geven, postnl/kerst/drukte zullen er ongetwijfeld mee te maken hebben maar ik heb vandaag pas mn "welkomstpakket" ontvangen.
(met wat info/flyers) ook is gisteren mijn 8 cijferige code binnen gekomen. Terwijl ik die afgelopen maandag maar opnieuw had aangevraagd omdat ik m niet meer wist. Post moet natuurlijk ook helemaal uit spanje komen.Dus daar gaan weer extra dagen overheen voordat ik mn welkom spaarrekening kan activeren aangezien je daar de 8 cijferige code voor nodig hebt :Z

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 06-01-2021 22:19 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Een aantal kaarten verzonden door mezelf op 28 dec is ook nog steeds niet aangekomen. Volgens mij is het complete chaos bij de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Het is in het nieuws geweest dat sinds de 2e lockdown icm feestdagen PostNL een totale chaos is geworden in veel bezorggebieden.
In de PostNl App en web-pagina kan je redelijk goed volgen waar je post/pakket is en waar het blijft 'hangen'. Zij waren bv overgegaan op het wachten met levering als er verschillende pakketen konden worden samengevoegd.

Bij mij regelmatig met vertraging (bovenop gewone bezorgtijd) van meer dan een maand.
Ik zie trouwens dat zij ondertussen aan het inhalen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynguy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2021
cwarcher schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Ikmoest laatst een bestelbusje voor iemand huren voor één dag. Welk ik bij Sixt had gedaan en ik heb toen als proef mijn OB MC geprobeerd. Géén probleem. Zij reserveerde gewoon een extra €250 boven de kosten.

Binnen 72 uur was de €250 reservering weer opgeheven en "terug" op mijn OB rekening.

Je moet natuurlijk wel zorgen voor voldoende saldo op je rekening.

Dit als (mogelijke) tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
Dacuuu schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:08:
Mijn zwarte mastercard is binnen uiteraard stond travel+ niet aan. Ik bellen met de helpdesk, "helaas meneer, dit is niet mogelijk, wel heeft u dekking van de reisverzekering, dat maakt niet uit met welke pas u betaald, maar de gratis transacties etc gelden niet voor de Mastercard." Dus ik meteen gemeld dat er meer mensen zijn die hierover contact opnemen, met wisselende antwoorden maar wel met positieve uitkomst.

Nu heeft ze een verzoek ingediens voor me, maar ze weet niet of de uitslag positief is.

Ben benieuwd. Ik wil gewoon zo'n groen icoontje bij die pas!
Tja die ervaring had ik ook met een manlijke medewerker.Zij sturen je email door naar de supervisor die het dan goedkeurt.

Het helpt denk ik ook dat je dit forum op Tweakers noemt. Mijn suggestie aan de medewerker was om de link van dit forumook aan de sv te sturen zodat zij een eenduidend beleid wat dit betreft kunnen voeren.

Maar ja je weet hoe het werkt. De meeste OB gebruikers weten niet van dit forum dus die sturen ze met een kluitje het riet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:56
Er is al informatie eerder beschreven, maar zijn hier meer OB Tweakers die een iPhone hebben en de melding krijgen bij het raadplegen van transacties bankrekening met de mededeling 'Consultar movimientos' maar er komt geen smsje aan om vervolgens je transacties in te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:44
Datisraar schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:36:
Er is al informatie eerder beschreven, maar zijn hier meer OB Tweakers die een iPhone hebben en de melding krijgen bij het raadplegen van transacties bankrekening met de mededeling 'Consultar movimientos' maar er komt geen smsje aan om vervolgens je transacties in te zien?
Ja dat heb ik sinds gisteren ook en kan mijn spaar rekening niet meer bekijken en ontvang geen sms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEPNu3E8eKyVl0uzGnUizZyz8Kw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHODeHxQiJTXwERkzxshMXso.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zie ik nu mij af- en bijschrijvingen?
Klikken op die rode tekst doet niets.

Edit: ik ben niet de enige lees ik.

[ Voor 4% gewijzigd door rimave op 07-01-2021 20:17 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Even switchen naar andere view en weer terug en je komt er in. Ik heb t op m’n iPhone al paar keer gehad en kom er zo weer verder mee. Daarna minimaal een maand geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 03-07 15:04

page404

Website says no

Goed, ze willen dus een recente loonstrook of belastingaangifte voordat ze mijn rekening activeren. Dat gaat mij echt veel te ver. Heb geantwoord dat ze mijn aanvraag kunnen annuleren. Zal allemaal best vanwege wetgeving zijn maar alle “privacy” wetgeving ten spijt mag iedereen tegenwoordig je hele doopcel lichten. Dat gaat toch nergens meer over?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Get!em schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:22:
Even switchen naar andere view en weer terug en je komt er in. Ik heb t op m’n iPhone al paar keer gehad en kom er zo weer verder mee. Daarna minimaal een maand geen gezeur.
Hoe bedoel je dit? Als ik switch tussen betaalrekening en spaarrekening gebeurt er nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Even naar de betaalpassen of beleggingen en terug. Als dat ook niet werkt even actief uitloggen (menu linksboven, pijltje naast je naam).
Ik weet dat t me op die manier gelukt is. Tevens heb ik TouchID al weer een paar keer aan moeten zetten via dat menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Get!em schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:39:
Even naar de betaalpassen of beleggingen en terug. Als dat ook niet werkt even actief uitloggen (menu linksboven, pijltje naast je naam).
Ik weet dat t me op die manier gelukt is. Tevens heb ik TouchID al weer een paar keer aan moeten zetten via dat menu.
Dank voor je suggesties, heb het geprobeerd maar geen beweging in te krijgen. Je kunt nergens op drukken bij ‘consultar movimientos ‘ en komt geen sms. Heb uitgelogd, ingelogd, verschillende schermen in de app, maar geen mogelijkheid om transacties in te zien. Dan ga ik maar de klantenservice eens bellen, want zo schiet het niet op. Ik word na een paar maanden gebruik, iets minder enthousiast over OB.

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 07-01-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als je al een OpenBank rekening hebt, hoeveel gedoe is het dan om een extra betaal- of spaarrekening te openen?

Gaat dat heel makkelijk zoals bij Bunq of Vivid, of moet je nog steeds allemaal documenten en loonstrookjes inleveren alsof je een nieuwe klant bent?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
page404 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:35:
Zal allemaal best vanwege wetgeving zijn maar alle “privacy” wetgeving ten spijt mag iedereen tegenwoordig je hele doopcel lichten. Dat gaat toch nergens meer over?
Financiële instellingen zijn verplicht om te weten wie hun klant is en hoe die aan geld komt vanwege de WWFT. Die gaat heel ver, maar is tegelijkertijd ook vaag wat exact wel en niet mag. Maar zij zijn onder andere 1 van de partijen die juist wel je volledige identiteitsbewijs mogen kopiëren zonder dat jij zaken mag weglakken etc.

Het is dus niet zo dat "iedereen" dit mag. Er zijn wel verschillen tussen banken onderling, juist omdat er geen vaststaande regels zijn over welke documenten je als consument moet aanleveren bij het openen van een bankrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sando schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 02:15:
Als je al een OpenBank rekening hebt, hoeveel gedoe is het dan om een extra betaal- of spaarrekening te openen?

Gaat dat heel makkelijk zoals bij Bunq of Vivid, of moet je nog steeds allemaal documenten en loonstrookjes inleveren alsof je een nieuwe klant bent?
Spaarrekening erbij is een paar klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Goed, ze willen dus een recente loonstrook of belastingaangifte voordat ze mijn rekening activeren. Dat gaat mij echt veel te ver. Heb geantwoord dat ze mijn aanvraag kunnen annuleren. Zal allemaal best vanwege wetgeving zijn maar alle “privacy” wetgeving ten spijt mag iedereen tegenwoordig je hele doopcel lichten. Dat gaat toch nergens meer over?
De Spaanse wetgeving is veel strenger dan de Nederlandse. Aangezien Openbank haar bankvergunning in Spanje heeft, vallen ze onder de Spaanse toezichthouder en dus gelden de wetten van Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipsen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:50
Na 10 dagen is mijn rekening eindelijk geactiveerd. Had een welkom spaar rekening aangevraagd maar als ik inlog in de app heb ik alleen een betaalrekening. Volgens mij loopt het allemaal nog niet zo soepel daar...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
Toen ik begin vorig jaar mijn rekening opende hoefde ik alleen een NL bankrekening nummer door te geven, welke zij dan verifieerde en natuurlijk een id bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Ynguy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:55:
[...]
Toen ik begin vorig jaar mijn rekening opende hoefde ik alleen een NL bankrekening nummer door te geven, welke zij dan verifieerde en natuurlijk een id bewijs.
En zoals altijd gaat dat eerst een tijdje goed, dan blijkt de controle te dun en worden de teugels aangetrokken. Gebeurt uiteraard pas nadat een paar keer fout gegaan is (geldezels, Marktplaats-fraude, noem maar op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGHK
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-10-2024
2 dagen geleden moest ik bij mijn garage € 425,00 afrekenen dmv Apple Pay. Betaling geweigerd stond er op de terminal! Nog nooit meegemaakt! Saldo was meer dan toereikend! Daarna boodschappen gedaan bij AH en ook afgerekend met Apple Pay. Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 10:04
Vandaag had ik issuess met online betalen met de ecommerce kaart. De zogenaamde 3dsecure code via sms kwam niet aan. Na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, en "ja ik ga er melding van maken" heb ik de hoop opgegeven met openbank. Ik vind de interface en het inloggen irritant (waarom heb je elke keer m'n id-kaart nodig als ik online wil inloggen, dat doet zelfs de ABN beter).

Verder vind ik de app redelijk stoicijns en 'oud'. Ik hoef niet per se iets hips, maar bij elke actie een SMS versnelt e.e.a. ook niet echt. Vivid doet het wat dat betreft beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Bij elke actie een sms kun je gewoon aanpassen op een minimaal hoger bedrag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uv-xCFpFAXjyBJ7-AvZa36Z3vYM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4DvL3NVguafjf29d8G5fu89X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vraagje, ik heb mij destijds aangemeld op 26-06-2020. De actie met het gratis Travelcard plan liep toen, na een (tweede?) verlenging tot 31-07-2020

Echter ik zie bij mij geen gratis plan terug in de app. Nu zal ik waarschijnlijk nooit van de verzekering gebruik maken maar wel van de vervallen koersopslag voor vreemde valuta.

Weet iemand of je Openbank hier apart op moet aanspreken via mail of telefoon? Of hebben andere mensen hier ervaringen mee welke binnen de actieperiode wel waren aangemeld maar geen gratis Travelcard plan hadden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
xabre16v schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:24:
Vraagje, ik heb mij destijds aangemeld op 26-06-2020. De actie met het gratis Travelcard plan liep toen, na een (tweede?) verlenging tot 31-07-2020

Echter ik zie bij mij geen gratis plan terug in de app. Nu zal ik waarschijnlijk nooit van de verzekering gebruik maken maar wel van de vervallen koersopslag voor vreemde valuta.

Weet iemand of je Openbank hier apart op moet aanspreken via mail of telefoon? Of hebben andere mensen hier ervaringen mee welke binnen de actieperiode wel waren aangemeld maar geen gratis Travelcard plan hadden gekregen?
In eerste instantie was de actie voor de eerste 20.000 klanten. Later is dit opgehoogd naar de eerste 30.000 klanten. Ondanks dat je binnen de actieperiode je hebt aangemeld, kan het dus zijn dat je niet bij de eerste 30.000 klanten zit. Gaat je vraag trouwens over de Maestro of Mastercard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
balken07 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:44:
[...]

In eerste instantie was de actie voor de eerste 20.000 klanten. Later is dit opgehoogd naar de eerste 30.000 klanten. Ondanks dat je binnen de actieperiode je hebt aangemeld, kan het dus zijn dat je niet bij de eerste 30.000 klanten zit. Gaat je vraag trouwens over de Maestro of Mastercard? :)
Ik zal morgen wel even contact opnemen. Niet geschoten is altijd mis ;)

Ik dacht dat dat plan voor beide kaarten gold trouwens? (Niet kaart afhankelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Get!em schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:49:
Bij elke actie een sms kun je gewoon aanpassen op een minimaal hoger bedrag.

[Afbeelding]
Nee, dat werkt niet. Trust me, I know. Heb alles al geprobeerd om van die nutteloze smsjes af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Datisraar schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:54:
[...]

Dank voor je suggesties, heb het geprobeerd maar geen beweging in te krijgen. Je kunt nergens op drukken bij ‘consultar movimientos ‘ en komt geen sms. Heb uitgelogd, ingelogd, verschillende schermen in de app, maar geen mogelijkheid om transacties in te zien. Dan ga ik maar de klantenservice eens bellen, want zo schiet het niet op. Ik word na een paar maanden gebruik, iets minder enthousiast over OB.
Is het je nog gelukt de afschrijvingen weer in te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 09:28
rimave schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:13:
[Afbeelding]

Hoe zie ik nu mij af- en bijschrijvingen?
Klikken op die rode tekst doet niets.

Edit: ik ben niet de enige lees ik.
Als workaround kun je een euro overmaken naar die rekening en weer terug.... Werkte bij mij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
HGHK schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:33:
2 dagen geleden moest ik bij mijn garage € 425,00 afrekenen dmv Apple Pay. Betaling geweigerd stond er op de terminal! Nog nooit meegemaakt! Saldo was meer dan toereikend! Daarna boodschappen gedaan bij AH en ook afgerekend met Apple Pay. Waar ligt dit aan?
Mag ik vragen hoe je op het punt bent gekomen dat je EUR 425 moet afrekenen bij een parkeergarage :+?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynguy
JDFS schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:11:
[...]

Mag ik vragen hoe je op het punt bent gekomen dat je EUR 425 moet afrekenen bij een parkeergarage :+?
Er staat garage dus ik concludeer dat het een onderhouds beurt ofzo iets is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
Ahh natuurlijk! Parkeren maak ik er weer zelf van _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Nuevocasa schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Als workaround kun je een euro overmaken naar die rekening en weer terug.... Werkte bij mij wel.
Ik kan op de site wel bij de afschrijvingen na de ontvangen sms-code. Jammer dat het in de app niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
rimave schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:59:
[...]

Is het je nog gelukt de afschrijvingen weer in te zien?
Bedankt dat je het vraagt, maar nee dus !
Ik heb nog gebeld met de klantenservice en 18 minuten lang aan de telefoon gezeten....app moest ik verwijderen, opnieuw installeren. Opnieuw inloggen, weer uit de app uitloggen. En daar op klikken en zus en zo klikken. Dat ging maar door, na een kwartier gaf ik aan of we ook hiermee kunnen stoppen aan de telefoon omdat het geen zin had, en toen zou de medewerker het intern laten uitzoeken. Heb echter nog niets vernomen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 03-07 15:04

page404

Website says no

balken07 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:20:
[...]

De Spaanse wetgeving is veel strenger dan de Nederlandse. Aangezien Openbank haar bankvergunning in Spanje heeft, vallen ze onder de Spaanse toezichthouder en dus gelden de wetten van Spanje.
Er zijn in NL ook al banken die dit eisen. Het gaat mij gewoon te ver, financiële instelling of niet. Het gaat er weer op neerkomen dat ze de informatie gebruiken om iedereen die, aldanniet per ongeluk, een druppel naast de pot pist keihard aanpakken en de grote fraudeurs komen er weer mee weg. Ik heb geen idee wat er met al die informatie gebeurt. Maar het gaat een keer op een plek komen of verzameld worden waar het tegen je gebruikt gaat worden.

Edit: ik word net door OpenBank gebeld. Heb aangegeven dat ik het belachelijk vind dat ik mijn belastingaangifte moet uploaden. Wordt er doodleuk gezegd dat een kvk afschrift voldoende is 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door page404 op 11-01-2021 09:32 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Datisraar schreef op maandag 11 januari 2021 @ 07:19:
[...]

Bedankt dat je het vraagt, maar nee dus !
Ik heb nog gebeld met de klantenservice en 18 minuten lang aan de telefoon gezeten....app moest ik verwijderen, opnieuw installeren. Opnieuw inloggen, weer uit de app uitloggen. En daar op klikken en zus en zo klikken. Dat ging maar door, na een kwartier gaf ik aan of we ook hiermee kunnen stoppen aan de telefoon omdat het geen zin had, en toen zou de medewerker het intern laten uitzoeken. Heb echter nog niets vernomen.....
Ik heb hier ook last van. En ook een aangepaste grootte van de lettertypen in Android. Jij ook?
Heb het nl in andere Apps ook wel eens gehad en heb het vermoeden dat het hiermee te maken zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
xabre16v schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Ik zal morgen wel even contact opnemen. Niet geschoten is altijd mis ;)

Ik dacht dat dat plan voor beide kaarten gold trouwens? (Niet kaart afhankelijk)
Nou helaas interpreteert OB dat het niet voor beide kaarten geldt maar als je een mailtje stuurt en daar boven op ook nog even telefonisch een medewerker opport dan sturen zij het door naar de supervisor. Noem ook altijd even dit forum daar velen je voor zijn voor gegaan met deze procedure.

Een paar dagen later zul je zien dat het travelplan is aangeschakeld :)

Heb je OB al gecontacteerd wat betreft het gratis travelplan?. Ik kan mij namelijk herinneren dat zij ook een verloopdatum van die actie hadden als zij de 30.000 niet haalde.

[ Voor 1% gewijzigd door Ynguy op 11-01-2021 12:52 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGHK
Sorry, foutje!

[ Voor 166% gewijzigd door HGHK op 11-01-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGHK
Ynguy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Er staat garage dus ik concludeer dat het een onderhouds beurt ofzo iets is.
Inderdaad een onderhoudsbeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Laatst online: 09-07 18:24
las3r schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:41:
Ik vind de interface en het inloggen irritant (waarom heb je elke keer m'n id-kaart nodig als ik online wil inloggen, dat doet zelfs de ABN beter).
Ik kan gewoon inloggen met m'n vingerafdruk. Niet anders dan bij ABN Amro dus!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 10:04
nathalia schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Yep, klopt. Maar als je 12 overboekingen wilt doen dan doe je dat niet via de telefoon neem ik aan? Dan is de website wel zo praktisch, en als ik dan elke keer m'n id-kaart moet pakken vind ik dat irritant ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
nathalia schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Hij heeft het volgens mij over de webomgeving. Die gebruik ik ook nooit omdat je dan je documentnummer nodig hebt om in te kunnen loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Nuevocasa schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:11:
[...]

Hij heeft het volgens mij over de webomgeving. Die gebruik ik ook nooit omdat je dan je documentnummer nodig hebt om in te kunnen loggen.
Als je dat documentnummer 1x invult kan en de cookies bewaart dan kan je daarna de toegangscode gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gewoon in een passwordmanager? Je documentnummer is dan niet onveiliger dan anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
las3r schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Yep, klopt. Maar als je 12 overboekingen wilt doen dan doe je dat niet via de telefoon neem ik aan? Dan is de website wel zo praktisch, en als ik dan elke keer m'n id-kaart moet pakken vind ik dat irritant ^^
Ik moet een 4-cijferige code invoeren om op openbank.nl in te loggen dus ergens is er bij jou iets niet goed gegaan met nog steeds je ID-kaart code.

Misschien hier even lezen?: https://www.openbank.nl/wachtwoorden

[ Voor 6% gewijzigd door Glup op 11-01-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faceless
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 17:21
HGHK schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:33:
Bij Apple Pay kun je meerdere kaarten invoeren. Zou het kunnen dat je bij de garage een van de OB credit cards hebt gebruikt? In dat geval moet je weten dat niet alle winkeliers/bedrijven credit cards accepteren. AH doet dat wel overigens. Het beste is om ook je normale betaalrekening toe te voegen aan ApplePay en deze te gebruiken, deze zal altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:46
las3r schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:41:
Vandaag had ik issuess met online betalen met de ecommerce kaart. De zogenaamde 3dsecure code via sms kwam niet aan. Na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, en "ja ik ga er melding van maken" heb ik de hoop opgegeven met openbank. Ik vind de interface en het inloggen irritant (waarom heb je elke keer m'n id-kaart nodig als ik online wil inloggen, dat doet zelfs de ABN beter).

Verder vind ik de app redelijk stoicijns en 'oud'. Ik hoef niet per se iets hips, maar bij elke actie een SMS versnelt e.e.a. ook niet echt. Vivid doet het wat dat betreft beter.
Ik heb hetzelfde probleem. Via de mail contact opgenomen met OB en ze hebben aangegeven het uit te zoeken en contact op te nemen als ze meer weten. Dit was rond kerst maar heb nog niks mogen vernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1337
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-01 15:23
Zojuist email gehad van Openbank over hun password manager...
Iemand hier ervaringen mee / mening over?

https://www.openbank.nl/password-manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:46
Wouter1337 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:17:
Zojuist email gehad van Openbank over hun password manager...
Iemand hier ervaringen mee / mening over?

https://www.openbank.nl/password-manager
M'n wachtwoorden hou ik liever lokaal in eigen beheer d.m.v. KeepassXC, dan weet ik tenminste zeker dat als iets uitlekt het m'n eigen domme schuld is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
bcome schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:18:
[...]

M'n wachtwoorden hou ik liever lokaal in eigen beheer d.m.v. KeepassXC, dan weet ik tenminste zeker dat als iets uitlekt het m'n eigen domme schuld is :9
Afgezien van dat is het sowieso niet handig om een derde in bezit van al je sleutels te laten zijn. Wat doe je als je van bank veranderd? Ga je dan die honderden sites/passwords in een andere app invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Onhandig idd om bij Openbank te gebruiken. Geeft geen controle over waar (lokale database? backup? versleuteld?) en hoe je het kunt gebruiken (is er een desktop app? browser extensie?).
En bovendien onhandig om gekoppeld te hebben aan je bank. En als laatste: is er een api om je sleutels in een andere app om te zetten? Of kan dat alleen plaintext/overtypen 8)7 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 22:26
Ik heb even zo'n kluisje voor de grap aangemaakt, dat ga ik dus niet gebruiken. Bitwarden FTW!

De voorwaarde kan je onder het aanmaken downloaden, omdat ik geen directe link kon vinden, heb ik het document maar zelf even geupload.

https://smallpdf.com/nl/r...ca5f355c&t=share-document
of
https://easyupload.io/jo9gez
of
https://we.tl/t-X8TXar5i08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGHK
Faceless schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:28:
[...]

Bij Apple Pay kun je meerdere kaarten invoeren. Zou het kunnen dat je bij de garage een van de OB credit cards hebt gebruikt? In dat geval moet je weten dat niet alle winkeliers/bedrijven credit cards accepteren. AH doet dat wel overigens. Het beste is om ook je normale betaalrekening toe te voegen aan ApplePay en deze te gebruiken, deze zal altijd werken.
IK heb de normale bankrekening toegevoegd aan ApplePay sinds vorig jaar maart. Alle pinbetalingen doe ik sinds die tijd met Applepay. Nooit eerder dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
bcome schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:09:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Via de mail contact opgenomen met OB en ze hebben aangegeven het uit te zoeken en contact op te nemen als ze meer weten. Dit was rond kerst maar heb nog niks mogen vernemen.
Dat heb ik rond die tijd ook meegemaakt. Ik had mijn MC kaart nog niet ontvangen en probeerde de ecommerce MC maar ook ik bleef hangen op die pagina.

Vandaag mijn MC gebruikt voor een aankoop en geen probleem. Alleen deze 3d pagina was wel helemaal in het Spaans. Nu heb ik een paar jaar in Marbella gewoont en geen probleem voor mij maar toch niet hoe het hoort.

Ik heb dan ook een mail gestuurd ( indehoek@openbank.com ). Dat is blijkbaar het mail adres waar je opmerkingen en suggesties naar moet sturen. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Faceless schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:28:
[...]
Zou het kunnen dat je bij de garage een van de OB credit cards hebt gebruikt? In dat geval moet je weten dat niet alle winkeliers/bedrijven credit cards accepteren. AH doet dat wel overigens.
Dat zou sensationeel nieuws zijn, AH zegt zelf:
In sommige winkels kan je met je creditcard of buitenlandse pre-paid debetkaart betalen: de winkels op Schiphol, veel stationswinkels, de winkel achter het paleis op de Dam in Amsterdam en de winkel aan de Weteringschans in Amsterdam. Bij alle andere winkels kan dit niet.

Heb je een buitenlandse bankpas met het Maestro logo of het V-Pay logo? Met deze pas kan je wel bij al onze winkels afrekenen.
Indien die informatie achterhaald is, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
Anoniem: 567735 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Dat zou sensationeel nieuws zijn, AH zegt zelf:

[...]

Indien die informatie achterhaald is, hoor ik het graag.
Ik ben meer een Jumbo ganger waar ze trouwens gewoon MC en V accepteren. NL blijft een apart landje acceptatie van creditcards is hier nooit zo groot geweest als b.v VK.

[ Voor 0% gewijzigd door Ynguy op 12-01-2021 18:42 . Reden: spatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bek
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-04-2024

bek

Ynguy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:42:
[...]
Ik ben meer een Jumbo ganger waar ze trouwens gewoon MC en V accepteren. NL blijft een apart landje acceptatie van creditcards is hier nooit zo groot geweest als b.v VK.
Edit: de Jumbo's in mijn woonplaats accepteren ook Amex.

[ Voor 4% gewijzigd door bek op 20-02-2021 07:54 . Reden: specifieker ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
bek schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:25:
[...]

En Jumbo accepteert ook Amex.
Dat kun je niet zo algemeen stellen, want hier accepteert de Jumbo geen enkele creditcard. Dat ligt in dit geval denk ik aan de franchisenemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Nog even over de Travel+ gratis, icm de zwarte Mastercard debit van afgelopen herfst:
Support werkt niet meer mee....
Op het moment dat de actie liep was deze van toepassing op de producten die wij op dat moment aanboden, dus de Maestro-pas. De Mastercard werd niet aangeboden aan onze klanten toen de actie liep en valt dus niet onder de Travel+ Gratis. Uiteraard kunt u wel de voordelen van de verzekering blijven gebruiken omdat dit aan de klant gebonden is.
Het kan zijn dat er uitzoneringen zijn gemaakt bij je vrienden, het is nu duidelijk intern gecommuniceerd dat de Travel+ gratis was aangeboden op de Maestro R42 voor klanten die een rekening hadden aangevraagd voor 31 Juli 2020.

Sorry als er verwachtingen waren ontstaan. De voordelen van de Travel+ zijn gekoppeld aan je Maestro R42, gebruik die pas als je op vakantie buiten Europa gaat en zul je geen commissie betalen bij het pinnen en kun je ook 5x per maand gratis geldopnames doen bij geldautomaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Get!em Ik heb trouwens in de actieperiode een MasterCard kunnen aanvragen. Dat was snel weer verholpen, wellicht een foutje van hun kant om dit al te activeren. Maar dat er in de actieperiode geen MasterCard werd aangeboden klopt niet.

Bij mij zat het er trouwens vanzelf op, ik hoefde er verder niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JeroenE schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:50:
@Get!em Ik heb trouwens in de actieperiode een MasterCard kunnen aanvragen. Dat was snel weer verholpen, wellicht een foutje van hun kant om dit al te activeren. Maar dat er in de actieperiode geen MasterCard werd aangeboden klopt niet.

Bij mij zat het er trouwens vanzelf op, ik hoefde er verder niets voor te doen.
Formeel werd die niet aangeboden. Meerdere mensen hebben met een oude versie van de app er èèn aangevraagd. Heb ook sind het begin Openbank en nooit officieel die optie gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Nuevocasa Ik heb de MasterCard via de website aangevraagd, niet via de app. JeroenE in "Openbank.NL"

Ik heb voor de rest helemaal niets gedaan om restricties te omzeilen, gewoon op de linkjes geklikt die ze zelf op de website hadden gezet.

Het is wel zo dat ze die optie daarna weer hebben verwijderd, maar dat maakt het niet minder waar dat ze dit dus wel hebben aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JeroenE schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:01:
@Nuevocasa Ik heb de MasterCard via de website aangevraagd, niet via de app. JeroenE in "Openbank.NL"

Ik heb voor de rest helemaal niets gedaan om restricties te omzeilen, gewoon op de linkjes geklikt die ze zelf op de website hadden gezet.

Het is wel zo dat ze die optie daarna weer hebben verwijderd, maar dat maakt het niet minder waar dat ze dit dus wel hebben aangeboden.
Klopt, ik heb van de zomer ook tijdelijk op hun site een MC kunnen bestellen. Het vreemde is dat de bijbehorende verzendkosten 1,99€ ook niet afgeschreven werd van mijn OB betaalrekening.
Maar...:.het gratis travel plus plan stond gelijk aan bij activeren van de MC card in de app. Jammer allemaal als dat bij anderen weer allemaal anders ging/gaat omdat een deel van de klanten ook een MC heeft met gratis travelplan en anderen die al langer klant zijn vorig jaar weer zoveel moeite daar voor moeten doen.
Misschien kunnen diegenen die daar nog steeds moeite mee hebben OB verwijzen naar dit gebruikersplatform?

[ Voor 20% gewijzigd door Datisraar op 15-01-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JeroenE schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:01:

Dat ze het via de site hebben aangeboden betekend niet direct dat het dus ook de bedoeling was, ook gezien het feit dat de optie er niet was in de app en ze het er snel vanaf hebben gehaald. Volgens mij was het gewoon een slordige fout en dus niet de bedoeling, jullie hebben gewoon geluk gehad. Ze hebben wel vaker slordige fouten op de site en in de app. Er is hier ook vaker gemeld dat er dingen zichtbaar waren en later weer niet. Toen jullie het aanvroegen liep de actie ook nog van het gratis TravelPlan. Snap daarom wel dat je het nu niet meer automatisch op die pas krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Nuevocasa Ik gok ook wel dat het een foutje was, maar dat maakt het natuurlijk niet zo dat je dan net kan doen alsof het niet is gebeurd.

Ik vind het ook helemaal geen "overduidelijke fout" zoals een website die een TV die normaal 2000 euro kost ineens in de aanbieding is voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
JeroenE schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:22:
@Nuevocasa Ik gok ook wel dat het een foutje was, maar dat maakt het natuurlijk niet zo dat je dan net kan doen alsof het niet is gebeurd.

Ik vind het ook helemaal geen "overduidelijke fout" zoals een website die een TV die normaal 2000 euro kost ineens in de aanbieding is voor 20 euro.
Mee eens, ze deden er ook niet moeilijk over toch ;) Daarom denk ik ook dat jullie geluk hebben gehad en uit coulance ze het nog bij een aantal hebben geactiveerd maar dat ze het nu dus niet meer doen.

Het is nu ook niet zo dat Maestro in het buitenland helemaal niet te gebruiken is, heb in ieder geval nog niet meegemaakt dat deze bij de ATM niet werkte, wel in winkels. In Zuid Afrika zelfs meegemaakt dat de CC niet werkte maar de Maestro juist weer wel.

Wat mij betreft was handiger/ duidelijker geweest als ze het aan de rekening hadden gekoppeld ipv aan de pas, had je dit gedoe niet gehad en was het ook helemaal duidelijk welke betalingen er nu wel of niet onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Jammer, dan toch maar de Revolut en Curve aanhouden om wisselkoersen te vermijden voor als Maestro niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynguy
Datisraar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:10:
[...]

Klopt, ik heb van de zomer ook tijdelijk op hun site een MC kunnen bestellen. Het vreemde is dat de bijbehorende verzendkosten 1,99€ ook niet afgeschreven werd van mijn OB betaalrekening.
Maar...:.het gratis travel plus plan stond gelijk aan bij activeren van de MC card in de app. Jammer allemaal als dat bij anderen weer allemaal anders ging/gaat omdat een deel van de klanten ook een MC heeft met gratis travelplan en anderen die al langer klant zijn vorig jaar weer zoveel moeite daar voor moeten doen.
Misschien kunnen diegenen die daar nog steeds moeite mee hebben OB verwijzen naar dit gebruikersplatform?
Ik heb in mijn email naar OB en aan de contact centre medewerker naar dit forum verwezen.

Zoals ik al eerder meldde hebben zij bij mij ook het travelplan op mijn MC geactiveerd.

Ik denk dat zij een interne discussie hebben gehad en besloten hebben om nu een lijn te volgen en het travelplan voor MC niet meer gratis te activeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
Er is een app update uitgebracht. Spaarrekening transacties zijn nu weer in te zien. Nog steeds met sms, maar de knop werkt weer en is nu niet meer Spaanstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
balken07 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:00:
Er is een app update uitgebracht. Spaarrekening transacties zijn nu weer in te zien. Nog steeds met sms, maar de knop werkt weer en is nu niet meer Spaanstalig.
iOS? Android app is nog van 9 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Niet online
@budjepaul jij al iets ontvangen van de bol.com cadeaukaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
xabre16v schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:03:
[...]

iOS? Android app is nog van 9 december.
Oh sorry, ja iOS. Ik ging er gemakshalve vanuit dat er ook een Android update klaarstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:31
JDFS schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:17:
@budjepaul jij al iets ontvangen van de bol.com cadeaukaart?
Nope, nog niet. Maar staat me ergens vaag bij dat de medewerker aan de telefoon zei dat het ook wel een paar weken kon duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
budjepaul schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Nope, nog niet. Maar staat me ergens vaag bij dat de medewerker aan de telefoon zei dat het ook wel een paar weken kon duren.
Ik heb vorig jaar zo'n Champions League balletje gewonnen. Duurde uiteindelijk ook iets van 8weken totdat ik hem had. Werd vanuit Madrid verstuurd. Zou hem volgens de mail binnen 4 weken ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:43
Gebruikt iemand hier toevallig ook de RoboAdvisor voor beleggen? Het valt mij op dat het bedrag op het openingsscherm van de app bij "Openbank Wealth" -> "Huidige waarde Mijn Beleggingen" altijd net iets afwijkt van het bedrag wat je ziet als je doorklikt (het bedrag bij "Mijn investeringen / We investeren voor jou". Het gaat dan om een paar euro, maar frustratie zit vooral in dat ik niet weet waar dat verschil in zou moeten zitten ;) Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02:13
Valorian schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:58:
Gebruikt iemand hier toevallig ook de RoboAdvisor voor beleggen? Het valt mij op dat het bedrag op het openingsscherm van de app bij "Openbank Wealth" -> "Huidige waarde Mijn Beleggingen" altijd net iets afwijkt van het bedrag wat je ziet als je doorklikt (het bedrag bij "Mijn investeringen / We investeren voor jou". Het gaat dan om een paar euro, maar frustratie zit vooral in dat ik niet weet waar dat verschil in zou moeten zitten ;) Iemand?
Ja hier ook, zit wat verschil tussen. Erg vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie zeggen niet of het bij het doorklikken meer is dan wat er getoond wordt (en welk percentage het betreft), maar eventueel wordt bij 'huidige waarde' alvast getoond wat de beleggingen opbrengen als je alles verkoopt. M.a.w. de verkoopprovisie is er eventueel alvast vanaf getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kan het zijn dan de homepage de waarde actueel toont en de tabblad de eindwaarde van gisteren?
Anoniem: 567735 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:24:
Jullie zeggen niet of het bij het doorklikken meer is dan wat er getoond wordt (en welk percentage het betreft), maar eventueel wordt bij 'huidige waarde' alvast getoond wat de beleggingen opbrengen als je alles verkoopt. M.a.w. de verkoopprovisie is er eventueel alvast vanaf getrokken.
Nee homepage waarde kan soms 0,5% tov totale waarde afwijken van tabblad. Zowel positief als negatief.

[ Voor 72% gewijzigd door Get!em op 22-01-2021 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:43
@Anoniem: 567735 De hoofdpagina is in mijn geval hoger dan de “we investeren voor u” pagina, scheelt zo’n 8 euro op een par duizend euro.

@Get!em Denk dat het zoiets moet zijn. Ga het even in de gaten houden. Zou kunnen dat de hoofdpagina steeds geactualiseerd wordt en de doorklik inderdaad de laatst stand van zaken op dagniveau weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Grafiek op tabblad loopt ook tot gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Vandaag gecheckt (geen handelsdag). Waarden zijn nu gelijk. Bovendien is het ongeveer de waarde die gisteren op homepage stond.
Conclusie: homepage toont actueel gedurende huidige (handelsdag), tabblad toont tot einde vorige handelsdag.
Pagina: 1 ... 26 ... 89 Laatste