Inderdaad! Echter zie nog 1 cent verschil bij mij en dat is op zich een beetje vreemd. Wellicht afronding.Get!em schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:46:
Vandaag gecheckt (geen handelsdag). Waarden zijn nu gelijk. Bovendien is het ongeveer de waarde die gisteren op homepage stond.
Conclusie: homepage toont actueel gedurende huidige (handelsdag), tabblad toont tot einde vorige handelsdag.
Voor wie zich afvraagt waarom hij niet in de app kan inloggen of in de webomgeving —-> er is een storing gaande bij Openbank. Aangezien ik het als hoofdrekening gebruik, was ik even bang voor een blokkade. Blijkt na bellen dus een storing te zijn. Heb gelijk maar de suggestie gedropt dat het introduceren van een storingsoverzichtpagina wel handig en eigenlijk overdue is.
Mede hierdoor erg handig dat ik nu meerdere rekeningen heb. Storing geeft ons uitwijkmogelijkheden.balken07 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:27:
Voor wie zich afvraagt waarom hij niet in de app kan inloggen of in de webomgeving —-> er is een storing gaande bij Openbank. Aangezien ik het als hoofdrekening gebruik, was ik even bang voor een blokkade. Blijkt na bellen dus een storing te zijn. Heb gelijk maar de suggestie gedropt dat het introduceren van een storingsoverzichtpagina wel handig en eigenlijk overdue is.
Heb nog een ASN betaalrekeningglatuin schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:29:
[...]
Mede hierdoor erg handig dat ik nu meerdere rekeningen heb. Storing geeft ons uitwijkmogelijkheden.
[ Voor 15% gewijzigd door balken07 op 25-01-2021 21:45 ]
Hier werkt het alweer even...balken07 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:27:
Een beetje raar vertaald. "Gratis geld opnemen" is wellicht wat te letterlijk vertaald, ik had er "Geld opnemen zonder extra kosten" van gemaakt. Maar waar hebben we het over. Bij de oude NL grootbanken is geld opnemen in de eurozone altijd zonder kosten.jack2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:25:
Wie wil er nou niet gratis geld?![]()
Beetje vreemde formulering van Openbank...
[Afbeelding]
Niet!
Bij ING moet je bij het goedkoopste pakket betalen voor geldopname.
Maar die banken rekenen je een maandelijkse vergoeding, die elk jaar hoger uitvalt. Openbank is gratis.glatuin schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:29:
[...]
Een beetje raar vertaald. "Gratis geld opnemen" is wellicht wat te letterlijk vertaald, ik had er "Geld opnemen zonder extra kosten" van gemaakt. Maar waar hebben we het over. Bij de oude NL grootbanken is geld opnemen in de eurozone altijd zonder kosten.
Klopt, echter het is allemaal nog niet ideaal. Ik laat mijn salaris nog steeds storten op de ABN en hypotheek etc laat ik via machtiging daar verlopen. Bij de ABN heb je beter inzicht in al die machtigingen dan Openbank. Dan is er het feit dat rekeningen van kinderen en partner gekoppeld zijn. Dat kan bij Openbank ook nog niet.balken07 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:42:
[...]
Maar die banken rekenen je een maandelijkse vergoeding, die elk jaar hoger uitvalt. Openbank is gratis.
Ik ben zeker niet heel happy met de ABN dus gebruik openbank ook, maar de ideale bank heb ik nog niet gevonden helaas.
Bij Openbank hebben ze niet de beste vertalers in dienst zoals ik al meerdere keren heb gemerkt.jack2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 23:25:
Wie wil er nou niet gratis geld?![]()
Beetje vreemde formulering van Openbank...
[Afbeelding]
Naast de melding bij één van m'n spaarrekeningen krijg ik die irritante PSD2 melding nu ook onterecht bij mijn betaalrekening. Ze zijn daar al maanden mee aan het prutsen.
@Nuevocasa De melding is bij mij nu wel veranderd. Er staat niet meer dan het gaat om gegevens ouder dan 90 dagen. Er staat gewoon "om veiligheidsredenen en te voldoen aan PSD2". Het SMSje heeft het dan nog wel de tekst met ouder dan 90 dagen.
Klopt. Ik hield mn oude ING rekening aan als backup voor Openbank, maar ik ben de grootbanken zat. Daarom ASN als backup erbij genomen. ING moet ik nog opzeggen. Al is een ++ voor ABN dat ze zich zowel op de Nederlandse instant payments standaard als op de SCT Inst. standaard heeft aangesloten + zich ook aangesloten heeft bij de 3 transactieverwerkers.glatuin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:10:
[...]
Klopt, echter het is allemaal nog niet ideaal. Ik laat mijn salaris nog steeds storten op de ABN en hypotheek etc laat ik via machtiging daar verlopen. Bij de ABN heb je beter inzicht in al die machtigingen dan Openbank. Dan is er het feit dat rekeningen van kinderen en partner gekoppeld zijn. Dat kan bij Openbank ook nog niet.
Ik ben zeker niet heel happy met de ABN dus gebruik openbank ook, maar de ideale bank heb ik nog niet gevonden helaas.
Daardoor is elke bank in Europa met hen instant te bereiken (mits de andere bank ook SCT Inst. ondersteund en ook aangesloten is op dezelfde transactieverwerker). ING op dit moment alleen nog voor inkomende betalingen. In de loop van 2021 ook voor uitgaande. Rabobank lijkt zowel voor ontvangen als uitgaande transacties voor banken aangesloten bij TIPS al instant te zijn. Maar zowel ING als Rabobank zijn niet aangesloten bij alle transactieverwerkers. Ik begreep wel dat er gewerkt wordt om koppelingen tussen deze verwerkers aan te leggen, maar dat gaat mijn verstand te boven.
Het is wel jammer dat Openbank hier niet aan meedoet. Geld naar Openbank is vaak dezelfde werkdag binnen, maar andersom standaard +1 dag. Vooral dat laatste vind ik vervelend.
Verder begrijp ik niet waarom NL klanten niet zelf via app of webomgeving hun machtigingen kunnen beheren. Voor Spaanse klanten is dit wel het geval.
Tip: ik vermijd de +1 werkdag vanuit Openbank door mijn Revolut account met de Openbank Mastercard op te laden. Vervolgens boek ik dit door.
Instant payments zijn erg belangrijk voor mij, als ik snel wat aandelen bij De Giro wil kopen dan heb ik dat binnen seconden geregeld via ABN. Via Openbank duurt het een dag en tja dan is het aandeel wellicht al niet of minder aantrekkelijk geworden.balken07 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:45:
[...]
Klopt. Ik hield mn oude ING rekening aan als backup voor Openbank, maar ik ben de grootbanken zat. Daarom ASN als backup erbij genomen. ING moet ik nog opzeggen. Al is een ++ voor ABN dat ze zich zowel op de Nederlandse instant payments standaard als op de SCT Inst. standaard heeft aangesloten + zich ook aangesloten heeft bij de 3 transactieverwerkers.
Daardoor is elke bank in Europa met hen instant te bereiken (mits de andere bank ook SCT Inst. ondersteund en ook aangesloten is op dezelfde transactieverwerker). ING op dit moment alleen nog voor inkomende betalingen. In de loop van 2021 ook voor uitgaande. Rabobank lijkt zowel voor ontvangen als uitgaande transacties voor banken aangesloten bij TIPS al instant te zijn. Maar zowel ING als Rabobank zijn niet aangesloten bij alle transactieverwerkers. Ik begreep wel dat er gewerkt wordt om koppelingen tussen deze verwerkers aan te leggen, maar dat gaat mijn verstand te boven.
Het is wel jammer dat Openbank hier niet aan meedoet. Geld naar Openbank is vaak dezelfde werkdag binnen, maar andersom standaard +1 dag. Vooral dat laatste vind ik vervelend.
Verder begrijp ik niet waarom NL klanten niet zelf via app of webomgeving hun machtigingen kunnen beheren. Voor Spaanse klanten is dit wel het geval.
Tip: ik vermijd de +1 werkdag vanuit Openbank door mijn Revolut account met de Openbank Mastercard op te laden. Vervolgens boek ik dit door.
Ja eens. Is gewoon superhandig, en zou naar mijn mening verplicht moeten worden. De dag dat Openbank instant payments (en gratis) gaat ondersteunen gaat hier de vlag uitglatuin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:54:
[...]
Instant payments zijn erg belangrijk voor mij, als ik snel wat aandelen bij De Giro wil kopen dan heb ik dat binnen seconden geregeld via ABN. Via Openbank duurt het een dag en tja dan is het aandeel wellicht al niet of minder aantrekkelijk geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door balken07 op 26-01-2021 16:11 ]
Ik verwacht niet dat instant payments snel gratis bij Openbank zal worden. In spanje kost het €2 per payment: https://www.openbank.es/en/instant-transfers
Pas toen ik dat zag begreep ik waarom zij reclame maken met gratis betaalpas. Zij hebben een heel andere kostenstructuur.
Pas toen ik dat zag begreep ik waarom zij reclame maken met gratis betaalpas. Zij hebben een heel andere kostenstructuur.
Niet echt, tot voor kort was €2 voor spoed betaling hier in NL ook de norm. Maar met techniek en controle verbeteringen met SEPA instant is dat gewoon beter te doen voor banken (goedkoper, makkelijker aansluiten, etc).
Klopt, we zijn in Nederland gewend aan gratis Instant Payment, maar ook in Frankrijk kost dit 1€ per keer. Jammer dat het nog niet overal in Europa werkt en ook niet overal gratis is.Glup schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:10:
Ik verwacht niet dat instant payments snel gratis bij Openbank zal worden. In spanje kost het €2 per payment: https://www.openbank.es/en/instant-transfers
[ Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 26-01-2021 17:47 ]
Lang leve de concurrentie. Dit wordt er allemaal snel uitgefilterdDatisraar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:45:
[...]
Klopt, we zijn in Nederland gewend aan gratis Instant Payment, maar ook in Frankrijk kost dit 1€ per keer. Jammer dat het nog niet overal in Europa werkt en ook niet overal gratis is.
Je wordt bijna gedwongen tot IP: een normale overboeking vanuit Frankrijk duurt twee volle werkdagen. IP kost 1€ maar is wel binnen 10 seconden op mijn Nederlandse rekening. Waarom kan dat niet gratis? 😒Glup schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:49:
[...]
Lang leve de concurrentie. Dit wordt er allemaal snel uitgefilterd
Ja, dat vergeet ik steeds.Fidesnl schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 06:34:
Niet!

Ik neem zelden geld op, maar die ene keer dat ik het doe zie ik weer op mijn afschrift dat dat geld kost.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Off topic Revolut ondersteund het wel en groeit rap. Ik hoop dat instant payments mede hierdoor snel gratis worden.Datisraar schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:03:
[...]
Je wordt bijna gedwongen tot IP: een normale overboeking vanuit Frankrijk duurt twee volle werkdagen. IP kost 1€ maar is wel binnen 10 seconden op mijn Nederlandse rekening. Waarom kan dat niet gratis? 😒
Ja, dat heb ik ook sinds een tijdje.JeroenE schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:44:
@Nuevocasa De melding is bij mij nu wel veranderd. Er staat niet meer dan het gaat om gegevens ouder dan 90 dagen. Er staat gewoon "om veiligheidsredenen en te voldoen aan PSD2". Het SMSje heeft het dan nog wel de tekst met ouder dan 90 dagen.
Heb trouwens even zitten spelen met filters. Wanneer ik vorige maand als selectie op geef krijg ik de transacties wel te zien.
Exact haha. Kwestie van tijdGlup schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:49:
[...]
Lang leve de concurrentie. Dit wordt er allemaal snel uitgefilterd
Gisteren uiteindelijk ontvangen, via mail.budjepaul schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:55:
[...]
Nope, nog niet. Maar staat me ergens vaag bij dat de medewerker aan de telefoon zei dat het ook wel een paar weken kon duren.
Toen ik vanmorgen inlogde kreeg ik een OB SMS met de mededeling ;" Je hebt ingelogd via desktop Windows 8.1 als je dit niet doet bel....".
Tja ik gebruik altijd de OB website en gebruik geen smarthones dus vond dit wel apart.
Tja ik gebruik altijd de OB website en gebruik geen smarthones dus vond dit wel apart.
Dat is ook een van mijn beweegredenen om mijn ABN/AMRO aan te houden. Instant Payment en SCT Inst kan op sommige momenten handig zijn.balken07 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:45:
[...]
Klopt. Ik hield mn oude ING rekening aan als backup voor Openbank, maar ik ben de grootbanken zat. Daarom ASN als backup erbij genomen. ING moet ik nog opzeggen. Al is een ++ voor ABN dat ze zich zowel op de Nederlandse instant payments standaard als op de SCT Inst. standaard heeft aangesloten + zich ook aangesloten heeft bij de 3 transactieverwerkers.
Ik voedt mijn TransferWise MC er wel eens mee als ik buiten NL verblijf en ik ineens meer nodig heb dan gepland.
Ook is het cash storten een voordeel bij de groene NL grootbank.
En dan zijn de machtigingen opzetten en managen het laaste voordeel.
Al met al de 1,70 per maand waard.
[ Voor 0% gewijzigd door Ynguy op 27-01-2021 12:52 . Reden: correcties ]
Ik doe dat altijd met iDEAL; seconden werkYnguy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:50:
[...]
Ik voedt mijn TransferWise MC er wel eens mee als ik buiten NL verblijf en ik ineens meer nodig heb dan gepland.

Duurde even, maar ik heb de pas en het welkomstpakket binnen. 12 seconden later was Apple Pay ingesteld
Ik denk dat ik maandelijks wat geld over ga maken naar Openbank wat ik als "handgeld" zie. Dan gebruik ik KNAB gewoon voor mijn vaste lasten. Houd ik dat meteen lekker gescheiden.
Ik denk dat ik maandelijks wat geld over ga maken naar Openbank wat ik als "handgeld" zie. Dan gebruik ik KNAB gewoon voor mijn vaste lasten. Houd ik dat meteen lekker gescheiden.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ja eens. De bankkosten zijn in Nederland te verwaarlozenYnguy schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:50:
[...]
Dat is ook een van mijn beweegredenen om mijn ABN/AMRO aan te houden. Instant Payment en SCT Inst kan op sommige momenten handig zijn.
Ook is het cash storten een voordeel bij de groene NL grootbank.
En dan zijn de machtigingen opzetten en managen het laaste voordeel.
Al met al de 1,70 per maand waard.
Ik heb in een zwik andere landen gewoond en inderdaad NL behoort wat dat betreft in de zeer lage bank kosten landen.balken07 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:59:
[...]
Ja eens. De bankkosten zijn in Nederland te verwaarlozen
Op de een of andere manier wordt dat argument telkens gebruikt om een lagere standaard te accepteren. Maar het moet natuurlijk zo zijn dat het Nederlandse niveau als minimum geldt en iedereen zich verheft tot zelfs daarbovenYnguy schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:48:
[...]
Ik heb in een zwik andere landen gewoond en inderdaad NL behoort wat dat betreft in de zeer lage bank kosten landen.

ik begin langzamerhand mijn buik een beetje vol te krijgen van openbank.
1. lang wachten documenten, en elke nieuwe rekening is weer een nieuwe aanvraag doen.
2. onoverzichtelijke site/app. Openstaaande reserveringen gaan niet van je je saldo af.
3.per ongeluk travel+ geactiveerd. Is meteen in rekening gebracht en nog maar de vraag of ik mijn 8 euro terug krijg. (heb erover gebeld)
4.Ik wilde een welkom spaarrekening openen, eerste was het wachten op de code per post, toen wachten om mijn huidige decemberactie te annuleren (want je kon niet gebruik maken van 2 acties tegelijk) en toen kreeg ik te hoen dat zoiets niet mogelijk was, maar ik zou er vandaag over worden teruggebeld. maar dat is niet gebeurd.
5. heb yolo wat aandelen gekocht. (€45 euro) maar is er 85 euro ingehouden op mijn rekening waarvan 35 euro "commisie" ik geef ze het voordeel van twijfel(ben niet bekend met aandelen) maar anders verkoop ik de aandelen weer en ga op zoek naar een fatsoenlijke bank. ben dit gedoe wel een beetje zat.
1. lang wachten documenten, en elke nieuwe rekening is weer een nieuwe aanvraag doen.
2. onoverzichtelijke site/app. Openstaaande reserveringen gaan niet van je je saldo af.
3.per ongeluk travel+ geactiveerd. Is meteen in rekening gebracht en nog maar de vraag of ik mijn 8 euro terug krijg. (heb erover gebeld)
4.Ik wilde een welkom spaarrekening openen, eerste was het wachten op de code per post, toen wachten om mijn huidige decemberactie te annuleren (want je kon niet gebruik maken van 2 acties tegelijk) en toen kreeg ik te hoen dat zoiets niet mogelijk was, maar ik zou er vandaag over worden teruggebeld. maar dat is niet gebeurd.
5. heb yolo wat aandelen gekocht. (€45 euro) maar is er 85 euro ingehouden op mijn rekening waarvan 35 euro "commisie" ik geef ze het voordeel van twijfel(ben niet bekend met aandelen) maar anders verkoop ik de aandelen weer en ga op zoek naar een fatsoenlijke bank. ben dit gedoe wel een beetje zat.

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 28-01-2021 21:35 ]
ora et labora
Met die ervaringen zou ik er ook van balen. En wat een ander ook zegt, ik zou dan zsm opzeggen.
Ikzelf heb tot nog toe relatief positieve ervaringen en ook qua acties verloopt t prima. Ik doe ondertussen mee aan de 5e actie.
Spaarrekening openen was voor mij een paar klikken in de app en een sms code invullen. Daarna de niet-actie 0,2% rente. Welkom actie rente 2% moest je echt bij aanmelden eerste rekening invullen. Maar ik had toen al een rekening.
De transactiekosten bij zulke lage bedragen met aandelen zijn idd erg hoog bij Openbank, zeker bij andere markten dan de “eigen”. Get!em in "Openbank.NL"
Ikzelf heb tot nog toe relatief positieve ervaringen en ook qua acties verloopt t prima. Ik doe ondertussen mee aan de 5e actie.
Spaarrekening openen was voor mij een paar klikken in de app en een sms code invullen. Daarna de niet-actie 0,2% rente. Welkom actie rente 2% moest je echt bij aanmelden eerste rekening invullen. Maar ik had toen al een rekening.
De transactiekosten bij zulke lage bedragen met aandelen zijn idd erg hoog bij Openbank, zeker bij andere markten dan de “eigen”. Get!em in "Openbank.NL"
[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 28-01-2021 22:25 ]
Voor de meesten mensen is de giro verreweg de goedkoopste. Zeker voor de kleine belegger.Get!em schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:22:
Met die ervaringen zou ik er ook van balen. En wat een ander ook zegt, ik zou dan zsm opzeggen.
Ik heb er een paar maanden niet meer naar gekeken nadat ik mijn aandelen verkocht bij Revolut, maar toen was beleggen 3 transacties per maand gratis en kon je ook nog delen van aandelen kopen (dus niet hele aandelen).glatuin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:52:
[...]
Voor de meesten mensen is de giro verreweg de goedkoopste. Zeker voor de kleine belegger.
Ook zou Vivid gratis beleggen introduceren in hun App met ook ETFs maar als ik kijk dan zie ik niet de mogelijkheid om een investment Pocket te openen (alleen Currency of Shared).
Overigens is eToro ook gratis en echt extreem uitgebreid (en je kan anderen hun portefeuille kopiëren) maar dat is niet Nederlands (wel EU).
DeGiro is vergeleken met andere betaalde platformen niet de duurste maar zeker niet altijd gratis en ook beperkt in de markten. Voor beleggen zonder veel transacties zijn die bank Apps wat mij betreft prima en ook nog gratis
Haha, volgens mij is ook de vraag wanneer ben je geen kleine belegger meer. Ik zie mezelf als kleine belegger maar de bedragen die ik beleg zijn voor mij te hoog om ze toe te vertrouwen aan Revolut etc. NB in mijn Vivid app heb ik alleen stock rewards geen beleg mogelijkheden.Glup schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:51:
[...]
Ik heb er een paar maanden niet meer naar gekeken nadat ik mijn aandelen verkocht bij Revolut, maar toen was beleggen 3 transacties per maand gratis en kon je ook nog delen van aandelen kopen (dus niet hele aandelen).
Ook zou Vivid gratis beleggen introduceren in hun App met ook ETFs maar als ik kijk dan zie ik niet de mogelijkheid om een investment Pocket te openen (alleen Currency of Shared).
Overigens is eToro ook gratis en echt extreem uitgebreid (en je kan anderen hun portefeuille kopiëren) maar dat is niet Nederlands (wel EU).
DeGiro is vergeleken met andere betaalde platformen niet de duurste maar zeker niet altijd gratis en ook beperkt in de markten. Voor beleggen zonder veel transacties zijn die bank Apps wat mij betreft prima en ook nog gratis
Actie robo advisor is zojuist bij mij uitbetaald. €100.
Toch netjes weer.
Nog wel even een jaar vasthouden volgens voorwaarden.
Toch netjes weer.
[ Voor 26% gewijzigd door Get!em op 29-01-2021 14:44 ]
Mooi, ik nog niet maar ben op valreep vlak voor de deadline eind dec ermee begonnen. Wellicht krijg ik het ook later.Get!em schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:42:
Actie robo advisor is zojuist bij mij uitbetaald. €100.
Toch netjes weer.
Mag ik vragen wanneer jij de roboadvisor aangezet hebt, dus wanneer je aan de basis-voorwaarden voldaan hebt? Volgens de voorwaarden zou er een maand na het voldoen uitbetaald worden, maar gezien de ervaring is dit iets later.. maar hoeveel later is de vraagGet!em schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:21:
Het wordt overigens direct toegevoegd aan je belegde profiel als storting.
Ik zie dat ik het wel degelijk heb gehad. Je moet wat dieper graven in de transacties. Ik heb er in ieder geval geen enkele waarschuwing over gehad dat ik het heb ontvangen. Vreemd. Maar wel fijn.tokko1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:02:
[...]
Mag ik vragen wanneer jij de roboadvisor aangezet hebt, dus wanneer je aan de basis-voorwaarden voldaan hebt? Volgens de voorwaarden zou er een maand na het voldoen uitbetaald worden, maar gezien de ervaring is dit iets later.. maar hoeveel later is de vraag
Ik ben op 7 december gestart met de Roboadvisor en heb op 28 januari de 100 euro gestort gekregen.tokko1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:02:
[...]
Mag ik vragen wanneer jij de roboadvisor aangezet hebt, dus wanneer je aan de basis-voorwaarden voldaan hebt? Volgens de voorwaarden zou er een maand na het voldoen uitbetaald worden, maar gezien de ervaring is dit iets later.. maar hoeveel later is de vraag
Ben net gebeld en ik zou mijn geld van de travel+ terugkrijgen. scheelt weer 8 euro
[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 01-02-2021 14:22 ]
ora et labora
Dat die overschrijvingen lang duren is toch wel vervelend bij Openbank. Zo heb ik zaterdagmiddag een overschrijving gedaan van de spaarrekening naar mijn ING rekening, maar die is nog steeds niet verwerkt. Ik vind dat wel erg lang duren.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Tsja, we zijn verwend in NL met de meeste banken. Tot nog eigenlijk niet zo heel lang geleden was dat heel normaal dat weekend overboekingen langer duurden, ook bij NL banken. Triodos bij zelfs pas vorig jaar naar instant...
Maar om je vraag te beantwoorden: 3 dagen is heel normaal.
Generiek geld binnen europa/banken deze gegevens.
Soort overschrijving Kenmerk Duur overschrijving
Spoedoverboeking Vóór bepaalde tijd 2 uur
Naar dezelfde bank Vóór 22:00 uur Dezelfde dag
Naar andere bank Na 15:30 uur 1 Werkdag
Naar buitenland Binnen de Eurozone 3 Werkdagen
Naar buitenland Buiten de Eurozone 5 Werkdagen
Betaal App 24/7 Enkele minuten
Pinbetaling 24/7 Binnen 24 uur
Instant payments (2019) 24/7 Enkele seconden
Waarbij ik opmerk, dat bij OpenBank het vaker verkort is tot 1 werkdag. (let op, feest, weekend en bankholiday dagen).
1 werkdag is ook meer de norm in SEPA gebied.
Maar om je vraag te beantwoorden: 3 dagen is heel normaal.
Generiek geld binnen europa/banken deze gegevens.
Soort overschrijving Kenmerk Duur overschrijving
Spoedoverboeking Vóór bepaalde tijd 2 uur
Naar dezelfde bank Vóór 22:00 uur Dezelfde dag
Naar andere bank Na 15:30 uur 1 Werkdag
Naar buitenland Binnen de Eurozone 3 Werkdagen
Naar buitenland Buiten de Eurozone 5 Werkdagen
Betaal App 24/7 Enkele minuten
Pinbetaling 24/7 Binnen 24 uur
Instant payments (2019) 24/7 Enkele seconden
Waarbij ik opmerk, dat bij OpenBank het vaker verkort is tot 1 werkdag. (let op, feest, weekend en bankholiday dagen).
1 werkdag is ook meer de norm in SEPA gebied.
[ Voor 65% gewijzigd door Get!em op 01-02-2021 15:34 ]
Normale bankoverschrijvingen worden niet in het weekend gedaan. Dus vandaag is het aangeboden, bij openbank zal je het normaalgesproken morgen dan op je andere rekening hebben. Andersom zou je het vanmiddag bij OB op de rekening hebben.rimave schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:25:
Dat die overschrijvingen lang duren is toch wel vervelend bij Openbank. Zo heb ik zaterdagmiddag een overschrijving gedaan van de spaarrekening naar mijn ING rekening, maar die is nog steeds niet verwerkt. Ik vind dat wel erg lang duren.
Dat klopt idd, maar dan had ik verwacht dat ie vanmorgen verwerkt zou worden en het vanmiddag op de ING rekening zou staan. Maar ik wacht voor de zekerheid morgen nog wel even af.Nuevocasa schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:33:
[...]
Normale bankoverschrijvingen worden niet in het weekend gedaan. Dus vandaag is het aangeboden, bij openbank zal je het normaalgesproken morgen dan op je andere rekening hebben. Andersom zou je het vanmiddag bij OB op de rekening hebben.
Ja, helaas is mijn ervaring dat er bij OB altijd minimaal één nacht overheen gaat vanaf de eerste werkdag.rimave schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:42:
[...]
Dat klopt idd, maar dan had ik verwacht dat ie vanmorgen verwerkt zou worden en het vanmiddag op de ING rekening zou staan. Maar ik wacht voor de zekerheid morgen nog wel even af.
Één keer tijdens een landelijke storing in Spanje wat overgemaakt naar OB, dat duurde daardoor 9 dagen...dat was gewoon pech.
Klopt, zelfde ervaring. De werkdag doorlooptijd begint pas te tellen op de eerste werkdag als de opdracht in weekend/feestdag is ingegeven. Vrijdagmiddag voor 15u = maandag overgemaakt, na 15u = dinsdag.
Lastigste zijn de dagen van rond hemelvaart, pinksteren, etc. dan kan het echt lang duren.
Lastigste zijn de dagen van rond hemelvaart, pinksteren, etc. dan kan het echt lang duren.
Kleine vraag: wie weet waar je je fiscale jaaroverzicht van Openbank kunt vinden, voor de Belastingaangifte. Ik kan veel documentatie vinden, maar niet het jaaroverzicht...
Het zou inderdaad geweldig zijn als Openbank ook instant payments ging ondersteunen. Helaas staan ze zowel bij EBA Clearing als TIPS niet als participant of reachable party opgenomen. Kan dus nog wel eens lang gaan duren ben ik bang
Ja, dat is toch wel een dingetje voor hen die OB gebruiken als een vakantierekening bijvoorbeeld. De OB app heeft geen oplaadfunctie zoals N26 of Revolut, dus daar sta je dan in je zonnige paradijsNuevocasa schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:48:
[...]
Ja, helaas is mijn ervaring dat er bij OB altijd minimaal één nacht overheen gaat vanaf de eerste werkdag.
Één keer tijdens een landelijke storing in Spanje wat overgemaakt naar OB, dat duurde daardoor 9 dagen...dat was gewoon pech.

Toegegeven, de kans is minimaal, maar ik ben zelf nogal van double redundancy. Daarom altijd meerdere betaalkaarten.
Overigens vind ik de waarde van de beleggingsportefeuille in dat uittreksel erg onlogisch. Dat kan ik dus niet gebruiken....
@Get!em Als al je belastbare bezittingen in Box 3 tezamen niet boven de vrijstelling uitkomen, dan kun je jezelf de moeite besparen om dit netjes uit te zoeken qua documentatie.
Iemand hier ervaring met het activeren van Apple Pay bij OpenBank?
Ik probeer de zwarte MasterCard toe te voegen, dat lukt maar vervolgens moet ik die verifieren. Er zou een activatiecode via SMS naar “#####data” verstuurd zijn (?), wat dat ook moge betekenen. Die komt uiteraard nooit aan. Na 10 minuten is alleen nog verificatie via de telefoon mogelijk.
Aan de telefoon zegt de medewerker dat de activatiecode opgevraagd kan worden via de OpenBank app door de CVV code te raadplegen en vervolgens die SMS code in te voeren bij Apple Pay.
Dus kaart verwijderd, opnieuw toegevoegd, CVV code opgevraagd en de code uit de SMS ingevoerd. Onjuist!
Ik weet dat bij andere banken telefonische activatie van Apple Pay soms ook verplicht is, wellicht dat OpenBank medewerkers hier niet van op de hoogte zijn?
Ik probeer de zwarte MasterCard toe te voegen, dat lukt maar vervolgens moet ik die verifieren. Er zou een activatiecode via SMS naar “#####data” verstuurd zijn (?), wat dat ook moge betekenen. Die komt uiteraard nooit aan. Na 10 minuten is alleen nog verificatie via de telefoon mogelijk.
Aan de telefoon zegt de medewerker dat de activatiecode opgevraagd kan worden via de OpenBank app door de CVV code te raadplegen en vervolgens die SMS code in te voeren bij Apple Pay.
Dus kaart verwijderd, opnieuw toegevoegd, CVV code opgevraagd en de code uit de SMS ingevoerd. Onjuist!
Ik weet dat bij andere banken telefonische activatie van Apple Pay soms ook verplicht is, wellicht dat OpenBank medewerkers hier niet van op de hoogte zijn?
Nieuwe 40 euro actie voor nieuwe klanten bij Openbank:
Er is nu ook 30 euro extra te krijgen via CashbackXL: https://www.cashbackxl.nl/webshops/openbank
Let wel hier op bij CashbackXL:
https://www.openbank.nl/a...nen-40-euro-valentijnsdagOpen je Open Betaalrekening uiterlijk op 15 februari 2021. In het aanmeldproces voor nieuwe klanten is automatisch de actiecode VALENTIJN40 ingevuld. Als dit niet het geval is, dan kun je het zelf invullen in het actiecodeveld. Stort uiterlijk op 8 maart 2021 minimaal € 300 op je rekening.
Er is nu ook 30 euro extra te krijgen via CashbackXL: https://www.cashbackxl.nl/webshops/openbank
Let wel hier op bij CashbackXL:
Update 9/2:Let op: er zijn maximaal 300 cashbacks per maand voor Openbank. Indien dit aantal in een bepaalde maand is bereikt, dan is het niet meer mogelijk om door te klikken naar OpenBank.
Gisteren kregen we al wel een belletje dat in het weekend het maximum aantal cashbacks van 300 al wel was bereikt, waardoor wij OpenBank al voor de rest van de maand van de site moesten halen. Als je sinds vrijdag een rekening hebt geopend, dan kun je er vanuit gaan dat jouw cashback bij dat aantal van 300 zit.
[ Voor 36% gewijzigd door U123456 op 09-02-2021 17:39 ]
Is die kaart wel te koppelen? Ik heb hem niet maar de eCommerce card (virtuele) kon ik niet koppelen. Wat betreft (prepaid)CreditCard heb ik N26 gekoppeld aan Apple Pay (bij N26 kun je Maestro weer niet koppelen aan ApplePay.) In NL kun je het beste Maestro gekoppeld hebben aan Apple Pay, tenminste voor offline aankopen.Slaz schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:14:
Iemand hier ervaring met het activeren van Apple Pay bij OpenBank?
robert-630 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:31:
[...]
Is die kaart wel te koppelen? Ik heb hem niet maar de eCommerce card (virtuele) kon ik niet koppelen. Wat betreft (prepaid)CreditCard heb ik N26 gekoppeld aan Apple Pay (bij N26 kun je Maestro weer niet koppelen aan ApplePay.) In NL kun je het beste Maestro gekoppeld hebben aan Apple Pay, tenminste voor offline aankopen.
:strip_exif()/f/image/aWGE9mINtSm0IRD5VgvFJ7Mk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja die is te koppelen. Alleen werkt verificatie niet middels SMS en kan het denk ik alleen handmatig door een medewerker van OpenBank worden gedaan?
Ik heb zojuist even mijn mc uit de wallet verwijderd, en daarna weer toegevoegd. Sms kreeg ik gewoon direct, en daarmee was het toevoegen afgerond. Ik ben bang dat jij te maken hebt met die vage sms instellingen bij Openbank op de achtergrond. Meerdere leden in dit forum hebben al voor verscheidene zaken laten weten problemen te hebben met sms berichten. Ik zou dus even bellen naar Openbank. Je hoort die sms gewoon te ontvangen.Slaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:56:
[...]
[Afbeelding]
Ja die is te koppelen. Alleen werkt verificatie niet middels SMS en kan het denk ik alleen handmatig door een medewerker van OpenBank worden gedaan?
Die eCommerce card is idd niet te gebruiken voor Apple Pay. Alleen de Maestro en fysieke Mastercard zijn te koppelen aan Apple Payrobert-630 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:31:
[...]
Is die kaart wel te koppelen? Ik heb hem niet maar de eCommerce card (virtuele) kon ik niet koppelen. Wat betreft (prepaid)CreditCard heb ik N26 gekoppeld aan Apple Pay (bij N26 kun je Maestro weer niet koppelen aan ApplePay.) In NL kun je het beste Maestro gekoppeld hebben aan Apple Pay, tenminste voor offline aankopen.
Heb dit zojuist gedaan, en heb de kaart nu werkend gekregen.balken07 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:18:
[...]
Ik heb zojuist even mijn mc uit de wallet verwijderd, en daarna weer toegevoegd. Sms kreeg ik gewoon direct, en daarmee was het toevoegen afgerond. Ik ben bang dat jij te maken hebt met die vage sms instellingen bij Openbank op de achtergrond. Meerdere leden in dit forum hebben al voor verscheidene zaken laten weten problemen te hebben met sms berichten. Ik zou dus even bellen naar Openbank. Je hoort die sms gewoon te ontvangen.
Er waren inderdaad problemen met het versturen van de betreffende SMS en dit is zojuist opgelost. De verificatiepagina van Apple Wallet liet nu ook gewoon de laatste cijfers van mijn telefoonnummer zien waar de SMS heen ging.
Wel leuk dat ze dit dus ook ondersteunen. Als ik niet N26 zou hebben zou ik de kaart dan ook afnemen maar nu voor mij niet van meerwaarde.Slaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:33:
[...]
Heb dit zojuist gedaan, en heb de kaart nu werkend gekregen.
Er waren inderdaad problemen met het versturen van de betreffende SMS en dit is zojuist opgelost. De verificatiepagina van Apple Wallet liet nu ook gewoon de laatste cijfers van mijn telefoonnummer zien waar de SMS heen ging.
Ik heb toevallig laatst de ABN AMRO Maesto (voor het eerst) gekoppeld aan Apple Pay op mijn iPhone en iPad. Op de eerste deed ik het via de bankapp en kwam er geen smsje aan te pas. Toen deed ik het daarna op mijn iPad vanuit de wallet en heel slim suggereerde die al de juiste kaart om toe te voegen en toen kwam er dus wel een sms aan te pas. Dus er lijken sowieso bij banken meerdere manieren mogelijk van Apple Pay configuratie.
Op je iPhone initieer je bij ABN het proces om je betaalpas toe te voegen via de ABN app zelf. Daarmee heb je je al geïdentificeerd en is een verificatie per sms overbodig. Op je iPad heb je geen wallet app, en moet je daarom nog een extra veiligheidsstap via sms doorlopen.robert-630 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:33:
[...]
Wel leuk dat ze dit dus ook ondersteunen. Als ik niet N26 zou hebben zou ik de kaart dan ook afnemen maar nu voor mij niet van meerwaarde.
Ik heb toevallig laatst de ABN AMRO Maesto (voor het eerst) gekoppeld aan Apple Pay op mijn iPhone en iPad. Op de eerste deed ik het via de bankapp en kwam er geen smsje aan te pas. Toen deed ik het daarna op mijn iPad vanuit de wallet en heel slim suggereerde die al de juiste kaart om toe te voegen en toen kwam er dus wel een sms aan te pas. Dus er lijken sowieso bij banken meerdere manieren mogelijk van Apple Pay configuratie.
Het staat een bank idd vrij te kiezen voor toevoegen via de app of vanuit de wallet app. Ik ben zelf meer fan van toevoegen vanuit de bankieren app zelf. Mocht je op vakantie je toestel verliezen, dan is het een stuk makkelijker om met een andere iPhone Apple Pay weer gereed te krijgen.
Nice goed om te lezen.Slaz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:33:
[...]
Heb dit zojuist gedaan, en heb de kaart nu werkend gekregen.
Volgens mij heb jij stiekem intussen deze rekening allang aangevraagd, velen zijn u in ieder geval voor geweest en zeer tevreden.Basszje schreef op maandag 16 december 2019 @ 12:27:
[...]
Vertel. Je topic start is even karig als de website van die bank. Waarom zou iemand zonder enige informatie een rekening ergens willen openen?
Heb het even bijgehouden. Lijkt erop dat het "openingsscherm" altijd geactualiseerd wordt, en de bedragen achter de "doorklik" pas aan het eind van de dag. Dus die laatste loopt eigenlijk altijd iets achter.glatuin schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:04:
[...]
Ja hier ook, zit wat verschil tussen. Erg vreemd!
Heeft iemand recentelijk met de Maestro kaart via Google pay betaald? Dat werkte tot een tijd geleden prima, maar vanmorgen bij de bakker was het over met de pret...
Is er wellicht iets gewijzigd?
Een rekening geopend met de VALENTIJN40 actie en vandaag is de rekening geactiveerd.
Die storting va 300 euro is onduidelijk. Moet het op betaalrekening staan of kan het ook op de spaarrekening staan? Nergens te vinden. Weet dat toevallig iemand?
Die storting va 300 euro is onduidelijk. Moet het op betaalrekening staan of kan het ook op de spaarrekening staan? Nergens te vinden. Weet dat toevallig iemand?
Je opent een Openbank betaalrekening en zo te lezen moet daar de 300 EUR op staan:Wenzel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:39:
Een rekening geopend met de VALENTIJN40 actie en vandaag is de rekening geactiveerd.
https://www.openbank.nl/a...entijnsdag_40_euro_NL.pdfDe betaalrekening activeren door het contract te tekenen, alle vereiste documenten op te sturen en uiterlijk 8 maart 2021 minimaal € 300 te storten. Dit bedrag moet in elk geval op je geactiveerde rekening blijven staan tot de datum van ontvangst van de vergoeding.
@U123456 bedankt, overheen gekeken.
Zo doe ik dat ook. Alleen heb ik er een ing rekening naast.page404 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:01:
Duurde even, maar ik heb de pas en het welkomstpakket binnen. 12 seconden later was Apple Pay ingesteld![]()
Ik ook niet, maar februari 2021 is nog niet voorbij. Dus ze hebben nog even de tijd om te betalen. Ik ga met zulk soort acties er altijd vanuit dat het op de laatste dag betaald wordt. Dan kan het alleen maar meevallen als ze eerder betalenglatuin schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:42:
Vraagje heeft iemand al geld gehad ivm de feestdagen cashback actie? Ik heb nog niets gezien.
Heb me aangemeld en na een week oid de pas gekregen. Ik kan probleemloos inloggen op de webiste met paspoort nr en passcode.
Lukt me echter niet op de Android app, ik heb de keuze uit: NIF, NIE, Spanish passport, Other foreign document en in alle gevallen krijg ik de melding dat combo doc nr en passcode niet klopt.
Iemand dat eerder gehad?
Language settings van mijn telefoon staan op Engels, wellicht dat het er iets mee temaken kan hebben?
Lukt me echter niet op de Android app, ik heb de keuze uit: NIF, NIE, Spanish passport, Other foreign document en in alle gevallen krijg ik de melding dat combo doc nr en passcode niet klopt.
Iemand dat eerder gehad?
Language settings van mijn telefoon staan op Engels, wellicht dat het er iets mee temaken kan hebben?
Rechtsonder in de app even NL instellen dan komt het goed. Althans met Android app, ik heb 0,0 kennis van iPhone.AlexanderOnline schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:26:
Heb me aangemeld en na een week oid de pas gekregen. Ik kan probleemloos inloggen op de webiste met paspoort nr en passcode.
Iemand dat eerder gehad?
Nee ik heb ook nog niets ontvangen.glatuin schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:42:
Vraagje heeft iemand al geld gehad ivm de feestdagen cashback actie? Ik heb nog niets gezien.
Zo eenvoudig is het dus, ik had die knoppen onderin helemaal niet gezien... aparte designkeuze om de login opties afhankelijk te maken van de landsinstelling, maar goed het werkt! dankglatuin schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:32:
[...]
Rechtsonder in de app even NL instellen dan komt het goed. Althans met Android app, ik heb 0,0 kennis van iPhone.
Kleine bump voor deze, want ik krijg inmiddels mobiel betalen via openbank zelf ook niet meer voor elkaar. Heeft altijd gewerkt op mijn werk maar ik was er laatst zowaar weer eens, maar kreeg het niet aan de praat. Heb de Maestro kaart aan mobiel betalen gekoppeld.Falco schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:17:
Heeft iemand recentelijk met de Maestro kaart via Google pay betaald? Dat werkte tot een tijd geleden prima, maar vanmorgen bij de bakker was het over met de pret...
Iemand anders ook problemen daarmee?
Hoelang duurt het overboeken van OB naar NL IBAN?
Ik heb wat overgeboekt 's middags op 16 feb naar KNAB en het is nog steeds niet binnen.
Ik heb wat overgeboekt 's middags op 16 feb naar KNAB en het is nog steeds niet binnen.
Zo vaak kom ik niet bij AH (momenteel enige plek waar ik met maestro betaal) maar afgelopen maandag nog betaald. Ik gebruikte toen Garmin Pay, en dat ging prima.Falco schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:05:
[...]
Kleine bump voor deze, want ik krijg inmiddels mobiel betalen via openbank zelf ook niet meer voor elkaar. Heeft altijd gewerkt op mijn werk maar ik was er laatst zowaar weer eens, maar kreeg het niet aan de praat. Heb de Maestro kaart aan mobiel betalen gekoppeld.
Iemand anders ook problemen daarmee?
Duurt inderdaad vaak ( ergerlijk ) lang, maar zou vandaag toch echt wel moeten aankomen.Wenzel schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:56:
In vino veritas, in aqua sanitas
1 werkdag, wanneer ik van ABN in de ochtend wat overboek komt het heel vaak nog in de middag aan. Openbank werkt nog met ouderwetse werkdagen. Vrijdagmiddag iets overmaken betekent dus dat je het maandag pas hebt.Wenzel schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:56:
Terug van OB heb ik nog geen behoefte aan gehad dus daar geen ervaring mee. Maar goed om te weten dat dit langer duurt.Wenzel schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:32:
@glatuin heen gaat het inderdaad sneller. Van mijn KNAB rekening naar OB halve dag.
OB valt onder moeder Banco Santander. Die staat wel in de lijst van Europese Instant Payment overboekingen. Maar OB hoort dan er blijkbaar weer niet bij?glatuin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 11:33:
[...]
Terug van OB heb ik nog geen behoefte aan gehad dus daar geen ervaring mee. Maar goed om te weten dat dit langer duurt.
RT1 Participants
ABN AMRO Bank N.V.
AION SA
Aktia Bank Plc
AS SEB Pank
AS LHV Pank
BANCA PATRIMONI SELLA & C SPA
Banca Popolare di Sondrio
Banca Sella Holding SpA
Banca Sella S.p.A.
Banco Bilbao Vizcaya Argentaria
Banco BPM spa
Banco Sabadell SA
Banco Santander
Banque et Caisse d'Epargne de L'Etat
BANQUE FEDERATIVE DU CREDIT MUTUEL
Banque Internationale à Luxembourg S.A.
Bankia S.A.
Barclays Bank Ireland PLC
Belfius Bank SA
BPER BANCA
BNL
BNP-PARIBAS FORTIS SA
BNP-PARIBAS SA
Bonum Bank Plc
bunq BV
BRED Banque Populaire
Caixabank S.A
Cassa Centrale Banca - Credito Cooperativo Italiano
CECABANK
Central Bank of Savings Banks Finland Plc
Commerzbank AG
Coop Pank aktsiaselts
Crédit Agricole SA
Crédit Agricole Italia S.p.A.
Crédit Mutuel Arkéa
Danske Bank A/S, Finland Branch
DEPOBANK
DEPObank - Banca Depositaria Italiana SpA
Deutsche Bank AG
DEUTSCHE BANK AG - POSTBANK BRANCH
DZ BANK AG
ERSTE Group Bank AG
FinecoBank Spa
Hanseatic Bank GmbH & Co KG
HSBC France
Illimity Bank S.p.A.
ING BELGIUM
Intesa Sanpaolo SpA
J.P. Morgan AG
KBC Bank
La Banque Postale
Landesbank Baden-Württemberg
Landesbank Hessen-Thüringen
Latvijas Banka - Bank of Latvia
Lietuvos Bankas - Bank of Lithuania
N26
Nordea Bank Abp
Oldenburgische Landesbank AG
OP Corporate Bank Plc
Raiffeisen Bank International AG
Raiffeisenlandesbank Oberösterreich
Santander Consumer Bank AG
Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)
Société Générale
Société Générale WE
Svenska Handelsbanken AB (publ)
Swedbank AB, Lithuania
Swedbank AS, Estonia
Swedbank AS, Latvia
TARGOBANK
TeamBank AG
UniCredit Bank AG (HypoVereinsbank)
Unicredit Bank Austria AG
UniCredit S.p.A
ABN AMRO Bank N.V.
AION SA
Aktia Bank Plc
AS SEB Pank
AS LHV Pank
BANCA PATRIMONI SELLA & C SPA
Banca Popolare di Sondrio
Banca Sella Holding SpA
Banca Sella S.p.A.
Banco Bilbao Vizcaya Argentaria
Banco BPM spa
Banco Sabadell SA
Banco Santander
Banque et Caisse d'Epargne de L'Etat
BANQUE FEDERATIVE DU CREDIT MUTUEL
Banque Internationale à Luxembourg S.A.
Bankia S.A.
Barclays Bank Ireland PLC
Belfius Bank SA
BPER BANCA
BNL
BNP-PARIBAS FORTIS SA
BNP-PARIBAS SA
Bonum Bank Plc
bunq BV
BRED Banque Populaire
Caixabank S.A
Cassa Centrale Banca - Credito Cooperativo Italiano
CECABANK
Central Bank of Savings Banks Finland Plc
Commerzbank AG
Coop Pank aktsiaselts
Crédit Agricole SA
Crédit Agricole Italia S.p.A.
Crédit Mutuel Arkéa
Danske Bank A/S, Finland Branch
DEPOBANK
DEPObank - Banca Depositaria Italiana SpA
Deutsche Bank AG
DEUTSCHE BANK AG - POSTBANK BRANCH
DZ BANK AG
ERSTE Group Bank AG
FinecoBank Spa
Hanseatic Bank GmbH & Co KG
HSBC France
Illimity Bank S.p.A.
ING BELGIUM
Intesa Sanpaolo SpA
J.P. Morgan AG
KBC Bank
La Banque Postale
Landesbank Baden-Württemberg
Landesbank Hessen-Thüringen
Latvijas Banka - Bank of Latvia
Lietuvos Bankas - Bank of Lithuania
N26
Nordea Bank Abp
Oldenburgische Landesbank AG
OP Corporate Bank Plc
Raiffeisen Bank International AG
Raiffeisenlandesbank Oberösterreich
Santander Consumer Bank AG
Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ)
Société Générale
Société Générale WE
Svenska Handelsbanken AB (publ)
Swedbank AB, Lithuania
Swedbank AS, Estonia
Swedbank AS, Latvia
TARGOBANK
TeamBank AG
UniCredit Bank AG (HypoVereinsbank)
Unicredit Bank Austria AG
UniCredit S.p.A
Verwijderd
Dat je wel in de lijst staat, betekent natuurlijk niet dat je het je klanten ook (overal en/of alle merken) aanbiedt.Datisraar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:10:
[...]
OB valt onder moeder Banco Santander. Die staat wel in de lijst van Europese Instant Payment overboekingen. Maar OB hoort dan er blijkbaar weer niet bij?
Onlangs ook in Nederland meegemaakt bij een onbemande Esso Express. Betaling gedaan op de 22ste, na enkele dagen verwerkt als transactie. Maar het duurde tot de 11e van de volgende maand totdat het bedrag ook bij inhoudingen verdween en weer beschikbaar kwam om uit te geven.ditto4076 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:15:
Nu zijn de uitgaven weliswaar onder 'inhoudingen' verwerkt en staan nu onder 'transacties'. Dan zou dus het beschikbare saldo gelijk moeten zijn aan het saldo. Maar dezelfde uitgaven zijn ook nog steeds onder 'inhoudingen' blijven staan waardoor de uitgaven dus dubbel worden verrekend.
Maar het kan toch niet waar zijn dat Openbank dagenlang dezelfde uitgaven zowel onder 'inhoudingen' als onder 'transacties' laat staan?
OB heeft een eigen bankvergunning. Het zou eventueel als reachable party alsnog te bereiken kunnen zijn, maar ik zie OB in die lijst niet vermeld (tijdje terug gekeken). RT1 is één van de twee samenwerkingsverbanden in het kader van Europese instant payments. De ander is TIPS. Ook daar staat OB niet in de lijst en ook niet als reachable party.Datisraar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:10:
[...]
OB valt onder moeder Banco Santander. Die staat wel in de lijst van Europese Instant Payment overboekingen. Maar OB hoort dan er blijkbaar weer niet bij?
Ik kreeg vandaag opeens onderstaande screenshot toen ik de OB app wilde gebruiken. Absurd, mij gaat dit te ver. Ik zou niet periodiek mezelf moeten hoeven verifiëren om gewoon mijn bank app te kunnen gebruiken. En dat terwijl ik dit specifieke apparaat als vertrouwd apparaat had ingesteld.
Na het verifiëren moest ik ook nog eens opnieuw het apparaat instellen als vertrouwd apparaat, en was inloggen met Face ID uitgezet 
2 smsjes waar ik elke 90 dagen van afhankelijk ben om de app te kunnen gebruiken. Ik zie mezelf al ik het buitenland staan, en dan die smsjes niet ontvangen....
Betrouwbaarheid is voor mij het belangrijkste met bankieren. Met die smsjes van OB gaat te vaak iets fout om daar vertrouwen in te hebben. Daarom eerder vanmiddag een betaalrekening bij ABN aangemaakt en inmiddels zijn alle incasso’s overgezet. OB is voor mij alsnog prima als spaarrekening, maar niet meer als primaire betaalrekening.
Reden ABN: De enige NL bank die deelnemer is van zowel RT1, TIPS en de NL standaard voor instant payments.

2 smsjes waar ik elke 90 dagen van afhankelijk ben om de app te kunnen gebruiken. Ik zie mezelf al ik het buitenland staan, en dan die smsjes niet ontvangen....
Betrouwbaarheid is voor mij het belangrijkste met bankieren. Met die smsjes van OB gaat te vaak iets fout om daar vertrouwen in te hebben. Daarom eerder vanmiddag een betaalrekening bij ABN aangemaakt en inmiddels zijn alle incasso’s overgezet. OB is voor mij alsnog prima als spaarrekening, maar niet meer als primaire betaalrekening.
Reden ABN: De enige NL bank die deelnemer is van zowel RT1, TIPS en de NL standaard voor instant payments.
/f/image/n5pXdVc2J3VnKgQxJmzxcyxP.png?f=fotoalbum_large)
Dat stoort mij eigenlijk nog meer dan de tijd dat het kost. De Openbank app laat mij niet eens een overboeking aanmaken als het uitvoerend tijdstip buiten hun kantooruren valt.glatuin schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:53:
[...]
Openbank werkt nog met ouderwetse werkdagen. Vrijdagmiddag iets overmaken betekent dus dat je het maandag pas hebt.
Het is voor mij ook niet vaak nodig, maar enkele Nederlandse winkels accepteren alleen iDEAL of overboeking. Voor de rest ben ik nogsteeds tevreden met OB als extra rekening, het is bovendien gratis.
Ik begrijp het heel goed, ik kom ook niet van ABN af. Nu gebruik is zo min mogelijk Ideal want ik houd er niet van. (in tegenstelling tot debet/credit card onherroepelijk.) o.a. voor Tikkie ben je er helemaal afhankelijk van en ook voor handjevol andere betalingen.
Instant Payments, Ideal, Joint account, controle over tienerrekeningen, overview van incasso's. Nog best zaken die ik mis bij openbank en anderen zoals Revolut en Vivid.
Instant payments hadden we tijd geleden ook niet in NL maar ik ben er zo aan gewend geraakt dat ik niet meer zonder kan.
Instant Payments, Ideal, Joint account, controle over tienerrekeningen, overview van incasso's. Nog best zaken die ik mis bij openbank en anderen zoals Revolut en Vivid.
Instant payments hadden we tijd geleden ook niet in NL maar ik ben er zo aan gewend geraakt dat ik niet meer zonder kan.
balken07 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:04:
Ik kreeg vandaag opeens onderstaande screenshot toen ik de OB app wilde gebruiken. Absurd, mij gaat dit te ver. Ik zou niet periodiek mezelf moeten hoeven verifiëren om gewoon mijn bank app te kunnen gebruiken. En dat terwijl ik dit specifieke apparaat als vertrouwd apparaat had ingesteld.Na het verifiëren moest ik ook nog eens opnieuw het apparaat instellen als vertrouwd apparaat, en was inloggen met Face ID uitgezet
[Afbeelding]
Het probleem met de 90 dagen verificatie in de app heb ik al heel lang bij mijn iPhone. Laten escaleren via de telefoon bij de klanten service maar nog steeds geen terugkoppeling gehad: want de link om te drukken doet het niet in de app. Dus geen sms ter verificatie en geen transacties kunnen inzien. Het is gratis dat is fijn, maar zo heb ik er niet veel aan het gebruik van de OB rekening. Overigens nog steeds geen reactie gehad. De betaalrekening gebruik ik dus voorlopig maar niet meer, en houd ik OB hoofdzakelijk aan voor de spaarrekening (0,20 procent rente)
Je kan zeggen wat je wil maar dan gaat het bij N26 toch allemaal wat met alles in gebruik vlotter. Daar werkt ook Instant Payment bijvoorbeeld vanaf mijn Bunq (heen) wel.
Je kan zeggen wat je wil maar dan gaat het bij N26 toch allemaal wat met alles in gebruik vlotter. Daar werkt ook Instant Payment bijvoorbeeld vanaf mijn Bunq (heen) wel.
[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 20-02-2021 08:27 ]
Ik had die 90 dagen verificatie tot dusver alleen met de spaarrekening inzien. Nog niet om überhaupt de app in te kunnen.Datisraar schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:20:
Het probleem met de 90 dagen verificatie in de app heb ik al heel lang bij mijn iPhone. Laten escaleren via de telefoon bij de klanten service maar nog steeds geen terugkoppeling gehad: want de link om te drukken doet het niet in de app. Dus geen sms ter verificatie en geen transacties kunnen inzien. Het is gratis dat is fijn, maar zo heb ik er niet veel aan het gebruik van de OB rekening. Overigens nog steeds geen reactie gehad. De betaalrekening gebruik ik dus voorlopig maar niet meer, en houd ik OB hoofdzakelijk aan voor de spaarrekening (0,20 procent rente)
Okay, maar ik dus met de betaalrekening. Bizar dat het nog steeds niet opgelost is in mijn OB app, Maar ga niet weer met ze bellen. Dan voorlopig maar OB alleen als spaarrekening bij mij.balken07 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:38:
[...]
Ik had die 90 dagen verificatie tot dusver alleen met de spaarrekening inzien. Nog niet om überhaupt de app in te kunnen.
[ Voor 11% gewijzigd door Datisraar op 20-02-2021 08:49 ]
Haha sorry wat ik bedoel: tot voorheen had ik alleen in de app bij aanklikken spaarrekening die verificatie. Nu had ik bij het openen van de app zelf die verificatie. Dus zowel betaal als spaar nu 🙈Datisraar schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:43:
[...]
Okay, maar ik dus met de betaalrekening. Bizar dat het nog steeds niet opgelost is in mijn OB app, Maar ga niet weer met ze bellen. Dan maar OB alleen als spaarrekening.
Het is dus dit soort bullshit dat ik Openbank in de Play Store van een 3 sterren naar een 1 ster heb gezet. Ik heb deze boodschap nu ook al een tijd, zelfs nadat ik mij alsnog heb geverifieerd dat dus niet helpt. Duidelijk bug en functioneel ook gebruikersonvriendelijk en het is ook onzin dat dit vanwege PSD2 zou moeten.balken07 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:04:
Ik kreeg vandaag opeens onderstaande screenshot toen ik de OB app wilde gebruiken. Absurd, mij gaat dit te ver. Ik zou niet periodiek mezelf moeten hoeven verifiëren om gewoon mijn bank app te kunnen gebruiken. En dat terwijl ik dit specifieke apparaat als vertrouwd apparaat had ingesteld.Na het verifiëren moest ik ook nog eens opnieuw het apparaat instellen als vertrouwd apparaat, en was inloggen met Face ID uitgezet
[Afbeelding]
Ooit nam ik Openbank omdat ik het een serieuze kandidaat achte om geheel over te stappen. Nu heb ik het slechts uit nieuwsgierigheid maar beschouw ik het vooralsnog als de slechtste bank/App die er op dit moment is
Het is zelfs de enige App die ik ken die het het presteert om in de loop der tijd slechter te worden ipv beter. Nou ja, misschien op bunq na dan, maar dat beschouw ik als anders dus een keuze die weliswaar niet de mijne is maar technisch nog steeds functioneert (voor de gelovigen dan
Ik vrees dat zij pas zullen veranderen als iedereen hen een 1ster geeft in de respectievelijke App stores

[ Voor 9% gewijzigd door Glup op 20-02-2021 10:49 . Reden: aanvulling ]