Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipsen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:05
Ik heb een nieuwe custom rom op mijn android telefoon gezet (cq. factory reset), en nu wil ik graag de app opnieuw instellen, weet iemand hoe dat moet?

Als ik in de app op 'forgot passcode' druk kom ik op een spaanstalige site (via google translate kom ik er dan wel uit), waarbij uiteindelijk een sms code naar mij zou moeten worden gestuurd maar die komt niet.

Als ik het via de website op de desktop doe krijg ik een time-out zodra ik naar de pagina voor apparaatbeheer ga nadat ik ben ingelogd.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Flipsen schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:00:
Ik heb een nieuwe custom rom op mijn android telefoon gezet (cq. factory reset), en nu wil ik graag de app opnieuw instellen, weet iemand hoe dat moet?

Als ik in de app op 'forgot passcode' druk kom ik op een spaanstalige site (via google translate kom ik er dan wel uit), waarbij uiteindelijk een sms code naar mij zou moeten worden gestuurd maar die komt niet.

Als ik het via de website op de desktop doe krijg ik een time-out zodra ik naar de pagina voor apparaatbeheer ga nadat ik ben ingelogd.
Je moet gewoon bij taal op nederlands klikken en dan kan je inloggen met je paspoortnummer en pincode. Je hoeft niet iets met forgot passcode oid te doen

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipsen
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:05
birdibird schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:07:
[...]

Je moet gewoon bij taal op nederlands klikken en dan kan je inloggen met je paspoortnummer en pincode. Je hoeft niet iets met forgot passcode oid te doen
d:)b

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2021
Ik heb het volgende probleem sinds een paar weken. Als ik online mijn OB MC gebruik krijg ik geen SMS met mijn Secure Code om mijn aankoop te autoriseren.

Ik heb al een paar keer contact gehad met OB en zij hebben een paar dingetjes geprobeerd.

Vandaag dacht het weer eens een keer te probeeren met mijn MC maar weer geen SMS. Weer gebeld en nu hebben zij een ticket geopend zodat de techneuten er naar kunnen kijken.
De telefoon medewerker zei dat dit wel eens eerder bij een zeer kleine minderheid van klanten is gebeurt.

Dus ik vroeg mij af is het bij een van jullie wel eens voorgekomen dat er consistent geen Secure Code SMS (redsys.es) is ontvangen.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:33
Ynguy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:08:
Ik heb het volgende probleem sinds een paar weken. Als ik online mijn OB MC gebruik krijg ik geen SMS met mijn Secure Code om mijn aankoop te autoriseren.

Ik heb al een paar keer contact gehad met OB en zij hebben een paar dingetjes geprobeerd.

Vandaag dacht het weer eens een keer te probeeren met mijn MC maar weer geen SMS. Weer gebeld en nu hebben zij een ticket geopend zodat de techneuten er naar kunnen kijken.
De telefoon medewerker zei dat dit wel eens eerder bij een zeer kleine minderheid van klanten is gebeurt.

Dus ik vroeg mij af is het bij een van jullie wel eens voorgekomen dat er consistent geen Secure Code SMS (redsys.es) is ontvangen.

Ik ben benieuwd.
Ja vervelend heb ik ook met andere kaart regelmatig, ik snap niet waarom ze geen alternatief voor SMS regelen. Mijn manier om dit te omzeilen: zorg dat je ook een Curve card hebt. Daar heb je die rot sms niet. Zoiezo kan ik Curve van harte aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-05 10:04
glatuin schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Ja vervelend heb ik ook met andere kaart regelmatig, ik snap niet waarom ze geen alternatief voor SMS regelen. Mijn manier om dit te omzeilen: zorg dat je ook een Curve card hebt. Daar heb je die rot sms niet. Zoiezo kan ik Curve van harte aanbevelen!
Kun je aan Curve echt alle passen koppelen? Wat is volgens jou het grootste voordeel? Moet je ook minder vaak wisselen naar je pas bij gebruik Google pay? M'n vrouw had een keer haar pas vergeten... Handig dat Google pay denk je dan.... Was haar pas vereist 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Nuevocasa schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:26:
[...]

Kun je aan Curve echt alle passen koppelen? Wat is volgens jou het grootste voordeel? Moet je ook minder vaak wisselen naar je pas bij gebruik Google pay? M'n vrouw had een keer haar pas vergeten... Handig dat Google pay denk je dan.... Was haar pas vereist 8)7 8)7
Alle visa en mastercard passen die ik heb zijn eraan gekoppeld. Ik heb nog nooit met Curve mijn pas moeten trekken omdat Google Pay weigerde. Dus dat laatste gaat eigenlijk altijd goed. Ik heb ook Garmin Pay die ik gebruik wanneer ik geen dikke jas draag. Telefoon uit broekzak trekken gaat dan sneller dan via mijn horloge. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 23:01
Falco schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 07:05:
[...]

Kleine bump voor deze, want ik krijg inmiddels mobiel betalen via openbank zelf ook niet meer voor elkaar. Heeft altijd gewerkt op mijn werk maar ik was er laatst zowaar weer eens, maar kreeg het niet aan de praat. Heb de Maestro kaart aan mobiel betalen gekoppeld.

Iemand anders ook problemen daarmee?
Heb je al een keer bij een betaalautomaat je pas in de gleuf gestoken en met pincode betaald? Bij mij was dat de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
cderidder schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:52:
[...]

Heb je al een keer bij een betaalautomaat je pas in de gleuf gestoken en met pincode betaald? Bij mij was dat de oplossing.
Doe ik altijd als eerste bij een nieuwe pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 23:01
glatuin schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:03:
[...]

Doe ik altijd als eerste bij een nieuwe pas.
Idd ik ook. Maar volgens mij ging het bij Falco er om dat mobiel betalen eerst wel werkte en opeens niet meer. Daar heb ik ook een tijdje last van gehad en leek op deze wijze betalen de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 19:28
cderidder schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:52:
[...]

Ik heb dat eerder wel gedaan, maar het is wel een tijd geleden. Wellicht moet het eens in de zoveel tijd voordat het mobiel weer werkt. Ik heb het nog niet geprobeerd overigens, dus dat ga ik nog even doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 19:28
cderidder schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Idd ik ook. Maar volgens mij ging het bij Falco er om dat mobiel betalen eerst wel werkte en opeens niet meer. Daar heb ik ook een tijdje last van gehad en leek op deze wijze betalen de oplossing.
Zoals ik hierboven zei, ik zal het eens proberen. Ik had er zelf nog niet aan gedacht helaas, dus thanks voor de heads-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Het zijn dus dit soort dingen die Openbank volslagen onbetrouwbaar maken en ongeschikt als bank want op een bank moet je maximaal kunnen vertrouwen.

Sowieso is dat gebruik van SMS'jes zwaar achterhaald, te traag en te onbetrouwbaar en trouwens ook nog eens onveilig want in het wild allang misbruikt. Daarmee geeft het ook de gebruikersonvriendelijke en technisch ongeschikte automatiseringsafdeling van Openbank weer.

Ik ben erg teleurgesteld in Openbank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
glatuin schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:28:
[...]

Ik kwam er vandaag achter dat ik hetzelfde probleem heb met OB's E-Commerce MC. Ik ontvang geen SMS.

Ik heb weer naar ze gebeld.Ikmoet weer zeggen altijd zijn de telefoon medewerkers vriendelijk, behulpzaam en doen zij hun stikende best. van mij krijgen ze een 10.

Ik gebruik in de tussentijd een andere MC.

Curve......Ik doe niet aan smart phones 8)7 dus dat is geen alternatief voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techetga
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-03 16:03
Weet iemand hoe je online een reis kunt betalen zodat de reisverzekering geldig is? Tot nu toe is het mij niet gelukt met de betaalpas en ik weet niet of de verzekering geldt voor de R42 mastercard.

Edit: De reisverzekering geldt ook voor de R42 mastercard dus ik heb deze aangevraagd.

[ Voor 18% gewijzigd door techetga op 24-02-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-05 18:31
U123456 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:57:
De nieuwe 2% cashback actie gaat om maximaal 5 euro in totaal per klant: https://www.openbank.nl/a...lpassen_Feestdagen_NL.pdf
5 euro van deze actie vandaag ontvangen op mijn Openbank rekening!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynguy
U123456 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:47:
[...]
Kwam dat onder de omschrijving;"Abono vario concep"?. Welke ik vandaag zag. Als zo dan hebben ze mij meer uitbetaald dan €5. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:40
U123456 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:47:
[...]
Ik heb ook meegedaan, vandaag €10 gekregen met als beschrijving "abono varios concep". Vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynguy
techetga schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:25:
Weet iemand hoe je online een reis kunt betalen zodat de reisverzekering geldig is? Tot nu toe is het mij niet gelukt met de betaalpas en ik weet niet of de verzekering geldt voor de R42 mastercard.

Edit: De reisverzekering geldt ook voor de R42 mastercard dus ik heb deze aangevraagd.
Zover ik heb begrepen is de reis verzekering persoonsgebonden. Dus geldig voor zowel je Maestro kaart als je MC.

Trouwens kijk uit met deze gelimiteerde reisverzekeingen. Volledig gedekt ben je nooit met zulke gratis reisverzekeringen. Geldt ook voor bijv. ICS kredietkaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynguy
HeldereM schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:09:
[...]

Ik heb ook meegedaan, vandaag €10 gekregen met als beschrijving "abono varios concep". Vreemd.
Ja, als je bankiert met eenSpaanse bank.Eerst een cursusje Spaans er tegen aangooien :)

Ik had toch gelezen dat het bedrag gelimiteerd was met €5.
Mijn abono varios recep was €9.47. 8)7

Waar abono varios vertaalt als overige uitbetaling.

Muchas gracias Banco Santander

[ Voor 5% gewijzigd door Ynguy op 26-02-2021 09:21 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30
techetga schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:25:

Als je het tot nu toe niet nodig vond om een reisverzekering te nemen dan is het natuurlijk een prima meerwaarde om gebruik te maken van deze optie. Maar gezien de gebrekkige communicatie van Openbank zou ik er niet een huidige reisverzekering (waar je dan ongetwijfeld een goede reden voor had) voor opzeggen zodat je een paar tientjes bespaart en straks als er een keer iets is met heel veel gedoe te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:21
Na een paar weken eindelijk antwoord op de vraag of ze mijn travel+ ook willen aanzetten op de zwarte mastercard, maar helaas.... Schijnbaar hebben die 1e paar die er snel bij waren geluk.
Onze verontschuldigingen voor de vertraagde reactie.
We mailen je in verband met je verzoek om de travel card gratis aan te zetten op de Mastercard.

Na het beoordelen van je aanvraag is besloten dat je verzoek niet wordt gehonoreerd en er helaas geen uitzondering kan worden gemaakt. Uiteraard kan je wel gratis de reisverzekering blijven gebruiken omdat deze aan de klant gebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Dacuuu schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:24:
Na een paar weken eindelijk antwoord op de vraag of ze mijn travel+ ook willen aanzetten op de zwarte mastercard, maar helaas.... Schijnbaar hebben die 1e paar die er snel bij waren geluk.
[...]
Het blijft onduidelijk hoe en wanneer die Resverzekering/travel+ nou precies werkt.
Soms lees ik dat het persoonsgebonden en niet kaartgebonden is en dat het zelfs niet nodig is de reis met de kaart te betalen. Terwijl uit bovenstaande weer lijkt te blijken dat het kaartgebonden is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saffi_lover
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-11-2023
HeldereM schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:09:
[...]

Ook hier €10 ontvangen onder precies dezelfde noemer. Enige verklaring die ik heb is dat ze zowel €5 hebben gegeven voor de uitgaven met de maestro als €5 voor uitgaven met de mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier €9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
Ynguy schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:08:

Ik ben benieuwd.
Ik heb dit probleem ook. Is tot op heden ook nog niet opgelost. Openbank spamt je plat met betalings smsjes, maar als je een cc betaling doet dan komen de smsjes niet aan.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30
Glup schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:46:
[...]

Het blijft onduidelijk hoe en wanneer die Resverzekering/travel+ nou precies werkt.
Soms lees ik dat het persoonsgebonden en niet kaartgebonden is en dat het zelfs niet nodig is de reis met de kaart te betalen. Terwijl uit bovenstaande weer lijkt te blijken dat het kaartgebonden is :?
Daarom zou ik er ook weg van blijven en er hooguit moeite in stoppen als je nog géén andere reisverzekering hebt en dit een 'gratis hebbedingetje' is. Heb je wel een andere reisverzekering (en daar dus een goede reden voor, bijvoorbeeld veel op pad met dure spullen, beoefenaar van riskante sporten (en daar dekking voor), etc. dan zou ik die niet opzeggen om tientjes te besparen en dan volledig 'leunen' op dit openbank-product waarvan je nauwelijks echt goed kan achterhalen hoe en of je gedekt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
rimave schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Is tot op heden ook nog niet opgelost. Openbank spamt je plat met betalings smsjes, maar als je een cc betaling doet dan komen de smsjes niet aan.
Zoals ik al eerder schreef. Gebeurt dit bij een kleine minderheidheid van klanten vertelde een van de medewerkers mij.

Voor mijn geval heeft CS een ticket geopend voor de techneuten aldaar.

Ik zou je aanraden om even de super behulpzame en vriendelijke medewerkers te bellen en ze ook een ticket voor jou te laten openen. Hoe meer hoe beter.

Persoonlijk vind ik die betalings bevestiging SMs'en niet erg.Ik zie het niet als spam 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Ynguy op 26-02-2021 10:50 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynguy
Glup schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:46:
[...]

Zurich verzekeringen is verantwoordelijk voor deze polis. Ik vond een telefoon nummer voor ze;070 7006139. Nummer is van OB maar de verzekeringslijn???

De verzekeringspolis is trouwens te vinden op de OB site!

[ Voor 11% gewijzigd door Ynguy op 26-02-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterdeGroot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-05 17:24
Ik heb ook vandaag 6,19 euro 'Abono varios concep' van de feestdagen actie ontvangen ('We betalen je tot 2% terug van het totaal aan aankopen in de periode van 1 december 2020 tot en met 31 januari 2021 met een van je Openbank-betaalpassen.'). Het eerder genoemde maximum van 5 euro is netto. Dus of er wordt binnenkort nog geld afgeschreven (bij mij dus 1,19 euro), of ze gaan er van uit dat wij hier over het ontvangen bedrag belasting moeten betalen. Ik wacht wel af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-05 16:14
Ynguy schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:41:
[...]
Ik zou je aanraden om even de super behulpzame en vriendelijke medewerkers te bellen ..................
Dat is ook mijn ervaring. Ondanks dat het allemaal gratis is hebben ze niet bezuinigd op de helpdesk.

Nu stel ik niet zo veel eisen aan een bankrekening maar het enige zwakke puntje dat ik heb kunnen ontdekken is de wel super trage snail mail tussen Spanje en NL. Reken op minimaal twee weken. Maar het kunnen er zo maar ook drie worden.

OT: Intussen ga ik nog maar weer wat spaargeld overhevelen. Niet dat het veel zoden aan de dijk zet, maar psychisch maakt het me wat weerbaarder in de machteloosheid jegens de uitholling van het spaargeld. Ik heb dat geld de komende tien jaar nodig. Het piramidespel op de beurs gaat elke proportie te buiten. Het is duur en leerzaam te ervaren dat alleen gerealiseerde winst als winst beschouwd kan worden. Helaas is onze hongerige overheid een andere mening toegedaan. Ik voorzie nog veel meer honger. Of anders een oplopende inflatie. Beide vooruitzichten zijn niet best voor diegenen die oppassend en zuinig (sparend dus) geleefd hebben.

Weer on topic: Ik ben vooralsnog wel blij met openbank. Hopelijk blijf ik blij. We zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-05 17:05
Ik heb nog niets ontvangen, vreemd

Update: niet goed gekeken, ik heb €10 ontvangen. Nice :)

[ Voor 47% gewijzigd door balken07 op 26-02-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Het is me trouwens opgevallen dat sinds de laatste app update eerder deze week, ik niet elke keer na openen van de app die sms voor de spaarrekening hoef in te voeren. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
balken07 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:40:
Het is me trouwens opgevallen dat sinds de laatste app update eerder deze week, ik niet elke keer na openen van de app die sms voor de spaarrekening hoef in te voeren. Mooi!
Welke versie heb je nu? Hier is niets veranderd. Heb je ook Android?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Nuevocasa schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Welke versie heb je nu? Hier is niets veranderd. Heb je ook Android?
Ik gebruik iOS. Versie 1.14.0

Zit trouwens ook de categoriseren van uitgaven functie nieuw in :) kon eerst alleen via de webomgeving

[ Voor 19% gewijzigd door balken07 op 26-02-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:14
balken07 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:32:
Ik heb nog niets ontvangen, vreemd

Update: niet goed gekeken, ik heb €10 ontvangen. Nice :)
De actie was maximaal 5 euro maar ik klaag niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Net een berichtje gekregen, verschil teveel gekregen mogen we houden. Yay ;-)

5,38 ipv. vermoedelijk de helft.

[ Voor 18% gewijzigd door Flappiewappie op 26-02-2021 16:30 ]

Hier staat wat

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kX1I5veqkMTioEizGkeu-fC-YKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lHQssFZZ95pdydrpaqqmFv41.jpg?f=user_large

Dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

balken07 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 12:40:
Weet niet wanneer die update was, maar heb er al maanden geen last meer van. Had ook de bekende psd2 melding en sms. Heb de app na opnieuw uit en inloggen en sms en daarna nogmaals uit en inloggen nooit meer zien klagen. iOS laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Get!em schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:02:
[...]

Weet niet wanneer die update was, maar heb er al maanden geen last meer van. Had ook de bekende psd2 melding en sms. Heb de app na opnieuw uit en inloggen en sms en daarna nogmaals uit en inloggen nooit meer zien klagen. iOS laatste versie.
Mooi om te horen. Het zou fijn zijn als OB ook onderstaande handeling laat vervallen. -O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1duiC5yQFiLU0BDDrz1h_GHznw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n5pXdVc2J3VnKgQxJmzxcyxP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers_doffer
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-04 12:02
Ik gebruik deze fin.provider al een halfjaar.
Enige nadeel is dat er nog steeds geen mogelijkheid om via Ideal te betalen.
De rest werkt redelijk.
Het duurt even voordat je hun administratie begrijpt zeker bij overboekingen.
Het is echter te doorgronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Hoe reageren mensen bij jullie op de Spaanse IBAN?

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
@AllInOneNerd eigenlijk geen issues. Maar Marktplaats doe ik geen zaken mee, daar zou je misschien wel wantrouwen kunnen tegenkomen schat ik in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynguy
AllInOneNerd schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:29:
Ik krijg altijd verdacht veel olé's te horen...LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
Ik kreeg die SMS pas een uur later.

ik had al het vermoeden dat zij een fout hadden gemaakt. Ik neem aan dat OB 2% van het hele uitgegeven bedrag in die periode heeft gegeven.....Oops indeed.Daar gaat hun winst 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:13
Ik krijg bij een ES IBAN dan de mededeling terug 'un cerveza por favor' 😉. Haha....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:15
Edit: niet verder gekeken dan mijn neus lang was en zie nu pas reacties op volgende pagina....

[ Voor 79% gewijzigd door budjepaul op 26-02-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Laatst online: 14:24
Op Marktplaats weigeren kopers vooruit te betalen. Ze vertrouwen het niet schijnbaar, heb ik al 2x meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ynguy schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:00:
[...]

Ik kreeg die SMS pas een uur later.

ik had al het vermoeden dat zij een fout hadden gemaakt. Ik neem aan dat OB 2% van het hele uitgegeven bedrag in die periode heeft gegeven.....Oops indeed.Daar gaat hun winst 8)7
SMS? Hier gewoon push berichten in app. Net als bij betalingen, alleen push, geen info sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Wenzel schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Op Marktplaats weigeren kopers vooruit te betalen. Ze vertrouwen het niet schijnbaar, heb ik al 2x meegemaakt.
Op zich is dat raar want of je nu vooruit betaald naar een Nederlandse of Spaanse bank, als je op die manier wordt opgelicht dan ben je via een Nederlandse bank net zoveel opgelicht als via een Spaanse >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 14:09

page404

Website says no

tweakers_doffer schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:25:
Ik gebruik deze fin.provider al een halfjaar.
Enige nadeel is dat er nog steeds geen mogelijkheid om via Ideal te betalen.
De rest werkt redelijk.
Het duurt even voordat je hun administratie begrijpt zeker bij overboekingen.
Het is echter te doorgronden.
Ja blijkbaar kan je die e-commerce card gebruiken (prepaid) maar het is mij nog niet gelukt. Laatste poging werd hij geweigerd.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
page404 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:48:
[...]

Ja blijkbaar kan je die e-commerce card gebruiken (prepaid) maar het is mij nog niet gelukt. Laatste poging werd hij geweigerd.
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar het opwaarderen van de e-commerce card kostte geld. Terwijl het gebruik van de gewone debit Mastercard gratis is. Daarmee was voor mij iig die e-commerce card zinloos geworden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Glup schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:51:
[...]

Ik weet niet of het nu nog zo is, maar het opwaarderen van de e-commerce card kostte geld. Terwijl het gebruik van de gewone debit Mastercard gratis is. Daarmee was voor mij iig die e-commerce card zinloos geworden 8)7
Volgens mij is dat al een jaar niet meer zo. Tenminste, dat concludeerde ik toen ik vorige week het hele topic doorlas ;) maar misschien komt er nog een afrekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Laatst online: 13:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Daarom kan ik het mij nog zo goed herinneren: omdat ik dat toen ook las. Ja, de pas krijgen is gratis, het opwaarderen (toen?) niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Laatst online: 13:29
Ik zie nergens dat er kosten in rekening zijn gebracht bij het opladen, alles gewoon één op één. Enige jammere is dat je de wisselkoers niet ziet,maar die zou ook zonder commisie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
peptalk schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:38:
Ik zie nergens dat er kosten in rekening zijn gebracht bij het opladen, alles gewoon één op één. Enige jammere is dat je de wisselkoers niet ziet,maar die zou ook zonder commisie moeten zijn.
Zie je het niet na het opladen, of zie je het niet op die webpagina?

Correctie, niet goed gelezen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Glup op 27-02-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
Get!em schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:43:
[...]

SMS? Hier gewoon push berichten in app. Net als bij betalingen, alleen push, geen info sms.
Ah. Tja ik doe niet aan smartphones 8)7 Dus ik krijg op mijn dumb phone altjd een SMS in de vorm van een mededeling of bevestiging transacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
page404 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:48:
[...]

Krijg jij, net als ik, geen Secure Mastercard code waar je je transactie mee moet verifiëren?

Ik heb dat probleemookmet mijn zwarte MC.

OB heeft nu een ticket geopend over deze kwestie.

Mijn aanbeveling bel ze en klaag hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Laatst online: 20-05 13:29
Ik snap de opmerkingen met betrekking tot de sms niet, ik betaal alles met OpenBank en hoef vrijwel nooit een sms’je te ontvangen. De keren dat ik een sms ontvang bijvoorbeeld om oude transacties te zien heb ik deze binnen een seconde binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Fidesnl schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:45:
Ik snap de opmerkingen met betrekking tot de sms niet, ik betaal alles met OpenBank en hoef vrijwel nooit een sms’je te ontvangen. De keren dat ik een sms ontvang bijvoorbeeld om oude transacties te zien heb ik deze binnen een seconde binnen.
Misschien helpt het met de kennis dat jij niet hetzelfde als anderen bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Mogelijk dus dat jij dingen verkeerd hebt ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Fidesnl schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:05:
Mogelijk dus dat jij dingen verkeerd hebt ingesteld ?
Dat zou kunnen. Maar gezien het feit dat nogal veel mensen die waarschijnlijk ook nog tenminste een beetje handig zijn, hier ook last van hebben, is die aanname onwaarschijnlijk.

Wel waarschijnlijk is dat het dit ongemak bij jou niet het geval is en bij anderen wel vanwege een fout van Openbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:23
Glup schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 08:40:
[...]

Op zich is dat raar want of je nu vooruit betaald naar een Nederlandse of Spaanse bank, als je op die manier wordt opgelicht dan ben je via een Nederlandse bank net zoveel opgelicht als via een Spaanse >:)
Op marktplaats is het vertrouwen sowieso al niet al te groot, dus als je dan met een Spaanse IBAN aankomt wordt het niet beter.
En ja, wat moet iemand nou met een Spaanse IBAN? Wellicht zit jij gewoon in Spanje dingen te verkopen die je nooit gaat leveren, gebruik je dat Spaanse rekeningnummer verkregen via een crimineel netwerk etc.
Op Marktplaats is iedereen op zijn hoede ( en terecht ) en daarnaast is echt maar een heel klein gedeelte van de mensen in NL op de hoogte van dat je ook een Spaanse IBAN kunt krijgen via Openbank.
Tenslotte kun je nog zo'n naam/nummer check uitvoeren bij een Nederlandse bank en willen mensen vaak heel graag betalen via gelijk oversteken of tenminste iDeal / betaalverzoek.
Vooral dat gelijk oversteken is een wassen neus, maar het geeft anderen vertrouwen, dat vertrouwen heb je anno 2021 nodig als je iemand vooruit wilt laten betalen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Glup schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Dat zou kunnen. Maar gezien het feit dat nogal veel mensen die waarschijnlijk ook nog tenminste een beetje handig zijn, hier ook last van hebben, is die aanname onwaarschijnlijk.

Wel waarschijnlijk is dat het dit ongemak bij jou niet het geval is en bij anderen wel vanwege een fout van Openbank.
Wat is veel? De 8 mensen die hier op het forum iets erover gezegd hebben? Valt in het niet met de 40.000+ Nederlandse klanten die niks erover melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Fidesnl schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Wat is veel? De 8 mensen die hier op het forum iets erover gezegd hebben? Valt in het niet met de 40.000+ Nederlandse klanten die niks erover melden.
Hoezo niks erover melden? Je denkt toch niet dat die 40.000+ mensen allemaal op Tweakers gaan klagen?
Wat mij betreft zijn er genoeg mensen die hier klagen om het meer dan een incidenteel toeval te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik had vorige maand last van niet binnenkomende sms’jes op de MC. Ik heb toen in 2,5 week 6 keer gebeld, maar uiteindelijk kwamen de sms’jes gewoon weer binnen. Gezien de ervaringen van anderen hier lijkt dat dus meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
balken07 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:59:
Ik had vorige maand last van niet binnenkomende sms’jes op de MC. Ik heb toen in 2,5 week 6 keer gebeld, maar uiteindelijk kwamen de sms’jes gewoon weer binnen. Gezien de ervaringen van anderen hier lijkt dat dus meer geluk.
SMS is niet heel betrouwbaar, vind het ook jammer dat Openbank( En velen anderen) niet aan een alternatief werken. Met name in het buitenland kan het soms een drama zijn. Wanneer ik straks weer mag reizen voor het werk dan zal ik in de VS zeker niet op mijn Openbank kaart vertrouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:01:
[...]

SMS is niet heel betrouwbaar, vind het ook jammer dat Openbank( En velen anderen) niet aan een alternatief werken. Met name in het buitenland kan het soms een drama zijn. Wanneer ik straks weer mag reizen voor het werk dan zal ik in de VS zeker niet op mijn Openbank kaart vertrouwen.
Het is sws verstandig om meer dan één betaalkaart te hebben buiten Europa. En met betaalkaart bedoel ik niet Maestro of V-Pay maar een Amex/Visa/Mastercard. Daarnaast heb je met in store aankopen geen last van die sms handeling. Ik gebruik (wanneer het reizen inderdaad weer kan :'( ) buiten Europa primair de Bunq Travel Card en de Openbank Mastercard om mee te betalen, en heb de Amex en ASN Visa kaart om autohuur en hotel mee te reserveren en betalen :)

N26 Mastercard is voor mij een achtervang mocht mijn portemonnee kwijtraken en ik dus die andere pasjes moet blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik zou graag zien dat Openbank voor het bevestigen van betalingen overstapt naar een systeem zoals die van de ING app of die van ICS. Veel klantvriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGHK
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 30-10-2024
Gisteren ook €10,-- ontvangen! Kon niet zien waar het vandaan kwam. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Fidesnl schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:44:
Ik merk dat niet alle onbemande tankstations de bankpas accepteren. Meerdere mensen dit probleem?
Tango in elk geval niet kwam ik achter gisteren. (Maestro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
balken07 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:16:
[...]
en heb de Amex en ASN Visa kaart om autohuur en hotel mee te reserveren en betalen :)
Hoe is jouw ervaring met de bunq travelcard wbt autohuur, als je dit hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
xabre16v schreef op zondag 28 februari 2021 @ 08:38:
[...]

Tango in elk geval niet kwam ik achter gisteren. (Maestro)
Wel gek, had je minimaal €125 op je rekening staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Jazeker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Dan weet ik het niet, tank regelmatig met verschillende passen, nog nooit problemen gehad. Ik weet niet exact of ik ook wel eens heb getankt met de meastro kaart van Openbank. Ik heb me nogal een stel kaarten.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynguy
glatuin schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:01:
[...]

Uh dat begrijp ik niet helemaal. Als je "in person" je kaart presenteert en het bedrag hoger is dan €50 of het equivalent in $ dan hoef je alleen je pincode in te toetsen en ben je niet afhankelijk van een code van OB.

Dat is natuurlijk anders als je online betalingen doet en je dus wel afhankelijk bent van het code SMSje om de MC secure code in te toetsen als bevestinging van je transactie.

Dan zijn er de SMS'en die ik altijd ontvang na elke transactie met de Maestro, MC en geld uit de muur.

Als zijn er de SMS'en omtoegang te geven om naar meer dan 90 dagen transacties bekijken en ontvang ik sporadisch mededelingenbijv.die over de cashback bonus fout.

Misschien is het voor mij een tikje anders daar ik niet aan smartphones doe. Dus regelmijn zaakjes via de site en ontvang SMS'en op mijn dumb phone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Ynguy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Uh dat begrijp ik niet helemaal. Als je "in person" je kaart presenteert en het bedrag hoger is dan €50 of het equivalent in $ dan hoef je alleen je pincode in te toetsen en ben je niet afhankelijk van een code van OB.

Dat is natuurlijk anders als je online betalingen doet en je dus wel afhankelijk bent van het code SMSje om de MC secure code in te toetsen als bevestinging van je transactie.

Dan zijn er de SMS'en die ik altijd ontvang na elke transactie met de Maestro, MC en geld uit de muur.

Als zijn er de SMS'en omtoegang te geven om naar meer dan 90 dagen transacties bekijken en ontvang ik sporadisch mededelingenbijv.die over de cashback bonus fout.

Misschien is het voor mij een tikje anders daar ik niet aan smartphones doe. Dus regelmijn zaakjes via de site en ontvang SMS'en op mijn dumb phone :)
Ik zie het nut of de veiligheid van een onbetrouwbaar SMSje niet tov gewoon toestemming geven op je smartphone zoals andere - wel echte fintechs - doen.

Ja jij hebt een dumbphone maar dat is zo uitzonderlijk dat daarmee geen rekening hoeft te worden gehouden. Ik heb bv bellen standaard uit op mijn smartphone totdat ik ga bellen.

Op ontvangst binnen redelijke tijd kan je niet op SMS vertrouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
balken07 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:16:
[...]

Het is sws verstandig om meer dan één betaalkaart te hebben buiten Europa. En met betaalkaart bedoel ik niet Maestro of V-Pay maar een Amex/Visa/Mastercard. Daarnaast heb je met in store aankopen geen last van die sms handeling. Ik gebruik (wanneer het reizen inderdaad weer kan :'( ) buiten Europa primair de Bunq Travel Card en de Openbank Mastercard om mee te betalen, en heb de Amex en ASN Visa kaart om autohuur en hotel mee te reserveren en betalen :)

N26 Mastercard is voor mij een achtervang mocht mijn portemonnee kwijtraken en ik dus die andere pasjes moet blokkeren.
Moet zeggen dat ik tot nu geen problemen heb gehad met het betalen van hotel ( Minsk Doubletree, Radisson Blu Bucharest)en ik heb zelfs een keer voor iemand een bestel busje voor een dag moeten huren bij Sixt. Ondervond totaal geen problemen.

Belangrijk is natuurlijk dat je voldoende saldo op je kaart aanhoud en even van te voren aan de auto verhuurder vraagt hoeveel borg ze willen. Tres simple n'est ce pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
HGHK schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:08:
Gisteren ook €10,-- ontvangen! Kon niet zien waar het vandaan kwam. Vreemd!
Ja.In eerste instantie stond er in het Spaans diverse uitbetalingenmaar ik zag dat de volgende dag deze omschrijving was verdwenen. Dat maakt het nog vreemder.

het blijft een wat aparte bank maar ach hebben we wat over te klagen en te converseren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
Dacuuu schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:41:
[...]

Dat is heel vreemd.Tja ik zou dan even bellen. Hoe meer feedback we geven.Hoe meer zij kunnen oplossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Glup schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Hoe is jouw ervaring met de bunq travelcard wbt autohuur, als je dit hebt geprobeerd?
Ik kan je geen ervaring delen, want ik gebruik alleen echte creditcards voor autohuur en hotels. Ik wil de borg namelijk niet als afschrijving van mn rekening zien gaan, maar gewoon als reservering terugzien. Dan hoef ik niet weer op te letten of nadien het bedrag terugkomt, en voor het juiste bedrag :)

Wat ik wel weet is dat door het BIN nummer van de Bunq Travel Card, deze door de merchant als creditcard ipv debit of prepaid geïdentificeerd wordt. Het zou dus ipv goed moeten gaan mits er voldoende saldo op je rekening staat voor de borg + de eindafrekening. Ik weet echter dat Sixt in bepaalde landen expliciet in de voorwaarden opneemt dat de Bunq Travel Card een niet geaccepteerde betaalkaart is. Dus altijd even goed vooraf checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ynguy schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:18:
[...]

Moet zeggen dat ik tot nu geen problemen heb gehad met het betalen van hotel ( Minsk Doubletree, Radisson Blu Bucharest)en ik heb zelfs een keer voor iemand een bestel busje voor een dag moeten huren bij Sixt. Ondervond totaal geen problemen.

Belangrijk is natuurlijk dat je voldoende saldo op je kaart aanhoud en even van te voren aan de auto verhuurder vraagt hoeveel borg ze willen. Tres simple n'est ce pas :)
Je doelt op de Openbank Mastercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Ik hoop dat Openbank met creditcards naar Nederland komt, dat zou fantastisch zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fidesnl schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:45:
Ik krijg de SMSjes wel op tijd binnen, maar het is gewoon rete irritant dat zo'n code moet ontvangen en overtikken om je oude transacties te zien.

Ik zie het nut er ook niet van in. Als iemand je telefoon in handen heeft (en blijkbaar in je OpenBank app kan) kunnen ze die SMS ook lezen dus het beveiligt helemaal niets extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 28 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Dan weet ik het niet, tank regelmatig met verschillende passen, nog nooit problemen gehad. Ik weet niet exact of ik ook wel eens heb getankt met de meastro kaart van Openbank. Ik heb me nogal een stel kaarten.. :+
Vanavond bij een onbemande BP geen probleem. Leek alleen een betreffende Tango te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynguy
JeroenE schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:57:
[...]
Ik krijg de SMSjes wel op tijd binnen, maar het is gewoon rete irritant dat zo'n code moet ontvangen en overtikken om je oude transacties te zien.

Ik zie het nut er ook niet van in. Als iemand je telefoon in handen heeft (en blijkbaar in je OpenBank app kan) kunnen ze die SMS ook lezen dus het beveiligt helemaal niets extra.
Ik begrijp jouw argumenten niet helemaal maar kan ook aan mij liggen. Dat heb je als je alleen maar aan dumb phones doet :+

Is het niet zo dat een smartphone beveiligd is met een pin en/of een vingerafdruk systeem. Dus om zo ie zo iets te zien moet je eerst die pin/vinger afdruk presenteren.

Dan om de OB app in te gaan heb je (net als op de site neem ik aan) de OB pin nodig om in je account in te loggen.

Dus dat iedereen bij die (ontvangen bevestigings SMS van OB kan lijkt mij weinig aannemelijk.

Just my 2 cents ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Ynguy Wat je zegt klopt helemaal. Om in mijn telefoon te komen moet je de beveiliging er af halen (maw: pincode of vingerafdruk). Om in de Openbank App te komen moet je dat weer doen met een pincode of vingerafdruk (de pincode is anders, de vingerafdruk natuurlijk niet).

Maar vervolgens als je naar het transactieoverzicht gaat krijg je niets te zien en moet je eerst een SMS aanvragen in de app, die SMS ontvangen (op dezelfde telefoon waar je dus al 2 keer een pincode hebt ingetikt!) en die code overtikken in de app voor je iets te zien krijgt.

Die laatste stap voegt dus nul toe maar zorgt wel (in ieder geval bij mij) voor enorm veel irritatie.

Het zou net zoiets zijn als je bij pinnen eerst je pincode in moet tikken en daarna voor een extra beveiliging ook het pasnummer wat op de pas staat. Dat voegt ook niets toe, want als je die pas al in handen hebt (anders kan je er immers niet mee pinnen) dan kan je alles wat er op staat ook gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Mhh, zie nu weer iets raars in de Openbank app. Afschrijvingen worden sinds zaterdag zonder - teken voor het bedrag afgeschreven. Het lijken dus bijschrijvingen, maar het zijn wel degelijk afschrijvingen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
rimave schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:11:
Mhh, zie nu weer iets raars in de Openbank app. Afschrijvingen worden sinds zaterdag zonder - teken voor het bedrag afgeschreven. Het lijken dus bijschrijvingen, maar het zijn wel degelijk afschrijvingen.
Hier staat er gewoon een - voor, heb laatste Android versie er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Nuevocasa schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Hier staat er gewoon een - voor, heb laatste Android versie er op staan.
Ik zit op iOS en ook de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:13
rimave schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:56:
[...]

Ik zit op iOS en ook de laatste versie.
Bij mij staat zowel op ipad als iphone gewoon een “ - “ voor de afschrijving....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:13
Ik krijg vanavond steeds een foutmelding in de app als ik geld wil overboeken vanaf mijn OB rekening.

Ter info: ik hoorde net bij de klantenservice dat dit een tijdelijke storing is. Waarschijnlijk morgen ochtend opgelost!

[ Voor 50% gewijzigd door Datisraar op 01-03-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reach
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik krijg net een email met de volgende regel

Zodra we je overboeking hebben ontvangen, zal je rekening worden geactiveerd.

Wat bedoelen ze hier mee. Moet ik een bedrag van een tegenrekening op mijn eigen door openbank gegeven nummer storten.
Mag dat een 1ct (bevestigings)storting zijn.

Ik word namelijk door Openbank al weken van het kastje naar de muur gezonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Reach schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:49:
Ik krijg net een email met de volgende regel

Zodra we je overboeking hebben ontvangen, zal je rekening worden geactiveerd.

Wat bedoelen ze hier mee. Moet ik een bedrag van een tegenrekening op mijn eigen door openbank gegeven nummer storten.
Mag dat een 1ct (bevestigings)storting zijn.

Ik word namelijk door Openbank al weken van het kastje naar de muur gezonden
dat is wel een van de stappen in het proces dus als je dat niet gedaan hebt moet je dat alsnog even doen. en dan weer geduld hebben ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reach
  • Laatst online: 07-02-2024
page404 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:46:
[...]

dat is wel een van de stappen in het proces dus als je dat niet gedaan hebt moet je dat alsnog even doen. en dan weer geduld hebben ;)
Ik heb hem al gecancelled. In 10 minuten had ik een n26 rekening werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Iemand idee hoe ik mijn Openbank pasje/app kan toevoegen in mijn apple pay wallet? krijg het niet voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:04:
Iemand idee hoe ik mijn Openbank pasje/app kan toevoegen in mijn apple pay wallet? krijg het niet voor elkaar..
waar gaat het mis? Je begint neem ik aan in de wallet om daar een kaart toe te voegen en volgt daar de stappen?
Reach schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:55:
[...]

Ik heb hem al gecancelled. In 10 minuten had ik een n26 rekening werkend.
Eeuuhmm ja dat is ook een oplossing 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-05 23:03
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:04:
Via de ios-wallet app de kaart inscannen. CVC-code kun je in de app bekijken onder de kaart-menu (na sms-bevestiging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

hubertgruber schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:18:
[...]

Via de ios-wallet app de kaart inscannen. CVC-code kun je in de app bekijken onder de kaart-menu (na sms-bevestiging).
Thanks, dat was het!
Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste