Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
kwon schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:20:
Ik vraag me af... als het aanvragen van een Mastercard eindelijk wordt opengesteld, geldt het travel card plan dan automatisch ook voor die kaart als je hem al op een bestaande Maestro-kaart hebt lopen?
Yep. De kaart maakt niet uit. Voor zover ik weet gaat het gewoon op basis van jou als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
Is er iemand hier die weet of ik de eCommerce Card van Openbank werkend kan krijgen op diensten zoals Apple/iTunes en Disney+? Deze geven namelijk allebei aan dat het land van de kaart niet overeenkomt met het land van mijn account. Dit lijkt mij onzin, want eerder heb ik een Britse debit kaart met succes gebruikt hiervoor.

Zolang de Maestro kaart geen iDeal ondersteunt en de MasterCard niet kan worden aangevraagd, is die virtuele kaart de enige optie om dergelijke diensten af te laten schrijven via Openbank.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:14
Slaz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:54:
Is er iemand hier die weet of ik de eCommerce Card van Openbank werkend kan krijgen op diensten zoals Apple/iTunes en Disney+? Deze geven namelijk allebei aan dat het land van de kaart niet overeenkomt met het land van mijn account. Dit lijkt mij onzin, want eerder heb ik een Britse debit kaart met succes gebruikt hiervoor.

Zolang de Maestro kaart geen iDeal ondersteunt en de MasterCard niet kan worden aangevraagd, is die virtuele kaart de enige optie om dergelijke diensten af te laten schrijven via Openbank.

Iemand ervaring mee?
Dit probleem hoor ik vaker, niet alleen bij openbank, maar ook bij andere kaart uitgevers. Wellicht een optie om je openbank pas te koppelen aan paypal, en dan paypal te gebruiken bij de videodiensten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Slaz Je kunt ook nog proberen om het nummer van je Maestro-kaart in te vullen in het creditcard-veld. De benodigde CVC-code vind je in de Openbank-app. Soms worden deze betalingen gewoon als creditcard-betaling gaccepteerd. Zorg er wel voor dat je in de Openbank-app alle mogelijke online-betalingen voor de Maestro-kaart hebt geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit komt omdat Openbank in Nederland Spaanse kaarten uitgeeft. Handig voor bijvoorbeeld Google Pay wat er officieel niet is in Nederland maar dit geeft weer andere problemen zoals bovenstaand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
xabre16v schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:45:
Dit komt omdat Openbank in Nederland Spaanse kaarten uitgeeft. Handig voor bijvoorbeeld Google Pay wat er officieel niet is in Nederland maar dit geeft weer andere problemen zoals bovenstaand.
Ik denk dat een online kaart die onder een andere vlag is uitgegeven idd een probleem is. Met fysieke kaarten zou deze beperking er niet moeten zijn. Dus zodra die fysieke Mastercard er is zou dit probleem opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Het is overigens behoorlijk irritant waarom Openbank zo lang wacht met het aanbieden van die Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balken07 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:12:
[...]
Ik denk dat een online kaart die onder een andere vlag is uitgegeven idd een probleem is. Met fysieke kaarten zou deze beperking er niet moeten zijn. Dus zodra die fysieke Mastercard er is zou dit probleem opgelost moeten zijn.
Aangezien fysieke kaarten ook een uitgifteland kennen (en die ook bij Openbank -tot nu toe- óók in Spanje uitgegeven wordt), denk ik niet dat het probleem automagisch opgelost is met een fysieke kaart.

Uiteraard kan Openbank wel met verschillende series per land gaan uitgeven en ook als zodanig registreren (zoals bijvoorbeeld Revolut dat doet), dan is het probleem inderdaad niet langer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Desondanks is het natuurlijk een beetje treurig dat genoemde diensten eisen dat het land van de gebruiker en het land waarin de kaart is uitgegeven overeen moeten komen. Het zal uiteraard een maatregel zijn om fraude te voorkomen, maar binnen de EU is het inmiddels niet heel bijzonder meer om een bankrekening inclusief kaart in een ander EU-land te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Aangezien fysieke kaarten ook een uitgifteland kennen (en die ook bij Openbank -tot nu toe- óók in Spanje uitgegeven wordt), denk ik niet dat het probleem automagisch opgelost is met een fysieke kaart.

Uiteraard kan Openbank wel met verschillende series per land gaan uitgeven en ook als zodanig registreren (zoals bijvoorbeeld Revolut dat doet), dan is het probleem inderdaad niet langer aanwezig.
Juist vanwege een hogere fraude gevoeligheid (betalen is net zo veilig, maar ik doel op de uitgifte) doen veel instellingen met online kaarten moeilijker. Hét argument van een normale betaalkaart (MC of Visa) is immers wereldwijde acceptatie. Maar de vlag waaronder het uitgegeven wordt zal denk ik alsnog wel meespelen. Ik zie net met een BIN checker dat mijn N26 MC idd Nederland als uitgifteland heeft. Ik ben hier iig geen expert in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Daar moet de IBAN wetgeving naar mijn mening toch voor worden bijgewerkt. Als het EU-land waar mijn rekening is uitgegeven niet mag uitmaken, dan moet dat met betaalkaarten idem zijn vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

balken07 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:49:
[...]
Juist vanwege een hogere fraude gevoeligheid (betalen is net zo veilig, maar ik doel op de uitgifte) doen veel instellingen met online kaarten moeilijker. Hét argument van een normale betaalkaart (MC of Visa) is immers wereldwijde acceptatie. Maar de vlag waaronder het uitgegeven wordt zal denk ik alsnog wel meespelen. Ik zie net met een BIN checker dat mijn N26 MC idd Nederland als uitgifteland heeft. Ik ben hier iig geen expert in :)
En hoe herkent dan een acceptant of acquirer dat het hier om een fysieke dan wel virtuele kaart gaat? Bij Revolut heeft mijn virtuele kaart net zoals mijn metalen kaart 4350 4437, en eerlijk gezegd dat verwacht ik dat Openbank de virtuele kaarten net zoals mijn fysieke kaart ook in de 5224 0300 serie afgeeft.

Het wordt op zich wel beter, maar mijn Duitse kaart kon ik bijvoorbeeld bij Belsimpel helemaal niet gebruiken (nu wel, zo te zien). Bij andere webshops moest ik nog wel eens bellen omdat ik zo'n hoge fraudescore had dat ze er niet zeker van waren of mijn order wel of niet serieus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

En hoe herkent dan een acceptant of acquirer dat het hier om een fysieke dan wel virtuele kaart gaat? Bij Revolut heeft mijn virtuele kaart net zoals mijn metalen kaart 4350 4437, en eerlijk gezegd dat verwacht ik dat Openbank de virtuele kaarten net zoals mijn fysieke kaart ook in de 5224 0300 serie afgeeft.

Het wordt op zich wel beter, maar mijn Duitse kaart kon ik bijvoorbeeld bij Belsimpel helemaal niet gebruiken (nu wel, zo te zien). Bij andere webshops moest ik nog wel eens bellen omdat ik zo'n hoge fraudescore had dat ze er niet zeker van waren of mijn order wel of niet serieus was.
Volgens mij worden online kaarten als prepaid kaart in de BIN informatie vermeld? Als dan het land van uitgifte ook nog eens niet NL is, is dat misschien een red flag voor een acceptant. Maar nogmaals, ik spreek hier niet uit parate kennis. Meer een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
Dat een kaart wel of niet prepaid is staat inderdaad als een vlaggetje in de BIN gegevens, zoals je die hier kunt opzoeken: https://binlist.net/

Het zou best kunnen dat die eCommerce Card daarom wordt geweigerd. Maar de foutcode die ik krijg geeft aan dat het met het land te maken heeft. Waarom een Britse VISA wel maar een Spaanse MasterCard niet is mij een raadsel..

Omtrent prepaid kaarten lijkt het me voor een winkel toch alleen belangrijk dat ze het geld wel of niet krijgen? Als het prepaid saldo lager is dan het bedrag van de transactie dan weigert die gewoon. Voor iemand als een auto verhuurder lijkt me het logischer om prepaid kaarten te weigeren.

Hoe dan ook, naar @Dacuuu’s suggestie lijkt PayPal te werken met Openbank dus dat is voorlopig de beste oplossing om die diensten af te laten schrijven. Hopen dat die toekomstige fysieke MasterCard wel beter geaccepteerd wordt binnen Nederland, want echt ideaal is het zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:07
Vandaag een update van de app ontvangen op Android. Het is nu mogelijk zelf de notificaties in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
bcome schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:29:
Vandaag een update van de app ontvangen op Android. Het is nu mogelijk zelf de notificaties in te stellen.
Yep. Same for iOS. Mooie nieuwe functie idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Slaz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:27:
Dat een kaart wel of niet prepaid is staat inderdaad als een vlaggetje in de BIN gegevens, zoals je die hier kunt opzoeken: https://binlist.net/

Het zou best kunnen dat die eCommerce Card daarom wordt geweigerd. Maar de foutcode die ik krijg geeft aan dat het met het land te maken heeft. Waarom een Britse VISA wel maar een Spaanse MasterCard niet is mij een raadsel..

Omtrent prepaid kaarten lijkt het me voor een winkel toch alleen belangrijk dat ze het geld wel of niet krijgen? Als het prepaid saldo lager is dan het bedrag van de transactie dan weigert die gewoon. Voor iemand als een auto verhuurder lijkt me het logischer om prepaid kaarten te weigeren.

Hoe dan ook, naar @Dacuuu’s suggestie lijkt PayPal te werken met Openbank dus dat is voorlopig de beste oplossing om die diensten af te laten schrijven. Hopen dat die toekomstige fysieke MasterCard wel beter geaccepteerd wordt binnen Nederland, want echt ideaal is het zo niet.
Mijn Revolut Visa is een debit volgens het BIN nummer. Debit opent vele deuren tov prepaid. Een debit is namelijk altijd gelinkt aan een betaalrekening. Wat de merchant zekerheid geeft. Zeker met terugkerende betalingen. Het kan misschien zo maar zijn dat die diensten een prepaid weigeren, die niet onder Nederlandse vlag is uitgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
balken07 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:50:
[...]

Het kan misschien zo maar zijn dat die diensten een prepaid weigeren, die niet onder Nederlandse vlag is uitgegeven?
Dat zou best kunnen, maar de foutcodes die zowel Apple als Disney+ laten zien doelen alleen op het land. Voorheen werkte mijn fysieke Britse VISA (debit) wel altijd gewoon bij die diensten onder Nederlands adres, en ik hoopte dat Openbank een goede & gratis vervanger was.

Misschien dat ik Openbank er eens een mailtje over stuur. Anders is het hopen dat die fysieke Mastercard hier betere acceptatie krijgt. Zo niet dan kan ik voor online betalingen ook wel met PayPal leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Slaz schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 18:09:
[...]

Dat zou best kunnen, maar de foutcodes die zowel Apple als Disney+ laten zien doelen alleen op het land. Voorheen werkte mijn fysieke Britse VISA (debit) wel altijd gewoon bij die diensten onder Nederlands adres, en ik hoopte dat Openbank een goede & gratis vervanger was.

Misschien dat ik Openbank er eens een mailtje over stuur. Anders is het hopen dat die fysieke Mastercard hier betere acceptatie krijgt. Zo niet dan kan ik voor online betalingen ook wel met PayPal leven.
Ik ben nu ook wel benieuwd idd. Ik ga zodra ik een Openbank Mastercard heb, deze linken aan de App Store etc. Hopelijk werkt het gewoon naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14-09 14:58
Ik ben een van de weinige die van de zomer een OB MasterCard kon bestellen. En de fysieke kaart heb ik overal kunnen gebruiken, in Nederland en online in en buiten Nederland.

Heeft iemand recentelijk al weer geïnformeerd of een MC kaart (binnenkort) besteld kan worden? Moet inderdaad nu wel voor iedereen beschikbaar worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Datisraar op 08-10-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:37
Weet iemand eigenlijk of er al enige indicatie is over wanneer de Mastercard voor iedereen wordt opengesteld?

Ik bedenk me dat Openbank dan zowat de enige bank zal zijn op de Nederlandse markt (met een Nederlandstalige app) die een betaalrekening aanbiedt die zowel een Maestro- als een Mastercard-kaart heeft. En nog gratis ook. Een unicum waarmee ze zich in mijn ogen kunnen onderscheiden van de traditionele Nederlandse grootbanken. God weet wanneer die ooit debit Mastercards of Visa aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ook N26 biedt Maestro en MasterCard. Maar geen NL-talige app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 16:09

Iemand ervaring mee?
Vorige week wilde ik een account afsluiten op Spotify, dat lukte inderdaad niet.
Dus heb middels een Spaanse VPN even een account aangemaakt op Spotify.es en dat werkt nu prima met de Ecommerce Card.
Niet ideaal natuurlijk maar enfin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
balken07 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:52:
Daar moet de IBAN wetgeving naar mijn mening toch voor worden bijgewerkt. Als het EU-land waar mijn rekening is uitgegeven niet mag uitmaken, dan moet dat met betaalkaarten idem zijn vind ik
Juist audiovisuele diensten mogen expliciet wel controleren op land en vallen niet onder de geoblocking regels. Disney+ of Apple/iTunes mag dit dus wel doen.

Als je wasmachines verkoopt moet je wel betaalkaarten uit alle landen accepteren en kan je niet zeggen dat je een Italiaanse Mastercard niet accepteert terwijl je een Nederlandse Mastercard wel accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:18:
[...]
Juist audiovisuele diensten mogen expliciet wel controleren op land en vallen niet onder de geoblocking regels. Disney+ of Apple/iTunes mag dit dus wel doen.

Als je wasmachines verkoopt moet je wel betaalkaarten uit alle landen accepteren en kan je niet zeggen dat je een Italiaanse Mastercard niet accepteert terwijl je een Nederlandse Mastercard wel accepteert.
Voor content snap ik dat, maar persoonlijk vind ik het onwenselijk dat ze dit voor de betaalwijze ook mogen. Op die manier breng je toch weer grenzen terug in de Europese interne markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@balken07 Ik heb dit natuurlijk niet verzonnen, maar ze gebruiken dus de landcode van je betaalkaart om er voor te zorgen dat alleen mensen die wonen in land X de content kunnen zien. Ik zou zeggen dat ze dit soort regels moeten aanpassen, juist omdat de EU andere regels heeft aangenomen die er voor zorgen dat je niet meer gebonden bent aan bankinstellingen in het land waar je woont. Wellicht gaat dit ook ooit gebeuren, maar dat is nu niet zo en dat soort bedrijven maken daar dus gretig gebruik van. Maar dan zal er iets anders verzonnen moeten worden waardoor een klant dan aan Disney+ kan bewijzen dat ze in Nederland wonen (of waar dan ook).

Soms schept het voor de gebruikers ook extra mogelijkheden als de landcode op een betaalkaart niet overeenkomt met het land waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
kwon schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:40:
Weet iemand eigenlijk of er al enige indicatie is over wanneer de Mastercard voor iedereen wordt opengesteld?

Ik bedenk me dat Openbank dan zowat de enige bank zal zijn op de Nederlandse markt (met een Nederlandstalige app) die een betaalrekening aanbiedt die zowel een Maestro- als een Mastercard-kaart heeft. En nog gratis ook. Een unicum waarmee ze zich in mijn ogen kunnen onderscheiden van de traditionele Nederlandse grootbanken. God weet wanneer die ooit debit Mastercards of Visa aanbieden.
Ja, voor de Nederlandse banken heeft OB een Unique selling point met de Maestro en debit MasterCards die de Nederlandse banken nog niet hebben. Als ik in Nederland een bankrekening in Ierland, Frankrijk of Duitsland open krijg je automatisch of anders op aanvraag direct een debit MC of Visa Card. Dus OB zou zich ook veel meer moeten profileren op dat gebied hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:56
Is er iemand hier die weet of ik de eCommerce Card van Openbank werkend kan krijgen op diensten zoals Apple/iTunes en Disney+? Deze geven namelijk allebei aan dat het land van de kaart niet overeenkomt met het land van mijn account.
Ik kon in april een maand gratis naar Amazon Prime kijken door mijn eCommerce Card van Openbank op te geven. Daarna had ik opgezegd want anders zou er elke maand 2,99 euro worden afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutlepel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
Ik kom er net pas achter dat een Openbank spaarrekening een eigen IBAN heeft en je dus direct geld kunt (laten) overmaken naar je spaarrekening.

Bij N26 of bijv. ING hebben mijn spaarrekeningen geen IBAN, dus zat bij Openbank ook alles via de betaalrekening te doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor_dg
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-09 15:56
Teutlepel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:41:
Ik kom er net pas achter dat een Openbank spaarrekening een eigen IBAN heeft en je dus direct geld kunt (laten) overmaken naar je spaarrekening.

Bij N26 of bijv. ING hebben mijn spaarrekeningen geen IBAN, dus zat bij Openbank ook alles via de betaalrekening te doen :o
Klopt, heb ook al geld op ontvangen. In hun voorwaarden staat echter wel dat je transacties via de betaalrekening moet laten lopen, beetje tegenstrijdig.

All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense, TrueNas & Mailcow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Ter info, net gemaild met OB. Degenen die een debit MasterCard willen bestellen, moeten wederom nog wat langer wachten. Krijg net bericht daarover. Er werd niet aangegeven hoe lang het nog gaat duren. Voor degenen die al wel van de zomer dit tijdelijk konden bestellen, dan heb je geluk gehad en heb je een collecters item in je bezit.

[ Voor 39% gewijzigd door Datisraar op 14-10-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:46
Datisraar schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:07:
Ter info, net gemaild met OB. Degenen die een debit MasterCard willen bestellen, moeten wederom nog wat langer wachten. Krijg net bericht daarover. Er werd niet aangegeven hoe lang het nog gaat duren. Voor degenen die al wel van de zomer dit tijdelijk konden bestellen, dan heb je geluk gehad en heb je een collecters item in je bezit.
Ik heb net voor de zomer nog 4 extra betaalrekeningen aangevraagd met een Maestro kaart ieder. In plaats daarvan ontving ik 4 MasterCards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:54
Ik vind het prima zo, gebruik vooral Vivid voor credit card betaling, transferwise voor alle dollar betalingen (ontvang behoorlijk wat dividend van Amerikaanse broker) en openbank voor pinnen en sparen. Dan nog ABN voor ideal en de incasso's. Wilde eigenlijk van die laatste af maar is vooralsnog onhandig (oa vanwge gekoppelde partner rekening en jongerenrekeningen). Dus eigenlijk best tevreden zo.
Tuurlijk een mastercard van openbank zou vreselijk handig zijn, echter vivid met de cashback blijft erg aantrekkelijk. Verder is de openbank app natuurlijk erg simpel en oudbollig. N26/revolut heb ik ook nog maar doe daar nu weinig mee.

Dus mijn wensenlijstje openbank:
1. Mastercard
2. moderne app (met overzicht incasso's)
3. Ideal.
4. Instant payments

Nu nog verre van ideaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Bah. Wat een domper. Mailde jij hen uit eigen initiatief? Want de laatste keer dat ik de klantenservice sprak (afgelopen maandag) werd mij verteld dat ze bezig zijn met de e-mails opmaken die naar klanten verstuurd worden (mbt MasterCard). De dame zei ‘zeer spoedig’ op de vraag wanneer ik er een kan bestellen. Ik begrijp niet waarom het zo lang moet duren allemaal. Het is geen hogere wiskunde, zo’n MasterCard beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
glatuin schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:28:
[...]

Ik vind het prima zo, gebruik vooral Vivid voor credit card betaling, transferwise voor alle dollar betalingen (ontvang behoorlijk wat dividend van Amerikaanse broker) en openbank voor pinnen en sparen. Dan nog ABN voor ideal en de incasso's. Wilde eigenlijk van die laatste af maar is vooralsnog onhandig (oa vanwge gekoppelde partner rekening en jongerenrekeningen). Dus eigenlijk best tevreden zo.
Tuurlijk een mastercard van openbank zou vreselijk handig zijn, echter vivid met de cashback blijft erg aantrekkelijk. Verder is de openbank app natuurlijk erg simpel en oudbollig. N26/revolut heb ik ook nog maar doe daar nu weinig mee.

Dus mijn wensenlijstje openbank:
1. Mastercard
2. moderne app (met overzicht incasso's)
3. Ideal.
4. Instant payments

Nu nog verre van ideaal dus.
De app werkt iig prima. ING is voor mij wel hét voorbeeld van een goede bank app. Ik denk dat iDEAL er nooit gaat komen bij Openbank. Voor iDEAL hou ik er een Knab Basis rekening naast :)

Het feit dat ze hun betaalkaarten met uitgifteland Spanje instellen geeft wel een inkijk in de houding van Openbank. Instant payments is voor mij ook echt een wens. Het is jammer dat dit in Brussel niet verplicht gesteld is. Tot die tijd zullen banken niet erg geneigd zijn de stap te maken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ze de producten wel differentiëren per land (op het moment in Duitsland 0,5% rente op de spaarrekening) is er best een kansje dat die debitkaart voor de Nederlandse markt een betaalde optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:47:
Aangezien ze de producten wel differentiëren per land (op het moment in Duitsland 0,5% rente op de spaarrekening) is er best een kansje dat die debitkaart voor de Nederlandse markt een betaalde optie is.
Dat is ie inderdaad :) Kost eenmalig €1,99 bij de aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat ik mij niet geheel duidelijk heb uitgedrukt: ik bedoel een betaald pakket waarvoor je betaalt, iets voor de uitgifte en daarna iedere maand opnieuw (tenzij je het hem uitzet in de app of zo).

Die € 1,99 bij de uitgifte is bij mij overigens nooit in rekening gebracht. En ja, ik heb de kaart een keer gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:19:
[...]

Bah. Wat een domper. Mailde jij hen uit eigen initiatief? Want de laatste keer dat ik de klantenservice sprak (afgelopen maandag) werd mij verteld dat ze bezig zijn met de e-mails opmaken die naar klanten verstuurd worden (mbt MasterCard). De dame zei ‘zeer spoedig’ op de vraag wanneer ik er een kan bestellen. Ik begrijp niet waarom het zo lang moet duren allemaal. Het is geen hogere wiskunde, zo’n MasterCard beschikbaar stellen.
Ik kreeg eerst een advertentie e-mail dat ik de Openbank app kan down loaden en gebruiken. Waardeloze e-mail want , ik gebruik vanaf maart jl al de bank app!
Daar op had ik teruggemaild waarom ik zo’n mail krijg, en gelijk gevraagd wanneer de debit MasterCard opengesteld wordt voor iedereen. Daar kwam zo’n standaard reactie op dat ze het nog niet wisten, dat ik het wilde delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Datisraar schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Ik kreeg eerst een advertentie e-mail dat ik de Openbank app kan down loaden en gebruiken. Waardeloze e-mail want , ik gebruik vanaf maart jl al de bank app!
Daar op had ik teruggemaild waarom ik zo’n mail krijg, en gelijk gevraagd wanneer de debit MasterCard opengesteld wordt voor iedereen. Daar kwam zo’n standaard reactie op dat ze het nog niet wisten, dat ik het wilde delen.
Die mail bezorgde mij een lichte irritatie, ken je klanten is er bij openbank kennelijk niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:02:
[...]

Oh, ik heb geen enkele mail gehad. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:16:
[...]

Oh, ik heb geen enkele mail gehad. Haha
Wees blij 😉! Geen spam bij jou dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
Misschien een beetje raar om te zeggen: Is het jullie wel eens opgevallen dat de NL vlag die Openbank gebruikt, meer op die van Luxemburg lijkt? De blauwtint is veel te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:56:
Misschien een beetje raar om te zeggen: Is het jullie wel eens opgevallen dat de NL vlag die Openbank gebruikt, meer op die van Luxemburg lijkt? De blauwtint is veel te licht.
Daar in het zuiden denken ze dat de BeNeLux allemaal hetzelfde is 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@balken07 Bedoel je de vlag op de website van Openbank waar je land/taal kan kiezen? Als ik naar die vlag kijk dan lijkt hij eigenlijk identiek aan de versie van Wikipedia. De vlag van Luxemburg is inderdaad veel lichter (wederom Wikipedia).

Ik kan helaas geen linkje geven naar het plaatje wat ik op de site van Openbank zie, die zit niet achter een URL maar is embedded. Je kan wel rechtermuis en "view image" doen, dan komt hij een stuk groter op je scherm te staan. In ieder geval in Firefox is dat zo. Als je dan een ander window openet met de Nederlandse vlag van Wikipedia kan je makkelijk vergelijken.

Als je op Ali Express bij een artikel kijkt dan is de helft van de "Nederlandse" reviews met Cyrillisch schrift geschreven. De Russische vlag heeft niet eens dezelfde volgorde van kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:36:
@balken07 Bedoel je de vlag op de website van Openbank waar je land/taal kan kiezen? Als ik naar die vlag kijk dan lijkt hij eigenlijk identiek aan de versie van Wikipedia. De vlag van Luxemburg is inderdaad veel lichter (wederom Wikipedia).

Ik kan helaas geen linkje geven naar het plaatje wat ik op de site van Openbank zie, die zit niet achter een URL maar is embedded. Je kan wel rechtermuis en "view image" doen, dan komt hij een stuk groter op je scherm te staan. In ieder geval in Firefox is dat zo. Als je dan een ander window openet met de Nederlandse vlag van Wikipedia kan je makkelijk vergelijken.

Als je op Ali Express bij een artikel kijkt dan is de helft van de "Nederlandse" reviews met Cyrillisch schrift geschreven. De Russische vlag heeft niet eens dezelfde volgorde van kleuren...
Scherp! De vlag op de locatie die jij aangeeft lijkt mij de juiste. in de App maar ook via advertising gebruikt Openbank naar mijn mening een vlag die eerder op die van Luxemburg lijkt haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITjmdjLhD88m-PTjRXkIlr26AeU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ybr6xur0OBNKbrJvK9zAckAq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbdlNoufgLEhRrTmS0cBpJ5JJ1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ecktwm0Avzwd1OGX0ApcXrl9.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
balken07 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:17:
Scherp! De vlag op de locatie die jij aangeeft lijkt mij de juiste. in de App maar ook via advertising gebruikt Openbank naar mijn mening een vlag die eerder op die van Luxemburg lijkt haha.
Aha, twitteren doe ik niet maar ik ben het wel met je eens dat die vlaggen veel te licht te zijn. Ik zou zeggen: stuur een berichtje dat ze e verkeerde vlag gebruiken :)F (die zelf ook best wel licht lijkt, trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
JeroenE schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Aha, twitteren doe ik niet maar ik ben het wel met je eens dat die vlaggen veel te licht te zijn. Ik zou zeggen: stuur een berichtje dat ze e verkeerde vlag gebruiken :)F (die zelf ook best wel licht lijkt, trouwens)
Haha ja idd misschien maar eens doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maica078
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-10-2020
Wat betekend inhouding bij openbank en datum van afmelding is dus 2 x bedrag ingehouden en dan sta er datum van afmelding 4 november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teutlepel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
maica078 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:45:
Wat betekend inhouding bij openbank en datum van afmelding is dus 2 x bedrag ingehouden en dan sta er datum van afmelding 4 november
Heb ik nog nooit gezien. Mogelijk een gereserveerd bedrag op de rekening of kosten die je aan de bank verschuldigd bent. Staat er echt geen beschrijving bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Effe een vraagje. Kan vanaf vandaag inloggen in de omgeving. Maar ik zie nergens de 2% rente staan. Wel de 0,20 % rente? Heb mezelf aangemeld met de code WELKOM enzovoort. Mis ik iets? Ik zie wel dat ze de actie nog adverteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Jeanke117 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:02:
Effe een vraagje. Kan vanaf vandaag inloggen in de omgeving. Maar ik zie nergens de 2% rente staan. Wel de 0,20 % rente? Heb mezelf aangemeld met de code WELKOM enzovoort. Mis ik iets? Ik zie wel dat ze de actie nog adverteren.
Even contact met Openbank opnemen. Ze zijn wel redelijk snel met reageren. Volgens mij zou er een welkom spaarrekening geopend moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nuevocasa schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:39:
[...]

Ja, voor mijn vrouw. Afgelopen weekend aangemaakt, binnen een dag was de betaalrekening en toegang geregeld. Gisteren is de welkom spaarrekening toegevoegd.
Duurde dus een paar dagen langer.
Jeanke117 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:02:
Iets geduld dus, al kun je er natuurlijk een telefoontje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Nuevocasa schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Even contact met Openbank opnemen. Ze zijn wel redelijk snel met reageren. Volgens mij zou er een welkom spaarrekening geopend moeten worden.
Ja daar was ik naar aan het kijken. Ik zag alleen de open betaalrekening en de open spaarrekening waar wordt geadverteerd met 0,2%. Ik zal effe contact opnemen. Thanks!
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 19:08:
[...]

[...]

Iets geduld dus, al kun je er natuurlijk een telefoontje aan wagen.
Okay ik zal anders wel effe wachten. Heeft toch geen haast.

[ Voor 23% gewijzigd door Jeanke117 op 22-10-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
Openbank is blijkbaar met een promotie begonnen waarbij elke betaling boven de € 5 met je betaalpas meedoet in een loterij voor twee elektrische fietsen. Je moet je wel van tevoren aanmelden.

Hier meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
kwon schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:07:
Openbank is blijkbaar met een promotie begonnen waarbij elke betaling boven de € 5 met je betaalpas meedoet in een loterij voor twee elektrische fietsen. Je moet je wel van tevoren aanmelden.

Hier meer info.
Heb me aangemeld, alleen ik betaal eigenlijk overal met Vivid en mijn crypto kaart vanwege de cashback. Alleen AH niet. Dus heel veel meer pinnen zal ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:51
Hier ook aangemeld via de Android app van Openbank. SMS code kwam trouwens pas na opnieuw een code opgevraagd te hebben. Is vaker het geval bij OB.

Actievoorwaarden Van Moof actie: https://www.openbank.nl/a...oorwaarden_VanMoof_NL.pdf

Het gaat om deze fiets: https://www.vanmoof.com/nl-NL/s3?color=light

[ Voor 49% gewijzigd door U123456 op 23-10-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
U123456 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:38:
Hier ook aangemeld via de Android app van Openbank. SMS code kwam trouwens pas na opnieuw een code opgevraagd te hebben. Is vaker het geval bij OB.

Actievoorwaarden Van Moof actie: https://www.openbank.nl/a...oorwaarden_VanMoof_NL.pdf
Ik wil wel meedoen aan de actie als bestaande klant, maar als ik op jouw link druk zie ik nergens waar een bestaande OB klant op kan klikken of drukken. Ik gebruik juist OB veel als boodschappen rekening met mijn pinpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Mooie actie. Makkelijk om te voldoen aan de voorwaarden haha. Zeker omdat Openbank mijn huisbank is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Datisraar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:37:
[...]
Ik wil wel meedoen aan de actie als bestaande klant, maar als ik op jouw link druk zie ik nergens waar een bestaande OB klant op kan klikken of drukken. Ik gebruik juist OB veel als boodschappen rekening met mijn pinpas.
In de mail die ik vanmiddag kreeg stond deze link: https://www.openbank.nl/acties/vanmoof-fietsen-betaalpassen

Je bereikt die pagina ook door 'Acties' uit het menu bovenaan op de website te volgen. Ongetwijfeld volgt ook nog een pop-up in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
Datisraar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:37:
[...]

Het is zowel in de iOS app als die voor Android te vinden in het tabje ‘Acties en kortingen’ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
balken07 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:37:
Mooie actie. Makkelijk om te voldoen aan de voorwaarden haha. Zeker omdat Openbank mijn huisbank is.
Lol, dan heb je wel echt een voordeel ja. Ik heb me aangemeld maar ik ben bang dat ik op 0 transacties ga uitkomen tenzij ik nog buiten de eurozone kom.

Op zich wel een pientere promotie van Openbank, ik kan me voorstellen dat je hiermee het gebruik actief aanmoedigt en misschien het aantal 'slapende' accounts vermindert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• balken07
kwon schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:50:
[...]

Lol, dan heb je wel echt een voordeel ja. Ik heb me aangemeld maar ik ben bang dat ik op 0 transacties ga uitkomen tenzij ik nog buiten de eurozone kom.

Op zich wel een pientere promotie van Openbank, ik kan me voorstellen dat je hiermee het gebruik actief aanmoedigt en misschien het aantal 'slapende' accounts vermindert.
Ook voor jou is het een kwestie van geld overboeken naar je OB, en dan een transactie van >€5 doen met je pas haha. Een kratje bier of een pak wasmiddel etc :)

In de voorwaarden staat: “Door het doen van een aankoop van € 5,- of meer met elk type Openbank-betaalpas in een fysieke winkel of online shop in de periode van 23 oktober t/m 30 november 2020, doet de klant automatisch mee aan de trekking.”

1 transactie volstaat dus om mee te doen met de loting.

[ Voor 20% gewijzigd door balken07 op 23-10-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

Het is zowel in de iOS app als die voor Android te vinden in het tabje ‘Acties en kortingen’ :)
Top, dank je wel. Ik zie het nu ook. Aanmelding via de app gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
  • Laatst online: 20-08 06:48
Geldt betalen met Apple Pay ook ? Ik gebruik de pas zelf eigenlijk nooit, alleen bij de onbemande tankstations..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Fidesnl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:35:
Geldt betalen met Apple Pay ook ? Ik gebruik de pas zelf eigenlijk nooit, alleen bij de onbemande tankstations..
Lijkt me van wel. Waarom zou dat niet gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Er staat overal Openbank betaalpas, niet gewoon met Openbank rekening. Ik heb nog geen tijd gehad om naar de uitgebreide voorwaarden te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Fidesnl Met Apple Pay maak je toch ook gebruik van je Openbank betaalkaart? Mits je die geselecteerd hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• companion_cube
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 19:11
Kon alleen niet terugvinden of je per transactie meedoet of gewoon 1x met je rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Ik denk per transactie als ik de volgende voorwaarde lees:
Betaal minstens één aankoop van € 5 of meer met een van je Openbank-betaalpassen in de periode van 23 oktober t/m 30 november 2020. Voor elk bedrag van € 5 of meer doe je automatisch mee aan de trekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Fidesnl In artikel 4 van de voorwaarden staat dat er getrokken wordt uit een bestand van klanten, niet uit een bestand van transacties of betaalpassen. Ik zou dus juist verwachten dat je maar 1 keer mee kan doen.

In de 'echte' voorwaarden staat de zin die jij aanhaalt ook net wat anders, namelijk
Door het doen van een aankoop van € 5,-of meer met elk type Openbank-betaalpas in een fysieke winkel of online shop in de periode van 23 oktober t/m 30 november 2020, doet de klant automatisch mee aan de trekking.
Het woordje "elke" staat daar niet bij en ze geven aan dat de klant mee doet en niet de transactie.

Dat sluit dan ook aan bij een zin als "Er wordt slechts één prijs per klant toegekend, ongeacht of ze meer dan één betaalpas hebben." die ook in de voorwaarden staat -> je kan maar 1 keer getrokken worden.

Al kan je die laatste zin natuurlijk ook gebruiken als iemand wel met 200 transacties mee doet. Het maakt het trekken echter wel lastiger omdat je dan alle meerdere keren getrokken klanten er weer uit moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Echt openbank weer, net zoals met dat Travel+ plan. Waneer je daar aanspraak op mag maken is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Ook verder wordt het niet duidelijker:
5. COMMUNICATIE OVER EN ONTVANGST VAN DE PRIJS.
Na de trekking communiceert Openbank de prijs aan de winnende klant door te bellen naar het bestaande telefoonnummer in de database van Openbank, waarbij aangeduid wordt dat hij/zij de winnaar van de trekking is en met welke aankoop hij/zij de prijswinnaar is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
U123456 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:57:
Ook verder wordt het niet duidelijker:
[...]
Dan denk ik dat elke transactie als 'lot' telt. Anders zou het geen zin hebben meerdere transacties bij te houden na de eerste transactie van meer dan 5 euro.

Op zich ook wel logisch aangezien ze frequent gebruik willen aanmoedigen (neem ik aan).

Communicatie kan wederom wat scherper idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:29
Hoeveel openbank gebruikers zijn er in Nederland eigenlijk? Met andere woorden, wat is de kans op zo'n fietsje....?

Als ik de quote van @U123456 zo zie dan ga ik ervan uit dat met transacties met kans betekent. En inderdaad logisch dat ze gebruik willen stimuleren. Zoals @finsdefis ook al opmerkt.

Nou ja, weer zullen zien. Ik sta op dit moment op welgeteld 2 transacties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Falco Ik weet niet hoeveel gebruikers er zijn. Hou er wel rekening mee dat je over de prijs ook nog de Nederlandse kansspelbelasting moet betalen. Dat is 25%, meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
JeroenE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:08:
@Falco Ik weet niet hoeveel gebruikers er zijn. Hou er wel rekening mee dat je over de prijs ook nog de Nederlandse kansspelbelasting moet betalen. Dat is 25%, meen ik.
Ah, dat is goed dat je het meldt. Dat had ik gaan weer niet begrepen uit de voorwaarden...

[/quote]9. BELASTINGTECHNISCHE INFORMATIE. De prijs is roerend kapitaalinkomen in natura dat in Spanje aan belastingheffing is onderworpen volgens de wet inkomstenbelasting voor niet-ingezetenen. Openbank neemt deze fiscale heffing op zich, zonder dat dit wordt doorberekend aan de klant. De nakoming van de belastingverplichtingen in het land waar de klant woonachtig is, komt uitsluitend voor rekening van de klant, zonder dat Openbank hiervoor enige verantwoordelijkheid op zich neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Dus alleen meedoen als je ook echt een fiets zou willen. Maar dan heb je wel een mooie elektrische fiets voor €500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Falco Daar heb ik het juist uit. Je hoeft in Spanje geen belasting te betalen, maar dus wel in het land waar je woonachtig bent. Mijn informatie was zo te zien ook al weer verouderd, het is tegenwoordig 30,1%, zie hier.

@Fidesnl Je kan blijkbaar ook nog weigeren op het moment dat ze contact met je opnemen. Maar goed, als je niet wil winnen moet je natuurlijk niet mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Zou mooi zijn als ik zo’n fiets zou winnen. Ze maken mij echter nog een stuk blijer als ze die MasterCard eindelijk eens beschikbaar stellen. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
balken07 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 15:23:
Zou mooi zijn als ik zo’n fiets zou winnen. Ze maken mij echter nog een stuk blijer als ze die MasterCard eindelijk eens beschikbaar stellen. 8)7
Da's een goeie ! Als je de fiets niet wint, misschien dan als troostprijs je dan een debit Master Card wint! 👍 (en je de verzendkosten van 1,99€ niet hoeft te betalen, als extra troostprijs).

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 25-10-2020 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:10
JeroenE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:48:
@Falco Daar heb ik het juist uit. Je hoeft in Spanje geen belasting te betalen, maar dus wel in het land waar je woonachtig bent. Mijn informatie was zo te zien ook al weer verouderd, het is tegenwoordig 30,1%, zie hier.

@Fidesnl Je kan blijkbaar ook nog weigeren op het moment dat ze contact met je opnemen. Maar goed, als je niet wil winnen moet je natuurlijk niet mee doen.
Volgens mij wordt de belasting die je in Nederland moet betalen verrekend met de door Openbank in Spanje al betaalde belasting.
Eerst maar eens winnen, dan zien we wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
JeroenE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:48:

Dan verpats je hem toch op marktplaats. Die fiets ben je binnen een dag kwijt. Je zet 'm te koop voor €1250 en hij is weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

deejeebv schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:34:
[...]
Volgens mij wordt de belasting die je in Nederland moet betalen verrekend met de door Openbank in Spanje al betaalde belasting.
Ik maak niets anders op uit dit artikel, en met Spanje is sinds de jaren 70 al een verdrag ter voorkoming van dubbele belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Weet iemand of je koersopslag hebt, of extra kosten als je met je virtuele creditcard online betaald in een vreemde valuta? Ik wil wat in dollars kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Dacuuu schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:35:
Weet iemand of je koersopslag hebt, of extra kosten als je met je virtuele creditcard online betaald in een vreemde valuta? Ik wil wat in dollars kopen.
Volgens mij moet je travel plan aan hebben staan anders wel degelijk koersopslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
glatuin schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:38:
[...]

Volgens mij moet je travel plan aan hebben staan anders wel degelijk koersopslag.
Travel+ heb ik inderdaad aan staan.

Heb dit ergens ver uit een pdfje gehaald.. Dan zou het inderdaad gratis zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P4Hbyrt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
deejeebv schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:34:
Eerst maar eens winnen, dan zien we wel :)
Hm, volgens het formulier van de Nederlandse belastingdienst kan je wel vrijstelling vragen, maar alleen als je die kansspelbelasting in het buitenland zelf hebt betaald. En dat is nu niet zo, want die wordt door Openbank betaald en niet door de winnaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenE schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:57:
[...]
Hm, volgens het formulier van de Nederlandse belastingdienst kan je wel vrijstelling vragen, maar alleen als je die kansspelbelasting in het buitenland zelf hebt betaald. En dat is nu niet zo, want die wordt door Openbank betaald en niet door de winnaar.
Uit het door mij eerder aangehaalde artikel:
Een in Nederland wonende of gevestigde gerechtigde tot een prijs van een buitenlands kansspel is vrijgesteld van de daarop betrekking hebbende kansspelbelasting, indien die prijs is onderworpen aan een gelijksoortige belasting, die vanwege een andere Mogendheid wordt geheven.
Aangezien de Nederlandse fiscus geen enkel probleem heeft met door derden afgedragen kansspelbelasting bij Nederlandse loterijen, lijkt het mij dan ook geen enkel probleem dat in dit geval de buitenlandse loterij alvast kansspelbelasting afdraagt (in Spanje weliswaar, maar zie boven).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Verwijderd Volgens de aangifte en de toelichting bij vraag 4c moet je een betaalbewijs meesturen waaruit blijkt dat jij die kansspelbelasting daadwerkelijk hebt betaald. Dus zo simpel is het volgens mij niet.

Bovendien: als het wel zo simpel was, waarom neemt Openbank dan juist een clausule op dat je zelf voor de betaling van de kansspelbelasting moet zorg dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidesnl
Bovendien: als het wel zo simpel was, waarom neemt Openbank dan juist een clausule op dat je zelf voor de betaling van de kansspelbelasting moet zorg dragen?
@JeroenE omdat ze er waarschijnlijk niet voor aansprakelijk willen zijn als jij de formulieren van de vrijstelling verkeerd of niet invult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Tot op heden grotendeels tevreden over Openbank welke ik ter vervanging van MoneYou (stopt immers) als 'extra' rekening geregeld heb. Intussen wordt de belastingteruggave er volgende maand ook op overgemaakt.

Google Pay werkt prima, sneller dan via de app lijkt het. Da's een mooi voordeel want MoneYou had dat niet en ook m'n hoofdbank ABN Amro niet meer. En ik ga daar niet voor overschakelen op Apple.

Enige vervelende lijkt tot op heden dat ik Spotify niet betaald kan krijgen vanaf deze rekening. Heeft immers geen iDEAL, en via PayPal werkt het ook niet, PayPal vindt het geen geldig rekeningnummer.

Suggesties wellicht? Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
cwarcher schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:17:

Enige vervelende lijkt tot op heden dat ik Spotify niet betaald kan krijgen vanaf deze rekening. Heeft immers geen iDEAL, en via PayPal werkt het ook niet, PayPal vindt het geen geldig rekeningnummer.

Suggesties wellicht? Thanks alvast!
Hey, dat is gek want ik heb mijn Openbank rekening gewoon aan PayPal kunnen koppelen? Wellicht is de verificatie bij jou niet goed gegaan of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Falco schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Hey, dat is gek want ik heb mijn Openbank rekening gewoon aan PayPal kunnen koppelen? Wellicht is de verificatie bij jou niet goed gegaan of iets?
Hmmm zal eens volledig uitloggen en nog eens proberen

Edit: nope, Paypal blijft over het ES38xxxxxxxxxx nummer zeggen "Please check your IBAN number"
Zal het later deze week nog eens proberen.
Mag je aan een "Nederlands" PayPal account uverhaupt een "Spaanse" bankrekening hangen?

[ Voor 26% gewijzigd door cwarcher op 27-10-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
cwarcher schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Edit: nope, Paypal blijft over het ES38xxxxxxxxxx nummer zeggen "Please check your IBAN number"
Mag je aan een "Nederlands" PayPal account uverhaupt een "Spaanse" bankrekening hangen?
Ok raar, wellicht is er dan bij PayPal wat veranderd. Ik heb het een paar maanden geleden gekoppeld en toen was het geen probleem.
Stomme vraag natuurlijk, maar weet je zeker dat je de IBAN goed kopieert en plakt?
Voor zover ik weet zouden er geen beperkingen moeten zijn qua land. Maar wellicht kunnen anderen dat bevestigen.
Als ik er snel op zoek, kom ik in ieder geval geen hits tegen dat meer openbank rekeninghouders last hebben met een PayPal koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Falco schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:42:
[...]

Ok raar, wellicht is er dan bij PayPal wat veranderd. Ik heb het een paar maanden geleden gekoppeld en toen was het geen probleem.
Stomme vraag natuurlijk, maar weet je zeker dat je de IBAN goed kopieert en plakt?
Voor zover ik weet zouden er geen beperkingen moeten zijn qua land. Maar wellicht kunnen anderen dat bevestigen.
Als ik er snel op zoek, kom ik in ieder geval geen hits tegen dat meer openbank rekeninghouders last hebben met een PayPal koppeling.
Nog vreemder, bij de volgende keer met copy/paste deed ie het nog steeds niet, toen maar eens hanmatig overgetypt en dat accepteert ie wel. Zie tot dusverre geen enkel verschil, ook zo te zien geen spaties teveel 8)7
Lijkt nu te blijven hangen op de validatie maar dat probeer ik later nog af te maken. Thanks so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
cwarcher schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Nog vreemder, bij de volgende keer met copy/paste deed ie het nog steeds niet, toen maar eens hanmatig overgetypt en dat accepteert ie wel. Zie tot dusverre geen enkel verschil, ook zo te zien geen spaties teveel 8)7
Lijkt nu te blijven hangen op de validatie maar dat probeer ik later nog af te maken. Thanks so far!
Ha ha, wat een rare bug, maar goed dat je het gevonden hebt en handig voor andere volgers van dit topic. Er begint me nu wel weer iets te dagen dat ik het bij koppelen toen ook zo heb gedaan...
Wel super onhandig, want IBAN nummers zijn typisch dingen die ik liever knip en plak dan over typ....

Validatie duurt inderdaad even, want ze gaan 2 kleine bedragen overschrijven naar je openbank wat je vervolgens in moet geven in PayPal. Gaat wat tijd overheen inderdaad.

[ Voor 10% gewijzigd door Falco op 27-10-2020 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
Ik zie zojuist dat Openbank weer een nieuwe actie heeft:

Nodig je vrienden en familie uit om aan te sluiten bij Openbank en als zij een Open Betaalrekening openen, kunnen jullie ieder € 40 ontvangen. Je kunt profiteren van maximaal 10 uitgenodigde vrienden en maximaal € 400 ontvangen!

FYI dus voor mensen die toevallig nieuwe slachtoffers op het oog hebben ;) Makkelijk verdiend haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Actie loopt t/m 31-12-2020 en werkt met 10 unieke codes die je via de app of website kunt aanmaken en aan je vrienden kan doorsturen. Daar staan ook deze voorwaarden: https://www.openbank.nl/a...-vrienden-uit_2020_NL.pdf

[ Voor 114% gewijzigd door U123456 op 28-10-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26
cwarcher schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:29:
[...]

Bij mij werkt dit prima
Pagina: 1 ... 19 ... 90 Laatste