Je kunt echt wel merken dat Mercedes er best een voetje in had op de manier waarop Toto dus communiceerd.BlackMonkey schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:04:
[...]
Dit artikel bevat het meeste, maar mist nog wat details: https://www.racefans.net/...d-another-to-the-cameras/
Goh, ze zouden eens ballen tonen bij de FIA.
Auto is illegaal, ze hadden gewoon moeten zeggen, alle puntjes tot nu toe weg, 10 miljoen boete. Auto mag de schredder in. En je zit toch om de hoek, stof de 2019 auto maar snel af.
Auto is illegaal, ze hadden gewoon moeten zeggen, alle puntjes tot nu toe weg, 10 miljoen boete. Auto mag de schredder in. En je zit toch om de hoek, stof de 2019 auto maar snel af.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Weet je welke front brake ducts er op die 2019 auto van Racing Point zitten. Juist ja, dezelfde als op de W10 en RP20Player1S schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:12:
Goh, ze zouden eens ballen tonen bij de FIA.
Ging toch om de rear-ducts?RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:14:
[...]
Weet je welke front brake ducts er op die 2019 auto van Racing Point zitten. Juist ja, dezelfde als op de W10 en RP20Dat is ook precies waarom de FIA ze nu volledig legaal heeft verklaart.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Maar de rear--ducts zijn (dacht ik) van eigen makelij, dus die mogen dan welRobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:14:
[...]
Weet je welke front brake ducts er op die 2019 auto van Racing Point zitten. Juist ja, dezelfde als op de W10 en RP20Dat is ook precies waarom de FIA ze nu volledig legaal heeft verklaart.
-
Ik lees de reactie van @Player1S als dat hij de hele auto illegaal had willen verklaren. Terwijl deze dus, gedeeltelijk, gelijk is aan de auto van 2019. Als in dit geval de FIA had moeten zeggen "alle brake ducts zijn illegaal", dus incl. die aan de voorkant, dan kunnen ze ook de RP 19 er niet bij pakken, die heeft immers de identieke brake ducts.
Dus ja: van de rear brake ducts is nu gezegd dat die illegaal zijn niet ontworpen zijn zoals zou moeten. En zoals @Edd al aangeeft, juist omdat ze vorig jaar andere hadden en ze daardoor niet kunnen zeggen "is een doorontwikkeling van vorig jaar".
die auto is ook illegaal. Ze zijn vooralsnog nu alleen op de brakeducts gepakt maar de gehele auto is illegaal ontworpen want het is niet mogelijk een complex iets als een F1 auto te ontwerpen aan de hand van een lading fotos.RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:21:
[...]
Ik lees de reactie van @Player1S als dat hij de hele auto illegaal had willen verklaren. Terwijl deze dus, gedeeltelijk, gelijk is aan de auto van 2019. Als in dit geval de FIA had moeten zeggen "alle brake ducts zijn illegaal", dus incl. die aan de voorkant, dan kunnen ze ook de RP 19 er niet bij pakken, die heeft immers de identieke brake ducts.
Dus ja: van de rear brake ducts is nu gezegd dat die illegaal zijn niet ontworpen zijn zoals zou moeten. En zoals @Edd al aangeeft, juist omdat ze vorig jaar anderen hadden en ze daardoor niet kunnen zeggen "is een doorontwikkeling van vorig jaar".
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Niet helemaal waar:RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:14:
[...]
https://www.formula1.com/...9tsLSAm7rXnWHxH1Uy9c.htmlThe stewards rejected that notion, and said that while the team’s current front brake duct design was acceptable given it was an evolution of the team’s 2019 design – conceived using CAD drawings of the brake ducts on Mercedes’ W10 car, when such a practice was allowed by the regulations – the team’s 2020 rear brake ducts must be considered Mercedes’ designs.
Het is een evolutie van de 2019 front brake ducts die op de W10 zaten. Daardoor is het een eigen ontworpen brake duct. Die basis was er niet voor de rear brake ducts en dat maakt de overtreding.
Alleen heeft de FIA daar nog geen oordeel over geveldPlayer1S schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:24:
[...]
die auto is ook illegaal. Ze zijn vooralsnog nu alleen op de brakeducts gepakt maar de gehele auto is illegaal ontworpen want het is niet mogelijk een complex iets als een F1 auto te ontwerpen aan de hand van een lading fotos.
En wanneer is het dan illegaal? Ferrari reed in 2017 met die verhoogde sidepots waarbij de side impact structure in de onderkant zat verwerkt. In 2018 reed vrijwel elk team daarmee. Afkeuren dan maar? High rake, alleen toepasbaar voor Red Bull? Er wordt altijd veel afgekeken onderling, soms gaat het om details, soms gaat het om de halve auto. En daar is, tot nog toe, nooit bezwaar over gemaakt, of in ieder geval niet van vandaag op morgen illegaal. Regels zijn AFAIK wel aangepast na Red Bull & Toro Rosso en Ferrari en Haas. Maar in geen geval is er een auto illegaal bevonden, alleen de regels aangescherpt voor de seizoenen erna.
Punt blijft uiteraard gelijk. Als RP nu niet zou mogen rijden met een (eigen) evolutie van de front brake ducts van de W10 dan mogen ze al helemaal niet "terug naar de oude auto" want daarop zitten front brake ducts die een exacte kopie zijn van die op de W10.BlackMonkey schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:27:
[...]
Niet helemaal waar:
[...]
https://www.formula1.com/...9tsLSAm7rXnWHxH1Uy9c.html
Het is een evolutie van de 2019 front brake ducts die op de W10 zaten. Daardoor is het een eigen ontworpen brake duct. Die basis was er niet voor de rear brake ducts en dat maakt de overtreding.
Nee tuurlijk gaat de FIA daar niet over oordelen want dan moeten ze Mercedes ook straffen.RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:29:
[...]
Alleen heeft de FIA daar nog geen oordeel over geveld
En wanneer is het dan illegaal? Ferrari reed in 2017 met die verhoogde sidepots waarbij de side impact structure in de onderkant zat verwerkt. In 2018 reed vrijwel elk team daarmee. Afkeuren dan maar? High rake, alleen toepasbaar voor Red Bull? Er wordt altijd veel afgekeken onderling, soms gaat het om details, soms gaat het om de halve auto. En daar is, tot nog toe, nooit bezwaar over gemaakt, of in ieder geval niet van vandaag op morgen illegaal. Regels zijn AFAIK wel aangepast na Red Bull & Toro Rosso en Ferrari en Haas. Maar in geen geval is er een auto illegaal bevonden, alleen de regels aangescherpt voor de seizoenen erna.
En je hebt afkijken en je hebt afkijken. Iets als high-rake nadoen is wel even hele andere koek dan een F1 auto namaken op basis van 2D fotos waarin je misschien wel 80% van de kleine details mist die het ontwerp laten werken zoals het behoord te werken.
ik geef alleen aan dat de front brake ducts op de RP19 en W10 niet gelijk zijn aan die op de RP20. Dit is een wezenlijk onderdeel in de uitspraak. Of je terug zou mogen naar de 2019 wagen is een erg lastige denk ik zelf en volgens mij benoemde RP dat zelf ook: we can't unlearn what we learned. Je kan ook niet verwachten dat ze bij een illegale auto niet weer ongeveer hetzelfde zullen tekenen uit gedachten.RobertMe schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:31:
[...]
Punt blijft uiteraard gelijk. Als RP nu niet zou mogen rijden met een (eigen) evolutie van de front brake ducts van de W10 dan mogen ze al helemaal niet "terug naar de oude auto" want daarop zitten front brake ducts die een exacte kopie zijn van die op de W10.
Volgens het technische reglement is hij legaal iig.Player1S schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:24:
[...]
die auto is ook illegaal. Ze zijn vooralsnog nu alleen op de brakeducts gepakt maar de gehele auto is illegaal ontworpen want het is niet mogelijk een complex iets als een F1 auto te ontwerpen aan de hand van een lading fotos.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Jaar oud model voor (op dat moment) hooguit 1 seizoen. In het nieuwe reglement gaan de wielen flink op de schop dus heeft men er waarschijnlijk niks aan. Verder neem ik aan dat Racing Point er gewoon voor betaald heeft.BlackMonkey schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:50:
[...]
Ik mis inderdaad nog de gain voor Mercedes zelf, Toto heeft aandelen dus vanuit hem snap ik het maar dat kan ie natuurlijk nooit aan het board van Daimler verkopen. Hooguit kunnen de opbrengsten de kosten verder omlaag brengen (slimme recycling). Maar Toto ondertussen kennende kan ie ook zo twee W11's RP20-B's uit de kast trekken met de redenatie dat het een evolutie is van de RP20 zoals ze nu ongeveer deden met de remmen en er wat extra logo's op plakken.
Een jaar oude Mercedes gaat het in principe ook Mercedes zelf ook niet lastig maken, hooguit Ferrari en Red Bull.
- ND863
- Registratie: September 2001
- Laatst online: 09-07-2022
Forget aircraft - Fly Airbus
Geen matches
Weet niet of deze al voorbij gekomen was, maar gezien dat een aantal nog verward zijn tussen technisch illegaal en sportief illegaal: kijk ff dit filmpje voor een versimpelde uitleg.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
En weet je wie zich eruit houden, Horner en Marko. Ergens indrukwekkend dat ze het vuurtje niet nog verder opstoken.BlackMonkey schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:18:
Het moddergooien is nu echt begonnen: https://www.motorsport.co...es-trade-insults/4851764/
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- ND863
Geen matches
Indrukwekkend? Zonder fan van conspiracy theories te zijn, vraag ik mij af wat RBR heeft te winnen/verliezen door zich stil te houden...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:42:
[...]
En weet je wie zich eruit houden, Horner en Marko. Ergens indrukwekkend dat ze het vuurtje niet nog verder opstoken.![]()
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:57
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Geen matches
Ach Mercedes bovenaan het veld, de rest van het midfield gaat rollenbollend ten onder en RBR houdt wijs de mond. Best verstandig van ze en sneu voor de sport.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:42:
[...]
En weet je wie zich eruit houden, Horner en Marko. Ergens indrukwekkend dat ze het vuurtje niet nog verder opstoken.![]()
Player1S schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:32:
[...]
Nee tuurlijk gaat de FIA daar niet over oordelen want dan moeten ze Mercedes ook straffen.![]()
En je hebt afkijken en je hebt afkijken. Iets als high-rake nadoen is wel even hele andere koek dan een F1 auto namaken op basis van 2D fotos waarin je misschien wel 80% van de kleine details mist die het ontwerp laten werken zoals het behoord te werken.
Ja, dit was duidelijk de 2e vorm van (af)kijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Harrie op 08-08-2020 10:37 ]
- ND863
Geen matches
Wie zegt dat in de afgelopen races de RP20 presteert ‘zoals het hoort te presteren’Player1S schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:32:
[...]
Nee tuurlijk gaat de FIA daar niet over oordelen want dan moeten ze Mercedes ook straffen.![]()
Williams is een mercedes team en McLaren is dat volgend jaar. Toto zal niet blij zijnAn FIA spokesperson has confirmed that five teams have notified FIA of their intention to appeal the Racing Point decision. They are Renault, Racing Point, Ferrari, McLaren and Williams.
Sinds wanneer houden Horner en Marko zich uit de politieke drama?ND863 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:23:
[...]
Indrukwekkend? Zonder fan van conspiracy theories te zijn, vraag ik mij af wat RBR heeft te winnen/verliezen door zich stil te houden...
Het is tekenend dat ze zo stil zijn. Ze lijken simpelweg geen standpunt in te willen nemen omdat ze waarschijnlijk de boel afwachten om het zelf te gaan doen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
McLaren en Williams; ‘Tegen een leuke korting willen we ons protest wel intrekken hoor’hjs schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:01:
[...]
Williams is een mercedes team en McLaren is dat volgend jaar. Toto zal niet blij zijn
- ND863
Matched: nl
Ja precies, RBR is ook niet politiek-agendaloosDaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Sinds wanneer houden Horner en Marko zich uit de politieke drama?
Het is tekenend dat ze zo stil zijn. Ze lijken simpelweg geen standpunt in te willen nemen omdat ze waarschijnlijk de boel afwachten om het zelf te gaan doen.
Waarom olie op een reeds heftig brandend vuur gooien? Dat kan je beter doen als het bijna geblust is...DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Exact dit. Ze spreken zich wel degelijk uit over het onderwerp, maar vooral als een zeer geïnteresseerde speler langs de zijlijn. Die zijn al een USB aan het volgooien met CAD modellen foto's zodat ze gelijk aan de slag kunnen als er duidelijkheid is.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Nou ik weet wel een reden om je ff koest te houdennoo schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:30:
[...]
Waarom olie op een reeds heftig brandend vuur gooien? Dat kan je beter doen als het bijna geblust is...
Redbull en Alpha Tauri doen dan met de budgetcap een x2-tje als ze extern zaken laten ontwikkelen door een Red Bull TechnologieBastie-88 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:41:
Vet terug naar de RB-familie zou ook nog steeds kunnen. Iedereen gaat ervan uit dat hij met een dergelijke move bij RBR moet worden ondergebracht maar met de uitspraken van Helmut Marko rond de roze Mercedes zou het ook nog een optie zijn dat hij richting Alpha Tauri gaat.
RN365 - Marko: Als dat mag rijdt Aplha Tauri straks met een Red Bull
[ Voor 7% gewijzigd door Bastie-88 op 08-08-2020 15:28 ]
Dubbel
[ Voor 96% gewijzigd door Bastie-88 op 08-08-2020 15:28 ]
Hebben jullie nog gehoord welk Nederlands woord ze Ricciardo hebben geleerd?
https://www.ziggosport.nl...-een-snelle-auto-heb.html
Ik weet in ieder geval bij wie die dan niet in de leer is geweest.Martinspire schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:54:
Hebben jullie nog gehoord welk Nederlands woord ze Ricciardo hebben geleerd?
spoiler:
Het trio Verstappen, Plooij en Hulkenberg. Want wat een niveau is dit weer, en ook dan met Hulk bij RTL en dat ze Max vragen om iets tegen hem te zeggen in het Nederlands antwoord met "Eey rukker"
Ach kom, die vinden dit ook grappig. Alles moet toch niet zo serieus als Bottas zijn?
Signatures zijn voor boomers.
Heerlijk tochRobertMe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:09:
[...]
Ik weet in ieder geval bij wie die dan niet in de leer is geweest.
spoiler:Het trio Verstappen, Plooij en Hulkenberg. Want wat een niveau is dit weer, en ook dan met Hulk bij RTL en dat ze Max vragen om iets tegen hem te zeggen in het Nederlands antwoord met "Eey rukker"
Altijd goed, duitsers die netjes NL spreken
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Vandaag kwalificatie via Sky gekeken in plaats van Ziggo, wat een verademing qua niveau. Enige wat tegenvalt is dat het bij Sky soms wat schreeuwerig wordt.RobertMe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:09:
[...]
Ik weet in ieder geval bij wie die dan niet in de leer is geweest.
spoiler:Het trio Verstappen, Plooij en Hulkenberg. Want wat een niveau is dit weer, en ook dan met Hulk bij RTL en dat ze Max vragen om iets tegen hem te zeggen in het Nederlands antwoord met "Eey rukker"
Inderdaad, Sky kan soms wat hyped worden, en ik vind het jammer dat bij de samenvattingen op Youtube het rechtstreeks Britse commentaar wordt genomen. Ik snap het, maar de Hamilton/Britse bias klinkt er wel in door, zeker bij Crofty. Volkomen te begrijpen, het primaire doel is de Britse kijkers bedienen, maar neutraal is het niet voor de samenvattingen.
Dan liever een Alex Jacques in GP2 (mis die Italiaan, even zijn naam kwijt) die wel volkomen neutraal blijft.
Dan liever een Alex Jacques in GP2 (mis die Italiaan, even zijn naam kwijt) die wel volkomen neutraal blijft.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik ben heel benieuwd of ze zich zo stil blijven houden als een RP met een Hulk er in vandaag een RBR met een Verstappen er in voor blijft....DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:06:
[...]
Ik denk dat er andere redenen zijn waarom RB stil is: wat als ze de rol van Mercedes aan het onderzoeken zijn? Daar valt voor RB meer te halen dan bij het team dat hun Mercedes-kopie niet snapt.
Dan ga je misschien wel wat commentaar krijgen, maar ik denk Max een tikje sneller zal zijn. Strategie zal waarschijnlijk ook helpen omdat Max juist naar zachtere banden zal gaan als de auto lichter word. Hopelijk haalt hij dus wat extra ronden uit de mediums en als het echt chaos word met SC's.dr.lowtune schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:52:
[...]
Ik ben heel benieuwd of ze zich zo stil blijven houden als een RP met een Hulk er in vandaag een RBR met een Verstappen er in voor blijft....
Maar uiteindelijk zijn ze denk ik stil omdat ze kijken waar dit naartoe gaat. Het biedt mogelijkheden voor AlphaTauri.
Dan hebben ze geen recht van klagen meer. Na de uitspraak van de FIA hadden teams 24 uur de tijd om de FIA in te lichten dat ze de intentie hebben om (wellicht) een protest in te dienen. Dat hebben ze niet gedaan dus kunnen ze zich er ook niet meer bij aansluiten.dr.lowtune schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:52:
[...]
Ik ben heel benieuwd of ze zich zo stil blijven houden als een RP met een Hulk er in vandaag een RBR met een Verstappen er in voor blijft....
Teams die dat wel hebben gedaan zijn: Racing Point en Renault uiteraard, maar ook McLaren, Williams en Ferrari. Racing Point dus omdat ze het niet eens zijn met de uitspraak en ze vinden dat alles binnen de regels is. De rest omdat ze het absurd vinden dat Racing Point met deze onderdelen mag blijven rijden. En al deze 5 teams hebben nu een X aantal dagen om een officieel (uitgewerkt) protest in te dienen (maar daartoe zijn ze niet verplicht en dan trekken ze zich weer terug uit deze zaak).
Dan schuiven ze hun info toch bij een ander team in de brievenbus 😇RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:12:
[...]
Dan hebben ze geen recht van klagen meer. Na de uitspraak van de FIA hadden teams 24 uur de tijd om de FIA in te lichten dat ze de intentie hebben om (wellicht) een protest in te dienen. Dat hebben ze niet gedaan dus kunnen ze zich er ook niet meer bij aansluiten.
Teams die dat wel hebben gedaan zijn: Racing Point en Renault uiteraard, maar ook McLaren, Williams en Ferrari. Racing Point dus omdat ze het niet eens zijn met de uitspraak en ze vinden dat alles binnen de regels is. De rest omdat ze het absurd vinden dat Racing Point met deze onderdelen mag blijven rijden. En al deze 5 teams hebben nu een X aantal dagen om een officieel (uitgewerkt) protest in te dienen (maar daartoe zijn ze niet verplicht en dan trekken ze zich weer terug uit deze zaak).
@RobertMe binnen die 24u reageren is dat al 100% zeker? (Dat ze zich niet gemeld hebben dan he)RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:12:
[...]
Dan hebben ze geen recht van klagen meer. Na de uitspraak van de FIA hadden teams 24 uur de tijd om de FIA in te lichten dat ze de intentie hebben om (wellicht) een protest in te dienen. Dat hebben ze niet gedaan dus kunnen ze zich er ook niet meer bij aansluiten.
Kan me voorstellen dat ze het wel hebben gemeld maar niet naar buiten brengen wegens eigenbelang.
Of pas weer aanhaken als er een uitspraak komt op een van de andere teams die nu protesteren.
Gevoelsmatig zien ze bij RBR al een loophole voor 2022. Zou me niks verbazen als ze Red Bull Technologies (RBT) gaan inzetten als verkapt design bureau die research doet en goedkoop designs levert aan RBR en Alpha Tauri. Zo kan een frontwing bijv net zoveel kosten als nu maar betalen ze beide "maar de helft" voldoen ze aan de budgetcap en zouden ze met 4 competitieve auto's kunnen rijden.
Mijn idee daarbij is dat Honda nu exclusief aan de redbull teams de motoren levert dus andere teams al een "achterstand" hebben qua design/functie/plaatsing van door RBT ontwikkelde componenten.
Het kopiëren van auto's met een 3D-Camera gaat verboden worden, maar vanaf 2022 mogen teams wel onderdelen aan elkaar verkopen voor vastgestelde prijzen. Mijn vermoeden is dat ze hier iets in de regels gevonden hebben, en die kaarten voorlopig nog even tegen de borst houden.
Hoewel iedereen zich nu afvraagt waarom Helmut Marko in vredesnaam een keer z'n mond houd
Bottas heeft pole tochMaverick schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:07:
[...]
Helemaal mee eens. Kwalificatie met engels commentaar is echt afgrijselijk. Hamilton pakt met 2 vingers in de neus de pole maar bij Sky gaan ze helemaal uit hun plaat vanwege de epische ontknoping
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Het is ook niet goed of het deugt niet... Als Hamilton een ingestudeerd praatje houdt is er gezeur omdat er geen spontane, eigenwijze reacties meer uit de coureurs komen. Doen ze een keer precies dat, is het ook weer niet goed. Misschien moet er een handleiding komen hoe iedereen in de media zich moet gedragen. Maar dan zal er vast wel weer commentaar dáár op komen.RobertMe schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:09:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
- Crazy D
- Registratie: Augustus 2000
- Laatst online: 28-01 15:04
I think we should take a look.
Van RP, Renault, McLaren en Williams snap ik het. Maar Ferrari... uitgerekend zij! Ik vind eigenlijk dat zij na het debacle van vorig jaar de komende 10 jaar echter nergens protest tegen mogen indienenRobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:12:
Dit. En daarnaast, het praatje wat je krijgt als je 'slimme vragen' stelt is ook gewoon continue hetzelfde riedeltje. Dan liever een bullshit-geintje wat wel grappig is dan het zoveelste verhaaltje dat de banden nog een dingetje zijn, kwali was lastig maar race pace is goed, blah blah. Wat zal voor de rijders leuker zijn: beetje geinen, of tegen 25 journalisten hetzelfde verhaaltje opvoeren.mphilipp schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:15:
[...]
Het is ook niet goed of het deugt niet... Als Hamilton een ingestudeerd praatje houdt is er gezeur omdat er geen spontane, eigenwijze reacties meer uit de coureurs komen. Doen ze een keer precies dat, is het ook weer niet goed. Misschien moet er een handleiding komen hoe iedereen in de media zich moet gedragen. Maar dan zal er vast wel weer commentaar dáár op komen.
Exact expert nodig?
mphilipp schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:15:
[...]
Het is ook niet goed of het deugt niet... Als Hamilton een ingestudeerd praatje houdt is er gezeur omdat er geen spontane, eigenwijze reacties meer uit de coureurs komen. Doen ze een keer precies dat, is het ook weer niet goed. Misschien moet er een handleiding komen hoe iedereen in de media zich moet gedragen. Maar dan zal er vast wel weer commentaar dáár op komen.
offtopic:
IMO voegt het gebruik van dingen als "eey rukker" en zo gewoon niks toe. Interviews van Ricciardo zijn vaak genoeg entertaining, waarbij de journalist / zender niet uit maakt. En daarvoor hoeft Ricciardo ook niet terug te vallen op de interviewer een wanker of dick te noemen. En ja, ook dit interview met Ricciardo was gewoon leuk door de "gezelligheid". Leuke, niet standaard, interviews kan dus zeker, zonder elkaar voor rukker / piemel uit te maken.
IMO voegt het gebruik van dingen als "eey rukker" en zo gewoon niks toe. Interviews van Ricciardo zijn vaak genoeg entertaining, waarbij de journalist / zender niet uit maakt. En daarvoor hoeft Ricciardo ook niet terug te vallen op de interviewer een wanker of dick te noemen. En ja, ook dit interview met Ricciardo was gewoon leuk door de "gezelligheid". Leuke, niet standaard, interviews kan dus zeker, zonder elkaar voor rukker / piemel uit te maken.
Heeft de FIA een lijstje gegeven wie er allemaal echt de intentie tot protest hebben doorgegeven?RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:12:
[...]
De F1 is zo politiek dat ik denk dat de helft van de teams die dingen op Twitter geclaimd hebben niks gedaan hebben richting de FIA.
PSN
Ach, die interviews zijn zelden boeiend. Ik kijk er niet eens meer (bewust) naar. Hoogst zelden dat ze iets belangrijks zeggen. Dus wat ze zeggen boeit mij te weinig om er commentaar op te hebben.RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:45:
[...]
offtopic:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik denk dat ze dit doen om zich vanuit de FIA in te dekken. Ze weten namelijk dat er protesten in aantocht zijn en dat bepaalde teams bereid lijken te zijn dit uit te vechten tot het CAS. Beter om dan repremandes uitgeschreven te hebben die niks doen als bijvoorbeeld Renault het verliest, of juist wel genoteerd als Renault het wint. Verder zijn ze bij Renault ook niet achterlijk. Laat de Franse autofabrikant waarschijnlijk nu heel wat ervaring hebben met Frans recht waar de FIA onder opereert.demonic schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:13:
Terug komend op brake ducts van RP.
Captain Obvious.. XD![]()
[Afbeelding]
Je bedoelt zoals met hun fantastische remsysteem, het Piquet/Briatore verhaal of de mass damper?DaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:59:
[...]
Ik denk dat ze dit doen om zich vanuit de FIA in te dekken. Ze weten namelijk dat er protesten in aantocht zijn en dat bepaalde teams bereid lijken te zijn dit uit te vechten tot het CAS. Beter om dan repremandes uitgeschreven te hebben die niks doen als bijvoorbeeld Renault het verliest, of juist wel genoteerd als Renault het wint. Verder zijn ze bij Renault ook niet achterlijk. Laat de Franse autofabrikant waarschijnlijk nu heel wat ervaring hebben met Frans recht waar de FIA onder opereert.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ze zijn twee keer verboden en die andere keer was natuurlijk helemaal belachelijk, maar koste ze uiteindelijk het team omdat onder andere ING de stekker eruit trok en het team werd van de hand gedaan. Opnieuw opbouwen is pijnlijk gebreken.Maarten_E schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:23:
[...]
Je bedoelt zoals met hun fantastische remsysteem, het Piquet/Briatore verhaal of de mass damper?
Volledig mee eens. Wat heb je een gigantische plaat voor je kop als je gaat protesteren omdat een ander team mogelijk een deels illegale auto heeft, als je net vorig seizoen zelf met exact zo'nzelfde vergrijp bent weggekomen door een of andere stinkende deal met de FIACrazy D schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:35:
[...]
Van RP, Renault, McLaren en Williams snap ik het. Maar Ferrari... uitgerekend zij! Ik vind eigenlijk dat zij na het
Voor Ferrari is zwijgen het meest verstandig in deze situatie/zaak.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
We hebben het hier over Ferrari. Plaat voor je kop en hypocriet zijn synoniemen die aardig treffend zijn.Destruction schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:49:
[...]
Volledig mee eens. Wat heb je een gigantische plaat voor je kop als je gaat protesteren omdat een ander team mogelijk een deels illegale auto heeft, als je net vorig seizoen zelf met exact zo'nzelfde vergrijp bent weggekomen door een of andere stinkende deal met de FIA![]()
Voor Ferrari is zwijgen het meest verstandig in deze situatie/zaak.
Maar het gaat wel een mooi popcorn spektakel worden. Wolff en Stroll senior worden ook steeds vijandiger wat bij mij alarmbellen af laat gaan.
Lees alleen maar wat Stroll op de Racing Point website heeft laten zetten.
https://www.racingpointf1...-bwt-racing-point-f1-team
Stroll Sr. weet nog geen eens de feiten van zijn teamDaniëlWW2 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:04:
[...]
Lees alleen maar wat Stroll op de Racing Point website heeft laten zetten.![]()
https://www.racingpointf1...-bwt-racing-point-f1-team
"This team, under various names, has competed in Formula 1 for over 30 years and today employs 500 people"
Maar Racing Point is officieel een compleet nieuw team en geen opvolging van o.a. Force India/Spyker/Midland/Jordan 😀
Dus voordat hij weer eens een statement maakt, maar eerst even controleren of hij ook klopt feitelijk!
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 09-08-2020 20:18 ]
Hoe is RP geen opvolging van o.a FI en Jordan? Het is namelijk letterlijk hetzelfde team, en er zullen ongetwijfeld nog mensen werken die destijds door Eddie Jordan zijn aangenomen.Ryur schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:17:
[...]
Stroll Sr. weet nog geen eens de feiten van zijn team![]()
"This team, under various names, has competed in Formula 1 for over 30 years and today employs 500 people"
Maar Racing Point is officieel een compleet nieuw team en geen opvolging van o.a. Force India/Spyker/Midland/Jordan 😀
Dus voordat hij weer eens een statement maakt, maar eerst even controleren of hij ook klopt feitelijk!
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Het team is hetzelfde, officieel is het een nieuwe constructorRyur schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:17:
[...]
Stroll Sr. weet nog geen eens de feiten van zijn team![]()
Wat @BlackMonkey zegt. Het komt er effectief op neer dat Racing Point de inboedel van Force India heeft gekocht, maar niet de F1 licentie. Officieel is RP daardoor een nieuw team, dat onder een nieuwe licentie mee doet. Daardoor dat toen in 2018 er 11 teams in het WCC stonden. Force India met 0 punten en Racing Point met de punten die ze zelf verzameld hadden.Destruction schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:22:
[...]
Hoe is RP geen opvolging van o.a FI en Jordan? Het is namelijk letterlijk hetzelfde team, en er zullen ongetwijfeld nog mensen werken die destijds door Eddie Jordan zijn aangenomen.
Alle teams, FIA, etc zijn toen ook hier akkoord mee moeten gaan. Terwijl als Racing Point simpelweg alles, incl. licentie, had overgenomen dat niet het geval was.
Kwam het er niet op neer dat Mallya moeilijk deed bij het overdagen van e.e.a? Hij wilde toch een 20M in z'n broekzak mee krijgen ofzo?RobertMe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:29:
[...]
Alle teams, FIA, etc zijn toen ook hier akkoord mee moeten gaan. Terwijl als Racing Point simpelweg alles, incl. licentie, had overgenomen dat niet het geval was.
Maar ok, fair enough. Dan doen ze mee onder een nieuwe licentie, maar als je kijkt naar personeel, fabriek etc. is het wel gewoon hetzelfde team en zegt Stroll sr. niets verkeerd.
En dat laatste schrijf ik terwijl ik er fel op tegen ben hoe Stroll jr in de F1 is gekomen. Geld zou daarin 0,0 een rol moeten spelen.
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 09-08-2020 20:44 ]
Exacte details ken ik niet, maar ja, VJ Mallya deed moeilijk over het een en ander. Of die zelf nog wat geld mee wou krijgen durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar laat me wel een belletje rinkelen.Destruction schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:44:
[...]
Kwam het er niet op neer dat Mallya moeilijk deed bij het overdagen van e.e.a? Hij wilde toch een 20M in z'n broekzak mee krijgen ofzo?
Ik denk dat Lawrence Stroll / Racing Point voor de F1 zeker niet slecht is. Zonder hem was Williams er wellicht niet meer geweer of nog slechter. En was het ook maar de vraag wat er met Force India was gebeurd. Curator had wel aangegeven dat er een aantal opties waren. Maar blijkbaar was Racing Point wel de meest serieuze / beste. Anders had er waarschijnlijk dus weer een of andere gare cowboy gezeten zoals een VJ Mallya. Geld teveel en ondoordacht in een bodemloze put gooien.Maar ok, fair enough. Dan doen ze mee onder een nieuwe licentie, maar als je kijkt naar personeel, fabriek etc. is het wel gewoon hetzelfde team en zegt Stroll sr. niets verkeerd.
En dat laatste schrijf ik terwijl ik er fel op tegen ben hoe Stroll jr in de F1 is gekomen. Geld zou daarin 0,0 een rol moeten spelen.
Dat we Lance vervolgens erbij krijgen, mwah. In het begin was die gewoon echt slecht. Maar die Williams hielp natuurlijk ook niet mee. Nu? Leuk voor in het midfield, maar dan wel min of meer de onderkant, met soms een uitschieter. Ik ben alleen bang dat pa zijn carrière veel te lang in leven gaat houden.
Volgens mij vooral omdat er Indiaanse banken (waarbij Mallya dus schuld had staan) moeilijk deden met hun onderpand vrijgeven.Destruction schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:44:
[...]
Kwam het er niet op neer dat Mallya moeilijk deed bij het overdagen van e.e.a? Hij wilde toch een 20M in z'n broekzak mee krijgen ofzo?
En Racing Point/Stroll wel snel moest acteren voordat Force India officieel failliet verklaard werd.
Dus daarom had Stroll alleen de assets gekocht, en hoopte hij dat de FIA (en de teams) aardig zouden zijn om toch Force India Racing Point op de grid te krijgen.
Nederland heeft code oranje uitgevaardigd voor oa Barcelona. Zal al of straks ook door andere landen gedaan worden.
Benieuwd of het nog invloed gaat hebben op de race. Een farce als in Australie kunnen ze zich ook niet veroorloven dus eigenlijk binnen 2 dagen beslissen.
Benieuwd of het nog invloed gaat hebben op de race. Een farce als in Australie kunnen ze zich ook niet veroorloven dus eigenlijk binnen 2 dagen beslissen.
Geld speelt altijd een rol bij F1. De meeste coureurs, ook de zeer getalenteerde, hebben hun entree in deze sport te danken aan iemand met diepe zakken. Anders kom je er gewoon niet in. Misschien in 1959 nog, maar zelfs dat betwijfel ik. Heeft Nikki Lauda zich ook niet gewoon ingekocht in het team? Ik kan mij een verhaal herinneren dat Eddie Jordan voor de entree van Schumacher ook een pak geld kreeg. Dat nam hij graag aan en was toen nog van plan om 'm daarna gewoon weer te laten gaan. Alleen bleek de jongeman bijzonder snel.Destruction schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:44:
[...]
Ik begrijp je sentiment, maar het moet niet de focus op geld hebben, maar op talent. Hoewel dat een overschatte term is, is het gewoon fact of life dat heel veel teams de luxe van de keuze niet altijd (meer) hebben. Check Williams. Als ze Latifi niet hadden gekozen, hadden ze denk ik niet meer bestaan als onafhankelijk F1 team. Was dat dan een gewenste uitkomst? Dan kunnen ze beter even de tanden op elkaar houden, en hopen dat ze nu écht de weg naar boven weer gevonden hebben. Niet iedereen heeft het geluk van een Max Verstappen of Lewis Hamilton dat je gescout wordt en meteen een goede deal krijgt aangeboden. In het geval van Lewis Hamilton was dat wel heel vroeg, maar het ging toen nog puur om zijn talent, niet om hoeveel centjes hij had. En of de Verstappens ooit geld hebben moeten neerleggen voor de kans bij Torro Rosso weet ik niet. Iemand riep ooit zoiets, maar dat was iemand die inmiddels aan de kant is gezet door Red Bull, dus ik weet niet of dat klopt. Maar de opleiding van Max heeft zeer zeker een hoop centen gekost. Nou is Jos niet heel arm, dus die heeft flink wat kunnen investeren.
Misschien is Lance Stroll niet de nieuwe Alberto Ascari, maar hij is wel beter als Latifi.
hee quess what!
spoiler:

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
- Crazy D
- Registratie: Augustus 2000
- Laatst online: 28-01 15:04
I think we should take a look.
Tjah circuit van Barcelona ligt best een stukje rijden vanaf Barcelona. Alsof je het voetbal stadion van Utrecht als 'stadion van Amsterdam' noemt...Player1S schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:11:
Nederland heeft code oranje uitgevaardigd voor oa Barcelona. Zal al of straks ook door andere landen gedaan worden.
Exact expert nodig?
Dat laatste zetje om je in de F1 in te kopen is niet de grootste drempel. Wie zich in de F2 of F3 goed laat zien kan wel sponsors achter zich krijgen.mphilipp schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:53:
[...]
Geld speelt altijd een rol bij F1. De meeste coureurs, ook de zeer getalenteerde, hebben hun entree in deze sport te danken aan iemand met diepe zakken. Anders kom je er gewoon niet in. Misschien in 1959 nog, maar zelfs dat betwijfel ik. Heeft Nikki Lauda zich ook niet gewoon ingekocht in het team? Ik kan mij een verhaal herinneren dat Eddie Jordan voor de entree van Schumacher ook een pak geld kreeg. Dat nam hij graag aan en was toen nog van plan om 'm daarna gewoon weer te laten gaan. Alleen bleek de jongeman bijzonder snel.
Ik begrijp je sentiment, maar het moet niet de focus op geld hebben, maar op talent. Hoewel dat een overschatte term is, is het gewoon fact of life dat heel veel teams de luxe van de keuze niet altijd (meer) hebben. Check Williams. Als ze Latifi niet hadden gekozen, hadden ze denk ik niet meer bestaan als onafhankelijk F1 team. Was dat dan een gewenste uitkomst? Dan kunnen ze beter even de tanden op elkaar houden, en hopen dat ze nu écht de weg naar boven weer gevonden hebben. Niet iedereen heeft het geluk van een Max Verstappen of Lewis Hamilton dat je gescout wordt en meteen een goede deal krijgt aangeboden. In het geval van Lewis Hamilton was dat wel heel vroeg, maar het ging toen nog puur om zijn talent, niet om hoeveel centjes hij had. En of de Verstappens ooit geld hebben moeten neerleggen voor de kans bij Torro Rosso weet ik niet. Iemand riep ooit zoiets, maar dat was iemand die inmiddels aan de kant is gezet door Red Bull, dus ik weet niet of dat klopt. Maar de opleiding van Max heeft zeer zeker een hoop centen gekost. Nou is Jos niet heel arm, dus die heeft flink wat kunnen investeren.
Misschien is Lance Stroll niet de nieuwe Alberto Ascari, maar hij is wel beter als Latifi.
Dat het een elite sport is komt vooral door de eerste stappen. Karten is al erg duur en dan doe je het nog puur op kosten van papa.
alles kan off-topic
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Lijkt me niet heel moeilijk om het gescheiden te houden.Player1S schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:11:
Vrachtwagens hoeven niet in de buurt te komen, en de vliegtuigen kunnen desnoods kiezen uit een stuk of zes vliegvelden daar in de buurt.
Voor Mercedes en Red Bull is de hele F1 alleen maar een "goedkoop" marketingkanaal; niks meer en niks minder. Waarom is dat wel wenselijk en iemand die een team overneemt als auto/sport liefhebber, niet?
Het gaat mij niet om Stroll sr, zoals ik al schrijf. Maar wel om types als Stroll jr en bijvoorbeeld Latifi. Zij zitten toch vooral in die F1 auto vanwege het geld dat ze konden meebrengen. Bij Stroll is het zelfs zo dat hij van Williams naar Force India/Racing Point kon omdat papa dat team kocht. Talent misschien 10%, geld de rest. Hoe is dat niet slecht voor de sport? Kan iemand me dat dan eens uitleggen?StealthyPeanut schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:03:
Voor Mercedes en Red Bull is de hele F1 alleen maar een "goedkoop" marketingkanaal; niks meer en niks minder. Waarom is dat wel wenselijk en iemand die een team overneemt als auto/sport liefhebber, niet?
Omdat er dan teams blijven bestaanDestruction schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Het gaat mij niet om Stroll sr, zoals ik al schrijf. Maar wel om types als Stroll jr en bijvoorbeeld Latifi. Zij zitten toch vooral in die F1 auto vanwege het geld dat ze konden meebrengen. Bij Stroll is het zelfs zo dat hij van Williams naar Force India/Racing Point kon omdat papa dat team kocht. Talent misschien 10%, geld de rest. Hoe is dat niet slecht voor de sport? Kan iemand me dat dan eens uitleggen?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hoe trek je nieuwe sponsoren aan als de auto alleen maar in beeld komt bij een replay van je coureur die naast de baan rijdt of gelapped wordt door de leader? Leuk dat Stroll & Latifi een flinke bak geld mee brengen, maar ik denk niet dat dat de coureurs zijn die ervoor zorgen dat een sponsor op de Williams wil staan. Daarvoor zal het team toch echt moeten presteren of op een andere manier interessant moeten zijn qua marketing.Jasphur schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:28:
nieuwe sponsoren aan te laten haken
True true, maar van Williams zijn er onlangs best wel wat berichten voorbij gekomen dat ze nieuwe sponsoren hebben gevonden.RobertMe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:31:
[...]
Hoe trek je nieuwe sponsoren aan als de auto alleen maar in beeld komt bij een replay van je coureur die naast de baan rijdt of gelapped wordt door de leader? Leuk dat Stroll & Latifi een flinke bak geld mee brengen, maar ik denk niet dat dat de coureurs zijn die ervoor zorgen dat een sponsor op de Williams wil staan. Daarvoor zal het team toch echt moeten presteren of op een andere manier interessant moeten zijn qua marketing.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ontzettend veel rijders zijn begonnen als pay drivers. Soms goed, vaak slecht; denk aan M Schumacher, Lauda, Perez, Alonso. Ze moeten ergens beginnen en brengen sponsoren of eigen middelen mee.Destruction schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Het gaat mij niet om Stroll sr, zoals ik al schrijf. Maar wel om types als Stroll jr en bijvoorbeeld Latifi. Zij zitten toch vooral in die F1 auto vanwege het geld dat ze konden meebrengen. Bij Stroll is het zelfs zo dat hij van Williams naar Force India/Racing Point kon omdat papa dat team kocht. Talent misschien 10%, geld de rest. Hoe is dat niet slecht voor de sport? Kan iemand me dat dan eens uitleggen?
Natuurlijk zitten er floppers tussen, maar vergis je niet; zonder paydrivers had Williams überhaupt niet bestaan. In de jaren 70 reden er soms wel 5 verschillende rijders per seizoen. Ze reden dan een paar races en Frank en Patrick deden dit om financieel maar rond te kunnen komen. Dus financiële problemen zijn van alle tijden.
F1 is gewoon een ontzettend dure sport. Als een paydriver dan de middelen heeft om een team te helpen en ook nog een beetje kan sturen (zoals Perez en in zekere zin ook Stroll jr en zelfs Maldonado), dan is dat natuurlijk de beste optie. Maar als iemand gewoon zijn licentie heeft gehaald en zijn vereiste punten heeft, dan zeggen er maar weinig teams als Haas of Williams "nee' tegen 15 miljoen aan extra sponsorgelden + geen salariskosten aan een coureur.
Ter verduidelijking van mijn vorige post. Zoals ik gisteren al schreef ben ook ik niet tegen Stroll senior. Maar de manier waarop Williams nu in leven wordt gehouden, eerst door Stroll, en nu door Latifi, lijkt mij ook niet goed. Latifi is gewoon grotendeels eigenaar / Williams heeft zo ongeveer de hele fabriek als onderpand gegeven bij leningen. Dat is gewoon ook niet goed, niet voor Williams en niet voor de sport. Want dat betekend ook dat willekeurige cowboys kunnen / zullen opduiken (hallo Rich Energy). En een Stroll senior zie ik nog wel in staat om Stroll junior er uit te gooien als dat "nodig" is. Want dat Racing Point (het consortium) nu ook grotendeels eigenaar is van Aston Martin toont ook wel aan dat die man het niet alleen doet voor z'n zoon maar echt voor de auto(sport) liefde. Maar of dat ook geldt voor een Latifi, en dadelijk een Mazepin? En willen we dadelijk nu echt een WCC hebben waarin 2, 3 teams zo ongeveer volledig draaien op een miljardair die z'n zoon in de sport wil zien?
Wat mij betreft zit er dan ook een verschil tussen: rijke pappa die miljoenen stopt in de hobby van z'n zoon wat een subpar coureur oplevert. Of een subpar coureur die een paar jaar mee doet omdat die wat sponsoren aan zich weet te binden. Zie bv ook een Ericson. Heeft aantal jaar F1 gereden doordat die flink wat geld mee nam, maar wouden we die nu echt nu nog in de sport hebben in het geval dat pappa het betaalde? Terwijl een Perez ook aantoont dat je met persoonlijke sponsoren (die ja, 20 miljoen per jaar erin stoppen) gewoon jaren in de sport kunt verblijven zolang je prestaties maar okay zijn.
Wat mij betreft zitten er dan ook verschillen tussen:
1. Paydrivers, zoals uhm, de meeste, maar bv dan Perez die echt veel mee neemt maar ook okay presteert en daardoor lang(er) in de sport verblijft. Of een Ericson die ook gewoon zijn stoeltje verliest ondanks sponsoren (even geen idee of Ericson geen stoeltje meer had / kreeg of de sponsor eruit stapte, maar het toont wel aan dat je moet presteren)
2. Een Lawrence Stroll die het volgens mij voor 75% voor de liefde voor de sport doet, en 25% voor Lance. En ja, daarmee dan intussen twee teams heeft gered. Waaronder dus flink wat geld steken in Williams voor bv een nieuwe simulator (waar ja, Lance flink veel in gereden heeft om beter te worden, maar Williams uiteraard ook van profiteert). Om nog maar niet te beginnen over het kopen van Force India om dat team weer op orde te krijgen met flinke toekomstplannen, waaronder dus het kopen van Aston Martin met als doel om onder die naam WCC te worden.
3. Een Latifi waarbij pappa gewoon miljoenen over de balk gooit maar verder volledig "off the grid" is. Als in: ik zou pappa Latifi niet kennen, of weten wat die voor Williams gedaan heeft buiten een flinke lening afsluiten. Maar ik heb niet het idee dat hij het doet om Williams echt beter te maken of "voor de sport", gevoelsmatig doet pappa Latifi het volledig om Nicholas dat zitje te geven.
Wat mij betreft zit er dan ook een verschil tussen: rijke pappa die miljoenen stopt in de hobby van z'n zoon wat een subpar coureur oplevert. Of een subpar coureur die een paar jaar mee doet omdat die wat sponsoren aan zich weet te binden. Zie bv ook een Ericson. Heeft aantal jaar F1 gereden doordat die flink wat geld mee nam, maar wouden we die nu echt nu nog in de sport hebben in het geval dat pappa het betaalde? Terwijl een Perez ook aantoont dat je met persoonlijke sponsoren (die ja, 20 miljoen per jaar erin stoppen) gewoon jaren in de sport kunt verblijven zolang je prestaties maar okay zijn.
1. Paydrivers, zoals uhm, de meeste, maar bv dan Perez die echt veel mee neemt maar ook okay presteert en daardoor lang(er) in de sport verblijft. Of een Ericson die ook gewoon zijn stoeltje verliest ondanks sponsoren (even geen idee of Ericson geen stoeltje meer had / kreeg of de sponsor eruit stapte, maar het toont wel aan dat je moet presteren)
2. Een Lawrence Stroll die het volgens mij voor 75% voor de liefde voor de sport doet, en 25% voor Lance. En ja, daarmee dan intussen twee teams heeft gered. Waaronder dus flink wat geld steken in Williams voor bv een nieuwe simulator (waar ja, Lance flink veel in gereden heeft om beter te worden, maar Williams uiteraard ook van profiteert). Om nog maar niet te beginnen over het kopen van Force India om dat team weer op orde te krijgen met flinke toekomstplannen, waaronder dus het kopen van Aston Martin met als doel om onder die naam WCC te worden.
3. Een Latifi waarbij pappa gewoon miljoenen over de balk gooit maar verder volledig "off the grid" is. Als in: ik zou pappa Latifi niet kennen, of weten wat die voor Williams gedaan heeft buiten een flinke lening afsluiten. Maar ik heb niet het idee dat hij het doet om Williams echt beter te maken of "voor de sport", gevoelsmatig doet pappa Latifi het volledig om Nicholas dat zitje te geven.
Dat is niet altijd zeker. Je moet in een vroeg stadium al ondersteuning hebben. Kijk naar Hamilton, die al heel jong de extra support kreeg. Naast dat je een beetje moet kunnen sturen, moet je ook de kans krijgen om veel te oefenen, het juiste spul hebben, noem maar op. Ondertussen moet je ook nog eens naar school. Allemaal erg moeilijk te combineren. Juist in die beginfase is geld erg belangrijk. Onderschat wat dat betreft de kosten van dat karten niet.Ankona schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:21:
[...]
Wie zich in de F2 of F3 goed laat zien kan wel sponsors achter zich krijgen.
Maar als je opvalt, is het iets makkelijker, maar niets is zeker. Dat is het moeilijke aan deze sport: je moet ook de zakelijke kant heel goed op orde hebben. Maar dat heel veel afhangt van hoeveel centjes je achter je hebt, is wel zeker. Daarom vond ik het eigenlijk heel erg goed dat Max bij Red Bull niet persé geld mee hoefde te nemen. Hij had wel een paar eigen sponsors, en daar moet ie dan ook een deel van afdragen aan Red Bull, maar hij hoefde niet persé te betalen voor zijn stoeltje, én kreeg begeleiding en een trainingsprogramma. Dát is natuurlijk het grote verschil met gewoon voor een team gaan rijden en kijken waar het schip strandt. Red Bull heeft best wel wat geïnvesteerd in Max. Volgens mij hebben ze dat inmiddels wel weer terug verdiend.
Wat ik in dit verhaal vooral kwalijk vindt, is dat bij sommige teams (mede door de crisis) een aantal leningen zijn afgesloten ipv extra sponsoring. Dus als lener krijgen ze niet alleen hun logo op de auto, effectief kost het ze dus helemaal niks. Ik snap dat de nood hoog is, maar dit haalt je niet uit de problemen maar werkt je nog dieper in de schulden. Uitstel van executie.RobertMe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:49:
Ter verduidelijking van mijn vorige post. Zoals ik gisteren al schreef ben ook ik niet tegen Stroll senior. Maar de manier waarop Williams nu in leven wordt gehouden, eerst door Stroll, en nu door Latifi, lijkt mij ook niet goed. Latifi is gewoon grotendeels eigenaar / Williams heeft zo ongeveer de hele fabriek als onderpand gegeven bij leningen. Dat is gewoon ook niet goed, niet voor Williams en niet voor de sport. Want dat betekend ook dat willekeurige cowboys kunnen / zullen opduiken (hallo Rich Energy). En een Stroll senior zie ik nog wel in staat om Stroll junior er uit te gooien als dat "nodig" is. Want dat Racing Point (het consortium) nu ook grotendeels eigenaar is van Aston Martin toont ook wel aan dat die man het niet alleen doet voor z'n zoon maar echt voor de auto(sport) liefde. Maar of dat ook geldt voor een Latifi, en dadelijk een Mazepin? En willen we dadelijk nu echt een WCC hebben waarin 2, 3 teams zo ongeveer volledig draaien op een mailjardair die z'n zoon in de sport wil zien?
3. Een Latifi waarbij pappa gewoon miljoenen over de balk gooit maar verder volledig "off the grid" is. Als in: ik zou pappa Latifi niet kennen, of weten wat die voor Williams gedaan heeft buiten een flinke lening afsluiten. Maar ik heb niet het idee dat hij het doet om Williams echt beter te maken of "voor de sport", gevoelsmatig door pappa Latifi het volledig om Nicholas dat zitje te geven.
Was er niet ook een dingetje dat FOM niet betaalde omdat er niet geraced werd? Ja, die lening helpt je dan wel dieper in de schulden, maar als de inkomsten van FOM wel weer binnen komen kun je ze hopelijk ook weer af betalen. In die zin kan de schade dus nog wel mee vallen. Maar ja, de schade van de extra leningen zal er zeker zijn.Martinspire schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Wat ik in dit verhaal vooral kwalijk vindt, is dat bij sommige teams (mede door de crisis) een aantal leningen zijn afgesloten ipv extra sponsoring. Dus als lener krijgen ze niet alleen hun logo op de auto, effectief kost het ze dus helemaal niks. Ik snap dat de nood hoog is, maar dit haalt je niet uit de problemen maar werkt je nog dieper in de schulden. Uitstel van executie.
Edit:
Alhoewel... hadden verschillende teams niet voorschotten gekregen van FOM? Dus dan had Williams het geld wel (gedeeltelijk) gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 10-08-2020 11:03 ]
Ondertussen heeft Perez blijkbaar zaterdag weer een extra covid-19 test gehad tussendoor die ook nog positief was.
Het zal even afwachten worden of hij nog een keer negatief test voordat ze in Spanje los gaan.
https://www.motorsport.co...ll-race-in-spain/4853703/
Het zal even afwachten worden of hij nog een keer negatief test voordat ze in Spanje los gaan.
Asked if Hulkenberg would be on standby once again in Spain, Szafnauer said: "If [Perez] wasn't in the car, it would be Nico.
"I was 99% sure that Nico would be in the car for both Silverstones, and now 99% sure that Checo will be in the car for Spain."
[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 10-08-2020 11:06 ]
PSN
Buiten dat het nu allemaal draait om die positieve/negatieve test van Perez; Hoe is zijn gezondheid eronder?
Kan me zomaar voorstellen dat zijn lichaam een flinke tik heeft gehad door het virus (ook al heeft hij er in eerste instantie weinig last van) en hij niet zonder problemen die 5 sessies kan rijden dit weekend. Misschien dat de Hulk dan nog een vrije training meepakt?
Kan me zomaar voorstellen dat zijn lichaam een flinke tik heeft gehad door het virus (ook al heeft hij er in eerste instantie weinig last van) en hij niet zonder problemen die 5 sessies kan rijden dit weekend. Misschien dat de Hulk dan nog een vrije training meepakt?
Ik neem aan dat Perez sowieso een negatief resultaat nodig heeft, voor hij de UK mag verlaten? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat men Perez met een positieve Covid-19 test op zak in een vliegtuig laat stappen, en dan rest inderdaad nog de vraag wat de langere termijn gevolgen zijn. Perez is natuurlijk top fit, maar ook bij top fitte mensen kan Covid nogal wat schade aanrichten heb ik gelezen.YakuzA schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:05:
Ondertussen heeft Perez blijkbaar zaterdag weer een extra covid-19 test gehad tussendoor die ook nog positief was.
Ik deel een hoop van bovenstaande vragen.
Betekend een negatieve test dat alles direct weer koek en ei is en dat hij weer mag reizen en racen?
Wordt een negatieve test niet nog opgevolgd door een periode in quarantaine, just to be sure?
En idd, wat zijn de lichamelijke gevolgen voor hem? Nu verschilt dat per persoon, sommigen merken er niets van maar het hoeft niet zo te zijn dat hij als topsporter per definitie geen/lichte klachten heeft lijkt mij.
Ik snap niet waarom RP er 99% zeker van is dat Perez komend weekend al weer in de auto zit, ik kan mij dat eigenlijk niet zo goed voorstellen als hij zelfs dit weekend nog een positieve test heeft gehad en zijn quarantaine teller opnieuw begint met aftellen.
Betekend een negatieve test dat alles direct weer koek en ei is en dat hij weer mag reizen en racen?
Wordt een negatieve test niet nog opgevolgd door een periode in quarantaine, just to be sure?
En idd, wat zijn de lichamelijke gevolgen voor hem? Nu verschilt dat per persoon, sommigen merken er niets van maar het hoeft niet zo te zijn dat hij als topsporter per definitie geen/lichte klachten heeft lijkt mij.
Ik snap niet waarom RP er 99% zeker van is dat Perez komend weekend al weer in de auto zit, ik kan mij dat eigenlijk niet zo goed voorstellen als hij zelfs dit weekend nog een positieve test heeft gehad en zijn quarantaine teller opnieuw begint met aftellen.
Die blijvende schade is wel bij mensen die in het ziekenhuis zijn beland. Er zijn genoeg covid patiënten die echt helemaal niets merken zowel tijdens als na de infectie.Destruction schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:32:
[...]
dan rest inderdaad nog de vraag wat de langere termijn gevolgen zijn. Perez is natuurlijk top fit, maar ook bij top fitte mensen kan Covid nogal wat schade aanrichten heb ik gelezen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Precies. Als hij asymptomatisch is, is een negatieve test voldoende om hem weer te laten gaan. Of dat zo snel gaat, weet ik niet. Het lijkt op whishful thinking, positieve mindset houden zodat ie niet helemaal gedeprimeerd raakt...SnowDude schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:17:
[...]
Er zijn genoeg covid patiënten die echt helemaal niets merken zowel tijdens als na de infectie.
en door!
Perez gaf zelf aan 0,0 symptomen te hebben en nergens last van te hebben. Als de test negatief is, waarom dan nog een quarantaine? Quarantaine is voor mensen die niet elke paar dagen getest worden. Een kostenbesparingsmiddel.
Omdat dat de regels nu eenmaal zijn.Waah schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:41:
Perez gaf zelf aan 0,0 symptomen te hebben en nergens last van te hebben. Als de test negatief is, waarom dan nog een quarantaine? Quarantaine is voor mensen die niet elke paar dagen getest worden. Een kostenbesparingsmiddel.
Precies, waarschijnlijk iets wat niet in wetgeving is vastgelegd omdat het een uitzonderingssituatie is die in 99,9% van de gevallen ongewenst is. Anders zou namelijk iedereen zich elke dag laten testen en dat kan het systeem niet aan. Daarom de X dagen quarantaine waarna het waarschijnlijk weg is en je opnieuw getest kan worden. In dit geval houdt het waarschijnlijk in dat hij niet mag reizen (UK uit en/of Spanje in), in ieder geval zolang zijn laatste uitslag positief is dus. Het zal van de verwoording afhangen of een of meerdere negatieve testen voldoende zijn en anders van de interpretatie van alle ambtenaren die hem de reistoestemming zouden kunnen ontzeggen. Ik ga er dus wel vanuit dat hij met twee negatieve testen weer aan de bak mag.Waah schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:41:
Ik vermoed omdat dan iedereen met een positieve test elke dag in de rij staat om een negatieve te scoren en dan weer naar z'n werk te gaan. Los van de enorme druk op de teststraat en analisten zorgt dit ook voor mensen die binnen moeten blijven dat ze de straat op gaan om zich te laten testen. Kan me niet voorstellen dat de Engelse regering dit precedent wil laten zien door Perez na 1 keer negatief op het vliegtuig te zetten
edit; wat @DataGhost zegt
[ Voor 41% gewijzigd door Holk op 10-08-2020 13:57 ]
Topsporters staan al op de exemption lists voor quarantaine en inreizen etc, dus het zou niet een 'precedent' worden voor iets denk ik.Holk schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:56:
[...]
Ik vermoed omdat dan iedereen met een positieve test elke dag in de rij staat om een negatieve te scoren en dan weer naar z'n werk te gaan. Los van de enorme druk op de teststraat en analisten zorgt dit ook voor mensen die binnen moeten blijven dat ze de straat op gaan om zich te laten testen. Kan me niet voorstellen dat de Engelse regering dit precedent wil laten zien door Perez na 1 keer negatief op het vliegtuig te zetten
edit; wat @DataGhost zegt
Verder heb ik ook geen duidelijk beeld van hoe de UK quarantaine regels zijn.
PSN
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Volgens mij is Verstappen één van de, zo niet dé voordeligste rijder die ze ooit hebben binnengehaald en waaraan zo ook nog eens flink meer verdienen dan andere rijders vanuit het verleden?mphilipp schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:50:
[...]
Dat is niet altijd zeker. Je moet in een vroeg stadium al ondersteuning hebben. Kijk naar Hamilton, die al heel jong de extra support kreeg. Naast dat je een beetje moet kunnen sturen, moet je ook de kans krijgen om veel te oefenen, het juiste spul hebben, noem maar op. Ondertussen moet je ook nog eens naar school. Allemaal erg moeilijk te combineren. Juist in die beginfase is geld erg belangrijk. Onderschat wat dat betreft de kosten van dat karten niet.
Maar als je opvalt, is het iets makkelijker, maar niets is zeker. Dat is het moeilijke aan deze sport: je moet ook de zakelijke kant heel goed op orde hebben. Maar dat heel veel afhangt van hoeveel centjes je achter je hebt, is wel zeker. Daarom vond ik het eigenlijk heel erg goed dat Max bij Red Bull niet persé geld mee hoefde te nemen. Hij had wel een paar eigen sponsors, en daar moet ie dan ook een deel van afdragen aan Red Bull, maar hij hoefde niet persé te betalen voor zijn stoeltje, én kreeg begeleiding en een trainingsprogramma. Dát is natuurlijk het grote verschil met gewoon voor een team gaan rijden en kijken waar het schip strandt. Red Bull heeft best wel wat geïnvesteerd in Max. Volgens mij hebben ze dat inmiddels wel weer terug verdiend.
Hij is pas in de Red Bull outfit gaan rijden in de 2e helft van 2014, toen bekend werd dat ie in 2015 voor Toro Rosso zou gaan rijden. Vanaf dat moment is half Nederland aan de Red Bull gegaan (schatting op basis van de lege blikjes die her en der in het straatbeeld tevoorschijn kwamen
Testing, one, two ...
Die uitzondering voor topsporters zal vast geen regels bevatten m.b.t. een positieve test?YakuzA schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:02:
[...]
Topsporters staan al op de exemption lists voor quarantaine en inreizen etc, dus het zou niet een 'precedent' worden voor iets denk ik.
Die uitzondering is volgens mij voornamelijk voor de "als je het land in komt moet je X dagen in quarantaine", wat dus niet voor topsporters geldt. Dat is iets heel anders dan "als je positief getest bent dan...". Ik kan me niet indenken dat na een positieve test er andere regels gaan gelden voor topsporters dan voor "de normale mensen".
Geen idee. Kan de exacte Engelse regels ook niet zo snel vinden.RobertMe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:13:
[...]
Die uitzondering voor topsporters zal vast geen regels bevatten m.b.t. een positieve test?
Die uitzondering is volgens mij voornamelijk voor de "als je het land in komt moet je X dagen in quarantaine", wat dus niet voor topsporters geldt. Dat is iets heel anders dan "als je positief getest bent dan...". Ik kan me niet indenken dat na een positieve test er andere regels gaan gelden voor topsporters dan voor "de normale mensen".
PSN

PSN
Die Bottas
ja die moet je uitnodigen op een feestje
Ik zou het doen!
Dan kan je als je een Fin zoekt, inderdaad beter Kimi nemen.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dat is toch verschrikkelijk, als dat je antwoord is op de vraag: Describe F1 to a 5 year old.
Die van mij van 4 roep ik gewoon, RACEN,RACEN,RACEN en als ik dan lekkers op tafel zet; roept ie ook RACEN,RACEN,RACEN!
Die van mij van 4 roep ik gewoon, RACEN,RACEN,RACEN en als ik dan lekkers op tafel zet; roept ie ook RACEN,RACEN,RACEN!
Hoe bevalt het jullie eigenlijk, zo'n 2 races op 1 circuit kort na elkaar? Ik vindt het niet verkeerd eigenlijk.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport
/f/image/ytSFnRXlH0kWFn7z8H26EbEB.png?f=fotoalbum_large)