[F1] Seizoen 2020 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 166 Laatste
Acties:
  • 1.185.712 views

Onderwerpen

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-01 16:03
Geen matches
Bart-Willem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:08:
Dat wordt dus interessant:
- Albon moet dit weekend presteren om zijn stoeltje te behouden
- Ferrari moet dit weekend presteren wil Binotto zijn stoeltje aan de muur behouden.

Je weet nu al dat 1 en 1 3 gaat zijn. :+
:+ Binotto die voor RBR gaat rijden en Albon die bij Ferrari aan de muur gaat zitten? :+

Maar serieus. In beide gevallen helpt wisselen niet.

Bij RBR hebben ze tich man rondrijden die geen van alle zich kunnen meten met verstappen. Dus bij een wisseling zal dat een externe moeten worden. En ik denk dat Vettel niet het antwoord gaat zijn, geen idee wie wel.

Bij Ferrari is het de hele cultuur binnen het team. En daar gaat geen mannetje aan de pitmuur verandering in aanbrengen. Dan moeten er meer personen gewisseld worden die een andere manier van werken uitdragen binnen het team. Alleen Binotto vervangen is symboolpolitiek.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
Geen matches
SunriseBGN schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:22:
[...]

+ Perez die volgend jaar mogelijk door Vettel wordt vervangen, ondanks een doorlopend contract
En dan Perez naar RBR :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:16
Geen matches
Bij Ferrari handelen ze net zo als in het voetbal. Als het team niet presteert dan heeft de trainer het gedaan en wordt hij ontslagen, zo ook bij Ferrari.

Binnoto heeft een gigantische staat van dienst bij Ferrari, met name bij de motorenafdeling en daarmee ben je niet per definitie een goede teambaas. Hij weet echter wel hoe het werkt bij Ferrari. Daarnaast was het in de internationale pers allemaal hosanna toen Binnoto teambaas werd en nu kan men niet wachten om hem er net zo hard weer uit te flikkeren.

Er zit iets structureels fout bij de Ferrarri's dit seizoen en dat lossen ze echt niet zomaar op met een andere teambaas.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-01 18:09

mark-k

AKA markkNL

Geen matches
Edgenumber schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 06:19:
[...]

:+ Binotto die voor RBR gaat rijden en Albon die bij Ferrari aan de muur gaat zitten? :+

Bij RBR hebben ze tich man rondrijden die geen van alle zich kunnen meten met verstappen. Dus bij een wisseling zal dat een externe moeten worden. En ik denk dat Vettel niet het antwoord gaat zijn, geen idee wie wel.

Bij Ferrari is het de hele cultuur binnen het team. En daar gaat geen mannetje aan de pitmuur verandering in aanbrengen. Dan moeten er meer personen gewisseld worden die een andere manier van werken uitdragen binnen het team. Alleen Binotto vervangen is symboolpolitiek.
90 procent van alle beslissingen zijn symboolpolitiek tegenwoordig. Personen eruit gooien, n keertje knielen voor de wedstrijd, excuses maken en loze beloftes, aan het eind van de dag is er geen klap veranderd.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01 18:05

Martinspire

Awesomeness

Geen matches
Mja en het is niet alsof het met Aston Martin zo geweldig gaat, die hebben ook financiële problemen (en dat wordt de komende tijd alleen maar erger als de markt verder valt

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Geen matches
Edgenumber schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 06:19:
[...]

En wat maakt Binotto ontslaan dan anders dan:
  • Todt eruit werken in 2007
  • Domenicali op non-actief zetten in 2014
  • Arrivabene de schuld geven van geen Vettel WDC in 2018
:+

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Geen matches
Maar waarom zou Racing Point Perez aan de kant zetten voor Vettel? Verwachten ze echt dat die daar beter presteert?

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-01 14:56
Geen matches
Martinspire schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:47:
Mja en het is niet alsof het met Aston Martin zo geweldig gaat, die hebben ook financiële problemen (en dat wordt de komende tijd alleen maar erger als de markt verder valt
Ach, met Lawrence Stroll erbij met een vermogen van 2,6 miljard, lopen ze weinig gevaar denk ik :> .

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025

Tylocke

[Team Carrack]

Geen matches
Martinspire schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:00:
Maar waarom zou Racing Point Perez aan de kant zetten voor Vettel? Verwachten ze echt dat die daar beter presteert?
Wat ik zou kunnen verzinnen is dit: Aston Martin wil graag een grote naam verbinden aan zijn F1 team. Stroll Jr gaat er niet uit dus dan moet Perez weg voor een grotere naam. Alleen Vettel is over dus wordt hij ingehuurd.

Wat betreft raceform verwacht ik op dit moment niet veel verschillen al zou Vettel wel weer kunnen opleven in een ander team met andere/betere dynamiek.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Geen matches
StealthyPeanut schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:02:
[...]

Ach, met Lawrence Stroll erbij met een vermogen van 2,6 miljard, lopen ze weinig gevaar denk ik :> .
Toch heb ik het idee dat die ook niet zo heel snel met geld smijt. Niet meer dan wat nodig is om zijn zoon bij dat team te houden, heb ik het idee

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-01 16:10
Geen matches
2.6 miljard lijkt veel maar als je ziet wat voor bedragen er door gaan om een Aston Martin of Mclaren draaiende te houden. 5 keer 500 miljoen uitgeven en Laurence is ver door zijn geld heen.
Dus echt ermee smijten op dit level kan zelfs hij niet

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-01 15:38

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Geen matches
B-Real schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:15:
Bij Ferrari handelen ze net zo als in het voetbal. Als het team niet presteert dan heeft de trainer het gedaan en wordt hij ontslagen, zo ook bij Ferrari.

Binnoto heeft een gigantische staat van dienst bij Ferrari, met name bij de motorenafdeling en daarmee ben je niet per definitie een goede teambaas. Hij weet echter wel hoe het werkt bij Ferrari. Daarnaast was het in de internationale pers allemaal hosanna toen Binnoto teambaas werd en nu kan men niet wachten om hem er net zo hard weer uit te flikkeren.

Er zit iets structureels fout bij de Ferrarri's dit seizoen en dat lossen ze echt niet zomaar op met een andere teambaas.
Dit zou toch komen omdat hun windtunnel verouderd is / de data niet overeenkomt met de werkelijkheid waardoor zij een achterstand hebben opgelopen?

+ dat de motor veranderd is en minder PK heeft.

1 + 1 = stront aan de knikker.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:16
Geen matches
Het heeft ongetwijfeld een of meerdere oorzaken. Binotto is daar als teambaas ook verantwoordelijk voor, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal zijn schuld is.
Fouten worden altijd en overal gemaakt, dat is niet erg het gaat er alleen om hoe je ze oplost.

Ik snap nooit zo goed waarom je iemand er dan direct uit moet schoppen, net alsof een opvolger het probleem wel á la minute op weet te lossen.

Ik zie meer in stabiliteit en keihard werken aan probleemoplossing dan in symboolpolitiek door iemand eruit te trappen zodat de Italiaanse pers weer tevreden is. Althans, ik zou hem zeker dit (gekke) seizoen vol laten maken en kijken hoeveel verbetering er nog gerealiseerd wordt. We zijn pas twee races onderweg!

[ Voor 11% gewijzigd door B-Real op 15-07-2020 10:16 ]

• LoeWn
  • Laatst online: 28-01 10:11
Geen matches
Martinspire schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:00:
Wat @Tylocke ook al zegt. Het gaat denk ik meer om de naam dan om de rijderskwaliteiten. Perez is nooit de absolute topper geweest, maar ook zeker niet slecht! Hij rijd nu dan ook gewoon goed bij AM.

Ik zou het dan ook heel erg jammer vinden dat net zoals Hulkenberg, Perez ook zo aan de zijlijn gezet wordt. Helemaal als je ziet dat er wel een Grosjean, Magnussen, Latifi en Giovinazzi rond rijden..

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Matched: nl
Is er eigenlijk al wat meer duidelijkheid over Mateschitz en Vettel?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geen matches
Krankenhausen schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 00:23:
[...]

Als je naar het plaatje kijkt dan zit er al 25 millioen in van de shareholders, wat neem ik aan Stroll en co zijn. Ik neem aan dat zij dat niet jaar op jaar uit eigen zak willen bijleggen. En dan nog eventueel verminderde sponsorinkomsten ivm Corona de komende jaren. 30 million (20 million minder inkomsten en 10 millioen extra salaris) is een grote hap uit zo'n budget.
Kennelijk legde Stroll nog meer bij voor Williams dus. :P
Maar het is goed mogelijk dat de FOM alle teams gewoon richting de $100 miljoen gaat uitkeren en dan heb je dat ook niet meer nodig. Immers kreeg RBR al $150 miljoen in 2019, Mercedes $180 miljoen en Ferrari $205 miljoen. Dat gaat niet meer gebeuren waardoor er heel wat budget vrijkomt voor de andere teams. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 19:29
Geen matches
SunriseBGN schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:22:
[...]

+ Perez die volgend jaar mogelijk door Vettel wordt vervangen, ondanks een doorlopend contract
Die mag met z'n Carlos Slim geld bij Guenther Steiner zo maar Grosjean gaan vervangen ? Tenminste als ik de berichten mag geloven.

Vettel brengt geen geld mee, dus pappa Stroll moet nog dieper in buidel tasten. Aston Martin op de auto is leuk, maar die zijn ook zwaar verliesgevend en liggen aan een cashflow infuus van de aandeelhouders.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Laatst online: 24-01 19:29
Geen matches
LoeWn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Wat @Tylocke ook al zegt. Het gaat denk ik meer om de naam dan om de rijderskwaliteiten. Perez is nooit de absolute topper geweest, maar ook zeker niet slecht! Hij rijd nu dan ook gewoon goed bij AM.

Ik zou het dan ook heel erg jammer vinden dat net zoals Hulkenberg, Perez ook zo aan de zijlijn gezet wordt. Helemaal als je ziet dat er wel een Grosjean, Magnussen, Latifi en Giovinazzi rond rijden..
Nee, Perez kan veel geld meenemen. Misschien Williams dan maar ? Laat RBR dan maar Russell pakken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
LoeWn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:21:
Nu wil ik niet zeggen dat die laatste twee de sterren van de hemel rijden, maar Giovinazzi begint nu net aan zijn derde seizoen en Latifi aan zijn eerste. Dat eerst dus maar eens Grosjean & Magnussen hun stoeltje afstaan. Want dat begrijp ik dus echt niet van Haas. Het is dat ze het eerste seizoen nog Gutiérrez hadden, want anders reden ze nu al 5 seizoenen met dezelfde rijders die niet presteren. En een Grosjean houden ze ook nog steeds aan "omdat die zo goed is voor ontwikkeling van de auto". Nou, hoe goed die auto is zien we elke week weer...

Overigens zou ik het Perez of Vettel ook niet aan willen doen om naar Haas te gaan. Maar misschien kunnen Stroll & Giovinazzi daarheen zodat er twee fatsoenlijkere stoeltjes vrij komen :+

• DeKaerften
  • Niet online
Geen matches
Misschien durft er gewoon niemand anders in te stappen in een auto, waarvan je niet 100% zeker weet dat de remmen het gaan doen, als je met 300km/u + op een haarspeldbocht afrijdt.

• Damian
  • Laatst online: 28-01 16:57

Damian

Insane Obtrusion

Matched: www, nl

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:48

Edd

-

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Jammer, had hem inmiddels liever bij Red Bull gezien. Met Albon gaan ze de strijd niet winnen.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Geen matches
Vettel naar Racing Point en Perez naar Haas is tot nu toe wel het meest geloofwaardige verhaal dat ik heb gelezen/gehoord.

"When you grow up your heart dies"

• Extigo
  • Laatst online: 19:27
Geen matches
sjaool schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:13:
Vettel naar Racing Point en Perez naar Haas is tot nu toe wel het meest geloofwaardige verhaal dat ik heb gelezen/gehoord.
En dan in plaats van Grosjean of Magnussen?

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:45
Geen matches
Magnussen is een prima coureur, en grosjean minstens zo goed (op zijn goede dagen). Als er iemand vervangen moet worden dan zou dat van die twee wat mij betreft grosjean zijn. Op dit nivo zo wisselvallig is gewoon niet goed genoeg. Perez schat ik hoger in dan grosjean dus wat dat betreft gaan ze er op vooruit.

Ik vraag me af hoelang gene haas nog blijft meedoen. Hij zal nu toch wel in de gaten hebben dat F1 andere koek is dan de kladden die ze in de VS rijden. Lees : veel meer politiek, geld en ontwikkeling...

Dat wij het minder vinden dat Mercedes zo dominant is, tot daaraan toe, maar het begint fnuikend te worden andere teams als Haas, Williams etc... Brawn en consorten hopen hard dat de nieuwe regels mbt financiering goed gaan uitwerken...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23

Wom

Geen matches
Vandaar dat Perez naar Haas ook wel kan werken, want die brengt iets van 20 miljoen mee. Dat ontlast Haas toch ook wel iets.

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-01 08:03
Geen matches
Perez en Magnussen in één team. What could possibly go wrong? :X

PSN: xMaurice93

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Geen matches
Maurice079 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:29:
Perez en Magnussen in één team. What could possibly go wrong? :X
Oco + Alo is erger :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-01 08:03
Geen matches
Het zal wel smullen worden volgend jaar ja :D

PSN: xMaurice93

Verwijderd

Matched: www
Honda lijkt toch wel erg conversatief te zijn geweest, volgens een insider op https://www.f1technical.n...p?f=4&t=18874&start=16995

"I am a little disappointed with this season. IMHO, Honda took a very conservative approach by using the "Spec 1.1" PU to open the season. I believe Spec 2 which is what I really wanted to see run this season with all the "goodies" would have been ready to go by this time. I realize that track time was severely hampered by what is going this season but again IMO would have liked to seen it run at Austria. Although I have not seen any numbers from race 2, after analyzing telemetry from race 1, I believe all 4 PU's are very close with regards to power and I don't buy this 35 HP gap between Mercedes and Renault nor the 20 HP gap with Honda. However, I think Mercedes has a very robust K unit this season.""

Reliability issues hadden alsnog opgelost/gefixed mogen worden, dus jammer van de spec 2 maar gezien waar ze vandaag komen snap ik de keuze wel en wie weet waren er ook nog niet opgeloste
problemen.
De MGU-K daar kan je 1 token nog voor gebruiken tot eind 2021, dus wie weet maar ik verwacht dat ze dat liever ergens volgend jaar willen doen met de nieuwe motor.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:23
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:07:
Reliability issues hadden alsnog opgelost/gefixed mogen worden, dus jammer van de spec 2 maar gezien waar ze vandaag komen snap ik de keuze wel en wie weet waren er ook nog niet opgeloste
problemen.
De MGU-K daar kan je 1 token nog voor gebruiken tot eind 2021, dus wie weet maar ik verwacht dat ze dat liever ergens volgend jaar willen doen met de nieuwe motor.
Mogen ze deze motor op een vrijdag sessie wel gebruiken zonder gebruik van tokens?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:07:
Honda lijkt toch wel erg conversatief te zijn geweest, volgens een insider op https://www.f1technical.n...p?f=4&t=18874&start=16995

"I am a little disappointed with this season. IMHO, Honda took a very conservative approach by using the "Spec 1.1" PU to open the season. I believe Spec 2 which is what I really wanted to see run this season with all the "goodies" would have been ready to go by this time. I realize that track time was severely hampered by what is going this season but again IMO would have liked to seen it run at Austria. Although I have not seen any numbers from race 2, after analyzing telemetry from race 1, I believe all 4 PU's are very close with regards to power and I don't buy this 35 HP gap between Mercedes and Renault nor the 20 HP gap with Honda. However, I think Mercedes has a very robust K unit this season.""

problemen.
Lijkt me wel vaag dat ze nu met die 1.1 versie 'on par' zouden zijn. Ziet er op de baan niet zo uit.
En zou betekenen dat die Spec 2 nog een stap sneller zou zijn?

• RobertMe
  • Nu online
Geen matches
MikeyMan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Lijkt me wel vaag dat ze nu met die 1.1 versie 'on par' zouden zijn. Ziet er op de baan niet zo uit.
Gezien die aangeeft dat hij denkt dat Mercedes de winst uit de MGU-K haalt (waar overigens het hele internet al vol van staat), denk ik dat hij de vergelijking alleen op ICE, of ICE + turbo, doet.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Geen matches
demo31051987 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:15:
[...]

In plaats van degene die het minste opbrengt, lijkt me

Verwijderd

Geen matches
[...]

Zo te lezen wel, ben wel benieuwd naar de Goodies! Maar ja dat gaat dus volgend jaar worden.
On par denk ik met de Mercedes van vorig jaar + wat extras. Wie gaan het echt zien komend weekend.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:28:
[...]
Gezien die aangeeft dat hij denkt dat Mercedes de winst uit de MGU-K haalt (waar overigens het hele internet al vol van staat), denk ik dat hij de vergelijking alleen op ICE, of ICE + turbo, doet.
Precies, je komt dat overal al tegen (copy/paste).

Overigens sta ik wel van dit soort uitspraken te kijken; https://www.maximumf1.com...e-knew-we-had-is-now-gone

Honda's nieuwe turbo zou minder geschikt zijn voor grotere hoogtes dit jaar?

Marko to review the situation again after Hungary

Marko did not expect a lack of speed to the extent which we saw during the Styrian Grand Prix. "We have to look at that carefully", he suggests.

"The paradox is that the advantage we knew we had for sure is now gone", Marko continues. Typically, Red Bull managed to be competitive on tracks significantly above sea level (like Austria, Mexico and Brazil). This advantage now seems to be gone.

Marko has an explanation for this: "This may be related to the fact that Honda engine is using a new turbo. In Budapest, however, we can only estimate how things will play out. The bottom line is that the start of the season has really shaken up the grid."

Testing, one, two ...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
RobertMe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:28:
[...]

Als dat zou bevestigen dat het een deployment issue is, zou dat positief zijn, in de zin dat andere circuits hier minder last van hebben. Wel apart dat dat sinds vorig jaar dan achteruit gegaan blijkt.

Maximale performance van de MGUs lijkt me gelijk bij alle fabrikanten?

@hardware-lover Als dat inhoudt dat ze de rest van het seizoen beter voor de dag komen; lijkt dat een positieve ontwikkeling. Maar dat moeten we nog maar zien natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 15-07-2020 13:45 ]

Verwijderd

Geen matches
MikeyMan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:43:
[...]

Als dat zou bevestigen dat het een deployment issue is, zou dat positief zijn, in de zin dat andere circuits hier minder last van hebben. Wel apart dat dat sinds vorig jaar dan achteruit gegaan blijkt.

Mercedes had ook de mazzel dat het redelijk koel was afgelopen weekend en daarnaast hun package ook verbeterd betreffende de koeling, daarom lijkt het nu zo'n groot verschil t.o.v vorig jaar.
RB was duidelijk het tweede team, en ze hebben ook vast de motor een tandje lager gezet toen ze het verschil zagen.

• RobertMe
  • Nu online
Geen matches
MikeyMan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:43:
De MGUs zijn sowieso een raar verhaal. Er zitten verschillende limieten op, bv hoeveel je mag deployen per ronde en het maximale "verbruik". Mercedes had hier al meteen een loophole door niet de MGU-H de batterij te laten laden en tegelijkertijd de MGU-K stroom van batterij te laten halen, maar de stroom gewoon direct van de MGU-H naar de MGU-K te laten gaan. Daardoor valt dat dus weer buiten bepaalde limieten/restricties. En tegenwoordig doen dan ook alle teams dat.

Maar dat toont dus ook wel enigszins aan hoe complex allemaal die regels in elkaar zitten. M.b.t. hoe de stroom mag lopen en op welke richtingen / verbindingen er limieten zitten. Dus ja, op punten zijn er limieten, en dus voor iedereen gelijk, maar die limieten kunnen wel "omzeild" worden door de stroom op een andere manier te laten lopen.

• Wom

Wom

Geen matches
crzyhiphopazn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:12:
[...]

Dit zou toch komen omdat hun windtunnel verouderd is / de data niet overeenkomt met de werkelijkheid waardoor zij een achterstand hebben opgelopen?

+ dat de motor veranderd is en minder PK heeft.

1 + 1 = stront aan de knikker.
Leer net dat één van onze leveranciers (Loccioni) ook aan de windtunnel voor Ferrari werkt (of werkte). Als dat het niveau is waarop die windtunnel functioneert, dan vrees ik met grote vrezen :X Een bepaalde teststand moest je afsluiten door 'SHOUT DOWN' aan te klikken. Dat heeft er vele updates nog in gezeten :')

• sjaool

sjaool

Geen matches
demo31051987 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:15:
[...]

Ik denk dat Grosjean wel een beetje klaar is. Alhoewel ik Magnussen ook een soort van Hulkenberg carriëre vind hebben. Hij rijdt wel mee maar valt nooit echt op.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geen matches
[...]

Dat is Wazari die behoorlijk hoge banden heeft met Honda. Maar het lijkt erop dat de Spec 2 dus inderdaad nog krachtiger zou zijn. De pijn lijkt alleen te zitten in de MGU-K. Voor 2020 mag er alleen een nieuwe specificatie MGU-K geïntroduceerd worden. Tweede is dat je simpelweg niet hoeft te verwachten dat een Newey auto het snelst op de rechte stukken zal zijn. Derde is misschien wel dat RBR nu eindelijk eens wat met de achtervleugel lijkt te doen. Van wat ik heb begrepen zijn al die openingen op de achtervleugels er ook voor minder luchtweerstand. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Geen matches
sjaool schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Ik denk dat Grosjean wel een beetje klaar is. Alhoewel ik Magnussen ook een soort van Hulkenberg carriëre vind hebben. Hij rijdt wel mee maar valt nooit echt op.
Zijn beiden geen grote namen maar ik denk toch dat Grosjean nog net iets meer exposure geeft. Magnussen valt echt helemaal niet op. Het is maar net wat de sponsors belangrijk vinden, met beiden zul je geen kampioen worden.

alles kan off-topic

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Magnussen vouwt wel minder vaak op onverklaarbare wijze een Haas op. En m.i. meer een echte racer.
Wat mij betreft zet Grosjean in op z'n kookcarriere ;)

• LoeWn
Geen matches
DaniëlWW2 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:18:
[...]

...Van wat ik heb begrepen zijn al die openingen op de achtervleugels er ook voor minder luchtweerstand. :)
Tja, dan moeten ze wel heel blijven :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIIGKzdDNVfHGhrlz4_O3bjTYYg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vZctikaCyNi8LrZ9nyyozeMB.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door LoeWn op 15-07-2020 15:25 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Geen matches
LoeWn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:21:
[...]

[Afbeelding]
Ik zie alleen maar nog minder luchtweerstand :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• roda_djavulen
Geen matches
Magnussen kwam voorgaande jaren wel regelmatig in beeld als agressieve aanvaller/verdediger. Dit jaar rijd heel haas een beetje anoniem mee vanachter.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geen matches
LoeWn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:21:
[...]

[Afbeelding]
En Max zal Newey helemaal verrot hebben gescholden. :Y)
Ik zei maandag al dat ik verwacht dat RBR met nieuwe achtervleugels komt en daar blijf ik voorlopig bij. ;)

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:47
Geen matches
Wom schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:50:
[...]

... Leer net dat één van onze leveranciers (Loccioni) ook aan de windtunnel voor Ferrari werkt (of werkte). Als dat het niveau is waarop die windtunnel functioneert, dan vrees ik met grote vrezen :X Een bepaalde teststand moest je afsluiten door 'SHOUT DOWN' aan te klikken. Dat heeft er vele updates nog in gezeten :')
YOU ARE USELESS! YOU COULDN'T BLOW A FEATHER FROM A SLIDE IF YOU TRIED! YOU MIGHT AS WELL SHUT DOWN! _O-

[ Voor 22% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 15-07-2020 17:08 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Geen matches
Zware conspiracy theory modus hier nu, maar heb steeds meer idee dat vorig jaar tegen mercedes verteld is of ze wat minder wilde domineren door f1 management. Want zeker tot aan geloof oostenrijk was mercedes echt absurd dominant. En ineens won max en ferrari. Nou was dat van ferrari dus via een mogelijke cheat. Maar red bull is nergens van beschuldigd. Dus heb toch idee dat mercedes gewoon tandje terug gegaan is om het seizoen leuker/spannender te maken. En dat ze nu weer lekker kunnen rijden zoals ze willen en daarom gat in 2e race zo gigantisch was. Eerste race had merc natuurlijk die bak sensor problemen.
Ergens heb ik ook idee dat de mercs nog steeds niet zelfs in quali echt op 100% lopen. Zou me echt niks verbazen als ze gewoon nog meer te geven hebben. Ergens natuurlijk gewoon knap dat het ze zo goed lukt. Maar anderzijds wel saai voor de kijkers.
Correct me if iam wrong uiteraard! Maar zo een gevoel heb ik er momenteel bij.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Verwijderd

Geen matches
v8power67 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:55:
Zware conspiracy theory modus hier nu, maar heb steeds meer idee dat vorig jaar tegen mercedes verteld is of ze wat minder wilde domineren door f1 management. Want zeker tot aan geloof oostenrijk was mercedes echt absurd dominant. En ineens won max en ferrari. Nou was dat van ferrari dus via een mogelijke cheat. Maar red bull is nergens van beschuldigd. Dus heb toch idee dat mercedes gewoon tandje terug gegaan is om het seizoen leuker/spannender te maken. En dat ze nu weer lekker kunnen rijden zoals ze willen en daarom gat in 2e race zo gigantisch was. Eerste race had merc natuurlijk die bak sensor problemen.
Ergens heb ik ook idee dat de mercs nog steeds niet zelfs in quali echt op 100% lopen. Zou me echt niks verbazen als ze gewoon nog meer te geven hebben. Ergens natuurlijk gewoon knap dat het ze zo goed lukt. Maar anderzijds wel saai voor de kijkers.
Haha ja dat idee had ik soms ook, en als het zo is dan laten ze vast Max dit weekend wel winnen ;)

• sjaool

sjaool

Geen matches
Vergeet niet dat die races waar Max dominanter werd later in het seizoen waren. Nu is over het algemeen wel bekend dat Red Bull tijdens het seizoen meer doorontwikkeld dan de andere teams. Ik denk/vrees dan ook dat het dit jaar ook weer zo gaat zijn.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Geen matches
Mercedes was dominant genoeg en kon de doorontwikkeling achter de schermen houden voor dit jaar. Dat DAS systeem hadden ze misschien ook wel in september kunnen brengen, maar ze hadden het niet nodig.

alles kan off-topic

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:07
Geen matches
MikeyMan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:21:
Magnussen vouwt wel minder vaak op onverklaarbare wijze een Haas op. En m.i. meer een echte racer.
Wat mij betreft zet Grosjean in op z'n kookcarriere ;)
Ach, Magnussen haalt weer andere gekke capriolen uit. Vanaf volgend seizoen rijdt zijn grootste fan daarvan ook weer mee :+

Ik zou ze er allebei uitzetten om het eerlijk te houden en dan Hulkenberg naast Perez in de Haas. Mooie frisse wind door dat team zou ze denk ik geen kwaad doen.

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:07
Geen matches

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:06
Geen matches

Speaking of Grosjean... ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:06
Geen matches
Vroeger te vaak naar WWF met Hulk Johan gekeken zeker?
Hoop echt dat je niet eens een klein beetje gelijk hebt for the sake of F1

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 18:16

JB

Cédric roelt!

Geen matches
DaWayne schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Vroeger te vaak naar WWF met Hulk Johan gekeken zeker?
Hoop echt dat je niet eens een klein beetje gelijk hebt for the sake of F1
Het wordt hier nogal snel als zuur aangemerkt en dat snap ik ook wel omdat de meesten Max graag zien winnen door de Oranje bril maar zelfs voor zijn tijd was die dominantie er al. Ik snap dan ook werkelijk niet dat er zoveel mensen hier meteen boe geroep erop los laten als het tijdens/na een race stikt van de :Z reacties puur kijkende naar Mercedes. Leuk die midfield actie maar hoe kan het dat de fans van puur F1 dit al jaren slikken, of is dit gewoon bijltje er bij neer gooi gedrag?

Om nog maar eens met wat onderbouwing te komen, uiteengezet door mede-tweaker @MazeWing
MazeWing schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:25:
[...]

Nog nooit was er ook maar 1 team dat jaar na jaar compleet dominant was. Het kwam wel eens voor dat dit een jaar of 2-3 was, echter waren de verschillen een stuk kleiner (misschien met uitzondering van een jaar).

Kijk naar de dominantie van Ferrari begin deze eeuw:
- 2000: 19 punten meer dan #2 Hakkinen (McLaren)
constructeurs: 18 punten meer (= 11,8% meer dan McLaren)
- 2001: 58 punten meer dan #2 Coulthard (McLaren)[/li]
constructeurs: 77 punten meer (= 75,4% meer dan McLaren)
- 2002: 83 punten meer dan #3 Montoya (Williams) (Barrichello was 2e)
constructeurs: 129 punten meer (= 140% meer dan Williams)
Aanpassing regels door FIA -> verschil Ferrari en overige teams meteen een stuk kleiner
- 2003: 2 punten meer dan #2 Raikkonen (McLaren)
constructeurs: 14 punten meer (= 10% meer dan McLaren)
- 2004: 63 punten meer dan #3 Button (BAR) (Barrichello was 2e)
constructeurs: 143 punten meer (= 120% meer dan BAR)
Na weer 2 jaar dominantie Ferrari complete regels op de schop. Gevolg is dat er tot 2014 (Mercedes tijd) geen enkel team meer zo dominant is geweest. Alhoewel er teams meerdere jaren achter elkaar hebben gewonnen zijn de verschillen stukken kleiner

Kijk naar de dominante 4 jaar van Red Bull (Vettel):
- 2010: 4 punten meer dan #2 Alonso (McLaren)
constructeurs: 44 punten meer (= 10% meer dan McLaren)
- 2011: 122 punten meer dan #2 Button (McLaren)
constructeurs: 153 punten meer (= 30,7% meer dan McLaren)
- 2012: 3 punten meer dan #2 Alonso (Ferrari)
constructeurs: 60 punten meer (= 15% meer dan Ferrari)
- 2013: 157 punten meer dan #2 Alonso (Ferrari)
constructeurs: 235 punten meer (= 65,5% meer dan Ferrari)
Aanpassing regels door FIA om de dominantie door Red Bull te doorbreken. Schijnbaar maximaal in het voordeel van Mercedes, die al jaren bezig waren met technieken (ERS, etc.) die vervolgens verplicht werden.

Mercedes dominantie:
- 2014: 146 punten meer dan #3 Ricciardo (Red Bull) (2e was Rosberg)
constructeurs: 296 punten meer (= 73% meer dan Red Bull)
- 2015: 103 punten meer dan #3 Vettel (Ferrari) (2e was Rosberg)
constructeurs: 275 punten meer (= 64,2% meer dan Ferrari)
- 2016: 129 punten meer dan #3 Ricciardo (Red Bull) (2e was Hamilton)
constructeurs: 297 punten meer (= 63,4% meer dan Red Bull)
- 2017: 46 punten meer dan #2 Vettel (Ferrari)
constructeurs: 146 punten meer (= 27,9% meer dan Ferrari)
- 2018: 88 punten meer dan #2 Vettel (Ferrari)
constructeurs: 84 punten meer (= 14,7% meer dan Ferrari)
Het verschil wordt al 2 jaar kleiner en wat doet de FIA: andere banden die de laatste zwakte van Mercedes wegnemen (bandenmanagement). Zie hieronder het resultaat...
- 2019: 135 punten meer dan #3 Verstappen (Red Bull) (2e was Bottas)
constructeurs: 235 punten meer (= 46,6% meer dan Ferrari)
- 2020: Mercedes heeft na 2 races op het gebied van constructeurs alweer 41 (= 105% meer) punten meer dan het 2e team: McLaren
- 2021: ?

Er is dus geen enkel team zo lang zo dominant geweest als Mercedes. Normaliter grijpt de FIA in na een paar jaar aan (flinke) dominantie. Bij Mercedes lijkt het haast omgekeerd. Daar heeft de FIA juist weer voor dominantie gezorgd door een regel in 2019 te veranderen die (zwaar) in het voordeel van Mercedes is.

bron: wikipedia en mijn rekenmachine :o

Mijn boefje is liev!

• rachez
  • Laatst online: 28-01 18:23
Geen matches
JB schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:43:
[...]
Ik snap dan ook werkelijk niet dat er zoveel mensen hier meteen boe geroep erop los laten als het tijdens/na een race stikt van de :Z reacties puur kijkende naar Mercedes.

[...]
Wat bedoel je nu precies? Paar keer gelezen, maar bedoel je dat de rules specifiek in favor van merc worden gemaakt?

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
Geen matches
MikeyMan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:21:vouwt wel minder vaak op onverklaarbare wijze een Haas op.
Komt wel weer even in beeld als ie stuk staat langs de baan ;)

• JB

JB

Cédric roelt!

Geen matches
rachez schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Wat bedoel je nu precies? Paar keer gelezen, maar bedoel je dat de rules specifiek in favor van merc worden gemaakt?
Dat krijg je nooit hard gemaakt. Het feit dat we al 7 jaar? naar dezelfde kampioen kijken. Hoe kan dat? Waar gaat dit zo mis? Zijn al die andere teams een stelletje koekenbakkers? Welk kampioenschap in de autosport kent dezelfde dominantie op dergelijke manier? Dat Bayern Munchen bij de andere teams de spelers opkoopt, is wat anders dan een (veel) betere auto hebben jaar in jaar uit want die voetbal daar speelt iedereen mee. Het plezier en de spanning op met name het kampioenschap is dan toch gewoonweg kansloos te noemen? Klaarblijkelijk maakt dat de "echte" racefans hier niet uit want zodra je erover begint word je afgeserveerd.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 15-07-2020 20:05 ]

Mijn boefje is liev!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
@JB vrees dat dit weinig anders is dan een bizarre voorsprong in het eerste jaar die door de rest, zeker met lagere budgetten, nooit meer goed te maken was

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48

MazeWing

The plot thickens...

Geen matches
JB schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Dat krijg je nooit hard gemaakt. Het feit dat we al 7 jaar? naar dezelfde kampioen kijken. Hoe kan dat? Waar gaat dit zo mis? Zijn al die andere teams een stelletje koekenbakkers? Welk kampioenschap in de autosport kent dezelfde dominantie op dergelijke manier? Dat Bayern Munchen bij de andere teams de spelers opkoopt, is wat anders dan een (veel) betere auto hebben jaar in jaar uit want die voetbal daar speelt iedereen mee. Het plezier en de spanning op met name het kampioenschap is dan toch gewoonweg kansloos te noemen?
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept.

Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde...

Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentiële zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt.

Of nog simpeler; stel je voor dat die formule 1 auto met 6 wielen destijds een groot succes was en voor volledige dominantie zorgt. Andere teams proberen het ook met 6 wielen maar vormen geen enkel moment een bedreiging. Wat zou dan de meest logische keuze zijn: maak een auto met 4 wielen verplicht! Weg voorsprong en tevens worden de kaarten feitelijk opnieuw geschud en gedeeld.

Er is een reden waarom Williams en Lotus geen enkele rol van betekenis (of in het geval van Lotus helemaal niet meer) meer hebben. Door gewijzigde regels. Als Williams (of Lotus) door minimaal veranderende regels jaren had vast kunnen houden aan hun winnend concept, zou de formule 1 nu ook heel anders zijn...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48

MazeWing

The plot thickens...

Geen matches
MikeyMan schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:15:
@JB vrees dat dit weinig anders is dan een bizarre voorsprong in het eerste jaar die door de rest, zeker met lagere budgetten, nooit meer goed te maken was
Juist wel. Als alles (incl. aandrijving) op de schop moet, krijg je de mooiste concepten. In het verleden is al bewezen dat grote teams keihard op hun bel gaan door geïnvesteerd te hebben in het verkeerde en dat kleine teams door een ingenieus iets een grote rol van betekenis krijgen.

Kijk in 2009 naar Brawn GP. Door een simpel iets als de dubbele diffuser hadden ze de eerste helft van het seizoen een mega voorsprong. Dit terwijl het echt geen groot team was. Voor hetzelfde geld zou een team zoals Williams (hoe ze er qua prestaties en financiën in 2020 voor staan).

1 ingenieuze uitvinding kan het veld op z’n kop zetten. Met minimale wijzigingen qua regels is de kans hierop nihil en blijven de grote teams honderden miljoenen uitgeven voor enkele % verbetering en spenderen de kleinere teams al hun geld om maximaal 4e in de constructeurstrijd te worden....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• JB

JB

Cédric roelt!

Geen matches
Blatter is er niets bij zo lijkt. De F1 is dan toch gewoon enorm ziek? FIA doet er (te) weinig aan. Hell die "moeten" vaak zelfs luisteren naar teams ipv dat zij bepalen (zie FER met dreigementen om uit de sport te stappen en/of vorig jaar met hun "geheimzinnige motor" en doofpot). Geen idee welke rol Liberty Global hier nog in heeft maar dit gaat zo nooit veranderen.

Mijn boefje is liev!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 14:58

Nibbz

Postmaster General

Geen matches
Crash 'em all out.. become a big meme.. moest toch ff heel hard lachen. Echt heel goed gedaan!

13:37

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik wil een ding wel gaan aanstippen. De FIA heeft wel degelijk geprobeerd om Mercedes te stoppen. De 2017 aerodynamische regels waren immers gelobbyd door RBR en McLaren. Dat RBR het in 2017 nu aardig verprutste en McLaren helemaal dramatisch was, tja. Het nam niet weg dat Mercedes in 2017 ook niet erg lekker ging. In 2018 had Mercedes een betere auto dan in 2017, maar RBR had echt een monster gebouwd. De RB14 was vrij makkelijk sneller in de meeste bochten dan Mercedes, en merkbaar ook. Dat ze nog steeds een dramatische achterstand hadden qua vermogen hielp niet.

En toen kwam de overreactie van de FIA op de eerste race van 2018. Het was Australië waar je toch niet in kan halen, maar nee, ze moesten een nieuwe regulering erdoorheen drukken. Daar was heel wat gedoe over omdat een aantal teams moesten instemmen en vijftien minuten voor het sluiten, stemde Mercedes opeens voor. Hetzelfde Mercedes dat publiekelijk zo twijfelachtig deed. Al die teams hadden de mogelijkheid om CFD's te draaien en langs die lijnen kozen alle teams uiteraard positie.

RBR was mordicus tegen om verschillende redenen. Duur, overdreven etc, onzin. Het trof RBR negatief in CFD dus waren ze tegen. Al die excuses van Marko en Horner waren onzin. Mercedes daarentegen lijkt er potentie in te hebben gezien, dus die waren voor. Force India, Sauber en Williams stemde ook voor en dat was het dan. Het punt dat Mercedes waarschijnlijk zag was dat die voorvleugels meer neerwaartse druk genereerden waardoor ze over de hele lengte van de lange Mercedes, meer neerwaartse druk konden gaan genereren. RBR was waarschijnlijk tegen omdat ze de outwash nodig hebben om hun righ rake optimaal te laten werken. Toen kwam er nog eens overheen dat de 2018 Pirelli's gewoon weer slechter waren dan het voorgaande jaar en een aantal teams last hadden van blaren. Mercedes dat toch al slecht omging met de Pirelli's, werd extra hard getroffen omdat die helemaal last dreigde te hebben van oververhitting. Op zich was er ook weinig mis met de banden een dunner loopvlak geven voor een paar races waar het echt mis dreigde te gaan. Het werd wel problematisch als je de banden voor alle races gaat aanpassen. Zeker omdat je ook een aantal bandenmanagement middelen gaat verbieden in die reguleringen.

Resultaat lijkt te zijn dat Mercedes nog steeds niet goed omgaat met haar banden, maar ze nu moeilijker oververhit raken. Teams die hun zaakjes wel op orde hadden zoals RBR, krijgen simpelweg geen temperatuur meer in met name de voorwielen. Dat viel Kees van de Grint dus op met de kwalificatie aflopen zaterdag. Hamilton had zijn voorbanden op temperatuur gekregen, de rest niet. Nogal wiedes dat Hamilton dan een stuk sneller gaat.

Dan nog iets dat je weinig ziet, maar wat ik prachtig blijf vinden. Kijk naar die achterwielophanging van Max zijn auto. Omhoog met remmen en langzaam en omlaag met acceleratie. Helemaal passief, puur door luchtweerstand. Dat blijft ergens indrukwekkend dat je alsnog een relatief stugge ophanging kan hebben en dit kan.
YouTube: Raikkonen's Stunning Pass And The Top 10 Onboards | 2020 Styrian Gra...

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Geen matches
Ankona schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Mercedes was dominant genoeg en kon de doorontwikkeling achter de schermen houden voor dit jaar. Dat DAS systeem hadden ze misschien ook wel in september kunnen brengen, maar ze hadden het niet nodig.
Vrij zeker dat men voor DAS een nieuw chassis nodig heeft, en volgens mij mag die niet veranderd worden halverwege het jaar (en sowieso niet zonder crashtest en dergelijke). Maar in wezen heb je wel gelijk. Mercedes kon vorig jaar zich al heel vroeg volledig focussen op de 2020 auto terwijl andere teams nog druk aan het ontwikkelen moeten om hun plek in de ranglijst veilig te stellen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En nu wordt het interessant. De FOM gaat hier echt niet over beginnen als er niet iets speelt. :)
https://www.youtube.com/watch?v=YxVYazNEvZQ

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-07-2020 21:31 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Geen matches
Maarreh, als Vettel naar Racing Point gaat, moet hij zijn contract dan op zo'n doordrukvelletje tekenen? :+

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Geen matches
Na die video vind ik de case voor VET PER toch logischer klinken dan VET STR, Perez presteert gewoon beter

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Geen matches
Krankenhausen schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:46:
Na die video vind ik de case voor VET PER toch logischer klinken dan VET STR, Perez presteert gewoon beter
Maar het team is het speeltje van papaa, dus Stroll zal gewoon blijven. :/

Volvotips.com

• alexbl69
  • Laatst online: 21:16
Geen matches
Krankenhausen schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:46:
Wat hierboven al gezegd wordt, RP is het speeltje van Stroll. Dus Lance zal zeker blijven.

Maar hoe meer ik erover nadenk, hoe logischer een overstap (terugkeer) van Vettel naar Red Bull klinkt.

Dat team is nu volledig afhankelijk van Verstappen, die daar elke teamgenoot ver achter zich laat. De enige die nog enigszins mee kon komen was Ricciardo, maar juist omdat hij weg is gegaan terwijl hij de mindere werd van Verstappen is zijn terugkeer bijna onmogelijk.

Vettel lijkt dan een logische keuze. De ontwerpfilosofie van Red Bull past bewezen bij hem, wie weet kan hij Verstappen het vuur na aan de schenen leggen.

Voor Red Bull is het hard nodig dat ze met 2 auto's meedoen in de top, want op dit moment legt Verstappen het - omdat hij het in z'n eentje moet doen - af tegen beide Mercedessen. Weet bijna zeker dat de Red Bull met 2 'Verstappens' afgelopen weekend zeker een 2e en 4e plaats had gehaald, en misschien zelfs een 2e en een 3e.

Nu hoeft Mercedes alleen maar af te wachten wat Verstappen doet en kunnen ze daar op reageren. Als Red Bull 2 gelijkwaardige coureurs heeft zal Mercedes af en toe ook een gokje moeten wagen. En bij gokjes kun je winnen of verliezen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Geen matches
Bart-Willem schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:39:
[...]
Maar het team is het speeltje van papaa, dus Stroll zal gewoon blijven. :/
Papa is vast niet rijk geworden door alleen maar lief te zijn, dus de zakenman in hem zal er vast weinig moeite mee hebben om jr. eruit te knikkeren als er zich een betere optie aanbied.

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 13:19

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Geen matches
pjlgt schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:09:
[...]

Papa is vast niet rijk geworden door alleen maar lief te zijn, dus de zakenman in hem zal er vast weinig moeite mee hebben om jr. eruit te knikkeren als er zich een betere optie aanbied.
Jr. wordt ondertussen ook klaargestoomd om de grote man achter Aston Martin te worden. Ik ga ervan uit dat hij nog wel enkele jaren met de AM F1 zal rijden

Short cuts make long delays

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-01 20:35
Geen matches
[...]

F1 is geen money maker voor hem. F1 is waar hij zijn geld aan uitgeeft... voor zijn zoon.

• roda_djavulen
Geen matches
@DaniëlWW2 bedankt voor het linkje naar dat filmpje, die inhaal actie van Kimi was echt wel geniaal, en opvallend hoe weinig power die ferarri motor heeft.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Geen matches
[...]

De enige reden dat hij een F1 team gekocht heeft is omdat zijn zoon het zo leuk vindt om rondjes te rijden.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 16:36

basvn

Breezand - NHN

Geen matches
mark-k schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:29:
[...]

De enige reden dat hij een F1 team gekocht heeft is omdat zijn zoon het zo leuk vindt om rondjes te rijden.
Omdat hij een onwijs groot auto(sport) liefhebber is. en dit een van de weinige kansen is/was om een middenveld team te kopen, die al jaren draaien op een beperkt budget.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• RobertMe
  • Nu online
Geen matches
mark-k schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:29:
[...]

Oh, daarom heeft hij ook Aston Martin gekocht ;)

De beste man is überhaupt een auto/race fan. Denk ook dat Lance juist door Lawrence gepusht is om gaan te racen. Niet geforceerd, maar wel in de zin van "hier heb je een kart, have fun". Terwijl juist andersom een stuk natuurlijker is. Zie bv Verstappen, Jos wou Max ooit wel eens laten karten, alleen was Max wat "sneller" en vroeg die op zijn 4e al voor een kart.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Geen matches
RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:34:
[...]

Oh, daarom heeft hij ook Aston Martin gekocht ;)

De beste man is überhaupt een auto/race fan. Denk ook dat Lance juist door Lawrence gepusht is om gaan te racen. Niet geforceerd, maar wel in de zin van "hier heb je een kart, have fun". Terwijl juist andersom een stuk natuurlijker is. Zie bv Verstappen, Jos wou Max ooit wel eens laten karten, alleen was Max wat "sneller" en vroeg die op zijn 4e al voor een kart.
Ja tuurlijk heeft het ook met zijn eigen voorliefde voor auto's te maken, maar als iemand denkt dat hij zijn eigen zoon wel even eruit zou gooien zitten ze toch goed mis.

• RobertMe
  • Nu online
Geen matches
mark-k schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Ja tuurlijk heeft het ook met zijn eigen voorliefde voor auto's te maken, maar als iemand denkt dat hij zijn eigen zoon wel even eruit zou gooien zitten ze toch goed mis.
We zullen het zien. Ik denk in ieder geval dat Lance over een jaar of 5 wel weer uit de F1 is. En die niet zoals een Räikkönen of Alonso op z'n 40e nog mee doet.

En noch Racing Point, noch Aston Martin, zijn van Lawrence Stroll. Beiden zijn eigendom van het Racing Point consortium, en ja, Lawrence Stroll is daar de grootste aandeelhouder van, maar hij is daar geen "alleenheerser". En het team zal ook zelf wel "iets" kunnen/mogen beslissen. En als het team zegt dat ze een veel betere coureur kunnen laten rijden, i.p.v. Lance, denk ik dat dat ook gewoon gaat gebeuren.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:54
Geen matches
RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:46:
[...]

We zullen het zien. Ik denk in ieder geval dat Lance over een jaar of 5 wel weer uit de F1 is. En die niet zoals een Räikkönen of Alonso op z'n 40e nog mee doet.

En noch Racing Point, noch Aston Martin, zijn van Lawrence Stroll. Beiden zijn eigendom van het Racing Point consortium, en ja, Lawrence Stroll is daar de grootste aandeelhouder van, maar hij is daar geen "alleenheerser". En het team zal ook zelf wel "iets" kunnen/mogen beslissen. En als het team zegt dat ze een veel betere coureur kunnen laten rijden, i.p.v. Lance, denk ik dat dat ook gewoon gaat gebeuren.
En als Stroll dan zegt veel plezier met je team? Perez is de veel betere keuze als Stroll niet het zoontje van was. Maar dat is hij wel en het is voor veel mensen blijkbaar moeilijk in te zien dat Stroll jr. sowieso bij het team gaat blijven ipv de betere keuze Perez.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geen matches
roda_djavulen schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:29:
@DaniëlWW2 bedankt voor het linkje naar dat filmpje, die inhaal actie van Kimi was echt wel geniaal, en opvallend hoe weinig power die ferarri motor heeft.
Het is Kimi, regerend Ferrari wereldkampioen, moge zijn regeerperiode nog lang duren. :Y)
Die kan wel iets meer dan wat mompelen bij de media, die hij absoluut veracht. :P

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Geen matches
RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:46:
[...]

Stroll is alleen maar in de F1 gekomen door papa, omdat die zo'n zak geld binnen bracht. Als de andere aandeelhouders gaan klagen dat Stroll weg moet dan zegt papa 'doei' en dan valt het team gewoon omver.

• LoeWn
mark-k schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:36:
[...]

Dan zit ik maar mis. Maar ik denk wel dat er een kans is dat hij zijn zoon (tijdelijk) ergens anders gaat stallen. Zoals in bovenstaand filmpje genoemd is, is Lawrence een bikkelharde investeerder/zakenman en heeft hij het zeker niet zomaar gekocht om zijn zoon een pleziertje te doen.

Lees deze reddit post maar eens door en ook een aantal reacties. Daar wordt wel even duidelijk gemaakt dat dit voor Lawrence niet zomaar een hobbyprojectje is, maar gewoon echt een serieuze investering om Aston Martin om te zetten naar het niveau McLaren of zelfs Ferrari. Als in, road cars verkopen maar ook een succesvol (ironisch om Ferrari en succesvol in 1 zin te gebruiken) Formule 1 team te hebben.

Nee, hoe meer ik mij in ga lezen over Lawrence, zijn verleden en zijn investering in AM en FI, des te meer ik het idee heb dat Perez lekker blijft. Een aantal argumenten voor Perez:

- Hij heeft veel ervaring met Force India (en Racing Point etc)
- Hij heeft bijna singlehanded Force India van de dood gered en daarmee heel veel credits opgebouwd in het team
- Zoals Will Buxton ook aangeeft; Hij is eigenlijk een van de betere rijders in het middenveld.
- Consistentie. Stabiliteit. Hoe vaak moet je Perez betrappen op een grote fout?
- Hij heeft een lang contract
- Hij komt met véél sponsers

Met Perez en Vettel in je team heb je een rijdersduo dat echt met de top mee kan. Zoveel beter al dan Vettel/Stroll.

Misschien hoop ik nu te veel en is het toch bye bye voor Perez. Maar er is echt wel een kans..

------

edit: De oplossing is hier: Een nieuwe zoon voor Lawrence :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwO-XO-XszM4I7A2-pJQSdLcMso=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KBoZvxV094BqlUXZL4VEcpNv.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 16-07-2020 10:05 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Geen matches
Maar het gaat wel los. Kennelijk weet Perez het al, loopt er op het internet al een "hou Perez" campagne en zou Perez al met Alfa Romeo en Haas praten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Hiaat in dat verhaal is wel dat het elders stallen van Lance ook knaken kost. Maargoed, misschien levert Perez meer punten op, en dus meer geld.

Hoewel ik moet zeggen dat Stroll dit seizoen niet slecht rijdt eerlijk gezegd.

• Damian
  • Laatst online: 28-01 16:57

Damian

Insane Obtrusion

Volgens de Italianen zijn ze al bezig met het vervangen van Binotto :P

https://www.corriere.it/s...a-853b-530755e76362.shtml

Gare google vertaling:
De algemeen directeur. hij zou al aan een alternatief werken voor het geval de situatie zich zou voordoen, de naam van Antonello Coletta doet de ronde, huidige manager van de wedstrijden Gt.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen matches
Wie hangt vrijwillig zijn hoofd in de Ferrari galg dan? Ik zou het even aan me voorbij laten gaan.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-01 16:36

basvn

Breezand - NHN

Geen matches
DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:09:
Maar het gaat wel los. Kennelijk weet Perez het al, loopt er op het internet al een "hou Perez" campagne en zou Perez al met Alfa Romeo en Haas praten.
Zelfs zijn zus heeft het op Insta gepost..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Wom

Wom

Geen matches
MikeyMan schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:19:
Wie hangt vrijwillig zijn hoofd in de Ferrari galg dan? Ik zou het even aan me voorbij laten gaan.
Hoofd van het GT-programma zou genoemd worden. Maar lijkt mij ook niet direct de meest ideale positie om nu te zitten.

// Of ja, of je leest @Damian zijn post :+

[ Voor 6% gewijzigd door Wom op 16-07-2020 10:33 ]

Verwijderd

Damian schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:18:
Volgens de Italianen zijn ze al bezig met het vervangen van Binotto :P

https://www.corriere.it/s...a-853b-530755e76362.shtml

Gare google vertaling:

[...]
Ze hadden Arrivabene moeten aanhouden. Die was na al die prutsers die na Brawn en Todt kwamen goed bezig om de boel weer op de rit te krijgen.

Ze wisselen daar inmiddels vaker van teambaas als coureur.

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:45
Geen matches
Vet terug naar de RB-familie zou ook nog steeds kunnen. Iedereen gaat ervan uit dat hij met een dergelijke move bij RBR moet worden ondergebracht maar met de uitspraken van Helmut Marko rond de roze Mercedes zou het ook nog een optie zijn dat hij richting Alpha Tauri gaat.

RN365 - Marko: Als dat mag rijdt Aplha Tauri straks met een Red Bull

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Geen matches
Bastie-88 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:41:
Vet terug naar de RB-familie zou ook nog steeds kunnen. Iedereen gaat ervan uit dat hij met een dergelijke move bij RBR moet worden ondergebracht maar met de uitspraken van Helmut Marko rond de roze Mercedes zou het ook nog een optie zijn dat hij richting Alpha Tauri gaat.

RN365 - Marko: Als dat mag rijdt Aplha Tauri straks met een Red Bull
Als je dat artikel leest, dan vraag ik me af of RP ook die 1000 foto's heeft aangeleverd bij de onderzoekers. (En natuurlijk of die straks op een WeTransfer staan zodat iedereen straks z'n eigen bolide kan maken) :+

Overigens zou ik als Alpha Tauri zijnde eerder kijken of ik dan ook de Mercedes bolide kon kopieren, want of de Red Bull nu zo fantastisch is betwijfel ik.

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 10:43

Tijn96

In speed we trust

Geen matches
dr.lowtune schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:52:
[...]

Als je dat artikel leest, dan vraag ik me af of RP ook die 1000 foto's heeft aangeleverd bij de onderzoekers. (En natuurlijk of die straks op een WeTransfer staan zodat iedereen straks z'n eigen bolide kan maken) :+

Overigens zou ik als Alpha Tauri zijnde eerder kijken of ik dan ook de Mercedes bolide kon kopieren, want of de Red Bull nu zo fantastisch is betwijfel ik.
Het zou ook waardevolle info geven lijkt me als je als AT de Mercedes filosofie gaat kopiëren. Dat analyseert natuurlijk een stukje makkelijker dan Mercedes bespioneren en daar conclusies uittrekken.

En hoe langer het duurt hoe meer ik ga denken dat Newey en consorten hun beste tijd hebben gehad

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 11:26
Geen matches
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uy-YrXvCGgDoYFzbIA7uXK0pLKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPTewgQxV1MZ1AMz5Hgn4zPc.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk vandaag een einde aan alle Vettel speculaassies.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Geen matches
Ja maar, ik hou van speculaas, en waar moeten we het anders over hebben? Kimi die teambaas word bij Alfa?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:45
Geen matches
Illegal_Alien schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:45:
Ja maar, ik hou van speculaas, en waar moeten we het anders over hebben? Kimi die teambaas word bij Alfa?
Nee joh, bij FER. Binotto out remember _O-

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1 ... 87 ... 166 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2020: Topicreeks: ~[F1 2020] Racetopics #2

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2020
Politiek en sport: Politieke standpunten uiten in de sport