Paar oplossingen:WVL_KsZeN schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 09:03:
Binnenkort wordt hier glasvezel aangelegd en ik ben aan het kijken of ik deze ook kan gaan gebruiken. Ik kom er echter niet helemaal uit met de informatie die KPN bied.
Mijn situatie is op dit moment zo :
-coax en (binnenkort) glasvezel komen binnen in de meterkast. De meterkast is uitpandig (zoals alle woningen hier).
-in de meterkast staan mijn Ziggo modem in bridge mode. Daarop aangesloten is mijn Amplifi HD router.
-vanuit de meterkast heb ik 2 UTP kabels lopen : 1 naar de woonkamer en 1 naar zolder.
-in de woonkamer staat een tweede amplifi HD (bekabeld aangesloten op de main Amplifi in de meterkast), die ook dienst doet als switch voor de tv, radio, etc.
-op zolder staat een derde Amplifi die bedraad is aangesloten op de main Amplifi.
-tv ontvanger van Ziggo werkt via coax.
In de nieuwe situatie zou het KPN modem (box 12) ook in de meterkast komen, net als het glasvezelpunt. In de woonkamer komt dan de 4k tv ontvanger. Ik lees echter dat deze direct bekabeld aangesloten moet worden op de box 12, maar dat gaat bij mij niet : ik heb (en kan) maar 1 utp kabel in de woonkamer. De 4k ontvanger moet dus gewoon op de Amplifi.
Klopt het dat dit niet gaat werken? Hoe los ik het op?
1. een andere router en switches dan de amplifi gebruiken
2. Een custom script draaien op de Amplifi (als die beschikbaar is, daar zijn ook topics voor.)
4. De IPTV box laten zitten en het via de iTV app doen op smartTV of smart wat dan ook.
Als je stelt dat de 4k ontvanger op de Amplifi moet, dan moet je dat gaan onderzoeken hoe dat mogelijk is. Ik weet dat Unifi oplossing het niet Out-of-box ondersteunen maar dat er diverse fora en ook hier op tweakers oplossingen beschikbaar zijn om het alsnog werkend te krijgen.