[KPN Glasvezel] Ervaringen, Techniek en Discussie - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 181 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:58
@Thasaidon ik heb even gekeken voor je. Ik kreeg die mail met het abonneenummer direct na de mail met de pincode. Onderwerp is ‘Informatie over uw bestelling’. Is een lange mail en je moet een stuk naar beneden scrollen voordat je hem ziet.

Tevens krijg je op de dag van installatie het nummer ook via SMS toegestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-06 17:58

Armada

-Wat wil je weten?-

xFeverr schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:54:
[...]

Terugkijken is gewoon mogelijk tijdens het programma. Je kunt alleen niet vooruit spoelen op bepaalde commerciële zenders (Talpa, RTL, etc). Dat kan overigens weer wel als je het programma opneemt. Maar als ik het mij goed herinner is dat bij Ziggo ook zo het geval.
Nee, hier zit wel een verschil. Ziggo staat toe dat je spoelt in de niet-reclame delen, KPN staat niet toe. Een ander verschil is dat als je midden in bijvoorbeeld een film op het kanaal komt, de recordknop indrukt, KPN vanaf dat moment opneemt, maar Ziggo neemt dat programma alsnog vanaf het begin op. Verder uiteraard nog bij KPN dat de hoogste kwaliteit in de 600 range van kanalen zit. Glasvezelkwaliteit en de normale HD zijn gescheiden kanalen, maar besef dat wat je op HD Glas kwaliteit opneemt, niet te zien zal zijn in de app op de iPad bijvoorbeeld. Die kan je alleen met het losse kastje zien (die opgenomen programma’s verschijnen niet eens in de app als een opname).
Het zijn dit soort kleine dingen die TV bij Ziggo de betere ervaring maken, die niet in termen van hoogte van bitstream te benoemen zijn. Voor ons in ieder geval een reden om tóch weer terug naar Ziggo te gaan.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Thanks allemaal!

Ik zie nu inderdaad de button Begin Gemist in de iTV-app. Dat scheelt alweer. In principe gebruiken we dat niet heel erg vaak, maar het is wel handig.

Verder ontving ik het abonnementsnummer, maar ga pas over in juni. Daardoor alleen de app op iPhone beschikbaar, maar nog niet op tv’s.

Ik zal de monteur toch vragen de UTP-kabel te trekken, is wellicht toch fijn om ook via het kastje te kunnen kijken. Als we (ooit) weer naar Ziggo gaan dan is een coax ook zo weer getrokken en begreep dat ze ook bezig zijn met ethernet-decoders, dus wellicht helemaal niet nodig.

Las verder nog dat iemand in België geen tv kon kijken via de tv-app. Iemand ervaringen met buitenland?

Opnemen gaan we niet doen. Allerlei andere opties om programma’s tot 7 dagen terug te kijken en we hebben veel on-demand via Videoland, Netflix en NPO Plus.

En ja, dat splashscreen als je de app opstart is inderdaad vrij irritant. Ook al als feedback doorgegeven. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:58
Armada schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:18:
[...]

Nee, hier zit wel een verschil. Ziggo staat toe dat je spoelt in de niet-reclame delen, KPN staat niet toe. Een ander verschil is dat als je midden in bijvoorbeeld een film op het kanaal komt, de recordknop indrukt, KPN vanaf dat moment opneemt, maar Ziggo neemt dat programma alsnog vanaf het begin op. Verder uiteraard nog bij KPN dat de hoogste kwaliteit in de 600 range van kanalen zit. Glasvezelkwaliteit en de normale HD zijn gescheiden kanalen, maar besef dat wat je op HD Glas kwaliteit opneemt, niet te zien zal zijn in de app op de iPad bijvoorbeeld. Die kan je alleen met het losse kastje zien (die opgenomen programma’s verschijnen niet eens in de app als een opname).
Het zijn dit soort kleine dingen die TV bij Ziggo de betere ervaring maken, die niet in termen van hoogte van bitstream te benoemen zijn. Voor ons in ieder geval een reden om tóch weer terug naar Ziggo te gaan.
Al je punten heb je ook gelijk in. Valt me op dat je wel midden in een programma op opnemen kan drukken en het begin terugzien wie website en app. Via de ontvanger inderdaad niet, beetje gek.

Alle andere dingetjes zijn ook irritant, maar goed. Ik ga daar niet voor overstappen. Helaas lijken ze ook niet echt haast te maken met het verbeteren van de ervaring: de laatste twee updates van de TV ontvanger waren een paar tekstveranderingen.

Verder ben ik wel tevreden met de TV ontvanger hoor. Werkt snel en doet alles zonder al te veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 15:43

Thasaidon

If nothing goes right, go left

@Wolly @xFeverr
Mmm...

Het enige wat ik heb is een mail met "bedankt voor uw bestelling" waarin het bestelnummer staat.
Daaraan hangen het prijsoverzicht, contract en algemene voorwaarden als pdf.
Maar in het contract staat geen abonnement of klantnummer.

De 2e mail was de "Kijk Interactieve TV Online met jouw pincode", waarin idd aangegeven word dat er nog een mail zal volgen met "Informatie over je bestelling", maar die is tot nu toe dus niet binnen gekomen.
(ook niet in mijn spambak)

Ik heb al wel een KPN ID aangemaakt, maar omdat ik dus verder niets heb kan ik ook geen diensten koppelen.
En ik kan dus ook nergens zien wat nu de status van mijn bestelling is... :/

Maandag maar eens contact opnemen met KPN.

[ Voor 154% gewijzigd door Thasaidon op 24-04-2022 15:27 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:23
epias schreef op zondag 24 april 2022 @ 08:42:
[...]
Het blijft raar dat er ARP requests worden verstuurd op ALLE VLANs. Voorheen was dit alleen op VLAN 1. Dit is ergens in 2018 aangepast in de firmware en daar mag je dan zelf achter komen. Sowieso is deze switch, gezien de historie, zo onveilig als het maar kan. Er zijn betere alternatieven...
Kortom, veiliger om m’n Orbi achter de Experiabox te hangen, en de Experiabox in DMZ te zetten en WiFi uit, zodat de Orbi als enige de IP adressen regelt en WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:39
Thasaidon schreef op zondag 24 april 2022 @ 15:08:
@Wolly @xFeverr
Het enige wat ik heb is een mail met "bedankt voor uw bestelling" waarin het bestelnummer staat.
Daaraan hangen het prijsoverzicht, contract en algemene voorwaarden als pdf.
Maar in het contract staat geen abonnement of klantnummer.

De 2e mail was de "Kijk Interactieve TV Online met jouw pincode", waarin idd aangegeven word dat er nog een mail zal volgen met "Informatie over je bestelling", maar die is tot nu toe dus niet binnen gekomen.
(ook niet in mijn spambak)
Ik heb dezelfde ervaring, mijn aanvraag dateert van 14 maart. Ik kreeg een mail met een 'bevestiging van je bestelling', met daarbij drie bijlagen.
1. Contract Thuis.pdf
2. Algemene Voorwaarden.pdf
3. Prijsoverzicht bestelling.pdf

Helaas geen bijlage 'Informatie over je bestelling', nergens was een abonneenummer te vinden.
Daar kwam nog iets bij: ik had me aangemeld via een cashbacksite op de voorgeschreven manier (geen vpn, geen adblocker, cookies worden geaccepteerd), maar toch stond de aanmelding nergens vermeld op de persoonlijke pagina van de cashbacksite. Na 4 dagen een claim ingediend, maar KPN blijkt niet mee te willen werken aan claims. Dat scheelde bijna 60 euro, reden voor mij om de aanvraag binnen 14 dagen te annuleren. Ik heb daar nog wel over gebeld maar de medewerker van de KPN klantenservice begreep het hele concept van cashbacksites niet (zei hij tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@grun93
Ik heb gewoon op de KPN site zelf besteld. Dus dat zou het probleem niet mogen zijn.
En ik heb ook de mail met mijn iTV pincode binnen gekregen. Dus ik ga er van uit dat het wel goed zit.

Maar je had een bijlage in de mail met "Contract thuis" en dat is volgens mij gewoon bindend
Want dat komt gewoon bij KPN vandaan. Dus ik vind het raar dat ze dan zeggen dat je niets zou hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Thasaidon schreef op zondag 24 april 2022 @ 18:30:
@grun93
Maar je had een bijlage in de mail met "Contract thuis" en dat is volgens mij gewoon bindend
Want dat komt gewoon bij KPN vandaan. Dus ik vind het raar dat ze dan zeggen dat je niets zou hebben afgesloten.
Op de cashbacksite zelf stond al vermeld dat het indienen van KPN claims geen zin heeft, omdat KPN niet wil meewerken aan claims. KPN zegt niet dat ik niks afgesloten heb, ze geven helemaal geen antwoord. Zo lees ik het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Galvatron schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:13:
[...]

Kortom, veiliger om m’n Orbi achter de Experiabox te hangen, en de Experiabox in DMZ te zetten en WiFi uit, zodat de Orbi als enige de IP adressen regelt en WiFi?
In de praktijk zal er hoogst waarschijnlijk weinig gebeuren. Ik gebruik zelf ook een GS105Ev2 aan de WAN-kant. Als je die switch hebt liggen zou ik hem gewoon gebruiken. Dit type switch is bijna allemaal gebaseerd op dezelfde Realtek Controller, alleen de software is anders. Bij D-Link (DGS-1100-05V2) kun je bijvoorbeeld het management VLAN wel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Vanmorgen even met KPN in de chat gezeten.

De mail met klantnummer was om onverklaarbare reden niet verstuurd, maar men vermoed omdat de oplever datum pas 1 juni is (zoals ik zelf aangegeven had).
Maar ik heb wel alle nodige info gehad en mijn dienst aan mijn KPN ID kunnen koppelen.

Nu eens kijken hoe de iTV app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 19:08

ye-roon

knaak

KPN gaat glas aanleggen en daar wil ik zeker wel naar toe, er is nu een aanbieding voor de "snelle beslisser" echter dan moet je van alles en nog wat nu al regelen.

1 van de opties is het huren van een fritzbox in tegenstelling tot de standaard modem. Ik heb bij XS4All gewerkt en daar gebruikte we die modems dus ik weet de kwaliteit, echter 7.50 per maand voor een modem is best een investering.

Wat is de waarde van een fritzbox met betrekking tot de kwaliteit? Het huis waar ik in woon is gebouwd voor 1 persoon, ik ben ook de enige persoon die het gaat gebruiken en er gaat 1 pc op aangesloten worden en m'n gameconsoles. Ik neem aan dat ik met die modem ook gewoon het SSID kan aanpassen zodat ik niet de duizend in een dozijn hoef te zoeken op wifi apparaten. En mocht er toch een rede zijn, dan kan ik altijd kijken of ik zelf een betere modem kan aanschaffen.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ye-roon schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:32:
KPN gaat glas aanleggen en daar wil ik zeker wel naar toe, er is nu een aanbieding voor de "snelle beslisser" echter dan moet je van alles en nog wat nu al regelen.

1 van de opties is het huren van een fritzbox in tegenstelling tot de standaard modem. Ik heb bij XS4All gewerkt en daar gebruikte we die modems dus ik weet de kwaliteit, echter 7.50 per maand voor een modem is best een investering.

Wat is de waarde van een fritzbox met betrekking tot de kwaliteit? Het huis waar ik in woon is gebouwd voor 1 persoon, ik ben ook de enige persoon die het gaat gebruiken en er gaat 1 pc op aangesloten worden en m'n gameconsoles. Ik neem aan dat ik met die modem ook gewoon het SSID kan aanpassen zodat ik niet de duizend in een dozijn hoef te zoeken op wifi apparaten. En mocht er toch een rede zijn, dan kan ik altijd kijken of ik zelf een betere modem kan aanschaffen.
Naam en wachtwoord van je WiFi netwerk wijzigen kang ewoon met de Experiabox. Daarnaast heeft ding zelfs WiFi 6 dus in de basis werkt dat ding gewoon prima voor de situatie die jij omschrijft.

7,50 per maand betalen voor een FB zou ik nooit doen, dan kun je er beter zelf 1 kopen. Dat is al snel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59
Galvatron schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:13:
[...]

dan staat je Orbi toch in de DMZ en niet de Experiabox? ;)

Je hebt dan wel dubbele NAT, en waarschijnlijk werkt ipv6 niet, is dat wat je wilt? Kan je de Orbi niet gewoon alleen WiFi laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

ye-roon schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:32:
...
Als je zelf geen aparte zaken hebt zoals bv servers met vaste IP's in een bepaalde (niet KPN) range, eigen DHCP en DNS server, etc... dan zou ik gewoon voor de standaard KPN (Box12) router gaan.

Ik wil juist wel mijn huidige LAN ranges behouden en heb een eigen DHCP en DNS server draaien, dus voor mij is die Box12 geen optie. Ik heb daarom een Fritz!Box gekocht. Dat is op de lange termijn goedkoper dan er één huren bij KPN.

En je kunt altijd kijken of je er één kunt scoren via "Vraag & Aanbod".

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 25-04-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:23
borft schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:51:
[...]

dan staat je Orbi toch in de DMZ en niet de Experiabox? ;)

Je hebt dan wel dubbele NAT, en waarschijnlijk werkt ipv6 niet, is dat wat je wilt? Kan je de Orbi niet gewoon alleen WiFi laten doen?
Zou ook kunnen, maar het liefst regel ik alles in de Orbi en wil ik de Experiabox een domme modem laten worden, net zoals m’n Ziggo modem. Op deze wijze zijn in de meeste gevallen de problemen wat makkelijker op te sporen, geen internet dan is het Experiabox (KPN storing), wel internet maar andere problemen, dan Orbi.

Kortom, ik wil dat de Orbi WiFi & LAN regelt I.c.m. poorten assignen voor Domotica, TV, Etc. Port forwarding voor NAS, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
Galvatron schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:41:
[...]

Zou ook kunnen, maar het liefst regel ik alles in de Orbi en wil ik de Experiabox een domme modem laten worden, net zoals m’n Ziggo modem. Op deze wijze zijn in de meeste gevallen de problemen wat makkelijker op te sporen, geen internet dan is het Experiabox (KPN storing), wel internet maar andere problemen, dan Orbi.

Kortom, ik wil dat de Orbi WiFi & LAN regelt I.c.m. poorten assignen voor Domotica, TV, Etc. Port forwarding voor NAS, etc.
Nja, in dat geval, de Experiabox is geen modem, alleen een router. Dus wat je nodig hebt is ofwel vlan support op je Orbi, en als dat niet kan, zou ik er een simpele switch met vlan support voor hangen. En dan kan je de Experiabox er helemaal tussenuit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zojuist is mijn kpn glasvezel abonnement ingegaan. Ik heb de itv app op mijn Android tv (philips oled 806) gezet en alles werkt. Het valt mij alleen op dat de fps (het zal anders genoemd worden, maar ik weet niet hoe) erg laag is. Het beeld hapert een beetje en ziet er niet vloeiend uit. Ligt dat aan de app en moet ik toch dat tv kastje gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 12:16
darkdesign schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:25:
Zojuist is mijn kpn glasvezel abonnement ingegaan. Ik heb de itv app op mijn Android tv (philips oled 806) gezet en alles werkt. Het valt mij alleen op dat de fps (het zal anders genoemd worden, maar ik weet niet hoe) erg laag is. Het beeld hapert een beetje en ziet er niet vloeiend uit. Ligt dat aan de app en moet ik toch dat tv kastje gaan gebruiken?
De app werkt met een totaal andere techniek (iets met multicastst). Op het KPN Forum is er bij betreffend onderwerp genoeg over te lezen. De beeldkwaliteit van de app is gewoon minder dan de ontvanger. De app is overigens in bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 08:05

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik verhuis volgende week naar een nieuwbouwwoning. Op mijn huidige adres heb ik al glas van KPN. De ONT (zwarte kastje) moet ik daar laten hangen en alleen de Box12 en tv-onding verhuizen.

Mijn nieuwe huis heeft alleen een FTU, zonder patchcover. Nog geen ONT.
Mijn buurman heeft al wel vanaf oplevering een FTU met patchcover met daarin de ONT.
Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMgy1l-sk1FXBwo1nDb-iBgFJUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XpPGCC51lwL4gkzNQinrHx8n.png?f=user_large
Vraag: Neemt de KPN monteur die patchcover mee? Of maakt hij rechtsomkeer na aankomst en gaan er weer een paar weken overeen voordat iemand anders eerst die patchcover gaat plaatsen? [Aangezien dit soort dingen bij de aanleg van glas in mijn huidige woning telkens voorgekomen zijn, wil ik echt proberen te voorkomen dat dit nu weer gebeurd. Maar helaas kan de KPN helpdesk alleen zeggen "ja het komt goed". Dat was vorige keer ook gewoon een leugen.]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Edje040 schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:40:
[...]

De app werkt met een totaal andere techniek (iets met multicastst). Op het KPN Forum is er bij betreffend onderwerp genoeg over te lezen. De beeldkwaliteit van de app is gewoon minder dan de ontvanger. De app is overigens in bèta.
hmm, de app gebruikt juist geen multicast. Overigens denk ik niet dat unicast vs multicast per se iets hoeft te zeggen over de beeldkwaliteit.

That said, bij mij is de beeldkwaliteit via het kastje (dus met multicast) een stuk beter. Ik vermoed hogere bandbreedte/ betere codec.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
vliegnerd schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:46:
Ik verhuis volgende week naar een nieuwbouwwoning. Op mijn huidige adres heb ik al glas van KPN. De ONT (zwarte kastje) moet ik daar laten hangen en alleen de Box12 en tv-onding verhuizen.

Mijn buurman heeft al wel vanaf oplevering een FTU met patchcover met daarin de ONT.
Zie foto:
[Afbeelding]
Vraag: Neemt de KPN monteur die patchcover mee? Of maakt hij rechtsomkeer na aankomst en gaan er weer een paar weken overeen voordat iemand anders eerst die patchcover gaat plaatsen? [Aangezien dit soort dingen bij de aanleg van glas in mijn huidige woning telkens voorgekomen zijn, wil ik echt proberen te voorkomen dat dit nu weer gebeurd. Maar helaas kan de KPN helpdesk alleen zeggen "ja het komt goed". Dat was vorige keer ook gewoon een leugen.]
Komt goed, de monteur neemt die cover mee en klikt hem er voor je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nu ik mijn gegeven heb, heb ik de iTV app op mijn telefoon geïnstalleerd. Werkt prima.

Dus dacht ik, kom, ik installeer de Android TV apk ook op mijn Firestick (zoals ergens in dit forum genoemd), maar helaas...
Voor die app moet ik op het KPN netwerk zitten en dat zit ik dus nog niet.

Maar dat betekend dus ook dat ik bv op vakantie niet via de Firestick kan kijken.
Jammer, want tot nu toe bekijken we alle streamingdiensten via de Firestick.

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 25-04-2022 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
borft schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:49:
[...]

hmm, de app gebruikt juist geen multicast. Overigens denk ik niet dat unicast vs multicast per se iets hoeft te zeggen over de beeldkwaliteit.

That said, bij mij is de beeldkwaliteit via het kastje (dus met multicast) een stuk beter. Ik vermoed hogere bandbreedte/ betere codec.
Ik zei ook niet dat de app multicast gebruikt. Alleen dat het er iets mee te maken had...daarom het woord 'iets'. Dat woord geeft aan hoeveel verstand ik er van heb....niets dus 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:48
vliegnerd schreef op maandag 25 april 2022 @ 16:46:

Zie foto:
[Afbeelding]
Jou huis is KPN Netwerk langs geweest(die plaatsen de FTU en de daadwerkelijke kabel), de KPN monteur(die bij de buren dus al geweest is) prikt een kabeltje in de straatkast en klikt het kastje er op. (en monteerd modem, stelt tv in, etc). KPN vertrouwd de klanten niet, waardoor je dus verplicht thuis moet zijn voor deze simpele binnen handeling.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:59
torretje2012 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:57:
[...]

Jou huis is KPN Netwerk langs geweest(die plaatsen de FTU en de daadwerkelijke kabel), de KPN monteur(die bij de buren dus al geweest is) prikt een kabeltje in de straatkast en klikt het kastje er op. (en monteert modem, stelt tv in, etc). KPN vertrouwd de klanten niet, waardoor je dus verplicht thuis moet zijn voor deze simpele binnen handeling.
Heeft niks met vertrouwen te maken..
Ja, het ziet er uit al een simpele handeling maar er zullen genoeg mensen zijn die vergeten om het stofkapje van de NT af te halen en daarmee dus de connector in de FTU kapot maken bij het opklikken. En dan ben je een paar honderd euro verder en een boel gedoe met een monteur namens KPN Netwerk die dat weer moet fixen. En die zijn al druk genoeg met alle uitrol projecten momenteel.

Daarnaast ben je wel heel blij met die monteur als het glaslampje niet gaat branden en er dus iemand naar de Pop (kan een straatkast zijn maar meestal niet) moet om de verbinding te checken.

Mensen hier op Tweakers vergeten soms wel eens dat ze een heeeele kleine minderheid van de klanten vormen en dat 90 tot 95 procent van de klanten dit helemaal niet zelf wil of kan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Mijn glasvezel abonnement zou op 2-5 ingaan, maar voorlopig hoor ik niets meer van KPN Netwerk / Volker Wessels, die de kabel vanuit mijn voortuin de meterkast in moeten gooien. Ik heb al een aantal keren gebeld, maar ik zie dit niet gebeuren binnen 6 dagen. Eerst een monteur van KPN Netwerk/VW, daarna monteur van KPN zelf.
Hebben meer mensen vertraging opgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Weet iemand trouwens wat voor FTU/ONT er door KPN geleverd word? Is dat gebiedsafhankelijk?

Ik heb hier een Genexis hangen, maar volgens de brief van mijn huidige provider moet ik die inleveren als KPN de boel geïnstalleerd heeft?!

Echter is deze Genexis dezelfde als welke de vorige bewoners hadden (4 jaar geleden) en die hadden ook KPN.
In mijn beleving zou deze dus kunnen blijven hangen, Fritz!Box eraan en instellen op KPN Glasvezel profiel en voila... klaar...

Of denk ik nou te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Thasaidon schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:46:
Weet iemand trouwens wat voor FTU/ONT er door KPN geleverd word? Is dat gebiedsafhankelijk?

Ik heb hier een Genexis hangen, maar volgens de brief van mijn huidige provider moet ik die inleveren als KPN de boel geïnstalleerd heeft?!

Echter is deze Genexis dezelfde als welke de vorige bewoners hadden (4 jaar geleden) en die hadden ook KPN.
In mijn beleving zou deze dus kunnen blijven hangen, Fritz!Box eraan en instellen op KPN Glasvezel profiel en voila... klaar...

Of denk ik nou te simpel?
Nee, dat kan kloppen. Maar KPN installeert vrijwel altijd een nieuwe NT. Dus de monteur zal dat ook bij jou doen waarschijnlijk. En zo niet, ook prima.
Wel heel bijzonder dat je de oude NT moet inleveren. Dat hoor ik vrijwel nooit.

NB:ONT is alleen bij PON en dat heb jij duidelijk niet. Dan heet het een NT(U).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
Barre73 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:06:
[...]

Nee, dat kan kloppen. Maar KPN installeert vrijwel altijd een nieuwe NT. Dus de monteur zal dat ook bij jou doen waarschijnlijk. En zo niet, ook prima.
Wel heel bijzonder dat je de oude NT moet inleveren. Dat hoor ik vrijwel nooit.

NB:ONT is alleen bij PON en dat heb jij duidelijk niet. Dan heet het een NT(U).
Waarscchijnlijk een Online klant, die sturen standaard een brief na de klant spullen retour moeten staat ook met * bij NT. tewijl Online ze zelf niet eens plaatst alles over laat aan kpn. wat ik vermoed is het standaard brief is en bij delta netwerk ze wel NT terug willen maar bij kpnnetwerk gewoon kan blijven hangen.

voor dit geintje al keer aangestuurd na de klant om een onnodige NT wissel uit te voeren

[ Voor 5% gewijzigd door jopoh op 26-04-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Barre73 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:25:
[...]

Heeft niks met vertrouwen te maken..
Ja, het ziet er uit al een simpele handeling maar er zullen genoeg mensen zijn die vergeten om het stofkapje van de NT af te halen en daarmee dus de connector in de FTU kapot maken bij het opklikken. En dan ben je een paar honderd euro verder en een boel gedoe met een monteur namens KPN Netwerk die dat weer moet fixen. En die zijn al druk genoeg met alle uitrol projecten momenteel.

Daarnaast ben je wel heel blij met die monteur als het glaslampje niet gaat branden en er dus iemand naar de Pop (kan een straatkast zijn maar meestal niet) moet om de verbinding te checken.

Mensen hier op Tweakers vergeten soms wel eens dat ze een heeeele kleine minderheid van de klanten vormen en dat 90 tot 95 procent van de klanten dit helemaal niet zelf wil of kan.
Je moet wel heel erg als een botte boer bezig wil je iets echt slopen, zelfs als je de boel met stofkapje naar binnen hebt gedrukt... kan je nog als je voorzichtig bent de boel weer op z'n plek krijgen.

Als je iets sloopt, kost het overigens geen paar 100euro.... zou een kostbaar netwerkje worden als je dat per klant betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Eergisteren is mijn abonnement ingegaan. Het viel mij op dat de snelheid op mijn Samsung s21 zo'n 700mbits is terwijl mijn Samsung s9 vaak niet verder komt dat 70mbits.

Zit er zoveel verschil tussen wifi 6 en wifi 5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
darkdesign schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:02:
Eergisteren is mijn abonnement ingegaan. Het viel mij op dat de snelheid op mijn Samsung s21 zo'n 700mbits is terwijl mijn Samsung s9 vaak niet verder komt dat 70mbits.

Waarschijnlijk is de S9 verbonden met 2.4Ghz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26

Het verschil zit in meerdere factoren, protocol, antennes, snelheid van geheugen, capaciteit processor, noem maar op.
Je kunt als je zoekt van elk onderdeel vinden wat die kan en bijdraagt aan het geheel. In jou geval zal ook de router of access point van invloed zijn want beide wifi standaarden kunnen sneller aan dan de gemeten snelheden.

Hier een uitleg over je vraag wifi 5 vs 6:
https://www.wifishop.nl/k...%20slechts%203%2C5%20Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
torretje2012 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 21:08:
Je moet wel heel erg als een botte boer bezig wil je iets echt slopen, zelfs als je de boel met stofkapje naar binnen hebt gedrukt... kan je nog als je voorzichtig bent de boel weer op z'n plek krijgen.
Als je niet weet hoe het hoort te zitten krijgen de meesten dat niet voor elkaar, vermoed ik. Het is wel glas, en glas wil nog wel eens breken. Dan gaan klanten later klagen dat ze de verwachte snelheid niet halen waarbij ze natuurlijk niet vermelden dat ze er zelf aan hebben lopen prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

jopoh schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:50:
[...]
Waarscchijnlijk een Online klant, die sturen standaard een brief na de klant spullen retour moeten staat ook met * bij NT. ...
In mijn geval Solcon klant, maar Solcon is tegenwoordig ook al KPN ;)

@Barre73
Dank je voor de uitleg. En ja, er staat echt in de brief dat ze de NTU terug willen. Dat verbaasde mij ook.

We zijn 4 jaar geleden verhuisd, maar moesten van Solcon de NTU op ons oude adres wèl laten hangen.
In ons nieuwe huis hebben ze dan weer een nieuwe NTU opgehangen om die van de vorige bewoners (lees KPN) te vervangen. Deze heb ik trouwens nog liggen, want de monteur wilde hem weggooien en dit was exact dezelfde NTU.

Maar we gaan het zien allemaal. 1 juni is D-Day :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Wat @Edje040 zegt...
Je zit waarschijnlijk op de 2,4Ghz.

Volgens de specs zou de S9 geen wifi 6 ondersteunen:
802.11a, 802.11ac (Wi-Fi 5),
802.11b, 802.11g, 802.11n (Wi-Fi 4)

pricewatch: Samsung Galaxy S9 single sim 64GB Zwart

Maar daar kan ik me in vergissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:20
Thasaidon schreef op woensdag 27 april 2022 @ 09:00:
[...]

Wat @Edje040 zegt...
Je zit waarschijnlijk op de 2,4Ghz.

Volgens de specs zou de S9 geen wifi 6 ondersteunen:
802.11a, 802.11ac (Wi-Fi 5),
802.11b, 802.11g, 802.11n (Wi-Fi 4)

pricewatch: Samsung Galaxy S9 single sim 64GB Zwart

Maar daar kan ik me in vergissen...
S9 ondersteunt geen wifi 6. Pas vanaf de s10 serie gebeurde dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Laatst online: 01-06 21:33
Thasaidon schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:56:
[...]

We zijn 4 jaar geleden verhuisd, maar moesten van Solcon de NTU op ons oude adres wèl laten hangen.
In ons nieuwe huis hebben ze dan weer een nieuwe NTU opgehangen om die van de vorige bewoners (lees KPN) te vervangen. Deze heb ik trouwens nog liggen, want de monteur wilde hem weggooien en dit was exact dezelfde NTU.

Maar we gaan het zien allemaal. 1 juni is D-Day :P
Wat zonde toch altijd, als een NT nog voldoet en een max snelheid van 1 Gbps heeft, waarom dan weggooien?? Ik dacht dat KPN ging inzetten op "groen" gebruik van materialen en daar zouden de NT's toch bij moeten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
TF schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:21:
Wat mijn grootste ergenis is tov Ziggo Next is de manier van pauzeren en vooruitspoelen etc. Dat was bij de Next gewoon een prima vlotte ervaring. Met het KPN kastje voelt het als een behoorlijke stap terug. En het kan voor de 1 een futiliteit zijn. Voor ons is het een grote bron van ergernis.
Met de next is een druk op de knop 'instant' 30 seconden (of meer) heen en terug. Dat kastje van KPN raakt compleet in de war af en toe en 30 sec zappen duurt soms wel 8 seconden. dramatisch

Andere grote ergernis is ondertiteling. Wij kijken geregeld iets met ondertiteling aan en dat is bij KPN nog op basis van teletekst aanbod. Bij ziggo is het gewoon een dienst vanuit Next kastje (optie)

De streams zijn inderdaad uitstekend en vooralsnog redelijk storingsvrij. Maar de "user experience" van het kastje loopt wat mij betreft sterk achter op die van Ziggo. Zoals ook eerder genoemd mag KPN hier nog wel wat aandacht aan besteden.
hier sluit ik mij volledig bij aan, die ondertiteling is echt heel heel bagger
teletekst pagina 888 aanzetten, zwarte balken in beeld, niet kunnen pauzeren of spoelen, je moet dan eerst teletekst uitzetten voordat je iets kan doen, zwaar ondermaats.

Ik stap zodra mijn contract afgelopen is over naar een provider die dit wel voor elkaar heeft, ook al is het weer ziggo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:12

TF

bla bla

ETH0.1 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:46:
[...]

hier sluit ik mij volledig bij aan, die ondertiteling is echt heel heel bagger
teletekst pagina 888 aanzetten, zwarte balken in beeld, niet kunnen pauzeren of spoelen, je moet dan eerst teletekst uitzetten voordat je iets kan doen, zwaar ondermaats.

Ik stap zodra mijn contract afgelopen is over naar een provider die dit wel voor elkaar heeft, ook al is het weer ziggo
hier heb ik dat reeds gedaan. Dan maar paar maand dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TF schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:52:
[...]
hier heb ik dat reeds gedaan. Dan maar paar maand dubbel.
Had je toch beter voor die paar maanden NLZiet kunnen nemen, die hebben het wellicht goed voor elkaar en dan ben je voor nog geen 8 euro per maand (zelfs aantal maanden gratis) klaar.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
THE_BASE schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:15:
[...]

Had je toch beter voor die paar maanden NLZiet kunnen nemen, die hebben het wellicht goed voor elkaar en dan ben je voor nog geen 8 euro per maand (zelfs aantal maanden gratis) klaar.
Niet echt:
Via de website, in de NLZIET-app voor iOS/Android en smart tv's en Android TV kun je de ondertiteling ook inschakelen voor Nederlandstalige NPO-programma's (VOD). Voor andere apparaten en live tv is dit (nog) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeachNL
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-07-2023
Heb vaak 1/2x per dag het volgende.
Heb de ONT rechtstreeks op de WAN van mijn ASUS aangesloten, iemand ervaring mee?

Apr 29 23:30:52 odhcp6c[10356]: Failed to send DHCPV6 message to ff02::1:2 (Network is unreachable)
Apr 29 23:30:53 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Apr 29 23:30:58 pppd[10345]: Connection terminated.
Apr 29 23:30:58 pppd[10345]: Modem hangup
Apr 29 23:31:09 pppd[10345]: Connected to censored via interface vlan6
Apr 29 23:31:09 pppd[10345]: Connect: ppp0 <--> vlan6
Apr 29 23:31:09 pppd[10345]: PAP authentication succeeded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-06 18:40
@BeachNL Heb je IPv6 wel nodig? Anders zou je deze optie uit kunnen schakelen in de Asus config.
Ik heb IPv6 niet ingeschakeld, heb deze melding zelf niet in de logs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met IPv6, de hele PPPoE sessie is gewoon weg zo te zien en als gevolg daarvan werkt ook IPv6 niet meer.

Eerste stap in dit geval is om de Experiabox er even 1 of 2 dagen aan te hangen en te kijken of het probleem dan weg is. Als het probleem dan ook blijft dan moet je simpelweg KPN bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:42
chielmi schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:37:
@BeachNL Heb je IPv6 wel nodig? Anders zou je deze optie uit kunnen schakelen in de Asus config.
Ik heb IPv6 niet ingeschakeld, heb deze melding zelf niet in de logs.
Voor een stabiele toekomst van het internet heb je IPv6 nodig.
Het uitzetten omdat er een melding verschijnt is geen optie, want zo los je het probleem niet op.
Het idee van @ik222 is de meest eenvoudige en juist methode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E.Dijkie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 21:53
Thasaidon schreef op maandag 25 april 2022 @ 17:15:
Nu ik mijn gegeven heb, heb ik de iTV app op mijn telefoon geïnstalleerd. Werkt prima.

Dus dacht ik, kom, ik installeer de Android TV apk ook op mijn Firestick (zoals ergens in dit forum genoemd), maar helaas...
Voor die app moet ik op het KPN netwerk zitten en dat zit ik dus nog niet.

Maar dat betekend dus ook dat ik bv op vakantie niet via de Firestick kan kijken.
Jammer, want tot nu toe bekijken we alle streamingdiensten via de Firestick.
Ik heb om die reden vpn client geïnstalleerd op m’n Google chrome TV die connectie maakt naar vpn server thuis. Werkt ook prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 02-06 16:22
BeachNL schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 23:44:
Heb vaak 1/2x per dag het volgende.
Heb de ONT rechtstreeks op de WAN van mijn ASUS aangesloten, iemand ervaring mee?

Apr 29 23:30:52 odhcp6c[10356]: Failed to send DHCPV6 message to ff02::1:2 (Network is unreachable)
Apr 29 23:30:53 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
Apr 29 23:30:58 pppd[10345]: Connection terminated.
Apr 29 23:30:58 pppd[10345]: Modem hangup
Apr 29 23:31:09 pppd[10345]: Connected to censored via interface vlan6
Apr 29 23:31:09 pppd[10345]: Connect: ppp0 <--> vlan6
Apr 29 23:31:09 pppd[10345]: PAP authentication succeeded
Ja, ik... al vanaf februari sinds ik ben overgegaan van G-PON naar XGS-PON.

Zie ook: Glasvezelverbinding valt steeds weg na vervanging NT

Het is echt één groot drama en je weet nooit wanneer de verbinding weer eens verbroken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zijn er hier mensen die over zijn gestapt van Ziggo naar KPN 1 Gbps en wat zijn jullie ervaringen? Erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:38
Saekerhett schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:23:
[...]

Het is echt één groot drama en je weet nooit wanneer de verbinding weer eens verbroken wordt.
In je KPN topic heb ik gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
stormfly schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:57:
[...]

In je KPN topic heb ik gereageerd.
Ik ook :P

Maar goed, punt is dus dat de problemen buitenshuis liggen en exact vanaf het moment dat ik overgegaan ben naar XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Saekerhett schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:11:
[...]

Ik ook :P

Maar goed, punt is dus dat de problemen buitenshuis liggen en exact vanaf het moment dat ik overgegaan ben naar XGS-PON.
Of binnenshuis in je XGS-PON ONT :9 zie de laatste opsomming.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:06
THE_BASE schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:28:
Zijn er hier mensen die over zijn gestapt van Ziggo naar KPN 1 Gbps en wat zijn jullie ervaringen? Erg benieuwd naar.
Ja hier en werkt prima! In combinatie met NLziet en F1 tv pro heb ik niet te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
stormfly schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:46:
[...]

Of binnenshuis in je XGS-PON ONT :9 zie de laatste opsomming.
Je bedoelt de firmware van de NT? Sja, dat zou wat zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Saekerhett schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:57:
[...]

Je bedoelt de firmware van de NT? Sja, dat zou wat zijn…
Vooral omdat die andere poster dat ook benoemt qua issues bij anderen providers met dat kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 10:23
KPN heeft zojuist bekendgemaakt de tarieven voor bestaande klanten per 1 juli op te hogen met gemiddeld 1,90 euro per maand. De provider geeft als reden voor de tariefsverhoging investeringen in kwaliteit, stabiliteit en veiligheid. Klanten die wegens de prijsverhoging kosteloos het abonnement willen opzeggen kunnen dit doen voor 1 juli 2022 meldt internetvergelijker Breedbandwinkel.
https://www.breedbandwink...verhoging-per-1-juli-2022

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:42
Werkt prima. Overgestapt van 300/30 naar 1000/1000 en eigenlijk probleemloos. Decoder voor TV beneden, boven iTV app via Chromecast. Internet vooral fijn de snellere upload en lagere latency. Coax kabels en splitter opgeruimd voor minder clutter, nu nog maar 1 ethernetkabeltje richting TV-meubel. Gebruik nog wel de EB12 en geen eigen router omdat het eigenlijk prima werkt vooralsnog in een niet zo complex thuisnetwerk, paar fixed DHCP-adresjes, IPV6 uitgezet omdat die niet de eigen Adguard kan gebruiken en Wifi uit vanwege meerdere eigen Unifi AP's. USG3 is er momenteel ook tussenuit omdat ik liever geen dubbel-NAT draai (en dan ook nog een switch voor het benodigde aantal poorten), geen idee of die 1 Gb/s via PPPoE aankan in zijn eentje.

[ Voor 14% gewijzigd door dajappie op 02-05-2022 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
Bij Ziggo had ik vele ping spikes, was het Russische roulette of ik wel de max snelheid hield. Bij KPN vooralsnog geen problemen en stabiele snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

https://www.nu.nl/tech/61...d-190-euro-per-maand.html

KPN verhoogt abonnementsprijzen met gemiddeld 1,90 euro per maand

Telecomprovider KPN vraagt vanaf 1 juli gemiddeld 1,90 euro meer per maand voor zijn internetpakketten. Dat meldt een woordvoerder maandag aan NU.nl. KPN verhoogt de prijs om zijn netwerk te kunnen uitbreiden omdat mensen meer thuiswerken en streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anoniem: 767041 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:34:
https://www.nu.nl/tech/61...d-190-euro-per-maand.html

KPN verhoogt abonnementsprijzen met gemiddeld 1,90 euro per maand

Telecomprovider KPN vraagt vanaf 1 juli gemiddeld 1,90 euro meer per maand voor zijn internetpakketten. Dat meldt een woordvoerder maandag aan NU.nl. KPN verhoogt de prijs om zijn netwerk te kunnen uitbreiden omdat mensen meer thuiswerken en streamen.
Het is te verwachten, de vraag is dan wel of het ook geld voor klanten die net een contract hebben afgesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
dajappie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:02:
[...]

Werkt prima. Overgestapt van 300/30 naar 1000/1000 en eigenlijk probleemloos. Decoder voor TV beneden, boven iTV app via Chromecast. Internet vooral fijn de snellere upload en lagere latency. Coax kabels en splitter opgeruimd voor minder clutter, nu nog maar 1 ethernetkabeltje richting TV-meubel. Gebruik nog wel de EB12 en geen eigen router omdat het eigenlijk prima werkt vooralsnog in een niet zo complex thuisnetwerk, paar fixed DHCP-adresjes, IPV6 uitgezet omdat die niet de eigen Adguard kan gebruiken en Wifi uit vanwege meerdere eigen Unifi AP's. USG3 is er momenteel ook tussenuit omdat ik liever geen dubbel-NAT draai (en dan ook nog een switch voor het benodigde aantal poorten), geen idee of die 1 Gb/s via PPPoE aankan in zijn eentje.
Klinkt goed! Ik heb nu het Ziggo-modem in bridge-modus en daarachter twee Unifi AP's, moet ik dan nog een router hebben of kan het achter de Experia Box?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:42
THE_BASE schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:01:
[...]

Klinkt goed! Ik heb nu het Ziggo-modem in bridge-modus en daarachter twee Unifi AP's, moet ik dan nog een router hebben of kan het achter de Experia Box?
Je hebt wel een router nodig voor bv. DHCP, dus of je eigen router of de EB12 die de monteur oplevert. Wifi uitzetten in de admin en lekker je eigen Unifi AP"s draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Laatst online: 28-05 06:57
Vorige jaar KPN glas genomen op mijn nieuwe adres, alleen Internet en TV, geen telefoon. Omdat ik toen geen router had en veel problemen hoorde met het bereik van de Experiabox ben ik voor de Fritz!box 7490 gegaan, voor 7,50 per maand.

Het bereik is inderdaad prima, zelfs tot achter in de tuin. Wat zou een goed alternatief in eigen beheer zijn en dan die Fritz!box er uit gooien? scheelt toch weer 7,50 per maand nu ze de prijzen gaan verhogen.
Voorheen had ik een TP-link met openWRT achter de FTTH hangen, maar die is ter ziele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
divvid schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:50:
Vorige jaar KPN glas genomen op mijn nieuwe adres, alleen Internet en TV, geen telefoon. Omdat ik toen geen router had en veel problemen hoorde met het bereik van de Experiabox ben ik voor de Fritz!box 7490 gegaan, voor 7,50 per maand.

Het bereik is inderdaad prima, zelfs tot achter in de tuin. Wat zou een goed alternatief in eigen beheer zijn en dan die Fritz!box er uit gooien? scheelt toch weer 7,50 per maand nu ze de prijzen gaan verhogen.
Voorheen had ik een TP-link met openWRT achter de FTTH hangen, maar die is ter ziele.
Ik zou de Fritzbox 7590 op Marktplaats zoeken. Daar staan er genoeg. Ook nieuwe die mensen niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:59
Grappig, KPN verhoogt het 200Mbit/s abonnement met €2. De lagere snelheden met €1,50 en het 1Gbit/s abo niet. Duidelijk te merken waar de meeste klanten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik ben overgestapt van Ziggo zakelijk 300/50 naar KPN 1gbps en mijn ervaring is prima tot dusver. Ik gebruik niet de router van KPN zelf en geen TV. De verbinding is stabiel 940/940 op alle bekabelde apparaten en de IPv6 verbinding is ook erg fijn (dat had ik nog niet als fUPC + zakelijk abonnee) om te hebben vanwege eigen servers met IPv4+6 waarbij ik eindelijk zelf kan ervaren wat de werking is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Miki schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:02:
Grappig, KPN verhoogt het 200Mbit/s abonnement met €2. De lagere snelheden met €1,50 en het 1Gbit/s abo niet. Duidelijk te merken waar de meeste klanten zitten.
Met de huidige prijzen, snap ik uberhaupt niet dat mensen voor een paar euro 90% snelheid laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:00:
[...]
Het is te verwachten, de vraag is dan wel of het ook geld voor klanten die net een contract hebben afgesloten. :)
Waarschijnlijk wordt de prijsverhoging gewoon doorgevoerd, maar krijg je een korting om dat tot het einde van het contract te compenseren. KPN kan zich dan aan het contract houden, zonder voor klanten verschillende tarieven te hanteren. Maar volgend jaar dan wel de volle mep betalen (of gaan bedelen om een nieuwe korting).
Bij mij werd het ooit zo opgelost en ook bij anderen heb ik dit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
THE_BASE schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:00:
[...]

Ik meen dat dit standaard met een drie maanden regeling komt. Per 1 juli verhoging zou dan alleen gelden voor klanten die voor 1 april een contract hebben afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:05
torretje2012 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Met de huidige prijzen, snap ik uberhaupt niet dat mensen voor een paar euro 90% snelheid laten liggen.
Ik heb sinds kort 1Gb Glasvezel maar voor nu is het totale overkill. Via wifi haal ik 450Mbit. Ik kan voor mezelf geen use case verzinnen op dit moment die 1Gb rechtvaardigd maar aangezien ik 12 maand 35 euro betaald is het altijd leuk om een keer te proberen .

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 21:41
Barre73 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:49:
[...]

Ik meen dat dit standaard met een drie maanden regeling komt. Per 1 juli verhoging zou dan alleen gelden voor klanten die voor 1 april een contract hebben afgesloten.
Zou mooi zijn heb in april verlengd 👍
Is alleen nergens terug te vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 12:38
Saekerhett schreef op zondag 1 mei 2022 @ 23:23:
[...]

Hier sinds een tijdje ook issues met de internetverbinding op KPN glas. Probleem speelt iets minder vaak en dacht eerst "kan eens gebeuren", maar begint wel vervelend te worden zo langzamerhand. Soms opeens midden op de dag is je internetverbinding verdwenen voor een paar minuten, in de Experiabox v12 ook PPPoE meldingen en het 'Internet' symbool knippert op de Experiabox. Is hier begonnen na vervanging van GPON naar XGS-PON (met Genexis ONT), daarvoor werkte het probleemloos.. Op het KPN forum diverse topics te vinden met dezelfde issue zo te zien.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
sven5010 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:18:
[...]

Hier sinds een tijdje ook issues met de internetverbinding op KPN glas. Probleem speelt iets minder vaak en dacht eerst "kan eens gebeuren", maar begint wel vervelend te worden zo langzamerhand. Soms opeens midden op de dag is je internetverbinding verdwenen voor een paar minuten, in de Experiabox v12 ook PPPoE meldingen en het 'Internet' symbool knippert op de Experiabox. Is hier begonnen na vervanging van GPON naar XGS-PON (met Genexis ONT), daarvoor werkte het probleemloos.. Op het KPN forum diverse topics te vinden met dezelfde issue zo te zien.. :/
Zelfde probleem als ik heb dus. KPN heeft geen flauw idee waar het aan ligt, aan mijn kant wordt het nu doorgespeeld aan de hoge heren in Den Haag, maar om eerlijk te zijn heb ik weinig hoop dat het snel wordt opgelost. Met G-PON geen enkel probleem gehad…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 12:38
Saekerhett schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:39:
[...]

Zelfde probleem als ik heb dus. KPN heeft geen flauw idee waar het aan ligt, aan mijn kant wordt het nu doorgespeeld aan de hoge heren in Den Haag, maar om eerlijk te zijn heb ik weinig hoop dat het snel wordt opgelost. Met G-PON geen enkel probleem gehad…
Lijkt er inderdaad wel op! Ben benieuwd wat er bij jou uiteindelijk uitkomt, maar lijkt aan de hoeveelheid meldingen die je hier en op het KPN forum leest niet bepaald een lokaal probleem te zijn. Was zelf sowieso al van plan om over te stappen naar een eigen router (voordat de problemen begonnen), maar heb inmiddels ook nog weinig hoop dat dat iets gaat helpen of verschil gaat brengen.

Zal binnenkort ook maar contact zoeken met KPN, net nog even verder in de logs van de Experiabox gezocht; afgelopen 2 maand is de verbinding blijkbaar zelfs 14x weggeweest (not answering to LCP Echo requests. meldingen). Gebeurt 's nachts dus ook wanneer er geen/nauwelijks netwerkverkeer was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:50

mb1

Wij hadden ook last van elke paar dagen uitvallende verbinding van het over-schakelen van het Telfort profiel naar het KPN profiel (u merkt er niets van alles blijft hetzelfde......) drama, tig x en monteur een na eindelijk het modem te wisselen naar de V12 al meer dan een jaar geen enkel probleem meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
Een domme vraag wellicht, maar gisteren zou mijn abonnement ingaan. Werkelijkheid is, dat de kabel nog in mijn voortuin ligt.
Dame bij de KPN Helpdesk vertelde mij dat er gisteren of vandaag een monteur zou komen en die zou dan alles regelen.
Maar het is toch zo, dat KPN Netwerk eerst de kabel naar de meterkast moet brengen en dat daarna pas een KPN monteur komt om eea aan te sluiten? Of is er inderdaad alleen een KPN monteur nodig voor deze stappen?
Ik verwacht voorlopig geen ontwikkeling, maar ik ben even benieuwd nu. En nee, ik kan via de site nog geen afspraak maken voor een KPN monteur. Geduld is een schone zaak, als je dat hebt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:26
sven5010 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:18:
[...]

Ik had een klapperende verbinding zoals deze bij T-Mobile, ze kregen het niet opgelost, ben naar KPN overgestapt en probleem was weg.
Dus lukt het KPN niet dit op te lossen voor jou, probeer een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
sven5010 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 23:58:
[...]

Lijkt er inderdaad wel op! Ben benieuwd wat er bij jou uiteindelijk uitkomt, maar lijkt aan de hoeveelheid meldingen die je hier en op het KPN forum leest niet bepaald een lokaal probleem te zijn. Was zelf sowieso al van plan om over te stappen naar een eigen router (voordat de problemen begonnen), maar heb inmiddels ook nog weinig hoop dat dat iets gaat helpen of verschil gaat brengen.

Zal binnenkort ook maar contact zoeken met KPN, net nog even verder in de logs van de Experiabox gezocht; afgelopen 2 maand is de verbinding blijkbaar zelfs 14x weggeweest (not answering to LCP Echo requests. meldingen). Gebeurt 's nachts dus ook wanneer er geen/nauwelijks netwerkverkeer was..
Hier ook, veel of weinig verkeer maakt blijkbaar niks uit, alhoewel ik het vermoeden heb, maar dat is een vermoeden, dat bepaalde apparatuur buitenshuis een grote datastroom tegelijkertijd niet aankan. Dus als een van de buren bezig is, dat ik daar dan ook last van kan hebben, zonder dat ik zelf wat bijzonders doe. Omdat XGS-PON gedeeld is, en G-PON niet.

En omdat nu steeds meer mensen overgezet worden naar XGS-PON krijg je dus ook steeds meer meldingen van wegvallende verbindingen...

Ik krijg op mijn Asus router altijd dezelfde melding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
May  1 22:40:34 pppd[8322]: Serial link appears to be disconnected.
May  1 22:40:35 WAN Connection: Fail to connect with some issues.
May  1 22:40:35 DualWAN: skip single wan wan_led_control - WANRED off
May  1 22:40:40 pppd[8322]: Connection terminated.
May  1 22:40:40 pppd[8322]: Modem hangup
May  1 22:40:50 pppd[8322]: Connected to xxx via interface vlan6
May  1 22:40:50 pppd[8322]: Connect: ppp0 <--> vlan6
May  1 22:40:50 pppd[8322]: PAP authentication succeeded
May  1 22:40:50 pppd[8322]: peer from calling number xxx authorized
May  1 22:40:53 pppd[8322]: local  IP address xxx
May  1 22:40:53 pppd[8322]: remote IP address xxx
May  1 22:40:53 wan: finish adding multi routes
May  1 22:40:53 start_ddns: update WWW.ASUS.COM update@asus.com, wan_unit 0
May  1 22:40:53 start_ddns: Clear ddns cache.
May  1 22:40:53 start_ddns: Start Inadyn(10).
May  1 22:40:53 inadyn[21081]: In-a-dyn version 2.8.1 -- Dynamic DNS update client.
May  1 22:40:53 inadyn[21081]: Update forced for alias xxx.asuscomm.com, new IP# xxx
May  1 22:40:54 inadyn[21081]: alias address=<xxx>
May  1 22:40:54 inadyn[21081]: request<GET /ddns/update.jsp?hostname=xxx.asuscomm.com&myip=xxx&model=RT-AC86U&fw_ver=3.0.0.4.386_48260-gd4c241c HTTP/1.0^M Authorization: Basic xxx Host: ns1.asuscomm.com^M User-Agent: inadyn/2.8.1 https://github.com/troglobit/inadyn/issues^M ^M >
May  1 22:40:54 inadyn[21081]: [response_update]HTTP/1.1 200 OK^M Date: Sun, 01 May 2022 20:40:54 GMT^M Server: Apache^M Content-Length: 0^M Connection: close^M Content-Type: text/html; charset=UTF-8^M ^M
May  1 22:40:54 inadyn[21081]: Updating cache for xxx.asuscomm.com
May  1 22:40:54 ddns: ddns update ok
May  1 22:40:55 WAN Connection: WAN was restored.

Hier heb ik er inmiddels al tientallen, misschien wel +100 van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
gr1542 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:36:
Een domme vraag wellicht, maar gisteren zou mijn abonnement ingaan. Werkelijkheid is, dat de kabel nog in mijn voortuin ligt.
Dame bij de KPN Helpdesk vertelde mij dat er gisteren of vandaag een monteur zou komen en die zou dan alles regelen.
Maar het is toch zo, dat KPN Netwerk eerst de kabel naar de meterkast moet brengen en dat daarna pas een KPN monteur komt om eea aan te sluiten? Of is er inderdaad alleen een KPN monteur nodig voor deze stappen?
Ik verwacht voorlopig geen ontwikkeling, maar ik ben even benieuwd nu. En nee, ik kan via de site nog geen afspraak maken voor een KPN monteur. Geduld is een schone zaak, als je dat hebt 😉
Klopt, jij hebt helemaal gelijk. De dame van de KPN helpdesk kan ook alleen maar de plandatum zien die KPN Netwerk in haar systeem heeft staan. En die is door hun aannemer doorgegeven. Met andere woorden.. die klopt niet en is verlopen. Heb je al contact gezocht met KPN Netwerk zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
gr1542 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 00:36:
In het ideale geval komt eerst de KPN monteur, die ziet de situatie en zorgt er dan voor dat er een andere monteur komt van KPN Netwerk.

Daarna krijgt KPN een seintje dat KPN Netwerk is geweest en kan je weer een afspraak maken voor de KPN monteur (of de KPN Netwerk mannen sluiten de apparatuur voor je aan en je bent direct online).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Wolly schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:07:
[...]

In het ideale geval komt eerst de KPN monteur, die ziet de situatie en zorgt er dan voor dat er een andere monteur komt van KPN Netwerk.

Daarna krijgt KPN een seintje dat KPN Netwerk is geweest en kan je weer een afspraak maken voor de KPN monteur (of de KPN Netwerk mannen sluiten de apparatuur voor je aan en je bent direct online).
Nee, in het ideale geval kom de KPN Netwerk monteur eerst om de kabel naar binnen te brengen en daarbij na het maken en meten van de aansluiting ook meteen de NT te plaatsen. Dan kan de klant zelf de Experiabox aansluiten en de boel afronden. Lukt dat niet zelf, dan kan er een monteur gevraagd worden (DHZ service).

Er moet nooit eerst een KPN monteur komen om te constateren dat er nog iets moet gebeuren. Dat hadden ze namelijk ook vanuit de netwerkadministratie kunnen zien dus dat is zonder van de tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 09:48:
[...]

Nee, in het ideale geval kom de KPN Netwerk monteur eerst om de kabel naar binnen te brengen en daarbij na het maken en meten van de aansluiting ook meteen de NT te plaatsen. Dan kan de klant zelf de Experiabox aansluiten en de boel afronden. Lukt dat niet zelf, dan kan er een monteur gevraagd worden (DHZ service).

Er moet nooit eerst een KPN monteur komen om te constateren dat er nog iets moet gebeuren. Dat hadden ze namelijk ook vanuit de netwerkadministratie kunnen zien dus dat is zonder van de tijd en moeite.
Als de kabel nog niet eens is binnengebracht en je wel een aansluiting kan aanvragen bij KPN denk ik dat die netwerkadministratie al niet bijzonder jofel is. Dan is de meest zinnige tip toch echt om gewoon af te wachten waar KPN mee komt ipv eerst KPN Netwerk te gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
@Barre73 @Wolly Dank jullie wel voor de reacties.

Ik ga vanmiddag maar weer eens KPN Netwerk bellen, om daarna doorverbonden te worden naar Volker Wessels. Die hebben ook al diverse keren gemeld, dat er een brief, mailtje of telefoontje aan zit te komen.
Daarna ga ik gewoon ook weer KPN zelf bellen.
In de tussentijd ga ik even speuren naar WIFI en netwerk ervaringen met Experiabox 12 in combinatie met Superwifi 2 punten. Ik heb nu ASUS Routers achter mijn Ziggo Bridged Router in AI Mesh modus, waarmee ik ook via de vrije modemkeuze (die ik bij Ziggo niet heb) zou kunnen werken. Kiezen uit 3 opties dus.
Ik vermaak me wel weer ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Waxxx
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Kun je de ASUS routers niet als AP inzetten achter de EB12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
A-Waxxx schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:40:
Kun je de ASUS routers niet als AP inzetten achter de EB12?
Ja, dat kan ook nog. Dan heb ik een AP met switch. Alleen moet ik dan even kijken hoe het met het tv-signaal zit, als dat door de ASUS AP gaat (alles bedraad en niet in AI Mesh mode). Dan pas ik de WIFI instellingen aan naar de huidige naam/wachtwoord op de Experia Box en hoef ik mijn apparatuur verder niet aan te passen. Ik moet alles even op een rijtje zetten, maar dat is dus eigenlijk optie 4. Ik heb een voorkeur voor de EB12 en SuperWifi punten vanwege de WIFI 6 standaard.

[ Voor 6% gewijzigd door gr1542 op 03-05-2022 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Wolly schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:04:
[...]

Als de kabel nog niet eens is binnengebracht en je wel een aansluiting kan aanvragen bij KPN denk ik dat die netwerkadministratie al niet bijzonder jofel is. Dan is de meest zinnige tip toch echt om gewoon af te wachten waar KPN mee komt ipv eerst KPN Netwerk te gaan bellen.
Dat eerste is juist mogelijk gemaakt om te voorkomen dat mensen twee keer thuis moeten zijn. Als de plandatum bij KPN Netwerk binnen een X aantal dagen ligt, ontstaat de mogelijkheid voor de provider (en dus de klant) om alvast een order in te leggen. De aannemer van KPN Netwerk kan dan direct ook de NT plaatsen tijdens de huisaansluiting en een groot deel van de klanten kan dan zelf alles afmaken.
Voorwaarde is dan wel dat die plandatum redelijk betrouwbaar is en dat is een uitdaging gebleken...

En het is aan de provider om dit wel of niet te doen. De meeste providers kiezen ervoor om pas een bestelling mogelijk te maken als de glasvezel binnen ligt en gereed is. KPN als provider kiest wel voor die mogelijkheid om vooruit te bestellen. Met een onzekerheid in de planning als consequentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 23:46

TFHfony

Professional Weirdo

Barre73 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Dat eerste is juist mogelijk gemaakt om te voorkomen dat mensen twee keer thuis moeten zijn. Als de plandatum bij KPN Netwerk binnen een X aantal dagen ligt, ontstaat de mogelijkheid voor de provider (en dus de klant) om alvast een order in te leggen. De aannemer van KPN Netwerk kan dan direct ook de NT plaatsen tijdens de huisaansluiting en een groot deel van de klanten kan dan zelf alles afmaken.
Voorwaarde is dan wel dat die plandatum redelijk betrouwbaar is en dat is een uitdaging gebleken...

En het is aan de provider om dit wel of niet te doen. De meeste providers kiezen ervoor om pas een bestelling mogelijk te maken als de glasvezel binnen ligt en gereed is. KPN als provider kiest wel voor die mogelijkheid om vooruit te bestellen. Met een onzekerheid in de planning als consequentie.
En met een latere oplevering als mogelijke consequentie. Ik had indertijd vooruit besteld, maar mijn buren die hebben gewacht tot de lijn binnen lag waren eerder aangesloten. Uiteindelijk de "pre-order" laten annuleren en opnieuw besteld. Toen was het binnen een paar dagen geregeld.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
TFHfony schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:49:
[...]

En met een latere oplevering als mogelijke consequentie. Ik had indertijd vooruit besteld, maar mijn buren die hebben gewacht tot de lijn binnen lag waren eerder aangesloten. Uiteindelijk de "pre-order" laten annuleren en opnieuw besteld. Toen was het binnen een paar dagen geregeld.
Zojuist gebeld met KPN netwerk, Volker Wessels en KPN Helpdesk. Kennen jullie het kastje-muur verhaal? KPN Netwerk en VW zeggen dat ze nog geen opdracht hebben ontvangen. Helpdesk zegt dat ze geen opdracht sturen, omdat het netwerk niet van hen is. Streefdatum in het systeem was eerst 28/4 en nu 2/5.
Ik wacht rustig af en ik kijk intussen maar gelijk naar andere providers. Ik ben alleen vergeten te melden, dat ik ook nog geen EB12 en tv kastje heb ontvangen.

Op de site van KPN Netwerk staat: In sommige gevallen moeten er nog werkzaamheden plaatsvinden in of rond je woning voordat je aansluiting geactiveerd kan worden. Is dit bij jou het geval? Dan neemt de aannemer met wie wij in jouw buurt samenwerken contact met je op. Meestal gebeurt dit binnen zeven werkdagen nadat je het abonnement afsloot. Is er daarna nog geen contact met je opgenomen? Neem dan contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken.

Ik heb op 9-4 een bevestiging ontvangen van KPN Glasvezel, waarin het volgende staat:
KPN Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan
Zij leggen de glasvezelkabel aan tot aan uw woning. Ze proberen dit voor 2 mei 2022 te doen. Daarna plannen wij voor u een monteursafspraak in. Onze monteur brengt de glasvezelkabel van buiten naar binnen en sluit Hussel Internet 1 Gbit/s aan.

Vraag is dus wie nu de glasvezelkabel vanaf buiten naar binnen gaat brengen, want KPN Netwerk en KPN Glasvezel spreken elkaar niet alleen hier, maar ook telefonisch tegen.

[ Voor 37% gewijzigd door gr1542 op 03-05-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-05 01:02
Saekerhett schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 07:54:
Hier ook, veel of weinig verkeer maakt blijkbaar niks uit, alhoewel ik het vermoeden heb, maar dat is een vermoeden, dat bepaalde apparatuur buitenshuis een grote datastroom tegelijkertijd niet aankan. Dus als een van de buren bezig is, dat ik daar dan ook last van kan hebben, zonder dat ik zelf wat bijzonders doe. Omdat XGS-PON gedeeld is, en G-PON niet.
Hier ook problemen sinds de XGS-PON (https://forum.kpn.com/int...inds-vervanging-nt-563481) (hier had je in je eigen topic ook al op gereageerd).
Alleen bij mij werd ik aan de telefoon verteld dat het ons geld ging kosten om een monteur te sturen (want het lag 1000% aan de boxv12 modem terwijl ik het ook op mijn asus router heb) dus heb ik het contract maar opgezegd en ga de einde van de maand naar T-Mobile en hoop dat dit het al oplost en dat anders T-Mobile iemand inschakeld.

Maar ik vraag het me zelf ook af of meer mensen uit de straat bij ons hier last van hebben (en of dat op dezelfde tijd is). Heb jij het al eens gevraagd? want anders ga ik van de week maar eens kijken of ik langs mag bij een van de buren om het te bekijken.

Ook denk ik dat niet veel mensen het opmerken of denken ach zou wel iets anders zijn, omdat het maar 1 minuut is dat je internet uitvalt en meestal zit er een paar uur tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door ThaGuus op 03-05-2022 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
gr1542 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:56:
[...]

Zojuist gebeld met KPN netwerk, Volker Wessels en KPN Helpdesk. Kennen jullie het kastje-muur verhaal? KPN Netwerk en VW zeggen dat ze nog geen opdracht hebben ontvangen. Helpdesk zegt dat ze geen opdracht sturen, omdat het netwerk niet van hen is. Streefdatum in het systeem was eerst 28/4 en nu 2/5.
Ik wacht rustig af en ik kijk intussen maar gelijk naar andere providers. Ik ben alleen vergeten te melden, dat ik ook nog geen EB12 en tv kastje heb ontvangen.

Op de site van KPN Netwerk staat: In sommige gevallen moeten er nog werkzaamheden plaatsvinden in of rond je woning voordat je aansluiting geactiveerd kan worden. Is dit bij jou het geval? Dan neemt de aannemer met wie wij in jouw buurt samenwerken contact met je op. Meestal gebeurt dit binnen zeven werkdagen nadat je het abonnement afsloot. Is er daarna nog geen contact met je opgenomen? Neem dan contact op met onze klantenservice om een afspraak te maken.

Ik heb op 9-4 een bevestiging ontvangen van KPN Glasvezel, waarin het volgende staat:
KPN Netwerk legt het glasvezelnetwerk aan
Zij leggen de glasvezelkabel aan tot aan uw woning. Ze proberen dit voor 2 mei 2022 te doen. Daarna plannen wij voor u een monteursafspraak in. Onze monteur brengt de glasvezelkabel van buiten naar binnen en sluit Hussel Internet 1 Gbit/s aan.

Vraag is dus wie nu de glasvezelkabel vanaf buiten naar binnen gaat brengen, want KPN Netwerk en KPN Glasvezel spreken elkaar niet alleen hier, maar ook telefonisch tegen.
Stuur het adres even in een DM. Waarschijnlijk kan ik bewijzen dat VWT wel degelijk een opdracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ThaGuus schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:18:
[...]

Hier ook problemen sinds de XGS-PON (https://forum.kpn.com/int...inds-vervanging-nt-563481) (hier had je in je eigen topic ook al op gereageerd).
Alleen bij mij werd ik aan de telefoon verteld dat het ons geld ging kosten om een monteur te sturen (want het lag 1000% aan de boxv12 modem terwijl ik het ook op mijn asus router heb) dus heb ik het contract maar opgezegd en ga de einde van de maand naar T-Mobile en hoop dat dit het al oplost en dat anders T-Mobile iemand inschakeld.

Maar ik vraag het me zelf ook af of meer mensen uit de straat bij ons hier last van hebben (en of dat op dezelfde tijd is). Heb jij het al eens gevraagd? want anders ga ik van de week maar eens kijken of ik langs mag bij een van de buren om het te bekijken.

Ook denk ik dat niet veel mensen het opmerken of denken ach zou wel iets anders zijn, omdat het maar 1 minuut is dat je internet uitvalt en meestal zit er een paar uur tussen.
Huh, wat? Het lag vast volgens KPN aan de Box 12 en dat kost het geld om een monteur te sturen? De Box12 is toch van hen? Niet van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoi beste mensen.
Ook ik stap over van Ziggo naar KPN. De coax moet naar de woonkamer moet dus vervangen worden door UTP. Dat is geen probleem, ik heb al een lange UTP kabel, ga de KPN monteur vragen de coax daarmee te vervangen. Het enige wat ik nog niet heb, is een UTP wandcontactdoos. Daar hangt nu immers een coax wandcontactdoos. Heeft zoiets de monteur bij zich? Of moet je daar zelf voor zorgen? Kost natuurlijk niet zoveel, maar voor hetzelfde geld krijg je hem gratis van de monteur... Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
TripleQ schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:10:
Hoi beste mensen.
Ook ik stap over van Ziggo naar KPN. De coax moet naar de woonkamer moet dus vervangen worden door UTP. Dat is geen probleem, ik heb al een lange UTP kabel, ga de KPN monteur vragen de coax daarmee te vervangen. Het enige wat ik nog niet heb, is een UTP wandcontactdoos. Daar hangt nu immers een coax wandcontactdoos. Heeft zoiets de monteur bij zich? Of moet je daar zelf voor zorgen? Kost natuurlijk niet zoveel, maar voor hetzelfde geld krijg je hem gratis van de monteur... Weet iemand dit?
Een monteur heeft veel standaard wel in z'n wagen liggen, maar het advies is altijd het zekere voor het onzekere te nemen en dit van te vore nte regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
TripleQ schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:10:
Hoi beste mensen.
monteurs hebben rj45 wcd(enkele aansluiting) bij zich de kosten hiervan zijn 12 euro. utp heeft de monteur ook altijd op rol bij zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Thx!
Haal uit voorzorg wel een eigen dubbele inbouw doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjtm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:22
Barre73 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 18:57:
[...]

Huh, wat? Het lag vast volgens KPN aan de Box 12 en dat kost het geld om een monteur te sturen? De Box12 is toch van hen? Niet van jou?
In principe wordt bij elke aansturing door de helpdesk aangegeven dat er mogelijk kosten aan verbonden zijn als het probleem niet in het KPN domein ligt, dit puur om te voorkomen dat klanten naderhand zeggen dat hun niks over kosten is verteld (staat altijd in de mail maar je goed...). Een monteur zal uiteindelijk geen kosten schrijven als een probleem wordt opgelost door een Box12 voor een V10 te vervangen.

Maar ja, als dat aan de telefoon niet al te tactisch wordt uitgelegd kan dat verkeerd overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

jopoh schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:17:
[...]

monteurs hebben rj45 wcd(enkele aansluiting) bij zich de kosten hiervan zijn 12 euro. utp heeft de monteur ook altijd op rol bij zich :)
Voor de volledigheid: een RJ45 inbouw WCD is inderdaad €12, maar dan levert de monteur deze enkel en bouw je 'm zelf in. Als de monteur moet inbouwen zal deze daar standaard een kwartier werk voor in rekening moeten brengen à €15.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
Barre73 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:35:
[...]

Klopt, jij hebt helemaal gelijk. De dame van de KPN helpdesk kan ook alleen maar de plandatum zien die KPN Netwerk in haar systeem heeft staan. En die is door hun aannemer doorgegeven. Met andere woorden.. die klopt niet en is verlopen. Heb je al contact gezocht met KPN Netwerk zelf?
Verschillende keren. Ook met de onderaannemer Volker Wessels die uiteindelijk de glasvezelkabel naar binnen moet brengen. Die claimen beide, dat er geen opdracht ontvangen is van KPN zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dacht even mijn abonnement aan te passen omdat 1gbit tegenwoordig overkill is hier. nou, wat een geweldige prijsverhouding hebben de pakketten. ik word gewoon gedwongen om 1gbit te nemen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jff4Y48x_vYJH0LMDY8lFKFas08=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qHEoKU93ywbUhOZ651tYC6Dn.jpg?f=user_large
Pagina: 1 ... 78 ... 181 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen