Maar dit is dan niet met kpn tv+ of wel?Witlof schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:04:
[...]
Heb toevallig deze week 2x contact gehad. De eerste keer dacht ik een goede aanbieding ontvangen te hebben en wilde die vandaag bevestigen. Dit was de aanbieding:
[Afbeelding]
De dame die ik vandaag sprak kon de aanbieding niet in het systeem krijgen maar wel een andere en dat werd dus deze [Afbeelding]
Als ik het goed heb berekend dan kom ik € 80,- goedkoper uit met de laatste aanbieding. Wel raar dat in eerste instantie de korting geen 12 maanden kon, maar vandaag dus weer wel. Ik snap het niet meer, maar ben weer een jaartje KPN klant.
Stiekem ben ik wel benieuwd hoe zo'n uitschakeling in z'n werk gaat.Barre73 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:15:
[...]
Aangezien die melding voor "over 4 dagen" geldt voor ruim 2 miljoen adressen, zullen meer mensen die zien gok ik :-)
De uitschakelingen voor 1 april, 1 juli, 1 okt, en zo verder...betreffen aanzienlijk minder aansluitingen dan de eerste grote die ruim 3 jaar geleden al werd aangekondigd.
Er zal vast remote iets uitgezet worden en that's it? Het zal geen feestje zijn waarbij er een paar racks fysiek uitgeschakeld wordt denk ik dan. Sanering zal daar dan later weer op volgen?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
ze worden als eerste op adres basis uitgezet.thof schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:40:
[...]
Stiekem ben ik wel benieuwd hoe zo'n uitschakeling in z'n werk gaat.
Er zal vast remote iets uitgezet worden en that's it? Het zal geen feestje zijn waarbij er een paar racks fysiek uitgeschakeld wordt denk ik dan. Sanering zal daar dan later weer op volgen?
mocht een klant niet omgegaan zijn of wat dan ook dan wordt zijn verbinding tijdelijk onderbroken net zoals bij uitschakeling isdn.
als de appratuur leeg is zal deze ook uitgaan.
ik weet er zijn plekken in land waar gelijk komende week centrale al wordt ontmanteld om gebouw leeg te maken wegens verhuurd/verkocht.
Ik kreeg vandaag het volgende SMS berichtje van KPN:
Zouden KPN het koper hier gaan uitfaseren? De buurt, G-3 Nijmegen, heeft al sinds 2012 glasvezel.Beste klant op 22-02-2023 tussen 01:00 en 07:00 verbeteren we het netwerk in uw buurt. Tijdens deze werkzaamheden kunt u mogelijk geen gebruik maken van de diensten Interactieve TV, Internet en/of Bellen. Mvg, KPN
Even kijken op kpnnetwerk.nl en daar bij mijn status je PC en huisnummer invullen. Dan zie je het zo.EricJH schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:57:
[...]
Zouden KPN het koper hier gaan uitfaseren? De buurt, G-3 Nijmegen, heeft al sinds 2012 glasvezel.
Thx. Ik krijg inderdaad de melding dat over twee dagen het kopernetwerk wordt uitgezet.krakendmodem schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:20:
[...]
Even kijken op kpnnetwerk.nl en daar bij mijn status je PC en huisnummer invullen. Dan zie je het zo.
Speelt iemand hier fifa23 op de ps5 met zijn glasvezelverbinding?
Heb dit spel gisteren aangeschaft, maar kan sindsdien niet verbinden met ea-servers. Heb het probleem al een dag lang gegoogled, maar tevergeefs.
Misschien heeft het met mijn v12 box te maken?
Heb dit spel gisteren aangeschaft, maar kan sindsdien niet verbinden met ea-servers. Heb het probleem al een dag lang gegoogled, maar tevergeefs.
Misschien heeft het met mijn v12 box te maken?
Die melding op zich zegt overigens nog niet zoveel. Die krijg ik gerust 2 tot 3 keer per jaar en het duurt hier nog bijna 3 jaar voordat koper uitgaat. Soms moeten ze gewoon veel aan het lokale netwerk doen waardoor onderbrekingen mogelijk zijn.EricJH schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:57:
[...]
Zouden KPN het koper hier gaan uitfaseren? De buurt, G-3 Nijmegen, heeft al sinds 2012 glasvezel.
staat helemaal los van koper uit, dit is gewoon onderhoud aan netwerkappratuurEricJH schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:57:
[...]
Zoals ik in mijn vorige post schreef: als ik op de website check dan zegt deze dat koper over 1 dag, het is nu na middernacht, wordt uitgezet. Zie afbeelding, Dat er meermaals per jaar onderhoud plaatsvindt geloof ik maar ook dat het deze ene keer samenvalt met het uitfaseren van het kopernetwerk.Caelorum schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:59:
[...]
Die melding op zich zegt overigens nog niet zoveel. Die krijg ik gerust 2 tot 3 keer per jaar en het duurt hier nog bijna 3 jaar voordat koper uitgaat. Soms moeten ze gewoon veel aan het lokale netwerk doen waardoor onderbrekingen mogelijk zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/k2cg0hZQsZ6tEzv6KnEgncMY.png?f=user_large)
@EricJH Dat weet ik. Ik wilde alleen even duidelijk maken (voor toekomstige lezers) dat de melding op zich niets hoeft te betekenen. Dat het bij jou toevallig wel betekend dat het kopernetwerk uit gaat is mooi
Ik ga zelf die melding nog wel een tiental keer krijgen voordat ik dat punt en de bekabeling eruit kan gaan slopen.
Puur toeval. Het kopernetwerk wordt namelijk niet uitgeschakeld zoals jij het denkt.EricJH schreef op maandag 20 februari 2023 @ 01:10:
[...]
Zoals ik in mijn vorige post schreef: als ik op de website check dan zegt deze dat koper over 1 dag, het is nu na middernacht, wordt uitgezet. Zie afbeelding, Dat er meermaals per jaar onderhoud plaatsvindt geloof ik maar ook dat het deze ene keer samenvalt met het uitfaseren van het kopernetwerk.
[Afbeelding]
99 procent van de adressen die voor 22 februari gepland staan zijn al meer dan een jaar niet meer actief en ook al geblokkeerd voor nieuwe aanvragen (op koper).
Adressen die op 22 februari nog wel actief zijn worden ook niet meteen volledig uitgezet en opgeheven. Daar zitten meerdere zorgvuldige stappen tussen en die zijn allemaal puur softwarematig. Heeft niets te maken met werkzaamheden in jouw buurt.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb een oude mevrouw hier in de buurt wonen die nog op een POTS lijn zit voor vaste telefonie van KPN. Over 40 dagen gaat koper eruit staat op KPN Netwerk. Zet KPN dan zometeen haar lijn uit over 40 dagen? Of heeft ze al bericht gehad en moet ze overstappen?
Ze kijkt alleen TV en belt.
Dat laatste komt niet door Koper Uit maar door het Orion-programma dat KPN sowieso draait om centrales leeg te maken of flink te verkleinen. En om de boel niet onnodig ingewikkeld te maken zijn die deadlines gelijk getrokken naar 22 februari.jopoh schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:51:
[...]
ze worden als eerste op adres basis uitgezet.
mocht een klant niet omgegaan zijn of wat dan ook dan wordt zijn verbinding tijdelijk onderbroken net zoals bij uitschakeling isdn.
als de appratuur leeg is zal deze ook uitgaan.
ik weet er zijn plekken in land waar gelijk komende week centrale al wordt ontmanteld om gebouw leeg te maken wegens verhuurd/verkocht.
[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 20-02-2023 11:42 ]
Nee hoor. Dan zou ze al meerdere malen bericht hebben gehad of zelfs persoonlijk gebeld zijn.supayoshi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:40:
Ik heb een oude mevrouw hier in de buurt wonen die nog op een POTS lijn zit voor vaste telefonie van KPN. Over 40 dagen gaat koper eruit staat op KPN Netwerk. Zet KPN dan zometeen haar lijn uit over 40 dagen? Of heeft ze al bericht gehad en moet ze overstappen?
Ik denk dat voor haar adres gebruik is gemaakt van de mogelijkheid tot uitstel.
En helaas zit er ook een vervelende fout in die checker op kpnnetwerk.nl waardoor voor sommige adressen een datum wordt getoond die niet klopt. Hoeft hier niet zo te zijn maar ik zeg het maar even.
Dan hebben we dus XGS-PONBarre73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:10:
[...]
Let op! Op die website mist de foto van een recente AON aansluiting. Waarbij het kastje (de NT) vrijwel gelijk is aan die van XGS-PON. Grote verschil zijn de lampjes/termen aan de voorkant. Bij XGS-PON staat daar Alarm, Connection en Power. Bij AON staat er Power, Glas en Ethernet. Uiterlijk een klein verschil, technisch een wereld van verschil.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag ook nog even nagebeld met KPN. Een aanbieding zonder TV+ konden ze ook doen, maar dat gaat me onderaan de streep meer kosten (minder korting). Ik 'stap dus over' per 21 maart.
Tada!Jay-v schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:23:
Zojuist ontvangen:
[...]
Meer mensen dit gehad?
Ik ben oud telfort abonnee en betaal slechts 35,59 per maand. Overigens heb ik al minimaal een jaar 100Mb/s ondanks dat er 50Mb/s op mijn factuur staat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| -> # ./speedtest-cli Retrieving speedtest.net configuration... Testing from KPN (x.x.x.x)... Retrieving speedtest.net server list... Selecting best server based on ping... Hosted by Händle & Korte GmbH (Dusseldorf) [183.69 km]: 8.876 ms Testing download speed................................................................................ Download: 201.99 Mbit/s |
/f/image/P8zItLlWoySnwOK2jE3yiefM.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag is de lijn opgeleverd... En ik heb nu al ruzie met de Experiabox.
Die had ik bij binnenkomst al nagelopen en ingesteld, netjes in een VLAN gehangen voor test... Vandaag wil ik inloggen, en pakt hij mijn wachtwoord niet meer. Ook niet na een harde reset. En ja, ik heb dit zowel via http als https op mijnmodem.kpn geprobeerd.
Is dit een bekend euvel? (Ook de online reset tool werkt niet, waarschijnlijk omdat alles nog niet geregistreerd is).
Die had ik bij binnenkomst al nagelopen en ingesteld, netjes in een VLAN gehangen voor test... Vandaag wil ik inloggen, en pakt hij mijn wachtwoord niet meer. Ook niet na een harde reset. En ja, ik heb dit zowel via http als https op mijnmodem.kpn geprobeerd.
Is dit een bekend euvel? (Ook de online reset tool werkt niet, waarschijnlijk omdat alles nog niet geregistreerd is).
Je zou onderstaande kunnen proberen:Reneger schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:30:
thof schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:17:
[...]
Vreemd genoeg, hier (bestaande installatie) en bij een kennis (nieuwe installatie) hetzelfde. Via https://192.168.2.254 wel in te loggen maar via https://mijnmodem.kpn niet. Toch wel een beetje vreemd aangezien de domeinnaam gewoon gekoppeld is aan hetzelfde IP.
V12?Reneger schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:30:
Daar was/is een issue mee dat je dan met FireFox moest inloggen
Ik meen me te herinneren dat alles wat je instelt op die EB voordat deze geactiveerd is, zinloos is. Bij activatie gaat deze terug naar fabrieksinstellingen.Reneger schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:30:
Dus je zou met de fabrieksinstellingen toch weer moeten kunnen inloggen? Dat het via mijnmodem.kpn niet werkt snap ik nog wel want die order moet nog afgerond worden en dat zal nog wel een dag duren.
Yup, zeer irritante euvel met de V12, dit mag wel iets beter gecommuniceerd worden.Reneger schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:41:
@Barre73 @Dennis-L @mrdemc Oh jeetje.. Chrome en Edge issues... IE compatibility mode, en gaan met die banaan...
Ja is een bekend euvel wat men niet lijkt te wil onderkennen.Reneger schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:30:
Het is voor mij nu wachten op een geschikt moment dat ik zonder het gezin tot last te zijn een fabrieksreset kan uitvoeren als laatste middel. Omdat het KPN (lees de klantenservice medewerker) niet lukte om mijn modem te resetten en ook de tips uit zijn script niet werkten kwam hij maar tot te conclusie een nieuw modem op te sturen.

Wat een gedoe was het om daar uiteindelijk wel op in te kunnen loggen en nog meer gedoe om mijn netwerk weer netjes in de lucht te krijgen.
Het is in theorie allemaal heel mooi uitgedacht voor de KPN klant maar ze hadden gewoon beter een standaard inlog pagina kunnen houden i.p.v. dat fancy mijnmodem.kpn waar geen plek is voor een knop vcoor een wachtwoord reset tool.
Het heeft niks met mijnmodem.kpn te maken, lees hierboven, er zijn op dit moment problemen met Chrome en Edge i.c.m. de v12, gebruik een andere browser en je kan wel gewoon inloggen.Sabes schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:24:
[...]
Ja is een bekend euvel wat men niet lijkt te wil onderkennen.
Het is voor mij nu wachten op een geschikt moment dat ik zonder het gezin tot last te zijn een fabrieksreset kan uitvoeren als laatste middel. Omdat het KPN (lees de klantenservice medewerker) niet lukte om mijn modem te resetten en ook de tips uit zijn script niet werkten kwam hij maar tot te conclusie een nieuw modem op te sturen.![]()
Wat een gedoe was het om daar uiteindelijk wel op in te kunnen loggen en nog meer gedoe om mijn netwerk weer netjes in de lucht te krijgen.
Het is in theorie allemaal heel mooi uitgedacht voor de KPN klant maar ze hadden gewoon beter een standaard inlog pagina kunnen houden i.p.v. dat fancy mijnmodem.kpn waar geen plek is voor een knop vcoor een wachtwoord reset tool.
Edit: even opgezocht, het is volgens mij niet browser specifiek, van het kpn forum;
Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:
Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
Gebruik geen VPN.
Gebruik de KPN DNS.
Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login
[ Voor 22% gewijzigd door sjaak88 op 20-02-2023 22:33 ]
mijnmodem.kpn is bedoeld als gemakkelijke manier om in te kunnen loggen in je modem maar het heeft zelden goed gewerkt. Al meerdere keren gehad dat de pagina een fout gaf vanwege een verlopen certificaat of ongeldig certificaat. Het feit dat er al workarounds gegeven worden om op een andere manier de inlogpagina te kunnen benaderen geeft al aan hoe slecht dat werkt.sjaak88 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:28:
[...]
Het heeft niks met mijnmodem.kpn te maken, lees hierboven, er zijn op dit moment problemen met Chrome en Edge i.c.m. de v12, gebruik een andere browser en je kan wel gewoon inloggen.
Edit: even opgezocht, het is volgens mij niet browser specifiek, van het kpn forum;
Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:
Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
Gebruik geen VPN.
Gebruik de KPN DNS.
Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login
En dan blijft het het grote geheim waarom een wachtwoord (notabene dubbel genoteerd in mijn wachtwoordmanagers na de laatste omwisseling omdat resetten geen effect gaf) nu ineens niet meer werkt.
Ik heb een tijdje met hetzelfde wachtwoord instellingen kunnen wijzijgen in het modem en u wil ik wat aanpassen/controleren en ik kom er niet in via welke browser dan ook (chrome, edge, edge IE modus , FIirefoxmgeleegde cache, verwijderede cookies, private mode) De inlogpagina is te bereiken waar inloggen wil niet. En de laatste mogelijkheid (wat nog steeds geen antwoord op mijn vraag geeft hoezo kan ik ineens niet meer inloggen met het bekende wachtwoord) is het modem resetten wat eigenlijk alleen kan als ik nagenoeg alleen thuis ben want anders worden er hier mensen absoluut niet blij.
Resetten van je modem lost naar mijn weten niks op, of je moet je wachtwoord vergeten zijn. Ook als ik via 192.168.2.254 inlog pagina bereik kan ik vaak niet inloggen met wachtwoord ongeldig.Sabes schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:15:
[...]
mijnmodem.kpn is bedoeld als gemakkelijke manier om in te kunnen loggen in je modem maar het heeft zelden goed gewerkt. Al meerdere keren gehad dat de pagina een fout gaf vanwege een verlopen certificaat of ongeldig certificaat. Het feit dat er al workarounds gegeven worden om op een andere manier de inlogpagina te kunnen benaderen geeft al aan hoe slecht dat werkt.
En dan blijft het het grote geheim waarom een wachtwoord (notabene dubbel genoteerd in mijn wachtwoordmanagers na de laatste omwisseling omdat resetten geen effect gaf) nu ineens niet meer werkt.
Ik heb een tijdje met hetzelfde wachtwoord instellingen kunnen wijzijgen in het modem en u wil ik wat aanpassen/controleren en ik kom er niet in via welke browser dan ook (chrome, edge, edge IE modus , FIirefoxmgeleegde cache, verwijderede cookies, private mode) De inlogpagina is te bereiken waar inloggen wil niet. En de laatste mogelijkheid (wat nog steeds geen antwoord op mijn vraag geeft hoezo kan ik ineens niet meer inloggen met het bekende wachtwoord) is het modem resetten wat eigenlijk alleen kan als ik nagenoeg alleen thuis ben want anders worden er hier mensen absoluut niet blij.
Andere browser of de stappen hierboven in de post is hoe je weer kan inloggen.
Je kan ook een ander apparaat proberen om je modem te bereiken en kijken of dat wel werkt, je mobiel, tablet etc.
[ Voor 3% gewijzigd door sjaak88 op 20-02-2023 23:21 ]
Hang er gewoon je eigen FB of andere router aan aan en je problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon
Met de berichten over aanbiedingen en kortingen die langskwamen ook maar eens contact opgenomen (eerst via chat, vervolgens werd ik gebeld). Contract was ook weer afgelopen sinds december. De laatste keer korting smeken was blijkbaar al weer langer dan een jaar geleden.
Kreeg eerst iemand aan de lijn die alleen op mijn oude pakket een korting van 10 euro voor 3 maanden kon geven. Of extra pakketen als HBO/ESPN op de 'nieuwe' pakketten. Aangegeven dat andere klanten (jullie dus hier op tweakers) betere aanbiedingen krijgen. Toen heeft ze me doorverbonden met iemand van afdeling Klantbehoud.
Daarmee tot het volgende gekomen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8J5jQJVbx2tIqLTwz5Q7N6fg.png?f=user_large)
6 maanden x 27,50 = € 165 korting
En jaartje HBO Max gratis, kan ik de serie The Last of Us nog even afkijken, maar had niet per se gehoeven. Zet het na een jaar weer uit (of als korting volgend jaar weer).
Oh, en ga van 200 mbit naar 1Gbit, voor 1,5 euro meer per maand (vanwege verschillen in prijzen tussen het pakket wat ik had en de nieuwe pakketten)
Ik kwam van interactieve TV, krijg dus ook nieuwer tv kastje maar ken de verschillen niet zo. Dit stond in de wijzigingsmail van zojuist:
Toegevoegde dienst(en) of apparatuur
- HBO Max Standaard
- KPN TV+ met tv-zenders incl. 1 KPN TV+ Box
Verwijderde dienst(en) of apparatuur
- Glasvezel Upgrade
- Interactieve TV met 1 tv-ontvanger
Dank aan iedereen voor het delen van de kortingen hier!
Kreeg eerst iemand aan de lijn die alleen op mijn oude pakket een korting van 10 euro voor 3 maanden kon geven. Of extra pakketen als HBO/ESPN op de 'nieuwe' pakketten. Aangegeven dat andere klanten (jullie dus hier op tweakers) betere aanbiedingen krijgen. Toen heeft ze me doorverbonden met iemand van afdeling Klantbehoud.
Daarmee tot het volgende gekomen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/8J5jQJVbx2tIqLTwz5Q7N6fg.png?f=user_large)
6 maanden x 27,50 = € 165 korting
En jaartje HBO Max gratis, kan ik de serie The Last of Us nog even afkijken, maar had niet per se gehoeven. Zet het na een jaar weer uit (of als korting volgend jaar weer).
Oh, en ga van 200 mbit naar 1Gbit, voor 1,5 euro meer per maand (vanwege verschillen in prijzen tussen het pakket wat ik had en de nieuwe pakketten)
Ik kwam van interactieve TV, krijg dus ook nieuwer tv kastje maar ken de verschillen niet zo. Dit stond in de wijzigingsmail van zojuist:
Toegevoegde dienst(en) of apparatuur
- HBO Max Standaard
- KPN TV+ met tv-zenders incl. 1 KPN TV+ Box
Verwijderde dienst(en) of apparatuur
- Glasvezel Upgrade
- Interactieve TV met 1 tv-ontvanger
Dank aan iedereen voor het delen van de kortingen hier!
[ Voor 5% gewijzigd door kwondoo op 21-02-2023 12:06 ]
Wat betreft uitzetten kopernetwerk, bij mijn postcode/huisnr staat niks.
Ik heb ook geen Isra punt in de meterkast (heeft er nooit gezeten). En volgens mij is hier sinds 2013 of zo glasvezel. Wel komt er een blauwe kabel uit de grond die nergens naartoe gaat..
Wat moet ik moet die blauwe kabel van 2m lang of zo dan nog? Heeft hier überhaupt ooit koper ‘aan’ gestaan?
Ik heb ook geen Isra punt in de meterkast (heeft er nooit gezeten). En volgens mij is hier sinds 2013 of zo glasvezel. Wel komt er een blauwe kabel uit de grond die nergens naartoe gaat..
Wat moet ik moet die blauwe kabel van 2m lang of zo dan nog? Heeft hier überhaupt ooit koper ‘aan’ gestaan?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Je kan het even checken op:GAIAjohan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:03:
Wat betreft uitzetten kopernetwerk, bij mijn postcode/huisnr staat niks.
https://kpn-compleet-fpi-...%93&address=&commit=Zoek#
En dan ben ik wel benieuwd wat er verschijnt onder het kopje Koper
Niks, alleen een rood kruisje.Barre73 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:40:
[...]
Je kan het even checken op:
https://kpn-compleet-fpi-...%93&address=&commit=Zoek#
En dan ben ik wel benieuwd wat er verschijnt onder het kopje Koper
Volgens mij is dit huis in 2001 afgeleverd met koper, maar geen isra. Telefonie/tv/internet zal altijd via ziggo/@home zijn gegaan, waardoor het isra nooit geplaatst is.
Ergens rond 2012/2013 is glasvezel erin gekomen (reggefiber), waarbij er wel direct een grote wandplaat geplaatst is, maar tot november vorig jaar ook nooit gebruikt.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Als de blauwe kabel er maar is, dan heeft een KPN monteur zo een ISRA gemaakt. Maar dat zou nooit meer gebeuren omdat er bij jou al glas is, die blauwe kabel kan je bijvoorbeeld terugtrekken en in je kruipruimte laten liggen.GAIAjohan schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:13:
[...]
Niks, alleen een rood kruisje.
Volgens mij is dit huis in 2001 afgeleverd met koper, maar geen isra. Telefonie/tv/internet zal altijd via ziggo/@home zijn gegaan, waardoor het isra nooit geplaatst is.
Ergens rond 2012/2013 is glasvezel erin gekomen (reggefiber), waarbij er wel direct een grote wandplaat geplaatst is, maar tot november vorig jaar ook nooit gebruikt.
Maar dan zou ik wel een woningkaartje in de koper database verwachten. En daarmee ook meteen een koperuit aankondiging drie jaar geleden.sjaak88 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:59:
[...]
Als de blauwe kabel er maar is, dan heeft een KPN monteur zo een ISRA gemaakt. Maar dat zou nooit meer gebeuren omdat er bij jou al glas is, die blauwe kabel kan je bijvoorbeeld terugtrekken en in je kruipruimte laten liggen.
Maar goed, het is een theoretisch verhaal.
Vanaf morgen kunnen 2,1 miljoen koperaansluitingen definitief niet meer geactiveerd worden. Net als deze dus.
Als je toch al dat koper zou verzamelen… dat levert een lieve duit opBarre73 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:08:
[...]
Maar dan zou ik wel een woningkaartje in de koper database verwachten. En daarmee ook meteen een koperuit aankondiging drie jaar geleden.
Maar goed, het is een theoretisch verhaal.
Vanaf morgen kunnen 2,1 miljoen koperaansluitingen definitief niet meer geactiveerd worden. Net als deze dus.
Tja... maar eerst kost het je een lieve duit om het allemaal los te maken, uit de grond te halen, te vervoeren etc....ernstoud schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:20:
[...]
Als je toch al dat koper zou verzamelen… dat levert een lieve duit op.
Via https://192.168.2.254 naar de inlogpagina gaan, niet gewoon 192.168.2.254 pakken.sjaak88 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:18:
[...]
Resetten van je modem lost naar mijn weten niks op, of je moet je wachtwoord vergeten zijn. Ook als ik via 192.168.2.254 inlog pagina bereik kan ik vaak niet inloggen met wachtwoord ongeldig.
Andere browser of de stappen hierboven in de post is hoe je weer kan inloggen.
https://192.168.2.254/2.0/gui/#/ - en dan doorklikken als het aangeeft dat de pagina onbeveiligd is. Als het niet via Chrome werkt, probeer dan Edge.Wildfire schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:53:
[...]
Via https://192.168.2.254 naar de inlogpagina gaan, niet gewoon 192.168.2.254 pakken.
—
Ik heb een Linksys Atlas Pro 6 mesh systeem en ik wou proberen om dit rechtstreeks te gebruiken zonder EB er tussen. Ik heb glasvezel (GoF) en ik was onder de indruk dat ik dan voor internet (ik laat tv en vaste telefonie even terzijde) de Atlas gewoon rechtstreeks op het glasvezel kastje kon aansluiten. Dat lijkt echter niet te werken, het lampje blijft gewoon rood en er is geen internet verbinding.
Weet iemand of dit mogelijk is met dit systeem en zo ja, wat er moet gebeuren om het werkende te krijgen?
De Atlas staat momenteel al in router mode (momenteel heb ik de WiFi uitgezet op de Box 12 en de Atlas een statisch IP adres gegeven en daarvoor de DMZ ingesteld, zodat de Atlas feitelijk op een eigen IP range alle routing doet).
Je moet je dus eerst inlezen in de benodigdheden van een eigen router, zie openingspost. Dan had je kunnen weten dat KPN VLAN6 gebruikt voor het internetsignaal en daarover dan nog eens PPPoE in plaats van DHCP. Dus een willekeurige router zomaar inprikken zonder hem eerst correct in te stellen gaat nooit werken.BurrowedLurker schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:49:
[...]
https://192.168.2.254/2.0/gui/#/ - en dan doorklikken als het aangeeft dat de pagina onbeveiligd is. Als het niet via Chrome werkt, probeer dan Edge.
—
Ik heb een Linksys Atlas Pro 6 mesh systeem en ik wou proberen om dit rechtstreeks te gebruiken zonder EB er tussen. Ik heb glasvezel (GoF) en ik was onder de indruk dat ik dan voor internet (ik laat tv en vaste telefonie even terzijde) de Atlas gewoon rechtstreeks op het glasvezel kastje kon aansluiten. Dat lijkt echter niet te werken, het lampje blijft gewoon rood en er is geen internet verbinding.
Weet iemand of dit mogelijk is met dit systeem en zo ja, wat er moet gebeuren om het werkende te krijgen?
De Atlas staat momenteel al in router mode (momenteel heb ik de WiFi uitgezet op de Box 12 en de Atlas een statisch IP adres gegeven en daarvoor de DMZ ingesteld, zodat de Atlas feitelijk op een eigen IP range alle routing doet).
Als ik dit zo lees, dan heeft hij ook de box 12 ertussen. Dit kan werken maar is niet aan te raden i.v.m. dubbel NAT.Muis666 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:27:
[...]
Je moet je dus eerst inlezen in de benodigdheden van een eigen router, zie openingspost. Dan had je kunnen weten dat KPN VLAN6 gebruikt voor het internetsignaal en daarover dan nog eens PPPoE in plaats van DHCP. Dus een willekeurige router zomaar inprikken zonder hem eerst correct in te stellen gaat nooit werken.
Box12 kan niet in bridge modus, oftewel gebruik gewoon je eigen router direct. Maar je moet dus inderdaad een PPPoE server kunnen opzetten die via vlan6 connectie maakt met je WAN poort.
Username en password moet ingevuld zijn maar maakt niet uit wat er staat.
Edit; hier staat alle info die je nodig hebt, succes! https://kpn.com/w3/file?u...ntid=50183&mode=incontext
[ Voor 11% gewijzigd door sjaak88 op 22-02-2023 16:34 ]
Er komt een nieuwe inlog pagina, hopelijk is dit nu eindelijk een keer gefixed: https://forum.kpn.com/pro...are-v12-c-22-23-10-584113BurrowedLurker schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:49:
[...]
https://192.168.2.254/2.0/gui/#/ - en dan doorklikken als het aangeeft dat de pagina onbeveiligd is. Als het niet via Chrome werkt, probeer dan Edge.
Uiteindelijk toch maar op een KPN aansluiting met AON blijven zitten voor een goede korting. Ik heb geen trek in de problemen die er nog regelmatig met GPON zijn. Volgend jaar kijken we wel verder.synoniem schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:03:
[...]
In dat geval ga ik inderdaad eerst eens kijken hoeveel korting KPN geeft maar dan kan ik zonder veel problemen ook een provider kiezen.
Goededag,
Hier in onze garage van onze VVE hebben we een 50mbit glas aansluiten "KPN 1 MKB"
Dat kost ons 62,42 euro ex btw per maand Dus 75,53 per maand.
Als VVE hoeven we toch niet verplicht zakelijk een lijn af te nemen ?
En er is niet echt een aansluitadres. Het is in de centrale meterkast van het pand. Maar hoe kan ik proberen deze aansluiting om te laten zetten naar KPN consument ?
De lijn wordt slechts gebruikt voor de electrische laadpalen.
Hier in onze garage van onze VVE hebben we een 50mbit glas aansluiten "KPN 1 MKB"
En er is niet echt een aansluitadres. Het is in de centrale meterkast van het pand. Maar hoe kan ik proberen deze aansluiting om te laten zetten naar KPN consument ?
je zou hem ook kunnen laten omzetten na kleinzakelijkkevertje1977 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:01:
Goededag,
https://www.kpn.com/zakelijk/kleinzakelijk.htm
Eigenlijk zonde om dedicated glasvezel te gebruiken voor iets wat bijna geen bandbreedte verbruikt. Wellicht een optie om die dingen aan te sluiten op een router die verbindt via een SIM en dan een abonnementje zoals dit? Ik kan me niet voorstellen dat laadpalen meer dan een paar honderd MB per maand verstoken.kevertje1977 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:01:
Je hebt in het verleden je Spotify Premium abonnement opgezegd. Of je Spotify Premium abonnement is door een wijziging of verlenging komen te vervallen. Wij zijn toen vergeten je Spotify abonnement stop te zetten. Daarom doen wij dit alsnog op 27 februari 2023.
Dit was incl. bij XS4ALL kan nergens vinden dat dit nu na de overzetting stop wordt gezet, iemand dezelfde ervaring
Dit was incl. bij XS4ALL kan nergens vinden dat dit nu na de overzetting stop wordt gezet, iemand dezelfde ervaring
SIM kaart is op zich wel minder betrouwbaar als oplossing dan een vaste lijn, zeker in een garage. En worden de palen niet goed aangestuurd kun je of niet laden, of de kosten worden niet doorbelast dus betaal je wel als VVE voor de afgenomen electriciteit, maar wordt dat vervolgens niet vergoed door de persoon die geladen heeft. Los van investering in een mifi router, en bijhouden mobiel abonnement en settings daarvoor (telefoon krijgt regelmatig carrier updates).robert.v.w. schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:47:
[...]
Eigenlijk zonde om dedicated glasvezel te gebruiken voor iets wat bijna geen bandbreedte verbruikt. Wellicht een optie om die dingen aan te sluiten op een router die verbindt via een SIM en dan een abonnementje zoals dit? Ik kan me niet voorstellen dat laadpalen meer dan een paar honderd MB per maand verstoken.
Ik zou naar de kleinzakelijk oplossing gaan indien mogelijk. BTW op de factuur ook nog aftrekbaar.
Ik ben bij overzetting naar KPN wel in het XS4All-abonnement gebleven (dat zie ik ook in Mijn KPN). Ik heb daar nog over gebeld omdat ik Spotify Family ipv premium wilde hebben. Dat kan alleen bij een KPN abonnement en niet bij een XS4All abonnement. Bij XS4All was Spotify gratis, bij KPN niet.w1mm13 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:23:
Je hebt in het verleden je Spotify Premium abonnement opgezegd. Of je Spotify Premium abonnement is door een wijziging of verlenging komen te vervallen. Wij zijn toen vergeten je Spotify abonnement stop te zetten. Daarom doen wij dit alsnog op 27 februari 2023.
Waarschijnlijk ben je echt naar een KPN abonnement overgezet en moet je nu dus voor Spotify gaan betalen als je het wil hebben/houden.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Nee heb nog steeds een "XS4ALL" abonnement op de factuur staat dat ik gratis spotify premium heb.Arjan A schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:03:
[...]
Ik ben bij overzetting naar KPN wel in het XS4All-abonnement gebleven (dat zie ik ook in Mijn KPN). Ik heb daar nog over gebeld omdat ik Spotify Family ipv premium wilde hebben. Dat kan alleen bij een KPN abonnement en niet bij een XS4All abonnement. Bij XS4All was Spotify gratis, bij KPN niet.
Waarschijnlijk ben je echt naar een KPN abonnement overgezet en moet je nu dus voor Spotify gaan betalen als je het wil hebben/houden.
Heb je de helpdesk al gebeld?
Sometimes you need to plan for coincidence
Wilde eerst even polsen of er mensen zijn die ook zo'n email hebben gehad ....Hmmbob schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:42:
Heb je de helpdesk al gebeld?
En uiteraard hebben ze nu een weekenddeal: gratis iPad twv € 349.Mawlana schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:47:
Ik heb momenteel 2x T-Mobile Unlimited (€ 28,80 + € 28,23) en T-Mobile Thuis 100Mbps (€ 27,03) voor in totaal € 84,03. Op jaarbasis is dit dus € 1008,72.
Bij KPN kost dit € 94,50 per maand. Inclusief de korting van € 7,50 (1e 6 maanden) op het internetabonnement kom ik uit op € 1089. Mocht ik het Gigabit-abonnement willen nemen, dan komt daar nog eens € 60 bovenop. Voor € 140 extra op jaarbasis zit ik dus op het KPN-netwerk (met als het goed is betere routing) en heb ik Gigabit ipv 100Mbit. Oh, ik zag de € 25 activatiekosten over het hoofd.
Als ik het goed heb gelezen zijn er rond Black Friday vaak wel leuke aanbiedingen (bijv. 9 of zelfs 12 maanden internet voor € 35 pm). Dat zou een extra korting van maximaal € 105 (6x € 17,50) opleveren.
Enig idee of er op korte termijn (binnen 3 maanden) scherpere deals te vinden zijn?Die activatiekosten vormen een psychologische barrière nu.
Het enige wat me ervan weerhoudt de order niet te annuleren is dat ik bang ben dat de overstapservice (T-mobile glas > KPN glas) in de soep gaat lopen.
Update: order telefonisch geannuleerd en vervolgens een nieuwe bestelling geplaatst.
[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 24-02-2023 16:05 ]
Eind januari liep mijn contract af bij de KPN. (12 mnd internet voor 35 euro) Zojuist KPN gebeld voor een nieuw jaarcontract. Zeer tevreden met alle diensten die ik heb, deze blijven gelijk. (Internet 1 Gbit/s, ESPN Compleet, 2 TV ontvangers)
Heb 6 maanden 20 euro korting gekregen.
Ze verlengen dus wel het huidige TV aanbod (met de VIP 5202/2592)? Of krijg je 2x TV+?TFZ61 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:31:
Eind januari liep mijn contract af bij de KPN. (12 mnd internet voor 35 euro) Zojuist KPN gebeld voor een nieuw jaarcontract. Zeer tevreden met alle diensten die ik heb, deze blijven gelijk. (Internet 1 Gbit/s, ESPN Compleet, 2 TV ontvangers)
Gewoon met de huidige apparaten, dus geen TV+ inderdaad.Muis666 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:59:
[...]
Ze verlengen dus wel het huidige TV aanbod (met de VIP 5202/2592)? Of krijg je 2x TV+?
De KPN TV+ heeft deze week een update gekregen waarbij een aantal bugs zijn gefixt, waaronder dat je je focus kon verliezen. Ook zou het zappen sneller moeten gaan. En zijn er meer bugs gefixt.
Ik moet zeggen, mijn focus ben ik dus ook niet meer kwijt geraakt en het voelt allemaal inderdaad wat sneller en stabieler aan.
Ik ben eigenlijk wel tevreden met dat ding. Er zijn nog een paar punthes, maar het valt me allemaal best wel mee.
Ik moet zeggen, mijn focus ben ik dus ook niet meer kwijt geraakt en het voelt allemaal inderdaad wat sneller en stabieler aan.
Ik ben eigenlijk wel tevreden met dat ding. Er zijn nog een paar punthes, maar het valt me allemaal best wel mee.
Spotify Family is bij XS4ALL ook gewoon mogelijk.Arjan A schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:03:
[...]
Ik ben bij overzetting naar KPN wel in het XS4All-abonnement gebleven (dat zie ik ook in Mijn KPN). Ik heb daar nog over gebeld omdat ik Spotify Family ipv premium wilde hebben. Dat kan alleen bij een KPN abonnement en niet bij een XS4All abonnement. Bij XS4All was Spotify gratis, bij KPN niet.
We hebben hier nog het oude pakket, met 50Mb internet en twee normale tv ontvangers. Die werken dus best prima.xFeverr schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:48:
De KPN TV+ heeft deze week een update gekregen waarbij een aantal bugs zijn gefixt, waaronder dat je je focus kon verliezen. Ook zou het zappen sneller moeten gaan. En zijn er meer bugs gefixt.
Toch is het in verhouding voordeliger om over te stappen op de nieuwe propositie. Bevallen die dingen een beetje? Anders laat ik gewoon het oude abonnement doorlopen voor m’n ouders, dan maar ietsje duurder uit. M’n vader is al traag van begrip dus continue naar m’n ouderlijk huis gaan om uitleg is ook een beetje onnodig.
Ben je er voor je gevoel op vooruit gegaan tov de oude oplossing?xFeverr schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:48:
Is die out of sync van audio ook opgelost inmiddels?
Mij bevallen die nieuwe kastjes wel. Misschien dat het zappen dan iets trager gaat tussen kanalen (ik merk er weinig van, maar ik ben niet echt een zapper). Maar de rest gaat zoveel sneller. Vanaf begin terugkijken, vooruit springen, van pauze naar play gaan. Het verschil daarin is echt heel goed te merken.
Maar... het is wel anders. Dus als je iemand hebt die niet zo van verandering is, dan moet je hem misschien niet doen. Een paar dingen werken nou net even wat anders, dus als je daar echt gevoelig voor bent moet je daar even doorheen. Ik hou van nieuwe dingen dus voor mij was het ontdekken juist een plezier.
Mijn mening: ja. Je kan er meer mee en het loopt allemaal een heel stuk vlotter. Ik heb er veel plezier van. En ik raad hem in het algemeen ook aan.swhnld schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:31:
[...]
Ben je er voor je gevoel op vooruit gegaan tov de oude oplossing?
Als je bijvoorbeeld écht de 'Glas HD' zenders niet kan missen, moet je nog even wachten tot HD+ er is. (Maar ik keek daar sowieso niet naar, want die zaten op onhandige kanaalnummers die ik steeds vergat.)
Ik laat even voor wat het is dan. Ik heb ff geen zin om alles uit te moeten leggen, terwijl het zo spannend niet is. (Maar voor iemand met een hersenaandoening is het helaas wat lastiger om alles in een avond te begrijpen)
Zeker als die HD+ ook naar de normale ontvangers komen. Dan laat ik het lekker voor wat het is.
Zeker als die HD+ ook naar de normale ontvangers komen. Dan laat ik het lekker voor wat het is.
Ja, er zit een Playstore op. Las van de week dat er Google TV op staat.helloitsme schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:49:
Kan je op een TV+ ook andere appas zoals de Kodi app installeren? (net als op een Google TV)
[ Voor 8% gewijzigd door Glassertje op 25-02-2023 21:17 ]
Android TV. Google TV is ook Android TV, maar Android TV is niet persé Google TV. Het zit ‘m in de interface. Op de KPN box zit dus een door KPN ontwikkelde interface. Op een Chromecast die van Google.Glassertje schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 21:17:
[...]
Ja, er zit een Playstore op. Las van de week dat er Google TV op staat.
Beetje het verschil tussen een Samsung, Pixel, Xiaomi etc. Draaien allemaal Android, maar hebben toch een eigen gemaakte interface.
Zal best maar op het kpn forum stond van de week dat er het besturingssysteem Google TV was. Plaats alleen maar wat ik gelezen heb.xFeverr schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:16:
[...]
Android TV. Google TV is ook Android TV, maar Android TV is niet persé Google TV. Het zit ‘m in de interface. Op de KPN box zit dus een door KPN ontwikkelde interface. Op een Chromecast die van Google.
Beetje het verschil tussen een Samsung, Pixel, Xiaomi etc. Draaien allemaal Android, maar hebben toch een eigen gemaakte interface.
Edit: op andere plekken lees je weer Android tv. Ze weten het zelf niet eens schijnbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Glassertje op 25-02-2023 23:31 ]
Vandaar dat ik mijn uitleg heb geplaatst, dan snap je wel waar de verwarring vandaan komt. Hetzelfde als:Glassertje schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:21:
[...]
Zal best maar op het kpn forum stond van de week dat er het besturingssysteem Google TV was. Plaats alleen maar wat ik gelezen heb.
Edit: op andere plekken lees je weer Android tv. Ze weten het zelf niet eens schijnbaar.
“Welke telefoon heb jij?”
“ik heb een Xiaomi”
“Een wat? Dat is geen Apple, dus een Samsung?”
Je kent het vast wel.
soms werken mijn 2 ethernet poorten niet van de V12 box. nadat ik het modem reset, gaat het weer een tijdje goed. waar kan dit aan liggen? (poort 3 en 4)
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 26-02-2023 17:02 ]
Heb je al een kabel proberen te wisselen? Lees een nieuwe kabel?Farabi schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:02:
soms werken mijn 2 ethernet poorten niet van de V12 box. nadat ik het modem reset, gaat het weer een tijdje goed. waar kan dit aan liggen? (poort 3 en 4)
Is hier wel vaker over geklaagd en een topic op het KPN forum over geweest. Box is erg gevoelig qua kabels, zoek eens in oude topics.Farabi schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:02:
Kabels pas verwisseld voor een nieuwe. De box 12 is in het verleden ook paar keer omgewisseld. Harde reset ook al gedaan. Kom er niet uit.stormfly schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:35:
[...]
Is hier wel vaker over geklaagd en een topic op het KPN forum over geweest. Box is erg gevoelig qua kabels, zoek eens in oude topics.
Hier lees je het verschil wat beter. En dan mag je concluderen dat KPN TV+ op Google TV draait.Glassertje schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:21:
[...]
Zal best maar op het kpn forum stond van de week dat er het besturingssysteem Google TV was. Plaats alleen maar wat ik gelezen heb.
Ik zal mijn bevindingen na enkele weken gebruik en 1 firmware update verder delen zodat sommige hier een keuze op kunnen baseren.
Het zappen gaat na de update sneller maar nog redelijk traag (3sec)
Het geluid is drama, bij mij (en meerdere) valt het willekeurig weg. De ene zender wel geluid de andere niet. Ik gebruik een soundbar en heb de box op auto staan voor geluid. Andere instellingen (passthrough) helpen ook niet.
Een programma terugkijken is niet te doen zo slecht is het beeld. Schokken beeld (judder).
Geen zenderlijsten (komt maar ja wanneer)
Lipsync is nog steeds een probleem (wordt aan gewerkt)
Zou ik dit kastje aanraden, nee ik zou er echt mee wachten totdat de meest standaard zaken die horen te werken werken. Alleen als je de apps goed kan gebruiken zoals netflix kan ik snappen dat je tv+ neemt. Geen idee hoe die apps werken aangezien ik ze via de tv gebruik.
Het zappen gaat na de update sneller maar nog redelijk traag (3sec)
Het geluid is drama, bij mij (en meerdere) valt het willekeurig weg. De ene zender wel geluid de andere niet. Ik gebruik een soundbar en heb de box op auto staan voor geluid. Andere instellingen (passthrough) helpen ook niet.
Een programma terugkijken is niet te doen zo slecht is het beeld. Schokken beeld (judder).
Geen zenderlijsten (komt maar ja wanneer)
Lipsync is nog steeds een probleem (wordt aan gewerkt)
Zou ik dit kastje aanraden, nee ik zou er echt mee wachten totdat de meest standaard zaken die horen te werken werken. Alleen als je de apps goed kan gebruiken zoals netflix kan ik snappen dat je tv+ neemt. Geen idee hoe die apps werken aangezien ik ze via de tv gebruik.
Heb je de output ook al op PCM gezet? Bij mij loste dat de problemen op in multicast mode(Unicast doet alleen PCM)
Ook op pcm geeft het problemen, het gaat gewoon een paar uur goed en daarna begint het geluid problemen te geven. Ongeacht welke setting ik kies. Ook op mijn tv kan ik deze 3 settings kiezen en het blijft lood om oud ijzer wat ik kies op beide.
Wat doet het in Unicast mode?bukkum schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:58:
Ook op pcm geeft het problemen, het gaat gewoon een paar uur goed en daarna begint het geluid problemen te geven. Ongeacht welke setting ik kies. Ook op mijn tv kan ik deze 3 settings kiezen en het blijft lood om oud ijzer wat ik kies op beide.
geluids problemen zijn ook nog niet opgelost wordt nog druk aan gewerktbukkum schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:58:
Dat weet ik maar wanneer. Gaat toch nergens over dat je zo tv moet kijken met deze onvolkomenheden en dan maar moet afwachten wanneer t is opgelost? Dat leuke features komen in updates ok maar de standaard zaken die gewoon moeten werken.....jopoh schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:08:
[...]
geluids problemen zijn ook nog niet opgelost wordt nog druk aan gewerkt
Ik kan ook niet zeggen ik betaal de helft en kijk wel wanneer ik het volledige bedrag ga betalen. Maar ik neem wel alvast de dienst bij jullie af.
klopt ben ik met je eens.bukkum schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:42:
[...]
Dat weet ik maar wanneer. Gaat toch nergens over dat je zo tv moet kijken met deze onvolkomenheden en dan maar moet afwachten wanneer t is opgelost? Dat leuke features komen in updates ok maar de standaard zaken die gewoon moeten werken.....
Ik kan ook niet zeggen ik betaal de helft en kijk wel wanneer ik het volledige bedrag ga betalen. Maar ik neem wel alvast de dienst bij jullie af.
kpn heeft wel besloten elke 2 weken nu grote updates uit te brengen.
even er vanuit gaan dat geluid hoog op de prio lijst staat want ja is zeker een ergenis gegeven moment
Op het KPN forum is een overzicht gemaakt van bekende issues: TV+ Bekende bevindingen.
Ik heb een jaarcontract KPN glasvezel 100mbit + KPN TV+ afgesloten voor €32 per maand. Stond op de vergelijkingssite Pricewise. 
Ik kom van Youfone af, met een hele oude modem dus hopelijk wordt alles beter. De TV+ ontvanger ga ik wellicht niet gebruiken, heb de KPN TV app gedownload op tv. Of heeft de TV+ ontvanger een veel betere bitrate? Weet iemand dat?
Ik kom van Youfone af, met een hele oude modem dus hopelijk wordt alles beter. De TV+ ontvanger ga ik wellicht niet gebruiken, heb de KPN TV app gedownload op tv. Of heeft de TV+ ontvanger een veel betere bitrate? Weet iemand dat?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
@LuPo dat is een mooi aanbod!
En die prijs voor een heel jaar?
De bitrate via de smart tv-app is 6.1Mbit. TV+ gebruikt dezelfde streams als het gewone iTV-product: 7,3Mbit. Binnenkort wordt de bitrate opgehoogd naar 12Mbit, echter waag ik te betwijfelen of de smart tv-app dit gaat gebruikenLuPo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 06:03:
Ik heb een jaarcontract KPN glasvezel 100mbit + KPN TV+ afgesloten voor €32 per maand. Stond op de vergelijkingssite Pricewise.
https://www.nu.nl/tech/62...-de-beste-ter-wereld.html
Ook onze vaste netwerken behoren tot de top van de wereld
Umlaut heeft ook de vaste netwerken in Nederland getest. Daarbij zijn onder andere de up- en downloadsnelheid en latency (de vertraging in de verbinding) gemeten.
KPN heeft hiermee 944 van de 1.000 punten behaald. Die score is goed voor de eerste plek. Ziggo volgt met 936 punten en T-Mobile staat met 927 punten op plek drie.
Daarmee behoren volgens Umlaut ook de vaste netwerken tot de beste ter wereld.
Ja totaal €395 voor een jaar. Dus ik heb gejokt want het is dan bijna €33 p.m.Roos79 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:14:
@LuPo dat is een mooi aanbod!
Thanks! Dan ga ik even kijken of ik toch niet de TV+ ga gebruikenmad-dog schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:51:
[...]
De bitrate via de smart tv-app is 6.1Mbit. TV+ gebruikt dezelfde streams als het gewone iTV-product: 7,3Mbit. Binnenkort wordt de bitrate opgehoogd naar 12Mbit, echter waag ik te betwijfelen of de smart tv-app dit gaat gebruiken
Ik kom via die site op 510 euro uit voor het eerste jaar. Hoe kom je aan die prijs? Ik ben zelf op zoek naar wat meer snelheid maar ben wel benieuwd waar dat verschil vandaan komt.LuPo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 06:03:
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Paar dagen geleden afgesloten. Ik denk dat de deal voorbij is. Ik krijg €125 terug van Pricewise.westergas schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:41:
[...]
Ik kom via die site op 510 euro uit voor het eerste jaar. Hoe kom je aan die prijs? Ik ben zelf op zoek naar wat meer snelheid maar ben wel benieuwd waar dat verschil vandaan komt.
Toe maar.LuPo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:42:
[...]
Paar dagen geleden afgesloten. Ik denk dat de deal voorbij is. Ik krijg €125 terug van Pricewise.
Er is nog wel een actie, geldig t/m 28-02 maar die is maar voor 10 euro.
Oh well....
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Je hebt geen keus. De KPN TV app is niet beschikbaar om op in te loggen als je niet ook TV afneemt in je abonnement.LuPo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:04:
[...]
Thanks! Dan ga ik even kijken of ik toch niet de TV+ ga gebruiken
Neem je het abonnement zonder TV,+ dan is het gewoon een Internet Only. En kan je evt een abonnement bij NLZiet nemen voor live TV.
Je kan natuurlijk wel zelf kiezen om de decoder in de doos te laten zitten. Maar die decoder geeft je ook meteen Google TV. Kan handig zijn..
[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 27-02-2023 15:00 ]
Ik krijg de decoder. Internet only abo was duurder.Barre73 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:04:
[...]
Je hebt geen keus. De KPN TV app is niet beschikbaar om op in te loggen als je niet ook TV afneemt in je abonnement.
Neem je het abonnement zonder TV,+ dan is het gewoon een Internet Only. En kan je evt een abonnement bij NLZiet nemen voor live TV.
Je kan natuurlijk wel zelf kiezen om de decoder in de doos te laten zitten. Maar die decoreer geeft je ook meteen Google TV. Kan handig zijn..
Bitrate is wel hoger van de KPN TV+ box en de algehele ervaring is wat mij betreft ook beter dan de LG WebOS app. Ik weet natuurlijk niet welke TV jij hebt, maar iets om over na te denken.LuPo schreef op maandag 27 februari 2023 @ 14:24:
[...]
Ik krijg de decoder. Internet only abo was duurder.Idee was om hem in de doos te laten zitten idd. Abonnementsnummer + pincode voor de tv app heb ik al.
Als het gebruik van de Smart TV app het belangrijkste is, dan kun je die box natuurlijk in de doos laten zitten. Of voor de tweede TV gebruiken. Whatever. Maar ik zou wel aanraden hem er een keer uit te halen. Dan weet je in ieder geval wat je wel en niet mist.
Op LG WebOS inderdaad. Ik ga het wel proberen. Thanks!xFeverr schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:09:
[...]
Bitrate is wel hoger van de KPN TV+ box en de algehele ervaring is wat mij betreft ook beter dan de LG WebOS app. Ik weet natuurlijk niet welke TV jij hebt, maar iets om over na te denken.
Als het gebruik van de Smart TV app het belangrijkste is, dan kun je die box natuurlijk in de doos laten zitten. Of voor de tweede TV gebruiken. Whatever. Maar ik zou wel aanraden hem er een keer uit te halen. Dan weet je in ieder geval wat je wel en niet mist.
wat is het voordeel van ipv6 voor simpele consumenten als ik? ik heb het verschil gelezen, maar begreep er niet veel van. iemand jip en janneke taal?
Vergelijk het met een straat waar elk huisnummer maar uit twee cijfers mag bestaan. Dan kan je van 00 tot 99 en dan zijn de nummers op, ook al is de straat veel langer. Dat is simpel gezegd ipv4.Farabi schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:01:
wat is het voordeel van ipv6 voor simpele consumenten als ik? ik heb het verschil gelezen, maar begreep er niet veel van. iemand jip en janneke taal?
Met ipv6 worden de huisnummers anders genoteerd, van 0000:0000 t/m ffff:ffff (dus hexadecimaal) zodat er ineens meer adressen in die straat passen.
Het aantal aan internet verbonden 'dingen' groeit inmiddels aardig waardoor de ipv4-adressen opraken.
Voor tweakers.net is het ipv4 adres: 213.239.154.31
Het ipv6-adres is: 2001:9a8:0:e:1337:0:80:2
Voor jou als consument verandert er niet zo veel, het zou kunnen dat je een keer niet bij een ipv6-only website kan komen als je zelf alleen ipv4 hebt. Maar grote sites als tweakers etc zullen altijd hun ipv4-adres behouden.
[ Voor 12% gewijzigd door Arjan A op 28-02-2023 17:56 ]
Canon EOS | DJI M2P
en waar zit het voordeel voor mij als thuisgebruiker?Arjan A schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:55:
[...]
Vergelijk het met een straat waar elk huisnummer maar uit twee cijfers mag bestaan. Dan kan je van 00 tot 99 en dan zijn de nummers op, ook al is de straat veel langer. Dat is simpel gezegd ipv4.
Met ipv6 worden de huisnummers anders genoteerd, van 0000:0000 t/m ffff:ffff (dus hexadecimaal) zodat er ineens meer adressen in die straat passen.
Het aantal aan internet verbonden 'dingen' groeit inmiddels aardig waardoor de ipv4-adressen opraken.
Voor tweakers.net is het ipv4 adres: 213.239.154.31
Het ipv6-adres is: 2001:9a8:0:e:1337:0:80:2
Ik heb net het 'voordeel' erbij ge-editFarabi schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:56:
[...]
en waar zit het voordeel voor mij als thuisgebruiker?
Canon EOS | DJI M2P
Een direct voordeel misschien niet maar ipv4 nummers raken op dus enig moment worden nieuwe aansluitingen alleen nog ipv6. Nu hebben we nog de nodige transitiemaatregelen zoals een ipv4-ipv6 of een ipv6-ipv4 tunnel maar ook dat houdt een keer op. Dus hoe meer ervaring inmiddels opgedaan wordt met ipv6 hoe beter het is.Farabi schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:56:
[...]
en waar zit het voordeel voor mij als thuisgebruiker?
Ik heb gisteravond glasvezel besteld, de eerste 9 maanden is het 35 euro.
Als je kijkt naar de kosten is glasvezel niet erg goedkoper dan kabel viel mij op. Maar probeer Ziggo maar eens wijs te maken dat je geen televisie wilt. En ja heb het idee dat kabel toch een aflopende zaak is als technologie dus zie het als een investering voor de toekomst. Wie weet is 1 gigabit verbinding ooit wel nodig als we allemaal in de metaverse zitten
Als je kijkt naar de kosten is glasvezel niet erg goedkoper dan kabel viel mij op. Maar probeer Ziggo maar eens wijs te maken dat je geen televisie wilt. En ja heb het idee dat kabel toch een aflopende zaak is als technologie dus zie het als een investering voor de toekomst. Wie weet is 1 gigabit verbinding ooit wel nodig als we allemaal in de metaverse zitten
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van KPN Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- KPN DSL: [KPN xDSL] Ervaringen & Discussie
- KPN Mobiel: [KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
- KPN Buitengebied: [KPN 4G (+xDSL) Buitengebied] Ervaringen & Discussie
- KPN Netwerk: [KPN NetwerkNL - Glasvezelnetwerk] Aanleg en onderhoud
- Overstappen, prijzen en aanbiedingen: [KPN Glasvezel/xDSL] Prijzen, overstappen en aanbiedingen