Toon posts:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 78.001 views

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29

JJCP Trading

JJCP Trading

CopyCatz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:19:
[...]

Daarmee bedoel ik dat nu alle leuke aanbiedingen stelselmatig opgekocht zouden worden, van een marge voorzien en dan weer gerelist. Dan is de lol er verder wel van af. En voor de rest sluit ik me aan bij de poster hierboven, ik zoek geen spijkers op laag water, ik wil helemaal geen handelaren hier.
je stelt nogal wat. "alle leuke aanbiedingen worden opgekocht door handelaren en weer met een marge verder verkocht" kun je dat bewijzen en onderbouwen met vele voorbeelden dan? Ik zie het namelijk niet echt gebeuren eerlijk gezegd. En ik zit toch behoorlijk vele op tweakers mag ik wel stellen.En nogmaals, zelfs als het zo is, wat is dan het probleem? iederen krijgt dezelde kans om te kopen en snel te zijn toch?

Het klinkt allemaal wel helaas als spijkers op laag water zoeken. Mijn tip voor je: zet het handelaar filter aan, en zo ben je van de handelaren verlost.

JJCP Trading

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
[...]

Daarmee bedoel ik dat nu alle leuke aanbiedingen stelselmatig opgekocht zouden worden, van een marge voorzien en dan weer gerelist. Dan is de lol er verder wel van af. En voor de rest sluit ik me aan bij de poster hierboven, ik zoek geen spijkers op laag water, ik wil helemaal geen handelaren hier.
Dit is helaas een utopie. Er is een zeer actieve groep gebruikers die de V&A gebruiken als opkoop platform om het vervolgens weer te koop te zetten op andere (eigen) kanalen. Want hier zijn voor het overgrote deel wel duidelijke advertenties van mensen die weten waar ze het over hebben en veelal met lagere prijzen dan op Marktplaats.

Ik zelf haal het overgrote deel van buiten de V&A. Dus ik zorg juist voor meer aanbod. En zo zijn er echt wel meer. Daarnaast ben ik ook maar gewoon een Tweaker met een hobby.

Ik vind het echt vervelend om te lezen dat er nogal snel met de vinger gewezen wordt naar de "handelaren" en het ze verweten wordt dat iemand anders gewoonweg eerder was voor die leuke aanbieding. Dat kan net zo goed een particulier zijn (misschien zet deze particulier het wel op Marktplaats).

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

majic schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:01:
[...]

Het hele betoog wat je gehouden hebt is zeer handelaar-centrisch. Tweakers.net was nooit bedoeld als een plek waar handelaren hun waar stelselmatig konden de aanbieden in de vraag en aanbod. Het was een plek waar tweakers onder elkaar hun tweedehandse waar konden kopen/verkopen, op een veilige manier. Dit in sterk contrast met het toenmalige Marktplaats. Handelaren zijn langzaam aan steeds meer gebruik kgaan maken van de gratis mogelijkheid tot het bereiken van duizenden Tweakers via vraag en aanbod. Een gouden kans omdat je elders om dit soort publiek te krijgen je geld moet betalen. Je advertentie staat in slotte zichtbaar op de front page voor een korte tijd. Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet uit - V&A is in principe bedoeld voor & door tweakers. Ik kan mij geen enkel platform bedenken wat in eerste instantie voor particulieren was (beperkte schaal) en wat daarna niet door handelaren verpest is. Zie o.a. Marktplaats zelf, maar ook bijv. Fotoapparatuur.net. Voor elke goede handelaar heb je 10 andere die van alle regels gebruik maken om zoveel mogelijk product te spammen. Alles draait om winst, niks anders. Dat zal je dus altijd moeten reguleren anders loopt het uit de hand. Meer regels, meer moderators, een percentage van de verkkoopprijs om dat te bekostigen.

Vraag en aanbod gaat niet om kwantiteit het gaat om kwaliteit. Dat je een product koopt met een traceerbare geschiedenis, van iemand die je kan vertellen hoe hij het gebruikt heeft. Je kunt het zelfs komen ophalen, werkend zien. De prijs is vaak zacht omdat winst/handel geen primair doel is. Het gaat om het helpen van tweakers onder elkaar. Daarmee staat V&A daadwerkelijk op een ander niveau dan plaatsen als Marktplaats en eBay. Terwijl in je betoog ik alleen maar lees dat je het ziet als juist een ander willekeurig platform zoals Marktplaats waarbij je goederen gratis kunt aanbieden en een groot publiek bereiken. Maar dat is helemaal niet relevant voor ons. Als ik producten wil zien van handelaren dan kijk ik wel op eBay of Marktplaats.

Er is denk ik een markt voor kleinschalig aanbieding van bepaalde refurbished producten die zeer scherp geprijsd zijn, of handelaren die mooie deals hebben weten te bemachtigen die interessant zijn voor Tweakers. En als ze dat onder een zakelijke kopje stoppen waarmee je de v&a kunt filteren dan lijkt me dat een redelijke oplossing.

Zoals het nu gaat, gaat het de verkeerde kant op denk ik. Dus ik hoop dat er regels en filters komen om dit aan banden te leggen en het oorspronkelijke karakter van de V&A als niet commercieel kanaal te behouden.
Hele pagina's in dit topic zijn dan ook zeer anti-handelaar gericht mag ik wel stellen. Een realistisch tegengeluid van iemand die ervarings deskundige is (Ik ben zowel een handelaar als een particulier die ook graag koopt voor zichzelf op tweakers V&A), en een wat kritische noot bij sommige van de wel zeer anti handelaar gerichte posts is dan wel op zijn plaats, want anders krijgt het wel een heel hoog "wij van wc eend" gehalte.

Marktplaats is overigens nog steeds gratis. Daar maak ik echter vrijwel geen gebruik meer van vanwege het grote aantal oplichters en de idioten die voor een kwart van de aangeboden prijs nu gelijk op willen komen halen. Marktplaats is een dwazentheater geworden helaas. Betreurenswaardig dat is dat Tweakers V&A vele malen beter is hoewel er nu ook steeds meer "marktplaats dwazen" te bespeuren zijn bij tweakers die voor idiote prijzen iets willen komen ophalen per direkt. Een hopelijk nog te stoppen trend die zeer vervelend en tijdrovend is.

Ook op ebay adverteer ik overigens gewoon gratis. Dus ook dat is geen argument.

Als ik wederom naar mezelf kijk ben ik ook vanuit hobby begonnen, en passie voor hardware en eigen interesse in deze hobby. Ik ben een tweaker van de oude stempel met verstand van zaken en goed en degelijk advies waarbij het beste advies geld en niet het winstbejag. Ja, ik probeer wat te verdienen als handelaar, maar winst maken is in ieder geval voor mij niet zaligmakend, en dat blijkt ook uit de beoordelingen die ik krijg, waarbij ik ook regelmatig word geprezen voor behulpzaamheid, kennis en kunde. Dus wederom, er zijn ook goede handelaren!

Moeten de goeden dan onder de kwaden lijden? Ik vind van niet.

Het beperken van het aantal advertenties is ook geen goed idee. Wat maakt het uit., Nogmaals, er is toch een filter, wil je het niet zien, filter het dan weg?

JJCP Trading

Verwijderd

JJCP Trading schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Hele pagina's in dit topic zijn dan ook zeer antii-handelaar gericht mag ik wel stellen. een realistisch tegengeluid van iemand die ervarings deslundige is (Ik ben zowel een ahndelaar als een aprticulier die ook graga koopt voor zichzelf op tweakers V&A), en een wat kritische noot bij sommige van de wel zeer anti handelaar gerichte posts is dan wel op zijn plaats, want anders krijgt het wel een heel hoog "wij van wc eend" gehalte.

Marktplaats is overigens nog steeds gratis. Dara maak ik echter vrijwel geen gebruik meer van vanwege het grote aantal oplichters en de idioten die voor een kweart van de aangeboden prijs nu gelijk op willen komen halen. Marktplaats is een dwazentheater gewordne helaas. Betreurenswaardig. dat dot Tweakers V&A vele malen beter howel er nu ook steed smeer "markktplaats dwazen"te bespeuren zijn bij tweakers die voor idiote prijzen iets willen komen ophalen direkt. Een hopelijk nog te stoppen trend die zeer vervelend en tijdrovend is.

Ook op ebay adverteer ik overigens gewoon gratis. Dus ook dat is geen argument.

Als ik wederom naar mezelf kijk ben ik ook vanuit hobby begonnen, en passie voor hardware en eigen interesse in deze hobby. Ik ben een tweaker van de oude stempel met verstand van zaken en goed en degelijk advies waarbij het beste advies geld en niet het winstbejag. Ja, ik probeer wat te verdienen als handelaar, maar winst maken is in iede rgeval voor mij niet zaligmakend, en dat blijkt ook uit de beoordelingen die ik krijg, waarbij ik ook regelmatig word geprzen voor behulpzaamheid, kennis en kunde. Dus wederom, er zijn ook goede handelaren!

Moeten de goeden dan onder de kwaden lijden? Ik vind van niet.

Het beperken van het aantal advertenties is ook geen goed idee. Wat maakt het uit., Nogmaals, er is toch een filter, wil je het niet zien, filter het dan weg?
*knip*

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 15-05-2020 13:48 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
[...]

Totdat de recessie uitbreekt en ze alles tegen dump prijzen moeten laten gaan, dit noemen ze handel en zolang mensen bereid zijn dit te betalen zal het blijven bestaan.

Als iemand van mij een product wil kopen voor xx prijs waardoor ik direct centen in mijn zak heb en hij deze weer doorverkoopt voor 10% extra prachtig toch.
Kans dat deze mensen opgelicht worden is ook aanwezig.

Ja vroeger was v/a veel leuker maar goed toen deed je ook elke 6 maanden je pc upgraden en was een veel groter verloop op hardware waardoor je meer aanbod had.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Goed, ik hoop dat de gemoederen weer wat bedaard zijn. Volgende keer blijft het topic dicht.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:28
Stel dat ik (non-handelaar, particulier) een koopje zie. Ik koop dit koopje en verkoop dit koopje, allemaal hier op V&A. Bij deze situatie komt er geen handelaars positie aan te pas, geen KvK, geen BTW, geen garantie - noppes.

Handelaren verbannen gaat hier niets aan veranderen.

Koopjes jagen kan een hobby zijn en voor sommigen is het een vak. Ja, het is zuur wanneer je iets zoekt en je ziet achteraf dat er een aanbieding was. Been there. Echter, gebruik Tweakers dan niet alleen als platform om zuur te roepen 'ja maar die handelaar had het koopje wat ik wilde }:O }:O '. Gebruik Tweakers in al haar glorie. Stel price alerts in, maak een goede pricewatch filter. Ga rond black friday er even goed voor zitten etc. Oh ja, je kan ook topics volgen waarin aanbiedingen besproken worden gaaf wist je dat al YOLO YEET SWAG ?

Ziet u dat de de term 'V&A handelaar' in dit relaas niet voorkomt? Dat komt omdat handelaren in dit geval ook geen partij zijn die iets te verwijten valt.

Vroegâh wist je niet wat je miste omdat het langs je heen ging. Nu weet je wél wat je mist omdat er Tweakers zijn (handelaar of niet) die op die koopjes zijn gesprongen en ze doorverkopen. Om dan de messenger de schuld te geven vind ik jammer en onnodig. Om het nog 'leuker' te maken - er zijn koopjes waar je als particulier niet eens bij kan omdat een leverancier een actie heeft. Dat lijkt me niet de schuld van handelaren.

tl;dnr - als u een koopje misloopt, geef dan niet de handelaren de schuld.

Team anti-scalp - wauw..

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En zoiets dan:

V&A aangeboden: Ultra violet Desinfectie lamp 99.9 % anti-bacterieel

dit lijkt me toch overduidelijk een 'handelaar' c.q. een bedrijfsadvertentie. ;)
Zelfs met copy/paste plaatjes van volgens mij AE/BG o.i.d.

Mooie Plaatjes   

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

ehtweak schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:41:
En zoiets dan:

dit lijkt me toch overduidelijk een 'handelaar' c.q. een bedrijfsadvertentie. ;)
Is al weg.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

En zoiets dan:

Had er al een melding van gemaakt. Niet alleen om de missende bedrijfsinfo in de advertentie zelf, de site waar het aan gelinkt zat had het ook niet, alleen een postbusadres in Amsterdam ofzo. Leek in ieder geval niet helemaal pluis.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En zoiets dan:

Die advertentie is verwijderd door een collega. Dit hoort inderdaad niet in V&A thuis.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Vraagje, is bij nieuwe aanmaak van advertenties nog steeds dat je dat via email moet activeren? Persoonlijk vind ik dat niks, want men kan snel met de VPN zijn, en een tijdelijk (ook email)account kunt aanmaken. Ik heb dat eerder aangehaald en ook dat je advertentie alleen per (direct en persoonlijke)email kunt laten verlopen.

Niet dat ik dat een slecht idee vind, wel omdat ik soms wel 20 tot 30 stuks DMs open heb staan. En tja, een browser crash gebeurd wel eens.

@Verwijderd Bedankt voor de info van dat probleem eerder, maar ook 'handelaren' of handelaren kunnen dit toch zeker gebruiken. Geen poespas, plaatsen(en wegwezen) en zien wat er per email binnen gaat komen. Ik vind het wel degelijk, bij "handelaarskwestie" van toepassing, want stel reacties maar via email in, i.p.v. een DM te krijgen. "Oh!, dat doen wij dit wel zo."

[ Voor 28% gewijzigd door XRayXI op 18-05-2020 19:21 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Verwijderd

XRayXI schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:49:
Vraagje, is bij nieuwe aanmaak van advertenties nog steeds dat je dat via email moet activeren? Persoonlijk vind ik dat niks, want men kan snel met de VPN zijn, en een tijdelijk (ook email)account kunt aanmaken. Ik heb dat eerder aangehaald en ook dat je advertentie alleen per (direct en persoonlijke)email kunt laten verlopen.

Niet dat ik dat een slecht idee vind, wel omdat ik soms wel 20 tot 30 stuks DMs open heb staan. En tja, een browser crash gebeurd wel eens.
Ja, maar dat heeft niets met de handelaarskwestie te maken. Een paar weken terug werden verschillende legitieme Tweakers accounts gehackt, waarbij de hacker de accounts daarna gebruikt heeft om mensen op te lichten. Om dat probleem te stoppen is toen de activatie email in werking gesteld.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En zoiets dan:

Wil je dat volgende keer gewoon via het meldpunt rapporteren? Dit topic is niet bedoeld om dat soort dingen te melden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:32
In de sectie Vraag & Aanbod van de frontpage kom ik verschillende verkopers tegen, bedrijven / mensen die heel veel artikelen aanbieden en er kennelijk een handeltje van maken. Het valt mij op dat sommigen kennelijk bewust of onbewust artikelen aanprijzen als nieuwstaat en niet ouder dan 1 maand daar waar dat overduidelijk niet waar is. Doordat mensen hierover liegen wordt de zoekfunctie voor mij een beetje waardeloos. Mijn vraag is of dit een bekend probleem is en of er een plan is om de kwaliteit van de zoekresultaten te verbeteren? Of te wel, krijgen mensen /bedrijven die bewust de boel aan het verstieren zijn een waarschuwing of straf wanneer ze aanhoudend de fout ingaan?

De aanleiding van mijn schrijven, ik heb gisteren een melding gemaakt en heb een bericht ontvangen dat deze is verwerkt. Maar ik zie nog geen verandering bij het artikel waarover ik een melding heb gemaakt. Een overduidelijk gebruikt product dat al vele jaren oud is wordt aangeprezen als nieuw en niet ouder dan 1 maand. Dat kan toch niet? Of wel?

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:09
FrankHe schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:25:
Het valt mij op dat sommigen kennelijk bewust of onbewust artikelen aanprijzen als nieuwstaat en niet ouder dan 1 maand daar waar dat overduidelijk niet waar is. Doordat mensen hierover liegen wordt de zoekfunctie voor mij een beetje waardeloos.
Quote beetje ingekort, maar ik herken dit probleem wel. Echter is het niet iets van handelaren an sich dus denk niet dat het in dit topic hoort. Definitie van de staat van een product door verkopers valt nogal vaak voordelig uit voor hen zelf qua omschrijving.

Ikzelf ben op zoek naar wat laptops om mee te prullen, een van de weinige eisen die ik stel is een schadevrij scherm, heb al zeker 4 laptops gekocht (particulier en handelaar) waarbij het gewoon niet waar is wat ze zeggen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dagion schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:58:
[...]

Ikzelf ben op zoek naar wat laptops om mee te prullen, een van de weinige eisen die ik stel is een schadevrij scherm, heb al zeker 4 laptops gekocht (particulier en handelaar) waarbij het gewoon niet waar is wat ze zeggen.
Ook een mooie feedback achtergelaten of de koop ongedaan gemaakt of om een creditering verzocht?

• Dagion
PcDealer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:00:
[...]

Ook een mooie feedback achtergelaten of de koop ongedaan gemaakt of om een creditering verzocht?
Van de handelaren ongedaan gemaakt en wordt gecrediteerd, eentje staat nu op V&A (particulier gekocht via Marktplaats). Drie zijn er aangeschaft buiten Tweakers om dus geen feedback nee.

Die vierde zou eventueel kunnen, echter is desbetreffende advertentie na terugdraaien koop netjes aangepast en dan geef ik iemand wel het voordeel van de twijfel.

Edit: ook succesvol aangekocht via V&A zowel particulier als handelaar, niet alleen drama :)
Overigens ben ik behoorlijk blij met het filter, zou het alleen nog waarderen als het ook overkoepelend kan (als in voor de hele V&A in plaats van per categorie), maar misschien komt dat nog of kan het al en zie ik het niet op mijn telefoon.

[ Voor 22% gewijzigd door Dagion op 19-05-2020 10:10 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dagion schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:04:
[...]

Van de handelaren ongedaan gemaakt en wordt gecrediteerd, eentje staat nu op V&A (particulier gekocht via Marktplaats). Drie zijn er aangeschaft buiten Tweakers om dus geen feedback nee.
Oh, dus het betreft niet alleen V&A. Ik dacht dat je er vier hier had gekocht.

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
@Dagion Wanneer ik vanaf een desktop in de bovenste menubalk op "Vraag & Aanbod" klik, en dan onderaan de pagina op "Alle advertenties" klik (waardoor ik op de pagina https://tweakers.net/aanbod/zoeken/ uitkom), heb ik daar vinkjes voor particuliere of zakelijke advertenties :)

Ook op mobiel is dit filter te vinden onder het kopje "Soort verkoper".

• Dagion
Fero schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 10:51:
@Dagion Wanneer ik vanaf een desktop in de bovenste menubalk op "Vraag & Aanbod" klik, en dan onderaan de pagina op "Alle advertenties" klik (waardoor ik op de pagina https://tweakers.net/aanbod/zoeken/ uitkom), heb ik daar vinkjes voor particuliere of zakelijke advertenties :)

Ook op mobiel is dit filter te vinden onder het kopje "Soort verkoper".
Ja klopt, maar ik zoek vaak in verschillende categorieën en dan is het (op mobiel in ieder geval), dat je per categorie dat een keer moet aanvinken. Op zich geen probleem want soms is het wel handig om zakelijke advertenties te zien natuurlijk.

En @PcDealer , dat was inderdaad niet duidelijk, maar het was meer een ervaring om aan te geven dat eigen verwachtingen vaak niet overeenkomen met omschrijvingen van verkopers.

• Fero
Dagion schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 11:16:
[...]
Ja klopt, maar ik zoek vaak in verschillende categorieën en dan is het (op mobiel in ieder geval), dat je per categorie dat een keer moet aanvinken. Op zich geen probleem want soms is het wel handig om zakelijke advertenties te zien natuurlijk.
Ah, je bedoelt één algemeen vinkje dat je keuze opslaat ipv het iedere keer opnieuw aan te geven?

In dit geval werkt het gewoon als elk andere filter in de PW en V&A, waarvan ik blij ben dat ik die niet telkens handmatig hoef te resetten, maar ik snap je punt :)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet waarom "zwarthandelaren" nog steeds toegestaan zijn hier op Tweakers. Om een voorbeeldje te geven: https://tweakers.net/aanbod/user/1040821/ Die user biedt allerlei nieuwe (of zéér jong-gebruikte) laptops aan, een normale particulier heeft niet 5-6 (of meer) recente laptops thuis liggen (zoals V&A aangeboden: HP ProBook 650 G4 | I5-8250 | 32GB Ram | 500GB SSD | Full HD , V&A aangeboden: Asus ZenBook Flip 15 UX563FD | I7-10510 | GTX 1050 Max-Q| 16G... en V&A aangeboden: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming | I5-9300 | GTX 1650 | 256GB... en ook niet meerdere gaming-pc's of "meerdere artikelen hiervan op voorraad" (zie V&A aangeboden: Dell 130 Watt adapter Ik heb er eentje gerapporteerd met daarin de vermelding dat een particulier niet dat soort items als meerdere stuks zomaar in de verkoop zou hebben en dat het dus een handelaar is. Ook zitten er aankoopnota's bij, maar je kan op je klompen aanvoelen dat er NAW-gegevens van iemand anders op staan (wat dus weer in strijd is met de regels die onlangs aangepast zijn). Dat wordt ook bevestigd in een van bovenstaande advertenties: "zo te zien na uitlezen maar 30 uur gebruikt", wat dus betekent dat het niet zijn eigen laptop is. Maar kennelijk wordt dit soort zwarthandel nog steeds toegestaan, omdat na een rapportering het toch blijft staan? Ik zie dat als een "belediging" voor handelaren die zich aan de regels moeten houden en ook herroepingsrecht dienen toe te passen. Voor zo'n particuliere handelaar is het lekker makkelijk verdienen: geen herroepingsrecht, geen belasting betalen, de garantie afwimpelen en lekker makkelijk geld binnen harken. Nog een ander voorbeeldje is deze user: https://tweakers.net/aanbod/user/421527/ Iemand die meerdere nieuwe items in de verkoop heeft maar "zogenaamd" geen handelaar. Dit zijn de "mazen" in de regelgeving waar meerdere mensen in dit topic eerder al bang voor was, maar kennelijk mag het. Dus de vraag is eigenlijk: waarom?

[ Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 20-05-2020 19:25 ]

Volvotips.com

• Bor
  • Nu online

Bor

Bart-Willem schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:22:
Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet waarom "zwarthandelaren" nog steeds toegestaan zijn hier op Tweakers. Om een voorbeeldje te geven: https://tweakers.net/aanbod/user/1040821/ Die user biedt allerlei nieuwe (of zéér jong-gebruikte) laptops aan, een normale particulier heeft niet 5-6 (of meer) recente laptops thuis liggen (zoals V&A aangeboden: HP ProBook 650 G4 | I5-8250 | 32GB Ram | 500GB SSD | Full HD , V&A aangeboden: Asus ZenBook Flip 15 UX563FD | I7-10510 | GTX 1050 Max-Q| 16G... en V&A aangeboden: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming | I5-9300 | GTX 1650 | 256GB... en ook niet meerdere gaming-pc's of "meerdere artikelen hiervan op voorraad" (zie V&A aangeboden: Dell 130 Watt adapter Ik heb er eentje gerapporteerd met daarin de vermelding dat een particulier niet dat soort items als meerdere stuks zomaar in de verkoop zou hebben en dat het dus een handelaar is. Ook zitten er aankoopnota's bij, maar je kan op je klompen aanvoelen dat er NAW-gegevens van iemand anders op staan (wat dus weer in strijd is met de regels die onlangs aangepast zijn). Dat wordt ook bevestigd in een van bovenstaande advertenties: "zo te zien na uitlezen maar 30 uur gebruikt", wat dus betekent dat het niet zijn eigen laptop is. Maar kennelijk wordt dit soort zwarthandel nog steeds toegestaan, omdat na een rapportering het toch blijft staan? Ik zie dat als een "belediging" voor handelaren die zich aan de regels moeten houden en ook herroepingsrecht dienen toe te passen. Voor zo'n particuliere handelaar is het lekker makkelijk verdienen: geen herroepingsrecht, geen belasting betalen, de garantie afwimpelen en lekker makkelijk geld binnen harken. Nog een ander voorbeeldje is deze user: https://tweakers.net/aanbod/user/421527/ Iemand die meerdere nieuwe items in de verkoop heeft maar "zogenaamd" geen handelaar. Dit zijn de "mazen" in de regelgeving waar meerdere mensen in dit topic eerder al bang voor was, maar kennelijk mag het. Dus de vraag is eigenlijk: waarom?
Ik haal even een paar zaken uit het antwoord op een soortgelijke vraag aan;

Je kunt vermoedelijke handelaren welke zich niet zo kenbaar hebben gemaakt melden in het meldpunt. Daarbij vragen we je wel een duidelijke beschrijving en bewijs aan te leveren. Met alleen een melding "handelaar" kunnen we helaas weinig. Ook gaan wij niet op de stoel van de belastingdienst zitten. Daarnaast mag je volgens de belastingdienst per jaar een bepaald bedrag verdienen zonder dat je daar aangifte over hoeft te doen.

Waar het ons om gaat zijn handelaren die overduidelijk een bedrijf / winkel of webwinkel hebben en dus werken vanuit een KVK en BTW nummer. We kunnen niet elke vage melding over een vermoedelijke handelaar zonder bewijs nalopen en doorspitten. Daar hebben we de mankracht en tijd simpelweg niet voor. Heb je dus het idee dat een verkoper aan deze voorwaarden voldoet en kan je daar hard bewijs voor leveren, dan horen we dat graag.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Is dat niet de omgekeerde wereld? Bewijs lijkt me wel duidelijk: bij de eerstgenoemde zijn er meerdere "nieuwe" laptops tegelijk online gezet en in 2 jaar tijd 400 advertenties plaatsen, en in het tweede voorbeeld gaat het om iemand die op zeer regelmatige basis allerlei nieuwe geheugenmodules en SSD's aanbiedt. Een particulier heeft niet dat soort hoeveelheden thuis zomaar op de plank liggen.

Wat betreft de belastingdienst-opmerking: er ligt jurisprudentie over dit soort zwarthandelaren (lui die bijvoorbeeld hun uitkering verliezen). Ik weet niet of het aan te raden is om dat soort zaken te faciliteren (daar gaan jullie zelf over), maar het voelt voor de handelaren die zich aan de regels houden wel een beetje wrang lijkt me. De nieuwe regels voor handelaren (met daarin herroepingsrecht en de eis om de bedrijfsgegevens bij/onder de advertentie te vermelden) zijn goed en duidelijk en heeft bijna 800 reacties gekost om daartoe te komen, maar doordat er lui zijn die eronder door weten te fietsen is het een beetje terug bij af (want zwarthandelaren en/of "ik heb geen zin om bijvoorbeeld herroepingsrecht toe te passen"-handelaren kunnen en mogen kennelijk de nieuwe regels ontwijken). Ik snap dat het voor Tweakers lastig is om te handhaven, maar gevallen zoals bovenstaande voorbeelden zijn er makkelijk tussenuit te plukken lijkt me: veel advertenties, met een hogere waarde dan de gemiddelde particulier als spaargeld heeft, gebruikers met veel nieuwe producten, of gewoon veel advertenties in korte tijd. Voor sommige zaken is een vermoeden niet eens nodig, of heel snel bevestigd.

Volvotips.com

• Bor
  • Nu online

Bor

Bart-Willem schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:46:
Is dat niet de omgekeerde wereld? Bewijs lijkt me wel duidelijk: bij de eerstgenoemde zijn er meerdere "nieuwe" laptops tegelijk online gezet en in 2 jaar tijd 400 advertenties plaatsen, en in het tweede voorbeeld gaat het om iemand die op zeer regelmatige basis allerlei nieuwe geheugenmodules en SSD's aanbiedt. Een particulier heeft niet dat soort hoeveelheden thuis zomaar op de plank liggen.
No offence, maar wat is je daadwerkelijke bewijs behalve een vermoeden? De argumenten die je noemt zijn lastig of niet hard te maken lijkt het. Hoe hoog of laag zou de lat dan moeten liggen? Wanneer iemand aantoonbaar onze voorwaarden overtreedt ondernemen we actie. Dergelijke zaken kunnen worden gemeld in het meldpunt V&A. Het lijkt mij niet wenselijk dat we op basis van enkel vermoedens disciplinaire maatregelen gaan treffen. Wederom, heb je hard bewijs, meldt het vooral. Is dit de ideale situatie? Wellicht niet maar het is wel hoe het momenteel werkt. Natuurlijk blijven we ook achter de schermen nadenken over verdere verbeteringen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 20-05-2020 23:05 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat betreft de belastingdienst-opmerking: er ligt jurisprudentie over dit soort zwarthandelaren (lui die bijvoorbeeld hun uitkering verliezen). Ik weet niet of het aan te raden is om dat soort zaken te faciliteren
Op basis van een aanname kunnen we niets. Als iemand die hobbymatig bijverdient zijn winsten netjes opgeeft als "overige inkomsten" dan voldoet hij/zij op dat moment als 'resultaatgenieter' aan de regelgeving vanuit de belastingdienst. Maar het is niet aan ons om dat te controleren; tweakers is daar helemaal geen partij in.
Tweakers faciliteert, binnen de wetgeving.

Wise enough to play the fool

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bor schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:02:
[...]

No offence, maar wat is je daadwerkelijke bewijs behalve een vermoeden? De argumenten die je noemt zijn lastig of niet hard te maken lijkt het. Hoe hoog of laag zou de lat dan moeten liggen? Wanneer iemand aantoonbaar onze voorwaarden overtreedt ondernemen we actie. Dergelijke zaken kunnen worden gemeld in het meldpunt V&A. Het lijkt mij niet wenselijk dat we op basis van enkel vermoedens disciplinaire maatregelen gaan treffen. Wederom, heb je hard bewijs, meldt het vooral. Is dit de ideale situatie? Wellicht niet maar het is wel hoe het momenteel werkt. Natuurlijk blijven we ook achter de schermen nadenken over verdere verbeteringen.
Jullie gaven zelf aan dat de grens bij 50 advertenties per jaar zouden liggen, gebruikers die daar overheen zaten kregen destijds (paar maanden terug) een pushmessage. Met 400 advertenties in 2 jaar tijd, dus zo'n 200 per jaar, zitten de genoemde voorbeelden er ruim overheen. En dan zitten ze nog met nieuwe (of vrij nieuwe) producten te adverteren. Zoals ik al eerder zei: soms heb je een vermoeden niet nodig, maar spreekt zo'n advertentie (of meerdere advertenties) voor zich. Dat is toch een rekensommetje die iedereen wel kan maken? Als ik op marktplaats 10 of 20 nieuwe fietsen zou plaatsen, zou jij me dan als particulier of handelaar zien? Het is dan imho naïef om te denken: "goh wat fijn dat die beste man zijn extreem-uit-de-hand-gelopen fietshobby deelt en zijn net-aangeschafte-maar-niet-gebruikte fietsen onder de nieuwprijs weg doet!" :P
teacher schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:10:
[...]

Op basis van een aanname kunnen we niets. Als iemand die hobbymatig bijverdient zijn winsten netjes opgeeft als "overige inkomsten" dan voldoet hij/zij op dat moment als 'resultaatgenieter' aan de regelgeving vanuit de belastingdienst. Maar het is niet aan ons om dat te controleren; tweakers is daar helemaal geen partij in.
Tweakers faciliteert, binnen de wetgeving.
Dat is dus het probleem: er wordt níet binnen de wetgeving gefaciliteert. Stel dat je gelijk hebt en die 2 voorbeelden keurig hun inkomsten opgeven bij de Belastingdienst, dan houden ze zich op een ander vlak niet aan de wetgeving: waar is de garantie? Hoe zit het met het herroepingsrecht? Tweakers stelt dat handelaren hier zich volledig aan de wetgeving houden én dat ze hun kopers herroepingsrecht moeten geven. Dat hoeven die eerdergenoemde figuren niet omdat ze als particulier adverteren, terwijl ze dus wel handelaar zijn (zeker als ze het belastingtechnisch gezien ook braaf opgeven en dus te kennen geven zich aan alle wetgeving te houden).

[ Voor 26% gewijzigd door Bart-Willem op 20-05-2020 23:15 ]

Volvotips.com

• Bor
  • Nu online

Bor

Bart-Willem schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:10:
[...]

Jullie gaven zelf aan dat de grens bij 50 advertenties per jaar zouden liggen
We hebben er voor gekozen om mensen die boven een bepaalde drempelwaarde aan advertenties zaten actief aan te schrijven middels een pushmessage. Deze waarde is bepaald aan de hand van statistieken en ervaring en ook alleen voor dit doel gebruikt. Die drempelwaarde bepaalt uiteindelijk niet of je daadwerkelijk een handelaar bent.
Zoals ik al eerder zei: soms heb je een vermoeden niet nodig, maar spreekt zo'n advertentie (of meerdere advertenties) voor zich.
Sorry maar zo werkt het niet. Een vermoeden is onvoldoende om te handhaven; gelukkig ook maar. Het zou een rare boel worden wanneer onze crew bij slechts een vermoeden al overgaat tot maatregelen (welke best fors kunnen zijn tot bans aan toe).
Als ik op marktplaats 10 of 20 nieuwe fietsen zou plaatsen, zou jij me dan als particulier of handelaar zien? Het is dan imho naïef om te denken: "goh wat fijn dat die beste man zijn extreem-uit-de-hand-gelopen fietshobby deelt en zijn net-aangeschafte-maar-niet-gebruikte fietsen onder de nieuwprijs weg doet!" :P
Wederom, wij gaan niet op de stoel van (bijvoorbeeld) de belastingdienst zitten. Heb je hard bewijs dat iemand de regels overtreedt; we horen het graag :)
Dat hoeven die eerdergenoemde figuren niet omdat ze als particulier adverteren, terwijl ze dus wel handelaar zijn (zeker als ze het belastingtechnisch gezien ook braaf opgeven en dus te kennen geven zich aan alle wetgeving te houden).
Zie bovenstaande. Heb je hard bewijs dat iemand de regels overtreedt; we horen het graag :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 20-05-2020 23:19 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dat is dus het probleem: er wordt níet binnen de wetgeving gefaciliteert. Stel dat je gelijk hebt en die 2 voorbeelden keurig hun inkomsten opgeven bij de Belastingdienst, dan houden ze zich op een ander vlak niet aan de wetgeving: waar is de garantie? Hoe zit het met het herroepingsrecht? Tweakers stelt dat handelaren hier zich volledig aan de wetgeving houden én dat ze hun kopers herroepingsrecht moeten geven. Dat hoeven die eerdergenoemde figuren niet omdat ze als particulier adverteren, terwijl ze dus wel handelaar zijn (zeker als ze het belastingtechnisch gezien ook braaf opgeven en dus te kennen geven zich aan alle wetgeving te houden).
Dat is inderdaad precies hoe het zit. Je kan en mag particulier handelen als "resultaatgenieter" en zodra je het aangeboden product netjes en tijdig opstuurt (er van uitgaande dat je de winst netjes opgeeft - al doen je dat niet is dat overigens niet aan ons om uit te rechercheren) heb je je aan de voor jou geldende wetgeving gehouden.

Daarnaast vragen aan bedrijven expliciet om zich aan de consumentenwetgeving te houden. Doen ze dat niet sluiten we ze uit van onze diensten.

[ Voor 11% gewijzigd door teacher op 20-05-2020 23:51 ]

• 5pë©ïàál_Tèkén
Gooi mij dan maar in de bajes. Jep, ik verkoop veel meer dan een gewone particulier. Waarom? Omdat mijn complete familie en een aantal vrienden van me een stel radicale digibeten zijn die het verschil niet zien tussen een stekker en een vork :Y) . Wanneer zij Marktplaats/E-bay op gaan dan worden ze binnen no time uitgekleed door oplichters, chageraars en 'zwarthandelaren'. Ik neem het spul van ze aan, zet het voor ze op V&A en hou een deel van het geld. Wat Kuus strijk jij geld op omdat jij iets doet waar een ander beter van wordt!?!?!?!?! :o :o :o Jep. Bel de belastingdienst maar als je het daar niet mee eens bent.

Pas A.U.B. op met zo snel te oordelen. Je kan elke visie en elk idee 'onderbouwen' door gegevens uit de context te trekken a la
Bor schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:17:
[...]
We hebben er voor gekozen om mensen die boven een bepaalde drempelwaarde aan advertenties zaten actief aan te schrijven middels een pushmessage. Deze waarde is bepaald aan de hand van statistieken en ervaring en ook alleen voor dit doel gebruikt. Die drempelwaarde bepaalt uiteindelijk niet of je daadwerkelijk een handelaar bent.
[...]
Meld het via de meld knop. Heb je bewijs? Lever het aan. En heb wat vertrouwen in de mods/devs/managers. Zij runnen deze toko al een tijd en doen hun best. Dat iemand niet het resultaat ziet wat hij wil zien betekend niet dat het systeem fout is. Sure het kan beter - daarom bestaat dit topic ook.
Ik zal het je nog leuker vertellen - dat er meer chageraars komen bij V&A betekend dat het een goed draaiend platform is. Kijk maar eens hoe veel oplichters er bij speurders.nl actief zijn. Dat zijn er niet veel want daar komt ook geen hond. Waar veel handel/mensen bijeen komen, daar komen ook oplichters op af. Dat zie je bij tourisme, cryptocurrency en ook de V&A. Enige verschil is dat Tweakers geen cent verdient aan de V&A.

Team anti-scalp - wauw..

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 00:43:
[...]

Gooi mij dan maar in de bajes. Jep, ik verkoop veel meer dan een gewone particulier. Waarom? Omdat mijn complete familie en een aantal vrienden van me een stel radicale digibeten zijn die het verschil niet zien tussen een stekker en een vork :Y) . Wanneer zij Marktplaats/E-bay op gaan dan worden ze binnen no time uitgekleed door oplichters, chageraars en 'zwarthandelaren'. Ik neem het spul van ze aan, zet het voor ze op V&A en hou een deel van het geld. Wat Kuus strijk jij geld op omdat jij iets doet waar een ander beter van wordt!?!?!?!?! :o :o :o Jep. Bel de belastingdienst maar als je het daar niet mee eens bent.

Pas A.U.B. op met zo snel te oordelen. Je kan elke visie en elk idee 'onderbouwen' door gegevens uit de context te trekken a la

[...]

Meld het via de meld knop. Heb je bewijs? Lever het aan. En heb wat vertrouwen in de mods/devs/managers. Zij runnen deze toko al een tijd en doen hun best. Dat iemand niet het resultaat ziet wat hij wil zien betekend niet dat het systeem fout is. Sure het kan beter - daarom bestaat dit topic ook.
Ik zal het je nog leuker vertellen - dat er meer chageraars komen bij V&A betekend dat het een goed draaiend platform is. Kijk maar eens hoe veel oplichters er bij speurders.nl actief zijn. Dat zijn er niet veel want daar komt ook geen hond. Waar veel handel/mensen bijeen komen, daar komen ook oplichters op af. Dat zie je bij tourisme, cryptocurrency en ook de V&A. Enige verschil is dat Tweakers geen cent verdient aan de V&A.
Ik vind jouw advertenties (ook qua aantal) heel wat anders dan mijn genoemde voorbeelden: een paar muizen en een gebruikte printer is heel wat anders dan 20 advertenties waarvan er 5 gloednieuwe dure i5/i7-laptops en 2 of 3 dikke gaming pc's zijn, of het andere voorbeeld waar er 10 gloednieuwe geheugenmodules en 10 duurdere nieuwe ssd's aangeboden worden. Om maar niet te spreken over de meer dan 200 advertenties per jaar (waarbij het gros dus nieuwe of vrij nieuwe producten blijken te zijn). Dat zijn geen standaard hobbyparticulieren, maar dat er dus een muizengaatje is wil men kennelijk hier niet horen "want er is geen bewijs!" Ik blijf erbij: als iets echt overduidelijk is en zelfs de consumentenrechten in het geding komen, dan heb je geen verder bewijs nodig als het gewoon overduidelijk geen privespul is. Leuk dat belastingargument, maar het staat haaks op de consumentenrechten en het ongelijk behandelen van de handelaren hier die zich wel volledig aan de regels houden. Maar volgens mij val ik in herhaling en wil men hier weinig aan dat muizengaatje doen.

Volvotips.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Over de V&A voorwaarden, ik zie onder 3.:
Het is niet toegestaan om persoonsgegevens van gebruikers die een advertentie hebben geplaatst op V&A (waaronder e-mailadressen en telefoonnummers) te verzamelen en/of adverteerders te benaderen voor het aanbieden van eigen producten en/of diensten.
Dus iemand die een vraagadvertentie plaatst mag ik niet benaderen om die vraag te vervullen?

Hoe moet ik 6u zien?
Het is niet toegestaan om in een advertentie te verwijzen naar een andere advertentie.
Wordt hier bedoeld het verwijzen naar een andere advertentie van de aanbieder zelf op dit platform, of bij derden? Of wordt bedoeld het verwijzen naar de "overige advertenties", wat velen onnodig doen (aangezien die link altijd wordt meegezonden)?

Deze tekst is apart vermeld en ook nog onder 7b, dus dubbel:
Gebruikers worden geacht zelf de wet- en regelgeving op het gebied van het betreffende product of dienst te kennen. Wij raden u aan om bij twijfel nadere inlichtingen of advies in te winnen, bijvoorbeeld op de website van de desbetreffende toezichthouder. Tweakers is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het voldoen aan de geldende wet- en regelgeving door gebruikers.
@Bart-Willem:
Tweakers handhaaft alleen op bedrijven die zich als zodanig kenbaar maken zo lees ik uit de reacties hier en de V&A voorwaarden. Dus zolang iemand niet gelinkt kan worden aan een KvK-inschrijving, heeft het geen nut een melding van die gebruiker te maken ook als er 0 activiteit in de community wordt gestopt en nieuwe/gesealde producten worden aangeboden zonder enige uitleg waarom het wordt verkocht. Dus mijn opmerking in Moonsugar in "Handelaren in Vraag en Aanbod" onderaan, lijkt hiermee dus beantwoord. Daarnaast is het momenteel nog steeds toegestaan om een onbeperkt aantal advertenties te plaatsen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Bart-Willem schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 01:23:
[...]

... maar dat er dus een muizengaatje is wil men kennelijk hier niet horen "want er is geen bewijs!"
..
Maar volgens mij val ik in herhaling en wil men hier weinig aan dat muizengaatje doen.
Dat we weinig aan een muizengaatje willen doen vind ik een beetje een flauwe opmerking. Hoe zie je handhaving op slechts een vermoeden voor je? Dat wordt al heel snel een glijdende schaal. Zie je ook het welles nietes spel voor je wat volgt en de tijd die het kost om alles uit te pluizen?

Dit gezegd te hebben zijn we nog steeds bezig met het verder ontwikkelen van V&A op de achtergrond waarbij we ook dit soort zaken nauwlettend in de gaten blijven houden.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 21-05-2020 10:18 ]

• Fero
Bor schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:38:

Ook gaan wij niet op de stoel van de belastingdienst zitten. Daarnaast mag je volgens de belastingdienst per jaar een bepaald bedrag verdienen zonder dat je daar aangifte over hoeft te doen.

Waar het ons om gaat zijn handelaren die overduidelijk een bedrijf / winkel of webwinkel hebben en dus werken vanuit een KVK en BTW nummer. We kunnen niet elke vage melding over een vermoedelijke handelaar zonder bewijs nalopen en doorspitten. Daar hebben we de mankracht en tijd simpelweg niet voor. Heb je dus het idee dat een verkoper aan deze voorwaarden voldoet en kan je daar hard bewijs voor leveren, dan horen we dat graag.
Ho, stop... wacht even.

De belastingdienst gaat er niet over wie er wel of geen ondernemer is, enkel wie daar geen of wel, en hoeveel, belasting over moet afdragen.
Ook de belastingdienst raadpleegt daarvoor het Nationale Handelsregister. Dat ligt in handen van de KvK, ons nationale, zelfstandige bestuursorgaan dat dit register voor onze overheid beheert.

Diezelfde KvK geeft aan dat je een ondernemer bent wanneer je aan de volgende drie criteria voldoet:
  • Je levert goederen en/of diensten. Bijvoorbeeld je verkoopt fietsen of je bent fotograaf.
  • Je vraagt hier een meer dan symbolische vergoeding voor. Bijvoorbeeld je factureert de kosten en het uurtarief.
  • Je neemt deel aan het (normale) economische verkeer. Bijvoorbeeld je fotografeert in opdracht van een klant en niet voor familie en vrienden.
Bron: https://www.kvk.nl/inschr...eria-van-een-onderneming/

Aan de hand daarvan is het redelijk makkelijk op te maken dat het soort mensen welke @Bart-Willem hier aanhaalt toch echt wel ondernemers zijn. Of zij daar netjes belasting over betalen, en zelfs óf zij zich netjes hebben ingeschreven bij het handelsregister (zoals de KvK aangeeft dat zij zouden moeten doen) is in dat opzicht helemaal niet relevant.

Van de week heb ikzelf van meerdere soortgelijke advertenties meldingen gemaakt, ook deze bleven allemaal staan, inclusief V&A handelaren welke uitsluitend nieuwe artikelen aanboden (hoewel de vraag of dit toegelaten gaat worden voor zover ik weet nog open staat).
Door dit toe te staan is dat mooie filter direct helemaal zinloos geworden. Nu zien Tweakers nog steeds handelaren in V&A staan, alleen nu zijn het juist enkel de louche regel-ontduikende handelaren.

Waarom zou iemand die zich zelfs wél netjes heeft ingeschreven bij de KvK en alles opgeeft bij de belastingdienst dan op Tweakers gaan aangeven dat ze een zaak hebben, wanneer ze er ook gewoon mee weg komen het niet te doen?
Dan worden ze ook niet meer weg gefilterd, kunnen ze even doen alsof ze een consument zijn wanneer hen wordt gevraagd zich aan wet- en regelgeving te houden en hoeven ze niet te gaan betalen voor het plaatsen van advertenties.

Dan begint nu het wachten op het volgende "Een overduidelijke handelaar verstuurde standaard iets zonder verzekering, maar het kwam niet aan en nu claimt deze persoon dat het een C2C verkoop was" topic.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

^^ Dat dus. Hobbymatige handelaren dienen ook gewoon ingeschreven te staan. Iemand met 5 dure (vrij) nieuwe laptops en 20 advertenties tegelijk online met een totale waarde van ver boven de 10k is niet zomaar een hobbyist. En iemand die stelselmatig alleen maar nieuwe ssd's en geheugenmodules aanbiedt is ook geen hobbyist. In beide gevallen gaat het om zo'n slordige 200 advertenties per jaar, het zou buitengewoon naïef zijn om te denken dat dat in een hobbysfeer zonder winstoogmerk zal zijn. Bovendien is het zo dat wanneer die lui niet ingeschreven staan ze dus illegaal bezig zijn, wil Tweakers dat zomaar faciliteren?

Volvotips.com

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 13:12
In zekere zin snap ik de redenatie van Tweakers wel. Het is altijd best eng als de beheerder van een platform gaat handhaven op zaken die niet ‘te controleren’ zijn.

Er zijn wel 2 dingen die wél kunnen:
1. Niks. Als iemand aangeeft geen handelaar te zijn geloven we diegene en doen we er niks aan. Een oneerlijk speelveld is dan wel onvermijdelijk zoals @Bart-Willem ook aangeeft; handelaren die daar wél voor uitkomen lopen het risico weggefilterd te worden en dus minder gezien te worden (=minder koop/verkoop = minder omzet). Dat gaat denk ik geheid voor frustratie zorgen.
2. Het is voor Tweakers wellicht moeilijk om elk account langs de lat van de ‘Je bent een handelaar volgens de criteria van de KvK’ te leggen. Dit is relatief simpel op te lossen als Tweakers hier zélf regels voor maakt. Bijvoorbeeld een maximum aan het aantal advertenties (dat kan één globale limiet zijn, of een limiet per categorie). Op dat moment is het voor Tweakers veel makkelijker om hierin te handhaven. Plus het komt wat beter over als je aan gebruikers laat weten ‘je plaatst te veel advertenties volgens onze richtlijnen’ ipv ‘we dénken dat je een handelaar bent’.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Punt 2 zou inderdaad een prima oplossing zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bart-Willem op 21-05-2020 12:45 ]

Volvotips.com

• Bor
  • Nu online

Bor

Fero schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:11:
[...]
Diezelfde KvK geeft aan dat je een ondernemer bent wanneer je aan de volgende drie criteria voldoet:

[...]

Aan de hand daarvan is het redelijk makkelijk op te maken dat het soort mensen welke @Bart-Willem hier aanhaalt toch echt wel ondernemers zijn.
Je kunt aan de hand van de voorbeelden die hier worden genoemd twisten of diverse personen genoemd in dit topic aan de criteria van de KvK voldoet. Probleem met deze criteria is vooral dat de grens niet duidelijk is. Daarbij is het toetsen en handhaven van de regels van de KvK volgens mij niet aan ons (evenmin het handhaven van de regels van de belastingdienst).

Hierbij moet je ook in acht nemen dat V&A gerund wordt door vrijwilligers welke naast hun inzet voor V&A ook gewoon veelal nog een normale baan hebben. Voor het uitvoerig uitspitten van elke melding (die veelal erg vaag omschreven worden zoals "handelaar", "vage advertentie" of zelf "zie advertentie") is geen tijd. Het aantal slechte en onduidelijke meldingen is helaas behoorlijk, veelal door dezelfde personen waarbij soms meldingen ook nog eens worden herhaald wat niet wenselijk is.

Ook zaken als het laten toetsen of controleren door instanties als de KvK hoort niet tot het takenpakket van de vrijwilligers. Daarom; heb je hard bewijs; meldt het vooral in het meldpunt. Doe dit op een duidelijke manier voorzien van de nodige informatie.
Van de week heb ikzelf van meerdere soortgelijke advertenties meldingen gemaakt, ook deze bleven allemaal staan, inclusief V&A handelaren welke uitsluitend nieuwe artikelen aanboden (hoewel de vraag of dit toegelaten gaat worden voor zover ik weet nog open staat).
Die vraag staat inderdaad nog open momenteel. We zijn dit intern aan het bespreken. Hier zijn diverse opties.

Zoals aangegeven; we blijven V&A ontwikkelen. Het is echter niet zo dat we elk punt wat we overwegen bespreken met jullie. Niet alleen is dat niet nodig (sommige ideeën kunnen ook voor onrust zorgen en vinden nooit de weg naar implementatie) maar gezien de reacties in dit topic nodigt dat ook niet elke keer uit. Het topic is nu al meerdere malen gesloten geweest en diverse mensen hebben een waarschuwing gekregen. De reacties zijn lang niet altijd opbouwend geweest helaas en er ontstaat een gevoel dat het bij sommige mensen nooit goed of genoeg is. Daar baal ik persoonlijk behoorlijk van en met mij meerdere mensen. We doen ons best om V&A succesvol te maken en houden. Ik hoop dat een ieder dat ook inziet door o.a. de recente veranderingen.
Waarom zou iemand die zich zelfs wél netjes heeft ingeschreven bij de KvK en alles opgeeft bij de belastingdienst dan op Tweakers gaan aangeven dat ze een zaak hebben, wanneer ze er ook gewoon mee weg komen het niet te doen?
Volgens mij zijn er meerdere redenen; dergelijke personen hebben verplichtingen en wanneer wij zien dat iemand wel degelijk aan eerder genoemde punten voldoet ondernemen wij actie. Dat kan uiteindelijk betekenen dat iemand niet meer welkom is binnen V&A of erger. Ook andere instanties kunnen handhaven.
Bart-Willem schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:19:
^^ Dat dus. Hobbymatige handelaren dienen ook gewoon ingeschreven te staan. Iemand met 5 dure (vrij) nieuwe laptops en 20 advertenties tegelijk online met een totale waarde van ver boven de 10k is niet zomaar een hobbyist.
Wederom; waar ligt de grens. Jij vindt dit duidelijk geen hobbyist maar kan dit ook niet iemand zijn die een miskoop heeft gedaan en de artikelen nu weer te koop aanbiedt? En wat als iemand twee dure laptops aanbiedt met een waarde van bv 10K, is dat dan ook een handelaar volgens jou? En een enkel artikel met een hoge waarde? Zie je het punt? Dat iets in jouw ogen niet klopt is onvoldoende. Het is een glijdende schaal die niet te handhaven valt in mijn ogen. Daarom; kom met hard bewijs en wij kijken er graag naar.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 21-05-2020 12:56 ]

Verwijderd

Bart-Willem schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:44:
Punt 2 zou inderdaad een prima oplossing zijn. :)
En je bent van deze oneindige discussies af. T.net maakt het zichzelf hiermee zo moeilijk met extra regeltjes waar ze vervolgens ook niet op kunnen handhaven want geen mankracht en loopholes.

Terwijl een betere minder ingewikkelde oplossing al tig keer is aangedragen. En die notabene voordat handelaren werden toegestaan prima werkte.

@Bor
Wederom; waar ligt de grens. Jij vindt dit duidelijk geen hobbyist maar kan dit ook niet iemand zijn die een miskoop heeft gedaan en de artikelen nu weer te koop aanbiedt? En wat als iemand twee dure laptops aanbiedt met een waarde van bv 10K, is dat dan ook een handelaar volgens jou? En een enkel artikel met een hoge waarde? Zie je het punt? Dat iets in jouw ogen niet klopt is onvoldoende. Het is een glijdende schaal die niet te handhaven valt in mijn ogen. Daarom; kom met hard bewijs en wij kijken er graag naar.
Kom op he. @Bart-Willem haalt een prima voorbeeld aan,

https://tweakers.net/aanbod/user/1040821/

Als jullie hier geen probleem in zien en dit niet als een handelaar zien dat zit er aan jullie kant echt iets goed mis qua interpretatie van de term handelaar en waar V&A nu eigenlijk voor is bedoeld.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2020 13:07 ]

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Misschien is de V&A te groot (succesvol) geworden om door alleen vrijwilligers gerund te worden. En ja, ik ben de vrijwilligers erg dankbaar voor hun inzet voor deze imho gigantische taak :)

Ik weet zeker dat er een manier is om elke kant tevreden te stellen. Dat is op dit moment nog niet voor elkaar aan de reacties te zien in dit topic.. Lang niet iedereen kent dit topic. Dus alle meningen zijn ook niet bekend. De enquête is ook al weer een tijdje geleden.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Fero schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:11:
[...]

De belastingdienst gaat er niet over wie er wel of geen ondernemer is, enkel wie daar geen of wel, en hoeveel, belasting over moet afdragen.
Ook de belastingdienst raadpleegt daarvoor het Nationale Handelsregister. Dat ligt in handen van de KvK, ons nationale, zelfstandige bestuursorgaan dat dit register voor onze overheid beheert.

[...]

Aan de hand daarvan is het redelijk makkelijk op te maken dat het soort mensen welke @Bart-Willem hier aanhaalt toch echt wel ondernemers zijn. Of zij daar netjes belasting over betalen, en zelfs óf zij zich netjes hebben ingeschreven bij het handelsregister (zoals de KvK aangeeft dat zij zouden moeten doen) is in dat opzicht helemaal niet relevant.
Dan is dit ook wel interessant leesvoer:
https://ondernemersplein....er--wel-resultaatgenieter

Of iemand besluit zakelijk te gaan verkopen is niet aan tweakers om te bepalen.

Verwijderd

teacher schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:09:
[...]

Dan is dit ook wel interessant leesvoer:
https://ondernemersplein....er--wel-resultaatgenieter

Nee, maar jullie faciliteren het wel. Samen met alle onduidelijkheid die erbij komt kijken. Heeft men nu garantie of niet, wie is er verantwoordelijk voor verzenden, de retourkosten, garantie, etc......

Als je kijkt welke grijze gebieden er nu alweer aangehaald worden zijn de aanpassingen die nu gedaan zijn in de voorwaarden helemaal niets waard blijkbaar.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:46:
[...]

Daarbij is het toetsen en handhaven van de regels van de KvK volgens mij niet aan ons (evenmin het handhaven van de regels van de belastingdienst).
Er wordt gevraagd een raamwerk te hanteren waarbij op basis van meerdere criteria vrij makkelijk (in mijn ogen) op te maken is of iemand een onschuldige particulier is of een schijnparticulier. Hoe meer punten kunnen worden afgevinkt, hoe groter de kans dat de gebruiker, zoals de KvK het omschrijft, bepaalde activiteiten uitvoert waarvoor een inschrijving benodigd is.
Ook zaken als het laten toetsen of controleren door instanties als de KvK hoort niet tot het takenpakket van de vrijwilligers. Daarom; heb je hard bewijs; meldt het vooral in het meldpunt. Doe dit op een duidelijke manier voorzien van de nodige informatie.
Je kunt ook een gebruiker een standaard bericht sturen:
We zien dat je veel advertenties plaatst in v&a. Daarbij wordt niet altijd de herkomst aangegeven. Verder betreft het vaak vrij courante producten die in hoog tempo worden aangeboden. Het lijkt er op dat je niet een particulier bent die slechts van de overtollige producten af wilt. Kun je meer uitleg geven?

Jij pikt steeds een punt er uit om een conclusie te trekken. Het gaat om de samenhang van meerdere punten om tot een oordeel te komen. Eerdere reageerders noemen dan ook dat ze om reden 1, 2 en 3 denken dat x een handelaar is. Dus niet vanwege slechts 1 criterium.

Ik noem o.a.:
- de hoeveelheid advertenties in een bepaalde periode
- het aantal nieuwe producten
- hoe vaak een product in dezelfde categorie wordt aangeboden
Etc.

Daarnaast ook kansberekening. Hoe groot is de kans dat iemand 200 keer in 2 jaar tijd een miskoop doet bijvoorbeeld. Of steeds gesealde producten heeft. Steevast elke maand een vrij nieuwe flagship telefoon te koop aan biedt of een advertentie plaatst van kennelijk 1 item, maar er 5 beoordelingen op volgen. Etc.
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Kom op he. @Bart-Willem haalt een prima voorbeeld aan,

https://tweakers.net/aanbod/user/1040821/

Als jullie hier geen probleem in zien en dit niet als een handelaar zien dat zit er aan jullie kant echt iets goed mis qua interpretatie van de term handelaar en waar V&A nu eigenlijk voor is bedoeld.
4 laptops en 2 pc's. Dat is wel veel voor een student. Helaas is de cpu van de pc's niet courant (geen prijsvermelding in de PW). Alles samen bezien staat deze aanbieder m.i. hoog op de handelaarschaal. Staat trouwens ook in de snippet.

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 21-05-2020 14:20 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat je in de V&A misschien meer een eis moet gaan leggen dat je van:
- één artikel niet meer dan bv 2 stuks mag aanbieden (als de waarde boven de € 500 is ga je als particulier niet twee zo van kopen om deze weer te verkopen of miskoop)
- leeftijd tussen nieuw en maximaal 3 of 4 jaar oud (want dan is het afgeschreven) (dit moet verplicht worden en is een artikel nieuwer of klopt niet; melden bij misbruikknop)
- maximaal één of twee stuk(s) in een bepaalde categorie en dit niet binnen x periode weer mag aanbieden.

Uitzondering zouden weer kabels zijn maar daar zou ik een maximaal van bv 5 of 10 neerleggen. (je kan wel eens netwerkkabels kopen en die blijken dan bv te kort te zijn of niet geschikt maar daar zal je geen 50 van kopen als particulier)

Na 3 of 4 jaar zijn bepaalde producten gewoon niets meer waard en dan is het meer "vlooienmarkt" handel om het zo te zeggen en meer particulier. Als je dan meer aanbiedt, dan is waarde ook niet hoog en je praat over geen garantie en naar mijn mening kan je dit van een bedrijf overnemen en hier aanbieden zonder handelaar en/of aan ACM regels te houden. Dan staat het meestal ook niet meer in de boeken in een bedrijf behalve misschien extreem dure Apple devices of andere producten maar daar zou je dan uitzondering over moeten maken maar ook daar is geen garantie en/of regels van toepassing.

Sowieso zou ik wel in de voorwaarden zetten, dat de staat van het artikel bindend is en verplicht is om dit in de advertentie te vermelden en mocht de koper een andere staat van artikel aantreffen dan beschreven, dat de verkoper dit dient te weerleggen. Dit ook om discussie te voorkomen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
[...]

J De reacties zijn lang niet altijd opbouwend geweest helaas en er ontstaat een gevoel dat het bij sommige mensen nooit goed of genoeg is. Daar baal ik persoonlijk behoorlijk van en met mij meerdere mensen. We doen ons best om V&A succesvol te maken en houden. Ik hoop dat een ieder dat ook inziet door o.a. de recente veranderingen.

[...]
Dit is wat voornamelijk mij heel erg irriteert. Zeuren en zaniken net zo lang totdat je je zin krijgt. Ik zie V&A nog wel sluiten vanwege oneindig gezeur van een relatief klein aantal gebruikers. Bedankt alvast.

• Bor
  • Nu online

Bor

PcDealer schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Er wordt gevraagd een raamwerk te hanteren waarbij op basis van meerdere criteria vrij makkelijk in mijn ogen op te maken is of iemand een onschuldige particulier is of eens schijnparticulier. Hoe meer punten kunnen worden afgevinkt, hoe groter de kans dat de gebruiker, zoals de KvK het omschrijft, bepaalde activiteiten uitvoert waarvoor een inschrijving benodigd is.
Ook dan blijft het bij vermoedens en een kans helaas. Ik begrijp dat handhaving makkelijk lijkt maar dat is het helaas niet.
Het is natuurlijk niet zo dat we niet in gesprek gaan met mensen die ons opvallen of met mensen die via het meldpunt binnenkomen. Dat gebeurt wel degelijk. Wat we niet doen is die gesprekken of de uitkomst daarvan delen.
4 laptops en 2 pc's. Dat is wel veel voor een student. Helaas is de cpu van de pc's niet courant (geen prijsvermelding in de PW). Alles samen bezien staat deze aanbieder m.i. hoog op de handelaarschaal.
Dat iemand hoog scoort op een bepaalde of persoonlijke schaal maakt het feitelijk nog geen handelaar.
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:19:
[...]

Als je kijkt welke grijze gebieden er nu alweer aangehaald worden zijn de aanpassingen die nu gedaan zijn in de voorwaarden helemaal niets waard blijkbaar.
Zie mijn eerdere opmerking over opbouwende kritiek.

• Fero

Je kunt aan de hand van de voorbeelden die hier worden genoemd twisten of diverse personen genoemd in dit topic aan de criteria van de KvK voldoet. Probleem met deze criteria is vooral dat de grens niet duidelijk is. Daarbij is het toetsen en handhaven van de regels van de KvK volgens mij niet aan ons (evenmin het handhaven van de regels van de belastingdienst).
Hmwah, die user welke Bart-Willem er uit pikte heeft, als ik de V&A reviews bekijk sinds het begin van deze maand al precies 10 laptops verkocht, en heeft er op het moment nog 5 te koop staan. Daarbij nog minimaal even zoveel andere apparaten.

Ook is de user pas 2 jaar op de website actief en heeft inmiddels al 140 V&A reviews, dus minimaal evenveel succesvolle transacties. Daarnaast bestaat 97,4% van de user karma uit V&A advertenties, waardoor duidelijk wordt dat deze Tweakers vrijwel exclusief gebruikt voor de handel.

Dus, om die KvK criteria er eens bij te pakken:

Je levert goederen en/of diensten.
- Ja, minimaal meer laptops dan je van een particulier kan verwachten. Om er van uit te gaan dat deze persoon binnen een maand tijd 15 maal een miskoop heeft gedaan is niet realistisch.

Je vraagt hier een meer dan symbolische vergoeding voor.
- Ja, de laptops staan immers voor normale, ietwat hoge prijzen in de verkoop. Je mag er dus van uit gaan dat hier geen verliezen uit komen voor de verkoper.

Je neemt deel aan het (normale) economische verkeer.
- Ja, de producten worden verkocht via publiek-toegankelijk internet. En ja, deze gaat op voor alle advertenties op Tweakers, dus als de bovenste twee ook beide van kracht zijn, gaat het om een ondernemer.
Dergelijke dingen vermeldde ik ook gewoon in mijn reports, maar zelfs dan blijven ze wel staan.

Hierbij moet je ook in acht nemen dat V&A gerund wordt door vrijwilligers welke naast hun inzet voor V&A ook gewoon veelal nog een normale baan hebben. Voor het uitvoerig uitspitten van elke melding (die veelal erg vaag omschreven worden zoals "handelaar", "vage advertentie" of zelf "zie advertentie") is geen tijd. Het aantal slechte en onduidelijke meldingen is helaas behoorlijk, veelal door dezelfde personen waarbij soms meldingen ook nog eens worden herhaald wat niet wenselijk is.
Dit begrijp ik heel goed, en waardeer jullie inzet dan ook zeer!
De reacties zijn lang niet altijd opbouwend geweest helaas en er ontstaat een gevoel dat het bij sommige mensen nooit goed of genoeg is. Daar baal ik persoonlijk behoorlijk van en met mij meerdere mensen. We doen ons best om V&A succesvol te maken en houden. Ik hoop dat een ieder dat ook inziet door o.a. de recente veranderingen.
Ook dit begrijp ik. Het knelpunt zit hem er in dat de irritatie vanaf het begin júist zat bij de handelaren welke zich niet als zodanig kenbaar maakten, welke wel eens een loopje met de regels namen waardoor Tweakers users meermaals slachtoffer zijn geworden van hun praktijken.

Door het standpunt dat hier vandaag neergezet wordt lijkt het bijna alsof... deze juist nog steeds kunnen doen wat ze willen. Alsof dit hele topic, de discussie welke al zes maanden loopt, voor niets was. En dat is even zuur.

Wel hoop ik dat één van de dingen welke jullie nog niet met ons delen het maximale aantal advertenties is. Dat zou dit probleem al een beetje aan banden leggen.

Om toch ook even positief te blijven; bij deze een duim aan de handelaren welke hun informatie netjes hebben ingevuld en zich wél aan de regels houden. Blijkbaar was het ook oké geweest als jullie dit niet hadden gedaan, maar ik ben er toch heel blij mee :)
Volgens mij zijn er meerdere redenen; dergelijke personen hebben verplichtingen en wanneer wij zien dat iemand wel degelijk aan eerder genoemde punten voldoet ondernemen wij actie. Dat kan uiteindelijk betekenen dat iemand niet meer welkom is binnen V&A of erger. Ook andere instanties kunnen handhaven.
Dergelijke mensen hebben ook de verplichting om zich in te schrijven bij de KvK, aldus de beheerders van het Nationale Handelsregister. Echter lijkt het nu alsof het niet erg is, juist wanneer mensen zwart bij-verdienen. Dat lijkt oneerlijk tegenover degenen die het juist doen.
Daffie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:37:
2. Het is voor Tweakers wellicht moeilijk om elk account langs de lat van de ‘Je bent een handelaar volgens de criteria van de KvK’ te leggen. Dit is relatief simpel op te lossen als Tweakers hier zélf regels voor maakt. Bijvoorbeeld een maximum aan het aantal advertenties (dat kan één globale limiet zijn, of een limiet per categorie). Op dat moment is het voor Tweakers veel makkelijker om hierin te handhaven. Plus het komt wat beter over als je aan gebruikers laat weten ‘je plaatst te veel advertenties volgens onze richtlijnen’ ipv ‘we dénken dat je een handelaar bent’.
Dit is ook al een prima voorstel imo.
Klopt, dit is dan ook een mooie bevestiging ;)

"Ondernemer voor de inkomstenbelasting" en "Ondernemer voor de BTW" heten dan ook specifiek zo omdat het enkel over de belasting gaat. Maar nogmaals; de belastingdienst bepaalt niet wie zich wel of niet moet inschrijven in het Handelsregister.

Dát is de taak van de KvK.
teacher schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:09:
Klopt ook. Dat is aan diegene.
Als je volgens de KvK ondernemer bent, maar besluit je niet in te schrijven in de hoop dat niemand ooit achter je illegale praktijken komt, moet je dat in principe zelf weten natuurlijk.

De vraag is of Tweakers daar geen problemen mee heeft.

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:52:

Zie mijn eerdere opmerking over opbouwende kritiek.
Er word ruim voldoende opbouwende kritiek gegeven maar als ik nu dan ook weer zie hoe je de aangehaalde punten van @PcDealer beantwoord, of beter gezegd niet beantwoord, of eigenlijk gewoon omheen draait kom je eigenlijk tot de conclusie dat jullie niet bereid zijn om nog iets te veranderen aan de manier van afhandelen of aan de communicatie richting de users die zaken melden of die kritische punten omhoog halen.

Zeg dan gewoon dat je niet bereid bent om nog iets te veranderen en dat dit het is. Jullie zijn zo overtuigd van je eigen gelijk dat alles wat niet in je straatje past afdoet als niet opbouwende kritiek. :/

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Fero schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:57:
[...]

Om toch ook even positief te blijven; bij deze een duim aan de handelaren welke hun informatie netjes hebben ingevuld en zich wél aan de regels houden. Blijkbaar was het ook oké geweest als jullie dit niet hadden gedaan, maar ik ben er toch heel blij mee :)
Daarbij wil ik wel onderscheid maken tussen degenen die dat uit zichzelf hebben gedaan en degenen die daar onlangs op zijn gewezen ;)

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

PcDealer schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Daarbij wil ik wel onderscheid maken tussen degenen die dat uit zichzelf hebben gedaan en degenen die daar onlangs op zijn gewezen ;)
Ik vind het verheugend dat er nu eindelijk niet alleen maar word afgegeven op handelaren,. maar dat ook gezien word dat sommige handelaren zich wel degelijk houden aan de regels en zich aanpassen.

Laten we dat vooral vol houden en laten we vooral niet alle handelaren over een (negative) kam scheren. Da is wel zo verfrissend voor hen die het wel goed doen en bedoelen.
Bedankt daarvor.

JJCP Trading

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Zeg dan gewoon dat je niet bereid bent om nog iets te veranderen en dat dit het is. Jullie zijn zo overtuigd van je eigen gelijk dat alles wat niet in je straatje past afdoet als niet opbouwende kritiek. :/
Fijn, zo'n discussie op inhoud.
Laten we het erop houden dat we (nog) niet 100% aan je wensen kunnen voldoen. Wellicht komt er een moment dat we dat wel kunnen. ;)

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Er word ruim voldoende opbouwende kritiek gegeven maar als ik nu dan ook weer zie hoe je de aangehaalde punten van @PcDealer beantwoord, of beter gezegd niet beantwoord, of eigenlijk gewoon omheen draait kom je eigenlijk tot de conclusie dat jullie niet bereid zijn om nog iets te veranderen aan de manier van afhandelen of aan de communicatie richting de users die zaken melden of die kritische punten omhoog halen.

Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest rond de manier hoe er hier soms gereageerd wordt en het gebrek aan opbouwende kritiek. Als dit de manier is hoe je je in dit topic wilt uiten na uitdrukkelijke waarschuwingen en het meerdere malen sluiten van het topic stel ik voor dat je je uit deze discussie verwijderd. Dit soort zuigende reacties dragen niet bij aan de discussie.

• Daffie
Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen en het kan goed zijn dat het (in dit topic) al eens voorbij is gekomen maar ik het gewoon compleet gemist heb. Maar heeft Tweakers al een standpunt ingenomen t.a.v. het idee om met limieten te werken op het aantal advertenties (in welke vorm of smaak dan ook)?

Ik heb oprecht geen idee of deze suggestie al eerder afgekaatst is geweest, of dat hier intern overleg over gevoerd wordt, of wat dan ook.

• XRayXI
Daffie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:07:
Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen en het kan goed zijn dat het (in dit topic) al eens voorbij is gekomen maar ik het gewoon compleet gemist heb. Maar heeft Tweakers al een standpunt ingenomen t.a.v. het idee om met limieten te werken op het aantal advertenties (in welke vorm of smaak dan ook)?

Ik heb oprecht geen idee of deze suggestie al eerder afgekaatst is geweest, of dat hier intern overleg over gevoerd wordt, of wat dan ook.
Ik denk dat uiteindelijk dit word opgenomen en ons uitgelegd word. Zo sta ik ook op de rem en wilde al een 'lente-opruiming' doen, maar het word wel lastig als zelfs non-handelaren met nog leuke speeltjes in huis.

Ik verwacht nog wel meer vragen van anderen of de nog niet ingevuld. Zoals ze in het Engels zeggen "We have opened a can of worms" goed toepasselijk kan zijn.

Ik weet het niet, ik zie als zijnde dat noemer 'handelaar' ook als in prive zaken, op het randje kán zijn, maar ik proef meer dat afgunst ook heerst. Wie leest dit draadje nu?

Ik? Ik ben geen handelaar maar voor al (afgedragen BTW) spullen dat ik in huis heb en op V&A zet? Nou, reserveer alvast maar 3/4 bladzijden vol op V&A van mij. Eerlijk geld voor meer dan 5+ jaar gekochte spullen via vakantiegeld. En niet door gezondheid een ander mee blij had/te kunnen maken en ik heb iets van dat geld terug. Maar meer genot met een leuke contact en een leuke beoordeling.

Is dat mijn probleem, deels qua spullen. Vrijheden worden al ingenomen en minimaal wat en waar je hier wat veiliger aan kan bieden.

Neem nou dat wat @PcDealer aan haalt. Ik heb weleens iemand getipt omdat ik zag dat iemand iets vroeg en gelinkt met een ander VA advertentie. Gewoon even helpen of dat ze bij i.p.v. Aanbod op Vraag hadden gezet. Of dit: Nieuwe Accounts vs Bieden op V&A Veiling is het stil

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

laten we het ontopic houden

[ Voor 66% gewijzigd door teacher op 21-05-2020 22:34 ]

• XRayXI

-Gesteund door behoeden van zaken dat het niet(ongesorteerd) in milieu-straten terecht komen, maar nog bruikbaar kunnen zijn.
-"Tweedehandse markt" dat in menig vorm, je huis en thuis familie-lid, en vrienden jou opzadelen voor iets beters of moderner.
-Dat geld en bedragen voorbij komen, sommigen kots ik ook uit.
-Soms word er geruild en ik kan wel doorgaan.

Iedereen dat verstandig hun koppie gebruiken, weet hoe aansprakelijk ze zijn in hun handelingen. Zeker bij ruil voor- en verkoop. Dat gezegd te hebben,

Maak het voor Tweakers zelf niet lastig. Vervallen van V&A, dan ja, verdient Tweakers zeker minder. Er word wel degelijk aan V&A verdient en valt niet te ontkennen.

Tweaker.net; Het nieuws word voor zoveel mogelijk aangevuld en Reviews(dat ja, kan beter) en hoeveel zie je nog terug als V&A verdwijnt. herhaal op herhalingen.

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 21-05-2020 22:35 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[ Voor 122% gewijzigd door teacher op 21-05-2020 22:34 ]

• TTLCrazy
  • Laatst online: 15:36

TTLCrazy

Listen to Frankie

[ Voor 86% gewijzigd door teacher op 21-05-2020 22:34 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• teacher

teacher

Dysgaf!

XRayXI schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:14:
[

Maak het voor Tweakers zelf niet lastig. Vervallen van V&A, dan ja, verdient Tweakers zeker minder. Er word wel degelijk aan V&A verdient en valt niet te ontkennen.
Hoe verdient tweakers er aan? Welke enorme bedragen denk jij dan aan?

Verwijderd

De oplossing is niet zo moeilijk.

Particulier max 10 advertenties tegelijk actief.

Zakelijk kun je het in een abbo vorm gieten.
Tot 10 gratis, daarboven verschillende categorieën met daaraan gekoppelde tarieven.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Limiet vind ik geen oplossing. Zou voor mij betekenen dat ik de moeite niet meer neem om te advertenties te plaatsen. Marktplaats heeft het ook ooit geprobeerd en is toen heel veel particulieren kwijtgeraakt.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 21-05-2020 22:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• XRayXI
teacher schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:37:
[...]

Als ik persoonlijk door de jaren het nieuws lees en reviews, dat is behoorlijk minder geworden. Dat bedoel ik dan dat ik ook inzie dat reclame en inkomsten voor Tweakers minder zal zijn als de V&A vervalt. Gewoon dat ik ook als een ander het Hardware nieuws ergens anders kan lezen of dat ik al weet. Ik heb zovaak een nieuwtje ingediend en ermee gestopt.

Valt V&A weg ja, en Inkomsten;
Nummer 1. Reclame inkomsten en Traffic.
Wetende, wie is dé tegen hanger? Dat wat zaken beter op hun rail hebben? (Marktplaats is Ebay)

• TTLCrazy
  • Laatst online: 15:36

TTLCrazy

Listen to Frankie

DukeBox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:54:
Limiet vind ik geen oplossing. Zou voor mij betekenen dat ik de moeite niet meer neem om te advertenties te plaatsen. Marktplaats heeft het ook ooit geprobeerd en is toen heel veel particulieren kwijtgeraakt.
Als je als particulier meer dan 10 advertenties nodig hebt dan neigt het toch zeker wel naar handelaar gedrag, zonder hier een oordeel over te vellen. Ik bedoel 10 advertenties tegelijkertijd, me dunkt dat meer dan 99 procent van de Tweaker leden hier meer dan genoeg aan heeft.

Ik vind het een goed idee, zou zelfs naar 5 mogen wat mij betreft.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

TTLCrazy schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:01:
Als je als particulier meer dan 10 advertenties nodig hebt dan neigt het toch zeker wel naar handelaar gedrag,
Is al meerdere keren besproken, meestal plaats je in korte tijd meerdere advertenties. En langere tijd niet. Denk aan opruimen of je oude pc in onderdelen verkopen of een verzameling in losse delen verkopen. Heb alle 4 voorbeelden al meermaals aangetikt.

Oftewel als er een limiet komt van maar 10 advertenties dan ga ik wel ergens anders heen.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 21-05-2020 23:09 ]

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:18
Of in iedere categorie maar een beperkt aantal.
Maar ook ik vindt, je moet niet de particulieren als 2e neerzetten en handelaren als 1e ivm verdienmodel, daar is V&A niet voor ontworpen.
Wij, de tweakers en particulieren horen de 1e plaats te hebben in eigenlijk alles, daar is Tweakers voor opgezet, particulieren. Zou dit nm een bedrijfsmatige site zijn, kom ik hier 1x of 2x p/jr en haal ik mijn spullen wel ergens anders. Ik denk dat als dit zo doorzet met bedrijfsmatige adv.`s dan is het snel gedaan met tweakers en de abbo vormen, dus weg geldflow.
Dat er hobbyisten van hun hobby een klein bedrijfje zijn begonnen, helemaal top en zal ik ook stimuleren, maar men moet niet vergeten dat Tweakers geen adv. site is, maar een site voor echte tweakers en niet voor prof. verkopers met KvK nr. ;) Het is tweakers red. die hier iets aan horen te doen, regels opstellen etc. voor gebruik V&A

• Bor
  • Nu online

Bor

[...]

Als je als particulier meer dan 10 advertenties nodig hebt dan neigt het toch zeker wel naar handelaar gedrag, zonder hier een oordeel over te vellen. Ik bedoel 10 advertenties tegelijkertijd, me dunkt dat meer dan 99 procent van de Tweaker leden hier meer dan genoeg aan heeft.

Een limiet hoeft natuurlijk niet perse te betekenen dat er een max zit op het aantal advertenties tegelijkertijd. Er zijn meerdere mogelijkheden te overwegen.

Voor wie het zich afvraagt; de mogelijkheid om posts te liken zijn uitgezet als een van de maatregelen om nog iets van dit topic te maken. Iets minder prikkels is wellicht goed voor diverse mensen. Wederom lijken sommigen het nodig te vinden om slechts of vooral op negatieve manier bij te dragen wat inmiddels geleid heeft tot weer een tijdelijke sluiting van het topic inclusief de nodige waarschuwingen. Dit ondanks de eerdere waarschuwingen in dit topic zelf en de waarschuwing / "let op" boven het topic.

Blijkbaar is het nog steeds lastig om te realiseren dat we voor hetzelfde team spelen; een leuk en nuttig V&A waar echt hard aan gewerkt wordt. We blijven echter niet bezig met vragen van mensen die het nodig lijken te vinden op elke slak zout te leggen, open deuren proberen in te trappen met betrekking tot de voorwaarden of op een andere manier geen blijk geven op een positieve manier bij te willen dragen. Volgens mij was ik hier voldoende duidelijk; Bor in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 21-05-2020 23:22 ]

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:18
Bor schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:10:
[...]

Een limiet hoeft natuurlijk niet perse te betekenen dat er een max zit op het aantal advertenties tegelijkertijd.
Juist ;) doe in elke categorie 5 adv.`s, dan kan je al aardig wat kwijt

• XRayXI
[...]

Ok, "contacteer" ik jou, om 5 in te dienen voor mij. En wij gaan samen aan tafel en jij verdient wat, ik en de rest doe ik om brood op tafel in momenten te krijgen.

^Niet dat ik dat doe maar voor mensen met dubbele accounts en met VPN, kunnen die omweg maken. Ik snap niet dat je dit aan Tweakers is of verantwoordelijkheid kunt verwijten. We vragen aan Tweakers medewerking en wat hun juridische afdeling kunnen doen. Gaten zijn er altijd en handelaren, of prive verkoop, ..

Zeg, ik heb iets, 5 keer. Ik stel in, alleen per email en één advertentie. Die 5 gaan wel weg.
"Een beoordeling is niet nodig hoor om [Reden]" maar zoals ik zei, maak geen Can Of Worms Open.

• Bor
  • Nu online

Bor

XRayXI schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:12:
[...]
^Niet dat ik dat doe maar voor mensen met dubbele accounts en met VPN, kunnen die omweg maken. I
Het aanmaken van meerdere account is nog steeds niet toegestaan op Tweakers. Mochten wij dit in de gaten krijgen dan volgen er onherroepelijk maatregelen.

• XRayXI
Bor schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:23:
[...]

Het aanmaken van meerdere account is nog steeds niet toegestaan op Tweakers. Mochten wij dit in de gaten krijgen dan volgen er onherroepelijk maatregelen.
Natuurlijk en dank U, maar het kan. En niets kan men Tweakers.net verwijten, ook dat is zo.

Verwijderd

GameNympho schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:12:
[...]

Juist ;) doe in elke categorie 5 adv.`s, dan kan je al aardig wat kwijt
Het aantal van 10 in mijn voorstel was slechts een schot in de ruimte.
Max aantal per categorie gratis vind ik ook prima idee.

• XRayXI
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:28:
[...]

Het aantal van 10 in mijn voorstel was slechts een schot in de ruimte.
Max aantal per categorie gratis vind ik ook prima idee.
Rob (hi!)
Eerdere voorstel van mij was 15 en voor zakelijke, 5. Ik doelde op het eind, 10 en 5 voor zakelijke. Ofwel dat term of woord "handelaren".

Jee man Rob of Nympho, ik zie morgen Nympho maar, we delen, we ruilen en hebben een groeps vriendschap. Oude garde denk ik niet, dat dat vergeten word. Hoop ik :)

Sorry en ja, offtopic maar ik heb een best leuke(e) lijst van vrienden hier.

Verwijderd

Bor schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:10:
[...]

Een limiet hoeft natuurlijk niet perse te betekenen dat er een max zit op het aantal advertenties tegelijkertijd. Er zijn meerdere mogelijkheden te overwegen.

Voor wie het zich afvraagt; de mogelijkheid om posts te liken zijn uitgezet als een van de maatregelen om nog iets van dit topic te maken. Iets minder prikkels is wellicht goed voor diverse mensen. Wederom lijken sommigen het nodig te vinden om slechts of vooral op negatieve manier bij te dragen wat inmiddels geleid heeft tot weer een tijdelijke sluiting van het topic inclusief de nodige waarschuwingen. Dit ondanks de eerdere waarschuwingen in dit topic zelf en de waarschuwing / "let op" boven het topic.

Blijkbaar is het nog steeds lastig om te realiseren dat we voor hetzelfde team spelen; een leuk en nuttig V&A waar echt hard aan gewerkt wordt. We blijven echter niet bezig met vragen van mensen die het nodig lijken te vinden op elke slak zout te leggen, open deuren proberen in te trappen met betrekking tot de voorwaarden of op een andere manier geen blijk geven op een positieve manier bij te willen dragen. Volgens mij was ik hier voldoende duidelijk; Bor in "Handelaren in Vraag en Aanbod"
Er zijn vrij duidelijke vragen gesteld door onder andere @PcDealer en @Bart-Willem. Die hebben prima zaken aangekaart. Komt daar een inhoudelijke reactie op?

En dan bedoel ik met name onderstaand.
PcDealer schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:23:
[...]

Er wordt gevraagd een raamwerk te hanteren waarbij op basis van meerdere criteria vrij makkelijk (in mijn ogen) op te maken is of iemand een onschuldige particulier is of een schijnparticulier. Hoe meer punten kunnen worden afgevinkt, hoe groter de kans dat de gebruiker, zoals de KvK het omschrijft, bepaalde activiteiten uitvoert waarvoor een inschrijving benodigd is.

[...]

[...]

[...]

Jij pikt steeds een punt er uit om een conclusie te trekken. Het gaat om de samenhang van meerdere punten om tot een oordeel te komen. Eerdere reageerders noemen dan ook dat ze om reden 1, 2 en 3 denken dat x een handelaar is. Dus niet vanwege slechts 1 criterium.

Ik noem o.a.:
- de hoeveelheid advertenties in een bepaalde periode
- het aantal nieuwe producten
- hoe vaak een product in dezelfde categorie wordt aangeboden
Etc.

Daarnaast ook kansberekening. Hoe groot is de kans dat iemand 200 keer in 2 jaar tijd een miskoop doet bijvoorbeeld. Of steeds gesealde producten heeft. Steevast elke maand een vrij nieuwe flagship telefoon te koop aan biedt of een advertentie plaatst van kennelijk 1 item, maar er 5 beoordelingen op volgen. Etc.

[...]

4 laptops en 2 pc's. Dat is wel veel voor een student. Helaas is de cpu van de pc's niet courant (geen prijsvermelding in de PW). Alles samen bezien staat deze aanbieder m.i. hoog op de handelaarschaal. Staat trouwens ook in de snippet.
En de duimpjes. Dat is toch wel wat kinderachtig wat er nu gebeurt.

Verwijderd

Het is aan de beheerders hier om te kijken in hoeverre ze een gratis platform willen bieden voor gebruikers die veel tegelijk te koop hebben.

• Daffie
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:36:
[...]

Er zijn vrij duidelijke vragen gesteld door onder andere @PcDealer en @Bart-Willem. Die hebben prima zaken aangekaart. Komt daar een inhoudelijke reactie op?
Ja, daar komt antwoord op, maar kennelijk niet een antwoord waar je genoegen mee neemt.
Het antwoord was namelijk: Tweakers acteert pas bij concreet aantoonbaar bewijs dat iemand de regels overtreedt.
En dan bedoel ik met name onderstaand.

[...]

En de duimpjes. Dat is toch wel wat kinderachtig wat er nu gebeurt.
Dat is een mening, en geen feit. Geef dat dan ook als zulks aan AUB.
Overigens is dit volgens mij dus precies wat Bor bedoelt met negatieve niet-productieve bijdragen aan deze discussie.

[ Voor 14% gewijzigd door Daffie op 21-05-2020 23:49 . Reden: Vragen weggehaald, ik wil geen verkeerde discussie doen oplaaien. ]

• XRayXI
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:42:
Het is aan de beheerders hier om te kijken in hoeverre ze een gratis platform willen bieden voor gebruikers die veel tegelijk te koop hebben.
En dat Ontopic, nooit aan hun kan liggen, omdat de vroegere regels an sich, wel voldoende dekkend was. Een overheid organisatie heeft inzage in bankgegevens en aan de bank om dat te regelen of niet. Dat ING onder andere, diens dekkende vanuit hun verzekering werkt, of juridisch nu op de schouders van Tweakers zal zijn, dat vind ik onmachtig en niet eerlijk.

• Dagion
teacher schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:37:
[...]

Geen idee hoe Tweakers verdient aan de pricewatch maar ik klik geregeld door bij V&A naar pricewatch en aanbieders van datzelfde product om te kijken wat iets nieuw kost en wat er bij zit. Dan lijkt het mij dat er een deel users alleen voor V&A komt en clicks oplevert. Of dat effect heeft op het verdienmodel van Tweakers durf ik niet te zeggen natuurlijk. Of users die via V&A hier terecht zijn gekomen.

Afijn, ik probeer dit topic zo goed mogelijk te volgen en zo nu en dan meng ik me in de discussie. Zelf ben ik een voorstander van het filteren op particuliere en zakelijke advertenties, echter is het nu wel zo dat er een deel doorheen glipt door hun kop in het zand te steken en te doen alsof ze particulier zijn. Kun je dat bewijzen zonder in administratie en dergelijke te duiken? Vast niet.

Is het filter dan nog wel eerlijk voor de handelaren die wel aangeven dat ze zakelijk adverteren? Nee lijkt me niet, als ik een laptop koop bij een struisvogelparticulier omdat ik filter maar dan eigenlijk bij een handelaar koop dan doe ik dat liever bij iemand die dat netjes aangeeft.

Hoe dan te gaan controleren? Lastig, maar het geopperde idee van een maximum aan je aantal advertenties zou een optie kunnen zijn. Extra willen adverteren is bijkopen en alleen mogelijk voor zakelijke adverteerders die hun gegevens invullen. Ik noem maar iets.

Welk maximum stel je dan in, ook lastig. Een beetje desktop in onderdelen is al snel 10 advertenties, en dan nog 4 stuks randapparatuur erbij? Hoe vaak verkoop je je desktop? Maximaal drie keer per jaar (in zijn geheel)? Is er een mogelijkheid om de complete systemen beter in te richten voor deze desktops? Zou je uitkomen met 25 advertenties tegelijk en maximaal 100 per jaar? Te ruim? Vind het maar lastige materie, maar het filter zoals er nu is lijkt een goed begin.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dagion schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:22:
[...], echter is het nu wel zo dat er een deel doorheen glipt door hun kop in het zand te steken en te doen alsof ze particulier zijn. Kun je dat bewijzen zonder in administratie en dergelijke te duiken? Vast niet.
Ik vind er anders genoeg hoor en waarvan de advertenties verdwijnen n.a.v. mijn melding.

• Dagion
PcDealer schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:28:
[...]

Ik vind er anders genoeg hoor en waarvan de advertenties verdwijnen n.a.v. mijn melding.
Blijft wel dat in dit topic is aangegeven dat er de mankracht niet voor is om het te controleren. En dat het (in het begin in ieder geval) lastig te bewijzen is.

Denk je niet dat er mankracht vrij zou komen voor die controle bij een limiet aan het aantal advertenties dat je als particulier kunt plaatsen?

Of je dan wilt overgaan naar een abonnementje voor zakelijke adverteerders of kosten om extra advertenties te kunnen plaatsen (alleen mogelijk als je zakelijk adverteert) is nog een tweede.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dagion schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 01:33:
[...]

Blijft wel dat in dit topic is aangegeven dat er de mankracht niet voor is om het te controleren. En dat het (in het begin in ieder geval) lastig te bewijzen is.
Ik heb meerdere ideeën aangedragen om de workload bij zowel crew als gebruikers te verlagen. Ook wij steken hier tijd in als vrijwilligers.
Denk je niet dat er mankracht vrij zou komen voor die controle bij een limiet aan het aantal advertenties dat je als particulier kunt plaatsen?
Zou heel goed kunnen. Dat is ook geopperd en daarvan is vermeld dat het wordt bekeken. Voor zover ik weet is er nog niets over besloten.

Verwijderd

Daffie schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:47:
[...]

Ja, daar komt antwoord op, maar kennelijk niet een antwoord waar je genoegen mee neemt.
Het antwoord was namelijk: Tweakers acteert pas bij concreet aantoonbaar bewijs dat iemand de regels overtreedt.

[...]

Dat is een mening, en geen feit. Geef dat dan ook als zulks aan AUB.
Overigens is dit volgens mij dus precies wat Bor bedoelt met negatieve niet-productieve bijdragen aan deze discussie.
Dat concreet aantoonbaar bewijs is er gewoon. Dat word ook aangegeven.

Kritiek is kritiek. Die is niet altijd even leuk. Maar als die niet altijd even is leuk is betekent dat niet dat het altijd negatieve kritiek is. Als we alleen maar hosanna mogen roepen en ja mogen knikken dan is er weinig discussie en volgens mij is dat het punt van een discussieforum.

Je mag je opmerkingen dus gewoon achterwege laten.

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Wat ik mis in deze hele discussie is het verschil tussen groot en kleinhandelaren.

Er is een verschil tussen mensen die elke maand 2 servers voor 5K verkopen, of een user die een hele hoop kleine Chinese zooi importeert en vervolgens op V&A probeert te slijten om €0,50/€1,- winst te maken. De serververkoper zal minder opvallen als ''schijnparticulier'' omdat hij per jaar 24 feedback krijgt en dus niet opvalt, terwijl die chineese zooi handelaar die maar max €100,- per maand winst maakt zo als ''handelaar'' word bestempeld omdat hij op +300 feedback zit (ja natuurlijk is het een handelaar, maar voor €100,- per maand winst hoef je geen KvK te hebben).

Zelf bouw ik wel eens computers omdat ik het leuk vind om te doen, en deze verkoop ik dan voor +/- 50 euro winst. Dat zullen er per jaar een stuk of 10 zijn? Ik ben daarom dus in feite een handelaar. Maar vergeet het maar dat ik een KvK ga aanvragen en door alle bureaucratie heen ga om die €500 per jaar.

Mijn oplossing (nou ja eigenlijk iemand anders z'n oplossing) om weer een subcategorie te maken, ''plezierhandelaar''. Onder deze categorie kunnen dan alle plezierhandelaren, hardwarehoarders die Megekko als startpagina aan hebben staan, en handelaren die niet genoeg winst maken om een KvK te krijgen.

Natuurlijk lost dit zeker niet alles op, en er zullen zat mensen zijn die toch als schijnparticulier doorgaan. Maar ik denk als er nog een categorie bestaat mensen ook de kans hebben daar eerlijk over te zijn.

En alle oneerlijke mensen? Gewoon fiscus op af sturen :+

TIME TO UPGRADE !!!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:33:
[...]
Je mag je opmerkingen dus gewoon achterwege laten.
Een wijs persoon schreef eens op dit forum:
Kritiek is kritiek. Die is niet altijd even leuk.
Doe er je voordeel mee ;)

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
Ik vindt V&A echt ontzettend opgeknapt. Met het simpele filtertje aan op particulier en de al bestaande filters van nieuw/gebruikt etc. kom ik in de door mij bezochte categorieën nauwelijks nog storende handel tegen.

Wellicht als je er naar zoekt, maar als doorsnee gebruiker vind ik het goed opgeknapt. Hulde voor de inzet en de positieve verandering.

Wat mij betreft is het voldoende zo. :)

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik ben er ook blij mee, lekker scrollen door de advertenties zonder irritatie en met zoeken kun je alsnog overal zoeken. Hoe dan ook had ik nooit last van zakelijk, het was meer de aantallen advertenties in 1 bulk met vrijwel geen raakvlak in v&a.

Verwijderd

teacher schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Een wijs persoon schreef eens op dit forum:

[...]

Doe er je voordeel mee ;)
Touche, maar ik vind hem niet helemaal van toepassing.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

rickboy333 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:07:
Wat ik mis in deze hele discussie is het verschil tussen groot en kleinhandelaren.
Voor de wet (art. 7:5 bw) is er geen verschil en zullen ze zich aan de consumentenwet moeten houden:
PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

• XRayXI
Yep, de layout vind ik wat boven al gezegd is, erg fijn. In eigenlijk weerskanten;

Ik heb weleens gehad dat een koper bij keuze van, 'handelaar' of prive aankoop, koos voor de handelaar voor zelfde prijs inclusief. Dan ging er een stukje BTW, naar ons overheid. Je kan het dan ook gunnen aan wie je wil.

Ook dat ik bijvoorbeeld iemand niet meer zie verschijnen in overzicht. Dat terzijde ;)

• Fero
PcDealer schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 21:27:
[...]

Voor de wet (art. 7:5 bw) is er geen verschil en zullen ze zich aan de consumentenwet moeten houden:
PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"
Ja, dit dus (bij gebrek aan +1).
Het is natuurlijk aan Tweakers of zij op gaan treden tegen zwart-handelaren, maar mocht dit niet zo zijn dan hebben het filter en de huidige aanpassingen niet zo veel zin.

Nogmaals; De besproken advertentie-limiet (liefst per PW categorie) zou hier al veel in kunnen helpen.
@Moonsugar Zou je ons binnenkort nog eens kunnen voorzien van een sappige update? :)

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Fero schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:07:
[...]

Ja, dit dus (bij gebrek aan +1).
Nu ik het zo zie. Is er een reden voor dat dit in dit topic niet meer kan? @Moonsugar weet jij daar meer van?

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:06

Moonsugar

Communitymanager
Ik snap dat jullie allemaal graag zo snel mogelijk duidelijkheid willen en benieuwd zijn naar de voortgang. Wij zijn achter de schermen nog steeds druk bezig met V&A en zullen updates geven wanneer wij dat nodig achten en er genoeg is uitgewerkt om te melden. Ik lees dit topic bij nieuwe meldingen dagelijks door dus mij herhaaldelijk taggen is niet nodig, thanks. :)

Has wares if you have coin 💰

• Fero
RodeStabilo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:15:
Nu ik het zo zie. Is er een reden voor dat dit in dit topic niet meer kan? @Moonsugar weet jij daar meer van?
Bor in "Handelaren in Vraag en Aanbod"
Moonsugar schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:19:
Ik snap dat jullie allemaal graag zo snel mogelijk duidelijkheid willen en benieuwd zijn naar de voortgang. Wij zijn achter de schermen nog steeds druk bezig met V&A en zullen updates geven wanneer wij dat nodig achten en er genoeg is uitgewerkt om te melden. Ik lees dit topic bij nieuwe meldingen dagelijks door dus mij herhaaldelijk taggen is niet nodig, thanks. :)
Nu zie ik het ja, twee keer getagged in twee weken tijd! Excuus voor die ontzettende notificatie-spam hoor! ;)

De vraag stelde ik in de hoop dat er nog een datum gezet kon worden op een volgende update, juist om hoe het topic nu loopt. Er wordt (terecht) gevraagd om on-topic te blijven, maar ondertussen komen er vanuit crew enkel reacties op de off-topic berichten en blijft een reactie op de inhoudelijke posts uit.

Dat we jullie werk waarderen ligt hier hopelijk niet in twijfel, maar als het topic open blijft en de enige reactie op inhoudelijke discussie komt over als "Hè, we zijn er mee bezig, hou toch eens op lastige vragen te stellen", terwijl de users geen idee hebben wáár jullie mee bezig zijn, dan heeft het topic imho gewoon niet zo veel zin meer. Discussie lijkt immers bijna onmogelijk.

Het komt nu over alsof het topic al op slot gaat wanneer men off-topic gaat, terwijl met de inhoudelijke posts ook niets lijkt te worden gedaan. Dan snap ik de insteek van sommigen hier wel; waarom zouden ze de moeite nog nemen? Wij zijn immders ook gewoon vrijwilligers met een baan die hier onze vrije tijd in stoppen.

Dat er nog niets concreet te bevestigen valt kan natuurlijk, maar ook dat, eventueel met een update over waar jullie mee bezig zijn, zou als een antwoord kunnen dienen. Wellicht hebben users daar weer relevante feedback op.

Nogmaals; Geen aanval op jou of andere crew, maar het gebrek aan communicatie lijkt weer behoorlijk op te spelen! Dus, mocht je binnenkort iets te melden hebben, dan horen we het graag :)

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11:06

Moonsugar

Communitymanager
Nogmaals; Geen aanval op jou of andere crew, maar het gebrek aan communicatie lijkt weer behoorlijk op te spelen! Dus, mocht je binnenkort iets te melden hebben, dan horen we het graag :)
Mijn laatste update en de release met nieuwe V&A features was 2 weken geleden. Om nu te zeggen dat er gebrek aan communicatie opspeelt vind ik oprecht jammer om te horen. We proberen juist goed te blijven communiceren en ook de FPA's doen hier hun best om zaken toe te lichten. Er staan bij Tweakers meer punten op de agenda dan de uitdagingen rondom V&A, sneller kunnen we niet rennen. Alles wat wij nu voor V&A doen moet een goed aantal jaren meekunnen, dat wil je geduldig uitwerken. En dan heb ik het nog niet eens over de juridische vraagstukken die we blijvend moeten controleren met Legal, of onze FPA's die na hun eigen werkdagen nog de tijd nemen om hieraan te trekken.

Er staan op dit moment een aantal dingen op onze backlog die we willen prioriteren. De reden dat ik die niet gelijk deel is omdat ik geen verwachtingen wil schetsen om het daarna niet (of veel later pas) te kunnen gaan bouwen. Een aantal voorbeelden zijn de limieten op advertenties zoals ook in dit topic veelvuldig wordt besproken, hier spelen meer dingen op de achtergrond waardoor we dit niet ''even snel kunnen invoeren''. Daarnaast kan de tooling van de crew wel wat liefde gebruiken zodat zij V&A efficiënter kunnen beheren, dat is een deel waar ons team ook mee bezig is maar voor jullie uiteraard wat minder interessant (maar wel prettig) is. Ook zijn er plannen om de nieuwe foto-upload mee te tillen naar V&A en de functie responsive te maken. Maar de lijst is lang. Het kost tijd en we gaan liever niet zomaar dingen roepen als we nog niet zeker weten hoe iets exact zit.

Laat het duidelijk zijn, ik vind het hartstikke leuk om jullie deze updates te brengen. Maar ik doe het secuur zodat ik geen foutieve informatie verspreid of verwachtingen creeër. Ook kan het niet zo snel als sommigen verwachten en gaat het misschien niet exact zoals jij dat zou willen. Heb er in elk geval vertrouwen in dat zodra er iets concreets te melden valt we dat ook netjes doen. :)

Has wares if you have coin 💰

• 5pë©ïàál_Tèkén
RodeStabilo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:15:
[...]

Bor in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

Team anti-scalp - wauw..

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:48

Detmer

Professioneel prutser

Is het een idee om een limiet te stellen op het aantal advertenties per dag? Als ik het zo lees vallen velen vooral over de lange lijsten advertenties achter elkaar. Dan kun je als handelaar toch een aardig aantal advertenties plaatsen en voorkomt dit de lange lijsten en irritatie.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• 5pë©ïàál_Tèkén
Fero schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:05:

De vraag stelde ik in de hoop dat er nog een datum gezet kon worden op een volgende update, juist om hoe het topic nu loopt. Er wordt (terecht) gevraagd om on-topic te blijven, maar ondertussen komen er vanuit crew enkel reacties op de off-topic berichten en blijft een reactie op de inhoudelijke posts uit.
Geen reactie != geen actie. Men is er mee bezig. Er is nooit een datum genoemd voor een volgende update, laat staan een datum voor een resultaat. Misschien komt de update wel volgend kalenderjaar. Het V&A platform heeft een update nodig - het is niet zo dat het platform nu onwerkbaar is o.i.d..
Dat we jullie werk waarderen ligt hier hopelijk niet in twijfel, maar als het topic open blijft en de enige reactie op inhoudelijke discussie komt over als "Hè, we zijn er mee bezig, hou toch eens op lastige vragen te stellen", terwijl de users geen idee hebben wáár jullie mee bezig zijn, dan heeft het topic imho gewoon niet zo veel zin meer. Discussie lijkt immers bijna onmogelijk.

Het komt nu over alsof het topic al op slot gaat wanneer men off-topic gaat, terwijl met de inhoudelijke posts ook niets lijkt te worden gedaan. Dan snap ik de insteek van sommigen hier wel; waarom zouden ze de moeite nog nemen? Wij zijn immders ook gewoon vrijwilligers met een baan die hier onze vrije tijd in stoppen.
Microkid in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

Topic gaat alleen dicht als we niet lief zijn. Off topic gaan maakt niet dat het topic dicht gaat, dat is nergens gezegd. De enige die dat verband legt ben jij. Er zijn reeds reacties gewijzigd omdat ze offtopic waren, that's it.
Dat er nog niets concreet te bevestigen valt kan natuurlijk, maar ook dat, eventueel met een update over waar jullie mee bezig zijn, zou als een antwoord kunnen dienen. Wellicht hebben users daar weer relevante feedback op.
Men is bezig met het runnen van Tweakers :P. De feedback kan in dit topic (of andere daarvoor bestemde topics). De crew neemt de tijd omdat men geen valse start wil - ze doen het goed of doen het niet. Er is, denk ik, geen capiciteit om een proefballontje op te laten, de volgende update lijkt me daarom redelijk vast qua resultaat. Voor de rest - trust the crew, they love you. *O*

Team anti-scalp - wauw..

• 5pë©ïàál_Tèkén
Detmer schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:46:
Is het een idee om een limiet te stellen op het aantal advertenties per dag? Als ik het zo lees vallen velen vooral over de lange lijsten advertenties achter elkaar. Dan kun je als handelaar toch een aardig aantal advertenties plaatsen en voorkomt dit de lange lijsten en irritatie.
Als ik @DukeBox zo lees heeft Marktplaats dat een keer geprobeerd met als gevolg dat particulieren wegbleven.
Een gevolg lijkt me dat men meerdere artikelen in een advertentie gaat zetten, meerdere accounts gaan maken o.i.d..
Zoals ik het lees is het probleem wat je aansnijdt dat er zo veel advertenties zijn op V&A. Oh jee, het is een levende club :P Zelf vind ik dat de verantwoordelijkheid voor het zien wat je wil zien bij de gebruiker ligt. Er zijn -tig filters mogelijk. Geen zin om die telkens in te stellen? Begrijpelijk - bookmark die shizzle en klaar. Dat er op de V&A main page (veel) advertenties staan die je niet interesseren is je goed recht. Echter, dat maakt het niet de plicht van Tweakers om dat er voor jou uit te filteren. ;)

Team anti-scalp - wauw..

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:01:
Als ik @DukeBox zo lees heeft Marktplaats dat een keer geprobeerd met als gevolg dat particulieren wegbleven.
Klopt en ondanks dat ik er eigenlijk op tegen ben vind ik een limiet per dag nog niet zo heel gek.. als je dan een limiet van bijvoorbeeld 10 (of 5 per categorie) hebt dan kan je in korte tijd toch al je advertenties kwijt.

Maar zoals je zelf al aangeeft zijn er dan heel eenvoudige methodes om daar omheen te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 25-05-2020 21:50 ]

• Fero
Moonsugar schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:38:
Mijn laatste update en de release met nieuwe V&A features was 2 weken geleden. Om nu te zeggen dat er gebrek aan communicatie opspeelt vind ik oprecht jammer om te horen. We proberen juist goed te blijven communiceren en ook de FPA's doen hier hun best om zaken toe te lichten. Er staan bij Tweakers meer punten op de agenda dan de uitdagingen rondom V&A, sneller kunnen we niet rennen. Alles wat wij nu voor V&A doen moet een goed aantal jaren meekunnen, dat wil je geduldig uitwerken. En dan heb ik het nog niet eens over de juridische vraagstukken die we blijvend moeten controleren met Legal, of onze FPA's die na hun eigen werkdagen nog de tijd nemen om hieraan te trekken.
Zoals ik eerder aangaf heb ik nog steeds volkomen begrip voor die situatie, daar is geen verandering in gekomen. Ook ben ik ontzettend dankbaar voor het werk dat er tot nu toe al verzet is!

Echter is, zoals verwacht, uit die update enorm veel feedback gekomen, waar ik nog niemand echt op in heb zien gaan. Discussiëren over een eventuele advertentie-limiet heeft namelijk niet heel veel zin, wanneer je niet zeker weet of Tweakers.net dat idee überhaupt ziet zitten. Vandaar dat ik je even tagde, zo van "zijn er nog punten van discussie welke hier zinvol zijn?".
Er staan op dit moment een aantal dingen op onze backlog die we willen prioriteren. De reden dat ik die niet gelijk deel is omdat ik geen verwachtingen wil schetsen om het daarna niet (of veel later pas) te kunnen gaan bouwen. Een aantal voorbeelden zijn de limieten op advertenties zoals ook in dit topic veelvuldig wordt besproken, hier spelen meer dingen op de achtergrond waardoor we dit niet ''even snel kunnen invoeren''.
Nogmaals; volkomen begrijpelijk. Dan krijg je daar immers weer gezeur mee.

Nu hebben we in ieder geval wel een bevestiging dat de advertentie-limiet enigszins overwogen wordt, dus dat is toch al goed nieuws!
Mijn mening daarover weet je inmiddels waarschijnlijk wel, dus die herhaling zal ik je besparen.
Daarnaast kan de tooling van de crew wel wat liefde gebruiken zodat zij V&A efficiënter kunnen beheren, dat is een deel waar ons team ook mee bezig is maar voor jullie uiteraard wat minder interessant (maar wel prettig) is. Ook zijn er plannen om de nieuwe foto-upload mee te tillen naar V&A en de functie responsive te maken. Maar de lijst is lang. Het kost tijd en we gaan liever niet zomaar dingen roepen als we nog niet zeker weten hoe iets exact zit.
Persoonlijk vind ik dit wel interessant, maar dat is mijn mening O-)
Laat het duidelijk zijn, ik vind het hartstikke leuk om jullie deze updates te brengen. Maar ik doe het secuur zodat ik geen foutieve informatie verspreid of verwachtingen creeër. Ook kan het niet zo snel als sommigen verwachten en gaat het misschien niet exact zoals jij dat zou willen. Heb er in elk geval vertrouwen in dat zodra er iets concreets te melden valt we dat ook netjes doen. :)
Bij mij is het niet per sé dat ik het snel verwacht, maar enige vage indicatie over wanneer ik het ongeveer mag verwachten, of wat het wel eens zou kunnen zijn, zodat discussie daarover mogelijk is, kan ik wel waarderen ;)

Tot nu toe vind ik dat je het meer dan prima doet! Ik hoor graag meer van je, maar zal het rustig afwachten!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd.

Graag advertenties en gebruikers bij ons melden via de “meld misbruik” knop binnen V&A zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen.