Geen idee hoe Tweakers verdient aan de pricewatch maar ik klik geregeld door bij V&A naar pricewatch en aanbieders van datzelfde product om te kijken wat iets nieuw kost en wat er bij zit. Dan lijkt het mij dat er een deel users alleen voor V&A komt en clicks oplevert. Of dat effect heeft op het verdienmodel van Tweakers durf ik niet te zeggen natuurlijk. Of users die via V&A hier terecht zijn gekomen.teacher schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:37:
[...]
Hoe verdient tweakers er aan? Welke enorme bedragen denk jij dan aan?
Afijn, ik probeer dit topic zo goed mogelijk te volgen en zo nu en dan meng ik me in de discussie. Zelf ben ik een voorstander van het filteren op particuliere en zakelijke advertenties, echter is het nu wel zo dat er een deel doorheen glipt door hun kop in het zand te steken en te doen alsof ze particulier zijn. Kun je dat bewijzen zonder in administratie en dergelijke te duiken? Vast niet.
Is het filter dan nog wel eerlijk voor de handelaren die wel aangeven dat ze zakelijk adverteren? Nee lijkt me niet, als ik een laptop koop bij een struisvogelparticulier omdat ik filter maar dan eigenlijk bij een handelaar koop dan doe ik dat liever bij iemand die dat netjes aangeeft.
Hoe dan te gaan controleren? Lastig, maar het geopperde idee van een maximum aan je aantal advertenties zou een optie kunnen zijn. Extra willen adverteren is bijkopen en alleen mogelijk voor zakelijke adverteerders die hun gegevens invullen. Ik noem maar iets.
Welk maximum stel je dan in, ook lastig. Een beetje desktop in onderdelen is al snel 10 advertenties, en dan nog 4 stuks randapparatuur erbij? Hoe vaak verkoop je je desktop? Maximaal drie keer per jaar (in zijn geheel)? Is er een mogelijkheid om de complete systemen beter in te richten voor deze desktops? Zou je uitkomen met 25 advertenties tegelijk en maximaal 100 per jaar? Te ruim? Vind het maar lastige materie, maar het filter zoals er nu is lijkt een goed begin.