Toon posts:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Pagina: 1
Acties:
  • 79.487 views

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Nou, volgens Tweakers' eigen Algemene Voorwaarden dus niet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q6mTl9i.png

Femme schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:01:
Kunnen jullie aangeven wat er irritant is aan het aanbod van deze bedrijven in Vraag & Aanbod? Zijn de prijzen niet goed, de producten niet interessant, of vertrouw je de dienstverlening van een bedrijf en die van een particulier wel?
Wat er irritant aan is, is het volgende:

1) Voor de lol door V&A scrollen om te kijken of er nog iets leuks tussen zit is tegenwoordig niet meer te doen, omdat deze advertentie's gewoonweg kwijtraken tussen honderden advertentie's van refurbished laptops en iPhones handelaren, domeinnaam verzamelaars, serverboeren, en noem het maar op.

2) Nog veel erger, is dat deze mensen zich een bedrijf dat aan B2C verkoop doet wanen, tot het moment dat je ze geld hebt overgemaakt. Zolang zij via Tweakers dingen kunnen verkopen zonder webshop kosten, advertentie-kosten en, ik gok, zonder al hun 'professionele' handel netjes op te geven bij de belastingdienst, vinden ze het allemaal prima.
Maar zodra het mis gaat, is er niets of niemand die hen er van weerhoud om te doen alsof het een C2C verkoop was, waardoor zij naast de webshop kosten, advertentie kosten en belasting, óók nog eens onder de verantwoordelijkheid als B2C verkoper uit komen.

Als een daadwerkelijke consument (en/of daadwerkelijke Tweaker, die deze site voor meer gebruikt dan proberen semi-legitieme handel te drijven) iets bij een 'echte' webshop aanschaft, dient deze webshop zich aan de wet te houden. Daaronder valt o.a:
A - BTW nummer, KvK nummer en contactgegevens als een email adres, telefoonnummer en/of adres, móeten op de website vermeld staan.
B - De webshop is verantwoordelijk voor het artikel totdat deze daadwerkelijk is afgeleverd bij de consument, en mag deze niet in rekening brengen als deze niet geleverd wordt.
C - De webshop moet een Privacy Statement hebben waarin zij weergeven wat de shop wel/niet met jouw data (zoals naam, adres, betaalgegevens) doet.

Echter, als ik mij inschrijf bij de KvK, en vervolgens besluit om uitsluitend handel te drijven via Tweakers V&A, bespaar ik mijzelf ten eerste een boel kosten voor het runnen van een webshop, en ten tweede hoef ik mij, blijkbaar, aan geen enkele van de bovenstaande wetten te houden?

A - Mocht ik een probleem hebben met mijn artikel/bestelling, heb ik in het geval van een echte webshop dus contactgegevens, of in het ergste geval gegevens die ik door kan spelen bij het doen van mijn aangifte. Maar mocht ik opgelicht worden door een bedrijf via Tweakers? Dan heb je gewoon pech, sta je dan aangifte te doen: "Ja, zijn gebruiksnaam op de website Tweakers.net is xxx, maar dat is alles wat ik er vanaf weet".

B - Zie dit topic: Hoe om te gaan met een geschil?
Situatie: Overduidelijke handelaar verkoopt iets aan een Tweaker. Zet in zijn advertentie "verzenden op eigen risico". Volgens de wet is dit toepasbaar bij C2C verkoop en gewoon legitiem.
Overduidelijke handelaar besluit om een CPU van €225 in een envelop/brievenbuspakket met Track & Trace te sturen. Track & Trace laat zien dat het ding is kwijtgeraakt en nooit aan is gekomen.
Overduidelijke handelaar claimt consument te zijn, vindt dat hij geen verantwoordelijkheid heeft het artikel opnieuw te leveren/ consument geld terug te geven. En.... dat was het. Overduidelijke handelaar heeft zijn geld en consument kan niets. 8)7

C - Een bedrijf dat via Tweakers handelt heeft mij in principe nooit vertelt dat ze mijn naam, adres en rekeningnummer *niet* voor andere doeleinden gebruiken, dus wie weet waar dat allemaal terecht komt...

Daarbij gaat het gewoon regelrecht tegen jullie eigen algemene voorwaarden in, dus ik snap niet zo goed waarom je je in de vraag richt op het feit dat de prijzen niet goed zouden zijn, of de artikelen niet interessant zouden zijn?
Natuurlijk vindt ik het niet interessant om langs om langs 2 pagina's aan refurbished laptops te moeten scrollen. Maar het probleem is vooral dat het tegen de algemene voorwaarden in gaat, laat staan de meerdere wetten en regels die deze handelaren omzeilen.

Zelfs wanneer ik dergelijke advertentie's rapporteer, wordt er gewoon helemaal niets aan gedaan. Dat slaat wel een deuk in mijn vertrouwen in V&A, ja. Ik weet namelijk dat verkopers tegen alle regels in mogen gaan, ik, in het geval dat het mis gaat, juridisch geen poot heb om op te staan, en Tweakers zelf zich zo afstandelijk mogelijk wil houden.
Femme in "UP Vraag en Aanbod"
Nu we ook refurbished hebben in de Pricewatch kan refurbished aanbod van bedrijven ook naar de Pricewatch.
Ga maar vast wat berichtjes sturen dan ;)
Dagion schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 01:50:

Meerendeel van mijn laatste succesvolle aankopen gingen vreemd genoeg via Marktplaats (ook wel mindere ervaringen), maar voor verkoop blijft V&A (normaal gesproken) wel beter. Mits je dus niet in het vaarwater van een handelaar/winkel/pandjeshuis/reseller zit. Want dan ben je niet te vinden. Loopt overigens nog een ander topic hier momenteel, waar iemand een "typisch" overzicht post (schaamteloos geplakt, waarvoor dank @Fero)

Ach ja, typische klager hier ;)

Dit vind ik ook een legitieme klacht. V&A leek mij toch altijd een "van Tweakers, voor Tweakers" concept, maar als ik iets wil verkopen dat een halfbakken handelaar toevallig ook verkoopt, en hij claimt garantie te kunnen geven (hoewel dat uiteraard ook een wassen neus is, want succes met die garantie te claimen zodra de verkoper gewoonweg besluit niet meer op je berichten te reageren), heb ik meer moeite mijn artikel te verkopen.

Ik kan inderdaad bevestigen dat dit is hoe V&A er op een gemiddeld moment bij mij uit ziet. Het was niet de bedoeling om die éne user er uit te pikken, maar het was gewoon een snapshot van de eerste pagina van V&A op dat moment.Dit komt veel voor, waarbij de hele eerste pagina gewoon vol staat met handelaren, persoonlijk vind ik het niets, maar wellicht is dat meer mijn probleem.

• Fero
Dirk schreef op zondag 8 december 2019 @ 00:44:
Met een ban gaan alle advertenties automatisch offline. Gewoon rapporteren dus.

En nee, ik zal niet degene zijn die die situatie beoordeeld of de ban zet.
Laat ik hier dan even op reageren, gezien ik wel een persoon ben die dit soort advertentie's rapporteert.

Neem bijvoorbeeld de volgende gebruiker: https://tweakers.net/aanbod/user/1276204/
Geregistreerd op 14 november 2019, laatste wijziging 14 november 2019.
Verder geen enkele activiteit op de site.

Lijkt mij erg duidelijk iemand die dacht even een paar generieke domeinnamen op te kopen en deze met winst door te verkopen, toch? Netjes gerapporteerd, daarover kreeg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2cBKFY2.png

Klik ik op die melding, dan zie ik tot mijn verbazing dat deze advertentie, net als alle anderen, nog altijd gewoon is blijven staan?
En dit is dan één voorbeeld van zo'n 20 vergelijkbare situatie's.

Van de advertentie die ik zaterdag rapporteerde heb ik nu nog niet eens een melding ontvangen (en die van vanochtend ook niet).
Zou het de mensen die hier wél over gaan wakker schudden als we met z'n allen iedere individuele advertentie van dergelijke handelaren rapporteren? Ik zou het bijna een poging waard vinden ;)

Dan rest mij uiteraard de vraag:
Waarom is het volgens de Tweakers Algemene Voorwaarden niet toegestaan om V&A te gebruiken indien je "producten aanbiedt in hoedanigheid van handelaar, reseller of retailer van hardware en consumentenelektronica of anderszins handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf", als Tweakers hier klaarblijkelijk niets aan wil doen?

Het doel van deze post is absoluut niet om Tweakers of de mods zwart te maken, ik zou gewoon érg graag eens een duidelijk, unaniem standpunt vanuit Tweakers en/of de mods willen zien.
Op het moment komt het een beetje over alsof de algemene voorwaarden gewoon een stukje tekst zonder betekenis zijn, en de medewerkers/mods het er zelf onderling óók niet helemaal over eens zijn hoe het nu zit.

Blijkbaar is men er van op de hoogte dat de gebruikers dit veelal minimaal als 'irritant' beschouwen. Er wordt dan even mee-gediscussieerd, maar na wat goede tegen-argument lijkt het veelal stil te worden en gaat het topic uiteindelijk op slot met een tekst als "Dit is al zo vaak besproken". Echter kan ik in deze eerdere discussie's ook niet vinden wat nu de conclusie is?

Het lijkt me dat deze discussie zal blijven terugkeren totdat er een daadwerkelijk, duidelijk standpunt ingenomen wordt.

Nogmaals, dit is niet aanvallend bedoelt. Kijkende naar de verschillende reactie's en thumbs-ups in dit, en vergelijkbare topics, is dit toch wel de algemene consensus en bestaat er op dit moment gewoon veel verwarring (en wellicht wat irritatie). Ik zie graag een reactie tegemoet.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik wou ook net een filter voorstellen. Waar men misschien dat liever niet voor de PW doet (al zou ik amazon.de ook graag definitief filteren) is dat een betaalde dienst voor zover ik weet dat shops afnemen. V&A is dat niet. En iemand die meer dan 50 advertenties heeft is gewoon een handelaar. Die horen wat mij betreft niet thuis in V&A.

Goed voorbeeld van nu;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SyqgmspoPsiTYRkOmw3yNfW1/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 10-12-2019 08:42 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:51
Juriaan W schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Helaas is met jouw manier van zaken doen nu een hoop mis. Al langere tijd. Ik ben niet mijn laatste ervaring met je vergeten, waar je ondanks wat de moderators tegen je hebben gezegd maar blijft beweren dat de regels voor jou niet opgaan.

Ik ga mijn hele beoordeling niet herhalen, maar voor de geinteresseerden is hier de link:

https://tweakers.net/aanbod/rating/683962/

Misschien wil je eens inzien dat je je in moet schrijven bij de KvK en dat ook voor jou de wetten gelden voor verkoop aan consumenten.

Als je dat niet wilt doen, tsja, dan hoop ik dat Tweakers je de toegang tot V&A ontzegt.
Waarom ga je met mij in zee als je bij voorbaat zo over "zulke" verkopers denkt. Lijkt me bijna met voorbedachte rade om mij te beschadigen. Smaad heet dat :)

Maar deze beoordeling bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Mln30eEUHgwXb0nXYnt8bJ9Tgk=/f/image/iikMRXhlomqbPADR0BpDBGbj.png

Oja, dit was natuurlijk voor de bevestiging van de incompatibiliteit waarvoor ik je duidelijk gewaarschuwd hebt. Je hebt het voor jezelf verpest door bepaald (imho misselijkmakend) gedrag te vertonen. Ik ben niet de moeilijkste en dat weten genoeg Tweakers.

Want als het wel werkend zou zijn was er natuurlijk niets aan de hand geweest ;). Beetje hypocriet hè.
Ludwig005 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:04:
Wanneer gaat dit dure bedrijf eraf?
[Verwijderde gebruiker]

V&A aangeboden: MSI PC
Met als bewering dat alle onderdelen van MSI zijn. MSI produceert geen voedingen, opslag, geheugen en processors.
V&A aangeboden: Mini PC
Hier wordt sowieso een dikke 300 euro op verdiend. Ik heb zelf een wenslijst gemaakt met dezelfde onderdelen
V&A aangeboden: Basic Gaming PC
1150 euro voor een Ryzen 5 3400G met 1650 super maar dan wel een 650W voeding?
Hier heb ik ook een wenslijst van gemaakt. Vreemde combinatie en meerprijs.
V&A aangeboden: Premium Gaming PC
400 euro meerprijs.
Elke systeembouwer gebruikt sowieso goedkope licenties voor windows, dat kan niet anders.
makkelijk geld verdienen zo te zien.
Het is aan de verkoper zelf wat hij of zij er voor vraagt toch? :)

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-03 13:37
Hoi allen, ik heb een toelichting op twee gestelde vragen en een grotere update voor jullie:
Zojuist zag ik op V&A weer iets voorbijkomen wat ik inmiddels steeds vaker zie en waarvan ik mij afvraag hoe Tweakers.net daar tegenaan kijkt: een handelaar verkoopt spullen en levert daarbij een bon of factuur. Maar de bon of factuur is niet uitgeschreven uit naam van de onderneming van de betreffende handelaar, maar die van een privépersoon, van een ander bedrijf. Dus Handelaar X verkoopt een product met een bon van Particulier Y (de oorspronkelijke eigenaar die het product aan de handelaar verkocht heeft) die het product bij Bedrijf Z gekocht heeft en degene die het product koopt ziet daar dus andere gegevens op staan (vaak van een particulier persoon die dus de eerste eigenaar was).
@Bart-Willem: Hoewel dit indirect al was opgenomen in onze V&A Voorwaarden, hebben wij dit voor de duidelijkheid toch toegevoegd in artikel 7 sub b. De verkoper blijft er verantwoordelijk voor om zich hier aan de regels te houden. Wanneer Tweakers hierover een melding van een gebruiker ontvangt, zullen wij actie ondernemen.
Momenteel vraag ik me af hoe Tweakers in staat omtrent advertenties van producten die via reguliere weg vrij schaars zijn, die duidelijk zijn opgekocht met de intentie om door te verkopen met winstoogmerk?
@Sir_Lion Elke gebruiker is vrij om te kiezen om iets wel of niet aan te schaffen voor een bepaalde prijs. Dat is nu eenmaal hoe vraag en aanbod in elkaar zit. :)

Dan vanuit het team van de community focusgroep een update over de werkzaamheden. Ook voor ons is het nog even wennen aan de nieuwe structuur sinds mijn komst, het afstemmen van de samenwerking in tijden van corona en het vertalen van de wensen van community en crew. Desalniettemin mag het gezegd worden dat we blij zijn met de ontwikkelingen tot nu toe en de mooie verbeteringen die we al hebben kunnen waarmaken.

De eerste ontwikkelingen voor V&A die we hebben kunnen leveren (filteren op staat product en meld misbruik knop verduidelijken) zijn recent gepusht in de release en kun je teruglezen in het .plan: plan: Nieuwe url-structuur en verbeteringen in V&A - Development-iteratie #180

Als alles volgens plan gaat zullen wij volgende week (12 mei) de volgende zaken releasen:

1. In het profiel de mogelijkheid geven om alle bedrijfsgegevens in te vullen, deze worden automatisch bij alle zakelijke advertenties getoond. (we misten nog wat zaken zoals het BTW nummer dus dit is een uitbreiding op de bestaande extra velden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-cwral6AeszpJqY8uJyQNlbXJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7uLXVBjWPikUQ5xkct0MyVZU.png?f=user_large

2. Als een zakelijke gebruiker bedrijfsinformatie in het profiel heeft ingevuld zal deze voortaan de keuze krijgen om een advertentie zakelijk of particulier aan te maken. Zo kunnen gebruikers met een bedrijf ook nog dingen verkopen zoals bijvoorbeeld die oude spelcomputer van de kids.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xo1KRDgUz2jLcBAwEgMJIpv_Ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ULwu9uENFOVFTkbwCG9ePDZC.png?f=fotoalbum_large

3. De mogelijkheid om te filteren tussen zakelijke/particuliere advertenties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BW9mqlubWo_lf7jHMNENV5qa5Co=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ayjqpm8aAtfp6aUaUOPPLu5R.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast zijn we ook bezig met het opzetten van een nieuwe FAQ (hier later meer over) om jullie wat op weg te helpen en zijn onze V&A Voorwaarden onder handen genomen zodat deze voorlopig weer meekunnen met de nieuwste ontwikkelingen.

Has wares if you have coin 💰

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
@Moonsugar

Er lijkt een klein issue te zijn met de nieuw geplaatste misbruik knop :)

De S en de E zijn 1 pixel kleiner dan de S en de E in de Specificaties knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEK659tAmE5kJDln2oXg6IJMf-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XBlGQcXUoqR6pS4cdh2s9sjy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Shamalamadindon op 05-05-2020 09:40 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-03 13:37
Hoi @Fero bedankt voor de complimenten! Ondanks de gekke situatie waar we nu in leven gaat het werk gestaag door en hebben we prettige manieren gevonden om samen te werken. :)

Ik ga je feedback meenemen over de gegevens. Het is inderdaad niet de bedoeling dat dit verwarrend werkt en wellicht moeten wij dat nog iets verduidelijken.

Edit: mijn collega's hebben dit al gedaan en het komt mee met de volgende release:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lAO7W3niMAobqvog_JhgYCoafo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PFzAZwhNmMww6A6let9hbuR9.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Moonsugar op 08-05-2020 11:49 ]

Has wares if you have coin 💰

• Fero
PcDealer schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Die heb ik ook gemeld, maar is onveranderd.
Zeg niet dat dat hier het geval is, maar wel dat ik me kan voorstellen dat mods niet de hele tijd bezig kunnen/willen zijn dit soort dingen te corrigeren.
Ik stel iets als het volgende voor:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ujRvdou.png

Xtrafris schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:53:
is het mogelijk om het onderscheid tussen zakelijk en particulier zichtbaar te maken in de lijst met advertenties als je geen filter hebt ingesteld?
Top idee imo! Lijkt me handig om in het overzicht van beide ook direct te kunnen zien welke advertenties er zakelijk of particulier zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd.

Graag advertenties en gebruikers bij ons melden via de “meld misbruik” knop binnen V&A zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen.