Toon posts:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.899 views

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zojuist zag ik op V&A weer iets voorbijkomen wat ik inmiddels steeds vaker zie en waarvan ik mij afvraag hoe Tweakers.net daar tegenaan kijkt: een handelaar verkoopt spullen en levert daarbij een bon of factuur. Maar de bon of factuur is niet uitgeschreven uit naam van de onderneming van de betreffende handelaar, maar die van een privépersoon, van een ander bedrijf. Dus Handelaar X verkoopt een product met een bon van Particulier Y (de oorspronkelijke eigenaar die het product aan de handelaar verkocht heeft) die het product bij Bedrijf Z gekocht heeft en degene die het product koopt ziet daar dus andere gegevens op staan (vaak van een particulier persoon die dus de eerste eigenaar was).

Het is eigenlijk met geen woorden te beschrijven hoe onprofessioneel en amateuristisch dit is. Stel: je koopt een Tweedekans-laptop bij Coolblue. Na 2 maanden gaat die laptop kapot. Je neemt contact op met Coolblue en zegt dat je gebruik wilt maken van de garantie. Vervolgens krijg je een factuur van Alternate toegestuurd, die op naam staat van Henk, de oorspronkelijke eigenaar. Op deze bon staan de NAW-gegevens, email en telefoonnummer van Henk. Coolblue zegt erbij: "hierbij de bon van Henk. Veel succes met RMA bij Alternate, want denk maar niet dat wij je gaan helpen. Succes ermee!" Nou kan dit in de praktijk niet bij Coolblue of een andere grote webshop, maar bij handelaren hier op Tweakers kennelijk wel. :X

Wat klopt hier niet aan:
- het is in strijd met de AVG-wetgeving. Het is nooit toegestaan om privégegevens op die manier te gebruiken. Deze handelaren verkopen letterlijk privégegevens bij hun producten door de originele factuur (9 van de 10x op naam) toe te voegen.
- Ze onttrekken zich volledig aan hun plichten als handelaar en ontnemen daarmee opzettelijk de wettelijke rechten van hun koper. Als verkoper ben je verantwoordelijk voor garantie en service en mag je nooit de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander.

In mijn ogen getuigt dit van slecht ondernemerschap en is bovendien bijzonder slecht voor de consument. Voor dat soort handelaren telt kennelijk alleen geld en met de garantie zijn ze op vakantie. Door de bon van een ander mee te geven kunnen ze eenvoudig geld verdienen en weinig risico lopen. Want als er iets stuk gaat, komt hun klant/koper niet bij hen zelf terug, maar naar het bedrijf waar het oorspronkelijk vandaan kwam. Scheelt lekker veel tijd en dus lekker veel geld. Makkelijk verdiend dus zonder dat er veel moeite voor gedaan hoeft te worden.

De toegevoegde waarde van nette handelaren zit er onder andere in dat ze zich ook netjes gedragen en zich aan de wet houden. Door dergelijke praktijken toe te laten of te gedogen ondermijnen de handelaren die specifiek dit gedrag vertonen de rechten van consumenten/kopers en handelen ze ook in strijd met de wet (AVG).

Wat anders zou kunnen spelen is wanneer het aankopen betreft van handelaren waar ze zelf de BTW hebben afgetrokken en vervolgens na een paar jaar de producten verkopen zonder nieuwe factuur en daarom de originele factuur toevoegen. Maar het valt op dat het handelaren zijn die (enorm) veel tweedehands verkopen en zelf ook veel inkopen (van particulieren) hier op Tweakers. Maar het lijkt er sterk op dat facturen van particulieren gewoon meegegeven worden na een nieuwe verkoop.

Niet iedereen doet dit gelukkig en er zijn genoeg handelaren die hun vak verstaan, maar ik zie het helaas nu zo vaak dat ik er niet meer mijn mond over kan houden. Doet Tweakers iets tegen deze grove schending van AVG-wetgeving en overtreden van de wet met betrekking tot plichten van handelaar met betrekking tot garantie en service?

Edit: naar aanleiding voor de posts hieronder even mensen die erover gaan taggen: @Moonsugar @Microkid

Volvotips.com

Anoniem: 93986

@Bart-Willem Wellicht dat je de juiste personen even tagged. Ik heb namelijk niet het idee dat dit topic regelmatig word doorgenomen door T.net.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je ook op een andere wijze je bevindingen doorgegeven @Bart-Willem ?
PcDealer schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:11:
[...]

We hebben een enquête gehad. De resultaten zijn niet gedeeld dus het blijft dan gissen.

Er is weer een nieuwe: https://happypanel.nl/enquete/1587571254
De vraag Wat voor type smartphone heb je? vind ik onduidelijk. Wat wordt daarmee bedoeld, het os, het merk, prijsrange? @Moonsugar
Ik heb Happypanel gebeld en ze bedoelen merk en type smartphone.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 24-04-2020 16:09 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 17:55

Moonsugar

Communitymanager
Anoniem: 93986 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:41:
@Bart-Willem Wellicht dat je de juiste personen even tagged. Ik heb namelijk niet het idee dat dit topic regelmatig word doorgenomen door T.net.
Ik lees altijd mee. ;)

Reageren doe ik waar ik dat nodig acht, we houden hier de boel met onze FPA's goed in de gaten. Ik heb deze kwestie van @Bart-Willem zojuist voorgelegd bij Legal om te zien wat voor standpunt wij hier (kunnen) innemen.

Has wares if you have coin 💰

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 16:35
V&A aangeboden: Leningaanbieding voor alle individuen Kan dit wel :F ?
edit; Al weg gehaald d:)b
Meld misbruik koppeling ook gezien, dat weet ik dan voor de next time (let`s hope not ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door GameNympho op 28-04-2020 15:59 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Nee, dat is overduidelijk ongewenste spam. Dat kan je via het meldpunt of een van de FPA's melden. Deze is door een collega al opgeruimd zie ik :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:13
Momenteel vraag ik me af hoe Tweakers in staat omtrent advertenties van producten die via reguliere weg vrij schaars zijn, die duidelijk zijn opgekocht met de intentie om door te verkopen met winstoogmerk?

Een duidelijk voorbeeld hiervan is de Nintendo Switch. Met een beetje geluk, kun je deze nog steeds krijgen voor de reguliere prijs van €329,- mits er een nieuwe voorraad is bij reguliere (web)winkels. Toch zie je regelmatig advertenties waarbij nieuwe, ongeopende, en recentelijk gekochte Switches worden aangeboden voor een meerprijs varierent van 30 tot 80 euro boven de nieuw prijs.

Welke ethische afwegingen zijn er hier gemaakt?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:05
Sir_Lion schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:15:
Momenteel vraag ik me af hoe Tweakers in staat omtrent advertenties van producten die via reguliere weg vrij schaars zijn, die duidelijk zijn opgekocht met de intentie om door te verkopen met winstoogmerk?

Een duidelijk voorbeeld hiervan is de Nintendo Switch. Met een beetje geluk, kun je deze nog steeds krijgen voor de reguliere prijs van €329,- mits er een nieuwe voorraad is bij reguliere (web)winkels. Toch zie je regelmatig advertenties waarbij nieuwe, ongeopende, en recentelijk gekochte Switches worden aangeboden voor een meerprijs varierent van 30 tot 80 euro boven de nieuw prijs.

Moet het heel veel ethischer zijn dan, bijvoorbeeld, de Amsterdamse effectenbeurs? Waar men faciliteert dat je dingen kan kopen met de intentie van verkopen met winstoogmerk?

Sir_Lion schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:15:

Niet hoop ik? Vraag en aanbod. Wat de gek er voor geeft.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:45

Gé Brander

MS SQL Server

Wat bijzonder. Ik ben hier privé aanwezig maar heb mijn icoon het logo van mijn bedrijf. Dat maakt mij hier geen handelaar en toch staan mijn bedrijfsgegevens in mijn account als ik wat aanbied op V&A. Wie kan dat toevoegen en op basis waarvan gebeurt dat en hoe kan dat terug gezet worden?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Heb je dat niet zelf een keer ingevuld onderaan https://tweakers.net/instellingen/profiel/?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Bor

Bor

Dit lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring inderdaad. Vermoedelijk heb je dat zelf ingevuld binnen jouw profiel.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Bor schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:22:
[...]

Dit lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring inderdaad. Vermoedelijk heb je dat zelf ingevuld binnen jouw profiel.
Dat lijkt mij sterk dat ik hier als privé persoon mijn volledige bedrijfsinformatie heb ingevuld als ik niet als bedrijf producten verkoop. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen. Nu verwijderd. Thanks!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Bor

Bor

Gé Brander schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:35:
[...]

Dat lijkt mij sterk dat ik hier als privé persoon mijn volledige bedrijfsinformatie heb ingevuld als ik niet als bedrijf producten verkoop. Maar ik kan mij natuurlijk vergissen. Nu verwijderd.
Wellicht ooit een dienst aangeboden vanuit zakelijk belang?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Bor schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:36:
[...]

Wellicht ooit een dienst aangeboden vanuit zakelijk belang?
Ik bied zeker als bedrijf diensten aan, maar nog nooit via Tweakers.net. En ook nooit dat idee gehad. Daarom dat het mij sterk lijkt, maar 100% zeker weten dat ik het niet zelf heb ingevuld ben ik echter niet.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gé Brander schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:35:
[...]

Dat lijkt mij sterk dat ik hier als privé persoon mijn volledige bedrijfsinformatie heb ingevuld als ik niet als bedrijf producten verkoop.
Heb je die tpm modules privé gekocht dan?
V&A aangeboden: HPE TPM Module 2.0 Kit

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 29-04-2020 22:41 ]

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Zou het misschien in dat "Let op:" sectie onderaan een link geplaatst kunnen worden, waar ik kan lezen 'hoe en wat' van de veranderingen omtrent V&A? Daar dus ook dat je Feedback kan geven, zoals bijvoorbeeld dat "Meld misbruik" (voor mij storend) pal naast de 'Specificaties staat. Terwijl dat bovenin al te zien is.

Ontopic; Ik ben, tot op het bot, een hardware liefhebber;
Ik koop op V&A en zo nu en dan plaats ik een advertentie als ik de centen weer hard kan gebruiken. Door woningbrand is bij mij alles verloren gegaan en sinds die tijd, ben ik spullen aan het verzamelen geweest door de jaren heen. De vrijheid van, of op V&A, is eigenlijk nu drastisch 'dankzij' handelaren goed onderuit getrapt.

Maatje van mij op Tweakers, gaf mij een hint om dit draadje te volgen. Want ik ben eigenlijk bang om nog iets te plaatsen i.v.m. de nieuwe regels en veranderingen. Voor mij is de vraag wanneer of hoeveel advertenties je mag plaatsen voor dat je onder de nieuwe noemer valt; Je moet(!) een KvK hebben?

Kijk, mijn huis en berging staan redelijk wat oudere spullen en wat nieuwere (PC)spullen. Door gezondheidsredenen heb ik weinig tot niets kunnen doen om te bouwen of wat dan ook. Ook heb ik spullen gekocht dat bestemd was voor mijn vriendin, dat nu ex is, en zij had ook kinderen dat ik wilde voorzien van leuke dingen. Of voor mijn familie dat PCs niet bekend zijn en/of hebben ervaren.

Nu heb ik een groot probleem of ik moet gevrijwaard worden indien mogelijk.
Ik heb alles gekocht en ga daarover kiet spelen en of verlies nemen bij de verkoop ervan. In de keuze wat ik natuurlijk zelf wil houden en gebruiken natuurlijk. Nogmaals ik heb jaren gespaard, opgespaard en aangeschaft en wil aankomende tijd opruimen verkopen en mensen blij maken met iets. Met 'dit' staat dus alles vrijwel op de rem, want in deze ben ik dus te laat?

Iets kopen van een particulier, verkopen aan een particulier is/was de V&A sectie is altijd mijn uitgang geweest. Mits ik het zelf niet meer wil of kon gebruiken. Mensen helpen en leuke en lieve beoordelingen krijgen als dank.

Ik 'geniet' helaas van een uitkering, welk voor altijd zal blijven i.v.m. mijn gezondheid. Dan kan er nu dus gezegd worden "dan ga je toch lekker naar marktplaats?" gaat er bij mij niet in, omdat ik Tweakers gewoon top vind en de wat meer betrouwbare platform vind.

Ik hoorde dus dat mijn maatje hier, alleen maar nog "Vraag" advertenties mag maken. Dit omdat hij zoals ik, liefde in hardware hebben en dat te delen met anderen, dat ook in mindere mate nog kan. Ik ben heel bewust dat als men veel gaat verkopen, daarvan de belastingdienst op hun dak kan krijgen. In mijn geval is dat wat ik heb uitgegeven en retour krijg na verkoop, niet inkomsten zijn. Het is toen uitgegeven en weer retour bank is gegaan. Ik schrik hier dus van. Spullen te hebben en verkoop ervan nu beperkter is geworden hier op V&A voor mij. Of een grens van hoeveel je mag plaatsen als particulier.

Ik mag vanwege mijn uitkering €150,- extra per maand verdienen, maar deze vlieger gaat helemaal niet op als ik iets koop en verkoop met zelfde waarde, weer van de hand doe. Natuurlijk heb ik soms het geluk dat ik bijvoorbeeld iets koop voor €100,- en met iets meer kan verkopen bij een goed bod. Dat is zelden maar dat geld gaat direct weer terug naar bijvoorbeeld eigenrisico of andere rekeningen waar ik mee achterloop. of dat ik weer wat zie op V&A.

Edit; Mijn excuses van mijn Nederlandse wijze van schrijven of anders. Dit heeft ook mijn mijn gezondheid te maken. Dit heeft mij minimaal 2,5 uur gekost om dit redelijk neer te zetten. Dus sorry en ik hoop dit redelijk gedaan te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door XRayXI op 30-04-2020 11:21 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Touché, nee, maar dit is een geval van verkeerd besteld en omdat ze speciaal voor mij besteld waren kon ik ze niet retourneren zakelijk. Dus ik verkoop ze hier. Niet als handelaar, want volgens mij is een handelaar iemand die er zijn werk/hobby van maakt om hier te verkopen. Dit is in mijn ogen gewoon een verkoop van overbodige spullen.

Als jij mij er op kan betrappen dat ik hier voornamelijk zakelijk spullen aan het verkopen ben dan zal ik de eerste zijn die dat toe zal geven.

En deze artikelen vallen zeker niet onder de bedrijfsactiviteiten van SQLBrander.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Gé Brander op 30-04-2020 13:10 ]

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:27
XRayXI schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:17:
Zou het misschien in dat "Let op:" sectie onderaan een link geplaatst kunnen worden, waar ik kan lezen 'hoe en wat' van de veranderingen omtrent V&A? Daar dus ook dat je Feedback kan geven, zoals bijvoorbeeld dat "Meld misbruik" (voor mij storend) pal naast de 'Specificaties staat. Terwijl dat bovenin al te zien is.
Even wennen inderdaad, klik nu elke keer op meld misbruik als er niks gekoppeld is..

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gé Brander schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:10:
[...]

Touché, nee, maar dit is een geval van verkeerd besteld en omdat ze speciaal voor mij besteld waren kon ik ze niet retourneren zakelijk. Dus ik verkoop ze hier. Niet als handelaar, want volgens mij is een handelaar iemand die er zijn werk/hobby van maakt om hier te verkopen. Dit is in mijn ogen gewoon een verkoop van overbodige spullen.
Helder.
Als jij mij er op kan betrappen dat ik hier voornamelijk zakelijk spullen aan het verkopen ben dan zal ik de eerste zijn die dat toe zal geven.

En deze artikelen vallen zeker niet onder de bedrijfsactiviteiten van SQLBrander.nl
Ik geloof je. Ik vroeg het me gewoon af.

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:42
33 pagina's en counting(!). Ik ga schaamteloos vragen om een samenvattinkje. Dit onderwerp vind ik erg interessant en belangrijk maar niet dusdanig dat ik 2 uur ga inlezen. Hoe staat het er voor? Of komt er een nieuwe discussie over de antwoorden op deze vraag?

Team anti-scalp - wauw..

Anoniem: 472287

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:05:
33 pagina's en counting(!). Ik ga schaamteloos vragen om een samenvattinkje. Dit onderwerp vind ik erg interessant en belangrijk maar niet dusdanig dat ik 2 uur ga inlezen. Hoe staat het er voor? Of komt er een nieuwe discussie over de antwoorden op deze vraag?
Handelaren staan nu als zodanig genoteerd in de v&a advertenties.

Voor meer details moet je echt zelf lezen.

• XRayXI
Ik drop nog even een sectie, onderwerp of wat dan ook in de Vraag sectie. Dan wel om iets vragen, gratis op V&A. Dat maakt Tweakers V&A ook uniek, het mag, kan en 'voor een project' dan ook of voor een goed doel.
(kán ik ook sarcastisch bedoelen, wie weet)

Je hebt hier schatten van mensen dat kijken wat ze kunnen doen of, een ander te helpen. Of iets extra's met de post mee 'want het ligt hier toch' zaken. K*t volk ook, maar ik hanteer zwarte en goed lijsten aan met de <namen> en ervaring leert.

Waarschuw gewoon de dealers/handelaren en leer de mensen kennen achter sommige advertenties. Naar mijn mening moet de Belastingdienst aankloppen en laat dat keuze van alleen per email via advertentie vervallen(alleen per DM) zodat alles 'binnen huis' is.

Mijn 'betoog' hierboven, kan ook van een ander zijn qua situatie. Bij dat Feedback? Heb ik gezegd, er is geen "verkopers" bescherming, wel kopers bescherming. Er is altijd iets, maar we open nu heel wat gedachtegangen. Om die Handelaren, waar ik mij ook aan stoor, maar net als ieder iets, ik klik het wel weg.

Ik ben blij met Tweakers en de V&A. Word gratis aangeboden, maar is het weg, wat qua verkeer blijft nog gaan. Mijn vraag is, is het alleen de "handelaren" of, speelt de overheid ook mee?

@CyberMania Je hebt nu al dat mensen in Gevraagd zetten of Aanbieden, dat anders bedoeld is. Heb ik ook aan gedacht, maar dat is niet te controleren. Fout is zo gemaakt en anders, een tijdelijke ban gaat niet werken. Zie Nieuwe Accounts vs Bieden op V&A Veiling

Offtipic; Ik zou wel eens @Microkid willen ontmoeten en wat dingen graag willen bespreken als het kan, mag, en of hij dat zou willen. Actief V&A volgen en mensen ontmoeten én wat je kan ervaren, is even iets anders dan wat de 'regel' is, of volgt.

[ Voor 24% gewijzigd door XRayXI op 04-05-2020 00:53 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Waarom niet twee tabjes maken: tabje (a) voor de kleine particulier, tabje (b) voor (professionelere) handelaren. Zo kan iedereen zelf kiezen waar hij of zij graag rondsnuffelt voor wat tweedehands zonder dat het idd vervuilt raakt zoals Marktplaats en Bol.com met allerlei rommel er tussen waar je niet op zit te wachten.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:05:
Pas 17 hoor (instellingskwestie). Maar zoek op gebruiker "Moonsugar" en je komt alles tegen in het kort.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 04-05-2020 00:41 ]

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Hoi allen, ik heb een toelichting op twee gestelde vragen en een grotere update voor jullie:
Zojuist zag ik op V&A weer iets voorbijkomen wat ik inmiddels steeds vaker zie en waarvan ik mij afvraag hoe Tweakers.net daar tegenaan kijkt: een handelaar verkoopt spullen en levert daarbij een bon of factuur. Maar de bon of factuur is niet uitgeschreven uit naam van de onderneming van de betreffende handelaar, maar die van een privépersoon, van een ander bedrijf. Dus Handelaar X verkoopt een product met een bon van Particulier Y (de oorspronkelijke eigenaar die het product aan de handelaar verkocht heeft) die het product bij Bedrijf Z gekocht heeft en degene die het product koopt ziet daar dus andere gegevens op staan (vaak van een particulier persoon die dus de eerste eigenaar was).
@Bart-Willem: Hoewel dit indirect al was opgenomen in onze V&A Voorwaarden, hebben wij dit voor de duidelijkheid toch toegevoegd in artikel 7 sub b. De verkoper blijft er verantwoordelijk voor om zich hier aan de regels te houden. Wanneer Tweakers hierover een melding van een gebruiker ontvangt, zullen wij actie ondernemen.
@Sir_Lion Elke gebruiker is vrij om te kiezen om iets wel of niet aan te schaffen voor een bepaalde prijs. Dat is nu eenmaal hoe vraag en aanbod in elkaar zit. :)

Dan vanuit het team van de community focusgroep een update over de werkzaamheden. Ook voor ons is het nog even wennen aan de nieuwe structuur sinds mijn komst, het afstemmen van de samenwerking in tijden van corona en het vertalen van de wensen van community en crew. Desalniettemin mag het gezegd worden dat we blij zijn met de ontwikkelingen tot nu toe en de mooie verbeteringen die we al hebben kunnen waarmaken.

De eerste ontwikkelingen voor V&A die we hebben kunnen leveren (filteren op staat product en meld misbruik knop verduidelijken) zijn recent gepusht in de release en kun je teruglezen in het .plan: plan: Nieuwe url-structuur en verbeteringen in V&A - Development-iteratie #180

Als alles volgens plan gaat zullen wij volgende week (12 mei) de volgende zaken releasen:

1. In het profiel de mogelijkheid geven om alle bedrijfsgegevens in te vullen, deze worden automatisch bij alle zakelijke advertenties getoond. (we misten nog wat zaken zoals het BTW nummer dus dit is een uitbreiding op de bestaande extra velden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-cwral6AeszpJqY8uJyQNlbXJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7uLXVBjWPikUQ5xkct0MyVZU.png?f=user_large

2. Als een zakelijke gebruiker bedrijfsinformatie in het profiel heeft ingevuld zal deze voortaan de keuze krijgen om een advertentie zakelijk of particulier aan te maken. Zo kunnen gebruikers met een bedrijf ook nog dingen verkopen zoals bijvoorbeeld die oude spelcomputer van de kids.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xo1KRDgUz2jLcBAwEgMJIpv_Ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ULwu9uENFOVFTkbwCG9ePDZC.png?f=fotoalbum_large

3. De mogelijkheid om te filteren tussen zakelijke/particuliere advertenties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BW9mqlubWo_lf7jHMNENV5qa5Co=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ayjqpm8aAtfp6aUaUOPPLu5R.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast zijn we ook bezig met het opzetten van een nieuwe FAQ (hier later meer over) om jullie wat op weg te helpen en zijn onze V&A Voorwaarden onder handen genomen zodat deze voorlopig weer meekunnen met de nieuwste ontwikkelingen.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25
Zeer goede features lijkt me, bedankt daarvoor. Ook al ben ik het nog steeds niet eens met het feit dat handelaren ( >5 producten tegelijk) hier een plek moeten krijgen. Ervan uitgaande dat deze mensen geen scripts of iets dergelijks gebruiken om periodiek V&A vol te plempen, dan moet het toch een hele saaie bezigheid zijn; en dan lijkt het me toch al snel efficienter om gewoon een online shop te beginnen. Maar gezien de ervaringen met schimmige facturen zullen er wel redenen zijn om dat niet te doen, dus een filter is een eerste goede stap richting verwijderen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Als ik mijn zolder ga opruimen dan zit ik met gemak aan meer dan 5 advertenties.. dat is gewoon geen realistisch aantal.
Overigens, de huidige AV is meer dan duidelijk, als je veel van 'het zelfde' hebt hoort dat in 1 enkele advertentie dat zou al een berg van die bulk advertenties schelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• XRayXI
DukeBox schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Als ik mijn zolder ga opruimen dan zit ik met gemak aan meer dan 5 advertenties.. dat is gewoon geen realistisch aantal.
Overigens, de huidige AV is meer dan duidelijk, als je veel van 'het zelfde' hebt hoort dat in 1 enkele advertentie dat zou al een berg van die bulk advertenties schelen.
Dat is ook mijn punt.
Het probleem is dat ik wilde starten met opruimen en of ik nu dan te laat ben? Of aantal [per maand]dat je mag plaatsen. Als je hardware eerder als hobby had, want ik moet hier nu over waken, kan je nu gerust een ander hobby zoeken.

Ik lees terug het meer 'Juridisch' te maken heeft en dus dat ergens Tweakers ingedekt is en zijn. Dan zou dus binnen de regels toch gesjoemeld kunnen worden. Maar Tweakers heeft ingezet, aangepast in de voorwaarden en dus af.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DukeBox schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Veel obvious handelaren hebben meer dan 20 of zelfs 100 advertenties tegelijkertijd online. 5 lijkt mij inderdaad wat krap voor de echte particulier.

• vanaalten
Misschien dit gewoon eerst eens opstarten, dan maar met een 5-producten-per-particulier, eens kijken hoe dat gaat en wat voor problemen het oplevert - en dan in de loop van de tijd finetunen. Ben er van overtuigd dat die '5' ergens in een constants-definition-file of zo staat en makkelijk aan te passen is. Zal vast geen significante dev-tijd kosten.

Als je probeert om het perfect vanaf het begin te hebben, zal je nooit beginnen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@vanaalten wat voegt dat limiet dan toe aan het huidige beleid ?

• vanaalten
DukeBox schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 09:07:
@vanaalten wat voegt dat limiet dan toe aan het huidige beleid ?
Mwah, ik ben niet zo enorm thuis in het beleid of wat dan ook. Harde limieten zijn in elk geval handiger om te handhaven. En blijkbaar heeft men besloten deze limiet in te voeren. Wat ik zo lees is dat de discussie hier vooral ging of het 5 of 15 moest zijn - tja, elke keuze zal discussie opleveren.

M'n bezwaar zit 'm vooral in: als ik de post van Moonsugar in "Handelaren in Vraag en Aanbod" lees, dan wordt er nu heel veel geimplementeerd waar al lang om gevraagd is. Waarna er vooral negatief gereageeerd wordt op die limiet van 5 producten. Wellicht is dat inderdaad te krap, maar misschien gewoon even blij zijn met wat er wel gedaan wordt en dan later constructief finetunen.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
@Moonsugar

Er lijkt een klein issue te zijn met de nieuw geplaatste misbruik knop :)

De S en de E zijn 1 pixel kleiner dan de S en de E in de Specificaties knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEK659tAmE5kJDln2oXg6IJMf-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XBlGQcXUoqR6pS4cdh2s9sjy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Shamalamadindon op 05-05-2020 09:40 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
@Shamalamadindon Dankjewel, gaan we fixen!

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
@Moonsugar Bedankt voor deze update, alles bij elkaar is dit goed nieuws en ziet het er netjes-uitgewerkt uit.
Ook fijn dat het filter er sneller komt dan ik (onder huidige omstandigheden) verwachtte!

In eerste instantie zal het gok ik niet volledig functioneel zijn, aangezien ik nog regelmatig stiekeme ondernemers tegenkom in V&A. Na een report gaan deze tegenwoordig echter wel vaak offline, dus ook een dikke duim richting de moderators!
Zolang dit actief doorgezet wordt zal het filter voor veel users welke zich aan het zakelijke aanbod irriteren enorm helpen.

Nog één puntje:
Is het misschien handig als er in het deel voor bedrijfsgegevens bij het bewerken van een profiel duidelijk(er) wordt aangegeven dat men dit enkel in dient te vullen wanneer zij als bedrijf via V&A willen verkopen/service willen verlenen?

Ik zie nu al enkele users die het niet volledig lijken te hebben begrepen:
- Zo was er één welke alleen bij Bedrijfsnaam "Hobby" heeft ingevuld en verder niets, maar nu staat er onder alle advertentie's wel een (lege) tabel met (of eigenlijk zonder) bedrijfsgegevens.
- Ook zag ik al iemand voorbij komen welke gewoon de gegevens van zijn/haar werkgever had ingevuld, welke in dit geval "Rijkswaterstaat" was. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat een koper dan denkt iets te kopen van de Nederlandse overheid (of een ander bedrijf) omdat de verkoper daar toevallig voor werkt, terwijl het bedrijf zelf daar niets van af weet 8)7

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Hoi @Fero bedankt voor de complimenten! Ondanks de gekke situatie waar we nu in leven gaat het werk gestaag door en hebben we prettige manieren gevonden om samen te werken. :)

Ik ga je feedback meenemen over de gegevens. Het is inderdaad niet de bedoeling dat dit verwarrend werkt en wellicht moeten wij dat nog iets verduidelijken.

Edit: mijn collega's hebben dit al gedaan en het komt mee met de volgende release:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lAO7W3niMAobqvog_JhgYCoafo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PFzAZwhNmMww6A6let9hbuR9.png?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Moonsugar op 08-05-2020 11:49 ]

• Fero
Moonsugar schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:43:
Hoi @Fero bedankt voor de complimenten! Ondanks de gekke situatie waar we nu in leven gaat het werk gestaag door en hebben we prettige manieren gevonden om samen te werken. :)

Ik ga je feedback meenemen over de gegevens. Het is inderdaad niet de bedoeling dat dit verwarrend werkt en wellicht moeten wij dat nog iets verduidelijken.
Dat is fijn! In dergelijke tijden kan het samenwerken even lastig worden, maar met een beetje creativiteit bedenkt men ook wel werkwijzen welke in sommige gevallen nog efficiënter zijn dan normaal ;)

Wellicht zou mijn eerste voorbeeld al voorkomen kunnen worden door bijvoorbeeld het KvK veld (of alle velden, hoewel niet iedere ondernemer een eigen website zal hebben) verplicht te maken, zodat users in ieder geval geen halve gegevens kunnen invoeren?

Edit
Moonsugar schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:43:

Edit: mijn collega's hebben dit al gedaan en het komt mee met de volgende release:
Bij mij staat dit er al bij? Echter is dit blijkbaar voor sommigen niet duidelijk, gezien bovenstaande voorbeelden, hoewel ik niet weet hoe lang dit er al staat. Wellicht een idee om duidelijker te verwoorden dat men dit enkel in dient te vullen wanneer zij uit naam van dat bedrijf willen/gaan verkopen. Het kan nooit kwaad om extra duidelijk te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Fero op 08-05-2020 11:59 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Fero schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:33:
Ik zie nu al enkele users die het niet volledig lijken te hebben begrepen:
- Zo was er één welke alleen bij Bedrijfsnaam "Hobby" heeft ingevuld en verder niets, maar nu staat er onder alle advertentie's wel een (lege) tabel met (of eigenlijk zonder) bedrijfsgegevens.
Die heb ik ook gemeld, maar is onveranderd.

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-11-2024
Ten eerste: dikke hulde voor de nieuwe update, dit is mijns inziens al een heel eind in de richting voor de featureset waar ikzelf op hoopte. Vooral de filtering op zakelijke advertenties is belangrijk.

Ten tweede: ik denk dat het fair is om zakelijke gebruikers aan een hogere standaard te houden, en de hobbybob die ook eens een keer een ad wil plaatsen en niet op de hoogte is van alle ins en outs zo weinig mogelijk impact ondervind. Daarom zou ik eigenlijk hopen dat, zodra er bedrijfsinfo is ingevuld, je een extra scherm te zien krijgt waarin je de keuze maakt tussen zakelijk en particulier plaatsen van de advertentie. Een zakelijke gebruiker kan die in een seconde wegklikken, maar de wat minder geïnformeerde gebruikers zoals de heren "Rijkswaterstaat" en "Hobby" waar @Fero het over heeft krijgen dan een eerlijke kans om een correcte advertentie te plaatsen.

Ten Derde: is het mogelijk om het onderscheid tussen zakelijk en particulier zichtbaar te maken in de lijst met advertenties als je geen filter hebt ingesteld?

• Fero
PcDealer schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Die heb ik ook gemeld, maar is onveranderd.
Zeg niet dat dat hier het geval is, maar wel dat ik me kan voorstellen dat mods niet de hele tijd bezig kunnen/willen zijn dit soort dingen te corrigeren.
Ik stel iets als het volgende voor:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ujRvdou.png

Xtrafris schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:53:
is het mogelijk om het onderscheid tussen zakelijk en particulier zichtbaar te maken in de lijst met advertenties als je geen filter hebt ingesteld?
Top idee imo! Lijkt me handig om in het overzicht van beide ook direct te kunnen zien welke advertenties er zakelijk of particulier zijn.

• CyberMania
Hoort dit nog wel thuis in V&A?

V&A aangeboden: High end RGB Game PC Intel Core i7-7700K, GeForce GTX 1070Ti,...

Hij verkoopt veel nieuwe producten met een hele website en webshop erom heen. Lijkt me meer iemand voor Pricewatch.

[ Voor 15% gewijzigd door CyberMania op 08-05-2020 23:04 ]

• XRayXI
CyberMania schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:02:

V&A aangeboden: High end RGB Game PC Intel Core i7-7700K, GeForce GTX 1070Ti,...

Hij verkoopt veel nieuwe producten met een hele website en webshop erom heen. Lijkt me meer iemand voor Pricewatch.
Mijn vraag is, kan je zien of het een zakelijk of prive ingevulde advertentie is?

Anders dan dat, hij kan ook nieuwe producten inkopen of via bulk gekocht te hebben of bij faillissementen. Dan gaat 'tijdelijke' producten V&A vs Pricewatch, niet die vlieger op, denk ik.

/Edit; Via veiling websites kan men ook aan spullen komen, als Prive aankoper.

[ Voor 4% gewijzigd door XRayXI op 08-05-2020 23:29 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

XRayXI schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:26:
[...]

Mijn vraag is, kan je zien of het een zakelijk of prive ingevulde advertentie is?
Momenteel niet. Misschien in de volgende update, zie
Als alles volgens plan gaat zullen wij volgende week (12 mei) de volgende zaken releasen:
Moonsugar in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

CyberMania schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:02:

Geen idee, het antwoord van WoutF in "Handelaren in Vraag en Aanbod" is voor mij niet duidelijk de ene of de andere kant op:
Dat is waar we nu staan. Dat er nu geen devtijd is, betekent echter niet dat er niet alvast gekeken kan worden naar het beleid. Een antwoord op de vraag of we dit soort ads wel of niet willen, valt nu ook al te geven. Daarom ga ik met @Moonsugar en de V&A-crew een in overleg om 'spelregels' op te stellen rondom niet-particuliere posts in V&A.

• majic
  • Laatst online: 16-07 09:25
Ik lees met plezier dat er een zakelijke & privé scheiding/filtering gaat plaatsvinden.
Echter is dat eigenlijk niet mijn grootste ergernis aan het 'nieuwe' (ik ben een jaar of 2 minder actief geweest op V&A door verblijf buitenland) vraag en aanbod wat ik aantrof.

Ik zie dat er regelmatig een paar verkopers (prive of zakelijk? onduidelijk) zijn die tientallen (!) producten in een korte tijd op de V&A zetten. Spammen, kortom. Zo is er vannochtend een user actief die eindeloos lange ritsen met oude spelletjes te koop zet. Ik ben iemand die graag door de V&A neust (zal vast niet de enige zijn) en zou dus graag zo iemand op 'onzichtbaar' willen zetten.

Zijn er mogelijkheden om mensen te blokkeren? Zou ook fijn zijn voor bedrijven. Ik kan echter in zijn profiel of op een andere manier nu geen weg vinden om iemand onzichtbaar te maken / te blokkeren.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

majic schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:50:
Ik zie dat er regelmatig een paar verkopers (prive of zakelijk? onduidelijk) zijn die tientallen (!) producten in een korte tijd op de V&A zetten
Daar is op zich niets op tegen lijkt mij. Ik ga ook niet een advertentie per dag plaatsen als ik aan het opruimen ben maar doe dat ook met meerdere tegelijkertijd. Het verkopen (en dus alles wat daar bij komt) komt ook niet altijd uit.
.. die eindeloos lange ritsen met oude spelletjes te koop zet.
Dat is dan weer iets anders, dat mag volgens de VA gewoon niet want dat kan prima in 1 advertentie (staat er zelfs letterlijk in)

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 10-05-2020 16:50 ]

• XRayXI
majic schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:50:
Zijn er mogelijkheden om mensen te blokkeren? Zou ook fijn zijn voor bedrijven. Ik kan echter in zijn profiel of op een andere manier nu geen weg vinden om iemand onzichtbaar te maken / te blokkeren.
Dit! :)
Dat zou ik ook wel graag willen, maar dan meer omdat ik die persoon gewoon weg niet wil zien of lezen. Want ik heb mijn profiel schoon van de negatieve beoordelingen, dat ik soms niet 'durf' een negatieve te schrijven aan een ander. Dan kan ik verwachten dat ik er één terug krijg.
Stom maar ja, dat wil ik de va@tweakers.net ook niet niet mijn verhaal belasten ter verdediging.

Ook andersom, dat ik in het verleden als idee aangebracht heb; Een 'buddy' systeem.
Zodra die persoon een advertentie plaatst, je een notificatie krijgt.

En heb ik eerder een idee ingediend, zodra de koper betaald heeft, dat je dat ergens kan aanvinken. Zo behoedt men ook dat er voor één advertentie, meerdere malen betaald is. Men houdt dan wat van fraude tegen en ze kunnen aangeven dat "meerdere stuks beschikbaar" zijn.

• CyberMania
XRayXI schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 23:26:
[...]

Anders dan dat, hij kan ook nieuwe producten inkopen of via bulk gekocht te hebben of bij faillissementen. Dan gaat 'tijdelijke' producten V&A vs Pricewatch, niet die vlieger op, denk ik.

/Edit; Via veiling websites kan men ook aan spullen komen, als Prive aankoper.
Ja het is gewoon een echte winkel die reclame maakt voor z'n producten op V&A.

https://cristech.nl/over-ons/

Het is alsof de MediaMarkt z'n producten ook in V&A gaat plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door CyberMania op 10-05-2020 18:05 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:49

OMD

Daar ben ik het niet mee eens.

Nu komt er een zakelijk gedeelte in V&A en dan is het weer niet goed. Nu moet het zakelijk worden opgedeeld in zakelijk en heel zakelijk???

Het is een systeem die bestaat uit losse componenten, dit kan je niet in de pricewatch stoppen.

Het is anders als hij een nieuwe RTX2060 gaat aanbieden. Dit is dus een pricewatch artikel. Zelfbouw systemen kan je toch niet daarin stoppen?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

OMD schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:11:
Daar ben ik het niet mee eens.

Nu komt er een zakelijk gedeelte in V&A en dan is het weer niet goed. Nu moet het zakelijk worden opgedeeld in zakelijk en heel zakelijk???

Het is een systeem die bestaat uit losse componenten, dit kan je niet in de pricewatch stoppen.

Het is anders als hij een nieuwe RTX2060 gaat aanbieden. Dit is dus een pricewatch artikel. Zelfbouw systemen kan je toch niet daarin stoppen?
https://tweakers.net/pcs/...lWyMjUA8ooyk1N9M_OUrAxqAQ

En waarom niet precies?

• Fero
Ik heb nog een aantal vragen, @Moonsugar.

Vaak zie ik ook ondernemers voorbij komen welke uitsluitend "nieuwe", "in seal", e.d. producten aanbieden. Deze blijven na een report vaak wel staan (in sommige gevallen zelfs wanneer er geen bedrijfsgegevens bij staan).

Zelf was ik onder de indruk dat V&A, ondanks het toestaan van ondernemers wel een 'tweedehands' platform zou blijven. Gaat Tweakers nu ook ondernemers in V&A toestaan welke uitsluitend nieuwe artikelen aanbieden? Of moeten deze officieel nog altijd in de PriceWatch, en hebben zij dan gewoon pech wanneer zij niet aan de eisen van de PW, danwel die van V&A (gebruikte artikelen) voldoen?

Ook zie ik geregeld desktop systemen waarvan vrijwel elk onderdeel als nieuw verkocht wordt, op één of twee onderdelen na. Hoe wordt daar dan mee om gegaan?

• OMD

OMD

Omdat Azerty zijn merk heeft gedeponeerd en hun systemen beschikken over een eigen EAN code. Dit mag je niet vergelijken met kleine ondernemers die zelf machines bouwen zonder label.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

OMD schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:13:
[...]

Omdat Azerty zijn merk heeft gedeponeerd en hun systemen beschikken over een eigen EAN code. Dit mag je niet vergelijken met kleine ondernemers die zelf machines bouwen zonder label.
Wat hebben EAN codes ermee te maken? Dat is niet meer als atikelnummering die je zelf kan aanmaken?
Wikipedia: Europese artikelnummering

Merk deponeren? Je argument ontgaat mij een beetje.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:31:
Dat is niet meer als atikelnummering die je zelf kan aanmaken?
Nee, die kan je niet zomaar uit je duim verzinnen.. (je kan ze wel voor niet al te veel kopen maar daar schiet je niet veel op aangezien voor de pricewatch).

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2020 14:00 ]

DukeBox schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Nee, die kan je niet zomaar uit je duim verzinnen.. (je kan ze wel voor niet al te veel kopen maar daar schiet je niet veel op aangezien voor de pricewatch).
En dan nog? Ik zie het probleem niet.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:17:
En dan nog? Ik zie het probleem niet.
Hoe had je die in de PW gedacht op te nemen ? Daar staan alleen bekende EAN's in die via gekoppelde (betalende) aanbieders beschikbaar zijn.
Daarnaast mag je in de PW geen marge goederen plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2020 14:44 ]

DukeBox schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:30:
[...]

Hoe had je die in de PW gedacht op te nemen ? Daar staan alleen bekende EAN's in die via gekoppelde (betalende) aanbieders beschikbaar zijn.
Daarnaast mag je in de PW geen marge goederen plaatsen.
Dat is dan een probleem van de aanbieders?

Als ondernemer/handelaar heb je gewoon btw af te dragen. Ook dat probleem zie ik niet. Je haalt zaken aan die een probleem zijn van die handelaar. Dat is geen probleem van t.net natuurlijk.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:51:
Je haalt zaken aan die een probleem zijn van die handelaar. Dat is geen probleem van t.net natuurlijk.
Nee, in de PW is alleen plek voor BTW goederen, hier kan je geen marge goederen in kwijt.

DukeBox schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:55:
[...]

Nee, in de PW is alleen plek voor BTW goederen, hier kan je geen marge goederen in kwijt.
Wederom, dat zou niet het probleem van t.net moeten zijn.

• OMD

OMD

Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:14:
[...]

Zonder EAN kan je volgens mij geen product toevoegen op de pricewatch. Misschien dat daar iemand uitsluitsel over kan geven?

Als je dan dus geen EAN hebt kan je dus niet in de pricewatch staan. Je kan dan je artikelen aanbieden via de zakelijke kant van V&A...

Maar even serieus, hoe had jij het dan gezien? Wordt jij de man met de scepter die gaat bepalen wat "te zakelijk" is?

Ik snap de ergenis, het is gratis adverteren terwijl de pricewatch betaald is maar wat moet je dan? Wanner is het goed en wanneer niet. Het zal nooit goed zijn voor iedereen, je kan onmogelijk iedereen tevreden stellen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:14:
En ook niet van de (zakelijke) aanbieder zolang deze aan de AV voldoet. En ik denk ook meerendeel van de V&A bezoekers ook niet. Vergeet niet dat dit topic is gestart om de add dumpers terug te dringen of te filteren. Dat doel is in wezen behaald, sterker nog meer dan dat. Je kan nu eenmaal niet een oplossing hebben waar iedereen blij mee is, van beide kanten moet je een beetje bijdragen/inleveren.

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 11-05-2020 16:43 ]

DukeBox schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:39:
[...]

En ook niet van de (zakelijke) aanbieder zolang deze aan de AV voldoet.
Das mooi he. Dat deden ze dus niet.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:43:
Das mooi he. Dat deden ze dus niet.
Ben ik met je eens. Wilde gisteren iets posten over een pagina terug wat zelfs letterlijk in de AV staat als niet de bedoeling. 'Het' staat er nog steeds en je krijgt een melding met 'afgehandeld'. Het mooie is dat ik er zelf wel eens op ben aangesproken toen ik iets vergelijkbaars had. Wat mij betreft ook de laatste keer dat ik iets rapporteer.

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Ik heb wat vragen gezien en kom daar op terug (wat dingen aan het uitzoeken). In de tussentijd deel ik graag het bericht dat we nu live zijn met o.a. het handelarenfilter: plan: Zakelijke verkopers in Vraag & Aanbod - Development-iteratie #181 :)

• majic
Ik ben een tijdje niet actief geweest op de V&A en wellicht mis ik iets, maar :
V&A aangeboden: Toshiba MG07ACA14TE (512e), 14TB

Deze advertentie is gewoon een nieuw product wat voor een iets hogere prijs dan de meeste in de pricewatch wordt aangeboden. Door een bedrijf. Dat hoort toch niet in de vraag&aanbod thuis? Dan kan namelijk elk bedrijf gewoon z'n halve assortiment aanbieden op de V&A en dan is het niets anders dan een Pricewatch kopie met wat 2dehands er tussen.

Of zie ik iets helemaal over het hoofd?

• CopyCatz
majic schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:15:
Ja, de post boven je.

Maar ontopic, de handelaren filter lijkt goed te werken, eindelijk weer nostalogisch browsen in V&A!

• majic
CopyCatz schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:20:
[...]

Ja, de post boven je.

Maar ontopic, de handelaren filter lijkt goed te werken, eindelijk weer nostalogisch browsen in V&A!
Een handelarenfilter is om zaken te filteren die wel een nuttige toevoeging hebben tot de vraag & aanbod begreep ik uit eerdere teksten. Maar louter door zakelijke adverteerders worden aangeboden (refurb bijvoorbeeld, of magazijnopruiming enz). Het plaatsen van produkten die gewoon in de pricewatch staan voor dezelfde prijs is toch een totaal nutteloze invulling van de V&A? Dubbelop met Pricewatch?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

In hoeverre heeft dat er dan mee te maken ? Juist in die post wordt indirect verwezen naar het FP artikel waar ook de (vernieuwde) AV genoemd worden (punt 4, eerste alinea). En nee, het is niet incidenteel voor de betreffende aanbieder.

• CopyCatz
majic schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:22:
[...]

Een handelarenfilter is om zaken te filteren die wel een nuttige toevoeging hebben tot de vraag & aanbod begreep ik uit eerdere teksten. Maar louter door zakelijke adverteerders worden aangeboden (refurb bijvoorbeeld, of magazijnopruiming enz). Het plaatsen van produkten die gewoon in de pricewatch staan voor dezelfde prijs is toch een totaal nutteloze invulling van de V&A? Dubbelop met Pricewatch?
Daar gaat dus nou precies de discussie hier al weken over; waarom zou je als handelaar iedere paar dagen een paar honderd advertenties inkloppen met de hand als je ook gewoon je eigen webshop kan beginnen. Ik vind het maar een vage business, maar goed nu het filter er is is er geen probleem meer.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 01:58
majic schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:15:
Ik ben een tijdje niet actief geweest op de V&A en wellicht mis ik iets, maar :
V&A aangeboden: Toshiba MG07ACA14TE (512e), 14TB

Deze advertentie is gewoon een nieuw product wat voor een iets hogere prijs dan de meeste in de pricewatch wordt aangeboden. Door een bedrijf. Dat hoort toch niet in de vraag&aanbod thuis? Dan kan namelijk elk bedrijf gewoon z'n halve assortiment aanbieden op de V&A en dan is het niets anders dan een Pricewatch kopie met wat 2dehands er tussen.

Nee hoor, je ziet niks over het hoofd. Zoals je misschien gemerkt hebt is deze advertentie inmiddels ook gewoon verwijderd.

• OMD

OMD

CopyCatz schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:26:
[...]

Daar gaat dus nou precies de discussie hier al weken over; waarom zou je als handelaar iedere paar dagen een paar honderd advertenties inkloppen met de hand als je ook gewoon je eigen webshop kan beginnen. Ik vind het maar een vage business, maar goed nu het filter er is is er geen probleem meer.
Dan snap je het hele principe niet. Tweakers heeft duizenden bezoekers per dag op de V&A. Een webshop heeft 0 bezoeken zonder advertenties. Advertenties kosten geld, adverteren via Tweakers niet. Dus:

- Gratis advertising
- Maximale marge

NIeuwe producten an sich horen niet in V&A thuis maar in de Pricewatch. Refurb, overgekocht, 2e hands etc etc wat zakelijk verkocht wordt kan in de V&A.

Anoniem: 197141

OMD schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:13:
[...]

Dan snap je het hele principe niet. Tweakers heeft duizenden bezoekers per dag op de V&A. Een webshop heeft 0 bezoeken zonder advertenties. Advertenties kosten geld, adverteren via Tweakers niet. Dus:

- Gratis advertising
- Maximale marge
Wanneer je maximum aantal actieve gratis advertenties invoert kun je het veelplaatsen vrij eenvoudig reguleren

• majic
Daffie schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:53:
[...]

Nee hoor, je ziet niks over het hoofd. Zoals je misschien gemerkt hebt is deze advertentie inmiddels ook gewoon verwijderd.
Aha, ik had hem gerapporteerd maar hij bleef in ieder geval ná ik een bericht van afhandeling had gehad nog enige tijd (een uurtje?) staan dus ik ging er van uit dat mijn melding dus ontrecht was. Vreemd!

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-07 01:34

JJCP Trading

JJCP Trading

Anoniem: 93986 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:51:
[...]

Dat is dan een probleem van de aanbieders?

Als ondernemer/handelaar heb je gewoon btw af te dragen. Ook dat probleem zie ik niet. Je haalt zaken aan die een probleem zijn van die handelaar. Dat is geen probleem van t.net natuurlijk.
Diverse handelaren op V&A maken gebruik van de margeregeling voor gebruikte goederen. Betreffende regeling werkt als volgt:

De handelaar een videokaart in voor 500 Euro en plaatst deze op V&A voor 550 Euro en verkoopt deze aan een medetweaker. Er is dan 50 Euro winst. Over deze marge (de winst) dient de handelaar 21% BTW af te dragen, daar het om gebruikte goederen gaat waar al ooit eerder BTW over is betaald. Betreffende goederen zijn dus niet BTW plichtig, maar hebben een eigen regeling. Deze goederen kunnen niet in pricewatch worden geplaatst in het huidige systeem.

Ook komt het regelmatig voor dat handelaren een partij goederen kan kopen uit een faillisement waarbij deze regeling ook geld. daar zitten soms nieuwe goederen bij, die dan wel onder de marge regeling vallen.

Ik hoop zo een bijdrage te hebben geleverd aan deze discussie door deze regeling uit te leggen, zodat de discussie over wat er in pricewatch moet enw at niet duidelijker word voor iedereen. marge goederen passen mijns inziens dus niet in pricewatch.

JJCP Trading

JJCP Trading schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:54:

Ik hoop zo een bijdrage te hebben geleverd aan deze discussie door deze regeling uit te leggen, zodat de discussie over wat er in pricewatch moet enw at niet duidelijker word voor iedereen. marge goederen passen mijns inziens dus niet in pricewatch.
Ze passen daar prima. Ze kunnen er alleen niet in. Om het dan maar in V&A te plaatsen is gewoon niet de juiste manier.

• OMD

OMD

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Ze passen daar prima. Ze kunnen er alleen niet in. Om het dan maar in V&A te plaatsen is gewoon niet de juiste manier.
En hier wringt de schoen. Dit jouw visie, jouw mening en hoe jij het wil. Dat is gewoon niet de juiste manier (vind ik dan als we toch meningen gaan rondstrooien).

Disclaimer:
Ik verkoop niets zakelijk via V&A voordat we dat weer krijgen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Nee want volgende de PW AV mag dat niet. Ook onder de noemer 'refurbished' niet. En op V&A mag dat volgende de AV wél.

OMD schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:22:
[...]

En hier wringt de schoen. Dit jouw visie, jouw mening en hoe jij het wil. Dat is gewoon niet de juiste manier (vind ik dan als we toch meningen gaan rondstrooien).

Disclaimer:
Ik verkoop niets zakelijk via V&A voordat we dat weer krijgen.
Euh ja. Dat is altijd al mijn mening geweest. Vanaf het begin heb ik al geroepen dat iedere vorm van handel niet thuishoort in V&A. Ik roep al vanaf het begin dat T.net voor zichzelf een rare situatie heeft gecreëerd waar ze nu heel veel moeite voor moeten doen om weer uit te komen.

Ik riep al dat het geen goed idee was toen jaren geleden deze hele clusterfuck werd voorgesteld en door een aantal modjes en admins op handen werd gedragen.

Dat het mijn mening is is volgens mij niets nieuws.

DukeBox schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 16:28:
[...]

Nee want volgende de PW AV mag dat niet. Ook onder de noemer 'refurbished' niet. En op V&A mag dat volgende de AV wél.
Ja, wat is je punt? Dezelfde AV's die nu ook gewoon aangepast worden. Diezelfde AV's waar jarenlang onjuiste info in heeft gestaan met betrekking tot V&A? Diezelfde AV's die nu dan op een dusdanige manier worden aangepast omdat men ondertussen niet meer kan ontkennen dat er geen bal van klopte. Die AV's?

T.net heeft aan de hand van de AV's nooit gehandhaafd voor wat betreft V&A en handel. Hou op.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb het idee dat je jouw persoonlijke view er om een of andere reden doorheen wilt persen. Net als vorige keer, ik ben het niet met je oneens maar er is geen enkele reden om het aan te passen want dat is én was al in de AV opgenomen. En ja 100% met je eens, als ze de bestaande AV gewoon goed gehandhaafd was zonder gedoog beleid of wat dan ook dan was dit hele topic er nooit geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 13-05-2020 16:39 ]

• Daffie
Ik ben het niet eens met @Anoniem: 93986 als het gaat om zakelijk aanbod op V&A. Waar ik het wél mee eens ben is dat ‘Maar het staat zo in de Algemene Voorwaarden’ op zichzelf niet altijd een valide punt is (geweest); er is een hele lange tijd geweest waarin de ‘mondelinge afspraken’ (het toelaten van handelaren op V&A) totaal niet overeenkwamen met de geschreven voorwaarden (AV).
En ergens snap ik wel waar dat vandaan komt, en ergens snap ik wel dat het tijd en uitzoekwerk vergt om alles goed en (juridisch) correct uit te werken in een AV. Maar dat haalt niet weg dat de AV lang niet altijd alleszeggend is (geweest).

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

majic schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Aha, ik had hem gerapporteerd maar hij bleef in ieder geval ná ik een bericht van afhandeling had gehad nog enige tijd (een uurtje?) staan dus ik ging er van uit dat mijn melding dus ontrecht was. Vreemd!
Dat kan variëren tussen meteen en twee weken. Daarom had ik enige tijd geleden al een voorstel gedaan voor betere feedback naar de indiener.

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Anoniem: 93986 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Makkelijk om "nee, niet goed" te roepen. Hoe zou jij het oplossen dan? Zou Tweakers dan een aparte rubriek moten maken hiervoor? Lijkt me niet wenselijk. Dan maar in pricewatch? Dat is helaas onbetaalbaar voor de kleine marges die ik maak, dus dan valt het aanbod weg, Dat vind jij misschien niet erg, maar mijn vele tevreden kopers wel, dus dan benadeel je de tweakers community die wel gebruik wil maken van handelaren enorm. Dus zo eenvoudig is het allemaal ook weer niet. Ik zou zeggen dat het huidige systeem nog niet zo slecht is wat dit betreft. En jij kunt nu mij gewoon wegfilteren met het handelaren filter als je er niet van houd met handelaren zaken te doen (wat dat nu precies uitmaakt is voor mij nog immer een raadsel, het lijkt mij juist een voordeel zaken te doen met iemand met een KVK, die zich houd aan wettelijke bepalingen e.d boven een of andere particulier die je niet kent en waarvan je niet weet of die zich netjes zal gaan gedragen, maar wie ben ik!)

JJCP Trading

• CopyCatz
Kijk ik vergelijk de situatie met koningsdag; kinderen met hun kleedje vol met spullen waar ze van af willen en je kunt grasduinen naar die ene white wale. En dan zou het normaal moeten zijn dat een figuur in een pickup truck vol met dozen pontificaal zijn wagen ervoor zet en "even gebruik gaat maken van de al aanwezige traffic". Zie ik ook niet gebeuren.

Maar wie ben ik!

• Daffie
- Er wordt nu een onderscheid gemaakt tussen zakelijke en particuliere aanbieders
- Men kan in V&A filteren tussen deze 2 categorieën

Een groot deel van de ergenis is daarmee al verholpen (denk ik).
Het enige wat nog verder uitgewerkt moet worden zijn de ‘spelregels’;
- Is het aangeven dat je een handelaar bent vrijwillig? Zo ja, waarom? Zo nee, hoe wordt dit dan aangemoedigd, afgedwongen en/of gehandhaafd? Gaan er bijvoorbeeld limieten komen op het aantal ad’s dat je als particuliere aanbieder simultaan actief kan hebben? Komt er een automatische crosscheck met de KvK/Belastingdienst/etc om te kijken of een particuliere aanbieder niet toch stiekem een handelaar is?
- Hoe behandel je gebruikers die zowel particulier als zakelijk handelen in V&A? Moeten zij simpelweg 2 aparte Tweakers accounts gebruiken, of zijn er andere manieren om hier duidelijk en eerlijk mee om te gaan binnen één en hetzelfde Tweakers account?
- Wat wordt precies verstaan onder ‘nieuwe’ producten, en hoe kan het voor gebruikers van V&A inzichtelijker gemaakt worden of een advertentie écht nieuwe producten betreft (en dus eigenlijk in de Pricewatch zouden moeten), of margeproducten/faillissementverkoop/etc
- Bij een Business2Consumer transactie zijn heel andere rechten/plichten gemoeid dan bij een Consumer2Consumer transactie; bij eerstgenoemde heeft de particulier vaak meer rechten en de handelaar meer plichten (zeker als de consument de koper is). Tweakers maakt in zo’n geval best een belangrijk onderdeel uit van de totstandkoming van zo’n overeenkomst; en eventuele geschillen die daar uit kunnen komen. Welke positie neemt Tweakers hierbij in?

Ik denk dat, pas zodra al dit soort vragen (en bovenstaande lijst zal bij lange na niet compleet zijn) uitgewerkt zijn, het voor iedereen (particuliere bezoekers, zakelijke bezoekers, moderators, misbruik-melders, etc) duidelijker is hoe er binnen V&A gewerkt wordt. En dat scheelt dan weer een berg gediscussieer, misbruik-meldingen, etc.
Daarnaast kan er dan concreter gediscussieerd worden over (de invulling en/of opvolging van) ‘de spelregels’.

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07 08:08
Daffie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:39:
- Er wordt nu een onderscheid gemaakt tussen zakelijke en particuliere aanbieders
- Men kan in V&A filteren tussen deze 2 categorieën

Een groot deel van de ergenis is daarmee al verholpen (denk ik).

**veel
Ik denk dat je benadering erin resulteert dat uiteindelijk de V&A ophoud te bestaan. Te veel regelgeving en vaste waarden maakt meer kapot dan het goed doet. Jammer voor (ik vermoed) de zwijgende meerderheid.

• Daffie
mobby1971 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat je benadering erin resulteert dat uiteindelijk de V&A ophoud te bestaan. Te veel regelgeving en vaste waarden maakt meer kapot dan het goed doet. Jammer voor (ik vermoeid) de zwijgende meerderheid.
Was de hele reden voor dit topic niet het gebrek aan transparantie/voortgang/visie/invulling in hoe Tweakers V&A (en haar zakelijke en particuliere bezoekers) ziet?
Met andere woorden, het NIET hebben van regelgeving en vaste waarden werkt blijkbaar óók niet.

• vanaalten
Daffie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:36:
[...]

Was de hele reden voor dit topic niet het gebrek aan transparantie/voortgang/visie/invulling in hoe Tweakers V&A (en haar zakelijke en particuliere bezoekers) ziet?
Met andere woorden, het NIET hebben van regelgeving en vaste waarden werkt blijkbaar óók niet.
Het zal niet zo zwart-wit zijn. Te weinig regelgeving was wellicht niet goed. Alles 100% vastleggen in regels zal wellicht te strak zijn, dan mis je flexibiliteit. Betere regelgeving zoals we nu hebben is denk ik al beter dan het was en mogelijk goed genoeg zonder verstikkend te werken.

• Fero
Er is natuurlijk helemaal niets mis met regelgeving en vaste waarden, maar het zal voor altijd inhouden dat sommigen het enkel zien als een beperking richting henzelf, omdat ze niet zelf kunnen denken aan een ander.

Wil je zelf een mooie boom in je achtertuin zetten, maar is deze zo groot dat je buren er last van zouden hebben? Ja, dan is het een beperking voor jou. Maar wanneer je buurman ineens een boom van 16 meter in zijn achtertuin plaatst welke al jouw zon weg neemt en waardoor jouw tuin constant vol blad ligt, kan je daar zeker wel wat aan laten doen.
In beide gevallen gaat hem om dezelfde regels, maar soms heb je er zelf profijt van en soms gewoon niet.

Wel ben ik het er mee eens dat sommige regels zoals Tweakers ze toe gaat passen nog even uitgewerkt moeten worden, zoals wat de spelregels worden mbt "nieuwe" artikelen. De wet- en regelgeving omtrent wie er een ondernemer is en waar deze zich aan dienen te houden hoeft echter niet onbekend te zijn. Dat hebben de overheid en KvK al netjes op papier gezet.

Enfin, die inmiddels vaker aangehaalde "vermoeide" (zoals hierboven mooi omschreven) zwijgende meerderheid lijkt mee te vallen. De overgrote meerderheid van de reacties op het .plan artikel op de frontpage van eergisteren waren in ieder geval positief. Het viel vooral op dat een aantal dachten dat er pas vanaf nu zakelijke aanbieders in V&A zouden komen, kun je nagaan hoe makkelijk men er tot nu toe mee weg kwam te doen alsof ze een particulier waren ;)

• Daffie
vanaalten schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:17:
[...]

Het zal niet zo zwart-wit zijn. Te weinig regelgeving was wellicht niet goed. Alles 100% vastleggen in regels zal wellicht te strak zijn, dan mis je flexibiliteit. Betere regelgeving zoals we nu hebben is denk ik al beter dan het was en mogelijk goed genoeg zonder verstikkend te werken.
Je moet de regels in mijn verhaal hierboven niet te letterlijk nemen :)
Als er wordt besloten dat men zelf mag kiezen wat je in de advertentietitel plaatst, dan is dat onderdeel van de regels van het plaatsen van een advertentie (zo, dat was erg vaak ‘van’ in één zin).
Dat ergens regels voor zijn, wil niet gelijk zeggen dat die regels heel restrictief moeten zijn.

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 16:35
V&A aangeboden: Inno3D iChill GeForce GTX 1080 Ti X3

Deze pagina blijft als nr 1 op de frontpage staan bij V&A ;) is nog niet geactiveerd, maar blijft maar staan, ook na verversen

Top, nu ind verdwenen, thnx mod. team

[ Voor 6% gewijzigd door GameNympho op 14-05-2020 19:18 ]

• XRayXI
GameNympho schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:00:
V&A aangeboden: Inno3D iChill GeForce GTX 1080 Ti X3

Deze pagina blijft als nr 1 op de frontpage staan bij V&A ;) is nog niet geactiveerd, maar blijft maar staan, ook na verversen
Tweakers, trying to find the Bugs! :)

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Goede regels zijn inderdaad goed en noodzakelijk. Maar laten we het ook niet zo verstikkend maken dat het niet meer werkbaar is. Een goede balans vinden. Uiteraard worden er terecht regels gesteld aan handelaren en uiteraard dienen die goed nageleefd en gecontroleerd te worden door Tweakers. Uiteraard dienen handelaren de regels in de wet na te leven. Zo ver niets nieuws onder de zon denk ik.

Het is wel interessant om te zien dat sommige mensen hier lijken te vinden dat "handelaren" "slecht" zijn voor tweakers v&a, de boel verpesten voor particulieren die iets aanbieden, en belastingen ontduiken, regels en wetten schenden etc. etc. Nu zal dat wellicht best voorkomen (ik kan dat nite goed beoordelen), maar er zijn ook gewoon vele nette handelaren actief naar mijn mening, die wel alles netjes, legaal en goed doen en regelen en daar proberen wat mee te verdienen. Is dat zo erg? Is dat zo storend? Ik denk nog steeds van niet. Als ik mezelf als voorbeeld neem, dan is mijn ervaring dat er heel veel tweakers zijn (de zwijgende meerderheid ?!) die heel blij zijn met leuke en scherpe aanbiedingen van een handelaar, goede service, snelle reacties en behulpzaamheid en productkennis. Zaken die niet elke webshop meer levert tegenwoordig helaas. Ik krijg gelukkig echt heel veel positieve reacties van tweakers over mijn handel en wandel en de manier van aanpak, en dat geld voor meerdere handelaren gelukkig. Dat mag ook wel eens gezegd worden in deze discussie, want die neigt toch af en toe naar een "handelaren zijn evil" show van sommige medetweakers. Wat jammer is naar mijn mening. Een bijkomend positief effect voor tweakers zelf is dat V&A veel traffic oplevert, en veel pagina vieuws voor tweakers, wat ongetwijfeld advertentie opbrengsten levert voor tweakers. Op die manier draagt een handelaar ook bij aan het instand houden van tweakers! wellicht ook iets om eens aan te denken.

Het is al eerder gezegd, maar ik herhaal: er is nu een filter, en alle mensen hier die geen advertenties willen zien van handelaren (mijzelf inclusief) kunnen dat filter nu gebruiken om betreffende advertenties niet meer te hoeven zien. Dat zou al een heleboel problemen voor de betrerffende tweakers op moeten lossen naar mijn mening. Laten we daar dan met zijn allen blij om zijn dat tweakers deze mogelijkheid nu geeft. Het scheelt ergernis voor betreffende tweakers, en het scheelt handelaren (licht) gefrustreerde mensen. Een win-win!

De discussie over "nieuwe" producten is en blijft een lastige vanwege de eerder door mij uitgelegde marge regeling, die vaak van toepassing is op faillisements partijen bijvoorbeeld. Betreffende producten kunnen niet in pricewatch (want geen BTW, maar marge) en komen daarom in V&A (waar ze naar mijn mening ook thuishoren), Anders zou tweakers een "derde soort platform moeten introduceren voor dergelijke producten en dat lijkt me niet handig, en niet echt uitvoerbaar en ook niet slim. Mijn vraag is dan ook, is het nu zo erg? Waarom stoort het betreffende tweakers die zich daar zo enorm over opwinden zo? Wat maakt het jullie uit? Of is het een heilige missie aan het worden? (die indruk krijg ik af en toe als ik de posts leest hier)

Wat ook vaak voorkomt zijn nieuwe producten die uit verpakking zijn gehaald (retouren). Vaak ben je als handelaar dan al "gedupeerd"door een betreffende klant (en dat mag ook wel eens gezegd worden hier!) want je verkoopt iets in seal, de klant opent het vrolijk, bedenkt zich dan dat het niet nodig is en retourneert het binnen de tijd die daar voor staat (geheel wettelijk oke nu). Als ondernemer accepteer ik dat aangezien dat moet, maar vrolijk word je er niet van, want de waarde van het betreffende product is dan lager geworden daar het niet meer "nieuw in seal"is. Niemand compenseert de handelaar/ondernemer hiervoor, en geheel feitelijk is dit een fout in de wet te noemen. Retourneren is prima, maar dan wel in dezelfde staat, dus was het in seal, dan ook in seal terug. Je stuurt immers ook geen net gekochte tandenborstel terug nadat die een keer is geprobeer toch? (Dat mag wel uitgesloten wordne voor retouren volgens de wet gelukkig).

Iets anders wat me opvalt op tweakers (en ik loop hier als tweaker ook al weer 10 jaar mee) is dat steeds meer tweakers advertenties niet eens meer goed lezen helaas, en dat er dan vaak zomaar klakkeloos een (meestal onvoorstelbaar) laag bod word gedaan, ondanks dat adverteerders vaak aangeven dat het om een vaste prijs gaat. Dat vind ik van mijn kant weer vrij onaangenaam gedrag van betreffende tweakers (marktplaats gedrag zou ik het kunnen noemen), en ook niet heel respectvol naar de betreffende tweaker. Enige jaren terug was er veel minder sprake van dit oprukkend fenomeen, en was V&A wat dat betreft een betere plaats voor handelaren en verkopende particulieren. Laten we ook met elkaar afspreken dat er geen onzinnige en onrealistische biedingen meer worden geplaats op tweakers advertenties, en dat daar ook een "meld misbruik" knop voor komt? En een filter zodat handelaren en particuliere aanbieders betreffende bizar biedende medetweakers weg kunnen filteren? Want ook zij verstoren het plezier van handelen op tweakers enorm. Dat is een aspect wat nog niet genoemd is in deze disucssie, en wellicht ook de aandacht verdient.

Laten we vooral echter ook een "leven en laten leven" houding hebben naar elkaar toe, en niet op elke slak zout leggen. Nogmaals, regels en handhaven: helemaal goed, helemaal voorstander, maar houd het wel mogelijk om te werken voor de handelaren en voor de tweakers moderatoren die er ook veel tijd en werk insteken. En laat mensen die wel van handelaren willen kopen ook de kans hebbend at te doen, omdat er ook af en toe echt pareltjes tussen zitten (ik koop zelf prive ook de nodige spullen via v&a voor mezelf) . Dan kan iedereen op een plezierige en goede manier op dit tweakers actief zijn en het plezier uit deze hobby (want dat is het nog steeds voor mij, ondanks dat ik handelaar ben geworden door de groeidende verkoop gedurende de jaren) laten bestaan voor iedereen.

JJCP Trading

• CopyCatz
JJCP Trading schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 23:53:

Laten we vooral echter ook een "leven en laten leven" houding hebben naar elkaar toe, en niet op elke slak zout leggen.
Je kan er een mooi verhaal van maken, maar ik begin te vermoeden dat de handelaren spullen van tweakers opkopen om deze vervolgens te relisten. Zo zag ik een exotische synology voorbij komen die opeens van een particulier in de voorraad van een handelaar stond. Daar kan ik natuurlijk geen bezwaar tegen hebben, maar als mensen het op grote schaal gaan doen krijgen we shortselling achtige toestanden die de V&A markt zeker gaan verpesten.

• XRayXI
Ik denk dat wij in de gedachten moeten houden dat bedrijfjes of personen erachter ook schade of niet hebben geleden met COVID-19. Ofwel bedrijven staan op of, ja vallen of moeten overleven. We hoeven ons echt geen seconde over na te denken dat in deze tijd dat er meerdere mensen thuis zitten en moeten overleven, particulier of niet. Er komt dan zeker wat los qua ideeën en wie is er nu de dupe?

Dat, Tweakers V&A heeft en Marktplaats daar is, er zijn, opvallig, in de jaren maar weinig tweede hands websites te vinden dat groot is. En sorry, HardwareInfo speelde of speelt ook niet echt een rol hierin. We kunnen hun niet vragen hoe hun het doet, want ja, het is onder dat zelfde doek.

In kort, gescheiden is prima.
Ik val persoonlijk onder dat hobbist en misschien komt mijn zolder nooit leeg. Of wat 'nieuwere' komt erbij, pfff handelaar, nope!

Mijn Zilveren T, is gewoon als dank aan Tweakers en wat je ook op V&A ziet, soms is het "hebben!" net als (met respect) vrouwen wat meer schoenen in de kast hebben ;)

Wil of zou ik meer willen betalen voor Tweakers of zelfs een percentage (zoals Ebay) aan Tweakers geven?
Dan denk ik dat, er een grotere website uit de grond komt.

• XRayXI
Dat ding op mijn schouder zegt,
Handelaren, 5 advertenties per 2 weken,
Particulieren, 15.

En met minimaal een Tweakers zilveren T,
Handelaren, 7 advertenties per 2 weken,
Particulieren, 20.

En gooi dat i.p.v één euro per maand T-tje naar 2,50 euro. Ik betaal 12 euro per jaar? Heb een Brons voor dat euro, dus 12 euro per maand. En maak dat Brons of wat een gift voor een jaar dat je kan aan iemand. Dat is "helaas niet mogelijk" hoorde ik.

• Meestervisser
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-06-2020
XRayXI schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 04:58:
Dat ding op mijn schouder zegt,
Handelaren, 5 advertenties per 2 weken,
Particulieren, 15.

En met minimaal een Tweakers zilveren T,
Handelaren, 7 advertenties per 2 weken,
Particulieren, 20.

En gooi dat i.p.v één euro per maand T-tje naar 2,50 euro. Ik betaal 12 euro per jaar? Heb een Brons voor dat euro, dus 12 euro per maand. En maak dat Brons of wat een gift voor een jaar dat je kan aan iemand. Dat is "helaas niet mogelijk" hoorde ik.
Dan blijven al die handelaren dus particulier en kun je een leger aan moderators aannemen om ze op te sporen met alle discussie van dien.

Niet de echte!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

CopyCatz schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 00:55:
[...]

Je kan er een mooi verhaal van maken, maar ik begin te vermoeden dat de handelaren spullen van tweakers opkopen om deze vervolgens te relisten. Zo zag ik een exotische synology voorbij komen die opeens van een particulier in de voorraad van een handelaar stond. Daar kan ik natuurlijk geen bezwaar tegen hebben, maar als mensen het op grote schaal gaan doen krijgen we shortselling achtige toestanden die de V&A markt zeker gaan verpesten.
Ik maak geen mooie verhalen maar probeer een positieve inhoudelijke bedrage te leveren aan de discussie.
Jouw verhaal over ïk zag eens" is een mooi verhaal inderdaad, en zelfs als dat al voorkomt (wat best zo zal zijn) dan nog is het dus een verkoop en een koop (geheel legaal) en als betreffende handelaar (is ook een mens, hoewel een handelaar hier steeds vaker helaas als een soort paria word neergezet door sommigen !) dan weer besluit het weer te verkopen dan is dat zijn/haar goed recht volgens de Nederlandse wet en de regels van V&A. Dit klinkt allemaal een beetje alsof je je daar aan stoort (waarom in vredesnaam, wat is jow prbleem ermee?!) En shortselling kun je dit al helemaal niet noemen (dan heb je niet helemaal begrepen wat shortselling betekend). het klinkt allemaal eerlijk gezegd een beetje als spijkers op laag water zoeken, en proberen mijn heldere en goed onderbouwde verhaal (gedeeltelijk) onderuit te halen om je punt te maken?

Terwijl ik jouw toejuich dfat er regels zijn en nageleefd worden en dat de rotte appels verwijderd wordne is uiteraard geen enkel probleem. Maar bedenk wel dat er ook nette en goede handelaren actief zijn. Iederen over een kam scheren is niet passend!

Leven en laten leven beste vriend! Wil je geen handelaren zien? Prima! Dan filter aanzetten en vrolijk en handelaar vrij verder leven. toch?

JJCP Trading

• majic
Het hele betoog wat je gehouden hebt is zeer handelaar-centrisch. Tweakers.net was nooit bedoeld als een plek waar handelaren hun waar stelselmatig konden de aanbieden in de vraag en aanbod. Het was een plek waar tweakers onder elkaar hun tweedehandse waar konden kopen/verkopen, op een veilige manier. Dit in sterk contrast met het toenmalige Marktplaats. Handelaren zijn langzaam aan steeds meer gebruik kgaan maken van de gratis mogelijkheid tot het bereiken van duizenden Tweakers via vraag en aanbod. Een gouden kans omdat je elders om dit soort publiek te krijgen je geld moet betalen. Je advertentie staat in slotte zichtbaar op de front page voor een korte tijd. Maar uiteindelijk maakt het allemaal niet uit - V&A is in principe bedoeld voor & door tweakers. Ik kan mij geen enkel platform bedenken wat in eerste instantie voor particulieren was (beperkte schaal) en wat daarna niet door handelaren verpest is. Zie o.a. Marktplaats zelf, maar ook bijv. Fotoapparatuur.net. Voor elke goede handelaar heb je 10 andere die van alle regels gebruik maken om zoveel mogelijk product te spammen. Alles draait om winst, niks anders. Dat zal je dus altijd moeten reguleren anders loopt het uit de hand. Meer regels, meer moderators, een percentage van de verkkoopprijs om dat te bekostigen.

Vraag en aanbod gaat niet om kwantiteit het gaat om kwaliteit. Dat je een product koopt met een traceerbare geschiedenis, van iemand die je kan vertellen hoe hij het gebruikt heeft. Je kunt het zelfs komen ophalen, werkend zien. De prijs is vaak zacht omdat winst/handel geen primair doel is. Het gaat om het helpen van tweakers onder elkaar. Daarmee staat V&A daadwerkelijk op een ander niveau dan plaatsen als Marktplaats en eBay. Terwijl in je betoog ik alleen maar lees dat je het ziet als juist een ander willekeurig platform zoals Marktplaats waarbij je goederen gratis kunt aanbieden en een groot publiek bereiken. Maar dat is helemaal niet relevant voor ons. Als ik producten wil zien van handelaren dan kijk ik wel op eBay of Marktplaats.

Er is denk ik een markt voor kleinschalig aanbieding van bepaalde refurbished producten die zeer scherp geprijsd zijn, of handelaren die mooie deals hebben weten te bemachtigen die interessant zijn voor Tweakers. En als ze dat onder een zakelijke kopje stoppen waarmee je de v&a kunt filteren dan lijkt me dat een redelijke oplossing.

Zoals het nu gaat, gaat het de verkeerde kant op denk ik. Dus ik hoop dat er regels en filters komen om dit aan banden te leggen en het oorspronkelijke karakter van de V&A als niet commercieel kanaal te behouden.

• CopyCatz
JJCP Trading schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:42:
[...]

En shortselling kun je dit al helemaal niet noemen (dan heb je niet helemaal begrepen wat shortselling betekend).
Daarmee bedoel ik dat nu alle leuke aanbiedingen stelselmatig opgekocht zouden worden, van een marge voorzien en dan weer gerelist. Dan is de lol er verder wel van af. En voor de rest sluit ik me aan bij de poster hierboven, ik zoek geen spijkers op laag water, ik wil helemaal geen handelaren hier.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd.

Graag advertenties en gebruikers bij ons melden via de “meld misbruik” knop binnen V&A zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen.