Nieuwe Accounts vs Bieden op V&A Veiling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Beste,
Wellicht eerder gevraagd of dergelijks, maar andere tijden. Lees, fraude/schimmige zaken.

Punt 1;
Ik hield vandaag een veiling in de gaten en zag dat iemand met een splinternieuw account mee ging doen om de strijd. Nou wil ik de plaatser(verkoper) niet beschuldigen, maar dan krijgt er bij mij een VPN/nieuw account gevoel bij. En men dus op hun eigen advertentie mee kan bieden.

Zou het mogelijk kunnen zijn, net als de weggeef acties door Tweakers, dat een account niet kan bieden voor een X bepaalde tijd(week/,maand)? Veiling liep drie dagen en van toch korte duur.

Punt 2 is wat ik graag wil aanhalen is dat, strijd tussen twee bieders en het wegvallen van één persoon(nickname); Kakt de prijs helemaal in en voor eindigen van de looptijd dan toch goedkoper uit zijn. (Mede of/ook waarschijnlijk door het wegvallen van de VPN [gebruiker] bod).

Oplossing/Vertraging:
Punt 1; Uitstel rechten, voor bepaalde tijd. Nieuwe accounts of dat men nog geen beoordeling hebben.
(ik zou bij 'niet ophalen', huiverig zijn om een niet beoordeelde, aan te leveren.)
Punt 2; Verwijdering bod, men mag niet meer mee doen met bieden op een/die Veiling.
(ik zou weer kunnen bieden in de laatste minuut. Prijs is hard gevallen omdat ik terug trok. Ik twijfel nog.)

(ik ben 'verschrikkelijk' in zaken uitleggen, zoals gezegd door iemand. Te maken met mijn gezondheid en ik hoop dat ik duidelijk ben in deze)

[ Voor 16% gewijzigd door XRayXI op 28-03-2020 20:44 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XRayXI
Ps: Zou ook leuk zijn in overzicht(op je naam klikkende), te zien is, welk veiling je actief bent. Let je niet op, dan ben je een winnaar of je mist een 'je bent overboden' bod of per email.

Uitleg; Trekt namelijk iemand terug, sta je natuurlijk bovenaan, maar je email heb je al gehad dat je overboden bent. Die zich toch weer zijn/haar bod toch terug getrokken heeft. En, je bent de "Winnaar!"

Ja dat punt van,
"6.2 Vraag & Aanbod is een advertentiedienst met de mogelijkheid tot het bieden op hardware en consumentenelektronica en geen veilingdienst. Een bod op een product is niet bindend en verplicht het Lid niet tot aankoop of verkoop."
Kan relaties verstoren. Ook al heb je gelijk.

Reactie per DM "Gaat dit over de iX xxxx veiling ? Ik zag het namelijk ook gebeuren en ben toen afgehaakt."

[ Voor 9% gewijzigd door XRayXI op 28-03-2020 21:51 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort in MF

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Dank en even een vraag; "MF" zou in principe wel alle tips of ideeën onder kunnen vallen.

Wat ik hierboven beschreef, lijkt mij ook dat misbruik ervan gemaakt kan worden. Zou het misschien een idee zijn om het tijdelijk naar een programmeer team te zetten? Nieuwe account zou naar mijn mening, tijdelijk even geen bod kunnen of mogen doen. Het woord "Mooie", zou ik in dit geval niet gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:44

ikloon

Product Owner
Hoewel ik je probleem en frustratie bij het meedoen aan een veiling snap zijn we terughoudend in het nemen van maatregelen die een drempel opwerpen voor nieuwe gebruikers om actief te worden. Wel zijn we aan het kijken welke maatregelen we kunnen nemen om (potentieel) misbruik binnen V&A aan te pakken. Maar het aanpassen van hoe het veilen werkt is daar vooralsnog geen onderdeel van.

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
Bedankt voor uw antwoord :)

Het is bij deze lastig om "(potentieel) misbruik binnen V&A aan te pakken". Reden is dat men, wellicht terecht of niet, dat de hoogste bieders met nieuwe accounts altijd kunnen zeggen dat ze 'twijfelden' dat nadat het bedrag opgekrikt is.

Het hele veiling systeem van Tweakers is in orde en onlangs getest. Ik had namelijk een veiling stop gezet, want ik had een DM gestuurd naar de verkoper, van een overname bedrag. Nadat ik betaald heb en het op Gereserveerd stond, mijn bod verwijderd en oude biedingen van de ander(onder mij) bleef staan. Ook al stond de gebruikersnaam met rijen bedragen onder elkaar, van zijn biedingen. Dat klopt dus.

Ik denk toch dat, net als een Tweakers weggeef actie, dat men een paar dagen moet wachten om ergens op te bieden of zelfs een advertentie aan te kunnen maken. Dat lijkt mij ook als een verkoper van 'iets', ook een iets beter gevoel geeft of een klein beetje meer zekerheid geeft.
(ook al kan je nog legen dozen ontvangen of versturen, maar dat is een ander ("MP") verhaal)

Ergere drempel zou eerder zijn dat het op Karma basis is. Ik denk niet dat het zo onacceptabel zou zijn, dat ze(nieuwe gebruikers) even moeten wachten met bieden of een advertentie aan te kunnen maken. Ook dat men o.a. via email moeten bevestigen om een advertentie te activeren. Dan zou dit dan ook in het perfecte straatje passen, als het geen tijdelijke email adres is. Het lijkt mij juist een goed idee om ze even te laten wachten.

Dank voor uw tijd en aangenaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Het staat aanbieders vrij om zelf contact op te nemen met een bieder die ze wel vertrouwen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:51

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Biedingen zijn niet bindend en veiling aanbieden ook niet dit lijkt mij helemaal prima, anders krijg je zoals vroeger op ebay verhalen dat iemand begint bij 1 euro en het dan in eens zou moeten verkopen voor 2 euro omdat dat het hoogste bod is. (Tegenwoordig Ebay kun je als aanbieder 12 uur voor de veiling einde gewoon de advertentie annuleren)

Dat er een nieuw account is die heeft geboden komt mij nu beetje als ''Ja ik had de helft willen geven voor het product wat het waard is en nu kan dat niet! en ik zit langer op Tweakers!'' en dus nieuwe account verbannen omdat de aanbieder niet voor de helft van de waarde het schip in is gegaan.

Als iemand een bedrag wil voor zijn product heeft die ook gewoon het recht dat bedrag te krijgen en dan rede aanbrengen als ''Ja maar tweakers onder elkaar'' Als jij afhaakt op een bepaald bedrag en een ander niet ja jammer de bammer, moet je verder zoeken voor een goeie deal dat afdwingen gaat al helemaal niet werken.
Je bent vrij iets aan te bieden en ook gewenst bedrag te krijgen het zijn geen levensreddende medicatie en niemand zit hier om mensen te dwingen meer te betalen.

''Je mag alleen op V&A aanbieden als je 60% van de marktwaarde vraagt'' Tweakers onder elkaar ja tooooch 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door 42dpi op 21-05-2020 22:26 ]

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1