Toon posts:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.008 views

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En hoe kijken 'we' c.q. tweakers tegen dit soort advertenties aan:

V&A aangeboden: Intel Core-i7 3770 | GTX1060 3GB | 16GB | 120 SSD | 1TB HDD |...

Er staat duidelijk bij dat je een factuur met BTW krijgt, dat het een bedrijf is, dat het specifiek op klantenwens in elkaar gezet wordt.
Maar dan:

De prijs is inclusief BTW-Factuur, 3 maanden garantie en gratis verzending.

Dat mag/kan wettelijk gezien toch niet? :?

Mooie Plaatjes   

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:38:
[...]

Ik ken geen enkel ander professioneel bedrijf dat met de koper onderhandelt over de wijze van verzenden.

Ik verwacht van jou als professioneel bedrijf dan ook dat je kiest voor 1 definitieve manier van verzenden, waar jij als verkoper 100% vertrouwen in hebt en waar jij als professional 100% je hand voor in het vuur durft te steken. Mocht er dan onverhoopt toch iets mis gaan tijdens het verzenden, dan neem jij je professionele verantwoordelijkheid en lost het op voor de koper.

Als ik zo lees dat jij kennelijk bij iedere klant van je open staat om het item op wat voor exotische manier dan ook verzonden te krijgen, dan geeft mij dat niet zo heel veel vertrouwen in de professionaliteit van je aanpak.

Mocht de klant er, ondanks jouw professionele advies, toch op blijven staan dat jij het product anders verzendt dan dat jij het professioneel adviseert, dan kun je inderdaad zeggen dat het verzenden voor risico van de klant is.

Verder snap ik dat jij liever hebt dat klanten het product in jouw winkel komen bekijken en het ook daar kopen, maar ik hecht er als klant ook wel aan dat ik eventueel gebruik kan maken van de Wet Koop Op Afstand, waarbij de klant het geld terugkrijgt voor zowel het gekochte product als voor de verzendkosten, precies zoals de wet voorschrijft. Als jij dat niet wil, zou je geen professional moeten willen zijn.
Ik vindt je nogal heel stellig over "Als jij dat niet wil, zou je geen professional moeten willen zijn".
In sommige gevallen kan je best enige vorm van klantenservice vooraf bieden.

Ik heb geen winkel en ik verkoop niks zakelijks via Tweakers op dit moment. Snap ook niet waar je de link legt met "in jouw winkel komen bekijken".

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
ehtweak schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:34:
En hoe kijken 'we' c.q. tweakers tegen dit soort advertenties aan:

V&A aangeboden: Intel Core-i7 3770 | GTX1060 3GB | 16GB | 120 SSD | 1TB HDD |...

Er staat duidelijk bij dat je een factuur met BTW krijgt, dat het een bedrijf is, dat het specifiek op klantenwens in elkaar gezet wordt.
Maar dan:

De prijs is inclusief BTW-Factuur, 3 maanden garantie en gratis verzending.

Dat mag/kan wettelijk gezien toch niet? :?
Het is een grotendeels gebruikt /refurbished systeem. Ik zou daar persoonlijk toch geen 2 jaar garantie op verwachten. Maar hoe dat wettelijk zit?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:46
mobby1971 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:47:
[...]

Het is een grotendeels gebruikt /refurbished systeem. Ik zou daar persoonlijk toch geen 2 jaar garantie op verwachten. Maar hoe dat wettelijk zit?
Wettelijk gezien moet je voldoen aan de vereisten van conformiteit. Wettelijk gezien bestaat er niet eens 2 jaar garantie, maar het wordt voor veel elektronica producten gezien als een termijn waarbinnen een elektronica product niet hoort stuk te gaan.

Dat wil niet zeggen dat je na die twee jaar geen recht meer hebt op garantie.

Voor refurbished procuten mag een andere garantie termijn gehanteerd worden dan voor nieuwe producten.
Of drie maanden daarvoor een geschikte termijn is kan alleen de rechter wat van vinden. Het is iig niet zo dat je op tweedehands producten altijd een termijn hoort te hanteren van twee jaar.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt vrij makkelijk zakelijke klant worden bij PostNL: https://www.postnl.nl/zak...atig-pakketten-versturen/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 13:12
Tweaker A: "Ik verkoop alleen voor de hobby, ik maak/hoef er geen winst mee"
Tweaker B: "Ja maar dan ben je volgens de belastingdienst en de KvK en je moeder wel een ondernemer!!! Kijk maar link 1 en 2 en 3 en 4 en 5"
Tweaker A: "Uhm, okay, ik denk dat ik dan inderdaad op papier een ondernemer ben ja..."
Tweaker B: "JA ZIE JE, JE BENT EEN ONDERNEMER EN NU BEN JE DUS EEN PROFESSIONAL EN MOET JE ALLES UIT JE HOOFD WETEN EN WIL IK DAT JIJ 1000000000000% ZEKER WEET WAT JE ALLEMAAL DOET EN HOE DE VORK IN DE STEEL ZIT EN JE VERANTWOORDELIJKHEDEN NEEMT"

Over 'community' gesproken.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Daffie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:29:
Tweaker B: "Ja maar dan ben je volgens de belastingdienst en de KvK en je moeder wel een ondernemer!!! Kijk maar link 1 en 2 en 3 en 4 en 5"
Tweaker A: "Uhm, okay, ik denk dat ik dan inderdaad op papier een ondernemer ben ja..."
Tweaker B: "JA ZIE JE, JE BENT EEN ONDERNEMER EN NU BEN JE DUS EEN PROFESSIONAL EN MOET JE ALLES UIT JE HOOFD WETEN EN WIL IK DAT JIJ 1000000000000% ZEKER WEET WAT JE ALLEMAAL DOET EN HOE DE VORK IN DE STEEL ZIT EN JE VERANTWOORDELIJKHEDEN NEEMT"

Ik begrijp niet wat je met deze reactie wilt bewerkstelligen. Opbouwend vind ik hem in ieder geval niet. Laten we wel constructief blijven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29

JJCP Trading

JJCP Trading

Ik raad myparcel van harte aan, onderdeel van postnl, maar met een klanten helpdesk die wel functioneert in plaats van dat clubje "autisten" in Leeuwarden dat claimt een klantenservice te zijn bij postnl ;-) . Ook kun je bij myparcel de BTW aftrekken, wat weer positief is voor ondernemers.

JJCP Trading

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

piet snot schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:54:
Ook "handelaren" zoals ikzelf dragen wel degelijk bij aan tweakers. Ik review de producten die ik zelf uittest regelmatig...
Ik had dit, niet zo hoog van de toren geblazen. De reviews, die je als een bijdrage ziet aan de community, hebben voornamelijk een hoog 'one liner' gehalte of zijn slechts een opsomming van specificaties van een bepaald product.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Lip schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:30:
[...]

Ik had dit IMHO, niet zo hoog van de toren geblazen. De reviews, die je als een bijdrage ziet aan de community, hebben voornamelijk een hoog 'one liner' gehalte of zijn slechts een opsomming van specificaties van een bepaald product.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Ik blaas niets hoog van de toren. Maar als je het verwijt krijgt niets bij te dragen aan de community, en dat is aantoonbaar onjuist, dan mag je dat kenbaar maken, Er worden nogal wat verkeerde aannames gemaakt in dit topic helaas, vandaar dat ik ook even voor "handelaren"en mezelf opkom in dit topic. Een geluid wat weinig te horen was. het gaat om handelaren maar er zijn maar weinig handelaren betrokken bij de discussie. ik probeer een bijdrage (ook community!) te leveren hier!

JJCP Trading

• TygoDoesStuff
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-08 20:25
En we hebben weer een bedrijf zonder bedrijfsgegevens: gallery:nee

EDIT: het staat er nu wel weer bij

[ Voor 37% gewijzigd door TygoDoesStuff op 02-04-2020 18:06 ]

i5-11400 - 32GB DDR4 - Club3D R9 290 - Gigabyte Auorus B560M Elite- PNY XLR8 500GB - Corsair RM750 - CM HAF X

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:20

Moonsugar

Communitymanager
Ik zie her en der wat namen en advertenties genoemd worden. Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Graag deze gevallen bij ons melden via de “meld misbruik” knop zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen. :)

Has wares if you have coin 💰

Verwijderd

TygoDoesStuff schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:03:
En we hebben weer een bedrijf zonder bedrijfsgegevens: knipperdeknoip[/URL]
Staat er gewoon bij hoor:

- Geen reden om hier gegevens te herhalen -

[ Voor 23% gewijzigd door teacher op 03-04-2020 12:12 ]

• Hennie-M
  • Laatst online: 21:39
Daffie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:29:

Als je geen rijbewijs hebt, hoef je niet alle verkeersregels die voor een automobilist van toepassing zijn te kennen. Als je toch auto wil rijden, zal je je toch moeten verdiepen in de regels, al is het maar een basiskennis hiervan.(rijbewijs gaat ook niet het volledig wetboek aan je toetsen)
Dat is hetzelfde met handelen. Als je spullen koopt met de intentie om ze later te verkopen, dan moet je je regeltjes kennen..

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Moonsugar ik weet het niet zeker, maar was de grens (voor nu) gesteld op 50 advertenties per periode of in totaal om als mogelijke handelaar gezien te worden? Als dat zo is, hebben al die accounts een bericht gehad?

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:02

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

@PcDealer Per periode volgens mij, ik heb iig ook een bericht gehad. Met oude games/consoles en wat overtollige pc meuk zit je d'r zo aan.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• Bor
  • Nu online

Bor

PcDealer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:33:
@Moonsugar ik weet het niet zeker, maar was de grens (voor nu) gesteld op 50 advertenties per periode of in totaal om als mogelijke handelaar gezien te worden? Als dat zo is, hebben al die accounts een bericht gehad?
Het betreft 50 advertenties in een vastgestelde periode. Die mensen die daar aan voldoen hebben een bericht ontvangen maar dat hoeft niet de enige indicator te zijn waarop we vermoeden dat iemand een mogelijke handelaar is.

Verwijderd

Bor schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:27:
[...]

Het betreft 50 advertenties in een vastgestelde periode. Die mensen die daar aan voldoen hebben een bericht ontvangen maar dat hoeft niet de enige indicator te zijn waarop we vermoeden dat iemand een mogelijke handelaar is.
Staat dat ergens in de algemene voorwaarden?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als ik geen advertenties meer plaats, moet ik dan de bedrijfsgegevens op mijn profiel plaatsen?

Ik ben al bezig met een juridische ondersteuning om dan advertenties weer te kunnen plaatsen want ik wil alles afdekken want dat gaat niet meer en paar regels maar zal de complete algemene voorwaarden onder de advertentie maar plaatsen. Daarvoor had Tweakers beter een link eronder kunnen maken. Ik ga geen PDF ervoor plaatsen want je moet duidelijk zijn over de verkoopvoorwaarden en dat red je niet in 10 woorden. Denk aan je retour, garantie, bedenktijd, retourkosten, wettelijke/fabrieksgarantie, AVG voorwaarden etc.
Persoonlijk denk ik dat Tweakers beter zelfs zoals Ebay eigen stores kan aanbieden (dan weet je duidelijk als koper waar je aan toe bent) want als handelaar zit je precies er tussen omdat je als bedrijf veel meer informatie moet plaatsen in de advertenties en daarmee worden advertenties zeer onoverzichtelijk.

@JZX81_Drift Datzelfde probleem heb ik ook en wat moet ik nou met een herroepingsrecht/retour en ga zo maar door en dat op een harde schijf van € 5. Moet ik dan nog retourkosten gaan maken omdat het kleurtje niet bevalt en binnen 14 dagen dit retour moet nemen? Of iemand dan nog € 5 retourkosten reken en dan een waardebon van ga maken om deze te besteden op mijn webshop? Laat mij niet lachen. Ik hoef het geld namelijk niet te retourneren maar ik mag ook een credit in de vorm van een waardebon welke binnen x tijd te besteden is en dat alleen maar bij mijn webshop.
Of een PC kast/PC/Apple moet terugnemen van <€ 100 en gaan controleren of de Windows 7/8/10 key al gebruikt is want dan mag er geen geld teruggegeven worden omdat de software al gebruikt is.

[ Voor 29% gewijzigd door itsalex op 04-04-2020 15:50 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:07:
[...]

Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:07:
[...]

Nee dat staat niet in de algemene voorwaarden. De 50 advertenties zijn initieel als indicatie gebruikt om te bepalen wie vermoedelijk handelaren zijn. Het is geen harde grens of een grens die we verder hanteren. Iemand met slechts 1 advertentie kan immers ook een handelaar zijn en andersom.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

@Moonsugar @Bor Hoe wordt omgegaan met handelaren die geen eigen bedrijf hebben maar het erbij (of zwart) doen? Als ik het goed heb begrepen moeten zij zich ook aan de regels zoals het retourrecht houden?

Ik had hierover een melding gedaan, maar in het gesprek met de mod werd aangegeven dat Tweakers niet de belastingdienst is en bleef de advertentie staan. Het lijkt mij krom dat degene die wel netjes een eigen bedrijf hebben gemaakt van hun (uit de hand gelopen) hobby wel aan alle regels moeten voldoen en degene die dat niet hebben alle regels mogen negeren?

[ Voor 46% gewijzigd door Detmer op 05-04-2020 00:31 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

itsalex schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:08:
Als ik geen advertenties meer plaats, moet ik dan de bedrijfsgegevens op mijn profiel plaatsen?
Volgens mij is de oplossing: bied je hardware om niet aan en je bewijst meteen je altruïsme.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 5 april 2020 @ 00:10:
[...]

Volgens mij is de oplossing: bied je hardware om niet aan en je bewijst meteen je altruïsme.
Voor jou bewijst het misschien dat maar voor mij niet en trouwens ik vraag een vraag en niet een oplossing. Noodgedwongen gooi ik de advertenties eraf om aan de regels te houden, meer niet en minder niet ofwel jullie vragen en ik draai in dit geval.
Ik ken ook gewoon de advertenties erop laten en we zien het wel, nee ik ken heel goed alle regels van ACM/webshop/particuliere verkoop maar op dit moment bedank ik daar hartelijk voor.

Ik zie mij niet als handelaar en ik zie Tweakers als een vlooienmarkt om mensen te helpen en niet daar broodwinning uit te halen (zie betekenis als handelaar).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:46
Wie moest ik ook alweer een bericht sturen wanneer je een push bericht hebt ontvangen? :)

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

WouterL schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:34:
Wie moest ik ook alweer een bericht sturen wanneer je een push bericht hebt ontvangen? :)
Dat staat, denk ik, ook wel in die pushmessage. Welke je kan vinden door naar \https://gathering.tweakers.net/forum/list_discussions/12/<username> te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 05-04-2020 13:49 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Bor
  • Nu online

Bor

WouterL schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:34:
Als alles duidelijk is hoef je geen bericht te sturen tenzij je het er niet mee eens bent. Heb je vragen dan kan je terecht bij het mailadres wat in de push message is vermeld:
Bij vragen kun je ons mailen op va@tweakers.net, wij zullen dan proberen zo snel mogelijk te antwoorden.

• TvdM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Nee dat staat niet in de algemene voorwaarden. De 50 advertenties zijn initieel als indicatie gebruikt om te bepalen wie vermoedelijk handelaren zijn. Het is geen harde grens of een grens die we verder hanteren. Iemand met slechts 1 advertentie kan immers ook een handelaar zijn en andersom.

Was geschreven door Bor.

Toch zie ik nog genoeg "handelaren" die gemiddeld meer dan 50 adv. hebben geplaatst. Die adverteren nog steeds. Zonder dat ik er bedrijf gegevens heb zien staan. Of is er boven op die criteria nog regel waarom de ene tweaker wel zijn advertenties worden verwijderd en andere niet?

Dat valt mij dan weer op ;)

• TygoDoesStuff
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-08 20:25
Misschien een idee i.p.v een harde limiet advertenties, aangezien ik veel handelaren enz compleet nieuw spul zie verkopen voor ongelooflijk dure prijzen: Een limiet op de totale prijs die verkocht is door iemand. Bijvoorbeeld: Particulieren verkopen meestal x aantal spullen voor ongeveer prijs y. Handelaren daarentegen verkopen 3x aantal spullen voor 2y de aantal prijs. Als er een limiet komt op de totale prijs van goederen die je verkocht heb, dan zou dat in mijn ogen in ieder geval beter zijn dan een limiet op de aantal advertenties. (maarja, hier zitten waarschijnlijk net zo veel, al dan niet meer, fouten aan....)

i5-11400 - 32GB DDR4 - Club3D R9 290 - Gigabyte Auorus B560M Elite- PNY XLR8 500GB - Corsair RM750 - CM HAF X

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TvdM schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:57:

Was geschreven door Bor.

Toch zie ik nog genoeg "handelaren" die gemiddeld meer dan 50 adv. hebben geplaatst. Die adverteren nog steeds. Zonder dat ik er bedrijf gegevens heb zien staan. Of is er boven op die criteria nog regel waarom de ene tweaker wel zijn advertenties worden verwijderd en andere niet?

Dat valt mij dan weer op ;)
Die vind ik ook dagelijks. Die meld ik dan. Vaak zijn de ads dan ook gauw weg.

Helaas gaat het nog steeds mis met de consistentie tussen crewleden over de afhandeling van de meldingen. De ene doet niets, terwijl de ander het gelijk wegkiepert. Weer een ander geeft er uit zichzelf een uitleg bij via DM. d:)b

Ik haal hier ook _Dune_ in "Handelaren in Vraag en Aanbod" aan:
Nu loop (ook) ik steeds vaker aan tegen een advertentie die aantrekkelijk lijkt, maar als je deze opend is de stuksprijs alleen bij afname van de hele partij of een minimale afname van 10 stuks. Wat moet ik met zoveel voedingen (voorbeeld). Deze kom ik steeds vaker tegen.
en
PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"
De prijs die wordt geadverteerd is die van de gehele partij. Bij afname van 1 stuks is de prijs minimaal 25% hoger. Dit valt onder lokkertjes w.m.b.
De ene keer wordt er gelijk tegen opgetreden en de laatste paar dagen weer niet.

Waar blijft de consistentie?

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 06-04-2020 16:01 ]

• TvdM
  • Niet online
Lijkt wel of ze met twee maten meten. Er zou ook nog worden verder uit gekristalliseerd. Maar als ze nu eens alles eerst hadden uitgewerkt definitief, en dan pas er door drukken waren er nu ook geen discussies over het wel en wee betreft handelaren, hobbyisten, wel of geen KvK nummer indien minder dan 50 adv. per jaar enz.

Maar ik w8 wel weer af.

• Bor
  • Nu online

Bor

Nogmaals; die 50 advertenties zijn alleen gebruikt voor een eerste indicatie om te bepalen wie vermoedelijk handelaren zijn. Die hoeveelheid geldt vooralsnog nergens als regel.

• TvdM
  • Niet online
Toch zie ik er nog rondhuppelen op V&A die ruim boven de "eerste indicatie " van 50 komen.

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Onderstaande post lijkt me ontuitvoerbaar voor de Tweeakers redactie en moderatoren. Veel te veel werk en nog steeds een heel vaag criterium.

Laat ik eens proberen een bijdrage te geven aan deze discussie.

Als handelaar vind ik het natuurlijk geweldig dat ik mijn spullen kan adverteren via V&A, en past het ook goed bij hetgeen ik doe vind ik. Tot op heden is advertenren gratis en ook dat helpt mij enorm, daar mijn marges zeer laag zijn, omdat ik vanuit hobby ben begonnen met handelen om mijn eigen gebruikte hardware weer te verkopen voor zachte prijzen.

Nu kan ik me de lichte frustratie van sommigen wel voorstellen die hier in dit topic uitvoerig word beschreven, aan de andere kant denk ik ook wel als ik het lees, mensen, zijn er gen belangrijkere dingen nu wara we ons druk over moeten maken (corona bijvoorbeeld, en hoe juist kleine ondernemers zoals ikzelf in deze tijden gaan overleven). Maar goed, als mensen dus echt geen handelaren willen zien in V&A, dan is het verplicht stellen van KVK gegevens e.d zoals nu is gebeurt een goede stap, en kan tweakers daar dus ene filter voor maken zodat al deze mensen (waar ik ook toe behoor) niet te zien zijn voor diegenen die om wat reden dan ook absoluut niet gediend zijn ervan. Aan de andere kant, wat is er tegen een beetje gezonde handelsgeest en er zijn ook genoeg particulieren die iets kopen, vergeten te retourneren en het vervolgens (nieuw) op tweakers V&A zetten, waardoor ze in principe ook handelaren zijn. Moeten deze mensen als handelaar gezien worden? nee, ik denk het niet, het is gewoon iets wat Nederlanders nu eenmaal doen en ook logisch om op die manier dan toch je produkt weer kwijt te raken en niet in de kast te laten liggen. dat is ook nog eens goed voor het milieu, want dan word het nog gebruikt.

Dat lost het "probleem" grotendeels op een nette manier op naar mijn idee. Ik kan mij ook voorstellen dat tweakers ook nog wat wil verdienen, en ik zou dan ook voorstellen om voor handelaren een platinum T in te gaan voeren, waarbij de handelaar een kleine bijdrage (zeg 20 a 30 euro per maand) betaald aan tweakers, om de handelaar status en het platinum T'tje te hebben. Het platinum T'tje zou dan weer afgenomen kunnen worden bij te veel negatieve feedback bijvoorbeeld om de community te beschermen tegen kwaadwillende handelaren/oplichters etc. Uiteraard kan de community handelaren steunen met tips over wat huridisch verplicht is en dergelijke en de community word ondersteund door de (hobby) handelaar met leuke producten voor leuke prijzen, een win-win. ook tweakers wint, want V&a levert heel vele traffic op en zorgt dus voor een beter bekeken websiute en dus ook hogere inkomsten. Iedereen blij denk ik!
TygoDoesStuff schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:16:
Misschien een idee i.p.v een harde limiet advertenties, aangezien ik veel handelaren enz compleet nieuw spul zie verkopen voor ongelooflijk dure prijzen: Een limiet op de totale prijs die verkocht is door iemand. Bijvoorbeeld: Particulieren verkopen meestal x aantal spullen voor ongeveer prijs y. Handelaren daarentegen verkopen 3x aantal spullen voor 2y de aantal prijs. Als er een limiet komt op de totale prijs van goederen die je verkocht heb, dan zou dat in mijn ogen in ieder geval beter zijn dan een limiet op de aantal advertenties. (maarja, hier zitten waarschijnlijk net zo veel, al dan niet meer, fouten aan....)

JJCP Trading

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02

DukeBox

loves wheat smoothies

piet snot schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:44:
.. er zijn ook genoeg particulieren die iets kopen, vergeten te retourneren en het vervolgens (nieuw) op tweakers V&A zetten, waardoor ze in principe ook handelaren zijn.
Die intentie is heel anders, dat doe je om 'schade' te beperken, niet om winst op te maken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik doe al heel wat jaren zaken op V&A. Ik zou het persoonlijk toch wel erg prettig vinden om terug te gaan waar het ooit voor bedoeld was. Tweakers die geen bedrijf zijn die hun hardware kunnnen aanbieden. Er staan nu zo veel bedrijven tussen die spullen verkopen voor prijzen die niet interessant zijn (er moet immers winst gemaakt worden) Daar hebben we in mijn ogen de Pricewatch voor. Al snap ik dat dat voor 2e hands spullen wat lastiger is.

Mocht tweakers dit toch gaan zo willen houden dan zou ik graag een filter knop willen om alle bedrijven uit de zoek resultaten te houden. Inmiddels is het volgens mij verplicht je bedrijf info op te geven als je zakelijk dingen aanbied op V&A. Dus op die manier kunnen gebruikers die alleen interesse hebben in 2e hands hardware van "echte" tweakers (die met hun account geen bedrijf vertegenwoordigen) makkelijker die spullen vinden en alle winkels en bedrijven uitsluiten van de zoekopdrachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 08-04-2020 13:57 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

piet snot schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:44:
aan de andere kant denk ik ook wel als ik het lees, mensen, zijn er gen belangrijkere dingen nu wara we ons druk over moeten maken (corona bijvoorbeeld, en hoe juist kleine ondernemers zoals ikzelf in deze tijden gaan overleven).
Er overlijden ook kinderen aan vreselijke ziektes. Is er niets anders waar jij je druk over moet maken dan om corona?

Kortom: een drogredenering.
Aan de andere kant, wat is er tegen een beetje gezonde handelsgeest en er zijn ook genoeg particulieren die iets kopen, vergeten te retourneren en het vervolgens (nieuw) op tweakers V&A zetten, waardoor ze in principe ook handelaren zijn. Moeten deze mensen als handelaar gezien worden? nee, ik denk het niet
Als je als consument al 'vergeet' het product dat je niet wilt hebben te retourneren, dan mis je mijns inziens het zakelijk inzicht om handelaar te worden.

Verder is er helemaal niks tegen een gezonde handelsgeest. Maar bij een 'gezonde handelsgeest' hoort natuurlijk ook de gezonde wetgeving die er op toe ziet dat jij als professional je ook als dusdanig gedraagt.
Dit houdt bijvoorbeeld in dat mensen 14 dagen de tijd hebben om een product te proberen zoals ze dat in de winkel zouden kunnen proberen en als het niet bevalt mogen ze het binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden aan jou retourneren. Jij dient dan, geheel conform die gezonde wetgeving die hoort bij jouw gezonde handelsgeest, binnen enkele dagen zowel de aankoopprijs als de verzendkosten aan de koper terug te storten.

En hoelang geef jij garantie op jouw producten? Hoe ga jij er mee om als mensen hun bij jou gekochte televisie, die na 3 jaar kapot gaat, willen terugsturen en een beroep doen op non-conformiteit? Jij bent de verkoper, dus jij bent zelfs na 3 jaar verantwoordelijk voor een correcte afhandeling van dit soort zaken. Vloeit allemaal voort uit die gezonde consumentenwetgeving waar jij met je gezonde handelsgeest aan hebt te voldoen. Wie is er verantwoordelijk voor verzending van het product? Hoe ga jij professioneel om wanneer iemand jou een product terugstuurt omdat het tijdens transport kapot gegaan blijkt te zijn? Dat noemen we ondernemersrisico.

En nee, de mensen die het product dat ze 'vergeten' zijn te retourneren op v&a zetten, dat noemen we geen handelaren. Of je moet 100 producten per week vergeten te retourneren en ze om die reden aan bieden op v&a, maar dat lijkt me vrij stug.
waarbij de handelaar een kleine bijdrage (zeg 20 a 30 euro per maand) betaald aan tweakers, om de handelaar status en het platinum T'tje te hebben. Het platinum T'tje zou dan weer afgenomen kunnen worden bij te veel negatieve feedback bijvoorbeeld om de community te beschermen tegen kwaadwillende handelaren/oplichters etc.
Dat lijkt me sowieso. Geen slecht idee om handelaren te laten betalen! En dan met zo'n T-tje erbij wordt het voor de consument wel duidelijk wie er een handelaar is (en zich dus hoort te houden aan de wetgeving die komt kijken bij het runnen van een webshop) en wie niet.

Enfin: als ik de hele discussie over handelaren zo eens doorlees zijn dit volgens mij de grootste problemen waar mensen tegen aan lopen: handelaren die wel gratis hun honderden producten per week op V&A zetten (en daarmee de kosten van een eigen website omzeilen), handelaren die vinden dat zij niet verantwoordelijk zijn voor verzending (zijn ze wel), handelaren die zich niet aan de wetgeving wensen te houden die hoort bij een gezonde onderneming.

Zolang jij je gedraagt als een professional en je houdt aan de wetgeving die geldt voor jou als webshop, heeft niemand hier op tweakers er volgens mij moeite mee dat jij als handelaar je spullen op V&A aanbiedt, al zou het wel iets duidelijker mogen zijn wanneer iemand een gewone consument is en wanneer iemand een handelaar is.

Heb je zo een linkje naar de Algemene Voorwaarden die je hanteert? Begin anders eens hier te lezen wat de rechten en plichten zijn van iemand met een webshop.

P.S. Mocht je voor je website (http://www.jjcptrading.nl/) nog wat hulp nodig hebben met de Nederlandse taal, dan geef je maar een seintje, want het barst er van de schrijffouten. Persoonlijk vind ik de naam 'pietsnot', waar je op je website naar verwijst, niet heel professioneel overkomen. Dat is niet echt een naam die past bij "Eigenaar en directeur: J.J.C.P. Vermeer"

P.S.2: Onderaan je website staat "Algemene voorwaarden zullen z.s.m. op deze site gaan verschijnen."
Echter ben jij als webshop wettelijk verplicht om Algemene Voorwaarden op je site te hebben staan. Dan weten je klanten precies waar zij recht op hebben als ze met jou in zee gaan. Ook zie ik nergens privacyvoorwaarden staan.

Vooralsnog lijkt het er sterk op dat veel handelaren hier vooral wel de lusten van een webshop willen, maar niet de lasten die daarbij komen kijken. Begrijpelijk, maar als consument loop ik liever met een grote boog om die handelaren heen. Mocht er ooit toch iets mis gaan in het contact, dan voel ik er niet zoveel voor mijn rechten bij een rechter te moeten halen omdat een webshopeigenaar denkt dat de wetgeving niet voor hem of haar geldt. Dan betaal ik liever iets meer bij een gewone winkel zodat ik precies weet wat mijn rechten en plichten als consument zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2020 20:33 ]

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Beste JohnWhite, mijn 1000ste beoordeling (!) kwam vandaag binnen en ik denk dat dat nog steeds een heel goed criterium is om te zien of iemand het als handelaar goed doet of niet. Ik lees het in ieder geval als positief als zoveel mensen positief over mij oordelen en duidelijk tevreden zijn met de gekochte of verkochte hardware.

Op mijn website (uitdrukkelijk geen webshop, puur gemaakt als uithangbord voor tweakers en voor de zekerheid ook voorzien van mijn algemenen voorwaarden) kun je alles lezen. mijn website staat in mijn profiel. de website is een stukje huisvlijt, waar nog wel wat aan verbeterd kan en moet worden. Ik had geen website voorheen, maar nu tweakers handelaren duidelijekre regels geeft vond ik het tijd om er een te maken. Maar gezien de tijdsdruk (moets in 5 dagen gebeuren na de mail die ik als handelaar ontving van tweakers) is er zeker nog wat aan te doen. Maar mijn algemene voorwaarden staan er nu op zoals vereist.

Ik houd mij dus gewoon aan de gestelde voorwaarden en waar ik dat niet zou doen (onbewest) regel ik dat uiteraard zo snel mogelijk wel. dit allemaal omdat ik mijn zaken uiteraard goed en netjes voor elkaar wil hebben. En die > 1000 beoordlingen laten zien dat ik het ook gewoon goed doe naar medetweakers, en dat is het allerbelangrijkste denk ik.

Het omzeilen van kosten voor een eigen website is niet mijn doel (ik heb zelf voldoende hardware om alles zelf te doen, en doe dat ook op dit moment, en dat kost me in principe dus niets), maar ik zie gene heil in een webshop, daar deze webshop toch niet bekend is bij het grote publiek. Via tweakers bereik ik de juiste mensen en kan ik onder de juiste rubriek mijn (veelal gebruikte/geteste) hardware aanbieden. Ik heb geen honderden adverenties (meestal rond de 100).

Ik durf te beweren dat ik me als een professional gedraag en dat niemand op tweakers moeite heeft met mij en mijn "handel"gezien de >1000 positieve beoordelingen van tevreden mensen. Dat vind ik leuk, daar doe ik het voornamelijk voor en dat geeft mij de voldoening.

JJCP Trading

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

piet snot schreef op woensdag 8 april 2020 @ 23:45:
Beste JohnWhite, mijn 1000ste beoordeling (!) kwam vandaag binnen en ik denk dat dat nog steeds een heel goed criterium is om te zien of iemand het als handelaar goed doet of niet.
Wil je stoppen met je zelfpromotie continu? Je tekst is nu wel een stuk leesbaarder, waarvoor (y)

• Fuzzman
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-08 05:19
@PcDealer

Als jij en je vaste klaag maten dan eens stoppen met deze totaal zinloze reacties iedere keer weer.

We weten ondertussen wel hoe jullie er over denken en eerlijk gezegd is er denk ik ook geen handelaar die überhaupt nog zaken met jullie zou willen doen.

Ik zie alleen maar negativiteit van jullie kant en maar drammen naar de mods als er niet snel genoeg gereageerd wordt of als jullie weer een verdachte handelaar denken te hebben gezien.

Gelukkig zijn er veel meer mensen die het niet met jullie eens zijn.

Dat filter is een goed idee en laten we dat nu maar even afwachten.

Leer eens geduld en respect te hebben naar de mods die gewoon hun best doen en stop met deze “heilige” queste tegen handelaren en alles wat daar op lijkt.

De anti handelaren groep zet straks gewoon hun filtertje aan en dan kunnen ze gewoon lekker shoppen voor weinig zonder last van de “nare” handelaren te hebben.

En jullie kunnen 100 keer zeggen dat handelaren op de Pricewatch zouden moeten maar er is ook al meerdere keren aangegeven waarom dat in bijna alle gevallen niet kan.
Dus er dan maar weer over beginnen zorgt alleen maar voor irritatie.

Misschien is een wat te fanatieke mail maar ik loop me al een aantal weken op te vreten over hoe deze discussie zich ontvouwt.

Als ik hier mod was zou ik de indruk krijgen dat
we te maken hebben met een stelletje jonge zeurende kinderen die maar door blijven drammen omdat ze niet meteen hun zin krijgen.
(En ja ik weet dat het al heel lang speelt maar ik heb het nu de laatste 2 maanden)

Dus relax en wees lief voor elkander 🥰

Fuzzman

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Fuzzman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:41:
@PcDealer

Lees die zin en vervolgens je eigen post nog even ;)

Inhoudelijk, ja er wordt best fanatiek gehamerd op een eenduidig beleid. Jammer genoeg ken ik geen andere methode die steek houdt om Tweakers tot enige verandering te bewegen. Het weren van commerciële reviewfabrieken heeft een jaar of twee, tweeënhalf geduurd. Voor dit onderwerp heeft het vanaf oktober 2016 geduurd om de regels en voorwaarden aangepast te zien worden.

Vooropgesteld, Tweakers doet een hoop goed, maar als er iets een enorme kwaliteitsboost kan gebruiken is het wel beleidsinteractie met users. Dat is echt een rommeltje.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Als je dat al zelfpromotie vind dan begin ik dat eerlijk gezegd toch wel een tikje unfair te vinden. Steeds die negatieve insteek, steeds mopperen, en als ik dan doe wat je me verwijt niet te doen, reageren in forums, en mijn mening te uiten en een bijdrage te leveren aan de discussie, dan is het weer niet goed. Ik denk dat Fuzzman het ook aardig weergeeft in zijn post, dus ik zal niet in herhaling vallen, maar je kunt ook van een mug een olifant maken.
PcDealer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 00:58:
[...]

Wil je stoppen met je zelfpromotie continu? Je tekst is nu wel een stuk leesbaarder, waarvoor (y)

JJCP Trading

• Bor
  • Nu online

Bor

Zullen we de sfeer hier goed houden? Het over en weer maken van verwijten of het continu wijzen naar een ander draagt niet bij aan een goede oplossing of een prettige discussie.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik vind dat @PcDealer wat meer respect verdient, hij steekt voor iets waar hij gepassioneerd over is bij herhaling zijn kop boven het maaiveld uit. Ik weet uit ervaring welke hoeveelheid bagger je dan vanuit nagenoeg alle hoeken over je heen gestort krijgt. Je kunt het met hem eens zijn, of niet, maar bezie het dan vooral uit die hoek: zo gepassioneerd als @piet snot is over zijn handel, is @PcDealer dat over de queeste naar duidelijkheid en transparantie in deze.

Ik ben niet bepaald het forumlieverdje maarre, do as I say, not as I do ;)

• Bor
  • Nu online

Bor

FirePuma142 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:30:
Ik vind dat @PcDealer wat meer respect verdient, hij steekt voor iets waar hij gepassioneerd over is bij herhaling zijn kop boven het maaiveld uit. Ik weet uit ervaring welke hoeveelheid bagger je dan vanuit nagenoeg alle hoeken over je heen gestort krijgt. Je kunt het met hem eens zijn, of niet, maar bezie het dan vooral uit die hoek: zo gepassioneerd als @piet snot is over zijn handel, is @PcDealer dat over de queeste naar duidelijkheid en transparantie in deze.

Hoewel ongetwijfeld goed bedoelt verwijs ik graag nog een keer naar Bor in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

We houden de discussie graag even bij het originele onderwerp in plaats van op de persoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 09-04-2020 12:38 ]

• Fuzzman

Laten we het over eens zijn dat we het hier niet over eens zijn.
Ik heb altijd geleerd wat je zaait zal je oogsten en dit is nu ondertussen een gevalletje oogsttijd..

Maar zoals Bor ook zegt het heeft geen zin verwijten blijven te gooien.
Ik vond het alleen wel tijd om eens te laten horen dat er genoeg mensen het met niet met jullie eens zijn (zie aantal duimpjes).

Iedereen mag zijn mening geven hier, maar wel met respect naar de mods en zonder te blijven drammen, dat vind ik gewoon niet kunnen.

Dus hopelijk is dit een leermoment voor sommige onder ons.

En ik zal verder ook niet meer reageren behalve als het echt over het topic onderwerp gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzman op 09-04-2020 12:46 ]

Fuzzman

Verwijderd

Fuzzman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:44:
[...]
Maar zoals Bor ook zegt het heeft geen zin verwijten blijven te gooien.
Ik vond het alleen wel tijd om eens te laten horen dat er genoeg mensen het met niet met jullie eens zijn (zie aantal duimpjes).
Kijk eens even in de lijst van duimpjes. Het gros daarvan is handelaren, dus dat is ook niet bepaald neutraal.

• Bor
  • Nu online

Bor

Duimpjes zijn sowieso niet neutraal en zou je dus niet als graadmeter moeten gebruiken.

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:12
piet snot schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:13:
Als je dat al zelfpromotie vind dan begin ik dat eerlijk gezegd toch wel een tikje unfair te vinden. Steeds die negatieve insteek, steeds mopperen, en als ik dan doe wat je me verwijt niet te doen, reageren in forums, en mijn mening te uiten en een bijdrage te leveren aan de discussie, dan is het weer niet goed. Ik denk dat Fuzzman het ook aardig weergeeft in zijn post, dus ik zal niet in herhaling vallen, maar je kunt ook van een mug een olifant maken.

[...]
Er staat letterlijk handelsbedrijf op je website.

Kan je wel zeggen dat een uithangbord is en dat je geen handelaar bent, maar je bent wel een handelsbedrijf ?

Nja.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Fuzzman schreef op donderdag 9 april 2020 @ 01:41:
@PcDealer

Als jij en je vaste klaag maten dan eens stoppen met deze totaal zinloze reacties iedere keer weer.

We weten ondertussen wel hoe jullie er over denken en eerlijk gezegd is er denk ik ook geen handelaar die überhaupt nog zaken met jullie zou willen doen.

Ik zie alleen maar negativiteit van jullie kant en maar drammen naar de mods als er niet snel genoeg gereageerd wordt of als jullie weer een verdachte handelaar denken te hebben gezien.

Gelukkig zijn er veel meer mensen die het niet met jullie eens zijn.

Dat filter is een goed idee en laten we dat nu maar even afwachten.

Leer eens geduld en respect te hebben naar de mods die gewoon hun best doen en stop met deze “heilige” queste tegen handelaren en alles wat daar op lijkt.

De anti handelaren groep zet straks gewoon hun filtertje aan en dan kunnen ze gewoon lekker shoppen voor weinig zonder last van de “nare” handelaren te hebben.

En jullie kunnen 100 keer zeggen dat handelaren op de Pricewatch zouden moeten maar er is ook al meerdere keren aangegeven waarom dat in bijna alle gevallen niet kan.
Dus er dan maar weer over beginnen zorgt alleen maar voor irritatie.

Misschien is een wat te fanatieke mail maar ik loop me al een aantal weken op te vreten over hoe deze discussie zich ontvouwt.

Als ik hier mod was zou ik de indruk krijgen dat
we te maken hebben met een stelletje jonge zeurende kinderen die maar door blijven drammen omdat ze niet meteen hun zin krijgen.
(En ja ik weet dat het al heel lang speelt maar ik heb het nu de laatste 2 maanden)

Toch apart dat je veel plusjes krijgt van notoire handelaren waarvan een aantal (inclusief jijzelf) het risico van verzending altijd bij de koper neerlegt, terwijl dat onwettig is.

En zoals hierboven gemeld werd: wat meer respect voor PcDealer mag wel, het stoort mij dat al die (zwart)-handelaren die hier het hardste lopen te klagen en menen hier niet alleen voor de advertenties zitten, zelf amper tot geen forumposts hebben. En ook herhaaldelijk lopen te zeuren om bij eventuele betaalde advertenties dit in abonnementsvorm willen in plaats van per advertentie. Het laatste zou vele malen logischer en vele malen eerlijker zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:55:
[...]

Kijk eens even in de lijst van duimpjes. Het gros daarvan is handelaren, dus dat is ook niet bepaald neutraal.
Euh je was me voor. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 09-04-2020 14:21 ]

Volvotips.com

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:20

Moonsugar

Communitymanager
Het is meer dan normaal dat er over een feature op de website wordt gediscussieerd als hier lange tijd vanuit HQ weinig tijd en zorg aan is besteed. That one's on us. Echter zijn we nu op het punt dat iedereen zijn ergernis op wat voor manier wel heeft kunnen uiten en we graag overgaan op een constructieve sfeer.

We hebben dit kwartaal vrijgemaakt zodat V&A op de schop kan gaan, hierin is veel van jullie feedback meegenomen en hebben we goed in kaart kunnen brengen waar de meeste pijn ligt. Wij werken hecht met de crew samen om V&A beter, veiliger en leuker te maken voor particulier én handelaar. Een functie waarvan ik eerder al heb gemeld dat hij er komt is het (weg)filteren van handelaren voor mensen die daar geen behoefte aan hebben (of juist wel). Ook is er genoeg materiaal op de tekentafel om schijnparticulieren tegen te werken en ongewenst gedrag beter aan te pakken. Alles wat hier is en wordt besproken is in behandeling. Tegelijkertijd besteden we tijd aan het ontwikkelen van betere beheertools zodat de FPA's hun werk prettiger en efficiënter kunnen doen. We zijn goed op weg en zullen meer delen zodra we dat mogelijk en nodig achten.

Dan sluit ik af met een vriendelijke doch duidelijke reminder dat we hier geen reacties meer accepteren waar mensen elkaar de kop afbijten. Zit je te hoog in je irritatie en kan je daardoor niet netjes discussiëren? Neem afstand en ga wat anders doen. Wij zijn anders ook weer zo vriendelijk om die service voor je te verlenen. ;)

Has wares if you have coin 💰

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Laat er geen misverstand over bestaan dat ik absoluut eens ben met PcDealer dat er duidelijkheid en transpartantie moet zijn wie een handelaar is en wie niet, en dat handelaren (en niet handelaren!) zich aan de wet dienen te houden. 100% correct en 100% ondersteund wat mij betreft.

Je kunt dat echter op een opbouwende manier doen, en je kunt het doen op de manier zoals die nu geschied. Ik kies voor een opbouwende manier en stel me "kwetsbaar" op, waarbij ik aangeef open te staan voor hulp en goede suggesties waar nodig. Dan word me verweten dat ik alleen maar mezelf zit te promoten. Onwaar. Ik gaf alleen aan dat er vele mensen zijn die mijn activiteiten wel waarderen op tweakers, en onderbouw dat met >1000 beoordelingen, waarvan er 1 negatief is. En ja, overal gaat wel eens iets fout, dat heb ik al eerder uit de doeken gedaan, dus ik ga niet ijn herhaling vallen. Betreffende zaak is naar tevredneheid van betreffende tweaker opgelsot door mij. punt, klaar, uit.

Ik, als handelaar wiil ook graag duidelijkheid over wat nu wel en niet mag op tweakers als handelaar en als wat mag als particulier die af en toe wat aanbied. Laten we het inderdaad gezellig houden. Handelaren worden nu afgeschilders als "zwarthandelaren die illegaal profiteren van tweakers V&A en geen belasting betalen enz enz." dat is klinkklare onzin in mijn geval, ik heb gewoon een KVK inschrijving, betaal gewoon netjes mijn belasting en zorg er altijd voor dat zaken netjes verlopen en als er een issue is, dat het netjes word opgelost. En nee, dat is geen ":zelfpromotie" maar een accurate weergave van de werkelijkheid. En de waarheid mag gezegd worden. toch?

Ik ken een aantal andere handelaren en die werken ook keurig netjes., Er zullen ongetwijfeld rotte appels zijn en die moeten natuurlijk aangepakt worden, maar een heksenjacht openen is het andere uiterste. Gewoon betreffende mensen daar netjes op aanspreken en aangeven dat het anders/beter moet en zo niet dat er dan word in gegrepen. Logisch, netjes, vriendelijk, opbouwend. Zo kan het ook. (denk ik en hoop ik)

Er komt een filter om handelaren uit te filteren in de toekomst zoals ik het begrijp. Prima, want dan kunnen de mensen die dat echt niet willen zien, dat gewoon wegfilteren. Maar laten we ook niet vergeten dat er echt heel veel tweakers blij zijn met handelaren en voor een leuk prijsje iets moois kunnen kopen en daar ook gretig gebruik van maken. Moet een paar mensen die dat niet leuk vinden het echt kapot maken voor al die andere mensen? Ik denk het niet. Een filter is een goed en logisch antwoord denk ik.

En laten we het vooral gezellig houden hier! Vandaar deze vredelievende en opbouwende post!

JJCP Trading

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:20:
[...] En ook herhaaldelijk lopen te zeuren om bij eventuele betaalde advertenties dit in abonnementsvorm willen in plaats van per advertentie. Het laatste zou vele malen logischer en vele malen eerlijker zijn.
Hé daar zeg je wat waar ik nog niet over na heb gedacht. In een abonnementsvorm (zonder limieten) zou het kunnen gebeuren dat een verkoper onbeperkt advertenties kan plaatsen, misschien wel 150 tegelijkertijd of meer. Bij betalen per advertentie is dat risico er minder en zal afhankelijk van de prijs en beter gedacht worden of het plaatsen wel zo belangrijk is. Prijs per ad kan de influx temperen.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PcDealer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:55:
[...]

Hé daar zeg je wat waar ik nog niet over na heb gedacht. In een abonnementsvorm (zonder limieten) zou het kunnen gebeuren dat een verkoper onbeperkt advertenties kan plaatsen misschien wel 150 tegelijkertijd of meer. Bij betalen per advertentie is dat risico er minder en zal afhankelijk van de prijs en beter gedacht worden of het plaatsen wel zo belangrijk is. Prijs per Ad kan de influx temperen.
Daarom stel ik het dus ook voor, het scheelt ergernis aan flooders en hit'n'run-bedrijven. :P

Volvotips.com

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

PcDealer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 16:55:
[...]

Hé daar zeg je wat waar ik nog niet over na heb gedacht. In een abonnementsvorm (zonder limieten) zou het kunnen gebeuren dat een verkoper onbeperkt advertenties kan plaatsen misschien wel 150 tegelijkertijd of meer. Bij betalen per advertentie is dat risico er minder en zal afhankelijk van de prijs en beter gedacht worden of het plaatsen wel zo belangrijk is. Prijs per Ad kan de influx temperen.
Of op basis van commissie van 5 a 10 %.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lip schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:19:
[...]

Of op basis van commissie van 5 a 10 %.
Op basis van de verkoopprijs? Dan zou je de verkoopprijs moeten weten en controleren. Ik zie daar niet direct een makkelijke en onderhoudsvrije methode voor.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ja dat bedoelde ik @PcDealer

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Moonsugar schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:03:
dOok is er genoeg materiaal op de tekentafel om schijnparticulieren tegen te werken en ongewenst gedrag beter aan te pakken.
Schijnparticulieren. De rest van de discussie vind ik vanwege de toonzetting niet zo interessant, maar een mooie woordvondst kan ik wel waarderen.

De islam kan uw vrijheid schaden

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

En u denkt dat er 5% a 10% marge op handelsproducten in de computerbranche zit?!

Was dat maar waar!

Marges zijn flinterdun (ik spreek hier op eigen titel uiteraard, ik kan niet over anderen oordelen). 1 a 3% marge zou ik zeggen en dan is er echt nauwelijks ruimte om wat te betalen, dus dergelijke grote bedragen vragen door tweakers zouden in mijn geval aanleiding geven tot het verlaten van V&A helaas, dat is niet op te brengen, of ik moet mijn prijzen verhogen en dat wil ik juist niet. Ik probeer daadwerkelijk zo scherp mogelijk aan te bieden op V&A.
PcDealer schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:35:
[...]

Op basis van de verkoopprijs? Dan zou je de verkoopprijs moeten weten en controleren. Ik zie daar niet direct een makkelijke en onderhoudsvrije methode voor.

JJCP Trading

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Volgens mij citeert je de verkeerde.
JJCP Trading schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:56:
En u denkt dat er 5% a 10% marge op handelsproducten in de computerbranche zit?!

Was dat maar waar!
Ik hoor het al jaren over marge in de computerbranche. Ik behaalde 7% persoonlijk gemiddeld met inkoop via officiële Nederlandse kanalen bij een bekende webshop. Dus ja het kan.
[...] zou ik zeggen en dan is er echt nauwelijks ruimte om wat te betalen, dus dergelijke grote bedragen vragen door tweakers zouden in mijn geval aanleiding geven tot het verlaten van V&A helaas, dat is niet op te brengen, of ik moet mijn prijzen verhogen en dat wil ik juist niet. Ik probeer daadwerkelijk zo scherp mogelijk aan te bieden op V&A.
[...]
Het uitgangspunt was om de gebruikers de faciliteren, tweakers voor tweakers, niet de handelaren. Nu is de balans wat verschoven, maar dat is het uitgangspunt volgens mij nog altijd. Vraag en Aanbod bestaat niet bij de gratie van de broodverkopers, maar de community die hun spullen aan een ander gunnen voor een zachte prijs.

Nieuwe nick Piet Snot?

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 10-04-2020 01:53 ]

• Fuzzman
[b]PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"PcDealer schreef[...]

Het uitgangspunt was om de gebruikers de faciliteren, tweakers voor tweakers, niet de handelaren. Nu is de balans wat verschoven, maar dat is het uitgangspunt volgens mij nog altijd. Vraag en Aanbod bestaat niet bij de gratie van de broodverkopers, maar de community die hun spullen aan een ander gunnen voor een zachte prijs.
Eng statement “ Tweakers voor Tweakers”

Je vergeet één ding en dat jullie ver in de minderheid zijn tegenover de groep die juist erg blij zijn met deze “broodverkopers” .
Het lijkt er dus op dat jullie “community iets anders wil dan jullie gezien het Succ6 dat deze
Handelaren cq hobbyisten hebben op V&A.

Stilstand is achteruitgang dus ook voor jullie geld, ga met de tijd mee en blijf niet hangen in het verleden toen alles nog anders en mooier was, dat is gewoon verleden tijd.

Ik koop persoonlijk niets van andere Tweakers. Dus wat ik inbreng op V&A is alleen van buiten en een aanvulling van het gebruikte aanbod op V&A zonder het uit te hollen door op V&A te kopen en weer duurder te verkopen.

En de “echte” Tweakers kunnen ook in de huidige situatie verkopen aan de andere “echte” Tweakers, niemand verplicht ze om het aan een handelaar te verkopen.
Op mij komt dit over alsof jullie alleen maar uit zijn op koopjes en er van balen dat andere mensen de koopjes voor jullie neus wegkapen.

Ik durf te stellen dat er maar een hele kleine groep is die zo denkt.
In de wereld van vandaag wil iedereen gewoon een goede prijs voor zijn spullen.

En ik heb een van de grotere ICT webshops van Nederland gerund en kan je vertellen dat marges tussen de -5 en plus 5 % lagen en dat we per jaar tonnen kwijt waren aan de Pricewatch clicks.

“Hobby” handelaren hebben die inkoop kracht niet maar worden wel altijd vergeleken met de goedkoopste aanbieders op V&A als ze een nieuw of bijna nieuw apparaat aanbieden.

Dus marges van 5 tot 10% is gewoon belachelijk en niet haalbaar, uitzonderingen daargelaten.

Laten we gewoon blij zijn dat de rotte appels met die enorme lijsten met spam advertenties aangepakt gaan worden en er een filter voor het uitzetten van handelaren komt.

Dan zijn jullie die irritatie kwijt en kunnen de nette handelaren gewoon netjes blijven handelen.

En de mods hebben aangegeven dat zij gaan controleren en zo nodig handhaven.

Zij hebben vanachter de schermen een veel beter overzicht dan wij dus laten we hun beslissingen dan ook niet allemaal gaan aanvechten.
Bovendien weten wij hier aan de voorkant ook niet wat er allemaal nog meer meespeelt.
Je hebt zwart en je hebt wit maar daartussen zitten ook nog wat gradaties waar ze soms Rekening mee wensen te houden.

V&A is van Tweakers en zij hebben het laatste woord.

Fuzzman

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Handelaren die beweren dat ze voor een Euro of hooguit 4 Euro winst per 100 Euro verkoop pakken. :') Op een harddisk of geheugenmodule zou dat dus een kwartje tot een Euro zijn. Tot zover de geloofwaardigheid van bovenstaande posts. :P Alsof het dan de moeite waard is om zo actief te blijven verkopen, dat gaat er niet in bij mij.

Volvotips.com

• Fuzzman
Bart-Willem schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 05:27:
Handelaren die beweren dat ze voor een Euro of hooguit 4 Euro winst per 100 Euro verkoop pakken. :') Op een harddisk of geheugenmodule zou dat dus een kwartje tot een Euro zijn. Tot zover de geloofwaardigheid van bovenstaande posts. :P Alsof het dan de moeite waard is om zo actief te blijven verkopen, dat gaat er niet in bij mij.
Al zou het op nieuwe handel 10% zijn en dan heb je het echt over top end marges, dan nog kun je daar niet de helft of meer van afstaan aan Tweakers kosten.
Op gebruikte en wat oudere hardware zal misschien iets meer worden verdient maar een stuk minder dan een hoop van Julie denken.

Verhoog de kosten met 5% of meer en het product gaat ook in prijs omhoog en daar hebben al je kopende Tweakers broertjes en zusjes ook weer last van😉

Fuzzman

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:32

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tot nader order dicht

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bor
  • Nu online

Bor

Goed, het topic is weer open. Ik neem aan dat het inmiddels duidelijk is dat we niet doorgaan op de huidige voet waarbij mensen het nog steeds nodig lijken te vinden om elkaar persoonlijk aan te vallen of elkaars reacties af te doen met denigrerende smiley's of andere uitlokkende reacties. Ik heb het eea aan reacties inmiddels verwijderd.

Zoals Moonsugar al aangaf; "zit je te hoog in je irritatie en kan je daardoor niet netjes discussiëren? Neem afstand en ga wat anders doen".

Wie weer over de schreef gaat krijgt wat hulp om af te koelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 10-04-2020 10:30 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:10

Agent47

I always close my contracts.

Kunnen we niet een kopje aanmaken in V&A met de titel ( zo uit de duim gezogen) "Tweakers met KVK"
en een kopje " particuliere tweakers" ?

Kunnen we almaar zelf kiezen waar we uitkomen. Ikzelf ben verhuisd en heb best veel kleinere dingen te koop aangeboden. Ik zelf ben geen handelaar maar iemand die anderen gunt en gewoon veel opruimt.

Misschien kunnen de " handelaren" een symbolisch bedrag van €50 per jaar betalen ( ook zomaar bedacht) om te mogen blijven adverteren en Tweakers zo te steunen? Allicht een symbooltje bij de gebruikersnaam etc.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Agent47 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:37:
Kunnen we niet een kopje aanmaken in V&A met de titel ( zo uit de duim gezogen) "Tweakers met KVK"
en een kopje " particuliere tweakers" ?
Maar dat is ook veels te 'algemeen'. Niet iedere tweaker met een KvK is een handelaar!
Nog beter gezegd; ik denk dat vele tweakers met KvK absoluut geen handelaar zijn...

Ik heb ook een KvK nummer; maar dat is voor hele andere doeleinden dan voor de spulletjes die ik af en toe via V&A alhier aanbied.

Mooie Plaatjes   

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Ja, ten bate van de transparantie en ten bate van een serieuzer klinkende naam heb ik mijn tweakers naam laten verraderen van mijn "tweakers naam piet snot" naar JJCP trading. Wel zo professioneel, helder, eerlijk duidelijk, tweakers lievend e.d toch?
PcDealer schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 01:47:
Volgens mij citeert je de verkeerde.

[...]

Ik hoor het al jaren over marge in de computerbranche. Ik behaalde 7% persoonlijk gemiddeld met inkoop via officiële Nederlandse kanalen bij een bekende webshop. Dus ja het kan.

[...]

Nieuwe nick Piet Snot?

JJCP Trading

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Ik nodig je van harte uit om mijn boekhouding te komen bekijken als jer het niet geloofd. Ik heb niets teverbergen! Wel 1,5 M afstand vanwege de corona crisis!
Bart-Willem schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 05:27:

JJCP Trading

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Fuzzman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 02:51:
Je vergeet één ding en dat jullie ver in de minderheid zijn tegenover de groep die juist erg blij zijn met deze “broodverkopers” .
Het lijkt er dus op dat jullie “community iets anders wil dan jullie gezien het Succ6 dat deze
Je mist denk ik wat history van de voorgaande pagina's.

Ik weet uiteraard niet hoe alle anderen er over denken maar voor mij is het helaas zo dat de goede onder de kwade moeten lijden, de ergernis is voornamelijk ontstaan door partijen die hun hele meuk dumpen.

Vele (hobby) handelaars hier hebben een keurige staat van dienst, sterker nog, de handel is hier denk ik zelfs ontstaan voor een groot aantal. Persoonlijk zie ik ze ook graag in V&A maar zolang je dat gedoogbeleid handhaaft (het is én was immers tegen de AV in) is het oneerlijk tegen de zogenaamde meuk dumpers.

@JJCP Trading, bedankt voor je actieve deelname aan dit topic. Een vraagje, waarom plaats je de quote altijd onder je bericht ? Is niet echt gebruikelijk ;)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• louwhaaima
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-08 11:29
Voor mij persoonlijk is het hier op tweakers begonnen 12 jaar geleden wel te verstaan. Zonder handelaren zou het voor mij een kale boel worden op tweakers. Tegenwoordig is het voor mij meer een inkoopplatform dan verkoop. Ik koop het liefst alles in partijen en dan komt in de regel nou eenmaal niet zo snel bij particulieren vandaan.

Onderscheid tussen particulieren en zaken is goed dat maakt het voor iedereen duidelijk!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:02

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

louwhaaima schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 07:39:
Voor mij persoonlijk is het hier op tweakers begonnen 12 jaar geleden wel te verstaan. Zonder handelaren zou het voor mij een kale boel worden op tweakers. Tegenwoordig is het voor mij meer een inkoopplatform dan verkoop. Ik koop het liefst alles in partijen en dan komt in de regel nou eenmaal niet zo snel bij particulieren vandaan.

Onderscheid tussen particulieren en zaken is goed dat maakt het voor iedereen duidelijk!
Dat je hier van andere handelaren inkoopt, laat dus zien dat de prijzen niet per se omhoog worden gedreven door handelaren :)

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Kan ik ook handelaren uitfilteren? Ik vind het leuk om door v&a te browsen maar vandaag moet ik eerst weer door 100+ harddisk advertenties van de zoveelste groothandelaar. Past niet bij een community site.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Worden nieuwe gebruikers gewezen op de V&A voorwaarden in het bijzonder als ze voor de eerste keer een advertentie aanmaken?

Ik zie namelijk veel nieuwe gebruikers waarbij het riekt naar handelaar maar die zich niet als zodanig kenbaar maken. Enig onderzoek leert mij dat in veel gevallen eenvoudig is aan te tonen dat dat wel zo is.

Heeft DPG Media een account bij de KvK of een kredietwaardigheidsbureau zodat fpa's makkelijk uittreksels in kunnen zien?

[ Voor 57% gewijzigd door PcDealer op 21-04-2020 13:15 ]

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
CopyCatz schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:17:
Kan ik ook handelaren uitfilteren? Ik vind het leuk om door v&a te browsen maar vandaag moet ik eerst weer door 100+ harddisk advertenties van de zoveelste groothandelaar. Past niet bij een community site.
Uitfilteren lukt niet voordat de nieuwe functies waar @Moonsugar het over had, maar ik heb al wel een custom CSS gemaakt die handelaren markeert in de lijst, daarmee scrollt het een stuk makkelijker.

custom css snippet: V&A Handelaar B-Gone!

Ik heb nog lang niet alle handelaren hieraan toegevoegd, maar het scheelt wel een stuk.

• TuupjeNL
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-06-2021
Xtrafris schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:26:
[...]

Uitfilteren lukt niet voordat de nieuwe functies waar @Moonsugar het over had, maar ik heb al wel een custom CSS gemaakt die handelaren markeert in de lijst, daarmee scrollt het een stuk makkelijker.

custom css snippet: V&A Handelaar B-Gone!

Ik heb nog lang niet alle handelaren hieraan toegevoegd, maar het scheelt wel een stuk.
Hartstikke leuk dat je dit voor de "zeurtjes" gemaakt hebt, Maar ik ben geen handelaar, dus bij deze mij graag verwijderen uit jouw code!! :(

TuupjeNL

• Xtrafris
ParkWeb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:32:
[...]

Hartstikke leuk dat je dit voor de "zeurtjes" gemaakt hebt, Maar ik ben geen handelaar, dus bij deze mij graag verwijderen uit jouw code!! :(
Zoals ik aangeef in de beschrijving, ik sta open voor wijzigen, maar dat gaat handiger via PM, ook om de zo belangrijke sfeer in dit topic goed te houden. Ik zal even kijken waarom je in m'n lijst bent gekomen en dan stuur ik je een bericht.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ParkWeb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:32:
[...]

Zeurtjes, wat onaardig.

Je bent geregistreerd met je handelsnaam. In je V&A-beoordelingen is duidelijk dat je op maat bestellingen levert. Je hoort er tussen.

• TuupjeNL
FirePuma142 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:36:
[...]

Zeurtjes, wat onaardig.

Je bent geregistreerd met je handelsnaam. In je V&A-beoordelingen is duidelijk dat je op maat bestellingen levert. Je hoort er tussen.
Geregistreerd met mijn handelsnaam?? ParkWeb is een combinatie van Parkstad en World Wide Web, die naam heb ik ooit zelf verzonnen, omdat ik mijn hobby wou uitbreiden naar iets officieels, maar vanwege mijn gezondheid is dit niet haalbaar... Ja ik heb computers op bestelling gemaakt, als HOBBY!!

Nadat de "zeurtjes" :+ hier hun zin hebben gekregen, zodat de mods er wat aan gaan doen, ben ik er mee opgehouden, om enigzins gezeik te voorkomen... Kijk naar mijn advertenties, daar staat totaal niks meer op van pc's op maat!! Beoordelingen in het verleden, tellen niet voor de toekomst toch ;-)

Nogmaals, ik heb geen reden meer om hier in te staan!!

TuupjeNL

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ParkWeb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:41:
[...]

Geregistreerd met mijn handelsnaam?? ParkWeb is een combinatie van Parkstad en World Wide Web, die naam heb ik ooit zelf verzonnen, omdat ik mijn hobby wou uitbreiden naar iets officieels, maar vanwege mijn gezondheid is dit niet haalbaar... Ja ik heb computers op bestelling gemaakt, als HOBBY!!

Nadat de "zeurtjes" :+ hier hun zin hebben gekregen, zodat de mods er wat aan gaan doen, ben ik er mee opgehouden, om enigzins gezeik te voorkomen... Kijk naar mijn advertenties, daar staat totaal niks meer op van pc's op maat!! Beoordelingen in het verleden, tellen niet voor de toekomst toch ;-)

Parkweb ICT en Webdesign, klinkt als een handelsnaam toch? En ook hobbymatig kun je prima een handelaar zijn. Verder vind ik je voorwal wat kinderachtig reageren, succes verder.

• TuupjeNL
FirePuma142 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:51:
[...]

Parkweb ICT en Webdesign, klinkt als een handelsnaam toch? En ook hobbymatig kun je prima een handelaar zijn. Verder vind ik je voorwal wat kinderachtig reageren, succes verder.
Speciaal voor jouw _/-\o_ _/-\o_

Afzendernaam en Afbeelding gewijzigd
Zal ik ook nog even mijn gebruikersnaam veranderen??

#LMAO

TuupjeNL

Verwijderd

ParkWeb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:58:
[...]

Speciaal voor jouw _/-\o_ _/-\o_

Afzendernaam en Afbeelding gewijzigd
Zal ik ook nog even mijn gebruikersnaam veranderen??

#LMAO
Het is een initiatief van een andere user. Ik stel voor dat je een DM stuurt. Hier is het topic simpelweg niet voor bedoelt.

• Xtrafris
Exact de reden dat ik mensen uitnodig me te DMen in de beschrijving. Iedereen heeft een verhaal, en met een klein beetje geduld en openheid kom je er altijd achter dat de wereld niet zo zwart-wit is als het lijkt.
Alle posts naar aanleiding van @ParkWeb's vermelding in de snippet gaan waarschijnlijk weggemikt worden, incluis deze, maar for the record: We zijn er in DM netjes uitgekomen. Hij paste prima in de lijst, maar is gestopt met die activiteiten, en daarom heb ik 'm er nu weer uit gevist.

Edit: even een porretje naar @Microkid en/of @Moonsugar om de rode knopjes weer eens lekker in te kunnen zetten. Hoe eerder bovenstaand onconstructief gedoe eruit is, hoe beter :)

[ Voor 14% gewijzigd door Xtrafris op 23-04-2020 11:28 ]

Verwijderd

ParkWeb schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:41:
[...]

Voor iemand die begin deze maand nog meerdere beoordelingen heeft ontvangen voor nieuw-bouw PC's op maat (a.k.a. handel) reageer je wel erg op je pik getrapt.

Zo gek is het toch niet dat je op die lijst staat als je er eerlijk naar kijkt? :)

• TuupjeNL
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:29:
[...]

Voor iemand die begin deze maand nog meerdere beoordelingen heeft ontvangen voor nieuw-bouw PC's op maat (a.k.a. handel) reageer je wel erg op je pik getrapt.

Zo gek is het toch niet dat je op die lijst staat als je er eerlijk naar kijkt? :)
Indd, begin van de maand ;-)

Ik ben er gelukkig uitgekomen met @Xtrafris, dus mijn doel is bereikt.
Veel discussie plezier verder, ik ben er klaar mee!

TuupjeNL

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Xtrafris schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:19:

Edit: even een porretje naar @Microkid en/of @Moonsugar om de rode knopjes weer eens lekker in te kunnen zetten. Hoe eerder bovenstaand onconstructief gedoe eruit is, hoe beter :)
Moderators hebben volgens mij geen porretje nodig, die bepalen zelf wel hoe en wanneer er ingegrepen wordt. Ik vind het jammer dat je het als onconstructief betitelt. Ik vind het juist heel waardevol om de handelaarsgrenzen voor een ieder open en bloot inzichtelijk te hebben. Dat daar soms een discussie voor nodig is is niet erg, maar draagt juist bij aan die transparantie. Dit dossier heeft zich al veel te lang onder de radar afgespeeld.

Als je het over constructief hebt, liever open en bloot dan alleen bij jou in de DM zonder duidelijke verantwoording of eenduidige set regels. Een van de redenen dat er een door Tweakers gedragen oplossing dient te komen in plaats van een houtje-touwtjeoplossing, goede intenties daar gelaten.

[ Voor 16% gewijzigd door FirePuma142 op 23-04-2020 13:32 ]

• Xtrafris
Ja, misschien heb ik wel iets te makkelijk aangenomen dat ze het met me eens zullen zijn. I guess we'll see.

Ik doel vooral op de vocabulaire die gebruikt wordt om elkaar te omschrijven:
  • zeurtjes
  • onaardig
  • kinderachtig
  • Speciaal voor jouw
  • erg op je pik getrapt
  • ik ben er klaar mee
Dit voorkom je door gewoon in DM af te handelen wat geen publieke zaak is, zodat niet iedereen in de discussie springt en elkaar triggert. Dat worden bijna altijd oeverloze discussies zonder oplossing, en met escalerende nasty. Er valt veel te zeggen voor openheid, maar wat voor beslissing je ook neemt als moderator (ik was hier even moderator op mijn snippet), iémand gaat het ermee oneens zijn en je dat laten weten, anderen gaan daar tegenin of bij aanhaken, en die twee kampen gaan dan elkaar te lijf.

Natuurlijk is het wél een relevante vraag of iemand die stopt met handelen ook meteen z'n status als zodanig verliest, maar dat vind ik het soort afweging die je case-by-case bekijkt.

• Fuzzman
[quote]Moonsugar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:46:
Je hebt het over "uitoefening van beroep of bedrijf". Begrijp ik hier uit dat hobby-matige handelaren bewust zijn uitgesloten van deze maatregelen?
Dat klopt, zij zijn volgens de wet gewoon consument.

Laten we bovenstaande vooral niet vergeten, ik heb de indruk dat een hoop mensen dat gewoon even vergeten zijn en zich blindstaren op het aantal advertenties of beoordelingen en dat zegt dus helemaal niets.
Als er geen sprake is van broodwinning of beroep dan ben je gewoon geen handelaar volgens de wet.
Natuurlijk moet je je extra inkomsten opgeven aan de belastingdienst maar dat staat verder helemaal los van deze discussies.

Fuzzman

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Fuzzman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:53:

Laten we bovenstaande vooral niet vergeten, ik heb de indruk dat een hoop mensen dat gewoon even vergeten zijn en zich blindstaren op het aantal advertenties of beoordelingen en dat zegt dus helemaal niets.
Als er geen sprake is van broodwinning of beroep dan ben je gewoon geen handelaar volgens de wet.
Natuurlijk moet je je extra inkomsten opgeven aan de belastingdienst maar dat staat verder helemaal los van deze discussies.
Oprechte vraag, maar heb je een bron voor deze stelling?

De KvK geeft namelijk aan dat je een ondernemer bent wanneer je aan de volgende drie criteria voldoet:
- Je levert goederen en/of diensten.
- Je vraagt hier meer dan een symbolische vergoeding voor.
- Je neemt deel aan het economische verkeer (je hebt klanten buiten vriendenkringen en familie om).

https://www.kvk.nl/inschr...eria-van-een-onderneming/

Of je van die inkomsten kunt leven lijkt niet relevant, enkel of je er inkomsten uit hebt of niet.

Zij geven ook aan dat "Ondernemer voor de belastingdienst" en "Ondernemer" niet altijd het zelfde zijn. Meer daarover kun je hier lezen:
https://www.belastingdien...oor_de_inkomstenbelasting

Verwijderd

Wanneer houd deze eindeloze discussie nou eens op ,,,, :? ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:13:
Wanneer houd deze eindeloze discussie nou eens op ,,,, :? ;)
Wat is jouw bijdrage?

Als Tweakers een eenduidig beleid voert, de schijnparticulieren zo veel als mogelijk worden geweerd dan wel aangepakt na een melding en de uitvoering van het beleid consequent is.
Fuzzman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:53:

[onjuiste veronderstelling]
Dan vergeet je voor het gemak dat ik dat in twijfel trok inclusief onderbouwing: PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 23-04-2020 16:53 ]

• Fuzzman
Fero schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:08:
[...]

Oprechte vraag, maar heb je een bron voor deze stelling?

De KvK geeft namelijk aan dat je een ondernemer bent wanneer je aan de volgende drie criteria voldoet:
- Je levert goederen en/of diensten.
- Je vraagt hier meer dan een symbolische vergoeding voor.
- Je neemt deel aan het economische verkeer (je hebt klanten buiten vriendenkringen en familie om).

https://www.kvk.nl/inschr...eria-van-een-onderneming/

Of je van die inkomsten kunt leven lijkt niet relevant, enkel of je er inkomsten uit hebt of niet.

Zij geven ook aan dat "Ondernemer voor de belastingdienst" en "Ondernemer" niet altijd het zelfde zijn. Meer daarover kun je hier lezen:
https://www.belastingdien...oor_de_inkomstenbelasting
Het is dan de vraag van wie ga je uit, belastingdienst of KVK.
In ieder geval is het niet zo zwart wit als sommige hier willen.
En ik ben de discussies ook wel zat dus ik hou het hier bij.
We horen vanzelf wel wat de uitkomst is en wat de gevolgen zijn voor de “handelaren”.

Fuzzman

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 13:12
Er is inderdaad meermaals door verschillende personen aangegeven dat het niet altijd even duidelijk is wie handelaar is en wie niet (volgens de wet, de belastingdienst of de KvK). Maar als uit die drie officiële kanalen al vrijwel niet eenduidig te formuleren is wanneer je een ‘handelaar’ bent, hoe kunnen we dan van de Tweakers crew verwachten dat er een eenduidig beleid komt met een makkelijk/goed te volgen onderscheid tussen zakelijk en particulier?
Ik denk zelf dat dat heel lastig is. En dat dus een en ander bepaald wordt door de interpretatie die Tweakers doet op deze criteria. Dus heeft het naar mijn idee weinig zin om bronnen (en weer andere bronnen die net iets anders zeggen) te blijven opgooien.

Daarmee zeg ik niet “dus mondje dicht en wacht maar braaf”, maar het steeds maar aankaarten van “ja maar volgens deze bron ben je dan x”, “nee want volgens deze bron is dat niet” etc etc, is volgens mij niet heel zinvol (meer).

Het onderscheid tussen particuliere en zakelijke handel is wat dat betreft erg onduidelijk, en dat is inmiddels wel duidelijk :P

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Fuzzman schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 02:51:
[...]
We hebben een enquête gehad. De resultaten zijn niet gedeeld dus het blijft dan gissen.

Er is weer een nieuwe: https://happypanel.nl/enquete/1587571254
De vraag Wat voor type smartphone heb je? vind ik onduidelijk. Wat wordt daarmee bedoeld, het os, het merk, prijsrange? @Moonsugar

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 23-04-2020 18:24 ]

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Fuzzman schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:24:
Het is dan de vraag van wie ga je uit, belastingdienst of KVK.
Daffie schreef op donderdag 23 april 2020 @ 17:10:
Er is inderdaad meermaals door verschillende personen aangegeven dat het niet altijd even duidelijk is wie handelaar is en wie niet (volgens de wet, de belastingdienst of de KvK).
Ik begrijp jullie reactie, het zit namelijk niet heel simpel in elkaar, maar ik zal proberen het kort en duidelijk uit te leggen!

De Kamer van Koophandel is een zogeheten "Zelfstandig bestuursorgaan".
Onze overheid maakt dus de wetten en regels waar ondernemers zich aan dienen te houden, maar houden niet zelf het handelsregister bij. Dat is de taak van de KvK.

De KvK geeft het volgende aan:
https://www.kvk.nl/inschr...mijn-bedrijf-inschrijven/

De belastingdienst heeft er enkel wat over te zeggen hoe dat belasting-techinsch zit. Zij kunnen wel data opvragen (3c) uit het handelregister, maar hebben geen invloed op de gegevens welke hierin zijn opgenomen.

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 23 april 2020 @ 16:21:
[...]

Wat is jouw bijdrage?

Als Tweakers een eenduidig beleid voert, de schijnparticulieren zo veel als mogelijk worden geweerd dan wel aangepakt na een melding en de uitvoering van het beleid consequent is.
Beste PcDealer ik koop en verkoop ook best wel eens wat op Tweakers maar deze discussie komt nooit tot een happy end voor iedereen dus.... :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:10:
[...]

Beste PcDealer ik koop en verkoop ook best wel eens wat op Tweakers maar deze discussie komt nooit tot een happy end voor iedereen dus.... :)
Ik koop regelmatig wat. Dat is eenvoudig te zien.

Nee, schijnparticulieren die honderden advertenties per jaar het net opslingeren zonder zich aan de consumentenwet te (willen) houden, die zullen niet blij zijn. Ik word er van beticht een tegenstander te zijn van handelaren, maar dat is niet helemaal niet zo. Ik ben voor mensen die zich aan de wet houden en een level playing field voor iedereen en geen oneerlijke concurrentie.

• Bor
  • Nu online

Bor

Modbreak:Mensen, ik zie hier weer onvriendelijke reacties waarbij het op de man gaat. Volgens mij is de "let op" boven dit topic duidelijk net als de reactie van o.a. Moonsugar en mijzelf.

Zit je te hoog in je irritatie en kan je daardoor niet netjes discussiëren? Neem afstand en ga wat anders doen.

Dit topic hard op weg naar een sluiting wat niet de bedoeling kan zijn. Liever houd ik het open voor constructieve feedback waarbij we niet op de man spelen of onze standpunten oeverloos blijven herhalen. We verwelkomen opbouwende feedback maar de rek is er echt bijna uit. Het wordt zo langzamerhand een opgave om dit topic te volgen op deze manier.

Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd. Zien we dit weer dan volgen er maatregelen waarbij ik niet te beroerd ben om mensen gedwongen te laten afkoelen.

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 19:25
Nu dit topic even op de FP voorbij kwam, wil ik ook mijn duit in het zakje doen wat betreft input in dit topic.

Ik zit nogal vaak op V&A, links en rechts koop ik iets, hier en daar verkoop ik iets. Dus ik zie veel advertenties voorbij komen waar ik me van afvraag... tjah. Hoort dit hier wel thuis?

TuupjeNL heeft zijn nieuwbouw activiteiten op V&A opgegeven. Ik woon zelf in de regio Parkstad en kwam zijn advertenties regelmatig tegen in het verleden. Dit was niet zo prettig, aangezien het vaak een groot aantal advertenties was (met de intentie om geld te verdienen aan de keten van inkoop, bouwen en verkopen van nieuwe producten, wat ik niet passend vind voor V&A). De keuze om hiermee te stoppen waardeer ik zeer.

Aan mijn kant van het verhaal werk ik sinds kort bij een bedrijf dat handelt in refurbished zakelijke laptops. Aangezien ik de wereld van refurbished laptops in eersten instantie heb ontdekt via V&A en meermaals zeer positieve ervaringen heb met aankopen uit deze categorie, was ik van plan om over een tijdje ook hiervoor advertenties aan te maken. Niet dit account, ik wil dit account zuiver houden voor mij als particulier, maar een account "van de zaak". De hoeveelheid advertenties zal relatief beperkt blijven, vaak kunnen we meerdere configuratieopties van een model in dezelfde ad zetten. Soms zelfs dezelfde ad voor méérdere modellen.

Persoonlijk denk ik niet dat het zaak is voor Tweakers om de definities van de officiële bronnen te proberen te interpreteren, maar hun eigen definities geeft. Ik denk dat het handelen in nieuwe producten waarvan het doel van de verkoop winst maken is (met een breed aanbod) niet thuishoort in V&A, maar bijvoorbeeld dingen zoals refurbished laptops (die in ieder geval voldoen aan het criterium tweedehands) wel.

Het mijns inziens niet om de vragen "is het nieuw of tweedehands?" en "betreft het een handelaar?" maar om de combinatie van de twee: "bied ik als handelaar een nieuw product aan?". Een middenweg zou een advertentievorm zijn die ik ook nog wel eens voorbij zie komen: "Toe aan een nieuwe PC? Ik bouw hem wel!". Dan is het 1 advertentie, die niet het overzicht wegneemt en tóch medetweakers de kans geeft om hun hobby in het handelen van nieuwe producten met winstoogmerk te adverteren.

Eventueel een limiet aan het aantal advertenties per categorie? Misschien met een mogelijkheid om een aanvraag te sturen voor een verhoging van die limiet, die dan per geval door de Tweakers crew beoordeeld kan worden.

Voor mij gaat het immers om de overzichtelijkheid van V&A, niet zwart-wit of handelaren wel of niet mogen adverteren. Mij best, zolang ik maar niet overspoeld wordt door advertenties in een categorie waar ik júist naar een particulier aanbod zoek. Een niet zwart-witte policy, maar een duidelijke.

Did you try turning it off and on again?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd.

Graag advertenties en gebruikers bij ons melden via de “meld misbruik” knop binnen V&A zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen.