-> WoutF in "Handelaren in Vraag en Aanbod"bonus schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:58:
Misschien is het een optie om voor de handelaren en semi handelaren een betaalde versie van V&A te gaan maken. Nu is alles gratis en dat werp dus geen enkele beperking op om niet alles er zo maar op te zetten.
Verwijderd
Als je dat idee hebt van dubbele accounts dan moet je dat melden. Daar is voor t.net vrij makkelijk achter te komen en gewoon iets aan te doen.DukeBox schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:21:
@bonus een limiet en/of betalen is geen goed idee. Daar pak je alleen de trouwe v&a adverteerders mee. De zogenaamde handelaren openen dan gewoon meerdere accounts net zoals ze nu ook op marktplaats doen of zelfs enkelen al hier op t.net.
@Verwijderd Maar dat is het punt juist, dat is reactief en je wilt een proactieve oplossing.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
En we hebben er weer 1
https://tweakers.net/aanbod/user/1361982/
Vandaag aangemeld.
Gooit gelijk V&A vol.
Is gewoon een bedrijf met een eigen site
Vandaag aangemeld.
Gooit gelijk V&A vol.
Dus net als ik gemeld vanwege het ontbreken van KvK? Net ontdekt: via de KvK app 30 gratis downloads van uittrekselskoetsier88 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:15:
En we hebben er weer 1
Vandaag aangemeld.
Gooit gelijk V&A vol.
Yep ik heb het gelijk gemeld.PcDealer schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:48:
[...]
Dus net als ik gemeld vanwege het ontbreken van KvK? Net ontdekt: via de KvK app 30 gratis downloads van uittreksels
Hopen dat ze er wat mee doen
Maar zal wel niet. Zulke bedrijven mogen V&A vervuilen.
[ Voor 22% gewijzigd door koetsier88 op 29-03-2020 18:39 ]
Alles is verwijderd en een nieuwe geplaatst met KvK-nummer. Helaas zonder de verplichte adresgegevens.koetsier88 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:54:
[...]
Yep ik heb het gelijk gemeld.
Hopen dat ze er wat mee doen
Maar zal wel niet. Zulke bedrijven mogen V&A vervuilen.
Toch niet normaal dat deze bedrijven worden toegestaan.PcDealer schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:45:
[...]
Alles is verwijderd en een nieuwe geplaatst met KvK-nummer. Helaas zonder de verplichte adresgegevens.
Zijn weer van die mensen die zich aanmelden. Wat advertenties neer gooien en nooit meer op de site komen
Ach het is niet te geloven.
Alles kan hier.
Ik heb ook nog nooit gezien wat de uitkomst van de Poll was.
En wanneer komt nou de optie in V&A dat je de handelaren uit kan zetten, zodat ik die troep niet hoef te zien.
Hier gewoon bij de specificaties een link naar zijn eigen site.
En dan kan je zelf jouw computer samenstellen.
En als je dan kijk op zijn site bij de specificaties van zijn computer mag je nog raden welke merken en onderdelen je krijg.
Alles kan hier.
Ik heb ook nog nooit gezien wat de uitkomst van de Poll was.
En wanneer komt nou de optie in V&A dat je de handelaren uit kan zetten, zodat ik die troep niet hoef te zien.
Hier gewoon bij de specificaties een link naar zijn eigen site.
En dan kan je zelf jouw computer samenstellen.
En als je dan kijk op zijn site bij de specificaties van zijn computer mag je nog raden welke merken en onderdelen je krijg.
[ Voor 40% gewijzigd door koetsier88 op 29-03-2020 18:46 ]
Ik denk dat veel hobbyisten, waaronder ik, al heel gauw op 50+ advertenties zitten jaarlijks.
En ja, ik maak wel eens een tientje 'winst'.
Ook maak ik geregeld een paar tientjes 'verlies'.
Ik snap dat het een lastig onderscheid is om grijze handelaren te onderscheiden van ingeschreven handelaren, maar de grens met 50 advertenties is nogal snel overschreden.
Het zou voor mij betekenen dat ik terug naar MP moet, wat ik echt liever niet heb. Zou zonde zijn.
Ik snap dat het een lastig onderscheid is om grijze handelaren te onderscheiden van ingeschreven handelaren, maar de grens met 50 advertenties is nogal snel overschreden.
Het zou voor mij betekenen dat ik terug naar MP moet, wat ik echt liever niet heb. Zou zonde zijn.
Verwijderd
En zodoende dus niet een jaarlijkse limiet maar een gelijktijdige limiet van xx advertenties. Dat werkte vroeger ook prima.WouterL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:36:
Ik denk dat veel hobbyisten, waaronder ik, al heel gauw op 50+ advertenties zitten jaarlijks.
Hoi WouterL,
Ook ik zit in een vergelijkbaar situatie als dat jij zit. Heb een paar moderaters al gevraagd of er voor ons soort tweakers een oplossing is voor dit probleem. Tot op heden geen reactie waar ik wat aan had. Alleen maar linkjes naar de bekende stukjes in de voorwaarden en dergelijke. Ook een mailtje al gestuurd. Ook daar nog geen reactie van vernomen. Zit namelijk niet te wachten op alleen MP advertenties. Verkoop ook liever aan tweakers. Dat is meestal een fatsoenlijk gesprek mee te voeren, en ze weten ook nog iets ervan. We doen het tenslotte om elkaar te helpen. Maar door iets van een KvK in te voeren wordt het voor de tweakers zoals ons wel onmogelijk gemaakt, en krijg je straks alleen maar handelaren die de V&A volgooien.
En om me nu te gaan te verlagen naar een fake KvK nummer heb ik ook geen zin in. Dat is nog ongeloofwaardiger. Mensen zoals jij en ik zijn al lange tijd geregistreerd hier op tweakers en nog nooit een onvertogen woord gehad op mijn kunsten of materialen die ik lever. En mocht het onverhoopt iets niet goed zijn wordt het onderling ook nog eens goed afgehandeld.
Ook ik zit in een vergelijkbaar situatie als dat jij zit. Heb een paar moderaters al gevraagd of er voor ons soort tweakers een oplossing is voor dit probleem. Tot op heden geen reactie waar ik wat aan had. Alleen maar linkjes naar de bekende stukjes in de voorwaarden en dergelijke. Ook een mailtje al gestuurd. Ook daar nog geen reactie van vernomen. Zit namelijk niet te wachten op alleen MP advertenties. Verkoop ook liever aan tweakers. Dat is meestal een fatsoenlijk gesprek mee te voeren, en ze weten ook nog iets ervan. We doen het tenslotte om elkaar te helpen. Maar door iets van een KvK in te voeren wordt het voor de tweakers zoals ons wel onmogelijk gemaakt, en krijg je straks alleen maar handelaren die de V&A volgooien.
En om me nu te gaan te verlagen naar een fake KvK nummer heb ik ook geen zin in. Dat is nog ongeloofwaardiger. Mensen zoals jij en ik zijn al lange tijd geregistreerd hier op tweakers en nog nooit een onvertogen woord gehad op mijn kunsten of materialen die ik lever. En mocht het onverhoopt iets niet goed zijn wordt het onderling ook nog eens goed afgehandeld.
Hoi @WouterL en @TvdM. De insteek van V&A was oorspronkelijk tweakers voor tweakers. Alle gebruikers uit de community die wat over hadden maar niet meer in gebruik, maar waar een andere tweaker nog wel iets mee kon. Een aantal zal dit saamhorigheid noemen of het community gevoel.
Nu verwijs ik even naar PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod" waarin ik uiteenzet dat er geen zogenoemde "hobby handelaren" bestaan voor de wet. Met name art. 7:5 lid 1 bw zou ik in me opnemen.
Laten we het niet romantischer maken dan het is. Of je het nu uit liefdadigheid doet zoals iemand eerder aangaf, of omdat je het leuk vindt, of je nu wel of geen winst maakt, zodra je het meer doet dan incidenteel in het kader van handelsactiviteiten en verkoopt aan consumenten, ben je aan de onderstaande wet gehouden:
Nu verwijs ik even naar PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod" waarin ik uiteenzet dat er geen zogenoemde "hobby handelaren" bestaan voor de wet. Met name art. 7:5 lid 1 bw zou ik in me opnemen.
Laten we het niet romantischer maken dan het is. Of je het nu uit liefdadigheid doet zoals iemand eerder aangaf, of omdat je het leuk vindt, of je nu wel of geen winst maakt, zodra je het meer doet dan incidenteel in het kader van handelsactiviteiten en verkoopt aan consumenten, ben je aan de onderstaande wet gehouden:
Nu iedereen en zijn moeder V&A volgooid, is de rechtgeaarde tweaker het onderhand zat. Na vele, vele topics die vaak even snel weer zijn gesloten, is men nu via dit topic toch wel er van overtuigd dat het anders moet.Artikel 5
1 In deze titel wordt verstaan onder consumentenkoop: de koop met betrekking tot een roerende zaak die wordt gesloten door een verkoper die handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit en een koper, natuurlijk persoon, die handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.
https://wetten.overheid.n...ldeel1_Afdeling1_Artikel5
[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 31-03-2020 13:16 ]
Dus een non profit en een profit handelaar is en blijft een handelaar in de ogen van artikel 5. Wel weer grappig dit
Een handelaar is een handelaar inderdaad. Anders zou iedereen voldoende investeringen doen of aftrekposten opvoeren om maar geen winst te maken en daarom niet aan de wet gebonden zijn. Dat lijkt mij raar.TvdM schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:32:
Dus een non profit en een profit handelaar is en blijft een handelaar in de ogen van artikel 5. Wel weer grappig dit
Dit allemaal komt doordat de essentie van V&A vroeger was om elkaar te helpen met hardware en dergelijke.
Was toen een hobby, nu wordt een hobby als werk gezien. Door het vele misbruik ervan. En wordt je gelijk als handelaar bestempeld. Voor de wet dan, en misschien voor anderen. Wordt zo allemaal wel juridisch. Gaat wel allemaal boven mijn pet aangezien ik daar niet voor geleerd heb. Wacht het wel allemaal af. Zie het allemaal wel gebeuren. Wens iedereen een fijne avond.
Was toen een hobby, nu wordt een hobby als werk gezien. Door het vele misbruik ervan. En wordt je gelijk als handelaar bestempeld. Voor de wet dan, en misschien voor anderen. Wordt zo allemaal wel juridisch. Gaat wel allemaal boven mijn pet aangezien ik daar niet voor geleerd heb. Wacht het wel allemaal af. Zie het allemaal wel gebeuren. Wens iedereen een fijne avond.
Laat ik daarop verder voortborduren.TvdM schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:45:
Dit allemaal komt doordat de essentie van V&A vroeger was om elkaar te helpen met hardware en dergelijke.
Was toen een hobby, nu wordt een hobby als werk gezien. Door het vele misbruik ervan. En wordt je gelijk als handelaar bestempeld.
Vroeger was de hobby het bouwen van pc's (voor eigen gebruik) en het eventueel tweaken en overclocken er van. Dan kwam er nieuwe snellere hardware uit. De nieuwe kwam in huis en de geüpgradede hardware werd aan een medetweaker gegund voor een zeer zachte prijs.
Daarnaast had een bedrijf wat zakelijke hardware over en de enthousiaste tweaker met een home lab kon enterprise hardware in huis halen voor een prikkie.
* PcDealer is schuldig
Tegenwoordig is de "hobby" het zoveel mogelijk wegzetten van ingekochte partijen hardware tegen 90% van de goedkoopste prijs (of zelfs er boven met sommige webcams heden ten dage), met het verleggen van het verzendrisico naar de consument (zelfs als men er in het verleden voor is gewaarschuwd).
Met de grote afzet, krijgt men automatisch veel goede reviews. Het is ook niet zo moeilijk wat fout te doen als de voorraad netjes wordt ingepakt en bij de koper aankomt. Die hoge reviewscore wordt dan weer gebruikt als middel om men ervan te overtuigen dat de handelaar goed werk levert. Dat wekt een schijn-vertrouwen op. Immers het verzendrisico mag niet verlegd worden (in principe), er moet garantie gegeven worden (aan de overeenkomst voldoen), de hoedanigheid van de verkoper moet duidelijk zijn en waarheidsgetrouw, en als het even kan ,maar dat gaat mogelijk te ver om hier te behandelen, geeft de verkoper de inkomsten netjes op en is er geen sprake van een btw-carroussel. Niet iedereen houdt zich aan die regels.
No offence, maar als je bijna 3000 advertenties plaatst hier, dan ben je geen "non-profit handelaar".TvdM schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:32:
Want ? Is daar dan een harde regel voor ?Bart-Willem schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:08:
No offence, maar als je bijna 3000 advertenties plaatst hier, dan ben je geen "non-profit handelaar".
Ik weet niet of jij jaarlijks meer dan 300 advertenties plaatst met voornamelijk pc's en laptops naast je normale baan zonder dat je daar financieel beter zou worden? Tenzij je een rare tic hebt natuurlijk.
Uit welk juridisch betoog verklaar jij artikel 7:5 van toepassing op tweakers die 50 advertenties per jaar plaatsenPcDealer schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:30:
Hoi @WouterL en @TvdM. De insteek van V&A was oorspronkelijk tweakers voor tweakers. Alle gebruikers uit de community die wat over hadden maar niet meer in gebruik, maar waar een andere tweaker nog wel iets mee kon. Een aantal zal dit saamhorigheid noemen of en community gevoel.
[...]
Nu iedereen en zijn moeder V&A volgooid, is de rechtgeaarde tweaker het onderhand zat. Na vele, vele topics die vaak even snel weer zijn gesloten, is men nu via dit topic toch wel er van overtuigd dat het anders moet.
De belastingdienst maakt wel degelijk onderscheid tussen een 'ondernemer' en een 'hobbyist'. Deze tweede wordt niet als 'ondernemer' aangemerkt, maar moet zijn inkomsten opgeven bij 'overig', net als elke andere consument.
Een hobby kan doorslaan naar het van toepassing verklaren van boek 7 op een verkoop, waarbij er sprake is van 'een schijnconsument'. Maar die grens ligt lang niet zo zwart-wit als jij doet voorkomen.
Hobby handelaren bestaan wel degelijk, óók voor de wet.
[ Voor 14% gewijzigd door WouterL op 29-03-2020 22:26 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik heb nergens een getal genoemd. Ik heb ook niet de belastingdienst benoemd als hoofdzaak.WouterL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:24:
[...]
Uit welk juridisch betoog verklaar jij artikel 7:5 van toepassing op tweakers die 50 advertenties per jaar plaatsen?
Ik heb geschreven en ik herhaal en citeer: "een verkoper die handelt in het kader van zijn handels[...]activiteit" met en consument.
De perfecte link voor het belastingtechnische gedeelte.
[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 29-03-2020 22:41 ]
Dat klopt. Die grens is niet altijd even makkelijk aan te geven.PcDealer schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:39:
[...]
Ik heb nergens een getal genoemd. Ik heb geschreven en ik herhaal en citeer: "een verkoper die handelt in het kader van zijn handels[...]activiteit" met en consument.
[...]
De perfecte link voor het belastingtechnische gedeelte.
Ik heb trouwens de goede quote van het artikel: In deze titel wordt verstaan onder «consumentenkoop»: de koop met betrekking tot een roerende zaak, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Althans je artikel 7:5 lid 1 bedoelde.
[ Voor 31% gewijzigd door WouterL op 29-03-2020 22:46 ]
Geen bergen met laptops/desktops maar heb zo perioden gehad dat ik veel advertenties heb geplaatst met van alles en nog wart. Voornamelijk om op te ruimen en als ik de tijd die ik er in heb gestopt meereken, ook zonder enig winstbelang. Voor bedragen van 2 à 4 euro kan dat ook niet.Bart-Willem schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:15:
Ik weet niet of jij jaarlijks meer dan 300 advertenties plaatst met voornamelijk pc's en laptops naast je normale baan zonder dat je daar financieel beter zou worden? Tenzij je een rare tic hebt natuurlijk.
Als je iets verkoopt waar je al helasting voor hebt afgedragen als particulier en er geen winst op maak is er niets aan de hand.
[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 29-03-2020 22:48 ]
Dat is wat anders dan stelselmatig (duurdere) laptops, pc's en allerlei ander (veelgezocht) spul op zeer regelmatige basis te koop aanbieden.DukeBox schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:41:
[...]
Ja, heb zo perioden gehad dat ik veel advertenties heb geplaatst, voornamelijk om op te ruimen en als ik de tijd die ik er in heb gestopt meereken, ook zonder enig winstbelang. Voor bedragen van 2 à 4 euro kan dat ook niet.
Ik vind het in geval van WouterL ook anders: die heeft een stuk minder advertenties geplaatst, dus dat hij het niet voor de winst doet is dan een stuk aannemelijker. Maar met 3000 advertenties in 9 jaar tijd en verder geen forumposts (behalve in het V&A-feedback-gedeelte) gaat 't er bij mij niet in dat TvdM hier niet voor de handel (en winst) zit.
Dus je poging tot weerlegging van mijn standpunt is gefaald concludeer ik dan.WouterL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:41:
[...]
Dat klopt. Die grens is niet altijd even makkelijk aan te geven.
De grens is volgens mij wel makkelijk te leggen in het kader van dit topic. Iemand die spullen inkoopt met de intentie het weer door te verkopen en het niet zelf te gebruiken is een handelaar ook al vindt die user zelf van niet en wordt het door $user als "hobby" bestempeld.
Je stelt je zo vijandig op dat je niet meer openstaat voor tegengeluid. Wie zegt dat ik je punt probeer te “weerleggen”?PcDealer schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:47:
[...]
Dus je poging tot weerlegging van mijn standpunt is gefaald concludeer ik dan.
De grens is volgens mij wel makkelijk te leggen in het kader van dit topic. Iemand die spullen inkoopt met de intentie het weer door te verkopen en het niet zelf te gebruiken is een handelaar ook al vindt die user zelf van niet en wordt het door $user als "hobby" bestempeld.
Je bent zo te horen erg emotioneel betrokken bij dit onderwerp, wat jou een slechte gesprekspartner maakt in deze discussie.
Het is inmiddels wel duidelijk hoe jij hier over denkt
[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 29-03-2020 22:53 ]
Laat ik het dan op een andere manier doen. Jij schrijft:WouterL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:49:
[...]
Je stelt je zo vijandig op dat je niet meer openstaat voor tegengeluid. Wie zegt dat ik je punt probeer te “weerleggen”?
Met andere woorden: "Waarom denk jij dat iemand die 50 (red. de grens) advertenties per jaar plaatst een handelaar is?" Toch?Uit welk juridisch betoog verklaar jij artikel 7:5 van toepassing op tweakers die 50 advertenties per jaar plaatsen?
Waarop ik herhaal wat ik reeds citeerde uit het wetsartikel en bovendien geen getal heb genoemd. Vervolgens schrijf jij dat het klopt dat er geen grens is aan te geven. Ik heb ook geen grens genoemd in de vorm van een aantal advertenties.
Dus ik concludeer dat je mijn betoog in twijfel trekt, op basis van een verkeerde aanname. Als ik geen gelijk heb, dan kom je maar met onderbouwde argumenten.
Nu ga je allerlei randzaken er bij halen. Hetzelfde kan ik van jou zeggen als ik naar je ads kijk.Je bent zo te horen erg emotioneel betrokken bij dit onderwerp, wat jou een slechte gesprekspartner maakt in deze discussie.
Het is inmiddels wel duidelijk hoe jij hier over denkt
Heb jij gezien hoe vaak dit jaar alleen al een Iphone (11) is verkocht?Bart-Willem schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:45:
[...]
Dat is wat anders dan stelselmatig (duurdere) laptops, pc's en allerlei ander (veelgezocht) spul op zeer regelmatige basis te koop aanbieden.
[...]
Ik vind het in geval van WouterL ook anders: die heeft een stuk minder advertenties geplaatst, dus dat hij het niet voor de winst doet is dan een stuk aannemelijker.
[ Voor 16% gewijzigd door PcDealer op 31-03-2020 13:21 ]
Hmm goed punt.PcDealer schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:56:
Heb jij gezien hoe vaak dit jaar alleen al een Iphone (11) is verkocht?
En ik kan je verzekeren dat ze allemaal door mij gebruikt zijn. Ik heb weer last van een andere kwaalPcDealer schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:56:
[...]
Laat ik het dan op een andere manier doen. Jij schrijft:
[...]
Met andere woorden: "Waarom denk jij dat iemand die 50 (red. de grens) advertenties per jaar plaatst een handelaar is?" Toch?
Waarop ik herhaal wat ik reeds citeerde uit het wetsartikel en bovendien geen getal heb genoemd.
Vervolgens schrijf jij dat het klopt dat er geen grens is aan te geven.
Ik heb ook geen grens genoemd in de vorm van een aantal advertenties.
Dus ik concludeer dat je mijn betoog in twijfel trekt, op basis van een verkeerde aanname. Als ik geen gelijk heb, dan kom je maar met onderbouwde argumenten.
[...]
Nu ga je allerlei randzaken er bij halen. Hetzelfde kan ik van jou zeggen als ik naar je ads kijk.
[...]
Heb jij gezien hoe vaak dit jaar alleen al een Iphone (11) is verkocht?
[ Voor 12% gewijzigd door WouterL op 29-03-2020 23:12 ]
Ik vind dat je sportief reageertWouterL schreef op zondag 29 maart 2020 @ 23:07:
[...]
En ik kan je verzekeren dat ze allemaal door mij gebruikt zijn. Ik heb weer last van een andere kwaalsoms verdien ik bij het weer doorverkopen een tientje, soms verlies ik een paar tientjes. Ik houd een mobiele telefoon zelden langer dan een maand. Geregeld verkoop ik ook spul voor een kennis of familielid. Ben daar wat handiger in dan bijvoorbeeld mijn oom of moeder.
Eigenlijk is onderstaand voorbeeld ook zo'n mooi voorbeeld van hoe zit met de regel:
bijv. .. 'Deze merk PC heeft alleen maar onderdelen van EVGA'
1. het is geen merk pc (want is niet kant en klaar gebouwd door EVGA) maar samengesteld
2. EVGA maakt geen SSD's, HDD's dus dat kan ook niet kloppen
'Voor uitgebreide specificaties kan je op de specificaties knop klikken'
Die linkt naar dezelfde informatie, nog steeds kan je niet zien wat je precies koopt. Geen artikel codes of merken.. nada.
Daar kan je dan mooi omheen werken door dingen niet los te verkopen3) Het is voor winkels/handelaren niet toegestaan om structureel producten aan te bieden die op dat moment in de Pricewatch staan, aangezien in dat geval een directe concurrentie met de betalende shops in de PriceWatch ontstaat en dat is niet gewenst.
koetsier88 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:15:
En we hebben er weer 1
Er klopt nog veel meer niet, zowel inhoudelijk als FAQ technisch niet.PcDealer schreef op zondag 29 maart 2020 @ 16:48:
Dus net als ik gemeld vanwege het ontbreken van KvK? Net ontdekt: via de KvK app 30 gratis downloads van uittreksels
bijv. .. 'Deze merk PC heeft alleen maar onderdelen van EVGA'
1. het is geen merk pc (want is niet kant en klaar gebouwd door EVGA) maar samengesteld
2. EVGA maakt geen SSD's, HDD's dus dat kan ook niet kloppen
'Voor uitgebreide specificaties kan je op de specificaties knop klikken'
Die linkt naar dezelfde informatie, nog steeds kan je niet zien wat je precies koopt. Geen artikel codes of merken.. nada.
Wanneer is iets 'overtollig', 'refurbished' of een 'enkel' exemplaar ? Wanneer je in al je advertenties nieuw op bestelling levert ?4) Voor bedrijven of shops is het toegestaan om in beperkte mate hun overtollige, open-doos of refurbished producten aan te bieden, of een enkel exemplaar van een nieuw artikel dat nog over is na de beëindiging van een winkel of opruiming.
@ Dukebox
Je heb helemaal gelijk dat het misleidend is.
Saat in dat alleen maar spullen van Asus.
Maar asus heeft geen SSD's
En zo is dat ook bij de andere systemen van hem met MSI en EVGA.
Als je de links op zijn site volgt dan krijg je bij specificaties ook geen goede informatie te zien welke onderdelen hij het systeem plaatst.
Gewoon een aanfluiting dat tweakers dit toelaat
Even een update.
Melding van gemaakt. En er wordt niks aan gedaan.
Je kan dus alles hier neer gooien
Je heb helemaal gelijk dat het misleidend is.
Saat in dat alleen maar spullen van Asus.
Maar asus heeft geen SSD's
En zo is dat ook bij de andere systemen van hem met MSI en EVGA.
Als je de links op zijn site volgt dan krijg je bij specificaties ook geen goede informatie te zien welke onderdelen hij het systeem plaatst.
Gewoon een aanfluiting dat tweakers dit toelaat
Even een update.
Melding van gemaakt. En er wordt niks aan gedaan.
Je kan dus alles hier neer gooien
[ Voor 39% gewijzigd door koetsier88 op 30-03-2020 16:29 ]
Graag wil ik hier een antwoord op.
Ik heb bij onderstaand persoon al een paar keer een melding gemaakt van misbruik.
Hierop krijg ik een notificatie dat deze advertentie is afgehandeld, maar hij blijft staan
Ik begrijp dat dus niet.
Deze persoon geeft aan dat hij een winkel is. Dus niet in V&A thuis hoort maar in de pricewatch.
Anders kunnen Informatique, Alternate en CD Romland dus ook hun spullen op V&A neer gooien.
Leg mij dan maar eens uit wat dus het verschil is.
Ik heb bij onderstaand persoon al een paar keer een melding gemaakt van misbruik.
Hierop krijg ik een notificatie dat deze advertentie is afgehandeld, maar hij blijft staan
Ik begrijp dat dus niet.
Deze persoon geeft aan dat hij een winkel is. Dus niet in V&A thuis hoort maar in de pricewatch.
Anders kunnen Informatique, Alternate en CD Romland dus ook hun spullen op V&A neer gooien.
Ik heb begrepen dat ze twee dagen de tijd krijgen om hun shit op orde te krijgen. Maar dat is bij een bestaande winkel. Deze is nieuw.koetsier88 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:48:
Verder: omdat V&A nu echt Amazon Services, Bol.com Plaza of Marktplaats is?
Amazon verkoop vanaf EUR 0,99 per verkocht artikel of bij 40+ advertenties per maand EUR 39,00 ex BTW per maand. Bol.com een bemiddelingsbijdrage per artikel van enkele euro's plus 10%-15% van de verkoopprijs. Marktplaats niet naar gekeken.
[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 31-03-2020 02:55 ]
De users met dit daadwerkelijke probleem daargelaten, lees ik hier toch wel een boel posts van handelaren die erg over komen als "hoe zit dat wanneer ik wel wil handelen, maar geen zin heb om me aan al die vervelende regeltjes te houden?"
Tsja, je kan altijd overwegen om het niet te doen, of over te stappen op een ander platform. De instelling dat Tweakers.net handelaren een gratis platform zonder regels zou moeten aanbieden (omdat dit in het verleden ook zo was) kan ik gewoon niet in komen, en komt eerlijk gezegd behoorlijk arrogant over.
Wil je dit wel via Tweakers blijven doen, dien je je aan de regels te houden. Simpel.
Daarbij kennen we nog niet alle details over de plannen van Tweakers zelf. Zo is het nog onbekend of er een advertentie- limiet voor niet-handelaren komt, hoe hoog deze dan zou zijn, of dit per jaar danwel om een max. aantal actieve advertentie's tegelijk gaat, etc.
Input lijkt me welkom vanuit Tweakers gezien. Dat kun je hier posten of naar va@tweakers.net sturen. De discussie is ook van harte welkom, en als je denkt dat het nieuwe beleid niet in lijn ligt met wet- en regelgeving, of andere problemen gaat opleveren, zou ik zeker aanraden om dat te melden, maar hier enkel komen zeuren dat je je aan de wet moet gaan houden verdien je ook weinig sympathie van mede-tweakers mee
Tsja, je kan altijd overwegen om het niet te doen, of over te stappen op een ander platform. De instelling dat Tweakers.net handelaren een gratis platform zonder regels zou moeten aanbieden (omdat dit in het verleden ook zo was) kan ik gewoon niet in komen, en komt eerlijk gezegd behoorlijk arrogant over.
Wil je dit wel via Tweakers blijven doen, dien je je aan de regels te houden. Simpel.
Daarbij kennen we nog niet alle details over de plannen van Tweakers zelf. Zo is het nog onbekend of er een advertentie- limiet voor niet-handelaren komt, hoe hoog deze dan zou zijn, of dit per jaar danwel om een max. aantal actieve advertentie's tegelijk gaat, etc.
Input lijkt me welkom vanuit Tweakers gezien. Dat kun je hier posten of naar va@tweakers.net sturen. De discussie is ook van harte welkom, en als je denkt dat het nieuwe beleid niet in lijn ligt met wet- en regelgeving, of andere problemen gaat opleveren, zou ik zeker aanraden om dat te melden, maar hier enkel komen zeuren dat je je aan de wet moet gaan houden verdien je ook weinig sympathie van mede-tweakers mee
Sommigen hebben inderdaad wel krokodillentranen ja.
Als handelaar (nou ja, handelaar: ik gooi mijn zakelijke overstock-producten in Vraag en Aanbod neer, het is dus niet zo dat ik V&A afstruin om spullen in te kopen om het vervolgens hier weer te verkopen) moet ik me gewoon aan de regels houden, zo simpel is het. Zeuren om terugdraaiingen of ombuigingen heeft geen zin en is ook eigenlijk wel not-done vind ik.
Mocht er een verdienmodel voor komen, dan zou ik een sterke voorkeur hebben voor betalen per advertentie en dat mag gerust een Euro zijn ofzo. Een vast bedrag en dan onbeperkt mogen adverteren lijkt me niet wenselijk omdat je dan een shitload aan advertenties van dumpers gaat krijgen (die zie je nu al geregeld: bedrijven die in een uur tijd tientallen tot honderdtallen advertenties hier neer pompen). Door te betalen per advertentie (in plaats van een abonnement) voorkom je een complete vervuiling door handelaren.
Mocht er een verdienmodel voor komen, dan zou ik een sterke voorkeur hebben voor betalen per advertentie en dat mag gerust een Euro zijn ofzo. Een vast bedrag en dan onbeperkt mogen adverteren lijkt me niet wenselijk omdat je dan een shitload aan advertenties van dumpers gaat krijgen (die zie je nu al geregeld: bedrijven die in een uur tijd tientallen tot honderdtallen advertenties hier neer pompen). Door te betalen per advertentie (in plaats van een abonnement) voorkom je een complete vervuiling door handelaren.
Wat is daar mis mee als alles volgens de regels gaat? Dit gebeurt letterlijk overal.Bart-Willem schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:58:
Sommigen hebben inderdaad wel krokodillentranen ja.Als handelaar (nou ja, handelaar: ik gooi mijn zakelijke overstock-producten in Vraag en Aanbod neer, het is dus niet zo dat ik V&A afstruin om spullen in te kopen om het vervolgens hier weer te verkopen) moet ik me gewoon aan de regels houden, zo simpel is het.
Het is een utopie dat er alleen maar maagdelijke verkopers en kopers moeten zijn op de V&A. Want zodra je ook maar wat V&A feedback hebt of een x aantal advertenties geplaatst hebt ben je een grote boze handelaar volgens dit topic. Dan is het allemaal niet meer legit of heeft men geen sympathie omdat het geen "feelgood" moment geeft. Want vroeger... Toen gaf iedereen elkaar gratis hardware
Een beetje bedrijf zal dit gewoon doorberekenen hoorMocht er een verdienmodel voor komen, dan zou ik een sterke voorkeur hebben voor betalen per advertentie en dat mag gerust een Euro zijn ofzo. Een vast bedrag en dan onbeperkt mogen adverteren lijkt me niet wenselijk omdat je dan een shitload aan advertenties van dumpers gaat krijgen (die zie je nu al geregeld: bedrijven die in een uur tijd tientallen tot honderdtallen advertenties hier neer pompen). Door te betalen per advertentie (in plaats van een abonnement) voorkom je een complete vervuiling door handelaren.
En dat bedrijven nu officieel tientallen of honderden advertenties mogen plaatsen is het resultaat van de enquête toch? Dit is wat jullie (Tweakers in algemeen) willen.
Helaas is met jouw manier van zaken doen nu een hoop mis. Al langere tijd. Ik ben niet mijn laatste ervaring met je vergeten, waar je ondanks wat de moderators tegen je hebben gezegd maar blijft beweren dat de regels voor jou niet opgaan.Davetc schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:28:
[...]
Wat is daar mis mee als alles volgens de regels gaat? Dit gebeurt letterlijk overal.
Het is een utopie dat er alleen maar maagdelijke verkopers en kopers moeten zijn op de V&A. Want zodra je ook maar wat V&A feedback hebt of een x aantal advertenties geplaatst hebt ben je een grote boze handelaar volgens dit topic. Dan is het allemaal niet meer legit of heeft men geen sympathie omdat het geen "feelgood" moment geeft. Want vroeger... Toen gaf iedereen elkaar gratis hardware
[...]
Een beetje bedrijf zal dit gewoon doorberekenen hoor![]()
En dat bedrijven nu officieel tientallen of honderden advertenties mogen plaatsen is het resultaat van de enquête toch? Dit is wat jullie (Tweakers in algemeen) willen.
Ik ga mijn hele beoordeling niet herhalen, maar voor de geinteresseerden is hier de link:
https://tweakers.net/aanbod/rating/683962/
Misschien wil je eens inzien dat je je in moet schrijven bij de KvK en dat ook voor jou de wetten gelden voor verkoop aan consumenten.
Als je dat niet wilt doen, tsja, dan hoop ik dat Tweakers je de toegang tot V&A ontzegt.
Wanneer gaat dit dure bedrijf eraf?
[Verwijderde gebruiker]
V&A aangeboden: MSI PC
Met als bewering dat alle onderdelen van MSI zijn. MSI produceert geen voedingen, opslag, geheugen en processors.
V&A aangeboden: Mini PC
Hier wordt sowieso een dikke 300 euro op verdiend. Ik heb zelf een wenslijst gemaakt met dezelfde onderdelen
V&A aangeboden: Basic Gaming PC
1150 euro voor een Ryzen 5 3400G met 1650 super maar dan wel een 650W voeding?
Hier heb ik ook een wenslijst van gemaakt. Vreemde combinatie en meerprijs.
V&A aangeboden: Premium Gaming PC
400 euro meerprijs in het meest negatieve geval.
Elke systeembouwer gebruikt sowieso goedkope licenties voor windows, dat kan niet anders.
makkelijk geld verdienen zo te zien.
intussen heeft het account een slechte 'recensie' gekregen.
[Verwijderde gebruiker]
Met als bewering dat alle onderdelen van MSI zijn. MSI produceert geen voedingen, opslag, geheugen en processors.
Hier wordt sowieso een dikke 300 euro op verdiend. Ik heb zelf een wenslijst gemaakt met dezelfde onderdelen
Elke systeembouwer gebruikt sowieso goedkope licenties voor windows, dat kan niet anders.
intussen heeft het account een slechte 'recensie' gekregen.
[ Voor 9% gewijzigd door Ludwig005 op 31-03-2020 17:22 ]
Tja, teveel vragen is natuurlijk niet tegen de regels inLudwig005 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:04:
[..]
Wat mij opviel is dat er wel staat geïnstalleerd met windows maar nergens of er ook een licentie bij zitElke systeembouwer gebruikt sowieso goedkope licenties voor windows, dat kan niet anders.
Waarom ga je met mij in zee als je bij voorbaat zo over "zulke" verkopers denkt. Lijkt me bijna met voorbedachte rade om mij te beschadigen. Smaad heet datJuriaan W schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:37:
[...]
Helaas is met jouw manier van zaken doen nu een hoop mis. Al langere tijd. Ik ben niet mijn laatste ervaring met je vergeten, waar je ondanks wat de moderators tegen je hebben gezegd maar blijft beweren dat de regels voor jou niet opgaan.
Ik ga mijn hele beoordeling niet herhalen, maar voor de geinteresseerden is hier de link:
https://tweakers.net/aanbod/rating/683962/
Misschien wil je eens inzien dat je je in moet schrijven bij de KvK en dat ook voor jou de wetten gelden voor verkoop aan consumenten.
Als je dat niet wilt doen, tsja, dan hoop ik dat Tweakers je de toegang tot V&A ontzegt.
Maar deze beoordeling bedoel je?

Oja, dit was natuurlijk voor de bevestiging van de incompatibiliteit waarvoor ik je duidelijk gewaarschuwd hebt. Je hebt het voor jezelf verpest door bepaald (imho misselijkmakend) gedrag te vertonen. Ik ben niet de moeilijkste en dat weten genoeg Tweakers.
Want als het wel werkend zou zijn was er natuurlijk niets aan de hand geweest
Het is aan de verkoper zelf wat hij of zij er voor vraagt toch?Ludwig005 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:04:
[Verwijderde gebruiker]
400 euro meerprijs.
Niets. Daarom wordt er bij deze ook van jullie gevraagd om je aan de regels te houden. Blijkbaar is dit echter een probleem?Davetc schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:28:
Wat is daar mis mee als alles volgens de regels gaat? Dit gebeurt letterlijk overal.
Dat gebeurde al. Met aankomende aanpassingen kunnen users welke deze liever niet willen zien, de handelaren er hopelijk binnenkort uit filteren.Davetc schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:28:
Daarbij ga ik er voor het gemak van uit dat Tweakers dit gaat handhaven, en we minder topics van benadeelde users hoeven te zien, omdat er weer eens een rot ei tussen zat dat zich niet aan de wet wilde houden.
Nieuwe artikelen aanbieden op een tweedehands artikelen platform omdat je geen zin hebt te betalen voor het platform waar je ze zou moeten aanbieden (PriceWatch) is echter wel "een beetje dom"DukeBox schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:10:
Tja, teveel vragen is natuurlijk niet tegen de regels in
Wat mij opviel is dat er wel staat geïnstalleerd met windows maar nergens of er ook een licentie bij zit
Scherp opgemerkt dat geïnstalleerde en geactiveerde Windows niet het zelfde zijn!
Och jongens, en direct wordt er weer met termen als "smaad" gegooid (en aantal pagina's terug ook al) wanneer de handelaar wordt gevraagd zich aan de wet te houdenDavetc schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:13:
Waarom ga je met mij in zee als je bij voorbaat zo over "zulke" verkopers denkt. Lijkt me bijna met voorbedachte rade om mij te beschadigen. Smaad heet dat

Irrelevant. Juriaan W had de irritantste consument van het land kunnen zijn, punt is dat hij consument is, en jij een handelaar welke hem een artikel aanbiedt. In dat geval heeft hij consumentenrecht waar jij volgens de wet verplicht bent aan te voldoen.Davetc schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:13:
Oja, dit was natuurlijk voor de bevestiging van de incompatibiliteit waarvoor ik je duidelijk gewaarschuwd hebt. Je hebt het voor jezelf verpest door bepaald (imho misselijkmakend) gedrag te vertonen. Ik ben niet de moeilijkste en dat weten genoeg Tweakers.
[ Voor 22% gewijzigd door Fero op 31-03-2020 14:36 ]
Ik heb dit al gemeld bij tweakers.Ludwig005 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:04:
[Verwijderde gebruiker]
En zelfs een dm naar een moderator gestuurd. En het in deze topic gezet met de vraag waarom deze winkel mag blijven in V&A.
En of alternate of Cd Romland ook alles in V&A mag zetten.
Maar ik krijg geen antwoord.
Goed zokoetsier88 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:50:
[...]
Ik heb dit al gemeld bij tweakers.
En zelfs een dm naar een moderator gestuurd. En het in deze topic gezet met de vraag waarom deze winkel mag blijven in V&A.
En of alternate of Cd Romland ook alles op tweakers mag zetten.
Maar ik krijg geen antwoord.
Ze doen er niks mee.
Heb dit bedrijf al diverse keren gemeld.
Krijg alleen de melding dat het is afgehandeld, maar de advertenties staan er nog steeds.
Daarom de DM en de vraag hier in dit topic.
Maar daar krijg ik geen antwoord op
Sommige "nieuwe produkten" zijn ingekocht in faillisements partijen of van particulieren die het niet gebruiken, en vallen daardoor onder de marge regeling. Marge goederen hebben geen BTW. Daardoor kunnen ze niet in pricewatch geplaats worden (daar moeten immers BTW produkten in). Daarvoor is V&A wel degelijk geschikt naar mijn mening en dat is ook geen direkte concurentie met bedrijven in pricewatch omdat daar wel BTW word berekend.
Regels zijn soms best ingewikkeld,e ikbetwijffel of er ook maar een tweaker is (mezelf inclusief) die alle wetten regels etc. perfect kent. Daar oet je wel jurist voor zijn mijns inziens. De discussie neigt daar iets te veel naar mijns inziens.
Uiteraard moeten handelaren, mijzelf inclusief, zich houden aan de wet, en een nette handelaar (mijzelf inclusief) zal dat ook nastreven. Uiteraard respecteer ik de wet kopen op afstand etc. etc. etc. Ik neem mezelf als uitgangspunt en durf te beweren zaken altijd tot teen goed eind te brengen en mensen tevreden te maken (in tegenstelling tot vele pricewatch bedrijven, neem een 4allshop met zeer vele slechte beoordelingen, ik heb zelf ook een zeer vervelend ervaring met ze via bol.com)
Bij mij is de "handel" daadwerkelijk hobbymatig ontstaan, doordat ik zelf veel nieuwe hardware kocht en dingen probeerde voor mezelf. op een gegeven moment kocht ik dan wat meer in om zelf wat korting te krijgen en ging ik wat ik niet meer gebruikte verkopen. En van het een kwam het ander, en op een gegeven moment was het tijd er een bedrijfje (naast mijn vaste baan) van te maken\, juist om alles correct en legaal en belasting technisch correct te doen.
Stoor ik daarmee mensen? Mijns inziens niet echt. Ik heb vele twekers die tot volle tevredneheid wat van me gekocht hebben. En ik heb met plezier ook aan hen verkocht. En zelf ook weer dingen gekocht )voor mezelf). Bijvoorbeeld audio is een hobby van me. Ik vraag dan ook een bepaald type marantz blu ray speler op v&A. dat is prive, niet eens zakelijk. En dat moet toch gewoon kunnen. Als ik straks "per advertentie"zou moeten gaan betalen, zou ik dus mijn eigen hobby niet kunnen gaan beoefen of er voor moeten betalen wat i k wel vreemd zou vinden. Ook werk ik altijd met zeer lage marges, juist omdat ik als uit de hand gelopen hobby (maar als bedrijf) verkoop, en als ik dan bakken met geld zou moeten gaan betalen op wteakers zou ik helaas gedwongen worden daar mee te stoppen (top verdriet van de zwijgende meerderheid vermeod ik!). Een kleine bijdrage voor tweakers voor het faciliteren van "handelen"is natuurlijk te begrijpen. Ik zou denken aan een platinum T logo met onbeperkt averteren, voor 25 a 35 Euro per maand, dat houd het leuk en nog te verantwoorden."Handelaren" zouden dan een platinum T moeten nemen voor dat geld en tweakers die echt ällergisch"zijn voor handelaren zouden dan een filter ana moeten kunnen zetten om "handelaren" weg te fuilteren. Dan werkt het voor iedereen redelijk denk ik en is hopelijk iedereen tevreden. Ik ben het uietraard eens met Fero dat handelaren zich wel aan de wet dienen te houden! Maar laten we het ook naar de goedwillende "handelaren"waaronder ik mezelf schaar, redelijk houden en niet al te moielijk/complex/duur amken om deze hobby uit te oefenen!
Regels zijn soms best ingewikkeld,e ikbetwijffel of er ook maar een tweaker is (mezelf inclusief) die alle wetten regels etc. perfect kent. Daar oet je wel jurist voor zijn mijns inziens. De discussie neigt daar iets te veel naar mijns inziens.
Uiteraard moeten handelaren, mijzelf inclusief, zich houden aan de wet, en een nette handelaar (mijzelf inclusief) zal dat ook nastreven. Uiteraard respecteer ik de wet kopen op afstand etc. etc. etc. Ik neem mezelf als uitgangspunt en durf te beweren zaken altijd tot teen goed eind te brengen en mensen tevreden te maken (in tegenstelling tot vele pricewatch bedrijven, neem een 4allshop met zeer vele slechte beoordelingen, ik heb zelf ook een zeer vervelend ervaring met ze via bol.com)
Bij mij is de "handel" daadwerkelijk hobbymatig ontstaan, doordat ik zelf veel nieuwe hardware kocht en dingen probeerde voor mezelf. op een gegeven moment kocht ik dan wat meer in om zelf wat korting te krijgen en ging ik wat ik niet meer gebruikte verkopen. En van het een kwam het ander, en op een gegeven moment was het tijd er een bedrijfje (naast mijn vaste baan) van te maken\, juist om alles correct en legaal en belasting technisch correct te doen.
Stoor ik daarmee mensen? Mijns inziens niet echt. Ik heb vele twekers die tot volle tevredneheid wat van me gekocht hebben. En ik heb met plezier ook aan hen verkocht. En zelf ook weer dingen gekocht )voor mezelf). Bijvoorbeeld audio is een hobby van me. Ik vraag dan ook een bepaald type marantz blu ray speler op v&A. dat is prive, niet eens zakelijk. En dat moet toch gewoon kunnen. Als ik straks "per advertentie"zou moeten gaan betalen, zou ik dus mijn eigen hobby niet kunnen gaan beoefen of er voor moeten betalen wat i k wel vreemd zou vinden. Ook werk ik altijd met zeer lage marges, juist omdat ik als uit de hand gelopen hobby (maar als bedrijf) verkoop, en als ik dan bakken met geld zou moeten gaan betalen op wteakers zou ik helaas gedwongen worden daar mee te stoppen (top verdriet van de zwijgende meerderheid vermeod ik!). Een kleine bijdrage voor tweakers voor het faciliteren van "handelen"is natuurlijk te begrijpen. Ik zou denken aan een platinum T logo met onbeperkt averteren, voor 25 a 35 Euro per maand, dat houd het leuk en nog te verantwoorden."Handelaren" zouden dan een platinum T moeten nemen voor dat geld en tweakers die echt ällergisch"zijn voor handelaren zouden dan een filter ana moeten kunnen zetten om "handelaren" weg te fuilteren. Dan werkt het voor iedereen redelijk denk ik en is hopelijk iedereen tevreden. Ik ben het uietraard eens met Fero dat handelaren zich wel aan de wet dienen te houden! Maar laten we het ook naar de goedwillende "handelaren"waaronder ik mezelf schaar, redelijk houden en niet al te moielijk/complex/duur amken om deze hobby uit te oefenen!
JJCP Trading
@piet snot Privé spullen inkopen/verkopen als handelaar heb ik al eerder hier aangegeven, @Moonsugar heeft aangegeven dat ze naar een oplossing gaan kijken
Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken
Ik ben het met jou eens.piet snot schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:55:
Sommige "nieuwe produkten" zijn ingekocht in faillisements partijen of van particulieren die het niet gebruiken, en vallen daardoor onder de marge regeling. Marge goederen hebben geen BTW. Daardoor kunnen ze niet in pricewatch geplaats worden (daar moeten immers BTW produkten in). Daarvoor is V&A wel degelijk geschikt naar mijn mening en dat is ook geen direkte concurentie met bedrijven in pricewatch omdat daar wel BTW word berekend.
Alleen is het misschien dan een idee dat je alles in 1 advertentie zet. Of iets soortgelijk.
Wat ik jammer vind is dat als ik mijn harde schijf in V&A zet en jij komt erachter aan en je zet 20 harde schijven apart als advertentie in V&A dat ik al op de 2e pagina sta.
Ik hoop dat je kan begrijpen dat dit door sommige mensen als vervelend beschouwd wordt.
Ik heb niet echt iets tegen handelaren. Maar meer dat ze soms meer dan 100+ advertenties tegelijk hebben.
Tweakpro
En dan vind ik het raar dat iemand die zegt een winkel te zijn in V&A mag adverteren
[Verwijderde gebruiker]
Verwijderd
Mooi uitgelegdpiet snot schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:55:

@piet snot
Het onbeperkt adverteren is nu juist een van de dingen waar mensen problemen mee hebben. De gigantische hoeveelheid advertenties van een kleine groep mensen die hier telkens neergezet wordt maakt het gebruik van V&A niet echt plezierig.
"Vroeger" (opa spreekt
) hield ik V&A gewoon in de gaten en soms kwam er dan iets leuks voorbij wat ik wel wilde hebben. Dit is nu zo goed als onmogelijk geworden omdat er hier zo nu en dan complete magazijnen op V&A worden gezet.
Dat er ook goede handelaren tussen zitten is alleen maar positief voor die personen maar die zouden zich nog meer moeten ergeren aan mensen die er een potje van maken. De slechte handelaren verpesten het namelijk voor de goede.
Het onbeperkt adverteren is nu juist een van de dingen waar mensen problemen mee hebben. De gigantische hoeveelheid advertenties van een kleine groep mensen die hier telkens neergezet wordt maakt het gebruik van V&A niet echt plezierig.
"Vroeger" (opa spreekt

Dat er ook goede handelaren tussen zitten is alleen maar positief voor die personen maar die zouden zich nog meer moeten ergeren aan mensen die er een potje van maken. De slechte handelaren verpesten het namelijk voor de goede.
Intussen heeft TechFixers al een slechte 'recensie' op het account staan.koetsier88 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Ik ben het met jou eens.
Alleen is het misschien dan een idee dat je alles in 1 advertentie zet. Of iets soortgelijk.
Wat ik jammer vind is dat als ik mijn harde schijf in V&A zet en jij komt erachter aan en je zet 20 harde schijven apart als advertentie in V&A dat ik al op de 2e pagina sta.
Ik hoop dat je kan begrijpen dat dit door sommige mensen als vervelend
En dan vind ik het raar dat iemand die zegt een winkel te zijn in V&A mag adverteren
[Verwijderde gebruiker]
Die halen ze toch weg, omdat je er niks heb gekochtLudwig005 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:24:
[...]
Intussen heeft TechFixers al een slechte 'recensie' op het account staan.
Hij staat er al een paar uur. Gisteren werd ook een geschreven. Ik denk dat we met z'n allen deze winkel weg willen van vraag en aanbod. Meer recensies = beter.koetsier88 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:32:
[...]
Die halen ze toch weg, omdat je er niks heb gekocht
[ Voor 3% gewijzigd door Ludwig005 op 31-03-2020 17:35 ]
Die van gisteren is ook weg gehaald.Ludwig005 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:34:
[...]
Hij staat er al een paar uur. Gisteren werd ook een geschreven. Ik denk dat we met z'n allen deze winkel weg willen van vraag en aanbod.
En met de vraag over deze zaak in een dm naar een moderator krijg ik ook geen antwoord.
@koetsier88 Het blijft wachten...
Gaat bovenstaande vertraagd in? Er is nog genoeg te vinden waar ingrijpen verwacht wordt.Moonsugar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:12:
Ons team heeft tijd nodig om zich voor te bereiden op actie. Wij gaan vanaf morgen (25 maart) beginnen met ingrijpen zoals eerder aangegeven.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik zal er mijn prijzen sowieso niet om aanpassen, dus ik zou het niet doorberekenen. Wat anderen doen moeten ze zelf weten, maar het zou ze niet sieren in ieder geval.Davetc schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:28:
[...]
[...]
Een beetje bedrijf zal dit gewoon doorberekenen hoor![]()
Wat betreft die negatieve review: als de tweaker die dat geschreven heeft gelijk heeft m.b.t. KVK-inschrijving, dan heeft 'ie gelijk. Wel of niet compatible geheugen boeit dan zelfs niet: hij zou altijd mogen ontbinden wegens herroepingsrecht. Maar als je als "zwarthandelaar" je dan beroept op rechten als particulier zijnde dan is dat niet helemaal netjes zeg maar.
Over het inkopen: per mail kreeg ik te horen (over een vraag hoe men met inkopers omgaat, wat ik overigens niet doe behalve incidentele bestellingen van onderdeeltjes bij handelaren hier) dat handelaren niet meer zouden mogen inkopen via Tweakers en dat hierop gehandhaafd zou worden. In de V&A-voorwaarden zou dit opgenomen worden:
Dit staat echter nog niet in de huidige/aangepaste voorwaarden gemeld. @Moonsugar kan je daar duidelijkheid over geven?‘V&A mag enkel gebruikt worden voor het aanbieden van producten en diensten aan consumenten.
Het is een gebruiker die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf niet toegestaan een aangeboden dienst af te nemen of een aangeboden product te kopen.’
Overigens: mocht Tweakers besluiten om helemaal te stoppen met handelaren, dan vind ik dat niet erg. En ik zou er geen seconde minder om op tweakers zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart-Willem op 31-03-2020 18:25 ]
Ook "handelaren" zoals ikzelf dragen wel degelijk bij aan tweakers. Ik revieuw de producten die ik zelf uittest regelmatig en probeer ook in dit topic een gezond geluid te laten horen van de wel heel hard aangevallen groep hier de "handelaren". Er is mijns inziens niet tegen op een beetje gezonde handelsgeest, zolang het redelijk blijft en er ook geen idiote (prijzen gevraagd worden (iets wat ik in ieder geval niet doe!). Een ander onderscheid dat ik in ieder geval probeer te maken is goed technisch advvies krijgen. probeer dat maar eens bij bol, amazon en mediamarkt te krijgen tegenwoordig. Ik ben daadwerkelijk geinteresseerd in ahrdware en verdiep me er ook in (ook mede dankszij tweakers) en weet regelmatig problemen van medetweakers betreffende nas servers op te lossen (gratis uiteraard, dat heet service, ook voor niet klanten indien ik kan.) Ook dat is een positieve bijdrage aan de community naar mijn mening. laten we niet te negatief zijn daarom. Nogmaals, regels naleven: natuurlijk! eerlijke handel: natuurlijk. Goed en degelijk advies: natuurlijk. retourrecht: natuurlijk! kvk, etc gegevens vermel;den: natuurlijk. Maar ik durg ook te beweren dat veel nederlanders en Belgen op Tweakers ook vaak reuz eblij zijn als ze een leuk koopje vinden, en of dat nu bij een handelaar is of niet, maakt ze op dat moment vaak niet uit., Sterker nog, vaak zijn ze blij met de handelaar vanwege service, advies, en hyet daadwerkelijk op voorraad zijn van hetgeen men wil kopen, iets wat op pricewatch ook nog wel eens een probleem is! daarom vult V&A de community goed aan naar mijjn smaak en idee. En ja, uiteraard kom ik hier voor mezelf op en ja, natuurlijk heb ik een belang hierbij maar ook zonder mijn bedrijfje naast mijn vaste baan als sales specialist akn ik prima leven, dus nee, ik doe het niet om er rijk van te worden of om er megawinsten mee te behalen. Jij die groep zoals ik is zeer geholpen met een plekje op V&A, en juist veel mensen zijn er reuze blij mee, oprecht. waarom zou je dat van mensen af willen nemen? Een filter: ja, dan kunnen de mensen die zich er echt aan storen de handelaren eruit filteren. prima. Maar verder zou ik zeggen: leven en laten leven!
JJCP Trading
En de feedback is weg maar een antwoord geven op mijn dm over deze koper is teveel gevraagd.Ludwig005 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:34:
[...]
Hij staat er al een paar uur. Gisteren werd ook een geschreven. Ik denk dat we met z'n allen deze winkel weg willen van vraag en aanbod. Meer recensies = beter.
Dus @Microkid waarom krijg ik geen antwoord op mijn vraag die ik via een dm gestuurd heb of in dit topic geplaatst heb over [Verwijderde gebruiker] die een winkel is en advertenties plaatst in V&A
Ik wil jullie niet afvallen of wat dan ook.
Begrijp dat jullie je ook aan regels moeten houden.
Maar wil graag antwoord op mijn vraag.
Want het lijkt mij dat winkels in de prichewatch horen
[ Voor 43% gewijzigd door koetsier88 op 31-03-2020 19:32 ]
Misschien omdat je ontzettend zit te drammen en ongeoorloofd feedback plaatst om je zin door te drijven?koetsier88 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:13:
[...]
En de feedback is weg maar een antwoord geven op mijn dm over deze koper is teveel gevraagd.
Dus @Microkid waarom krijg ik geen antwoord op mijn vraag die ik via een dm gestuurd heb of in dit topic geplaatst heb over [Verwijderde gebruiker] die een winkel is en advertenties plaatst in V&A
Ik wil jullie niet afvallen of wat dan ook.
Begrijp dat jullie je ook aan regels moeten houden.
Maar wil graag antwoord op mijn vraag
Ik schrijf geen feedback als ik er geen zaken mee gedaan heb.mobby1971 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:32:
[...]
Misschien omdat je ontzettend zit te drammen en ongeoorloofd feedback plaatst om je zin door te drijven?
Dus daar zit je al fout. Dus in het vervolg eerst goed kijken voor je iemand beschuldigd
Ik heb het eerst via een melding gemaakt bij de advertentie.
Daarna geprobeerd in een DM.
En nu in het forum.
En jij vind het misschien drammen, maar geef een antwoord als iemand daar om vraagt.
Ik zal mij ook niet meer in mengen in deze discussie en zal wel zien wat er allemaal uit komt.
Wat ik al eerder aangegeven heb ben niet tegen handelaren alleen de aantal advertenties doe sommige plaatsen.
Dus moderators. Ik wens jullie succes met het uitwerken van deze moeilijke kwestie.
Want wat jullie ook kiezen er zullen mensen zijn die het er niet mee eens zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door koetsier88 op 31-03-2020 19:51 ]
Ik wens de moderator succes met Techfixers die er openlijk over is dat ze een winkel zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Ludwig005 op 31-03-2020 20:17 ]
Ehrm, nee. Jij schrijft ons niet de wetten voor.
Ik heb voldoende rechten om de beoordeling weg te halen, dus dat zal ik zo doen. Als je hem dan nog eens plaatst krijg jij een ban. Ik sta je niet toe dat jij je mening op deze manier probeert door te drijven en mijn collega's van V&A lastig valt.
Ik heb voldoende rechten om de beoordeling weg te halen, dus dat zal ik zo doen. Als je hem dan nog eens plaatst krijg jij een ban. Ik sta je niet toe dat jij je mening op deze manier probeert door te drijven en mijn collega's van V&A lastig valt.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Het is al vaker in dit forum gezegd: wij bepalen zelf hoe we ons forum runnen en leggen daar geen verantwoording over af tegenover de gebruikers.koetsier88 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 19:13:
[...]
Dat gezegd hebbende hebben we deze verkoper tegen het licht gehouden en geconcludeerd dat deze niet in V&A thuishoort.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik zou nooit willen zeggen hoe jullie dit forum moeten runnen.Microkid schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:21:
[...]
Het is al vaker in dit forum gezegd: wij bepalen zelf hoe we ons forum runnen en leggen daar geen verantwoording over af tegenover de gebruikers.
Dat gezegd hebbende hebben we deze verkoper tegen het licht gehouden en geconcludeerd dat deze niet in V&A thuishoort.
En toch wil ik jou bedanken dat je antwoord op mijn vraag gegeven heb
Aan de andere kant, als je je gebruikers op de hoogte zou brengen van de achterliggende reden(en) zou het een hoop gezeur en frustratie bij de gebruikers weg kunnen nemen. Tevens komt dat een heel stuk vriendelijker over dan bovenstaande uitspraak.Microkid schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:21:
[...]
Het is al vaker in dit forum gezegd: wij bepalen zelf hoe we ons forum runnen en leggen daar geen verantwoording over af tegenover de gebruikers.
Ook mijn advertenties zijn bijna allemaal “onder embargo” geplaatst door Tweakers.
Ja, ik heb een eigen bedrijf
Nee, ik verkoop hier op Tweakers niks vanuit mijn bedrijf. Alle verkopen hier zijn privé eigendommen en die ga ik niet eerst met creatief boekhouden in mijn bedrijf “krijgen” om ze hier te mogen verkopen.
Privé en zakelijk houdt ik zo veel mogelijk gescheiden ondanks dat het een eigen bedrijf is.
Doelgroep van mijn bedrijf zijn ook geen Tweakers, die kunnen prima zelf een domotica oplossing uitzoeken en opzetten
Nee, ik verkoop hier op Tweakers niks vanuit mijn bedrijf. Alle verkopen hier zijn privé eigendommen en die ga ik niet eerst met creatief boekhouden in mijn bedrijf “krijgen” om ze hier te mogen verkopen.
Privé en zakelijk houdt ik zo veel mogelijk gescheiden ondanks dat het een eigen bedrijf is.
Doelgroep van mijn bedrijf zijn ook geen Tweakers, die kunnen prima zelf een domotica oplossing uitzoeken en opzetten
Dat lijkt me vervelend als dat zo koud op je dak komt vallen. Aan de andere kant, als ik zie hoeveel PI's met schermen je hebt verkocht, vraag ik me af wie er prive 10-tallen van die dingen aanschaft en ze vervolgens te koop zet zonder daar winst op te maken. Dat wekt op zijn minst de schijn van het handelen in spullen.TerrorSource schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:02:
Ook mijn advertenties zijn bijna allemaal “onder embargo” geplaatst door Tweakers.
En misschien ben je een hele nette verkoper maar die worden nu de dupe van de niet zo nette verkopers.
De trend lijkt zich door te zetten dat reports echt worden afgehandeld en ook snel. Lieden die ik aangeef als zijnde handelaar zonder bedrijfsgegevens te tonen, daarvan verdwijnen de advertenties.

Hoe wil je dit dan omschrijven?TerrorSource schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:02:
Ze gaan heeeel hard dus het kan zijn dat ze tijdelijk op zijn, na enkele dagen krijg ik weer nieuwe voorraad.
Als je als handelaar niet weet hoe de wet werkt, dan zijn daar partijen en adviseurs voor die je daar mee kunnen helpen. Je in je vakgebied inlezen is ook belangrijk. Je kunt je ook aansluiten bij een branchevereniging die ook juridisch advies geven. De wet niet kennen is geen geldig excuuspiet snot schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:55:
Regels zijn soms best ingewikkeld en ik betwijfel of er ook maar een tweaker is (mezelf inclusief) die alle wetten regels etc. perfect kent. Daar moet je wel jurist voor zijn mijns inziens. De discussie neigt daar iets te veel naar mijns inziens.
Je zet je in elke post die ik zie als een voorbeeld voor andere bedrijven neer en kraakt andere af. Waarom? Zo netjes ben je niet als we je met vele posts er toe moeten bewegen iets echt netjes af te handelen.Uiteraard moeten handelaren, mijzelf inclusief, zich houden aan de wet, en een nette handelaar (mijzelf inclusief) zal dat ook nastreven. Uiteraard respecteer ik de wet kopen op afstand etc. etc. etc. Ik neem mezelf als uitgangspunt en durf te beweren zaken altijd tot teen goed eind te brengen en mensen tevreden te maken (in tegenstelling tot vele pricewatch bedrijven, neem een 4allshop met zeer vele slechte beoordelingen, ik heb zelf ook een zeer vervelend ervaring met ze via bol.com)
En meer zelf plugging.
Klopt. Dat was inderdaad een “partij”. Hetzij dat die in 2019 gekocht is en ik pas sinds 1-1-2020 een eigen bedrijf hebt met een andere doelgroep als “pi’s en pi schermen”.jbhc schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:30:
[...]
Dat lijkt me vervelend als dat zo koud op je dak komt vallen. Aan de andere kant, als ik zie hoeveel PI's met schermen je hebt verkocht, vraag ik me af wie er prive 10-tallen van die dingen aanschaft en ze vervolgens te koop zet zonder daar winst op te maken. Dat wekt op zijn minst de schijn van het handelen in spullen.
En misschien ben je een hele nette verkoper maar die worden nu de dupe van de niet zo nette verkopers.
Ik kan niet zomaar spullen verkopen via mijn eigen bedrijf als dat niet netjes ingekocht is toch?
Ook lijkt het mij niet de bedoeling dat Tweakers mij verplicht om mijn privé spullen door mijn bedrijf te laten inkopen zodat ik het hier uiteindelijk mag verkopen.
Als bedrijf val ik onder de KOR2020. Kleine ondernemers regeling. Ik mag daardoor geen BTW terugvragen en geen BTW rekenen. Ik mag maximaal een omzet draaien van 20k per jaar volgens de KOR.
Als ik eerst vanuit mijn bedrijf spullen waar ik privé vanaf wil moet inkopen als marge goederen en dan wilt verkopen gaat het heel hard met de omzet. Bij marge goederen wordt de gehele verkoop meegeteld en niet het verschil tussen inkoop en verkoop(wat normaal de btw afdracht zou zijn voor marge goederen).
Als ik door Tweakers verplicht wordt om alle verkopen op Tweakers als zakelijke verkopen aan te bieden dan gaat het hard en kan ik maar enkele normale, zakelijke klanten aannemen, ondanks dat de spullen privé spullen zijn.
Het was goed bedoeld om andere Tweakers te helpen, maar wordt schijnbaar ook niet meer gewaardeerd.PcDealer schreef op woensdag 1 april 2020 @ 03:27:
De trend lijkt zich door te zetten dat reports echt worden afgehandeld en ook snel. Lieden die ik aangeef als zijnde handelaar zonder bedrijfsgegevens te tonen, daarvan verdwijnen de advertenties.
[...]
Hoe wil je dit dan omschrijven?
[...]
Ik kocht ze per 5-6 bij Uniquiti zelf en verkocht ze los door aan Tweakers. Winst van 3.50 per Switch, daar moet brandstofkosten en verpakkingsmateriaal nog vanaf. Echte “verdienen” kan je het niet noemen.
Maar ik begrijp dat jij mij gemeld hebt, prima. Zal ik jouw advertenties ook in de gaten houden als je dat zonodig wilt. Dit is toch helemaal niet bevorderend voor de sfeer en community of wel?
Je maakt het vooral jezelf erg moeilijk door naast je bedrijf wel partijen in te kopen en te verkopen. Daar wordt het voor een buitenstaander niet bepaald transparanter van. Als ik een Pi bij je koop ben je wel een handelaar, maar als ik een Unifi bij je koop (die je ook in bulk aanschaft) dan niet. Dan weet ik dus niet zo goed waar ik aan toe ben. Een geld- en goederenstroom die erg op elkaar lijken zowel privé als zakelijk aanhouden en een beroep doen op de KOR schuurt overigens wel een beetje. Ik vraag me af of dat droog te houden is bij een controle.
Heel simpel, ik verkoop op dit moment niks via Tweakers via mijn bedrijf.FirePuma142 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:46:
[...]
Je maakt het vooral jezelf erg moeilijk door naast je bedrijf wel partijen in te kopen en te verkopen. Daar wordt het voor een buitenstaander niet bepaald transparanter van. Als ik een Pi bij je koop ben je wel een handelaar, maar als ik een Unifi bij je koop (die je ook in bulk aanschaft) dan niet. Dan weet ik dus niet zo goed waar ik aan toe ben. Een geld- en goederenstroom die erg op elkaar lijken zowel privé als zakelijk aanhouden en een beroep doen op de KOR schuurt overigens wel een beetje. Ik vraag me af of dat droog te houden is bij een controle.
Ik lever kant en klaar oplossingen en advies voor Domotica bij consumenten. Althans, is de bedoeling. Zoveel klanten heb ik tot nu toe nog niet gehad.
Tweakers is totaal niet mijn doelgroep, Tweakers doen "het zelf" en vergaren zelf kennis en kunde om domoticasystemen op te zetten. Willen niemand betalen om het ze uit te leggen of om het voor ze aan te sluiten.
Ik snap wat je bedoelt en ik ga er vanuit dat je bedoelingen hartstikke goed zijn. Verwarrend is het wel. Of het in de praktijk ook zo strikt gescheiden kan als je wenst is ik denk ook afhankelijk van je rechtsvorm. Maar we gaan nu wel heel erg off topic.TerrorSource schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:56:
[...]
Heel simpel, ik verkoop op dit moment niks via Tweakers via mijn bedrijf.
Ik lever kant en klaar oplossingen en advies voor Domotica bij consumenten. Althans, is de bedoeling. Zoveel klanten heb ik tot nu toe nog niet gehad.
Tweakers is totaal niet mijn doelgroep, Tweakers doen "het zelf" en vergaren zelf kennis en kunde om domoticasystemen op te zetten. Willen niemand betalen om het ze uit te leggen of om het voor ze aan te sluiten.
@TerrorSource ik kwam een van je advertenties tegen deze week. Daarin schoof je bij voorbaat het risico van verzenden naar de koper. Als particulier die dat doet al niet echt netjes maar als bedrijf al not-done. Hoe zie je dat zelf?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dirk schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:05:
Ehrm, nee. Jij schrijft ons niet de wetten voor.
Wat ik hier wat lastig aan vindt is dat de ene overtreding (de nep-review: helemaal terecht overigens) met gezwinde spoed wordt opgepakt en opgelost. Maar dat het voor de andere overtreding (de winkel zelf) lijkt alsof die gezwinde spoed op zijn elfendertigst gebeurt. Dat kan prima verklaarbaar zijn, maar aangezien dat proces minder transparant is of gemaakt wordt, leidt dat zo nu en dan tot frustratie.Microkid schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 20:21:
[...]
Ik snap dat het verwarrend over kan komen. Daarom zelf het besluit genomen om hier op dit moment NIKS zakelijks aan te bieden, ook om discussies te voorkomen.FirePuma142 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:24:
[...]
Ik snap wat je bedoelt en ik ga er vanuit dat je bedoelingen hartstikke goed zijn. Verwarrend is het wel. Of het in de praktijk ook zo strikt gescheiden kan als je wenst is ik denk ook afhankelijk van je rechtsvorm. Maar we gaan nu wel heel erg off topic.
Het is mij op dit moment nog niet geheel duidelijk wat ik hier wel en niet zakelijk mag en kan aanbieden, ook omdat Tweakers geld verdient aan de Pricewatch en aan de zakelijke advertenties in V&A niet maar het laatste wel een hoop gedoe voor ze oplevert.
Daarom de keuze gemaakt om daarmee te wachten totdat er een duidelijk beeld is hoe ik hier met mijn bedrijf het beste in pas. Genoeg andere platformen om zakelijk opdrachten binnen te slepen gelukkig
Laat ik er mee beginnen dat tegenwoordig de kopers de meest exotische verzendmethodes willen om zo op de verzendkosten te besparen. Zelf heb ik de beste ervaringen met PostNL, pakketjes komen altijd aan, hetzij soms met een vertraging.Gunner schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:28:
@TerrorSource ik kwam een van je advertenties tegen deze week. Daarin schoof je bij voorbaat het risico van verzenden naar de koper. Als particulier die dat doet al niet echt netjes maar als bedrijf al not-done. Hoe zie je dat zelf?
Met DHL en DPD al meermaals pakketjes "zoek" geraakt, vergoeding krijg je op basis van gewicht en niet op basis van waarde van de inhoud.
Mijn sterke voorkeur gaat hoe dan ook uit naar ophalen, dan kan men het product testen en in het echt zien voordat ze er voor betalen. De koper maakt de overweging, of het de reis waard is om het op te halen of niet.
Als men het product toch verzonden wilt hebben dan is het risico voor de koper. Niet heel chic, snap ik, zou het liever zelf ook niet zien maar het is puur om mij enigszins in te dekken. Zelf ook meermaals zaken gekocht de afgelopen jaren die niet aankwamen, verkopers hebben tegen mij altijd gezegd "eigen risico" en zijn mij niks tegemoet gekomen.
Het is vorige week voor het eerst voorgekomen dat een pakketje niet bezorgd kon worden, deze heb ik retour ontvangen van de pakketdienst en op mijn kosten opnieuw verstuurd.
Is het dan niet handiger om alleen PostNL als verzendmethode te vermelden? zelf heb ik nog nooit gehad dat iets niet goed aankwam en ik ben in vlagen ook best actief op MP of V&A.TerrorSource schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:37:
Laat ik er mee beginnen dat tegenwoordig de kopers de meest exotische verzendmethodes willen om zo op de verzendkosten te besparen. Zelf heb ik de beste ervaringen met PostNL, pakketjes komen altijd aan, hetzij soms met een vertraging.
Met DHL en DPD al meermaals pakketjes "zoek" geraakt, vergoeding krijg je op basis van gewicht en niet op basis van waarde van de inhoud.
In dit specifieke geval heb ik getwijfeld of ik je zou benaderen, maar je eis schrok me toch een beetje af en heb het maar bij een webshop besteld.Mijn sterke voorkeur gaat hoe dan ook uit naar ophalen, dan kan men het product testen en in het echt zien voordat ze er voor betalen. De koper maakt de overweging, of het de reis waard is om het op te halen of niet.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Inreactie op:
"Als je als handelaar niet weet hoe de wet werkt, dan zijn daar partijen en adviseurs voor die je daar mee kunnen helpen. Je in je vakgebied inlezen is ook belangrijk. Je kunt je ook aansluiten bij een branchevereniging die ook juridische advies geven. De wet niet kennen is geen geldig excuus :p"
Mijn antwoord: iedere Nederlander word geachte de wet te kennen inderdaad. Vreemd genoeg is het in je hoofd stapen van het totale wetboek nog steeds geen verpicht vak in Nederland. Er is dus blijkbaar in de realiteit een verschil tussen "de wet moeten kennen"en de uitvoer daarvan. Nogmaals, ik ben met je eens dat handelaren (en alle ander Nederlanders, ook niet handelaren op tweakers!!) zich aan de wet dienen te houden, en dat probeer ik uiteraard te doen (en doe ik ook volgens mij). Maar laten we ook realistisch blijven. Ik heb een klein handelsbedrijfje naast een vaste baan. Het is een uit de hand gelopen hobby. Het inhuren van wetgeleerden en specialisten is echt geen realistische optie voor mij helaas gezien de exortbitante kosten daarvoor. Uiteraard lees ik zaken op internet en probeer ik me op de hoogte te houden, net zoals ik mij hier op tweakers keurig heb aangepast aan de nieuwe regels betreffende handelen. Ik snap je punt, maar je kunt er ook "azijnpisserij" van maken en daar houd ik niet zo van. Houd het gezellig en leuk, dan bereik je meer. En ik sta altijd open voor tips, dus stuur me graag een bericht als je denkt/weet dat ik de wet niet zou volgen op een of andere manier, dan pas ik dat gewoon aan uiteraard. Samen (dat is ook een community) komen we er wel!
[...]
"Je zet je in elke post die ik zie als een voorbeeld voor andere bedrijven neer en kraakt andere af. Waarom? Zo netjes ben je niet als we je met vele posts er toe moeten bewegen iets echt netjes af te handelen."
[/quote]
Ik denk inderdaad dat ik heel netjes en goed handel, en denk ik in vele opzichten best als een soort voorbeeld kan dienen, maar uiteraard heb ik ook de wijsheid niet in pacht. Maar feit is dat ik de afgelopen 7 jaar (!) geen enkele negatieve beoordeling heb gehad en vele lovende woorden heb gehad op tweakers V&A, niet alleen maar in de trend "goed verpakt goed afgeleverd"maar ook in de trend van goed opgelost, iets was kapot, het is gelijk zonder gezeur vervangen, pakket kwam niet aan, is netjes opgelost, hele goede tech support etc. etc. dat is ook belangrijk.
Je weet dan mijn ene slechte beoordeling van >7 jaar terug te vinden. Betreffende tweaker heeft me daar mijns inziens niet heel correct behandeld, maar omdat de wet zegt dat ik uiteindelijk verantwoordelijk ben heb ik ook dat gewoon keurig opgelost en ook dat schrijft betreffende tweaker. Met andere woorden, alles in 10 jaar (!) poerfect opgelost). Als dat geen voorbeeld is...Overigens ook erg flauw van betreffende tweaker dat hij zijn beoordeling niet alsnog op positief zette. Ik heb immers alles 100% perfect en keurig op[gelost. Ook dan laat je je kennen naar mijn mening als een iemand die het niet helemaal snapt helaas.
Betreffende tweaker en ik hadden nota bene afgesproken (en dat had ik op email van hem) dat hij geen verzekerde verzending wilde en het risico van verlies zou dragen. Toen het pakket verloren ging was de wereld te klein voor hem.Ik ehb toen via DHL nog 22,50 euro voor hem terug weten te halen met een tomeloze inzet, en zou daar zelf extreem blij mee zijn geweest, maar betreffende tweaker was er een die daar anders naar keek, en achter mijn rug om een topic startte, en me confronteerde na 3 maanden met de uitkomst daarvan, zijnde dat ik als verzender altijd aansprakelijk ben. Ik heb me daar toen in geschikt en dfe betreffende 37,50 Euro nog keurig naar hem overgemaakt. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat hij de gemaakte afspraak niet nakwam, en me ten onrechte de betrefende negatieve beoordeling gaf.Want vraag je af, bijna 1000 goed ebeoordelingen en 1 slechte en dan zou i k dus dingen niet goed doen. nee, dat is dan eerder statistiek, dat durf ik dan een meneer te noemen die gemaakte afspraken niet nakwam en er een zeiktopic over begon om zijn gelijk te halen op een niet hele gezellige manier. Goed overleg is altijd mogelijk met mij. Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen, en ik ga over 37,50 euro niet moeilijk doen, en neem mijn verlies dan gewoon. Want soms is gelijk heben niet hetzelfde als gelijk krijgen helaas.
"Als je als handelaar niet weet hoe de wet werkt, dan zijn daar partijen en adviseurs voor die je daar mee kunnen helpen. Je in je vakgebied inlezen is ook belangrijk. Je kunt je ook aansluiten bij een branchevereniging die ook juridische advies geven. De wet niet kennen is geen geldig excuus :p"
Mijn antwoord: iedere Nederlander word geachte de wet te kennen inderdaad. Vreemd genoeg is het in je hoofd stapen van het totale wetboek nog steeds geen verpicht vak in Nederland. Er is dus blijkbaar in de realiteit een verschil tussen "de wet moeten kennen"en de uitvoer daarvan. Nogmaals, ik ben met je eens dat handelaren (en alle ander Nederlanders, ook niet handelaren op tweakers!!) zich aan de wet dienen te houden, en dat probeer ik uiteraard te doen (en doe ik ook volgens mij). Maar laten we ook realistisch blijven. Ik heb een klein handelsbedrijfje naast een vaste baan. Het is een uit de hand gelopen hobby. Het inhuren van wetgeleerden en specialisten is echt geen realistische optie voor mij helaas gezien de exortbitante kosten daarvoor. Uiteraard lees ik zaken op internet en probeer ik me op de hoogte te houden, net zoals ik mij hier op tweakers keurig heb aangepast aan de nieuwe regels betreffende handelen. Ik snap je punt, maar je kunt er ook "azijnpisserij" van maken en daar houd ik niet zo van. Houd het gezellig en leuk, dan bereik je meer. En ik sta altijd open voor tips, dus stuur me graag een bericht als je denkt/weet dat ik de wet niet zou volgen op een of andere manier, dan pas ik dat gewoon aan uiteraard. Samen (dat is ook een community) komen we er wel!
[...]
"Je zet je in elke post die ik zie als een voorbeeld voor andere bedrijven neer en kraakt andere af. Waarom? Zo netjes ben je niet als we je met vele posts er toe moeten bewegen iets echt netjes af te handelen."
[/quote]
Ik denk inderdaad dat ik heel netjes en goed handel, en denk ik in vele opzichten best als een soort voorbeeld kan dienen, maar uiteraard heb ik ook de wijsheid niet in pacht. Maar feit is dat ik de afgelopen 7 jaar (!) geen enkele negatieve beoordeling heb gehad en vele lovende woorden heb gehad op tweakers V&A, niet alleen maar in de trend "goed verpakt goed afgeleverd"maar ook in de trend van goed opgelost, iets was kapot, het is gelijk zonder gezeur vervangen, pakket kwam niet aan, is netjes opgelost, hele goede tech support etc. etc. dat is ook belangrijk.
Je weet dan mijn ene slechte beoordeling van >7 jaar terug te vinden. Betreffende tweaker heeft me daar mijns inziens niet heel correct behandeld, maar omdat de wet zegt dat ik uiteindelijk verantwoordelijk ben heb ik ook dat gewoon keurig opgelost en ook dat schrijft betreffende tweaker. Met andere woorden, alles in 10 jaar (!) poerfect opgelost). Als dat geen voorbeeld is...Overigens ook erg flauw van betreffende tweaker dat hij zijn beoordeling niet alsnog op positief zette. Ik heb immers alles 100% perfect en keurig op[gelost. Ook dan laat je je kennen naar mijn mening als een iemand die het niet helemaal snapt helaas.
Betreffende tweaker en ik hadden nota bene afgesproken (en dat had ik op email van hem) dat hij geen verzekerde verzending wilde en het risico van verlies zou dragen. Toen het pakket verloren ging was de wereld te klein voor hem.Ik ehb toen via DHL nog 22,50 euro voor hem terug weten te halen met een tomeloze inzet, en zou daar zelf extreem blij mee zijn geweest, maar betreffende tweaker was er een die daar anders naar keek, en achter mijn rug om een topic startte, en me confronteerde na 3 maanden met de uitkomst daarvan, zijnde dat ik als verzender altijd aansprakelijk ben. Ik heb me daar toen in geschikt en dfe betreffende 37,50 Euro nog keurig naar hem overgemaakt. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat hij de gemaakte afspraak niet nakwam, en me ten onrechte de betrefende negatieve beoordeling gaf.Want vraag je af, bijna 1000 goed ebeoordelingen en 1 slechte en dan zou i k dus dingen niet goed doen. nee, dat is dan eerder statistiek, dat durf ik dan een meneer te noemen die gemaakte afspraken niet nakwam en er een zeiktopic over begon om zijn gelijk te halen op een niet hele gezellige manier. Goed overleg is altijd mogelijk met mij. Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen, en ik ga over 37,50 euro niet moeilijk doen, en neem mijn verlies dan gewoon. Want soms is gelijk heben niet hetzelfde als gelijk krijgen helaas.
[ Voor 8% gewijzigd door JJCP Trading op 01-04-2020 13:44 ]
JJCP Trading
Het ene beleid is dan ook oud en volledig bekend, het andere beleid is nieuw en moet dus per geval in detail bekeken worden. Dat kost gewoon meer tijd en overleg.FirePuma142 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:30:
[...]
[...]
Wat ik hier wat lastig aan vindt is dat de ene overtreding (de nep-review: helemaal terecht overigens) met gezwinde spoed wordt opgepakt en opgelost. Maar dat het voor de andere overtreding (de winkel zelf) lijkt alsof die gezwinde spoed op zijn elfendertigst gebeurt. Dat kan prima verklaarbaar zijn, maar aangezien dat proces minder transparant is of gemaakt wordt, leidt dat zo nu en dan tot frustratie.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
@piet snot Hmwah, kijk, dat je niet alle ins- en outs van het wetboek kent kan ik me prima voorstellen. Dat je als iemand welke aan consumenten verkoopt niet bekend bent met basis consumenten-rechten waar je zelf, als consument zijnde, ook gebruik van maakt, zoals het herroepingsrecht of de leveringsplicht van de verkoper, komt natuurlijk wel een beetje louche over.
Eigenlijk dacht ik ook dat je je tijdens onze eerdere discussie (op pagina 22 & 23 van dit topic) pas bewust werd van de regels omtrent het verzendrisico, maar aan de hand van het door @PcDealer gelinkte topic wist je dit blijkbaar toch al zeven jaar lang en bleef je tot voor kort tóch in je advertentie's onverzekerde verzendingen op risico van je klanten aanbieden.
Dat het voorval uit dat topic zeven jaar geleden gebeurde en daarmee niet per sé relevant hoeft te zijn, was ik helemaal met je eens geweest, ware het niet dat je er destijds blijkbaar weinig van opgestoken hebt.
Daarbij heb ik het topic ook doorgelezen, en als jij onder "netjes afhandelen" verstaat dat de consument zes maanden lang actief bij jou moet blijven zeuren om zijn/haar geld terug te krijgen wanneer je een artikel niet levert terwijl je er op allerlei manieren onderuit probeert te komen... dan ja, is die situatie netjes afgehandeld
Nu was ik er niet bij, en ken die situatie ook enkel zoals beschreven in dat topic. Het kan zomaar zijn dat die specifieke klant inderdaad de meest asociale, ongeduldige leugenaar van het land was. Echter, de harde waarheid is dat dat niet relevant is. Jij kon niet zwart-op-wit aantonen (en dat nota bene via email contact) dat jullie op zijn aanvraag een verzendoptie overeen gekomen waren waarbij hij er mee akkoord ging het verzendrisico te dragen.
Dus? Dek je in! Biedt de onverzekerde optie gewoon niet aan, en wanneer men er specifiek om vraagt; geef dan aan dat het verzendrisico bij hen komt te liggen en zorg dat jij aan kan tonen dat zij daar mee akkoord gingen!
Jij kon dat niet, dus was je in die situatie gewoon verantwoordelijk voor de levering. Er van uitgaande dat je hier de waarheid spreekt is dat uiteraard ronduit vervelend voor jou, maar dat is dan, nogmaals hard gezegd, een risico van het vak.PS, je schreef zelf ook een negatieve review over de koper, dus niet van dat zielige gedoe
Heeft het in een dergelijke situatie zin om het nogmaals te rapporteren? Het gaat immers wel tegen jullie eigen regels in.
Eigenlijk dacht ik ook dat je je tijdens onze eerdere discussie (op pagina 22 & 23 van dit topic) pas bewust werd van de regels omtrent het verzendrisico, maar aan de hand van het door @PcDealer gelinkte topic wist je dit blijkbaar toch al zeven jaar lang en bleef je tot voor kort tóch in je advertentie's onverzekerde verzendingen op risico van je klanten aanbieden.
Dat het voorval uit dat topic zeven jaar geleden gebeurde en daarmee niet per sé relevant hoeft te zijn, was ik helemaal met je eens geweest, ware het niet dat je er destijds blijkbaar weinig van opgestoken hebt.
Daarbij heb ik het topic ook doorgelezen, en als jij onder "netjes afhandelen" verstaat dat de consument zes maanden lang actief bij jou moet blijven zeuren om zijn/haar geld terug te krijgen wanneer je een artikel niet levert terwijl je er op allerlei manieren onderuit probeert te komen... dan ja, is die situatie netjes afgehandeld
Nu was ik er niet bij, en ken die situatie ook enkel zoals beschreven in dat topic. Het kan zomaar zijn dat die specifieke klant inderdaad de meest asociale, ongeduldige leugenaar van het land was. Echter, de harde waarheid is dat dat niet relevant is. Jij kon niet zwart-op-wit aantonen (en dat nota bene via email contact) dat jullie op zijn aanvraag een verzendoptie overeen gekomen waren waarbij hij er mee akkoord ging het verzendrisico te dragen.
Dus? Dek je in! Biedt de onverzekerde optie gewoon niet aan, en wanneer men er specifiek om vraagt; geef dan aan dat het verzendrisico bij hen komt te liggen en zorg dat jij aan kan tonen dat zij daar mee akkoord gingen!
Jij kon dat niet, dus was je in die situatie gewoon verantwoordelijk voor de levering. Er van uitgaande dat je hier de waarheid spreekt is dat uiteraard ronduit vervelend voor jou, maar dat is dan, nogmaals hard gezegd, een risico van het vak.
PS, je schreef zelf ook een negatieve review over de koper, dus niet van dat zielige gedoe 
Ik merkte dit van de week toen ik er op een dag drie rapporteerde welke allen werden verwijdert door dezelfde mod. De dag daarop nogmaals een paar meldingen gemaakt van precies dezelfde situatie's, maar het werd deze keer door een andere moderator "afgehandeld" (niets mee gedaan).Dirk schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:33:
Het ene beleid is dan ook oud en volledig bekend, het andere beleid is nieuw en moet dus per geval in detail bekeken worden. Dat kost gewoon meer tijd en overleg.
Heeft het in een dergelijke situatie zin om het nogmaals te rapporteren? Het gaat immers wel tegen jullie eigen regels in.
Gebruik jij een mobiel apparaat om je lange posts te typen? Ze zitten namelijk vol met kennelijke autocorrect-fouten.
Ik had er niet veel moeite voor hoeven doen gezien je hoeveelheid posts op het forum (de bakermat van deze community).Je weet dan mijn ene slechte beoordeling van >7 jaar terug te vinden.
Over weinig slechte beoordelingen gesproken. Het is me meermaals opgevallen dat sommige broodverkopers er veel aangelegen is om onwelvallige reviews te laten verwijderen. Van een kwam ik er zeker 5 tegen in (ik geloof) een jaar tijd. Dat maakt eens te meer duidelijk dat louter positieve reviews niet de gehele waarheid hoeft te zijn.
Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al die ik eerder ook aankaarte. Toen werd ik beschuldigd (of in elk geval voorgehouden) van mijn zin doordrijven. Als men eenduidig zou werken was deze onduidelijkheid niet nodig.Fero schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:07:
De dag daarop nogmaals een paar meldingen gemaakt van precies dezelfde situatie's, maar het werd deze keer door een andere moderator "afgehandeld" (niets mee gedaan).
Volgens mij wachten we nog op de uitkristallisering van de voorwaarden, toch?
[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 01-04-2020 15:27 ]
Ik maak en forceer dit beleid niet (op een enkele uitzondering na, waarbij iemand gewoon irritant doet en een beoordeling terugzet die net door een andere mod is verwijderd), dat is aan de V&A-crew.Fero schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:07:
Ik merkte dit van de week toen ik er op een dag drie rapporteerde welke allen werden verwijdert door dezelfde mod. De dag daarop nogmaals een paar meldingen gemaakt van precies dezelfde situatie's, maar het werd deze keer door een andere moderator "afgehandeld" (niets mee gedaan).
Dat gezegd hebbende is herhaald melden (en hopen dat het door een ander crewlid anders afgehandeld wordt) niet de beste methode, beter kun je gewoon vragen wat het verschil tussen de beide situaties is en waarom ze dan verschillend worden afgehandeld. Ga er altijd vanuit dat jij het ook fout kunt hebben en er meer verschillen zijn dan jij denkt. In het ene geval kan er bijvoorbeeld besloten worden om alles direct te verwijderen, terwijl een andere gebruiker nog wel een potje kan breken en zelf eerst de kans krijgt om het aan te passen.
Nee, fair enough.Dirk schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:02:
[...]
Ik maak en forceer dit beleid niet (op een enkele uitzondering na, waarbij iemand gewoon irritant doet en een beoordeling terugzet die net door een andere mod is verwijderd), dat is aan de V&A-crew.
Dat gezegd hebbende is herhaald melden (en hopen dat het door een ander crewlid anders afgehandeld wordt) niet de beste methode, beter kun je gewoon vragen wat het verschil tussen de beide situaties is en waarom ze dan verschillend worden afgehandeld. Ga er altijd vanuit dat jij het ook fout kunt hebben en er meer verschillen zijn dan jij denkt. In het ene geval kan er bijvoorbeeld besloten worden om alles direct te verwijderen, terwijl een andere gebruiker nog wel een potje kan breken en zelf eerst de kans krijgt om het aan te passen.
Kan je wel zeggen dat één er van exact dezelfde advertentie van dezelfde persoon was. Die heeft zijn verwijderde advertentie's de volgende ochtend doodleuk opnieuw online gezet, zonder enige aanpassing en nog altijd zonder handelaars-gegevens.
Voor nu houden we het dus op een systeem à la "als je onzeker bent over het verdict; stuur de betreffende moderator een DM"?
Vriendelijk en geduldig vragen via DM is wat mij betreft inderdaad de netste methode.
Vragen staat altijd vrij als dit netjes en geduldig gebeurd. We werken met vrijwilligers welke naast Tweakers veelal ook nog een andere drukke baan hebben. Achter de schermen wordt momenteel ook nog druk gewerkt aan V&A zaken wat de nodige tijd kost. Niet elke vraag zal wellicht direct sluitend beantwoord kunnen worden.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
@ Fero :Betreffende tweaker was 7 jaar geleden echt fout, daar blijf ik bij. Ik gaf hem een negatieve beoordeling nadat hij er mij een gaf, en nadat hij me achter mijn rug om op het forum, in tegenspraak tot gemaakte afspraken (verzenden was op zijn risico en hij accepteerde dat, en indertijd had ik nog geen bedrijfje en verkocht ik het betreffende artikel als particulier).
Ik was mij er inderdaad niet van bewust dat ik als bedrijf niet de optie "onverzekerd verzenden op risico van de koper"aan mocht bieden. Overigens bieden bedrijven als Bol.com e.d. dat ook gewoon aan, dus overtreden zij ook de wet? Ik ben ook van mening dat mijn manier van adverteren met duidelijk aangeven van de opties voor aangetekend en verzekerd verzenden als duidelijke preferenties van mijn kant, duidelijk waren/zijn. Ik ben na je suggestie ook het aanbieden van onverzekerd verzenden gestop, en leg mijn kopers nu uit dat ik enkel en alleen aangetelend en verzekerd verzend. Wel zo helder, en helemaal in lijn met de wet, en ook met wat ik zelf wil.Juist omdat ik iemand ben die wel probeert de wet na te leven en zaken goed te doen. Een beetje jammer dat ik dan steeds op deze wijze dara zo over aangevallen word door jou en PC Dealer. Goed dat jullie opkomen voor mensen en mensen willen beschermen tegen niet correct optredende handelaren, maar ik heb wel een beetje het gevoel dat het langzamerhand een kruistoch is gewordne tegen alle handelaren, en dat kan en moet het doel niet zijn, daar er ook gewoon nette en goede mensen tussen zitten uiteraard. dat mag ook gezegd worden denk ik.
Dus ik doe exact wat je zegt, ik dek me in, en doe alles volgens de wet.
Een negatieve beoordeling geven aan ene medetweaker die me zo heeft behandeld als betreffende tweaker, en die zo verschrikkelijk ondankbaar is ondanks alle tijd en moiete die ik er toen in heb gestoken vind en vind ik helaas terecht. Ik geef eigenlijk nooit negateve beoordelingen, maar deze tweaker verdiende hem echt wat mij betreft, hij heeft gemaakte afspraken geschonden. Maar goed, zoals toen ook aangegeven, als de wet dan zegt dat ik moet betalen, dan doe ikd at gewoon en heb ik ook gedaan. in normaal overleg was dat ook gewoon gebeurt.
En daarna heb ik dus alleen maar positieve beorodelingen, en geen gecorrigeerde/angepaste beoordelingen of zo, gewoon positief. Omdat ik gewoon dingen wel netjes doe. Zo simpel is dat.
Ik was mij er inderdaad niet van bewust dat ik als bedrijf niet de optie "onverzekerd verzenden op risico van de koper"aan mocht bieden. Overigens bieden bedrijven als Bol.com e.d. dat ook gewoon aan, dus overtreden zij ook de wet? Ik ben ook van mening dat mijn manier van adverteren met duidelijk aangeven van de opties voor aangetekend en verzekerd verzenden als duidelijke preferenties van mijn kant, duidelijk waren/zijn. Ik ben na je suggestie ook het aanbieden van onverzekerd verzenden gestop, en leg mijn kopers nu uit dat ik enkel en alleen aangetelend en verzekerd verzend. Wel zo helder, en helemaal in lijn met de wet, en ook met wat ik zelf wil.Juist omdat ik iemand ben die wel probeert de wet na te leven en zaken goed te doen. Een beetje jammer dat ik dan steeds op deze wijze dara zo over aangevallen word door jou en PC Dealer. Goed dat jullie opkomen voor mensen en mensen willen beschermen tegen niet correct optredende handelaren, maar ik heb wel een beetje het gevoel dat het langzamerhand een kruistoch is gewordne tegen alle handelaren, en dat kan en moet het doel niet zijn, daar er ook gewoon nette en goede mensen tussen zitten uiteraard. dat mag ook gezegd worden denk ik.
Dus ik doe exact wat je zegt, ik dek me in, en doe alles volgens de wet.
Een negatieve beoordeling geven aan ene medetweaker die me zo heeft behandeld als betreffende tweaker, en die zo verschrikkelijk ondankbaar is ondanks alle tijd en moiete die ik er toen in heb gestoken vind en vind ik helaas terecht. Ik geef eigenlijk nooit negateve beoordelingen, maar deze tweaker verdiende hem echt wat mij betreft, hij heeft gemaakte afspraken geschonden. Maar goed, zoals toen ook aangegeven, als de wet dan zegt dat ik moet betalen, dan doe ikd at gewoon en heb ik ook gedaan. in normaal overleg was dat ook gewoon gebeurt.
En daarna heb ik dus alleen maar positieve beorodelingen, en geen gecorrigeerde/angepaste beoordelingen of zo, gewoon positief. Omdat ik gewoon dingen wel netjes doe. Zo simpel is dat.
Fero schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:07:
@piet snot Hmwah, kijk, dat je niet alle ins- en outs van het wetboek kent kan ik me prima voorstellen. Dat je als iemand welke aan consumenten verkoopt niet bekend bent met basis consumenten-rechten waar je zelf, als consument zijnde, ook gebruik van maakt, zoals het herroepingsrecht of de leveringsplicht van de verkoper, komt natuurlijk wel een beetje louche over.
Jij kon dat niet, dus was je in die situatie gewoon verantwoordelijk voor de levering. Er van uitgaande dat je hier de waarheid spreekt is dat uiteraard ronduit vervelend voor jou, maar dat is dan, nogmaals hard gezegd, een risico van het vak.PS, je schreef zelf ook een negatieve review over de koper, dus niet van dat zielige gedoe
[...]
Ik merkte dit van de week toen ik er op een dag drie rapporteerde welke allen werden verwijdert door dezelfde mod. De dag daarop nogmaals een paar meldingen gemaakt van precies dezelfde situatie's, maar het werd deze keer door een andere moderator "afgehandeld" (niets mee gedaan).
JJCP Trading
Ze bieden nergens die keuze aan. Daarnaast is het ook een nutteloze keuze voor de klant omdat als verzender je gewoon verantwoordelijk bent. Intern wordt er af en toe wel voor verzekerde verzending gekozen indien daar aanleiding voor is maar dat is transparant naar de klant toe.piet snot schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:59:
Overigens biedne bedrijven als Bol.com e.d. dat ook gewoon aan, dus overtreden zij ook de wet?
Bol.com bied "gratis verzenden"aan boven bij aankopen boven 20 Euro. Als je dan een CD besteld word die per brievenbus pakket verstuurd (weet ik uit eigen ervaring) Een brievenbus pakket is niet verzekerd.
Dus bol.com bied mijns inziens wel degelijk onverzekerde zendingen aan op deze manier, en ik weet niet wat ze doen als een zending kwijt is. (geen ervaring mee).
Dat is wat ik probeerde uit te leggen.
Dus bol.com bied mijns inziens wel degelijk onverzekerde zendingen aan op deze manier, en ik weet niet wat ze doen als een zending kwijt is. (geen ervaring mee).
DukeBox schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:29:
[...]
Ze bieden nergens die keuze aan. Daarnaast is het ook een nutteloze keuze voor de klant omdat als verzender je gewoon verantwoordelijk bent. Intern wordt er af en toe wel voor verzekerde verzending gekozen indien daar aanleiding voor is maar dat is transparant naar de klant toe.
JJCP Trading
Maar dan nog snap ik niet wat je er mee wilt zeggen.. daar heeft de klant niets mee te maken,piet snot schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:35:
Het enige dat je als verkoper aan de klant mag vragen is verzendkosten, niet verzekerd of onverzekerd. Wil je alleen maar verzekerd versturen dan moet je standaard hogere verzendkosten vragen.
Klopt, en dat is dus ook wat ik doe. Alles aangetekend en verzekerd versturen.
Wat ik wil zeggen is dat er grote bedrijven zoals Bol.com zijn die er voor kiezen om als brievenbus pakket veel te verzenden. Dat si een risico (voor bol.com) maar ik vraag me af hoe bol.com daarmee omgaat als een pakket "kwijt" is. dat is wat ik aangeef hiermee.
Waarom ik bol.com als voorbeeld neem? Omdat ik zelf een zeer vervelende evaring had met bol.com i.v.m. een geroutneerde videokaart (prive aangeschaft) vorig jaar./ de kaartw as binnen 3 uur terug verstuurd door mij, in originele verpakking en in perfecte staat. de bol.com partner wara ik kocht (4allshop) weigerde de retour en beweerde dat ik hetzelfde product met een ander serienummer terug gestuurd zou hebben. Er stond geen serienummer op de factuur (dus niet te controleren voor mmij) en dat was in ieder geval niet het geval (geleverde kaart dus terug gestuurd). Retourrecht werd dus aantoonbaar door bol.com en haar partner 4allshop NIET nageleefd. Het koste me 5 maanden en 72 pagina's email verkeeer en minstens 30 uur telefoneren, en interventie van mijn creditcard maatschappij waarmee ik had betaald, om mijn geld terug te krijgen. Dat zou bij mij nooit gebeuren bij een klant, dat verzeker ik je. Ik wil daarmee aangeven dat helaas vaak de grote webshops zoals bol.com nog wel eens een loopje nemen met retourrecht e.d Ikzelf juist niet!
Wat ik wil zeggen is dat er grote bedrijven zoals Bol.com zijn die er voor kiezen om als brievenbus pakket veel te verzenden. Dat si een risico (voor bol.com) maar ik vraag me af hoe bol.com daarmee omgaat als een pakket "kwijt" is. dat is wat ik aangeef hiermee.
Waarom ik bol.com als voorbeeld neem? Omdat ik zelf een zeer vervelende evaring had met bol.com i.v.m. een geroutneerde videokaart (prive aangeschaft) vorig jaar./ de kaartw as binnen 3 uur terug verstuurd door mij, in originele verpakking en in perfecte staat. de bol.com partner wara ik kocht (4allshop) weigerde de retour en beweerde dat ik hetzelfde product met een ander serienummer terug gestuurd zou hebben. Er stond geen serienummer op de factuur (dus niet te controleren voor mmij) en dat was in ieder geval niet het geval (geleverde kaart dus terug gestuurd). Retourrecht werd dus aantoonbaar door bol.com en haar partner 4allshop NIET nageleefd. Het koste me 5 maanden en 72 pagina's email verkeeer en minstens 30 uur telefoneren, en interventie van mijn creditcard maatschappij waarmee ik had betaald, om mijn geld terug te krijgen. Dat zou bij mij nooit gebeuren bij een klant, dat verzeker ik je. Ik wil daarmee aangeven dat helaas vaak de grote webshops zoals bol.com nog wel eens een loopje nemen met retourrecht e.d Ikzelf juist niet!
DukeBox schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:39:
[...]
Maar dan nog snap ik niet wat je er mee wilt zeggen.. daar heeft de klant niets mee te maken,
Het enige dat je als verkoper aan de klant mag vragen is verzendkosten, niet verzekerd of onverzekerd. Wil je alleen maar verzekerd versturen dan moet je standaard hogere verzendkosten vragen.
JJCP Trading
@piet snot. Hoe dan ook bol.com levert het platform en 4allshop is de verkoper. Het maakt mij dan niet uit wie het oplost, als het maar gebeurt. Echter om die reden koop ik bij bol.com alleen uit hun eigen voorraad.
Bol.com neemt gewoon het risico dat de koper te goeder trouw is en als er dan wat misgaat in het verzendproces bol.com de schade zoals het hoort voor lief neemt en een nieuwe zending verzorgd. Risico's zijn er ook om te minimaliseren. Zo heb ik een complete straat in Utrecht op de blacklist gezet omdat daar te veel wanbetalers waren, zodat we per order het rustig kunnen bekijken voor deze werd vrijgegeven aan het verdere geautomatiseerde bestelproces.
Bol.com neemt gewoon het risico dat de koper te goeder trouw is en als er dan wat misgaat in het verzendproces bol.com de schade zoals het hoort voor lief neemt en een nieuwe zending verzorgd. Risico's zijn er ook om te minimaliseren. Zo heb ik een complete straat in Utrecht op de blacklist gezet omdat daar te veel wanbetalers waren, zodat we per order het rustig kunnen bekijken voor deze werd vrijgegeven aan het verdere geautomatiseerde bestelproces.
Er zijn meer bedrijven (ik weet van destijds dat CDWow ook zo'n vinkje had) die wel-of-niet verzekerd verzenden als optie bieden. Maar ik heb nog niet gezien dat een bedrijf dan expliciet ook erbij meldt 'risico op kwijtraken is voor koper'. Dat wordt met zo'n optie natuurlijk wel gesuggereerd... maar bij mijn weten ben je als bedrijf die aan een consument levert hoe dan ook verantwoordelijk voor levering tot aan het leveradres.
En ik gok dat de eerste lijn helpdesk zal proberen af te schepen met "tja, niet verzekerd, jammer joh, eigen keus" - maar als je doorzet, desnoods met juridische stappen, dan verwacht ik dat je gewoon in je recht staat als een onverzekerd pakket kwijt raakt.
En ik gok dat de eerste lijn helpdesk zal proberen af te schepen met "tja, niet verzekerd, jammer joh, eigen keus" - maar als je doorzet, desnoods met juridische stappen, dan verwacht ik dat je gewoon in je recht staat als een onverzekerd pakket kwijt raakt.
@piet snot Dat is inderdaad een mooi voorbeeld. Bij Bol.com zelf zitten verloren pakketten gewoon in de kosten-berekening. Dergelijke enorme bedrijven hebben een klein legertje aan juristen en marketing-experts welke gewoon uitrekenen waar ze wel- of niet mee weg kunnen komen.
De volgende situatie zal waarschijnlijk bij 0 bedrijven exact zo voor komen, maar neem dit voorbeeld om het zo simpel mogelijk neer te zetten:
- Je verkoopt als online handelaar/winkel 20 artikelen aan verschillende klanten per dag
- Elk artikel kost jou precies €10 aan inkoop
- Je biedt zowel verzekerde als onverzekerde verzending aan
- Dit wordt meestal echter neergezet als "met Track & Trace" of "zonder Track & Trace".
- 15/20 klanten per dag kiezen onverzekerd, dat is immers goedkoper. Biedt Bol deze optie niet, bestaat er een kans dat deze mensen het product bij een concurrent kopen waar de totaalprijs (incl verzending) lager is.
- 5/20 klanten kiezen verzekerde verzending
- Je hebt geen deals met PostNL en een niet-aangetekend pakket kost je €4,-, aangetekend €8,45.
- Deze kosten mag je beide doorbereken aan je klant
Als dan gemiddeld 1/20 pakketten niet aankomt, blijf jij verantwoordelijk, je biedt de klant immers beide optie's aan om uit te kiezen. Je wordt dan ge-acht het opnieuw te verzenden.
Maaaar, omdat Bol meer artikelen heeft verkocht door de goedkopere verzendoptie óók aan te bieden, kunnen ze de omzet over die geleverde artikelen gebruiken om de kosten voor het verzenden van elke 20ste pakket te dekken.
Dit zit gewoon ingecalculeerd. Als ik een gokje mag doen durf ik gerust te stellen dat dit Bol meerdere tienduizenden Euro's per jaar kost. Omdat Bol dat netjes oplost heeft de gemiddelde Nederlandse consument veel vertrouwen in het bedrijf, waardoor ze daar durven te blijven kopen, waardoor Bol weer meer omzet draait.
Als kleinschaligere handelaar met kleinere marges (ik ben persoonlijk niet bekend met jouw bedrijf, maar Bol had in 2019 een omzet tussen de 2-3 miljard, dus als je 1/100.000ste van hun omzet hebt doe je het als puur hobby-matige handelaar al héél goed), is dat waarschijnlijk niet aan te raden.
Echter, je mág zeker wel onverzekerde verzending aanbieden, maar als het pakket dan niet aankomt, draai jij op voor de kosten om het danwel opnieuw te verzenden (waarvan je geen enkele kosten mag doorberekenen naar je kant), danwel de klant zijn/haar geld terug te storten.
De wet is voor iedere handelaar/winkel het zelfde. Ook voor de Bol.com partners, maar dat is het zelfde verhaal als het nu gaat met handelaren hier op V&A:
Tweakers/Bol biedt het platform aan. De handelaren zijn hun eigen bedrijf welke betalen, danwel een deel van de omzet afdragen, om te verkopen via deze platforms. In ruil daarvoor krijgen zij eigenlijk alle "klanten" van de platform aanbieder er bij, zonder dat ze zelf een webshop hoeven te hosten, danwel te hoeven investeren in marketing.
Als een bepaalde handelaar dan een loopje met de regels neemt, is dit slecht voor de reputatie van Bol/Tweakers. Zij zullen hier dus op moeten controleren en eventueel dergelijke aanbieders van hun platform moeten weren, maar het bedrijf zélf blijft verantwoordelijk voor het naleven van de wet.
Ik zou je zeker ook aanraden om bij Bol zelf een melding te maken van je situatie met 4AllShop, en eventueel ook bij het ACM.
Enfin, dit is weer een belachelijk lange post geworden, maar hopelijk is het zo helder. Zo niet; wees niet bang het te vragen. Ik zit hier echt niet om je af te branden
De volgende situatie zal waarschijnlijk bij 0 bedrijven exact zo voor komen, maar neem dit voorbeeld om het zo simpel mogelijk neer te zetten:
- Je verkoopt als online handelaar/winkel 20 artikelen aan verschillende klanten per dag
- Elk artikel kost jou precies €10 aan inkoop
- Je biedt zowel verzekerde als onverzekerde verzending aan
- Dit wordt meestal echter neergezet als "met Track & Trace" of "zonder Track & Trace".
- 15/20 klanten per dag kiezen onverzekerd, dat is immers goedkoper. Biedt Bol deze optie niet, bestaat er een kans dat deze mensen het product bij een concurrent kopen waar de totaalprijs (incl verzending) lager is.
- 5/20 klanten kiezen verzekerde verzending
- Je hebt geen deals met PostNL en een niet-aangetekend pakket kost je €4,-, aangetekend €8,45.
- Deze kosten mag je beide doorbereken aan je klant
Als dan gemiddeld 1/20 pakketten niet aankomt, blijf jij verantwoordelijk, je biedt de klant immers beide optie's aan om uit te kiezen. Je wordt dan ge-acht het opnieuw te verzenden.
Maaaar, omdat Bol meer artikelen heeft verkocht door de goedkopere verzendoptie óók aan te bieden, kunnen ze de omzet over die geleverde artikelen gebruiken om de kosten voor het verzenden van elke 20ste pakket te dekken.
Dit zit gewoon ingecalculeerd. Als ik een gokje mag doen durf ik gerust te stellen dat dit Bol meerdere tienduizenden Euro's per jaar kost. Omdat Bol dat netjes oplost heeft de gemiddelde Nederlandse consument veel vertrouwen in het bedrijf, waardoor ze daar durven te blijven kopen, waardoor Bol weer meer omzet draait.
Als kleinschaligere handelaar met kleinere marges (ik ben persoonlijk niet bekend met jouw bedrijf, maar Bol had in 2019 een omzet tussen de 2-3 miljard, dus als je 1/100.000ste van hun omzet hebt doe je het als puur hobby-matige handelaar al héél goed), is dat waarschijnlijk niet aan te raden.
Echter, je mág zeker wel onverzekerde verzending aanbieden, maar als het pakket dan niet aankomt, draai jij op voor de kosten om het danwel opnieuw te verzenden (waarvan je geen enkele kosten mag doorberekenen naar je kant), danwel de klant zijn/haar geld terug te storten.
De wet is voor iedere handelaar/winkel het zelfde. Ook voor de Bol.com partners, maar dat is het zelfde verhaal als het nu gaat met handelaren hier op V&A:
Tweakers/Bol biedt het platform aan. De handelaren zijn hun eigen bedrijf welke betalen, danwel een deel van de omzet afdragen, om te verkopen via deze platforms. In ruil daarvoor krijgen zij eigenlijk alle "klanten" van de platform aanbieder er bij, zonder dat ze zelf een webshop hoeven te hosten, danwel te hoeven investeren in marketing.
Als een bepaalde handelaar dan een loopje met de regels neemt, is dit slecht voor de reputatie van Bol/Tweakers. Zij zullen hier dus op moeten controleren en eventueel dergelijke aanbieders van hun platform moeten weren, maar het bedrijf zélf blijft verantwoordelijk voor het naleven van de wet.
Ik zou je zeker ook aanraden om bij Bol zelf een melding te maken van je situatie met 4AllShop, en eventueel ook bij het ACM.
Enfin, dit is weer een belachelijk lange post geworden, maar hopelijk is het zo helder. Zo niet; wees niet bang het te vragen. Ik zit hier echt niet om je af te branden
Bij elke verzending via een methode die wordt aangeboden door de verkoper blijft de verkoper aansprakelijk totdat (een vertegenwoordiger van) de koper de verzending in ontvangst heeft genomen. Zie 7:11 BW. De gehele kostenverhandeling is irrelevant.
Correct, dit hebben we enkele pagina's terug ook besproken met de betreffende persoon, inclusief link naar het wetsartikelFirePuma142 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:23:
Bij elke verzending via een methode die wordt aangeboden door de verkoper blijft de verkoper aansprakelijk totdat (een vertegenwoordiger van) de koper de verzending in ontvangst heeft genomen. Zie 7:11 BW. De gehele kostenverhandeling is irrelevant.
Echter werd de specifieke vraag gesteld, dus vandaar de post met uitleg over waarom onverzekerde verzending voor grotere bedrijven makkelijker aan te bieden is dan voor kleine handelaren, maar dat dit niet per sé inhoudt dat zij de wet overtreden en ook grote bedrijven zich hier aan dienen te houden.
Excuus als dat een beetje te ver off-topic was!
Conclusie:
- Een handelaar mag onverzekerde verzending aanbieden. Alle kosten bij verlies zijn dan voor de verkoper.
- Een handelaar hoeft geen onverzekerde verzendoptie aan te bieden, maar het kan wel zijn dat diegene meer verkoopt door het wel te doen (lagere totaalprijs).
- Wanneer de handelaar enkel verzekerde verzending aanbiedt en een consument deze benaderd met de vraag of het goedkoper kan door het onverzekerd te verzenden, mag de handelaar de klant informeren dat dit mogelijk is, maar het verzendrisico dan overgedragen wordt aan de klant. Als de klant daar dan me akkoord gaat, mag de handelaar het risico overdragen. Tip voor de handelaar: Zorg dat deze communicatie zwart-op-wit gebeurd en bewaar deze!
De handelaar heeft hierin dus zeker een vrije keuze, maar het is een afweging:
"Meer verkopen = grotere kans op onkosten". Het is dan aan de handelaar om te bepalen of dit uit kan, zolang deze maar zorgt dat de consument nooit extra kosten (of geen product) krijgt.
Verwijderd
Een bedrijf dat van te voren zegt dat het risico van verzenden bij mij als particulier ligt? Met een héle grote boog omheen lopen, dit soort 'bedrijven'. Die willen wel de lusten maar niet de lasten van een onderneming, daar moet je als klant niet mee in aanraking komen.Gunner schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:28:
Verwijderd
Ik ken geen enkel ander professioneel bedrijf dat met de koper onderhandelt over de wijze van verzenden.TerrorSource schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:37:
[...]
Mijn sterke voorkeur gaat hoe dan ook uit naar ophalen, dan kan men het product testen en in het echt zien voordat ze er voor betalen. De koper maakt de overweging, of het de reis waard is om het op te halen of niet.
Als men het product toch verzonden wilt hebben dan is het risico voor de koper. Niet heel chic, snap ik, zou het liever zelf ook niet zien maar het is puur om mij enigszins in te dekken. Zelf ook meermaals zaken gekocht de afgelopen jaren die niet aankwamen, verkopers hebben tegen mij altijd gezegd "eigen risico" en zijn mij niks tegemoet gekomen.
Het is vorige week voor het eerst voorgekomen dat een pakketje niet bezorgd kon worden, deze heb ik retour ontvangen van de pakketdienst en op mijn kosten opnieuw verstuurd.
Ik verwacht van jou als professioneel bedrijf dan ook dat je kiest voor 1 definitieve manier van verzenden, waar jij als verkoper 100% vertrouwen in hebt en waar jij als professional 100% je hand voor in het vuur durft te steken. Mocht er dan onverhoopt toch iets mis gaan tijdens het verzenden, dan neem jij je professionele verantwoordelijkheid en lost het op voor de koper.
Als ik zo lees dat jij kennelijk bij iedere klant van je open staat om het item op wat voor exotische manier dan ook verzonden te krijgen, dan geeft mij dat niet zo heel veel vertrouwen in de professionaliteit van je aanpak.
Mocht de klant er, ondanks jouw professionele advies, toch op blijven staan dat jij het product anders verzendt dan dat jij het professioneel adviseert, dan kun je inderdaad zeggen dat het verzenden voor risico van de klant is.
Verder snap ik dat jij liever hebt dat klanten het product in jouw winkel komen bekijken en het ook daar kopen, maar ik hecht er als klant ook wel aan dat ik eventueel gebruik kan maken van de Wet Koop Op Afstand, waarbij de klant het geld terugkrijgt voor zowel het gekochte product als voor de verzendkosten, precies zoals de wet voorschrijft. Als jij dat niet wil, zou je geen professional moeten willen zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2020 10:43 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd.
Graag advertenties en gebruikers bij ons melden via de “meld misbruik” knop binnen V&A zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen.
Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd.
Graag advertenties en gebruikers bij ons melden via de “meld misbruik” knop binnen V&A zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen.