Toon posts:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.007 views

Verwijderd

Fero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Kan me trouwens ook niet voorstellen dat de bedrijven die betalen voor advertentie's op Tweakers, of om in de PW te staan, er blij mee zijn dat kleinere bedrijven op deze manier gratis reclame mogen maken voor zichzelf, terwijl ze de daadwerkelijke deal duidelijk niet via Tweakers willen sluiten (maar dan achteraf natuurlijk wel weer vragen of ze op Tweakers even een positieve beoordeling willen achterlaten).

Tot nu toe heb ik Tweakers staff daar echter nog helemaal niet op in zien gaan. Natuurlijk wordt ook nog niet alles met ons besproken, maar als dit punt volledig over het hoofd gezien wordt hebben de aankomende aanpassing nog niet veel zin.

Wanneer je besluit om handelaren officieel toe te staan, moet je ook zorgen dat zij zich aan de wet houden. Je gewone gebruikers worden anders slachtoffer, zoals we in het verleden al vaker hebben gezien. Nu heb ik toevallig die éne user als voorbeeld gepakt voor mijn post, maar ik kom het steeds vaker tegen.

Dit kan gewoon niet goed blijven gaan.
Wellicht heb je het een en ander gemist maar dat is nu net het probleem waar T.net zichzelf in heeft gewerkt en aan zichzelf te danken heeft.

Lees het topic eens door van begin tot eind. Wat je hier aanhaalt is allemaal al aangedragen.

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:49:
[...]

Wellicht heb je het een en ander gemist maar dat is nu net het probleem waar T.net zichzelf in heeft gewerkt en aan zichzelf te danken heeft.

Lees het topic eens door van begin tot eind. Wat je hier aanhaalt is allemaal al aangedragen.
Ik heb helemaal niets gemist en was zelf degene die het aandroeg op pagina 3 ;)

Sinds die tijd nog vaker, maar nog altijd heb ik hier geen enkele reactie op gekregen van Tweakers zelf, dus blijf ik het aandragen.

Verwijderd

Fero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Ik heb helemaal niets gemist en was zelf degene die het aandroeg op pagina 3 ;)

Sinds die tijd nog vaker, mag nog altijd heb ik hier geen enkele reactie op gekregen van Tweakers zelf, dus blijf ik het aandragen.
Dan begrijp ik je reactie wel maar niet waarom je het nu weer aanhaalt. Dat is allemaal al besproken en ook wat jij nu weer aanhaalt is al besproken.

• Fero
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Dan begrijp ik je reactie wel maar niet waarom je het nu weer aanhaalt. Dat is allemaal al besproken en ook wat jij nu weer aanhaalt is al besproken.
Omdat ik het gisteren weer tegen kwam, en hoopte dat @Moonsugar er op in zou gaan bij de beloofde update van vandaag :)

Uit vorige updates is trouwens duidelijk geworden dat handelaren definitief een plek op V&A gaan krijgen, dus de vlieger "handelaar = PriceWatch" gaat nu helemaal niet meer op.

Van mij persoonlijk had dat ook niet gehoeven, maar zolang gebruikers ze weg kunnen filteren maakt dat het gebruik van V&A al een stuk draaglijker. Echter, ook al is het duidelijk dat je met een handelaar te maken hebt, is niet elke user op de hoogte van hun eigen rechten en als deze handelaren zich dan alsnog niet aan de wet willen houden heb ik daar zelf misschien geen last van als ik ze weg-filter, maar ik wil ook mijn mede-tweakers beschermen.

Dus, tot die tijd blijf ik er op hameren 8)7

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 13:12
Ik denk dat juist die juridische afwegingen er voor zorgen dat deze changes meer dan alleen technische changes zijn, en zodoende dus veel meer uitzoekwerk vergen.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zojuist een pushbericht ontvangen. :P Met 1 ding ben ik alleen niet blij: dat je ál je bedrijfsgegevens moet invullen inclusief je adres. Ik heb 1x een grapjas gehad die ongevraagd/ongenodigd op de stoep stond, om die reden wens ik dus geen adres op te geven die altijd zomaar te zien valt. :+ Kan dat niet anders? :P

Volvotips.com

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:20

Moonsugar

Communitymanager
Goedemiddag allemaal,

Ik ben blij vandaag bij jullie terug te kunnen komen met inhoudelijke informatie! De afgelopen weken zijn we op HQ samen met Legal en onze FPA’s intensief aan de slag geweest om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen voor een aantal problemen m.b.t. handelaren op V&A. Ook jullie feedback heeft ons geholpen, dank daarvoor. Doordat meerdere partijen hierbij betrokken waren kostte het tijd, maar ik ben trots op de eerste stappen die we hebben kunnen zetten.

Vandaag hebben wij deze acties ondernomen:

1. Wij hebben de voorwaarden m.b.t. V&A losgehaald uit de Algemene Voorwaarden en hier een eigen pagina aan gewijd, de V&A Voorwaarden.

2. De V&A Voorwaarden hebben een toevoeging gekregen:

- Wij staan handelaren op Tweakers vanaf nu officieel toe, dit was voorheen niet in de voorwaarden opgenomen omdat wij een gedoogbeleid hanteerden. Wij verstaan hieronder gebruikers die producten aanbieden in de uitoefening van beroep of bedrijf.

- Handelaren dienen in hun Tweakers-profiel hun bedrijfsinformatie in te vullen. Deze gegevens worden vanaf nu automatisch onder elke advertentie getoond. Deze functie zal uitgebouwd gaan worden zodat ook e-mailadres, telefoonnummer en BTW-nummer worden meegenomen. Deze dienen nu nog apart in elke advertentie te worden verwerkt.

- Handelaren dienen alle geldende wet- en regelgeving, waaronder het consumentenrecht, in acht te nemen en te voldoen aan alle verantwoordelijkheden die daaraan verbonden zijn. Wij verwijzen hierbij naar de checklist voor verkoop via internet van de ACM als een van de bronnen waar deze informatie onder meer te vinden is. Onze moderators zullen de wet- en regelgeving gaan hanteren om het nieuwe beleid te handhaven.

Legal is op het moment bezig om onze gehele V&A Voorwaarden onder de loep te nemen en aan te passen waar nodig. Deze krijgen volgende week een tweede update waarbij alle punten bijgeschaafd en aangescherpt worden.

3. Handelaren hebben vandaag een PM ontvangen waarin wij hen op de hoogte stellen dat wij op korte termijn strenger gaan optreden tegen accounts/advertenties waar deze regels in geschonden worden. Uiteraard begrijpen we dat er wat tijd nodig is om advertenties waar nodig aan te passen (zeker nu veel bedrijven zijn getroffen door de omstandigheden die het coronavirus met zich meebrengt), wij geven daarom tot 25 maart de tijd om deze wijzigingen door te voeren voordat we actie ondernemen.

Ons werk aan V&A is hier niet klaar. Dit nieuwe beleid is een eerste stap om V&A veiliger en prettiger te maken voor crew en community, daarvoor zijn we intern nog steeds bezig met het uitwerken van de fijnere details. Ook zitten er aanvullende plannen in de pijplijn waar we in de toekomst graag meer over vertellen. Er gaat in Q2 bijvoorbeeld devtijd gereserveerd worden en we zijn aan de slag met een handelarenfilter. Desalniettemin hopen we dat jullie net zo enthousiast zijn als wij over de nieuwe ontwikkelingen.

Has wares if you have coin 💰

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Stappen vooruit! Niet mijn keuze wat betreft de richting, maar in ieder geval vooruitgang. Dank voor je heldere uiteenzetting Moonsugar. Je hebt het over "uitoefening van beroep of bedrijf". Begrijp ik hier uit dat hobby-matige handelaren bewust zijn uitgesloten van deze maatregelen? En als tweede vraag: waarom is de keuze gemaakt om handelaren in V&A te blijven toestaan in plaats van ze volledig te weren?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bart-Willem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:28:
Met 1 ding ben ik alleen niet blij: dat je ál je bedrijfsgegevens moet invullen inclusief je adres. Ik heb 1x een grapjas gehad die ongevraagd/ongenodigd op de stoep stond, om die reden wens ik dus geen adres op te geven die altijd zomaar te zien valt. :+ Kan dat niet anders? :P
offtopic:
Je bent als bedrijf wettelijk verplicht het (KVK-nr en) vestigingsadres te melden :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

F_J_K schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:37:
[...]

offtopic:
Je bent als bedrijf wettelijk verplicht het (KVK-nr en) vestigingsadres te melden :Y)
Dat geldt voor op je eigen site en op facturen etc. Niet op andere sites, bij Bol zie je ook niet zomaar de vestigingsadressen van de externe verkopers daar. :P Dat zie je pas na verder doorklikken. En een telefoonnummer is daar helemaal niet verplicht.

Ik denk dat veel handelaren hier er niet om staan te springen om platgebeld te worden door "onbekenden" of ze een sata-kabeltje van een Euro of een laptopschijfje van een tientje op voorraad hebben. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Bart-Willem op 20-03-2020 14:46 ]

Volvotips.com

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
FirePuma142 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:35:
Stappen vooruit! Niet mijn keuze wat betreft de richting, maar in ieder geval vooruitgang. Dank voor je heldere uiteenzetting Moonsugar. Je hebt het over "uitoefening van beroep of bedrijf". Begrijp ik hier uit dat hobby-matige handelaren bewust zijn uitgesloten van deze maatregelen? En als tweede vraag: waarom is de keuze gemaakt om handelaren in V&A te blijven toestaan in plaats van ze volledig te weren?
Er is een enquête geweest, zie WoutF in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
FirePuma142 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:35:
Stappen vooruit! Niet mijn keuze wat betreft de richting, maar in ieder geval vooruitgang. Dank voor je heldere uiteenzetting Moonsugar.
Dankjewel! Het is lastig om iedereen tevreden te stellen, maar we kunnen in ieder geval de community gaan beschermen tegen onwettelijke praktijken. Als je geen fan bent van handelaren op Tweakers kunnen we je hopelijk binnenkort een filter bieden. :)
Je hebt het over "uitoefening van beroep of bedrijf". Begrijp ik hier uit dat hobby-matige handelaren bewust zijn uitgesloten van deze maatregelen?
Dat klopt, zij zijn volgens de wet gewoon consument.
En als tweede vraag: waarom is de keuze gemaakt om handelaren in V&A te blijven toestaan in plaats van ze volledig te weren?
Uit een onderzoek binnen de community is gebleken dat het grootste percentage users wel waarde hecht aan aanbod van handelaren. Ook wij zien hier een toekomst in voor Tweakers en zullen kijken hoe we in de toekomst met hen kunnen samenwerken.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Moonsugar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:46:
[...]

Dankjewel! Het is lastig om iedereen tevreden te stellen, maar we kunnen in ieder geval de community gaan beschermen tegen onwettelijke praktijken. Als je geen fan bent van handelaren op Tweakers kunnen we je hopelijk binnenkort een filter bieden. :)

[...]

[...]

Uit een onderzoek binnen de community is gebleken dat het grootste percentage users wel waarde hecht aan aanbod van handelaren. Ook wij zien hier een toekomst in voor Tweakers en zullen kijken hoe we in de toekomst met hen kunnen samenwerken.
Was het niet beter (en eerlijker) geweest als die zwarthandelaren cq "consumenten met bovengemiddeld aantal advertenties" juist hiermee uit te sluiten? Anders kunnen handelaren nog steeds net zo goed zich als particulier voor blijven doen omdat ze daarmee heel de zakelijke dans kunnen ontspringen.

Volvotips.com

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Thanks @Dirk @Moonsugar voor de snelle antwoorden. Die enquête had ik overigens gemist.

En wat @Bart-Willem zegt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
@Bart-Willem Zou je jouw suggesties/zorgen willen mailen naar het VA mailadres wat is opgegeven in de PM? Daar krijgen we alles op 1 plek binnen en kunnen we gaan kijken naar eventuele mogelijkheden. Dat werkt iets beter dan in een topic waar dingen nog weleens zoek kunnen raken.

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:02

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Hoe gaat het werken als handelaren oude meuk "privé" aan willen bieden? Bijvoorbeeld een oude slaapkamer tv, koelkast, oude console van de kids oid?

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

• Fero
@Moonsugar Heel erg bedankt voor deze update en jouw, en de andere crewleden hun harde werk! Ik ga de Algemene Voorwaarden V&A zo eens doorspitten met een grote kop koffie bij de hand, maar van wat ik in je post lees is dit een grote stap in de goede richting. :)

@Bart-Willem Jouw zorg wat betreft het adres snap ik ook. Je wil als handelaar natuurlijk niet dat iedereen zomaar zonder afspraak aan komt waaien, en ook waarschijnlijk niet dat mensen weten op welk adres die wellicht wel dure spulletjes die jij te koop hebt staan precies liggen. Echter is hier maar één correct antwoord op (hou je vast, het is geen leuk antwoord) en dat is eigenlijk dat dat onderdeel is van het vak...

Door op de KvK site te zoeken op bedrijfsnaam/KvK nummer kun je ook zo het adres achterhalen, het maakt het enkel wat laagdrempeliger wanneer ze op de Tweakers site staan. Wellicht kan Tweakers faciliteren dat het adres in ieder geval niet van de pagina te kopiëren is (en dus rechtstreeks in Google Maps te plakken is), en/of dat er bij ":hover" een leuke tooltip verschijnt dat dit normaliter geen bezoek-adressen zijn, dus dat het handig is eerst de verkoper een bericht te sturen? Ook kan het een idee zijn dit enkel aan ingelogde gebruikers te tonen?

Telefoon nummer is overigens niet bij wet verplicht op een website. Wel vestigingsadres en minimaal een email adres, maar dat hoeft natuurlijk niet je privé email te zijn :)

Wat betreft de "consumenten met bovengemiddeld aantal advertenties" ben ik het volledig met je eens.

Nog steeds denk ik dat de beste oplossing hier zal zijn om de advertenties voor particulieren te limiteren tot bijvoorbeeld drie per PriceWatch categorie (en dan drie on-gecategoriseerd).

Een handelaar zal zeer snel tegen een dergelijke limiet aan lopen, terwijl een particulier die zijn desktop en randapparatuur per los onderdeel wil verkopen hier geen last van zal ondervinden. Daar zijn immers allemaal verschillende PriceWatch categorieën voor. Dan kunnen zelfs zijn/haar laptop, TV en telefoon er nog bij online.
Voor de handelaren heeft het geen zin om dingen in de verkeerde categorie te plaatsen, want dan ben je ten eerste je PW link kwijt, krijg je veel minder views en... "je advertentie staat in de verkeerde categorie, pas dat eens heel snel aan, anders gaat ie weg" :)

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

@Moonsugar Kan er bij de eerste paar keren aangegeven worden waarom een advertentie wordt verwijderd? Zodat dit duidelijk is?

Dus bijvoorbeeld: 'Geen KvK nummer' of 'prijs exclusief btw'?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Daffie

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Detmer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:51:
@Moonsugar Kan er bij de eerste paar keren aangegeven worden waarom een advertentie wordt verwijderd? Zodat dit duidelijk is?
Wat dacht je van altijd? Of in elk geval een bericht voor een reeks van dezelfde fout.
FirePuma142 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:49:
Thanks @Dirk @Moonsugar voor de snelle antwoorden. Die enquête had ik overigens gemist.

En wat @Bart-Willem zegt.
Die was een tijd bovenin elke pagina te zien op de FP. Zelfs als ingelogde gebruiker heb ik hem een aantal keren weggeklikt na het te hebben ingevuld.

Waarom staat deze er nog (tweede link) @Moonsugar @Bor ?
Fero in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

Voor degenen die niet willen wachten op het filter. Dit is een opstap van een behulpzame user: Xtrafris in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 20-03-2020 19:38 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

[...]

Ik kan mij nog steeds niet vinden in de richting die er nu word ingeslagen. Er is in ieder geval wel vooruitgang en dat is dan wel weer prettig.

Met betrekking tot de opmerking over de enquête/onderzoek. Daar heb ik al eerder een opmerking over gemaakt. Dat onderzoek werd geplaatst zonder ook maar enige context erbij te plaatsen. Wat verwacht je dan precies wat de uitslag word denk ik dan. Je legt een keuze voor aan een groot deel van het publiek die niet op de hoogte worden gesteld waarom ze eigenlijk die keuze of mening kunnen geven.

Dan kun je dus verwachten wat de uitslag word. En op basis van die uitslag worden er nu keuzes gemaakt en doorgevoerd. Compleet idioot. Geen andere woorden voor.

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Fero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:44:
Ik ga de Algemene Voorwaarden V&A zo eens doorspitten met een grote kop koffie bij de hand, maar van wat ik in je post lees is dit een grote stap in de goede richting. :)
Ik zou hier nog even mee wachten tot ergens volgende week, als alles in zijn geheel is geupdate. Voor nu zijn er slechts de zaken toegevoegd die ik eerder heb genoemd in mijn update. Zou zonde zijn als je het 2x moest doen. :)
Telefoon nummer is overigens niet bij wet verplicht op een website. Wel vestigingsadres en minimaal een email adres, maar dat hoeft natuurlijk niet je privé email te zijn :)
Ga ik even nachecken, maar daar lijkt het inderdaad wel op.

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Detmer schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:51:

Dus bijvoorbeeld: 'Geen KvK nummer' of 'prijs exclusief btw'?
We zullen niet zomaar klakkeloos gaan verwijderen zonder enig bericht. Op het moment kijken we hoe we dit het meest constructief kunnen gaan oppakken na 25 maart.

• Fero
Ja, ongeveer. Alleen wat specifieker een limiet per categorie. Met een algemene limiet kan ik nu al een situatie bedenken waar dit tegen gaan zitten.

Scenario: Er is een harde limiet van 10 actieve advertenties.
Gebruiker 1 is een Tweaker die los een CPU, mobo, RAM, CPU koeler, voeding, SSD, behuizing, toetsenbord, muis, speakers en scherm verkoopt. Dat zijn 11 advertenties en deze persoon heeft dan pech.
Gebruiker 2: Deze winkel met momenteel 8 actieve advertenties.

Met een algemene limiet kan het dus voorkomen dat je de particulier juist wel in de weg zit, maar de winkel niet. Dan moet je zoals in je post beschreven direct gaan werken met uitzonderingen en blijven we bezig stiekeme handelaren te rapporteren.

Met een limiet van bijvoorbeeld drie per categorie kan die telefoonwinkel nog maar maximaal 3 advertenties tegelijk online hebben staan, terwijl onze particulier nergens last van heeft omdat deze slechts één artikel per categorie aanbiedt.

Daarbij ken ik weinig daadwerkelijke particulieren die 3 verschillende laptops, wasmachine's, smartphones, processoren of wat dan ook zouden verkopen. Mocht dat wel zo zijn, zijn dit vaak dezelfde modelnummers en kunnen ze dus in een enkele verzamel-advertentie :D
Moonsugar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:59:

Ik zou hier nog even mee wachten tot ergens volgende week, als alles in zijn geheel is geupdate. Voor nu zijn er slechts de zaken toegevoegd die ik eerder heb genoemd in mijn update. Zou zonde zijn als je het 2x moest doen. :)
Ik ben gewoon nieuwsgierig O-)

Heb inmiddels een tiental bedrijfjes geholpen webshops op te zetten, dus heb enige ervaring met de wetten en regels rondom dit topic ;) Betreft telefoonnummer.... wordt niet specifiek genoemd:
https://wetten.overheid.n...el1_Afdeling1A_Artikel15d
b. gegevens die een snel contact en een rechtstreekse en effectieve communicatie met hem mogelijk maken, met inbegrip van zijn elektronische postadres;

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
@Fero Overall hele fijne feedback en ideeën, dankjewel! We nemen het mee.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Moonsugar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:26:
@Fero Overall hele fijne feedback en ideeën, dankjewel! We nemen het mee.
Wanneer wordt die advertentie aangepakt?

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Fero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:44:

@Bart-Willem Jouw zorg wat betreft het adres snap ik ook. Je wil als handelaar natuurlijk niet dat iedereen zomaar zonder afspraak aan komt waaien, en ook waarschijnlijk niet dat mensen weten op welk adres die wellicht wel dure spulletjes die jij te koop hebt staan precies liggen. Echter is hier maar één correct antwoord op (hou je vast, het is geen leuk antwoord) en dat is eigenlijk dat dat onderdeel is van het vak...

Door op de KvK site te zoeken op bedrijfsnaam/KvK nummer kun je ook zo het adres achterhalen, het maakt het enkel wat laagdrempeliger wanneer ze op de Tweakers site staan. Wellicht kan Tweakers faciliteren dat het adres in ieder geval niet van de pagina te kopiëren is (en dus rechtstreeks in Google Maps te plakken is), en/of dat er bij ":hover" een leuke tooltip verschijnt dat dit normaliter geen bezoek-adressen zijn, dus dat het handig is eerst de verkoper een bericht te sturen? Ook kan het een idee zijn dit enkel aan ingelogde gebruikers te tonen?

NAW-gegevens in een advertentie zijn ietwat vreemd: dat is alleen wettelijk verplicht bij facturen en op een eigen website. Zie ook Bol of Amazon: bij geen enkel product van een externe partner staan direct dat soort gegevens vermeld. Waarom dan hier de verplichting om dat direct in de advertentie te vermelden?

Volvotips.com

• Fero
Bart-Willem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:43:
[...]

NAW-gegevens in een advertentie zijn ietwat vreemd: dat is alleen wettelijk verplicht bij facturen en op een eigen website. Zie ook Bol of Amazon: bij geen enkel product van een externe partner staan direct dat soort gegevens vermeld. Waarom dan hier de verplichting om dat direct in de advertentie te vermelden?
Volgens mij is dit in het algemeen een groot nadeel van ZZPer in Nederland zijn; volgens de wet (en de belastingdienst) ben je zo'n beetje je bedrijf. Zo zijn je NAW gegevens je bedrijfsgegevens, en deze moet je minimaal bij het sluiten van de verkoopovereenkomst aan de koper overhandigen, en ook op je eigen website zetten.

Dat dit niet je eigen website is, en dat dit op andere sites die derde verkopers toestaan niet gebeurd (al noem je nu wel 2 sites waarop ik al huiver bij de gedachte van derde partijen te kopen, die reputatie hebben ze dan ook wel weer :P) is een goed punt, en aangezien ik daar weinig ervaring mee heb durf ik hier ook geen uitspraak te doen over wat wel/niet mag, maar @Moonsugar en @Bart-Willem, zou het wellicht een idee zijn om adresgegevens en optionele telefoonnummers dan te bewaren voor het profiel van de handelaar, en niet per sé iedere individuele advertentie?

Wanneer handelaren dan in de advertentie een badge krijgen en daar gewoon netjes het KvK nummer hebben staan (waaruit je toch de adresgegevens wel kan halen), lijkt het me in ieder geval duidelijk voor de consument dat het om een handelaar gaat. Geïnteresseerden (danwel gedupeerden) kunnen dan het profiel aanklikken voor meer informatie, maar dan staat het niet zo laagdrempelig in de advertentie en nodigt het wellicht minder uit om "er even snel langs te rijden" en dergelijke.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je geen fan bent van handelaren op Tweakers kunnen we je hopelijk binnenkort een filter bieden. :)
Ondanks dat ik vind dat handelaren totaal geen plaats zouden moeten hebben binnen V&A (zie marktplaats waarom) is dat in ieder geval iets. Ben benieuwd naar de implementatie hiervan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Er word weer een omslachtige oplossing gebruikt voor een simpel probleem. Terwijl het zo simpel kan zijn. Als handelaar dan pricewatch.

Deze oplossing, blijkbaar op basis van een brakke enquête, is echt weer een houtje touwtje oplossing. Vervolgens word die gebracht door de marketing communitymanager van t.net als zijnde een oplossing die maar voor 1 partij voordelig is en dat is t.net.

Het hele verhaal is 1 groot marketingpraatje.

Verwijderd

Wat ook zeer irritant is bij deze personen is dat wanneer je iets gekocht hebt ze je dan een beoordeling geven van iets wat je dus helemaal niet gekocht hebt :( omdat ze het helemaal niet interesseert....leuk om deze verkopers in je community te hebben. Ik heb al een paar keer een beoordeling weg laten halen omdat er dus niets van klopt ...

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Fero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:01:
[...]

Volgens mij is dit in het algemeen een groot nadeel van ZZPer in Nederland zijn; volgens de wet (en de belastingdienst) ben je zo'n beetje je bedrijf. Zo zijn je NAW gegevens je bedrijfsgegevens, en deze moet je minimaal bij het sluiten van de verkoopovereenkomst aan de koper overhandigen, en ook op je eigen website zetten.

Dat dit niet je eigen website is, en dat dit op andere sites die derde verkopers toestaan niet gebeurd (al noem je nu wel 2 sites waarop ik al huiver bij de gedachte van derde partijen te kopen, die reputatie hebben ze dan ook wel weer :P) is een goed punt, en aangezien ik daar weinig ervaring mee heb durf ik hier ook geen uitspraak te doen over wat wel/niet mag, maar @Moonsugar en @Bart-Willem, zou het wellicht een idee zijn om adresgegevens en optionele telefoonnummers dan te bewaren voor het profiel van de handelaar, en niet per sé iedere individuele advertentie?

Wanneer handelaren dan in de advertentie een badge krijgen en daar gewoon netjes het KvK nummer hebben staan (waaruit je toch de adresgegevens wel kan halen), lijkt het me in ieder geval duidelijk voor de consument dat het om een handelaar gaat. Geïnteresseerden (danwel gedupeerden) kunnen dan het profiel aanklikken voor meer informatie, maar dan staat het niet zo laagdrempelig in de advertentie en nodigt het wellicht minder uit om "er even snel langs te rijden" en dergelijke.
Dat is wel een goed plan, in ieder geval 1000x beter dan hoe het voorstel er nu ligt. :P

Volvotips.com

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29

JJCP Trading

JJCP Trading

Uiteraard zijn er ook goede tussen die dit wel corect doen. Een beetje jammer dat er hier een eenzijdig beeld word gegegeven.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:05:
Wat ook zeer irritant is bij deze personen is dat wanneer je iets gekocht hebt ze je dan een beoordeling geven van iets wat je dus helemaal niet gekocht hebt :( omdat ze het helemaal niet interesseert....leuk om deze verkopers in je community te hebben. Ik heb al een paar keer een beoordeling weg laten halen omdat er dus niets van klopt ...

JJCP Trading

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

bedankt voor deze bijdrage! Ik word inderdaad regelmatigf gevraagd of ik ook niet product x,y of z ook heb. Terwijl heel duidelijk is dat ik alles wat ik aanbied gewoon op tweakers heb staan. Dus daar mogen tweakers zelf ook wat beter nadenken. En afdingen als er vaste prijs staat is ook niet altijd even leuk, dat doen we op marktplaats, maar toch niet in een intelligente tweakers community. Verder durgf ik te stellen dat ik altijd alles supernetjes en goed afhandel (vandaar ook al die positieve fedback), en ook nog vaakl garantie geef uit coulance buiten de garantie tijd (wat bedrijven in V&A) echt niet doen. dara ik als hobbyist bezig ben en niet als puur commercieel handelaar en zelf veel voldoening haal uit het testen en egbruiken van diverse hardware en mijn kennis en kunde daarin ook deel met de community. Ik denk dat dat ook wel een gezegd mag worden hier in deze discussie!

JJCP Trading

• Operations
  • Laatst online: 08-09 12:58
Fero schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Kijk, daar zat ik op te wachten! Een stap in de goede richting :) Bedankt! Ben ook benieuwd naar je volgende update.

Ook wil ik graag nog even iets aanhalen wat ik vanmiddag spotte. Dat zijn twee advertentie's van iemand die er op dit moment precies 100 actief heeft. Op basis daarvan denk ik dat we deze persoon wel een handelaar mogen noemen.
Dan is er de eerste advertentie
V&A aangeboden: WD RE WD4001FYYG, 4TB, gebruikt maar 100% in orde, SAS geen S...

Uit de advertentie-tekst:

[...]

Prijzen incl BTW, dus duidelijk een bedrijf, toch?

Dan een andere advertentie welke dezelfde minuut nog online kwam:
V&A aangeboden: WD Black NVMe SSD SN750 2TB (zonder heatsink), supersnelle SS...

Uit de advertentie-tekst:

[...]

En dan tóch, als ondernemer zijnde, tegen alle wetten in, het verzendrisico bij de consument neer leggen. |:(

Daarbij nog 2 punten:

- In de advertentie van de SSD staat dat deze een "m.2 sata" aansluiting heeft. Nu weet ik toevallig dat dit niet klopt, maar het staat ook in de specificaties van het gelinkte PW artikel. Dit is namelijk een M.2 PCI-E aansluiting. Die gaat niet werken in een M.2 slot dan enkel Sata aan kan. Nu vraag ik mij ten zeerste af of ik deze als consument zijnde om die reden terug zou mogen sturen van deze vriendelijke verkoper...

- De verkoper geeft in alle advertentie's aan dat deze juist contact via Tweakers DMs (waar de mods er nog enig zicht op hebben) wil vermijden. Oftewel, Tweakers V&A wordt enkel gebruikt voor het gratis plaatsen van advertentie's en daarna gaat alles buiten Tweakers om.

De meldingen zijn afgehandeld, maar de advertentie's staan er duidelijk nog. En nee, dit is niet eens commentaar op het feit dat we geen feedback op meldingen krijgen. Hoewel ik dat zelf ook lastig vind ;)

Tweakers, deze persoon handelt tegen de wetten in. Ik zou heel graag van iemand horen wat het plan voor dit soort verkopers is, en denk eigenlijk dat we voor dergelijke zaken niet zouden moeten hoeven wachten op de aankomende aanpassingen.
@Fero ,

De reden dat Piet Snot soms BTW erbij vermeld, is omdat A. Deze producten dan met BTW zijn ingekocht en B. omdat daar zeer regelmatig om gevraagd wordt. Dus belasting technisch moet hij ze dan ook met BTW verkopen. Maar omdat het GEBRUIKTE/Refurbished artikelen betreft is de PW geen optie.
Dit weet ik toevallig omdat ik deze vragen een keer gesteld heb aan hem.

Met betrekking tot het verzend risico bij de klant naar zeggen, hij geeft juist altijd aan dat verzekerd verzenden de beste optie is maar er zijn bepaalde tweakers die daar simpelweg te gierig voor zijn (ik ken meerdere mensen die bij hem kopen en hij geeft werkelijk altijd aan dat verzekerd de beste optie is). Dus als mensen daadwerkelijk aangeven niet verzekerd te willen verzenden dan geeft hij in OVERLEG aan dat het risico dan niet meer bij hem ligt. En dit accepteren die mensen dan ook gewoon.

Ik ben best met je eens dat we een handelaren issue hebben op V&A maar mijn inziens pak je nu wel een verkeerd voorbeeld en daarbij leg je bepaalde dingen op een gekleurde manier uit. En over risico's / garantie afhandelingen e.d. als je zijn feedback bekijkt zie je dat hij die altijd heel netjes oplost.
Ik ken voorbeelden van producten met 3 maanden garantie die na een jaar nog omgeruild konden worden, en van dit soort voorbeelden kan ik er nog 20 noemen. Hier kan echt menig bedrijf en verkoper (op V&A) nog wat van leren! En er zijn geen 3 negatieve garantie afhandelingsverhalen over hem te vinden, wel?

Uit zijn feedback blijkt mijn ineens dat heel veel consumenten juist heel blij zijn met zijn producten. Dat jij dat misschien niet bent, mag uiteraard maar nogmaals mijn inziens pak je een verkeerd voorbeeld erbij van dit handelaren "probleem".

Tegen alle wetten in, is echte onzin in dit geval. je mag best je mening geven maar proberen wel bij de feiten te blijven. Dus met andere woorden bij welke transacties heeft hij dan een of meerdere wetten overtreden? Puur op basis van dat stukje tekst is echt "zoeken" naar mijn mening. Op deze manier beschadig je mensen, dit mag overigens niet eens. Wel eens van smaad en/of laster gehoord....

Met betrekking tot de technische fout, ja die maakt hij. Maarre wil je nu alle advertenties met technische fouten gaan "aanvallen" c.q. verwijderen .... Succes! ;)

Dus kortom ik ben het echt wel voor een deel met je eens, maar niet zoals je het hier schetst en niet bij deze "handelaar". Nogmaals kijk eens naar zijn feedback, en vooral het verschil in feedback met een Maas of NTS Computers. Daarin zie je een duidelijk verschil! Probeer er wat objectiever naar te kijken.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Leuk dat je het voor @piet snot opneemt maar dit is duidelijk tegen de wet in (art. 7:11 bw):
of ik kan versturen (8,65 Euro in Nederland, 12 Euro Belgie). 4,30 als brievenbuspaket kan ook, maar dan wel geheel op uw risico!
Zie verder bij rood.
Terwijl heel duidelijk is dat ik alles wat ik aanbied gewoon op tweakers heb staan. Dus daar mogen tweakers zelf ook wat beter nadenken.
Mijn ervaring is dat niet de de hele collectie van aanbieders altijd in v&a staan. Zeker niet bij Tweakers die ook bijdragen aan de community. Ik heb hier ook veel rommel liggen waar ik niets mee doe, maar potentieel wel vanaf zou willlen.
En afdingen als er vaste prijs staat is ook niet altijd even leuk, dat doen we op marktplaats, maar toch niet in een intelligente tweakers community. Verder durgf ik te stellen dat ik altijd alles supernetjes en goed afhandel (vandaar ook al die positieve fedback),
Dat zegt helemaal niets. Zie ook hier Winnend bod haakt af - review of niet?
In het algemeen: mensen kunnen ook in het traject voordat er een overeenkomst is zich merkwaardig gedragen. Daar doet een positieve score bij afgeronde verkopen niets aan af.
en ook nog vaakl garantie geef uit coulance buiten de garantie tijd (wat bedrijven in V&A) echt niet doen. daar ik als hobbyist bezig ben en niet als puur commercieel handelaar en zelf veel voldoening haal uit het testen en egbruiken van diverse hardware en mijn kennis en kunde daarin ook deel met de community. Ik denk dat dat ook wel een gezegd mag worden hier in deze discussie!
[...]
Nu deze handelaar met een zelf aangeboden/vermelde optie het risico bij de consument neerlegt is de overtreding duidelijk. Dus in dit geval hoef je je niet op de borst te kloppen. Intussen laat Tweakers dit, tegen beter weten en vele meldingen in, gewoon staan.

Het valt me verder op (en een aantal anderen met mij) dat er selectief op berichten van gebruikers alhier wordt gereageerd. Het lijkt op een woohoo-wat-zijn-we-trots-op-onszelf-en-wat-doen-we-het-goed-show, maar specifieke vragen en opmerkingen worden genegeerd.

Voordat iemand binnenvalt en zegt: "Nee hoor, jullie worden niet genegeerd, er wordt achter de schermen heel hard gewerkt." Dat kennen we nu wel.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 21-03-2020 16:52 ]

• Fero
Operations schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:01:

De reden dat Piet Snot soms BTW erbij vermeld, is omdat A. Deze producten dan met BTW zijn ingekocht en B. omdat daar zeer regelmatig om gevraagd wordt. Dus belasting technisch moet hij ze dan ook met BTW verkopen. Maar omdat het GEBRUIKTE/Refurbished artikelen betreft is de PW geen optie.
Dit weet ik toevallig omdat ik deze vragen een keer gesteld heb aan hem.
En dat is precies hetgene dat hem volgens de belastingdienst een ondernemer maakt en waarom diegene zich moet inschrijven bij bijv. de KvK. Dat was dan ook het enige punt dat ik aangaf met die quote te maken.

Met betrekking tot het verzend risico bij de klant naar zeggen, hij geeft juist altijd aan dat verzekerd verzenden de beste optie is maar er zijn bepaalde tweakers die daar simpelweg te gierig voor zijn (ik ken meerdere mensen die bij hem kopen en hij geeft werkelijk altijd aan dat verzekerd de beste optie is). Dus als mensen daadwerkelijk aangeven niet verzekerd te willen verzenden dan geeft hij in OVERLEG aan dat het risico dan niet meer bij hem ligt. En dit accepteren die mensen dan ook gewoon.

Tegen alle wetten in, is echte onzin in dit geval. je mag best je mening geven maar proberen wel bij de feiten te blijven. Dus met andere woorden bij welke transacties heeft hij dan een of meerdere wetten overtreden? Puur op basis van dat stukje tekst is echt "zoeken" naar mijn mening.
Mijn persoonlijke mening heeft hier niets mee te maken. Hier, neem een feitje :)
https://wetten.overheid.n...z=2020-01-01&g=2020-01-01

De koper kan enkel verantwoordelijk worden gesteld wanneer deze zelf vraagt om een verzendmethode welke de verkoper niet aanbiedt. Dus; gewoon enkel aangetekende verzending aanbieden en dan ben je van het gezeur af.
Ik ben best met je eens dat we een handelaren issue hebben op V&A maar mijn inziens pak je nu wel een verkeerd voorbeeld en daarbij leg je bepaalde dingen op een gekleurde manier uit. En over risico's / garantie afhandelingen e.d. als je zijn feedback bekijkt zie je dat hij die altijd heel netjes oplost.
Ik ken voorbeelden van producten met 3 maanden garantie die na een jaar nog omgeruild konden worden, en van dit soort voorbeelden kan ik er nog 20 noemen. Hier kan echt menig bedrijf en verkoper (op V&A) nog wat van leren!

Uit zijn feedback blijkt mijn ineens dat heel veel consumenten juist heel blij zijn met zijn producten. Dat jij dat misschien niet bent, mag uiteraard maar nogmaals mijn inziens pak je een verkeerd voorbeeld erbij van dit handelaren "probleem".
Probleem is hier volgens mij een beetje dat zelfs de verkoper in dit geval niet doorheeft dat diegene zich niet geheel aan de wet houdt. Ik zeg ook helemaal niet dat we piet snot direct moeten perma-bannen en in een kelder moeten opsluiten, ik geef enkel aan dat als Tweakers handelaren officieel wil gaan toelaten, zij er ook op moeten gaan toezien dat deze mensen zich simpelweg aan de wet houden.

En dat gaan ze nu dus doen:
Artikel 3b
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/

• Operations
Fero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:17:
[...]

En dat is precies hetgene dat hem volgens de belastingdienst een ondernemer maakt en waarom diegene zich moet inschrijven bij bijv. de KvK. Dat was dan ook het enige punt dat ik aangaf met die quote te maken.

[...]

Mijn persoonlijke mening heeft hier niets mee te maken. Hier, neem een feitje :)
https://wetten.overheid.n...z=2020-01-01&g=2020-01-01

De koper kan enkel verantwoordelijk worden gesteld wanneer deze zelf vraagt om een verzendmethode welke de verkoper niet aanbiedt. Dus; gewoon enkel aangetekende verzending aanbieden en dan ben je van het gezeur af.

[...]

Probleem is hier volgens mij een beetje dat zelfs de verkoper in dit geval niet doorheeft dat diegene zich niet geheel aan de wet houdt. Ik zeg ook helemaal niet dat we piet snot direct moeten perma-bannen en in een kelder moeten opsluiten, ik geef enkel aan dat als Tweakers handelaren officieel wil gaan toelaten, zij er ook op moeten gaan toezien dat deze mensen zich simpelweg aan de wet houden.

En dat gaan ze nu dus doen:
Artikel 3b
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/
Hij ontkent toch helemaal niet dat hij ondernemer is? Hij is ook gewoon ingeschreven. Hij heeft (voor zover ik weet nog steeds) gewoon een fulltime baan, en doet dit niet als fulltime handelaar. Maar goed als je ook moeite hebt met dat stukje tekst. Past hij dat vast wel aan.

Dus als hij die tekst over brievenbus verzending weghaalt dan is het in orde? Beetje simpel mijn inziens maar prima, mag hij dan al die Tweakers die dit echt heel graag willen doorverwijzen naar jou @Fero :P

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 20-03-2020 22:25 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Fero
Operations schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:23:
[...]

Hij ontkent toch helemaal niet ondernemer is? Hij is ook gewoon ingeschreven.

Dus als hij die tekst over brievenbus verzending weghaalt dan is het in orde? Beetje simpel mijn inziens maar prima, mag hij dan al die Tweakers die dit echt heel graag willen doorverwijzen naar jou @Fero :P
Inderdaad!

Die mag hij doorverwijzen naar de mensen die onze wetten maken, en indien gewenst zelfs aansporen bij de verkiezingen te stemmen, mochten ze dit anders willen zien ;)

• Operations
Fero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:25:
[...]

Inderdaad!

Die mag hij doorverwijzen naar de mensen die onze wetten maken, en indien gewenst zelfs aansporen bij de verkiezingen te stemmen, mochten ze dit anders willen zien ;)
@Fero ,

Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, en je zou helemaal een punt hebben als er tientallen klachten over hem zouden bestaan (m.b.t. garantie en/of verzend problemen). Maar die zijn er niet het tegenovergestelde is het geval, dus dan zien ik het probleem niet van zo een onderlinge afspraak met mensen die dit echt 100% bewust doen en willen (op een V&A). Waarbij de problemen dus ook nog eens gewoon netjes opgelost worden ;)

Maar prima als we dat onderling zo afspreken uiteraard, ben je wel (een beetje) met mij eens dat je de verkeerde "pakt"? :) Of zie je nou echt geen verschil tussen Piet Snot en NTS/Maas (bijvoorbeeld)?

[ Voor 16% gewijzigd door Operations op 20-03-2020 22:35 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nou, tot nu toe niet. Onder de oude voorwaarden (en uiteraard vanuit de wet) kon het allang en heel gemakkelijk. Maar nog steeds niets veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 20-03-2020 22:55 ]

• Fero
Operations schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:27:
[...]

@Fero ,

Ik begrijp wel wat je bedoeld hoor, en je zou helemaal een punt hebben als er tientallen klachten over hem zouden bestaan (m.b.t. garantie en/of verzend problemen). Maar die zijn er niet het tegenovergestelde is het geval, dus dan zien ik het probleem niet van zo een onderlinge afspraak met mensen die dit echt 100% bewust doen en willen (op een V&A).

Maar prima als we dat onderling zo afspreken uiteraard, ben je wel (een beetje) met mij eens dat je de verkeerde "pakt"? :)
Hmmm nee, niet echt. Het punt staat, en ik heb nooit beweerd dat deze user actief mensen oplicht, daar de intentie toe heeft, of zelfs wíl dat mensen voor die verzendmethode kiezen. Echter, als je de verzendmethode als ondernemer zijnde aanbiedt, ben je gewoon verantwoordelijk voor het verzendrisico en kán je dat wettelijk niet afdragen aan de klant, wat je persoonlijke mening daar over ook is. Het voorbeeld maakte dat punt goed duidelijk.

Dat we nu weten dat deze specifieke handelaar zichzelf niet eens bewust was van de wet maakt het des te interessanter, want ik kan me niet voorstellen dat dit de enige is :)

De reden dat het belangrijk is dat dit nu in de Tweakers regels wordt opgenomen, is omdat niet iedere handelaar hier netjes mee om ging (en nee, daarmee wijs ik niet naar piet snot, ik ken deze persoon niet, heb er geen zaken mee gedaan, en dus gewoonweg geen mening over).
Het kwam dan voor dat handelaren dergelijke teksten in advertenties zetten, producten van meerdere honderden euro's onverzekerd hebben verzonden waarvan de kopers via Track & Trace konden aantonen dat het nooit bij hen is aangekomen, en de handelaren vervolgens claimden de artikelen als consument te hebben verkocht waarop de kopers gewoon hun geld kwijt waren.

Er was dus geen controle op welke verkopers wel/geen ondernemers waren, en werd je als koper benadeelt door één van deze verkopers, dan had je juridisch geen poot om op te staan omdat je enkel een Tweakers username hebt.

Dit is dus pure indekking voor Tweakers zelf en hun users. Zolang de nette handelaren gewoon netjes blijven doen, danwel zich aan de wetten waarvan zij niet afwisten gaan houden, zal de aankomende situatie voor iedereen het minste problemen moeten opleveren.
Daarbij komt voor de handelaren nu het voordeel dat zij niet langer afhankelijk zijn van een ongeschreven gedoogbeleid, het voor users duidelijker wordt wanneer zij met een bedrijf te maken hebben, en dus niet hoeven proberen af te dingen, en dat de echt "slechte" handelaren het op deze manier vele malen moeilijker krijgen, waardoor users weer met meer vertrouwen artikelen bij de goede kunnen aanschaffen.

Daarbij; zolang ze zich aan de nieuwe regels cq wetten houden, kunnen de handelaren ook niet ineens een terechte aangifte tegen zich krijgen omdat ze een wet overtraden waarvan ze niet afwisten!

Hopelijk was mijn uitleg van de andere kant van het verhaal duidelijk. Mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik het wel, maar voor vanavond hou ik het voor gezien en wens ik jullie allemaal een fijn weekend :D

PS, @PcDealer het viel mij inderdaad ook al op dat de huidige V&A voorwaarden nog in de Algemene Voorwaarden staan en nu tegenstrijdig zijn met de nieuwe V&A voorwaarden :)

Moonsugar gaf in de update echter aan dat handelaren tot 25 maart hebben om de aanpassingen aan hun advertentie's door te voeren, dus ik wacht dat nog even af, maar tot die tijd verwacht ik niet veel verandering.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Moonsugar schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:31:
Goedemiddag allemaal,

Desalniettemin hopen we dat jullie net zo enthousiast zijn als wij over de nieuwe ontwikkelingen.[/b]
Ik wacht het nog even af. Vooralsnog ben ik niet heel enthousiast.
[...]

Ik denk van niet.

(1) Niet volgens de Kamer van Koophandel:
PcDealer in "Meldingen 'onreine' productreviews" aangaande een commercieel oogmerk. Dat iemand niet is ingeschreven als bedrijf, wil niet zeggen dat het geen (zwart)handelaar is.

(2) En niet volgens Titel 1 van het Burgerlijk Wetboek Boek 7:
Artikel 5

1 In deze titel wordt verstaan onder consumentenkoop: de koop met betrekking tot een roerende zaak die wordt gesloten door een verkoper die handelt in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit en een koper, natuurlijk persoon, die handelt voor doeleinden buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit.
https://wetten.overheid.n...ldeel1_Afdeling1_Artikel5
Een verkoper die handelaar is (geen uitzonderingen genoemd in de wet, KvK gaat uit dat wanneer de activiteiten geld opleveren het geen hobby meer is maar een onderneming) en verkoopt aan een consument is gebonden aan de consumentenwet:
Artikel 6

1 Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
Fero schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 23:02:
[...]
Er was dus geen controle op welke verkopers wel/geen ondernemers waren, en werd je als koper benadeelt door één van deze verkopers, dan had je juridisch geen poot om op te staan omdat je enkel een Tweakers username hebt.
Is die controle er nu wel dan? Wellicht wordt het later nog duidelijk. In elk geval is met wat zoekwerk vaak al te zien of iemand als privépersoon verkoopt of winst probeert te maken met veelvuldig handelen: PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"
Daarbij komt voor de handelaren nu het voordeel dat zij niet langer afhankelijk zijn van een ongeschreven gedoogbeleid, het voor users duidelijker wordt wanneer zij met een bedrijf te maken hebben, en dus niet hoeven proberen af te dingen, en dat de echt "slechte" handelaren het op deze manier vele malen moeilijker krijgen, waardoor users weer met meer vertrouwen artikelen bij de goede kunnen aanschaffen.
Ik probeer altijd af te dingen bij "n.o.t.k.", wel of geen consument. Verkopers met (rots)vaste prijzen zijn vaak gewoon te duur.
Daarbij; zolang ze zich aan de nieuwe regels cq wetten houden, kunnen de handelaren ook niet ineens een terechte aangifte tegen zich krijgen omdat ze een wet overtraden waarvan ze niet afwisten!
Van een handelaar mag toch wel verwacht worden dat ze zich verdiepen in de wet specifiek op hun eigen business?
PS, @PcDealer het viel mij inderdaad ook al op dat de huidige V&A voorwaarden nog in de Algemene Voorwaarden staan en nu tegenstrijdig zijn met de nieuwe V&A voorwaarden :)

Moonsugar gaf in de update echter aan dat handelaren tot 25 maart hebben om de aanpassingen aan hun advertentie's door te voeren, dus ik wacht dat nog even af, maar tot die tijd verwacht ik niet veel verandering.
Daarom nog afwachten :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zag de melding voorbij komen maar ik ben er eigenlijk niet mee eens.

Ik maak inderdaad meer dan 50 advertenties maar ik verdien er geen droog brood mee, beter gezegd, ik kan niet eens een plank van betalen (brood op de plank) en help liever andere Tweakers ermee. Wat moet ik nou voor consumenten-/retourrecht geven op een harde schijf van 5 tot 12 jaar oud en x aantal loopdagen?

Ik gebruik wel mijn bedrijf om een transactie te voltooien maar dat is meer gemak aangezien ik PostNL label, iDeal en transactiegeschiedenis kan opslaan want als particulier kan ik dat niet/moeilijk.
Daardoor moet ik dus eigenlijk twee accounts gaan opstellen.

Ik vind het wel logisch als je ziet wat de meeste handelaars echt aanbieden (denk aan meerdere laptops en andere producten) en verkoopwaarde boven de € 100.
Voor mij is het meeste spul al afgeschreven en als ik PC's aanbiedt, dan is het ouder dan 5 jaar met een verkoopwaarde (ruim) onder de € 100 want meer dan dat zal het niet opbrengen. Ook daar, wat moet je dan met consumenten-/retourrecht?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

itsalex schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:31:
Ik gebruik wel mijn bedrijf om een transactie te voltooien maar dat is meer gemak aangezien ik PostNL label, iDeal en transactiegeschiedenis kan opslaan want als particulier kan ik dat niet/moeilijk.
Dat vind ik geen geldige reden, buiten dat je als particulier dezelfde mogelijkheden hebt (en echt niet moeilijker) is het op je zakelijke rekening ook onderdeel van je zakelijke boekhouding en dus ook zakelijk risico. Daar kies je zelf voor.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

itsalex schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:31:
Daardoor moet ik dus eigenlijk twee accounts gaan opstellen.

Ik vind het wel logisch als je ziet wat de meeste handelaars echt aanbieden (denk aan meerdere laptops en andere producten) en verkoopwaarde boven de € 100.
Voor mij is het meeste spul al afgeschreven en als ik PC's aanbiedt, dan is het ouder dan 5 jaar met een verkoopwaarde (ruim) onder de € 100 want meer dan dat zal het niet opbrengen. Ook daar, wat moet je dan met consumenten-/retourrecht?
Hoe verklaar jij als eigenaar van een klein bedrijf zoveel telefoons in V&A aangeboden: Snom 300 VoIP telefoon (eventueel meerdere)? Of 985(!) advertenties, of het feit dat ook jij het verzendrisico in deze en ook andere advertenties bij de consument legt?

Geen administratie kunnen bijhouden zonder een zakelijk account? Kom op... spreadsheet invullen en klaar.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:46

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik zie dit topic nu pas voor het eerst en zie eindelijk dat ik niet de enige ben die zich er echt mateloos aan ergerd. Vroeger was V&A leuk en daar kon je als particulier je overtollige pc spullen kwijt. Nu ? Nu staat mij advertentie binnen1 dag ver onder aan omdat er een semi handelaar in een keer ff 20 dingen boven "prakt". Zodoende zie je je eigen advertentie al bijna niet meer staan. Dumpprijzen, hoe aardig soms ook, hebben de boel goed verziekt.

Waarom is dat ineens en waneer veranderd ? Gedoogbeleid,Ik vind het totaal geen toegevoegde waarde hebben, sterker nog het stoort ! In het verleden melde ik regelmatig dit soort verstoringen maar ineens kreeg ik geen meldingen meer van "er is actie op ondernomen, bedankt" maar gewoon niks meer. En als ik dan ging kijken dan stond het er gewoon nog.

Heb zeker in het verleden er regelmatig gebruik van gemaakt, maar sinds het intreden van "handelaars" ben ik er steeds minder te vinden. Zeker ook als ik voor de zoveelste keer word dood gegooid met serie's laptops met duitse toetsenborden en de opkoop/veiling labels er nog op. Flikker het lekker op marktplaats, daar hoort het ook thuis als je partijen opkoopt.

Jammer het was altijd leuk, maar dat is helaas met meer dingen op de Tweakers site zo. Het comercieel druipt ervan af en het hobby gehalte is ver te zoeken. Was lang in de top 500, ja zelfs hoger te vinden maar ondertussen is het de inzet niet meer waard. MP gehalte op V&A is te hoog en de rest begint helaas ook steeds minder te worden...

Atari 4 ff'r 😊

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

piet snot schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:49:
Uiteraard zijn er ook goede tussen die dit wel corect doen. Een beetje jammer dat er hier een eenzijdig beeld word gegegeven.

[...]
Wist jij dat er op Tweakers in de FAQ gewaarschuwd wordt voor handelen buiten dit platform om en dat dus niet te doen?

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
piet snot schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:59:
Ik word inderdaad regelmatigf gevraagd of ik ook niet product x,y of z ook heb. Terwijl heel duidelijk is dat ik alles wat ik aanbied gewoon op tweakers heb staan.
Iets te simpel gezegd denk ik. Voor jou geld dat misschien maar een aantal van je collega's hebben zoveel/gooien er zoveel doorheen dat niet alles altijd 24/7 online staat.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Daar was ik me niet helemaal van bewust , maar op zich is dat redelijk en te begrijpen. ik heb er ook geen moeite mee, maar DM is soms wat onhandig te beantwoorden op mijn mobiuele telefoon. Het zou handig zijn als de boodschap ook als email door zou komen. Maar ik kan er mee leven.

Overigens ben ik wel van mening dat je met > 950 goede beoordelingen ook gerust "buiten"tweakers om kunt handelen dan weet je gewoon dat het netjes en eerlijk verloopt uiteraard. Wat bij mij ook 100% het geval is uiteraard. Niet voor niets de ene na de andere positieve beoordeling van tevreden mensen. Het valt me op dat de teneur in dit topic enigzins "tegen"handelaren is, terwijl ik juist veel feedback krijg in de trend van: wat ben ik blij dat je bestaat, service, support en een goede prijs en kennis van zaken en perfect verpakt, dat zie ik eigenlijk maar bij weinig shops terug. en dan denk ik bij mezelf dat ik toch iets wel goed doe, en mensen blij maak. En daar word ik weer blij van!
PcDealer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 17:03:
[...]

Wist jij dat er op Tweakers in de FAQ gewaarschuwd wordt voor handelen buiten dit platform om en dat dus niet te doen?

JJCP Trading

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

piet snot schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:49:

Overigens ben ik wel van mening dat je met > 950 goede beoordelingen ook gerust "buiten"tweakers om kunt handelen dan weet je gewoon dat het netjes en eerlijk verloopt uiteraard. Wat bij mij ook 100% ..

[...]
Dit is vooral niet al te persoonlijk bedoeld hoor begrijp me goed, maar als je zo goed en veel ervaring hebt waarom dan nog steeds op V&A. Dan zou ik zeggen zet een eigen website op en maak daarvoor reclame. Dan ben je een echte handelaar en laat je mensen die sporadisch wat te koop hebben een kans maken op V&A.
Met >950 zoals je zelf al aangeeft ben je in mij ogen een profesionele handelaar en hebt je dit niet nodig. Daar ben je als ik het zo lees zelf ondertussen ook degelijk van bewust… En zo zijn er meer, is het omdat adverteren op V&A gratis is dan ? Want als je b.v. op marktplaats teveel adverteert gaan ze je uiteindelijk ook geld vragen. Het omhoog bellen kost ook klauwen vol geld en als je een advertentie te vaak verwijderen en weer herplaats gaan ze ook geld vragen.

Atari 4 ff'r 😊

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

piet snot schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:49:
[...], maar DM is soms wat onhandig te beantwoorden op mijn mobiele telefoon. Het zou handig zijn als de boodschap ook als e-mail door zou komen. Maar ik kan er mee leven.
Van elke DM kun je een melding via e-mail krijgen. Een kwestie van instellen hier. Betreft de tekst in je advertenties, die kun je zelf aanpassen.
Overigens ben ik wel van mening dat je met > 950 goede beoordelingen ook gerust "buiten" tweakers om kunt handelen dan weet je gewoon dat het netjes en eerlijk verloopt uiteraard. Wat bij mij ook 100% het geval is uiteraard. Niet voor niets de ene na de andere positieve beoordeling van tevreden mensen. Het valt me op dat de teneur in dit topic enigzins "tegen"handelaren is, [...]
[...]
Please. In een topic over reclame en gebruikersreviews was ook iemand die pochte met een goede score en daarmee uitsloot dat er geen rare dingen (konden) gebeuren.

De reviews betreffen hier ook alleen afgeleverde/afgehaalde bestellingen. Het zegt niets over het voortraject. En veel waarde aan een oneliner als "Top tweaker!" hecht ik niet.

Betreft handelaren (in het algemeen), raad ik je aan dit topic door te lezen. Een paar hints:
- overtreden consumentenwet (o.a. verzendrisico)
- onvolledige advertentieteksten (dat geldt ook voor particuliere verkopers)
- niet duidelijk zijn over de herkomst
- niet duidelijk zijn over de hoedanigheid van de verkoper
- geen aantallen aangeven
- winstbejag
- misbruik van dit platform
- geen tweakers voor tweakers
- alleen handel en geen bijdrage aan de community (forum)
- etc.

• itsalex
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:34:
[...]

Hoe verklaar jij als eigenaar van een klein bedrijf zoveel telefoons in V&A aangeboden: Snom 300 VoIP telefoon (eventueel meerdere)? Of 985(!) advertenties, of het feit dat ook jij het verzendrisico in deze en ook andere advertenties bij de consument legt?

Geen administratie kunnen bijhouden zonder een zakelijk account? Kom op... spreadsheet invullen en klaar.
Ik vind eerlijk dat er verschil is tussen iemand die laptops/duurdere producten aanbiedt bijna nieuw/ongebruikt en ik als persoon, probeer nog óók het milieu een handje te helpen en Tweakers als persoon nog te helpen.

Prachtig die spreadsheet en dat gedoe zoals vroeger, lekker professioneel, kan ik ook postduiven gaan houden. Sorry ik pas daarvoor (jaren gedaan en wat een gez**k).
Dan ga ik toch niet op een spreadsheetje, naam invoeren, producten en serienummer en dat nog weer op een verzendetiket en dan weer het 3S nummer overtikken en doorgeven? Kom op, ik denk erover om dat in een Woocommerce op te gaan zetten.

Verzendrisico zet ik expres erbij aangezien ik vrij goedkoop het kan verzekeren met pakket en als iemand kiest om een 4 TB notebookschijf in een envelop te willen verzenden, dan ga ik geen risico lopen voor de koper zijn keuze (moet ik dan maar dit gevolg dragen? en met particuliere verkoop zou ik het ook erbij zetten want ik ga niet smeken of advies geven hoe iemand het moet verzenden om mezelf in te dekken) en ik geef iemand daarmee de keuze/vrijheid hoe hij dat wil verzenden.

Ik zie een handelaar echt iemand die constant/regelmatig partijen aanbiedt, nieuwere producten, meer richting webwinkel, voor hogere bedragen aanbiedt, constante toevoer goederen etc maar ik kom niet eens in de buurt van deze aspecten.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

itsalex schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:33:
[...]

Ik vind eerlijk dat er verschil is tussen iemand die laptops/duurdere producten aanbiedt bijna nieuw/ongebruikt en ik als persoon, probeer nog óók het milieu een handje te helpen en Tweakers als persoon nog te helpen.
Dan heb jij als persoon wel heel veel producten te koop staan. Hoe kom je aan 10 dezelfde telefoons voor jezelf en bovendien "eventueel meerdere"?
Prachtig die spreadsheet en dat gedoe zoals vroeger, lekker professioneel, kan ik ook postduiven gaan houden. Sorry ik pas daarvoor (jaren gedaan en wat een gez**k).
Je bent toch niet professioneel?

Maar niet gaan klagen als een consument garantie verwacht in de veronderstelling dat jij als bedrijf handelt en dus een claim indient onder het consumentenrecht. "Rechter, ziet u, ik wilde via mijn bedrijf producten verkopen, maar ik was dat toch echt als particulier. Ja, dat ik elke maand een tiental advertenties heb, is toch niet aan de orde?"
Verzendrisico zet ik expres erbij aangezien ik vrij goedkoop het kan verzekeren met pakket en als iemand kiest om een 4 TB notebookschijf in een envelop te willen verzenden, dan ga ik geen risico lopen voor de koper zijn keuze (moet ik dan maar dit gevolg dragen? en met particuliere verkoop zou ik het ook erbij zetten want ik ga niet smeken of advies geven hoe iemand het moet verzenden om mezelf in te dekken) en ik geef iemand daarmee de keuze/vrijheid hoe hij dat wil verzenden.
Ik zou die keuze niet geven omdat jij als handelaar toch opdraait voor kapot/niet aan komen bij de consument.
Verzending PostNL op eigen risico met T&T in Nederland:
► Pakketpost onverzekerd € 6,50
► Pakketpost verzekerd € 7,50 (beperkte verzekering)
Ik zie geen meerwaarde in twee opties aanbieden waarbij je toch zelf verantwoordelijk bent juncto art. 7:11 bw. Die verzekering is voor de verzender, niet voor de afnemer.
Ik zie een handelaar echt iemand die constant/regelmatig partijen aanbiedt, nieuwere producten, meer richting webwinkel, voor hogere bedragen aanbiedt, constante toevoer goederen etc maar ik kom niet eens in de buurt van deze aspecten.
De wet ziet dat anders. Je zegt ook zelf dat je vanuit een bedrijf handelt/verzend. Dan heb je je gewoon aan de wet te houden. 995 advertenties is niet een constante toevoer van goederen :?

Verder -> PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Ik krijg betreffende emails als er een DM is. Maar dan moet ik dus de tweakers pagina openen op mijn mobiel en daar antwoorden,w t niet altijd even praktisch is. Vroeger (nog niet zo lang geleden) weas in te stellend at je direct ge-emaild kon worden, en dat gebeurede bij mij ook veel, en dat vond ik praktisch. De oplossing die marktplaats bied is ook relatief praktisch, maar ik sta niet op marktplaats omdat ik echt helemaal niet goed word van al die mensen daar die aanbieden iets voor een euro nu gelijk op te komen halen. Ik waardeer de tweakers community veel meer, en ben van mening daar ook dele van uit te maken. Nogmaals, ik ben geen echte beroeps handelaar maar doe dit als uit de hand gelopen hobby naast mijn vaste baan erbij, als bedrijfje, juist om aan alle wetten en regelgeving te willen voldoen en keurig mijn belastingen te betalen uiteraard.Ik zou mezelf dan ook geen "hardcore"handelaar willen noemen maar eerder een hobbyist die dermate veel verkocht in de loop der tijden dat het verstandig was dat als bedrijfje te gaan doen. Juist door de mogelijkheid op V&A. Ik verkoop voornamelijk gebruikte/recertified/refurbisched hardware en daarmee kan en mag ik dus niet in preicewatch staan. ook vallen betreffende goederen grotendeels onder de margeregeling,waardoor er geen BTW op zit. Juist daarom is V&A zo essentieel voor mij en ook de juiste plaats om mijn spullen aan te bieden. Ook draag ik nogmaals zeker bij aan tweakers door producten te beoordelen waar ik kan, en adviezen te geven aan medetweakers waar ik kan, en mensen te helpen waar ik kan. Dat is allemaal belangeloos en zonder winstoogmerk. Daarmee zou ik mezelf als een soort tussencategorie indelen tussen "100% handelaar"en hobbyist, en ben ik dus van mening dat V&A perfect passend is voor mij. Ik ben oprecht blij met de mogelijkheid die Tweakers daartoe bied. Mensen die straks gen "handelaren"meer willen zien kunnen ze dan weg filteren (je mist dan al mijn mooie spullen, dus bezint eer je daaraan begint!
PcDealer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:45:
[...]
Van elke DM kun je een melding via e-mail krijgen. Een kwestie van instellen hier. Betreft de tekst in je advertenties, die kun je zelf aanpassen.

[...]

Please. In een topic over reclame en gebruikersreviews was ook iemand die pochte met een goede score en daarmee uitsloot dat er geen rare dingen (konden) gebeuren. Het betreft ook alleen afgeleverde/afgehaalde bestellingen. Het zegt niets over het voortraject. En veel waarde aan een oneliner als "Top tweaker!" hecht ik niet.

Betreft handelaren (in het algemeen), raad ik je aan dit topic door te lezen. Een paar hints:
- winstbejag
- etc.

JJCP Trading

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

1) Een eigen website is niet zo eenvoudig en vereist veel kennis en kunde op dat vlak.
2) een eigen website word nauwelijks gevonden op google zonder daar echt bizarre bedragen tegenaan te gooien. Ik heb een hobbybedrijf en verdien echt niet veel. Dat kan ik echt niet betalen!
PcDealer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 20:45:
[...]

[...]

Please. In een topic over reclame en gebruikersreviews was ook iemand die pochte met een goede score en daarmee uitsloot dat er geen rare dingen (konden) gebeuren. Het betreft ook alleen afgeleverde/afgehaalde bestellingen. Het zegt niets over het voortraject. En veel waarde aan een oneliner als "Top tweaker!" hecht ik niet.

- winstbejag
- etc.

JJCP Trading

• itsalex
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:43:
[...]
Dan heb jij als persoon wel heel veel producten te koop staan. Hoe kom je aan 10 dezelfde telefoons voor jezelf en bovendien "eventueel meerdere"?

[...]

Dan niet. Dan ook niet gaan klagen als een consument garantie claimt in de veronderstelling dat jij als bedrijf handelt en dus een claim indient onder het consumentenrecht. "Rechter, ziet u, ik wilde via mijn bedrijf producten verkopen, maar ik was dat toch echt als particulier. Ja, dat ik elke maand een tiental advertenties heb, is toch niet aan de order?"

[...]

Ik zou die keuze niet geven omdat jij als handelaar toch opdraait voor kapot/niet aan komen bij de consument.

[...]

Ik zie geen meerwaarde in twee opties aanbieden waarbij de je toch zelf verantwoordelijk bent juncto art. 7:11 bw. Die verzekering is voor de verzender, niet voor de afnemer.

[...]

De wet ziet dat anders. Je zegt ook zelf dat je vanuit een bedrijf handelt/verzend. Dan heb je je gewoon aan de wet te houden. 995 advertenties is niet een constante toevoer van goederen :?

Verder -> PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"
Ga het probleem oplossen, gooi gewoon de boel weg en niemand meer helpen.
Ik heb geen zin om mij voor het blok te laten zetten, ik begrijp jullie probleem maar ik help mensen en probeer andere Tweakers te helpen maar kennelijk is dat te menselijk voor deze maatschappij en val hierdoor tussen wal en schip. Ik zal mijn advertenties deactiveren en klaar.

• Fero
Oké, ik ga even op niemand specifiek reageren, want deze vlieger gaat blijkbaar bij een boel ondernemers op. Niet alleen hier op Tweakers, maar het is een instelling welke ik bij veel kleine ondernemingen voorbij zie komen.

Men heeft een bepaalde werkwijze en vindt dat "iedereen het zoals hen zou moeten doen" want "ik ben juist één van de weinigen de het goed doet". Ondertussen heeft de ondernemer zich blijkbaar niet goed ingelezen in het vak-gebied en overtreedt zonder het te weten de wet. Daarmee benadelen zij ondernemingen die het wél netjes doen, én de consument. Wanneer een consument dan iets wil claimen dat zijn/haar goed recht is, of ondernemer wordt gewezen op de fout; kruipt ondernemer in de slachtoffer rol en zijn anderen/concurrenten/de wet ineens het probleem.

Persoonlijk heb ik er ook helemaal geen probleem mee als een handelaar dingen als het verzendrisico netjes met de klant afspreekt en het zwart-op-wit staat, sterker nog; zelfs de wet heeft daar geen probleem mee en dit mag je nog steeds doen, zolang je klant er maar zelf naar vraagt en jij die optie niet zelf aan hen aanbiedt.

Dat jullie plezier in je vak hebben is belangrijk, en ik wil iedereen die hard schreeuwt dat ze het "voor de klant zo netjes mogelijk doen" zelfs graag geloven. Ik juich het toe wanneer een ondernemer zelf interesse heeft in de artikelen die zij aanbieden en hier hun klanten ook daadwerkelijk mee proberen te helpen. Persoonlijk heb ik er genoeg ervaring mee om te snappen dat sommige wetten en regels voor (kleine) ondernemingen ook gewoon ronduit moeilijk te volgen zijn.

Echter, of je onderneming nu een uit-de-hand-gelopen hobby is, of een enorm bedrijf met investeerders en pakhuizen vol voorraad, het enige dat hier gevraagd wordt is dat ondernemingen zich aan de wet houden. Als dat daadwerkelijk zo'n enorm probleem voor je is, ben je blijkbaar niet zo'n nette ondernemer als je roept dat je bent.

• Daffie
@Fero Ik ben het op zich eens met je verhaal, met één nuance: er is niet alléén gevraagd of handelaren zich aan de wet willen houden. Er is aan Tweakers gevraagd of handelaren geweerd kunnen worden van V&A. Dat is iets heel anders, en die bias is volgens mij nog gewoon aanwezig.

• Fero
Daffie schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:54:
@Fero Ik ben het op zich eens met je verhaal, met één nuance: er is niet alléén gevraagd of handelaren zich aan de wet willen houden. Er is aan Tweakers gevraagd of handelaren geweerd kunnen worden van V&A. Dat is iets heel anders, en die bias is volgens mij nog gewoon aanwezig.
Klopt. Echter heeft Tweakers zelf inmiddels aangegeven dat handelaren officieel een plek binnen V&A gaan krijgen. Dat sommigen het daar nog niet mee eens zijn kan ik enigszins begrijpen, maar is op dit moment gewoon niet meer zo relevant. De keuze is gemaakt.

Ben het er mee eens dat ik ook nog wel wat reactie's in dit topic voorbij zie komen van mensen die liever gewoon helemaal geen handelaren hadden gezien en dat ook duidelijk laten merken. Dat is hun mening en die mogen ze hier gewoon uiten. Daar heb ik niets over te zeggen :)
Wanneer een handelaar daar (ietsje te fanatiek) op in gaat is ook dat hun eigen keuze, maar als ze vervolgens eerst claimen "heel netjes" te zijn, en een alinea later direct aangeven al meerdere keren een wet te hebben overtreden waarvan ze blijkbaar het bestaan niet afweten, voel ik me dan wel weer geroepen ze hier over te informeren. Wat ze dan met die informatie doen is aan henzelf.

Persoonlijk ben ik er ook geen fan van, maar zoals Tweakers het nu voorlegt kunnen mensen zoals ik binnenkort eindelijk, wanneer nodig, de handelaren uit V&A filteren om dat "van Tweakers, voor Tweakers" gevoel terug te krijgen, en kunnen consumenten die hier wel graag gebruik van willen maken dit met een geruster hart doen omdat Tweakers eindelijk van de handelaren gaat vragen dat zij zich netjes (blijven) gedragen.

Verwijderd

Uiteindelijk word, en is het al, V&A gewoon een tweede marktplaats. En dat is niet positief. Voor en door de community word er dan geopperd.
Complete onzin. Kan er niets anders van maken. Waar je voorheen gewoon netjes en leuk over en weer kon onderhandelen zie je dat soort praktijken steeds sneller verdwijnen.

Hier krijg je tegenwoordig ook kopers met termen als, wat is je laagste prijs. Doodmoe word je ervan.

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Fero schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Klopt. Echter heeft Tweakers zelf inmiddels aangegeven dat handelaren officieel een plek binnen V&A gaan krijgen. Dat sommigen het daar nog niet mee eens zijn kan ik enigszins begrijpen, maar is op dit moment gewoon niet meer zo relevant. De keuze is gemaakt.
En dat is helaas misschien zo, maar een keuze kan veranderen. Als er maar genoeg - op gereageerd wordt. Laten we wel zijn, tweakers is groot geworden door de gebruikers en diezelfde gebruikers kunnen je net zo makkelijk weer laten vallen. Daar zijn genoeg voorbeelden van ook bij grote commerciele bedrijven.
De arrogantie regeert totdat…
Wordt helaas nog wel eens vergeten en ja als de gebruikers weg zijn dan heeft tweakers niks meer aan die "handelaren".

Denk daar meer eens over na. En dat zal allemaal zo'n vaart niet lopen, dat dachten van een bepaald virus ook :X

Atari 4 ff'r 😊

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:35
Leuk dat de gegevens van de handelaar erbij staan.

Maar ik kan het nog steeds niet aanvinken dat ik ze niet zie.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

koetsier88 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:34:
Leuk dat de gegevens van de handelaar erbij staan.

Maar ik kan het nog steeds niet aanvinken dat ik ze niet zie.
Je bedoelt een filter?
Moonsugar in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:35
Ja een filter.
Mooi dat ze er mee bezig zijn.

Maar jammer dat de handelaren mogen blijven adverteren

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Ik snap nooit waarom er altijd zo gemekkerd word over handelaren.

Als de prijs beter is bij een particulier koop je het bij een particulier, en als de prijs bij een handelaar beter is dan koop je het bij een handelaar. Geld verdienen is niet illegaal, en zolang de handelaren geen miljoenen verdienen en vriendelijk zijn vind ik het allemaal prima.

Zolang Tweakers maar niet overspoeld word door scalpers (mensen die alle leuke dealtjes wegkapen om het vervolgens weer door te verkopen voor een hogere prijs) ik denk dat Tweakers daar vooral op moet letten en die mensen moet bannen als deze mensen dit te vaak gaan doen.

En verder gewoon gezond verstand gebruiken. Niet alles hoeft perse zwart-op-wit te staan en niet alles heeft ''een harde norm nodig''. De wereld hoeft niet altijd zo autistisch in elkaar te zitten ;)

TIME TO UPGRADE !!!

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

rickboy333 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:29:

Als de prijs beter is bij een particulier koop je het bij een particulier, en als de prijs bij een handelaar beter is dan koop je het bij een handelaar. Geld verdienen is niet illegaal, en zolang de handelaren geen miljoenen verdienen en vriendelijk zijn vind ik het allemaal prima.

Zolang Tweakers maar niet overspoeld word door scalpers (mensen die alle leuke dealtjes wegkapen om het vervolgens weer door te verkopen voor een hogere prijs) ik denk dat Tweakers daar vooral op moet letten en die mensen moet bannen als deze mensen dit te vaak gaan doen.
Als ik met handelaren wil handelen ga ik wel naar hun site (daar ben je dan ook profesioneel genoeg voor denk ik) en als ik met particulieren wil handelen dan kwam / kom ik naar V&A. Op V&A was het idee toch nooit om echt geld te verdienen lijkt me

Scalpers, jij draait het lijkt me nu net om. Want de handelaren kopen partijen op die ze vervolgens uiteraard voor meer verkopen dan dat het voor is in gekocht. Ik zie vaak genoeg op de foto's de stickers nog zitten…
Daar kan je als particulier natuurlijk nooit echt tegen op en zo blijft jij met je ene laptop ziten terwijl hun er ff 5 verkopen. Van ouds her was V&A voor de particulier die zijn overtollige spul kwijt wou. En dat lukt op deze manier niet meer. Hier werd gehandeld met de achtergrond ieder zijn hobby en een stuk vertrouwen. Dat hobby gevoel is nu wel weg en de rest dat mag jezelf bepalen…

Het gaat allang niet alleen meer om lage prijzen, maar dat schijnen sommige niet te willen begrijpen. Het hele idee (community) er achter is gewoon verziekt (maar dat zal ik wel weer niet mogen zeggen) _/-\o_

Atari 4 ff'r 😊

• rickboy333
bonus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:47:
[...]

Als ik met handelaren wil handelen ga ik wel naar hun site (daar ben je dan ook profesioneel genoeg voor denk ik) en als ik met particulieren wil handelen dan kwam / kom ik naar V&A. Op V&A was het idee toch nooit om echt geld te verdienen lijkt me

Scalpers, jij draait het lijkt me nu net om. Want de handelaren kopen partijen op die ze vervolgens uiteraard voor meer verkopen dan dat het voor is in gekocht. Ik zie vaak genoeg op de foto's de stickers nog zitten…
Daar kan je als particulier natuurlijk nooit echt tegen op en zo blijft jij met je ene laptop ziten terwijl hun er ff 5 verkopen. Van ouds her was V&A voor de particulier die zijn overtollige spul kwijt wou. En dat lukt op deze manier niet meer. Hier werd gehandeld met de achtergrond ieder zijn hobby en een stuk vertrouwen. Dat hobby gevoel is nu wel weg en de rest dat mag jezelf bepalen…

Het gaat allang niet alleen meer om lage prijzen, maar dat schijnen sommige niet te willen begrijpen. Het hele idee (community) er achter is gewoon verziekt (maar dat zal ik wel weer niet mogen zeggen) _/-\o_
Wat een onzin. Er is helemaal niemand die zijn zooi (wat nog iets waard is) voor veel te weinig verkoopt. Dat was vroeger niet en nu ook niet. V&A is ook letterlijk wat de naam zegt, als er veel vraag is dan vraag je een hogere prijs dan een product waar te veel aanbod van is. Handelaren moeten ook zelf mee doen met deze trein. En als zij te veel vragen voor hun troep dan verkopen ze niks. Of je nu wel of geen handelaren op V&A hebt, de vraag zal hetzelfde zijn, en het aanbod zal iets minder zijn.

Maar misschien heb ik de tijd gemist dat er mensen in 2003 hun nieuwste game PC uit 2002 voor €100,- aan iemand anders verkochten omdat ze zo'n goed hart hadden en van de community hielden :9

Verder zie je niet het verschil tussen handelaren en opkopers. Scalpers kopen massaal de boel op om prijzen kunstmatig hoog te houden. Denk bijvoorbeeld aan mensen die 100 concertkaartjes opkopen en vervolgens voor het dubbele doorverkopen. Dat zijn scalpers.

Opkopers zijn mensen die (een partij) producten voor een hele lage prijs kopen en vervolgens doorverkopen.

Wat ik weet van een paar handelaren hoe ze aan hun troep komen is dat ze partijen opkopen. Je hebt van b.v Amazon een partij met teruggebrachte zooi waar ze €5000 voor vragen, die worden opgekocht en vervolgens doorverkocht met een totale winst van €7000. Die manier van ''handelen'' is ook het meest winstgevende als het om tech gaat. De meeste handelaren hier op Tweakers komen aan hun spullen via een computersloop/faillissement. Die kopen ze op vervolgens zetten ze het hier op V&A.

Scalpen van tech is totaal niet winstgevend en een hele hoop werk. Het zal op kleine schaal vast wel gebeuren (zelf ook 3 RX 580's opgekocht van een bitcoiner die de kaarten voor super weinig weg deed). Maar ik denk niet dat er de hele dag personen op V&A zitten en elk leuk dealtje wegjatten om vervolgens datzelfde dealtje weer voor een miezerig 10tje extra terug op V&A te zetten.

TIME TO UPGRADE !!!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

rickboy333 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:12:
Maar ik denk niet dat er de hele dag personen op V&A zitten en elk leuk dealtje wegjatten om vervolgens datzelfde dealtje weer voor een miezerig 10tje extra terug op V&A te zetten.
Die zitten er dus wel, alleen zitten die te drammen dat de verkopende tweaker er teveel voor vraagt "en anders nog maanden met zijn product opgescheept zal zitten!" Om daarna vervolgens (voor de hoofdprijs) te verkopen. Dus je eerste verhaal van scalpers klopt wel, dit tweede niet helemaal. :+

Volvotips.com

• Knullo
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-06-2024
Dit mag je gewoon via het meldpunt melden

[ Voor 86% gewijzigd door Microkid op 24-03-2020 16:34 ]

Verwijderd

Dit is niet het topic om individuele verkopers te bespreken. Maak een report via V&A of DM het betreffende modje.

@Moonsugar Op vrijdagmiddag een mededeling droppen, vervolgens selectief reageren en dan niets meer van je laten horen doet nu niet echt veel vertrouwen uitstralen.

[ Voor 45% gewijzigd door Microkid op 24-03-2020 16:34 ]

Verwijderd

itsalex schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 22:54:
[...]

Ga het probleem oplossen, gooi gewoon de boel weg en niemand meer helpen.
Ik heb geen zin om mij voor het blok te laten zetten, ik begrijp jullie probleem maar ik help mensen en probeer andere Tweakers te helpen maar kennelijk is dat te menselijk voor deze maatschappij en val hierdoor tussen wal en schip. Ik zal mijn advertenties deactiveren en klaar.
Oh, je doet het uit idealisme en niet om er geld mee te verdienen?
rickboy333 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:29:
Omdat je bij een winkel recht hebt op WKOA, garantie, verantwoordelijkheid voor verzending en dergelijke. Winkels hebben meer verantwoordelijkheden als het gaat om Consumentenrecht, dan particuliere handelaren. Winkels willen die verantwoordelijkheden liever niet en bieden dan hun waar aan als 'particulier' terwijl ze dat niet zijn. Voor de consument is dit geen verbetering.

V&A is juist leuk om tweedehands iets van iemand over te nemen. Je weet als consument wat je kan verwachten en wat je rechten en plichten zijn. Mocht je bij V&A een nieuw product tegen komen bij een handelaar, dan zou ik je adviseren het product via de Pricewatch nieuw te kopen bij een echte winkel. Zo sta je als consument een stuk sterker mocht er iets mis zijn met het gekochte product.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2020 11:31 ]

• Daffie
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Dit is niet het topic om individuele verkopers te bespreken. Maak een report via V&A of DM het betreffende modje.

@Moonsugar Op vrijdagmiddag een mededeling droppen, vervolgens selectief reageren en dan niets meer van je laten horen doet nu niet echt veel vertrouwen uitstralen.
Doe niet zo kortzichtig joh. Jij hebt toch geen flauw benul van haar planning, danwel die van T.net. Wellicht heeft ze een week verlof, wellicht andere dingen op de planning nu. Je komt behoorlijk drammerig over zo in mijn optiek.

"Ja maar het duurt al zo lang"
Ja dat klopt, dus dat zijn we inmiddels wel gewend, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Daffie op 24-03-2020 13:00 ]

Verwijderd

@Daffie Dat mag je vinden. Ik denk daar dus anders over.

• rickboy333
Omdat je bij een winkel recht hebt op WKOA, garantie, verantwoordelijkheid voor verzending en dergelijke. Winkels hebben meer verantwoordelijkheden als het gaat om Consumentenrecht, dan particuliere handelaren. Winkels willen die verantwoordelijkheden liever niet en bieden dan hun waar aan als 'particulier' terwijl ze dat niet zijn. Voor de consument is dit geen verbetering.

V&A is juist leuk om tweedehands iets van iemand over te nemen. Je weet als consument wat je kan verwachten en wat je rechten en plichten zijn. Mocht je bij V&A een nieuw product tegen komen bij een handelaar, dan zou ik je adviseren het product via de Pricewatch nieuw te kopen bij een echte winkel. Zo sta je als consument een stuk sterker mocht er iets mis zijn met het gekochte product.
Zo heb ik het nooit gezien. Ik zie handelaren als consumenten die op grotere schaal spullen verkopen. En ik verwacht dezelfde rechten met handelaren als met consumenten.

Als een handelaar een winkel moet worden dan heeft een handelaar een dagtaak aan om aan alles te voldoen. Handelaren hebben dan vaak ook gewoon een baan omdat het handelen een beetje "hobby" is. Wil je nu gaan zeggen dat deze mensen maar 24/7 in hin handelcarriere moeten steken?

"Ja maar zo kan iedereen het wel" hoor ik je zeggen. Maar een handelaar "mag" een handelaar zijn zolang een handelaar niet meer verdiend dan x euro per jaar (ik meende €10.000 pj). De wet heeft daar vrij duidelike regels over. Zolang handelaren geen duizende euro's per jaar verdienen mogen ze ook handelaar zijn.

En dan heb je ook handelaren die wel een BV hebben. Echter betekend een BV niet automatish dat je een winkel "moet" worden.

Iedereen doet net of er maar 2 groepen zijn (consumenten voor V&A en winkels voor de pricewatch) maar dat is niet waar. Er zijn 4 groepen, naast de 2 bovenste groepen heb ke ook nog handelaren zonder BV en handelaren met BV. En deze 2 groepen vallen tussen wal en ship.

Wel geinig om te zien dat de mensen die het hardste zeuren zelf +300 feedback hebben binnen 2 jaar. Persoonlijk vind ik dat iemand een handelaar is als is per jaar meer dan 100 ad's heeft.

TIME TO UPGRADE !!!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@rickboy333 je liet eerder al blijken niet dit gehele topic te hebben gelezen. Daarom wijs ik je op twee posts waarin staat wat de wet, de Nederlandse Reclame Code en de Kamer van Koophandel vinden van handelaren:
- PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

Dan laat ik de Belastingdienst buiten beschouwing.

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Mijn update is vrijdag geplaatst en zoals je je wellicht wel kan voorstellen heeft dat gezorgd voor een hoop input van vele kanten. Om even heel transparant te zijn: Het is niet makkelijk en het kost tijd. Ik schakel op het moment tusssen vier partijen: jullie als users, mijn crew, de mensen op HQ en onze Legal afdeling. Elke groep heeft wensen, en ik probeer ze zo goed mogelijk voor iedereen in kaart te brengen en er gehoor aan te geven. Begrijp dat ik daarom niet zomaar binnen een paar dagen overal antwoord op kan toveren. Mij veelvuldig taggen en antwoord eisen gaat daar zeker geen hoger tempo in brengen. We zitten ook nog eens in een coronacrisis die de zaken nou niet bepaald sneller doen verlopen.

Laten we de sfeer hier asjeblieft constructief houden. We discussiëren hier uiteindelijk allemaal omdat we iets beters van V&A willen maken. Respecteer ook dat dingen soms niet zullen gaan zoals jij dat het liefst had gezien. Het is simpelweg onmogelijk en een onrealistisch streven om iedereen tevreden te krijgen met de keuzes die wij besluiten te maken. Dat is het risico van een grote community. Het gaat werkelijk niemand goed doen om hier een negatieve sfeer te creeëren. Ook is het niet nodig mij (en elkaar) persoonlijk aan te vallen, dat vind ik echt onwijs jammer om te zien gebeuren.

Daarnaast een side-note, die ik helemaal niet hoef te schrijven, maar toch gewoon doe: Een communitymanager zit op zijn/haar plaats om mooie dingen voor de community te doen, het is jammer als ik voor een soort corporate/marketing drone wordt uitgemaakt. Als je me beter zou leren kennen zou je zien dat het verre van de waarheid is. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ik daar liever tegenaan schop. ;) Helaas zal ik voor velen in dit stadium nog steeds maar gewoon een naam op een forum zijn, dat is te begrijpen. :)

Ik heb de meest voorkomende punten besproken met Legal en ga even kijken of ik vandaag wat zaken kan beantwoorden die in dit topic zijn voorgekomen. Ook werken we hard om de mailbox van va@tweakers.net bij te houden. Ik laat weer van mij horen, tot later vandaag!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Dan hier een greep uit het topic met antwoorden van ons en de mensen van Legal:

Een aantal users zien graag dat zakelijke info beperkt wordt tot: bedrijfsnaam, KVK-nummer, BTW-nummer, e-mailadres en vestigingsplaats (en dat zaken zoals volledige adres en telefoonnummer niet verplicht maar wel optioneel in te vullen zijn).

Het is wettelijk niet verplicht om het telefoonnummer te vermelden. Wel dient er naast een e-mailadres nog een andere mogelijkheid geboden te worden om contact op te nemen met de verkoper (bijvoorbeeld een postadres). Het vermelden van een adres is wel wettelijk verplicht. Als dit tevens het postadres is, dan hoeven verkopers niet ook nog een telefoonnummer op te geven.

@JZX81_Drift
Hoe gaat het werken als handelaren oude meuk "privé" aan willen bieden? Bijvoorbeeld een oude slaapkamer tv, koelkast, oude console van de kids oid?

Dit is een heel goed punt, hier moeten we een oplossing voor gaan vinden. Een user zal namelijk handelaar of geen handelaar zijn. Het is voor ons op dit moment nog niet mogelijk om daar een alternatief voor te bieden. Ik ga hier wel met het team wat op proberen te verzinnen.

@PcDealer

Ons team heeft tijd nodig om zich voor te bereiden op actie. Wij gaan vanaf morgen (25 maart) beginnen met ingrijpen zoals eerder aangegeven.

@Fero
Zou het wellicht een idee zijn om adresgegevens en optionele telefoonnummers dan te bewaren voor het profiel van de handelaar, en niet per sé iedere individuele advertentie? Wanneer handelaren dan in de advertentie een badge krijgen en daar gewoon netjes het KvK nummer hebben staan (waaruit je toch de adresgegevens wel kan halen), lijkt het me in ieder geval duidelijk voor de consument dat het om een handelaar gaat. Geïnteresseerden (dan wel gedupeerden) kunnen dan het profiel aanklikken voor meer informatie, maar dan staat het niet zo laagdrempelig in de advertentie en nodigt het wellicht minder uit om "er even snel langs te rijden" en dergelijke.

Het is wettelijk verplicht om als verkoper de bedrijfsgegevens gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegankelijk te maken. Vermelding van het BTW-nummer en KVK-nummer zodat een consument bijvoorbeeld zelf het adres kan achterhalen, is dus niet voldoende.

@Fero
Het viel mij inderdaad ook al op dat de huidige V&A voorwaarden nog in de Algemene Voorwaarden staan en nu tegenstrijdig zijn met de nieuwe V&A voorwaarden :)

Dit gaan we rechtzetten. :)

@PcDealer
(1) Niet volgens de Kamer van Koophandel:
PcDealer in "Meldingen 'onreine' productreviews" aangaande een commercieel oogmerk. Dat iemand niet is ingeschreven als bedrijf, wil niet zeggen dat het geen (zwart)handelaar is.

(2) En niet volgens Titel 1 van het Burgerlijk Wetboek Boek 7

Wij willen gaan kijken naar de mogelijkheden om in V&A een plaatsingslimiet op te nemen, zodat voor iedereen duidelijk is hoeveel advertenties er geplaatst mogen worden en dat overtreders makkelijk kunnen worden aangesproken.

Voor meer vragen wil ik nogmaals verwijzen naar va@tweakers.net waar de crew en ik de mailbox in de gaten houden.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Over dat adres-verhaal: jullie beweren dat het wettelijk verplicht is. Beweren jullie daarmee dat Bol.com, Amazon en allerlei andere sites die externe partners hebben zich dus niet aan de wet houden? Pas na doorklikken op het profiel/naam van de verkopers daar zijn de gegevens zichtbaar. Dat is hetzelfde als @Fero voorstelt. Waarom zou dat hier ook niet kunnen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 24-03-2020 15:39 ]

Volvotips.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Moonsugar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:12:

@PcDealer

Ons team heeft tijd nodig om zich voor te bereiden op actie. Wij gaan vanaf morgen (25 maart) beginnen met ingrijpen zoals eerder aangegeven.
Deze is inmiddels vervallen. Van dezelfde "zeer goed beoordeelde medetweaker" zie ik al een paar dagen een advertentie staan waarin een recertified hdd wordt aangeboden zonder garantie door deze handelaar. Deze zou vanuit de fabrikant fabrieksgarantie moeten hebben en anders zou die verkoper nog altijd garantie moeten bieden (een conform product moeten leveren).

Ik snap niet dat er niet opgetreden wordt en daarvoor iets ingericht moet worden. Overtreding van de wet en daarop gewezen worden zou moeten zijn = optreden als Tweakers zijnde. Daar is bijvoorbeeld geen wijziging van de AV nodig omdat het er al in staat. Gewoon de reports afhandelen.
Wij willen gaan kijken naar de mogelijkheden om in V&A een plaatsingslimiet op te nemen, zodat voor iedereen duidelijk is hoeveel advertenties er geplaatst mogen worden en dat overtreders makkelijk kunnen worden aangesproken.
Dat is hardstikke mooi d:)b
Voor meer vragen wil ik nogmaals verwijzen naar va@tweakers.net waar de crew en ik de mailbox in de gaten houden.
Waarom kan de vraag niet hier beantwoord worden? De meeste vragen gaan iedereen aan. Daarbij heb ik slechte ervaringen met mailboxen van DPG Media.

Waarom wil je de kracht van de community niet in het openbaar zich laten gelden? Als iemand een goed idee heeft, kan een ander daar op aanvullen of verbeteren.

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
@Bart-Willem
Over dat adres-verhaal: jullie beweren dat het wettelijk verplicht is. Beweren jullie daarmee dat Bol.com, Amazon en allerlei andere sites die externe partners hebben zich dus niet aan de wet houden? Pas na doorklikken op het profiel/naam van de verkopers daar zijn de gegevens zichtbaar. Dat is hetzelfde als @Fero voorstelt. Waarom zou dat hier ook niet kunnen?
Een goede vraag. Ik ga hier even over terugkoppelen en kijken wat er mogelijk is. Houd er wel rekening mee dat het tot die tijd wel als regel geldt.

@PcDealer
Ik snap niet dat er niet opgetreden wordt en daarvoor iets ingericht moet worden. Overtreding van de wet en daarop gewezen worden zou moeten zijn = optreden als Tweakers zijnde. Daar is bijvoorbeeld geen wijziging van de AV nodig omdat het er al in staat. Gewoon de reports afhandelen.
Dit geef je nu meerdere keren aan. Wij regelen dit op een manier die wij prettig vinden in samenwerking met onze juristen. Dit steeds blijven herhalen heeft geen zin.
Waarom kan de vraag niet hier beantwoord worden? De meeste vragen gaan iedereen aan. Daarbij heb ik slechte ervaringen met mailboxen van DPG Media. Waarom wil je de kracht van de community niet in het openbaar zich laten gelden? Als iemand een goed idee heeft, kan een ander daar op aanvullen of verbeteren.
Het is geen kwestie van niet kunnen, ik doe ook mijn best om ook hier wat vragen te beantwoorden. Echter heb ik niet altijd tijd om hier alles in de gaten te houden en werk ik met een team via de mailbox zodat we efficiënter en sneller kunnen terugkoppelen op dringende vragen.

Verwijderd

Moonsugar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:59:

@PcDealer

[...]

Dit geef je nu meerdere keren aan. Wij regelen dit op een manier die wij prettig vinden in samenwerking met onze juristen. Dit steeds blijven herhalen heeft geen zin.
|:( Wat een shitshow jongens komop. Gooi dan al die algemene voorwaarden, modjes, faqs, etc... dan maar in de prullenbak.

Ik zeg, succes ermee. d:)b :w

[ Voor 159% gewijzigd door RoD op 24-03-2020 17:38 ]

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
Niet doen.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 24-03-2020 17:35 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:04:
[...]

|:( Wat een shitshow jongens komop. Gooi dan al die algemene voorwaarden, modjes, faqs, etc... dan maar in de prullenbak.

Ik zeg, succes ermee. d:)b :w
Dit is precies de wijze van communiceren die we hier niet willen zien; niet constructief en denigrerend. Als je er werkelijk zo in staat en blijkbaar niet op een positieve manier wilt bijdragen kan je beter concluderen dat Tweakers V&A en jij geen goede match zijn en je heil ergens anders zoeken. Ik zou dat oprecht jammer vinden maar met je laatste reacties draag je niet bij en doe je de mensen die zich inspannen voor een beter V&A serieus tekort.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Moonsugar schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:59:
Als een vraag al weken open staat en een antwoord uit blijft, krijg je een herhaling van dezelfde vraag.

Verwijderd

Bor schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:35:
[...]

Dit is precies de wijze van communiceren die we hier niet willen zien; niet constructief en denigrerend. Als je er werkelijk zo in staat en blijkbaar niet op een positieve manier wilt bijdragen kan je beter concluderen dat Tweakers V&A en jij geen goede match zijn en je heil ergens anders zoeken. Ik zou dat oprecht jammer vinden maar met je laatste reacties draag je niet bij en doe je de mensen die zich inspannen voor een beter V&A serieus tekort.
In dit verhaal positief erin blijven staan is een moeilijke opgave. Vanaf het begin van dit verhaal maar ook vanaf het moment dat een x aantal jaar terug de beslissing is gemaakt om handelaren toe te staan.
Toen gaven we al aan dat het geen goed plan was. Een en ander werd besloten naar aanleiding van een half slappe proef. Ook nu word er weer op basis van incomplete info een beslissing gemaakt die meer kwaad als goed gaat doen.

Kijk naar het juridische getouwtrek. Zo ongeveer de belangrijkste punten waar een groot deel tegen ageert word keer op keer onderuit gehaald. Ook nu dus weer. Er word ons al maandenlang een oplossing beloofd die maar niet komt. En wat er komt is vaag, niet af of gewoon onjuist.
Het is een godswonder dat er gereageerd word zoals dat nu gebeurt door users zoals ik.

Ik zie nu ook weer suggesties van t.net voorbij komen als dat er gekeken word naar mogelijkheden om een max aantal advertenties in te stellen. Whut? Zoals het was voordat de handelaren werden toegestaan bedoel je? Hoezo kijken naar de mogelijkheden? Stel dat gewoon in. Niets dat je tegenhoud.

Er word nu al niet gehandhaafd door t.net op de voorwaarden van V&A. Hoe zie je dat precies voor je met de nieuwe nog uitgebreidere voorwaarden dan?

Als je dit verhaal volgt vanaf het begin af aan, jaar of 6 geleden, dan kan je alleen maar met je hoofd schudden en je afvragen hoe je je als T.net het jezelf zo moeilijk hebt gemaakt maar vervolgens jezelf nog dieper in de shit steekt.

Ik neem @Moonsugar niets kwalijk. Die krijgt dit ook in haar schoot geworpen. Wie ik wat kwalijk neem zijn de initiatiefnemers van het plan van een paar jaar terug en de verdedigers van dat plan en ook weer dit plan.

Kort gezegd, ik zie de huidige inspanningen van T.net niet leiden tot een beter V&A. Te ingewikkeld voor modjes om te handhaven, te onduidelijk voor verkopers en voor de kopers zal het geen verschil maken. Die zullen een filter toch niet gaan aanzetten.

• rickboy333
Persoonlijk zou ik het liefste zien dat er een apart sectie komt voor handelaren, buiten V&A en de Pricewatch om. Dan ontstaat er ook ruimte om de iets ''grotere'' handelaar toe te laten. Eigenlijk een soort middenmoot van een winken die in de Pricewatch hoort, maar ook dat V&A ook gewoon V&A blijft. Ik denk dat zoiets de beste oplossing is.

Voor het gemak noemen we het even Tweakers Marktplace. Om toestemming te krijgen om daar een ad/pagina te zetten moet je voldoen aan wat extra eisen (KvK en BTW nummer) en moet je per maand een klein bedrag aan Tweakers betalen. In ruil daarvoor kan het een gebruiker direct een product kopen van een handelaar en hoeft een gebruiker niet per se alles via DM's af te handelen.

V&A krijgt een hard limiet van max 50 advertenties per jaar en per product. Over bulkadvertenties moeten dan vervolgens duidelijke regels gelden (bulkadvertenties zijn aanbieders van een bepaald product waar ze er b.v 50 van 1 product hebben). (zwart)Handelaren worden op V&A vervolgens hard aangepakt en doorverwezen naar deze Tweaker Markplace.

Hierdoor krijg je dus V&A voor de consument, Marktplace voor handelaren, en Pricewatch voor grote professionele sites.

Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat er duidelijke regels komen wanneer je in de Pricewatch moet staan en wanneer je op de marktplace mag (en wanneer op V&A natuurlijk). Timmer alles goed dicht om te voorkomen dat er weer gezeik komt. En ik denk dat dit dan de beste optie is.
PcDealer schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:39:
@rickboy333 je liet eerder al blijken niet dit gehele topic te hebben gelezen. Daarom wijs ik je op twee posts waarin staat wat de wet, de Nederlandse Reclame Code en de Kamer van Koophandel vinden van handelaren:

Dan laat ik de Belastingdienst buiten beschouwing.
Ik wil niet heel onaardig klinken, en ik respecteer wat je als medetweaker. Maar waarom ben je in godsnaam zo overtuigd van je eigen gelijk? Denk je nou serieus, maar dan ook serieus dat jij, als ICT sales specialist (wat je zelf aangeeft op Linkedin) het beter weet dan een jurist? Ik denk als Tweakers de wet aan het overtreden was er al lang op geëscaleerd was.

Wet- en regelgeving is heel erg verwarrend en bestaat grotendeels uit uitzonderingen. Ja, technisch gezien heb je gelijk. Maar heb je ook gekeken naar de uitzonderingen? Weet je of er overige richtlijnen gelden? Hoe weet je dat Tweakers misschien een uitzonderingspositie heeft gekregen van het bevoegd gezag?

Een leuk voorbeeld (zelf werk ik af en toe met milieuwetgeving trouwens), het bouwen van een bouwwerk is volgens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (WABO) verboden (art 2.1 A). Een bouwwerk is omschreven als ''elke constructie van enige omvang van hout, steen, metaal of ander materiaal, die op de plaats van bestemming hetzij direct of indirect met de grond verbonden is, hetzij direct of indirect steun vindt in of op de grond, bedoeld om ter plaatse te functioneren.''

Met andere woorden, als je 2 planken tegen elkaar slaat, en je slaat het in de grond (een soort jezus kruis) is het in theorie dus verboden. Maar er is niemand die je daarvoor een dwangsom oplegt. Als je verder kijkt dat je neus lang is zie je verder kijkt een hele hoop uitzonderingen, dingen die vrijgesteld zijn, of dingen waar je vrijgesteld van kan worden met toestemming van het bevoegd gezag.

Nu had ik zelf ook ongelijk trouwens. Ik dacht dat er een harde limiet bestond wanneer je wel/geen belasting moest betalen. Maar blijkbaar is dat afhankelijk of je er wel/niet van kan leven. Dat is inderdaad mijn fout 8)7 (maar goed, ik ben ook geen jurist gespecialiseerd in handelwaar).

Dus tja, ik zou zeggen. Laat die kan wormen mooi dicht en laat Tweakers dit mooi afhandelen. Jij bent geen jurist en de kans dat jij het beter weet dan Tweakers schat ik op 0%. Dat is hetzelfde als dat ik tegen jouw ga vertellen hoe je betere salesmanager moet worden ;)

TIME TO UPGRADE !!!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

rickboy333 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:29:
Persoonlijk zou ik het liefste zien dat er een apart sectie komt voor handelaren, buiten V&A en de Pricewatch om. Dan ontstaat er ook ruimte om de iets ''grotere'' handelaar toe te laten. Eigenlijk een soort middenmoot van een winken die in de Pricewatch hoort, maar ook dat V&A ook gewoon V&A blijft. Ik denk dat zoiets de beste oplossing is.

Voor het gemak noemen we het even Tweakers Marktplace. Om toestemming te krijgen om daar een ad/pagina te zetten moet je voldoen aan wat extra eisen (KvK en BTW nummer) en moet je per maand een klein bedrag aan Tweakers betalen. In ruil daarvoor kan het een gebruiker direct een product kopen van een handelaar en hoeft een gebruiker niet per se alles via DM's af te handelen.

V&A krijgt een hard limiet van max 50 advertenties per jaar en per product. Over bulkadvertenties moeten dan vervolgens duidelijke regels gelden (bulkadvertenties zijn aanbieders van een bepaald product waar ze er b.v 50 van 1 product hebben). (zwart)Handelaren worden op V&A vervolgens hard aangepakt en doorverwezen naar deze Tweaker Markplace.

Hierdoor krijg je dus V&A voor de consument, Marktplace voor handelaren, en Pricewatch voor grote professionele sites.

Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat er duidelijke regels komen wanneer je in de Pricewatch moet staan en wanneer je op de marktplace mag (en wanneer op V&A natuurlijk). Timmer alles goed dicht om te voorkomen dat er weer gezeik komt. En ik denk dat dit dan de beste optie is.
Heb je dat probleem niet al getackeld door toggles? Dan kan je zelf kiezen of je de handelaren en/of consumenten wel/niet wilt zien. Een 3e 'platform' maakt alles alleen maar ingewikkelder en minder overzichtelijk, naar mijn idee.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• itsalex
  • Niet online
@Verwijderd Ja het is voor mij geen broodwinning .

Tuurlijk heb ik soms wat over en wat meer spul staan, maar winst? Waar? Op een harde schijf van € 5? VOIP telefoon van € 15? SSD van € 15? En als ik dan daarvan 10 heb, dus? Winst?

Handelaar betekent dat je inkoop tegenover hebt, winstoogmerk etc en beide doe ik niet aan op Tweakers. Help puur mensen meer niet en minder niet. Dus vandaar dat ik ook de advertenties heb verwijderd omdat er zoveel haken en ogen zijn en de VA van Tweakers waarvan ik mail heb gehad, weet nog half niet wat er gaande is en daar bedank ik heel hartelijk voor. Dan maar liever de stort op of ik geef zoals ik straks ga doen, 5 laptops gewoon weg voor het corona dan de pogingen om het te verkopen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Veel aanbieders die bijvoorbeeld lijsten met telefoons / servers / domeinen aanbieden hadden deze ook prima in 1 advertentie kwijt gekund, sterker nog, dat staat zo letterlijk in de FAQ:
Ik heb meerdere dezelfde producten, hoe pak ik dat aan?
Heb je bijvoorbeeld 10 muizen te koop, of een lading games, dan is het niet de bedoeling dat je voor elk product een losse advertentie aanmaakt. Dat werkt zeer verstorend.
Veel van de irritatie was daar denk ik al opgelost geweest. De zoek functie werkt ook voor de inhoud en als het bijvoorbeeld mogelijk zou zijn meerdere producten te linken aan 1 advertentie ben je al een heel end.

Het herplaatsen is ook al geregeld in de t.net FAQ:
Het is niet toegestaan om binnen één week na plaatsing een advertentie van dezelfde strekking te plaatsen of herplaatsen.
(vraag mij alleen af wat het verschil is tussen plaatsen en herplaatsen)
V&A krijgt een hard limiet van max 50 advertenties per jaar en per product.
Daarmee jaag je juist mensen/advertenties weg die leuke dingen plaatsen voor weinig want straks ben je door je advertenties heen voor als je iets aan te bieden hebt dat meer op kan brengen.

Wat eerder werd gemeld over max aantal actieve advertenties per categorie lijkt mij dan een betere tussenweg.

• rickboy333
Yorinn schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:01:
[...]

Heb je dat probleem niet al getackeld door toggles? Dan kan je zelf kiezen of je de handelaren en/of consumenten wel/niet wilt zien. Een 3e 'platform' maakt alles alleen maar ingewikkelder en minder overzichtelijk, naar mijn idee.
Dat lost ''het'' probleem naar mijn idee niet op, het verbergt het probleem alleen.

TIME TO UPGRADE !!!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik wil niet heel onaardig klinken, en ik respecteer wat je als medetweaker.
Kritische mensen houden de boel wakker en verbreken de status quo. Meermaals ontvangen als compliment van Tweakers crew (y)

Ik weet wel dat er een aantal mijn bloed kunnen drinken. Moeten ze maar verder kijken dan hun eigen cocon en hun huiswerk doen.
Maar waarom ben je in godsnaam zo overtuigd van je eigen gelijk? Denk je nou serieus, maar dan ook serieus dat jij, als ICT sales specialist (wat je zelf aangeeft op Linkedin) het beter weet dan een jurist? Ik denk als Tweakers de wet aan het overtreden was er al lang op geëscaleerd was.

Wet- en regelgeving is heel erg verwarrend en bestaat grotendeels uit uitzonderingen. Ja, technisch gezien heb je gelijk.
Dankjewel. Je bevestigd je eigen vraag :)

Ken je de ACM? Die heeft mijn bevindingen al een keer bevestigd. Voordat het nodig was dat hier te melden, was de omissie reeds aangepast op Tweakers.
Maar heb je ook gekeken naar de uitzonderingen? Weet je of er overige richtlijnen gelden? Hoe weet je dat Tweakers misschien een uitzonderingspositie heeft gekregen van het bevoegd gezag?
Als dat inderdaad zo is, had het op de weg van Tweakers gelegen om ons daarover te informeren en dan was het herhaaldelijk vragen om een antwoord of steekhoudend argument overbodig gebleken. Of wat het antwoord is van legal zoals jij aangeeft. Helaas, niets daarvan.
Een leuk voorbeeld (zelf werk ik af en toe met milieuwetgeving trouwens), het bouwen van een bouwwerk is volgens de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (WABO) [...]
Op het moment dat ik een eigen huis laat bouwen, zal ik me ongetwijfeld verdiepen in die wetgeving. Tot nu toe heb ik daar weinig mee te maken gehad. Dus op dat gebied zal jij t.o.v. mij een expert zijn en zal ik dan ook jouw advies ter harte nemen. Mits je, zoals hiervoor beschreven, met een gedegen onderbouwing komt.
Nu had ik zelf ook ongelijk trouwens. Ik dacht dat er een harde limiet bestond wanneer je wel/geen belasting moest betalen. Maar blijkbaar is dat afhankelijk of je er wel/niet van kan leven. Dat is inderdaad mijn fout 8)7 (maar goed, ik ben ook geen jurist gespecialiseerd in handelwaar).
Nieuwe inzichten kunnen leiden naar nieuwe conclusies. Dat geldt voor jou, voor mij en voor Tweakers. Bij jou en mij is dat een kwestie van dagen en bij anderen een stuk langer.
Jij bent geen jurist en de kans dat jij het beter weet dan Tweakers schat ik op 0%. Dat is hetzelfde als dat ik tegen jou ga vertellen hoe je een betere salesmanager moet worden ;)
Aldus Wikipedia wel. Ik heb hier een Wolters Kluwer Collegebundel Privaatrecht 2018/2019 liggen vanwege een studie arbeidsrecht en heb ik een boek over de Wet op de ondernemingsraden liggen. Verder heb ik mij verdiept in de wms. Het consumentenrecht heeft mijn uitdrukkelijke aandacht, maar dat wist je mogelijk al :p

Ik ben geen salesmanager.

Voor wat betreft wie het beter weet: mijn (juridische) onderbouwingen en argumenten zijn op geen enkel moment onderuit gehaald. Het enige antwoord is: "Wij doen het zo en de rest maakt ons niets uit."

Jij bent al enige jaren hier als user ingeschreven. Als je op dit specifieke forum (Tweakers Feedback) vaker komt, dan zul je wellicht weten dat een lange adem gewenst is voordat veranderingen in gang worden gezet (en anders is dit topic een lichtend voorbeeld daarvan met verwijzingen naar vele eerdere topics over dit exacte onderwerp).

Daarnaast is in het verleden gebleken dat mijn bevindingen later alsnog werden bevestigd als nieuw reglement. Ik roeptoeter niet zomaar iets, dat wil ik hiermee aangeven.

Kortgezegd: je mag mij van alles vinden: drammer, zeur, whatever. Ik kom beslagen ten ijs of dat nu dat met citaten uit de wet is of andere regelgeving, of met anderzins degelijk onderbouwde posts. Ik kijk heus wel naar andermans argumenten, mits onderbouwd. Dan komt het zelfs bij mij voor dat ik mijn mening bijstel :)

• Fero
In ander nieuws; Rapporteerde net een stiekeme handelaar en 5 minuten later was de advertentie weg.

Netjes! Dat mag ook even gezegd worden ;)

• Shamalamadindon
Bor schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:35:
Dit is precies de wijze van communiceren die we hier niet willen zien
Hou even in gedachten dat T.net al jaren, om het diplomatiek te zeggen, niet geweldig is in het communiceren over dit soort issues. Ik heb er met de aanstelling van Moonsugar nu wel wat meer vertrouwen in maar het gaat even tijd kosten om het vertrouwen bij een hoop mensen op te bouwen.

In de grotere context van het topic, mijn mening is nog steeds hetzelfde. Geef gebruikers gewoon zelf de mogelijkheid om te filteren en geef daarbij een optie voor community based blocklists of iets in die richting. Er zijn echt wel meer mensen dan puur handelaren die ik niet hoef te zien in V&A.

Wat betreft advertentie limieten of bulk advertenties, alsjeblieft niet. Limieten jaag je power users alleen maar mee weg en met bulk advertenties ga je juist in tegen de grote kracht van V&A, het feit dat je zo geweldig fijnmazig kunt zoeken.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Shamalamadindon wat is een power user? Iemand die elke twee maanden de complete inboedel te koop zet bij wijze van spreken? Limiet zou opgerekt kunnen worden a.d.h.v. hoeveelheid karma. Die limiet moet zo hoog zijn dat echte community members er profijt van hebben en niet iemand die alleen langskomt om spullen te slijten.

• Shamalamadindon
PcDealer schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:56:
@Shamalamadindon wat is een power user? Iemand die elke twee maanden de complete inboedel te koop zet bij wijze van spreken? Limiet zou opgerekt kunnen worden a.d.h.v. hoeveelheid karma. Die limiet moet zo hoog zijn dat echte community members er profijt van hebben en niet iemand die alleen langskomt om spullen te slijten.
Ikzelf bijvoorbeeld. Vanaf begin December tot op dit moment heb ik 34 advertenties. Als die trend doorzet haal ik makkelijk de eerder genoemde 50 advertenties ver voordat het jaar over is. En als ik zo mijn bureau rondkijk zie ik al minstens 4 or 5 nieuwe advertenties liggen.

Ik ben geen handelaar maar tussen wat er op het werk afgeschreven/"weggegooid" word en dingetjes die ik links en rechts koop ben ik best een tech magneet zullen we zeggen.

Verwijderd

Shamalamadindon schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:18:
[...]

Ikzelf bijvoorbeeld. Vanaf begin December tot op dit moment heb ik 34 advertenties. Als die trend doorzet haal ik makkelijk de eerder genoemde 50 advertenties ver voordat het jaar over is. En als ik zo mijn bureau rondkijk zie ik al minstens 4 or 5 nieuwe advertenties liggen.

Ik ben geen handelaar maar tussen wat er op het werk afgeschreven/"weggegooid" word en dingetjes die ik links en rechts koop ben ik best een tech magneet zullen we zeggen.
Er was vroeger een limiet. Maar dan geen limiet per jaar of iets dergelijks maar gewoon een max aantal gelijktijdige advertenties.
Dat kan mijn inziens nog steeds een prima oplossing zijn. Verkoop je wat, kan je weer een nieuwe plaatsen. Maar niet meer dan xx.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Shamalamadindon zoals @Verwijderd aangeeft kunnen limieten op verschillende manieren worden ingezet. Het aantal gelijktijdige advertenties schaadt de gewone gebruiker niet, maar handelaren zij makkelijker te onderscheiden, naast de signalen die ik eerder uiteenzette.

• bonus

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Misschien is het een optie om voor de handelaren en semi handelaren een betaalde versie van V&A te gaan maken. Nu is alles gratis en dat werp dus geen enkele beperking op om niet alles er zo maar op te zetten.

Voor de particlier (laat ik het zo maar even noemen) dus gratis en voor de (semi)handelaar. Of de eerst 5 adevertenties gratis (per maand) en daarna betalen zoiets. Er is geen drempel dus hup 25 a 50, als ik dat zo hierboven lees, is zo gehaald en de V&A wordt zo overspoeld.

Wat een zinnig bedrag zou zijn per advert daar laat ik me nu niet over uit, mischien moet de verkoop prijs daar in een rol spelen.

Maar zoals het nu gaat, en ook dat is duidelijk te lezen, gaat het niet de goede kant op...

Atari 4 ff'r 😊

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@bonus een limiet en/of betalen is geen goed idee. Daar pak je alleen de trouwe v&a adverteerders mee. De zogenaamde handelaren openen dan gewoon meerdere accounts net zoals ze nu ook op marktplaats doen of zelfs enkelen al hier op t.net.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd.

Graag advertenties en gebruikers bij ons melden via de “meld misbruik” knop binnen V&A zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen.