Toon posts:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.006 views

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ondanks de vele verzoeken om meer insight blijft het angstvallig stil. Ik had verwacht en gehoopt dat een community manager wellicht wat licht op deze zaak zou kunnen werpen.

Helaas heb ik van die zijde nog niets concreets gezien behalve een plan die er zou zijn maar alleen intern bekend is gemaakt.

Misschien heb ik iets gemist wat in Podcast #100 staat. Ik heb nog geen kans gehad die te beluisteren. Ik hoop dat ik daar wat van opsteek.
Edit: daar wordt hieromtrent niets gezegd.

Ik voel niet dat wij serieus worden genomen. Misschien moeten we een Elite abonnement afnemen om met het management om tafel te zitten. Dat lijkt mij echter de omgekeerde wereld.

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daar is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 89% gewijzigd door Microkid op 21-02-2020 22:34 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 22:32:
[mbr]Daar is dit topic niet voor bedoeld.[/mbr]
Waar dan wel voor @Microkid :?

Je doet niets met mijn reports en je reageert niet op directe vragen. Maar wel gelijk mijn post editten.

Handelaren die in strijd met het Burgerlijk Wetboek handelen door het risico van verzending bij de consument neer te leggen laat je gewoon toe.
De V&A-voorwaarden zijn gebaseerd op "fair use" en bepaalde expliciete ge- en verboden. Bij twijfel beslist de Tweakers-crew voor zover in deze voorwaarden of in de wet niet anders is bepaald.
en
De gebruikers van V&A zijn zelf verantwoordelijk voor hun gegevens. Onder gegevens verstaat Tweakers alle informatie die een gebruiker aan Tweakers of aan andere gebruikers verschaft bij de inschrijving, bij het bieden of aanbieden, in enige publieke ruimte op de site (inclusief het forum) of door het kenbaar maken van uw e-mailadres. Deze gegevens mogen in geen geval:

onjuist, onnauwkeurig of misleidend zijn;
frauduleus zijn of de verkoop inhouden van nagemaakte of gestolen objecten;
inbreuk maken op het auteursrecht, octrooi, handelsmerk, handelsgeheim of andere eigendomsrechten of rechten van publiciteit of privacy van een derde partij;
welke wet of andere regelgeving dan ook overtreden, dit inclusief, docht niet beperkt tot, de wetgeving met betrekking tot exportcontrole, consumentenbescherming, oneerlijke mededinging, discriminatie of misleidende reclame;
Ook de report over een advertentie die duidelijk tegen de av is ongeacht of het handelaar is of niet, daar doe je niets mee.
Het op welke wijze dan ook extra en/of onnodig onder de aandacht proberen te brengen van advertenties, zoals door, doch niet beperkt tot, onnodig gebruik van hoofdletters en/of leestekens, aanpassen van de plaatsingsdatum en dergelijke is niet toegestaan
Daar valt toch geen speld tussen te krijgen?

Hoe serieus gaat Tweakers eigenlijk om met feedback? Hoe de regels worden gebruikt is net hoe het men uitkomt. Er is geen touw aan vast te knopen. Tweakers Vraag en Aanbod is vervallen in een wetteloos landschap vol met cowboys. Dit staat loos van een eventueel vaag gedoogbeleid. Dus die reden kunnen we meteen parkeren.

@Moonsugar @WoutF @Wanja

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:03
@PcDealer Het zou me niks verbazen als de crew de huidige opzet en het huidige beleid (als je het zo mag noemen) van v&a niet zomaar kan wijzigen omdat ze daar de toesteming van DPG voor nodig hebben. (Zie ook het cookiewall topic)

In dat geval snap ik wel dat er geen echte antwoorden komen, geen echte zeggenschap over de site hebben is immers niet iets wat je aan de grote klok wil hangen :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik was net de Nederlandse Reclamecode aan het bekijken en dit lijkt mij, inzake handelaren die dit niet ondubbelzinnig kenbaar maken en voor de V&A in het algemeen, erg belangrijk om te weten:
8.5 Onder alle omstandigheden misleidend zijn de wijzen van reclame maken als opgenomen in bijlage 1 bij de Nederlandse Reclame Code.
https://www.reclamecode.nl/nrc_taxonomy/algemeen/
BIJLAGE I

Onder alle omstandigheden misleidende reclame:

21. Op bedrieglijke wijze beweren of de indruk wekken dat de adverteerder niet optreedt ten behoeve van zijn handel, bedrijf, ambacht of beroep of zich op bedrieglijke wijze voordoen als consument.
Aangezien Tweakers onder een mediabedrijf valt zijn ze verplicht lid van de Stichting Reclame Code en zijn ze aan die regels gebonden. Er zit nota bene een jurist van DPG Media in de commissie: https://www.reclamecode.nl/reclame-code-commissie-sub/
Bent u een media-instelling en verzorgt u reclame- en/of telewinkelboodschappen, of bent u van plan dit te gaan doen? Dan bent u op basis van de Mediawet verplicht om u aan te sluiten bij de Stichting Reclame Code (SRC) en de Nederlandse Reclame Code na te leven. Hieronder leest u hierover meer.

De aansluitingsplicht geldt voor aanbieders van radio-omroep en audiovisuele mediadiensten.

Een audiovisuele mediadienst kan lineair òf non-lineair worden aangeboden:

lineaire diensten: traditionele televisie-, internet- en mobiele telefoniediensten waartoe de kijkers passief toegang krijgen.
non-lineaire diensten: televisie-op-aanvraag (on demand) waarbij de kijkers kiezen wat ze willen zien (bijvoorbeeld video-op-aanvraag)

Aansluiting wordt aangetoond door een schriftelijke verklaring van de Stichting Reclame Code aan het Commissariaat voor de Media te overleggen.
https://www.reclamecode.nl/mediawet/
Ik neem daarom aan dat nu dit bekend is, reports van overduidelijke handelaren, althans verkopers die meer adverteren dan enkel bedrijfsoverschotten en andere zaken zoals in de AV vermeld, op de juiste wijze worden afgehandeld. Een al dan niet gedoogbeleid doet daar niets aan af.

Conclusie
Adverteerders die handelen vanuit beroep of bedrijf mogen niet het risico van verzending bij een consument leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 25-02-2020 10:44 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@PcDealer Mogen wij aub zelf bepalen hoe we Tweakers runnen? Dank je.
Het is niet nodig om ten treurens toe te blijven verwijzen naar allerlei artikelen, wetsreglementen enz. of te blijven vragen naar de status We zijn bezig met nadenken over handelaren in V&A. Wacht rustig op ons besluit. Daarna kijken we verder.

[ Voor 69% gewijzigd door Microkid op 22-02-2020 22:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:18
Zo maak je je er wel heel makkelijk van af @Microkid.

• Microkid

Microkid

Smile

Hielko schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 22:27:
Zo maak je je er wel heel makkelijk van af @Microkid.
Dit soort zaken wordt op HQ besloten, ook ik moet daar gewoon netjes op wachten.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het lastige is @Microkid dat uit ervaring blijkt dat besluitvorming soms letterlijk meer dan een jaar op zich kan laten wachten. In de tussentijd bevindt V&A zich in een grijs gebied met betrekking tot handelaren waar voor een reguliere gebruiker eigenlijk geen touw aan vast te knopen is.

Als er om verduidelijking wordt gevraagd is het enige antwoord al heel, heel erg lang: geduld. Dat er dan een eigen invulling of voorzet gegeven wordt zoals door @PcDealer is ook niet bijzonder vreemd.

Nog vreemder vind ik de tendens van besluiteloosheid die er op dit soort vraagstukken lijkt te rusten. Dat betekent dat er of geen prioriteit is of verantwoordelijkheden niet eenduidig belegd zijn. Tweakers werkt Agile voor IT en business, waarom dit soort besluitvorming dan ogenschijnlijk in een Russisch Vijf Jarenplan gevat moet worden alvorens er enige actie wordt ondernomen is me een raadsel.

Gevolg van die besluiteloosheid is dat er excessen en uitwassen ontstaan die steeds hardnekkiger zijn en steeds moeilijker uit te roeien zijn. Dat levert een hoop frustratie op zoals je merkt.

Even zonder gekheid, ik werk bij een groot financieel instituut, als ik beslissingen van deze orde van grootte zo lang voor me uit zou schuiven kon ik maar beter beginnen mijn CV te updaten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Microkid

Microkid

Smile

@FirePuma142 Ik ga dat allemaal niet ontkennen, echter zijn wij admins ook maar gebonden aan wat er op HQ wordt besloten. De actie ligt nu daar, dus daar zullen we op moeten wachten. Zowel jullie als ik. En ja, ik zou ook graag willen dat het sneller ging, maar zoals @WoutF al aangegeven heeft: men wil dit goed overwogen en doordacht oppakken en niet even een quick-and-dirty besluit nemen. En je weet het: als je iets goed wilt doen, kost het nou eenmaal meer tijd. Dat gezegd hebbende heb ik er alle vertrouwen in dat we eerdaags echt wel iets vanuit HQ gaan horen.
Ik vraag dus nogmaals om geduld.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Geduld is een schone zaak @Microkid, maar niet altijd eenvoudig op te blijven brengen. Ik heb ook alle begrip voor de tijd die het maken van een weloverwogen besluit met zich mee brengt. Tegelijkertijd ben ik in de stellige overtuiging dat dit geen beslissing is die weken tijd vereist.

Ik zou het het volgende doen: tot nader order geen handelaren in V&A, dat geeft Tweakers de tijd om met eenduidig beleid en eventuele bijbehorende (software-)ontwikkeling op de proppen te komen. We verwachten hier een kwartaal voor nodig te hebben. Jullie horen begin Juni weer van ons. Dat geeft nagenoeg direct duidelijkheid maar houdt ook alle mogelijkheden open, inclusief een separaat verdienmodel. Lijkt mij een win-win met een zeer beperkte impact.

Ook hier kun je prima met een MVP naar productie, je hoeft niet met een driedubbelgestikt stuk beleid over de brug te komen. Als elke vervolgstap maar in het logisch verlengde van de vorige ligt. Maar goed, ik ben hier niet de baas ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Er is m.i. echter wel een verschil tussen een overkoepelend besluit nemen met alle ins en outs, ten opzichte van het faciliteren van onwettige zaken zoals hier benoemd door:
Fero in "Handelaren in Vraag en Aanbod" (7-12-2019)
_Dune_ in "Handelaren in Vraag en Aanbod"
Gunner in "Handelaren in Vraag en Aanbod" en FirePuma142 in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

Of door onze vriend jbhc in "Moderatie beleid V&A" in 2017(!) met de mededeling dat er opgetreden zou worden als er onwettige zaken zich zouden voordoen aldus Verwijderd in "Moderatie beleid V&A" Dat is nu niet het geval,

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:06
Gewoon rustig afwachten mensen, Microkid had al aangegeven dat het HQ dit besluit maakt, hij is iig bereid er wat aan te doen dat is in ieder geval iets toch.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mugenmarco schreef op zondag 23 februari 2020 @ 11:27:
[...], hij is iig bereid er wat aan te doen dat is in ieder geval iets toch.
Waar lees jij dat? Ik zie alleen staan dat het hem aan mandaat zou ontbreken.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PcDealer schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:17:
[...]

Waar lees jij dat? Ik zie alleen staan dat het hem aan mandaat zou ontbreken.
't Is maar net wat je wil lezen ;) Ik denk dat je even een stapje terug moet doen, want je zit er inmiddels zo gepolariseerd in dat je nog lastig objectief naar je eigen reacties kunt kijken. Je komt niet echt rationeel over meer de laatste paar reacties :>

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Begrijp ik het nou goed? :?
Er zijn, best wel duidelijke, regels & richtlijnen wat betreft V&A.

Maar de handhaving ontbreekt, faalt, en/of is een willekeurig gegeven.

Dus dan hoeft er toch geen nieuw beleid te worden ontwikkeld? Slechts wel of niet handhaven, in het geval van het laatste; kunnen ze gelijk vele regeltjes schrappen. :|
Want als je niet handhaaft n.a.v. je eigen regeltjes; is dat ook een farce c.q. aanfluiting.

Toch?

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:11:

Ik ben nog niet veel wijzer om met Verwijderd in "Handelaren in Vraag en Aanbod" mee te gaan. Wat is het plan, wat wordt het beleid? Dat is nu toch wel in kaart gebracht voor dat er wel of niet gebouwd gaat worden? Als er devtijd in wordt gestoken, waarin dan, welke opties worden bekeken?

Users klagen over het gebrek aan duidelijkheid sinds 2015/2016 @Moonsugar.
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:37:
[...]

Wat ik hier uit haal is dat er word gekeken naar een technische oplossing en geen beleidsmatige oplossing. Dat zou beteken dat de algemene voorwaarden nog steeds niet worden gevolgd. Heb ik dat goed?
@Microkid Er word naar aanleiding van een bericht van @WoutF vragen gesteld. Wat hij hier dropt roept namelijk alleen maar vragen op en mijn inziens is dat niet zo vreemd.

Vervolgens word er helemaal nergens meer op gereageerd. Wat verwacht je dan precies van ons? Uit wat @WoutF hier dropt blijkt dat men al bezig is met het inrichten van het een en ander. Dat doe je niet zonder ergens al een besluit over te maken.

Wat er hier gebeurt is simpelweg negeren en doodzwijgen. Door gewoon niet meer te reageren hoopt men dat het gezeur ophoud.
Nee, niet door jou. We snappen heel goed dat jij ook afhankelijk bent van HQ.

@ehtweak Lees het topic eens goed terug. Dan word het een en ander aan standpunten misschien wat duidelijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2020 14:02 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

naitsoezn schreef op zondag 23 februari 2020 @ 13:59:
[...]

't Is maar net wat je wil lezen ;)
Je geeft zo geen antwoord op mijn vraag.
Ik denk dat je even een stapje terug moet doen, want je zit er inmiddels zo gepolariseerd in dat je nog lastig objectief naar je eigen reacties kunt kijken. Je komt niet echt rationeel over meer de laatste paar reacties :>
Over de rest: de vraag ging niet over mijn reactie en ik reageer zeer onderbouwd.

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:01:
Er word naar aanleiding van een bericht van @WoutF vragen gesteld. Wat hij hier dropt roept namelijk alleen maar vragen op en mijn inziens is dat niet zo vreemd.

Vervolgens word er helemaal nergens meer op gereageerd. Wat verwacht je dan precies van ons? Uit wat @WoutF hier dropt blijkt dat men al bezig is met het inrichten van het een en ander. Dat doe je niet zonder ergens al een besluit over te maken.

Wat er hier gebeurt is simpelweg negeren en doodzwijgen. Door gewoon niet meer te reageren hoopt men dat het gezeur ophoud.
Nee, niet door jou. We snappen heel goed dat jij ook afhankelijk bent van HQ.
Dat is helaas een onjuiste conclusie. We negeren niks en zwijgen ook niets dood. Er is op dit moment gewoon niets te melden omdat men op HQ aan het nadenken is. Het heeft dan ook geen zin om elke week te vragen of we al klaar zijn. Zodra men klaar is, hoort iedereen het vanzelf. Wij willen ook graag duidelijkheid en dat het opgelost is. Maar zolang er geen uitspraak is, blijft het helaas nog wachten.
Als je dus meer info wilt, zal je @WoutF even moeten benaderen.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PcDealer schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:30:
[...]
Je geeft zo geen antwoord op mijn vraag.
Precies mijn punt: Je hebt blijkbaar niet eens door dat je nu een antwoord verwacht van iemand aan wie je überhaupt geen vraag stelde :D

Verwijderd

Microkid schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:34:
[...]

Dat is helaas een onjuiste conclusie. We negeren niks en zwijgen ook niets dood. Er is op dit moment gewoon niets te melden omdat men op HQ aan het nadenken is. Het heeft dan ook geen zin om elke week te vragen of we al klaar zijn. Zodra men klaar is, hoort iedereen het vanzelf. Wij willen ook graag duidelijkheid en dat het opgelost is. Maar zolang er geen uitspraak is, blijft het helaas nog wachten.
Als je dus meer info wilt, zal je @WoutF even moeten benaderen.
Sorry, maar hier trek ik toch echt een andere conclusie. En ik niet alleen.
WoutF schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:24:
We zijn een eind, maar de crux zit hem vooral in een goed beeld vormen van hoeveel tijd dit zou kosten om allemaal op te tuigen. En dat doen we tussen de bedrijven door, want focus ligt op andere zaken, waaronder: Uploaden van afbeeldingen: problemen en verwachtingen. Onze doorlopende uitdaging is dat we tig keer meer wensen willen vervullen dan waar we devcapaciteit voor hebben. Daarom moeten dit soort projecten echt eerst goed technisch in kaart gebracht worden voor we verder kunnen. Ik ga geen beloftes doen over een datum, maar hoop dat we snel een knoop kunnen doorhakken met daarbij een duidelijk beeld wat er dan precies gaat komen.
En op het moment dat we daar vragen over stellen word dat dus gewoon genegeerd.

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:57:
[...]
Sorry, maar hier trek ik toch echt een andere conclusie. En ik niet alleen.
[...]
En op het moment dat we daar vragen over stellen word dat dus gewoon genegeerd.
En heb je die vraag al aan @WoutF gesteld? Hij leest dit topic mogelijk ook niet continue, dus attendeer hem er gewoon even op. Ik kan er zelf namelijk niet op antwoorden, aangezien ik net als jullie ook op de antwoorden wacht.

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 23-02-2020 15:16 ]

Verwijderd

Microkid schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:13:
[...]

En heb je die vraag al aan @WoutF gesteld? Ik kan er zelf namelijk niet op antwoorden.
Pas een paar keer. Ik mag toch aannemen dat als ik @WoutF mention dat dat voldoende zou moeten zijn? En hoe vaak moeten we dat dan gezamenlijk gaan doen? Ik ben namelijk niet de enige die @WoutF tagt. Ook @PcDealer heeft @WoutF al meerdere malen vragen hierover gesteld. Net als dat jij @WoutF tagt.

Maar moeten we @WoutF dan een brief sturen ofzo?

Daarnaast vragen we jou ook niet om erop te reageren. Dat hebben we volgens mij al duidelijk gemaakt. Wederom, jij maakt het beleid niet. Prima,begrijpelijk.

Verwijderd

ehtweak schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:00:
Begrijp ik het nou goed? :?
Er zijn, best wel duidelijke, regels & richtlijnen wat betreft V&A.

Maar de handhaving ontbreekt, faalt, en/of is een willekeurig gegeven.

Dus dan hoeft er toch geen nieuw beleid te worden ontwikkeld? Slechts wel of niet handhaven, in het geval van het laatste; kunnen ze gelijk vele regeltjes schrappen. :|
Want als je niet handhaaft n.a.v. je eigen regeltjes; is dat ook een farce c.q. aanfluiting.

Toch?
Toen destijds een test gedaan was met handelaren in het V&A, was het de hele bedoeling dat vanuit het HQ nieuwe regels zouden worden geschreven om dit te onderbouwen bij een succes. Eindresultaat: Alle kritiek/zorgpunten niet inhoudelijk op ingegaan, test als een succes verklaard... en nooit de regels aangepast. Dus ging men maar uit van een gedoogdbeleid. En nu zijn we hier, met alle heibel die zo'n gedoogdbeleid veroorzaakt: V&A is nu het afvalputje voor gratis bedrijfmatige advertenties. Wie heeft betaalde Marktplaats ads nog nodig? Hier kan het gratis!

Daar is dus het échte crux van het probleem, HQ heeft z'n zaken gewoon vaak niet op orde. Gewilde features die je op een tech site mag verwachten die nooit worden geregeld (2FA en dark mode bijvoorbeeld), problemen die niet aangepakt worden (het V&A regelement niet aanpassen, en dan ook nog eens de rotzooi die er door veroorzaakt geen prioriteit tot aanpakken geven), en beloftes die niet worden nagekomen. Maar als je er over begint, dan moet je maar geduld hebben.

Zie ook hier, als er al wordt gecommuniceerd, dan is het eenzijdig: @WoutF laat een bericht achter, met een excuus waarom dit probleem al zo'n dikke 2 jaar niet is aangepakt, en negeert vervolgens alle vragen en tags. Dan is het toch niet gek dat men hier er goed zat van is? Ik reageer al niet veel meer in het topic aangezien ik er een hard hoofd in heb dat er überhaupt iets aan gaat gebeuren, maar ik snap dat PcDealer er over door blijft gaan tot hij wél uit HQ een antwoord krijgt. Ik snap ook dat Microkid er niets aan kan doen, maar dat het geduld bij sommigen op is, is ook geen wonder.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Verwijderd Dank voor de samenvatting!

Dan zat ik er toch niet zo ver naast... ;)

Blijft bijzonder waarom men (mods, tweakers zelf, [?]) dit zo lang laat aanmodderen.
Des te langer je gedoogt/verzaakt; des te meer gezeik er over. :?

Of hoopt men (?) dat het 'vanzelf' wel overwaait?

Mooie Plaatjes   

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

naitsoezn schreef op zondag 23 februari 2020 @ 14:53:
[...]

Precies mijn punt: Je hebt blijkbaar niet eens door dat je nu een antwoord verwacht van iemand aan wie je überhaupt geen vraag stelde :D
De eerste zin van PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod" is volgens mij een vraag aan jou gericht.

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

PcDealer schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:49:
[...]

De eerste zin van PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod" is volgens mij een vraag aan jou gericht.
O, je quote @mugenmarco dus ik las er geen vraag aan mij in, en hoe ik had moeten weten dat de vraag aan mij gericht is, is mij ook een raadsel 8)7 Voel me ook totaal niet geroepen om erop te reageren eerlijk gezegd. M'n opmerking blijft wel staan:
PcDealer schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:56:
[...]

Aaaaaaaah, nou zie ik het! ]
Aaah, je had niet door dat je in een openbare thread zit :) . Zoals ik al zei: Neem even afstand, je reageert niet helemaal zuiver meer :)

[ Voor 33% gewijzigd door naitsoezn op 23-02-2020 17:11 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

naitsoezn schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:51:
[...]

O, je quote @mugen4u1987 dus ik las er geen vraag aan mij in, en hoe ik had moeten weten dat de vraag aan mij gericht is, is mij ook een raadsel 8)7 Voel me ook totaal niet geroepen om erop te reageren eerlijk gezegd. :)
Aaaaaaaah, nou zie ik het! Jij reageert op een vraag aan iemand anders waar jij geen deel van uitmaakt. Ik weet genoeg.
Microkid schreef op zondag 23 februari 2020 @ 15:13:
[...]

En heb je die vraag al aan @WoutF gesteld? Hij leest dit topic mogelijk ook niet continue, dus attendeer hem er gewoon even op. Ik kan er zelf namelijk niet op antwoorden, aangezien ik net als jullie ook op de antwoorden wacht.
Mag ik hier uit concluderen dat er in de crewtopics geen overleg plaatsvindt tussen HQ en de uitvoerende personen?

[ Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 23-02-2020 18:53 ]

• jbhc
@PcDealer Blijf wel even rustig anders loopt het topic "uit de hand" en dan geven we ze een een reden om dit topic te sluiten. Dat is iets wat in het verleden ook telkens gebeurde. Of je loopt een ban op omdat je steeds negatiever reageert ;)

Wat ik me serieus afvraag is waarom dit maar ook andere beslissingen zo verschrikkelijk lang moeten duren. De termijn waarin besluiten genomen worden is zo lang dat dat echt niet meer gezond is zeker niet voor een tech site.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jbhc schreef op zondag 23 februari 2020 @ 18:57:
@PcDealer Blijf wel even rustig anders loopt het topic "uit de hand" en dan geven we ze een een reden om dit topic te sluiten. Dat is iets wat in het verleden ook telkens gebeurde. Of je loopt een ban op omdat je steeds negatiever reageert ;)
Op welke post doel je?

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Laten we inderdaad niet te ver off-topic gaan, topics zijn gesloten om minder. Daarbij zijn jullie het blijkbaar enigszins met elkaar eens over het daadwerkelijke onderwerp :)

Dat er inmiddels wat frustratie zit kan ik goed begrijpen, die zit er bij mij ook. Dit (zoveelste) topic loopt inmiddels ongeveer drie maanden, en ongeveer twee maanden geleden kregen we bevestiging dat er dan daadwerkelijk "iets" aan gedaan gaat worden. Sinds die tijd is het echter inderdaad aardig stil gebleven.

Natuurlijk kosten dergelijke beslissingen tijd, en zoals ik eerder aangaf verwacht ik ook dat alles eerst langs DPG moet voordat Tweakers zomaar beleid aan kan passen. DPG is en blijft echter een commerciële partij met financieel belang, en hun beslissing hoeft niet per sé in lijn te liggen met wat men op Tweakers HQ, of wij als users graag zouden zien (zoals eerder door @jbhc aangegeven met bijvoorbeeld de Cookiewall, welke gewoon rechtstreeks tegen de regelgeving in gaat, maar ja, de 'eigenaar' wil het zo, dus het is zo).

Twee maanden is echter wel genoeg om je vast te oriënteren. Wat willen de users? Wat wil je zelf? Wat wil DPG?
Dat @WoutF dan post dat ze "een eind" zijn, terwijl er ook nog van alle kanten wordt geroepen dat er nog geen enkele beslissing is genomen is dan wel... frappant. Waar zijn jullie dan een eind mee, als ik vragen mag?
Is er in ieder geval al enige indicatie over wat het beleid gaat worden? Kunnen we als users ergens mee helpen? Is er een plek voor feedback over de implementatie van de komende aanpassingen, waar wij suggesties beter kwijt kunnen, en de betrokken mensen binnen Tweakers het makkelijker kunnen lezen dan in dit topic?

@Microkid zit dan in een lastige positie. Aan de ene kant zien de users hem als "Tweakers crew, dus die weet er vast meer van", maar aan de andere kant ziet HQ het misschien meer als "Een mod, hartstikke lief, maar die zijn er niet voor om beleidsaanpassingen te bespreken".
Toch wordt wel van beide kanten wel van hem verwacht dat hij in dit topic gewoon zijn 'taak' blijft doen: Modereren.
Ook ik ben het niet altijd met hem eens, maar in dat geval is hij gewoon een soort derde partij die het topic wel in goede banen moet leiden, terwijl ik best kan geloven dat HQ hem ook niet alles vertelt.

Het probleem ligt hem een beetje bij de communicatie vanuit Tweakers. Deze is er vrijwel niet. Zoals iemand eerder aanhaalde: Soms dropt WoutF even een leuke enquête, of een update die kort samengevat neer komt op "Ja, we zijn inmiddels al wat verder met niets hebben", maar op vragen komt geen reactie en ondanks dat het inmiddels toch zeker een prominent punt van discussie in dit topic is geweest, heb ik nog geen woord gelezen over hoe ze de consument (hun eigen users) willen gaan beschermen tegen handelaren welke zich niet aan de wet willen houden.

Alsof dat helemaal geen issue is? Terwijl er inmiddels toch meerdere users 'slachtoffer' zijn geworden van dergelijke praktijken.

Enfin, mijn suggestie, welke me redelijk makkelijk lijkt te implementeren:

Een Handelaren abonnement.

- Geen drastische aanpassingen nodig, abonnementen bestaan immers al.
- DPG blij, want inkomsten.
- Er kan dan een filter aangemaakt worden waarmee users handelaren uit V&A kunnen filteren.
- Beleid kan duidelijk worden herschreven dat handelaren een dergelijk abonnement dienen te hebben.
- Hebben zij dit niet; dan kunnen users hun advertenties rapporteren en dienen deze ook echt (binnen redelijke tijd) verwijdert te worden. Tweakers kan de persoon dan een standaard bericht sturen met uitleg over het abonnement. Meerdere overtredingen resulteert in een ban.
- Tijdens het aanmelden kunnen de handelaren dan verplicht worden hun bedrijfsgegevens, zoals KvK, BTW nummer en contactgegevens op te geven. Tweakers kan en mag deze bedrijfsgegevens (géén persoonsgegevens) in het geval van een benadeelde user gewoon doorspelen zodat deze aangifte kan doen.

Mocht dit topic wél de beste plek voor feedback zijn (ik zou niet weten waar anders, maar veel wordt er tot nu toe niet op in gegaan), dan lijkt het me handig dat we hier wat meer suggesties blijven posten en discussiëren?

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:46
Fero schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:00:
Laten we inderdaad niet te ver off-topic gaan, topics zijn gesloten om minder. Daarbij zijn jullie het blijkbaar enigszins met elkaar eens over het daadwerkelijke onderwerp :)

Dat er inmiddels wat frustratie zit kan ik goed begrijpen, die zit er bij mij ook. Dit (zoveelste) topic loopt inmiddels ongeveer drie maanden, en ongeveer twee maanden geleden kregen we bevestiging dat er dan daadwerkelijk "iets" aan gedaan gaat worden. Sinds die tijd is het echter inderdaad aardig stil gebleven.

Natuurlijk kosten dergelijke beslissingen tijd, en zoals ik eerder aangaf verwacht ik ook dat alles eerst langs DPG moet voordat Tweakers zomaar beleid aan kan passen. DPG is en blijft echter een commerciële partij met financieel belang, en hun beslissing hoeft niet per sé in lijn te liggen met wat men op Tweakers HQ, of wij als users graag zouden zien (zoals eerder door @jbhc aangegeven met bijvoorbeeld de Cookiewall, welke gewoon rechtstreeks tegen de regelgeving in gaat, maar ja, de 'eigenaar' wil het zo, dus het is zo).

Twee maanden is echter wel genoeg om je vast te oriënteren. Wat willen de users? Wat wil je zelf? Wat wil DPG?
Dat @WoutF dan post dat ze "een eind" zijn, terwijl er ook nog van alle kanten wordt geroepen dat er nog geen enkele beslissing is genomen is dan wel... frappant. Waar zijn jullie dan een eind mee, als ik vragen mag?
Is er in ieder geval al enige indicatie over wat het beleid gaat worden? Kunnen we als users ergens mee helpen? Is er een plek voor feedback over de implementatie van de komende aanpassingen, waar wij suggesties beter kwijt kunnen, en de betrokken mensen binnen Tweakers het makkelijker kunnen lezen dan in dit topic?

@Microkid zit dan in een lastige positie. Aan de ene kant zien de users hem als "Tweakers crew, dus die weet er vast meer van", maar aan de andere kant ziet HQ het misschien meer als "Een mod, hartstikke lief, maar die zijn er niet voor om beleidsaanpassingen te bespreken".
Toch wordt wel van beide kanten wel van hem verwacht dat hij in dit topic gewoon zijn 'taak' blijft doen: Modereren.
Ook ik ben het niet altijd met hem eens, maar in dat geval is hij gewoon een soort derde partij die het topic wel in goede banen moet leiden, terwijl ik best kan geloven dat HQ hem ook niet alles vertelt.

Het probleem ligt hem een beetje bij de communicatie vanuit Tweakers. Deze is er vrijwel niet. Zoals iemand eerder aanhaalde: Soms dropt WoutF even een leuke enquête, of een update die kort samengevat neer komt op "Ja, we zijn inmiddels al wat verder met niets hebben", maar op vragen komt geen reactie en ondanks dat het inmiddels toch zeker een prominent punt van discussie in dit topic is geweest, heb ik nog geen woord gelezen over hoe ze de consument (hun eigen users) willen gaan beschermen tegen handelaren welke zich niet aan de wet willen houden.

Alsof dat helemaal geen issue is? Terwijl er inmiddels toch meerdere users 'slachtoffer' zijn geworden van dergelijke praktijken.

Enfin, mijn suggestie, welke me redelijk makkelijk lijkt te implementeren:

Een Handelaren abonnement.

- Geen drastische aanpassingen nodig, abonnementen bestaan immers al.
- DPG blij, want inkomsten.
- Er kan dan een filter aangemaakt worden waarmee users handelaren uit V&A kunnen filteren.
- Beleid kan duidelijk worden herschreven dat handelaren een dergelijk abonnement dienen te hebben.
- Hebben zij dit niet; dan kunnen users hun advertenties rapporteren en dienen deze ook echt (binnen redelijke tijd) verwijdert te worden. Tweakers kan de persoon dan een standaard bericht sturen met uitleg over het abonnement. Meerdere overtredingen resulteert in een ban.
- Tijdens het aanmelden kunnen de handelaren dan verplicht worden hun bedrijfsgegevens, zoals KvK, BTW nummer en contactgegevens op te geven. Tweakers kan en mag deze bedrijfsgegevens (géén persoonsgegevens) in het geval van een benadeelde user gewoon doorspelen zodat deze aangifte kan doen.

Mocht dit topic wél de beste plek voor feedback zijn (ik zou niet weten waar anders, maar veel wordt er tot nu toe niet op in gegaan), dan lijkt het me handig dat we hier wat meer suggesties blijven posten en discussiëren?
Bedrijfsgegevens van zzpers kunnen gewoon persoonsgegevens zijn hoor. Ware het niet dat er ook een reden kan zijn om deze alsnog te verstrekken in bepaalde gevallen.

• Fero
WouterL schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:58:
[...]

Bedrijfsgegevens van zzpers kunnen gewoon persoonsgegevens zijn hoor. Ware het niet dat er ook een reden kan zijn om deze alsnog te verstrekken in bepaalde gevallen.
Correct.

Toch blijft de ZZPer, net als iedere andere onderneming, verplicht om deze gegevens bijvoorbeeld op hun website te zetten wanneer ze deze hebben. Daaronder valt oa:
- Contactgegevens, dus minimaal een email adres. Telefoonnummer wordt aangeraden, maar niet bij wet afgedwongen.
- Huidige vestigingsadres
- BTW & KvK nummers

Als je besluit je privé email adres en huis-telefoon aansluiting hiervoor te gebruiken, en omdat je het adres al móet opgeven is dat inderdaad onhandig.
Door deze gegevens enkel aan Tweakers te overhandigen en niet prominent op het profiel van de handelaar te zetten (de BTW- en KvK nummers zijn wellicht wel handig), bescherm je de gegevens van bijvoorbeeld die ZZPers enigszins. Mocht het dan nodig zijn, kan en mag Tweakers deze gegevens naar mijn weten gewoon overhandigen aan een eventueel slachtoffer van duistere handelspraktijken. De overeenkomst was immers duidelijk B2C (de verkoper heeft in mijn voorbeeld dan een Handelaar abonnement) en de Business partij is in dat geval gewoon wettelijk verplicht aan de consument duidelijk te maken wie hij/zij is.

Het lijkt mij niet handig dat Tweakers op de huidige manier doorzet met het aanbieden van een platform dat makkelijk, gratis en zonder veel risico door kwaadwillenden misbruikt kan worden.

• WoutF
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Zo, dat zijn opeens een heleboel mentions. Om te beginnen: dit hoeft allemaal gelukkig niet langs DPG, dan zouden zaken hier nog veel langer duren dan nu soms al het geval is ;)

De situatie staat er nu als volgt voor:
  • Het plan is om handelaren een officiële status te geven in V&A
  • Het plan is om die handelaren daarvoor te laten betalen. Hoe dat er zakelijk uit moet gaan zien wordt nu onderzocht
  • Dit gaat dan gepaard met een filter, zodat gebruikers zelf kunnen kiezen of ze aanbod van handelaren willen zien
  • Ook worden beleid en voorwaarden daarbij herzien
  • Op dit moment is het devteam druk bezig met de meest gewilde feature van de community (verbeterde foto-upload) te bouwen. Voor eind maart is er dan ook geen tijd voor om het handelaren-filter in te bouwen
  • Eind maart wordt gekeken welke features in Q2 op de roadmap komen. Gezien de resultaten van de vorige poll, acht ik de kans dat er aan V&A gewerkt goed in. Die beslissing wordt echter dan pas gemaakt, op basis van de wensen uit de community.
Dat is waar we nu staan. Dat er nu geen devtijd is, betekent echter niet dat er niet alvast gekeken kan worden naar het beleid. Een antwoord op de vraag of we dit soort ads wel of niet willen, valt nu ook al te geven. Daarom ga ik met @Moonsugar en de V&A-crew een in overleg om 'spelregels' op te stellen rondom niet-particuliere posts in V&A. Geef ons daar even de tijd voor (Tweakers gaat ondertussen verhuizen en dat heeft nogal wat voeten in de aarde). Volgende week woensdag (4 maart) zal ik hier een update plaatsen over dit proces.

Verwijderd

@WoutF
Bedankt voor de update. Qua inhoud kan ik mij nog er nog steeds niet in vinden maar het is in ieder geval meer als alleen een filter toevoegen.

Ik wacht de updates af.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Wat doen jullie in de tussentijd met duidelijk onwettige zaken zoals benoemd in PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"? Ik heb nog een stuk of 20(?) reports in backorder staan inzake dit exacte onderwerp.

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 24-02-2020 19:59 ]

• Microkid

Microkid

Smile

PcDealer schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:58:
[...]

Wat doen jullie in de tussentijd met duidelijk onwettige zaken zoals benoemd in PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"? Ik heb nog een stuk of 20(?) reports in backorder staan inzake dit exacte onderwerp.
Zoals @WoutF en ik al eerder hebben aangegeven, worden beleid en voorwaarden dan herzien. Wij kunnen niet acteren op beleid of voorwaarden die afwijken van wat er op papier staat. Deze zijn immers leidend, zowel voor ons als voor jullie. Dus totdat er een nieuw beleid is en de voorwaarden op papier staan, laten we de huidige situatie voor wat het is. Dat betekend dus dat zaken die op dit moment mogelijk anders zouden moeten niet gecorrigeerd worden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Microkid schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 05:37:
[...]
Wij kunnen niet acteren op beleid of voorwaarden die afwijken van wat er op papier staat. Deze zijn immers leidend, zowel voor ons als voor jullie.
De wet gaat boven jullie voorwaarden en beleid. De wet is leidend. Ik haalde eerder al @Verwijderd aan die iets anders schreef dan jij nu: Verwijderd in "Moderatie beleid V&A" (2017).

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 25-02-2020 09:52 ]

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
PcDealer schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:50:
[...]

De wet gaat boven jullie voorwaarden en beleid. De wet is leidend. Ik haalde eerder al @Verwijderd aan die iets anders schreef dan jij nu: Verwijderd in "Moderatie beleid V&A" (2017).
Als je slechts genoegen neemt met je eigen antwoord. Is het stellen van de vraag overbodig.

• Fero
WoutF schreef op maandag 24 februari 2020 @ 17:13:
Zo, dat zijn opeens een heleboel mentions.
We hadden je nodig, maar hebben nu wel een reactie waar we echt op zaten te wachten, dus hartelijk bedankt daarvoor!
Om te beginnen: dit hoeft allemaal gelukkig niet langs DPG, dan zouden zaken hier nog veel langer duren dan nu soms al het geval is ;)
Nog langer?! Nemen jullie bij Tweakers toevallig veel ex-CBR werknemers aan? ;)
De situatie staat er nu als volgt voor:
  • Het plan is om handelaren een officiële status te geven in V&A
  • Het plan is om die handelaren daarvoor te laten betalen. Hoe dat er zakelijk uit moet gaan zien wordt nu onderzocht
  • Dit gaat dan gepaard met een filter, zodat gebruikers zelf kunnen kiezen of ze aanbod van handelaren willen zien
  • Ook worden beleid en voorwaarden daarbij herzien
  • Op dit moment is het devteam druk bezig met de meest gewilde feature van de community (verbeterde foto-upload) te bouwen. Voor eind maart is er dan ook geen tijd voor om het handelaren-filter in te bouwen
  • Eind maart wordt gekeken welke features in Q2 op de roadmap komen. Gezien de resultaten van de vorige poll, acht ik de kans dat er aan V&A gewerkt goed in. Die beslissing wordt echter dan pas gemaakt, op basis van de wensen uit de community.
Dit is een plan waar ik wel achter kan staan. Natuurlijk wacht ik de uiteindelijke uitwerking nog even af, en nog steeds mis ik het punt over hoe jullie om willen gaan met de bescherming van de consument.

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat Tweakers, danwel de handelaar (onder eventuele lichtelijke dwang van Tweakers) duidelijk naar de consument communiceerd wat zijn/haar rechten zijn, en dat handelaren zich hier ook aan dienen te houden.
Dat Tweakers er wat aan gaat verdienen vind ik oprecht top, maar we willen natuurlijk niet dat de duistere handelaren straks juist nóg meer hun gang kunnen gaan door zich niet aan de wet te houden, terwijl Tweakers ze dan niet wil weren omdat ze er dan niets meer aan zouden verdienen ;)
Dat is waar we nu staan. Dat er nu geen devtijd is, betekent echter niet dat er niet alvast gekeken kan worden naar het beleid. Een antwoord op de vraag of we dit soort ads wel of niet willen, valt nu ook al te geven. Daarom ga ik met @Moonsugar en de V&A-crew een in overleg om 'spelregels' op te stellen rondom niet-particuliere posts in V&A. Geef ons daar even de tijd voor (Tweakers gaat ondertussen verhuizen en dat heeft nogal wat voeten in de aarde). Volgende week woensdag (4 maart) zal ik hier een update plaatsen over dit proces.
Bedankt voor de duidelijkheid over de volgende update, ik zal hem afwachten!

In de tussentijd wil ik je ook écht vragen na te gaan denken over het B2C verhaal, dit heeft namelijk nogal wat voeten in de aarde en dat ik straks alle handelaren-spam weg kan filteren vind ik helemaal geweldig, maar als andere Tweakers nog steeds slachtoffer kunnen worden van het kleine aantal handelaren dat zich niet aan de wet wil houden, heb ik niet het idee dat ik in dit topic duidelijk genoeg ben geweest.

Verder lijkt het me handig dat wanneer er een advertentie-limiet aangemaakt zal worden voor users zónder Handelaar status, je dit per PriceWatch categorie gaat doen, bijv. maximaal 3-5 advertenties binnen dezelfde categorie.
Domeinnaam spammer? 2de-hands smartphonewinkel? Serverboer met 2564 setjes RAM? Die worden allemaal maar officieel handelaar of stoppen met spammen. Maar de Tweaker die zijn desktop en randapparatuur in losse onderdelen wil verkopen, waarvan alles in verschillende PW categorieën valt, of een kantoor dat nieuwe printers koopt en de 5 oude via V&A van de hand wil doen hebben daar geen last mee.

Daarbij lijkt het mij persoonlijk ook een goed idee om toch een limiet voor de handelaren in de stellen. Deze kan in principe best hoog liggen en users kunnen ze straks dan toch weg filteren, maar het is gewoon wachten totdat er iemand hele artikellijsten in gaat lezen.
Ik ben nu zelf met een webshop voor een klant bezig met een slordige 65.190 artikelcodes in hun database. Nu is het allemaal zwembad-gerelateerd spul, maar kun je je voorstellen als dit computer onderdelen waren geweest? Dan is er nu geen regel die mij er van zou weerhouden om V&A vol te spammen met 65.190 individuele advertenties 8)7 Mooi goedkoop adverteren zo (hoewel we de prijs van de Handelaren status nog moeten afwachten, natuurlijk).
Uiteraard verwacht ik dat ik dan binnen mum van tijd gebanned ben, maar het lijkt me praktischer om hier gewoon vast een regel voor te hebben!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:41
Is er al een consensus onder de Tweakers staff?

Dit topic is in november geopend en de gehele discussie van handelaren op V&A speelt al langer.

Een filter, andere regels voor handelaren of iets anders wat het spammen door handelaren moet tegengaan; het maakt me niet zoveel uit wat er precies gebeurd, maar zou wel graag een update krijgen van de t.net staff wanneer er iets gebeurd.

Geen negatief geblaat. Ik ben gewoon benieuwd of er al iets in het vat zit.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

_Quadro schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:12:
Is er al een consensus onder de Tweakers staff?

Dit topic is in november geopend en de gehele discussie van handelaren op V&A speelt al langer.

Een filter, andere regels voor handelaren of iets anders wat het spammen door handelaren moet tegengaan; het maakt me niet zoveel uit wat er precies gebeurd, maar zou wel graag een update krijgen van de t.net staff wanneer er iets gebeurd.

Geen negatief geblaat. Ik ben gewoon benieuwd of er al iets in het vat zit.
Je bedoelt zoiets als in WoutF in "Handelaren in Vraag en Aanbod" van gistermiddag?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:41
Oh shit. Helemaal overheen gelezen. My bad!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik voorzie dat er meer handen zullen zijn om de reports af te handelen nu @teacher mee komt helpen:
Nieuwe FPA versterkt het team

[ Voor 44% gewijzigd door PcDealer op 21-05-2020 01:27 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

@WoutF en @Moonsugar

4 Maart is inmiddels gepasseerd. Is er al meer bekend? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Blaat op 05-03-2020 10:18 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
Blaat schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:13:
@WoutF en @Moonsugar

4 Maart is inmiddels gepasseerd. Is er al meer bekend? :)

(WoutF)
Eind maart wordt gekeken welke features in Q2 op de roadmap komen. Gezien de resultaten van de vorige poll, acht ik de kans dat er aan V&A gewerkt goed in. Die beslissing wordt echter dan pas gemaakt, op basis van de wensen uit de community.
Vanwaar 4 maart?

Verwijderd

Omdat het aangegeven was dat er op die dag een update zou komen.
Volgende week woensdag (4 maart) zal ik hier een update plaatsen over dit proces.
Jammer genoeg was dit nogal voorspelbaar.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zie de laatste zin in de post van @WoutF . :)

WoutF in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Fero
Volgende week woensdag (4 maart) zal ik hier een update plaatsen over dit proces.
Vandaar 4 maart :)
Een antwoord op de vraag of we dit soort ads wel of niet willen, valt nu ook al te geven.
Dit lijkt me trouwens wel een harde "Nee" voor een "tweedehands artikelen" platform. Dit is ten eerste nieuw, en ten tweede zó nieuw dat het hele artikel nog niet eens bestaat. De onderdelen worden hoogstwaarschijnlijk pas nieuw aangeschaft door de verkoper zodra de koper er al voor heeft betaalt.

Daarbij komt nog deze opmerking uit de advertentie:
Let op! Merken kunnen afwijken op grond van levertijd en prijs.

Volgens de verkoper kan het dus voorkomen dat je helemaal niet gaat krijgen waarvoor je eigenlijk betaalt?
Als laatste nog het gebruikelijke verhaaltje dat de consument nergens wordt ingelicht over zijn/haar rechten. Ik durf er zo niet van uit te gaan dat ik een retourperiode krijg, of dat de verkoper het product netjes opnieuw zal verzenden als het niet/kapot bij mij aankomt.

Nee, laat dit soort mensen zich maar lekker inschrijven bij de KvK en het via de PriceWatch doen, of gewoon niet imo.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Femme schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:01:
Kunnen jullie aangeven wat er irritant is aan het aanbod van deze bedrijven in Vraag & Aanbod? Zijn de prijzen niet goed, de producten niet interessant, of vertrouw je de dienstverlening van een bedrijf en die van een particulier wel?
Femme, het is niet alleen een pragmatische afweging. Het druist in tegen het community-aspect van Tweakers, voor velen een plek op het internet waar zij zich thuis voelen en verbonden voelen met medetweakers. Het is fijn de v&a te gebruiken vanwege het erg prettige idee dat je iets van gelijkgestemde medehobbyisten afneemt. Dit is dus een sociaal aspect, en dit lijkt mij een van de centrale kwaliteiten van deze website. Met het toestaan van bedrijfjes, haal je dus het clubhuis, het honk zegmaar, ondersteboven en beplak je alle muren met reclamefolders, verschijnen er overal standjes.

Nog los van wat er mis is of niet met het aanbod zelf laat je wat veel mensen zien als een huiskamer voor hobbyisten ten prooi vallen aan waar de rest van het internet aan ten prooi gevallen is: een alles opvretende en niets ontziende vercommercialisering. Het hele internet een grote schreeuwende banner. Het verbaast me dat iemand van de eerste generatie niet de de rillingen over het lijf lopen bij het zien van de onreine ads in v&a :-)

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online

Moonsugar

Communitymanager
Hey guys, we hebben inderdaad gisteren een lange bespreking gehad over deze kwestie. Ik ben er ''as we speak'' mee bezig om de uitkomst op papier te zetten en allereerst met FPA/V&A Admin @Bor en de groep dedicated moderators te bespreken. Uiteindelijk is het de bedoeling dat deze informatie ook z.s.m. met jullie gedeeld gaat worden. Geef ons eventjes de tijd daarvoor, ik ben er hard mee bezig en hoop spoedig te kunnen terugkoppelen. :)

Has wares if you have coin 💰

• Fero
Hey @Moonsugar

Bedankt voor deze voorlopige terugkoppeling!

Ik moet alleen wel zeggen dat ik sinds dit topic een beetje argwanend ben geworden voor termen als "Uiteindelijk", "z.s.m." en "eventjes de tijd" ;) Zou je er eventueel een harde datum op kunnen zetten? Dit hoeft natuurlijk niet morgen (eerst moeten we nog met z'n allen weekend vieren), maar wellicht iets als "eind komende week" of "20 Maart", bijvoorbeeld?

• Moonsugar
  • Nu online

Moonsugar

Communitymanager
Ha, dat snap ik helemaal @Fero! Misschien stelt het je iets gerust dat sinds ik hier ben begonnen ik al mijn collega's altijd een datum laat noemen als ze bezig zijn met belangrijke kwesties zoals deze. ;)

De reden dat ik het hier zelf niet heb gedaan is omdat er een hoop uitgekristalliseerd wordt op het moment. Het is oprecht mijn nummer 1 dagelijkse bezigheid. Wat ook meespeelt is dat ik eerst de boel moet afstellen met @Bor en team voordat ik het met jullie kan delen. Dat kost even tijd, maar we zijn er heel actief mee in de weer.

Wat ik wel zou kunnen doen is een datum noemen waarop ik weer een update geef (met de belofte dat als er eerder info is ik dat uiteraard gelijk ga delen). Dat wordt dan 12 maart, bij deze in de agenda. :)

• Fero
@Moonsugar super! Heel erg bedankt, ik zal je update rustig afwachten :)

Kunnen wij als users in de tussentijd nog op enige wijze iets bijdragen?

• Moonsugar
  • Nu online

Moonsugar

Communitymanager
@Fero Tof dat je het vraagt. Ik ben bang dat het op dit moment echt even in de juridische sferen zit en we dat voor nu binnen HQ moeten afhandelen.

• Fero
@Moonsugar helemaal goed! Dan wens ik jullie succes, maar eerst een fijn weekend alvast ;)

Ik zal het topic in de gaten houden!

• Moonsugar
  • Nu online

Moonsugar

Communitymanager
Hoi allen, we zijn nog steeds druk bezig (wij op HQ, de FPA's en juristen van de Persgroep) met zaken netjes uitwerken. Er gaat op dit moment wat tijd zitten in wachten op onze afdeling Legal, die ons aan het helpen zijn om dingen goed op poten te zetten. Als het goed is horen wij vandaag of morgen meer van hen waardoor we weer een extra stap kunnen zetten. Nog even geduld dus!

Ik zet mijn volgende reminder op 19 maart, met uiteraard de toevoeging dat als er eerder nieuws is ik dat hier deel. :)

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Mag ik in de tussentijd mijn irritatie even uitspreken over dit soort gevallen?

V&A aangeboden: STOREONCE 4700 NODE - Refurbished

Niks aan specs of details of wat dan ook.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Shamalamadindon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:02:
Mag ik in de tussentijd mijn irritatie even uitspreken over dit soort gevallen?

V&A aangeboden: STOREONCE 4700 NODE - Refurbished

Niks aan specs of details of wat dan ook.
Waarom meld je dat dan niet gewoon?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Ik heb de verkoper om specs gevraagd. Ook vele andere storage appliances zIjn zonder specs.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Moonsugar schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:16:
Hoi allen, we zijn nog steeds druk bezig (wij op HQ, de FPA's en juristen van de Persgroep) met zaken netjes uitwerken. Er gaat op dit moment wat tijd zitten in wachten op onze afdeling Legal, die ons aan het helpen zijn om dingen goed op poten te zetten. Als het goed is horen wij vandaag of morgen meer van hen waardoor we weer een extra stap kunnen zetten. Nog even geduld dus!

Ik zet mijn volgende reminder op 19 maart, met uiteraard de toevoeging dat als er eerder nieuws is ik dat hier deel. :)
Klinkt niet alsof er eerst een MVP komt, maar meteen een eindoplossing. Als dat klopt, kun je aangeven waarom dat zo is?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dat. Simpeler maatregelen die je alvast kunt nemen om leed te verzachten omdat de tijd die je nodig hebt voor het eindresutlaat te lang duurt in verhouding tot de ervaren overlast.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

FirePuma142 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:51:
[...]

Klinkt niet alsof er eerst een MVP komt, [...]
Dat weten we toch sinds 21 februari?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

PcDealer schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 17:07:
[...]

Dat weten we toch sinds 21 februari?
Die stond bij mij nog open?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als er een korte termijn oplossing zou zijn bedacht, dan hadden ze die toch wel hier gedeeld? Aangezien ze er nog steeds over vergaderen, neem ik aan dat dat er niet is. Ook de evident onwettige zaken zijn niet beantwoord*.

Noot: het lijkt er op dat reports over die zaken nu wel adequaat worden afgehandeld.

• Shamalamadindon
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Halfuurtje terug gedaan. "Melding is verwerkt" en hij staat er nog gewoon.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Shamalamadindon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:35:
[...]
Ik denk dat een onvolledige beschrijving geen prio heeft. Laten we wel wezen: ik kan naar https://tweakers.net/info/faq/va#va-toev verwijzen, maar al enige jaren beter mijn reet er mee afvegen.

• Moonsugar
  • Nu online

Moonsugar

Communitymanager
Ik zou het op prijs stellen als dit topic niet weer verzakt in negativiteit. Er wordt door mij en mijn team elke dag keihard gewerkt aan een tijdelijke tussenoplossing én parallel ook aan een solide plan voor op de lange termijn. Zaken waarbij de juridische kant van een bedrijf ter sprake komt kosten tijd, we kunnen (en mogen) niet zomaar iets in een paar dagen in elkaar flansen en hanteren. Ik begrijp dat er ergernissen zijn omdat er lang niks mee is gedaan, maar sinds dit op mijn radar is gekomen zijn we er alles voor aan het doen om deze misstanden zo snel mogelijk aan te pakken. Graag jullie begrip hiervoor.

• Shamalamadindon
Moonsugar schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:21:
Ik zou het op prijs stellen als dit topic niet weer verzakt in negativiteit. Er wordt door mij en mijn team elke dag keihard gewerkt aan een tijdelijke tussenoplossing én parallel ook aan een solide plan voor op de lange termijn. Zaken waarbij de juridische kant van een bedrijf ter sprake komt kosten tijd, we kunnen (en mogen) niet zomaar iets in een paar dagen in elkaar flansen en hanteren. Ik begrijp dat er ergernissen zijn omdat er lang niks mee is gedaan, maar sinds dit op mijn radar is gekomen zijn we er alles voor aan het doen om deze misstanden zo snel mogelijk aan te pakken. Graag jullie begrip hiervoor.
Ik hoop oprecht dat het werkt :)

Maar je moet begrijpen dat dit voor velen van ons niet onze eerste rodeo is waarbij een probleem aangekaart word en er lange tijd weinig aan gedaan word door T.net. Maar nogmaals, ik hoop echt oprecht dat het deze keer anders loopt en ik waardeer je harde werk.

• Moonsugar
  • Nu online

Moonsugar

Communitymanager
@Shamalamadindon Dat heb ik sinds ik hier ben begonnen regelmatig te horen gekregen. Ik vind het rot om te zien dat het vertrouwen in het verleden zo beschadigd is. Het is iets waar ik dagelijks mee te maken heb en mij voor inzet om weer op te bouwen. We kunnen het er wel over eens zijn dat het niemand ten goede komt als we hier gal blijven spuwen over de huidige situatie. (Behalve dat het wellicht even lekker oplucht ;))

Laten we proberen positief naar de toekomst kijken. V&A gaat nu, maar ook de komende tijd, meer aandacht krijgen. Ik houd jullie zoals beloofd up to date met data waarop ik terugkoppel zodat jullie weten waar jullie aan toe zijn.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou het op prijs stellen als dit topic niet weer verzakt in negativiteit.
Kun je dan wel aangeven waarom er feitelijk niets gedaan is met de report? Zonder enige terugkoppeling is het lastig onze eigen vrijetijd in te zetten zonder dat het resultaat oplevert of lijkt op te leveren.
Shamalamadindon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:35:
[...]

[ Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 13-03-2020 10:20 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat @PcDealer aangeeft is inderdaad wel een irritatie puntje. Dan meld je iets aan wat overduidelijk niet voldoet aan de VA policies en krijg je een melding 'afgehandeld' maar de advertentie staat dan nog ongewijzigd online.

Als er dan een reden is om deze niet aan te passen zou ik deze ook graag willen weten zodat ik een volgende keer deze niet meer hoef te melden.

Sterker nog, ik had dan denk ik liever helemaal geen terugkoppeling gehad als deze inhoudelijk niets te melden heeft.

Overigens, soms zit er zelfs een week tussen de aanmelding en afmelding, meermaals is de add dan al niet meer actief.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DukeBox schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:19:
Wat @PcDealer aangeeft is inderdaad wel een irritatie puntje. Dan meld je iets aan wat overduidelijk niet voldoet aan de VA policies en krijg je een melding 'afgehandeld' maar de advertentie staat dan nog ongewijzigd online.

Als er dan een reden is om deze niet aan te passen zou ik deze ook graag willen weten zodat ik een volgende keer deze niet meer hoef te melden.
Om daarop in te haken.

Het zou prettig zijn voor de indieners als er meer standaardopties gegeven worden als autorespons per e-mail bij het sluiten van de report. Bijvoorbeeld:
- afgehandeld en verwijderd
- geen overtreding geconstateerd
- wordt nog nader bekeken en hierdoor kan het voorkomen dat de advertentie vooralsnog blijft staan
- de advertentie is voor nu in quarantaine geplaatst en geeft daarom een error bij het opvragen van de betreffende url

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 13-03-2020 12:05 ]

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Niemand heeft het over in elkaar flansen?

Ik ben wel erg benieuwd naar het juridisch vraagstuk dat blijkbaar op tafel ligt. Ik kan me, buiten een aanpassing van de algemene voorwaarden, daar niet bijzonder veel bij voorstellen. Er was voor het toelaten immers ook geen juridische bemoeienis noodzakelijk toch?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

FirePuma142 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Niemand heeft het over in elkaar flansen?
Ze bedoelt denk ik meer iets van dat ze niet over één nacht ijs willen gaan.
Ik ben wel erg benieuwd naar het juridisch vraagstuk dat blijkbaar op tafel ligt. Ik kan me, buiten een aanpassing van de algemene voorwaarden, daar niet bijzonder veel bij voorstellen.
Ik begrijp jou. Ik snap ook niet waarom het zo lang moet duren maar...
Er was voor het toelaten immers ook geen juridische bemoeienis noodzakelijk toch?
... nu hebben we een nieuwe CM en zijn de kaarten opnieuw geschud. Mogelijk wordt het nu wel serieus aangepakt en minder in elkaar geflanst zoals in 2015/2016 met/na die test.

• Moonsugar
  • Nu online

Moonsugar

Communitymanager
En daarmee sla je de spijker op zijn kop, @PcDealer. Jullie horen binnenkort weer van mij.

Edit: Op 19 maart dus (of bij nieuws eerder). Houdt er asjeblieft ook rekening mee dat ik en mijn collega's vanaf vandaag verplicht vanuit huis moeten werken i.v.m. het virus. Dit zal helaas ook invloed kunnen gaan hebben op de snelheid van het proces, maar zolang ik (en de betrokken partijen) gezond achter de laptop kunnen kruipen zie ik daar nog geen gevaren.

[ Voor 66% gewijzigd door Moonsugar op 13-03-2020 12:27 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

FirePuma142 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:11:
Ik ben wel erg benieuwd naar het juridisch vraagstuk dat blijkbaar op tafel ligt. Ik kan me, buiten een aanpassing van de algemene voorwaarden, daar niet bijzonder veel bij voorstellen. Er was voor het toelaten immers ook geen juridische bemoeienis noodzakelijk toch?
Ben ook wel benieuwd. Mogelijk betrekking op dingen als de wet Kopen op Afstand of wat eerder werd genoemd door PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

• Microkid

Microkid

Smile

DukeBox schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:19:

Wij hebben al vaker uitgelegd dat we meldingen niet beantwoorden, daar is te veel tijd mee gemoeid. We bekijken en beoordelen de melding. Indien er geen actie ondernomen hoeft te worden, doen wij niks. Dus als de advertentie er na melding nog staat, mag je er van uit gaan dat er vanuit onze kant geen (prangende) reden was om deze te verwijderen.

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Microkid schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:36:
Wij hebben al vaker uitgelegd dat we meldingen niet beantwoorden,...
Heb ik iets gemist dan ?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Wij hebben al vaker uitgelegd dat we meldingen niet beantwoorden, daar is te veel tijd mee gemoeid. We bekijken en beoordelen de melding. Indien er geen actie ondernomen hoeft te worden, doen wij niks.
DukeBox schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:21:
[...]

Heb ik iets gemist dan ?
Er wordt nooit een uitleg gegeven waarom een advertentie niet is verwijderd. Maar als je dezelfde advertentie nog een keer opgeeft is de kans zeer groot dat het alsnog verdwijnt.
Dus als de advertentie er na melding nog staat, mag je er van uit gaan dat er vanuit onze kant geen (prangende) reden was om deze te verwijderen.
Dat is in mijn beleving niet waar en ontstaan er situaties als deze: [V&A] dubbele advertenties die nog altijd actueel is.

Daarom pleit ik voor meer feedback: PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod". Dat geeft de indiener meer het gevoel dat er iets is gedaan en het kost geen extra tijd voor de fpa.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PcDealer schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:49:
[...]

[...]

Er wordt nooit een uitleg gegeven waarom een advertentie niet is verwijderd. Maar als je dezelfde advertentie nog een keer opgeeft is de kans zeer groot dat het alsnog verdwijnt.
Dat lijkt mij onjuist. Sterker nog, het meerdere malen opgeven van advertenties in de hoop 'je zin te krijgen' wordt niet echt gewaardeerd. Je zadelt de crew alleen maar met onnodig werk op wat tijd kost wat beter aan andere meldingen besteed kan worden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:26:
[...]

Dat lijkt mij onjuist. Sterker nog, het meerdere malen opgeven van advertenties in de hoop 'je zin te krijgen' wordt niet echt gewaardeerd. Je zadelt de crew alleen maar met onnodig werk op wat tijd kost wat beter aan andere meldingen besteed kan worden.
- meerdere malen is opgeroepen om advertenties te rapporteren als ze niet aan de regels voldoen: dat doe ik
- het blijkt dat men weleens "wat wordt gemist", oplossing: opnieuw indienen

Het onnodige werk voor de crew ontstaat als ze de melding niet gelijk correct afhandelen. Het gaat hier niet om incidenten. In dit topic wordt door meerdere gebruikers aangegeven dat de meldingen willekeurig worden gesloten.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

PcDealer schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 01:18:
[...]

- meerdere malen is opgeroepen om advertenties te rapporteren als ze niet aan de regels voldoen: dat doe ik
- het blijkt dat men weleens "wat mist", oplossing: opnieuw indienen

Het onnodige werk voor de crew ontstaat als ze de melding niet gelijk correct afhandelen. Het gaat hier niet om incidenten. In dit topic wordt door meerdere gebruikers aangegeven dat de meldingen willekeurig worden gesloten.
Jouw reactie gaat niet in op hetgeen ik aangeef: "het meerdere malen opgeven van advertenties in de hoop 'je zin te krijgen'". Je haalt bovendien reacties uit 2012 en 2016 aan..

Rapporteren van verdachte advertenties is welkom. Het meerdere keren rapporteren in de hoop je zin te krijgen wordt niet gewaardeerd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Rapporteren van verdachte advertenties is welkom. Het meerdere keren rapporteren in de hoop je zin te krijgen wordt niet gewaardeerd.
Zoals ik al schreef zijn die topics nog gewoon actueel. Er wordt willekeurig omgegaan met meldingen. Dat wordt ook in dit topic door anderen aangegeven en dat wordt door ons, de gebruikers, niet gewaardeerd.

Als inderdaad het zo is dat mijn meldingen wel worden afgehandeld zoals zou moeten, dan kan de reden toch nooit zijn om mij mijn zin te geven? Dan heb ik gewoon gelijk of hebben jullie weer eens een melding "gemist".

In de customer service noemen we dat "first time fix".

• Shamalamadindon
[...]

Wij hebben al vaker uitgelegd dat we meldingen niet beantwoorden, daar is te veel tijd mee gemoeid.
Een persoonlijke uitleg hoeft natuurlijk ook niet. Maar iets in een standaard vorm met meerdere opties liggend aan de situatie zou een en ander wel makkelijker maken.

Immers, als gebruikers die iemand rapporteren iets van feedback krijgen kunnen ze hun rapporteer gedrag daar op aanpassen en zo onnodige rapportages verminderen.

Verwijderd

Wat mij ook opvalt trouwens is dat de personen die veel verkopen na de deal de advertentie niet op de status
" verkocht " zetten maar op "vervallen " :? :P

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:54:
Wat mij ook opvalt trouwens is dat de personen die veel verkopen na de deal de advertentie niet op de status
" verkocht " zetten maar op "vervallen " :? :P
Of erger: de hele ad leeghalen.

Edit: nieuwe inzichten.
Bijvoorbeeld:
- afgehandeld en verwijderd
- geen overtreding geconstateerd
- wordt nog nader bekeken en hierdoor kan het voorkomen dat de advertentie vooralsnog blijft staan
- de advertentie is voor nu in quarantaine geplaatst en geeft daarom een error bij het opvragen van de betreffende url
- de advertentie is verplaatst naar het crewgedeelte en geeft daarom een 403-melding, het kan zijn dat het weer wordt teruggezet of voorgoed wegblijft
en
- de advertentie is aangepast (en voldoet nu wel aan de voorwaarden)

[ Voor 48% gewijzigd door PcDealer op 15-03-2020 12:04 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie wat aanpassingen:
- bedrijfsaccounts met bedrijfsinformatie
- op het profiel karma voor "Producten"

Verwijderd

PcDealer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:26:
Ik zie wat aanpassingen:
Blijkbaar, maar dan alleen als ze ze vrijwillig invullen.
ACM schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 06:51:
[...]

Nee, de bedoeling was alleen maar om die bedrijfsgegevens te tonen als ze zijn ingevuld :)
Bugs door aanpassing V&A

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PcDealer schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:26:
Ik zie wat aanpassingen:
Wat bedoel je met 'profiel karma voor producten'??
Waaruit heb je geconcludeerd dat daar wat verandert zou zijn?
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:34:
Blijkbaar, maar dan alleen als ze ze vrijwillig invullen.
We kunnen niks tonen als er niks is ingevuld :P

En dit is in ieder geval een handreiking naar handelaren die wel netjes die info invullen; nu wordt het in ieder geval getoond :)

Eventueel verplicht maken kan altijd nog. Maar dan moet ook het concept 'handelaar' beter zijn uitgewerkt.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ACM schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:06:
[...]

Wat bedoel je met 'profiel karma voor producten'??
Waaruit heb je geconcludeerd dat daar wat verandert zou zijn?
De karmataart geeft aan bij een verkoper het item "Producten". Ik ben het niet eerder tegen gekomen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

PcDealer schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:59:
De karmataart geeft aan bij een verkoper het item "Producten". Ik ben het niet eerder tegen gekomen.
Dat bestaat al sinds die karmataart bestaat. Dat zijn productverbeteringen en nieuw aangedragen producten. Normaliter niet hetgene waar iemand z'n meeste karma uit haalt, maar bij deze persoon blijkbaar wel :)

• Moonsugar
  • Nu online

Moonsugar

Communitymanager
Daar ben ik weer, zoals beloofd. Sommigen hebben de update al gespot dat we sinds vandaag gegevens tonen onder advertenties. Dit is onderdeel van het grotere geheel dat is uitgewerkt. Ik heb morgen een inhoudelijke update voor jullie, nog eventjes geduld. :)

• jbhc
Top dat er nu toch eindelijk beweging in is gekomen. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

/offtopic:
De karmastatus van @Moonsugar is wel bijzonder grappig :)

[ Voor 29% gewijzigd door jbhc op 19-03-2020 19:28 ]

• Fero
Moonsugar schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:27:
Daar ben ik weer, zoals beloofd. Sommigen hebben de update al gespot dat we sinds vandaag gegevens tonen onder advertenties. Dit is onderdeel van het grotere geheel dat is uitgewerkt. Ik heb morgen een inhoudelijke update voor jullie, nog eventjes geduld. :)
Kijk, daar zat ik op te wachten! Een stap in de goede richting :) Bedankt! Ben ook benieuwd naar je volgende update.

Ook wil ik graag nog even iets aanhalen wat ik vanmiddag spotte. Dat zijn twee advertentie's van iemand die er op dit moment precies 100 actief heeft. Op basis daarvan denk ik dat we deze persoon wel een handelaar mogen noemen.
Dan is er de eerste advertentie
V&A aangeboden: WD RE WD4001FYYG, 4TB, gebruikt maar 100% in orde, SAS geen S...

Uit de advertentie-tekst:
Deze schijven zijn gebruikt maar in perfecte staat.
Ik heb er nog 6 liggen, dan is het op. (dus 100 Euro per stuk incl BTW, niet lager!)
Prijzen incl BTW, dus duidelijk een bedrijf, toch?

Dan een andere advertentie welke dezelfde minuut nog online kwam:
V&A aangeboden: WD Black NVMe SSD SN750 2TB (zonder heatsink), supersnelle SS...

Uit de advertentie-tekst:
Ik ben een betrouwbare medetweaker (zie > 957 beoordelingen), en u kunt op afspraak op komen halen in Almere, of ik kan versturen (8,65 Euro in Nederland, 12 Euro Belgie). 4,30 als brievenbuspaket kan ook, maar dan wel geheel op uw risico!
En dan tóch, als ondernemer zijnde, tegen alle wetten in, het verzendrisico bij de consument neer leggen. |:(

Daarbij nog 2 punten:

- In de advertentie van de SSD staat dat deze een "m.2 sata" aansluiting heeft. Nu weet ik toevallig dat dit niet klopt, maar het staat ook in de specificaties van het gelinkte PW artikel. Dit is namelijk een M.2 PCI-E aansluiting. Die gaat niet werken in een M.2 slot dan enkel Sata aan kan. Nu vraag ik mij ten zeerste af of ik deze als consument zijnde om die reden terug zou mogen sturen van deze vriendelijke verkoper...

- De verkoper geeft in alle advertentie's aan dat deze juist contact via Tweakers DMs (waar de mods er nog enig zicht op hebben) wil vermijden. Oftewel, Tweakers V&A wordt enkel gebruikt voor het gratis plaatsen van advertentie's en daarna gaat alles buiten Tweakers om.

De meldingen zijn afgehandeld, maar de advertentie's staan er duidelijk nog. En nee, dit is niet eens commentaar op het feit dat we geen feedback op meldingen krijgen. Hoewel ik dat zelf ook lastig vind ;)

Tweakers, deze persoon handelt tegen de wetten in. Ik zou heel graag van iemand horen wat het plan voor dit soort verkopers is, en denk eigenlijk dat we voor dergelijke zaken niet zouden moeten hoeven wachten op de aankomende aanpassingen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Fero schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:16:
[...]
Prijzen incl BTW, dus duidelijk een bedrijf, toch?
Alle bedragen behoren inclusief btw te zijn. Dat dit extra wordt aangestipt ter verduidelijking, daar is m.i. niets mis mee.

Voor de rest: helemaal mee eens en al vaker voor de voeten geworpen...

• Fero
PcDealer schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 21:47:
[...]

Alle bedragen behoren inclusief btw te zijn. Dat dit extra wordt aangestipt ter verduidelijking, daar is m.i. niets mis mee.

Voor de rest: helemaal mee eens en al vaker voor de voeten geworpen...
Nee, absoluut. Iemand die B2C verkoopt moet altijd de prijs inclusief BTW duidelijk maken.
Wat ik er mee probeerde te zeggen is dat een particulier geen BTW over de verkoop van zijn tweedehands harde schijf hoeft af te dragen, en dat deze regel dus duidelijk maakt dat de verkoper minimaal een "ondernemer voor de BTW" is :)

Verwijderd

Noem mij zwart/wit maar zodra iemand begint over BTW in een advertentie --> handelaar.

Klaar, en die hoort niet thuis in V&A. Lekker een harde trap naar de PW geven.

• Fero
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:50:
Noem mij zwart/wit maar zodra iemand begint over BTW in een advertentie --> handelaar.

Klaar, en die hoort niet thuis in V&A. Lekker een harde trap naar de PW geven.
PriceWatch is echter niet voor tweedehands artikelen, en ook daar moeten ze zich aan de wet houden.

Daarom hoop ik van harte dat Tweakers ook binnen V&A hard op gaat treden tegen de handelaren die op deze manier zowel de consument als de handelaren die het wél goed doen benadelen.

Tot nu toe heb ik Tweakers staff daar echter nog helemaal niet op in zien gaan. Natuurlijk wordt ook nog niet alles met ons besproken, maar als dit punt volledig over het hoofd gezien wordt hebben de aankomende aanpassing nog niet veel zin.

Wanneer je besluit om handelaren officieel toe te staan, moet je ook zorgen dat zij zich aan de wet houden. Je gewone gebruikers worden anders slachtoffer, zoals we in het verleden al vaker hebben gezien. Nu heb ik toevallig die éne user als voorbeeld gepakt voor mijn post, maar ik kom het steeds vaker tegen.

Dit kan gewoon niet goed blijven gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Fero op 20-03-2020 10:48 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd.

Graag advertenties en gebruikers bij ons melden via de “meld misbruik” knop binnen V&A zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen.