Toon posts:

Handelaren in Vraag en Aanbod

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.002 views

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Censuur, moderatie, handhaven, ect hoe je het wilt noemen het is toch al lang bekend dat dit gewoon gebeurd. Als je op de FP anders modereert dan de het gemiddelde krijg je ook 'waarschuwings-' mailtjes waarin gezegd word dat als je zo door gaat je modrechten ingetrokken worden. Ofwel een afwijkende menning hebben ...liever niet.

Maargoed grappig dat ik deze thread tegen kom, ik dacht dat ik de enige was die dit vervelend vind. Kan er dan ook gekeken worden of er voor handelaren iets anders qua feedback systeem gedaan kan worden ? Ik had laatst wat woorden met een handelaar die zich als een hork gedroeg en dan....kan wel een feedback invullen voor iemand met X-honderd positieve reacties en dan heb ik er meteen ook één aan m'n broek hangen. Voor hem maakt het geen fluit uit maar voor mij heeft het best impact op de volgende keer dat ik eens iets wil verkopen. Dus blijkbaar kan een handelaar zich wel misdragen hier.

edit: Even wat nuanceren, heb in principe niets tegen handelaren maar mogelijkheid tot filteren zou fijn zijn. Soms zoek je iets van alleen een medetweaker en soms juist weer van een handelaar met bijvoorbeeld kleurrijk taalgebruik O-) :+

[ Voor 11% gewijzigd door sapphire op 28-01-2020 19:58 ]

Gabriël AM5

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

sapphire schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:48:
Censuur, moderatie, handhaven, ect hoe je het wilt noemen het is toch al lang bekend dat dit gewoon gebeurd. Als je op de FP anders modereert dan de het gemiddelde krijg je ook 'waarschuwings-' mailtjes waarin gezegd word dat als je zo door gaat je modrechten ingetrokken worden. Ofwel een afwijkende menning hebben ...liever niet.
Als jij mod zoals je het hier etaleert dan moeten jouw modrechten inderdaad afgenomen worden. Modden gebeurt niet correct op basis van een mening.
Maargoed grappig dat ik deze thread tegen kom, ik dacht dat ik de enige was die dit vervelend vind. Kan er dan ook gekeken worden of er voor handelaren iets anders qua feedback systeem gedaan kan worden ? Ik had laatst wat woorden met een handelaar die zich als een hork gedroeg en dan....kan wel een feedback invullen voor iemand met X-honderd positieve reacties en dan heb ik er meteen ook één aan m'n broek hangen. Voor hem maakt het geen fluit uit maar voor mij heeft het best impact op de volgende keer dat ik eens iets wil verkopen. Dus blijkbaar kan een handelaar zich wel misdragen hier.
Dan maak je melding van een wraak-/onterechte review.

LinkedIn WoT Cash Converter

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:03
Ik heb een paar jaar geleden wel eens te horen gekregen dat er aan V&A niks verdient wordt door tweakers.

Ik vraag me al een tijdje af waarom je partijen die overduidelijk niet hobbymatig bezig zijn hier een gratis platform biedt.

@PcDealer Ik heb hier wel eens voorbeelden voorbij zien komen van reviews waar @sapphire het over heeft. Ga jij maar eens bewijzen dat de tegenpartij je onterecht een slechte review geeft. Dat is lang niet altijd eenvoudig.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

PcDealer schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:15:
[...]
Als jij mod zoals je het hier etaleert dan moeten jouw modrechten inderdaad afgenomen worden. Modden gebeurt niet correct op basis van een mening.

[...]

Dan maak je melding van een wraak-/onterechte review.
Op basis van wat dan? Als ik vind dat een bericht iets zinnigs toegevoegd aan een discussie dusdanig dat het belicht moet worden en daarom een +2~3 geef dan is dat niet goed want het moet op basis van...? Politiek correctheid ofzo?

Heb je wel eens een melding gemaakt van een wraak-/onterechte review? Gaat behoorlijk wat werk in zitten en daar heb ik geen tijd en zin in.

Gabriël AM5

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

jbhc schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:03:
Ik heb een paar jaar geleden wel eens te horen gekregen dat er aan V&A niks verdient wordt door tweakers.
Ik ook. Vind ik stom sinds men hier al een paar jaar handelaren toelaat.
Ik vraag me al een tijdje af waarom je partijen die overduidelijk niet hobbymatig bezig zijn hier een gratis platform biedt.
Ik ook: PcDealer in "Handelaren in Vraag en Aanbod"
En wij niet alleen.

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:09:
[...]

Op basis van wat dan? Als ik vind dat een bericht iets zinnigs toegevoegd aan een discussie dusdanig dat het belicht moet worden en daarom een +2~3 geef dan is dat niet goed want het moet op basis van...? Politiek correctheid ofzo?

Heb je wel eens een melding gemaakt van een wraak-/onterechte review? Gaat behoorlijk wat werk in zitten en daar heb ik geen tijd en zin in.
Dat valt best wel mee.

Verwijderen recentie x-boxer

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

De aanvraag is niet zoveel werk, het welles-nietus des te meer is mijn ervaring helaas :(

Gabriël AM5

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het is natuurlijk altijd een goed idee om te bedenken waarom handelaren zijn toegestaan en waarom de noodzaak om direct/snel/vlot/vlug/etc in te grijpen door een selecte groep users wel wordt gezien en door Tweakers niet.

Genereren handelaren traffic? Trekken ze users naar de site, helpen ze bij bezoeker naar accountconversie, helpt het bij de diversiteit van aangeboden artikelen, heeft het een aanzuigende werking op anderen die advertenties willen plaatsen, etc.

Of, zit er een toekomstig verdienmodel aan vast, is een afsplitsing van V&A de end game, zijn er resellerideeen zoals Bol.com Plaza, een samenwerking met een fintech voor betalingen, etc.

Ik wil maar zeggen, als je een deur dicht doet verdwijnt daar wellicht ook een hoop perspectief of een kans op ontwikkeling. Dat vertraagt beslissingen vaak. Je kunt dan overigens beter eerst een tactische beslissing nemen en deze communiceren (hier zou dat zijn: het blijft zoals het is. Tweakers is in ontwikkeling dus in de toekomst kan e.a. nog veranderen maar niet binnen afzienbare tijd). Dan kun je met alle rust bepalen of er een strategische heroverweging noodzakelijk is of niet. Zo niet, is al duidelijk gecommuniceerd. Zo wel, de deur der ontwikkeling kon nog open. Nu gebeurt beide niet en dat leidt tot een hoop frustratie en dat snap ik heel goed. Vind het niet bepaald sterk community management en dat is een cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering hier.

Het kan ook gewoon nog niet duidelijk na al die tijd. Hoe stupide je dat ook vinden mag (en dat is het ook imho) dat helpt niks bij het versnellen.

Het enige dat helpt is hameren, hameren, hameren. De tijd van stroop is voorbij. Mouwen opstropen en de zanik er in. Iets anders helpt naar mijn ervaring niet. Kost je een hoop kudos en notes, dus wees gewaarschuwd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

sapphire schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:48:
Klopt. Eén van de redenen waarom ik me inhoudelijk niet meer uit in de discussies hier. Dat doe ik wel op andere fora, maar hier kan dat door het willekeurige moderatiebeleid helaas niet.

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
sapphire schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 22:09:
[...]

Helaas raakt dit puntje lichtelijk ondergesneeuwd. Antwoord: De boedoeling is modereren op basis van objectief meetbare parameters: nieuwe informatie en argumentatie toevoegen aan een discussie, waarheidsgehalte, geldigheid van redenatie, constructieve instelling, discussieren op inhoud, etc.

In de praktijk is het natuurlijk totaal onrealistisch om dat te vragen van al je gebruikers, je kan van mijlenver aan zien komen dat men modereert op "eens" of "oneens". Dit leidt dan weer tot heel veel behoefte aan controle op de moderaties, en zadelt de admins weer op met een pakket taken waar je een dagtaak aan hebt. Gevolg: onvolledige en gehaaste afhandeling van meldingen, waardoor het voor een gebruiker voelt als:
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:27:
[...]
het willekeurige moderatiebeleid
Ditzelfde patroon zie je in heel veel features en policies hier op t.net. De ambitie om het juist te doen is lovenswaardig, maar de ontwikkelstraat staat strak van de feature creep en "analysis paralysis", waardoor er ófwel niks gebeurt (handelarenfilter in V&A) ófwel onvolmaakte resultaten gehaald worden waar volmaaktheid beloofd en verwacht is (reactiemoderaties).

In de discussies met de staf (zowel beroeps als vrijwillig) is het duidelijk dat er ingezet wordt op 'perfect', en dat alle voorgestelde oplossingen of verzoeken die daar niet aan voldoen meteen van tafel gaan of in de ijskast gezet worden.

Nog een voorbeeld van hoe het (in my humble opinion) weer te ambitieus gaat worden: de afbeeldingen upload overhaul.
Uploaden van afbeeldingen: problemen en verwachtingen
EDIT: ik had deze opmerking geplaatst zonder te lezen wat er sinds mijn bijdrage nog aan het topic is toegevoegd. Het ziet er naar uit dat de scope voorlopig bewust klein gehouden wordt door @ikloon. Mijn mening daar over: *O*
Ik laat m'n opmerking toch maar even staan, het is een goed voorbeeld van het spanningsveld waar alle ontwikkeling in zit.

Vanwege deze zaken krijgt de tweakers crew een enorme hoeveelheid negativiteit en cynisme van de gebruikers over zich uitgestort, en dat vind ik ook onterecht. De business werkt hard, de moderators steken honderden uren vrije tijd, goede wil en geduld in het beantwoorden van vragen en blussen van brandjes, en de devs bouwen hele vette dingen voor een publiek dat alles beter weet (ondergetekende incluisief :+ ) en waarvoor het nooit goed genoeg is.

De snippet-feature is een mooi voorbeeld van hoe het wél goed gaat: eerst de basisfunctionaliteit, en daarna alle randvoorwaarden oplossen. Als je het snippet-portaaltje ziet, ontbreekt er van alles dat je zou verwachten en kunnen wensen, maar het staat en het werkt, en ik kon in een paar klikjes een stukje CSS bouwen en aanbieden aan mijn medetweakers. d:)b
Dit vind ik zó veel belangrijker dan een review/kudos systeem voor snippets, karmapuntjes, versioning en rollback, update policies, code markup en preview, categorisering en filtering, en weet ik veel wat ik allemaal voorgesteld heb zien worden. Het kán goed, en er gaat ook veel goed, maar positief blijven is soms wel een uitdaging als je net een wat lompe moderatie te verwerken hebt gekregen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xtrafris op 29-01-2020 12:12 . Reden: nuance bij opmerking over feature creep bij afbeeldingen ]

Verwijderd

Daffie schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Als je je product níet verkocht krijgt dan is je prijs waarschijnlijk te hoog. Dat zou kunnen komen door handelaren die lager dan jij gaan zitten. In mijn ogen is dat gewoon hoe de markt van vraag en aanbod werkt?

Als je vindt dat handelaren weg moeten blijven uit V&A, omdat op die manier de particuliere verkoper niet de hoofdprijs kan vragen voor z’n spul, dan kun je argumenteren dat handelaren niet op v&a mogen/horen. Maar dat is niet objectief beargumenteerd ‘beter’ of ‘slechter’ dan handelaren wél toestaan.
Kom op, moet ik echt gaan uitleggen hoe handelaren/bedrijven hun geld verdienen? Iets met marges en de wet van de grote getallen misschien?

De handelaar kan het prima aan om lager te gaan zitten met zijn prijs want die moet het hebben van de hoeveelheid die er word verkocht. Op die manier word de markt gewoon verpest.
Kijk naar Amazon, Coolblue, Bol en dat soort dozenschuivers. Die hebben de kleine jongens allemaal uit de markt gedrukt. En waarom, lange adem, reserves en ipv op 1 product 1 euro winst maken liever de helft daarvan pakken en zo als laagste in de PW te komen staan waardoor ze gewoon meer volume gaan maken.

Dat soort praktijken zijn prima voor de PW maar niet voor V&A.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 13:12
@Verwijderd Ik geloof best dat er handelaren zijn die het inderdaad van volumevoordeel moeten hebben en daarmee de particuliere aanbieder aan de kant drukken. Aan de andere kant loopt zo'n handelaar natuurlijk ook meer risico, want als je 1 laptop hebt en die raak je niet kwijt, soit. Maar als je er 100 hebt dan heb je een wat groter probleem.

Wat ik overigens wel grappig vind is dat 'van je hobby je werk maken' een breed gedragen uitgangspunt is, iets wat mensen doorgaans ook aanmoedigen.
Willen we, in dat licht, onderscheid maken tussen handelaren die hier echt alleen zitten om gebruik (/misbruik) van het V&A platform te maken, en handelaren die daadwerkelijk ook enigszins affiniteit met Tweakers hebben?
Een paar kenissen van me hebben namelijk precies dat gedaan. Ooit begonnen als hobbymatig 2e hands spulletjes inkopen, daar systemen van maken en die weer 2e hands doorverkopen. Dat groeit en dat groeit, op een gegeven moment schrijft zo iemand zich toch maar in bij de KvK (want Belasting enzo). Bij uitstek iemand die van z'n hobby z'n werk maakt. Maar, op het moment dat het zijn werk is krijgt hij het label 'handelaar' en dan lijkt het er soms op dat dat een vrijbrief is om zo iemand te bestempelen als misbruiker van V&A, en een wegdrukker van de particulieren, iemand die niks bijdraagt aan de community, etc.

Er is hier meermaals beweerd dat een filter niet werkt voor (particuliere) verkopers, dus dat handelaren dan in de ogen van sommigen maar beter helemaal van V&A kunnen verdwijnen. Die mening respecteer ik (ben het er niet mee eens, maar dat is iets anders). Maar, waar trek je de grens dan wèl? 'Handelaren mogen niet op V&A' is echt veeeel te makkelijk gedacht. Wanneer is iemand dan een handelaar? Hoeveel ads staan er nu al niet op V&A waarvan je op het eerste gezicht niet kan zien dat het een handelaar is? Wat doe je als iemand die er niet openlijk voor uitkomt dat het een handelaar is, 5 advertenties per week plaatst? En als dat er nu 10 per week zijn? 15? 30? Wie gaat bepalen wanneer iemand onder de categorie 'sporadische particuliere verkoper', 'fervente particuliere verkoper', 'dwangmatig op-zoek-naar-spullen-om-te-verkopen-maar-volgens-mij-nog-steeds-een-particuliere-verkoper verkoper', en 'handelaar' valt? Wat is daar dan wèl een eerlijke maatstaaf in, volgens de community?

Hoe ga je voorkomen dat handelaren die het prima vinden (het misschien zelfs gewoon fijn vinden) om direct op hun advertentiepagina te vertellen dat ze handelen vanuit een bedrijf, geweerd worden uit V&A, terwijl hun concullega's (die dus vooral NIET vertellen dat ze eigenlijk handelaar zijn) vrolijk doorgaan met V&A uitbuiten?

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat vertrouwen op 'de goedheid van mensen' om gewoon eerlijk aan te geven dat ze vanuit een bedrijf handelen NIET gaat werken. Er zijn in dit topic en in vele andere topics al genoeg ads aangehaald waar totaal niet uit blijkt dat het om een handelaar gaat, maar als je dan of gebruikersreviews leest, of kijkt wat er per week/maand door die user aangeboden wordt, al snel tot de conclusie komt dat het gewoon een handelaar is die dat bewust of onbewust niet wil laten blijken.

Dus, dan schoppen we de Creoservers en de Omni's en weet ik veel wat voor 'dit-zijn-overduidelijk-handelaren' uit V&A, onder het mom 'handelaren laten we niet meer toe op V&A'. Juist. Niet helemaal waar dus, het moet dan zijn: 'handelaren die er voor kiezen om op welke manier dan ook mede te delen dàt ze handelaar zijn, weren we van V&A. Handelaren die dat niet doen laten we toe want ja hoe weten wij nou echt zeker of het een handelaar is of gewoon een enthausiaste particuliere verkoper'.

En dan ga je geheid dààr weer complete discussies over krijgen. Gaan we dan maar iets van een community-police opstellen die dat moet gaan checken? Zo ja, Who watches the watchers?
Gaan we van de Tweakers Crew verwachten dat zij daar maar op gaan controleren en acteren, want die hebben toch zeeën van tijd over kuch?

Verwijderd

Daffie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:24:

En dan ga je geheid dààr weer complete discussies over krijgen. Gaan we dan maar iets van een community-police opstellen die dat moet gaan checken? Zo ja, Who watches the watchers?
Gaan we van de Tweakers Crew verwachten dat zij daar maar op gaan controleren en acteren, want die hebben toch zeeën van tijd over kuch?
Eh ja, dat werkte voorheen perfect.

Dat zie je in dit topic ook terug. Men meldde voorheen netjes advertenties waarbij een vermoeden bestond dat er iets niet in de haak was.
Nu is dat geen doen meer omdat het ook voor de modjes een onduidelijke brei van niet bestaande arbitraire regeltjes is geworden.

Verder is er al genoeg besproken over wat je voor de rest aanhaalt. Lees eens terug zou ik zeggen.

• Daffie
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:32:
[...]

Eh ja, dat werkte voorheen perfect.
Dit durf ik te betwisten, want volgens mij hebben jij en ik (en waarschijnlijk zelfs de Tweakers crew) geen inzicht in de mate waarin die aanpak ook echt effectief is. Het is toch vrijwel onmogelijk om te kunnen beredeneren hoeveel procent van alle 'eigenlijk-is-dit-een-handelaar' aanbieders gemeld/besproken worden?

Het kan best 'perfect werken' in die zin dat er goede opvolging komt na het melden van een dergelijke aanbieder, maar als slechts 1% van al deze 'stiekem handelaren' gepakt wordt op deze manier dan zou ik zelf niet spreken van een perfect werkende oplossing.

Maargoed eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik daar ook niet veel van meegekregen heb, dus misschien zit ik er wat dat betreft ook gewoon naast.

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:00

BTU_Natas

Superior dutchie

Daffie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:24:
@Verwijderd Ik geloof best dat er handelaren zijn die het inderdaad van volumevoordeel moeten hebben en daarmee de particuliere aanbieder aan de kant drukken. Aan de andere kant loopt zo'n handelaar natuurlijk ook meer risico, want als je 1 laptop hebt en die raak je niet kwijt, soit. Maar als je er 100 hebt dan heb je een wat groter probleem.

Wat ik overigens wel grappig vind is dat 'van je hobby je werk maken' een breed gedragen uitgangspunt is, iets wat mensen doorgaans ook aanmoedigen.
Willen we, in dat licht, onderscheid maken tussen handelaren die hier echt alleen zitten om gebruik (/misbruik) van het V&A platform te maken, en handelaren die daadwerkelijk ook enigszins affiniteit met Tweakers hebben?
Een paar kenissen van me hebben namelijk precies dat gedaan. Ooit begonnen als hobbymatig 2e hands spulletjes inkopen, daar systemen van maken en die weer 2e hands doorverkopen. Dat groeit en dat groeit, op een gegeven moment schrijft zo iemand zich toch maar in bij de KvK (want Belasting enzo). Bij uitstek iemand die van z'n hobby z'n werk maakt. Maar, op het moment dat het zijn werk is krijgt hij het label 'handelaar' en dan lijkt het er soms op dat dat een vrijbrief is om zo iemand te bestempelen als misbruiker van V&A, en een wegdrukker van de particulieren, iemand die niks bijdraagt aan de community, etc.

Er is hier meermaals beweerd dat een filter niet werkt voor (particuliere) verkopers, dus dat handelaren dan in de ogen van sommigen maar beter helemaal van V&A kunnen verdwijnen. Die mening respecteer ik (ben het er niet mee eens, maar dat is iets anders). Maar, waar trek je de grens dan wèl? 'Handelaren mogen niet op V&A' is echt veeeel te makkelijk gedacht. Wanneer is iemand dan een handelaar? Hoeveel ads staan er nu al niet op V&A waarvan je op het eerste gezicht niet kan zien dat het een handelaar is? Wat doe je als iemand die er niet openlijk voor uitkomt dat het een handelaar is, 5 advertenties per week plaatst? En als dat er nu 10 per week zijn? 15? 30? Wie gaat bepalen wanneer iemand onder de categorie 'sporadische particuliere verkoper', 'fervente particuliere verkoper', 'dwangmatig op-zoek-naar-spullen-om-te-verkopen-maar-volgens-mij-nog-steeds-een-particuliere-verkoper verkoper', en 'handelaar' valt? Wat is daar dan wèl een eerlijke maatstaaf in, volgens de community?

Hoe ga je voorkomen dat handelaren die het prima vinden (het misschien zelfs gewoon fijn vinden) om direct op hun advertentiepagina te vertellen dat ze handelen vanuit een bedrijf, geweerd worden uit V&A, terwijl hun concullega's (die dus vooral NIET vertellen dat ze eigenlijk handelaar zijn) vrolijk doorgaan met V&A uitbuiten?

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat vertrouwen op 'de goedheid van mensen' om gewoon eerlijk aan te geven dat ze vanuit een bedrijf handelen NIET gaat werken. Er zijn in dit topic en in vele andere topics al genoeg ads aangehaald waar totaal niet uit blijkt dat het om een handelaar gaat, maar als je dan of gebruikersreviews leest, of kijkt wat er per week/maand door die user aangeboden wordt, al snel tot de conclusie komt dat het gewoon een handelaar is die dat bewust of onbewust niet wil laten blijken.

Dus, dan schoppen we de Creoservers en de Omni's en weet ik veel wat voor 'dit-zijn-overduidelijk-handelaren' uit V&A, onder het mom 'handelaren laten we niet meer toe op V&A'. Juist. Niet helemaal waar dus, het moet dan zijn: 'handelaren die er voor kiezen om op welke manier dan ook mede te delen dàt ze handelaar zijn, weren we van V&A. Handelaren die dat niet doen laten we toe want ja hoe weten wij nou echt zeker of het een handelaar is of gewoon een enthausiaste particuliere verkoper'.

Ik wil stellen dat de V&A geen platvorm is om handel te leren drijven nog is het bedoeld als commerciële leerschool voor aspirant PC boeren.

Handelaren aanwijzen kunnen we (community) razendsnel. Ik vertrouw de community daar in.
Persoonlijk vervang ik zowat jaarlijks mijn pc, voor iets nieuws. Gewoon omdat ik het leuk vind, en dat resulteert overduidelijk niet in honderden advertenties. Waar je om vraagt is een absoluut iets. Je komt met gezond verstand ver genoeg.

En nogmaals het probleem is er zowel voor kopers als verkopers. Als mijn spullen opgekocht worden door handelaren, schiet dat echt mijn doel voorbij. Of bestaat er het idee dat ik incompetent ben in een prijsstelling van de producten die ik aanbied? En is er een mechanisme nodig omdat recht te trekken? zoveel vragen.

• WoutF
  • Laatst online: 10-09 18:12

WoutF

Hoofdredacteur
Even een korte reactie, waarin ik niet veel nieuws ga zeggen ben ik bang, maar die wellicht wat kan verduidelijken.
  • Uit de enquête bleek dat de meest gewenste situatie is dat er wel handelaren aanwezig zijn, maar er een filteroptie is. Daarna volgt een V&A zonder handelaren, en onderaan staat de huidige situatie. We kijken daarom nu naar die eerste optie. Als we besluiten niet over te gaan tot handelaarsaccounts, dan betekent het dat we van V&A puur een particuliere aangelegenheid maken.
  • Ja, ik weet dat hierover al langere tijd geklaagd wordt. Tot voor kort is dit onderwerp echter nooit echt goed op de kaart gezet binnen HQ. Dat staat het nu wel. Het doel is om hier op relatief korte tijd uitsluitsel over te geven. Ik snap dat de gedachte leeft dat HQ hier al jaren mee bezig is, maar in de praktijk is HQ hier sinds december actief mee bezig.
  • Dit kost tijd. Voor we hier een keus in maken of toezeggingen doen, willen we goed voor ogen hebben wat zoiets inhoudt. In het geval van betaalde handelaarsaccounts zijn daar meerdere afdelingen bij betrokken (sales, productontwikkeling, development). Daar moeten dingen voor uitgezocht en bedacht worden, en dat moet naast lopende zaken gebeuren. Ik praat hier zelf morgen met iemand van onze productafdeling over bijvoorbeeld.
  • Tot er een keus is gemaakt, blijft het huidige gedoogbeleid gehandhaafd. Ik snap dat een deel van jullie dat niet fijn vindt, maar mochten we besluiten handelaarsaccounts op V&A in te voeren, dan kunnen we het niet maken om nu alle handelaren de laan uit te sturen en ze kort daarop weer terug te vragen.

• Xtrafris
Daffie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:39:
[...]

Dit durf ik te betwisten, want volgens mij hebben jij en ik (en waarschijnlijk zelfs de Tweakers crew) geen inzicht in de mate waarin die aanpak ook echt effectief is. Het is toch vrijwel onmogelijk om te kunnen beredeneren hoeveel procent van alle 'eigenlijk-is-dit-een-handelaar' aanbieders gemeld/besproken worden?

Het kan best 'perfect werken' in die zin dat er goede opvolging komt na het melden van een dergelijke aanbieder, maar als slechts 1% van al deze 'stiekem handelaren' gepakt wordt op deze manier dan zou ik zelf niet spreken van een perfect werkende oplossing.
Waarschijnlijk niet bewust, maar met dit bezwaar verlies je de originele klacht uit het oog, dat de handelaren het karakter van de V&A voor de eindgebruiker compleet veranderen.

Je hoeft niet iedereen te pakken, en ik misgun het mensen echt niet als ze met een slimme deal of een poepsimpele reparatie een paar tientjes winst maken. Waar het mijns inziens om gaat is de ervaring van de V&A voor de eindgebruiker. Het wás de koninginnemarkt, het is de Action geworden.

Daar komt bij dat de community policing vreselijk effectief was, en dat we een supersterk team aan moderators hebben met tools om te doen wat ze moeten doen. Ze hebben alleen geen regels om te volgen, die zijn stukje bij beetje afgevlakt naar het huidige niveau, dus ik vind het helemaal niet raar dat ze niks kunnen met alle meldingen, en dat daardoor ook de meldingen stoppen.

Verwijderd

@WoutF Zoals ik al eerder heb opgemerkt, die enquête was weinig waard. Zonder er ook maar een context aan vast te plakken was de uitslag voorspelbaar.

Dan zakt verder mijn broek af als ik lees dat jullie van V&A puur een particuliere gelegenheid zouden kunnen maken als,dan, wanneer. Sorry hoor, maar kom op, dat was het altijd al, volgens de AV is het dat ook en niets anders. De houding die hier aangenomen word is pure arrogantie en de onwil om aan je eigen voorwaarden te voldoen is gewoon stuitend.
Zwart wit gezegd zoeken jullie met die enquête gewoon een valide reden vanuit de users om handelaren toe te staan.

Op de kaart gezet? Echt? En al die topics jaren geleden dan toen dit gezeik begon?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Verwijderd Je vergeet wel even dat het toestaan van handelaren juist ingegeven is door de community. Een proef hiervoor was zo positief dat besloten is dit te handhaven. Zie ook Ruimere openstelling V&A. Wij proberen jullie van dienst te zijn. Maar als het dan ineens niet meer naar jullie zin en er te veel handelaren op V&A zitten en er geklaagd wordt, ligt het aan onze arrogantie, omdat wij tijd nodig hebben om een nette oplossing te bedenken? Ik denk dat je er flink naast zit. Je reactie vindt ik dus ver over de schreef gaan.
Laten we dus wachten op wat HQ uit de hoed tovert als besluit, en dan gaan we lief verder, ok?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

WoutF schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:23:
Even een korte reactie, waarin ik niet veel nieuws ga zeggen ben ik bang, maar die wellicht wat kan verduidelijken.
Dankjewel voor de tussentijdse update.

Verwijderd

@Microkid Lees dat topic nog eens door. Het stikt van de negatieve reacties en de issues die hier worden aangegeven werden daar toen ook al onder de aandacht gebracht en vervolgens volledig genegeerd.

Verwijderd in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

Dat te samen met de topics uit bovenstaande links geeft volgens mij duidelijk aan dat de proef toentertijd gewoon een slechte opzet is geweest en er totaal niet over nagedacht is.

Als ik dan nu de conclusies lees heb ik 0 vertrouwen in wat HQ uit de hoed tovert. Zoals al eerder is opgemerkt, het geduld is weleens een keer op.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
@Microkid ik zou nog steeds graag een verdere uitleg hebben over de censuur van de CSS snippet.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11
Microkid schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:54:
@Verwijderd Je vergeet wel even dat het toestaan van handelaren juist ingegeven is door de community. Een proef hiervoor was zo positief dat besloten is dit te handhaven. Zie ook Ruimere openstelling V&A. Wij proberen jullie van dienst te zijn. Maar als het dan ineens niet meer naar jullie zin en er te veel handelaren op V&A zitten en er geklaagd wordt, ligt het aan onze arrogantie, omdat wij tijd nodig hebben om een nette oplossing te bedenken? Ik denk dat je er flink naast zit. Je reactie vindt ik dus ver over de schreef gaan.
Laten we dus wachten op wat HQ uit de hoed tovert als besluit, en dan gaan we lief verder, ok?
Maar waar zijn ineens alle advertenties van omni gebleven? Ik lees hierboven dat handelaren zijn toegestaan.... maar ze verdwijnen toch?

• Microkid

Microkid

Smile

stylezzz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:42:
[...]

Maar waar zijn ineens alle advertenties van omni gebleven? Ik lees hierboven dat handelaren zijn toegestaan.... maar ze verdwijnen toch?
https://tweakers.net/aanbod/user/145634/

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11
Ah ok. Maar dat zijn er wel fors minder als eerst.... denk dat ik eroverheen keek. :)

• jbhc
Shamalamadindon schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:08:
@Microkid ik zou nog steeds graag een verdere uitleg hebben over de censuur van de CSS snippet.
Als je terug kijkt zul je zien dat Microkid de censuur weer ongedaan heeft gemaakt......

Misschien dat hij zijn fout in heeft gezien.

• Xtrafris
Jongens, jullie maken het echt een stuk spannender dan het is. Kijk nou ff langs die vette profile pic van 'm heen, en zie dat hij gewoon een admin is die een iets te vlotte klik heeft gedaan toen iemand op pagina 12 van een volledig uitgekauwd topic zijn eigen link pimpt waarin hij de leuke nieuwe CSS feature op de site misbruikt om andere gebruikers te blacklisten.

Als je er snel overheen leest, ziet het er vast zo uit. We hebben in PM wat gedachten gewisseld, en ook dat was niet spannend. We zijn het oneens, maar dat gebeurt wel vaker op het internet 8)7
Ondanks dat ik (heftig) van mening verschil over de koers van de V&A, wil ik toch even een lans breken.
Er zijn zat fora te vinden waar de mods niet met de banhammer durven te zwaaien, ik ben blij dat het hier wel gebeurt. Als je dan kijkt op de andere fora waar men wél met de hamer zwaait, is het bijna altijd zo dat je daar dan echt je waffel mag houden op straffe van een permaban. Ik heb het ook ooit gedaan, en modereren is echt een oneindige kutklus. All that to say: wees gewoon een beetje lief voor de modjes :(:) Niet elke moderation is meteen "censuur", en er hoeft ook niet bij elke correctie publiekelijk door het stof gegaan te worden.

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:06
Microkid schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:39:
[...]

Dat snap ik. Je moet ook begrijpen dat het echt niet zo eenvoudig is om met een kant en klare oplossing te komen. De een wil dit, de ander dat. Het ene heeft effect op het ander. Je maakt nooit iedereen gelukkig. Daarom willen we daar goed over nadenken en dat kost nou eenmaal tijd. Als een zelfgemaakt filter dan ineens blijkbaar de oplossing is, kunnen we net zo goed stoppen met uitwerken van een oplossing. Maar niet iedereen gebruikt zo'n custom CSS... Dus moet er echt wel een structurele oplossing komen.
Sorry hoor maar dit is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord. Het is heel simpel, je voegt een extra kolom toe in de database met een `IsMerchant` of `IsHandelaar`, gaat dat vanaf nu bijhouden door middel van een "Report handelaar" button, wijst wat mods aan die hiernaar kijken en vervolgens de flag op true of false zetten. Je maakt een nieuwe query aan waarbij je kan filteren of je handelaren er tussen wilt of niet en voila, klaar. Als je dit niet binnen 1 sprint kan fixen in het dev team, dan weet ik niet wat ze aan het doen zijn, maar in ieder geval niet ontwikkelen 8)7 _O-

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sokoo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:28:
Sorry hoor maar dit is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord. [...]
Als je dit niet binnen 1 sprint kan fixen in het dev team, dan weet ik niet wat ze aan het doen zijn, maar in ieder geval niet ontwikkelen 8)7 _O-
Ik zou je vriendelijk doch dringend willen verzoeken minder aanvallende termen te gebruiken om je punt duidelijk te maken.

Ik wil niet dat dit topic wordt gesloten omdat jij met de botte bijl discussiert. Topics zijn om minder gesloten en dan blijft de feedback daarna altijd uit.

• Sokoo
PcDealer schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:53:
[...]

Ik zou je vriendelijk doch dringend willen verzoeken minder aanvallende termen te gebruiken om je punt duidelijk te maken.

Ik wil niet dat dit topic wordt gesloten omdat jij met de botte bijl discussiert. Topics zijn om minder gesloten en dan blijft de feedback daarna altijd uit.
Als ik iemand, in mijn ogen, bullshit zie verkondigen, call ik diegene daarop uit. Als ze (lees mods) daar problemen mee hebben dan zie ik wel een DM van desbetreffende mod verschijnen. Er is niks aanvallend aan wanneer ik verkondig wat ik zie. Ik bedoel dit is een open forum, dus mag ik mijn mening hier plaatsen. En als die mening je niet aanstaat, lees je het niet of je reageert er niet op.

• jbhc
@Sokoo Als je de diverse voorgaande topic door zou lezen zul je zien dat je de mod's met deze manier van communiceren een makkelijk excuus geeft om ook dit topic op slot te kunnen gooien.

Probeer je toon dus, ondanks dat je misschien gelijk hebt, te matigen zodat dit topic open blijft.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sokoo schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:34:
[...]
En als die mening je niet aanstaat, lees je het niet of je reageert er niet op.
Als je goed leest, zie je dat het niet gaat om je mening:
[...] om je punt duidelijk te maken.
Dankjewel @jbhc.

• Sokoo
jbhc schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:45:
@Sokoo Als je de diverse voorgaande topic door zou lezen zul je zien dat je de mod's met deze manier van communiceren een makkelijk excuus geeft om ook dit topic op slot te kunnen gooien.

Probeer je toon dus, ondanks dat je misschien gelijk hebt, te matigen zodat dit topic open blijft.
@jbhc Dat laat dan alweer meteen zien hoe de mods hier zijn toch, een heel topic te sluiten omdat één persoon iets zegt wat hun niet aan staat. Kunnen ze ook gewoon mijn bericht weghalen en het niet voor de rest verpesten. Maar ja dit laat alweer duidelijk mijn punt zien van hoe de vork in de steel zit hier. Mijn bedoeling is totaal niet om dit topic te sluiten, maar om de mods te laten zien hoe achterlijk dit wel niet is.

Sorry dan voor me taalgebruik, maar ik ga geen rekening houden met elke sneeuwvlok mod hier, of ik wel niet op zijn teentjes stap.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit gaat gigantisch offtopic, laat dat niet de reden worden om dit topic dicht te gooien...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

In de afdeling PC's loopt het wel erg uit de hand met aantal advertenties per gebruiker.
Is het geen optie om daar een proef te doen om te kijken wat het effect is om dat tot bijv. 1 advertentie te beperken?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nu wordt het zo gek dat men zelfs denkt dat nieuw te bouwen systemen gewoon geplaatst kunnen worden: Decomputergids

Meermaals is V&A aangeboden: Multimedia PC (Nieuwbouw!) gemeld, maar deze blijft als enige van de 6 staan. Schiet mij maar lek, geen pijl te trekken op de moderatie.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PcDealer schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:43:
Nu wordt het zo gek dat men zelfs denkt dat nieuw te bouwen systemen gewoon geplaatst kunnen worden: Decomputergids

Meermaals is V&A aangeboden: Multimedia PC (Nieuwbouw!) gemeld, maar deze blijft als enige van de 6 staan. Schiet mij maar lek, geen pijl te trekken op de moderatie.
Dat doet die Parkweb ook, beetje rare manier van handelen: betalen voor iets wat nog niet bestaat. Tis geen auto die je bestelt. :+

Volvotips.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bart-Willem schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:51:
[...]

Dat doet die Parkweb ook, beetje rare manier van handelen: betalen voor iets wat nog niet bestaat. Tis geen auto die je bestelt. :+
Aaah, https://tweakers.net/aanbod/user/830469/ inderdaad exact hetzelfde. Duidelijk tegen de regels in.

Verwijderd

Wanneer het nu 1 advertentie zou zijn dan is het eigenlijk geen probleem.
Een dusdanig groot aantal valt in mijn ogen onder spam.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PcDealer schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 21:58:
[...]

Aaah, https://tweakers.net/aanbod/user/830469/ inderdaad exact hetzelfde. Duidelijk tegen de regels in.
Ook brutaal om het risico van verzending per definitie te leggen bij de koper. :N

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gunner schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Ook brutaal om het risico van verzending per definitie te leggen bij de koper. :N
Dat kan niet eens als zakelijk verkoper. Niet alleen brutaal maar gewoonweg niet toegestaan.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FirePuma142 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:05:
[...]

Dat kan niet eens als zakelijk verkoper. Niet alleen brutaal maar gewoonweg niet toegestaan.
Klopt, maar Ik denk niet dat de adverteerder zichzelf ziet als zakelijke verkoper.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

FirePuma142 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:05:
[...]

Net een bericht gestuurd.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gunner schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:05:
[...]

Klopt, maar Ik denk niet dat de adverteerder zichzelf ziet als zakelijke verkoper.
Dat mag hij vinden, maar ik vrees dat iets anders niet droog te houden is bij de belastingdienst. Er staat op de opgegeven postcode niets geregistreerd bij de KvK dat lijkt op dit soort bedrijfsvoering.

Ik zou er in ieder geval niets kopen. Wel de lusten want inkomsten maar niet de lasten want hij beperkt garantie en beperkt zijn risico als verkoper. Ik vind het grenzen aan bedrog.

@WoutF Wellicht een idee om hier alvast een streep in het zand te zetten: handelen betekent KvK en dus netjes je plichten vervullen. Anders ben je niet welkom.

[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 30-01-2020 22:23 ]

Verwijderd

Gunner schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:05:
[...]

Nieuwe PC's met factuur lijkt me geen particuliere verkoop.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Parkweb bestaat inderdaad niet in het handelsregister.

Verwijderd

Wanneer je maar 1 computer tegelijk kan aanbieden dan filter je zulke excessen er voor een groot deel uit.
Platform is dan niet zo interessant meer voor handel in PC's.
Wat mij betreft een max van 10 advertenties tegelijk voor heel V&A en pas herplaatsen na een maand.
Voor handelaren is het dan stuk minder interessant om grootschalig te adverteren.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn melding is afgehandeld, maar bestaat nog steeds. @Microkid vind het kennelijk prima dat V&A concurreert met de PW terwijl dat uitdrukkelijk niet de bedoeling is.

Nogmaals: het is niet de bedoeling om telkens het beleid te bediscussieren of ons te wijzen op onze eigen voorwaarden. Het is aan Tweakers om keuzes te maken wat wij wel en niet toestaan. We weten dat we op dit moment de voorwaarden niet 1:1 hanteren. Zolang er geen keuze gemaakt is hoe met handelaren om te gaan blijft dit zo.

[ Voor 182% gewijzigd door Microkid op 31-01-2020 06:44 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vertel dan in elk geval waarom de ene keer wel en de andere keer er niet opgetreden wordt @Microkid. Waarom via mij wel en via een andere user niet. Dit is ook niet iets van de laatste tijd: [V&A] dubbele advertenties

Verder snap ik niet dat dit een gedoogbeleid is. Handelaren zijn toegestaan sinds het afronden van de test en na evaluatie. Het probleem is, zoals vaker, dat de voorwaarden niet zijn aangepast aan de nieuwe situatie. Bovendien gaat de "handhaving" alle kanten op. Jullie roepen het zelf af.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gunner schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Ik zie het bij steeds meer handelaren. Ook nieuwe pc's op maat met meerprijzen.
Webwinkels betalen Tweakers immers om te mogen adverteren, en de particulier gaat er met de omzet vandoor zonder ook maar iets betaald te hebben. Om die reden is ons verdienmodel leidend en hebben we gezegd dat structureel aanbieden van nieuwe, courante producten in V&A niet toegestaan is.
Microkid in "Ruimere openstelling V&A"
Ten opzichte van Marktplaats hebben we in ieder geval de duidelijke scheiding dat aanbod van nieuwe producten door bedrijven niet thuishoort in Vraag & Aanbod. Daar is de Pricewatch voor.
Femme in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

[ Voor 62% gewijzigd door PcDealer op 02-02-2020 16:29 ]

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik waardeer dat het niet zo simpel is als een vinkje zetten. Echter zolang een concrete beslissing uitblijft zullen de gemoederen blijven oplopen naarmate V&A verder uit de hand loopt. Dan kan dit topic wel gesloten worden maar ik garandeer dat je vanzelf krijgt dat iemand die momenteel compleet buiten deze discussie staat dezelfde irritaties ervaart en er over een maand of 2 weer een topic over opent.

En daarmee begint de cyclus weer overnieuw. En laten we eerlijk zijn, dit is over de jaren heen niet het eerste onderwerp waarbij dit het geval is. (herhaaldelijke verzoeken om tweakblogs te kunnen verbergen ivm een bepaalde postzieke natscheerder met clickbait titels komen bij mij naar boven als voorbeeld)

Edit: of het eeuwige gedoe met MaxICT

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

franssie

Save the albatross

Wat mij voornamelijk zo frustreert is en blijft dat je in inhoudelijke topics geen dingen mag verkopen want er is dat verschrikkelijke V&A. En dat fuctioneert dus niet.

Dus @Microkid en @Femme maak een keuze - een marktplaats voor tweakers onderling of sta het toe dat we het in de topics doen. Het huidige beleid is echt het slechtste van drie werelden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kwam net een user tegen met een PW account (geen producten meer) en een user account die in V&A opereert maar wel nieuwe producten aanbiedt en inmiddels meer dan 2.500(!) advertenties heeft gehad.
Daffie schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:23:
Je zou dus kunnen zeggen: Wat een onzin, iemand wil gewoon met zo weinig mogelijk moeite zijn spul op V&A zetten, en dat de prijs niet onderhandelbaar is is ook opmerkelijk.
MAAR. De advertenties worden aangeboden door Foritain, iemand die ontzettend veel bijdraagt aan de community door heel veel reviews en blogs. Is Foritain dan nu 'een stomme handelaar die met standaardteksten zijn spul kwijt wil'? Of 'een echte Tweaker die veel bijdraagt aan de community'?
Dit topic is geopend n.a.v. handelaren. Maar handelaren vind ik een te beperkte benaming. Iemand die continu gratis spullen krijgt, deze hier verkoopt tegen een kleine korting van de retailprijs, verdient op die manier een mooi maandsalaris. Dit platform wordt door verschillende mensen zonder kosten misbruikt. Zogenaamd als hobby, maar in werkelijkheid als een professional.

• Microkid

Microkid

Smile

franssie schreef op zondag 2 februari 2020 @ 02:09:
Wat mij voornamelijk zo frustreert is en blijft dat je in inhoudelijke topics geen dingen mag verkopen want er is dat verschrikkelijke V&A. En dat fuctioneert dus niet.

Dus @Microkid en @Femme maak een keuze - een marktplaats voor tweakers onderling of sta het toe dat we het in de topics doen. Het huidige beleid is echt het slechtste van drie werelden.
V&A functioneert prima, we hebben reeds 1.5 miljoen advertenties verwerkt. Daarnaast is Tweakers primair een discussieforum. Verkoop van producten via het forum werkt alleen maar verstorend, daarom is V&A in het leven geroepen. En voor de spulletjes die niet in V&A passen is er altijd nog het V&A Overig forum. Dit is ons beleid en dat blijft zo.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

PcDealer schreef op zondag 2 februari 2020 @ 03:35:
Ik kwam net een user tegen met een PW account (geen producten meer) en een user account die in V&A opereert maar wel nieuwe producten aanbiedt en inmiddels meer dan 2.500(!) advertenties heeft gehad.

[...]

Dit topic is geopend n.a.v. handelaren. Maar handelaren vind ik een te beperkte benaming. Iemand die continu gratis spullen krijgt, deze hier verkoopt tegen een kleine korting van de retailprijs, verdient op die manier een mooi maandsalaris. Dit platform wordt door verschillende mensen zonder kosten misbruikt. Zogenaamd als hobby, maar in werkelijkheid als een professional.
Ik weet uit betrouwbare bron dat er handelaren zijn die best willen betalen om spullen in V&A aan te bieden? Zou een mooie extra inkomstenbron kunnen zijn voor T.net ? Kunnen ze de ontwikkelkosten van een filter terugverdienen ?

Tja Foritain is voor mij zo'n iemand waarvan ik het juist niet erg vind dat hij spullen in V&A gooit. Hij zal er vast goed aan verdienen maar imho levert hij daarvoor erg nette reviews waar ik al veel aan gehad heb :)
Hij is niet te beroerd om advies te geven, vragen te beantwoorden of gewoon een gezellig kletspraatje. En als hij dan producten in nieuwstaat verkoopt tegen een scherpe prijs...
Lastig hoor want dit ben ik persoonlijk en ik snap jouw punt(en) ook heel goed !

Dit is ook heel persoonlijk maar dit is Tweakers en we doen ons voor als een community, opzich als je dan mensen hebt die handelen maar wel zich netjes gedragen, geen dubieuze praktijken er op nahouden, bijdrage leveren aan de community en geen ram en dump advertenties er op gooien (bv door moeite te steken in een ad door middel van eigen foto's van het product, humor, netjes communiceren/advies geven, waarom dan niet. Kan toch ook een aanvulling op het techplatform dat T.net is zijn.

Zoals ik zei heb ik geluiden gehoord dat er mensen zijn die niet te beroerd zijn om daar een financiële bijdrage aan te leveren. Win-win toch?

T.net extra inkomsten
Handelaren een platform
Gebruikers de keuze (dmv. filter mogelijkheden)

Mag ik als ik dan toch bezig tag ik @Microkid maar even en wil ik ook complimenten geven voor de dingen die wel erg goed werken aan V&A tov. andere grote 2ehands sites. Zoals de uitgebreide filtermogelijkheden en de vel, veel betere zoekfunctie :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:44:
[...]

Eerlijk gezegd wordt ik niet heel veel wijzer uit die topics behalve dat bepaalde mensen een felle weerstand hebben tegen zakelijk aanbod in V&A en dat een filter voor zakelijk en particulier aanbod veel zou kunnen oplossen.

Zakelijk aanbod weren omdat het zakelijk is vind ik niet echt een reden. Dus wat is wel de reden?

Zijn de prijzen van zakelijke aanbieders te hoog?
Bestaat uit aanbod uit oninteressante producten?
Zijn ze niet te vertrouwen?
Voor zakelijk aanbod heb je toch al de pricewatch?
Andersom zie ik mijn aangeboden producten op VA ook niet in de pricewatch verschijnen.

• Daffie
Femme schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:44:
[...]

Eerlijk gezegd wordt ik niet heel veel wijzer uit die topics behalve dat bepaalde mensen een felle weerstand hebben tegen zakelijk aanbod in V&A en dat een filter voor zakelijk en particulier aanbod veel zou kunnen oplossen.

Zakelijk aanbod weren omdat het zakelijk is vind ik niet echt een reden. Dus wat is wel de reden?

Zijn de prijzen van zakelijke aanbieders te hoog?
Bestaat uit aanbod uit oninteressante producten?
Zijn ze niet te vertrouwen?
Hmm vreemd, heb deze post over het hoofd gezien. Heb een paar reacties op deze gelezen maar nog geen reactie gezien die mijn bezwaar heeft aangekaart (als ik daar overheen heb gelezen excuses).

Voor mij, en met mij meerderen, is het grootste probleem de zakelijke aanbieders die zich niet als zodanig voordoen. Dus aanbieders waaraan je aan het aantal simultane advertenties, of de advertentie omschrijving, of de user reviews kan zien dat het eigenlijk een zakelijke verkoper is.

Waarom? Als zakelijke verkoper (Business2Consumer) heb je bepaalde verplichtingen, zoals verantwoordelijkheid dragen voor het product tot het bij de koper is, niet totdat je het bij PostNL gebracht hebt. Of de kwestie garantie. Of de kwestie Wet Koop op Afstand.

Ook als T.net mocht besluiten om een vergoeding te gaan vragen voor zakelijke v&a gebruikers, zullen er genoeg handelaren zijn die zullen proberen om onder de radar te blijven en zich als particuliere aanbieder voor te doen.

Los van het feit dat dit soort v&a gebruikers de particuliere koper benadelen door niet eerlijk te zijn over hun positie (zakelijke verkoper) en daarmee de koper rechten ontneemt en zichzelf plichten vermijd, vind ik het ook niet eerlijk voor de handelaren die wél netjes aangeven dat ze handelaar zijn, die wél gebruikers attenderen op hun rechten, die (mocht het zo ver komen) wél gaan betalen voor het mogen plaatsen van ads op v&a.

Los van bovenstaande heb ik helemaal niks tegen zakelijke aanbieders, sterker nog ik verwelkom ze wel want ze vergroten gewoon het aanbod waar je uit kan kiezen. Ik kan me wel voorstellen dat marktplaats-achtige praktijken waarbij één aanbieder ‘at any given time’ honderden ads actief heeft, echt wel vervelend kan zijn, zeker als al die advertenties voor 99% op elkaar lijken.

Mocht er een oplossing te vinden zijn voor het ‘veel te veel ads tegelijk’ probleem, plus een filteroptie voor mensen die (bepaalde of alle) handelaren/users willen vermijden, dan zie ik dat als een hele mooie middenweg-oplossing.

Persoonlijk hoeft er van mij niks te veranderen aan V&A, maar ik kan me de kritiek van medeTweakers wel voorstellen. Bovenstaande lijkt me daarom een nette oplossing. Maar dat zijn mijn 2 centen natuurlijk :)

[ Voor 17% gewijzigd door Daffie op 02-02-2020 11:54 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:32
Ik denk dat het moeilijk handhaven is op wie nou wel/niet handelaar is.
Zodra er wel een soort van monitoring op komt zouden deze gebruikers bijvoorbeeld over kunnen stappen op meerdere accounts en dan is de controle helemaal weg.
Andere handelaren die zich wel aan de regels willen houden kunnen nu al een bijdrage leveren in vorm van een abbo.

In vino veritas, in aqua sanitas

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

franssie

Save the albatross

Microkid schreef op zondag 2 februari 2020 @ 09:46:
[...]

V&A functioneert prima, we hebben reeds 1.5 miljoen advertenties verwerkt. Daarnaast is Tweakers primair een discussieforum. Verkoop van producten via het forum werkt alleen maar verstorend, daarom is V&A in het leven geroepen. En voor de spulletjes die niet in V&A passen is er altijd nog het V&A Overig forum. Dit is ons beleid en dat blijft zo.
Ok dank - moet heel eerlijk bekennen dat Vraag & Aanbod overig mij totaal onbekend was. En het gaat mij inderdaad om de spulletjes die niet lekker in V&A passen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 15:59:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel USED Products advertenties zijn op V&A, ik dacht dat het allemaal particulier was.

Ik lees/hoor heel veel marktplaats bedrijfjes met " ik raak mn spullen niet meer voor een fatsoenlijke prijs kwijt" zet het dan maar op tweakers.
De oplossing is doodsimpel:

maak een filter "toon wel/geen zakelijke aanbieders".

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:33:
[...]

De oplossing is doodsimpel:

maak een filter "toon wel/geen zakelijke aanbieders".
Dat is geen oplossing. Dat is het probleem verdoezelen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JohanNL schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:18:
Ik denk dat het moeilijk handhaven is op wie nou wel/niet handelaar is.
Tuurlijk wel: let op het aantal totale en gelijktijdige advertenties en de gebruikte tekst.
Zodra er wel een soort van monitoring op komt zouden deze gebruikers bijvoorbeeld over kunnen stappen op meerdere accounts en dan is de controle helemaal weg.
Dat kan in theorie nu ook.
Andere handelaren die zich wel aan de regels willen houden kunnen nu al een bijdrage leveren in vorm van een abbo.
Waar zie jij die mogelijkheid?
sapphire schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Ik weet uit betrouwbare bron dat er handelaren zijn die best willen betalen om spullen in V&A aan te bieden? Zou een mooie extra inkomstenbron kunnen zijn voor T.net ? Kunnen ze de ontwikkelkosten van een filter terugverdienen?
Dat is in dit topic reeds genoemd met toenaam.

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 22-04-2020 23:20 ]

• JohanNL
@PcDealer Je hebt dit toch: https://tweakers.net/info/abonnementen/
Daarmee steun je Tweakers, toch? :)

Advertenties spreiden over accounts kan men doen.
Dat men dat nu al zou doen zou geen zin hebben omdat Tweakers het toelaat/gedoogd(?) als handelaar spullen te verkopen op V&A, dus ja waarom moeilijk doen.
Behalve als men dan al in de advertentie zegt dat men een handelaar is, wordt het toch erg lastig om de handelaren eruit te vissen.
Want er zijn hier gewoon ook particuliere verkopers die graag professioneel lijkende advertenties maken en op een professionele manier reageren, maar dat maakt ze nog geen handelaar.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Klopt. Wat is je punt :?
Behalve als men dan al in de advertentie zegt dat men een handelaar is, wordt het toch erg lastig om de handelaren eruit te vissen.
Want er zijn hier gewoon ook particuliere verkopers die graag professioneel lijkende advertenties maken en op een professionele manier reageren, maar dat maakt ze nog geen handelaar.
Handelaren eruit vissen is makkelijk. Eerste hint in de titel is "nieuw", *SEALED*, etc.

Verder: bespoke plaatjes met de belangrijkste specificaties van de desktops, het aantal actieve advertenties, aantal advertenties in het verleden, tekst van de beoordelingen, is het aantal beschikbare producten aangegeven en klopt dat met het aantal beoordelingen, woorden als "partij", "minimale afname", "alleen als set", etc.

Meerdere punten positief geeft een hogere kans op zijnde handelaar.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 02-02-2020 20:58 ]

• JohanNL
Sommigen hier hadden het over dat handelaren een bijdrage zouden kunnen betalen.
PcDealer schreef op zondag 2 februari 2020 @ 20:45:
[...]

Handelaren eruit vissen is makkelijk. Eerste hint in de titel is "nieuw", *SEALED*, etc.

Verder: bespoke plaatjes met de belangrijkste specificaties van de desktops, het aantal actieve advertenties, aantal advertenties in het verleden, tekst van de beoordelingen, is het aantal beschikbare producten aangegeven en klopt dat met het aantal beoordelingen, woorden als "partij", "minimale afname", "alleen als set", etc.

Als iemand een hele lijst aan advertenties heeft waarin nieuwe artikelen worden aangeboden is dat wel verdacht.
Maar als iemand een nieuw of sealed product aanbied betekend het natuurlijk niet dat dat waarschijnlijk een handelaar is.
Kan ook prima een miskoop zijn of RMA retour o.i.d.
Maar een handelaar zou natuurlijk ook kunnen doen alsof het een miskoop is/was of RMA retour, en dat is dan ook wat ik bedoel met dat dat handelaren eruit vissen wel eens moeilijk kan worden.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JohanNL schreef op zondag 2 februari 2020 @ 21:10:
[...]

Sommigen hier hadden het over dat handelaren een bijdrage zouden kunnen betalen.
En zekere handelaar had een Elite abonnement om op die manier "te betalen" voor V&A. Diegene heeft de pagina inmiddels meerdere malen aangepast. Bedankt @Fero voor toegoegen aan de Waybackmachine (y)
[...]
Maar een handelaar zou natuurlijk ook kunnen doen alsof het een miskoop is/was of RMA retour, en dat is dan ook wat ik bedoel met dat dat handelaren eruit vissen wel eens moeilijk kan worden.
Daarom schreef ik:
Iemand die van vele producten meerdere aantallen heeft, is er een om in de gaten te houden.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 22-04-2020 23:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 2 februari 2020 @ 17:46:
[...]

Dat is geen oplossing. Dat is het probleem verdoezelen.
Er wordt niks verdoezeld. Tweakers staat handelaren toe en en met een filter heeft iedereen de regie.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zou idd wel graag zo'n 'handelaren' vinkje willen zien.

Nu werd er laatst door 1 v.d. mods al aangeven dat je overduidelijke handelsadvertenties moest melden. Dan doe je dat, en vervolgens gebeurt er (ogenschijnlijk?) helemaal niets.

En nu kennen we allemaal wel de omni (semi-grappige) advertentie vloed.
Maar ook dit soort aanbieders:
gallery: louwhaaima
zijn toch duidelijk bedrijven die op deze manier gratis adverteren. :X :?

Mooie Plaatjes   

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Was het niet oorspronkelijk de bedoeling dat handelaren/bedrijven enkel hun overstock in v&a mochten neerplempen? Waarom dan niet terug naar die situatie?

Volvotips.com

Verwijderd

Bart-Willem schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:50:
Was het niet oorspronkelijk de bedoeling dat handelaren/bedrijven enkel hun overstock in v&a mochten neerplempen? Waarom dan niet terug naar die situatie?
1 schaap over de dam, geen houden meer aan, water naar de zee, verzin maar wat. Zo was en zo staat het ook in de algemene voorwaarden. Maar als je die compleet negeert omwille X reden dan krijg je dus dit gezeur.

En nu moet je je als T.net dus in allerlei bochten gaan wringen om hier weer uit te komen.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

ehtweak schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:21:
Ik zou idd wel graag zo'n 'handelaren' vinkje willen zien.

Nu werd er laatst door 1 v.d. mods al aangeven dat je overduidelijke handelsadvertenties moest melden. Dan doe je dat, en vervolgens gebeurt er (ogenschijnlijk?) helemaal niets.

En nu kennen we allemaal wel de omni (semi-grappige) advertentie vloed.
Maar ook dit soort aanbieders:
gallery: louwhaaima
zijn toch duidelijk bedrijven die op deze manier gratis adverteren. :X :?
Is ook gewoon Haaima Computers uit Buitenpost aldus de KVK. Maakt hij overigens ook totaal geen geheim van. Maar er zijn stapels met excessen zoals deze te melden.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:27:
[...]

1 schaap over de dam, geen houden meer aan, water naar de zee, verzin maar wat. Zo was en zo staat het ook in de algemene voorwaarden. Maar als je die compleet negeert omwille X reden dan krijg je dus dit gezeur.

En nu moet je je als T.net dus in allerlei bochten gaan wringen om hier weer uit te komen.
Handhaven, handhaven en nog eens handhaven! :+ Desnoods zet je er wat Tweakers op die het gewoon gaan monitoren, zo hebben Pcdealer en Xtrafris al aangetoond zo de handelaren en "zwartwerkers" er tussenuit te plukken. :P

Wat verder opvalt is dat er een aantal handelaren zijn die enkel adverteren en totaal niets verder posten op het forum of wat dan ook (behalve "gehuil" als ze vinden dat ze onterecht een negatieve beoordeling gekregen hebben), als de HK toelatingsregels heeft m.b.t. posten op de overige subforums, dan zou Tweakers ook zoiets kunnen overwegen bij het plaatsen van ads. Of gaat dat weer te ver? :+

Volvotips.com

Verwijderd

@Bart-Willem Er valt niets te handhaven als dit gewoon word toegestaan door T.net. 8)7

Zoals al door meerdere werd opgemerkt, dat ging vroegah allemaal prima.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Daarom zeg ik dus: terug naar hoe het was en geen gedoogbeleid meer. :+

Volvotips.com

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb het idee dat Tweakers meer weet dan ze laat weten. Wat ook bevestigd wordt n.a..v. de website van Omni. De antwoorden waren in eerdere topics ook zo vaag terwijl de vraag heel duidelijk was. Zoals renedis in "Ruimere openstelling V&A"

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 07-02-2020 01:46 ]

Verwijderd

PcDealer schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:52:
Ik heb het idee dat Tweakers meer weet dan ze laat weten. Watook bevestigd wordt n.a..v. de website van Omni. De antwoorden waren in eerdere topics ook zo vaag terwijl de vraag heel duidelijk was. Zoals renedis in "Ruimere openstelling V&A"
Als ik dat zo weer eens terug lees dan is het gewoon gedaan om zoveel mogelijk nieuwe users te trekken. Dat het daarmee een 2e marktplaats zou worden met alle ellende die daar bij hoort is niet bij stilgestaan. Terwijl daar notabene wel voor word gewaarschuwd door users.

Mja, alles voor de clicks. Dat komt niet alleen terug in V&A maar op het forum stikt het ook van de nieuwe users die niets bijdragen en alleen maar een onduidelijke vraag droppen en vervolgens zie je ze nooit meer terug.

• jbhc
Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:29:
[...]

Als ik dat zo weer eens terug lees dan is het gewoon gedaan om zoveel mogelijk nieuwe users te trekken. Dat het daarmee een 2e marktplaats zou worden met alle ellende die daar bij hoort is niet bij stilgestaan. Terwijl daar notabene wel voor word gewaarschuwd door users.
Daar is voor zover ik mij herinner wel bij stilgestaan en werd en wordt als acceptabel gezien. Een paar jaar geleden is er vanuit de crew wel eens zoiets aangegeven als dat ze het aantal advertenties terug zagen lopen en dat op deze manier tegen wilden gaan.
Volgens mij om v&a levensvatbaar te houden.

Eigenlijk is het heel simpel;
Als nou gewoon de regels aan- en toegepast zouden worden ben je in een keer van het gezeur en deze telkens terugkerende discussies af.

Waarom dat zo'n lastige opgave blijkt te zijn is mij een raadsel.

Verwijderd

jbhc schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:10:
[...]

Volgens mij om v&a levensvatbaar te houden.
Er hoeft niets levensvatbaar gehouden te worden. V&A is gratis. Ook nu verdient men er niets mee.

• jbhc
Verwijderd schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:41:
[...]

Er hoeft niets levensvatbaar gehouden te worden. V&A is gratis. Ook nu verdient men er niets mee.
Het kost wel geld om het ik de lucht te houden en dan moet er dus ook wel voldoende gebruik van gemaakt worden.

Verwijderd

jbhc schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:22:
[...]

Het kost wel geld om het ik de lucht te houden en dan moet er dus ook wel voldoende gebruik van gemaakt worden.
De logica ontgaat mij even.

Hoe dan ook, dat is dan een schitterende kans om de handelaren richting de PW te sturen. Dat levert wel geld op.

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:44:
[...]

Er wordt niks verdoezeld. Tweakers staat handelaren toe en en met een filter heeft iedereen de regie.
Daarmee ben je er echter nog niet. Iets of iemand zal toch moeten gaan modereren of alle handelaren wel netjes het vinkje hebben ingeschakeld, anders is dit ten eerste "oneerlijke concurrentie" ten opzichte van de handelaren die het wel netjes doen. Ten tweede heeft de consument dan nog geen idee of ze iets kopen van een handelaar of een daadwerkelijke particulier, terwijl ze wel beduidend verschillende rechten hebben bij een B2C verkoop ten opzichte van een C2C transactie.

Daarbij (en ik kan de plank hier volledig mis slaan, dus ik wil dit absoluut niet laten overkomen als een feit en correct me if I'm wrong) kan ik mij voorstellen dat dergelijke beslissingen langs de "eigenaar" van Tweakers moeten, wat uiteraard gewoon een bedrijf met commercieel belang is en er ongetwijfeld mee zal willen doen wat wél geld oplevert. Dat zal niet per sé in lijn hoeven liggen met de visie van de "beheerders" van Tweakers en dan ben je inderdaad zo een paar maanden aan het discussiëren.

Dan hebben de gebruikers ook nog weer allerlei andere wensen, en kan ik wel begrijpen dat er een tijdje overheen gaat. Tweakers is echter geen kleine website meer, de tijd van "een grote aanpassing even met je 4 collega's overleggen en de volgende dag doorvoeren" is echt wel gevlogen.

Conclusie blijft dat de huidige manier gewoon écht niet kan. Voorwaarden zeggen dit, beleid het tegenovergestelde, maar users mogen de ads wel rapporteren, er wordt alleen voor onbepaalde tijd nog niets mee gedaan. Intussen ben ik er gewoon mee gestopt V&A te bezoeken, de lol is er af. Als ik iets tweedehands van een bedrijf wil kopen, ga ik wel naar een platform waarbij ik zeker weet met een bedrijf te maken te hebben, ipv V&A waar het bedrijf nu nog altijd gewoon kan claimen consument te zijn wanneer je pakket kwijt raakt en jij dan gewoon je geld kwijt bent :/

Verwijderd

Maar eens een trap.

Hoever is men in het proces? Of word dit een meerjarenplan? @WoutF

• WoutF
  • Laatst online: 10-09 18:12

WoutF

Hoofdredacteur
We zijn een eind, maar de crux zit hem vooral in een goed beeld vormen van hoeveel tijd dit zou kosten om allemaal op te tuigen. En dat doen we tussen de bedrijven door, want focus ligt op andere zaken, waaronder: Uploaden van afbeeldingen: problemen en verwachtingen. Onze doorlopende uitdaging is dat we tig keer meer wensen willen vervullen dan waar we devcapaciteit voor hebben. Daarom moeten dit soort projecten echt eerst goed technisch in kaart gebracht worden voor we verder kunnen. Ik ga geen beloftes doen over een datum, maar hoop dat we snel een knoop kunnen doorhakken met daarbij een duidelijk beeld wat er dan precies gaat komen.

Verwijderd

WoutF schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:24:
We zijn een eind, maar de crux zit hem vooral in een goed beeld vormen van hoeveel tijd dit zou kosten om allemaal op te tuigen. En dat doen we tussen de bedrijven door, want focus ligt op andere zaken, waaronder: Uploaden van afbeeldingen: problemen en verwachtingen. Onze doorlopende uitdaging is dat we tig keer meer wensen willen vervullen dan waar we devcapaciteit voor hebben. Daarom moeten dit soort projecten echt eerst goed technisch in kaart gebracht worden voor we verder kunnen. Ik ga geen beloftes doen over een datum, maar hoop dat we snel een knoop kunnen doorhakken met daarbij een duidelijk beeld wat er dan precies gaat komen.
Wat ik hier uit haal is dat er word gekeken naar een technische oplossing en geen beleidsmatige oplossing. Dat zou beteken dat de algemene voorwaarden nog steeds niet worden gevolgd. Heb ik dat goed?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 22:29:
[...]

Als ik dat zo weer eens terug lees dan is het gewoon gedaan om zoveel mogelijk nieuwe users te trekken.
Dat was de algehele modus operandi destijds met reclame op de radio, banners en abri's. Men wil (de) meer "gewone" users.
Mja, alles voor de clicks. Dat komt niet alleen terug in V&A maar op het forum stikt het ook van de nieuwe users die niets bijdragen en alleen maar een onduidelijke vraag droppen en vervolgens zie je ze nooit meer terug.
Oneday flies.
WoutF schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:24:
Ik ben nog niet veel wijzer om met Verwijderd in "Handelaren in Vraag en Aanbod" mee te gaan. Wat is het plan, wat wordt het beleid? Dat is nu toch wel in kaart gebracht voor dat er wel of niet gebouwd gaat worden? Als er devtijd in wordt gestoken, waarin dan, welke opties worden bekeken?

Users klagen over het gebrek aan duidelijkheid sinds 2015/2016 @Moonsugar.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit gaat ook maar door: :-(

https://tweakers.net/aanbod/user/1276204/

Aan de ene kant, kan ik die 'handelaar' geen ongelijk geven. Hij/zij kan immers ongestoord z'n gang gaan... |:(

Mooie Plaatjes   

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

ehtweak schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:24:

Aan de ene kant, kan ik die 'handelaar' geen ongelijk geven. Hij/zij kan immers ongestoord z'n gang gaan... |:(
Wat mij verbaasd is dat hij al maanden aan het 'spammen' is en niemand iets bij hem koopt. In mijn optiek laat je het zitten, aangezien het dan niet het juiste verkoopkanaal is.

Zelfde heb ik ook met een aantal andere 'spammers' die week in week uit hun advertenties verwijderen na x aantal dagen en dan opnieuw aanbieden..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ehtweak schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:24:[/b]

Welke voorwaarde wordt hier overtreden?
BadpunK schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:21:
[...]

Wat mij verbaasd is dat hij al maanden aan het 'spammen' is en niemand iets bij hem koopt. In mijn optiek laat je het zitten, aangezien het dan niet het juiste verkoopkanaal is.
De vraag is of de categorie Websites en Communities wel bedoeld is voor het aanbieden van url's. Ik vermoed namelijk het opleveren van een website of forum. Maar hoe verhoudt het zich dan tot categorie: Webdevelopment?
Zelfde heb ik ook met een aantal andere 'spammers' die week in week uit hun advertenties verwijderen na x aantal dagen en dan opnieuw aanbieden..
Dat is in doet geval volgens mij niet aan de orde omdat ze langer dan 1 week online staan.

Art. 8 van de V&A voorwaarden:
Het is niet toegestaan om binnen één week na plaatsing een advertentie van dezelfde strekking te plaatsen of herplaatsen.
https://tweakers.net/info/faq/va/#va-voor

Is Werner een nieuwe V&A Admin?

[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 13-03-2020 15:33 ]

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PcDealer schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:07:
[...]
[aanbieder van vele urls]
Welke voorwaarde wordt hier overtreden?
Citaat uit de tweakers voorwaarden:

Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn in principe uitgesloten. De uitzondering betreft bedrijfsmatige verkoop voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden. Inkoopacties of werving daarvoor zijn niet toegestaan.

Lijkt me duidelijk, toch?
Het soort genoemde urls is duidelijk NIET bedoeld voor consumenten... :X
Wordt zelfs nadrukkelijk genoemd in iedere advertentie.

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 17-02-2020 08:39 ]

Mooie Plaatjes   

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ehtweak schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:33:
[...]
Lijkt me duidelijk, toch?
Het soort genoemde urls is duidelijk NIET bedoeld voor consumenten... :X
Wordt zelfs nadrukkelijk genoemd in iedere advertentie.
Mooi, dan ga ik ze rapporteren.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

PcDealer schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:57:
[...]

Sterkte, had ik ook al eens gedaan. Is weinig mee gebeurd... :-(
ehtweak in "Handelaren in Vraag en Aanbod"

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 17-02-2020 09:06 ]

Mooie Plaatjes   

Verwijderd

PcDealer schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:57:
[...]

Yup, been there done that, got the t-shirt. Doe geen moeite.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@ehtweak @Verwijderd allemaal blijven staan. Dit is #@#€&*! useless @Microkid.

Ik heb de ijdele hoop dat er eindelijk wat inhoudelijke informatie komt vanuit Tweakers.

Misschien kan onze nieuwe CM wat licht op de zaak werpen @Moonsugar?

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

PcDealer schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:33:
@ehtweak @Verwijderd allemaal blijven staan. Dit is #@#€&*! useless @Microkid.

Ik heb de ijdele hoop dat er eindelijk wat inhoudelijke informatie komt vanuit Tweakers.

Misschien kan onze nieuwe CM wat licht op de zaak werpen @Moonsugar?
Citaat uit de tweakers voorwaarden:

Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn in principe uitgesloten. De uitzondering betreft bedrijfsmatige verkoop voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden. Inkoopacties of werving daarvoor zijn niet toegestaan.

Op basis van het bovenstaande zouden een x aantal accounts verwijderd moeten worden. Er wordt nergens gerept over een tijdelijke uitzondering van een pilot. Volgens mij moet men of de voorwaarden gaan aanpassen of in gaan grijpen. Het huidige gedoogbeleid werpt veel vragen op en is niet eenduidig. Wat simpel resulteert in dit soort topics.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• jbhc
Misschien wordt het tijd om V&A te "forken"

• Microkid

Microkid

Smile

Jongens, aub, keep calm :)
Ik verwijs nogmaals naar de topic notitie: zolang er geen keus gemaakt is, blijft het huidige beleid gehandhaafd.
Inzake de domeinnamen: wij zijn niet verplicht alles met jullie te delen, maar ik kan je vertellen dat ik met de verkoper afgesproken heeft dat hij stopt met alle losse domeinen en overgaat tot 1 advertentie. Dat ruimt in elk geval lekker op. De bestaande advertenties vervallen dus vanzelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 17-02-2020 17:03 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Microkid schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:02:
Jongens, aub, keep calm :)
Ik verwijs nogmaals naar de topic notitie: zolang er geen keus gemaakt is, blijft het huidige beleid gehandhaafd.
[...]
Inzake de domeinnamen: wij zijn niet verplicht alles met jullie te delen,
Wat een dooddoener. Je vraagt zelf te rapporteren. Dat doen wij in onze vrije tijd waar geen Moam tegenover staat. Vervolgens is het afwachten wat er gebeurt.
maar ik kan je vertellen dat ik met de verkoper afgesproken heeft dat hij stopt met alle losse domeinen en overgaat tot 1 advertentie. Dat ruimt in elk geval lekker op.
Je had ze kunnen samenvoegen.
De bestaande advertenties vervallen dus vanzelf.
Dus dat gaat nog twee maanden duren volgens art. 6.4 van de AV. Dat zet voor nu geen zoden aan de dijk.

Verder nog steeds in strijd met art. 2 waarbij ik wil benadrukken dat dat nooit de bedoeling is geweest blijkens de communicatie vanuit @zeef bij de start en afronding van de proef.
V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten.
Gek dat er nu opeens wel actie genomen kan worden terwijl het al weken wordt gemeld.

• Daffie
Ik ben zelf de laatste tijd amper actief op v&a dus ik wacht gewoon even geduldig af. Ik snap de ongeduld van sommige anderen wel, zeker gezien de eerste signalen dat er iets aan v&a moet gaan gebeuren al best even geleden ontstaan zijn.

Ik begrijp dat de Tweakers crew graag de tijd neemt om tot een goede oplossing te komen. Ik zou alleen wel willen vragen of er een termijn bekend is? Moeten we denken aan dagen, weken, maanden of jaren?
En, indien de oplossing nog even op zich gaat laten wachten, dan nodig ik de Crew wel van harte doch dringend uit om de spelregels ‘for the time being’ even goed uiteen te zetten. Er is nu een topic warning die aangeeft dat ‘het huidige gedoogbeleid gehandhaaft blijft’. Maar, wat valt er precies onder dat gedoogbeleid en wat niet? Handelaren zijn toegestaan, check. Maar zijn er afwijkende afspraken (t.o.v. de geschreven regels) ten aanzien van aantal simultane advertenties? Het beoogde publiek van advertenties (gericht op particulieren of gericht op zakelijk)? Advertentietekst en al dan niet verplichte informatie ìn die tekst? @iedereen: voel je vrij om zaken te noemen die ik vergeten ben.

Nu nog even een paar mensen mentionen waarvan ik denk dat ze met bovenstaande te maken hebben: @zeef @Microkid @Moonsugar

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Daffie bedankt voor de aanvulling. Zeef werkt niet meer bij Tweakers.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:37:
[...]

Wat ik hier uit haal is dat er word gekeken naar een technische oplossing en geen beleidsmatige oplossing. Dat zou beteken dat de algemene voorwaarden nog steeds niet worden gevolgd. Heb ik dat goed?
PcDealer schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 10:11:
[...]
Dat was de algehele modus operandi destijds met reclame op de radio, banners en abri's. Men wil (de) meer "gewone" users.

[...]

Oneday flies.

[...]

Ik ben nog niet veel wijzer om met Verwijderd in "Handelaren in Vraag en Aanbod" mee te gaan. Wat is het plan, wat wordt het beleid? Dat is nu toch wel in kaart gebracht voor dat er wel of niet gebouwd gaat worden? Als er devtijd in wordt gestoken, waarin dan, welke opties worden bekeken?

Users klagen over het gebrek aan duidelijkheid sinds 2015/2016 @Moonsugar.
Iemand van T.net?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat dit topic een soort publieke schandpaal wordt. Persoonlijke aanvallen of ander ongewenst gedrag wordt dan ook niet getolereerd.

Graag advertenties en gebruikers bij ons melden via de “meld misbruik” knop binnen V&A zodat wij deze kunnen bekijken en actie ondernemen.