Ruimere openstelling V&A

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.368 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
Mede-auteurs:
  • Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:48

Microkid

Verwijderd

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 20:16

FlipFluitketel

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

InFamous

Beste vrienden,

We krijgen regelmatig vragen over wat nou wel en niet mag in V&A als winkel. Of wat je als particulier maximaal aan advertenties mag plaatsen zonder als commercieel te worden gezien. Om eerlijk te zijn is dat een heel grijs gebied. We staan shops toe om beschadigde exemplaren te verkopen, of niet afgehaalde unieke bestellingen. Maar refurbished mag dan weer niet, terwijl daar best vraag naar is vanuit de community.

Ook zijn er particulieren die (af en toe) een partijtje van het een of 't ander op de kop tikken en dat voor een leuk prijsje in V&A verkopen. Daar willen we ook nog wel eens een melding over krijgen.

We gaan het daarom een kwartaal aanzien wat er gebeurt als we de teugels opdat gebied iets laten vieren. In principe mag alles, behalve wanneer winkels nieuwe artikelen structureel verkopen via V&A. Dat blijft hetzelfde: Geen concurrentie met de Pricewatch in V&A.

Dat wil zeggen dat alles wat niet in de Pricewatch mag, dat mag wel in V&A (voor zover er categoriën voor zijn / Tweakers gerelateerd is). Dus denk dan aan bijvoorbeeld refurbished of een enkel exemplaar van een nieuw artikel dat nog over is na de beëindiging van een winkel of opruiming. Daarbij moet je wel vermelden dat het een refurbished product is en of je particulier bent of dat het als bedrijf wordt verkocht. Los daarvan letten we nog steeds streng op oplichters en andere onfrisse praktijken.

We doen dit als proef, dus passen alle voorwaarden en regels nog even niet aan. Enerzijds omdat we niet weten of we het wel gaan behouden en anderzijds om bij noodgevallen een stok achter de deur te hebben. In het vierde kwartaal gaan we kijken hoe het is gegaan en wat jullie (en onze) ervaring is. :)

Modbreak:De proefperiode is ruimschoots voorbij. Met een groeiend aantal advertenties en tevreden kopers/verkopers beschouwen we deze als geslaagd. We zetten het beleid dus voort en zullen de komende tijd de regels en voorwaarden gaan aanpassen.

[ Voor 8% gewijzigd door zeef op 18-10-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
Oef.. Weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden. Begint dan beetje te lijken op marktplaats layout waar je de particulieren eruit moet vissen. Toch snap ik het aan de andere kant ook weer wel. Of het een succes wordt? Tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

zeef schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:22:
Dat wil zeggen dat alles wat niet in de Pricewatch mag, dat mag wel in V&A.
Lees ik deze zin goed? Betekent dit dat er in deze proef ook product-categorieën in V&A worden toegestaan die niet in de Pricewatch te vinden zijn? Analoge horloges, bijvoorbeeld?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt. Het moet uiteraard wel nog steeds in een categorie passen. We gaan niet in de kleding, ladekasten, auto's en meer van dat :) Aangepast.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben benieuwd hoe het zal verlopen. Genoeg particulieren op dit moment al nieuwe producten aanbieden en concurreren met de shops in Pricewatch, denk aan Xiaomi producten.
We staan shops toe om beschadigde exemplaren te verkopen, of niet afgehaalde unieke bestellingen. Maar refurbished mag dan weer niet, terwijl daar best vraag naar is vanuit de community.
&
Dat wil zeggen dat alles wat niet in de Pricewatch mag, dat mag wel in V&A (voor zover er categoriën voor zijn / Tweakers gerelateerd is). Dus denk dan aan bijvoorbeeld refurbished of een enkel exemplaar van een nieuw artikel dat nog over is na de beëindiging van een winkel of opruiming.
Mag refurbished nou wel of niet?

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
En wat is de visie ten opzichte van de China handelaartjes? Kopen dozen vol meuk uit China en zetten dat hier met vraagprijs*2 weer online.

Zal geen namen noemen, maar er is één user die met dat soort aanbod 58 actieve advertenties heeft...
En dat is niet eenmalig maar gewoon structureel.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij alles zal de prioriteit liggen bij de vraag of het in het belang is van de bezoeker / community. Het verschil met eerder is dat we het nu in basis langer aankijken zodat we een goed beeld hebben van wat straks wel en niet, onder welke voorwaarden.

De regels zijn over de jaren een wildgroei geworden, en de duidelijkheid is lastig ook met de vele grensgevallen. Zelfs de belastingdienst heeft andere definities voor zakelijk dan bv het consumentenrecht. We willen dus kijken hoe het allemaal simpeler kan met het belang van de bezoeker vooropgesteld.

Of iemand wat uit China haalt en duurder verkoopt, kan interessant zijn voor iemand die er 1 nodig heeft en de weg niet kent of het gedoe niet wil. Het kan ook de spuigaten uit lopen. Daarom een pilot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 05-09 16:24
Ik ben erg benieuwd hoe de proef verloopt.
Net zoals er veel vragen zijn over wat er wel en niet mag, zijn er ook veel ideeën over hoe de schimmige verkopers tegen gegaan kunnen worden. Ik ben benieuwd of door het toestaan van 'nieuwe' categoriën (zoals bv refurbished) een toename van schimmige verkopers te zien zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
BiggyB schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:08:
Ik ben erg benieuwd hoe de proef verloopt.
Net zoals er veel vragen zijn over wat er wel en niet mag, zijn er ook veel ideeën over hoe de schimmige verkopers tegen gegaan kunnen worden. Ik ben benieuwd of door het toestaan van 'nieuwe' categoriën (zoals bv refurbished) een toename van schimmige verkopers te zien zal zijn.
We proberen het juist open en transparant te krijgen hierdoor. Niet stiekem doen alsof je particulier bent. :) Overigens is refurbished verre van schimmig. Het is een normaal product, wat je voor een lagere prijs kan kopen. In principe heb je als consument dezelfde garantie.

Natuurlijk blijven wij (en jullie hoop ik ook) alert op echt schimmige handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 05-09 16:24
zeef schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:37:
[...]

We proberen het juist open en transparant te krijgen hierdoor. Niet stiekem doen alsof je particulier bent. :) Overigens is refurbished verre van schimmig. Het is een normaal product, wat je voor een lagere prijs kan kopen. In principe heb je als consument dezelfde garantie.

Natuurlijk blijven wij (en jullie hoop ik ook) alert op echt schimmige handel.
De categorie die ik als voorbeeld gaf, refurbished, is zeker verre van schimmig, ik ken het concept ;). Ik ben alleen bang dat dergelijke categoriën een nog grotere aantrekkingskracht hebben op schimmige verkopers.

Uiteraard moeten de gebruikers zelf alert blijven, en doet de crew goed werk! Ben alleen benieuwd naar de uitkomsten van de pilot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 10-09 22:28
Fietsbel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:41:
Ben benieuwd hoe het zal verlopen. Genoeg particulieren op dit moment al nieuwe producten aanbieden en concurreren met de shops in Pricewatch, denk aan Xiaomi producten.

[...]

&

[...]

Mag refurbished nou wel of niet?
Refurbished mag niet in de Pricewatch (ivm concurrentie, zelfde artikel maar lagere kwaliteit en prijs), dus refurbished artikelen moeten in V&A. Als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Als refurbished wordt toegestaan ; Denk alleen al aan bedrijven als coolblue. Per dag posten die zon ruim 6 pagina aan refurbished/teruggestuurde producten op marktplaats (via coolblue tweedekansjes). Er hoeft maar één bedrijf te zijn als coolblue en het loopt al héél snel de spuigaten uit.

Ik vraag me af echter in hoeverre ze überhaupt hier lucht van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wouter lucassen schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:03:
Als refurbished wordt toegestaan ; Denk alleen al aan bedrijven als coolblue. Per dag posten die zon ruim 6 pagina aan refurbished/teruggestuurde producten op marktplaats (via coolblue tweedekansjes). Er hoeft maar één bedrijf te zijn als coolblue en het loopt al héél snel de spuigaten uit.

Ik vraag me af echter in hoeverre ze überhaupt hier lucht van krijgen.
Aan de andere kant, wat zou er mis mee zijn als dat in V&A terecht zou komen?

Als de prijzen goed zijn en ze eerlijk zijn over wat ze bieden? Over het algemeen filter je toch je resultaten op wat je nodig hebt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik vind het persoonlijk leuk om te kijken naar de laatste advertenties ; Af en toe weet je immers niet wat je nodig hebt. Het haalt ook een beetje de hele sfeer van V&A onderuit. Je handelt nu met een webshop, en niet met een tweaker. Dat kan voordelen met zich meebrengen maar persoonlijk zie ik het eigenlijk niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:56
Komt er ook een status 'Refurbished' zoals er nu 'Nieuw', 'Gebruikt' etc is ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hooglander1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:05:
[...]

Als de prijzen goed zijn en ze eerlijk zijn over wat ze bieden? Over het algemeen filter je toch je resultaten op wat je nodig hebt.
Zou er zelf ook geen probleem mee hebben. Om even bij het gegeven voorbeeld van de Marktplaats Tweedekansjes van Coolblue te blijven: wijzelf en ook familieleden hebben er vaak wat gekocht, duurder dan van particulier, maar van een vertrouwd bedrijf en met bon voor de resterende garantie. In 't geval van Coolblue zijn de beschrijvingen zeer accuraat, "een paar krasjes" zijn ook echt een paar krasjes, terwijl je bij zo'n beschrijving van een particulier soms al blij moet zijn, dat 't niet van ellende uit elkaar valt.

En ook ik zoek idd gericht in V&A, wanneer wij of familie/vrienden, die geen lid zijn, iets nodig hebben. Andere advertenties, dan die van het gezochte artikel zie ik dus niet en die storen me dus ook niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Hooglander1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:05:
[...]

Dan krijgen we marktplaats 2.0 waarbij je de particulier er niet meer terug vind

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

D3nnisd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:22:
[...]

Dan krijgen we marktplaats 2.0 waarbij je de particulier er niet meer terug vind
Waarom?

Zoals ik aangaf zoek je vaak op producten, je kan dan ook nog sorteren op prijs, werkt prima. Waar het bij Marktplaats gaat is dat bedrijven een prominente positie kopen waardoor je er niet omheen kan. Dat is hier niet het geval.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Hooglander1 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:24:
[...]

Waarom?

Zoals ik aangaf zoek je vaak op producten, je kan dan ook nog sorteren op prijs, werkt prima. Waar het bij Marktplaats gaat is dat bedrijven een prominente positie kopen waardoor je er niet omheen kan. Dat is hier niet het geval.
Ik zoek niet op producten. Ik kijk gewoon rond op va, zonder iets te zoeken. Ik kom vanzelf wat leuks tegen. Daarom gaat dit ook niet goed komen ben ik bang.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Kunnen we dan a.u.b. wel duidelijk in de advertentie vermelden dat het refurbished is, dus ook in het overzicht een icoontje of afkorting eventueel zodat mensen die niet refurbished spul zoeken niet 300 advertenties aanklikken die van bedrijven zijn voordat ze een Tweaker adverntentie vinden ;)
(Overigens zelfde vraag voor advertenties die op 'Gereserveerd' staan)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nadeel van aanbod van webshops zoals CoolBlue in V&A is dat er geen enkele onderhandelingsruimte is tussen koper en verkoper: de verkoper bepaalt alle voorwaarden. Zoals al eerder aangehaald haalt dit wel een beetje het idee van V&A onderuit.

Gaat er een mogelijkheid om alleen advertenties van particuliere aanbieders te tonen en op die manier de by default refurbished/overstock/overpriced advertenties eruit te filteren?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
RGAT schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:32:
Kunnen we dan a.u.b. wel duidelijk in de advertentie vermelden dat het refurbished is, dus ook in het overzicht een icoontje of afkorting eventueel zodat mensen die niet refurbished spul zoeken niet 300 advertenties aanklikken die van bedrijven zijn voordat ze een Tweaker adverntentie vinden ;)
(Overigens zelfde vraag voor advertenties die op 'Gereserveerd' staan)
Carpento schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:10:
Komt er ook een status 'Refurbished' zoals er nu 'Nieuw', 'Gebruikt' etc is ? :)
Nu komt er geen aparte status. Als het een succes is wellicht wel. :)
spone schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:45:
Nadeel van aanbod van webshops zoals CoolBlue in V&A is dat er geen enkele onderhandelingsruimte is tussen koper en verkoper: de verkoper bepaalt alle voorwaarden. Zoals al eerder aangehaald haalt dit wel een beetje het idee van V&A onderuit.

Gaat er een mogelijkheid om alleen advertenties van particuliere aanbieders te tonen en op die manier de by default refurbished/overstock/overpriced advertenties eruit te filteren?
Dat weet ik nog niet. Het staat een verkoper vrij om te onderhandelen of niet. Particulier of zakelijk. Ik denk overigens niet dat daar een aparte status voor nodig is. ;)

Laten we nou niet vooruitlopen op de resultaten van onze proef. Eerst maar eens zien wat er gebeuren gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door zeef op 06-08-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 16:52
Die status is het enige in marktplaats wat nog een beetje werkt om alle handelaren en winkel sponsor meuk eruit te halen en gewoon particulieren in het overzicht te krijgen. Soms heb je pagina's met 1 particulier en voor de rest allemaal winkeldump (vaak ook vage kwaliteit) en echt dump spul. Waar je je dan weer doorheen moet worstelen. Opzich prima als je er naar dump spullen zoekt maar zoek je gewoon een particulier met opzich wel een goede kwaliteit maar wel al gebruikt dan is het vaak niet meer te vinden. In iedergeval zoals hierboven is aangegeven wel iets om in het oog te houden (zeker als het na de proef wordt doorgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
zeef schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 00:07:
Nu komt er geen aparte status. Als het een succes is wellicht wel. :)
Nee dat is logisch inderdaad, zonde om er nu allerlei dev tijd in te steken als het alleen een tijdelijke proef is natuurlijk, maar als het definitief wordt zou een duidelijk status waarmee als je dat wilt duidelijk onderscheid kan maken in het aanbod een van de manieren zijn om te zorgen dat V&A niet vervalt naar een tweede marktplaats :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Marly schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:59:
[...]

Zou er zelf ook geen probleem mee hebben. Om even bij het gegeven voorbeeld van de Marktplaats Tweedekansjes van Coolblue te blijven: wijzelf en ook familieleden hebben er vaak wat gekocht, duurder dan van particulier, maar van een vertrouwd bedrijf en met bon voor de resterende garantie. In 't geval van Coolblue zijn de beschrijvingen zeer accuraat, "een paar krasjes" zijn ook echt een paar krasjes, terwijl je bij zo'n beschrijving van een particulier soms al blij moet zijn, dat 't niet van ellende uit elkaar valt.

En ook ik zoek idd gericht in V&A, wanneer wij of familie/vrienden, die geen lid zijn, iets nodig hebben. Andere advertenties, dan die van het gezochte artikel zie ik dus niet en die storen me dus ook niet :).
Hoewel ik goede ervaringen heb zijn de laatste twee alles behalve "voldoet aan de beschrijving". Twee defecte producten. Ik geloof dus niet zozeer meer in het " uitgebreid getest en goed bevonden" maar dit geheel OT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Ben ook heel benieuwd hoe dit uitpakt.
Het zal nooit een marktplaats 2.0 worden aangezien marktplaats geen review systeem heeft. (Wat V&A (redelijk) betrouwbaar maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Wouter lucassen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 00:26:
[...]

Hoewel ik goede ervaringen heb zijn de laatste twee alles behalve "voldoet aan de beschrijving". Twee defecte producten. Ik geloof dus niet zozeer meer in het " uitgebreid getest en goed bevonden" maar dit geheel OT.
Idd off-topic, maar dat krijg je, zolang, ook hier op Tweakers, mensen wordt aangeraden een defect product terug te sturen onder de Wet Koop Op Afstand, dus zonder eerlijk het defect te vermelden. Heb zelf ook eens een via hun Marktplaats outlet bestelde telefoon DOA ontvangen, maar terugsturen was uiteraard geen probleem en de volgende dag stond het geld weer op m'n rekening, dus dat reken ik ze absoluut niet aan, kan altijd en overal gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk; het is offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
RGAT schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 00:21:
[...]

Nee dat is logisch inderdaad, zonde om er nu allerlei dev tijd in te steken als het alleen een tijdelijke proef is natuurlijk, maar als het definitief wordt zou een duidelijk status waarmee als je dat wilt duidelijk onderscheid kan maken in het aanbod een van de manieren zijn om te zorgen dat V&A niet vervalt naar een tweede marktplaats :)
Daar zit wat in, anderzijds krijg je niet helemaal een correct beeld van hoe het bevalt. Als er veel refurbished spul aangeboden wordt en het leidt tot 'hinder' dan is dat met zo'n status -en daarmee een bruikbare filtermogelijkheid- geen punt meer en hou je misschien wel meer tevreden gebruikers over aan het einde van je proef.

Maargoed, dat is allemaal wat hypothetisch en het domweg toevoegen van zo'n veldje kon weleens meer voeten in de aarde hebben dan we denken. Lijkt me niet iets om al te veel stampij over te maken idd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Voor gebruikers die een aversie hebben tegen commerciële aanbieders kunnen we altijd nog een filter maken voor aanbod van particulieren en/of bedrijven. Persoonlijk koop ik liever van een bedrijf. Zolang we geen tools hebben om refurbished producten automatisch te importeren zie ik het nog zo hard gaan met refurbished producten van bedrijven in Vraag & Aanbod.

Anders dan Marktplaats hebben wij sowieso geen baat bij aanbod van nieuwe producten in V&A, daarvoor hebben we de Pricewatch. Bij ons ga je dus geen nieuwe producten aantreffen of het moeten importdeals zijn die niet in de PW passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Maar als particulier mag je dus wel nieuwe dingen importeren uit China en dikke winst erop maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Nu online

InFamous

excommunicado

Topicstarter
Wij hebben daar geen problemen mee, er zijn immers zat mensen die de weg niet kennen of geen zin hebben om het zelf te importeren.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

InFamous schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:43:
Wij hebben daar geen problemen mee, er zijn immers zat mensen die de weg niet kennen of geen zin hebben om het zelf te importeren.
Maar daarvoor zijn er ook winkels in pricewatch die dezelfde producten verkopen. Nu zijn het toch consumenten (sommige gewoon keiharde handelaren, maargoed) die dus toch met V&A concurreren.
Kortom, doe je voor als consument en handel er lekker op los.

Ik kan deze stap van T.net ook wel begrijpen. Waar er in April nog 10K advertenties waren zijn het er nu ~8500 a 9000 advertenties.

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 06-08-2015 14:48 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Fietsbel schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Maar daarvoor zijn er ook winkels in pricewatch die dezelfde producten verkopen.

Ik kan deze stap van T.net ook wel begrijpen. Waar er in April nog 10K advertenties waren zijn het er nu ~8500 a 9000 advertenties.
Inderdaad, en particulier hoef je geef btw af te dragen en dergelijke?

Kan ook beteken dat de v&a zo goed loopt dat alles meteen verkocht is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
redbullet schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:54:
[...]

Inderdaad, en particulier hoef je geef btw af te dragen en dergelijke?

Kan ook beteken dat de v&a zo goed loopt dat alles meteen verkocht is :+
Nou ja, een particulier heeft al btw betaald toen hij het product inkocht, en verkoopt waarschijnlijk goedkoper, dan zou hij BTW terug krijgen :9~

Dat zal ook wel meteen de rede zijn waarom particulieren alleen BTW mogen betalen en niet berekenen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Fietsbel schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Maar daarvoor zijn er ook winkels in pricewatch die dezelfde producten verkopen. Nu zijn het toch consumenten (sommige gewoon keiharde handelaren, maargoed) die dus toch met V&A concurreren.
Kortom, doe je voor als consument en handel er lekker op los.

Dat er in april meer ads waren kan natuurlijk ook gewoon aan het seizoen liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
hoeveel btw betaal je op China import? met een beetje pech heb je het antwoord maar 80/90% van de tijd niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Wouter lucassen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

Dat er in april meer ads waren kan natuurlijk ook gewoon aan het seizoen liggen ;)
Dat weet ik wel zeker ;) . Nu is het vakantieperiode en (in tegenstelling tot vorig jaar overigens) is het erg rustig in de 'handel'. Ook op Tweakers merk je dat.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wouter lucassen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

uiteraard is dat mogelijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 07-08-2015 12:20 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D3nnisd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:25:
Ik zoek niet op producten. Ik kijk gewoon rond op va, zonder iets te zoeken. Ik kom vanzelf wat leuks tegen. Daarom gaat dit ook niet goed komen ben ik bang.
Ja dit doe ik dus ook. Ik kijk bij de laatste advertenties en zie of er wat leuks tussen staat.

Natuurlijk kijk ik ook naar specifieke producten en zoek ik daar op. Maar dat gebeurt net zoveel als kijken naar de laatste advertenties om te zien of er wat leuks (en voor een goede prijs) tussen staat. Beetje goede deals spotten. Ik heb op deze manier al veel dingen op V&A gekocht.

Ik vrees dat het met deze nieuwe policy niet meer mogelijk is.

Kan er anders niet een 2de Categorie V&A worden gemaakt voor specifiek deze nieuwe groep?
Of misschien dat deze nieuwe groep een tag krijgt en dat je die kan uitvinken in je V&A preferences?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:46
redbullet schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:29:
hoeveel btw betaal je op China import? met een beetje pech heb je het antwoord maar 80/90% van de tijd niet?
Ik begrijp niet helemaal wat je met je tweede zin bedoelt, maar als je bedoelt dat je vaak geen extra kosten betaald dan kan ik dat beamen.
De grens lag dacht ik ergens rond €22,-. In het begin heb ik dat nog allemaal keurig uitgezocht, maar inmiddels een paar jaar en tientallen 'dure orders' verder en nog nooit te maken gehad met btw, douanerechten en inklaringskosten. Laten we het houden op pure mazzel met de steekproefcontroles ;)

EDIT: http://www.postnl.nl/ontv...deren-uit-het-buitenland/

Hier wat snel leesvoer erover en daar laat ik het bij. Anders wordt het teveel offtopic.

[ Voor 15% gewijzigd door WindowsME op 12-08-2015 21:22 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Misschien is het een idee om een klein linkje te plaatsen naar deze forumpost op de "Meld misbruik" pagina.

Ik heb nu al 2x een melding verstuurd, die zonder tekst of uitleg werd "verwerkt" en stond op het punt om een topic erover te openen.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat tweakers de concurrentie probeert aan te gaan met marktplaats. Ik koop liever spullen van een particulier dan van een of andere shady handelaar.

Bij handelaars gaat het om een zo groot mogelijk volume, en zo hoog mogelijke winst. V&A stelt ze in staat om dit ook nog eens te doen zonder garantie of verantwoording.
Particulieren verkopen vaak spullen omdat ze gewoon in de weg staan, of niet meer nodig zijn. Winst en volume spelen geen rol, spullen gaan vaak in de verkoop omdat het "zonde is om weg te gooien/geven"

Liever zou ik zien dat er een soort pricewatch lite/free komt waar dit soort bedrijven/handelaren hun producten kwijt kunnen. Waar je wel een KVK inschrijving voor nodig hebt, maar geen maandelijkse bijdrage hoeft te betalen.

Vervolgens kan de gebruiker dmv een filter/linkje kiezen of hij ook interesse heeft in de prijzen van een refurbished/2e hands product. (zelfde als bij amazon/bol.com etc)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• gekkie
[knip] dit topic is niet bedoeld om advertenties op V&A te gaan afkraken

[ Voor 79% gewijzigd door Microkid op 27-09-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 00:45
Ik vind geen probleem als particulieren hier van demo modellen af willen of eventuele andere producten. Ze moeten wel iets toe vinden en niet het reguliere assortiment promoten. Wel moet duidelijk zijn dat ten alle tijde om particulieren betreft. Daarbij zouden ze geen voorrang mogen hebben ten opzichte van andere advertenties en een zeer beperkt aanbod. Er zijn ook genoeg tweakers die tegen het particulieren aanhangen en een aanzienlijk grote hoeveelheid dezelfde elektronica aanbieden. Ik vind het niet gepast om deze bij naam te noemen maar ik denk dat de actieve V&A bezoekers en kopers er wel een paar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
comitatus schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:02:
Ik vind geen probleem als particulieren hier van demo modellen af willen of eventuele andere producten. Ze moeten wel iets toe vinden en niet het reguliere assortiment promoten. Wel moet duidelijk zijn dat ten alle tijde om particulieren betreft. Daarbij zouden ze geen voorrang mogen hebben ten opzichte van andere advertenties en een zeer beperkt aanbod. Er zijn ook genoeg tweakers die tegen het particulieren aanhangen en een aanzienlijk grote hoeveelheid dezelfde elektronica aanbieden. Ik vind het niet gepast om deze bij naam te noemen maar ik denk dat de actieve V&A bezoekers en kopers er wel een paar weten.
Wat zijn 'aanzienlijke' hoeveelheden in jouw optiek? Pure interesse vraag overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Ik vind het raar dat "professionele" verkopers hier namaak als echt mogen verkopen. En dat er dan geen consequenties zijn. Ik hoop dat de proef snel ten einde loopt. Dan zal ik weer zaken doen op tweakers. Het is nu een soort van roulette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

harmz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:37:
Ik vind het raar dat "professionele" verkopers hier namaak als echt mogen verkopen. En dat er dan geen consequenties zijn. Ik hoop dat de proef snel ten einde loopt. Dan zal ik weer zaken doen op tweakers. Het is nu een soort van roulette.
Namaak als echt verkopen mag volgens de wet niet eens (geloof ik O-) ). Dus ongetwijfeld dat het dan op Tweakers ook niet mag.

Roulette vind ik persoonlijk wat overdreven, je moet gewoon goed opletten. Maar ook voor de proef was dat zo en ook na de proef zal dat zo zijn. Er zijn echter nog steeds genoeg Tweakers met een goede feedback. Ik durf dan ook te stellen dat je daar weinig tot geen problemen mee zult krijgen als je bij ze koopt. Voor de gebruikers zonder feedback, tjsaa... Ophalen is dan een goede keuze, maar dit is helaas niet altijd mogelijk / haalbaar.

Tot op heden heb ik zelf nog geen last gehad van de proef, het V&A aanbod is er naar mijn mening op vooruit gegaan. En ach, zolang de verkoper netjes zijn werk doet, goed spul verkoopt en geen overlast veroorzaakt. Wat maakt het dan eigenlijk uit?

[ Voor 5% gewijzigd door Detmer op 09-10-2015 16:58 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Detmer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 16:54:
[...]

Namaak als echt verkopen mag volgens de wet niet eens (geloof ik O-) ). Dus ongetwijfeld dat het dan op Tweakers ook niet mag.

Roulette vind ik persoonlijk wat overdreven, je moet gewoon goed opletten. Maar ook voor de proef was dat zo en ook na de proef zal dat zo zijn. Er zijn echter nog steeds genoeg Tweakers met een goede feedback. Ik durf dan ook te stellen dat je daar weinig tot geen problemen mee zult krijgen als je bij ze koopt. Voor de gebruikers zonder feedback, tjsaa... Ophalen is dan een goede keuze, maar dit is helaas niet altijd mogelijk / haalbaar.

Tot op heden heb ik zelf nog geen last gehad van de proef, het V&A aanbod is er naar mijn mening op vooruit gegaan. En ach, zolang de verkoper netjes zijn werk doet, goed spul verkoopt en geen overlast veroorzaakt. Wat maakt het dan eigenlijk uit?
De verkopers die hier veel verkopen hebben gewoon positieve beoordelingen. Toch weerhoud dat diegene niet om namaak op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

harmz schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:02:
[...]

De verkopers die hier veel verkopen hebben gewoon positieve beoordelingen. Toch weerhoud dat diegene niet om namaak op te sturen.
Een vervelende ervaring, maar hierop kun je de verkoper gewoon aanspreken en feedback achterlaten. Je kunt zelfs een melding doen bij Tweakers, want het mag nu eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
Wellicht niet helemaal de correcte plaats, maar omdat het hier gaat om het milder opzetten van de V&A en mijn feedback daar wel wat op aansluit, toch maar hier.

Waar ik mij de laatste tijd heel erg aan stoor zijn accounts die nog maar 1 dag bestaan en direct een bak advertenties online hebben staan. Wellicht is het verstandig om buiten deze versoepeling ook eens te kijken naar wat meer restricties, wellicht in de vorm van x aantal maanden lid, of minimaal aantal posts/post score voordat er gebruik gemaakt kan worden van de V&A.

meer OT, als er winkels/outlets/handelaren worden toegelaten ben ik persoonlijk wel van mening dat dit duidelijk aangegeven moet worden bij het account&advertentie. Maar vooral ook dat er op gefilterd moet kunnen worden zodat je ze ook uit kan zetten als je alleen op particuliere handelaren wilt zoeken. En een advertentielimiet is in mijn ogen ook zeer wenselijk. Als je marktplaats bekijkt (om maar een voorbeeld te noemen) zie je honderden advertenties van handelaren, vaak ook dubbel of driedubbel geplaatst zijn voor betere vindbaarheid. Bij een limiet kan je dit makkelijk voorkomen, en voorkom je ook dat V&A overspoeld word met advertenties van handelaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:33

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

ik was tot vandaag niet echt bedrijven tegengekomen die hier gebruik van maakten, maar vandaag zag ik twee ads. ik zal ze niet linken, maar als alle advertenties van winkels zo schreeuwerig zijn, word v en a er niet beter op.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook winkels moeten gewoon aan de voorwaarden voldoen, en dat is dus niet schreeuwerig. Je kan daar gewoon melding van maken, en als het te gortig is wordt dat zeker opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Johan9711 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:06:
ik was tot vandaag niet echt bedrijven tegengekomen die hier gebruik van maakten, maar vandaag zag ik twee ads. ik zal ze niet linken, maar als alle advertenties van winkels zo schreeuwerig zijn, word v en a er niet beter op.
Zonder links kunnen we geen oordeel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:33

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

@Zeef:
Dat deed ik expres niet omdat ik deze knip langs zag komen:
gekkie schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 00:35:
[mbr][knip] dit topic is niet bedoeld om advertenties op V&A te gaan afkraken[/mbr]
Inmiddels zijn de ads verwijderd, dus jullie vonden ze zelf blijkbaar ook niet goed om een onbekende reden.

Wat mij betreft zouden ads van bedrijven in v&a niet te onderscheiden zijn van "normale" ads op een bedrijfsnaam / kvk nummer na.

Lijstje van de verschillen die ik gisteren zag met gewone ads:
- ze boden garantie, iets dat particuliere verkopers niet zo maar kunnen doen
- Foto's hadden een rood kader, waardoor ze meer opvallen dan soortgelijke advertenties
- Prijzen waren aanzienlijk hoger dan particuliere advertenties
- Toon van de advertentie

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 21:02

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Goedemorgen Tweakers,

Door de ruimere opstelling weet ik niet zeker of het hier een overtreding betreft of niet. Dus ik post het even hier om te overleggen.

De laatste paar dagen kom ik steeds een user tegen die steam keys aanbied tegen de laatste sale prijs + 2-3 euro. Waar de keys vandaan komen weet ik niet, en staat ook niet omschreven in de advertentie.

Gezien de hoeveelheid en frequentie betreft het hier wel een professional of een hele enthousiaste Tweaker.

http://tweakers.net/aanbod/user/556220/

Persoonlijk stoot het mij een beetje tegen de borst, omdat het zo erg op g2a begint te lijken. Wat vindt Tweakers hier zelf van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik kan mij een topic herinneren waarin iemand aangaf voor de "hobby" keys in te kopen via zijn werkgever en weer te verkopen aan anderen buiten het bedrijf om. Ik kan het topic niet zo snel vinden en weet niet of het over dezelfde gaat.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:46:
Ik kan mij een topic herinneren waarin iemand aangaf voor de "hobby" keys in te kopen via zijn werkgever en weer ter verkopen aan anderen buiten het bedrijf om. Ik kan het topic niet zo snel vinden en weet niet of het over dezelfde gaat.
Dat was volgens mij iemand in Alphen a/d Rijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Is het volgende ook een van de perks van de ruimere openstelling PcDealer in "Meldingen dubbele ads (nieuwste blijft staan?)" en verder :?

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 09-02-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:34
En wat is de uitkomst van de verruimde openstelling? Is er een evaluatie geweest of komt die nog? Ik heb wel behoefte aan duidelijkheid rondom het vieren van de teugels. Is de proef geslaagd? _/-\o_

Mijn idee: Zorg dat je de particulieren altijd kunt onderscheiden van handelaren, ook al zal dat niet altijd meevallen. Een tweede marktplaats hoeft van mij ook niet, ik vind het als tweakers onder elkaar wel zo charmant! Avé.

[ Voor 36% gewijzigd door Houtenklaas op 04-05-2016 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Vooralsnog gaan we zo door. Het bevalt goed. Onderscheid tussen particulier en handelaar is helaas niet te maken. We kunnen op geen enkele manier controleren dat iemand ook is wat hij/zij zegt dat hij/zij is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
zeef schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 17:43:
Onderscheid tussen particulier en handelaar is helaas niet te maken. We kunnen op geen enkele manier controleren dat iemand ook is wat hij/zij zegt dat hij/zij is.
Waarom wordt er dan uberhaupt gesproken over een "proef" ... als er nu geen verschil te maken is ... was er ook geen verschil te maken .. en is er dus niets nieuws ?
(of kijk er nu heel gek tegen aan ?)

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 04-05-2016 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Nee, je hebt wel gelijk. We moeten nog evalueren. Dan gaat 'proef' er af, of we stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vooralsnog gaan we zo door. Het bevalt goed. Onderscheid tussen particulier en handelaar is helaas niet te maken. We kunnen op geen enkele manier controleren dat iemand ook is wat hij/zij zegt dat hij/zij is.
Ook wanneer er factuur op naam bij het product komt?
Er zijn een paar handelaren die V&A die precies hetzelfde doen zoals een bedrijf als LEAP (handel in 2e hands producten) Echter LEAP is niet toegestaan, maar de "handelaartjes" wel.
Deze discussie wil ik eventueel per DM voortzetten ivm het plaatsen van namen etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 10-05-2016 11:31 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Prima, stuur gerust een DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Laatst online: 27-07 15:18
Weet niet of dit het juiste topic is hiervoor, en of dit het melden waard is, maar toch.

Mij valt op dat de handelaar 'Koopje' uit Hoofddorp, NH van Marktplaats geregeld hardware koopt van Vraag & Aanbod, en het dan met (veel) winst probeert te verkopen op Marktplaats. Laatste voorbeeld is Asus Sabertooth X79 dat hij kocht voor €150 op Tweakers, en de dag erna te koop zette voor €250 op Marktplaats.

Toen ik op Marktplaats €150 bood met de opmerking "Net zoveel als waar hij voor op Tweakers stond. :)" kreeg ik als reactie:
"Jaja
Dan heb ik toch niets"

Ik neem aan dat een handelaar dit gewoon mag doen, maar hij verpest hiermee wel V&A voor Tweakers die hardware van elkaar willen overnemen om er zelf plezier van te hebben.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dionamuh schreef op zondag 19 juni 2016 @ 02:05:
Weet niet of dit het juiste topic is hiervoor, en of dit het melden waard is, maar toch.

Mij valt op dat de handelaar 'Koopje' uit Hoofddorp, NH van Marktplaats geregeld hardware koopt van Vraag & Aanbod, en het dan met (veel) winst probeert te verkopen op Marktplaats. Laatste voorbeeld is Asus Sabertooth X79 dat hij kocht voor €150 op Tweakers, en de dag erna te koop zette voor €250 op Marktplaats.

Toen ik op Marktplaats €150 bood met de opmerking "Net zoveel als waar hij voor op Tweakers stond. :)" kreeg ik als reactie:
"Jaja
Dan heb ik toch niets"

Ik neem aan dat een handelaar dit gewoon mag doen, maar hij verpest hiermee wel V&A voor Tweakers die hardware van elkaar willen overnemen om er zelf plezier van te hebben.
Dus.. Je bedoelt dat iemand elektronica opkoopt op een v&a sectie om er een paar tientjes op te verdienen? Misdadig gewoon....Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen:p? Het is wellicht niet netjes en je kan er alles van vinden maar snap je punt niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
Hij bedoeld misschien dat V&A oorspronkelijk is begonnen voor & door tweakers, dat handelaren mondjesmaat werden toegestaan omdat het voor tweakers goed zou zijn en er nu iemand tussen zit die die ruimere toegang een beetje lijkt te misbruiken.

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Word er nog steeds op deze manier doorgegaan? Volgens mij wel. Ik mis nog steeds die evaluatie.
Willen jullie eventueel ook nog vertellen waarom het zo bevalt? Mij persoonlijk bevalt het namelijk ab-so-luut niet.

Maar goed, tegenwoordig doet Tweakers ook radio reclame maken etc. Ergens vermoed ik dat het meer om de bezoekhits gaat ipv de community vergroten, een naam is immers geld waard. Blijft een mening natuurlijk, kan het mis hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
renedis schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:45:
[...]

Word er nog steeds op deze manier doorgegaan? Volgens mij wel. Ik mis nog steeds die evaluatie.
Willen jullie eventueel ook nog vertellen waarom het zo bevalt? Mij persoonlijk bevalt het namelijk ab-so-luut niet.
Het bevalt redelijk goed. We gaan er voorlopig mee door.
Maar goed, tegenwoordig doet Tweakers ook radio reclame maken etc. Ergens vermoed ik dat het meer om de bezoekhits gaat ipv de community vergroten, een naam is immers geld waard. Blijft een mening natuurlijk, kan het mis hebben.
Nou heb ik niet het idee dat V&A de grote publiekstrekker is. Het is zeker wel waar dat we werken aan onze naamsbekendheid. Die is buiten onze eigen kring nog erg klein.

• renedis
zeef schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:52:
[...]
Het bevalt redelijk goed. We gaan er voorlopig mee door.
[...]

Nou heb ik niet het idee dat V&A de grote publiekstrekker is. Het is zeker wel waar dat we werken aan onze naamsbekendheid. Die is buiten onze eigen kring nog erg klein.
Ok, blijkbaar willen jullie dus niet zeggen waarom het zo bevalt. Je geeft namelijk een loos antwoord, maar even goede vrienden.

Jullie kunnen volgens mij zelf heel goed zien hoe populair V&A is in de statistieken. Zo niet, dan twijfel ik persoonlijk aan de professionaliteit van Tweakers. Echter is dat een andere discussie. Je zou dus kunnen zien hoe een grote publiekstrekker de V&A is.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

renedis schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:57:
[...]
...
dan twijfel ik persoonlijk aan de professionaliteit van Tweakers.
...
Ik twijfel juist al geruime tijd niet meer aan de professionaliteit van tweakers... >:) maar of dat nou per se een verbetering is? :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:14:
[...]

Ik ging in op de in dit topic aangehaalde advertenties. Over de andere advertenties ga ik geen uitspraak doen, want daar ken ik de feiten niet van.

En nogmaals ik reageerde als user niet als crew in deze kwestie.

Blijf gewoon vooral melding maken van zulke advertenties of kom hier even met concrete voorbeelden.
Klopt, ik weet dat je als user reageerde. Melding maken deed ik in het verleden, heel fanatiek zelfs. Dubieuze ads viste ik er altijd snel uit etc. Maar moderatie is beroerd en waarschijnlijk even onduidelijk voor de mensen zelf die het beheren. Vaak genoeg ook gevraagd om een reden van afgewezen moderatie per dm toe te lichten, geen reactie. Om die reden besteed ik m'n tijd er niet meer aan, het moet van twee kanten komen.

Voorbeelden zijn er legio, wanneer je V&A opent en door de eerste paar pagina's gaat heb je de meeste al te pakken.
Modbreak:Dit topic is niet bedoeld als heksenjacht!

[dit stukje is niet gericht op een persoon, maar in het algemeen]
V&A is een lastig gebied, wat kan wel?, wat kan niet?. Wanneer is het een uit de hand gelopen hobby? en wanneer is het strikt handel? Dat is soms ook moelijk te beoordelen. Het grote verschil is dat een bedrijf niet in V&A mag, logisch want hun core business is 2e hands spullen. Toch gebeurd dit ook in V&A. Daarnaast is het ontzettend vreemd hoe een particulier aan zo gigantisch veel gesealde producten komt. Een keertje, of tijdens de feestdagen kan, maar wekelijks hele bootladingen? Nee, dat is niet mogelijk. Zijn het slechte users ? Ook niet, want de beoordelingen zijn prima. Het gaat om de kwaliteit van V&A. Op het forum heb je strikte regels, templates en accurate moderatie. Dat kan beter in V&A en aan de hand van bovenstaande voorbeelden kun je echt wel onderscheid maken tussen een keiharde handelaar of een tweaker met wat spullen in de verkoop.

[ Voor 40% gewijzigd door zeef op 30-09-2016 08:55 ]

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
Fietsbel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:16:
[...]

Klopt, ik weet dat je als user reageerde. Melding maken deed ik in het verleden, heel fanatiek zelfs. Dubieuze ads viste ik er altijd snel uit etc. Maar moderatie is beroerd en waarschijnlijk even onduidelijk voor de mensen zelf die het beheren. Vaak genoeg ook gevraagd om een reden van afgewezen moderatie per dm toe te lichten, geen reactie. Om die reden besteed ik m'n tijd er niet meer aan, het moet van twee kanten komen.
Het beheer van V&A is en blijft vrijwilligerswerk. De V&A admins doen hun best, er is alleen achter de schermen veel werk dat uitgevoerd moet worden en dat jullie niet zien. Het afvangen van oplichters bijvoorbeeld is tijdrovend en intensief speurwerk. Het resultaat, geen oplichting, is niet zicht baar voor jullie. Kortom, de mannen doen hun uiterste best en hebben gewoon geen tijd om over elke melding in discussie te gaan. Om dat maar af te doen als beroerd vind ik van weinig respect en begrip getuigen.
[dit stukje is niet gericht op een persoon, maar in het algemeen]
V&A is een lastig gebied, wat kan wel?, wat kan niet?. Wanneer is het een uit de hand gelopen hobby? en wanneer is het strikt handel? Dat is soms ook moelijk te beoordelen. Het grote verschil is dat een bedrijf niet in V&Ade pricewatch mag, logisch want hun core business is 2e hands spullen. Toch gebeurd dit ook in V&A.
Bedrijven die handelen in refurbished of tweede hands goederen zijn juist wel welkom in V&A omdat ze niet in de pricewatch mogen adverteren. Daarom hebben we de proef ooit opgezet en gaan we daar voorlopig mee door. Juist om de kopers de kans te geven om die leuke deal te kunnen vinden.
Daarnaast is het ontzettend vreemd hoe een particulier aan zo gigantisch veel gesealde producten komt. Een keertje, of tijdens de feestdagen kan, maar wekelijks hele bootladingen? Nee, dat is niet mogelijk. Zijn het slechte users ? Ook niet, want de beoordelingen zijn prima. Het gaat om de kwaliteit van V&A. Op het forum heb je strikte regels, templates en accurate moderatie. Dat kan beter in V&A en aan de hand van bovenstaande voorbeelden kun je echt wel onderscheid maken tussen een keiharde handelaar of een tweaker met wat spullen in de verkoop.
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op de vraag. Het zijn verkopers met een uitstekende beoordeling en daarmee tevreden klanten. Wat zou de kwaliteit van V&A verbeteren als we juist die verkopers gaan weren? Ik denk dat dat het paard achter de wagen spannen is.

Ja, er zijn mensen die heel graag een groot hek om V&A willen zetten. Tweakers wil dat niet. Wij willen een open en breed platform dat voor alle bezoekers (minus de oplichters) goed te gebruiken is en een mooi aanbod heeft. Hier botsen onze visies en daar ben ik me volledig van bewust. Maar dat is geen reden om het roer om te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
zeef schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:02:
[...]
Het beheer van V&A is en blijft vrijwilligerswerk. De V&A admins doen hun best, er is alleen achter de schermen veel werk dat uitgevoerd moet worden en dat jullie niet zien. Het afvangen van oplichters bijvoorbeeld is tijdrovend en intensief speurwerk. Het resultaat, geen oplichting, is niet zicht baar voor jullie. Kortom, de mannen doen hun uiterste best en hebben gewoon geen tijd om over elke melding in discussie te gaan. Om dat maar af te doen als beroerd vind ik van weinig respect en begrip getuigen.
[...]

Bedrijven die handelen in refurbished of tweede hands goederen zijn juist wel welkom in V&A omdat ze niet in de pricewatch mogen adverteren. Daarom hebben we de proef ooit opgezet en gaan we daar voorlopig mee door. Juist om de kopers de kans te geven om die leuke deal te kunnen vinden.
[...]
Je geeft zelf eigenlijk al antwoord op de vraag. Het zijn verkopers met een uitstekende beoordeling en daarmee tevreden klanten. Wat zou de kwaliteit van V&A verbeteren als we juist die verkopers gaan weren? Ik denk dat dat het paard achter de wagen spannen is.

Ja, er zijn mensen die heel graag een groot hek om V&A willen zetten. Tweakers wil dat niet. Wij willen een open en breed platform dat voor alle bezoekers (minus de oplichters) goed te gebruiken is en een mooi aanbod heeft. Hier botsen onze visies en daar ben ik me volledig van bewust. Maar dat is geen reden om het roer om te gooien.
Weinig respect en begrip vind ik een onterechte uitspraak van je. Jullie als Tweakers zijnde beslissen om niet helder er over te communiceren, dat resulteert in onder andere deze situatie. Ik vroeg je nota bene om te vertellen waarom het op deze manier zo bevalt waar je vervolgens een loos antwoord geeft door deels de vraag te herhalen. Immers kan ik/iemand niet ergens respect en begrip voor tonen op iets wat niet is verteld. Simpelweg omdat ik/iemand dat niet weet.

Als jullie het zo druk hebben en het vrijwilligerswerk is.. Bied ik mij bij deze aan om te ondersteunen. Ik zie een DM oid graag tegemoet.

Begrijp mij niet verkeerd dat ik heel V&A naar de kl*te vind gaan. Er zitten ook top verkopers tussen en soms pareltjes van spullen. Maar dat neemt niet weg dat ik het niveau niet op goede orde vind. Uiteraard blijft dat mijn mening, alleen daar is het dan ook een forum voor.

Jullie vinden het een goed idee om bedrijven refurbished spullen aan te laten bieden. Ik zie een bedrijf zoals Infotheek en/of Leapp bijvoorbeeld al aankomen. Het is misschien een extreem voorbeeld maar volgens jullie regels zou dit dus toegestaan zijn.

Ik persoonlijk vind het tijd om het kaf van het koren te scheiden. Het grijze gebied is te groot en opheldering en richtlijnen zijn nodig. Nogmaals bied ik mijn hulp aan. En nee, niet elke handelaar hoeft (per) direct geweerd te worden. Ik besef mij ook dat dat onmogelijk is.

De proef is overigens in augustus 2015 begonnen, we spreken inmiddels denk ik ook niet meer van een "proef".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zeef schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:02:
[...]
Dat de beheerders/moderators niet bij elke melding uitgebreid in discussie gaan gaan is logisch, niemand verwacht dat en is ook wel het andere uiterste. Maar er is nog nooit een reactie gekomen op vragen mbt het beleid(bedrijfsadvertenties). Het is ook vrijwilligerswerk van de mensen die de meldingen maken en hun tijd eraan spenderen (begrip, respect). Zij willen het ook goed doen en niet de beheerders/moderators van extra werk voorzien. En m.b.t. het gedeelte van oplichters, daar moet ook geen inzicht in komen voor normale gebruikers. Juist op dit punt neem ik het in discussies altijd op voor Tweakers omdat dit gedeelte imho juist erg goed gaat.
[...]

[...]
Okay, dan is dat stukje nu een stuk duidelijker, want dat staat niet in jullie initiële post dat dit soort bedrijven eigenlijk extra welkom zijn. Jullie praten over “open dozen” en refurbished exemplaren.
Het gaat mij in deze discussie niet om ze te weren, nu gebruik je iets wat ik niet zeg. Het gaat erom dat er duidelijkheid komt. O.a. Wanneer heb je te maken met een particulier en wanneer met een bedrijf. Denk aan een garantie geval, dan gelden hele andere regels.
Het gaat niet om een hek, het gaat niet om het roer om te gooien omdat er verschil in visie is. Je mist helaas het punt dat het gaat om het feit dat jullie zeggen dat het lastig is om onderscheid te maken tussen een handelaar en particulier. Zelfs wanneer er een KvK nummer staat in de advertentie claimen jullie nog steeds geen onderscheid te kunnen maken tussen een bedrijf en een "tweaker" ? Dat weerleg ik aan de hand van voorbeelden, verder ga je er niet op in.

Het andere punt is dat bepaalde bedrijfsadvertenties (gisteren nog een shop met 6 ads) wel worden verwijderd en andere niet, zelfs met incourant modellen, daardoor krijg je vraagtekens.

Ik denk dat de visies juist weinig van elkaar verschillen en juist om die reden probeer ik de discussie ook gaande te houden en niet met de hakken in het zand. Het gaat erom dat we met z’n allen een nog betere V&A krijgen, want dat is wat we proberen te bereiken, nietwaar?

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
renedis schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:00:
[...]

Weinig respect en begrip vind ik een onterechte uitspraak van je. Jullie als Tweakers zijnde beslissen om niet helder er over te communiceren, dat resulteert in onder andere deze situatie. Ik vroeg je nota bene om te vertellen waarom het op deze manier zo bevalt waar je vervolgens een loos antwoord geeft door deels de vraag te herhalen. Immers kan ik/iemand niet ergens respect en begrip voor tonen op iets wat niet is verteld. Simpelweg omdat ik/iemand dat niet weet.

Als jullie het zo druk hebben en het vrijwilligerswerk is.. Bied ik mij bij deze aan om te ondersteunen. Ik zie een DM oid graag tegemoet.
Blij dat het opgehelderd is. :)
Begrijp mij niet verkeerd dat ik heel V&A naar de kl*te vind gaan. Er zitten ook top verkopers tussen en soms pareltjes van spullen. Maar dat neemt niet weg dat ik het niveau niet op goede orde vind. Uiteraard blijft dat mijn mening, alleen daar is het dan ook een forum voor.

Jullie vinden het een goed idee om bedrijven refurbished spullen aan te laten bieden. Ik zie een bedrijf zoals Infotheek en/of Leapp bijvoorbeeld al aankomen. Het is misschien een extreem voorbeeld maar volgens jullie regels zou dit dus toegestaan zijn.
Dat is niet extreem, dat is de praktijk. Simpelweg omdat er geen alternatief is en we onze bezoekers deze artikelen niet willen ontzeggen.
Ik persoonlijk vind het tijd om het kaf van het koren te scheiden. Het grijze gebied is te groot en opheldering en richtlijnen zijn nodig. Nogmaals bied ik mijn hulp aan. En nee, niet elke handelaar hoeft (per) direct geweerd te worden. Ik besef mij ook dat dat onmogelijk is.

De proef is overigens in augustus 2015 begonnen, we spreken inmiddels denk ik ook niet meer van een "proef".
Eens dat het geen proef meer is. Ik zal dat aanpassen, al zal dat niet vandaag of morgen gebeuren. Eerlijkheidshalve zeg ik dat er maar vast bij.
Fietsbel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:34:
[...]

Dat de beheerders/moderators niet bij elke melding uitgebreid in discussie gaan gaan is logisch, niemand verwacht dat en is ook wel het andere uiterste. Maar er is nog nooit een reactie gekomen op vragen mbt het beleid(bedrijfsadvertenties). Het is ook vrijwilligerswerk van de mensen die de meldingen maken en hun tijd eraan spenderen (begrip, respect). Zij willen het ook goed doen en niet de beheerders/moderators van extra werk voorzien.
We hebben gewoonweg niet de tijd om op die meldingen te reageren. Vaak wordt dat een welles-nietes discussie. We sturen een bevestiging en dat is het.
Okay, dan is dat stukje nu een stuk duidelijker, want dat staat niet in jullie initiële post dat dit soort bedrijven eigenlijk extra welkom zijn. Jullie praten over “open dozen” en refurbished exemplaren.
Ik heb de TS aangepast. De verdere uitwerking volgt de komende tijd.
Het gaat mij in deze discussie niet om ze te weren, nu gebruik je iets wat ik niet zeg. Het gaat erom dat er duidelijkheid komt. O.a. Wanneer heb je te maken met een particulier en wanneer met een bedrijf. Denk aan een garantie geval, dan gelden hele andere regels.
Dat is in principe aan de adverteerder om te melden. Als er een verbouwing komt van V&A (let op het woord als), dan kunnen we er naar kijken. Een filter op particulier/bedrijf komt er niet. Elke (legitieme) advertentie is ons even dierbaar.
Het gaat niet om een hek, het gaat niet om het roer om te gooien omdat er verschil in visie is. Je mist helaas het punt dat het gaat om het feit dat jullie zeggen dat het lastig is om onderscheid te maken tussen een handelaar en particulier. Zelfs wanneer er een KvK nummer staat in de advertentie claimen jullie nog steeds geen onderscheid te kunnen maken tussen een bedrijf en een "tweaker" ? Dat weerleg ik aan de hand van voorbeelden, verder ga je er niet op in.

Het andere punt is dat bepaalde bedrijfsadvertenties (gisteren nog een shop met 6 ads) wel worden verwijderd en andere niet, zelfs met incourant modellen, daardoor krijg je vraagtekens.

Ik denk dat de visies juist weinig van elkaar verschillen en juist om die reden probeer ik de discussie ook gaande te houden en niet met de hakken in het zand. Het gaat erom dat we met z’n allen een nog betere V&A krijgen, want dat is wat we proberen te bereiken, nietwaar?
Het eindbeeld van een beter V&A is zeker wisselend. De een wil veel goedkope aanbiedingen, de ander wil alleen van diehard users kopen. We zien dat het aantal advertenties groeit en ook het aantal 'verkocht' meldingen. Evenals het aantal positieve reviews. Ik durf wel te zeggen dat het goed gaat met V&A op deze manier.

[ Voor 40% gewijzigd door zeef op 30-09-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
zeef schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:55:
[...]
Dat is in principe aan de adverteerder om te melden. Als er een verbouwing komt van V&A (let op het woord als), dan kunnen we er naar kijken. Een filter op particulier/bedrijf komt er niet. Elke (legitieme) advertentie is ons even dierbaar.
En hoe dierbaar zijn duidelijkheid, zoek en filterbaarheid voor users/kopers voor jullie ?
(zelfde geldt voor de pricewatch, waar een filterbaarheid op webshops waar je persoonlijk nooit (meer) zal kopen buiten gewoon prettig zou zijn in de vergelijking tussen meerdere min of meer gelijke producten waar prijs de doorslag gaat geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:03
zeef schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:55:
Hé?? Dat is nou het eerste waar ik aan dacht. Als je bij een bedrijf koopt heb jij andere plichten dan bij een particulier. Ook koop ik liever van een particulier omdat er dan niet een "ik moet mijn maandelijkse winstmarges halen"-mentaliteit achter zit. Bij een particulier kan je een paar euro's afdingen op dat ene product wat je net wou hebben.

Ik koop nooit bij bedrijven op marktplaats omdat als ik van ee bedrijf wil kopen dat ik dan net zo goed naar een bedrijf zelf kan zoeken. Is het de intentie van de gemiddelde user die naar V&A komt om van een bedrijf te kopen? Nee. De intentie van de user is om iets bij een Tweaker te kopen die verstand heeft van het product en niet het verkoopt om er z'n brood mee te verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

SampleUser schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:31:
[...]

Ik koop nooit bij bedrijven op marktplaats omdat als ik van ee bedrijf wil kopen dat ik dan net zo goed naar een bedrijf zelf kan zoeken. Is het de intentie van de gemiddelde user die naar V&A komt om van een bedrijf te kopen? Nee. De intentie van de user is om iets bij een Tweaker te kopen die verstand heeft van het product en niet het verkoopt om er z'n brood mee te verdienen.
Volgens mij is de intentie om een gewenst product voor een goeie prijs te kopen bij iemand waarvan je tot zekere mate kan zien of het een fijne handelaar is of niet.

Of het een handelaar of een particulier is boeit me niet. Zolang de deal maar goed is. Wat maakt het in vredesnaam uit of iemand er winst op maakt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En toch zie ik (weer/nog steeds) adverteerders die gloednieuwe , courante modellen aanbieden in V&A en daardoor concurreren met de pricewatch shops. Toch blijven die advertenties netjes staan. 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Fietsbel op 15-10-2016 12:09 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Fietsbel schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:08:
En toch zie ik (weer/nog steeds) adverteerders die gloednieuwe , courante modellen aanbieden in V&A en daardoor concurreren met de pricewatch shops. Toch blijven die advertenties netjes staan. 8)7
Daar is het meldpunt voor. Wij zien ook niet alles. Zie jij wel wat, meldt het dan even aub.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Ah fijn, hele forum beetje gelezen en daarom zijn al mijn advertenties weg :)

En ik maar elke keer tegen de kopers vertellen hoe geweldig Tweakers.net was, en dat het zo veel beter was dan Marktplaats. Vaak kreeg ik ook mensen aan de deur die nooit eerder wat van Tweakers.net had gehoord, terwijl ze mij wel op Tweakers had gevonden. En sommige zelfs een account had aangemaakt om een beoordeling achter te laten.

Wat levert dat voor jullie op door mijn advertenties te verwijderen, en te verbieden om nieuwe spullen te verkopen? kan iemand mij even duidelijk uitleggen? Voor zo ver ik kan zien, levert het alleen maar meer positieve dingen op... Jullie krijgen meer hits, nieuw gebruikers, mond aan mond reclame. Leg mij eens uit waarom??

Zoals velen ook zei, mensen importeren dingen uit China en verkopen ze op Tweakers, dat mag wel? ik krijg toestellen van vriend aangeboden die eigen winkel heeft, en hij weer van mensen die abonnement verlengt. Het zijn in principe tweede hands, daar zijn al btw van betaald en door verkocht... waarom mag dat dan niet???

Nu zijn al mijn advertenties weg maar ik zie toch heel wat mensen die ook nieuw producten aanbieden en ook hele jaar door, maar die advertenties blijven gewoon staan.. Hoe is dat eerlijk tegenover mij?? Ben ik dan iets anders dan hun?

[ Voor 28% gewijzigd door Annoyingmouse op 17-10-2016 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
Ik vind dat V&A er gewoon moet zijn voor 2e hands goederen van particulieren. Ook ik zie regelmatig handelaren voorbij komen die het als een 2e inkomen doen, ( Waar ik mij soms aan erger )
Voor handelaren zijn velen andere verkoopsites aanwezig zoals Marktplaats en 2ehands.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Sincery schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:23:
Ik vind dat V&A er gewoon moet zijn voor 2e hands goederen van particulieren. Ook ik zie regelmatig handelaren voorbij komen die het als een 2e inkomen doen, ( Waar ik mij soms aan erger )
Voor handelaren zijn velen andere verkoopsites aanwezig zoals Marktplaats en 2ehands.net.
Waar erger je aan dan dat handelaren spullen verkopen om 2e inkomen te krijgen? Als ik vraag mag? Of het nou een particulier is of handelaar, spullen zijn zelfde, prijs verschilt ook niet veel. Wat is dan zo anders aan handelaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Yibsel: 1 van mijn grootste irritaties op Marktplaats zijn de particuliere handelaren. Die zetten elke dag hun (honderden!) artikelen naar de bovenste plaats waardoor de andere, in mijn ogen echte, 2de hands artikelen (en voor mij de leuke koopjes) meteen naar pagina 50 worden gedrukt. Dit is niet alleen frustrerend voor de koper (je moet door honderden advertenties zoeken om een echte 2de hands artikel te vinden), maar ook voor de verkoper is het irritant: zijn/haar advertentie wordt meteen naar achter verdrongen en krijgt zo heel weinig exposure en dus ook heel weinig potentiële kopers. Dit is voor mij ook de hoofdreden waarom ik zo goed als nooit meer adverteer op marktplaats.

Ik hoop dan ook echt dat Tweakers niet zo wordt. Tweakers kan best natuurlijk deze advertenties toestaan, maar dan wel in een andere rubriek. Zodat de particuliere handelaren niet de 'echte' 2dehands advertenties verdringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
silmaril8 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:40:
@Yibsel: 1 van mijn grootste irritaties op Marktplaats zijn de particuliere handelaren. Die zetten elke dag hun (honderden!) artikelen naar de bovenste plaats waardoor de andere, in mijn ogen echte, 2de hands artikelen (en voor mij de leuke koopjes) meteen naar pagina 50 worden gedrukt. Dit is niet alleen frustrerend voor de koper (je moet door honderden advertenties zoeken om een echte 2de hands artikel te vinden), maar ook voor de verkoper is het irritant: zijn/haar advertentie wordt meteen naar achter verdrongen en krijgt zo heel weinig exposure en dus ook heel weinig potentiële kopers. Dit is voor mij ook de hoofdreden waarom ik zo goed als nooit meer adverteer op marktplaats.

Ik hoop dan ook echt dat Tweakers niet zo wordt. Tweakers kan best natuurlijk deze advertenties toestaan, maar dan wel in een andere rubriek. Zodat de particuliere handelaren niet de 'echte' 2dehands advertenties verdringen.
Daar ben ik met je eens, het is irritant. Maar elke product heeft een categorie en sub catogorie(of hoe je het noemt) Als een handelaar bv 10 laptop heeft met verschillende merk, en jij verkoopt 1 laptop die zelfde merk heeft als 1 van de 10 laptop. En de koper tik in laptop, dan staat jouwe waarschijnlijk op nummer 11. Maar als de koper specifiek merk laptop wilt dan staat jouwe op nr 2. Dit gebeurt ook op Tweakers, alleen Tweakers heeft veel minder gebruikers dan marktplaats. Ik snap wel dat irritant is, maar ze zijn niet tegen de regel of zo. Jij kan namelijk ook op marktplaats jou advertentie opnieuw plaatsen dan kom je boven aan, maar jij hoef maar 1 keer te doen terwijl hij wel 10 keer moet doen om weer al zijn laptop boven aan te krijgen.

Na beetje rond gekeken te hebben merk ik dat op Tweakers veel haat hebben tegen over handelaren, waarom?

Ik heb mezelf nooit als handelaar gezien, ik help vriend van mij iets te verkopen en daar krijg ik een vergoeding voor. Misschien heb ik ook een handelaar label gekregen, maar wat ik niet snap is waarom ene wel nieuwe spullen mag verkopen en andere niet. En waarom mag je wel gebruikte spullen verkopen en nieuwe spullen niet? Dit hele gedoe is mij een raadsel...

[ Voor 8% gewijzigd door Annoyingmouse op 18-10-2016 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Dat heeft te maken met ons verdienmodel. Tweakers verdient geld via webwinkels die ons betalen om hun producten in de Pricewatch aan te mogen bieden. Daarnaast hebben we V&A, dit is een gratis dienst voor partculieren. Nu kan het zijn dat een particulier toevallig een product aanbiedt in V&A dat op dat moment ook in de Pricewatch staat, ofwel een courant product. Iedereen doet wel eens een miskoop of wint iets of krijgt iets voor een verjaardag waar hij eigenlijk niet op zit te wachten. Zolang dat incidenteel gebeurt hebben we daar geen probleem mee. We zien ook echter particulieren die grote hoeveelheden courante producten aanbieden in V&A. Aangezien particulieren geen kosten hebben aan huur, hypotheek, personeel, btw aftrek, verzekeringen, garantie enz, zie je dat dergelijke producten dan significant goedkoper worden aangeboden dan waartegen de webwinkel in Pricewatch adverteert. Daar kan een webwinkel natuurlijk nooit tegenop concurreren. Dit is dus in feite oneerlijke concurrentie en broodroof t.o.v. de webwinkels. Webwinkels betalen Tweakers immers om te mogen adverteren, en de particulier gaat er met de omzet vandoor zonder ook maar iets betaald te hebben. Om die reden is ons verdienmodel leidend en hebben we gezegd dat structureel aanbieden van nieuwe, courante producten in V&A niet toegestaan is.

Zie ook de uitspraak van Zeef eerder in dit topic:
In principe mag alles, behalve wanneer winkels nieuwe artikelen structureel verkopen. Dat blijft hetzelfde: Geen concurrentie met de Pricewatch in V&A.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
silmaril8 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:40:

Ik wil juist in V&A een breder aanbod hebben. Bijvoorbeeld met refurbished producten. Op dit moment bloeden we leeg op V&A. Het is te klein om impact te maken. Bedenk dat wat wij in een maand doen aan advertenties, er bij MP zo ongeveer per uur doorheen gaat. Toch verawchten jullie een beter platform dan MP. Maar meer dan de helft (!!) van de bezoekers blokkeert de advertenties terwijl ze er direct financieel voordeel bij hebben bij het gebruik van V&A als koper of verkoper. Kortom, we bieden een gratis dienst aan en de enige methode waarop wij nog iets kunnen verdienen is geblokkeerd door de gebruiker.

Het purisme in V&A dat je zoekt kan ik je niet bieden en zal in de toekomst minder worden. Simpelweg omdat we voldoende 'massa' moeten hebben om relevant te blijven. Dus of we gaan iets doen aan de aanbodkant met meer verkeer naar V&A of we gaan iets doen met de inkomsten, dus betalen voor V&A. Zoals het nu gaat is geen haalbare kaart voor de toekomst. Hoe denk je dat Marktplaats overleeft? niet van de paar particuliere advertenties, maar juist door een relevant platform, te zijn voor de handel. Ik verwacht de oplossing in het midden te vinden. Een beperkt aantal gratis advertenties, daarna gestaffeld betalen.

Los van alles: De heksenjacht van sommigen naar verkopers met een vermeend 'commercieel belang' op basis van hun aanbod keur ik dan ook af. Laten we onze (beperkte) energie richten op de oplichters en luis die V&A echt verpesten. Niet met naming & shaming van mensen die met hun bezigheden in V&A vele Tweakers blij maken. De beoordeling van de verkoper is de echte graadmeter voor mij. Niet de kruistocht tegen commercie.

[ Voor 16% gewijzigd door zeef op 18-10-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Refurbished is ook officiele handel, denk aan Cisco en HP. Dat zou ik dus in de Pricewatch verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
PcDealer schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:05:
Refurbished is ook officiele handel, denk aan Cisco en HP. Dat zou ik dus in de Pricewatch verwachten.
Het gaat niet om of het 'officeel' is, maar om de eerlijk plek in de vergelijker. We bezinnen ons nog op de beste plek. Ik vind V&A een betere plek omdat je met refurbished oneerlijk concurreert tegen nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Yibsel schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:10:
Ah fijn, hele forum beetje gelezen en daarom zijn al mijn advertenties weg :)
Ik mag toch hopen dat je wel een bericht met uitleg hebt gehad over het verwijderen van je advertenties?
zeef schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:07:
[...]

Het gaat niet om of het 'officeel' is, maar om de eerlijk plek in de vergelijker. We bezinnen ons nog op de beste plek. Ik vind V&A een betere plek omdat je met refurbished oneerlijk concurreert tegen nieuw in doos.
Je zou in de PW een categorie Refurbished aan kunnen maken (waar bedrijven dus voor betalen via het PW abonnement!). Het salesteam kan alle bedrijven benaderen om daar aan te bieden/te adverteren. Er zijn immers genoeg shops die uitsluitend refurbished doen.

Als ik het heb over refurbished, gaat het niet over tweedehands spullen die door deze of gene zijn gepoetst, maar door de fabrikant (of geautoriseerde derde) zijn nagekeken, getest, waar nodig onderdelen vervangen en gepoetst. Uit de doos als nieuw. Cisco en HP voegen aan het partnumber dan een teken als bijvoorbeeld een "R" toe zodat iedereen weet dat het refurbished betreft. Daar is ook gewoon (verlengde) garantie voor te krijgen alsof het een nieuw "nieuw"product betreft.

Voor ieder budget een product/prijs. Net zoals namaak/opnieuw gevulde printercartridges nu ook in de PW staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
Hoe om te gaan met refurbished staat op de radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
Microkid schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:24:
Dat heeft te maken met ons verdienmodel. Tweakers verdient geld via webwinkels die ons betalen om hun producten in de Pricewatch aan te mogen bieden. Daarnaast hebben we V&A, dit is een gratis dienst voor partculieren. Nu kan het zijn dat een particulier toevallig een product aanbiedt in V&A dat op dat moment ook in de Pricewatch staat, ofwel een courant product. Iedereen doet wel eens een miskoop of wint iets of krijgt iets voor een verjaardag waar hij eigenlijk niet op zit te wachten. Zolang dat incidenteel gebeurt hebben we daar geen probleem mee. We zien ook echter particulieren die grote hoeveelheden courante producten aanbieden in V&A. Aangezien particulieren geen kosten hebben aan huur, hypotheek, personeel, btw aftrek, verzekeringen, garantie enz, zie je dat dergelijke producten dan significant goedkoper worden aangeboden dan waartegen de webwinkel in Pricewatch adverteert. Daar kan een webwinkel natuurlijk nooit tegenop concurreren. Dit is dus in feite oneerlijke concurrentie en broodroof t.o.v. de webwinkels. Webwinkels betalen Tweakers immers om te mogen adverteren, en de particulier gaat er met de omzet vandoor zonder ook maar iets betaald te hebben. Om die reden is ons verdienmodel leidend en hebben we gezegd dat structureel aanbieden van nieuwe, courante producten in V&A niet toegestaan is.

Zie ook de uitspraak van Zeef eerder in dit topic:

[...]
De Webwinkel heeft bekendheid over hele land, en v&a is een klein onderdeel van Tweakers waar niet veel mensen van af weten. Zo zielig zijn die webwinkels nog niet :) Tuurlijk moeten de particulieren de producten voor veel minder aanbieden, want het is immers al 2e hands, ook al zijn ze nieuw. Als particulieren zelfde prijs aanbied als webwinkel, denk je dat mensen nog die van de particulieren gaan kopen? En waar komt die nieuwe product van particulieren vandaan? Juist ook van een (web)winkel, dus voor die product is al een volle mep aan betaald en weer doorverkocht.

Ja webwinkels betalen jullie en v&a is gratis, maar in mijn ogen wegen een goede verkoper zwaarder dan een webwinkel die alleen een bedrag betalen en zijn ze klaar mee. Ik weet niet hoeveel die webwinkel betalen om te adverteren, maar een goede verkoper kan jullie veel meer opleveren dan je denkt, mensen kopen dan met volle vertrouw bij een goede verkoper, en daardoor ook door vertellen aan vrienden en familie over de goede service op tweakers, jullie krijgen meer gebruikers, meer hits op de website en ads. Daarnaast maken mensen ook mond aan mond reclame voor jullie en dus goed voor de bekendheid. Zoals ik eerder al zei, kreeg ik echt bijna wekelijks iemand aan de deur die niks van Tweakers af weten en mij daar wel gevonden had. Dus ik(of andere, ik weet niet hoe andere te werk gaan) adverteren voor jullie om de gratis service te mogen gebruiken, en de webwinkel betalen jullie om te adverteren. Ik zie dus geen reden om "handelaren" die nieuwe producten aanbieden te verbieden. En omdat wij meer mensen naar tweakers brengen, profiteren die webwinkel toch ook beetje mee?

Als ik naar de pricewatch kijk, concurreren die webshop nogal met elkaar om paar centje lager te bieden zodat ze boven aan kan blijven...
De particulieren "handelaren" en webshop, het zijn 2 hele aparte doelgroep vind ik. Want particulieren handelaren hebben niet zo een voorraad als een webwinkel, dus kan niet met elkaar concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Yibsel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:09:
[...]

Ik heb mezelf nooit als handelaar gezien, ik help vriend van mij iets te verkopen en daar krijg ik een vergoeding voor.
Sorry maar je verkoopt de spullen die je nu aanbied (nieuw Apple producten) gewoon puur voor de handel, niet omdat je het toevallig nog hebt liggen en er vanaf wilt (wat het idee is van de V&A). Ik bied regelmatig wat aan en dan zou ik zelfs bij wijze van een handelaar zijn imho, daar ga ik niet eens omheen draaien al heb ik een beperkt aanbod van oude 2ehands 'meuk' (en de meeste spullen die ik verkoop waren initieel ook voor eigen gebruik, maar in mij geval is het kopen> testen/spelen ermee > en dan mag iemand anders verder ermee spelen :+ ).

[ Voor 8% gewijzigd door _Drake_ op 18-10-2016 11:14 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
_Drake_ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Sorry maar je verkoopt de spullen die je nu aanbied (nieuw Apple producten) gewoon puur voor de handel, niet omdat je het toevallig nog hebt liggen en er vanaf wilt (wat het idee is van de V&A). Ik bied regelmatig wat aan en dan zou ik zelfs bij wijze van een handelaar zijn imho, daar ga ik niet eens omheen draaien al heb ik een beperkt aanbod van oude 2ehands 'meuk' (en de meeste spullen die ik verkoop waren initieel ook voor eigen gebruik, maar in mij geval is het kopen> testen/spelen ermee > en dan mag iemand anders verder ermee spelen :+ ).
Ja.. blijkbaar heb ik nu ook een handelaar label gekregen, dan ben ik maar een handelaar :) maar wat is al die commotie tegenover handelaren dan? wat heeft handelaren jullie ooit gedaan om zo veel haat te krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Annoyingmouse op 18-10-2016 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drake_
Yibsel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

Ja.. blijkbaar heb ik nu ook een handelaar label gekregen, dan ben ik maar een handelaar :) maar wat is al die commotie tegenover handelaren dan? wat heeft handelaren jullie ooit gedaan om zo veel haat te krijgen?
Omdat handelaren vaak een idiote hoeveelheid aan advertenties plaatsen in een keer waardoor je het particuliere aanbod amper nog te vinden is. Op marktplaats heb je daar al een flink probleem als je een onderdeel van een auto b.v zoekt (en dan eerst de tig honderderen advertenties van bedrijven moet filteren).

Daarnaast is het idee van de v&a een manier voor tweakers onderling hun overbodige spullen te verkopen en niet als platform voor mensen die puur alleen geld ermee willen verdienen.

[ Voor 12% gewijzigd door _Drake_ op 18-10-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
_Drake_ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:25:
[...]

Omdat handelaren vaak een idiote hoeveelheid aan advertenties plaatsen in een keer waardoor je het particuliere aanbod amper nog te vinden is. Op marktplaats heb je daar al een flink probleem als je een onderdeel van een auto b.v zoekt (en dan eerst de tig honderderen advertenties van bedrijven moet filteren)
Lees nog even boven over de laptop en categorieën ;) Op marktplaats zijn er gewoon te veel gebruikers, het maakt niet uit wat je plaats het gaat altijd meteen naar pagina 10, maar als je goed filteren naar producten wat je zoekt, dus meer specifieker, welke merk, bouwjaar, inrichting van de auto, dan filter je al die onnodig advertentie weg en blijf nog advertentie over wat je wilt hebben.. handelaren of niet, zij proberen ook spullen te verkopen net zoals jij.. als jij het erg vind dat ze veel advertentie in een keer plaatsen, dan plaats je maar ook opnieuw en kom je boven aan :) Maar ik weet zeker dat niet altijd schuld is van de handelaren omdat zoals ik zei marktplaats heeft veel meer gebruikers dan tweakers, dus het hoeft niet perse handelaren te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drake_
Yibsel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:30:
[...]
dan plaats je maar ook opnieuw en kom je boven aan :)
En dat mag dus maar een keer per week officeel al zijn er tig gebruikers die dat dus gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
_Drake_ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:31:
[...]

En dat mag dus maar een keer per week officeel al zijn er tig gebruikers die dat dus gewoon negeren.
nee hoor op marktplaats mag je gerust opnieuw plaatsen :) en waarom haal je eigenlijk alleen die ene zin uit om te discussiëren in plaats van hele zinnen door te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je mist het punt een beetje dat handelaren op een tweede-hands-platform zitten om te handelen, en dus vaak een marginaal beter aanbod hebben dan gewone winkels, terwijl veel kopers juist op zoek zijn naar échte koopjes zonder specifiek naar één bepaald type+model+serienummer op zoek te zijn. Handelaren die op een tweede-hands-platform zitten, zitten daar per definitie met een andere insteek dan particulieren die af willen van iets wat hun in de weg staat.

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 18-10-2016 11:42 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
GEEN heksenjacht. Als we weer verzanden in individuele voorbeelden van verkopers gaat het slot er definitief op.