renedis schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:00:
[...]
Weinig respect en begrip vind ik een onterechte uitspraak van je. Jullie als Tweakers zijnde beslissen om niet helder er over te communiceren, dat resulteert in onder andere deze situatie. Ik vroeg je nota bene om te vertellen waarom het op deze manier zo bevalt waar je vervolgens een
loos antwoord geeft door deels de vraag te herhalen. Immers kan ik/iemand niet ergens respect en begrip voor tonen op iets wat niet is verteld. Simpelweg omdat ik/iemand dat niet weet.
Als jullie het zo druk hebben en het vrijwilligerswerk is.. Bied ik mij bij deze aan om te ondersteunen. Ik zie een DM oid graag tegemoet.
Blij dat het opgehelderd is.

Begrijp mij niet verkeerd dat ik heel V&A naar de kl*te vind gaan. Er zitten ook top verkopers tussen en soms pareltjes van spullen. Maar dat neemt niet weg dat ik het niveau niet op goede orde vind. Uiteraard blijft dat mijn mening, alleen daar is het dan ook een forum voor.
Jullie vinden het een goed idee om bedrijven refurbished spullen aan te laten bieden. Ik zie een bedrijf zoals Infotheek en/of Leapp bijvoorbeeld al aankomen. Het is misschien een extreem voorbeeld maar volgens jullie regels zou dit dus toegestaan zijn.
Dat is niet extreem, dat is de praktijk. Simpelweg omdat er geen alternatief is en we onze bezoekers deze artikelen niet willen ontzeggen.
Ik persoonlijk vind het tijd om het kaf van het koren te scheiden. Het grijze gebied is te groot en opheldering en richtlijnen zijn nodig. Nogmaals bied ik mijn hulp aan. En nee, niet elke handelaar hoeft (per) direct geweerd te worden. Ik besef mij ook dat dat onmogelijk is.
De proef is overigens in augustus 2015 begonnen, we spreken inmiddels denk ik ook niet meer van een "proef".
Eens dat het geen proef meer is. Ik zal dat aanpassen, al zal dat niet vandaag of morgen gebeuren. Eerlijkheidshalve zeg ik dat er maar vast bij.
Fietsbel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:34:
[...]
Dat de beheerders/moderators niet bij elke melding uitgebreid in discussie gaan gaan is logisch, niemand verwacht dat en is ook wel het andere uiterste. Maar er is nog nooit een reactie gekomen op vragen mbt het beleid(bedrijfsadvertenties). Het is ook vrijwilligerswerk van de mensen die de meldingen maken en hun tijd eraan spenderen (begrip, respect). Zij willen het ook goed doen en niet de beheerders/moderators van extra werk voorzien.
We hebben gewoonweg niet de tijd om op die meldingen te reageren. Vaak wordt dat een welles-nietes discussie. We sturen een bevestiging en dat is het.
Okay, dan is dat stukje nu een stuk duidelijker, want dat staat niet in jullie initiële post dat dit soort bedrijven eigenlijk extra welkom zijn. Jullie praten over “open dozen” en refurbished exemplaren.
Ik heb de TS aangepast. De verdere uitwerking volgt de komende tijd.
Het gaat mij in deze discussie niet om ze te weren, nu gebruik je iets wat ik niet zeg. Het gaat erom dat er duidelijkheid komt. O.a. Wanneer heb je te maken met een particulier en wanneer met een bedrijf. Denk aan een garantie geval, dan gelden hele andere regels.
Dat is in principe aan de adverteerder om te melden. Als er een verbouwing komt van V&A (let op het woord
als), dan kunnen we er naar kijken. Een filter op particulier/bedrijf komt er niet. Elke (legitieme) advertentie is ons even dierbaar.
Het gaat niet om een hek, het gaat niet om het roer om te gooien omdat er verschil in visie is. Je mist helaas het punt dat het gaat om het feit dat jullie zeggen dat het lastig is om onderscheid te maken tussen een handelaar en particulier. Zelfs wanneer er een KvK nummer staat in de advertentie claimen jullie nog steeds geen onderscheid te kunnen maken tussen een bedrijf en een "tweaker" ? Dat weerleg ik aan de hand van voorbeelden, verder ga je er niet op in.
Het andere punt is dat bepaalde bedrijfsadvertenties (gisteren nog een shop met 6 ads) wel worden verwijderd en andere niet, zelfs met incourant modellen, daardoor krijg je vraagtekens.
Ik denk dat de visies juist weinig van elkaar verschillen en juist om die reden probeer ik de discussie ook gaande te houden en niet met de hakken in het zand. Het gaat erom dat we met z’n allen een nog betere V&A krijgen, want dat is wat we proberen te bereiken, nietwaar?
Het eindbeeld van een beter V&A is zeker wisselend. De een wil veel goedkope aanbiedingen, de ander wil alleen van diehard users kopen. We zien dat het aantal advertenties groeit en ook het aantal 'verkocht' meldingen. Evenals het aantal positieve reviews. Ik durf wel te zeggen dat het goed gaat met V&A op deze manier.
[
Voor 40% gewijzigd door
zeef op 30-09-2016 13:04
]