Ruimere openstelling V&A

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.369 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Yibsel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:33:
[...]

nee hoor op marktplaats mag je gerust opnieuw plaatsen :) en waarom haal je eigenlijk alleen die ene zin uit om te discussiëren in plaats van hele zinnen door te lezen?
Ik doel specifiek op de v&a hier waar dat niet mag ;), ik lees de gehele zinnen door maar om nu een heel stuk tekst te gaan quoten terwijl ik alleen even een specifiek punt wilt aanemen om als discussie of aandachtspunt te nemen lijkt mij niet handig

En nee op mp mag het ook niet, probeer maar eens exact dezelfde ad opnieuw te plaatsen, dan zal hij direct onderaan de resulaten worden geplaats (been there done that). Tuurlijk kan je met wat truukjes daaromheen. Maar stel je voor dat iedereen continue advertenties bovenaan gaan plaatsen, hetzij handmatig of via scripts, het zal een pleuriszooitje worden dan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _Drake_ op 18-10-2016 11:39 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yibsel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:30:
Lees nog even boven over de laptop en categorieën ;) Op marktplaats zijn er gewoon te veel gebruikers, het maakt niet uit wat je plaats het gaat altijd meteen naar pagina 10, maar als je goed filteren naar producten wat je zoekt, dus meer specifieker, welke merk, bouwjaar, inrichting van de auto, dan filter je al die onnodig advertentie weg en blijf nog advertentie over wat je wilt hebben.. handelaren of niet, zij proberen ook spullen te verkopen net zoals jij.. als jij het erg vind dat ze veel advertentie in een keer plaatsen, dan plaats je maar ook opnieuw en kom je boven aan :) Maar ik weet zeker dat niet altijd schuld is van handelaren omdat zoals ik zei marktplaats veel meer gebruikers hebben dan tweakers, dus het hoeft niet perse handelaren te zijn.
Maar dat is dus het punt: niet iedereen zoekt bv op een speciaal type laptop. Dus gebruik je die categorie niet en dan krijg je een shitload aan advertenties te zien. En zelfs als je die categorie wel gebruikt, staan er nog steeds veel advertenties van winkels in.
Mensen zoeken vaak ook op algemene trefwoorden (fiets, nachtkastje, laptop) en dan in de directe omgeving. En dan krijg je dus ook een shitload aan advertenties te zien op marktplaats.

Daarnaast gebruiken veel mensen V&A ook om te kijken of er nog wat "leuks"is. Op mijn hoofdpagina van tweakers heb ik bv Vraag&Aanbod bovenaan staan met ook de meeste items zichtbaar (9 stuks). Het komt echt heel vaak voor (in het verleden nog vaker) dat ik op 1 van die 9 advertenties klik omdat mij dat een leuke advertentie lijkt. Ik heb al vaak daardoor leuke koopjes kunnen krijgen. Vaak is het ook zo dat ik dan verder ga zoeken naar andere advertenties van dat desbetreffende product. Als straks die 9 items worden gevuld met nieuwe spullen van 1 adverteerder dan is voor mij het leuke snel weg en zal ik veel minder nog op zo'n advertentie klikken en dus ook minder kopen. En ik kan me voorstellen dat dat ook voor veel andere gebruikers van Tweakers geldt.

[ Voor 6% gewijzigd door silmaril8 op 18-10-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
naitsoezn schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:37:
Je mist het punt een beetje dat handelaren op marktplaats zitten om te handelen, en dus vaak een marginaal beter aanbod hebben dan gewone winkels, terwijl veel kopers juist op zoek zijn naar échte koopjes. Handelaren die op een tweede-hands-platform zitten, zitten daar per definitie met een andere insteek dan particulieren die af willen van iets wat hun in de weg staat.
Dus iets bij verdienen is niet goed volgens jou? je bent niet verplicht om iets te kopen, als je koopjes wilt filter gewoon prijs laagste naar hoogste
_Drake_ schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:37:
[...]

Ik doel specifiek op de v&a hier waar dat niet mag ;), ik lees de gehele zinnen door maar om nu een heel stuk tekst te gaan quoten terwijl ik alleen even een specifiek punt wilt aanemen om als discussie of aandachtspunt te nemen lijkt mij niet handig

En nee op mp mag het ook niet, probeer maar eens exact dezelfde ad opnieuw te plaatsen, dan zal hij direct onderaan de resulaten worden geplaats (been there done that). Tuurlijk kan je met wat truukjes daaromheen. Maar stel je voor dat iedereen continue advertenties bovenaan gaan plaatsen, hetzij handmatig of via scripts, het zal een pleuriszooitje worden dan ;)
Maar je had boven over de marktplaats dat handelaren een hoop dingen plaatsen waar jou advertentie dan onderaan komt te staan, zoals ik zei het hoeft niet perse handelaren te zijn want er zijn ook gewone mensen die producten aanbieden die heeft gezorgd dat jou advertentie onderaan komt, dus mensen die dat doen zijn dan meteen handelaren? en daarom verdienen ze die haat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:56
Yibsel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:17:
[...]

Ja.. blijkbaar heb ik nu ook een handelaar label gekregen, dan ben ik maar een handelaar :) maar wat is al die commotie tegenover handelaren dan? wat heeft handelaren jullie ooit gedaan om zo veel haat te krijgen?
Als ik zo even snel in je profiel kijk heb je momenteel ik dacht 12 producten te koop staan van Apple / Samsung, allen nieuw in seal. Dit zijn wel degelijk handelspraktijken, hoeveel van ieder product dat je nu aanbied heb je op voorraad ?

In mijn vorige post had ik het erover dat ik mij soms kan irriteren aan handelaren op het V&A gedeelte. Hier kan ik wel een voorbeeld noemen. Stel ik zet mijn laptop te koop omdat ik een wat snellere laptop wens, en 3 uur na plaatsing komt er een handelaar aan die 30,- Euro of meer onder mijn vraagprijs gaat zitten waarvan hij er 3 of meerdere te koop heeft, dan kan ik het wel vergeten met de verkoop van mijn laptop. ( ik spreek uit ervaring ) :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Yibsel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Dus iets bij verdienen is niet goed volgens jou? je bent niet verplicht om iets te kopen, als je koopjes wilt filter gewoon prijs laagste naar hoogste

[...]

Maar je had boven over de marktplaats dat handelaren een hoop dingen plaatsen waar jou advertentie dan onderaan komt te staan, zoals ik zei het hoeft niet perse handelaren te zijn want er zijn ook gewone mensen die producten aanbieden die heeft gezorgd dat jou advertentie onderaan komt, dus mensen die dat doen zijn dan meteen handelaren? en daarom verdienen ze die haat?
Er zijn weinig particulieren die direct een stuk of meer dan 5 advertenties gaan plaatsen en het punt blijft als ik op de v&a kijk dan zoek ik naar producten die 2ehands zijn omdat ik daar specifiek naar op zoek ben. Als ik een nieuw product wil dan zou ik wel naar de Pricewatch hebben gekeken. Dus ik krijg niet de resultaten die ik wil omdat er een x aantal handelaren ook hun 'nieuwe' zut daar hebben geplaatst en die dus eerst moet wegfilteren wat gewoon ronduit irritant is.

Hoe dan ook ik snap dat je vanuit je eigenbelang het wilt proberen goed te praten dat handelaren met praktisch nieuwe producten ook gebruik mogen maken van de v&a maar daar is deze niet voor bedoeld aan het einde van de dag imho.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
De discussie gaat wat mij betreft nu de verkeerde kant op. Het is een soort kruistocht tegen de particuliere handelaar geworden en daar gaat Tweakers niet aan meewerken.

Dit topic gaat op slot en ik ga even overleggen met de V&A crew over of en hoe we hier verder mee kunnen gaan zonder dat het een welles-nietes wedstrijd wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 18-10-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameNympho
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:02
Ik heb een vraag over V&A advertenties.
Zolang ik hier kom, heb ik bijna nooit bedrijven gezien, die advertenties plaatste in V&A.
Nu de afgelopen week, zie ik niet anders dan aanbiedingen van bepaalde personen en dan wel 15 tegelijk of elke 5 min 1 geplaatst, oftewel aanbiedingen van bedrijven, die hun voorraad kwijt moeten, aan de ene kant handig, maar aan de andere hand, ik kan google`n en vindt dan vanzelf de aanbiedingen, zelfs nog soms voordeliger.
Maar kunnen deze mensen, die dus eigenlijk voor een bedrijf werken, hier ook hun advertenties en hardware kwijt?
Ik moet eerlijk bekennen dat t nu steeds meer op MP gaat lijken, dus gaarne met beleid, anders zien we door de bomen, t bos niet meer, zelfde geldt ook dus op MP. Eer je alle bedrijfsreclame heb weg gesorteerd, heb je de eigenlijke normale advertenties over.

Greets Ron
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
GEEN heksenjacht. Als we weer verzanden in individuele voorbeelden van verkopers gaat het slot er definitief op.