Acties:
  • +2 Henk 'm!
robcoenen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:14:
[...]

Alle relevante informatie en vernieuwingen staan er in benoemd.
Welke informatie zou je graag nog toegevoegd zien? :) Feedback verneem ik graag,
Maar het gaat dan ook niet puur om informatie, tekst is ook opmaak bijvoorbeeld.
Koppeling naar oudere topics, koppelingen naar de PriceWatch, reviews enz.

Zie bijvoorbeeld ook:
[Apple Pay] Ervaringen & Discussie
[HomePod] Discussietopic

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09-2022
Donno86 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:24:
Voor meer info mbt de latency, de latency bedraagt ong 50ms. Dit is nauwelijks hoorbaar voor normale mensen. Echter zag ik dat als de airPods gekoppeld worden met een Android toestel deze latency langer wordt.
Zie hier een in-depth vergelijking met slomo op 7:45:
YouTube: Apple AirPods Pro vs Sony WF-1000XM3: Which Has Better ANC?

@thefal
@SP75
Bovenstaande reviewer test ook uitgebreid geluidskwaliteit van gesprekken met/zonder NC.
In de vergelijking met Sony view het me op dat het lijkt of de uitgesproken woorden bij de Airpods een soort van softwarematig "afgekapt" worden. Wat wellicht bovengenoemde 'plopjes' zou kunnen verklaren.
Ik weet het niet, Anderen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:50
Het blijft wel lastig om de oortjes uit de case te halen. Ging met de 1st en 2nd gen wat makkelijker.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hawk999
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 15:14
Rivanov schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:03:
Het blijft wel lastig om de oortjes uit de case te halen. Ging met de 1st en 2nd gen wat makkelijker.
Als je met je indexvinger er over heen strijkt komen ze uit het doosje.
Tip van een YouTuber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Hawk999 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:44:
[...]

Als je met je indexvinger er over heen strijkt komen ze uit het doosje.
Tip van een YouTuber.
Bedankt, was ook al even aan het knoeien :)
Maar inderdaad index of wijvinger van achter naar voren halen is de truc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 22:12

John

🚀

Bij mijn AirPods Pro zit de deskel van het doosje nogal losjes. Hebben jullie dit ook? Voelt niet echt kwalitatief aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 08:45
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik vind het tikken op de vorige AirPods modellen toch wel 100x handiger dan met twee vingers knijpen op dat inimini zwarte Force Touch dingetje op 1 van de AirPods Pro.

#FirstWorldProblems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19
TweakerVincent schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:26:
[...]

Windows heeft een hele irritante eigenschap dat hij instant connect met bluetooth devices bij booten. Dus daarom kaapt hij je airpods.
Echt f*cking irritant dit. Wat nu, Airpods maar weer unpairen en pairen als ik ze wil gebruiken? Dat gaat ook wel lekker snel onder Windows |:( Elke keer als ik iets moet doen op een Windows machine, dan valt me op hoe ouderwets en traag dat is. Apple heeft dat echt veel beter voor elkaar.

Noise Cancelling werkt ook prima als de seal niet goed is hoor, alleen is het effect dan misschien wat minder.

Ik ontdekte zonet trouwens wel iets wat heel vervelend is. Als ik via Airpods Pro in een telefoongesprek zit en ik doe de oordopjes uit, dan gaat het geluid naar de speaker van mijn telefoon. Dat is uiteraard niet de bedoeling, want dan hoort iedereen ineens het gesprek. Dat is toch absurd? Daar had ik met de andere Airpods geen last van, dan bleef het gesprek gewoon op de Airpods hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 22:12

John

🚀

Mar.tin schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:56:
[...]

Nogal los is een overstatement in mijn geval. Er zit denk ik 5-10/100e mm speling op het scharnier. :+
Ja precies... zoiets is het inderdaad. Zal wel zo horen denk ik? Voel wel wat 'kwaliteitloos' aan.

[ Voor 5% gewijzigd door John op 01-11-2019 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:37
net binnen maar bediening met die stokjes werkt voor geen meter? Doe ik iets fout? pauze enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Krijg hem niet meer van noise cancelling af... collega van me ook al. jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
John schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:07:
[...]

Ja precies... zoiets is het inderdaad. Zal wel zo horen denk ik? Voel wel wat 'kwaliteitloos' aan.
Ja, voor die 280 euro hoef je dat ook niet te verwachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Tip, volgens mij werkt pas goed als je NIET via witte doosje in beeld connect maar hardware matig via knopje op doosje.

Nu werkt eindelijk alles goed. Raar

Volgens mij gaat het mis als je siri wilt koppelen.

[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 01-11-2019 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 21:24
Dit is ondertussen mijn 3de paar AirPods en elk doosje klinkt wat 'los'. Komt ook elke keer wel weer terug in dit soort topics.

Uit persoonlijke ervaring is het nooit erger geworden en overleven ze heel wat open en dichtgaan :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:07

Grin

Ride si sapis.

Zojuist mijn eerste serieuze luistersessie gehad met de APP. Tijdens het stofzuigen mag ik van mezelf altijd luisteren naar (een van) mijn favoriete podcasts, zo weet ik zeker dat dit elke week gebeurd. :)
M'n Dyson V10 maakt behoorlijk wat lawaai en de AP die ik normaal gebruik moeten behoorlijk hard om de podcast te beluisteren, met de APP en ANC geactiveerd is het echt een wereld van verschil. Geluidskwaliteit kan me gestolen worden, lekker boeiend voor deze dopjes. Daarvoor heb ik een buitensporige HiFi en een B&W hoofdtelefoon. APP klinken prima, that's it. Het gaat mij om het gemak wat ik d'r van heb, want ik ga niet met een set audiofiele oorwanten over straat. :N
Dat vind ik er totaal belachelijk en ongeïnteresseerd uitzien, en daarbij gevaarlijk. Dus daar zal je mij buitenshuis niet mee zien. <--- reageer hier vooral niet op: het is mijn totaal irrelevante mening. :Y

APP daarentegen: awesome! Makkelijk pairen, snel pairen, consistent pairen, en dat met alle Apple apparaten die ik heb. Als ik dat Windows-verhaal hier teruglees; moet er niet meer aan denken. Daarbij extreem draagbaar, voldoende kwaliteit (bouw en audio). Transparancy-mode is geniaal, wat John Gruber al schreef: Audio AR.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:34:
Krijg hem niet meer van noise cancelling af... collega van me ook al. jullie ook?
Ik heb het omgekeerd meegemaakt dat ie niet meer van transparency mode af wil, zowel niet via de druktoets als via de iPhone. Oplossing was m'n iPhone herstarten en het daarvandaan aanpassen. Vanaf dat moment deed ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theruub
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11-2022
Hallo,

Ik ben zelf een ontzettende zeikerd als het gaat om geluidskwaliteit (daar gaat het uiteindelijk natuurlijk) om en vind de AirPods (ik heb ze nu ruim een uur), minstens even goed klinken als mijn Bose Soundsport Free. De ANC of transparantiemodus heb ik nog niet echt kunnen testen, maar dat zal vast wel oké zijn (Ik heb ook een B&W PX). Wat ik wel echt een nadeel vindt, is dat je op de oortjes geen mogelijkheid hebt tot het aanpassen van het volume. Dat kan zeker op de fiets wel handig zijn. Verder is het gebruiksgemak wel echt optimaal :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:00:
ik vind het tikken op de vorige AirPods modellen toch wel 100x handiger dan met twee vingers knijpen op dat inimini zwarte Force Touch dingetje op 1 van de AirPods Pro.

#FirstWorldProblems
Zwarte? Is bij mij wit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
joblamie schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:18:
[...]

Zwarte? Is bij mij wit hoor.
Ow ja...dat touch ding is wit. Excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft AppleCare eigenlijk echt nut in Nederland? Of kan ik vanwege de twee jaar garantie hier ook zonder AppleCare na anderhalf jaar mijn AirPods laten vervangen wegens achteruitgaande batterij?

Ze bevallen uitstekend trouwens, in alle opzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawk999
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 15:14
Theruub schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:05:
Wat ik wel echt een nadeel vindt, is dat je op de oortjes geen mogelijkheid hebt tot het aanpassen van het volume. Dat kan zeker op de fiets wel handig zijn. Verder is het gebruiksgemak wel echt optimaal :-).
Vanmiddag op de fiets uitgeprobeerd voor de eerste keer:

Siri aan, op Engels ingesteld.

Op de fiets:

“Hey Siri, turn down volume.” En het volume gaat een klikje lager.

“Hey Siri turn up volume.” Doet natuurlijk het tegenovergestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Theruub schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:05:
Hallo,

Ik ben zelf een ontzettende zeikerd als het gaat om geluidskwaliteit (daar gaat het uiteindelijk natuurlijk) om en vind de AirPods (ik heb ze nu ruim een uur), minstens even goed klinken als mijn Bose Soundsport Free. De ANC of transparantiemodus heb ik nog niet echt kunnen testen, maar dat zal vast wel oké zijn (Ik heb ook een B&W PX). Wat ik wel echt een nadeel vindt, is dat je op de oortjes geen mogelijkheid hebt tot het aanpassen van het volume. Dat kan zeker op de fiets wel handig zijn. Verder is het gebruiksgemak wel echt optimaal :-).
Weinig verschil met de volumeknop van mijn telefoon door mijn broekzak heen bedienen Mijn hand gaat alleen de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-06 10:32
Ik heb ze nu een dag uitgeprobeerd en vind ze nogal "meh". De cymbals/bekkens zijn zo overdreven aanwezig met de pro dat ik liever de originele gebruik met de EQ op minder lage tonen. Jammer maar helaas.

Paar kleine onbelangrijke puntjes: Ze zaten lekker, noise cancellation is een domme marketing meme met IEMs en de fit test is lachwekkend onnauwkeurig.

[ Voor 5% gewijzigd door Choek op 01-11-2019 23:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 12:23
Choek schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:13:
Ik heb ze nu een dag uitgeprobeerd en vind ze nogal "meh". De cymbals/bekkens zijn zo overdreven aanwezig met de pro dat ik liever de originele gebruik met de EQ op minder lage tonen. Jammer maar helaas.

Paar kleine onbelangrijke puntjes: Ze zaten lekker, noise cancellation is een domme marketing meme met IEMs en de fit test is lachwekkend onnauwkeurig.
Onzin (uiteraard....). Noise cancellation is gewoon een daadwerkelijk stuk techniek wat toegepast wordt. Antigeluid. Bestaat al heel wat jaartjes.

En als de fit-test OK zegt en ze zitten goed, is het precies goed.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
DigitalExorcist schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:41:
[...]

Onzin (uiteraard....). Noise cancellation is gewoon een daadwerkelijk stuk techniek wat toegepast wordt. Antigeluid. Bestaat al heel wat jaartjes.

Ik zou die post gewoon negeren. Zonde van je tijd om hierop in te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek
TweakerVincent schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:49:
[...]

Ik zou die post gewoon negeren. Zonde van je tijd om hierop in te gaan..
Goed verhaal. Lekker onderbouwd ook.
DigitalExorcist schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:41:
[...]

Noise cancellation werkt ook wel, maar een IEM blokkeert passief al veel geluid en met muziek aan is de enige meerwaarde van noise cancellation dat voetstappen niet doordreunen, zelfde met de kabel van bedrade IEMs.

En nee, de fit test zei bij alle rubbertjes dat de fit goed was terwijl de kleine toch echt te los zaten en de grote toch echt te groot waren. Ze zitten na het indoen en voordat je gaat bewegen gewoon wat dieper/strakker waardoor ze alleen op het moment van testen “ok” zitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bram1984
Choek schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:13:

Noise cancellation is een domme marketing meme, haha.

Had je je post daar niet mee kunnen beginnen? Dat had me de rest lezen gescheeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Choek schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:10:
[...]

[...]

En nee, de fit test zei bij alle rubbertjes dat de fit goed was terwijl de kleine toch echt te los zaten en de grote toch echt te groot waren. .
Dan zijn de medium sizes die er standaard op zitten dus precies goed 👍🏼

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:51
Choek schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:10:
[...]

[...]

Noise cancellation werkt ook wel, maar een IEM blokkeert passief al veel geluid en met muziek aan is de enige meerwaarde van noise cancellation dat voetstappen niet doordreunen, zelfde met de kabel van bedrade IEMs.

En nee, de fit test zei bij alle rubbertjes dat de fit goed was terwijl de kleine toch echt te los zaten en de grote toch echt te groot waren. Ze zitten na het indoen en voordat je gaat bewegen gewoon wat dieper/strakker waardoor ze alleen op het moment van testen “ok” zitten.
Snel deze nachtmerrie retour sturen dan maar. Product niet voor jou, het is een grote aanfluiting, duidelijk. Veel plezier met je Galaxy Buds.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:58
Flauw :N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
God, I love my AirPods Pro. :)
Zelfs komende vanaf de 2nd Generation AirPods is dit een grote stap voorwaarts.
Heerlijk die ANC!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:15
Loop al -sinds ze bestaan- met de AirPods hard. En ze blijven al-tijd zitten. Maar deze wiebelen er dus uit, elke kilometer weer. Knijterirritant. Of ik stuur ze terug of ik bewaar ze voor op kantoor en in het vliegtuig. Valt me tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 15:12
detulp050 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:59:
Loop al -sinds ze bestaan- met de AirPods hard. En ze blijven al-tijd zitten. Maar deze wiebelen er dus uit, elke kilometer weer. Knijterirritant. Of ik stuur ze terug of ik bewaar ze voor op kantoor en in het vliegtuig. Valt me tegen.
Hmm, dit vraag ik me dus nou net af, hoe bevallen de APP's met hardlopen? Dit is niet bemoedigend.

Zijn er al meer mensen met hardloop/sport ervaringen? En hoe zit het met de windruis (mijn grootste ergenis met de normale AP's)? Windruis in combinatie met ANC en met transparency?

[ Voor 4% gewijzigd door cranebird op 02-11-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik ben net eens een flink gaan headbangen (vrouw des huizes wilde al 112 gaan bellen) met m'n AirPods in,
hoe hard en wild ik m'n kop ook schud, hier gaan ze niet uit.

Ik gebruik de (standaard) medium silicone tips.

Maar goed, werkelijk iedereen heeft een andere gehoorgang. Net als bij de vorige AirPods die niet voor iedereen geschikt waren, zullen deze Pro dat ongetwijfeld ook niet zijn.

In geval van twijfel en wel zeer nieuwsgierig, gewoon kopen en bevalt het niet, weer retourneren. Niet te lang over blijven nadenken.
Het is geen huis dat je gaat kopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

cranebird schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:24:
[...]

Hmm, dit vraag ik me dus nou net af, hoe bevallen de APP's met hardlopen? Dit is niet bemoedigend.

Zijn er al meer mensen met hardloop/sport ervaringen? En hoe zit het met de windruis (mijn grootste ergenis met de normale AP's)? Windruis in combinatie met ANC en met transparency?
Staan hier eerder in de thread al ervaringen van mij m.b.t. hardlopen, hoe dan ook: ik heb er nu 2x een flink stuk mee hardgelopen (15km) en ze zitten bij mij steviger dan de standaard AirPods. Die vielen ook nooit uit maar af en toe had ik wel het gevoel dat ze eruit konden vallen dus dan draaide ik ze weer even aan. Met de Pro's tot nu toe niet nodig.

Voordeel: beter en voller geluid door passieve NC vanwege de siliconen dopjes. ANC gebruik ik niet want dat is gevaarlijk met andere lopers, fietsers en auto's. De passieve NC werkt al goed genoeg.

Nadeel: Ik hoor m'n voetstappen door die siliconen dopjes, had ik bij de gewone AirPods geen last van. Los ik op door het geluid iets harder te zetten, op een gegeven moment valt het ook niet meer op. De transparency mode tijdens hardlopen is niet praktisch want dan is het net alsof je buiten loopt in eens storm met windkracht 10 door de windruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Vandaag ze ook in bezit.

Hey Siri activeren doet mij een beetje voor lul staan. Publiekelijk schreeuwen naar Siri en dan geen response krijgen is niet fijn

Is dit te verbeteren?

Het uitlezen van inkomende berichten kan alleen met de stock Messenger?
Zou graag ook Whatsapp en andere apps handsfree willen gebruiken. Das zeker nog toekomst muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
knakker2 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 19:53:
Het uitlezen van inkomende berichten kan alleen met de stock Messenger?
Zou graag ook Whatsapp en andere apps handsfree willen gebruiken. Das zeker nog toekomst muziek?
Neehoor Siri kan prima je whatsapp berichten voorlezen en antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Laatst online: 23:19
Meer mensen last van het probleem dat in onderstaande video ook zichtbaar is? AirPods lijken wel goed op te laden, maar de Graphics doen met de laadstatus doet gek. YouTube: Airpods Pro Connection Error/Bug!

Edit: op Reddit zie ik het probleem ook langskomen. https://www.reddit.com/r/...tle_bug_with_airpods_pro/

[ Voor 21% gewijzigd door Kartmans1 op 02-11-2019 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Kartmans1 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:43:
Meer mensen last van het probleem dat in onderstaande video ook zichtbaar is? AirPods lijken wel goed op te laden, maar de Graphics doen met de laadstatus doet gek. YouTube: Airpods Pro Connection Error/Bug!

Edit: op Reddit zie ik het probleem ook langskomen. https://www.reddit.com/r/...tle_bug_with_airpods_pro/
Yep ik heb dit ook, maar om dit een “probleem” te noemen gaat erg ver vind ik. Gewoon een software bugje, niet echt noemenswaardig lijkt me. Wordt vanzelf wel een keer opgelost.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
AirPods Robot

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ngk60Fm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek
DigitalExorcist schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 09:55:
[...]

Dan zijn de medium sizes die er standaard op zitten dus precies goed 👍🏼
Dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat de fit test het niet allemaal op een rijtje heeft en je het beter niet kan gebruiken (net zoals de fit test van de Sony's waarmee je gekke foto's van je oren moet maken 8)7).
SgtElPotato schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 15:12:
[...]

Snel deze nachtmerrie retour sturen dan maar. Product niet voor jou, het is een grote aanfluiting, duidelijk. Veel plezier met je Galaxy Buds.
Waar heb ik gezegd dat ik galaxy oortjes heb? Volgens mij vergeleek ik ze toch echt met mijn oude airpods met de EQ op minder lage tonen. Maar ik begrijp het wel hoor als lezen moeilijk is voor je, kan je niks aan doen...

Maar even over de geluidskwaliteit: Vinden jullie ze niet een beetje... apart klinken? Het is net alsof ze de brommende bas uit de originele airpods hebben gehaald en vervolgens het ongebalanceerde geluid, wat voorheen juist door dat gebrom minder opviel, hebben gelaten voor wat het was. Mijns inziens klinken ze daardoor helderder, maar tegelijkertijd ook een stuk onnauwkeuriger dan de originele airpods.

Een paar voorbeelden van wat ik bedoel:
- De pro's leggen in Silver Rainbow van Genesis de focus te erg op de drumbass;
- Cash on Delivery van Spinal Tap wisselt de focus heel raar af van de bekkens naar gitaren en vice versa;
- Diva Fever van Spinal Tap is één en al bekkens;
- Met Virtual Insanity van Jamiroquai hoor je bijna alleen nog maar de bekkens;
- God of Thunder van Kiss legt de nadruk veel te veel op de echo van de zanger;
- War Machine van Kiss laat het drumstel zelfs harder klinken dan de zanger;
- De zanger in 1, 2, 3 van Rick James wordt op de achtergrond gezet;
- Eye in the Sky van Alan Parons doet hetzelfde;
- Beat It van Michael Jackson ook;
- De piano in Don't Stop Me Now van Queen valt compleet weg door de back-up zangers;
- De soundtrack van Metal Gear Rising klinkt relatief gezien plat, en;
- Elk instrument in YMCA van Village People heeft een bas gekregen.

Ter referentie gebruik ik behalve de originele airpods ook regelmatig de Fidelio M2BT, een Dali Katch en een setje KEF R300 speakers om muziek te luisteren. Dat ik de pro's onnauwkeurigheid vind komt dus niet omdat ik de originele airpods gewend ben of verder niet bekend ben met hoe "hifi" hoort te klinken

[ Voor 19% gewijzigd door Choek op 03-11-2019 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:48
@Choek wat je aangeeft is ook wat je in reviews leest. De dopjes zijn vooral bedoeld voor mainstream gebruikers. Dus teveel en niet mooie bas is wat je kan verwachten wellicht?

Andere vraag. Als ik ze koop in de Apple store, mag ik ze dan ook ruilen als ze vervelend zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
giantgiantus schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:01:
@Choek wat je aangeeft is ook wat je in reviews leest. De dopjes zijn vooral bedoeld voor mainstream gebruikers. Dus teveel en niet mooie bas is wat je kan verwachten wellicht?

Andere vraag. Als ik ze koop in de Apple store, mag ik ze dan ook ruilen als ze vervelend zitten?
Wet Koop Op Afstand zegt dat dat mag ja. Wel eventjes inlezen hoe dat precies zit want ik weet de details niet, maar dat valt dan onder “product voldoet niet aan de verwachting”. Alleen weet ik even niet hoe dat zit als je de case hebt laten graveren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek
giantgiantus schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:01:
De mainstream gebruiker legt toch geen 280 euro (bijna 2x zoveel als de originele airpods) neer voor een paar oortjes? :?
DigitalExorcist schreef op zondag 3 november 2019 @ 08:20:
[...]

Wet Koop Op Afstand zegt dat dat mag ja. Wel eventjes inlezen hoe dat precies zit want ik weet de details niet, maar dat valt dan onder “product voldoet niet aan de verwachting”. Alleen weet ik even niet hoe dat zit als je de case hebt laten graveren....
Graveren = op maat laten maken = geen bedenktijd.
Dat zal ook wel de reden zijn waarom ze het nu gratis aanbieden; Ten tijde van de ipod mini/5g/nano moest je er nog aardig wat voor neerleggen.

[ Voor 34% gewijzigd door Choek op 03-11-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-06 12:14
Bij mij geeft de tiptest met alle tips goed aan dus is mijn oor nu s, m of l :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@Choek kijk eens om je heen. Half amsterdam heeft die dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

Zojuist de AirPods Pro in gebruik genomen maar ben er nu al weg van.

Waar de normale AirPods maar los in mijn oren zaten zitten deze als gegoten, wat een verademing zeg.

Alles klinkt ook super. Hier ga ik echt heel veel plezier aan beleven.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Choek schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:02:
[...]

De mainstream gebruiker legt toch geen 280 euro (bijna 2x zoveel als de originele airpods) neer voor een paar oortjes? :?

[...]

Dat zal ook wel de reden zijn waarom ze het nu gratis aanbieden; Ten tijde van de ipod mini/5g/nano moest je er nog aardig wat voor neerleggen.
Waarom niet? Prima oortjes. Prima prijs ook wel vergeleken met de directe concurrenten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deBennie
DigitalExorcist schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:07:
[...]

Waarom niet? Prima oortjes. Prima prijs ook wel vergeleken met de directe concurrenten.
Prima prijs in vergelijk met directe concurrenten inderdaad, maar an sich is 280 euro voor oortjes een enorm bedrag. En tuurlijk, het heeft anc en je kunt er 5 uur muziek mee luisteren en het heeft enorm veel connectie gemak en gave features. Maar 280 euro?
Ik heb de originele airpods. Ik en er super blij mee. Maar 160 euro was destijds bij de introductie al een hoog bedrag.
Tot men het gemak ervan ontdekte. Je ziet die originele nu inderdaad overal.

Maar los van die hele prijs discussie, het valt me ook hier weer op dat dergelijk kritiek niet geuit kan worden. Dát is gewoon weer jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door deBennie op 03-11-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Uitkijken als je in Almere of Amersfoort woont dus ;)

https://www.google.nl/amp...l-almere-amersfoort%3famp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:26
Choek schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:00:
[...]
Maar even over de geluidskwaliteit: Vinden jullie ze niet een beetje... apart klinken?
Dat vind ik ook. Ik ben er nog niet achter hoe het zit, maar het is alsof bepaalde specifieke frequenties veel extra nadruk krijgen. En de bekkens krijgen sowieso een aparte plek in het muziekbeeld: ver daarbuiten.
Op zich kan ik er mee leven hoor, als ik echt geconcentreerd en audiofiel analytisch naar muziek wil luisteren dan heb ik wel andere headsets die dat beter kunnen. Maar opvallend is het wel.

Zou dat mysterieuze feature 'adaptive EQ' er iets mee van doen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
deBennie schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:12:
[...]

Maar los van die hele prijs discussie, het valt me ook hier weer op dat dergelijk kritiek niet geuit kan worden. Dát is gewoon weer jammer.
Van mij mag je kritiek hebben hoor, maar er wordt gesteld dat "de doorsnee consument" dit niet gaat betalen, terwijl je zelf zegt dat je die dingen overal ziet... dus dat doet de "doorsnee consument" wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Choek schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:02:
[...]

[...]

Dat laatste kan heel goed inderdaad: https://blog.iusmentis.co...r-de-wet-koop-op-afstand/

Customizen = geen recht op retour. Defecten zijn dan wel weer uitgezonderd lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
DigitalExorcist schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:49:
[...]

Van mij mag je kritiek hebben hoor, maar er wordt gesteld dat "de doorsnee consument" dit niet gaat betalen, terwijl je zelf zegt dat je die dingen overal ziet... dus dat doet de "doorsnee consument" wél.
Wacht, choeck geeft aan dat hij niet happy is met de geluidskwaliteit. Giantgiantus reageert daarop door te stellen dat de airpods pro voor mainstream gebruikers bedoeld is en daarmee volgens mij implicerend dat de mainstream gebruiker een mainstream geluid verwacht (iets wat ik een gekke stelling vind, maar goed).
Choeck vind 280 euro teveel voor wat het biedt, als ik hem goed begrijp. Er is niemand die ik zie stellen dat de doorsnee cosument dit niet gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-02 16:40
Ik heb ze gekocht en ben er erg tevreden mee. Natuurlijk zal een over ear koptelefoon met noise canceling veel beter klinken. Maar dat is hetzelfde als een knappe bluetooth speaker vergelijken met een goede set B&W speakers. Je hebt het hier over oortjes opgeborgen in een doosje zo groot als een doosje met tandenstokers. Je kunt ze altijd in je zak meenemen en bergt ze als je klaar bent weer net zo snel op. Het geluid vind ik verder prima. Laag, midden en hoog is prima in balans. Veel mensen ervaren een diepe bass als goed geluid terwijl juist dat onnatuurlijk is. Desgewenst kun je in spotify en de muziek app de equalizer aanpassen. Zelf vind ik flat het beste klinken. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Qua design vind ik ze erg vooruit gegaan. De stokjes zijn een stuk korter waardoor ze binnen je oorschelp blijven. Ik vond de vorige AirPods erg ver uitsteken. Hoe zitten ze verder? Ik vind ze erg comfortabel zitten. De ontluchting werkt goed waardoor je geen plopperig gevoel hebt. Je hebt vaak niet eens het gevoel oortjes in te hebben. De noicecanceling werkt goed bij omgevingsgeluiden. Een wasmachine of vaatwasser hoor je niet meer. Gepraat en televisiegeluid is nog wel hoorbaar zonder dat er iets afgespeeld wordt. Maar met muziek aan hoor ik dat ook niet meer. Zijn ze te duur? Tja wat is te duur? Een trui kun je ook kopen bij de C&A of Lacoste. Wanneer je het geld hebt en je wilt ze graag gewoon lekker doen zou ik zeggen. Ik zelf ben erg makkelijk in dat soort dingen en denk nu verder ook niet meer na over de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Maurice_1984 schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:03:en erg makkelijk in dat soort dingen en denk nu verder ook niet meer na over de prijs.
Precies, geld is voor iedereen anders dus iemand aanspreken op de hoogte van het bedrag door te zeggen dat je ze overal ziet is dan natuurlijk onzin. Je mag ze goedkoop vinden, je mag ze qua prijs gemiddeld vinden, maar je mag ze ook gewoon te duur vinden. Dat moet iedereen voor zichzelf kunnen bepalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donno86
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01 19:51
Opzich denk ik wel dat ik inmiddels overtuigd genoeg ben voor de aanschaf. Zijn er al mensen die van deze, of vorige versies onderdelen zijn kwijt geraakt? Dan zak je toch door de grond als je €99 mag lappen voor een doppie?

Ik had voorheen van oom Ali draadloze doppen van hooguit €30 maar die oplaadcase kan ik nu nergens meer vinden. Voordeel bij Apple is dan wel dat ze de onderdelen uberhaupt los verkopen want bij ali heb je een hele set voor €30. Min de ANC geluidskwaliteit en gebruiksgemak van Apple dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Donno86 schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:22:
Opzich denk ik wel dat ik inmiddels overtuigd genoeg ben voor de aanschaf. Zijn er al mensen die van deze, of vorige versies onderdelen zijn kwijt geraakt? Dan zak je toch door de grond als je €99 mag lappen voor een doppie?

Ik had voorheen van oom Ali draadloze doppen van hooguit €30 maar die oplaadcase kan ik nu nergens meer vinden. Voordeel bij Apple is dan wel dat ze de onderdelen uberhaupt los verkopen want bij ali heb je een hele set voor €30. Min de ANC geluidskwaliteit en gebruiksgemak van Apple dan.
Nog niets verloren van mijn AirPods pro :)
Maar zie ook nog geen losse siliconen doppen in de apple store, zou er op voorhand wel een aantal extra willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Laatst online: 19-12-2024
De dopjes ook gekocht. Laatste keer dat ik oordopjes of koptelefoon heb gebruikt is volgens mij midden jaren 90, met een Sony Walkman.

Waarom dan nu oordopjes?
Met een iPhone, Apple Watch, iPad en MacBook wat zalig met elkaar werkt hoop ik op wéér een device dat mijn professionele leven iets vergemakkelijkt.

Als horeca ondernemer zijnde, veel op de werkvloer te vinden is luister je constant naar muziek, dus muziek buiten werk om is wel leuk, maar geen hoofdreden

Het niet constant naar je telefoon hoeven grijpen is waarom ik ze heb aangeschaft; ik hoop dan ook dat uiteindelijk de hele telefoon inclusief 3rd party apps ermee te bedienen is. Uitlezen van e-mails, berichten etc, handsfree bellen etc
Helaas nu nog iets wat beperkt heb ik gemerkt.

Doordat alles altijd zo heerlijk samen werkt van Apple hoop ik toch dat het iets verder gaat dan wat het nu is, anders had ik ook voor een veel goedkopere Bluetooth earset kunnen gaan.

Vooralsnog tevreden met wat kan en wie weet hoe dit doorontwikkeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek
giantgiantus schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:31:
@Choek kijk eens om je heen. Half amsterdam heeft die dopjes.
Het succes van de originele airpods had een hele goede reden (relatief nieuwe techniek, extreem veel marketing en een "redelijke" prijs). Als je beweerd dat half Amsterdam in 3 dagen tijd al met pro's rondloopt dan kan ik je aanraden om even een afspraak maken bij de opticien om je ogen na te laten kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Choek op 03-11-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 12:50
Zijn ze ergens nog de volgende dag leverbaar? Apple levert pas eind november, tenzij ik ze op haal in Amsterdam. Andere bekende retailers kunnen ze ook niet direct leveren. Zijn die dingen echt zo hard gegaan?

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
Choek schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:51:
[...]

Ik zou je bijna een Apple sokpop noemen. Gebruik je koppie ff, het succes van de originele airpods heeft een hele goede reden (relatief nieuwe techniek, extreem veel marketing en een "redelijke" prijs). Als je beweerd dat half Amsterdam in 3 dagen tijd al met pro's rondloopt dan moet je even een afspraak maken bij de opticien om je ogen na te laten kijken.
Gekke denigrerende reactie. Probeer je toon beetje aan te passen.

Mijn bericht was inderdaad wat onvolledig. Wat ik bedoel is dat bij de originele airpods ook iedereen viel over de prijs en nu loopt iedereen er mee. Zelfde met de iPhones. Je ziet overal de x,xs en 11 pro. Zal met de AirPod pro’s ook zo zijn verwacht ik. Er zijn zat mensen met genoeg financiële middelen die het waard vinden.

Ten aanzien van de geluidskwaliteit lees je veel verschillende berichten maar er lijkt in de serieuze reviews wel een idee te bestaan dat de toon mainstream is (gericht op pop en r&b).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
giantgiantus schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:27:
[...]

Mijn bericht was inderdaad wat onvolledig. Wat ik bedoel is dat bij de originele airpods ook iedereen viel over de prijs en nu loopt iedereen er mee. Zelfde met de iPhones. Je ziet overal de x,xs en 11 pro. Zal met de AirPod pro’s ook zo zijn verwacht ik. Er zijn zat mensen met genoeg financiële middelen die het waard vinden.

Ten aanzien van de geluidskwaliteit lees je veel verschillende berichten maar er lijkt in de serieuze reviews wel een idee te bestaan dat de toon mainstream is (gericht op pop en r&b).
Wat ik vooral lees is dat de geluidskwaliteit vergelijkbaar slash ‘iets beter’ is.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, ik loop hard en heb de airpods in tijdens het hardlopen, pauzeren of skippen door te tappen gaat me goed af. Ik leg men duim en bovenkant van m’n middelvinger op m’n wang zodat ik ‘gefocused’ met m’n wijsvinger op de AirPod kan tappen.
Het vastpakken van het steeltje tijdens het hardlopen lijkt me een enorme uitdaging, iemand dat al geprobeerd? Zowieso lijkt mij het tappen een iets betere oplossing aangezien het vastpakken van het steeltje ervoor kan zorgen dat je de AirPod beweegt. Maar ben benieuwd naar ervaringen daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
deBennie schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:49:
[...]

Wat ik vooral lees is dat de geluidskwaliteit vergelijkbaar slash ‘iets beter’ is.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, ik loop hard en heb de airpods in tijdens het hardlopen, pauzeren of skippen door te tappen gaat me goed af. Ik leg men duim en bovenkant van m’n middelvinger op m’n wang zodat ik ‘gefocused’ met m’n wijsvinger op de AirPod kan tappen.
Het vastpakken van het steeltje tijdens het hardlopen lijkt me een enorme uitdaging, iemand dat al geprobeerd? Zowieso lijkt mij het tappen een iets betere oplossing aangezien het vastpakken van het steeltje ervoor kan zorgen dat je de AirPod beweegt. Maar ben benieuwd naar ervaringen daarmee
ANC en lopen vind ik geen combinatie. Je hoort je eigen stappen continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
giantgiantus schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:50:
[...]

ANC en lopen vind ik geen combinatie. Je hoort je eigen stappen continu.
Ik had t dan ook niet over ANC, maar over features als skippen en pauzeren via de nieuwe drukgevoelige steeltjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cekstuffertz
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-12-2024
deBennie schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:56:
[...]

Ik had t dan ook niet over ANC, maar over features als skippen en pauzeren via de nieuwe drukgevoelige steeltjes..
Doordat de pro's in-ears zijn is tappen niet prettig. Door de seal die de AirPods vormen in je oor is het een onprettig gevoel, zelfs bij een zachte tap. Zelf ben ik na een paar dagen al goed gewend aan het drukken ipv tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek

Gebruik dan geen drogredenen die alleen werken als je publiek zich niet heeft ingelezen in de materie. Maar ik zal de opmerking verwijderen, erg netjes was het niet nee.
Of misschien kunnen mensen zich zulke dure telefoons permitteren omdat ze die in de vorm van een abonnement aanschaffen (al mag je het tegenwoordig geen abonnement meer noemen). Dat legt de lat om tot aanschaf over te gaan een stuk lager en zorgt ervoor dat je vergelijking kant noch wal raakt.

De originele airpods waren en zijn ook duur, maar zelfs wikipedia zegt hierover: "however, at launch they were actually priced less than most "true wireless" earbuds on the market and remain competitively priced with similar products from other major brands".
De pro's daarentegen zijn gewoon stukken duurder dan direct concurrerende producten en hebben geen "wow" factor zoals de originele airpods destijds wel hadden om echt aan te slaan bij "mainstream" gebruikers.
Iedereen vond ze ook spuuglelijk trouwens. De pro's zien er gelukkig een stuk beter uit.
Dus waar de oortjes van Apple altijd al op zijn afgestemd, zelfs toen ze nog oortjes hadden waar je een schuimkussentje overheen moest doen. Dat verklaart echter niet waarom de pro's zo apart klinken. Zelfs klassieke R&B artiesten zoals Rick James klinken er niet lekker mee.
deBennie schreef op zondag 3 november 2019 @ 13:56:
Het drukken werkt echt goed. Ik heb ze twee keer op de loopband gebruikt en merkte niet dat de airpods anders gingen zitten door het vasthouden. Door het zachte rubbertje blijven ze beter op hun plek zitten en verschuiven ze niet bij de minste en geringste aanraking/beweging. Alleen jammer dat je links en rechts geen verschillende commands kan geven zoals met de oude (m.u.v. ANC en Siri).

[ Voor 11% gewijzigd door Choek op 03-11-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-06 12:27
@ de Amsterdamse AirPod gebruikers:
https://www.parool.nl/ned...het-milieu-zijn~bb8d41d8/
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
maar je weet toch dat Apple onwijs milieu bewust is, althans, als ik de marketing van het bedrijf moet geloven.

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek
nomar109 schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:30:
[...]

Dat vind ik ook. Ik ben er nog niet achter hoe het zit, maar het is alsof bepaalde specifieke frequenties veel extra nadruk krijgen. En de bekkens krijgen sowieso een aparte plek in het muziekbeeld: ver daarbuiten.
Op zich kan ik er mee leven hoor, als ik echt geconcentreerd en audiofiel analytisch naar muziek wil luisteren dan heb ik wel andere headsets die dat beter kunnen. Maar opvallend is het wel.

Zou dat mysterieuze feature 'adaptive EQ' er iets mee van doen hebben?
Volgens een review op Reddit komt het doordat de hoge tonen van de Airpods dramatisch slecht zijn:

"the Achilles' heel of the AirPods are the highs. These are genuinely terrible by all standards. Cymbals have no detail, violins and cellos have no zing, synths sound like they've been replaced with a thin film of static. I'm finding it difficult to describe how bad the highs are. They drain the soundtrack of life. It's like Apple just decided to play hissing noises for the highs."

[ Voor 71% gewijzigd door Choek op 03-11-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Cekstuffertz schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:07:
[...]

Doordat de pro's in-ears zijn is tappen niet prettig. Door de seal die de AirPods vormen in je oor is het een onprettig gevoel, zelfs bij een zachte tap. Zelf ben ik na een paar dagen al goed gewend aan het drukken ipv tappen.
Het drukken tijdens het hardlopen, daar ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-06 12:27
Quote uit het Parool artikel:
'De oortjes recyclen is onmogelijk en het wegbrengen naar een afvalscheidingsstation bijvoorbeeld, wordt ontraden, omdat het demonteren van de oortjes te gevaarlijk en tijdrovend is.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

We kunnen het hier eindeloos over de prijs hebben; uiteindelijk kiest de consument met zijn portemonnee. De APP, net als de originele AP, verkopen als warme broodjes en hebben inmiddels weken levertijd. :|
In het totale spectrum bezien, van draadloze oortjes met een ongeveer vergelijkbare featureset, zijn ze een van de duurste. Zijn er ongeveer vergelijkbare producten die beter klinken? Ja. Zijn er ongeveer vergelijkbare producten die minder kosten? Ja.
Maar het venijn zit hem m.i. in het woord: ongeveer. Wil je betalen voor dit laatste stukje gebruiksgemak, design, whatever, dan zijn de APP voor jou. En gezien de levertijden van de APP is dit een enorme groep. Apple heeft m.i. 'het gelijk' aan zijn kant. En het doet mij echt geen plezier om dat zeggen; het zijn simpelweg de (verkoop)cijfers.

Wat wij hier posten/vinden is allemaal erg vermakelijk om te lezen, maar de conclusie is m.i. dat de APP een schot in de roos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Grin schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:08:
We kunnen het hier eindeloos over de prijs hebben; uiteindelijk kiest de consument met zijn portemonnee. De APP, net als de originele AP, verkopen als warme broodjes en hebben inmiddels weken levertijd. :|
In het totale spectrum bezien, van draadloze oortjes met een ongeveer vergelijkbare featureset, zijn ze een van de duurste. Zijn er ongeveer vergelijkbare producten die beter klinken? Ja. Zijn er ongeveer vergelijkbare producten die minder kosten? Ja.
Maar het venijn zit hem m.i. in het woord: ongeveer. Wil je betalen voor dit laatste stukje gebruiksgemak, design, whatever, dan zijn de APP voor jou. En gezien de levertijden van de APP is dit een enorme groep. Apple heeft m.i. 'het gelijk' aan zijn kant. En het doet mij echt geen plezier om dat zeggen; het zijn simpelweg de (verkoop)cijfers.

Wat wij hier posten/vinden is allemaal erg vermakelijk om te lezen, maar de conclusie is m.i. dat de APP een schot in de roos zijn.
Ik ben er ook van overtuigd dat dit een verkoophit gaat worden; ideaal Kerst cadeau.

By the way, de AirPods Pro zijn momenteel gewoon bij alle Nederlandse Apple Stores direct verkrijgbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek
Grin schreef op zondag 3 november 2019 @ 15:08:

Het kan net zo goed door artificial scarcity komen in plaats van pure populariteit. Beetje vreemd om te stellen dat het goed verkoopt zonder ook maar over enige cijfers te beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19
deBennie schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:45:
[...]

Het drukken tijdens het hardlopen, daar ben ik benieuwd naar.
Net een rondje hardgelopen met de Airpods Pro. Voor- en nadelen. Dat drukken op het knopje gaat wel. Iets vervelender dan tappen, maar ik begrijp het argument dat tappen tegen in-ears onconfortabel is. Maar het is geen ramp. Het geluid is ook prima.

Wat niet zo prima is, is dat ze inderdaad niet goed blijven zitten. Door het schudden raken ze langzaam los. Niet dat ze uit je oor vallen, maar de bas wordt steeds minder hoorbaar en je moet ze dus af en toe even weer aandrukken. Dan is het weer een tijdje goed. Volgende hardlooprondje maar even proberen met kleinere eartips, misschien dat die beter blijven zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Choek schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:08:
[...]

Het kan net zo goed door artificial scarcity komen in plaats van pure populariteit. Beetje vreemd om te stellen dat het goed verkoopt zonder ook maar over enige cijfers te beschikken.
De APP zijn m.i. absoluut geen product(groep) waarbij een zgn. kunstmatige schaarste een onderdeel is van een verstandige verkoopstrategie. Deze producten wil je als Apple zijnde zo snel mogelijk over de toonbank krijgen. Ik vind mijn stelling daarom helemaal niet vreemd en een stuk logischer dan jouw 'kunstmatige schaarste' redenatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PhilipsFan schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:16:
[...]

Net een rondje hardgelopen met de Airpods Pro. Voor- en nadelen. Dat drukken op het knopje gaat wel. Iets vervelender dan tappen, maar ik begrijp het argument dat tappen tegen in-ears onconfortabel is. Maar het is geen ramp. Het geluid is ook prima.

Wat niet zo prima is, is dat ze inderdaad niet goed blijven zitten. Door het schudden raken ze langzaam los. Niet dat ze uit je oor vallen, maar de bas wordt steeds minder hoorbaar en je moet ze dus af en toe even weer aandrukken. Dan is het weer een tijdje goed. Volgende hardlooprondje maar even proberen met kleinere eartips, misschien dat die beter blijven zitten.
Ik vind het knijpen juist 100x fijner dan het tappen. Ik kon maar nooit in één keer goed tappen.. zat altijd te klooien daarmee. Nu het "klikken" werkt bij mij direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek
Grin schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:25:
[...]

De APP zijn m.i. absoluut geen product(groep) waarbij een zgn. kunstmatige schaarste een onderdeel is van een verstandige verkoopstrategie. Deze producten wil je als Apple zijnde zo snel mogelijk over de toonbank krijgen. Ik vind mijn stelling daarom helemaal niet vreemd en een stuk logischer dan jouw 'kunstmatige schaarste' redenatie.
Elke grote tech multinational maakt gebruik van artificial scarcity en dat doen ze met elk denkbare product (kuchNintendo). Dit gaat zelfs zo ver dat ze je belonen om je oude rommel aan hun terug te geven of dat ze het product zo ontwerpen dat het een paar jaar na de aanschaf vrij snel slijt en onbruikbaar wordt (batterijen die het begeven etc.) zodat anderen geen tweedehands artikelen kunnen kopen en dan toch maar een nieuwe moeten aanschaffen. Het is dus helemaal niet zo gek om te denken dat een bedrijf, vooral na het opzetten van een grote marketing campagne, onder de verwachte vraag gaan zitten met hun aanbod om zo twijfelaars op die manier psychologisch onder druk te zetten om nu toch maar het product aan te schaffen. Het product krijgt op die manier ook aanzien en kan zo door sommigen worden gezien als statussymbool.

Maak dus geen aannames over goede verkoopcijfers als je niet over feiten beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 08:45
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Potverdikkie zeg...ik krijg ook nog op deze sombere zondagmiddag een gratis economie les aangeboden via dit topic...

Bedankt 👍🏻👍🏻

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 03-11-2019 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Geert1976 schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:17:
Potverdikkie zeg...ik krijg ook nog op deze sombere zondagmiddag een gratis economie les aangeboden via dit topic...

Bedankt 👍🏻👍🏻
Ja, je zou verwachten dat dit topic zou gaan over de ervaringen met de airpods pro, maar dit is een mooie bonus. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dit is een staaltje non-sensikale vrije woordassociatie waar zelfs Nico Dijkshoorn bleek van wegtrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Grin schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:00:
Dit is een staaltje non-sensikale vrije woordassociatie waar zelfs Nico Dijkshoorn bleek van wegtrekt.
Ja maar goed, je doet wel een flinke aanname. Het is nog maar de vraag of jij het gelijk aan jouw kant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choek
Mar.tin schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:04:
[...]

Heb je daar ook onderbouwingen / bronnen voor?

Of hebben we een verschillende definitie van kunstmatige schaarsheid?
Voor theoretische concepten kan je beter zelf de boeken induiken, maar hier heb je een paar simpele artikeltjes:

1) How to Profit from Scarcity
2) The hype machine: Streetwear and the business of scarcity
3) The Scarcity Model
Grin schreef op zondag 3 november 2019 @ 18:00:
En dit is geen argument.

[ Voor 18% gewijzigd door Choek op 03-11-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kunnen we weer ontopic gaan over ervaringen met en discussie over de AirPods Pro? De discussies over ‘artificial scarcity’ mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij, maar is hier off-topic.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ze moeten de Memoji nog bijwerken. Die van mij heeft nog de normale AirPods.. wil ‘m natuurlijk wel de AirPods Pro geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik heb hem gekocht. Bij de Apple Store kan je hem 2 weken uitproberen dus ik dacht: waarom niet? Ik heb ze nu 1 avond gebruikt en tot nu toe niet heel tevreden. Maar ik ga het morgen weer proberen. 2 dingen die ik in ieder geval totaal >niet< fijn vind:

1. Het geluid van het "knopje". Ik krijg er letterlijk kriebels van.Wat mij betreft had elk ander geluid beter geweest
2. Het geluid wanneer je switcht tussen de verschillende modi. Het is een mooi geluidje, maar >veel< te hard. Deze geluidjes zijn denk ik een factor 2 a 3 harder dan ik mijn muziek heb staan. Ik wou dat de het volume hadden aangepast een het geluidsvolume, al snap ik dat dat lastig is omdat de Airpods Pro geen eigen volume hebben.

Daarnaast vielen ze bij eht hardlopen ook enigszins uit mijn oren.

Voordelen:
- Pairen met iPhone gaat natuurlij uitstekend, maar met Android en Windows gaat het ook prima. Ik heb ze met alle 3 gepaired en ik hoef de APP maar aan te klikken op het apparaat waar ik op wil luisteren en hij schakelt direct over. Wat dat betreft werkt het net als de iCloud integratie met iOS en OSX!
- Verbinden gaat ook lekker snel, zowel met iOS als met OSX en Windows.
- Het oplaaddoosje is lekker klein. Groter dan de originele Airpods en ook groter dan Galaxy Buds en Anomonoibuds die ik hiervoor heb gebruikt, maar nog steeds lekker klein.
-Uitstekende accuduur zoals bekend. Als ik ze hou koop ik denk ik wel Apple Care zodat ik ze na 1.5-2 jaar goedkoop op kan wisselen als de accu slecht is geworden, waar daar ben ik wel bang voor. Maar eerst maar eens kijken of ze morgen wel beter in mijn oren blijven, misschien met andere tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik ben tevreden over het geluid en de ANC, maar 't knijpen in de stokjes (nee, heb het niet over de Chinees op de hoek vd straat) en de AirPods uit de oplaadcase halen en weer terugdoen is qua gebruiksgemak wel echt 25 stappen terug itt de vorige (reguliere) AirPods

Het zijn uiteraard maar kleine ergernissen, maar Apple staat toch over het algemeen bekend om HET gebruiksgemak van het apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36
Uit de case halen is juist simpel :)
Doosje open, wijsvinger achter oordopje (beetje in dat gat in de deksel) en naar je toe trekken.

Skippen vind ik ook matig. Gewoon tappen op mn oor ging altijd goed.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 04-11-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-04 14:14

Niek_1981

Think Different.

matthijst schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:04:
Uit de case halen is juist simpel :)
Doosje open, wijsvinger achter oordopje (beetje in dat gat in de deksel) en naar je toe trekken.
Inderdaad, ik heb totaal geen probleem met het eruit halen en terug erin stoppen van de Apple Airpods Pro.

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Choek schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:08:
[...]

Geen exacte cijfers uiteraard, maar toen ik vorige week een kwartiertje in de Brusselse Apple Store was, kreeg men de APP niet bijgesleept. Ze gingen echt als zoete broodjes over de toonbank.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09-2022
Ik heb mijn issue met 2 nieuwe Airpods Pro getest, en beide hebben deze issue.

Als je bijv belt met Apple 0800-0200570 tijdens het beluisteren van de automatisch ingesproken bandje hoor je om de zoveel seconden een plop/krakend geluid wat heel kort duurt. Dit heb je niet als je met je iPhone belt direct. Met muziek beluisteren zijn ze echt goed.

iPhone is op 13.2 en Airpods op nieuwste versie.

Echt niemand anders hier last van? Zou gek zijn als beide nieuwe set hiervan toevallig last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
MtC schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:17:
[...]

Geen exacte cijfers uiteraard, maar toen ik vorige week een kwartiertje in de Brusselse Apple Store was, kreeg men de APP niet bijgesleept. Ze gingen echt als zoete broodjes over de toonbank.
Zelfde beeld bij de Apple Store in Amsterdam afgelopen zaterdag. Het was er poepiedruk en het gros van de klanten kwam duidelijk voor de APP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
nomar109 schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:15:
[...]

Zelfde beeld bij de Apple Store in Amsterdam afgelopen zaterdag. Het was er poepiedruk en het gros van de klanten kwam duidelijk voor de APP.
Ja sjongejonge het zijn allemaal van die suggestieve punten, maar volgens mij was er ergens hier vlakboven een modbreak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
deBennie schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:17:
[...]

Ja sjongejonge het zijn allemaal van die suggestieve punten, maar volgens mij was er ergens hier vlakboven een modbreak?
Je hebt gelijk, ik liet me even meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Die van mij zijn inmiddels ook gearriveerd. Ik moest mijn telefoon updaten maar er was geen nieuwe update. Na herhaaldelijk proberen inmiddels wel.

Ik heb de gen 1 AirPods hier ook liggen en die hebben we iets meer bass (misschien zelfs iets teveel) als ik ze zo naast elkaar test. De Pro's klinken wel een stuk mooier.

Komende dagen eens uitgebreid testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:49
Bij mij passen de AirPods niet, mijn gehoorgang zit te diep in mijn oorschelp waardoor ze daar niet diep genoeg inkomen voor een afsluiting. Toch knap van Apple om de eerste oortjes te maken die mij simpelweg niet passen.
Ik had ze gekocht bij Amac, wat ik iedereen af kan raden, want zij ruilen niet om want de AirPods zijn in-ear en dus een hygiëne product.
Mazzeltje voor mijn jongste zoon dan, maar toen ontdekte ik dat de pasvormtest voor het rechteroor bij iedereen in ons gezin faalt. Iemand anders dit probleem? Amac vindt het in ieder geval niet onder de garantie vallen. De AirPods lijken het verder wel te doen, maar ja, voor mijn zoon klinkt zo'n beetje alles beter als wat hij eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 12:50
Zojuist de APP besteld bij Coolblue. Vanavond geleverd. Ben benieuwd. :)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid