Dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat de fit test het niet allemaal op een rijtje heeft en je het beter niet kan gebruiken (net zoals de fit test van de Sony's waarmee je gekke foto's van je oren moet maken

).
Waar heb ik gezegd dat ik galaxy oortjes heb? Volgens mij vergeleek ik ze toch echt met mijn oude airpods met de EQ op minder lage tonen. Maar ik begrijp het wel hoor als lezen moeilijk is voor je, kan je niks aan doen...
Maar even over de geluidskwaliteit: Vinden jullie ze niet een beetje... apart klinken? Het is net alsof ze de brommende bas uit de originele airpods hebben gehaald en vervolgens het ongebalanceerde geluid, wat voorheen
juist door dat gebrom minder opviel, hebben gelaten voor wat het was. Mijns inziens klinken ze daardoor helderder, maar tegelijkertijd ook een stuk onnauwkeuriger dan de originele airpods.
Een paar voorbeelden van wat ik bedoel:
- De pro's leggen in Silver Rainbow van Genesis de focus te erg op de drumbass;
- Cash on Delivery van Spinal Tap wisselt de focus heel raar af van de bekkens naar gitaren en vice versa;
- Diva Fever van Spinal Tap is één en al bekkens;
- Met Virtual Insanity van Jamiroquai hoor je bijna alleen nog maar de bekkens;
- God of Thunder van Kiss legt de nadruk veel te veel op de echo van de zanger;
- War Machine van Kiss laat het drumstel zelfs harder klinken dan de zanger;
- De zanger in 1, 2, 3 van Rick James wordt op de achtergrond gezet;
- Eye in the Sky van Alan Parons doet hetzelfde;
- Beat It van Michael Jackson ook;
- De piano in Don't Stop Me Now van Queen valt compleet weg door de back-up zangers;
- De soundtrack van Metal Gear Rising klinkt relatief gezien plat, en;
- Elk instrument in YMCA van Village People heeft een bas gekregen.
Ter referentie gebruik ik behalve de originele airpods ook regelmatig de Fidelio M2BT, een Dali Katch en een setje KEF R300 speakers om muziek te luisteren. Dat ik de pro's onnauwkeurigheid vind komt dus niet omdat ik de originele airpods gewend ben of verder niet bekend ben met hoe "hifi" hoort te klinken
[
Voor 19% gewijzigd door
Choek op 03-11-2019 00:32
]