Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

schekker schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:59:
Bij mij passen de AirPods niet, mijn gehoorgang zit te diep in mijn oorschelp waardoor ze daar niet diep genoeg inkomen voor een afsluiting. Toch knap van Apple om de eerste oortjes te maken die mij simpelweg niet passen.
Ik had ze gekocht bij Amac, wat ik iedereen af kan raden, want zij ruilen niet om want de AirPods zijn in-ear en dus een hygiëne product.
Mazzeltje voor mijn jongste zoon dan, maar toen ontdekte ik dat de pasvormtest voor het rechteroor bij iedereen in ons gezin faalt. Iemand anders dit probleem? Amac vindt het in ieder geval niet onder de garantie vallen. De AirPods lijken het verder wel te doen, maar ja, voor mijn zoon klinkt zo'n beetje alles beter als wat hij eerst had.
Om dit soort redenen ga ik voor dit soort spul enkel nog naar de Apple Store. Hadden een tiental probeer-setjes liggen, die na elke tester netjes schoongemaakt werden. Met de M faalde de test, met de L ging het wel goed.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
MtC schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:59:
[...]

Om dit soort redenen ga ik voor dit soort spul enkel nog naar de Apple Store. Hadden een tiental probeer-setjes liggen, die na elke tester netjes schoongemaakt werden. Met de M faalde de test, met de L ging het wel goed.
Coolblue doet er doorgaans ook niet moeilijk over.

Wel bizar, ik vond het geluid van de gen 1 altijd wel prima. Natuurlijk niet audiofiel goed, maar prima voor draadloze oortjes.

Nu heb ik een tijdje de Pro's in gehad en als ik dan de gen 1 weer in doe, dan valt pas op hoe slecht die in vergelijking klinken.

Ik heb overigens een goede fit met de kleine tips. Heb ook niet het idee dat ze eruit gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:38
Ik heb zojuist 20 minuten aan de lijn gehangen met Apple Support voor vervangende eartips. Het schijnt dat Apple deze dus niet kan leveren vanuit support en ook niet vanaf de webshop. Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:03
Ping83 schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:43:
Ik heb zojuist 20 minuten aan de lijn gehangen met Apple Support voor vervangende eartips. Het schijnt dat Apple deze dus niet kan leveren vanuit support en ook niet vanaf de webshop. Heeft iemand hier al ervaringen mee?
Volgens mij zijn die inderdaad nog niet beschikbaar. Apple heeft op https://support.apple.com/nl-nl/airpods wel een link staan voor 'oortip vervangen', maar die verwijst naar een ondersteuningsdocument dat er niets mee te maken heeft. Ik denk dus dat je daar nog even geduld voor moet hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:53
Ik las dat je in de Apple stores de AirPods kan testen. Dan lijkt het mij dat ze daar heel veel verschillen eartips hebben, want uit hygiëne oogpunt zullen ze die dingen niet hergebruiken. Dus mocht je nu al nieuwe nodig hebben kun je wellicht daar aankloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 10:07
Vanmiddag op het punt gestaan de APP te halen. Uiteindelijk toch niet gedaan. Nu ze overal bij de bekende webshops uitverkocht zijn speel het FOMO gevoel toch weer op.

Denk dat ze er de volgende keer toch echt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Ik merk bij mijn AirPods Pro dat wanneer mn hand tegen het zwarte micstripje komt ik een hele schelle toon hoor (erg oncomfortabel). Nu merk ik ik dit ook hoor wanneer ik in de bus beweeg hij dit soms doet, of wanneer ik het ‘knopje’ gebruik (en als ik er goed op let met bepaalde nummers). Dit is met ANC en Trans alleen, dus moet met de mic te maken hebben. Heb met mn hand over de rechter gedaan en die dit doet absoluut niet. Dit lijkt mij dan ook niet de bedoeling. Iemand die dit kan bevestigen?

Overigens kan ik opeens niet meer wisselen tussen ANC/Trans/Uit. Hij blijft op Trans staat, hoevaak ik ook probeer te wisselen. iPhone herstart, APP’s losgekoppeld en opnieuw gekoppeld werkt ook niet. Zal morgen sowieso bellen voor het schelle toon probleem met mic en gelijk dit aankaarten en om een vervanging vragen of mn geld terug als vervanging te lang duurt.

Edit: ik zal vanavond eerst nog andere dopjes proberen, misschien dat het daaraan ligt, en een hard reset uitvoeren met AirPods Pro.

Edit2: dmv hard reset werken ANC/Trans in ieder geval wel weer, was dus ff een software issue in de AirPods. Zal vandaag en morgen andere dopjes uitvoerig testen voordat ik besluit deze retour te sturen en nieuwe te vragen.

[ Voor 21% gewijzigd door ASNNetworks op 04-11-2019 20:20 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:32
JesseSebastian schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:27:
Vanmiddag op het punt gestaan de APP te halen. Uiteindelijk toch niet gedaan. Nu ze overal bij de bekende webshops uitverkocht zijn speel het FOMO gevoel toch weer op.

Denk dat ze er de volgende keer toch echt komen.
Exact, dat FOMO effect heb ik ook last van. En dan ook nog extra redenen naar mezelf geven waarom ik die dingen nodig heb...
- Veel in de trein en kantoortuin dus ruisonderdrukking is dan natuurlijk super chill (moet nog maar blijken)
- Blijven eindelijk gewoon zitten als ik loop en/of eet (moet nog maar blijken)
- Alle features die ik met m'n eerste gen Airpods mistte (weet nog steeds niet wat dat allemaal was)

Maar krijg zo ze binnen dankzij de dezelfde dag bezorging. Hoe FOMO wil je het hebben. 8)7

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:07

Grin

Ride si sapis.

Froggle schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:25:
[...]

Exact, dat FOMO effect heb ik ook last van. En dan ook nog extra redenen naar mezelf geven waarom ik die dingen nodig heb...
- Veel in de trein en kantoortuin dus ruisonderdrukking is dan natuurlijk super chill (moet nog maar blijken)
- Alle features die ik met m'n eerste gen Airpods mistte (weet nog steeds niet wat dat allemaal was)

Maar krijg zo ze binnen dankzij de dezelfde dag bezorging. Hoe FOMO wil je het hebben. 8)7
Gisteren in de trein gezeten met de APP, was onder de indruk hoe het lawaai naar de achtergrond verdween. Voor dergelijk kleine apparaatjes vond ik het knap hoeveel ze kunnen wegfilteren.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Kartmans1 schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:12:
[...]

Ik las dat je in de Apple stores de AirPods kan testen. Dan lijkt het mij dat ze daar heel veel verschillen eartips hebben, want uit hygiëne oogpunt zullen ze die dingen niet hergebruiken. Dus mocht je nu al nieuwe nodig hebben kun je wellicht daar aankloppen?
Ze werden,toen ik er was, na iedere tester schoongemaakt. Hoe men dat deed, weet ik niet, want dat gebeurde achter de schermen, maar ze kwamen alleszins telkens met medium tips terug naar voor. De schoonmaker droeg ook handschoenen.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

[...]

Vergeet draadloos laden niet en IPX4, al waren gen1 bij mij ook redelijk waterdicht. Heb ze een keer in de toilet laten vallen, maar werken nog prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Oké, ik heb zo net binnen. Holy, wat een verschil! Voor ik ze in deed was er nog wat ruis op de achtergrond van m'n server, maar nadat ze in m'n oren zaten was het ineens helemaal stil en dacht, staat alles uit ofzo? Nope, mooi niet, gewoon direct de ruisonderdrukking aan en dat was ook meteen hoorbaar. Heerlijk! Medium zit ook prima, ook volgens de pasvormtest.

@Grin Ga het woensdag proberen in de trein. Vandaag was het iig weer een bak herrie op de achtergrond met de standaard AP.

@Yzord Ja thanks, heb de case al op de laadplaat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Froggle schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:35:
Oké, ik heb zo net binnen. Holy, wat een verschil! Voor ik ze in deed was er nog wat ruis op de achtergrond van m'n server, maar nadat ze in m'n oren zaten was het ineens helemaal stil en dacht, staat alles uit ofzo? Nope, mooi niet, gewoon direct de ruisonderdrukking aan en dat was ook meteen hoorbaar. Heerlijk! Medium zit ook prima, ook volgens de pasvormtest.

@Grin Ga het woensdag proberen in de trein. Vandaag was het iig weer een bak herrie op de achtergrond met de standaard AP.

@Yzord Ja thanks, heb de case al op de laadplaat liggen.
Ja het is net alsof je in je eigen nieuwe omgeving wordt gezogen. Vooral merkbaar wanneer je ANC uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Yzord schreef op maandag 4 november 2019 @ 20:38:
[...]

Ja het is net alsof je in je eigen nieuwe omgeving wordt gezogen. Vooral merkbaar wanneer je ANC uitzet.
En vooral nog niet eens muziek aan hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Uit nieuwsgierigheid: waarom heb je nu al nieuwe tips nodig? Kwijt?

@ASNNetworks Ik heb nergens last van. Omruilen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21
Ik heb ze ondertussen ook op 4 vluchten getest en ze zijn prima in staat de motors weg te filteren. Bijna even goed als me QC’s met als enige nadeel dat ze niet op het entertainment systeem passen.

Prima voor de wat kortere vluchten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08
ex87 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:38:
met als enige nadeel dat ze niet op het entertainment systeem passen.
De Twelve South Airfly is daar prima voor!
https://www.twelvesouth.com/products/airfly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Zijn er meer mensen met het volgende probleem?
Heb er even een screenshot video van gemaakt (zie link).

Airpods pro zitten in de case en het is geen structureel probleem maar 50% van de tijd. Eenmaal in mn oren heb ik nergens last van. Maar eenmaal in de case, met klepje open flippert de linker of rechter airpod (in het filmpje nu toevallig de rechter airpod)

Airpods zitten zoals het hoort in de case, iphone (8 plus) gister avond nog een herstel op uitgevoerd en alles opnieuw geïnstalleerd echter zonder resultaat.

[YouTube: Airpods pro issue]

[ Voor 4% gewijzigd door Furrr op 05-11-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseSebastian
  • Laatst online: 12-09 10:07
[...]

Zag hem op voorraad bij Bol, wordt vanavond als het goed is bezorgd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Furrr schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:45:
Zijn er meer mensen met het volgende probleem?
Heb er even een screenshot video van gemaakt (zie link).

Airpods pro zitten in de case en het is geen structureel probleem maar 50% van de tijd. Eenmaal in mn oren heb ik nergens last van. Maar eenmaal in de case, met klepje open flippert de linker of rechter airpod (in het filmpje nu toevallig de rechter airpod)

Airpods zitten zoals het hoort in de case, iphone (8 plus) gister avond nog een herstel op uitgevoerd en alles opnieuw geïnstalleerd echter zonder resultaat.

[YouTube: Airpods pro issue]
Ja dit probleem is al hier wat vaker voorbij gekomen. Naja, probleem, meer een glitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Op zich zitten de medium eartips prima, maar wilde eigenlijk ook wel even die kleinere proberen. Echter krijg ik ze er gewoonweg niet vanaf. Schijnen meer mensen problemen mee te hebben als ik op het internet zo lees. Je trekt namelijk al gauw aan het deel dat in je oor zit ipv wat is bevestigd aan de Airpod. Hierdoor is de kans groot dat je de eartip uiteindelijk breekt. Vooralsnog laat ik de mediums er dan maar op zitten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:38
Klopt dat was bij mij ook met als gevolg een klein scheurtje in de mediums, maar gelukkig passen de small goed. En vervangende tips zijn helaas nog niet algemeen verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:08

RnB

Sinds gister de AirPods ook op (een luid) kantoor gebruikt.

Man man man, wat een verademing. Heel gaaf om van Transparancy mode naar ANC te gaan en een groot gedeelte van het lawaai gedempt te horen. :D
Bij mijn gen 2 moest ik het geluid erg hard zetten om boven het lawaai uit te komen en dan nog hoorde ik gepraat van collega's erdoorheen. Uiteindelijk mijn ANC headphones gebruikt, maar dan maak je gelijk zo'n statement. Nu kan ik undercover genieten van mijn rust.

Ik ben geen einzelgänger hoor, maar mijn werk vereist soms volledige concentratie en dan is de rust wel fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Misschien moeten ze Ear ID ontwikkelen, zodat de dief er niks mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 22:54
Klopt het dat de "tap"-functie niet beschikbaar is bij de AirPods Pro. Ik draag mijn huidige AirPods (gen1) vaak onder een kap of muts en dan kan je nog steeds naar het volgende nummer gaan door 2x op je airpod te "tappen". Nu is het enkel die "press" dacht ik? En dat gaat niet werken als je niet rechtstreeks aan je airpods kan.

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:52
Vandaag buitenwandel- en bustest gedaan met de APP. Met vlag en wimpel geslaagd.
Buiten wandelen: geven de voetstappen veel minder hard door dan de Sony WH-900N over-ears (het iets goedkopere broertje van de WH-1000xm) die ik normaal op heb. Vanwege de grootte ook veel minder windgeruis, heel fijn. Sowieso vind ik het een bevrijding om niet zo'n groot lomp ding op mijn hoofd te hebben tijdens het reizen. De APP voel ik niet eens in mijn oren zitten.
In de bus: heel stil, vergelijkbaar met de Sony. Ik denk dat de APP de met name de hoge frequenties iets minder goed weet weg te filteren, maar het resultaat is nog steeds goed. Mijn bezwaren over de geluidskwaliteit (met name in de hoge tonen) vallen overigens vrijwel geheel weg tijdens het reizen.
Volume aanpassen doe ik met mijn watch als de telefoon in de tas zit. Ik merk wel dat dit dan met iets vertraging gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
syltheboy schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 13:37:
[...]

Misschien moeten ze Ear ID ontwikkelen, zodat de dief er niks mee kan.
Ze hadden toch ook een update voor Find my? Zou wel relaxed zijn als ik dmv iemand anders zijn iPhone mijn AirPods weer kan terugvinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Jeroen_HD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 14:31:
Klopt het dat de "tap"-functie niet beschikbaar is bij de AirPods Pro. Ik draag mijn huidige AirPods (gen1) vaak onder een kap of muts en dan kan je nog steeds naar het volgende nummer gaan door 2x op je airpod te "tappen". Nu is het enkel die "press" dacht ik? En dat gaat niet werken als je niet rechtstreeks aan je airpods kan.
Dat klopt. Dit soort dingen kun je overigens ook gewoon op de Apple site terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dampoedeemer
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-09 16:18
In hoeverre doet Apple mee met de blackfriday deals?
Zullen ze nog gaan stunten met een korting op de APP? Ik heb geen idee hoe dat vorige jaren ging met Apple producten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Laatst online: 16:29

John

🚀

dampoedeemer schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:04:
Zullen ze nog gaan stunten met een korting op de APP? Ik heb geen idee hoe dat vorige jaren ging met Apple producten :)
Kleine kans dat een nieuw product in de blackfriday sale komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:39
dampoedeemer schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:04:
Gaat nooit gebeuren

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Vet! Heb al zoiets gelijks voor de switch maar over usb-c. Dit ziet er wel heel handig uit zeg! Thanks coor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:45
ex87 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:28:
[...]

Vet! Heb al zoiets gelijks voor de switch maar over usb-c. Dit ziet er wel heel handig uit zeg! Thanks coor de tip
Werkt uitstekend! Heb er 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Oké, ik heb de manier gevonden om de eartips te vervangen als je ze er niet af krijgt. Neem een dunne doek of zoals ik m'n overhemd en gebruik dat om extra grip te krijgen op de eartip. Op die manier glijd de eartip niet telkens uit je vingers (wat natuurlijk komt omdat je die dingen al in je vette oren hebt gehad).

Heb nu de kleine eartips en die zitten echt stukken beter in mijn oren. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Froggle op 05-11-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Laatst online: 19-12-2024
Als ik nabij mensen met een iPhone ben popt er altijd een APP connectie venster op hun scherm wanneer ik de case open...

Hoe kan ik dit voorkomen? Kan dit uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@knakker2 Hoe vaak doe je dat dan? Ik doe dat over het algemeen thuis voor vertrek en op m'n werk bij aankomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Met enige regelmaat, tussen het van huis en naar huis gaan zitten een hoop momenten dat ik even geen oordopjes in wil,..

Het zou vreemd zijn dat voor een ieder met een iPhone in de hand in mijn nabijheid er een popup plaatsvindt wanneer ik ermee bezig ben. Je zou denken dat wanneer de Airpods reeds een koppeling hebben gemaakt je dan eerst een handeling moet doen (knopje achterop indrukken?) voordat de case een publiekelijk signaal de lucht in werpt voor een koppeling-request. Dus niet :P

[ Voor 18% gewijzigd door knakker2 op 05-11-2019 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
knakker2 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:47:
Als ik nabij mensen met een iPhone ben popt er altijd een APP connectie venster op hun scherm wanneer ik de case open...

Hoe kan ik dit voorkomen? Kan dit uberhaupt?
Hoort dat wel? Lijkt me dat deze dat alleen moet doen als de case in pairing mode staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
@bram1984 Dat is dan ook mijn vraag.
Waarom de case een pair-signaal eruit knalt ondanks het al gekoppeld zijn is mij onduidelijk. Elke keer als ik de case open naast iemand met een iPhone krijgt hij/zij die pop-up. Beetje slordig als dit “normaal” is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
knakker2 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:49:
@bram1984 Dat is dan ook mijn vraag.
Waarom de case een pair-signaal eruit knalt ondanks het al gekoppeld zijn is mij onduidelijk. Elke keer als ik de case open naast iemand met een iPhone krijgt hij/zij die pop-up. Beetje slordig als dit “normaal” is
Net hier thuis geprobeerd. Ik kan het niet reproduceren, dus lijkt me een defect of bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Ik zal het wel resetten. Misschien dat dat helpt.

Overigens nog een andere vraag;

Met behulp van Siri iemand bellen, door ‘Hey Siri’ te gebruiken. Helemaal leuk. Onder andere met
-audio FaceTime
-normaal bellen.

Echter zijn er teveel namen in m’n contact lijst die op elkaar lijken. 2x iemand vandaag gebeld terwijl het niet de bedoeling was. Beetje suf iemand per ongeluk op te bellen die ik al maanden niet gesproken heb.

Wat voor mogelijkheden zijn er anders dan elk contactpersoon een geheel identieke naam te geven (wat niet kan) om dit te voorkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
knakker2 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:30:

Met behulp van Siri iemand bellen, door ‘Hey Siri’ te gebruiken. Helemaal leuk. Onder andere met
-audio FaceTime
-normaal bellen.

Echter zijn er teveel namen in m’n contact lijst die op elkaar lijken. 2x iemand vandaag gebeld terwijl het niet de bedoeling was. Beetje suf iemand per ongeluk op te bellen die ik al maanden niet gesproken heb.

Wat voor mogelijkheden zijn er anders dan elk contactpersoon een geheel identieke naam te geven (wat niet kan) om dit te voorkomen?
Voor en achternaam hetzelfde? Dan stel je toch een bijnaam in? Contact: Wijzig > voeg veld toe > Bijnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
knakker2 schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:30:

-audio FaceTime
-normaal bellen.

Je hebt wel aparte problemen zeker? Hoewel dit weinig met AirPods te maken heeft en dus in principe off-topic is, praat je blijkbaar dus niet duidelijk genoeg? Dan even een aanpassing maken inderdaad, of de achternaam erbij, of een bijnaam. Of je geeft ze een nummer. Legio oplossingen voor te verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
ASNNetworks schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:50:
Ik merk bij mijn AirPods Pro dat wanneer mn hand tegen het zwarte micstripje komt ik een hele schelle toon hoor (erg oncomfortabel). Nu merk ik ik dit ook hoor wanneer ik in de bus beweeg hij dit soms doet, of wanneer ik het ‘knopje’ gebruik (en als ik er goed op let met bepaalde nummers). Dit is met ANC en Trans alleen, dus moet met de mic te maken hebben. Heb met mn hand over de rechter gedaan en die dit doet absoluut niet. Dit lijkt mij dan ook niet de bedoeling. Iemand die dit kan bevestigen?

Overigens kan ik opeens niet meer wisselen tussen ANC/Trans/Uit. Hij blijft op Trans staat, hoevaak ik ook probeer te wisselen. iPhone herstart, APP’s losgekoppeld en opnieuw gekoppeld werkt ook niet. Zal morgen sowieso bellen voor het schelle toon probleem met mic en gelijk dit aankaarten en om een vervanging vragen of mn geld terug als vervanging te lang duurt.

Edit: ik zal vanavond eerst nog andere dopjes proberen, misschien dat het daaraan ligt, en een hard reset uitvoeren met AirPods Pro.

Edit2: dmv hard reset werken ANC/Trans in ieder geval wel weer, was dus ff een software issue in de AirPods. Zal vandaag en morgen andere dopjes uitvoerig testen voordat ik besluit deze retour te sturen en nieuwe te vragen.
Even een quote van mijzelf om een update te geven. De linker AirPod produceert een schel geluid bij beweging/bepaalde nummers wanneer ANC/Trans aanstaat. Heb ook andere eartips gebruikt maar dat blijft helaas zo. Apple Support gebeld en ik kon kiezen tussen retourneren en eind november nieuwe ontvangen. Of: langs een Apple Store of APR brengen voor reparatie. Dat laatste is sowieso geen optie omdat ik niet een product die vanaf aankoop defect is laat repareren. Helaas heeft Apple geen voorraad vervangingen voor zulke gevallen en za ik pas een nieuwe kunnen krijgen eind november.

Uiteindelijk aangegeven dat ik dan helemaal van mijn koop afzie, omdat ik het elders ook kan bestellen en sneller in huis heb. Tijdens het gesprek (40min en 2 collega’s gesproken) elders besteld. Die komt 12/13 november binnen en deze kan ik tot uiterlijk 13 november afgeven bij een UPS point. Dan maar op deze manier zelf oplossen.

Tip: controleer goed of je geen defect hebt met je mic zoals ik heb ervaren. Zou vervelend zijn als je hier achterkomt nadat het product wat ouder is.

Edit: zojuist melding gekregen dat ik het 8/9 november ontvang waar ik het net heb besteld :).

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik krijg sinds vandaag geen groene vinkjes meet bij eartwst :( vooral links niet meer. Ging even middeste testen maar niks doet het meer. Heb ik iets gesloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
TweakerVincent schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:40:
Ik krijg sinds vandaag geen groene vinkjes meet bij eartwst :( vooral links niet meer. Ging even middeste testen maar niks doet het meer. Heb ik iets gesloopt?
Probeer eens een hard reset. Dus niet alleen verwijderen en opnieuw pairen, maar echt een hard reset op de AirPods Pro. Bij mij kon ik opeens ANC/Trans niet meer aan/uitzetten en zat het vast op 1 mode. Na een hard reset werkte het weer.

https://www.iculture.nl/tips/airpods-resetten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ASNNetworks schreef op woensdag 6 november 2019 @ 12:20:
[...]

Probeer eens een hard reset. Dus niet alleen verwijderen en opnieuw pairen, maar echt een hard reset op de AirPods Pro. Bij mij kon ik opeens ANC/Trans niet meer aan/uitzetten en zat het vast op 1 mode. Na een hard reset werkte het weer.

https://www.iculture.nl/tips/airpods-resetten/
Helaas lost dit het niet op. Regelmatig heb ik een nog fit melding bij testen. Retour sturen maar en airpods 2 kopen of mag hij vaak die melding geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
TweakerVincent schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:03:
[...]

Helaas lost dit het niet op. Regelmatig heb ik een nog fit melding bij testen. Retour sturen maar en airpods 2 kopen of mag hij vaak die melding geven?
Dit hoort gewoon niet. Als je meerdere oortips hebt getest en verschillende ‘houdingen’ hebt geprobeerd, is het gewoon defect. Voorheen werkte het wel en sinds vandaag opeens niet meer. Dus retour sturen en nieuwe vragen of elders aanschaffen.

[ Voor 18% gewijzigd door ASNNetworks op 06-11-2019 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
TweakerVincent schreef op woensdag 6 november 2019 @ 15:03:
[...]

Maar, heb je er verder ook een probleem mee? Heb je het idee dat ze niet goed afsluiten? Ik bedoel, die seal test is redelijk "gimmicky". Heb ook al op YT gezien dat hij bij sommige mensen bij alles een goede seal afgeeft of bij eentje maar, terwijl ze wel gewoon goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
bram1984 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:39:
[...]

Maar, heb je er verder ook een probleem mee? Heb je het idee dat ze niet goed afsluiten? Ik bedoel, die seal test is redelijk "gimmicky". Heb ook al op YT gezien dat hij bij sommige mensen bij alles een goede seal afgeeft of bij eentje maar, terwijl ze wel gewoon goed zitten.
Ik denk idd dat ze prima zitten. Beetje raar die test. Net een uur lang wel goed. Net weer half goed.

Hoe test ik goed dat ze goed werken? Net in de auto was het doodstil

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 06-11-2019 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
TweakerVincent schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:56:
[...]

Ik denk idd dat ze prima zitten. Beetje raar die test. Net een uur lang wel goed. Net weer half goed.

Hoe test ik goed dat ze goed werken? Net in de auto was het doodstil
Waarom zou je dat überhaupt iedere keer willen testen? Eén keer is zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
bram1984 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 18:57:
[...]

Waarom zou je dat überhaupt iedere keer willen testen? Eén keer is zat.
Kennelijk zitten ze niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
TweakerVincent schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:09:
[...]

Kennelijk zitten ze niet altijd goed.
Kennelijk wil jij meer dan eens bevestiging hebben dat ze goed zitten. Ik zou me er gewoon niet al te druk om maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
bram1984 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:35:
[...]

Kennelijk wil jij meer dan eens bevestiging hebben dat ze goed zitten. Ik zou me er gewoon niet al te druk om maken. :)
Nou ja wel als ik 70/75% van de keren zie dat ze niet goed zitten. Maar ik ga goed testen of ze niet goed werken en mss die melding loslaten.

Jouw YT post stelt me wel gerust (dat er meerdere mensen zijn met dit probleem en dat het wel goed werkt) btw tnx daar voor

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 06-11-2019 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayN
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-05-2021
Beste tweakers,
Ik ben ook in bezit van de Airpods Pro’s en ze bevallen me zeker goed. Zeer tevreden over de comfort en compactheid. Geluid ook niet slecht voor mijn dagelijkse gebruik.
Nou heb ik hem gekocht bij Apple met Apple Care.

Ik upload een foto erbij om te laten zien dat er een kier tussen zit wat duidelijk maakt dat er stof in gaat zitten waardoor het zo zichtbaar word.

Hebben jullie dat ook? Heb nl 318 euro in totaal betaald dus zou dit niet echt mogen toch??

Hoor graag of jullie daar ook last van hebben!!!
https://ibb.co/c8cNjdP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
JayN schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:16:
Beste tweakers,
Ik ben ook in bezit van de Airpods Pro’s en ze bevallen me zeker goed. Zeer tevreden over de comfort en compactheid. Geluid ook niet slecht voor mijn dagelijkse gebruik.
Nou heb ik hem gekocht bij Apple met Apple Care.

Ik upload een foto erbij om te laten zien dat er een kier tussen zit wat duidelijk maakt dat er stof in gaat zitten waardoor het zo zichtbaar word.

Hebben jullie dat ook? Heb nl 318 euro in totaal betaald dus zou dit niet echt mogen toch??

Hoor graag of jullie daar ook last van hebben!!!
https://ibb.co/c8cNjdP
hoort zo. Zorgt er voor dat er geen vacuüm gecreëerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Kartmans1 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:19:
[...]
hoort zo. Zorgt er voor dat er geen vacuüm gecreëerd wordt
Volgens mij bedoeld @JayN de naad die horizontaal loopt in het midden van de airPod. Lijkt mij niet helemaal oke btw.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Rudios schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:26:
[...]

Volgens mij bedoeld @JayN de naad die horizontaal loopt in het midden van de airPod. Lijkt mij niet helemaal oke btw.
Mijne zien er exact hetzelfde uit, en de meeste foto's online ook.

De niet Pro's hadden ook altijd wel een soort mini kiertje, ze moeten die dingen toch ergens dicht klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayN
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-05-2021
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KwzPfGs/ED866-ABB-7-D42-4-F04-8-B1-A-09036420-FE42.jpg

Idd dit bedoel ik.
Dacht ook dat het niet ok is, maar als het bij meeste hetzelfde is zal het wel kloppen🤷🏽‍♂️.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
We kunnen inmiddels wel een nieuwe thread aanmaken:

[AirPods Pro] Het Grote Paniek Om Niks Topic

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Rudios schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:26:
[...]

oh die naad lijkt mij al helemaal normaal. Hebben volgens mij alle AirPods pro’s die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Kartmans1 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 22:08:
[...]
oh die naad lijkt mij al helemaal normaal. Hebben volgens mij alle AirPods pro’s die ik heb gezien.
Denk het ook eigenlijk, maar omdat deze zo enorm is uitvergroot lijkt het ernstiger dan het is volgens mij ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Hoe zijn de hoge tonen van de Pro’s als je deze vergelijkt met die van de voorgaande AirPods? De hoge tonen vond ik altijd een zwak punt, en vereiste nogal wat getweak van de equalizer.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MeesterBas schreef op donderdag 7 november 2019 @ 02:28:
Hoe zijn de hoge tonen van de Pro’s als je deze vergelijkt met die van de voorgaande AirPods? De hoge tonen vond ik altijd een zwak punt, en vereiste nogal wat getweak van de equalizer.
Mid en hoog zijn veel beter. Oude modellen klinken heel dof nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donno86
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01 19:51
Yes! Ik heb ze ook net binnen gekregen. :*) Wel even de grote rubbers erop gezet, al vond Apple de mediums ook goed.

Wat me opvalt met de noisecancelling is wel dat je dat soort van bedrukte gevoel krijg wat je ook met een grote koptelefoon hebt. Maar een paar seconden later lijkt het te compenseren en voelt het prima.

Eerste indruk van de geluidskwaliteit is prima. Niet super bijzonder. Inderdaad wat veel laag maar niks dat de Spotify equalizer niet kan verhelpen.

Nu even opladen tot 100% voor ik aan een duurtest begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54
Welke EQ settings passen jullie zoal toe?
En dan zowel in iOS als in Spotify of enkel bij 1 van de 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
smoken schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:24:
Welke EQ settings passen jullie zoal toe?
En dan zowel in iOS als in Spotify of enkel bij 1 van de 2?
ik ben ook nog erg aan 't pielen wat betreft EQ instellinge, ik gebruik alleen Spotify. Dus voor zover ik weet, kan ik alleen in Spotify met de EQ instellingen het 1 en ander aanpassen, en dus NIET via iOS (via Muziek).
Correct me when I am wrong ;)

Verder is het uiteraard sterk afhankelijk wat voor muziek je luistert; ik luister voor zo'n 70-80% dance muziek. Dus zit voornamelijk met de bass te pielen.

Iemand die weer juist rock muziek speelt, zal eerder 1 van de andere EQ instellingen gebruiken.

Zelfde met Jazz, dat vraagt ook weer (totaal) andere EQ instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
JayN schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:44:
[Afbeelding]

Idd dit bedoel ik.
Dacht ook dat het niet ok is, maar als het bij meeste hetzelfde is zal het wel kloppen🤷🏽‍♂️.
Het is geen gegoten geheel, het lijkt me een naad van 2 losse plastic delen die daar tegen mekaar aan zitten.
Storm in een glas water,zou ik zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Geert1976 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:34:
[...]

ik ben ook nog erg aan 't pielen wat betreft EQ instellinge, ik gebruik alleen Spotify. Dus voor zover ik weet, kan ik alleen in Spotify met de EQ instellingen het 1 en ander aanpassen, en dus NIET via iOS (via Muziek).
Correct me when I am wrong ;)
Volgens mij heeft de EQ van iOS wel invloed op Spotify, als je (uit mijn hoofd) schakelt tussen "kleine luidsprekers" en "laat op de avond" dan valt het geluid even weg. Dus er gebeurt wel iets ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
Nou, gelukkig heb ik ervoor gekozen mn AirPods te retourneren vanwege een defecte mic in de linkerpod (schelle toon met ANC/Trans aan). Sinds vandaag kraakt de linker pod opeens uit het niets met bass (maar ook niet constant). Morgen/overmorgen komen die van Amazon binnen en gaat deze retour naar Apple Online Store (retourlabels vandaag ontvangen).

Ik hoop dat dit slechts een uitzondering is en geen voorteken is. Door dit soort dingen wordt ik wel een beetje huiverig. Geen zin om dit weer te krijgen nadat de retourperiode voorbij is.

[ Voor 27% gewijzigd door ASNNetworks op 07-11-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik twijfel of ik ze terug stuur. De ap1 kon ik perfect ophouden en uitzetten en gewoon praten. Nu kan dat in theorie ook maar het hoort niet natuurlijk.

Verder vind ik de ap1 1000x lekkerder zitten. Nu voelt het alsof ik oordoppen in heb.

Mss moet ik ze maar gewoon terugsturen en ap2 kopen voor 140. Of trekt dit nog bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:06
Heb ze vanmiddag opgehaald bij de Mediamarkt en voor mij persoonlijk echt een goede stap vooruit. Qua ANC zitten ze redelijk op het niveau van mijn QC35II voor gevoel wat een dikke prima is.
Het comfort is een stuk beter dan de eerste versie, ze zitten een stuk beter en minder los waardoor ik minder het gevoel heb dat ze uit kunnen vallen.

Ook als ik ze in heb zonder muziek maar met ANC aan voelt het allemaal erg prettig en rustig, een hoop storende geluiden zoals AC, ruis van buiten e.d. wordt heel goed weg gefilterd. En met muziek aan is het echt een flinke sprong vooruit vanaf de eerste AirPods.

Ik dacht in het begin dat de medium dopjes goed zaten en heb daar even mee rond gelopen, maar nu ik de large dopjes geplaatst heb is de ANC (door de betere sluiting) nog beter en rustiger.

Omdat ik last heb van een piep in mijn oren (tinnitus) kan het soms erg vervelend zijn wanneer ik ANC aan het zonder muziek, maar nog steeds beter dan wanneer ik ze niet in heb.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08
TweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:14:
Ik twijfel of ik ze terug stuur. De ap1 kon ik perfect ophouden en uitzetten en gewoon praten. Nu kan dat in theorie ook maar het hoort niet natuurlijk.

Verder vind ik de ap1 1000x lekkerder zitten. Nu voelt het alsof ik oordoppen in heb.

Mss moet ik ze maar gewoon terugsturen en ap2 kopen voor 140. Of trekt dit nog bij?
Terugsturen! Als het anc geen meerwaarde voor je heeft plus ze zitten niet lekker plus je vond de vorige prima qua pasvorm, dan zou ik ze terugsturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
TweakerVincent schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:14:

Wat hoort er precies niet? Bij mij werken ze perfect in de transparancy mode. Ik hoor nu beter wat er om me heen gebeurt dan met mijn gen 1 AirPods.

"Nu voelt het alsof ik oordoppen in heb"

Dat is wel lijp. Je hebt namelijk ook oordoppen in.

Bij mij zitten de Pro's veel beter. Als ik nu lach of een ander gezicht trek, dan blijven ze tenminste gewoon goed zitten.

Mooie bijkomstigheid is dat ik de Pro's veel mooier vindt dan het oude uiterlijk met die lange stokjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
bram1984 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:09:
[...]

Wat hoort er precies niet? Bij mij werken ze perfect in de transparancy mode. Ik hoor nu beter wat er om me heen gebeurt dan met mijn gen 1 AirPods.

"Nu voelt het alsof ik oordoppen in heb"

Dat is wel lijp. Je hebt namelijk ook oordoppen in.

Bij mij zitten de Pro's veel beter. Als ik nu lach of een ander gezicht trek, dan blijven ze tenminste gewoon goed zitten.

Mooie bijkomstigheid is dat ik de Pro's veel mooier vindt dan het oude uiterlijk met die lange stokjes.
Ik hoor alles gedempt en zeker slechter dan mijn AP1. Kan nu vaak niet gewoon ze in houden en praten met collega's.

AP1 voel ik echt niet of nauwelijk. Ik voel nu echt continu oordoppen, vergelijkbaar met herrie stoppers die je soms snachts indoet..

Bellen vind ik echt stukken minder omdat ik ook ademhaling en andere nieuwe geluiden hoor die ik niet wil horen. Alsof ik met oordoppen bel.

Ik geef ze nog een week en besluit dan of ik naar de AP2 terug ga. AP1 vond ik het beste product wat ik 1.5 jaar terug gekocht had, hier heb ik dat helemaal niet.

En noise c heb ik misschien helemaal niet nodig. Ik kom nooit in treinen en wil dat graag zo houden. Vliegen 2 keer per jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 08-11-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@TweakerVincent Gek, ik herken niks van deze problemen.

Ik kom ook niet zo vaak in treinen en vliegtuigen maar ANC maakt de audio beter omdat het geluid geïsoleerd is. Daarbij vind ik het op kantoor echt een must als het rumoerig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
bram1984 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:04:
@TweakerVincent Gek, ik herken niks van deze problemen.

Ik kom ook niet zo vaak in treinen en vliegtuigen maar ANC maakt de audio beter omdat het geluid geïsoleerd is. Daarbij vind ik het op kantoor echt een must als het rumoerig is.
Ik wil juist wel veel geluid horen op kantoor. Wil geen autist zijn die alleen aanspreekbaar is met kloppen op schouder. Ooit zo’n collega gehad... never nooit meer in mijn team zo iemand.

En ja ik heb het getest maar ik hoor echt veel te weinig om sociaal aanwezig te zijn

[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 08-11-2019 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
TweakerVincent schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:23:
[...]

Ik wil juist wel veel geluid horen op kantoor. Wil geen autist zijn die alleen aanspreekbaar is met kloppen op schouder. Ooit zo’n collega gehad... never nooit meer in mijn team zo iemand.

En ja ik heb het getest maar ik hoor echt veel te weinig om sociaal aanwezig te zijn
Ik snap eigenlijk werkelijk niet waarom je ze überhaupt gekocht hebt.....jij waarschijnlijk ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
smoken schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:28:
[...]

Ik snap eigenlijk werkelijk niet waarom je ze überhaupt gekocht hebt.....jij waarschijnlijk ook niet.
True.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik lees her en der dat mensen de Pro, en dan met name icm de ANC, heerlijk vinden voor op kantoor / in de hippe kantoortuin.

Hoe moet ik me dat voorstellen als een collega die 2 a 3 meter verderop zit en jou aandacht vraagt? Voordat de Pro er waren was het gewoon ''hey Pietje!?'' en je had contact met elkaar, lijkt me..

Nu moet jouw collega zich gelukkig prijzen als ie jouw aandacht kan krijgen met die dingen in met ANC aan.

Lijkt me alles behalve collegiaal en sociaal.

Ja, of je moet gewoon een schurft hekel aan je werk cq. collegae hebben....dat kan uiteraard ook

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Geert1976 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:41:
ik lees her en der dat mensen de Pro, en dan met name icm de ANC, heerlijk vinden voor op kantoor / in de hippe kantoortuin.

Hoe moet ik me dat voorstellen als een collega die 2 a 3 meter verderop zit en jou aandacht vraagt? Voordat de Pro er waren was het gewoon ''hey Pietje!?'' en je had contact met elkaar, lijkt me..

Nu moet jouw collega zich gelukkig prijzen als ie jouw aandacht kan krijgen met die dingen in met ANC aan.

Ja, of je moet gewoon een schurft hekel aan je werk cq. collegae hebben....dat kan uiteraard ook
Het inrichten van een kantoortuin op zich is al oncollegiaal. Sommige mensen kunnen daar gewoon niet goed in werken en sluiten zich dus op die manier (koptelefoon) af.

Bij ons is even zwaaien of een berichtje op Slack voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 08-11-2019 12:46 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:41:

Ik ga in het blikveld van een collega staan en zwaai ff.

Maar andere benadering: mensen die met een koptelefoon aan het werk zijn laat ik het liefst zo lang mogelijk met rust. Vaak zijn ze dan juist meters aan het maken. Wanneer er vanalles besproken dient te worden zie ik collega's nooit een koptelefoon/oortjes op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:44:
[...]

Het inrichten van een kantoortuin op zich is al oncollegiaal. Sommige mensen kunnen daar gewoon niet goed in werken en sluiten zich dus op die manier (koptelefoon) af.
ah oke. Maar hoe leg je dan even vlot contact of kan iemand je aandacht vragen?
Met een pen of nietmachine richting je collega gooien? :+

edit

ah, je zwaait dan ff naar je collega lees ik hier boven.

Ik werk zelf niet op een kantoor (gelukkig!), dus ik ben een n00b in de kantoortuin

[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 08-11-2019 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Geert1976 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:46:
[...]

ah oke. Maar hoe leg je dan even vlot contact of kan iemand je aandacht vragen?
Met een pen of nietmachine richting je collega gooien? :+
Zie mijn edit.

Vet offtopic dit trouwens :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:47:
[...]

Vet offtopic dit trouwens :)
mea maxima culpa! ;)

en weer on topic...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Overdrijven is ook een vak. Alsof je 8 uur lang met een ANC koptelefoon op je hoofd op kantoor gaat zitten. Dan kan je beter thuis gaan werken.

Niks mis met het feit dat er af en toe even geconcentreerd doorgewerkt moet worden en dat rumoer op kantoor dit niet mogelijk maakt. Nee, dan moet je lekker gezellig in een stilte hokje gaan zitten zodat je helemaal niet meer aanspreekbaar bent voor je collega's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donno86
Ik vind de rust met de anc geweldig. ik heb dagelijks pratende collega's die dan met elkaar in gesprek zijn op 2 meter van m'n bureau en kom echt niet aan werken toe dan. Met de APP's kan ik me weer prima concentreren. Al is de acn niet heeeeel geweldig.

Overigens voor de sporters; gisteren dik 4km gelopen zonder problemen. Wel bij ieder stoplicht even transparant aangezet voor de veiligheid. Ik had verwacht dat ik het knijpen op het stoplicht tijden het lopen vervelender zou vinden maar het is eigenlijk prima te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Donno86 Ik zou ANC sowieso helemaal uitzetten als je buiten bent. Levensgevaarlijk. Een toeterende auto ga je niet horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donno86
@bram1984 Hangt er helemaal vanaf waar je loopt. Zat in mijn geval een aardige strook groen en een fietspad tussen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
Nu een klein weekje in gebruik en ben zeer te spreken over de APP. OV is een verademing. Ik heb net de auto gewoon thuis laten staan omdat ik het gewoon relaxter vind om mezelf neer te zetten en ongestoord naar muziek te luisteren. Verder vind ik ook de feature waarmee berichten worden opgelezen (en meteen op kan kan reageren) handig. In de trein/tram/metro is het nagenoeg stil. In de bus hoor je wel wat, maar dat komt doordat de bus verschillende toeren maakt en het meer opvalt. Ik lees hierboven even snel over een toeterende auto, die ga je zeker wel horen met ANC, maar het is allemaal veel minder aanwezig. Tonen tot 400Hz worden aardig gedempt, daarboven komt het er doorheen. Scheelt dat de hogere frequenties vrij dichtbij of hard moeten zijn om het überhaupt te kunnen horen, vandaar dat ze bij ANC zich hebben gefocust op het lage spectrum. *hummm* *bzzzz* *tssss* geluiden zijn dus verleden tijd.

Bij de normale AP had ik ook het probleem dat ze uit m'n oren vielen als ik iets zat te eten. Niet meer voorgekomen. Je kunt dus gerust alle kaakbewegingen maken zonder dat je APP uit je oren vallen.

Verder zitten ze gewoon lekker. Je voelt ze wel, maar niet storend of drukkend. Batterij is vrijwel nooit leeg met dank aan de draadloze oplaadcase. Thuis knikker ik ze meestal direct op de laadplaat, wat gewoon een goede plek is waar je ze weer makkelijk vanaf pakt wanneer je weer vertrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:14

Niek_1981

Think Different.

Cubix schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:45:
[...]

Ik ga in het blikveld van een collega staan en zwaai ff.

Maar andere benadering: mensen die met een koptelefoon aan het werk zijn laat ik het liefst zo lang mogelijk met rust. Vaak zijn ze dan juist meters aan het maken. Wanneer er vanalles besproken dient te worden zie ik collega's nooit een koptelefoon/oortjes op doen.
Dit dus, als er meters gemaakt dienen te worden is het gewoon perfect. :)

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ik heb ze ook altijd in transparant mode staan behalve als ik 'focussed' wil werken. Ik hoor echt alles (en zit met me rug naar de deur).

Ik heb wel een Siri shortcut gemaakt om snel te wisselen tussen off / on / transparant omdat ik anders steeds te laat in het vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Zijn hier ook Android gebruikers? Kan je als je hem met een android verbonden hebt ook wisselen tussen ANC en omgevingsgeluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:56
Hoiz schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:17:
Zijn hier ook Android gebruikers? Kan je als je hem met een android verbonden hebt ook wisselen tussen ANC en omgevingsgeluiden?
Dat kan je nog steeds via de AirPods zelf doen (long press). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de eerste versie van de AirPods. Is een upgrade naar de Pro het geld waard? Wie heeft deze overstap gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Fuwor schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:20:
[...]

Dat kan je nog steeds via de AirPods zelf doen (long press). ;)
Mooi, dank voor de info :)

Hoe bevalt de omgevings geluid modus versus de oude Airpods?

De specifieke reden dat ik de gewone airpods altijd gebruikte was omdat ik, indien nodig ook nog steeds alles om mij heen goed kon horen. Zo hoor je op kantoor als je wordt aangesproken, kan ik snel even wat afrekenen bij de kassa, enz.. heeft iemand hier feedback op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:56:
Ik heb de eerste versie van de AirPods. Is een upgrade naar de Pro het geld waard? Wie heeft deze overstap gemaakt?
Ik ben van 1st Gen naar 2nd Gen naar Pro gegaan en vind het zelfs de upgrade meer dan waard. ANC. O+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:56:
Ja. Ik.
Hoiz schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:58:
[...]

Mooi, dank voor de info :)

Hoe bevalt de omgevings geluid modus versus de oude Airpods?

De specifieke reden dat ik de gewone airpods altijd gebruikte was omdat ik, indien nodig ook nog steeds alles om mij heen goed kon horen. Zo hoor je op kantoor als je wordt aangesproken, kan ik snel even wat afrekenen bij de kassa, enz.. heeft iemand hier feedback op?
Prima en beter dan de oude (vanzelfsprekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik heb de app teruggebracht. Erg jammer, maar ik kan niet goed tegen afgesloten oren. Ik word er misselijk van en krijg ook hoofdpijn, zeker in het vliegtuig (waar ik ze primair voor wil hebben). Heb ooit ook de bose koptelefoon gehad met ANC en daar had ik zelfde probleem mee. Had de hoop dat de ventilatie van de app zouden helpen met de misselijkheid en hoofdpijn maar helaas.

Wel jammer, muziek klinkt toch weer wat beter dan met de AP2 en ik vind ze ook mooier met kortere stokjes. Een andere functie die ik erg fijn vind, Siri die berichten voorleest werkt, gelukkig ook op de ap2

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 11-11-2019 08:03 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid