Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[AirPods Pro] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3
Acties:

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07-04 21:35
Apple heeft vandaag AirPods Pro aangekondigd, de nieuwste aanvulling op de AirPods-serie. Deze AirPods zijn voorzien van actieve ruisonderdrukking, produceren een superieur geluid waar je helemaal in opgaat en hebben een gloednieuw in-eardesign dat nauwelijks iets weegt. AirPods Pro zijn vanaf vandaag te bestellen via apple.com en de Apple Store-app en liggen vanaf woensdag 30 oktober in de winkel.

https://i.ibb.co/JB9ndZK/Apple-Air-Pods-Pro-i-Phone11-Pro-102819-Klein.jpg

“AirPods zijn de meest verkochte oortjes ter wereld. Dankzij het beeldbepalende design, de simpele pairing met één tikje en het ongelooflijke geluid zijn ze uitgegroeid tot een heel gewild Apple product. Met AirPods Pro zijn we nog een stapje verder gegaan”, aldus Phil Schiller, Senior Vice President Worldwide Marketing bij Apple. “De nieuwe AirPods Pro klinken dankzij de Adaptieve EQ geweldig, zitten dankzij de flexibele oortips uiterst prettig, zijn voorzien van actieve ruisonderdrukking en hebben een innovatieve Transparantie-modus. Wij denken dat onze klanten heel enthousiast zullen zijn over dit nieuwe AirPods-model.”

AirPods Pro vormen een aanvulling op de huidige AirPods-serie en leveren perfect draadloos geluid. Alle AirPods-uitvoeringen zijn voorzien van geavanceerde technologie waardoor je op een andere manier naar muziek luistert, iemand belt, tv-series en films kijkt, games speelt en Siri gebruikt. En ook het pairen van AirPods Pro is net zo simpel als met de huidige AirPods, een van de redenen waarom die zo geliefd zijn. Zodra je de oplaadcase in de buurt van een iOS- of iPadOS-device opent en er één keer op tikt, maken AirPods Pro direct verbinding met alle devices die via de iCloud-account van de gebruiker zijn aangemeld, van iPhone, iPad en Mac tot Apple Watch, Apple TV en iPod touch.

Gloednieuw design
Met hun baanbrekende design waren AirPods al een revolutie op het gebied van draadloze audio. AirPods Pro doen daar met hun nieuwe, nog lichtere design en verder geoptimaliseerde pasvorm nog een schepje bovenop. Bij AirPods Pro krijgen klanten drie sets met zachte, flexibele siliconen oortips in verschillende maten. De oortips vormen zich volledig naar de binnenkant van het oor, waardoor ze uiterst comfortabel zitten en de gehoorgang perfect afsluiten: een voorwaarde voor een geluid waar je helemaal in opgaat. Daarnaast zijn AirPods Pro voorzien van een vernieuwend systeem met luchtgaatjes dat de druk binnen en buiten het oor gelijk houdt. Daardoor heb je geen last van het onprettige gevoel dat sommige andere oortjes veroorzaken. En AirPods Pro zijn zweet- en waterbestendig, dus ideaal voor iedereen die sportief is.

Active Noise Cancellation
De actieve ruisonderdrukking van AirPods Pro past zich met behulp van twee microfoons en geavanceerde software voortdurend aan de pasvorm van de oortjes aan. Op die manier wordt ruis op een unieke en superieure manier weggefilterd, zodat je je volledig kunt concentreren op waar je naar luistert, zoals je muziek of degene aan de andere kant van de lijn.

De eerste microfoon zit aan de buitenkant en vangt het geluid van buiten op. Dat geluid wordt geanalyseerd om te bepalen welk deel daarvan ruis is. AirPods Pro genereren vervolgens antigeluid, waardoor de gedetecteerde ruis wegvalt voordat het geluid je oor bereikt. De tweede microfoon aan de binnenkant vangt geluid in je oor op, waarna AirPods Pro eventuele resterende ruis onderdrukt. De ruisonderdrukking past het geluid tweehonderd keer per seconde aan.

Geluid waar je helemaal in opgaat
AirPods Pro leveren dankzij de Adaptieve EQ een superieure geluidskwaliteit op. Deze equalizer stemt de lage en middenfrequenties automatisch af op de vorm van het oor, waardoor de luisteraar volledig in het rijke geluid kan opgaan. Een speciaal ontworpen versterker met een groot dynamisch bereik produceert een zuiver en ongelooflijk helder geluid en is bovendien energiezuinig, waardoor de batterij langer meegaat. Deze versterker stuurt een speciaal ontworpen high-excursion driver met minimale vervorming aan, die de geluidskwaliteit optimaliseert en achtergrondgeluiden wegfiltert. De driver genereert prachtige lage tonen tot 20 Hz en geluid met veel detail in het middengebied en de hoge frequenties.

Transparantie-modus
Als de Transparantie-modus actief is, kun je naar muziek luisteren en toch alle omgevingsgeluiden horen, zoals het verkeer tijdens je hardloopronde of een belangrijke mededeling over de intercom in de trein. Deze modus maakt gebruik van de drukverdelende luchtgaatjes en geavanceerde software die net voldoende ruis onderdrukt. Daardoor klinkt je eigen stem volkomen natuurlijk en blijft de geluidskwaliteit van hetzelfde hoge niveau.

Via de nieuwe, drukgevoelige sensor op het uiteinde van AirPods Pro schakel je heel eenvoudig tussen de actieve ruisonderdrukking en de Transparantie-modus. En ook dingen als muziek afspelen of pauzeren, nummers overslaan en telefoontjes beantwoorden of beëindigen zijn dankzij deze sensor supersimpel. Maar dit kun je ook allemaal doen door in het bedieningspaneel op iPhone of iPad op de volumeregelaar te tikken, of tijdens het afspelen van muziek op het AirPlay-symbool op Apple Watch te tikken.

Prestaties en batterijduur
De geringe afmetingen en de sublieme prestaties van AirPods Pro zijn te danken aan een baanbrekend System in Package-design (SiP) dat rond de door Apple ontworpen H1-chip is opgebouwd. De H1 bevat tien audiocores en stuurt alles aan, van het geluid tot de Siri-functionaliteit. Bovendien treedt er nauwelijks vertraging op tijdens de audioverwerking, waardoor de H1 in realtime ruis onderdrukt, met behulp van adaptieve technologie een hoogwaardig geluid produceert en op handsfree ‘Hé Siri’-commando’s reageert – allemaal tegelijkertijd.

Met tot vijf uur luistertijd gaan de batterijen van AirPods Pro net zolang mee als die van AirPods. Als de actieve ruisonderdrukking is ingeschakeld, kun je met volledig opgeladen AirPods Pro tot vierenhalf uur luisteren en tot drieënhalf uur praten. Wanneer je AirPods Pro tussentijds oplaadt in de draadloze oplaadcase, kun je meer dan 24 uur luisteren of meer dan 18 uur praten.2 Opladen is een kwestie van de case van je AirPods op een Qi‑oplaadmat leggen of onderweg de Lightning-poort gebruiken.

Andere features
De pasvormtest van de oortips controleert in hoeverre de tips het oor afsluiten en bepaalt of de oortips de juiste maat hebben, zodat je het geluid optimaal hoort. Zodra je de AirPods Pro in doet, bepalen geavanceerde algoritmen samen met de microfoons in elke AirPod wat het geluidsniveau in je oor is en vergelijken dat met wat de driver produceert. Het algoritme weet na een paar seconden of de oortip de juiste maat en pasvorm heeft, of dat er iets moet worden aangepast om je oor volledig af te sluiten.
Siri activeren met je stem gebeurt via de H1-chip, waardoor je handsfree een nummer kunt afspelen, het volume kunt regelen, iemand kunt bellen of een routebeschrijving kunt opvragen, allemaal door ‘Hé Siri’ te zeggen.
Audio delen maakt het heel eenvoudig om samen met iemand anders naar hetzelfde nummer te luisteren of dezelfde film te kijken: de ander hoeft alleen een tweede set AirPods in de buurt van je iPhone of iPad te houden.
Berichten aankondigen spreekt automatisch binnenkomende berichten uit. Als je aan de telefoon bent of de Audio delen-feature gebruikt, houdt Siri zich stil

[Voor 63% gewijzigd door robcoenen op 01-11-2019 12:45. Reden: Nederlandse vertaling]

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 11:28

Grin

Ride si sapis.

*Apple*
*Shiny*
*Click, buy*

Zojuist letterlijk blind mijn bestelling geplaatst, woensdag geleverd. Nu eens even kijken wat het precies is dat ik heb aangeklikt... :F :| O-)

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Grin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:50:
*Apple*
*Shiny*
*Click, buy*

Zojuist letterlijk blind mijn bestelling geplaatst, woensdag geleverd. Nu eens even kijken wat het precies is dat ik heb aangeklikt... :F :| O-)
idem hier :X :X :X

maar moet erbij vermelden dat ik wel HEUL erg enthousiast moet zijn, wil ik ze ook daadwerkelijk houden.
Ik ben geen fan van foam/silicone tips.

Heb nu de AirPods 2019 (met draadloze oplaadcase) en op zich zitten/zijn die prima!

[Voor 26% gewijzigd door Geert1976 op 28-10-2019 18:02]

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07-04 21:35
Ook een interessant detail: "In the box: Lightning to USB-C Cable"

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Check.
Die B&O's zijn m.i. voor een totaal anders luisterscenario: thuis of op het werk.
Voor onderweg pak ik altijd de AirPods, mijn B&W PX zijn geen concurrent voor AirPods; ze zijn aanvullend.

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07-04 19:37
Donstil schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 18:36:
[...]

Ja voor mij ook alleen in de praktijk pak ik ze eigenlijk nooit en gaan altijd de Airpods in 8)7
@Donstil stop ermee, je koopt ze toch :P ;)

Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| iPhone 11 black 128 ;  AirPods pro;  watch 4

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07-04 22:51
Nog nooit zo snel op 'buy' gedrukt.

Krijg ze donderdag. binnen en heb aankomend weekend 4 kortere vluchten met weinig bagage, nu hoef ik mijn Bose QC 35 niet mee te slepen en dat scheelt een hoop gedoe.

Uit eindelijk hier 250 dollar voor betaald dus minder dan mijn AirPods Gen 2 in NL zucht.

[Voor 18% gewijzigd door ex87 op 28-10-2019 18:44]

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:18
Ik heb ze ook blind besteld. Was al erg tevreden over Airpods 1, maar die accu wordt nu toch echt minder, dus eigenlijk waren ze sowieso al aan vervanging toe. Ben heel benieuwd!

• Geert1976
  • Niet online
Brimme schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 20:31:
Weet iemand waar ze mee bezorgen.
Met 'n busje?

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 10:17
Kan je nu eindelijk het volume op de airpods wijzigen? Volgens mij niet? Dat mis ik enorm bij airpods 1.

• PhilipsFan
Alleen een beetje jammer dat je op de site van Apple niet kunt betalen met Apple Pay.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
Geert1976 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:05:
NC gaat bij mij gewoon uit tijdens het fietsen hier door Amsterdam. Je moet hier in Amsterdam 8 acht ogen en 6 oren hebben soms, zeker in t centrum.
En al helemaal met de toename van electrische voertuigen (fietsen, scooters en auto's), die komen geruisloos voorbij.

Verder vrijwel alle andere situaties gaat NC, aan.
Precies, maar dat geldt niet alleen voor Amsterdam. Als je even niet oplet en er komt iemand toeterend of bellend van de zijkant, dan hoor je dat gewoon helemaal niet. Ik moest niet zolang geleden nog vol op mijn rem. Had wel mijn AirPods in, maar hoorde de toeter van de scooter.

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08:57
Geert1976 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 05:45:
The Ear Tip Fit Test helps ensure users get the best audio experience from AirPods Pro by testing the quality of the seal and identifying the best ear tip size for them. After placing AirPods Pro in each ear, advanced algorithms work together with the microphones in each AirPod to measure the sound level in the ear and compare it to what is coming from the speaker driver. In just seconds, the algorithm detects whether the ear tip is the right size and has a good fit, or should be adjusted to create a better seal.

dit klinkt wel erg gaaf...zeer benieuwd hoe dat uitwerkt in de daadwerkelijke praktijk.
Volgens mij is dit niet uniek. Als in de headphones van Sony doen dit ook al. Je hoort dan een toonreeks die de headphone gebruikt om de ANC op aan te passen. Vermoedelijk dat hier hetzelfde gebeurt maar dat Apple je dan een suggestie geeft om voor een betere seal te zorgen (lees: andere tip).

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• Geert1976
  • Niet online
N1ckk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:31:
Wel grappig om te lezen dat er meer mensen zijn die blind hebben gekocht. Nu kan ik beter met mijn eigen gedrag leven ;). Vraag me af hoe “goed” active noise cancelling is, kun je dat ook uit zetten naast Transparency modus?
allemaal in stellen via Control Centre op je iPhone

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:27

N1ckk

404 - title not found

Voor wie niet kan wachten, hierbij vast de eerste unboxing video FRESH.van MKBHD:

YouTube: AirPods Pro Unboxing & Impressions!

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 00:47
Geert1976 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:47:
[...]

allemaal in stellen via Control Centre op je iPhone
Je kan dat ook uitzetten via het oortje zelluf.

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Kreeg net een bericht binnen, gaat hier DHL worden.

• Yzord
Orinoco schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Kreeg net een bericht binnen, gaat hier DHL worden.
Heb ook tracking hier...DHL

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:26

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik heb de Airpods 2016. Moet wel heel gek lopen wil de geluidskwaliteit niet vooruit gaan 😂

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dennisweb schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:29:
Wil iemand die de AirPods Pro al heeft of er meer over weet, mij vertellen waar die dopjes van gemaakt zijn? Het lijkt me dat rubberen dopjes gemakkelijk los komen. Een beetje dit probleem: http://evolver.fm/2012/03...-with-a-horrifying-photo/

Of zijn we dit stadium inmiddels al voorbij? Ik maak me vooral zorgen dat ik over een paar jaar terug kan naar de koptelefoon.
Op 3:30 laat iJustine zien hoe het werkt.

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 29-10-2019 15:46]

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05-04 09:39
Dennisweb schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:47:
[...]

Dank, maar ik maak me als Ménière-patiënt toch wel behoorlijke zorgen. Oordopjes in je gehoorgang stoppen is wel wat anders dan ertegen aan houden zoals met de AirPods 1 en 2 het geval was. Als patiënt zit ik namelijk regelmatig met een geïrriteerde gehoorgang. Bovendien zitten er twee trommelvliesbuisjes in mijn oren. En krijg ik elke vier maanden injecties. Het is mij even de vraag wat mijn KNO-arts hiervan zou vinden. Hij was blij met de AirPods omdat ze juist niet in je gehoorgang gingen zitten.

Morgen zie ik hem trouwens weer, dus ik zal het eens vragen. Maar ik las een artikel van Schoonenberg:

"In-het oor:
Oordopjes worden ongeveer 1 cm van het trommelvlies gedragen en sluiten het gehoorkanaal meer af dan een hoofdtelefoon dat over de oren gedragen wordt. "Zowel de afstand van de luidsprekers als het afsluiten van het gehoorkanaal vormen een gevaar, omdat hierdoor de intensiteit van geluid veel groter is," zegt Foy."

Dan maak ik me toch wel ernstig zorgen, als dit tijdelijk tot tinnitus kan leiden. Dit heb ik namelijk nu al door de Ménière. Beetje jammer, dit.
Het lijkt mij dat je ANC nooit goed werkend kunt krijgen met oordopjes/een hoofdtelefoon die niet goed “sealed”... dus dat zal de reden van de foam tips zijn. Volume kan in dat geval een stuk omlaag en dus is het geluidsniveau gelijk aan dat van een oor telefoon die niet in je oorkanaal gaat.

Als voor jou, om duidelijke redenen, de AirPods Pro geen optie zijn .. dan is dat duidelijk. Niemand verplicht je dan ook over te stappen naar de AirPods Pro (behalve je eigen wens wellicht).

Maar je reactie “beetje jammer,dit” begrijp ik niet helemaal. Hier kan een producent toch niets aan doen?

Legio aan mogelijkheden voor een ANC oplossing die wel werkt voor jou lijkt me. On/over ears zijn van vele producenten te krijgen met ANC.

• Alpha89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:59
N1ckk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Same here, maak me zorgen! Klinkt overdreven, maar zou ze graag morgen willen :)
Hier ook. Misschien krijgen we Ups?

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05-04 09:39
Donstil schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:32:
[...]

Ja je bent een goeie klant of niet hè :P

[...]

Ik deed dat net maar dan kwam er wel een extra dag bij zo leek het.
Dacht eigenlijk dat ik me intussen ook wel onder die categorie mocht scharen ;-)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:54

Rivanov

Apple freak

Gunth schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 06:01:
[...]

Tikken lijkt me ook handiger.
Zelfs met handschoenen aan werkt het goed.
Ff reviews en ervaringen afwachten maar aan je oren zitten knijpen lijkt me toch minder dan ff te tikken.
Wel Goed dat ze kleiner zijn geworden.
Ze ogen wel mooier dan de huidige
Tikken werkt ook niet altijd feilloos. Je weet namelijk niet altijd goed wáár je moet tikken. Met knijpen is dat wel makkelijker want dat is altijd een vaste positie.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Volkan1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:53:
[...]

Bij de Apple Store zijn ze wel beschikbaar.
Die zit niet in Eindhoven. :+

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Geert1976
  • Niet online
mvdam schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:01:
[...]

:> Zometeen als je je Airpods verkocht hebt dan wordt het dus een no-brainer begrijp ik? O+
Haha oh ja! Bedankt...ff de adv zo verwijderen ;)

• bram1984
  • Nu online
Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:53:
Ik heb nu al aardig wat ervaringen gelezen van mensen (uit oa Australia en Azië) die de AirPods Pro in gebruik hebben genomen.

Voor mezelf tot de conclusie gekomen dat mocht je de AirPods van 2019 hebben (ook zoals ik heb met draadloze oplaad case) deze nieuwe AirPods Pro niet echt waard zijn.
Het is veelal "okay", maar niks "wow", toch wel wat ik persoonlijk zou verwachten voor bijna €300.
Zit ook maar 1 driver in, wat uiteraard invloed heeft op de geluidskwaliteit.
Mocht ik nog helemaal geen AirPods hebben gehad, dan was 't hoogstwaarschijnlijk een no brainer geweest ;)
Wat had je dan verwacht? Dit zijn de AirPods zoals AirPods moeten zijn, wat mij betreft. ANC (dat alleen is een overstap al waard), spatwaterdicht, veel betere fit voor tijdens het sporten met verschillende pasvormen, transparancy mode, beter geluid (ik heb de 1st gen en die klinken al goed en het wordt dus nog beter), uitgebreidere bedieningsmogelijkheden, verdeling van de druk in je oren, audio delen, ANC die zich aanpast aan de vorm van je oor (als we Apple moeten geloven tenminste).

Leuke upgrade, wat mij betreft. :)

• bram1984
  • Nu online
Kunnen we de DHL posts misschien achterwege laten? Het is echt totaal niet boeiend voor in dit topic.

• bram1984
  • Nu online
Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

je kan zelf toch ook eens op zoek gaan naar bevindingen van mensen die reeds de AirPods Pro in bezit hebben.
Check eens het betreffende topic in het macrumors forum, als ook Reddit.

Ik lees veelal dat het geluidsbeeld / kwaliteit vrijwel hetzelfde is als de AirPods 2019. Ook het ANC gedeelte is niet heel spectaculair.
Ja ik heb diverse reviews gelezen en tevens gebruikerservaringen en die zeggen juist dat het geluid wel beter is en dat de ANC wel spectaculair is.

@gday Die kan je dan toch aanmaken? Het is gewoon off-topic in een "Ervaringen & Discussie" topic.

@Rivanov Denk dat ze eerst de Apple stores bevoorraden. Zal wel in de loop van de week worden of volgende week.

[Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 30-10-2019 09:16]

• gday
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 19:20

gday

TENACIOUS D TIME!!!

bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:13:
[...]

@gday Die kan je dan toch aanmaken? Het is gewoon off-topic in een "Ervaringen & Discussie" topic.
Ja doei, voor die 5 à 10 posts ga ik écht geen apart topic aanmaken. Maar als je er zó gefrustreerd door raakt zal ik er verder niks over melden, hoor ...

Maar @bram1984, ga dan ook niet serieus in op een post over winkelvoorraden van iemand anders. Dat hoort ook niet hier in dit topic dan. ;)

Game on.

[Voor 15% gewijzigd door gday op 30-10-2019 09:36]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Geert1976
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Is het overigens al bevestigd dat je die commando's niet zelf kan mappen, zoals bij de standaard AirPods kan?
You can set one pod to toggle between ANC and transparency, and the other to toggle between off and either ANC or transparency.
Settings are persistent between usage

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in: [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Geert1976
  • Niet online
Diverse Apple Stores wereldwijd hebben sinds vandaag aparte AirPods tafels, waar je de AirPods Pro kan passen en testen.

Gadverdamme, dat lijkt me echt ranzig....dat jij na een man of 8 voor je eerst te hebben getest, jij dan die dopjes mag opzetten haha

https://9to5mac.com/2019/...ays-tables/#disqus_thread

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:18
Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:17:
Diverse Apple Stores wereldwijd hebben sinds vandaag aparte AirPods tafels, waar je de AirPods Pro kan passen en testen.

Gadverdamme, dat lijkt me echt ranzig....dat jij na een man of 8 voor je eerst te hebben getest, jij dan die dopjes mag opzetten haha

https://9to5mac.com/2019/...ays-tables/#disqus_thread
Ze wisselen uiteraard wel de tips.

• Yzord
ZiSE schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

Ze wisselen uiteraard wel de tips.
A 4 euro de set....mag wat kosten haha

• KeaveXL
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07-04 22:46
Airpods Pro binnen. Eerste indrukken zijn postief. Goeie NC, geluid is prima, iets vollere bas voor mijn gevoel en door volledig afgesloten te zijn klinkt het allemaal een stuk beter.

Ben er wel achter dat mijn ene oorgang groter is als de andere, alleen mijn OCD kan het niet helemaal aan om per oor een andere tip te gebruiken 8)7

PSN: KeaveXL

• dezeppo
  • Laatst online: 03-04 15:16
Net binnen gekomen, eerste indruk; geluid is fantastisch ANC is (idd) indrukwekkend.

Lover Boy van Billy Ocean klinkt alsof ik een over ear gebruik.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een aantal reacties zijn verplaatst naar [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid. Laten we dit topic houden voor ervaringen met en discussie over de Airpods Pro zelf. Discussies en mededelingen over levertijden en beschikbaarheid mogen in dat andere topic :)

[Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 30-10-2019 12:27]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:41
Als je geluid wil testen, kun je ook gewoon een liedje van Michael Jackson of Eurythmics nemen. Love Is A Stranger is een van mijn favorieten voor het testen van geluid. :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Of gewoon muziek die je zelf fijn vind natuurlijk. Dan hoor je ook sneller of het beter klinkt dan bij nummers die je anders niet zou luisteren.

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:59
BurrowedLurker schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:32:
Ben echt heel benieuwd naar de geluidskwaliteit. De meeste reviews/hands on gaan hier nauwelijks op in, en zijn bovendien door techies die niet per de verstand hebben van audiokwaliteit, zegt dus weinig.
Wat een onzin zeg, alsof de rest niet kan aangeven of het beter is geworden, ja het blijft een kwestie van smaak.

Forbes zegt :

http://on.forbes.com/60121JeWg

"Is it worth $249?

The audio quality alone, I think, justifies the price. It’s on a par with the Sony WF-1000XM3 in-ears, which is just tremendous. Those earbuds are a little cheaper than these but they are a bit bulkier, a bit less attractive. Oh, and the Sony charging case is much bigger. "

Ik zie vele andere commerciële reviewers hetzelfde zeggen, anyways ga naar een Apple store en test het zelf uit.

• Dennisweb
@Donstil @smoken Zojuist naar de KNO-arts geweest. Hij heeft de AirPods Pro gezien en stelt dat er géén bezwaar tegen deze doppen zijn. Volgens hem zitten ze niet ver in je gehoorgang en kan je, MITS je het volume niet te luid zet, ze gewoon gebruiken. :)

• Yzord
Rivanov schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Had zoiets wel gelezen ja, ze zijn nu korter maar steken wel iets meer uit.
Eerste impressie, beetje wennen tegenover de gen1, maar met de grote buds passen ze beter in mijn oren.

Heb ze geprobeerd op mijn Max Pro te leggen, maar helaas, ze laden niet :+

[Voor 11% gewijzigd door Yzord op 30-10-2019 14:04]

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

GertJan2012 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:18:
Ik heb al even gezocht maar kon het niet vinden. Begreep dat je op het oortje wel mogelijkheden hebt om bijvoorbeeld je track te pauzeren of the skippen ? Maar volume gaat dus puur en alleen via je telefoon , tenzij je het Siri vraagt ?
Of een Apple watch draagt.

• Yzord
Nou ze werken ook op mijn draadloze staande oplader. Ben er zeer tevreden over. Heb de Noise Cancellation maar omgetoverd naar Wife Cancellation. Gewoon, omdat het kan.

• Geert1976
  • Niet online
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:45:
Heb de Noise Cancellation maar omgetoverd naar Wife Cancellation. Gewoon, omdat het kan.
Andere vrouw wellicht een optie? :+

• Yzord
Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

Andere vrouw wellicht een optie? :+
Nee hoor, een vrouw als de mijne vind ik nergens meer. Maar d'r mond snoeren zonder dat ze er last van heeft is Cook's perfect idea. Mag die kerel wel.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:24
Dennisweb schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

Ok. Ik heb ze ook besteld en kan vrijdag mee-oordelen. Zelf ben ik optimistisch. Ik heb dit soort oortjes nog nooit geprobeerd. Maar mijn oren zijn geopereerd en hebben dus nu de perfecte gehoorgang. :)

Mag retourneren eigenlijk wel? Oordopjes zijn hygiëneproducten. Bij bijvoorbeeld MediaMarkt kun je helemaal niet retourneren. ;)
Bij Apple wel, stukje extra service.

• Oppernerd
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 11:32
Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:00:
[...]

Ja zit ruk maar dat ligt aan mij wel, heb dit soort oortjes nooit fijn gevonden.
Dit is met het standaard dopje, als ik zo de set-up door kan ga ik met die rubbertjes rommelen.
Probeer idd de kleine tips.

Persoonlijk vind ik ze prima zitten voor in ears. Beter dan de wireless buds van concurrenten. Komt voornamelijk denk ik doordat ze kleiner en lichter zijn dan die van Samsung of Sony. Maar uiteraard is de comfort niet zo goed als gen 1.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

https://i.ibb.co/mXZsnWD/IMG-0637.jpg

Nou ik ben een krap uurtje verder, 13.2 opnieuw geïnstalleerd (als update) en dingen gepaard.

Tweede indruk is nu al wel beter. Het zijn op een of andere manier weer echt "AirPods" en niet "Draadloze dopjes".Dat is misschien meer een gevoel maar dat heb ik een beetje ermee, doosje, dopjes zelf (ondanks nieuwe pasvorm), alles voelt lekker vertrouwd.

Stokje t.o.v. "Tikken op de oortjes" is ook fijn, je hoeft ze niet je gehoorgang meer in te rammen als je een nummertje verder wilt.

Verder vind ik het Geluid (met NC uit) merkbaar beter dan mijn 2016 AirPods dus op dat gebied zeker tevreden.

• Dennisweb
NotSoSteady schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:19:
[...]

Ja, daar zit ik ook mee. Ik kan er na al die jaren niet aan wennen en daarom ben ik altijd fan van de reguliere AirPods. Mag je ze terugsturen?

Klinken ze bovendien veel beter?
Rub147 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:33:
[...]

Bij Apple wel, stukje extra service.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

NotSoSteady schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:19:
[...]

Ja, daar zit ik ook mee. Ik kan er na al die jaren niet aan wennen en daarom ben ik altijd fan van de reguliere AirPods. Mag je ze terugsturen?

Klinken ze bovendien veel beter?
Ik vind ze wel beter klinken maar het verschil is geen dag en nacht.
Voor nu zou ik zeggen dat ze met NC aan hetzelfde klinken en zonder NC wat voller.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07-04 23:01
Greatsword schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:15:
Ben benieuwd of je mensen nog hoort als je in de trein zit, dat is namelijk mijn grootste ergernis ;)
Vanmiddag ook de AirPods Pro in gebruik genomen. Mensen in de trein hoor je zeker nog wel, uiteraard wel zachter. Alsof je heel zacht de stemmen op de achtergrond hoort. De geluiden van de trein filtert 'ie er wel helemaal uit.

• Yzord
wardjj schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:20:
[...]

Als ik het doosje open met het lampje naar voren (de voorkant) zit het linker oortje links en de rechter rechts. Zelfde als met de normale AirPods (daar wijst alleen de speaker naar buiten, waar die bij de Pro naar binnen wijst). ;)
Pff verrek, heb ze gewoon al die tijd verkeerd om in me oren gepropt hahaha 🤪

Wat een feest roflmao 🤔

Voor degene: je kan ze ook andersom in je oren proppen haha

[Voor 6% gewijzigd door Yzord op 30-10-2019 19:23]

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 07-04 23:01
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:22:
[...]

Pff verrek, heb ze gewoon al die tijd verkeerd om in me oren gepropt hahaha 🤪

Wat een feest roflmao 🤔

Voor degene: je kan ze ook andersom in je oren proppen haha
_O- :+

Dat verklaard je eerdere reactie ook gelijk :9 :
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:39:
Ligt het nou aan mijn oren of staan die stokjes nu meer horizontaal naar voren toe? Als ik ze naar beneden trek dan lijken ze niet te passen.

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 07-03 15:23
Voor wie het interesseert, met de Airpods Pro kon ik tot volumestandje 12 in de auto (met behoorlijke goede geluidsinstallatie) niet horen welk nummer er gespeeld werd, met mijn huidige Sony WF-1000xm3 kon dit tot volumestandje 19, met de auto stil naast drukke weg. ANC op de Sony's is wel echt een stuk beter voor mijn idee dan ook, maarja dit is natuurlijk ook de eerste zet van Apple in de ANC wireless buds market.

Grootste nadeel van de Airpods vind ik die siliconentips, zien er vies uit na dagje gebruik en verkleuren, en met comply eartips op de Sony's geven veel meer isolatie en meer comfort, maar dat is natuurlijk ook subjectief. Ik blijf bij mijn Sony's en de Airpods Pro's weer retour. Maar als je echt goede ANC en geluid wilt, neem dan de Sony WH-1000xm3, heb je best of both worlds en ze kosten nu ook 'maar' 299' euro.

[Voor 8% gewijzigd door whoutman op 30-10-2019 20:24]

• microcuts
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 07:34
DJH schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:04:
Werken de AirPods trouwens ook met macOS Mojave? Ik wil liever nog geen Catalina.
Ja, ze werken bij mij op 10.14.6. Ik kan alleen geen ANC modus switchen vanuit de Mac, ik vermoed dat dit op macOS Mojave wel zou kunnen. Knijpen werkt natuurlijk gewoon.

• Alpha89
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 10:59
Heb ze nu ook even in gebruik.

Eindelijk AirPods die blijven zitten. Het is weer bevestigd dat ik average bent. Medium it is. Gaat voor mij als sportman een enorm verschil zijn.

Net zitten spelen met ANC. Enorm cool. Vaatwasser liep op de achtergrond. Hij poetst het gewoon compleet weg. Best gaaf. Transparantiemodus ook super handig. Je kunt echt gewoon gesprekken voeren. Noodzaak om dopje uit te doen is nu ook weg.

Gebruik zelf de functie EU-volumebegrenzing. Mn OG AirPods lieten geluid van buiten dan enorm doorlekken. Kakelende dames en muziek uit de fitnesszaal overstemde dan mijn eigen muziek. Dat is nu helemaal opgelost.

Zet ik die volumebegrenzing uit dan gaan ze wel loeihard zeg! Jeetje.

Vrijdag ga ik op reis met het vliegtuig. Ben eens benieuwd!

Tot nog toe een complete verademing.

• Rub147
YRH schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:08:
Kan het een vervanger zijn voor een Bose QC35II of is de NC nog niet op dat niveau?
Persoonlijk vind ik m'm QC35II een wat prettigere NC geven dan de Airpods.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:00

mvdam

EV-Gekkie

Gisteren de Airpods ontvangen, helaas binnengekomen terwijl ik naar een leverancier was, en daarna eten bij vrienden met kids dus pas in de avond kunnen testen.

Passen echt oprecht perfect, de ANC is prima, niet wereldschokkend goed, maar voor alle dopjes met ANC die ik tot nu toe heb geprobeerd veruit de beste combi van zitten lekker en pasvorm.

Ik heb éérder dit jaar de Sony WF-1000XM3's geprobeerd. Hiervan kreeg ik binnen 30 minuten koppijn en / of pijn in mijn oren. Erop liggen kon niet. Groot, lomp, weinig ergonomisch.
Dáárvoor de Sony WF-1000X geprobeerd. Zelfde euvels maar daarop werkte de ANC vrijwel niet.

De Airpods Pro zitten zacht doch stevig in mijn oren, blijven goed zitten, en dempen +- 80% van het omgevingsgeluid in mijn beleving. De originele airpods vielen bij mij al uit als er iemand een kamer verderop gaapte. Dus daar had ik altijd van die siliconen buds voor bij me.

Het geluidsbeeld is niet overdreven indrukwekkend. Ze zijn vrij neutraal en niet overdreven basserig of hogetonerig. Niet de beste dopjes die ik ooit geprobeerd heb op dat vlak (dat was een setje van Shure), maar wel in de top 3.

Ik kan er comfortabel mee in bed op mijn zij liggen en luisteren naar een muziekje. De transparante modus is erg nuttig op kantoor om met een muziekje op toch de gesprekken van mijn collega's te kunnen volgen.

De ANC modus is erg lekker om het gerommel van mijn katten, het geruis op de straat e.d. weg te moffelen.

De accuduur ga ik beleven, specificatie-technisch vrijwel gelijk aan die van de originele airpods, en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Er is altijd wel een 5 minuten dat je ze even terugpropt in de case omdat het sociaal niet gewenst is om ze in te hebben :+.

Voor mij een blijvertje dus.

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• bram1984
  • Nu online
Vic83 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:03:
Wie kan al uit ervaring vertellen hoe ze bevallen op de fiets? Is het verkeer nog goed hoorbaar? (als je de NC geactiveerd hebt) Alvast bedankt!
Natuurlijk is het verkeer niet goed hoorbaar. Dat is het hele idee van ANC. Helemaal niet als je muziek op hebt, tenzij heel zacht. Zelfs met een matige ANC headset en muziek op wat hoger volume, hoor je verkeer niet (ik hoor verkeer al amper met mijn normale AirPods bij specifieke muziek. Je moet ook niet op de fiets gaan zitten met ANC aan, tenzij je levensmoe bent. Daar is dus de transparante modus voor (of ANC gewoon uitzetten).

• Rub147
deBennie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

lol, dat vraagt hij toch helemaal niet?
De vraag is toch is het verkeer hoorbaar met NC? En het antwoord is: nauwelijks. Zoals @bram1984 al aangeeft.

• DJH
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 22:53
Heb ze gister ca 5 uren achter elkaar in gehad (met kleine pauze). Geen enkel probleem en vergat bijna dat ze in zaten. Ik denk dat m'n QC25 II voorlopig rust krijgt :D

• Geert1976
  • Niet online
uiteindelijk toch maar m'n AirPods Pro uitgepakt, ondanks t feit dat na de 1ste ervaringen gelezen te hebben zo'n 24 uur geleden van mensen uit Azie en Australie; die niet echt laaiend enthousiast waren imho.

Vanochtend even getest op het platform op Schiphol (werkzaam bij de ''witte zwaan'' :P ) tussen twee vluchten door. Ik stond tussen een Boeing 787 en 747, weliswaar met de motoren uit uiteraard.
Maar genoeg herrie als je beneden op het platform staat.

Eerst mijn 2019 AirPods getest en vervolgens de nieuwe Pro. En ik moet zeggen dat de Pro het vliegtuig lawaai en overig lawaai op en rondom het platform zeer netjes 'wegwerkt' werd met ANC aan.

Tevens de ANC van de AirPods Pro getest in 1 van de pieren op Schiphol, tijdens de spits; lopen dan erg veel mensen uiteraard. Je hoort soort van zachte doffe geluiden 'in de verte'

Mijn 2019 AirPods pastte perfect in mijn oren, nooit last van gehad bij langdurig gebruik en vielen ook nooit uit.
Met deze Pro echt wel ff wennen aan de silicone doppies, na ong een half uurtje beginnen m'n oren ietwat te jeuken/irriteren.

2019 AirPods kunnen verkopen aan collega, dus verzacht de pijn in aanschaf Pro een beetje.

[Voor 29% gewijzigd door Geert1976 op 31-10-2019 11:20]

• Geert1976
  • Niet online
Apache4u schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Heb jij ze toevallig ook op schiphol gekocht? Ik vlieg vanavond en heb geen zin om Amsterdam centrum in te rijden.
nee, op Schiphol nog niet te koop.
Online besteld bij Apple zelf.

• Geert1976
  • Niet online
Ga wel echt Apple Care+ (€39) afsluiten voor deze AirPods Pro.

Anders zit je over ruim 2 jaar met een soort van 'paperweights', dwz (vrijwel) constant de oplaad case aan de oplader.

Dat de AirPods een wegwerp artikel zijn, lijkt me (over)duidelijk.
iFixit zojuist in hun teardown ook het cijfer 0 van max 10 gegeven in hun test, wat betreft repareerbaarheid (batterij niet te vervangen, net als voorgaande modellen uiteraard)

"we, at Apple, care much about the environment"
_O- _O- _O-

[Voor 11% gewijzigd door Geert1976 op 31-10-2019 14:37]

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

APPLEHARRY schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Aan het siliconen getrokken? Of m.b.v. iets?
Inderdaad gewoon aan de siliconen plug getrokken, de plug klemt zich vast met een verharde ring. Kun je zien bij de spare pluggen die je gehad bij de AirPod pro.

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 00:22

Woopdedooo

THT: Zie signature

Geert1976 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:27:

"we, at Apple, care much about the environment"
_O- _O- _O-
Over dat soort uitspraken mogen ze inderdaad wel eens regels gaan maken haha

... na de zomer

• RnB
  • Registratie: september 2005
Apple did it again!

Ik ben heel tevreden met de AirPods Pro.
De fit is top, ik heb niet meer het gevoel dat ik ze met een hoofdbeweging kwijt raak.
ANC én transparancy is top! Het geluid van de oven en stofzuiger weet ie zonder enige moeite te verhullen en de transparancy functie bezorgt me geen claustrofobisch gevoel die ik met alle andere in ear dopjes krijg, hulde! Tevens drukt deze niet zo in mijn oren/hoofd, iets wat me altijd van in ear heeft weg gehouden.

De geluidskwaliteit vind ik niet per se beter dan de gen 2 AirPods, maar die vond ik al prima voor telefoongesprekken en sporadisch muziek luisteren.

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zojuist het laatste paar gescoord op schiphol. Was het display model dus doosje was open geweest maar airpods niet gebruikt. Dat maakte voor mij niet uit. De eerste indruk is prima wat betreft ANC. Echt een hele vooruitgang. Erg ingenieus trouwens hoe die dingen bepalen of de dopjes goed passen. Zo maar eens testen in t vliegtuig. Muziek klinkt veel beter dan voorheen. Mijn oude bose Qc15 over the ear klonk beter, maar ik had ook niet verwacht dat te kunnen overtreffen met in ears. Het scheelt een berg ruimte en een prima kwaliteit is de eerste indruk.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 06:58
mvdam schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:48:
[...]

Wel als je ze stuk of zoek maakt, maar niet voor zaken als accuvervanging.

https://www.apple.com/nl/...plecare-voor-koptelefoons
Verlies wordt juist niet gedekt door AppleCare+. De prijs voor vervanging bij verlies blijft dus €99. Staat er ook heel duidelijk: Diefstal of verlies van je device valt niet onder de dekking. Maakt AppleCare+ voor mij totaal niet interessant bij de AirPods Pro.

[Voor 6% gewijzigd door MelvinW op 31-10-2019 18:31]

MacBook Pro 16" - iPhone 11 Pro Max - Apple Watch Series 5 Hermès

• PhilipsFan
mvdam schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:48:
[...]

Wel als je ze stuk of zoek maakt, maar niet voor zaken als accuvervanging.

https://www.apple.com/nl/...plecare-voor-koptelefoons
Juist voor accuvervanging! Zoekraken valt niet onder Applecare. Alleen defecten (door eigen schuld of fabricagefouten) vallen hieronder. Je zult altijd een kapotte Airpod moeten inleveren wil je in aanmerking komen voor vervanging onder Applecare. Voor eigen schuld geldt een limiet van 2x per 2 jaar en een eigen risico van 29 euro per keer.

Accuvervanging wordt alleen gedaan als ze minder dan 80% van de originele capaciteit over hebben. Dat is mij bij de eerste generatie Airpods ruimschoots gelukt, die gaan nu nog ongeveer de helft van de tijd mee. Dus als dat als 1 gebeurtenis wordt gerekend en het valt niet onder een fabricagefout, dan heb ik voor 29 euro plus 39 voor Applecare is voor 68 euro twee nieuwe Airpods. Dat had me anders 110 euro gekost (55 euro per Airpod voor batterijservice.

Aan de andere kant, die 68 euro kan ik me sowieso besparen, want over 2 jaar is er toch wel weer een nieuwe generatie en die wil ik dan toch hebben. First world problems...

• crazylegs
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 02-04 23:52
One_one_12 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:18:
[...]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de gewone Airpods ook iets prettiger vind zitten, maar ANC wint het voor mij van iets minder draagcomfort. De siliconentips lijken een soort van in mijn oor te drukken. Heb nu op links de S en rechts de M om te kijken of ik verschil merk de komende uren. Één ding weet ik wel zeker, wat wordt die klote kantoortuin een stuk aangenamer *O*
Ik draag normaliter nooit oordoppen oid, dus voor mij is het überhaupt ook een kwestie van gewoon wennen denk ik.. Heb ze vooral gekocht voor het sporten..

Had altijd een jbl charge in de buurt voor muziek, maar wilde het toch eens hiermee gaan proberen. Zoals ik al zei, geluid is top, ook op laag volume dikke prima. Draagcomfort is gewoon een kwestie van wennen denk/hoop ik. :-)

https://www.facebook.com/hbbsebas2020/

• One_one_12
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10:54
crazylegs schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:35:
[...]

Had altijd een jbl charge in de buurt voor muziek, maar wilde het toch eens hiermee gaan proberen. Zoals ik al zei, geluid is top, ook op laag volume dikke prima. Draagcomfort is gewoon een kwestie van wennen denk/hoop ik. :-)
Denk dat mijn collega's een Charge met mijn muzieksmaak niet zo kunnen waarderen. :+

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Palo Alto schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:27:
[...]

Geen idee hoe lang je aan het vliegen bent en waar je zit, maar kan je deze ervaring terugkoppelen?
Ik ben wel benieuwd naar de ANC vs. vliegtuiggeluid.
Het was maar een korte naar Londen, dus geen duurtest. Ik heb ze anderhalf uur ingehad en het was goed. Geen irritatie en geen dwang om het volume vol open te zetten om een engelstalige film goed te kunnen begrijpen. Even getest met en zonder ANC en dat was een wereld van verschil. Met m’n airpods 1 moest het volume vol open om Engels te kunnen volgen, Nu was dat echt niet nodig. Ook qua ANC zijn de bose QC superieur moet ik wel zeggen, maar die ga ik toch niet meer gebruiken, puur vanwege de handigheid / formaat van deze dingen in vergelijking met de bose over the ears.

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 07:51
Ik heb de AirPods Pro gisteren binnen gekregen en qua gebruiksgemak vind ik ze top. Ze zitten ook erg prettig, maar de geluidskwaliteit vind ik voor dit prijspeil niet indrukwekkend. Ik heb ook een setje Sennheiser IE8 en die blazen deze AirPods volledig omver. Nadeel daarvan is dat ze bedraad zijn en geen noise-cancelling hebben. Echt een andere geluidsbeleving dan deze AirPods.

De Bose QC-20i zijn qua geluidsbeleving ongeveer gelijkwaardig, maar ik vind de Bose toch net iets rijker klinken. Nadeel van die Bose zijn dat ze bedraad zijn en de unit die er aan vastzit. NC van de Bose vond ik zeer goed en die van de AirPods komen heel dicht in de buurt. Voor het prijsverschil zou ik altijd voor de AirPods gaan, want de verschillen in geluid en NC zijn niet al te groot en het gebruiksgemak van de AirPods is vele male beter.

Ik wil de AirPods nog even proberen tijdens het hardlopen. Het grootste probleem met de meeste in-ears is het windgeruis in je oren. Vooral bij de modellen met NC is dit erg vervelend. We gaan dit weekend maar eens een lange run doen. Pasvorm is prima, dus ze blijven wel zitten.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• schekker
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 07-04 12:40
bram1984 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:57:
[...]

Het is “seal”.

Lukt het ook niet als je ze erin draait? Gewoon om en om links-rechts erin wroeten.
Het was laat :+

En nee, draaien, wroeten, etc helpt allemaal niet. De tips zijn gewoon niet lang genoeg om echt mijn gehoorgang in te gaan. Mijn oren zullen wel niet standaard genoeg zijn, zucht.

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 07-04 12:56
"Zoeken in het Forum" -> "Dit Topic" -> "Microfoon": 0 resultaten...

Ook bij reviewers viel het me op dat de meesten niet praatten over de microfoonkwaliteit. Ik heb inmiddels zo'n 8 (p)reviews maar niemand heeft het er over.

Even hier dus maar: Hoe is de gesprekskwaliteit? Kan iemand bv iets inspreken of een stukje audio laten opnemen in de notities app om te kijken hoe de kwaliteit daarvan is?

Hoe gaat het eigenlijk met switchen tussen een iPhone en een niet-Apple computer? Bij de meeste van mijn oordopjes en koptelefoons is het zo dat ze automatisch mijn computer pakken als bv mijn telefoon niet in de buurt is, of als ik Bluetooth uit heb staan op de iPhone.

Kunnen de Airpods(Pro) dit ook? Of moet ikelke keer weer opnieuwe pairen als ik wil switchen tussen een niet-Apple laptop en de iPhone?

[Voor 33% gewijzigd door thefal op 01-11-2019 12:22]

• Donno86
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-04 07:53
Voor meer info mbt de latency, de latency bedraagt ong 50ms. Dit is nauwelijks hoorbaar voor normale mensen. Echter zag ik dat als de airPods gekoppeld worden met een Android toestel deze latency langer wordt.
Zie hier een in-depth vergelijking met slomo op 7:45:
YouTube: Apple AirPods Pro vs Sony WF-1000XM3: Which Has Better ANC?

@thefal
@SP75
Bovenstaande reviewer test ook uitgebreid geluidskwaliteit van gesprekken met/zonder NC.
In de vergelijking met Sony view het me op dat het lijkt of de uitgesproken woorden bij de Airpods een soort van softwarematig "afgekapt" worden. Wat wellicht bovengenoemde 'plopjes' zou kunnen verklaren.

[Voor 28% gewijzigd door Donno86 op 01-11-2019 12:33. Reden: meer info mbt mics]

• Marc19700
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-04 19:59
Ik heb sinds donderdag de airpods pro en vind de geluidskwaliteit maar matig.
Dit terwijl veel op internet de geluidskwaliteit echt super vinden.
Uiteraard klinken ze beter dan de 1ste en 2de generatie airpods, maar ik vind de airpods pro nogal dof klinken in het hoog. De bass is wel goed aanwezig.
Wanneer ik de airpods pro vergelijk met de sennheiser momentum true wireless, dan vind ik de sennheiser echt stukken mooier klinken, helderder dan de airpods pro.
Het zal wel allemaal persoonlijke smaak zijn, maar ik had mooier geluid verwacht van deze nieuwe airpods.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

robcoenen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:14:
[...]

Alle relevante informatie en vernieuwingen staan er in benoemd.
Welke informatie zou je graag nog toegevoegd zien? :) Feedback verneem ik graag,
Maar het gaat dan ook niet puur om informatie, tekst is ook opmaak bijvoorbeeld.
Koppeling naar oudere topics, koppelingen naar de PriceWatch, reviews enz.

Zie bijvoorbeeld ook:
[Apple Pay] Ervaringen & Discussie
[HomePod] Discussietopic

• Hawk999
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 04-04 19:54
Rivanov schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:03:
Het blijft wel lastig om de oortjes uit de case te halen. Ging met de 1st en 2nd gen wat makkelijker.
Als je met je indexvinger er over heen strijkt komen ze uit het doosje.
Tip van een YouTuber.

• Geert1976
  • Niet online
ik vind het tikken op de vorige AirPods modellen toch wel 100x handiger dan met twee vingers knijpen op dat inimini zwarte Force Touch dingetje op 1 van de AirPods Pro.

#FirstWorldProblems

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zojuist mijn eerste serieuze luistersessie gehad met de APP. Tijdens het stofzuigen mag ik van mezelf altijd luisteren naar (een van) mijn favoriete podcasts, zo weet ik zeker dat dit elke week gebeurd. :)
M'n Dyson V10 maakt behoorlijk wat lawaai en de AP die ik normaal gebruik moeten behoorlijk hard om de podcast te beluisteren, met de APP en ANC geactiveerd is het echt een wereld van verschil. Geluidskwaliteit kan me gestolen worden, lekker boeiend voor deze dopjes. Daarvoor heb ik een buitensporige HiFi en een B&W hoofdtelefoon. APP klinken prima, that's it. Het gaat mij om het gemak wat ik d'r van heb, want ik ga niet met een set audiofiele oorwanten over straat. :N
Dat vind ik er totaal belachelijk en ongeïnteresseerd uitzien, en daarbij gevaarlijk. Dus daar zal je mij buitenshuis niet mee zien. <--- reageer hier vooral niet op: het is mijn totaal irrelevante mening. :Y

APP daarentegen: awesome! Makkelijk pairen, snel pairen, consistent pairen, en dat met alle Apple apparaten die ik heb. Als ik dat Windows-verhaal hier teruglees; moet er niet meer aan denken. Daarbij extreem draagbaar, voldoende kwaliteit (bouw en audio). Transparancy-mode is geniaal, wat John Gruber al schreef: Audio AR.

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:00:
ik vind het tikken op de vorige AirPods modellen toch wel 100x handiger dan met twee vingers knijpen op dat inimini zwarte Force Touch dingetje op 1 van de AirPods Pro.

#FirstWorldProblems
Zwarte? Is bij mij wit hoor.

• DigitalExorcist
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-04 14:53
Choek schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:13:
Ik heb ze nu een dag uitgeprobeerd en vind ze nogal "meh". De cymbals/bekkens zijn zo overdreven aanwezig met de pro dat ik liever de originele gebruik met de EQ op minder lage tonen. Jammer maar helaas.

Paar kleine onbelangrijke puntjes: Ze zaten lekker, noise cancellation is een domme marketing meme met IEMs en de fit test is lachwekkend onnauwkeurig.
Onzin (uiteraard....). Noise cancellation is gewoon een daadwerkelijk stuk techniek wat toegepast wordt. Antigeluid. Bestaat al heel wat jaartjes.

En als de fit-test OK zegt en ze zitten goed, is het precies goed.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
DigitalExorcist schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:41:
[...]

Onzin (uiteraard....). Noise cancellation is gewoon een daadwerkelijk stuk techniek wat toegepast wordt. Antigeluid. Bestaat al heel wat jaartjes.

En als de fit-test OK zegt en ze zitten goed, is het precies goed.
Ik zou die post gewoon negeren. Zonde van je tijd om hierop in te gaan..

• bram1984
  • Nu online
Choek schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:13:
Ik heb ze nu een dag uitgeprobeerd en vind ze nogal "meh". De cymbals/bekkens zijn zo overdreven aanwezig met de pro dat ik liever de originele gebruik met de EQ op minder lage tonen. Jammer maar helaas.

Paar kleine onbelangrijke puntjes: Ze zaten lekker, noise cancellation is een domme marketing meme met IEMs en de fit test is lachwekkend onnauwkeurig.
Noise cancellation is een domme marketing meme, haha.

Had je je post daar niet mee kunnen beginnen? Dat had me de rest lezen gescheeld.

• DigitalExorcist
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-04 14:53
Choek schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:10:
[...]

Goed verhaal. Lekker onderbouwd ook.

[...]

En nee, de fit test zei bij alle rubbertjes dat de fit goed was terwijl de kleine toch echt te los zaten en de grote toch echt te groot waren. .
Dan zijn de medium sizes die er standaard op zitten dus precies goed 👍🏼

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:19

AntonyterHorst

Apple Maniak

Choek schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:10:
[...]

Goed verhaal. Lekker onderbouwd ook.

[...]

Noise cancellation werkt ook wel, maar een IEM blokkeert passief al veel geluid en met muziek aan is de enige meerwaarde van noise cancellation dat voetstappen niet doordreunen, zelfde met de kabel van bedrade IEMs.

En nee, de fit test zei bij alle rubbertjes dat de fit goed was terwijl de kleine toch echt te los zaten en de grote toch echt te groot waren. Ze zitten na het indoen en voordat je gaat bewegen gewoon wat dieper/strakker waardoor ze alleen op het moment van testen “ok” zitten.
Snel deze nachtmerrie retour sturen dan maar. Product niet voor jou, het is een grote aanfluiting, duidelijk. Veel plezier met je Galaxy Buds.

Man man man

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

God, I love my AirPods Pro. :)
Zelfs komende vanaf de 2nd Generation AirPods is dit een grote stap voorwaarts.
Heerlijk die ANC!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:03

kazuka

Building Better Worlds

cranebird schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:24:
[...]

Hmm, dit vraag ik me dus nou net af, hoe bevallen de APP's met hardlopen? Dit is niet bemoedigend.

Zijn er al meer mensen met hardloop/sport ervaringen? En hoe zit het met de windruis (mijn grootste ergenis met de normale AP's)? Windruis in combinatie met ANC en met transparency?
Staan hier eerder in de thread al ervaringen van mij m.b.t. hardlopen, hoe dan ook: ik heb er nu 2x een flink stuk mee hardgelopen (15km) en ze zitten bij mij steviger dan de standaard AirPods. Die vielen ook nooit uit maar af en toe had ik wel het gevoel dat ze eruit konden vallen dus dan draaide ik ze weer even aan. Met de Pro's tot nu toe niet nodig.

Voordeel: beter en voller geluid door passieve NC vanwege de siliconen dopjes. ANC gebruik ik niet want dat is gevaarlijk met andere lopers, fietsers en auto's. De passieve NC werkt al goed genoeg.

Nadeel: Ik hoor m'n voetstappen door die siliconen dopjes, had ik bij de gewone AirPods geen last van. Los ik op door het geluid iets harder te zetten, op een gegeven moment valt het ook niet meer op. De transparency mode tijdens hardlopen is niet praktisch want dan is het net alsof je buiten loopt in eens storm met windkracht 10 door de windruis.

• Geert1976
  • Niet online
AirPods Robot

https://i.imgur.com/ngk60Fm.jpg

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:30
DigitalExorcist schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:07:
[...]

Waarom niet? Prima oortjes. Prima prijs ook wel vergeleken met de directe concurrenten.
Prima prijs in vergelijk met directe concurrenten inderdaad, maar an sich is 280 euro voor oortjes een enorm bedrag. En tuurlijk, het heeft anc en je kunt er 5 uur muziek mee luisteren en het heeft enorm veel connectie gemak en gave features. Maar 280 euro?
Ik heb de originele airpods. Ik en er super blij mee. Maar 160 euro was destijds bij de introductie al een hoog bedrag.
Tot men het gemak ervan ontdekte. Je ziet die originele nu inderdaad overal.

Maar los van die hele prijs discussie, het valt me ook hier weer op dat dergelijk kritiek niet geuit kan worden. Dát is gewoon weer jammer.

[Voor 5% gewijzigd door deBennie op 03-11-2019 11:13]

• deBennie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 11:30
DigitalExorcist schreef op zondag 3 november 2019 @ 11:49:
[...]

Van mij mag je kritiek hebben hoor, maar er wordt gesteld dat "de doorsnee consument" dit niet gaat betalen, terwijl je zelf zegt dat je die dingen overal ziet... dus dat doet de "doorsnee consument" wél.
Wacht, choeck geeft aan dat hij niet happy is met de geluidskwaliteit. Giantgiantus reageert daarop door te stellen dat de airpods pro voor mainstream gebruikers bedoeld is en daarmee volgens mij implicerend dat de mainstream gebruiker een mainstream geluid verwacht (iets wat ik een gekke stelling vind, maar goed).
Choeck vind 280 euro teveel voor wat het biedt, als ik hem goed begrijp. Er is niemand die ik zie stellen dat de doorsnee cosument dit niet gaat betalen.

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:23
Choek schreef op zondag 3 november 2019 @ 12:51:
[...]

Ik zou je bijna een Apple sokpop noemen. Gebruik je koppie ff, het succes van de originele airpods heeft een hele goede reden (relatief nieuwe techniek, extreem veel marketing en een "redelijke" prijs). Als je beweerd dat half Amsterdam in 3 dagen tijd al met pro's rondloopt dan moet je even een afspraak maken bij de opticien om je ogen na te laten kijken.
Gekke denigrerende reactie. Probeer je toon beetje aan te passen.

Mijn bericht was inderdaad wat onvolledig. Wat ik bedoel is dat bij de originele airpods ook iedereen viel over de prijs en nu loopt iedereen er mee. Zelfde met de iPhones. Je ziet overal de x,xs en 11 pro. Zal met de AirPod pro’s ook zo zijn verwacht ik. Er zijn zat mensen met genoeg financiële middelen die het waard vinden.

Ten aanzien van de geluidskwaliteit lees je veel verschillende berichten maar er lijkt in de serieuze reviews wel een idee te bestaan dat de toon mainstream is (gericht op pop en r&b).

• Geert1976
  • Niet online
maar je weet toch dat Apple onwijs milieu bewust is, althans, als ik de marketing van het bedrijf moet geloven.

/s

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Choek schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:08:
[...]

Het kan net zo goed door artificial scarcity komen in plaats van pure populariteit. Beetje vreemd om te stellen dat het goed verkoopt zonder ook maar over enige cijfers te beschikken.
De APP zijn m.i. absoluut geen product(groep) waarbij een zgn. kunstmatige schaarste een onderdeel is van een verstandige verkoopstrategie. Deze producten wil je als Apple zijnde zo snel mogelijk over de toonbank krijgen. Ik vind mijn stelling daarom helemaal niet vreemd en een stuk logischer dan jouw 'kunstmatige schaarste' redenatie.

• Geert1976
  • Niet online
Potverdikkie zeg...ik krijg ook nog op deze sombere zondagmiddag een gratis economie les aangeboden via dit topic...

Bedankt 👍🏻👍🏻

[Voor 5% gewijzigd door Geert1976 op 03-11-2019 17:18]

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dit is een staaltje non-sensikale vrije woordassociatie waar zelfs Nico Dijkshoorn bleek van wegtrekt.

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True