Dus als er staat dat ze x uur geleden voor het laatst gezien zijn, zijn ze of nog binnen bereik van 1 van de gekoppeld apparaten of ze zijn leeg?Nicj56 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:49:
[...]
Normaal gaan ze dan pingen als een van de gekoppelde apparaten er niet meer zijn(dus 1x in de x tijd geven ze dan locatie door een iPhone die in de buurt is).
Dat betekent X uur/minuten voor het laatst gezien, dat ze of leeg zijn en niet binnen het bereik zijn van:Phoolie schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:52:
[...]
Dus als er staat dat ze x uur geleden voor het laatst gezien zijn, zijn ze of nog binnen bereik van 1 van de gekoppeld apparaten of ze zijn leeg?
1. Je eigen apparaten
2. Een ander Apple apparaat dat gebruikt maakt van het find my netwerk
3. Batterij leeg van de AirPods
[ Voor 3% gewijzigd door Nicj56 op 30-04-2025 17:28 ]
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Huh, hoe kan het dan dat de AirPods van mijn dochter aangaven dat ze X uur voor het laatst gezien waren? Dit terwijl ze dus wel bij haar in de buurt waren, in de case en niet leeg.Nicj56 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:23:
[...]
Dat betekent X uur/minuten voor het laatst gezien, dat ze of leeg zijn en niet binnen het bereik zijn van:
1. Je eigen apparaten
2. Een ander Apple apparaat dat gebruikt maakt van het find my netwerk
3. Batterij leeg van de AirPods
Gehoor is bij iedereen anders en zo specifiek persoonlijk ga niet af op wat anderen ervaren, gelukkig dat de airpods een toegevoegde waarde geven.Ronald schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:52:
[...]
Ter info @dr paaj
Met de airpods in kon ik in een drukke ruimte met 15+ man en achtergrondmuziek gesprekken in de groep vrij goed verstaan met gespreksversterking en dempen achtergrondgeluid aan...
Ook kon ik iemand verstaan die aan de dove kant zat.. En had weer een idee waar geluid vandaan kwam...
Behoorlijk indrukwekkend...
Gister sprak ik met iemand hierover en die gaf aan met een medisch gehoorapparaat dat niet zo te ervaren... dus ben erg benieuwd naar wat het audiologisch centrum gaat doen...
De standaard hoortoestellen, dat kan geluid vaak blikkerig overkomen, ik werd er in mijn geval helemaal gek van, zelfs mijn hond blafte raar. Als je dan in groep staat, versta je niets.
Pas na aandringen en verschillende types en merken toestellen getest te hebben, concerten en festivals een kroeg dan kom je erachter wat een toestel kan betekenen. Heel veel succes
Ik heb dit ook regelmatig. Krijg ik een melding dat mijn airpods niet meer bij mij in de buurt zijn, terwijl ze gewoon in mijn zak zitten en ik mijn iphone in mijn handen heb. Met volle batterij. Inmiddels vertrouw ik de locatie gewoon niet meer, omdat het regelmatig niet updatet. Onduidelijk waarom.Phoolie schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:43:
[...]
Huh, hoe kan het dan dat de AirPods van mijn dochter aangaven dat ze X uur voor het laatst gezien waren? Dit terwijl ze dus wel bij haar in de buurt waren, in de case en niet leeg.
Voor degenen die interesse hebben, maar de Airpods Pro 2 zijn nu via Amazon te koop voor €214,-
Scheelt nogal met Amac en Apple zelf.
Aangezien mijn 1st gen AirPods Pro wat gebreken begonnen te vertonen nu via Amazon nieuwe besteld.
Scheelt nogal met Amac en Apple zelf.
Aangezien mijn 1st gen AirPods Pro wat gebreken begonnen te vertonen nu via Amazon nieuwe besteld.
Eric, Signing off !!
Welke eartips met foam zijn aan te raden voor de Apple Airpods pro, eerste generatie?
Ik gebruik nu de standaard tips die erbij geleverd werden, de standaard maat ook (denk een L?).
Het doel is er voor zorgen dat ze minder snel uit me oren glijden in de sportschool, vooral als ik begin te zweten.
Ik gebruik nu de standaard tips die erbij geleverd werden, de standaard maat ook (denk een L?).
Het doel is er voor zorgen dat ze minder snel uit me oren glijden in de sportschool, vooral als ik begin te zweten.
Dat is heel persoonlijk vrees ik. Ik heb verschillende (goedkope) gekocht via ali/amazon en voor mij zitten de standaard silicone tips (maat L) van apple toch het fijnst. Ik zou die van Comply nog wel eens uit willen proberen maar eigenlijk vind ik 35 euro toch net iets te veel om even te proberen. Terugsturen zal niet kunnen lijkt me.NicoHF schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:28:
Welke eartips met foam zijn aan te raden voor de Apple Airpods pro, eerste generatie?
Edit: nu op https://www.complyfoam.co...ips-for-apple-airpods-pro zonder verzendkosten en 15% korting als je je aanmeldt op nieuwsbrief voor 23 euro... Misschien toch eens proberen...
[ Voor 13% gewijzigd door amphora op 16-05-2025 11:44 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Niet meer relevant.
[ Voor 91% gewijzigd door Capo op 22-05-2025 10:51 ]
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Zo, ga mezelf maar eens schaamteloos quoten, wellicht dan anderen er ook iets aan hebben.Eric H schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:31:
Eenvoudige, korte, simpele vraag. (al is het antwoord misschien niet zo eenvoudig, kort en simpel te geven)
AirPods ultrasoon reinigen, goed idee of niet?
Sinds enige tijd merkte ik achteruitgang bij de ANC. Oftewel, deze functioneerde eigenlijk bijna in het geheel niet meer. Na wat rondstruinen op het www kwam ik diverse meldingen tegen van mensen bij wie de bovenste mesh helemaal verstopt zaten met oorsmeer en aanverwante zooi. Een goede schoonmaakbeurt zou hier moeten helpen om het geluid weer op het oude niveau te krijgen.
Ik ben al aan de gang geweest met een wattenstaafje en wat alcohol, maar er zit nog steeds vervuiling. (goed te zien met de magnifier-app op de iPhone)
Nu zit ik er dus aan te denken om ze in een ultraasoonbad te gooien, maar kom daarover wat tegenstrijdige berichten tegen. De ene zegt; "geen probleem kan gewoon", de andere zegt: "niet doen, gaan ze kapot van"
Iemand hier er ervaring mee?
In navolging op bovenstaand bericht het volgende:
Enige tijd geleden plaatste ik hier ook de tip dat de AirPods Pro 2 voor een scherpe prijs werden aangeboden bij Amazon.
Aangezien mijn AirPods Pro 1 qua geluid sterk achteruit waren gegaan er voor gekozen om een setje nieuwe Pro 2's te bestellen bij Amazon.
Mijn Pro 1 hadden al langer last van kraken bij indoen en ook het in- of uitschakelen van ANC maakte geen enkel verschil meer.
Met de aankoop van de Pro 2 kon ik dus wat makkelijker experimenteren met de 1, immers als het mislukte had ik toch al nieuwe en als het lukte.....tja, dan had ik twee setjes.
Ik heb dus via onze Chinese vrienden voor nog geen 3 tientjes een Ultrasoon reiniger gekocht. Deze is afgelopen maandag binnen gekomen. Eerst wilde ik nog aparte ultrasoon vloeistof gaan kopen en heb ik me in meer of mindere mate verdiept in welke vloeistoffen waarvoor etc.
Uiteindelijk vanochtend maar de stoute schoenen aangetrokken en de uktrassonreiniger gevuld met lauwwarm kraanwater. AirPods erin gegooid en de Ultrasoon aangezet voor een minuut 4.
Na 4 minuten Airpods eruit gehaal en op een tissue gelegd om te drogen, maar aangezien met dat niet snel genoeg ging heb ik de oven op 65 graden gezet, een kommetje met rijst gevuld, daar de AirPods in ondergegraven en vervolgens het schaaltje met rijst en AirPods een uurtje in de oven gezet.
Na een uurtje AirPods eruit gehaald, ingedaan en Lord behold.....werken als een MF.
ANC werkt weer als vanouds, geluidskwaliteit is aanzienlijk verbeterd, kraken is verholpen.
Is dit een garantie voor anderen dat het bij hun ook helpt, geen idee.
Maar het feit dat er (bijvoorbeeld in Den Haag) een bedrijf zit die ook ultrasoon reiniging van AirPods aanbiedt geeft mij wel de overtuiging dat dit in principe gewoon moet werken. en dat blijkt, want die van mij werken weer als vanouds en zijn brandschoon geworden. (inclusief EarTips)
On a side note, die Pro 2's werken ook prima hoor en dat zijn mijn go-to's gedurende de werkdag. Toch net even wat nieuwer, beter, meer mogelijkheden, etc.
Nu maar eens bedenken wat ik met de 1 ga doen, al vind ik daar vast wel een geschikte usecase voor.
En die ultrasoon reiniger, tja, ik heb nog een lading horlogebandjes (AppleWatch Ultra 2) en wat sieraden en brillen, dus die draait de komende dagen denk ik wel overuren
Eric, Signing off !!
Offtopic: welke Ultrasoon reiniger ?Eric H schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:09:
[...]
k heb dus via onze Chinese vrienden voor nog geen 3 tientjes een Ultrasoon reiniger gekocht.
Eric, Signing off !!
Vraagje, mijn vriendin heeft zojuist ook Air Pods 2 Pro gekocht met uiteraard de nieuwe USB-C case. Nu heeft ze nog een iPhone 13 met lightning dus en ik een iPhone 15 Pro (dus USB-C) maar Air Pods Pro 2 met lightning. Niet ideaal, dus ik vroeg me af of ik ongestraft de doosjes kan omwisselen, oortjes houden we gewoon onze eigen, die van mij zijn al ruim twee (of drie?) jaar oud, of moet je dan alles koppelen en resetten?
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ok vraagje, mei ‘21 airpods pro gekocht. Begin jaren niet veel gebruikt (veel met Bose QC35 meetings & sporten gedaan). Maar laatste 2 jaar vrij intensief voor meetings met werk aan het gebruiken. De lightning case doet het inmiddels alleen nog met magsafe (lightning doet niks meer). En sinds een week of 2 zit in het linker oortje een ratel/trilling, alsof die is ‘opgeblazen’. Blijkbaar komt het vaker voor, lees het op meer support pagina’s in ieder geval. Ik neig sterk naar nieuw setje pro’s aanschaven ipv naar een store voor een fix, of mis ik nog een optie?
Jazeker, er gaan geruchten dat een AirPods Pro 3 in aantocht is, dus even voorzichtig aan doen en wachten is zeker geen gek idee. Ofwel de pro 2 tegen zachte prijsjes, of meteen het nieuwste van het nieuwst.BertP schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:58:
Ik neig sterk naar nieuw setje pro’s aanschaven ipv naar een store voor een fix, of mis ik nog een optie?
youtube.com/@hisrep
Het mag toch ook wel eens tijd worden, de gewone airpods zijn al 2 keer vernieuwd.
De pro zijn straks 3 jaar uit, een een upgrade een keer mag wel weer eens.
Er zijn nu wel weer sinds kort geruchten, dat er een Airpods Pro 3 zou kunnen komen.
Het is nog maar een maandje of 2, dus je zou kunnen kijken of je die tijd kan overbruggen.
Er zijn nu wel weer sinds kort geruchten, dat er een Airpods Pro 3 zou kunnen komen.
Het is nog maar een maandje of 2, dus je zou kunnen kijken of je die tijd kan overbruggen.
Deze overgangsfase van lightning naar usb c hebben wij opgelost met magsafe laders, onze airpods en iPhones laden bijna nooit meer bedraad op. Alleen in de auto moeten we nog wel eens draadjes wisselen vanwege bedrade Carplay.amphora schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:50:
Vraagje, mijn vriendin heeft zojuist ook Air Pods 2 Pro gekocht met uiteraard de nieuwe USB-C case. Nu heeft ze nog een iPhone 13 met lightning dus en ik een iPhone 15 Pro (dus USB-C) maar Air Pods Pro 2 met lightning. Niet ideaal, dus ik vroeg me af of ik ongestraft de doosjes kan omwisselen, oortjes houden we gewoon onze eigen, die van mij zijn al ruim twee (of drie?) jaar oud, of moet je dan alles koppelen en resetten?
Heerlijke first world problems
Thanx @DeNachtwacht & @Carlos0_0, had hier zelf geen rekening mee gehouden. Nu zit ik met een nieuw dilemma, ga ik nog 2 maandjes wachten of nu iets nieuws kopen (of toch repareren). First world problemsCarlos0_0 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:31:
Het mag toch ook wel eens tijd worden, de gewone airpods zijn al 2 keer vernieuwd.
Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid