Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Nicj56 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:49:
[...]

Normaal gaan ze dan pingen als een van de gekoppelde apparaten er niet meer zijn(dus 1x in de x tijd geven ze dan locatie door een iPhone die in de buurt is).
Dus als er staat dat ze x uur geleden voor het laatst gezien zijn, zijn ze of nog binnen bereik van 1 van de gekoppeld apparaten of ze zijn leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:07
Phoolie schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:52:
[...]

Dus als er staat dat ze x uur geleden voor het laatst gezien zijn, zijn ze of nog binnen bereik van 1 van de gekoppeld apparaten of ze zijn leeg?
Dat betekent X uur/minuten voor het laatst gezien, dat ze of leeg zijn en niet binnen het bereik zijn van:

1. Je eigen apparaten
2. Een ander Apple apparaat dat gebruikt maakt van het find my netwerk
3. Batterij leeg van de AirPods

[ Voor 3% gewijzigd door Nicj56 op 30-04-2025 17:28 ]

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Nicj56 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:23:
[...]

Dat betekent X uur/minuten voor het laatst gezien, dat ze of leeg zijn en niet binnen het bereik zijn van:

1. Je eigen apparaten
2. Een ander Apple apparaat dat gebruikt maakt van het find my netwerk
3. Batterij leeg van de AirPods
Huh, hoe kan het dan dat de AirPods van mijn dochter aangaven dat ze X uur voor het laatst gezien waren? Dit terwijl ze dus wel bij haar in de buurt waren, in de case en niet leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 14:47
Ronald schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:52:
[...]

Ter info @dr paaj

Met de airpods in kon ik in een drukke ruimte met 15+ man en achtergrondmuziek gesprekken in de groep vrij goed verstaan met gespreksversterking en dempen achtergrondgeluid aan...
Ook kon ik iemand verstaan die aan de dove kant zat.. En had weer een idee waar geluid vandaan kwam...

Behoorlijk indrukwekkend...

Gister sprak ik met iemand hierover en die gaf aan met een medisch gehoorapparaat dat niet zo te ervaren... dus ben erg benieuwd naar wat het audiologisch centrum gaat doen...
Gehoor is bij iedereen anders en zo specifiek persoonlijk ga niet af op wat anderen ervaren, gelukkig dat de airpods een toegevoegde waarde geven.

De standaard hoortoestellen, dat kan geluid vaak blikkerig overkomen, ik werd er in mijn geval helemaal gek van, zelfs mijn hond blafte raar. Als je dan in groep staat, versta je niets.
Pas na aandringen en verschillende types en merken toestellen getest te hebben, concerten en festivals een kroeg dan kom je erachter wat een toestel kan betekenen. Heel veel succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 21:28
Phoolie schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:43:
[...]

Huh, hoe kan het dan dat de AirPods van mijn dochter aangaven dat ze X uur voor het laatst gezien waren? Dit terwijl ze dus wel bij haar in de buurt waren, in de case en niet leeg.
Ik heb dit ook regelmatig. Krijg ik een melding dat mijn airpods niet meer bij mij in de buurt zijn, terwijl ze gewoon in mijn zak zitten en ik mijn iphone in mijn handen heb. Met volle batterij. Inmiddels vertrouw ik de locatie gewoon niet meer, omdat het regelmatig niet updatet. Onduidelijk waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 20:25
Voor degenen die interesse hebben, maar de Airpods Pro 2 zijn nu via Amazon te koop voor €214,-

Scheelt nogal met Amac en Apple zelf.

Aangezien mijn 1st gen AirPods Pro wat gebreken begonnen te vertonen nu via Amazon nieuwe besteld.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Welke eartips met foam zijn aan te raden voor de Apple Airpods pro, eerste generatie?

Ik gebruik nu de standaard tips die erbij geleverd werden, de standaard maat ook (denk een L?).

Het doel is er voor zorgen dat ze minder snel uit me oren glijden in de sportschool, vooral als ik begin te zweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

NicoHF schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 10:28:
Welke eartips met foam zijn aan te raden voor de Apple Airpods pro, eerste generatie?

Ik gebruik nu de standaard tips die erbij geleverd werden, de standaard maat ook (denk een L?).

Het doel is er voor zorgen dat ze minder snel uit me oren glijden in de sportschool, vooral als ik begin te zweten.
Dat is heel persoonlijk vrees ik. Ik heb verschillende (goedkope) gekocht via ali/amazon en voor mij zitten de standaard silicone tips (maat L) van apple toch het fijnst. Ik zou die van Comply nog wel eens uit willen proberen maar eigenlijk vind ik 35 euro toch net iets te veel om even te proberen. Terugsturen zal niet kunnen lijkt me.

Edit: nu op https://www.complyfoam.co...ips-for-apple-airpods-pro zonder verzendkosten en 15% korting als je je aanmeldt op nieuwsbrief voor 23 euro... Misschien toch eens proberen...

[ Voor 13% gewijzigd door amphora op 16-05-2025 11:44 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Niet meer relevant.

[ Voor 91% gewijzigd door Capo op 22-05-2025 10:51 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eric H
Eric H schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:31:
Eenvoudige, korte, simpele vraag. (al is het antwoord misschien niet zo eenvoudig, kort en simpel te geven)

AirPods ultrasoon reinigen, goed idee of niet?

Sinds enige tijd merkte ik achteruitgang bij de ANC. Oftewel, deze functioneerde eigenlijk bijna in het geheel niet meer. Na wat rondstruinen op het www kwam ik diverse meldingen tegen van mensen bij wie de bovenste mesh helemaal verstopt zaten met oorsmeer en aanverwante zooi. Een goede schoonmaakbeurt zou hier moeten helpen om het geluid weer op het oude niveau te krijgen.

Ik ben al aan de gang geweest met een wattenstaafje en wat alcohol, maar er zit nog steeds vervuiling. (goed te zien met de magnifier-app op de iPhone)

Nu zit ik er dus aan te denken om ze in een ultraasoonbad te gooien, maar kom daarover wat tegenstrijdige berichten tegen. De ene zegt; "geen probleem kan gewoon", de andere zegt: "niet doen, gaan ze kapot van"

Iemand hier er ervaring mee?
Zo, ga mezelf maar eens schaamteloos quoten, wellicht dan anderen er ook iets aan hebben.
In navolging op bovenstaand bericht het volgende:

Enige tijd geleden plaatste ik hier ook de tip dat de AirPods Pro 2 voor een scherpe prijs werden aangeboden bij Amazon.
Aangezien mijn AirPods Pro 1 qua geluid sterk achteruit waren gegaan er voor gekozen om een setje nieuwe Pro 2's te bestellen bij Amazon.

Mijn Pro 1 hadden al langer last van kraken bij indoen en ook het in- of uitschakelen van ANC maakte geen enkel verschil meer.

Met de aankoop van de Pro 2 kon ik dus wat makkelijker experimenteren met de 1, immers als het mislukte had ik toch al nieuwe en als het lukte.....tja, dan had ik twee setjes.

Ik heb dus via onze Chinese vrienden voor nog geen 3 tientjes een Ultrasoon reiniger gekocht. Deze is afgelopen maandag binnen gekomen. Eerst wilde ik nog aparte ultrasoon vloeistof gaan kopen en heb ik me in meer of mindere mate verdiept in welke vloeistoffen waarvoor etc.

Uiteindelijk vanochtend maar de stoute schoenen aangetrokken en de uktrassonreiniger gevuld met lauwwarm kraanwater. AirPods erin gegooid en de Ultrasoon aangezet voor een minuut 4.

Na 4 minuten Airpods eruit gehaal en op een tissue gelegd om te drogen, maar aangezien met dat niet snel genoeg ging heb ik de oven op 65 graden gezet, een kommetje met rijst gevuld, daar de AirPods in ondergegraven en vervolgens het schaaltje met rijst en AirPods een uurtje in de oven gezet.

Na een uurtje AirPods eruit gehaald, ingedaan en Lord behold.....werken als een MF.
ANC werkt weer als vanouds, geluidskwaliteit is aanzienlijk verbeterd, kraken is verholpen.

Is dit een garantie voor anderen dat het bij hun ook helpt, geen idee.
Maar het feit dat er (bijvoorbeeld in Den Haag) een bedrijf zit die ook ultrasoon reiniging van AirPods aanbiedt geeft mij wel de overtuiging dat dit in principe gewoon moet werken. en dat blijkt, want die van mij werken weer als vanouds en zijn brandschoon geworden. (inclusief EarTips)

On a side note, die Pro 2's werken ook prima hoor en dat zijn mijn go-to's gedurende de werkdag. Toch net even wat nieuwer, beter, meer mogelijkheden, etc.
Nu maar eens bedenken wat ik met de 1 ga doen, al vind ik daar vast wel een geschikte usecase voor.

En die ultrasoon reiniger, tja, ik heb nog een lading horlogebandjes (AppleWatch Ultra 2) en wat sieraden en brillen, dus die draait de komende dagen denk ik wel overuren :P

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 19:18
Eric H schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:09:
[...]

k heb dus via onze Chinese vrienden voor nog geen 3 tientjes een Ultrasoon reiniger gekocht.
Offtopic: welke Ultrasoon reiniger ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Vraagje, mijn vriendin heeft zojuist ook Air Pods 2 Pro gekocht met uiteraard de nieuwe USB-C case. Nu heeft ze nog een iPhone 13 met lightning dus en ik een iPhone 15 Pro (dus USB-C) maar Air Pods Pro 2 met lightning. Niet ideaal, dus ik vroeg me af of ik ongestraft de doosjes kan omwisselen, oortjes houden we gewoon onze eigen, die van mij zijn al ruim twee (of drie?) jaar oud, of moet je dan alles koppelen en resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komnou
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:30
Ja, dan kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:15
Ok vraagje, mei ‘21 airpods pro gekocht. Begin jaren niet veel gebruikt (veel met Bose QC35 meetings & sporten gedaan). Maar laatste 2 jaar vrij intensief voor meetings met werk aan het gebruiken. De lightning case doet het inmiddels alleen nog met magsafe (lightning doet niks meer). En sinds een week of 2 zit in het linker oortje een ratel/trilling, alsof die is ‘opgeblazen’. Blijkbaar komt het vaker voor, lees het op meer support pagina’s in ieder geval. Ik neig sterk naar nieuw setje pro’s aanschaven ipv naar een store voor een fix, of mis ik nog een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

BertP schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:58:
Ik neig sterk naar nieuw setje pro’s aanschaven ipv naar een store voor een fix, of mis ik nog een optie?
Jazeker, er gaan geruchten dat een AirPods Pro 3 in aantocht is, dus even voorzichtig aan doen en wachten is zeker geen gek idee. Ofwel de pro 2 tegen zachte prijsjes, of meteen het nieuwste van het nieuwst.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:24
Het mag toch ook wel eens tijd worden, de gewone airpods zijn al 2 keer vernieuwd.
De pro zijn straks 3 jaar uit, een een upgrade een keer mag wel weer eens.

Er zijn nu wel weer sinds kort geruchten, dat er een Airpods Pro 3 zou kunnen komen.
Het is nog maar een maandje of 2, dus je zou kunnen kijken of je die tijd kan overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
amphora schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:50:
Vraagje, mijn vriendin heeft zojuist ook Air Pods 2 Pro gekocht met uiteraard de nieuwe USB-C case. Nu heeft ze nog een iPhone 13 met lightning dus en ik een iPhone 15 Pro (dus USB-C) maar Air Pods Pro 2 met lightning. Niet ideaal, dus ik vroeg me af of ik ongestraft de doosjes kan omwisselen, oortjes houden we gewoon onze eigen, die van mij zijn al ruim twee (of drie?) jaar oud, of moet je dan alles koppelen en resetten?
Deze overgangsfase van lightning naar usb c hebben wij opgelost met magsafe laders, onze airpods en iPhones laden bijna nooit meer bedraad op. Alleen in de auto moeten we nog wel eens draadjes wisselen vanwege bedrade Carplay.

Heerlijke first world problems :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:15
Carlos0_0 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 09:31:
Het mag toch ook wel eens tijd worden, de gewone airpods zijn al 2 keer vernieuwd.
De pro zijn straks 3 jaar uit, een een upgrade een keer mag wel weer eens.

Er zijn nu wel weer sinds kort geruchten, dat er een Airpods Pro 3 zou kunnen komen.
Het is nog maar een maandje of 2, dus je zou kunnen kijken of je die tijd kan overbruggen.
Thanx @DeNachtwacht & @Carlos0_0, had hier zelf geen rekening mee gehouden. Nu zit ik met een nieuw dilemma, ga ik nog 2 maandjes wachten of nu iets nieuws kopen (of toch repareren). First world problems :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn AirPods Pro 2 in een hotel op Schiphol laten liggen. Ik zit nu 6000miles verder dus kan ze niet gaan halen 8)7

Nu heb ik ze verloren gemarkeerd, hotel heeft ze (nog) niet gevonden. Locatie wordt af en toe wel bijgewerkt maar ze lijken niet te bewegen.

Kan ik nog wat anders doen dan als verloren markeren?
Find my lock hebben de AirPods Pro 2 dacht ik niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:42
Donstil schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:43:
Ik heb mijn AirPods Pro 2 in een hotel op Schiphol laten liggen. Ik zit nu 6000miles verder dus kan ze niet gaan halen 8)7

Nu heb ik ze verloren gemarkeerd, hotel heeft ze (nog) niet gevonden. Locatie wordt af en toe wel bijgewerkt maar ze lijken niet te bewegen.

Als ik dit topic lees klinkt het alsof het lock er automatisch op gaat in Lost mode: https://www.reddit.com/r/...finally_lock_our_airpods/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Zuur voor de vakantie, maar de APP3’s komen er aan 😁

[ Voor 72% gewijzigd door Dennisdn op 08-08-2025 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:59:
Zuur voor de vakantie, maar de APP3’s komen er aan 😁
Haha ja ik heb de MAX ook mee, dus kan wel iets luisteren/kijken als de rest al naar bed is.

AirPods Pro 3 stonden al op de shortlist idd, mijn pro 2’s waren al wel redelijk op.
Maar goed heb ze liever thuis in een la dan dat iemand er “plezier” van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:58:
[...]

Als ik dit topic lees klinkt het alsof het lock er automatisch op gaat in Lost mode: https://www.reddit.com/r/...finally_lock_our_airpods/
Aah nice, dat zou mooi zijn.

Net mail terug van het hotel dat ze niet gevonden zijn, alleen locatie is nu live in hotel dus screenshot gestuurd en gevraagd of ze nog eens willen gaan kijken.

Ik beschouw ze als verloren maar zou mooi zijn als ik ze nog terug krijg op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:43:

Kan je ze niet delen met iemand en dan met Find My op zoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Driehoek schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:08:
[...]

Kan je ze niet delen met iemand en dan met Find My op zoek?
Die optie zit er helaas niet in, AirPods hebben dat wel idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PlHCX0VLyRJ8JUqTEGQft29oT64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGGb58D87kBDm01JhrfCvEzp.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, we zijn een weekje verder, maar de AirPods zijn inmiddels on the move. Ze hebben tot gisteren op dezelfde plek in het hotel aangestraald, maar liggen nu ineens in Zaandam. Aangezien het hotel op Schiphol is, ga ik ervan uit dat een personeelslid ze alsnog gevonden heeft en nu gebruikt.

Het hotel was helaas niet echt behulpzaam. Ik heb twee keer gemaild met de locatie en een foto van het doosje (met mijn eigen Animoji erop), maar kreeg alleen terug dat ik de iLost-site maar in de gaten moest houden.

Nu dus maar gemaild dat ze meegenomen zijn en gevraagd of ze het personeel nog eens willen polsen. Als daar niets uitkomt, doe ik maandag aangifte. Aangifte voor zulke dingen is natuurlijk een wassen neus, maar goed, misschien schrikt iemand ervan.

Ik heb in ieder geval de rest van de levensduur van deze AirPods de locatie van de nieuwe eigenaar in mijn app. Ben benieuwd waar ze allemaal heen gaan 😆

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 04:12:
[Afbeelding]

Nou, we zijn een weekje verder, maar de AirPods zijn inmiddels on the move. Ze hebben tot gisteren op dezelfde plek in het hotel aangestraald, maar liggen nu ineens in Zaandam. Aangezien het hotel op Schiphol is, ga ik ervan uit dat een personeelslid ze alsnog gevonden heeft en nu gebruikt.

Het hotel was helaas niet echt behulpzaam. Ik heb twee keer gemaild met de locatie en een foto van het doosje (met mijn eigen Animoji erop), maar kreeg alleen terug dat ik de iLost-site maar in de gaten moest houden.

Nu dus maar gemaild dat ze meegenomen zijn en gevraagd of ze het personeel nog eens willen polsen. Als daar niets uitkomt, doe ik maandag aangifte. Aangifte voor zulke dingen is natuurlijk een wassen neus, maar goed, misschien schrikt iemand ervan.

Ik heb in ieder geval de rest van de levensduur van deze AirPods de locatie van de nieuwe eigenaar in mijn app. Ben benieuwd waar ze allemaal heen gaan 😆
En elk moment dat je je even verveelt op Play Sound drukken….

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:17
Dennisdn schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:05:
[...]

Midden in de nacht!
Hopelijk staat het volume dan keihard.

Maar serieus, als de “vinder” de AirPods niet netjes op iLost zet dan is het ongeoorloofde ontvreemding of te wel diefstal. Je had je AirPods immers niet per ongeluk op straat verloren.
Dennisdn schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:05:
[...]

Ja ik heb dat al een paar keer gedaan alleen volgens mij werkt dat via BT en daarmee helaas niet op afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HoppyF schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:44:
Maar serieus, als de “vinder” de AirPods niet netjes op iLost zet dan is het ongeoorloofde ontvreemding of te wel diefstal. Je had je AirPods immers niet per ongeluk op straat verloren.
Nee precies, en een aantal keer kenbaar gemaakt dat ze verloren zijn en waar ze precies/ongeveer lagen.
Hotel is daarin te laks geweest.

Lokatie is iets aangepast maar nog steeds wel in diezelfde huisjes, ook nog wel de moeite om daar even langs te gaan, misschien dat wanneer ik daar loop FindMy met de low energy band wel een goeie locatie laat zien.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-09 16:15
Donstil schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:18:
[...]
Ja ik heb dat al een paar keer gedaan alleen volgens mij werkt dat via BT en daarmee helaas niet op afstand.
Andere Apple apparaten geven dat signaal door, dat is hoe iCloud enzo daarmee werkt, zodat je niet in de buurt hoeft te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Locolau schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:30:
[...]

Andere Apple apparaten geven dat signaal door, dat is hoe iCloud enzo daarmee werkt, zodat je niet in de buurt hoeft te zijn.
Ik weet dat het zo werkt voor lokatie maar hoop dat het ook zo werkt voor audio, ik krijg alleen niet helemaal helder of dat zo is. Ik zit in GMT-6 en druk er einde middag (nacht bij jullie) toch steeds maar even op :P

Het is overigens een medewerker van het hotel, want de dopjes stralen maar op twee plekken uit, de straat in Zaandam en het hotel. Dus worden mee heen en weer genomen. Bij landen op Schiphol over een paar weken hoop ik dus dat ze op dat moment ook in het hotel gebruikt worden, want dan ga ik even full Kees vd Spek daar :P.

Edit; maar zonder gekheid. Wie wil er nou met dopjes van een ander rondlopen waar ook nog een print van een ander op zit 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtRIroluwl1FnHA_7Z7jw-Ec4dI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEN2ZsWIa4VqcRJZlrOTQSy3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 17-08-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
@Donstil verdikkeme spannend verhaal zo. Ben benieuwd hoe het afloopt. 😄

Lopen de gesprekken over een verfilming al?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:37:
@Donstil verdikkeme spannend verhaal zo. Ben benieuwd hoe het afloopt. 😄
Hahaha ja he? Die dopjes hoef ik natuurlijk niet meer, als ze straks een maand bij iemand anders in zijn/haar oor gezeten hebben. Het is mij nu om gerechtigheid te doen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzEJ8PiL2HLOa-JJuZ5oGeu2EIQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/A3pHI0rNhnEq3J0kOykWs2n4.gif?f=user_large
Lopen de gesprekken over een verfilming al?
Hahah ja Apple TV+ heeft mij wel reeds benaderd idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47
Donstil schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:01:
[...]

Hahaha ja he? Die dopjes hoef ik natuurlijk niet meer, als ze straks een maand bij iemand anders in zijn/haar oor gezeten hebben. Het is mij nu om gerechtigheid te doen!

[...]
Dat zat ik mij dus ook te bedenken:
Ik hoef echt geen dopjes van een ander in (nog los van je afbeelding op de case).

Ik snap je volkomen hoor dat je ze niet meer gaat gebruiken. Maar een reinigingsbeurt en nieuwe tips, is dat geen oplossing?

Of diegene leest hier mee en heeft ze gevonden na jou 1e post en denkt:
Laat ik hem ff pesten, hij krijgt ze toch wel terug van mij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:17
Donstil schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 19:21:
[...]

Ik weet dat het zo werkt voor lokatie maar hoop dat het ook zo werkt voor audio, ik krijg alleen niet helemaal helder of dat zo is. Ik zit in GMT-6 en druk er einde middag (nacht bij jullie) toch steeds maar even op :P

Het is overigens een medewerker van het hotel, want de dopjes stralen maar op twee plekken uit, de straat in Zaandam en het hotel. Dus worden mee heen en weer genomen. Bij landen op Schiphol over een paar weken hoop ik dus dat ze op dat moment ook in het hotel gebruikt worden, want dan ga ik even full Kees vd Spek daar :P.

Edit; maar zonder gekheid. Wie wil er nou met dopjes van een ander rondlopen waar ook nog een print van een ander op zit 8)7 :

[Afbeelding]
Dat is wel een heel domme dief om als hotelmedewerker oordopjes mee te nemen en deze thuis en op het werk te gaan gebruiken.
Maakt het voor jou straks wel makkelijk de diefstal aan te tonen.
Gaat dan eigenlijk niet meer zo zeer om de waarde dan wel het principe.
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:29
2 screenshots, "Thuis" en "Op het werk" meesturen met online aangifte en dan het afschrift naar het hotel?

Dit soort lui wil je pertinent niet als hotel medewerker...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Overigens is de locatie sinds zondag niet meer bijgewerkt. Dus de dief leest hier mee of weer niet hoe hij/zij met Lightning moet laden 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56
Kan je de ear tips of however die dingen ook heten ook bij apple bestelen of kom je dan bij Temu etc uit?
Heb zelf ook al even gezocht, maar zie ze ij ieder geval niet in de online apple-store en google geeft alleen maar chinese opties/

Ik heb met regelmaat oorontstekingen waardoor ik deze wil vervangen om uit te sluiten dat dit de reden is de ontstekingen weer terugkeren.

Gebruik de airpods maar sporadisch, maar wil dit toch graag als mogelijke oorzaak uitsluiten.

[ Voor 83% gewijzigd door Bossie op 01-09-2025 12:56 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Bossie schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:50:
Kan je de ear tips of however die dingen ook heten ook bij apple bestelen of kom je dan bij Temu etc uit?
Heb zelf ook al even gezocht, maar zie ze ij ieder geval niet in de online apple-store en google geeft alleen maar chinese opties/

Ik heb met regelmaat oorontstekingen waardoor ik deze wil vervangen om uit te sluiten dat dit de reden is de ontstekingen weer terugkeren.

Gebruik de airpods maar sporadisch, maar wil dit toch graag als mogelijke oorzaak uitsluiten.
Uberhaupt de moeite genomen om te zoeken? Letterlijk bovenaan google als je zoekt op apple airpod ear tips https://www.apple.com/nl/...rpods-pro-2-2-paar-medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
amphora schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:17:
[...]

Uberhaupt de moeite genomen om te zoeken? Letterlijk bovenaan google als je zoekt op apple airpod ear tips https://www.apple.com/nl/...rpods-pro-2-2-paar-medium
Yep, zowel in de store als op google gekeken met zoekterm: Siliconen oortips zoals deze genoemd worden op store page van de airpods pro :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bossie op 01-09-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Donstil schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 21:27:
Overigens is de locatie sinds zondag niet meer bijgewerkt. Dus de dief leest hier mee of weer niet hoe hij/zij met Lightning moet laden 😆
Nog wat updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helaas geen succes. De locatie sprong steeds van het hotel naar drie adressen in Zaandam. Op een zaterdag stopte het signaal plotseling; waarschijnlijk is het doosje leeggeraakt en weggegooid, of de dief koos eieren voor zijn/haar geld. Het laatste adres zag ik nog niet eerder, daar is één dopje gezien vlak bij het water, vermoedelijk dus weggegooid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohF9jdp82F49WFrGnOI-TzazBfM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EOTm3zgdckToCmst7UROkENI.png?f=fotoalbum_large

Een paar dagen eerder had ik het verloren-adres nog aangepast naar Ikkanjelivelocatiezien@<mijndomeinnaam.nl>, maar ik vrees dat dit niet is opgemerkt. Het hotel reageerde verder ook niet meer, wat ik teleurstellend vind. Ik wist waar de dopjes lagen, maar door hun laksheid heeft dit toch kunnen gebeuren.

Aangifte gedaan, maar de politie doet er (begrijpelijk) niets mee, ondanks dat ik adressen, screenshots en bewijs heb aangeleverd. De reisverzekering sloot de zaak direct omdat de waarde lager lag dan het eigen risico.

Hopelijk worden volgende week de Pro3’s aangekondigd; tot die tijd gebruik ik de bedrade USB-C variant 8)7 . De pro2's hou ik permanent in de Zoek mijn-app, voor het geval ze alsnog opgeladen worden en weer opduiken, want ik wil natuurlijk niet dat ze dan alsnog rij gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Donstil schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:21:
[...]

Helaas geen succes. De locatie sprong steeds van het hotel naar drie adressen in Zaandam. Op een zaterdag stopte het signaal plotseling; waarschijnlijk is het doosje leeggeraakt en weggegooid, of de dief koos eieren voor zijn/haar geld. Het laatste adres zag ik nog niet eerder, daar is één dopje gezien vlak bij het water, vermoedelijk dus weggegooid.

[Afbeelding]

Een paar dagen eerder had ik het verloren-adres nog aangepast naar Ikkanjelivelocatiezien@<mijndomeinnaam.nl>, maar ik vrees dat dit niet is opgemerkt. Het hotel reageerde verder ook niet meer, wat ik teleurstellend vind. Ik wist waar de dopjes lagen, maar door hun laksheid heeft dit toch kunnen gebeuren.

Aangifte gedaan, maar de politie doet er (begrijpelijk) niets mee, ondanks dat ik adressen, screenshots en bewijs heb aangeleverd. De reisverzekering sloot de zaak direct omdat de waarde lager lag dan het eigen risico.

Hopelijk worden volgende week de Pro3’s aangekondigd; tot die tijd gebruik ik de bedrade USB-C variant 8)7 . De pro2's hou ik permanent in de Zoek mijn-app, voor het geval ze alsnog opgeladen worden en weer opduiken, want ik wil natuurlijk niet dat ze dan alsnog rij gebruikt kunnen worden.
Ah, ok. Bedankt voor je update, ik zat het te volgen. Wel LOL voor je aanpassing van je mail adres! _/-\o_ Ik zou ze ook in de zoek-mijn app laten staan!
offtopic:
In een ander verhaal, mijn meissie had laatst onze auto bij een wasserette gestofzuigd en een (goedkope) AirTag kloon opgezogen. Tot mijn spijt verwijderde ik die uit de zoek-mijn app, omdat ik vond dat dat toch geen zin meer zou hebben. Jammer, want dan had ik de reis kunnen volgen…

• amphora
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

En? Vinden we de AirPods Pro 3 een waardige upgrade? Ik ga ze wel bestellen denk ik.

Edit: Oh, er is een apart topic voor de 3 zie ik, was dat echt nodig?
[AirPods Pro 3] Ervaringen & Discussie

[ Voor 48% gewijzigd door amphora op 10-09-2025 11:18 ]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:29
Ik zie net voldoende reden om gewacht te hebben... als upgrade.... nope

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik gebruik mijn AirPods zo intensief dat een nieuwer model voor mij een no-brainer is. Veel plezier van mijn Pro 2's gehad voor al mijn Teams meetings en bij het hardlopen.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

amphora schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:03:
Edit: Oh, er is een apart topic voor de 3 zie ik, was dat echt nodig?
[AirPods Pro 3] Ervaringen & Discussie
Ja, dan is er geen verwarring over welke AirPods Pro je het hebt, en is er hier tenminste nog plek voor mensen die willen discussiëren en ervaringen willen uitwisselen over oudere AirPods Pro :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:47
Ik heb mij hier nu toch een first world problem:

Mijn memoji staat op de case van mijn AirPods Pro2 (usb-c) en deze was ook altijd op mijn iPhone 16 te zien in de AirPods settings.
Nu na de upgrade naar iOS26 en de laatste firmware van mijn AirPods is deze op mijn telefoon niet meer zichtbaar.

Herkennen meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
St00mwals schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:34:
Ik heb mij hier nu toch een first world problem:

Mijn memoji staat op de case van mijn AirPods Pro2 (usb-c) en deze was ook altijd op mijn iPhone 16 te zien in de AirPods settings.
Nu na de upgrade naar iOS26 en de laatste firmware van mijn AirPods is deze op mijn telefoon niet meer zichtbaar.

Herkennen meer mensen dit?
Nou het viel mij ook op met mijn nieuwe AirPods inderdaad. Wel een Animoji erop maar niet in de software.

Ben benieuwd of dat een bug is of een “feature”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:13
Hier gaan de pro 3's weer terug. Ik vind ze veel en veel te schel en krijg er na 5 minuten hoofdpijn van vooral bij youtube filmpjes. Jammer, ik keek er erg naar uit en vind de bass een stukje beter. Toch maar terug naar de pro 2's.
Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid