[AirPods Pro 3] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53

AirPods Pro 3 Ervaringen & Discussie topic!

Welkom in het officiële AirPods Pro 3 ervaringen- & discussie-topic!
In dit topic bespreken we alles rondom de nieuwe AirPods Pro 3. Deel je verwachtingen, vragen, tips en straks ook ervaringen over de nieuwste functies en verbeteringen van Apple’s populaire draadloze oordopjes.

Let op: De AirPods Pro 3 is pas vanaf 19 september officieel beschikbaar. Momenteel kun je alleen pre-orderen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuZ_xSXxY1Nqh9EENY0m3bahLY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JDt2pZ3fX27KxejYwCCEQt6.jpg?f=fotoalbum_large

Enkele onderwerpen die we hier kunnen bespreken:
  • Eerste indrukken van de AirPods Pro 3: design, pasvorm en geluidservaring
  • Verschillen met AirPods Pro (2e generatie) en eerdere modellen
  • Actieve ruisonderdrukking (ANC) en Transparantiemodus
  • Batterijduur, oplaadcase en algemene prestaties
  • Spatial Audio en andere softwarefuncties
  • Accessoires: oplaadcases, ear tips en andere handige tools
  • Problemen en oplossingen: tips, bugs en veelgestelde vragen
Beschikbaarheid & Prijzen
- Aankondiging: 9 september 2025
- Pre-order: vanaf vandaag, 9 september 2025
- Verkrijgbaar: vrijdag 19 september 2025
- Adviesprijs: $249 (VS), naar verwachting €279,- NL
Technische Specificaties
Hier volgt een overzicht met alle belangrijke specificaties van de AirPods Pro 3, inclusief informatie over design, geluidsbeleving, chip, sensoren, batterijduur en meer.
Tips & Tricks
Hier kun je straks handige gebruikstips, shortcuts en ervaringen delen om het meeste uit de AirPods Pro 3 te halen (mits beschikbaar in NL of course)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53w9ObEHF_kdrHHcvPVJWfeoQwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EcUptmuxcCFHrQLqJSi3xuZa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door mprkooij op 09-09-2025 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nice, lekker Ludo.
Ik heb ze net besteld, flink goedkoper geworden ook.

Wel 19-24 sept door de inscriptie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53
Heb ze ook besteld! flink goedkoper weet ik niet :P Ik zag 249,- en dacht hmmm was dit niet 279,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mprkooij schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:32:
Heb ze ook besteld! flink goedkoper weet ik niet :P Ik zag 249,- en dacht hmmm was dit niet 279,-?
249,- maar had voor mijn 2 Pro 299,- betaald zag ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ben aan het bestellen maar wieltje blijft hangen….. 294 inclusief AC+ en inscriptie

* update: besteld via site nu zonder inscriptie (want wat voegt dat nou eigenlijk toe..) En dat werkte wel meteen.

Nu op jacht naar een hoesje

[ Voor 47% gewijzigd door Knoezelbos op 09-09-2025 20:44 ]

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:33
Heb ze ook besteld, op zich deed mijn pro 2 nog wel prima.
Na al die jaren mag wel eens een nieuwe, en ook gelijk alle devices met usb-c.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 22:33
Ik zou graag de 19e naar een winkel willen gaan na het werk en ze kopen. Hoe was het de afgelopen keer bij de introductie, waren ze toen gewoon goed op voorraad in de diverse winkels?

Edit: ik heb opgezocht hoe het bij vorige introducties zat en heb ze maar gepreordered en haal ze de 19e op vanaf 14.00 uur.

[ Voor 43% gewijzigd door krijtbord op 11-09-2025 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:14

Yucko

One clown to rule them all !

Donstil schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:26:
Nice, lekker Ludo.
Ik heb ze net besteld, flink goedkoper geworden ook.

Wel 19-24 sept door de inscriptie.
Zoon heeft de Pro Gen.2 en vrouw twijfelt nog tussen de Pro 2 en 3 (prijsverschil over een paar weken is bepalend) dus ben ik voor de inscriptie gegaan om nog iets van onderscheid tussen de verschillende doosjes te kunnen zien. Daardoor ook 19 - 24 september.

Mijn Pro Gen.1 zijn echt aan vervanging toe met dat gekraak bij gebruik van ANC of transparency 😜

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• baco101
  • Laatst online: 22:19
heb ze ook maar besteld op zich doen mijn pro 2 het nog goed maar wilde toch wat nieuws en ik geef de pro 2 wel aan mijn vriendin

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even voor de twijfelaars nog, mij leek die live vertalingen wel heel mooi dus ik twijfelde over een overstap vanaf mijn Airpods Pro 2, maar inmiddels is op Macrumors al te vinden dat die Live Translations ook naar de Airpods Pro 2 (en Airpods 4) komen. Voor mij, met al een usb c versie van de Pro 2, voldoende om hier voorlopig bij te blijven. Dacht dat dat misschien voor anderen ook weleens relevant kan zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 09-09-2025 23:55 ]

youtube.com/@hisrep

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:29
Levertijd met inscriptie is sneller dan zonder. 19 sept staat het voor mij op. Ben benieuwd.

• Carlos0_0
glnk schreef op woensdag 10 september 2025 @ 03:21:
Levertijd met inscriptie is sneller dan zonder. 19 sept staat het voor mij op. Ben benieuwd.
Zonder net zo snel de mijne staan ok op 19 september.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De beste aankondiging van gisteren. 2x meer ANC, veel meer batterij. Let's go!

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Bauke12
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-09 09:43
Zitten de 5 paar oortips er al bij inbegrepen of moet je deze apart erbij bestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:51
Bauke12 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:43:
Zitten de 5 paar oortips er al bij inbegrepen of moet je deze apart erbij bestellen?
Erbij

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Prima product die nieuwe Pro 3 voor deze prijs, zeker als je nog even een maandje of wat kan wachten. Dan is die bij een externe partij zomaar paar tientjes goedkoper. Alleen ik vind € 249,- al een erg goede deal. De nieuwe features zijn tof.

Enige jammere is dat ik ze nooit zal kopen, kan echt niet tegen in-ear. Is dat geen issue voor je dan is dit echt een goede deal.

I don't have dreams, I have goals!!

• Redondo1982
  • Nu online
Knoezelbos schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:33:
Ben aan het bestellen maar wieltje blijft hangen….. 294 inclusief AC+ en inscriptie

* update: besteld via site nu zonder inscriptie (want wat voegt dat nou eigenlijk toe..) En dat werkte wel meteen.

Nu op jacht naar een hoesje
Hoesje krijg je erbij, daar doe je ze in :+

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:01
@Redondo1982 voordeel van een hoesje is dat de dopjes niet door de kamer vliegen als je het doosje een keer laat vallen :)

Idempotent.

• Redondo1982
  • Nu online
MainframeX schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:05:
@Redondo1982 voordeel van een hoesje is dat de dopjes niet door de kamer vliegen als je het doosje een keer laat vallen :)
Komt een strap voor haha, maar eens hoor. Mijn doosje valt nog weleens. Oordopjes die er dan uitschieten is mij nog nooit gelukt, vooral door de klep en magnetische aantrekkingskracht vwb de oordopjes. Gooi je het doosje tegen de muur dan? :+

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

Is het niet gek dat als ik 'm bestel bij Apple met inscriptie bezorging op 24 Sep is maar zonder inscriptie 25 Sep - 2 Okt?

En waarom kan er geen muziek emoji op?

[ Voor 14% gewijzigd door amphora op 10-09-2025 11:13 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• MainframeX
Redondo1982 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:07:
[...]

Komt een strap voor haha, maar eens hoor. Mijn doosje valt nog weleens. Oordopjes die er dan uitschieten is mij nog nooit gelukt, vooral door de klep en magnetische aantrekkingskracht vwb de oordopjes. Gooi je het doosje tegen de muur dan? :+
Nope. Overigens is het wel een algemeen bekend fenomeen dat de AirPods praktisch gelanceerd worden als je het doosje laat vallen. Een hoesje met een gespje kan daar tegen helpen, vandaar de opmerking ook.

Idempotent.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Redondo1982 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:07:
[...]

Ik heb al (te) vaak m'n oortjes van de grond moeten rapen (of van onder het bed) omdat doosje weer een last had van zwaartekracht... Daar is niet heel veel hoogte of kracht voor nodig blijkbaar.

• Donstil
  • Niet online
amphora schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:25:
[...]

Ik heb al (te) vaak m'n oortjes van de grond moeten rapen (of van onder het bed) omdat doosje weer een last had van zwaartekracht... Daar is niet heel veel hoogte of kracht voor nodig blijkbaar.
Ja dat is hier ook al ontelbaar keer voorgekomen. Als ze naar de grond gaan dan altijd oortjes eruit.

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:49
Inmiddels ook voor te bestellen bij coolblue en mediamarkt voor levering 19 september.

Ik ben vooral benieuwd hoe lang de nieuwe tips meegaan en of het lekker zit.

• MainframeX
@Ryatzu slijten bij jou de tips weg dan? Ik heb de originele van m’n pro 2’s nog. Enige wat ik daar aan op te merken heb is dat ze wat verkleurd zijn 🤷‍♂️

Idempotent.

• MainframeX
Ik ben trouwens wel heel benieuwd naar de heart rate sensors die in het nieuwe model zitten. Eens kijken of iemand die dingen al getest heeft.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
MainframeX schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:48:
@Ryatzu slijten bij jou de tips weg dan? Ik heb de originele van m’n pro 2’s nog. Enige wat ik daar aan op te merken heb is dat ze wat verkleurd zijn 🤷‍♂️
Nee, maar ik merk wel dat ze losser zitten dan toen ik de airpods net had (pro 1). Ze voelen ook veel soepeler aan.

• Redondo1982
  • Nu online
MainframeX schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:22:
[...]

Nope. Overigens is het wel een algemeen bekend fenomeen dat de AirPods praktisch gelanceerd worden als je het doosje laat vallen. Een hoesje met een gespje kan daar tegen helpen, vandaar de opmerking ook.
Oh, ga het eens proberen zo. Wil ze weleens zien vliegen. Ze heten tenslotte niet voor niks AIRpods :+

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik ben benieuwd of de geluidskwaliteit verbetert met de nieuwe chip. Ik merkte weinig verschil van de Pro's 1 naar 2.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
MeesterBas schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:04:
Ik ben benieuwd of de geluidskwaliteit verbetert met de nieuwe chip. Ik merkte weinig verschil van de Pro's 1 naar 2.
Volgens deze review wel: YouTube: AirPods Pro 3: Huge Upgrade in Sound & Experience

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

MeesterBas schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:04:
Ik merkte dus wel degelijk verschil tussen de pro's 1 en 2, klonk helderder/voller in mijn herinnering.

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:04
Redondo1982 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:59:
Prima product die nieuwe Pro 3 voor deze prijs, zeker als je nog even een maandje of wat kan wachten. Dan is die bij een externe partij zomaar paar tientjes goedkoper. Alleen ik vind € 249,- al een erg goede deal. De nieuwe features zijn tof.

Enige jammere is dat ik ze nooit zal kopen, kan echt niet tegen in-ear. Is dat geen issue voor je dan is dit echt een goede deal.
Bij mij vielen ze er altijd uit. Maar je hebt tegenwoordig van die ear hooks (Klein steeltje eraan) die gaat in je oorschelp zie je en voel je niks van en zit perfect.

Wat mij betreft het beste product wat Apple te bieden heeft, de AirPods.

• Redondo1982
  • Nu online
Drials schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:16:
[...]

Bij mij vielen ze er altijd uit. Maar je hebt tegenwoordig van die ear hooks (Klein steeltje eraan) die gaat in je oorschelp zie je en voel je niks van en zit perfect.

Wat mij betreft het beste product wat Apple te bieden heeft, de AirPods.
Ik kan gewoon niet tegen dingen die te diep mijn oor ingaan, dat vind ik helemaal niks. Voor mij is dus de Airpods 5 de volgende aankoop óf er moet iets anders komen wat dit kan vervangen. Airpods Air misschien?! :+

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:54

Tubby

or not to be

Redondo1982 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:33:
[...]

Ik kan gewoon niet tegen dingen die te diep mijn oor ingaan, dat vind ik helemaal niks. Voor mij is dus de Airpods 5 de volgende aankoop óf er moet iets anders komen wat dit kan vervangen. Airpods Air misschien?! :+
Euh, AirPods gaan altijd in je oor, tenzij je de max pakt die zijn over-ear?

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:25
Tubby schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:57:
[...]

Euh, AirPods gaan altijd in je oor, tenzij je de max pakt die zijn over-ear?
Hij zegt ook niet dat hij niet tegen dingen kan in zijn oor. Het gaat om te diep in zijn oor ;)

• Redondo1982
  • Nu online
Phoolie schreef op woensdag 10 september 2025 @ 16:27:
[...]

Hij zegt ook niet dat hij niet tegen dingen kan in zijn oor. Het gaat om te diep in zijn oor ;)
O-)

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:35
2 setjes besteld voor mijzelf en mijn vrouw. Hier heb ik op gewacht zeg, betere NC en 8 uur batt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
sderooij schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:15:
2 setjes besteld voor mijzelf en mijn vrouw. Hier heb ik op gewacht zeg, betere NC en 8 uur batt. :)
Pas je op dat je haar niet in een vreemde taal gaat uitschelden? ;)

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:15
Thanks, ik ga eens kijken. Hopelijk zit er nu wel bass in. Dat ontbrak bijna volledig bij de Pro 1.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
De case schijnt ook kleiner te zijn. Ben erg benieuwd naar de eerste reviews.

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:34
hk12nl schreef op woensdag 10 september 2025 @ 19:43:
De case schijnt ook kleiner te zijn. Ben erg benieuwd naar de eerste reviews.
Kleiner valt wel mee :+

AirPods Pro 2 case
Height: 45.2 mm
Width: 60.6 mm
Depth: 21.7 mm
Weight: 50.8 grams
Bron: https://www.apple.com/eg/airpods-pro/specs/

AirPods Pro 3 case
Height: 47.2 mm
Width: 62.2 mm
Depth: 21.8 mm
Weight: 43.99 grams
Bron: https://www.apple.com/airpods-pro/specs/

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
Scorpio_King schreef op woensdag 10 september 2025 @ 20:11:
[...]

Kleiner valt wel mee :+

AirPods Pro 2 case
Height: 45.2 mm
Width: 60.6 mm
Depth: 21.7 mm
Weight: 50.8 grams
Bron: https://www.apple.com/eg/airpods-pro/specs/

AirPods Pro 3 case
Height: 47.2 mm
Width: 62.2 mm
Depth: 21.8 mm
Weight: 43.99 grams
Bron: https://www.apple.com/airpods-pro/specs/
Had ik natuurlijk zelf ook kunnen opzoeken🙈 Thx!

©2004

• Knoezelbos
  • Nu online
Tis nu wachten op goeie hoesjes. Heb al jaren een Nomad case voor m’n 1e generatie Pro’s. Maar ik zie nog niets op de site. -O-

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:11
Ik ga denk ik ook mijn 1e generatie AirPods Pro vervangen. Toch een paar mooie verbeteringen, vooral de verbeterde ANC en hopelijk een significant verschil in audiokwaliteit vergeleken met AirPods Pro 2.

Wel bijzonder dat er geen nieuwe chip inzit (nog steeds H2) en dat de batterijduur van de case minder is geworden (nu in totaal 24 uur tov 30 uur met de Airpods Pro 2). Ik ben benieuwd wat de reden is van de lagere batterijduur terwijl de case ongeveer even groot is (zelfs iets groter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

rowyroald schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:44:
Ik ben benieuwd wat de reden is van de lagere batterijduur terwijl de case ongeveer even groot is (zelfs iets groter).
Ik vermoed dat accu van doosje zelfde is gebleven maar de AirPods zelf meer verbruiken en die wel een grotere accu(tje) hebben gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:22
DeNachtwacht schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:50:
Even voor de twijfelaars nog, mij leek die live vertalingen wel heel mooi dus ik twijfelde over een overstap vanaf mijn Airpods Pro 2, maar inmiddels is op Macrumors al te vinden dat die Live Translations ook naar de Airpods Pro 2 (en Airpods 4) komen. Voor mij, met al een usb c versie van de Pro 2, voldoende om hier voorlopig bij te blijven. Dacht dat dat misschien voor anderen ook weleens relevant kan zijn.
Voorlopig geen Live Translation in de EU: https://www.macobserver.c...pods-in-the-eu-heres-why/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Zucht... Zo vermoeiend die EU/Apple fittie...

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja, dit is wel echt jammer. Het gaat niet alleen daarom, maar EU moet echt oppassen dat met te behoudende regels je het kind met het badwater weggooit. Als de VS en China met alle tech op deze manier voorop mogen blijven lopen gaat op een gegeven moment iedereen die van enige waarde is voor een techn-industrie zijn heil daar zoeken, en sowieso zit alle innovatie daar al.

Voorzichtigheid is goed, maar het gebeurt m.i. nu te vaak dat nieuwe technologie nog jaren moet wachten voor het hier beschikbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-09-2025 11:46 ]

youtube.com/@hisrep

• Redondo1982
  • Nu online
amphora schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:01:
[...]

Zucht... Zo vermoeiend die EU/Apple fittie...
Jaaa, was de Bright podcast aan het luisteren en daar werd verteld dat live vertaling helemaal niet gaat komen. Dus ook niet ‘binnenkort beschikbaar’ of ‘verwacht’ maar gewoon helemaal niet. Ik heb dit niet gecheckt óf zij de waarheid spreken. Wel deze link vanuit Bright zelf:
https://www.bright.nl/nie...et-in-eu-beschikbaar.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:46:
Ja, dit is wel echt jammer. Het gaat niet alleen daarom, maar EU moet echt oppassen dat met te behoudende regels je het kind met het badwater weggooit. Als de VS en China met alle tech op deze manier voorop mogen blijven lopen gaat op een gegeven moment iedereen die van enige waarde is voor een techn-industrie zijn heil daar zoeken, en sowieso zit alle innovatie daar al.

Voorzichtigheid is goed, maar het gebeurt m.i. nu te vaak dat nieuwe technologie nog jaren moet wachten voor het hier beschikbaar is.
De EU verdedigers / poortwachters zullen dit blijven ontkennen, want ze schijnen ook veel goed te doen. Dat zal best en kan ook wel paar voorbeelden noemen, maar het gaat nu wel de verkeerde kant op. De EU is een hond die alleen kan blaffen en als enige wapen de afzetmarkt heeft. Voor de rest zijn we zo lam als een ik weet niet wat. We hebben jaren achter de feiten aangelopen en nu gaan we opzichtig corrigeren op de verkeerde manier. Bedrijven gaan het nu zo spelen, en enigszins hebben ze gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Redondo1982 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:54:
[...]

De EU verdedigers / poortwachters zullen dit blijven ontkennen, want ze schijnen ook veel goed te doen. Dat zal best en kan ook wel paar voorbeelden noemen, maar het gaat nu wel de verkeerde kant op. De EU is een hond die alleen kan blaffen en als enige wapen de afzetmarkt heeft. Voor de rest zijn we zo lam als een ik weet niet wat. We hebben jaren achter de feiten aangelopen en nu gaan we opzichtig corrigeren op de verkeerde manier. Bedrijven gaan het nu zo spelen, en enigszins hebben ze gelijk.
Mwoah. Even uitzoomen kan geen kwaad hier. Ik ben juist heel blij dat de EU het op safe speelt. Als ik daardoor een jaar langer moet wachten op mediocre features als Apple Intelligence en Live Translations, vind ik dat een hele goede trade-off. Amerika en China mogen dan voorlopen omdat ze big tech geen regelgeving opleggen, maar de macht concentreert zich naar een handjevol bedrijven en CEO's die allemaal de ring van de koning kussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Mog eens vwb de veiligheid maar mijn punt was nu juist dat je daardoor dus nooit machtige bedrijven op dit gebied zelf kan gaan opbouwen. Iedereen met een goed idee vertrekt naar de VS of een startup die het goed doet wordt overgenomen of vertrekt die kant op.

Het is met tech gewoon onverstandig alle innovatie vooraf te smoren en achteraf mondjesmaat gaan toestaan, in de jaren ‘90 ging het met kazaa, torrents etc aan alle kanten ook onder en boven de wet maar uiteindelijk trekt dat na jaren altijd wel recht en hebben die technieken zich mooi kunnen ontwikkelen. Je kan het dus ook andersom doen sta alles toe en ga goed kijken hoe je de uitwassen snel reguleert. Wat ze nu doen wordt langzamerhand alles vooraf afwijzen en is simpelweg elke innovatie de EU uit blijven jagen.

Je kan met een mes de meest vreselijke dingen maar iedereen snapt dat een mes verbieden niet de oplossing is, maar goede wetgeving maken zodat je degenen die er verkeerde dingen mee doen kan straffen. De EU verbiedt nu constant het mes op voorhand en/of zorgt dat de bedenker van een nieuw mes die elders in de wereld uitbrengt uit angst voor mogelijk gezeur in de EU.

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-09-2025 12:07 ]

youtube.com/@hisrep

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 15:02
vorige week een nieuw setje airpods pro 2 gehaald voor de vriendin was even vergeten dat het apple event deze week was.
Nu is de grootste afweging ga ik ze terug sturen en voor de pro 3.

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:43
GB_gaming101 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:17:
vorige week een nieuw setje airpods pro 2 gehaald voor de vriendin was even vergeten dat het apple event deze week was.
Ja tuurlijk. Waarom niet als je ze nog kan retourneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
GB_gaming101 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:17:
Hangt ervan af wat je ervoor betaald hebt en of je de Pro 3 het prijsverschil waard vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Mog schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:59:
[...]

Mwoah. Even uitzoomen kan geen kwaad hier. Ik ben juist heel blij dat de EU het op safe speelt. Als ik daardoor een jaar langer moet wachten op mediocre features als Apple Intelligence en Live Translations, vind ik dat een hele goede trade-off. Amerika en China mogen dan voorlopen omdat ze big tech geen regelgeving opleggen, maar de macht concentreert zich naar een handjevol bedrijven en CEO's die allemaal de ring van de koning kussen.
Nouja, dat uitzoomen doe ik al héél wat jaren en de balans die ik inmiddels op kan maken is dat het veelal de laatste tijd in een raptempo gaat zonder dat er goed over nagedacht wordt. Op safe spelen kan ook wel een tandje minder hoor. En is het wel op ‘safe’ spelen óf wordt deze term misbruikt om grote bedrag te kunnen incasseren als drukmiddel of de kas van de EU te spekken, aangezien we enorme tekorten hebben om iets op poten te zetten en zo bij de big tech aan te kunnen haken.

De EU gaat dit niet winnen. We moeten samenwerken, maar niet bashen. Ze zijn ook niet op hun achterhoofd gevallen bij al die grote bedrijven. Meeste leden van de EU zijn zelf erg actief (geweest) in het bedrijfsleven. Eenmaal ondernemer of grootverantwoordelijke (CEO) ruikt op een afstand waar de EU echt mee bezig is. Dat op safe spelen is slechts een schaduwreden, welke ook wel echt ingezet wordt en waar we ook vruchten van plukken. Zo eerlijk ben ik wel. Maar het dubbeltje gaat nu de andere kant opvallen.

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:02
Kunnen we het terug over de Airpods Pro 3 hebben aub?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:39

Ankh

|true

Ik loop al jaar en dag met een Airpods Pro Gen1, maar kan geen vergelijk vinden met wat er allemaal is verbeterd. Lijkt mij een interessante upgrade

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• krijtbord
Ankh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:16:
Ik loop al jaar en dag met een Airpods Pro Gen1, maar kan geen vergelijk vinden met wat er allemaal is verbeterd. Lijkt mij een interessante upgrade
voor jou zal het een verdubbeling van de accuduur betekenen en veel betere ruisonderdrukking, dat zijn wel de belangrijkste verschillen (vertaling van teksten zou een mooie 3e meerwaarde zijn, maar ik lees hier dat we dat helaas niet krijgen).

• remmuz
Ankh schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:16:
Daar is genoeg over te vinden.
b.v hier https://www.iphoned.nl/nieuws/airpods-pro-vs-airpods-pro-2/
of hier https://www.apple.com/nl/...rpods-pro-3,airpods-4-anc
(Airpods Pro gen. 1 staat er helaas niet meer bij)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Leuk nieuws, not. Bedank de EU maar weer.

AirPods Live Translation Blocked for EU Users With EU Apple Accounts
https://www.macrumors.com...ranslation-eu-restricted/

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
RigolleM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:08:
Kunnen we het terug over de Airpods Pro 3 hebben aub?
Hadden we het ook over, een zeer belangrijke feature die zit er nu niet in door de beperking van de EU. Wel belangrijk om dit hier te bespreken, want als je de Pro 3 koopt voor die feature dan kom je van een koude kermis thuis. Dat ik er wat dieper op door ga moet kunnen en anders lees je er gewoon overheen. Het is indirect van toepassing geweest.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:39

Ankh

|true

Oftewel er is niets te vinden, want de Pro 1 -> Pro 3 vergelijken lijken er niet te zijn :) precies mijn punt.
krijtbord schreef op donderdag 11 september 2025 @ 14:42:
[...]

voor jou zal het een verdubbeling van de accuduur betekenen en veel betere ruisonderdrukking, dat zijn wel de belangrijkste verschillen (vertaling van teksten zou een mooie 3e meerwaarde zijn, maar ik lees hier dat we dat helaas niet krijgen).
Verdubbeling is inderdaad wel lekker, hoop ook dat de case wat beter met z'n batterij omgaat. Heb nu toch vaak dat mn case leeg is en dus mijn dopjes ook.. Hoop daarnaast toch meer "notificatie" qua batterij.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• RigolleM
Redondo1982 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:52:
[...]

Hadden we het ook over, een zeer belangrijke feature die zit er nu niet in door de beperking van de EU. Wel belangrijk om dit hier te bespreken, want als je de Pro 3 koopt voor die feature dan kom je van een koude kermis thuis. Dat ik er wat dieper op door ga moet kunnen en anders lees je er gewoon overheen. Het is indirect van toepassing geweest.
Daar ging het al lang niet meer over... was al behoorlijk OT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
THE_BASE schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:57:
Leuk nieuws, not. Bedank de EU maar weer.

AirPods Live Translation Blocked for EU Users With EU Apple Accounts
https://www.macrumors.com...ranslation-eu-restricted/
Ja of gewoon pure onkunde van Apple om bijtijds de juridische aspecten uitgezocht te hebben. iPhone mirroring wachten we ook nog steeds op, is nog steeds niet beschikbaar. Ik ben best wel fan van Apple producten, maar ik snap niet waarom het hun concurrentie wel lukt om wereldwijd features te releasen en het bij Apple iedere keer weer onmogelijk is.

Idempotent.

• Redondo1982
  • Nu online
RigolleM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 17:26:
[...]

Daar ging het al lang niet meer over... was al behoorlijk OT!
Achja, brengen we het weer nieuw onder de aandacht. Een topic hoeft niet vrij te zijn van herhaling :)

Hoe dan ook een gemiste kans voor Apple, al zullen mensen ze toch wel kopen ondanks het gemis van deze feature. Voor mijn Airpods 4 is het ook jammer, al hoop ik dat er snel een Airpods 5 komt want dit is de slechtste (lees: kwaliteit en issues) serie die ik ooit gehad heb. En ik heb ze allemaal gehad van series 1 t/m 4. Ik ben ondertussen bezig aan setje vier. Hiervoor nog nooit Apple hoeven contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Redondo1982 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:36:
[...]

Achja, brengen we het weer nieuw onder de aandacht. Een topic hoeft niet vrij te zijn van herhaling :)

Hoe dan ook een gemiste kans voor Apple, al zullen mensen ze toch wel kopen ondanks het gemis van deze feature. Voor mijn Airpods 4 is het ook jammer, al hoop ik dat er snel een Airpods 5 komt want dit is de slechtste (lees: kwaliteit en issues) serie die ik ooit gehad heb. En ik heb ze allemaal gehad van series 1 t/m 4. Ik ben ondertussen bezig aan setje vier. Hiervoor nog nooit Apple hoeven contacten.
Live translation zou ook werken op de AirPods Pro 2 en AirPods 4, dus je hoeft er geen Pro 3's voor aan te schaffen.

• Redondo1982
  • Nu online
RigolleM schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:57:
[...]

Live translation zou ook werken op de AirPods Pro 2 en AirPods 4, dus je hoeft er geen Pro 3's voor aan te schaffen.
Daarom zei ik ook dat het jammer voor mij was met mijn setje Airpods 4. Maar er zijn ook mensen die de Airpods 2 of 3 hebben en van de Pro misschien de eerste versie en dan is het mooi meegenomen om te upgraden. Dan is het wel jammer dat deze feature er niet bij zit en misschien zelfs nooit gaat komen voor Europese landen.

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:34

R.G

Thx, oke voor live vertalingen heb je een iPhone nodig is niet standalone feature in DD airpod

• R.G

R.G

Wie gaat dit kopen?

• Donstil
  • Niet online
Ik, heb ze dinsdag gelijk besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sh-nUuA4S2Nwl1KhMzpMVUXj14Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4YmUnC5f0UGNCvbxGciHZgwL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpPRiiymA7JE_vwZfnScjcsbTNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JgzPwsHx6daprJBILWZYbI3.jpg?f=fotoalbum_large

Hoppa, dat wordt ondanks de gravering dus alsnog release date 🤘🏽

• R.G

R.G

Heb je daar een minimale iphone voor nodig?
Iphone 5s 12.57.0 werkt niet?

Kan ik er een ipad naast leggen? En die gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
R.G schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:16:
[...]

Het draait on device, op een apparaat met Apple Intelligence.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
R.G schreef op donderdag 11 september 2025 @ 23:16:
[...]

Jeetje zeg iPhone 5s?, geen idee of waarom je die nog gebruikt(maakt ook niet uit).
Maar deze kan zelfs amper nog apps draaien straks, zelfs populaire apps als whatsapp zijn met deze iOS versie gestopt die hierop draait al een tijdje.

Het kan dus zijn dat je apps nog draaien, maar het kan zo maar binnenkort ineens over zijn.
AirPods werkt met alles van Apple, dus ook een MacBook en ja ook een iPad.
AirPods lijken te werken vanaf ios10, maar of dit voor de nieuwe pro 3 nog geld geen idee.

De translate functie zelf zal alleen werken op een Apple device die Apple ai ondersteund, wat op zich ook niet gek is.

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-09-2025 07:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
Ik, maar pas als Live Translation in de EU gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ga de AirPods Pro 3 halen. Nog niet meteen, want ik wil het laatste beetje juice uit mijn AirPods Pro 2 halen. Gevoelsmatig gaan ze nog 2~2,5 uur per lading mee en dat is op het randje van irritant. Ik heb ze nu bijna 3 jaar (€7/maand) en dat vind ik een acceptabel maandbedrag voor draadloze oortjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:15
Aangezien ik veel in een vliegtuig zit en de ANC me veel waard + de extra batterij duur gelijk besteld.

Dan kan de Airpods2 Pro mooi naar de vrouw. :Y

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb ze ook besteld, bij Amazon. M'n Pro 2's ga ik verkopen via rebuy voor ~€90 (goede ervaringen mee) en ik gebruik vaak Woolsocks als ik bij Amazon bestel, waardoor ik iets van 14% cashback krijg.

In de praktijk betaal ik dus zo'n €125 voor de upgrade naar APP3's. Langere accuduur, betere ANC en betere geluidskwaliteit zijn voor mij een doorslaggevende factor.

Ik las trouwens wel dat de totale accuduur incl case juist minder is geworden. Dat kan ik nu niet verifiëren want de Apple site is 'down'.

Inderdaad, 6 uur minder. Niet zo'n heel groot issue, maar toch jammer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfb8SGp_ZyvTxxZ0Gp6AGMwa-mw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/c0cbY7UpLBfFLCQNtYI769p7.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door sOid op 12-09-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:17
Ondersteunen ze Losless? Ook buiten Apple Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
remmuz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:41:
[...]

Order geannuleerd nadat dit bekend werd. Heb maar nieuwe oortips besteld voor een paar euro voor mijn pro 1. Wacht wel op een hele goede aanbieding of totdat de functionaliteit beschikbaar komt. Ga hier niet de volle prijs voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18
sOid schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 11:34:
Ik heb ze ook besteld, bij Amazon. M'n Pro 2's ga ik verkopen via rebuy voor ~€90 (goede ervaringen mee) en ik gebruik vaak Woolsocks als ik bij Amazon bestel, waardoor ik iets van 14% cashback krijg.

In de praktijk betaal ik dus zo'n €125 voor de upgrade naar APP3's. Langere accuduur, betere ANC en betere geluidskwaliteit zijn voor mij een doorslaggevende factor.

Ik las trouwens wel dat de totale accuduur incl case juist minder is geworden. Dat kan ik nu niet verifiëren want de Apple site is 'down'.

Inderdaad, 6 uur minder. Niet zo'n heel groot issue, maar toch jammer.

[Afbeelding]
Ik heb de pro 2 en weet echt nog niet of ik ga upgraden of niet. als het geluidskwaliteit en de anc beter is is het wel waard denk ik. maar ik weet niet hoe erg ik de claims van apple moet geloven. de translate feature boeit mij echt niets eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Nu online
Zo. Hoesje is besteld. Het is een Spigen Urban Fit geworden. Keer wat anders als bruin leer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbPWo-oS5-3HA2Ymp6pwKUutkfE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4EIGotDkQRDVItxYcZf2i2Y7.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijtbord
remmuz schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 10:41:
Heel handig is dat live translate nog niet echt omdat Nederlands geen ondersteunde taal is en als je in het Engels gaat spreken zullen de meeste mensen je ook wel begrijpen is mijn ervaring.

Ik vraag me ook af wat hij van het steenkolen Engels dat de meeste Nederlanders spreken gaat maken in een vertaling naar bijvoorbeeld Chinees of Japans straks. Ik moet gelijk denken aan het boekje "I always get my sin" over het bizarre Engels van Nederlanders.

Mijn Oekrainse buren gebruiken Google translate als vertaalmachine om mij iets te vragen, maar dat geeft soms ook rare resultaten volgens mij. Ik spreek het dan op de telefoon in en zij lezen de tekst en meermaals kijken ze heel raar en begrijpen het niet. Maar wie weet wat Apple ervan weet te maken, in het promotiefilmpje lijkt het echt goed resultaat te geven.

[ Voor 22% gewijzigd door krijtbord op 12-09-2025 22:33 ]

Pagina: 1