[AirPods Pro 3] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Ja dat idee heb ik ook, ik heb de case zaterdag of zondag nog geladen. en nu nog 22% in de case.
Waarbij ik de oude case niet eens elke week hoefde te laden, ik gebruik de airpods dan ook niet de hele dag/elke dag.
Maar nog een keer opladen, en dan zien hoelang die het volhoud.

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 24-09-2025 11:43 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:31

JB

Cédric roelt!

Carlos0_0 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 11:42:
[...]

Ja dat idee heb ik ook, ik heb de case zaterdag of zondag nog geladen. en nu nog 22% in de case.
Waarbij ik de oude case niet eens elke week hoefde te laden, ik gebruik de airpods dan ook niet de hele dag/elke dag.
Maar nog een keer opladen, en dan zien hoelang die het volhoud.
Er gaat meer "juice" in de APP3 tov de APP2, waarbij de case dezelfde accu heeft behouden zover ik weet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:46

amphora

Websites & Fotografie

Klopt, de AP2 kon je 4x opladen met de case en de AP3 maar 2x, dus gaat twee keer zo snel voor je gevoel al is het in de praktijk iets minder omdat de oortjes zelf iets langer mee gaan.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 11:35
Donstil schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:48:
[...]

Ik was met de Pro 1 en Pro 2 Medium, nu heb ik even met de dopjes zitten spelen maar kom er nog niet helemaal uit. Ik ben uiteindelijk geland op S maar gek genoeg vond ik L ook fijn zitten.

Het voordeel van S voor mij is dat ik ze gewoon weer in mijn oor kan doen zonder te draaien, L moet ik wel nog iets draaien maar dan heb ik niet de pijn/gevoeligheid van M.

Ik ga dus de komende dagen even voor S, kijken of die in mijn oor blijven zitten. S heeft alleen wel als nadeel dat ik rechts dan geen "akoestische afdichting" heb maar ik merk daar verder eigenlijk niets aan in de testjes die ik nu gedaan heb.
Ik ben al 3 dagen non-stop bezig met wisselen van dopjes. Ik had altijd M bij de APP1 en APP2, maar nu kom ik er gewoon niet uit. Ik had S geprobeerd, en vond dat eigenlijk wel fijn zitten, maar naar verloop van tijd deden ze pijn. Vervolgens naar XS gegaan, en naar XXS, maar die gingen ook op dezelfde manier irriteren en ik had het gevoel dat ze toch niet helemaal goed zaten (terwijl de seal-test overigens groen, top, perfect, ga zo door aangaf)

Vervolgens weer XS of S geprobeerd. Ook wat pijn, maar ook soms klikjes bij het lopen waarna ik ze weer even goed moet zetten (en dan stopt het ook). Nu maar eens L geprobeerd, die gek genoeg ook wel goed zitten (maar nog steeds met lichte pijn).

Heel eerlijk snap ik er geen reet van. De ANC en het geluid vind ik zeker beter dan de APP2, dus ik wil er echt voor gaan, maar als het met de pijn zo blijft is het helaas wel afgelopen. Ik hoop dat het snel verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@thomas-x-1982 ik had net als @Donstil altijd Medium op de APP1 en 2 (bij de 1 naar Comply gegaan uiteindelijk) en ben bij de 3 nu ook terug gegaan naar Small :) De M zaten me uiteindelijk te strak, met name als je een keer lacht/kauwt.

Mijn boefje is liev!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
JB schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:21:
@thomas-x-1982 ik had net als @Donstil altijd Medium op de APP1 en 2 (bij de 1 naar Comply gegaan uiteindelijk) en ben bij de 3 nu ook terug gegaan naar Small :) De M zaten me uiteindelijk te strak, met name als je een keer lacht/kauwt.
''vloeit'' er dan geen geluid langs/uit je oren als je de Small gebruikt?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
thomas-x-1982 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:06:
[...]

Ik ben al 3 dagen non-stop bezig met wisselen van dopjes. Ik had altijd M bij de APP1 en APP2, maar nu kom ik er gewoon niet uit. Ik had S geprobeerd, en vond dat eigenlijk wel fijn zitten, maar naar verloop van tijd deden ze pijn. Vervolgens naar XS gegaan, en naar XXS, maar die gingen ook op dezelfde manier irriteren en ik had het gevoel dat ze toch niet helemaal goed zaten (terwijl de seal-test overigens groen, top, perfect, ga zo door aangaf)

Vervolgens weer XS of S geprobeerd. Ook wat pijn, maar ook soms klikjes bij het lopen waarna ik ze weer even goed moet zetten (en dan stopt het ook). Nu maar eens L geprobeerd, die gek genoeg ook wel goed zitten (maar nog steeds met lichte pijn).

Heel eerlijk snap ik er geen reet van. De ANC en het geluid vind ik zeker beter dan de APP2, dus ik wil er echt voor gaan, maar als het met de pijn zo blijft is het helaas wel afgelopen. Ik hoop dat het snel verbeterd.
Ik vind eigenlijk L het fijnst denk ik, althans dan kan ik echt alles goed afsluiten en heb ik bijna een Airpods Max achtige NC alleen ze zijn net te groot waardoor ik ze heel erg voel zitten.

Alleen ik ben inmiddels wel weer terug naar M en geen pijn meer, moest toch gewoon even wennen denk ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Donstil schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:54:
[...]

Ik vind eigenlijk L het fijnst denk ik, althans dan kan ik echt alles goed afsluiten en heb ik bijna een Airpods Max achtige NC alleen ze zijn net te groot waardoor ik ze heel erg voel zitten.

Alleen ik ben inmiddels wel weer terug naar M en geen pijn meer, moest toch gewoon even wennen denk ik.
Ik ben blijkbaar asymmetrisch... Links M, rechts L. Als ik rechts ook M doe krijg ik daar geen seal volgens de iPhone seal test. Dat de ene groter is dan de andere voel ik ook niet echt eigenlijk, zit best comfortabel zo. Bijkomend voordeel is dat ik gelijk een reserve setje tips heb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:53
Inmiddels mail gehad van Amac dat mijn paar klaar ligt om op te halen. Kleine week moeten wachten dus, op 18-9 online besteld en laten afleveren in de winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

_Bailey_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:33:
[...]

''vloeit'' er dan geen geluid langs/uit je oren als je de Small gebruikt?
Nee alles is en blijft sealed. Beter dan bij de APP2. De tips lijken gewoon beter te sluiten. Merkte bij ANC op de 2 al snel een lekkend geluid als je lacht of eet en dat heb ik nu niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
erg blij met mijn AirPods Pro 3 welke ik vanmiddag heb opgehaald bij de Store hier in Amsterdam.

toch wel een (goed) hoorbare upgrade tov mijn vorige Pro 2.

Heb de stock eartips vervangen voor een maatje kleiner, daarna de test gedaan en kreeg 2 groene vinkjes/ok.
Geen idee of die test meer een marketing dingetje is ;) dan dat het daadwerkelijk bijdraagt aan de juiste erartips te vinden die echt bij je passen qua formaat/resultaat.

Maar geluid uit deze Pro 3 is zeer zeker voller, goeie mids en bass, vocals ook stukken beter dan de Pro 2. Zeer tevreden!

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 24-09-2025 17:28 ]

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:30
LAD93 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:54:
[...]

Dit had ik ook al bij mn APP2, heb de eerste paar keer ook moeten zoeken waar het vandaan kwam. :+
Holy crap. Ik heb dit dus ook. Ben al maanden aan het zoeken. Het is ook niet elke dag ofzo. Stroom van het hele huis af gehaald en nog steeds gepiep. Ik werd er koekoek van.

Dank voor de tip!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:54
Linus is de eerste Youtuber die het zegt dat geluidskwaliteit verbeterd bij +/- 80% volume. Daaronder overheerst de bass.

https://youtu.be/VC1t56agJ7M?t=1080

[ Voor 26% gewijzigd door glnk op 24-09-2025 18:44 ]

• JB

JB

Cédric roelt!

peak schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:30:
[...]

Holy crap. Ik heb dit dus ook. Ben al maanden aan het zoeken. Het is ook niet elke dag ofzo. Stroom van het hele huis af gehaald en nog steeds gepiep. Ik werd er koekoek van.

Dank voor de tip!
Graag gedaan :+

Mijn boefje is liev!

• bambam1979
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 18:02
Ik heb de Airpods Pro 3 nu een aantal dagen. Ben er zelf erg tevreden over, noise canceling is voor mij goed genoeg (beniwued of ik dat volgende week in het vliegtuig nog zo vind), geluid is meer dan prima en comfort is ook goed met de S eartips.

Waar ik mij wel aan stoor is dat ik regelmatig een oranje knipperend lichtje op de case heb. De accu is nog vol dus dat kan het niet zijn. Online vind ik dat dit connectiviteit issues zijn. Deze heb ik niet, ze werken perfect. Als advies wordt aangegeven de airpods uit bluetooth instellingen te verwijderen (vergeten) en om ze te resetten. Dit heb ik een aantal keer gedaan, dan gaat het even goed met het bekende groene lampje, maar het oranje knipperende lampje komt steeds terug. De firmware is voor zever ik weet up to date, 8A357.

iemand hier met vergelijkbare issues?

XBL: Chaoz BamBam | PSN: Chaoz-BamBam

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 16:16
Ik had hiervoor de normale airpods, en toen kon ik op het oortje tikken voor volgend nummer. Dat gaat niet met de pro 3 wel?

• MikaB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:53
thomas1750 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:25:
Ik had hiervoor de normale airpods, en toen kon ik op het oortje tikken voor volgend nummer. Dat gaat niet met de pro 3 wel?
'Klikken' in het oortje: https://support.apple.com/en-us/102628

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 16:16
Gij bent de beste!

• _Bailey_
  • Niet online
Voor mensen die Spotify gebruiken...stellen jullie zelf in de Spotify app je EQ handmatig in?
Of 1 van de stock presets?

Ik luister voor zo'n 70% naar dance/techno/lounge
En zo'n 30% naar pop/alternative/rock

Kwaliteit stream staat hier op: Zeer Hoog 320 kbps

[ Voor 38% gewijzigd door _Bailey_ op 25-09-2025 12:45 ]

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik vind nog steeds het geluid van de AirPods Pro (2 en 3) niet luid kunnen op de iPhone/iPad. Via mijn MacBook Pro kunnen de AirPods veel luider. Heb de instellingen op de iPhone/iPad meerdere keren nagelopen. Geluidscontrole, bescherming tegen harde geluiden, etc. Alles staat uit. Heb alleen de equalizer op 'rock', wat het volume iets verlaagt. Maar regelmatig heb ik de volume slider op 80-90%, terwijl dat op de MacBook vaak ongeveer 60% is.

Zijn er anderen die hier 'last' van hebben? Kan ik op iOS iets doen om het standaard volume iets te verhogen?

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:15
bambam1979 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:04:
Ik heb de Airpods Pro 3 nu een aantal dagen. Ben er zelf erg tevreden over, noise canceling is voor mij goed genoeg (beniwued of ik dat volgende week in het vliegtuig nog zo vind), geluid is meer dan prima en comfort is ook goed met de S eartips.

Waar ik mij wel aan stoor is dat ik regelmatig een oranje knipperend lichtje op de case heb. De accu is nog vol dus dat kan het niet zijn. Online vind ik dat dit connectiviteit issues zijn. Deze heb ik niet, ze werken perfect. Als advies wordt aangegeven de airpods uit bluetooth instellingen te verwijderen (vergeten) en om ze te resetten. Dit heb ik een aantal keer gedaan, dan gaat het even goed met het bekende groene lampje, maar het oranje knipperende lampje komt steeds terug. De firmware is voor zever ik weet up to date, 8A357.

iemand hier met vergelijkbare issues?
Ik weet niet of het vergelijkbaar is. Ik heb ze primair op m’n iPhone geconnect. Op m’n iPad waren de app3 ook connected. Spotify: werkte. En Netflix niet. Geluid kwam via de iPad. Ik zag zelfs de melding dat ze verbonden waren. Heel bijzonder. Moest op de iPad de boel disconnecten, rebooten en weer connecten. Toen werkte het weer. Vandaag was het ook allemaal oké. Moet wel zeggen dat ik tegelijkertijd naar ios 26 over ging. Misschien vertekende dat de boel wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
_Bailey_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:33:
Voor mensen die Spotify gebruiken...stellen jullie zelf in de Spotify app je EQ handmatig in?

Ja zeker wel. Standaard klonk het voor geen meter met de APP3's vergeleken met mijn soundcores

Vorige post waar ik er wat dieper op in ga :

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83508790

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Beakzz schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:43:
[...]

Ja zeker wel. Standaard klonk het voor geen meter met de APP3's vergeleken met mijn soundcores

Vorige post waar ik er wat dieper op in ga :

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83508790
Top! Dankjewel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 20:53
glnk schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:43:
Linus is de eerste Youtuber die het zegt dat geluidskwaliteit verbeterd bij +/- 80% volume. Daaronder overheerst de bass.

https://youtu.be/VC1t56agJ7M?t=1080

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:54
Dat geblèr van Linus is irritant/kinderachtig maar zijn kritiek ben ik het wel mee eens en had ik ook al eerder hier gepost of opgemerkt.
- Silicone tips zijn zo lastig te verwijderen dat het voelt alsof je ze sloopt (en dat blijkt nu ook)
- Case is groter dan voorheen terwijl er minder batterij in zit.
- Geluidskwaliteit, eerste indruk is gewoon slecht na de hype door influencers. Misschien als je van eerdere draadloze oordopjes komt dat het relatief gezien een verbetering is.
- Geluidsprofiel verandert afhankelijk van het volume. Ik ben het niet met deze "audiofiel" eens dat dit bijdraagt aan balans door de hele volume-range. Dan was het mij namelijk niet meteen opgevallen.

Ik denk wel dat ik ze houd. Ze zijn zeer fijn voor bij het hardlopen. Met ANC aan ben je helemaal in de zone: weinig last van wind (behalve als het in je oor blaast). Ze blijven ook goed zitten ook al zweet ik als een malle met mijn intensieve runs. Voor mij zijn het de eerste draadloze dopjes en praktisch gezien is het gewoon top met find-my, draadloos laden, compact in de broekzak. Merk wel dat de batterij snel leeg is (vooral van de case), dat geeft ook wel aan dat ik ze veel gebruik. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bambam1979
Jailhouse schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:23:
[...]

Ik weet niet of het vergelijkbaar is. Ik heb ze primair op m’n iPhone geconnect. Op m’n iPad waren de app3 ook connected. Spotify: werkte. En Netflix niet. Geluid kwam via de iPad. Ik zag zelfs de melding dat ze verbonden waren. Heel bijzonder. Moest op de iPad de boel disconnecten, rebooten en weer connecten. Toen werkte het weer. Vandaag was het ook allemaal oké. Moet wel zeggen dat ik tegelijkertijd naar ios 26 over ging. Misschien vertekende dat de boel wel wat.
Dat is een hele goeie. Die van mij zijn ook met iPhone en iPad geconnect. Zal de iPad er morgen eens uit gooien en kijken wat het dan doet. Hoe je op de hoogte of dat het was. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 07:50
Nu online op voorraad bij Coolblue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:31
rnsmfd schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:31:
Nu online op voorraad bij Coolblue
Maar nog altijd aan die belachelijke meerprijs van € 20.
Ik heb ze gisteren gewoon afgehaald in de MediaMarkt voor € 249.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
glnk schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:36:
[...]

Dat geblèr van Linus is irritant/kinderachtig maar zijn kritiek ben ik het wel mee eens en had ik ook al eerder hier gepost of opgemerkt.
- Silicone tips zijn zo lastig te verwijderen dat het voelt alsof je ze sloopt (en dat blijkt nu ook)
Ik lees dit veel maar dit is mijn ervaring helemaal niet. Gewoon bij de basis pakken en een draai/trekbeweging maken. Nauwelijks lastiger dan bij de APP1 of APP2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 12:33:

Ik heb zelf een van de presets gebruikt en vervolgens wat aangepast. Ook heb ik wat dingen gewijzigd bij de 'Aangepaste koptelefoon'-settings onder Accessibility. Ik geloof 'Stembereik' en dan 'licht'.

Vind ze nu erg prettig klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bambam1979
Jailhouse schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:23:
[...]

Was het toch niet, het moment dat ik e op de iPad eruit gooi, ben ik ze ook kwijt op mijn iPhone. Na opnieuw koppelen blijf ik dat oranje lichtje houden. Nu eens proberen de batterij van de case volledig leeg te laten lopen voordat ik weer oplaad. Zag dat als tip online voorbij komen.

Maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb ze ook een week nu (eerste wireless gebruiker) en ik ben erg tevreden. Ze zitten in de oren alsof ze er niet zitten, je voelt niets en hoeft niet te pulken om ze goed te zetten. Erg fijn.
De NC is fantastisch; je zet ze aan en je hoort gewoon niets meer. Exact wat je nodig hebt als je alleen muziek wil horen.

Qua geluid moet ik nog ff wennen. Enerzijds kunnen ze alles wat je tegen ze aangooit, anderzijds vind ik mijn bedrade Sennheiser IE800 toch substantieel beter klinken (veel voller en fors meer bass). Maar ik weet niet helemaal of dat een goede referentie is en qua draagcomfort is Apple fors beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dacronic-072
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-09 21:49

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Bedankt voor de link!

Lange halen snel thuis; de AirPods Pro 3 zijn bijzonder goed qua ANC, transparantie en geluidsweergave. De EQ past zich aan aan het geluidsniveau, zodat bij laag volume muziekstukken nog indrukwekkend zijn en bij hoog volume het geheel niet te overweldigend/schreeuwerig wordt. En grafiekjes die in reviews getoond worden om aan te geven hoe de AirPods klinken zijn volgens deze meneer onzin. Ook omdat de AirPods het drukniveau ín je oor meten en het geluid aan het oor aanpast. Dat kan er ook voor zorgen dat voor sommigen de AirPods Pro 3 minder goed klinken dan de 2, omdat het gehoorkanaal niet bij iedereen gelijk is.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
Delerium schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:04:
Ik heb ze ook een week nu (eerste wireless gebruiker) en ik ben erg tevreden. Ze zitten in de oren alsof ze er niet zitten, je voelt niets en hoeft niet te pulken om ze goed te zetten. Erg fijn.
De NC is fantastisch; je zet ze aan en je hoort gewoon niets meer. Exact wat je nodig hebt als je alleen muziek wil horen.

Qua geluid moet ik nog ff wennen. Enerzijds kunnen ze alles wat je tegen ze aangooit, anderzijds vind ik mijn bedrade Sennheiser IE800 toch substantieel beter klinken (veel voller en fors meer bass). Maar ik weet niet helemaal of dat een goede referentie is en qua draagcomfort is Apple fors beter.
Airpods koop je voor de balans. Snel connecten, prima comfort/gemak, esthetisch in orde, goed geluid, prima ANC en aardige prijs. Er is vast beter spul te koop, maar die mist weer iets van hierboven. Airpods is voor een Apple gebruiker de beste koop denk ik, lekker makkelijk.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Redondo1982 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:33:
[...]

Airpods koop je voor de balans. Snel connecten, prima comfort/gemak, esthetisch in orde, goed geluid, prima ANC en aardige prijs. Er is vast beter spul te koop, maar die mist weer iets van hierboven. Airpods is voor een Apple gebruiker de beste koop denk ik, lekker makkelijk.
Helemaal mee eens. Het is net als met de bekende GOOD - CHEAP - FAST. Pick any two…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1TsZ5aZ7r_sWz79OGNgstvvu1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EVLxmiTTdv1Ui98Wd30uD0c.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kies mijn APP ook vanwege het gebruiksgemak. Voordat ik die kocht heb ik andere dopjes gehad, maar potverdorie wat een geëmmer als je ze eerst met je iPhone hebt gebruikt, dan een Youtube-film op de iPad gaat kijken en even later op je laptop ze wilt gebruiken in een online meeting. Dat gedoe heb ik geen zin meer in.

De APP’s zijn mss niet de aller-állerhoogste topkwaliteit, maar behoorlijk goed en met een zeer groot gebruiksgemak.

[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 27-09-2025 16:49 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• _Bailey_
  • Niet online
-nvm- Spuit 11. De review van muziekcomposer Lodewijk Vos was al eerder gedeeld hierboven :*)

[ Voor 80% gewijzigd door _Bailey_ op 27-09-2025 09:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nu er wat serieuzere reviews uitkomen lijkt er wat meer consistentie in de resultaten te komen. Maar de conclusies blijven nog wel verschillend.

Ik begrijp dat zo'n beetje alle reviewers die hebben geprobeerd de output van de AirPods te meten het fout hebben gedaan. Ze zijn heel lastig te meten, omdat mbv de interne microfoon het geluid continu aangepast wordt aan hoe het klinkt in je oorkanaal. Elk oor is anders, maar zelfs in hetzelfde oor maakt het verschil in bv hoe ver je een AirPod naar binnen hebt geduwd en zeker welke tip je gebruikt. Dit wordt kort uitgelegd in de video van Lodewijk die al gepost is en wat uitgebreider in deze video van The Headphone Show:
Watch This BEFORE Apple AirPods Pro 3 Reviews

Lodewijk komt echter tot de conclusie dat het geluid van de APP3 fantastisch is, terwijl de reviewers van bovenstaande video zeer teleurgesteld zijn. Zij waren razend enthousiast over de APP2 en hadden hoge verwachtingen van de APP3. Maar die zijn voor hen dus niet waargemaakt door Apple. Opvallend verschil.
Apple AirPods Pro 3 Review: Disappointment of the Year?

Lodewijk geeft wel aan dat hij van de APP1 naar de APP3 is gegaan en dat maakt wel een groot verschil natuurlijk. Hij is van plan om een vergelijking te maken tussen de 2 en de 3, dus wie weet komt daar nog een andere conclusie uit,

Er lijkt wel veel overeenstemming te zijn over de verbeterde ANC en transparantie, maar ook hier is het enthousiasme van Lodewijk goeddeels te verklaren door de vergelijking met de APP1 denk ik. De stap naar de APP2 was op dit gebied a groot. Maar ook de mensen van The Headphone Show zijn te spreken over de ANC verbeteringen en zij zijn intensieve gebruikers van de APP2.

Wat betreft ervaringen van gebruikers heb ik toch wel de indruk dat een grote meerderheid de voorkeur heeft voor het geluid van de APP2 boven dat van de APP3. En dat gaat bijna universeel om het hoogste deel van het frequentiebereik. Apple biedt geen echte EQ mogelijkheden (de enkele voorkeuren adhv muziekgenre zijn veel te hardhandig en de accessibility opties zijn geen EQ) en het is denk ik ijdele hoop om te verwachten dat die er wel ooit gaan komen. Maar als de ervaring van gebruikers dusdanig algemeen negatief is, is er nog wel een kans dat Apple de curve bij zal stellen in een toekomstige firmware update. Wel opvallend dat het nodig zou zijn, want Apple heeft het neusje van de zalm aan audio engineers in huis die dit uiteraard weten. Het moet een bewuste keuze geweest zijn.

Ik ben voor nu vooral benieuwd naar de update van Lodewijk waarin hij de 3 met de 2 vergelijkt.

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:11
Update:

sinds ik hem niet kon retourneren ben ik de 3 maar blijven gebruiken. Uiteindelijk zijn mijn oren wel gewend geraakt aan hoe ze zitten en doet het geen pijn meer. nog steeds niet zo comfy als de 2 maar gewoon goed.

Iets wat ik wel echt merk is dat ik de case van de airpods echt veel vaker moet opladen. niet per se erg, maar ik hoop dat ze dit ooit gaan upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:21
SpicyRamen schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 21:43:
Update:

sinds ik hem niet kon retourneren ben ik de 3 maar blijven gebruiken. Uiteindelijk zijn mijn oren wel gewend geraakt aan hoe ze zitten en doet het geen pijn meer. nog steeds niet zo comfy als de 2 maar gewoon goed.

Iets wat ik wel echt merk is dat ik de case van de airpods echt veel vaker moet opladen. niet per se erg, maar ik hoop dat ze dit ooit gaan upgraden
Upgraden van de case gaat niet lukken, het is geen kwestie van software. De case van de Airpods Pro 3 heeft nu eenmaal een veel kleinere batterij dan die van de Airpods Pro 2 (16 uur extra speeltijd tegenover 24 uur extra speeltijd in de Airpods Pro 2 case).
Dus de upgrade zal in de Airpods Pro 4 zitten. Als ze dan weer de oude Airpods Pro 2 batterijcapaciteit gebruiken kunnen ze roepen "50% more extra playtime than in the Airpods Pro 3 case!"

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
Update:

Ja van de case vind ik ook wel jammer, hierin had de batterij ook wel iets groter gekund(Doosje is ook groter).
Normaal lade ik hem op als het doosje piepte, maar ja, nu zit er nog meer power in de oortjes. Waardoor ik niet per se direct zou hoeven laden(Dus eigenlijk die batterij status zou moeten checken ook).

Het is allemaal geen ramp, maar wel iets waar effe aan moet wennen.

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 28-09-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 04-10 23:36
RigolleM schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 11:47:
[...]

Maar nog altijd aan die belachelijke meerprijs van € 20.
Ik heb ze gisteren gewoon afgehaald in de MediaMarkt voor € 249.
Lekker 50 dagen gebruiken en weer terugsturen daarna. Kost ze minimaal 50€-70€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
Update:

Hoezo kon je ze niet retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
AMDLegion schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:35:
[...]

Hoezo kon je ze niet retourneren?
Wat denk je zelf, zulk soort dingen vallen onder hygiëne, net zoals ondergoed.
Zoiets mag je niet retour sturen, zodra je ze gebruikt heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
AMDLegion schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:35:
[...]

Lekker 50 dagen gebruiken en weer terugsturen daarna. Kost ze minimaal 50€-70€
Dat slaat ook helemaal nergens op, koop het dan gewoon ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Carlos0_0 schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:40:
[...]

Maar oordopjes vallen niet onder de uitzonderingen op het retourrecht. Airpods kunnen prima worden schoongemaakt en doorverkocht. Je kunt ook gewoon refurbished Airpods kopen. Ik heb zelf Airpods zonder problemen kunnen retourneren naar Apple. Dus de winkel waar @SpicyRamen de Airpods heeft gekocht is gewoon weer zo'n slechte winkel die het consumentenrecht aan z'n laars lapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
[...]

Dat slaat ook helemaal nergens op, koop het dan gewoon ergens anders.
Dit keer heb ik het niet gedaan want ik wist toch al dat ik de AirPods zou houden dus heb ze gewoon bij de Apple Store gekocht.

Maar als het iets was als een PS5 dan had ik hem lekker even 50 dagen gebruikt ( 30 dagen + 21 dagen inleveren ) om die scalpende winkel te naaien. Voel mij geen enkel moment daar rot over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDLegion
[...]

Jawel hoor, heb al vaker oortjes teruggestuurd. Meest recent de nieuwe Powerbeats Pro.

Apple Store en Coolblue doen er niet moeilijk over. Bij de mediamarkt wel eens problemen gehad, maar toen heb ik een claim gemaakt bij m’n credit card en mocht ik de oortjes zelfs houden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
Heeft iemand tips om met iPhone-‘opdrachten ‘ mijn app3 in te stellen?
Dit zou ik willen: Als mijn hartslag boven 115 komt dan moet achtergrond geluid maximaal worden toegelaten in adaptieve modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:11
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:25:
[...]

Upgraden van de case gaat niet lukken, het is geen kwestie van software. De case van de Airpods Pro 3 heeft nu eenmaal een veel kleinere batterij dan die van de Airpods Pro 2 (16 uur extra speeltijd tegenover 24 uur extra speeltijd in de Airpods Pro 2 case).
Waar ik op doelde is eigenlijk een upgrade zoals de airpod pro 2 heeft gehad met de usb-c case. maar dat al wel een droom zijn die niet waarkomt 8)7
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:45:
[...]

Dus de winkel waar @SpicyRamen de Airpods heeft gekocht is gewoon weer zo'n slechte winkel die het consumentenrecht aan z'n laars lapt.
Ik heb ze bij mediamarkt gekocht. twee dagen na release wou ik ze retourneren, maar ik werd bij de servicebalie afgewezen omdat ik ze al in heb gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:42
SpicyRamen schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:14:
[...]

Waar ik op doelde is eigenlijk een upgrade zoals de airpod pro 2 heeft gehad met de usb-c case. maar dat al wel een droom zijn die niet waarkomt 8)7

[...]

Ik heb ze bij mediamarkt gekocht. twee dagen na release wou ik ze retourneren, maar ik werd bij de servicebalie afgewezen omdat ik ze al in heb gehad.
daarom nooit bij die MM kopen...altijd dit soort problemen. CB is vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
SpicyRamen schreef op zondag 28 september 2025 @ 11:14:
Ik had al een vermoeden dat het die winkel zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:14
sderooij schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:01:
[...]

daarom nooit bij die MM kopen...altijd dit soort problemen. CB is vele malen beter.
Daar betaal je ook voor. 20 euro in het geval van de AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:14
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 09:45:
[...]

Maar oordopjes vallen niet onder de uitzonderingen op het retourrecht. Airpods kunnen prima worden schoongemaakt en doorverkocht. Je kunt ook gewoon refurbished Airpods kopen. Ik heb zelf Airpods zonder problemen kunnen retourneren naar Apple. Dus de winkel waar @SpicyRamen de Airpods heeft gekocht is gewoon weer zo'n slechte winkel die het consumentenrecht aan z'n laars lapt.
Waar baseer je jouw uitspraak op?

Dat Apple ze zonder problemen terugneemt wil nog niet zeggen dat ze niet onder de uitzonderingen vallen. Volgens mij bestaat er geen lijst van wat er wel en wat er niet onder valt.

Ik kan me goed voorstellen dat oordopjes dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
La1974 schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:03:
[...]

Waar baseer je jouw uitspraak op?

Dat Apple ze zonder problemen terugneemt wil nog niet zeggen dat ze niet onder de uitzonderingen vallen. Volgens mij bestaat er geen lijst van wat er wel en wat er niet onder valt.

Ik kan me goed voorstellen dat oordopjes dat wel doen.
Ik baseer me op jurisprudentie. Er is inderdaad geen lijst, dus het hangt af van de omstandigheden. Wordt een product refurbished aangeboden? Is het mogelijk het schoon te maken voor hergebruik? Zoja, dan valt het niet onder de uitzonderingen. Ik denk dat je dat wel hard kunt maken. Maar dan moet er wel jurisprudentie over zijn. Zo kan bijvoorbeeld een gebruikt matras ook teruggestuurd worden. Die worden weliswaar niet refurbished verkocht aan consumenten, maar kunnen wel schoongemaakt worden. Sommige winkels doen moeilijk hierover, gewoon omdat ze weten dat vrijwel niemand voor een paar oordopjes naar de rechter gaat. Mediamarkt speelt daarop in door in eerste instantie nee te zeggen in de hoop dat de klant afdruipt. Ontevreden klant, dat wel, maar toch weer een beetje korte-termijnomzet gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:42
La1974 schreef op zondag 28 september 2025 @ 13:01:
[...]

Daar betaal je ook voor. 20 euro in het geval van de AirPods.
Ik heb ze gewoon voor 249 kunnen kopen bij CB. Denk dat het van de voorraad afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
[...]

Een onderbroek van 250 euro zou ik toch graag even willen proberen voor dat ik dat definitief besluit om die te houden. Dit vind ik echt een probleem voor de winkel en niet voor de consument. Het enige dat in het "vieze" deel van het oor gaat is de tip dus die kunnen ze makkelijk vervangen en de rest is makkelijk schoon te maken.

Bol .com heeft zo ook een keer moeilijk gedaan bij mij met een gaming headset die echt zwaar teleurstellend geluid produceerde terwijl de reviewers enthousiast waren en daar bovenop knelde deze zo hard op mijn oren dat ik er hoofdpijn van kreeg.

Echt geen idee hoe ik dat als consument zou moeten voorkomen. Met een hoop gezeur mijn geld terug gekregen en sindsdien bestel ik dit soort producten bij Amazon. Die vragen nergens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Had iets geks zojuist. Ik pak telefoon, open Instagram en geen geluid bij reels/stories en andere apps ook niet. Harder/zachter geen effect. Blijkt telefoon verbonden te zijn met AirPods Pro 3 terwijl doosje dicht zit met pods er in. Pods inmiddels op 80% accu en doosje zelf leeg. Doe doosje open haal pods er uit en er weer in, doosje dicht en nu niet meer verbonden. Lijkt wel alsof pods er niet goed inzaten? Kan er blijkbaar niet blind op vertrouwen dat pods in doosje ook daadwerkelijk uitgeschakeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
amphora schreef op maandag 29 september 2025 @ 09:55:
Had iets geks zojuist. Ik pak telefoon, open Instagram en geen geluid bij reels/stories en andere apps ook niet. Harder/zachter geen effect. Blijkt telefoon verbonden te zijn met AirPods Pro 3 terwijl doosje dicht zit met pods er in. Pods inmiddels op 80% accu en doosje zelf leeg. Doe doosje open haal pods er uit en er weer in, doosje dicht en nu niet meer verbonden. Lijkt wel alsof pods er niet goed inzaten? Kan er blijkbaar niet blind op vertrouwen dat pods in doosje ook daadwerkelijk uitgeschakeld zijn.
Dit heb ik ook al eens gehad met de pro2, bleven 1 of andere manier soms verbonden met de telefoon.
Dag later was ding ineens zo goed als leeg, aangezien ze halve avond / nacht verbonden bleven(ook al deden ze niet veel),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medxion
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-10 09:32
Ik heb mijn exemplaar eindelijk via Amazon ontvangen (gelukkig nog gebruik kunnen maken van de kortingscode dankzij jullie, bedankt daarvoor!).
Hiervoor gebruikte ik de Technics AZ-80, maar ik ben aangenaam verrast door de AirPods Pro 3.
Omdat ik kleine oren heb, passen de oordopjes in maat S perfect en zitten ze erg comfortabel.
Doordat ik ook een MacBook Pro heb, werkt het schakelen tussen mijn iPhone en MacBook nu veel beter.
De noisecancelling is beter dan bij mijn Technics, die al erg goed waren.
Vooral de microfoonkwaliteit op mijn MacBook in combinatie met MS Teams is een grote verbetering.
Kortom, ik ben er erg tevreden mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zag dat ik in het "verkeerde" topic had gepost, maar mijn eerste vliegtuig ervaring met de APP3 is toch wel erg goed 8) Zeker met muziek aan, hoor je he-le-maal niks meer. Die dopjes sluiten echt een stuk beter af en sealen (alhier) gewoon perfect. Je hoort ze lekken, wanneer je een keer lacht/eet, verder geen centje pijn en geluid is lekker vol

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:04
Kan je de AirPods ook gebruiken in vliegtuig met alleen ANC aan, om het compleet stil te krijgen?

Werkt dat ‘stanalone’ of moet je dat dan instellen op je iPhone?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:19
refused81 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:39:
Kan je de AirPods ook gebruiken in vliegtuig met alleen ANC aan, om het compleet stil te krijgen?

werkt ook standalone

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:11:
Zag dat ik in het "verkeerde" topic had gepost, maar mijn eerste vliegtuig ervaring met de APP3 is toch wel erg goed 8) Zeker met muziek aan, hoor je he-le-maal niks meer. Die dopjes sluiten echt een stuk beter af en sealen (alhier) gewoon perfect. Je hoort ze lekken, wanneer je een keer lacht/eet, verder geen centje pijn en geluid is lekker vol
ben benieuwd hoe het verhoud met ANC van de WH-1000XM3.
Dat werkte best wel 'ok', maar niet tot mijn volle tevredenheid. Denk niet dat die AirPods het beter zullen doen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

refused81 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:47:
[...]

Dat werkte best wel 'ok', maar niet tot mijn volle tevredenheid. Denk niet dat die AirPods het beter zullen doen?
Ik heb alleen vergelijk met de APP1 en 2, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

refused81 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:39:

Het werkt ook als iemand snurkt :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
refused81 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:47:
[...]

Dat is natuurlijk geen vergelijk, de Sony is een koptelefoon, die veel betere ANC heeft.
Maar de anc van de Airpods 3 is goed, vergelijkbaar met de Airpods pro 2. Mijn indruk is wel dat bv de anc van mijn Oneplus buds pro 2 beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Of-Aaargh schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:38:
[...]

Dat is natuurlijk geen vergelijk, de Sony is een koptelefoon, die veel betere ANC heeft.
Maar de anc van de Airpods 3 is goed, vergelijkbaar met de Airpods pro 2. Mijn indruk is wel dat bv de anc van mijn Oneplus buds pro 2 beter is.
I know...
maar in bovenstaande reacties andere reviews geven mensen mij het gevoel dat de ANC zo goed is, beter dan mijn ervaring met de XM3 (wat ik 'ok' vond, maar niet perfect').
Ik denk dat ik het in de juiste perspectief maar moet zetten...dat het waarschijnlijk mij zal teleurstellen.
De kans dat het beter is als de XM3 is minimaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

JB schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:52:
[...]

Het werkt ook als iemand snurkt :D
Ja natuurlijk. Dan hoort die snurker er zelf nix meer van... :+

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:50
Of-Aaargh schreef op zondag 28 september 2025 @ 12:36:
[...]

Ik had al een vermoeden dat het die winkel zou kunnen zijn...
Ook de zogenaamde Applefan go to winkel Amac neemt geen AirPods retour ivm “hygiëne”. Ik heb ze stomgenoeg met Klarna besteld ivm de lange levertijd. Kan ze nu ook niet in de winkel terugbrengen maar moet ze op eigen kosten retourneren. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
Ik vind de ANC indrukwekkend, maar misschien wel te goed. Ik heb het gevoel dat ik mezelf hoor lopen intern in m’n hoofd (sorry voor gekke formulering). Ook vind ik ze echt heel veel minder zitten dus ik ga ze terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Nu online
giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:39:
Ik vind de ANC indrukwekkend, maar misschien wel te goed. Ik heb het gevoel dat ik mezelf hoor lopen intern in m’n hoofd (sorry voor gekke formulering). Ook vind ik ze echt heel veel minder zitten dus ik ga ze terugsturen.
Ik heb vandaag eens een kleiner dopje geprobeerd, heb idee hiermee minder lekker zaten. had wel even heel kort last van mijn oren.
Ik had dit met standaard dopje niet, maar ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik er nu van vind.

Ik vind juist de acn helemaal niet zo goed, zeker niet in vergelijking met de pro2.
Met de fiets vond ik de wind wel prettig, dit overheerst niet meer. maar verder over algemeen ben ik niet super aunthensiast nog ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowyroald
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:11
Een nieuwe video van Lodewijk Vos waar hij de APP 3 met de APP 2 vergelijkt:

YouTube: AirPods Pro 2 vs Pro 3 – Which One Actually Sounds Better?

Hopelijk komt dit onder de aandacht van Apple en kunnen ze er nog aan sleutelen in een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWorldpeace
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-10 09:38
Ik heb sinds gisteren mijn Airpods Pro 3 binnen en heb een vraagje. Ik heb twee MacBook Pro's, allebei compleet up-to-date mbt software.

Op één van de twee laptops worden de Airpods echter weergeven als 'generic' headphones en krijg ik dus ook niet het Airpods icon in de menubalk te zien, zie bijgevoegd screenshot. Mijn andere laptop herkent ze wel gewoon als Airpods.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Heb ze al meerdere malen (un)paired.

Je ziet trouwens bij mijn oude Airpods wel gewoon het Airpods icon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6YjQB7CKz3qttE4B0U0IgrstRqU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Htz7CQmY7kIkSpYhgOHWULgD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Bij mij gaan ze terug. Ze zitten niet lekker. Jammer want de ANC en de mic zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:54
giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:49:
Bij mij gaan ze terug. Ze zitten niet lekker. Jammer want de ANC en de mic zijn beter.
Ik heb ze ook terug gestuurd, helaas was de fit het niet helemaal voor mij en had ik wat ruis bij de transparancy modus. wat jammer is want die is naast de ruis wel echt een stuk beter en natuurlijker dan mijn App2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34
Ik merk dat de rechter AirPod uit m’n oor glibbert tijdens het sporten (linker blijft keurig zitten). Ben dan continu dat ding weer terug in m’n oor aan het proppen. Ik heb al de L oortip erop zitten maar ik ben bang dat ik een XL nodig ga hebben….. zijn er al 3rd party eartips ergens verkrijgbaar?

Bij mijn originele AirPods had ik dit probleem ook, maar heb ik memory foam tips gekocht. Hierdoor bleef ook mijn rechter AirPod keurig zitten. Zou prettig zijn als deze er ook voor de 3 generatie komen of zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Knoezelbos op 02-10-2025 14:54 ]

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

rowyroald schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:33:
Een nieuwe video van Lodewijk Vos waar hij de APP 3 met de APP 2 vergelijkt:

YouTube: AirPods Pro 2 vs Pro 3 – Which One Actually Sounds Better?

Hopelijk komt dit onder de aandacht van Apple en kunnen ze er nog aan sleutelen in een software update.
Tweakers heeft hun review nu ook online staan;

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:56
Nog een review met gemixte ervaring betreffende de 'sound signature' AirPods Pro 3: The Audiophile's Perspective.

Het blijft natuurlijk persoonlijk wat iedereens voorkeur is., maar ik begin nu te twijfelen of ik liever de pro 2 of de pro 3 wil kopen aangezien ik beide beide nooit beluisterd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Knoezelbos schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 14:50:
Ik merk dat de rechter AirPod uit m’n oor glibbert tijdens het sporten (linker blijft keurig zitten). Ben dan continu dat ding weer terug in m’n oor aan het proppen. Ik heb al de L oortip erop zitten maar ik ben bang dat ik een XL nodig ga hebben….. zijn er al 3rd party eartips ergens verkrijgbaar?

Bij mijn originele AirPods had ik dit probleem ook, maar heb ik memory foam tips gekocht. Hierdoor bleef ook mijn rechter AirPod keurig zitten. Zou prettig zijn als deze er ook voor de 3 generatie komen of zijn.
Die zullen vast komen bij ome Ali, maar mijn ervaring met xl memoryfoam eartips zijn dat de airpods dan niet meer goed in het doosje pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Chillmeister schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:04:
Nog een review met gemixte ervaring betreffende de 'sound signature' AirPods Pro 3: The Audiophile's Perspective.

Het blijft natuurlijk persoonlijk wat iedereens voorkeur is., maar ik begin nu te twijfelen of ik liever de pro 2 of de pro 3 wil kopen aangezien ik beide beide nooit beluisterd heb.
Als de drie lekker zit zou ik daarvoor gaan. Voor de niet audiofielen denk ik dat bijna iedereen de 3 prefereert qua sound. De ANC is beter en de microfoon is nog veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
giantgiantus schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:50:
Voor de niet audiofielen denk ik dat bijna iedereen de 3 prefereert qua sound.
Voor zover ik heb kunnen zien aan reacties is het een vrij algemene 'klacht' dat de 3 te schel klinken. Ook veel niet audiofielen vinden het hoog teveel aangedikt. Niet iedereen natuurlijk, geluid blijft een kwestie van smaak, maar mijn indruk is zeker niet dat bijna iedereen de 3 beter vindt klinken. De ontvangst zou ik op zijn minst gemengd noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Ik vind die 3 niet schel, maar het hoog juist beter ontwikkeld. Vind dat er meer detail is te horen in de 3’s. Vond de 2 altijd net wat dof klinken. Maar behoorlijk persoonlijk natuurlijk.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Basket Kees schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:50:
[...]

Voor zover ik heb kunnen zien aan reacties is het een vrij algemene 'klacht' dat de 3 te schel klinken. Ook veel niet audiofielen vinden het hoog teveel aangedikt. Niet iedereen natuurlijk, geluid blijft een kwestie van smaak, maar mijn indruk is zeker niet dat bijna iedereen de 3 beter vindt klinken. De ontvangst zou ik op zijn minst gemengd noemen.
Dat gezeur kwam pas op toen wat mensen gingen wapperen met grafiekjes. Laat ze blind testen en er zou ander verhaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
Vandaag toch maar de AirPods in gebruik genomen. Ze zitten erg comfortabel, maandag met hardlopen kijken hoe het gaat. Wat me wel opvalt, je kan de ANC of hear thru niet uitzetten. Met mijn jabra dopjes zette ik dit altijd uit ivm omgevingsgeluid en windruis. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:33:
Vandaag toch maar de AirPods in gebruik genomen. Ze zitten erg comfortabel, maandag met hardlopen kijken hoe het gaat. Wat me wel opvalt, je kan de ANC of hear thru niet uitzetten. Met mijn jabra dopjes zette ik dit altijd uit ivm omgevingsgeluid en windruis. Iemand tips?
Voor zover ik weet kan dat niet, dat strookt niet met de filosofie van Apple dat zij weten wat het beste voor je is en dingen simpel willen houden. Er zijn dus veel minder mogelijkheden om dingen in te stellen dan bij oortjes van andere merken. Je kunt kiezen uit ANC, hear through, of 'adaptief' (dan kiezen de Airpods zelf welke modus er gebruikt wordt). De Airpods als 'domme' oortjes gebruiken kan dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Of-Aaargh op 04-10-2025 08:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Eeuhm…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuqrkJPEgsYwebkeE-_C97aFq0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjcr6kg4yv3bUpb9SMALT6R3.jpg?f=fotoalbum_large

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 13:51
Ik heb deze afgelopen week gekocht, maar toen bleek het linker oortje stuk te zijn (krakend geluid en batterij liep heel snel leeg). Omgewisseld voor een nieuwe en nu is de case gelijk stukgegaan; reageert nergens op en wil niet meer opladen.

Nu moet ik voor de derde keer de AirPods omwisselen voor een nieuw paar en ik verlies wat mijn vertrouwen in de kwaliteit van deze dingen.

De mediamarkt zei ook dat ze heel veel geretourneerd krijgen bij de pro 3.

Is dit normaal bij een release of heb ik gewoon tweemaal uit een brakke batch gevist?

[ Voor 16% gewijzigd door Belecthor op 04-10-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:39

mv1

Belecthor schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:01:
Ik heb deze afgelopen week gekocht, maar toen bleek het linker oortje stuk te zijn (krakend geluid en batterij liep heel snel leeg). Omgewisseld voor een nieuwe en nu is de case gelijk stukgegaan; reageert nergens op en wil niet meer opladen.

Nu moet ik voor de derde keer de AirPods omwisselen voor een nieuw paar en ik verlies wat mijn vertrouwen in de kwaliteit van deze dingen.

Is dit normaal bij een release of heb ik gewoon tweemaal uit een brakke batch gevist?
Mijn setje werkt vanaf het begin eigenlijk prima. Geen issues gelukkig. T zou kunnen dat je idd een brakke batch hebt gehad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Niet online
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:33:
Wat me wel opvalt, je kan de ANC of hear thru niet uitzetten. Met mijn jabra dopjes zette ik dit altijd uit ivm omgevingsgeluid en windruis. Iemand tips?
Standaard staat de modus 'Off' niet in het lijstje. Je moet bijna helemaal onderaan in de settings, net boven 'About', de optie 'Off listening mode' aanzetten en dan verschijnt de modus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 13:51
mv1 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:56:
[...]

Mijn setje werkt vanaf het begin eigenlijk prima. Geen issues gelukkig. T zou kunnen dat je idd een brakke batch hebt gehad..
Ja, hoop het ook. Anders breng ik deze 3e ook terug en wacht dan even op een nieuwe batch. Deze zijn allemaal van september 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Hmmm...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOzgPpeo_aNEYRmQX7_-_DNDFSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9VFRzKUWK4LB2b8rFfYvda2x.jpg?f=fotoalbum_large
[edit]: ik zie in de post hierboven dat je het op een omslachtige manier ANC wél uit kunt zetten. Iets wat ik nu pas, na jaren Airpods, ontdek. Waarom, Apple, maak je dingen zo vaak onnodig ingewikkeld?

[ Voor 12% gewijzigd door Of-Aaargh op 04-10-2025 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Of-Aaargh schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:16:
[...]
ik zie in de post hierboven dat je het op een omslachtige manier ANC wél uit kunt zetten. Iets wat ik nu pas, na jaren Airpods, ontdek. Waarom, Apple, maak je dingen zo vaak onnodig ingewikkeld?
Omdat als het uit staat de gehoorbescherming functie niet werkt dus ik snap wel waarom apple kiest voor een extra stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
amphora schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:31:
[...]

Omdat als het uit staat de gehoorbescherming functie niet werkt dus ik snap wel waarom apple kiest voor een extra stap
Ik zou juist die gehoorbescherming een beetje verder wegstoppen, dat is toch een beetje een gimmick waarbij het niet vervelend is dat je die eenmalig moet aanzetten. ANC uit kunnen zetten (zonder verplichte passthrough aan) is toch wel een basisfunctie van oortjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
[...]

Hmmm...

[Afbeelding]
[edit]: ik zie in de post hierboven dat je het op een omslachtige manier ANC wél uit kunt zetten. Iets wat ik nu pas, na jaren Airpods, ontdek. Waarom, Apple, maak je dingen zo vaak onnodig ingewikkeld?
Euhm… Je kunt zelfs ‘ANC uitschakelen’ toevoegen aan het ‘knijpgedrag’ van de oortjes. Even wat beter onderzoek doen, jongens :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgnnyUp3-afCUy_ZaH6t7BKj4-0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7TpbMTAoEfYGW4CNVtEU5CIu.png?f=fotoalbum_large

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:04
[...]

Hmmm...

[Afbeelding]
Dit is echt totaal niet ingewikkeld en omslachtig. Als je gewoon even had door gescrolled had je het direct gezien.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Of-Aaargh schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:59:
[...]

Ik zou juist die gehoorbescherming een beetje verder wegstoppen, dat is toch een beetje een gimmick waarbij het niet vervelend is dat je die eenmalig moet aanzetten. ANC uit kunnen zetten (zonder verplichte passthrough aan) is toch wel een basisfunctie van oortjes.
Blijkbaar voldoen AirPods aan de EN 352 norm voor gehoorbescherming en daar zijn ze vast trots op en willen ze behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
De off mode gevonden en toegevoegd maar eerlijk gezegd werkt de transparante modus beter tijdens hardlopen. Minder windruis dan met de off modus. Dopjes bleven overigens perfect zitten en dat is een unicum voor mij, bijna alle doppen gleden er tijdens het rennen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jailhouse
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:42:
De off mode gevonden en toegevoegd maar eerlijk gezegd werkt de transparante modus beter tijdens hardlopen. Minder windruis dan met de off modus. Dopjes bleven overigens perfect zitten en dat is een unicum voor mij, bijna alle doppen gleden er tijdens het rennen uit.
Same here. Ik durf er zelfs mee te kauwen en geeuwen zonder angst dat ze uitvallen. Je hebt ook al ontdekt dat je de mate waarin geluid wordt doorgelaten in transparantie modus kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
Belecthor schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:01:

Mijn conclusie: kwaliteit van Airpods gaat keihard achteruit. Mijn Airpods 4 ANC zijn al drie keer geruild dmv express replacement.

I don't have dreams, I have goals!!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste