[AirPods Pro 3] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:49
amphora schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:07:
Herkent iemand dit? Je doet je oortjes in, eerst rechts, dan links en vervolgens hoor je rechts niets maar links wel. Niet altijd gelukkig maar soms moet ik rechteroortje eerst terug in doosje doen en weer opnieuw in en dan werkt het weer.
Ook wel eens met m'n Pro 2's gehad, hoogst uitzonderlijk wel.

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:55
Mijn AirPods Pro 3 gingen na exact 3 weken al kapot: de case laadde de oortjes niet meer op. Retour aangemeld bij Apple, maar de reparatie staat nu al weken stil omdat er “gewacht wordt op een onderdeel”.

Ik heb meerdere keren contact gehad met Apple Support en aangegeven dat ik het geen normale afhandeling vind dat een product dat zo snel defect gaat niet vervangen wordt als het onderdeel niet voorhanden is. Zeker omdat een nieuwe set online binnen een week geleverd wordt, maar een reparatie blijkbaar wél weken kan duren.

De afhandeling valt me behoorlijk tegen van Apple.

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:31
CHRlS schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:33:
Mijn AirPods Pro 3 gingen na exact 3 weken al kapot: de case laadde de oortjes niet meer op. Retour aangemeld bij Apple, maar de reparatie staat nu al weken stil omdat er “gewacht wordt op een onderdeel”.

Ik heb meerdere keren contact gehad met Apple Support en aangegeven dat ik het geen normale afhandeling vind dat een product dat zo snel defect gaat niet vervangen wordt als het onderdeel niet voorhanden is. Zeker omdat een nieuwe set online binnen een week geleverd wordt, maar een reparatie blijkbaar wél weken kan duren.

Vervelend maar waarom niet gewoon gebruik gemaakt van je bedenktermijn en de koop ontbonden en opnieuw besteld? Dan had je de volgende dag al weer nieuwe kunnen hebben.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Fluiten die van jullie ook zo? Ik hoef maar een klein beetje het kussentje in te drukken op welke manier dan ook en er komt een onwijs irritante pieptoon uit.

De pro2’s hadden dat af en toe ook wel eens maar lijkt nu 10x erger.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• CHRlS
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:34:
[...]

Vervelend maar waarom niet gewoon gebruik gemaakt van je bedenktermijn en de koop ontbonden en opnieuw besteld? Dan had je de volgende dag al weer nieuwe kunnen hebben.
Bedenk termijn is 2 weken. Die van mij gaven de geest na 3 weken 🥲

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:34:
Fluiten die van jullie ook zo? Ik hoef maar een klein beetje het kussentje in te drukken op welke manier dan ook en er komt een onwijs irritante pieptoon uit.

De pro2’s hadden dat af en toe ook wel eens maar lijkt nu 10x erger.
Ik lijk dit ook sneller te triggeren maar geen extreme pieptoon alsin "het doet pijn aan je oren" en maar heel kort. Zou dat komen door de betere seal?

Mijn boefje is liev!

• Roy Tollenaar
CHRlS schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Bedenk termijn is 2 weken. Die van mij gaven de geest na 3 weken 🥲
Weet je dat zeker? Veel webshops hebben dit namelijk zelf naar 31 dagen verhoogd.

• CHRlS
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:43:
[...]

Weet je dat zeker? Veel webshops hebben dit namelijk zelf naar 31 dagen verhoogd.
Apple niet helaas. Althans dat is wat de support medewerker aangaf.

• Roy Tollenaar
CHRlS schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:48:
[...]

Apple niet helaas. Althans dat is wat de support medewerker aangaf.
Vandaar altijd bij CoolBlue aanschaffen :P

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Ik lijk dit ook sneller te triggeren maar geen extreme pieptoon alsin "het doet pijn aan je oren" en maar heel kort. Zou dat komen door de betere seal?
Nou pijn aan mijn oren is wel weer wat anders idd maar hij is wel heel goed hoorbaar.

Ja seal zou kunnen idd, misschien dat de microfoon dan gaat compenseren en dit geluid het gevolg is.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
CHRlS schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:33:

Van Apple hoef je inderdaad weinig service te verwachten. Die zijn coulant als het de gemakkelijke weg is, maar als er iets buiten de lijntjes gaat kunnen ze niets. Het zijn net mensen.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04
THE_BASE schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:48:
[...]

Van Apple hoef je inderdaad weinig service te verwachten. Die zijn coulant als het de gemakkelijke weg is, maar als er iets buiten de lijntjes gaat kunnen ze niets. Het zijn net mensen.
Binnen de garantie waren ze ook altijd wel sterk, buiten de garantie is het helemaal ruk. Ik krijg sterk het vermoeden dat het allemaal te doen is om mensen te pushen naar AC+.

I don't have dreams, I have goals!!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 16:42
Redondo1982 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:24:
[...]

Binnen de garantie waren ze ook altijd wel sterk, buiten de garantie is het helemaal ruk. Ik krijg sterk het vermoeden dat het allemaal te doen is om mensen te pushen naar AC+.
Dat is ook waarom Apple maar 1 jaar fabrieksgarantie geeft, terwijl de meeste concurrenten 2 jaar fabrieksgarantie geven. Ik denk overigens dat het ook iets te maken heeft met dat Apple ook op de Europese markt dezelfde Amerikaanse bedrijfscultuur en werkprocessen aanhoudt van 'f*** the customer, we're in it for the money'.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:03
Of-Aaargh schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:39:
[...]

Dat is ook waarom Apple maar 1 jaar fabrieksgarantie geeft, terwijl de meeste concurrenten 2 jaar fabrieksgarantie geven. Ik denk overigens dat het ook iets te maken heeft met dat Apple ook op de Europese markt dezelfde Amerikaanse bedrijfscultuur en werkprocessen aanhoudt van 'f*** the customer, we're in it for the money'.
Apple geeft gewoon 2 jaar garantie, als je het bij hun zelf koopt.
Als je het elders koopt, dus niet bij Apple. Is het niet zo gek je teruggaat voor garantie naar die winkel(In plaats van de fabrikant).
Dus koop je het elders, mag je ook 1 jaar bij Apple winkel aan kloppen(Ook al heb je daar niks gekocht). Anders het 2de jaar gewoon terug na de winkel waar je het gekocht heb.

• Redondo1982
Carlos0_0 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 09:08:
[...]

Apple geeft gewoon 2 jaar garantie, als je het bij hun zelf koopt.
Als je het elders koopt, dus niet bij Apple. Is het niet zo gek je teruggaat voor garantie naar die winkel(In plaats van de fabrikant).
Dus koop je het elders, mag je ook 1 jaar bij Apple winkel aan kloppen(Ook al heb je daar niks gekocht). Anders het 2de jaar gewoon terug na de winkel waar je het gekocht heb.
Ja, maar ze noemen het dan ook echt het ‘consumentenrecht’ oid. Dus, echt met pijn in het hart.

Apple en het garantierecht: het is geen gelukkig huwelijk. Het zou Apple sieren als ze wat coulanter worden, zeker gezien de cijfers.

• Redondo1982
Of-Aaargh schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:39:
[...]

Ze blijven het zo gewoon benoemen, zodat je na je twee jaren al het idee hebt: ik hoef niet aan te kloppen voor kosteloze reparatie. Het is gewoon een preventieve wering voor kosteloze reparaties en/of upsell voor AC+. Want ja, dan ben je van alles af. Ik doe er zelf ook aan mee.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04:14
Redondo1982 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:12:
[...]

Ja, maar ze noemen het dan ook echt het ‘consumentenrecht’ oid. Dus, echt met pijn in het hart.

Apple en het garantierecht: het is geen gelukkig huwelijk. Het zou Apple sieren als ze wat coulanter worden, zeker gezien de cijfers.
Ik herken dit allemaal niet zo. Ik heb een MacBook 12 inch gehad die buiten de garantie omgeruild is naar een nieuwe. En een MacBook Pro 15 waar het scherm 5 jaar na aankoop vervangen is onder garantie.

Zijn je eigen ervaringen slecht of lees ik een bloemlezing van feesboek?

• Redondo1982
giantgiantus schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:31:
[...]

Ik herken dit allemaal niet zo. Ik heb een MacBook 12 inch gehad die buiten de garantie omgeruild is naar een nieuwe. En een MacBook Pro 15 waar het scherm 5 jaar na aankoop vervangen is onder garantie.

Zijn je eigen ervaringen slecht of lees ik een bloemlezing van feesboek?
Hedendaags is Apple na de garantie niet coulant, dat is een feit. Dat ervaar ik nu zelf, heb nu een zaak lopen omtrent een Homepod (paar maanden buiten garantie en de problemen begonnen al binnen de garantie) en ik kan je vertellen: nul medewerking. Ja, omruil € 291,-.

De twee producten die jij noemt: waren daar geen vastgestelde problemen mee na diverse constateringen van gebruikers en dat daar een omruilactie voor is gekomen? Het zijn wel twee enorm verouderde apparaten die je nu noemt dus misschien dat Apple toen ook wat coulanter was. Je merkt hedendaags gewoon dat er agressiever beleid is omtrent garantie en dat heeft gewoon met upsell te maken, vermoed ik.

Maar, we gaan offtopic. ;)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-01 17:40

Yucko

One clown to rule them all !

Vanmorgen de tips van Comply besteld voor de APP 3.
Zal mij benieuwen of deze beter zitten dan die van Apple zelf.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Carlos0_0
Ook wel benieuwd hoe dat zit, want vind nog steeds de tips van de pro2 stukken lekkerder zitten.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 22:52
van de Pro gen 1 naar de Pro gen 3 gegaan. Eerste indruk:
Pasvorm is iets slechter.
Bas is veel lekkerder
Noise cancelling is veeel beter, ook veel beter dan m'n Sony 1000XM3.
In het hoog zit een beetje een swoosh swoosh geluid
Het hele soundbeeld doet me denken aan sharp minidisc spelers met bas boost ofzo.

Mixed Reality dev

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-01 12:35
Ik weet niet of het aan mijn oren ligt, maar bij NC ervaar ik altijd een soort “sneeuw” geluid. Dit is als ik geen muziek op heb, maar ook tijdens een podcast als het stil is hoor ik dat sterk. Daarnaast vind ik dat ik nog best veel geluid hoor van de omgeving (vaatwasser, getype van toetsenbord e.d.). Bij mijn pro’s 1 was de NC al een tijd stuk, dus kan me niet meer goed herinneren hoe het daarbij was. Hoe ervaren jullie de NC?

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:44
Hoe staat het nu bij jullie met die gekke whistle geluiden bij de APP3?
Ik heb ineens sinds vanmiddag dat het linker oortje die rare tonen gaat produceren.

Lees op andere fora dat mensen een repair aanvragen bij Apple, en ik neem aan dat ze gewoon binnen garantietermijn kosteloos worden vervangen. Of zijn er inmiddels bugfixes voor?

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41
Hoe groot acht iemand de kans dat de Airpods Pro 3 met een beetje korting komt bij black friday? Me originele Pods Pro zijn stuk, en heb me geld gekregen van Swappie. Dus wilde nu kopen maar opeens schoot dat me te binnen. Betwijfel het maar dacht vraag het even

• Jailhouse
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:12
sacaji schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:08:
Hoe groot acht iemand de kans dat de Airpods Pro 3 met een beetje korting komt bij black friday? Me originele Pods Pro zijn stuk, en heb me geld gekregen van Swappie. Dus wilde nu kopen maar opeens schoot dat me te binnen. Betwijfel het maar dacht vraag het even
Ik vermoed dat hooguit de APP 2 langs gaat komen.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-01 11:57

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

sacaji schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:08:
229 nu bij Joybuy, voorheen was dat Ochoma. Heb daar zelf paar jaar terug de APP2 besteld.

Wat betreft garanties: vorige week nog van een Apple Watch 8 de aankoopprijs terug gekregen, was bijna drie jaar oud. Wettelijke garantie bestaat niet in NL, daar is een mooi topic over op tweakers met veel hulpbrieven en fijne linkjes. Heb er veel aan gehad.

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41
Elias2020 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 23:09:
[...]

229 nu bij Joybuy, voorheen was dat Ochoma. Heb daar zelf paar jaar terug de APP2 besteld.

Wat betreft garanties: vorige week nog van een Apple Watch 8 de aankoopprijs terug gekregen, was bijna drie jaar oud. Wettelijke garantie bestaat niet in NL, daar is een mooi topic over op tweakers met veel hulpbrieven en fijne linkjes. Heb er veel aan gehad.
Thanks, had het toch maar via Bol.com besteld en super tevreden mee. Me oude Airpods Pro waren ook al een tijd stuk. Verademing!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:44
Ronald schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:07:
Net terug van de audioloog voor inregelen van het “echte” gehoorapparaat. Daarbij wordt de frequentie-versterking karakteristiek, mate van vermindering van versterking van harde geluiden en filtering van wind, plotselinge harde geluiden en nog wat ingestelde.

Dit heeft het ruimtelijk beeld verbeterd.

Hij heeft uit nieuwsgierigheid ook de frequentie-versterking van de AirPod (maar niet de demping van hardere geluiden) gemeten. De AirPod was iets conservatiever in versterking dan de standaard instelling van het gehoorapparaat, maar zat dichtbij. Dat was wel met EN 352 bescherming aan, en de inregeling op het gehoorapparaat laat meer dan 100 dB toe… de voor mij theoretische ideale versterking zit voor het meeste geluid boven de 82 dB.

Audioloog heeft een heel duidelijke professionele nieuwsgierigheid. Ik heb mijzelf beschikbaar gemaakt om een middagje te proefkonijnen. Als ze bij het audiologisch centrum de tijd vinden dan vermoed ik dat ze me uitnodigen.

Samengevat: eerste indruk is dat het ingeregelde apparaat iets beter werkt dan de AirPods. Maar de AirPods hebben ook situaties dat ze het blijven winnen.
Wist je al dat je ook een audiogram kan inladen om de versterkte frequenties beter je gehoor af te stemmen? Dit kan een test zijn die je zelf via een app doet, of een professionele. Misschien interessant om uit te proberen.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:27
Ruben279 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:21:
Hoe staat het nu bij jullie met die gekke whistle geluiden bij de APP3?
Ik heb ineens sinds vanmiddag dat het linker oortje die rare tonen gaat produceren.

Lees op andere fora dat mensen een repair aanvragen bij Apple, en ik neem aan dat ze gewoon binnen garantietermijn kosteloos worden vervangen. Of zijn er inmiddels bugfixes voor?
Gebruik je ze met het sporten? Dan is het mogelijk vocht in een van de microfoons, waardoor NC problemen begint te vertonen.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:42
Kevinns schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 00:29:
[...]

Wist je al dat je ook een audiogram kan inladen om de versterkte frequenties beter je gehoor af te stemmen? Dit kan een test zijn die je zelf via een app doet, of een professionele. Misschien interessant om uit te proberen.
Ja, maar is gecompliceerd. De AirPods zijn wat conservatief (bij mij). De ideale versterking is wat meer dan de AirPods doen (audioloog heeft gemeten wat ze daadwerkelijk doen, dus eigenlijk moet er een iets geflest audiogram ingeladen worden.

Audiogram waar je zelf maakt met de test via iPhone lijkt weinig onder te doen voor de pro, zelfs iets gedetailleerder… pro is standaard op 5 dB stappen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-11-2025
Heeft iemand anders ook last van een robotachtige geluid van anderen bij Teams (op een Windows laptop)? Als ik bel op de telefoon dan heb ik geen problemen met het geluid van anderen.

• Roy Tollenaar
vellichor schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:33:
Heeft iemand anders ook last van een robotachtige geluid van anderen bij Teams (op een Windows laptop)? Als ik bel op de telefoon dan heb ik geen problemen met het geluid van anderen.
Komt doordat dan de microfoon van de AirPods wordt gebruikt. Je fixt dit door in de instellingen apparaat gebruiken als invoer uit te schakelen, je gebruikt dan weer de microfoon van je laptop (of welke microfoon je verder aangesloten hebt)

• Ruben279
Is het niet dat je Windows device je Airpods dan ziet als een "hands-free" device? Dan gebruikt ie een heel lage audio kwaliteit.

https://learn.microsoft.c...is-my-only-option-to-when

• Carlos0_0
Yucko schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:27:
Vanmorgen de tips van Comply besteld voor de APP 3.
Zal mij benieuwen of deze beter zitten dan die van Apple zelf.
Heb je ze in de tussentijd al binnen, en zo ja wat vind je er van ?.

• Yucko

Yucko

volgens mij zijn ze nog niet verstuurd.
T&T Label voor DHL is enkel aangemaakt.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

Live vertaling is beschikbaar (ook voor de EU) als je update naar iOS 26.2 bèta 3.

Runner-up Community Awards 2025 - Hoogst gewaardeerde forumpost

• Ruben279
NotSoSteady schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 00:39:
[...]

Gebruik je ze met het sporten? Dan is het mogelijk vocht in een van de microfoons, waardoor NC problemen begint te vertonen.
Dat kan best de oorzaak zijn geweest.
Ik heb maandagmiddag contact gehad met Apple hierover, en zojuist werden er twee nieuwe pods bezorgd.
Even opladen, syncen en gaan! Nu geen last van die rare piep, dus ik verwacht dat het idd iets met vocht was.

Maar dat zoeken ze bij Apple maar lekker uit, ik zal morgen de kapotte pod (maar beide moeten terug) weer terug sturen. Die vervangingen onder Care+ zijn wel goed geregeld! Ook al repareren ze de oude, krijg ik die nog niet terug, deze mag ik houden _/-\o_

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Nieuwe firmware is uit, 8B25. Vooral bugfixes.

This title is for sale, please send me a PM

• Yucko

Yucko

Carlos0_0 schreef op zondag 16 november 2025 @ 23:34:
[...]

Heb je ze in de tussentijd al binnen, en zo ja wat vind je er van ?.
Yucko schreef op maandag 17 november 2025 @ 11:22:
volgens mij zijn ze nog niet verstuurd.
T&T Label voor DHL is enkel aangemaakt.
nou, ze zijn in het land maar mag nog even BTW & afhandelingskosten aftikken voor PostNL ze aflevert over een paar dagen. Daar had ik even geen rekening mee gehouden :-( jaja, eigen schuld, had ik kunnen weten met een pakket van buiten de EU

Totaal nu op € 44,52. Duur grapje voor een setje eartips :/

• Redondo1982
Ruben279 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:42:
[...]

Dat kan best de oorzaak zijn geweest.
Ik heb maandagmiddag contact gehad met Apple hierover, en zojuist werden er twee nieuwe pods bezorgd.
Even opladen, syncen en gaan! Nu geen last van die rare piep, dus ik verwacht dat het idd iets met vocht was.

Maar dat zoeken ze bij Apple maar lekker uit, ik zal morgen de kapotte pod (maar beide moeten terug) weer terug sturen. Die vervangingen onder Care+ zijn wel goed geregeld! Ook al repareren ze de oude, krijg ik die nog niet terug, deze mag ik houden _/-\o_
Met de APP3 moet je gewoon kunnen sporten zonder schade door vocht. Met de Airpods gen1 zou het niet kunnen en heb ik zelfs altijd gedaan. Met de APP3 staat het zelfs in de specs als in IP57. Dan kunnen ze minimaal 30min onder water gedompeld worden.

Kijk, alles kan stuk. Maar dan is er een fout in de afdichting. Ik denk eerder aan een hardwarefout. Ik heb zelf al meerdere setjes versleten van de 4ANC. Ook allemaal hardware-issues. Kwaliteit is wat minder geworden.

• Jailhouse
Heeft iemand tips om de tips los te halen? Ben bang dat ze scheuren…

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-01 14:46
Jailhouse schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:39:
Heeft iemand tips om de tips los te halen? Ben bang dat ze scheuren…
Die kunnen aardig wat hebben, hoef je echt niet voorzichtig mee te zijn.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:48
Yucko schreef op woensdag 26 november 2025 @ 12:56:
[...]

[...]

nou, ze zijn in het land maar mag nog even BTW & afhandelingskosten aftikken voor PostNL ze aflevert over een paar dagen. Daar had ik even geen rekening mee gehouden :-( jaja, eigen schuld, had ik kunnen weten met een pakket van buiten de EU

Totaal nu op € 44,52. Duur grapje voor een setje eartips :/
Dat grapje kreeg ik dus net ook nog even te verwerken…. €13 euro nogwat…. Dat was wel even zuur ja…. Oh wee als die tips nou niet lekker zitten…… 8)7

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• Knoezelbos
Comply eartips zijn binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JipPUyz8iD_mrVaPOPET0NcE_Qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtU4OCVKblTGAb9ZuTkFLJxf.jpg?f=fotoalbum_large

Eartips zitten keurig verpakt. Ik heb 3 setjes gekocht maat L.
Meteen erop gezet. Er zit een knijpertje bij om de eartips te verwijderen maar dit is onhandig. Met de hand werkt gewoon beter.
Eartips voelen stug in het oor. Maar dat is prima want mijn klacht was dat de originele eartips te glibberig worden bij sporten en niet meer goed afsluiten.
Ook meteen een test gedaan qua afdichting. Hierbij slagen de eartips ook meteen. Afdichting voelt goed en geluid is niet anders. Even lopen headbangen en de AirPods blijven vooralsnog prima zitten. Dus ik ben benieuwd als ik ga sporten.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

• MeesterBas
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

Meer mensen last van statische ruis tijdens het afspelen van muziek? Zowel met ANC als transparantie. Als ik de muziek pauzeer, is de ruis ook weg.

• amphora
  • Registratie: December 1999

amphora

Websites & Fotografie

Irritatiefactortje: Ik moet vrijwel wekelijks geoptimaliseerd uitladen uitzetten, ik wil gewoon 100% volle oortjes Apple! (En ja, ik kies schakel uit en niet schakel uit tot morgen ;))
Ik wissel regelmatig tussen iPhone, Macbook en Apple TV. Ik vermoed dat daar ergens iets fout gaat en die instelling weer wordt gereset. Iemand anders die deze ervaring deelt?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Jailhouse
MeesterBas schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:28:
Meer mensen last van statische ruis tijdens het afspelen van muziek? Zowel met ANC als transparantie. Als ik de muziek pauzeer, is de ruis ook weg.
ik merk het ook ja. Aanvankelijk had ik niets in de gaten omdat ik afkom van AP gen 1.

• Carlos0_0
amphora schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:46:
Irritatiefactortje: Ik moet vrijwel wekelijks geoptimaliseerd uitladen uitzetten, ik wil gewoon 100% volle oortjes Apple! (En ja, ik kies schakel uit en niet schakel uit tot morgen ;))
Ik wissel regelmatig tussen iPhone, Macbook en Apple TV. Ik vermoed dat daar ergens iets fout gaat en die instelling weer wordt gereset. Iemand anders die deze ervaring deelt?
Ah mooi dat je dit kan uitzetten, gelijk effe gedaan hoeft ook niet van mij.
Benieuwd of het bij mij goed blijft staan, wissel ook nog wel eens tussen privé en werk telefoon.

• Knoezelbos
Knoezelbos schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 13:24:
Comply eartips zijn binnen.

[Afbeelding]

Eartips zitten keurig verpakt. Ik heb 3 setjes gekocht maat L.
Meteen erop gezet. Er zit een knijpertje bij om de eartips te verwijderen maar dit is onhandig. Met de hand werkt gewoon beter.
Eartips voelen stug in het oor. Maar dat is prima want mijn klacht was dat de originele eartips te glibberig worden bij sporten en niet meer goed afsluiten.
Ook meteen een test gedaan qua afdichting. Hierbij slagen de eartips ook meteen. Afdichting voelt goed en geluid is niet anders. Even lopen headbangen en de AirPods blijven vooralsnog prima zitten. Dus ik ben benieuwd als ik ga sporten.
Na een anderhalf uur intensief sporten met rennen, crosstrainen, springen etc kan ik concluderen dat de eartips perfect zijn! Heb geen 1 keer de oortjes opnieuw in hoeven doen of anders positioneren. Top spul! Nou hoop ik dat ze lang meegaan….😬

• MeesterBas
  • Niet online

MeesterBas

3 in de rij, kassa erbij

Zo plotseling als dat de achtergrondruis optrad, zo snel is de ruis ook weer verdwenen bij mij.

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:49
Hier ook de Comply eartips (TrueGrip Max) binnen. Het is en blijft echt een significante, en voor mij essentiële, upgrade.

• amphora
  • Registratie: December 1999

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb ook wel interesse in Comply tips maar hoe weet je welke maat je moet hebben? Zonde om een setje S/M/L te bestellen en met twee derde vervolgens nooit wat te doen. Ik heb nu de links L en rechts XL (van apple zelf) dus ik vermoed dat L wel goed zal zijn. Welke Comply maat hebben jullie en wat was jullie originele tip maat?

En hebben jullie voor wit of zwart gekozen? En waarom? Kan me voorstellen dat wit mooier is maar niet lang mooi blijft?

[ Voor 21% gewijzigd door amphora op 09-12-2025 11:36 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Carlos0_0
Ik verwacht ze zelf van de kerstman nog, dus moet nog even erop wachten :).
Maar goed ja zonde om dan de rest niet te gebruiken, hoezo dat. bij airpods zit ook elke maat en die gebruik je niet allemaal ?.

Je kan eventueel misschien iemand anders er blij mee maken, als die het eens wil proberen.

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
Ik wil dus AirPods Pro 3 kopen, maar lees dat veel mensen ze niet fijn vinden zitten. Ik heb moeilijke oren: de meeste in ears doen pijn, omdat m’n oren te klein zijn. De pro 2 zaten perfect. Hoe moeilijk doet Apple met het retourneren van gebruikte Pro 3’s? Is er een verschil met de fysieke en online stores?

• Donstil
  • Niet online
Mijn linker oortje is overleden ben ik bang.
Links heeft nog maar 25% van het volume van rechts, resetten, opladen, ander device, niets helpt.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:47
Donstil schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:35:
Mijn linker oortje is overleden ben ik bang.
Links heeft nog maar 25% van het volume van rechts, resetten, opladen, ander device, niets helpt.
Niks aan de hand, het gehoor gaat gewoon wat achteruit als we ouder worden :(:)

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 11 december 2025 @ 07:53:
[...]

Niks aan de hand, het gehoor gaat gewoon wat achteruit als we ouder worden :(:)
Hehe, nou ondanks dat je volledig gelijk hebt helaas is dat hier niet het geval 🙃

• giantgiantus
Bestseller schreef op woensdag 10 december 2025 @ 23:46:
Ik wil dus AirPods Pro 3 kopen, maar lees dat veel mensen ze niet fijn vinden zitten. Ik heb moeilijke oren: de meeste in ears doen pijn, omdat m’n oren te klein zijn. De pro 2 zaten perfect. Hoe moeilijk doet Apple met het retourneren van gebruikte Pro 3’s? Is er een verschil met de fysieke en online stores?
Niet. Geen enkel probleem. Vond de 3 helaas niet prettig zitten (terwijl de 2 heerlijk zijn).

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Poll: Hoe tevreden ben jij over de AirPods PRO 3
Goed
Goed, maar Pro 2 zat beter
Acceptabel
Slecht
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407364&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-01 12:13
Sinds ik geen iPhone meer heb en alleen een Macbook doen mijn Airpods Pro vrij raar. Elke keer als ze bewegen beginnen ze te "chirpen".
Zelfs als ze in de rugzak liggen en ik neem de rugzak op, soms 2 keer en soms 4 keer. Enig idee wat dit aan het veroorzaken is?
Ik ben ook vrij verrast om te zien dat je je airpods pro niet meer kan updaten zonder een iPhone :(

• Carlos0_0
Lyca schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:55:
Sinds ik geen iPhone meer heb en alleen een Macbook doen mijn Airpods Pro vrij raar. Elke keer als ze bewegen beginnen ze te "chirpen".
Zelfs als ze in de rugzak liggen en ik neem de rugzak op, soms 2 keer en soms 4 keer. Enig idee wat dit aan het veroorzaken is?
Ik ben ook vrij verrast om te zien dat je je airpods pro niet meer kan updaten zonder een iPhone :(
Hoe bedoel je, zelfs als ze in een rugzak liggen. en je neemt de rugzak op ?.
Een rugzak is een tas op de rug, die neem je niet op :) (In Nederland dan).

• Lyca
Carlos0_0 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:16:
[...]

Hoe bedoel je, zelfs als ze in een rugzak liggen. en je neemt de rugzak op ?.
Een rugzak is een tas op de rug, die neem je niet op :) (In Nederland dan).
De rugzak discussie terzijde. Ze maken lawaai als ze bewegen, de case dus. Het lijkt alsof je ze aan het tracken bent met Find My, maar het grappige is, ik zie ze niet op mijn page.

Dus stel dat ze in mijn rugzak steken, en ik neem deze van de grond op voor hem op mijn rug te hangen, beginnen ze te zingen.

• Carlos0_0
Dat is wel heel bijzonder, dat je sowieso het doosje al hoort.
Bij mij zitten ze dan over het algemeen niet in de rugzak(Behalve in de zomer me twerk), maar kan mij niet herinneren ze ooit geluid maakte tot nu toe(Airpods pro 3).
Dus als ik even denk aan de airpods pro 2, en dan van de zomer heb ik nooit geluid gehoord.

• JB

JB

Cédric roelt!

Lyca schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:32:
[...]

De rugzak discussie terzijde. Ze maken lawaai als ze bewegen, de case dus. Het lijkt alsof je ze aan het tracken bent met Find My, maar het grappige is, ik zie ze niet op mijn page.

Dus stel dat ze in mijn rugzak steken, en ik neem deze van de grond op voor hem op mijn rug te hangen, beginnen ze te zingen.
Bedoel je die hoge pieptoon?

Mijn boefje is liev!

• Lyca
JB schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 11:19:
[...]

Bedoel je die hoge pieptoon?
Eerder een chirp toon, dezelfde toon alsof je "play sound" zou doen als je hem ziet in FindMy

• JB

JB

Cédric roelt!

Lyca schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:10:
[...]

Eerder een chirp toon, dezelfde toon alsof je "play sound" zou doen als je hem ziet in FindMy
Ja heel zachtjes op de achtergrond. Dat heb ik al eerder bemerkt bij mijn AirPods Pro 2 :)

JB in "[AirPods Pro 3] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 16-12-2025 15:16 ]

Mijn boefje is liev!

• Lyca
Ja bizar, ik denk dat het ergens te maken heeft omdat ik gewoon geen iPhone meer gebruik. Dat die ergens blijft zoeken achter die iPhone registratie

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-01 15:30
ik ben benieuwd naar wat gebruikers van de pro 3 hier.
Zelf ben ik altijd fan van de gewone airpods. Met name omdat zelfs zonder ANC de pro's mij zo'n bedrukkend gevoel geven dat ik er bijna misselijk van wordt heel gek. Ik heb dat bijvoorbeeld met bose QC over airs of de Airpods Max niet.

Is dat bij de 3's nu fijner met de nieuwe tips. en hoe ze gemaakt zijn? Heel erg benieuwd naar jullie mening.

• Carlos0_0
De tips zitten naar mijn mening slechter, ook stuk minder comfortabel in de oren(vergeleken met de pro2).
Ze kunnen wel wat beter windruis tegen houden, maar echt beter of lekkerder zitten nee dat niet.

• giantgiantus
mr3000 schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:20:
ik ben benieuwd naar wat gebruikers van de pro 3 hier.
Zelf ben ik altijd fan van de gewone airpods. Met name omdat zelfs zonder ANC de pro's mij zo'n bedrukkend gevoel geven dat ik er bijna misselijk van wordt heel gek. Ik heb dat bijvoorbeeld met bose QC over airs of de Airpods Max niet.

Is dat bij de 3's nu fijner met de nieuwe tips. en hoe ze gemaakt zijn? Heel erg benieuwd naar jullie mening.
Pro 3 maakt me enorm misselijk. Pro 2 werken voor mij wel prima.

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-01 15:30
giantgiantus schreef op zondag 28 december 2025 @ 18:53:
[...]

Pro 3 maakt me enorm misselijk. Pro 2 werken voor mij wel prima.
heel vaag dat die in-ears dat zo kunnen hebben terwijl de over-ears dat niet hebben.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 16:42
mr3000 schreef op zondag 28 december 2025 @ 21:14:
[...]

heel vaag dat die in-ears dat zo kunnen hebben terwijl de over-ears dat niet hebben.
Sommigen mensen vinden in-ears met rubberen dopjes die de gehoorgang afsluiten niet prettig. Die mensen vinden vaak de gewone (non-pro) Airpods prettiger, omdat die geen rubber dopje hebben en losser in je gehoorgang zitten en die niet afsluiten. Wat ik wel bijzonder vind is dat sommige mensen zo'n verschil ervaren tussen de Airpods Pro 2 en 3, terwijl de techniek daarvan vrijwel identiek is.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• giantgiantus
Of-Aaargh schreef op maandag 29 december 2025 @ 07:41:
[...]

Sommigen mensen vinden in-ears met rubberen dopjes die de gehoorgang afsluiten niet prettig. Die mensen vinden vaak de gewone (non-pro) Airpods prettiger, omdat die geen rubber dopje hebben en losser in je gehoorgang zitten en die niet afsluiten. Wat ik wel bijzonder vind is dat sommige mensen zo'n verschil ervaren tussen de Airpods Pro 2 en 3, terwijl de techniek daarvan vrijwel identiek is.
Dat laatste snap ik ook niet. Maar wat een vervelende ervaring zijn die pro 3 voor mij zeg. Misselijk, oorpijn, jeuk in m’n oren. En de pro 2: zitten goed en nergens last van.

• Carlos0_0
Of-Aaargh schreef op maandag 29 december 2025 @ 07:41:
[...]

Bedoel je een verschil kwa zitting/ etc, of met geluids kwaliteit ?.

Ik heb hier beide nog, heb beide dopjes eens gevoeld. En er zit degelijk verschil in.
De Pro 2 zijn gewoon zachte soepele dopjes, deze kan je makkelijker in knijpen/ plat knijpen.
De Pro 3 zijn zowat een stuk beton, kan je amper in knijpen. Zijn best hard/stevig.

Ik kan me dus bij de Pro3 prima voorstellen, dat mensen hier last van krijgen in de oren.

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-01 14:10
Hier sinds een maandje ook de Pro 3. Was bang dat ze snel zouden uitvallen, maar zelfs met hardlopen geen enkel probleem.

Heb wel een irritant probleem icm mijn Watch Ultra 3. Bij het afspelen van muziek schakelt hij na een paar seconden automatisch het geluid uit. Het lijkt erop dat hij doorspeelt, (Apple Music player) maar komt dus geen geluid uit terwijl hij wel gekoppeld is met de Pro 3. Ontkoppelen en weer koppelen helpt niet.
Het is gokken wanneer het weer gebeurt, en das nogal lastig als je vlak voor je run geen muziek hoort. Heb al contact gehad met Apple support, maar die herkenden het niet. De watch opnieuw opstarten verhelpt het probleem. Herkent iemand het?
Kan het te maken hebben dat ik mijn huis vol heb staan met Apple producten? Phoon, Mac Mini, Apple TV iPad. Dat de Pro 3's daarvan in de war raken?
Kan moeilijk alle apparaten uitzetten voor ik de Pro 3's koppel aan mijn watch. Iemand?

• TweakGP
  • Laatst online: 23:55
Op de meeste apparaten (weet niet hoe dat bij de Watch is, waarschijnlijk via je iPhone?) kan je aangeven dat ze automatisch connecten met iets als "when last connected".

• Hazalnootpuur
TweakGP schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:53:
Op de meeste apparaten (weet niet hoe dat bij de Watch is, waarschijnlijk via je iPhone?) kan je aangeven dat ze automatisch connecten met iets als "when last connected".
Ze connecten wel. Ontkoppelen en weer koppelen helpt niet. Alleen de watch opnieuw opstarten helpt. Vreemde is dat hij door blijft spelen, dus gaat niet op pauze. Alleen geen geluid.

• Carlos0_0
Ik heb die Comply dopjes eens besteld, aangezien ik de airpods3 dopjes te hard vind.
Hierdoor zitten ze minder fijn in de oren, maar wat duurt dat lang zeg voor ze binnen zijn haha.

Vrijdag 2 januari besteld, en het is nog steeds in de US ergens :P.

• Knoezelbos
Carlos0_0 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 08:53:
Ik heb die Comply dopjes eens besteld, aangezien ik de airpods3 dopjes te hard vind.
Hierdoor zitten ze minder fijn in de oren, maar wat duurt dat lang zeg voor ze binnen zijn haha.

Vrijdag 2 januari besteld, en het is nog steeds in de US ergens :P.
Ik gebruik ze nu iets meer als een maand. Veel beter comfort voor mij persoonlijk. Ben alleen benieuwd hoe lang ze ongeveer meegaan. Want nieuwe kopen is een dure business.. en vergeet niet…je krijgt ook nog een rekening van PostNL voor het invoeren…. Dat was een onaangename verrassing.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-01 00:30
Knoezelbos schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:43:
[...]

Ik gebruik ze nu iets meer als een maand. Veel beter comfort voor mij persoonlijk. Ben alleen benieuwd hoe lang ze ongeveer meegaan. Want nieuwe kopen is een dure business.. en vergeet niet…je krijgt ook nog een rekening van PostNL voor het invoeren…. Dat was een onaangename verrassing.
Ik heb heel lang complys gebruikt met mijn airpods pro 2, ze gaan helaas niet lang mee. Begint met kleine scheurtjes wat niet erg is maar vervolgens worden ze ook nog smerig en schoonmaken is moeilijk. Na een half jaar is het weer tijd voor vervanging.
Ik heb daarna deze sonicfoam besteld voor 15 euro:
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0FSGQQ8GR
Bijna een jaar verder en ik gebruik nog steeds mijn eerste paar.
Ze voelen minder "premium" dan de complys maar zitten bijna net zo lekker en gaan veel langer mee.
Wel zijn ze echt slecht verpakt, gewoon los in de doos, maarja voor de prijs mag ik niet klagen. Complys werden mij te duur.

[ Voor 6% gewijzigd door Valinor op 12-01-2026 15:04 ]

• Carlos0_0
[...]

Die van mij worden verstuurd met DHL, misschien is dat recentelijk veranderd.
Maar van die rekening wist ik verder niet , ook raar het zijn gewoon dopjes(Niks spannends ofzo).

Echter sinds 9 januari nog geen nieuwe update, Scanned into sack / container. Dus wellicht dat die op een Schip zit ofzo onderweg naar Nederland ?.
9 januari was de laatste update vanuit Melrose Pak IL in the US.

• Carlos0_0
Valinor schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:55:
[...]

Ik heb heel lang complys gebruikt met mijn airpods pro 2, ze gaan helaas niet lang mee. Begint met kleine scheurtjes wat niet erg is maar vervolgens worden ze ook nog smerig en schoonmaken is moeilijk. Na een paar maanden is het weer tijd voor vervanging.
Ze voelen minder "premium" dan de complys maar zitten bijna net zo lekker en gaan veel langer mee.
En een stuk goedkoper, en wellicht ook een stuk sneller binnen?.
Ik zit al sinds 2 januari te wachten ondertussen op de complys, en ze zijn nog steeds in de US ergens(Of onderweg want geen nieuwe status updates bij dhl).

• Carlos0_0
[...]

Nou inderdaad rekening van postNL € 15,12, nou zoek het maar uit dat vertik ik.
ik heb er iets meer dan 20 euro voor betaald, ga dan niet nog een keer 15 euro betalen voor zoiets.(Gewoon bijna het dubbele dan kwijt geweest voor zoiets simpels).

Ik heb gezegd stuur mijn pakket maar terug, kan me niet schelen wat er staat allemaal verspilling, milieu redenen. en niet verplicht zijn mij geld terug te storten(Aangezien het niet uit de eu komt)

Ik heb nu die van @Valinor besteld, moet dinsdag binnen komen.
Wel jammer dat ze zwart zijn, staat niet heel mooi op witte oortjes vind ik. Maar goed kan er wel mee leven :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-01-2026 18:23 ]

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:01
Na een hele lange periode Samsung icm Buds 2 Pro ben ik overgestapt naar iPhone 17 Pro Max en na een periode van twijfel welke in-ears ik zou moeten kopen voor mijn iPhone gekozen voor de Airpods 3 Pro. Aangezien die eigenlijk elke keer wel weer terug kwam op nummer 1 beste optie voor iPhone.

Had in eerste instantie de Buds 2 Pro nog in gebruik icm de iPhone maar had veel last slechte verbinding.

Ik heb dus sinds gister de Airpods 3 Pro in gebruik en ben tot nu toe tevreden maar nu is alleen de vraag:

Spotify behouden (gebruik ik al jaren) of over naar Apple Music wegens zoals ik het lees betere kwaliteit en evt spatial audio?

• giantgiantus
DM89 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:54:
Na een hele lange periode Samsung icm Buds 2 Pro ben ik overgestapt naar iPhone 17 Pro Max en na een periode van twijfel welke in-ears ik zou moeten kopen voor mijn iPhone gekozen voor de Airpods 3 Pro. Aangezien die eigenlijk elke keer wel weer terug kwam op nummer 1 beste optie voor iPhone.

Had in eerste instantie de Buds 2 Pro nog in gebruik icm de iPhone maar had veel last slechte verbinding.

Ik heb dus sinds gister de Airpods 3 Pro in gebruik en ben tot nu toe tevreden maar nu is alleen de vraag:

Spotify behouden (gebruik ik al jaren) of over naar Apple Music wegens zoals ik het lees betere kwaliteit en evt spatial audio?
Spotify. Europees vs VS ;)

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:21
Vanmorgen een stel Airpods pro 3 gekregen en ... wtf, waarom heb ik die nooit eerder gekocht?
Kwaliteit is zo veel beter dan mijn vorige Jabra 75t's.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik daarmee wil werken.
Ik heb een ipad, iphone en een windows laptop van het werk.
ipad gebruik ik enkel privé en dat is mijn toestel om lekker te ontspannen.
iphone gebruik ik privé en voor het werk, laptop enkel voor het werk.

Uiteraard heb ik de airpods verbonden met iphone en ipad.
Ook met de computer lukt dat, maar blijkbaar wil die niet zo makkelijk over schakelen.
Ik zou die wel graag gebruiken voor teams meetings etc, maar wil niet dat de teams meeting dan direct onderbroken wordt als ik een telefoon oproep krijg.

Iemand tips (dit staat niet echt beschreven in de TS).

Alternatief verbind ik min Jabra earbuds met de laptop en dan moet ik maar switchen naar de airpods. (ik bedoel als ik toch een telefoontje moet beantwoorden.)

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:03:
Vanmorgen een stel Airpods pro 3 gekregen en ... wtf, waarom heb ik die nooit eerder gekocht?
Kwaliteit is zo veel beter dan mijn vorige Jabra 75t's.

Nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik daarmee wil werken.
Ik heb een ipad, iphone en een windows laptop van het werk.
ipad gebruik ik enkel privé en dat is mijn toestel om lekker te ontspannen.
iphone gebruik ik privé en voor het werk, laptop enkel voor het werk.

Uiteraard heb ik de airpods verbonden met iphone en ipad.
Ook met de computer lukt dat, maar blijkbaar wil die niet zo makkelijk over schakelen.
Ik zou die wel graag gebruiken voor teams meetings etc, maar wil niet dat de teams meeting dan direct onderbroken wordt als ik een telefoon oproep krijg.

Iemand tips (dit staat niet echt beschreven in de TS).

Alternatief verbind ik min Jabra earbuds met de laptop en dan moet ik maar switchen naar de airpods. (ik bedoel als ik toch een telefoontje moet beantwoorden.)
parallelle verbinding IOS+WIndows heb ik ook nooit echt goed kunnen samen kunnen laten werken. Wat ook bagger werkt trouwens is de airpods icm. meerdere apple id's ... mijn werkfoon is andere apple id en dat werkt voor geen meter samen met mijn privefoon apple id.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Tommie12
Boeryepes schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:12:
[...]

parallelle verbinding IOS+WIndows heb ik ook nooit echt goed kunnen samen kunnen laten werken. Wat ook bagger werkt trouwens is de airpods icm. meerdere apple id's ... mijn werkfoon is andere apple id en dat werkt voor geen meter samen met mijn privefoon apple id.
Ik heb gelukkig maar 1 telefoon, en elk ander toestel heeft ook nadelen zodra je meer dan 2 BT toestellen wil verbinden.

Maar de geluidskwaliteit slaat alles.

• Boeryepes
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:15:
[...]

Ik heb gelukkig maar 1 telefoon, en elk ander toestel heeft ook nadelen zodra je meer dan 2 BT toestellen wil verbinden.

Maar de geluidskwaliteit slaat alles.
Hoe is het comfort? Ik lees op got wel het één en ander dat minder positief is.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Tommie12
Boeryepes schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:25:
[...]

Hoe is het comfort? Ik lees op got wel het één en ander dat minder positief is.
Ik heb ze deze morgen een uurtje in gehad, en ben best tevreden.

(of bedoel je de Jabra 75t's? Die gebruik ik al langer. Ze zijn prima om mee op de bank te zitten, maar als je gaat lopen of fietsen dan vallen ze bij mij uit. Voor een langere fietstoch gebruikte ik vroeger tape om ze vast te kleven aan mijn oren. )

• Boeryepes
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:30:
[...]

Ik heb ze deze morgen een uurtje in gehad, en ben best tevreden.

(of bedoel je de Jabra 75t's? Die gebruik ik al langer. Ze zijn prima om mee op de bank te zitten, maar als je gaat lopen of fietsen dan vallen ze bij mij uit. Voor een langere fietstoch gebruikte ik vroeger tape om ze vast te kleven aan mijn oren. )
De airpods pro 3. Ik heb zelf de pro 2 gehad en na verloop van tijd begonnen deze uit mijn oor te vallen. De L size was niet meer groot genoeg terwijl ik begon met M size.

• Carlos0_0
Valinor schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:55:
[...]

Ik heb heel lang complys gebruikt met mijn airpods pro 2, ze gaan helaas niet lang mee. Begint met kleine scheurtjes wat niet erg is maar vervolgens worden ze ook nog smerig en schoonmaken is moeilijk. Na een half jaar is het weer tijd voor vervanging.
Wel zijn ze echt slecht verpakt, gewoon los in de doos, maarja voor de prijs mag ik niet klagen. Complys werden mij te duur.
Ik heb ze vanavond binnen gehad(sonicfoam), en wat zit dit lekker zeg zo he.
Ik heb niet eens meer door ik ze in mijn oren heb, heb gewoon weer plezier van de oortjes in te hebben.

De tips van de pro3 zijn gewoon enorm slecht, zijn keihard/ stug zit amper beweging in(Als of je een stuk steen in je oor heb zitten).
De pro2 tips waren veel zachter / soepeler, hiermee lijkt het weer of ik de pro2 in heb(Of misschien zit nog wel iets beter zelfs).

Ik heb wel de verkeerde gekregen volgens mij, ik had SONICFOAM (AIR-3-Pro Medium Zwart) besteld. Maar Op het kartonnen doosje staat medium. maar het plastic opberg doosje staat small(Maar goed ze zitten prima).
En voor dat geld die 15 euro ook 5 paar krijgen, dit is gewoon geen geld. Die complys zijn belachelijk duur(En gaan schijnbaar ook niet lang mee).

Morgen maar eens op de fiets in doen, benieuwd hoe ze dan blijven zitten na het werk.

@mprkooij Misschien ook iets voor jou, mocht je nog AirPods 3 hebben liggen. Jij was ook terug gegaan na de AirPods Pro 2 toch ?.
Ze zijn tevens ook voor de AirPods Pro 1& 2 te koop, dus eventueel kan je ze hierdoor ook halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-01-2026 21:41 ]

• Hazalnootpuur
Carlos0_0 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:27:
[...]

Ik heb niet eens meer door ik ze in mijn oren heb, heb gewoon weer plezier van de oortjes in te hebben.

De tips van de pro3 zijn gewoon enorm slecht, zijn keihard/ stug zit amper beweging in(Als of je een stuk steen in je oor heb zitten).
De pro2 tips waren veel zachter / soepeler, hiermee lijkt het weer of ik de pro2 in heb(Of misschien zit nog wel iets beter zelfs).

Ik heb wel de verkeerde gekregen volgens mij, ik had SONICFOAM (AIR-3-Pro Medium Zwart) besteld. Maar Op het kartonnen doosje staat medium. maar het plastic opberg doosje staat small(Maar goed ze zitten prima).
En voor dat geld die 15 euro ook 5 paar krijgen, dit is gewoon geen geld. Die complys zijn belachelijk duur(En gaan schijnbaar ook niet lang mee).

Morgen maar eens op de fiets in doen, benieuwd hoe ze dan blijven zitten na het werk.

@mprkooij Misschien ook iets voor jou, mocht je nog AirPods 3 hebben liggen. Jij was ook terug gegaan na de AirPods Pro 2 toch ?.
Ze zijn tevens ook voor de AirPods Pro 1& 2 te koop, dus eventueel kan je ze hierdoor ook halen.
De tips van de Pro 3 zijn enorm goed. Zitten perfect en voel ze geeneens. Doordat ze stug zijn blijven ze zelfs tijdens het hardlopen zitten.

Je ziet, het is allemaal nogal subjectief. Dit is dan ook mijn subjectieve mening. Kreten als: "De tips van de pro3 zijn gewoon enorm slecht, zijn keihard/ stug zit amper beweging in" is een subjectieve ervaring en geen voldongen feit. Het is maar net wat voor tip jouw oor nodig heeft om lekker te zitten.

• Hazalnootpuur
Hazalnootpuur schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:35:
Hier sinds een maandje ook de Pro 3. Was bang dat ze snel zouden uitvallen, maar zelfs met hardlopen geen enkel probleem.

Heb wel een irritant probleem icm mijn Watch Ultra 3. Bij het afspelen van muziek schakelt hij na een paar seconden automatisch het geluid uit. Het lijkt erop dat hij doorspeelt, (Apple Music player) maar komt dus geen geluid uit terwijl hij wel gekoppeld is met de Pro 3. Ontkoppelen en weer koppelen helpt niet.
Het is gokken wanneer het weer gebeurt, en das nogal lastig als je vlak voor je run geen muziek hoort. Heb al contact gehad met Apple support, maar die herkenden het niet. De watch opnieuw opstarten verhelpt het probleem. Herkent iemand het?
Kan het te maken hebben dat ik mijn huis vol heb staan met Apple producten? Phoon, Mac Mini, Apple TV iPad. Dat de Pro 3's daarvan in de war raken?
Kan moeilijk alle apparaten uitzetten voor ik de Pro 3's koppel aan mijn watch. Iemand?
Even een terugkoppeling mbt het muten van de pro 3’s. Sinds ik Siri heb uitgeschakeld geen last meer gehad.
Lijkt erop dat Siri te gevoelig staat afgesteld. Heb het ook wel eens met hardlopen gehad dat Siri opeens aan ging. Afijn, gebruik Siri toch nooit, dus dan maar uit.

• Yucko

Yucko

Carlos0_0 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:27:
[...]

hier ook besteld en ook de verkeerde gekregen :|

een sticker op het witte karton zegt "Small" daar overheen een sticker met "Medium", en als je dan de doorzichtig plastic case uit het karton haalt, dan heeft deze op de achterkant weer een sticker met "Small" 8)7

Tips zijn ook kleiner dan mijn medium Comply's dus ik wacht even met in gebruik nemen en heb een mail naar support geschreve hoe nu verder.

Mijn Comply's zijn na ruim een maand al aan vervanging toe. Voor de prijs die je betaald (en aftikken bij douane) zeker niet waard.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Hazalnootpuur schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:31:
[...]

Je ziet, het is allemaal nogal subjectief. Dit is dan ook mijn subjectieve mening. Kreten als: "De tips van de pro3 zijn gewoon enorm slecht, zijn keihard/ stug zit amper beweging in" is een subjectieve ervaring en geen voldongen feit. Het is maar net wat voor tip jouw oor nodig heeft om lekker te zitten.
De frustratie zit hem vooral in het veranderen van de tips. Het is niet mogelijk om één oortip te maken die bij iedereen past. Dus er is altijd een gedeelte blij en niet blij.

Het is vervelend als EarPods (die oude bedrade), AirPods, AirPods Pro en AirPods Pro 2 heerlijk zitten en de AirPods Pro 3 opeens pijn doen.

Ik zou graag zien dat Apple meerdere tips uitbrengt. Die van de AirPods Pro 2 naast deze. Dan is een veel grotere groep blij.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:02
Passen de tips van pro 2 niet gewoon op de pro 3? Of zijn de afmetingen/bevestiging verandert tussen die modellen?

Ik zit zelf ook nog een beetje op de wipstoel of ik m'n pro 2's ga vervangen voor nieuwe. Op zich werken ze nog prima, maar ik merk wel dat de batterij iets achteruit aan het gaan is (wat op zich wel te begrijpen is na 3 jaar gebruik).

Idempotent.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

MainframeX schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 15:55:
Passen de tips van pro 2 niet gewoon op de pro 3? Of zijn de afmetingen/bevestiging verandert tussen die modellen?

Ik zit zelf ook nog een beetje op de wipstoel of ik m'n pro 2's ga vervangen voor nieuwe. Op zich werken ze nog prima, maar ik merk wel dat de batterij iets achteruit aan het gaan is (wat op zich wel te begrijpen is na 3 jaar gebruik).
Nee, die passen helaas niet.

Ik ben benieuwd naar de eerder genoemde Sonicfoam oortips. Als die het comfort bieden van de AirPods Pro 2 dan wordt de Pro 3 heel interessant.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 17:01
Ik kom van de AirPods Pro 1 en nu de AirPods Pro 3 sinds een week maar ze passen prima. Maat M zit goed.

Moet zeggen dat ik ze zelfs beter vind passen dan de pro 1. Naast de ANC die natuurlijk een flink verschil geeft.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mooi om die discussie te zien over de complys. Ik ben er ook van afgestapt, krengen zijn heel duur en hebben een hele korte levensduur. (Zolang ze werken zitten ze wel erg fijn, maarja.) Ik koop tegenwoordig die van Spinfit op AliExpress. (Zijn ook gewoon op Amazon enzo te koop, maar bij Ali scheelt het een paar euro; pakketje meestal binnen een dag of 3 a 4 binnen. (Fabrikant is Chinees, dus officiële stores op Ali)).

Deze houden het bij mij veel langer vol. Zijn nog steeds best prijzig, maar met zowat de helft van de kosten van de complys en een langere levensduur vind ik 't wel best. Zitten ook echt fijn en geluid klinkt heel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 29-01-2026 01:14 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste