Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
NvO_91 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:22:
[...]

Is er ergens bekend in hoeverre nc schadelijk voor je oren is? Want in princiepen verbloem je omgevingsgeluid door een extra anti geluid te maken en ontvangen je oren dus extra “geluid”.
In theorie blijft er bij een 100% efficiënte NC juist nul geluid over, de pieken in de geluidsgolven vallen precies samen met de opgewekte dalen in het tegen geluid.
Je oren zullen dan niet reageren aangezien er geen trilling overblijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:09
Heb ze nu ook even in gebruik.

Eindelijk AirPods die blijven zitten. Het is weer bevestigd dat ik average bent. Medium it is. Gaat voor mij als sportman een enorm verschil zijn.

Net zitten spelen met ANC. Enorm cool. Vaatwasser liep op de achtergrond. Hij poetst het gewoon compleet weg. Best gaaf. Transparantiemodus ook super handig. Je kunt echt gewoon gesprekken voeren. Noodzaak om dopje uit te doen is nu ook weg.

Gebruik zelf de functie EU-volumebegrenzing. Mn OG AirPods lieten geluid van buiten dan enorm doorlekken. Kakelende dames en muziek uit de fitnesszaal overstemde dan mijn eigen muziek. Dat is nu helemaal opgelost.

Zet ik die volumebegrenzing uit dan gaan ze wel loeihard zeg! Jeetje.

Vrijdag ga ik op reis met het vliegtuig. Ben eens benieuwd!

Tot nog toe een complete verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APPLEHARRY
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 22:18
Heb ze ook binnen; iemand gewisseld van siliconen dopjes? Ik krijg ze niet los....🤔😤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:27
Wauw ze zitten perfect en klinken(voor mij dan) idem zo.

Noise cancelation en transparantie is een must.

Ik gebruikte normaal één powerbeats pro en deze volledig in je oor was bij communiceren toch best vervelend waardoor ik hem beetje uit mijn oor deed waar nodig.

Zeer duur maar ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:28
APPLEHARRY schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:52:
Heb ze ook binnen; iemand gewisseld van siliconen dopjes? Ik krijg ze niet los....🤔😤
Probeer je nagels in de kleine zwarte inkepingen te zetten aan de onderkant, zo kan je er wat grip op krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Helaas gaan ze voor mij terug. Pop geluid heb ik wel weggekregen, maar ze passen gewoon niet zo goed als de Buds en om nou extra geld uit te gaan geven voor een soort haakje die de oordopjes wel aan me oren vastklemmen, heb ik niet zoveel zin in.

ANC en geluidskwaliteit is wel veel beter op de AirPods, vergeleken met de buds, maar als ze niet fijn in me oren zitten, dan is het wel weggegooid geld helaas. Jammer, want had me wel verheugd hierop.. vooral het switchen tussen devices was echt een uitkomst.. misschien dan toch maar kijken naar Beats...

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 14:03
Ik heb ze vandaag ook besteld en krijg ze morgen of vrijdag binnen (DHL zegt morgen, Apple zegt vrijdag)! Jeej! Ben benieuwd.
Heb nu de airpods gen 2, deze heb ik inmiddels verkocht, dus ik ga ze daarmee vergelijken.

Ik heb er alleen nog geen AppleCare+ bij besteld.. dat kan alsnog toch?
Wat is jullie ervaring hiermee? Slim om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-06 11:43

YRH

Kan het een vervanger zijn voor een Bose QC35II of is de NC nog niet op dat niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:26
Gezien je eerst last had van dat rubberen dopje, heb je nu een ander setje erop gezet? En is de "last van" daarmee verdwenen?
Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:51:
[Afbeelding]

Nou ik ben een krap uurtje verder, 13.2 opnieuw geïnstalleerd (als update) en dingen gepaard.

Tweede indruk is nu al wel beter. Het zijn op een of andere manier weer echt "AirPods" en niet "Draadloze dopjes".Dat is misschien meer een gevoel maar dat heb ik een beetje ermee, doosje, dopjes zelf (ondanks nieuwe pasvorm), alles voelt lekker vertrouwd.

Stokje t.o.v. "Tikken op de oortjes" is ook fijn, je hoeft ze niet je gehoorgang meer in te rammen als je een nummertje verder wilt.

Verder vind ik het Geluid (met NC uit) merkbaar beter dan mijn 2016 AirPods dus op dat gebied zeker tevreden.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:37
YRH schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:08:
Kan het een vervanger zijn voor een Bose QC35II of is de NC nog niet op dat niveau?
Persoonlijk vind ik m'm QC35II een wat prettigere NC geven dan de Airpods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Uurtje mee aan het klooien nu.
Geluid is wel een stuk beter/anders dan de normale AirPods.
NC werkt ook wel aardig goed, maar ze sluiten sowieso goed af.
Ga ze wel houden. Heb Bose QC35 II’s voor lange vluchten en denk niet dat AirPods die gaan vervangen, maar voor alle andere momenten zijn het wel mooie dingen.

Mis wel tappen-om-te-skippen een beetje, maar misschien kunnen ze dat nog toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
En gaat het bellen ook een beetje lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
matthijst schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:14:
Uurtje mee aan het klooien nu.
Geluid is wel een stuk beter/anders dan de normale AirPods.
NC werkt ook wel aardig goed, maar ze sluiten sowieso goed af.
Ga ze wel houden. Heb Bose QC35 II’s voor lange vluchten en denk niet dat AirPods die gaan vervangen, maar voor alle andere momenten zijn het wel mooie dingen.

Mis wel tappen-om-te-skippen een beetje, maar misschien kunnen ze dat nog toevoegen?
Hoe vind je de ANC ten opzichte van de QC35 II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Kan alleen met Tv en een vliegtuiggeluidfilmpje testen en dan komt het aardig in de buurt. Maar benieuwd hoe het geluid in een echt vliegtuig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:53

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb ze besteld en ga testen in een 95 decibel omgeving. Hopelijk werkt de noise cancelling en doen de oordopjes niet pijn in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crazylegs schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:09:
Gezien je eerst last had van dat rubberen dopje, heb je nu een ander setje erop gezet? En is de "last van" daarmee verdwenen?

[...]
Ja toch even wennen denk ik, ik moet ze in mijn oor doen en dan een soort van naar boven kantelen (stokje meer horizontaal dan verticaal) dan gaat het wel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:42
dezeppo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:05:
maar ik heb nogal een grote bolus
Bolus, als in drol of het gebakje? Wikipedia: Bolus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05
RFdeGroot schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 22:06:
Ik heb ze vandaag ook besteld en krijg ze morgen of vrijdag binnen (DHL zegt morgen, Apple zegt vrijdag)! Jeej! Ben benieuwd.
Heb nu de airpods gen 2, deze heb ik inmiddels verkocht, dus ik ga ze daarmee vergelijken.

Ik heb er alleen nog geen AppleCare+ bij besteld.. dat kan alsnog toch?
Wat is jullie ervaring hiermee? Slim om te doen?
Als je ze gisteren voor 17:00 hebt besteld, komen ze vandaag. Heb die van mij gisteren om 16:30 besteld en komt vandaag binnen, momenteel weer tussen Brussel en Eindhoven met DHL. Terwijl bij bestelling ook vermeld werd dat ze “pas” vrijdag zouden komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 31-10-2019 06:11 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

DHL was hier pas gisteravond 19:30.
Dus maar kort kunnen testen, de seal test met de s pluggen was oké. Dus eerst maar eens kijken welke het best bevallen s/m/l.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:29
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 13:31
Wie kan al uit ervaring vertellen hoe ze bevallen op de fiets? Is het verkeer nog goed hoorbaar? (als je de NC geactiveerd hebt) Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Vic83 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:03:
Wie kan al uit ervaring vertellen hoe ze bevallen op de fiets? Is het verkeer nog goed hoorbaar? (als je de NC geactiveerd hebt) Alvast bedankt!
Natuurlijk is het verkeer niet goed hoorbaar. Dat is het hele idee van ANC. Helemaal niet als je muziek op hebt, tenzij heel zacht. Zelfs met een matige ANC headset en muziek op wat hoger volume, hoor je verkeer niet (ik hoor verkeer al amper met mijn normale AirPods bij specifieke muziek. Je moet ook niet op de fiets gaan zitten met ANC aan, tenzij je levensmoe bent. Daar is dus de transparante modus voor (of ANC gewoon uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:09
bram1984 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

Natuurlijk is het verkeer niet goed hoorbaar. Dat is het hele idee van ANC. Helemaal niet als je muziek op hebt, tenzij heel zacht. Zelfs met een matige ANC headset en muziek op wat hoger volume, hoor je verkeer niet (ik hoor verkeer al amper met mijn normale AirPods bij specifieke muziek. Je moet ook niet op de fiets gaan zitten met ANC aan, tenzij je levensmoe bent. Daar is dus de transparante modus voor (of ANC gewoon uitzetten).
lol, dat vraagt hij toch helemaal niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:37
deBennie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

De vraag is toch is het verkeer hoorbaar met NC? En het antwoord is: nauwelijks. Zoals @bram1984 al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
deBennie schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:37:
[...]

Lees ik het verkeerd misschien? Of het verkeer goed hoorbaar is als de NC geactiveerd is.
Is het verkeer nog goed hoorbaar? (als je de NC geactiveerd hebt).
Edit: Ik heb ook een collega die eerst de Sony's gebruikte en hij bevestigt inderdaad dat Apple's ANC iets minder goed is. Maar hij hoorde me net totaal niet toen ik hem heel hard riep. Dus het werkt prima. :)

[ Voor 23% gewijzigd door bram1984 op 31-10-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Heb ze gister ca 5 uren achter elkaar in gehad (met kleine pauze). Geen enkel probleem en vergat bijna dat ze in zaten. Ik denk dat m'n QC25 II voorlopig rust krijgt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 13:31
bram1984 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:41:
[...]

Lees ik het verkeerd misschien? Of het verkeer goed hoorbaar is als de NC geactiveerd is.

[...]

Edit: Ik heb ook een collega die eerst de Sony's gebruikte en hij bevestigt inderdaad dat Apple's ANC iets minder goed is. Maar hij hoorde me net totaal niet toen ik hem heel hard riep. Dus het werkt prima. :)
Bedankt voor de reactie! Ik bedoel idd dat als de NC geactiveerd is, je het verkeer nog kunt horen. Waarom? Ik stoor me nu gigantisch aan de wind in m'n oren en wil met die airpods met NC geen wind horen (maar muziek) maar tegelijkertijd wel het verkeer nog meekrijgen... Of is dit een utopie?

[ Voor 40% gewijzigd door Vic83 op 31-10-2019 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
uiteindelijk toch maar m'n AirPods Pro uitgepakt, ondanks t feit dat na de 1ste ervaringen gelezen te hebben zo'n 24 uur geleden van mensen uit Azie en Australie; die niet echt laaiend enthousiast waren imho.

Vanochtend even getest op het platform op Schiphol (werkzaam bij de ''witte zwaan'' :P ) tussen twee vluchten door. Ik stond tussen een Boeing 787 en 747, weliswaar met de motoren uit uiteraard.
Maar genoeg herrie als je beneden op het platform staat.

Eerst mijn 2019 AirPods getest en vervolgens de nieuwe Pro. En ik moet zeggen dat de Pro het vliegtuig lawaai en overig lawaai op en rondom het platform zeer netjes 'wegwerkt' werd met ANC aan.

Tevens de ANC van de AirPods Pro getest in 1 van de pieren op Schiphol, tijdens de spits; lopen dan erg veel mensen uiteraard. Je hoort soort van zachte doffe geluiden 'in de verte'

Mijn 2019 AirPods pastte perfect in mijn oren, nooit last van gehad bij langdurig gebruik en vielen ook nooit uit.
Met deze Pro echt wel ff wennen aan de silicone doppies, na ong een half uurtje beginnen m'n oren ietwat te jeuken/irriteren.

2019 AirPods kunnen verkopen aan collega, dus verzacht de pijn in aanschaf Pro een beetje.

[ Voor 29% gewijzigd door _Bailey_ op 31-10-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APPLEHARRY
Zijn er mensen die de siliconen dopje gedemonteerd hebben? Bij mij lukt het nog niet; bang ze te beschadigen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

APPLEHARRY schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:29:
Zijn er mensen die de siliconen dopje gedemonteerd hebben? Bij mij lukt het nog niet; bang ze te beschadigen 😬
Gewoon eraf getrokken geen probleem, de m vervangen voor de s plug hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:54
Heb de AirPods Pro ontvangen, maar ik blijf bij de AirPods 2. Ik kan niet tegen in-ears als Ménièrepatiënt ben ik inmiddels achter. Ze sluiten zoals bekend je gehoorgang af. Ik heb daarin buisjes lopen en de dokter voorzag geen gevaren.

Ik heb een liedje met wat bass erop gegooid (AlunaGeorge - Duke Dumont - Your Drums, Your Love) en moest echt even gaan zitten. Ik voelde me duizelig en mijn spraak lag er ook even uit. Conclusie: de dopjes veroorzaken bij mij Ménière-aanvallen. Dat is niet goed. Met mijn AirPods 2 heb ik er geen last van, dus het zit waarschijnlijk in het feit dat je gehoorgang wordt afgesloten en de ANC.

Natuurlijk is dit product wel geweldig als je voor de rest geen problemen met je gehoor hebt. Maar als je Ménièrepatiënt blijft, is dit product niet iets voor jou.

Ik ga verder met mijn AirPods 2 in bed en mijn Beyer Dynamics DT 770 Pro in de radiostudio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13
Dennisweb schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:25:
Heb de AirPods Pro ontvangen, maar ik blijf bij de AirPods 2. Ik kan niet tegen in-ears als Ménièrepatiënt ben ik inmiddels achter. Ze sluiten zoals bekend je gehoorgang af. Ik heb daarin buisjes lopen en de dokter voorzag geen gevaren.

Ik heb een liedje met wat bass erop gegooid (AlunaGeorge - Duke Dumont - Your Drums, Your Love) en moest echt even gaan zitten. Ik voelde me duizelig en mijn spraak lag er ook even uit. Conclusie: de dopjes veroorzaken bij mij Ménière-aanvallen. Dat is niet goed. Met mijn AirPods 2 heb ik er geen last van, dus het zit waarschijnlijk in het feit dat je gehoorgang wordt afgesloten en de ANC.

Natuurlijk is dit product wel geweldig als je voor de rest geen problemen met je gehoor hebt. Maar als je Ménièrepatiënt blijft, is dit product niet iets voor jou.

Ik ga verder met mijn AirPods 2 in bed en mijn Beyer Dynamics DT 770 Pro in de radiostudio :)
Balen dat het toch niet mogelijk bleek Dennis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:54
smoken schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:33:
[...]

Balen dat het toch niet mogelijk bleek Dennis...
Ja, heel erg balen. Het geluid is wel erg goed, maar ik moest echt even wat vastpakken om rechtop te blijven staan. Dat is gewoon niet goed. Maar weet je, de dokter vertelt je wel dat je last van de ziekte hebt, maar je krijgt geen doosje met een handleiding erbij hoe je met die ziekte om moet gaan. Dus als je het niet probeert, weet je het niet.

Ik heb het geprobeerd en het werkt niet. Dat is jammer, maar dit gebeurt soms. Wel wens ik jullie veel plezier met de AirPods Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Geert1976 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:09:
uiteindelijk toch maar m'n AirPods Pro uitgepakt, ondanks t feit dat na de 1ste ervaringen gelezen te hebben zo'n 24 uur geleden van mensen uit Azie en Australie; die niet echt laaiend enthousiast waren imho.

Vanochtend even getest op het platform op Schiphol (werkzaam bij de ''witte zwaan'' :P ) tussen twee vluchten door. Ik stond tussen een Boeing 787 en 747, weliswaar met de motoren uit uiteraard.
Maar genoeg herrie als je beneden op het platform staat.

Eerst mijn 2019 AirPods getest en vervolgens de nieuwe Pro. En ik moet zeggen dat de Pro het vliegtuig lawaai en overig lawaai op en rondom het platform zeer netjes 'wegwerkt' werd met ANC aan.

Tevens de ANC van de AirPods Pro getest in 1 van de pieren op Schiphol, tijdens de spits; lopen dan erg veel mensen uiteraard. Je hoort soort van zachte doffe geluiden 'in de verte'

Mijn 2019 AirPods pastte perfect in mijn oren, nooit last van gehad bij langdurig gebruik en vielen ook nooit uit.
Met deze Pro echt wel ff wennen aan de silicone doppies, na ong een half uurtje beginnen m'n oren ietwat te jeuken/irriteren.

2019 AirPods kunnen verkopen aan collega, dus verzacht de pijn in aanschaf Pro een beetje.
Heb jij ze toevallig ook op schiphol gekocht? Ik vlieg vanavond en heb geen zin om Amsterdam centrum in te rijden.
Ik heb de airpods 1 sinds de introductie en ben/was er laaiend enthousiast over. Alleen in het vliegtuig is het redelijk behelpen vanwege het gebrek aan ANC. Als ik de reviews zo lees, alsmede jouw post, gaan de pro's dat oplossen...

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Apache4u schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Heb jij ze toevallig ook op schiphol gekocht? Ik vlieg vanavond en heb geen zin om Amsterdam centrum in te rijden.
nee, op Schiphol nog niet te koop.
Online besteld bij Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vanochtend heb ik ze voor het eerst gebruikt tijdens m'n rondje hardlopen, ongeveer 1,5 uur.

+ Geluidskwaliteit echt een stuk beter t.o.v. mijn vorige 1st gen. AirPods. Of dat puur komt doordat de oren wat meer hermetisch afgesloten zijn door de siliconen dopjes of dat de componenten van beter kwaliteit zijn weet ik niet maar het geluid klinkt echt een stuk voller met meer bas, zonder dreunerig te worden. Merk weinig verschil tussen ANC uit of aan.
+ Ik zweet als een otter bij de minste of geringste inspanning dus ben erg blij met de IPX4 certificering :P
+ Ze zitten een stuk steviger t.o.v. de standaard AirPods. Die zijn bij mij nooit uitgevallen tijdens het rennen maar had af en toe wel het gevoel dat ze eruit zouden kunnen vallen. De Pro's zitten lekker stevig, zonder hinderlijk te zijn (medium dopjes).
+ ANC werkt prima, tijdens het rennen niet gebruikt uiteraard omdat dat gevaarlijk kan zijn maar zelfs de passieve NC helpt al behoorlijk moet ik zeggen.
+ Ook al een keer gebruikt in een kantooromgeving als headset met Microsoft Teams. Grootste pluspunt is dat de mic quality een stuk beter lijkt t.o.v. van de standaard AirPods.

- Met hardlopen hoor ik m'n voetstappen zeg maar terug in m'n oren, een soort `boenk` geluid, waarschijnlijk door de siliconen dopjes? Went wel snel en als ik het geluid iets harder zet valt het niet meer op.
- De transparency mode is enkel handig tijdens stilzitten vermoed ik. Tijdens het rennen heb ik te veel last van windgeluiden, zal met fietsen ook wel zo zijn.

Overall, flinke upgrade t.o.v. de 1st gen AirPods en voor mij absoluut de investering waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ga wel echt Apple Care+ (€39) afsluiten voor deze AirPods Pro.

Anders zit je over ruim 2 jaar met een soort van 'paperweights', dwz (vrijwel) constant de oplaad case aan de oplader.

Dat de AirPods een wegwerp artikel zijn, lijkt me (over)duidelijk.
iFixit zojuist in hun teardown ook het cijfer 0 van max 10 gegeven in hun test, wat betreft repareerbaarheid (batterij niet te vervangen, net als voorgaande modellen uiteraard)

"we, at Apple, care much about the environment"
_O- _O- _O-

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 31-10-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APPLEHARRY
Anoniem: 217504 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:38:
[...]

Gewoon eraf getrokken geen probleem, de m vervangen voor de s plug hier. :)
Aan het siliconen getrokken? Of m.b.v. iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 22:33
Kun je de AirPods Pro ook gebruiken met ANC aan, zonder dat er muziek opstaat: dus alleen noise cancelling aan? Hoe is dat? Werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:09

John

🚀

DaSaN schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:03:
Kun je de AirPods Pro ook gebruiken met ANC aan, zonder dat er muziek opstaat: dus alleen noise cancelling aan? Hoe is dat? Werkt dat goed?
Werkt gewoon prima. Net als bij alle andere ANC koptelefoons/oortjes, de omgevingsgeluiden worden gedempt.

Weet iemand de pros en cons van Apple Care+ voor AirPods?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

APPLEHARRY schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:36:
[...]

Aan het siliconen getrokken? Of m.b.v. iets?
Inderdaad gewoon aan de siliconen plug getrokken, de plug klemt zich vast met een verharde ring. Kun je zien bij de spare pluggen die je gehad bij de AirPod pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
Geert1976 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:27:
Ga wel echt Apple Care+ (€39) afsluiten voor deze AirPods Pro.
Komt er dan niet nog €29 bij (als kosten 'per incident')? Dus €60 totaal...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Geert1976 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:27:

"we, at Apple, care much about the environment"
_O- _O- _O-
Over dat soort uitspraken mogen ze inderdaad wel eens regels gaan maken haha

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb de AirPods Pro nu ook binnen. Draag ze nu tijdens fitness as we speak. Zitten als gegoten. ANC werkt ook perfect. Enkel de stappen op de loopband komen wat harder door.

Draag normaliter de BeatsX tijdens fitnessen die natuurlijk ook in-ear zijn.

M’n AirPods 2nd gen gaan naar m’n zus. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:20
Hebben jullie die Ear Tip Fit Test al geprobeerd? Gisteravond was het goed, maar nu blijft hij volhouden dat ik links een slechte seal heb. Ik heb het ding al dieper in m'n oor geduwd, alledrie maten rubbertjes geprobeerd, maar hij blijft het zeggen. Mankeert er iets aan mijn oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Ik heb ze ook zojuist in ontvangst genomen. De medium tips voelden bij mij prima, heb hierna bij mijn rechter oor nog wel de S en L tips geprobeerd bij de test maar bij alle had ik een goede seal. Heeft uiteraard te maken met je eigen oren, bij iedereen zal de fit anders zijn. Ik probeer voor nu even de S en mocht het uiteindelijk toch niet zo lekker zitten probeer ik wel alsnog de M of L maar qua seal zit ik bij mijn rechter oor dus met alle maten goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 16:34:
Heb de AirPods Pro nu ook binnen. Draag ze nu tijdens fitness as we speak. Zitten als gegoten. ANC werkt ook perfect. Enkel de stappen op de loopband komen wat harder door.

Draag normaliter de BeatsX tijdens fitnessen die natuurlijk ook in-ear zijn.

M’n AirPods 2nd gen gaan naar m’n zus. :)
Ik heb zelf ook de BeatsX, ga ik er qua geluidskwaliteit op achteruit mocht ik besluiten om de AirPods Pro aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:29
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:34 . Reden: Zoekmaken valt niet onder de dekking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Apple did it again!

Ik ben heel tevreden met de AirPods Pro.
De fit is top, ik heb niet meer het gevoel dat ik ze met een hoofdbeweging kwijt raak.
ANC én transparancy is top! Het geluid van de oven en stofzuiger weet ie zonder enige moeite te verhullen en de transparancy functie bezorgt me geen claustrofobisch gevoel die ik met alle andere in ear dopjes krijg, hulde! Tevens drukt deze niet zo in mijn oren/hoofd, iets wat me altijd van in ear heeft weg gehouden.

De geluidskwaliteit vind ik niet per se beter dan de gen 2 AirPods, maar die vond ik al prima voor telefoongesprekken en sporadisch muziek luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Zojuist het laatste paar gescoord op schiphol. Was het display model dus doosje was open geweest maar airpods niet gebruikt. Dat maakte voor mij niet uit. De eerste indruk is prima wat betreft ANC. Echt een hele vooruitgang. Erg ingenieus trouwens hoe die dingen bepalen of de dopjes goed passen. Zo maar eens testen in t vliegtuig. Muziek klinkt veel beter dan voorheen. Mijn oude bose Qc15 over the ear klonk beter, maar ik had ook niet verwacht dat te kunnen overtreffen met in ears. Het scheelt een berg ruimte en een prima kwaliteit is de eerste indruk.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:58
Mar.tin schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:48:
[...]

Wel als je ze stuk of zoek maakt, maar niet voor zaken als accuvervanging.

https://www.apple.com/nl/...plecare-voor-koptelefoons
Verlies wordt juist niet gedekt door AppleCare+. De prijs voor vervanging bij verlies blijft dus €99. Staat er ook heel duidelijk: Diefstal of verlies van je device valt niet onder de dekking. Maakt AppleCare+ voor mij totaal niet interessant bij de AirPods Pro.

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinW op 31-10-2019 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:20
Mar.tin schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:48:
[...]

Wel als je ze stuk of zoek maakt, maar niet voor zaken als accuvervanging.

https://www.apple.com/nl/...plecare-voor-koptelefoons
Juist voor accuvervanging! Zoekraken valt niet onder Applecare. Alleen defecten (door eigen schuld of fabricagefouten) vallen hieronder. Je zult altijd een kapotte Airpod moeten inleveren wil je in aanmerking komen voor vervanging onder Applecare. Voor eigen schuld geldt een limiet van 2x per 2 jaar en een eigen risico van 29 euro per keer.

Accuvervanging wordt alleen gedaan als ze minder dan 80% van de originele capaciteit over hebben. Dat is mij bij de eerste generatie Airpods ruimschoots gelukt, die gaan nu nog ongeveer de helft van de tijd mee. Dus als dat als 1 gebeurtenis wordt gerekend en het valt niet onder een fabricagefout, dan heb ik voor 29 euro plus 39 voor Applecare is voor 68 euro twee nieuwe Airpods. Dat had me anders 110 euro gekost (55 euro per Airpod voor batterijservice.

Aan de andere kant, die 68 euro kan ik me sowieso besparen, want over 2 jaar is er toch wel weer een nieuwe generatie en die wil ik dan toch hebben. First world problems...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

epo

Vandaag ook ontvangen, geluid stukken beter maar dat is denk ik wel grotendeels te danken aan de strakkere fit. De fit is overigens prima met de medium tips, maar minder comfortabel dan de oude.
Noise cancelling werkt ook prima.
Uiteindelijk erg happy mee, geluid en NC top wat natuurlijk ook wel mag voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
als ik vandaag bestel pas 8 november geleverd :( Is dat max of echt dan pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
TweakerVincent schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:41:
Coolblue heeft ze ook op voorraad, vandaag bestellen = morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
smoken schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:42:
[...]

Coolblue heeft ze ook op voorraad, vandaag bestellen = morgen binnen.
Maar daar mag je ze toch niet terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
TweakerVincent schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:45:
[...]

Dat weet ik niet .. kan me voorstellen dat dit inderdaad niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:09
TweakerVincent schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:45:
[...]

Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Net gebeld met coolblue en je kan ze gewoon terugsturen. Dus morgen heb ik ze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_one_12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 28-05 06:20
Mij bevalt de ANC uitstekend :) Alleen na een tijdje beginnen de siliconen tips pijn te doen aan mijn oren. Heb ik ze dan te diep zitten? :+

Al met al een goede upgrade vanaf Airpods gen 1. M'n vriendin haat me nu al omdat ik d'r niet altijd hoor B)

(MediaMarkt heeft zat voorraad overigens)

[ Voor 38% gewijzigd door One_one_12 op 31-10-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TweakerVincent schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:41:
Gisteren bij Apple besteld en heb ze vandaag ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Voor levertijden en beschikbaarheid graag [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid.

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 31-10-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
De nieuwe pro's sinds vanavond in gebruik, met zowel de middel maat als de kleine een goede seal volgens de test, dus voor de kleinste maat gekozen ivm draagcomfort.

Wel wennen aan het in ear principe, vind het geluid echt goed te noemen! Een paar jaar geleden ook monitoren gehad van shure met ANC, die zaten na verloop van tijd niet echt lekker. Benieuwd hoe het met de pro's is na een paar uur.

Apple zegt dat je ze haast niet voelt, dat is mijns inzien onzin, want ze zijn zeker aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
TweakerVincent schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:03:
[...]

Maar toen stond er zeker niet levertijd 8-15 november?
Levertijd stond gisteren nog op vrijdag 1 november. Maar kwamen dus vandaag al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
syltheboy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:38:
[...]

Ik heb zelf ook de BeatsX, ga ik er qua geluidskwaliteit op achteruit mocht ik besluiten om de AirPods Pro aan te schaffen?
@Rivanov Kun je even antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_one_12
crazylegs schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:05:
De nieuwe pro's sinds vanavond in gebruik, met zowel de middel maat als de kleine een goede seal volgens de test, dus voor de kleinste maat gekozen ivm draagcomfort.

Wel wennen aan het in ear principe, vind het geluid echt goed te noemen! Een paar jaar geleden ook monitoren gehad van shure met ANC, die zaten na verloop van tijd niet echt lekker. Benieuwd hoe het met de pro's is na een paar uur.

Apple zegt dat je ze haast niet voelt, dat is mijns inzien onzin, want ze zijn zeker aanwezig.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de gewone Airpods ook iets prettiger vind zitten, maar ANC wint het voor mij van iets minder draagcomfort. De siliconentips lijken een soort van in mijn oor te drukken. Heb nu op links de S en rechts de M om te kijken of ik verschil merk de komende uren. Één ding weet ik wel zeker, wat wordt die klote kantoortuin een stuk aangenamer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 14:03
Ik heb ze inmiddels ook binnen! Levering stond in eerste instantie op vrijdag volgens de Apple Store app, maar kwam toch vandaag al. Gister besteld :)

In elk geval, eerste indruk.. Wauw! Getest met de medium tips, vond ze goed zitten. De ear tip fit test gaf ook aan dat het goed zat.
Toch, eigenwijs als ik ben, ook nog even de S en L tips geprobeerd en bij beide gaf de test aan, zit niet goed. Probeer andere. Dus uiteindelijk weer de M erop.
Deze laat ik voor nu maar even zitten.

Dan, The Music test! Daar gaat het voor mij vooral om. Gebruik de aipods op kantoor meerdere uren per dag, nu was ik al best erg tevreden over de AirPods 2... maar deze zijn toch nog wel even een niveautje hoger hoor... wauw, wat een detail, mooi vol geluid, zonder overdreven of bonkerige bas.
Erg muzikaal geluid dus!

Morgen op kantoor de echte duurtest, en natuurlijk of ik hiermee een beetje op normaal volume genoeg heb aan de ANC functie om me af en toe lekker af te kunnen sluiten.

Eerst induk, geweldig!

Heb er alleen geen AppleCare bij genomen... misschien moet ik dat gezien de prijs en mijn intensieve gebruik toch nog maar doen. Iemand dat vaker achteraf gedaan? Bij voorkeur niet bij een Apple Store, dat is voor mij namelijk een beetje ver weg, dus liever via de apple site.

[ Voor 12% gewijzigd door RFdeGroot op 31-10-2019 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
One_one_12 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:18:
[...]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de gewone Airpods ook iets prettiger vind zitten, maar ANC wint het voor mij van iets minder draagcomfort. De siliconentips lijken een soort van in mijn oor te drukken. Heb nu op links de S en rechts de M om te kijken of ik verschil merk de komende uren. Één ding weet ik wel zeker, wat wordt die klote kantoortuin een stuk aangenamer *O*
Ik draag normaliter nooit oordoppen oid, dus voor mij is het überhaupt ook een kwestie van gewoon wennen denk ik.. Heb ze vooral gekocht voor het sporten..

Had altijd een jbl charge in de buurt voor muziek, maar wilde het toch eens hiermee gaan proberen. Zoals ik al zei, geluid is top, ook op laag volume dikke prima. Draagcomfort is gewoon een kwestie van wennen denk/hoop ik. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• One_one_12
crazylegs schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:35:
[...]

Had altijd een jbl charge in de buurt voor muziek, maar wilde het toch eens hiermee gaan proberen. Zoals ik al zei, geluid is top, ook op laag volume dikke prima. Draagcomfort is gewoon een kwestie van wennen denk/hoop ik. :-)
Denk dat mijn collega's een Charge met mijn muzieksmaak niet zo kunnen waarderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Zit nu in de trein (Intercity).
Ben eens expres in een heel drukke coupé gaan zitten...

Heb volume op ong 60-65% staan.

Hoor vrijwel niemand, zacht 'zoem' geluid wellicht.
Ik zie vooral bewegende lippen / monden ;)

Als ik met de 2019 (reguliere) AirPods in een volle coupé zit, kan ik sommige gesprekken van andere mensen redelijk goed meeluisteren.

Ik ben nog niet fan van de silicone doppies, jeuk aan m'n oren na klein half uurtje.
Had ik geen enkele keer met de 2019 (reguliere) AirPods.

Maar ANC in zulke kleine oordopjes en de alom bekende feilloze BT verbinding en integratie met andere Apple devices heeft Apple denk ik (wereldwijd) een goudmijntje in handen voor de komende Kerstdagen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 31-10-2019 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb ze nog niet met elkaar vergeleken. Sowieso gebruik ik de BeatsX enkel tijdens sporten. Verder altijd de AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:49
Nou, voor mij zijn ze één grote deceptie, Met geen van de drie sizes krijg ik een goede zeal. Alleen als ik ze met de hand heel hard in mijn oor gedrukt houd slaagt de zeal test wel. En zonder een goede zeal doet de ANC ook niks. Klaarblijkelijk heb ik te grote oren :'(

[ Voor 0% gewijzigd door schekker op 31-10-2019 22:08 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Apache4u schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:56:
Zo maar eens testen in t vliegtuig.
Geen idee hoe lang je aan het vliegen bent en waar je zit, maar kan je deze ervaring terugkoppelen?
Ik ben wel benieuwd naar de ANC vs. vliegtuiggeluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Palo Alto schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:27:
[...]

Geen idee hoe lang je aan het vliegen bent en waar je zit, maar kan je deze ervaring terugkoppelen?
Ik ben wel benieuwd naar de ANC vs. vliegtuiggeluid.
Het was maar een korte naar Londen, dus geen duurtest. Ik heb ze anderhalf uur ingehad en het was goed. Geen irritatie en geen dwang om het volume vol open te zetten om een engelstalige film goed te kunnen begrijpen. Even getest met en zonder ANC en dat was een wereld van verschil. Met m’n airpods 1 moest het volume vol open om Engels te kunnen volgen, Nu was dat echt niet nodig. Ook qua ANC zijn de bose QC superieur moet ik wel zeggen, maar die ga ik toch niet meer gebruiken, puur vanwege de handigheid / formaat van deze dingen in vergelijking met de bose over the ears.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
schekker schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:01:
Nou, voor mij zijn ze één grote deceptie, Met geen van de drie sizes krijg ik een goede zeal. Alleen als ik ze met de hand heel hard in mijn oor gedrukt houd slaagt de zeal test wel. En zonder een goede zeal doet de ANC ook niks. Klaarblijkelijk heb ik te grote oren :'(
Het is “seal”.

Lukt het ook niet als je ze erin draait? Gewoon om en om links-rechts erin wroeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
En nog een tip aan iedereen, alhoewel wellicht overbodig voor de meesten maar vergeet niet je EQ te checken van je muziek app of Spotify. Daar kun je ook nog veel winst mee behalen qua audio beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:32
Ik heb nu een jaartje de bose soundsport free in bezit en qua audio kwaliteit is het top. Echter bij videos of games ervaar ik een a twee seconde vertraging. Is dit bij deze oortjes ook of is dat probleem weg? Als dat bij deze niet is, is het voor mij een instant buy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
matje90 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:19:
En nog een tip aan iedereen, alhoewel wellicht overbodig voor de meesten maar vergeet niet je EQ te checken van je muziek app of Spotify. Daar kun je ook nog veel winst mee behalen qua audio beleving.
In de iPhone de EQ op "laat op de avond" en de EQ in Spotify op "kleine luidsprekers", voor mij persoonlijk een ideale combi. Mooi vol geluid, ook op lager volume erg fijn om te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leg3ndaryGuy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-09-2023
Helaas met veel tegenzin ga ik ze terug sturen.
Ze zitten goed, ze klinken goed.
Maar op een of andere manier krijg ik hoofdpijn ervan heb het Vergeleken met bedrade in ears waarbij ik het niet heb.
Zodra de earpods uit me oren haal zakt na even de hoofdpijn weg.
Enorm balen maar niks aan te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donno86
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01 19:51
Marco1994 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:21:
Ik heb nu een jaartje de bose soundsport free in bezit en qua audio kwaliteit is het top. Echter bij videos of games ervaar ik een a twee seconde vertraging. Is dit bij deze oortjes ook of is dat probleem weg? Als dat bij deze niet is, is het voor mij een instant buy
Zelf nog geen bezitter van de Airpods (wel anker en xiaomi) maar aangezien ze met bluetooth 5 werken zal de vertraging minder zijn, maar wellicht wel merkbaar. Is 1 van de ongemakken aan draadloze bt verbinding. Bv instrument bespelen met Garageband werkt dan ook niet lekker puur door latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Marco1994 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:21:
0 vertraging met AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

0 vertraging zou erg knap zijn.