Vanochtend heb ik ze voor het eerst gebruikt tijdens m'n rondje hardlopen, ongeveer 1,5 uur.
+ Geluidskwaliteit echt een stuk beter t.o.v. mijn vorige 1st gen. AirPods. Of dat puur komt doordat de oren wat meer hermetisch afgesloten zijn door de siliconen dopjes of dat de componenten van beter kwaliteit zijn weet ik niet maar het geluid klinkt echt een stuk voller met meer bas, zonder dreunerig te worden. Merk weinig verschil tussen ANC uit of aan.
+ Ik zweet als een otter bij de minste of geringste inspanning dus ben erg blij met de IPX4 certificering

+ Ze zitten een stuk steviger t.o.v. de standaard AirPods. Die zijn bij mij nooit uitgevallen tijdens het rennen maar had af en toe wel het gevoel dat ze eruit zouden kunnen vallen. De Pro's zitten lekker stevig, zonder hinderlijk te zijn (medium dopjes).
+ ANC werkt prima, tijdens het rennen niet gebruikt uiteraard omdat dat gevaarlijk kan zijn maar zelfs de passieve NC helpt al behoorlijk moet ik zeggen.
+ Ook al een keer gebruikt in een kantooromgeving als headset met Microsoft Teams. Grootste pluspunt is dat de mic quality een stuk beter lijkt t.o.v. van de standaard AirPods.
- Met hardlopen hoor ik m'n voetstappen zeg maar terug in m'n oren, een soort `boenk` geluid, waarschijnlijk door de siliconen dopjes? Went wel snel en als ik het geluid iets harder zet valt het niet meer op.
- De transparency mode is enkel handig tijdens stilzitten vermoed ik. Tijdens het rennen heb ik te veel last van windgeluiden, zal met fietsen ook wel zo zijn.
Overall, flinke upgrade t.o.v. de 1st gen AirPods en voor mij absoluut de investering waard.