Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Ik kan ze helaas toch niet vandaag al ophalen zoals wel de planning was. Zojuist een mail van Apple gehad met daarin de verzendbevestiging, daarin staat ophalen 31/10/2019 en als ik doorklik naar de site dan staat er 01/11/2019 helaas dus nog een of twee dagen geduld opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:53
Ze zijn onderweg. Heb wel aangegeven dat ze naar een DHL Service locatie moeten gaan. Ben benieuwd.

Inmiddels toch al redelijk wat reviews online:

YouTube: AirPods Pro Unboxing & Impressions!

YouTube: AirPods Pro UNBOXING and SETUP!

YouTube: AirPods Pro Unboxing and Review!

[ Voor 64% gewijzigd door Alpha89 op 30-10-2019 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Rivanov schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 06:43:
[...]

Tikken werkt ook niet altijd feilloos. Je weet namelijk niet altijd goed wáár je moet tikken. Met knijpen is dat wel makkelijker want dat is altijd een vaste positie.
Vind ik juist niet makkelijker. Vooral tijdens het mountainbiken is het super dat je met je handschoen twee keer tegen je AirPod kan aantikken (maakt niet uit waar).
Met de Pro’s moet je bewust dat stokje even vastpakken.
Ik weet nog niet of dat ik dat een vooruitgang vindt qua gebruiksgemak. Maar we gaan het zien/horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
Vandaag nog niet beschikbaar in de winkel? Zie ze namelijk niet op voorraad bij Amac, Coolblue of Mediamarkt.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:44
Rivanov schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:39:
Vandaag nog niet beschikbaar in de winkel? Zie ze namelijk niet op voorraad bij Amac, Coolblue of Mediamarkt.
Bij de Apple Store zijn ze wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik heb nu al aardig wat ervaringen gelezen van mensen (uit oa Australia en Azië) die de AirPods Pro in gebruik hebben genomen.

Voor mezelf tot de conclusie gekomen dat mocht je de AirPods van 2019 hebben (ook zoals ik heb met draadloze oplaad case) deze nieuwe AirPods Pro niet echt waard zijn.
Het is veelal "okay", maar niks "wow", toch wel wat ik persoonlijk zou verwachten voor bijna €300.
Zit ook maar 1 driver in, wat uiteraard invloed heeft op de geluidskwaliteit.
Mocht ik nog helemaal geen AirPods hebben gehad, dan was 't hoogstwaarschijnlijk een no brainer geweest ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 30-10-2019 07:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Volkan1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:53:
[...]

Bij de Apple Store zijn ze wel beschikbaar.
Die zit niet in Eindhoven. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 20:36
[verwijderd]

[ Voor 122% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mar.tin schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:01:
[...]

:> Zometeen als je je Airpods verkocht hebt dan wordt het dus een no-brainer begrijp ik? O+
Haha oh ja! Bedankt...ff de adv zo verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:53:
Ik heb nu al aardig wat ervaringen gelezen van mensen (uit oa Australia en Azië) die de AirPods Pro in gebruik hebben genomen.

Voor mezelf tot de conclusie gekomen dat mocht je de AirPods van 2019 hebben (ook zoals ik heb met draadloze oplaad case) deze nieuwe AirPods Pro niet echt waard zijn.
Het is veelal "okay", maar niks "wow", toch wel wat ik persoonlijk zou verwachten voor bijna €300.
Mocht ik nog helemaal geen AirPods hebben gehad, dan was 't hoogstwaarschijnlijk een no brainer geweest ;)
Maar wat is het grote verschil volgens jou dan tussen first gen en latere generaties reguliere AirPods?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:53:

Wat had je dan verwacht? Dit zijn de AirPods zoals AirPods moeten zijn, wat mij betreft. ANC (dat alleen is een overstap al waard), spatwaterdicht, veel betere fit voor tijdens het sporten met verschillende pasvormen, transparancy mode, beter geluid (ik heb de 1st gen en die klinken al goed en het wordt dus nog beter), uitgebreidere bedieningsmogelijkheden, verdeling van de druk in je oren, audio delen, ANC die zich aanpast aan de vorm van je oor (als we Apple moeten geloven tenminste).

Leuke upgrade, wat mij betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:26
Hier bestelling maandag om 18:42 gedaan, helaas vanmorgen 7:30 pas bericht gehad van verzending dus komt naar alle waarschijnlijkheid morgen pas. Gaf gisteren nog aan: Geleverd: Morgen.

Balen... maar is niet anders.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 12:23

gday

TENACIOUS D TIME!!!

@mvrooij Hier hetzelfde. Apple zegt bij de bestelstatus nog steeds dat het vandaag komt, maar DHL herkent de tracking code nog niet eens. Zal dan wel morgen worden, maar hopelijk kan ik dan nog het adres wijzigen naar een afhaalpunt.

Edit:
@bram1984 Sorry hoor, er is geen apart levertijdentopic en ik ben er wél in geïnteresseerd. Niet zo chagrijnig doen aub. Je hoeft echt niet bang te zijn dat het volgespamd wordt gezien de beperkte groep.

[ Voor 32% gewijzigd door gday op 30-10-2019 09:03 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Kunnen we de DHL posts misschien achterwege laten? Het is echt totaal niet boeiend voor in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:30:
[...]

Wat had je dan verwacht? Dit zijn de AirPods zoals AirPods moeten zijn, wat mij betreft. ANC (dat alleen is een overstap al waard), spatwaterdicht, veel betere fit voor tijdens het sporten met verschillende pasvormen, transparancy mode, beter geluid (ik heb de 1st gen en die klinken al goed en het wordt dus nog beter), uitgebreidere bedieningsmogelijkheden, verdeling van de druk in je oren, audio delen, ANC die zich aanpast aan de vorm van je oor (als we Apple moeten geloven tenminste).

Leuke upgrade, wat mij betreft. :)
Jouw bovenstaande verhaal komt dus, zoals ik had aangegeven, niet helemaal overeen voor aardig wat gebruikers die reeds hun (eerste) bevindingen online hebben gezet na een kleine dag gebruik.

Nogmaals, denk dat deze AirPods Pro zeker de moeite waard zijn voor mensen die nog niet eerder AirPods hebben gehad.
Wellicht ook voor 1st Gen AirPods, omdat de batterij na ong 2 jaar zo goed als op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:58
Benieuwd hoe dat squeeze to skip werkt. Lijkt me vrij irritant.
Was weinig mis met tappen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54

epo

mvrooij schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:37:
Hier bestelling maandag om 18:42 gedaan, helaas vanmorgen 7:30 pas bericht gehad van verzending dus komt naar alle waarschijnlijkheid morgen pas. Gaf gisteren nog aan: Geleverd: Morgen.

Balen... maar is niet anders.
Idd strange, bij mij hetzelfde. Eerlijk gezegd nog nooit gehad met een Apple bestelling dat deze later komt, ach ja die ene dag is ook geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:56:
[...]

Jouw bovenstaande verhaal komt dus, zoals ik had aangegeven, niet helemaal overeen voor aardig wat gebruikers die reeds hun (eerste) bevindingen online hebben gezet na een kleine dag gebruik.

Nogmaals, denk dat deze AirPods Pro zeker de moeite waard zijn voor mensen die nog niet eerder AirPods hebben gehad.
Wellicht ook voor 1st Gen AirPods, omdat de batterij na ong 2 jaar zo goed als op is.
Misschien kan je daar wat dieper op ingaan? Wat komt niet overeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

1st Gen is het geluid prima als deze echt goed in je oor zit, en inderdaad met sporten zit het niet supergoed vast (valt er bij mij ook niet uit), maar gaat zeker ten kostte van het geluid.
Ik hoop alleen niet dat de tips snel afvallen zoals bij de Beats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:05:
[...]

Misschien kan je daar wat dieper op ingaan? Wat komt niet overeen?
je kan zelf toch ook eens op zoek gaan naar bevindingen van mensen die reeds de AirPods Pro in bezit hebben.
Check eens het betreffende topic in het macrumors forum, als ook Reddit.

Ik lees veelal dat het geluidsbeeld / kwaliteit vrijwel hetzelfde is als de AirPods 2019. Ook het ANC gedeelte is niet heel spectaculair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

je kan zelf toch ook eens op zoek gaan naar bevindingen van mensen die reeds de AirPods Pro in bezit hebben.
Check eens het betreffende topic in het macrumors forum, als ook Reddit.

Ik lees veelal dat het geluidsbeeld / kwaliteit vrijwel hetzelfde is als de AirPods 2019. Ook het ANC gedeelte is niet heel spectaculair.
Ja ik heb diverse reviews gelezen en tevens gebruikerservaringen en die zeggen juist dat het geluid wel beter is en dat de ANC wel spectaculair is.

@gday Die kan je dan toch aanmaken? Het is gewoon off-topic in een "Ervaringen & Discussie" topic.

@Rivanov Denk dat ze eerst de Apple stores bevoorraden. Zal wel in de loop van de week worden of volgende week.

[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 30-10-2019 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:13:
[...]

Ja ik heb diverse reviews gelezen en tevens gebruikerservaringen en die zeggen juist dat het geluid wel beter is en dat de ANC wel spectaculair is.
haha...dan heb ik vast net de verkeerde ervaringen gelezen ;)

edit:

Ik raad trouwens wel aan om AppleCare+ ( € 39 ) af te sluiten op deze AirPods Pro. Kun je net voor einde 2e jaar je AirPods laten ''vervangen''.
Die inimini batterij in alle AirPods modellen is niet zelf te vervangen, zoals bekend. En bij veel mensen die de 1ste gen AirPods zo'n 2 jaar in bezit hebben, is de batterij al zo goed als op/brak, oftewel om de haverklap aan de oplader hangen.

[ Voor 37% gewijzigd door _Bailey_ op 30-10-2019 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:13:
[...]

@gday Die kan je dan toch aanmaken? Het is gewoon off-topic in een "Ervaringen & Discussie" topic.
Ja doei, voor die 5 à 10 posts ga ik écht geen apart topic aanmaken. Maar als je er zó gefrustreerd door raakt zal ik er verder niks over melden, hoor ...

Maar @bram1984, ga dan ook niet serieus in op een post over winkelvoorraden van iemand anders. Dat hoort ook niet hier in dit topic dan. ;)

Game on.

[ Voor 15% gewijzigd door gday op 30-10-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
gday schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Ja doei, voor die 5 à 10 posts ga ik écht geen apart topic aanmaken. Maar als je er zó gefrustreerd door raakt zal ik er verder niks over melden, hoor ...

Game on.
Ja jij klaagt zelf dat er geen topic voor is. Ik bied je alleen een oplossing.

Je kan natuurlijk ook gewoon verzinnen wat mijn gemoedstoestand is. Iemand die aangeeft dat levertijden niet boeiend zijn in een ervaringen topic is tegenwoordig meteen gefrustreerd en chagrijning. Prima joh, haha. :Y)

@Geert1976 Heb even de AirPods subreddit doorgebladerd. Ik zie twee echte ervaringen en die zijn beide eigenlijk wel positief. De siliconen seal zou het geluid zonder de ANC eigenlijk al beter moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:30
bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 06:41:
[...]

Je kan nu Siri gebruiken en daarbij zitten er veel meer commando's in de Pro's verwerkt In plaats van slechts 2. Dus mij lijkt dit veel handiger.
Siri wil je echt niet gebruiken. Zit je ergens op werk en moet je loos commando's roepen. Gebruik dat echt nooit

Ik wil volume kunnen regelen met een slide oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

TweakerVincent schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

Siri wil je echt niet gebruiken. Zit je ergens op werk en moet je loos commando's roepen. Gebruik dat echt nooit

Ja, dat doe ik ‘noodgedwongen’ altijd via m’n Apple Watch. Jammer dat daar niks aan gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
TweakerVincent schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:36:
[...]

Ik gebruik Siri soms op de fiets. Dat doe ik dus nu door de home knop van mijn iPhone door mijn broekzak heen in te drukken.

Volume doe ik via mijn Watch of ook iPhone. Dat hoeft voor mij niet perse op de earbuds te zitten. Mijn hand is doorgaans sneller of net zo snel bij mijn telefoon/horloge vs. bij mijn oor. Is het overigens al bevestigd dat je die commando's niet zelf kan mappen, zoals bij de standaard AirPods kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Is het overigens al bevestigd dat je die commando's niet zelf kan mappen, zoals bij de standaard AirPods kan?
You can set one pod to toggle between ANC and transparency, and the other to toggle between off and either ANC or transparency.
Settings are persistent between usage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:43:
[...]

You can set one pod to toggle between ANC and transparency, and the other to toggle between off and either ANC or transparency.
Settings are persistent between usage
Ja okay dat geldt dan zo te zien voor de langere press. Maar je kan denk ik niet instellen dat een enkele press volume omhoog is en een dubbele volume omlaag, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in: [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Diverse Apple Stores wereldwijd hebben sinds vandaag aparte AirPods tafels, waar je de AirPods Pro kan passen en testen.

Gadverdamme, dat lijkt me echt ranzig....dat jij na een man of 8 voor je eerst te hebben getest, jij dan die dopjes mag opzetten haha

https://9to5mac.com/2019/...ays-tables/#disqus_thread

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:10
Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:17:
Diverse Apple Stores wereldwijd hebben sinds vandaag aparte AirPods tafels, waar je de AirPods Pro kan passen en testen.

Gadverdamme, dat lijkt me echt ranzig....dat jij na een man of 8 voor je eerst te hebben getest, jij dan die dopjes mag opzetten haha

https://9to5mac.com/2019/...ays-tables/#disqus_thread
Ze wisselen uiteraard wel de tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 11:36

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

ZiSE schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:20:
[...]

Ze wisselen uiteraard wel de tips.
A 4 euro de set....mag wat kosten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:10
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:36:
[...]

A 4 euro de set....mag wat kosten haha
Denk dat ze inkoop Apple niet meer dan een paar cent zijn dus dat kan wel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over dat tikken. Ik heb dat altijd vervelend gevonden, of je tikt ze je gehoorgang in of het werkt helemaal niet. Ik doe dat dus altijd maar gewoon op mijn iPhone of watch. Ben daarom wel benieuwd hoe het nieuwe stokje werkt.

Gisteren besteld en nu onderweg met bezorger. Dus ik weet het straks :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Airpods Pro binnen. Eerste indrukken zijn postief. Goeie NC, geluid is prima, iets vollere bas voor mijn gevoel en door volledig afgesloten te zijn klinkt het allemaal een stuk beter.

Ben er wel achter dat mijn ene oorgang groter is als de andere, alleen mijn OCD kan het niet helemaal aan om per oor een andere tip te gebruiken 8)7

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

KeaveXL schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 11:48:
Airpods Pro binnen. Eerste indrukken zijn postief. Goeie NC, geluid is prima, iets vollere bas voor mijn gevoel en door volledig afgesloten te zijn klinkt het allemaal een stuk beter.

Ben er wel achter dat mijn ene oorgang groter is als de andere, alleen mijn OCD kan het niet helemaal aan om per oor een andere tip te gebruiken 8)7
Bof jij ff dat je dan kan swappen met de andere buds voor je oren haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 15:20

alienfruit

the alien you never expected

Erg jammer, dat ze het ontwerp hebben aangepast. Dit waren echt de enigste oordopjes waarvan ik geen pijnlijke oren kreeg. Jammer, dat ze het niet met een nieuw ontwerp konden komen. Met zo'n ontwerp kan je net zo goed de Amazon Echo Buds kopen als je noise cancelling wilt hebben. Hoe is de noise cancelling vergeken met Bose (zoals in de Echo Buds)?

Ik zou best wel eens noise cancelling willen proberen wat de metro maakt zoveel lawaai in Londen. Krijg je ook al oorpijn van haha. Nu heb ik mijn AirPods in zonder geluid gewoon zodat het minder is.

Maar goed, ik ga ze binnenkort wel proberen in de Apple winkel.

[ Voor 28% gewijzigd door alienfruit op 30-10-2019 12:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dezeppo
  • Laatst online: 06-06 14:58
Net binnen gekomen, eerste indruk; geluid is fantastisch ANC is (idd) indrukwekkend.

Lover Boy van Billy Ocean klinkt alsof ik een over ear gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
dezeppo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:13:
Net binnen gekomen, eerste indruk; geluid is fantastisch ANC is (idd) indrukwekkend.

Lover Boy van Billy Ocean klinkt alsof ik een over ear gebruik.
Wait a minute van Willow Smith is een goeie track om headphones te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een aantal reacties zijn verplaatst naar [AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid. Laten we dit topic houden voor ervaringen met en discussie over de Airpods Pro zelf. Discussies en mededelingen over levertijden en beschikbaarheid mogen in dat andere topic :)

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 30-10-2019 12:27 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 12:26
Ben echt heel benieuwd naar de geluidskwaliteit. De meeste reviews/hands on gaan hier nauwelijks op in, en zijn bovendien door techies die niet per de verstand hebben van audiokwaliteit, zegt dus weinig.

Ik heb verschillende dingen gehoord:

- Hetzelfde als de AirPods; maar ik kan dit eerlijk gezegd moeilijk geloven
- Beter dan de Powerbeats pro, waarvan de algemene beoordeling is dat ze veel beter zijn dan de AirPods, en vergelijkbaar met andere in het hoge segment zoals de Sennheiser True Wireless

Deze spreken elkaar dus al tegen.

Voor degene die de AirPods al hebben, wat vinden jullie er van? Het zou vooral interessant zijn als jullie het kunnen vergelijken met de oudere AirPods of vergelijkbare earphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dit is ook een goeie track om onder andere de bass te checken

https://open.spotify.com/...si=XKnRhuZeQa-59iQMrhTLVA

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 30-10-2019 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:45
Als je geluid wil testen, kun je ook gewoon een liedje van Michael Jackson of Eurythmics nemen. Love Is A Stranger is een van mijn favorieten voor het testen van geluid. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Of gewoon muziek die je zelf fijn vind natuurlijk. Dan hoor je ook sneller of het beter klinkt dan bij nummers die je anders niet zou luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epo

epo

BurrowedLurker schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:32:
Ben echt heel benieuwd naar de geluidskwaliteit. De meeste reviews/hands on gaan hier nauwelijks op in, en zijn bovendien door techies die niet per de verstand hebben van audiokwaliteit, zegt dus weinig.
Wat een onzin zeg, alsof de rest niet kan aangeven of het beter is geworden, ja het blijft een kwestie van smaak.

Forbes zegt :

http://on.forbes.com/60121JeWg

"Is it worth $249?

The audio quality alone, I think, justifies the price. It’s on a par with the Sony WF-1000XM3 in-ears, which is just tremendous. Those earbuds are a little cheaper than these but they are a bit bulkier, a bit less attractive. Oh, and the Sony charging case is much bigger. "

Ik zie vele andere commerciële reviewers hetzelfde zeggen, anyways ga naar een Apple store en test het zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

De oude AirPods vielen heel snel uit m’n oren, daarom niet aangeschaft. Heeft iemand ditzelfde probleem en wel deze nieuwe aangeschaft? Blijven deze wel zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06 12:26
epo schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:31:
[...]

Wat een onzin zeg, alsof de rest niet kan aangeven of het beter is geworden, ja het blijft een kwestie van smaak.

Forbes zegt :

http://on.forbes.com/60121JeWg

"Is it worth $249?

The audio quality alone, I think, justifies the price. It’s on a par with the Sony WF-1000XM3 in-ears, which is just tremendous. Those earbuds are a little cheaper than these but they are a bit bulkier, a bit less attractive. Oh, and the Sony charging case is much bigger. "

Ik zie vele andere commerciële reviewers hetzelfde zeggen, anyways ga naar een Apple store en test het zelf uit.
Natuurlijk kunnen ze aangeven of het beter is geworden, maar als de bulk van de YouTubers alleen maar alléén in 1 zin over de geluidskwaliteit (in een review van 10 minuten) zeggen “they sound good” of “it’s decent”, dan wekt dat niet veel vertrouwen in hoe kritisch ze geluisterd en vergeleken hebben met andere earphones in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ligt het nou aan mijn oren of staan die stokjes nu meer horizontaal naar voren toe? Als ik ze naar beneden trek dan lijken ze niet te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 17:13
DJH schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:33:
De oude AirPods vielen heel snel uit m’n oren, daarom niet aangeschaft. Heeft iemand ditzelfde probleem en wel deze nieuwe aangeschaft? Blijven deze wel zitten?
Er zijn genoeg reviews die dit beoordelen :) hoe moeten mensen dat nu al weten ze zijn net pas uitgekomen...

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:23
Ze zitten in mijn geval toch juist wat minder vast dan de gewone Airpods. Zal per persoon gaan verschillen. In de Apple Store werd ook gezegd, zit het niet lekker, gewoon terugbrengen.
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:39:
Ligt het nou aan mijn oren of staan die stokjes nu meer horizontaal naar voren toe? Als ik ze naar beneden trek dan lijken ze niet te passen.
Inderdaad, voorheen naar beneden, nu naar voren.

[ Voor 25% gewijzigd door Rub147 op 30-10-2019 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Had zoiets wel gelezen ja, ze zijn nu korter maar steken wel iets meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat zal per persoon verschillen maar het ligt voor de hand dat in-ear met siliconen tips beter blijft zitten. Is gewoon logica.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
@Donstil @smoken Zojuist naar de KNO-arts geweest. Hij heeft de AirPods Pro gezien en stelt dat er géén bezwaar tegen deze doppen zijn. Volgens hem zitten ze niet ver in je gehoorgang en kan je, MITS je het volume niet te luid zet, ze gewoon gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Dennisweb schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:59:
@Donstil @smoken Zojuist naar de KNO-arts geweest. Hij heeft de AirPods Pro gezien en stelt dat er géén bezwaar tegen deze doppen zijn. Volgens hem zitten ze niet ver in je gehoorgang en kan je, MITS je het volume niet te luid zet, ze gewoon gebruiken. :)
Goed om te weten! Ik stop toch altijd als ik weerstand voel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Rivanov schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:43:
[...]

Had zoiets wel gelezen ja, ze zijn nu korter maar steken wel iets meer uit.
Eerste impressie, beetje wennen tegenover de gen1, maar met de grote buds passen ze beter in mijn oren.

Heb ze geprobeerd op mijn Max Pro te leggen, maar helaas, ze laden niet :+

[ Voor 11% gewijzigd door Yzord op 30-10-2019 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 15:20

alienfruit

the alien you never expected

Altijd leuk om te lezen hoe verschillend een menselijk oor is. Ik heb juist Apple oordopjes omdat zowat de enigste die wel lekker blijven zitten zonder pijn te doen. Daarom ben ik ongerust hoe het nieuwe ontwerp zit. Ik heb van die Sony dingen gehad daar kreeg ik acuut oorpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
Ik heb al even gezocht maar kon het niet vinden. Begreep dat je op het oortje wel mogelijkheden hebt om bijvoorbeeld je track te pauzeren of the skippen ? Maar volume gaat dus puur en alleen via je telefoon , tenzij je het Siri vraagt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GertJan2012 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:18:
Ik heb al even gezocht maar kon het niet vinden. Begreep dat je op het oortje wel mogelijkheden hebt om bijvoorbeeld je track te pauzeren of the skippen ? Maar volume gaat dus puur en alleen via je telefoon , tenzij je het Siri vraagt ?
Of een Apple watch draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Ben heel benieuwd naar de Pro's, de normale AirPods gebruik ik dagelijks vooral omdat het zo lekker praktisch is en onderweg geen ruimte inneemt t.o.v. overears.

Ben helaas een van de minderheid waar de AirPods in mijn oren niet super zitten, met de nieuwe Inear constructie ben ik heel benieuwd of dit nu beter gaat passen (en heel fijn als de ANC ook goed werkt voor de dagelijkse treinreis).

Wanneer zouden deze bij BOL beschikbaar komen, ik heb nog een hele zwik tegoedbonnen van het werk, mooie investering lijkt me.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nou ze werken ook op mijn draadloze staande oplader. Ben er zeer tevreden over. Heb de Noise Cancellation maar omgetoverd naar Wife Cancellation. Gewoon, omdat het kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:45:
Heb de Noise Cancellation maar omgetoverd naar Wife Cancellation. Gewoon, omdat het kan.
Andere vrouw wellicht een optie? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Geert1976 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

Andere vrouw wellicht een optie? :+
Nee hoor, een vrouw als de mijne vind ik nergens meer. Maar d'r mond snoeren zonder dat ze er last van heeft is Cook's perfect idea. Mag die kerel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm ik heb ze opgehaald, eerste indruk is gematigd positief.
Ze voelen als echte AirPods, look and feel enz.

Alleen dat rubbertje ik heb er nu al last van 8)7, daar moet ik een week eens even goed over nadenken.

Verder moet ik mijn iPhone updaten maar mijn toestel zit al op 13.2 door de laatste beta en vind geen updates meer. Toch blijft het AirPods instellingen menu dit wel aangeven.

IPSW dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:51:

Alleen dat rubbertje ik heb er nu al last van 8)7, daar moet ik een week eens even goed over nadenken.

Verder moet ik mijn iPhone updaten maar mijn toestel zit al op 13.2 door de laatste beta en vind geen updates meer. Toch blijft het AirPods instellingen menu dit wel aangeven.

IPSW dan maar.
Wat is er met het rubbertje dan? Doet het zeer? Zijn de dopjes dan niet wat te groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:59:
[...]
Wat is er met het rubbertje dan? Doet het zeer? Zijn de dopjes dan niet wat te groot?
Ja zit ruk maar dat ligt aan mij wel, heb dit soort oortjes nooit fijn gevonden.
Dit is met het standaard dopje, als ik zo de set-up door kan ga ik met die rubbertjes rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:00:
[...]

Ja zit ruk maar dat ligt aan mij wel, heb dit soort oortjes nooit fijn gevonden.
Dit is met het standaard dopje, als ik zo de set-up door kan ga ik met die rubbertjes rommelen.
Ok. Ik heb ze ook besteld en kan vrijdag mee-oordelen. Zelf ben ik optimistisch. Ik heb dit soort oortjes nog nooit geprobeerd. Maar mijn oren zijn geopereerd en hebben dus nu de perfecte gehoorgang. :)

Mag retourneren eigenlijk wel? Oordopjes zijn hygiëneproducten. Bij bijvoorbeeld MediaMarkt kun je helemaal niet retourneren. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisweb op 30-10-2019 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
Dennisweb schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:07:
[...]

Ok. Ik heb ze ook besteld en kan vrijdag mee-oordelen. Zelf ben ik optimistisch. Ik heb dit soort oortjes nog nooit geprobeerd. Maar mijn oren zijn geopereerd en hebben dus nu de perfecte gehoorgang. :)

Mag retourneren eigenlijk wel? Oordopjes zijn hygiëneproducten. Bij bijvoorbeeld MediaMarkt kun je helemaal niet retourneren. ;)
Bij Apple wel, stukje extra service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-06 13:09
Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:00:
[...]

Probeer idd de kleine tips.

Persoonlijk vind ik ze prima zitten voor in ears. Beter dan de wireless buds van concurrenten. Komt voornamelijk denk ik doordat ze kleiner en lichter zijn dan die van Samsung of Sony. Maar uiteraard is de comfort niet zo goed als gen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Nu een tijdje gebruikt, maar geluidkwaliteits verschil valt mij niet echt op. Wel dat de ANC vrij onrustig is in de trein, hij geeft wisselend links en rechts een flinke dot tegengeluid.

Wat wel erg prettig is op oa de fiets is transparancy, je hoort alles perfect. Vind het altijd erg onprettig als ik het verkeer niet hoor, en daar heb je totaal geen last van. In de standaard modus is het mij net iets te afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
oeps, foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Rub147 op 30-10-2019 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mXZsnWD/IMG-0637.jpg

Nou ik ben een krap uurtje verder, 13.2 opnieuw geïnstalleerd (als update) en dingen gepaard.

Tweede indruk is nu al wel beter. Het zijn op een of andere manier weer echt "AirPods" en niet "Draadloze dopjes".Dat is misschien meer een gevoel maar dat heb ik een beetje ermee, doosje, dopjes zelf (ondanks nieuwe pasvorm), alles voelt lekker vertrouwd.

Stokje t.o.v. "Tikken op de oortjes" is ook fijn, je hoeft ze niet je gehoorgang meer in te rammen als je een nummertje verder wilt.

Verder vind ik het Geluid (met NC uit) merkbaar beter dan mijn 2016 AirPods dus op dat gebied zeker tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Heb ze ook sinds een uur, bij mij vielen de oude uit m’n oren. Deze nieuwe zitten perfect met de middelgrote rubbertjes erop. Geluid vind ik fantastisch (kan niet vergelijken met de oude, niet gehad). Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Ik zie er naar uit om ze vanavond te gebruiken met de ATV, de ANC kan wel eens een uitkomst zijn, zeker met passthrough, dan zou ik voor wie ik het geluid op de TV uitzet toch nog moeten kunnen horen.

Heb ook ineens wel zin om de Beats Solo Pro te proberen maar ik heb nogal een grote bolus dus de kans dat ie te klein is is groot maar als de ANC hetzelfde is dan is die Apple chip die erin zit wel een grote pre...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:36
Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:51:
[Afbeelding]

Nou ik ben een krap uurtje verder, 13.2 opnieuw geïnstalleerd (als update) en dingen gepaard.

Tweede indruk is nu al wel beter. Het zijn op een of andere manier weer echt "AirPods" en niet "Draadloze dopjes".Dat is misschien meer een gevoel maar dat heb ik een beetje ermee, doosje, dopjes zelf (ondanks nieuwe pasvorm), alles voelt lekker vertrouwd.

Stokje t.o.v. "Tikken op de oortjes" is ook fijn, je hoeft ze niet je gehoorgang meer in te rammen als je een nummertje verder wilt.

Verder vind ik het Geluid (met NC uit) merkbaar beter dan mijn 2016 AirPods dus op dat gebied zeker tevreden.
Goed om te horen! Je eerste bevindingen lieten me een beetje schrikken ;-)

Morgen krijg ik die van mij binnen, als het goed is. Heb nu ook nog de originele 2016 en ben erg benieuwd naar de kwaliteit van geluid. Doelstelling is om afscheid te nemen van mijn Sony WH-1000XM2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ben benieuwd of je mensen nog hoort als je in de trein zit, dat is namelijk mijn grootste ergernis ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:16
Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:51:

IPSW dan maar.
Ja, daar zit ik ook mee. Ik kan er na al die jaren niet aan wennen en daarom ben ik altijd fan van de reguliere AirPods. Mag je ze terugsturen?

Klinken ze bovendien veel beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
NotSoSteady schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:19:
[...]

Ja, daar zit ik ook mee. Ik kan er na al die jaren niet aan wennen en daarom ben ik altijd fan van de reguliere AirPods. Mag je ze terugsturen?

Rub147 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:33:
[...]

Bij Apple wel, stukje extra service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:19:
[...]

Ik vind ze wel beter klinken maar het verschil is geen dag en nacht.
Voor nu zou ik zeggen dat ze met NC aan hetzelfde klinken en zonder NC wat voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 00:51
Binnen. Verbinden met iPhone, probleemloos. Verbinden met Windows 8.1 machine, lastig. Je moet die knop op de case echt heel lang ingedrukt houden, daarna werkt het wel.

Noise Cancelling werkt ook met Windows. Geluid is goed, ietsje meer bas dan met de normale Airpods. Batterij van de Airpods is nog een beetje shaky (vol, leeg, dan weer vol). Verbinding "afpakken" (verbonden met Windows laptop, op iPhone starten van verbinding) gaat slecht. Net als de oude Airpods zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH

DJH

Die transparant modus is ook erg fijn trouwens. Het klinkt net of je niks in je oren hebt (zonder muziek).

Werken de AirPods trouwens ook met macOS Mojave? Ik wil liever nog geen Catalina.

[ Voor 28% gewijzigd door DJH op 30-10-2019 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 20:18
Greatsword schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:15:
Ben benieuwd of je mensen nog hoort als je in de trein zit, dat is namelijk mijn grootste ergernis ;)
Vanmiddag ook de AirPods Pro in gebruik genomen. Mensen in de trein hoor je zeker nog wel, uiteraard wel zachter. Alsof je heel zacht de stemmen op de achtergrond hoort. De geluiden van de trein filtert 'ie er wel helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb ze ook enige uurtjes getest nu.

- Wanneer ik ze in me oor doe hebben ze meer moeite herkent te worden door de iPhone. Omdat mijn oren toch schijnbaar iets anders in elkaar steken dan een normaal type ofzo. Stokjes meer naar de grond laten wijzen lost het probleem op

- Geluid is mooier en voller, maar niet perse harder dan de oude.

- Cancellation mode werkt heel goed. Nog niet echt in een rumoerige omgeving getest, maar vooralsnog zuigen de buds je in je eigen omgeving, terwijl op off je idd meer mee krijgt van je omgeving.

- Zitten goed in de oren en je voelt ze ook niet.

- Waar ik me wel aan stoor is dat de linker pod in je doosje voor je rechter ook is en andersom. Maar who cares (op mij na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whow bellen ermee is wel irritant. Doordat ze zo goed/anders afsluiten hoorde ik mijzelf enorm.
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:51:
- Waar ik me wel aan stoor is dat de linker pod in je doosje voor je rechter ook is en andersom. Maar who cares (op mij na).
Deze zin snap ik even niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:54:
Whow bellen ermee is wel irritant. Doordat ze zo goed/anders afsluiten hoorde ik mijzelf enorm.

[...]

Deze zin snap ik even niet 8)7
Als je het doosje opent en je pakt de linker Airpod, dan is hij bedoelt voor je rechteroor. Bij de oude pods was de linker bedoelt voor mijn linkeroor en vice versa. Komt bij mij logischer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:17:
[...]

Als je het doosje opent en je pakt de linker Airpod, dan is hij bedoelt voor je rechteroor. Bij de oude pods was de linker bedoelt voor mijn linkeroor en vice versa. Komt bij mij logischer over.
Als ik het doosje open met het lampje naar voren (de voorkant) zit het linker oortje links en de rechter rechts. Zelfde als met de normale AirPods (daar wijst alleen de speaker naar buiten, waar die bij de Pro naar binnen wijst). ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Fuwor schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:20:
[...]

Als ik het doosje open met het lampje naar voren (de voorkant) zit het linker oortje links en de rechter rechts. Zelfde als met de normale AirPods (daar wijst alleen de speaker naar buiten, waar die bij de Pro naar binnen wijst). ;)
Pff verrek, heb ze gewoon al die tijd verkeerd om in me oren gepropt hahaha 🤪

Wat een feest roflmao 🤔

Voor degene: je kan ze ook andersom in je oren proppen haha

[ Voor 6% gewijzigd door Yzord op 30-10-2019 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:22:
[...]

Pff verrek, heb ze gewoon al die tijd verkeerd om in me oren gepropt hahaha 🤪

Wat een feest roflmao 🤔

Voor degene: je kan ze ook andersom in je oren proppen haha
_O- :+

Dat verklaard je eerdere reactie ook gelijk :9 :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Man man, wat een kneuzen actie haha. Ach ja, altijd wat te leren op T.net 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Iemand ook last van een soort pop geluid bij je nieuwe Airpods?

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:51:
Heb ze ook enige uurtjes getest nu.

- Geluid is mooier en voller, maar niet perse harder dan de oude.
Moet dat dan? Het idee is dat je oren beter afgesloten worden, zodat je minder hard geluid nodig hebt. De speakers zitten nu een klein deel in je gehoorgang. Als je had verwacht dat ze zelfs harder hadden gekund, zou dat een serieus risico voor je gehoor met zich meebrengen.

Niet alleen die filosofie is een van de redenen waarom ze niet harder kunnen. Er zijn ook gewoon regels van de EU waar Apple zich aan heeft te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Dennisweb schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:49:
[...]

Moet dat dan? Het idee is dat je oren beter afgesloten worden, zodat je minder hard geluid nodig hebt. De speakers zitten nu een klein deel in je gehoorgang. Als je had verwacht dat ze zelfs harder hadden gekund, zou dat een serieus risico voor je gehoor met zich meebrengen.

Niet alleen die filosofie is een van de redenen waarom ze niet harder kunnen. Er zijn ook gewoon regels van de EU waar Apple zich aan heeft te houden.
Er moet niiks, mijn review was bedoelt voor degene die er op zaten te wachten voordat ze de pods zouden gaan aanschaffen. Voor sommige is dat ze harder gaan wel een must namelijk daar gen1 niet zo heel erg hard gaan ;)

En ja, als ik hardstyle luister dan mag het van mij wel knallen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:50:
[...]

Er moet niiks, mijn review was bedoelt voor degene die er op zaten te wachten voordat ze de pods zouden gaan aanschaffen. Voor sommige is dat ze harder gaan wel een must namelijk daar gen1 niet zo heel erg hard gaan ;)

En ja, als ik hardstyle luister dan mag het van mij wel knallen ja ;)
Ik heb gen 1 en die kan ik echt niet op zijn hardst zetten hoor. Dat doet bijna pijn. Staat je volumebegrenzer misschien aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yzord schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:17:
[...]

Haha ik dacht al dat je dat bedoelde maar omdat het niet juist is twijfelde ik 8)7
MysticX schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:48:
Iemand ook last van een soort pop geluid bij je nieuwe Airpods?
Nieuwe nog niet gemerkt. Mijn oude hadden dat wel.
Net voor er audio zou komen hoorde je een zwakke tik/plop.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 30-10-2019 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

bram1984 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:53:
[...]

Ik heb gen 1 en die kan ik echt niet op zijn hardst zetten hoor. Dat doet bijna pijn. Staat je volumebegrenzer misschien aan?
Dat kan en dan zijn ze voor jou gewoonweg perfect. Maar dat is voor iedereen anders.

En nog even over die zogenaamde EU decibel eisen. Hebben jullie wel eens gezien hoe de decibellen op een hardstyle feest worden gemeten? Achterin een zaal en buiten het pand. Maar never niet voor een box bij het podium. Vertel mij dan eens wat die decibel metingen voor nut hebben? Het is allemaal voor de sier en omdat het inderdaad door de EU geeist wordt, maar loop ik naar het podium heb ik nog kans op beschadiging.

Daarbij neem ik altijd mijn motor oordopjes mee (met zelfde rubberen flapjes als die op de Pro's), dus mocht ik het te hard gaan (bijna nooit lol) dan duw ik die er wel gewoon bij in of ga achterin de zaal staan.

Normaals, geluid is voor een ieder geheel anders. En ik ben het ten volste mee eens dat je er voor moet uit kijken. Maar als ik wil knallen, dan wil ik knallen en niet gezellig met de buurvrouw lullen over hoe mijn werkweek is geweest als Adaro staat te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja geluid is voor iedereen misschien anders, de hoeveelheid schade welke een (te) hoog volume doet niet. Pak je een ondergrens dan heeft iedereen daar profijt van op de lange baan.

Metingen moeten dan wel serieus gebeuren natuurlijk (gebeurt gelukkig ook wel) maar dat lijkt mij voer voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hardstyle is denk ik ook sowieso niet goed voor je oren, ongeacht het volume. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whoutman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-01 11:03
Voor wie het interesseert, met de Airpods Pro kon ik tot volumestandje 12 in de auto (met behoorlijke goede geluidsinstallatie) niet horen welk nummer er gespeeld werd, met mijn huidige Sony WF-1000xm3 kon dit tot volumestandje 19, met de auto stil naast drukke weg. ANC op de Sony's is wel echt een stuk beter voor mijn idee dan ook, maarja dit is natuurlijk ook de eerste zet van Apple in de ANC wireless buds market.

Grootste nadeel van de Airpods vind ik die siliconentips, zien er vies uit na dagje gebruik en verkleuren, en met comply eartips op de Sony's geven veel meer isolatie en meer comfort, maar dat is natuurlijk ook subjectief. Ik blijf bij mijn Sony's en de Airpods Pro's weer retour. Maar als je echt goede ANC en geluid wilt, neem dan de Sony WH-1000xm3, heb je best of both worlds en ze kosten nu ook 'maar' 299' euro.

[ Voor 8% gewijzigd door whoutman op 30-10-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 06:46
Donstil schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:10:
Nou ja geluid is voor iedereen misschien anders, de hoeveelheid schade welke een (te) hoog volume doet niet. Pak je een ondergrens dan heeft iedereen daar profijt van op de lange baan.

Metingen moeten dan wel serieus gebeuren natuurlijk (gebeurt gelukkig ook wel) maar dat lijkt mij voer voor een ander topic.
Is er ergens bekend in hoeverre nc schadelijk voor je oren is? Want in princiepen verbloem je omgevingsgeluid door een extra anti geluid te maken en ontvangen je oren dus extra “geluid”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:28
DJH schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:04:
Werken de AirPods trouwens ook met macOS Mojave? Ik wil liever nog geen Catalina.
Ja, ze werken bij mij op 10.14.6. Ik kan alleen geen ANC modus switchen vanuit de Mac, ik vermoed dat dit op macOS Mojave wel zou kunnen. Knijpen werkt natuurlijk gewoon.
Pagina: 1 2 ... 34 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Pro. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid