Acties:
  • +2 Henk 'm!

Apple Pay

Ervaringen & Discussie

Apple Pay in vogelvlucht

Apple Pay is de betaaldienst van Apple. Hiermee kan je, mits je bank het ondersteunt en je een geschikt toestel hebt, betalingen maken met compatible Apple devices. Je kan betalen in winkels, apps, via de Safari browser, in het OV (in ondersteunde landen, helaas (nog) niet in NL/BE - maar daar komt eind januari 2023 voor NL verandering in bij sommige banken! :)), tussen personen ((nog) niet beschikbaar in NL/BE) en op sommige scholen met een studentenkaart. (Ook (nog) niet in NL/BE.) De dienst is voor de gebruiker gratis.

In de praktijk betekent het in Nederland dat je kan betalen op nagenoeg alle plekken waar betaalterminals zijn die contactloos betalen ondersteunen. Het is wel afhankelijk van je kaart of die geaccepteerd wordt, je kan bijvoorbeeld niet met een MasterCard in Apple Pay betalen als de winkel geen MasterCard accepteert. Denk daar ook aan als je op reis gaat, het kan zomaar zijn dat winkels en/of tolwegen in het land waar je heenreist bijvoorbeeld geen Maestro accepteren. Daarnaast komen er steeds meer apps en websites/webshops die Apple Pay ondersteunen, zoals Thuisbezorgd, CoolBlue en KLM. Tenslotte kan je Apple Pay ook gebruiken om bij sommige parkeergarages in- en uit te rijden, zoals bij de QPark. Helaas is een contactloze terminal geen garantie dat je met Apple Pay kan betalen, het is bekend dat bijvoorbeeld sommige tankstations het gebruik ervan niet ondersteunen - al heeft Total dat naar eigen zeggen recent opgelost.

- De volgende apparaten zijn compatible met Apple Pay volgens Apple:
• iPhone-modellen met Face ID (in winkels, in-app en online)
• iPhone-modellen met Touch ID (in winkels, in-app en online), behalve de iPhone 5s
• Alle Apple Watch modellen (in-app, online en in winkels)
• iPad Pro-, iPad Air-, iPad- en iPad mini-modellen met Touch- of Face ID (in-app en online)
• Mac-modellen met TouchID (in-app en online)
• Mac-modellen vanaf 2012, i.c.m. een iPhone of Apple Watch die geschikt is voor Apple Pay.

- In Nederland wordt Apple Pay aangeboden door (updated 16-12-2023):
• ABN AMRO
• Adyen
• American Express
• ASN
• Astropay
• Bank of America
• Bitpanda
• Bunq
• CleverCards
• Curve
• Emburse
• Factorial HR
• Finom
• iCard
• ICS Cards
• Incharge Services LTD
• ING
• Jeton Wallet
• Klarna
• Knab
• Monese
• Moss
• N26
• NAGA Pay
• One4All
• Openbank
• Payhawk
• Payquicker
• Paysend
• Paysera
• Pleo
• Rabobank
• Regio
• Revolut
• Roomex
• SNS
• Soldo
• Stocard
• SumUp
• SWAN
• Van Lanschot Kempen
• Viva Wallet
• Wise
• XXimo
• ZEN.COM

- In België wordt Apple Pay aangeboden door: (updated 16-12-2023)
• Adyen
• AION NV/SA
• Bank of America
• Belfius
• Bitpanda
• BNP Paribas Fortis
• Bonsai
• Bunq
• Buy Way
• CleverCards
• Curve
• Edenred
• Emburse
• Factorial HR
• Fintro
• Green-Got
• Hello bank!
• Hexeko
• iCard
• ING
• KBC
• Lydia
• Monese
• N26
• NAGA Pay
• Nikkel
• Payhawk
• Payquicker
• Paysend
• Paysera
• Pleo
• Revolut
• Roomex
• SumUp
• SWAN
• Viva Wallet
• Wise
• XXimo
• ZEN.COM

Klik hier voor de volledige lijst van officieel ondersteunde banken per land.

Veelgestelde vragen
- Wat kost Apple Pay?
Het gebruiken of aanbieden van Apple Pay is gratis!
Voor verkopers zullen uiteraard wel de gebruikelijke kosten voor het verwerken van betalingen/pintransacties van toepassing zijn, maar dat staat los van Apple Pay.

- Wat als ik geen internet heb?
Net als je pinpas heeft, eenmaal ingesteld, Apple Pay geen internetverbinding meer nodig om te werken.

- Welke banken ondersteunen Apple Pay?
Zie de introductie van het topic.

- Wanneer komt Apple Pay naar andere banken?
Dat is op dit moment niet bekend, hiervoor kun je het best contact opnemen met je bank.

- Hoe zit het met mijn privacy en veiligheid eigenlijk?
Goede vraag! Het is een goed idee om dit artikel te lezen.

- Is er een limiet per betaling voor Apple Pay?
Dat ligt voornamelijk aan je bank. Er is in ieder geval (in NL) standaard geen limiet van €25 zoals op je pinas. De ING hanteert een limiet van €2500 per dag per rekening of €250 per rekening als je 16 of 17 jaar oud bent. Bij bunq kun je het limiet instellen per pas in je app, verder gelden limieten zoals omschreven in hun voorwaarden. Voor overige banken, raadpleeg de site van je bank! Zie ook dit artikel van Apple.

- Geen limiet? Maar als iemand m'n telefoon/watch jat kunnen ze meteen m'n hele bankrekening plunderen!?
Als je een code gebruikt als "0000" is dat een reële mogelijkheid (tot de limiet van de bank per dag). Zoals altijd is het van belang om je apparaat goed te beveiligen met een sterke code.
Apple heeft echter ook een paar trucjes:
  1. Je telefoon vraagt altijd, zelfs als deze unlocked is, om je vingerafdruk, FaceID-scan of pincode van je toestel om te kunnen betalen.
  2. Als je je Watch van je pols afhaalt of je hebt geen hartslag meer (macaber, I know.), dan blokkeert deze direct waardoor Apple Pay niet werkt. Je moet de Watch dan eerst weer unlocken.
  3. Op iCloud.com kun je Apple Pay uitschakelen op de gestolen/verloren device. Zelfs als je je tweestaps-verificatiecode voor iCloud niet weet of niet kan inzien omdat je je toestel kwijt bent is deze functie beschikbaar.
  4. Als je je onprettig voelt kun je je iPhone ook in noodmodus zetten door vol up + pwr een paar seconden ingedrukt te houden. De boel blokkeert dan direct en FaceID/TouchID schakelen uit, waardoor Apple Pay enkel nog werkt met je toegangscode tot je de telefoon een keer hebt gedeblokkeerd. (Op iPhone's met TouchID lijkt Pay zelfs helemaal niet meer tevoorschijn te komen.)
  5. Natuurlijk kun je ook meteen je bank bellen om de pas te blokkeren.
- Wanneer komt Apple Pay naar <app X, Y, Z> of <website A, B, C>?
Dit kun je het beste vragen aan de maker van de app, maar voer ook gerust even een zoekfunctie binnen dit topic uit.

- Hoe gebruik ik het eigenlijk?
Er van uitgaande dat je de pas(jes) hebt toegevoegd:
  • Op iPhone's met FaceID kun je 2x op de aan/uit knop drukken om Apple Pay te starten met je default kaart, ook als het toestel unlocked is - je gezicht wordt gescand, het toestel is klaar om te betalen en zal "Houd bij lezer" op het scherm tonen.
  • Op iPhone's met TouchID kan je op het lockscherm 2x op de homeknop drukken om Apple Pay tevoorschijn te toveren, hierna wordt om je vingerafdruk gevraagd, is het toestel klaar om te betalen en zal "Houd bij lezer" op het scherm tonen.
  • Wil je via je iPhone betalen met een andere pas dan je standaard kaart? Tik dan op de pasjes en selecteer de pas waarmee je wilt betalen; je zult dan opnieuw je gezicht/vinger moeten scannen.
  • Op de Apple Watch druk je 2x op de zijknop (niet de kroon), het apparaat is dan direct klaar om te betalen - hier kan je een andere kaart selecteren door van rechts naar links te swipen.
  • Je kan al de bovenstaande devices ook bij de contactloze terminal houden om Apple Pay te starten. Daarnaast kan je ook de Wallet-app openen, de kaart die je wilt gebruiken selecteren en vervolgens Apple Pay starten.
  • Betalen doe je door het apparaat tegen/vlak voor de terminal aan te houden, ongeveer net zoals met je pinpas.
  • Op je Macbook en iPad kun je in-app en/of op websites die het ondersteunen betalen, er verschijnt automagisch een pop-up als je op de Apple Pay button tikt. Op oudere modellen heb je hiervoor mogelijk je iPhone/Watch nodig om de betaling goed te keuren.
  • Op alle bovenstaande apparaten, mits compatible, kun je ook in-app en op websites (via Safari) gebruik maken van Apple Pay waar dit wordt aangeboden.
  • TIP: controleer op terminals die handmatig bediend worden of het totaalbedrag wel klopt ;).
- Ik kan opeens niet betalen met mijn Macbook. Er staat dat Apple Pay niet beschikbaar is vanwege iets met veiligheid?
Als je een Macbook in clamshell-mode gebruikt (lid dicht, keyboard + muis aangesloten), dan kan je niet bij TouchID. Daarom is Apple Pay niet direct beschikbaar en moet je de transactie bevestigen op je iPhone of Apple Watch. Of even het lid van je Macbook openklappen zodat TouchID weer werkt. ;) Dit legt Apple zelf inderdaad niet zo goed uit waardoor de melding verwarrend kan zijn.

- Okee, ik heb de kaart aan m'n Wallet toegevoegd. Nu ben ik super mega eager om het te proberen, maar alle winkels zijn dicht. Fix my addiction?
Och wee. Vreest niet. Probeer het gewoon eens met de Demo van Apple. Daar kan je betalingen op het web (via Safari) simuleren. Known-"bug" is dat die site van Apple standaard geen Maestro accepteert, maar enkel MasterCard. Scroll ietsjes naar beneden naar "Try it: ApplePayPaymentRequest", en paste het volgende in het code-veld (overschrijf wat er al instaat) daaronder en klik vervolgens op de zwarte PAY knop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
{
  "countryCode": "NL",
  "currencyCode": "EUR",
  "merchantCapabilities": [
    "supports3DS"
  ],
  "supportedNetworks": [
    "visa",
    "masterCard",
    "amex",
    "maestro",
    "discover"
  ],
  "total": {
    "label": "Demo (Er wordt geen geld afgeschreven van je rekening)",
    "type": "final",
    "amount": "1.99"
  }
}

- Ik zie de transacties van mijn Watch niet op m'n iPhone en andersom ook niet!
Dat klopt, ze schrijven dit weg naar hun eigen Wallet-app. Voor de iPhone open je gewoon de wallet-app en kan je per pas zien wat je transacties zijn. Voor de Watch open je op de iPhone de Watch-app, van daaruit ga je naar Wallet en kun je je transacties zien. Uiteraard kan je ook gewoon bij je bank op het rekeningoverzicht/afschrift kijken.

- Kan ik klantkaarten, zoals de AH bonuskaart, toevoegen aan Apple Pay?
Nee, maar wel aan je Wallet-app met apps zoals Pass4Wallet. Ze verschijnen dan onder je betaalpas(sen). Let op dat deze kaarten mogelijk niet hun barcode tonen op de Watch. In de toekomst kun je hopelijk makkelijker en sneller klantkaarten toevoegen.

- Ik heb meerdere pasjes van dezelfde bank. Hoe hou ik ze uit elkaar, kan ik ze een naam geven?
Helaas, dat is op dit moment (nog?) niet mogelijk. Je zult dus de volgorde van de pasjes zelf moeten onthouden of onthouden welke rekening gekoppeld is aan de laatst 4 cijfers van het pasnummer. Vind daarin wat je zelf handig vindt, voorbeeld: Pas 1 = privé, Pas 2 = gedeelde rekening, Pas 3 = zakelijk. Je kan ook een Siri-opdracht maken, zoals in deze post beschreven.
-edit Feb 2020-: Sinds recent kan je bij bunq een gekleurde rand over je kaart heen zetten. Bunq biedt een aantal verschillende kleuren. Zo kan je je pasjes uit elkaar halen of specifieke groepen passen een kleurtje geven om ze aan te herkennen. Openbank biedt ook meerdere pasdesigns aan voor Apple Pay.

- Bij sommige terminals reageert deze niet of krijg ik "transactie mislukt" als ik met mijn Watch betaal?
Dit is redelijk uitzonderlijk, maar kan soms gebeuren bij bepaalde types terminal. Een eenduidige verklaring was niet te vinden, wel viel het op dat het vaak de terminals zijn met de scanner (links) aan de zijkant. Sommige mensen zeggen dat het probleem niet voorkomt als je eerst wacht tot de blauwe lamp(jes) op deze terminals branden voordat je je Watch erbij houdt, maar het was niet te verifiëren of dit klopt of gewoon toeval was.

- Ik heb een bankrekening in het buitenland die Apple Pay ondersteund. Kan ik die kaart toevoegen aan mijn Wallet en gebruiken (in Nederland/België)?
Dat ligt aan de bank, maar over het algemeen is dit mogelijk. Soms zul je wel de regio van je toestel moeten wijzigen en kan de bank om extra verificatiemaatregelen vragen voordat je de pas kunt activeren. Of je hem kan gebruiken in Nederland/België hangt af van het type kaart en de winkel, de meeste winkels accepteren Maestro, maar MasterCard/AMEX/VISA/etc. ondersteuning is een stuk minder wijdverspreid.

- De volgorde van m'n kaarten op de Watch zijn anders dan op m'n iPhone en dat vind ik erg vervelend, waarom kan ik dat niet aanpassen?
Dat klopt en dat is inderdaad vervelend. Echter, er is een trucje om dit op te lossen. Ietwat omslachtig, maar dit doe je door in omgekeerde volgorde je passen de standaardkaart te maken. Dus je hebt nu Pas 4, Pas 1, Pas 3, Pas 2 en je wilt dit 1, 2, 3, 4 maken. Dan maak je eerst pas 4 de standaard, dan 3, dan 2 en eindelijk 1. Voila, je kaarten staan nu op de door jou gewenste volgorde - probeer het maar eens! Op je iPhone kun je de kaarten in Wallet trouwens gewoon drag & droppen, de voorste kaart is je standaardkaart.

- Apple Pay komt niet tevoorschijn als ik m'n telefoon bij de terminal hou, en als ik 2x op de homeknop/zijknop druk ook niet/soms wel en de andere keer niet. Wat is er aan de hand?
Het kan zijn dat je onder Instellingen - TouchID & Toegangscode het schuifje bij "Wallet" uit hebt staan. Dit betekend dat het toestel eerst unlocked moet zijn voordat je Apple Pay kan starten. Bij een iPhone met FaceID merk je dat waarschijnlijk niet vaak omdat FaceID zo snel unlocked, op een toestel met TouchID zal je dat veel sneller merken. Je kunt twee dingen doen: a.) het schuifje aanzetten, b.) je toestel eerst unlocken (dus aankijken of eerst even je vinger op TouchID leggen tot je het slotje unlocked ziet worden) en dan pas proberen Apple Pay te starten door je telefoon bij de terminal te houden of 2x home/zijknop.

- Als ik in m’n Wallet kijk bij transacties, dan staan de meeste of alle transacties lange tijd of zelfs permanent op “In behandeling”. Is dat normaal?
Ja, dat is normaal en niets om je zorgen om te maken.

- Ik heb een vraag die niet in deze FAQ beantwoord wordt. WAT NU!?
Allereerst ga je natuurlijk even kijken in de zoekfunctie van het forum of je iets kan vinden, ook in andere en voorgaande topics. Als dat niet werkt kijk je even op Google. Neem daarnaast ook eens een kijkje in deze FAQ van iCulture. Kan je dan nog niets vinden of begrijp je het niet? Stel dan natuurlijk gerust je vraag (graag met wat details en wat je zelf al geprobeerd/gevonden hebt) en mocht je onverhoopt later alsnog (elders) zelf het antwoord vinden: post dit dan ook even zodat andere mensen die hetzelfde probleem hebben het ook kunnen vinden en oplossen. ;) Heb je een tip/trick? Kijk even of die al vermeld is; zo niet: post deze in het topic en tag (@) de OP even, er wordt namelijk gewerkt aan een tips & tricks sectie in de startpost. Alvast bedankt voor je bijdrage! :)

Dit topic zal later met nog meer informatie, veelgestelde vragen en een tips & tricks sectie gevuld worden aan de hand van geplaatste posts, feedback en suggesties. (Spelings)vaut(je(s)) gespot? Stuur me a.u.b. even een DM, dan los ik dat op. :) Alvast bedankt voor je feedback!

[ Voor 219% gewijzigd door WhatsappHack op 16-12-2023 12:14 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 16:31
@WhatsappHack - Kost Apple Pay geld?
Voor de gebruiker is Apple Pay kostenloos. Voor merchants kunnen er uiteraard kosten aan verbonden zijn.

Dit klopt niet. Ook voor merchants verandert er niets aan de kosten t.o.v. een normale kaartbetaling. Alleen de banken betalen per transactie een kleine fee aan Apple.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeL op 11-08-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MikeL Ik had het wat ongelukkig verwoord inderdaad, bedankt voor het melden! :) Dat laatste sloeg op de normale fees voor betaalverkeer bij bank/payment provider voor debit/creditkaarten. Is het zoals het er nu staat beter/duidelijker? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
- Wat als ik geen internet heb?
Net als je pinpas heeft, eenmaal ingesteld, Apple Pay over het algemeen geen internet nodig om te werken.
Er staat nu 'over het algemeen' @WhatsappHack - wanneer heb je dan een internetverbinding nodig? Volgens mij nooit.

Overigens is deze FAQ van iCulture erg goed - die verdient wat mij betreft een link in de TS. https://www.iculture.nl/uitleg/apple-pay/faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MrAcid Ik meende dat er eens per x transacties (dan moet je het heel bont maken) een verbinding nodig was met iCloud. Dit kan ik echter nergens meer terugvinden, dus zal het denk ik niet kloppen en heb ik de passage aangepast. Thanks! Ook heb ik een link naar die FAQ verwerkt. :)

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 11-08-2019 16:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 11:45
Toch wel groot nadeel van Apple Pay: Ik ben nu elke keer mijn portemonnee kwijt omdat ik hem paar dagen niet heb aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

grote_oever schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:55:
Toch wel groot nadeel van Apple Pay: Ik ben nu elke keer mijn portemonnee kwijt omdat ik hem paar dagen niet heb aangeraakt.
Geruststelling: ik heb al bijna een jaar geen portemonnee meer. Wat pasjes in een kleine pashouder is voldoende.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:23
WhatsappHack schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:44:
Can confirm. ^ Ik hoefde zelfs mijn regio niet te wijzigen om m'n Amerikaanse VISA toe te voegen. (Eerst wel, toen AP nog niet beschikbaar was in NL.)
Klopt. Mijn vrouw heeft een DBS kaart uit Singapore en ik heb een DKB kaart uit Duitsland toe kunnen voegen met de regio gewoon ingesteld op Nederland.

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
In de USA werkt Apple Pay (NL ING versie) niet altijd. Tot nu wel in cafés (kan toeval zijn), maar niet in sommige grote warenhuizen of in de Apple Store zelf (New York)!! Stonden ze zelf van te kijken en ze vermoeden dat het komt doordat hij aan een debitkaart hangt en niet aan een credit card. Ze gaan het wel onderzoeken want ze voelden zich erg lullig 😄.

[ Voor 0% gewijzigd door Bardu op 11-08-2019 17:35 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Bardu Maestro wordt nauwelijks ondersteund in de VS helaas, dat is het probleem. ;( Andersom worden hier kaarten als mastercard en visa enzo lang niet overal geaccepteerd. :P

[ Voor 34% gewijzigd door WhatsappHack op 11-08-2019 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-05 15:25
Nieuw topic, olé olé. *O*

De voornaamste reden om Apple Pay te gebruiken? De verontwaardiging van de kassamedewerksters wanneer je met je Apple Watch betaalt, om vervolgens een mislukte poging te doen tot flirten.

Iedere. Keer. Weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:29
@WhatsappHack Bedankt voor dit nieuwe topic! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:51

GerritGekke

Gamechanger

Ik heb mij wat ingelezen over de Apple Card en hier is iets wat ik niet helemaal kan plaatsen. Dit betreft het Daily Cash principe. Hier een quote van de wiki pagina:
Daily Cash

The card features a cash-back reward program known as Daily Cash – the key differentiator being that cash-back is available daily, rather than at the end of each statement period.

Daily Cash uses a 3–2–1 model for rewards:[6]

3% for purchases from Apple (whether physical goods from Apple Retail Stores, the Apple Online Store, or the Apple Store App, or digital purchases from Apple's media stores, and subscriptions to Apple's various internet services).
2% for purchases made using Apple Pay at any other merchants, including apps and websites.
1% for purchases made using the physical card.
Dus je krijgt geld terug van je aankoop als een balans in je wallet. De 3% van Apple kan ik wel plaatsen. Dit zie ik als een soort korting wat je krijgt van Apple. Maar die 1 en 2 procent gebruik ik niet. Waar komt dit geld vandaan?

De service is gratis zoals gezegd wordt, dus daar kan het geld niet weg komen. Hoe zit dit model in elkaar? Op de website van Apple kan ik er weinig over terug vinden.

Niks is gratis, dus ergens moet dit van betaald worden. Iemand enig idee hoe dit business model werkt?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

@GerritGekke

Je bent zelf degene die het gaat betalen😀
Onderstaande link gaat over de USA, maar wel leuk om even te kijken
YouTube: Why I won't be getting the Apple Credit Card...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 10:34
GerritGekke schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:59:
Ik heb mij wat ingelezen over de Apple Card en hier is iets wat ik niet helemaal kan plaatsen. Dit betreft het Daily Cash principe. Hier een quote van de wiki pagina:

[...]

Dus je krijgt geld terug van je aankoop als een balans in je wallet. De 3% van Apple kan ik wel plaatsen. Dit zie ik als een soort korting wat je krijgt van Apple. Maar die 1 en 2 procent gebruik ik niet. Waar komt dit geld vandaan?

De service is gratis zoals gezegd wordt, dus daar kan het geld niet weg komen. Hoe zit dit model in elkaar? Op de website van Apple kan ik er weinig over terug vinden.

Niks is gratis, dus ergens moet dit van betaald worden. Iemand enig idee hoe dit business model werkt?
Je krijgt cashback op al je aankopen via de Apple Card (dan wel betaald via Apple Pay of de fysieke kaart). Apple zet de cashback als tegoed (geld) op je Apple Cash kaart.
In de VS is het doodnormaal dat je extra's (punten, cashbacks etc.) krijgt over aankopen. Vandaar dat er in de VS zoveel creditcards in omloop zijn. Elke (grote)winkelketen heeft wel een eigen creditcard met een programma wat daar aan hangt. Naar mijn weten heeft in Nederland alleen de Bijenkorf en de ANWB een eigen creditcard waaraan extra's zijn gekoppeld specifiek voor hun eigen keten.

Je krijgt 2% cashback over alle aankopen betaald met Apple Pay, 1% bij gebruik van de fysieke kaart, en 3% bij aankopen in de Apple Store inclusief App Store.
Het voordeel van dit programma is dat het 24 uur later al als tegoed op je Apple Cash kaart wordt geplaatst.

[ Voor 4% gewijzigd door MrJvG13 op 12-08-2019 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:47
@GerritGekke je kunt je vragen over Apple Card beter in het Ervaringen met creditcards topic stellen. De enige link met Apple Pay is de hogere cashback als je op die manier betaald. Apple Card is op dit moment alleen beschikbaar in de USA en daar werkt het sowieso wat anders dan hier wat betreft cashbacks, aanmeldbonussen, punten etc

Edit: @MrJvG13 geeft het al wat uitvoeriger aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Wally2002 op 12-08-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Dit topic dan maar volgen om op de hoogte te blijven wanneer andere banken met Apple pay komen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeL
WhatsappHack schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:29:
@MikeL Ik had het wat ongelukkig verwoord inderdaad, bedankt voor het melden! :) Dat laatste sloeg op de normale fees voor betaalverkeer bij bank/payment provider voor debit/creditkaarten. Is het zoals het er nu staat beter/duidelijker? :)
Ik vind het eerlijk gezegd nog steeds een kromme zin. Het gebruik van Apple Pay is simpelweg gratis (kost niets extra's) voor consumenten en winkeliers. Dat transacties winkeliers geld kosten staat los van Apple Pay en hoort niet in de FAQ thuis.

Ik zou het zo verwoorden:

Wat kost Apple Pay?: Het gebruik van Apple Pay kost niets extra's voor winkeliers en consumenten.

Wie betaalt Apple Pay dan wel?: De banken betalen per transactie een kleine fee aan Apple. Hoe hoog die fee precies is is niet bekend, Apple sluit hiervoor met elke bank afzonderlijke contracten af die niet publiekelijk worden vrijgegeven. Wel is het bekend dat banken van Apple geen aparte kosten voor Apple Pay in rekening mag brengen aan haar klanten. Voor winkeliers geld dat een Apple Pay betaling gewoon wordt gezien als een normale kaartbetaling, hiervoor betaalt de winkelier dan ook de normale transactiekosten (niet aan Apple).

Edit: Ik vind dit best een essentieel punt om helder te hebben. Er is veel verwarring over wie nou wat betaalt. Veel mensen denken dat Apple ook de winkeliers een poot uitdraait en dat is simpelweg onzin.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeL op 12-08-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 20:18
MikeL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Edit: Ik vind dit best een essentieel punt om helder te hebben. Er is veel verwarring over wie nou wat betaalt. Veel mensen denken dat Apple ook de winkeliers een poot uitdraait en dat is simpelweg onzin.
Maar vroeg of laat wordt de winkelier hier toch de dupe van ;( , uiteindelijk worden de kosten voor de service aan hun doorbelast. Dit zal misschien nu nog niet het geval zijn, maar de banken zullen hier niet minder van worden >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daaaan82 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:51:
[...]

Maar vroeg of laat wordt de winkelier hier toch de dupe van ;( , uiteindelijk worden de kosten voor de service aan hun doorbelast. Dit zal misschien nu nog niet het geval zijn, maar de banken zullen hier niet minder van worden >:) .
Pinnen, creditcard en zelfs contant geld kosten de winkelier wat. Ik vind dat voor mij als gebruiker totaal niet belangrijk eigenlijk, ik verwacht dat een winkelier slim genoeg is dergelijke kosten in zijn winstberekening mee te nemen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
daaaan82 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:51:
[...]

De kosten zullen eerder worden doorberekend in je maandelijkse kosten voor je bank. Een ING-pakket voor 1,55 per maand is natuurlijk nooit kostendekkend... je zal zien dat de pakketkosten langzaam maar zeker gaan stijgen. Eerst iedereen lekker maken met mooie diensten en op termijn er aan gaan verdienen. En met mooie diensten bedoel ik niet allen Apple Pay, ING investeerd als een dolle in hun app, op termijn moeten ze dat natuurlijk wel gaan terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

MikeL schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:00:
[...]

De kosten zullen eerder worden doorberekend in je maandelijkse kosten voor je bank. Een ING-pakket voor 1,55 per maand is natuurlijk nooit kostendekkend... je zal zien dat de pakketkosten langzaam maar zeker gaan stijgen. Eerst iedereen lekker maken met mooie diensten en op termijn er aan gaan verdienen. En met mooie diensten bedoel ik niet allen Apple Pay, ING investeerd als een dolle in hun app, op termijn moeten ze dat natuurlijk wel gaan terugverdienen.
banken verdienen hun geld niet aan die 1,55 per maand. Het verdienmodel van een bank is dat je niet snel van rekeningnummer wil wisselen, en tot voor kort iedereen ook klant voor het leven was bij een bank. Vervolgens is het ook wel lekker makkelijk om daar dan je spaargeld te stallen, je verzekeringen te nemen, een hypotheek te nemen et cetera. En je raadt het al... juist dáár wordt flink geld op verdiend. Die 1,55 per maand is weinig meer dan een symbolisch bedrag bij een bank als ING.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeL
DeNachtwacht schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:04:
[...]
banken verdienen hun geld niet aan die 1,55 per maand. Het verdienmodel van een bank is dat je niet snel van rekeningnummer wil wisselen, en tot voor kort iedereen ook klant voor het leven was bij een bank. Vervolgens is het ook wel lekker makkelijk om daar dan je spaargeld te stallen, je verzekeringen te nemen, een hypotheek te nemen et cetera. En je raadt het al... juist dáár wordt flink geld op verdiend. Die 1,55 per maand is weinig meer dan een symbolisch bedrag bij een bank als ING.
Dat weet ik, Betaalrekeningen zijn een lokkertje, maar ook banken als ING zullen meer geld gaan vragen voor de betaalrekeningen. Hypotheken brengen immers lang niet zoveel meer op als vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 14:36
Zou het dan toch?
https://twitter.com/bunq/status/1161171896861437953
3/9/19 > bunq update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DeNachtwacht schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:04:
[...]
Bij mij is het andersom. Ik heb een hypotheek bij ING en moest daarvoor toentertijd ook een betaalrekening afsluiten. Nouja, dat moest niet maar was wel voordeliger vanwege rentekorting in combinatie met een actieve ING betaalrekening. Ik bankier bij ABN-Amro dus die rekening gebruik ik echt bijna alleen maar voor de hypotheek. De bijbehorende pinpas heb ik nog nooit gebruikt, ik weet niet eens de pincode. Vroeger, toen bij ABN-Amro voor alle online betalingen een edentifier nodig was, betaalde ik af en toe via ING als ik te lui was om dat apparaatje te pakken.

Omdat ik elke maand net iets meer dan de hypotheek overmaak naar ING staat er een kleine buffer op die rekening. Apple Pay was zó ingesteld op iPhone en Watch, toch handig voor noodgevallen. Het komt weleens voor dat m'n Secrid met alle bankpassen nog in een andere tas zit of dat ik m'n iPhone ergens heb laten liggen. De Apple Watch draag ik wel echt altijd en ook al vind ik dat het er een beetje raar uitziet (knoopjes openmaken, kledinglaagjes en armbanden wegschuiven en vervolgens de onnatuurlijke beweging van linkerarm in gestrekte positie naar binnen draaien) waardoor ik betalen met m'n horloge zoveel mogelijk vermijd, toch is het een handige en veilige oplossing. Bovendien voldoe ik daarmee wat makkelijker aan de voorwaarde van een actieve betaalrekening die minimaal vijf transacties per maand inhoudt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Canaria Je hoeft het scherm van de Watch niet perse tegen de reader te houden he. Ik deed dat voorheen ook altijd, maar bij de zijkant van de watch werkt het ook prima. Die onnatuurlijke beweging is vaak niet nodig. Je kan daarnaast bij terminals met de scanner aan de zijkant vaak de watch ook gewoon meer in ‘t midden van de terminal houden en dan doet ie ‘t ook. Misschien moet je dat de volgende keer eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickw32
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16-08-2019
Ik dacht precies hetzelfde toen ik een email van Bunq kreeg vanmorgen. Dit valt in lijn met de opmerking van Melvin over de voorwaarden van American Express die wijzigen op 3 september. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Dachten we in 2012 toen we PIN inruilden voor Maestro en V-PAY ook dat het allemaal veel duurder zou worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 16:16
Apple pay is blijkbaar niet mogelijk bij thuisbezorgd na een bepaalde tijd.
Geen idee of het ook aan het restaurant ligt waar je besteld met thuisbezorgd
Ik kreeg de melding dat het niet kon na 0:00, maar ik kon niet snel genoeg lezen waarom, en een screenshot was net te laat, en nog een poging doen gok ik maar even niet.

Weet iemand hoe dit zit?
(Jammer want was mijn voordeel tov iDeal kosten)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

grote_oever schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 16:55:
Wacht maar tot je ineens je pincode weer eens moet invullen op je pas. Ik wist hem echt niet meer.

Misschien een beetje offtopic. Sinds ik mijn portemonnee nooit meer meeneem is mijn ov-kaart best aan gort. Is er ook een pasjeshouder voor 2 of 3 pasjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:25

JB

Cédric roelt!

Hopelijk volgen meer banken (en snel). Hier zelfde scenario als bij @Canaria ING is niet onze primaire bank maar het betalen is zo fijn met Apple Pay...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
iAmRenzo schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:12:
[...]
Misschien een beetje offtopic. Sinds ik mijn portemonnee nooit meer meeneem is mijn ov-kaart best aan gort. Is er ook een pasjeshouder voor 2 of 3 pasjes?
https://walterwallet.com/slim-wallet/ 4 stuks, ik gebruik zelf de normale en blij mee.

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Dan kan ik volgens mij mijn Secrit zonder hoesje nog gebruiken qua dikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 15:55
[...]

Wacht maar tot je ineens je pincode weer eens moet invullen op je pas. Ik wist hem echt niet meer.

Al div. iphones lang gebruik ik een hoesje van https://www.vaultskin.com/ compact en alles bij me en nee ik heb geen aandelen!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1212288

Wat heeft dit met Apple Pay te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Niks. Let's end it ;) Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ali is je vriend ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:54

Galois

1811 - 1832

Sinds dag 1 heb ik Apple Pay en ben een zeer tevreden gebruiker. FaceID werkt perfect en heeft nog nooit gefaald...

Tot zover mijn tevredenheid :)

Nu viel mij op dat als FaceID mijn gezicht niet herkent dat ik automatisch de optie ‘betalen met toegangscode’ krijg.

Nu is het ‘afkijken’ van de toegangscode niet heel lastig met als gevolg dus dat als een ‘boef’ deze gezien heeft nu alleen je telefoon hoeft te stelen om je rekening (tot je max) te plunderen.

Kortom: ik wil dat Apple Pay alleen met mijn gezicht kan betalen en niet met de toegangscode.

Maar... deze optie kan ik niet eens voor kiezen! Ik kan ‘betalen met toegangscode’ niet uitzetten zodat ik alleen met FaceID kan betalen...

Iemand ook deze wens? Jullie zullen het met mij eens zijn dat je toegangscode ‘makkelijker’ te ontvreemden is...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 11:50

Grin

Ride si sapis.

Betalen met Apple Watch.
Of een alfanumerieke toegangscode instellen. Deze zijn heel lastig te volgen/afkijken, helemaal met vreemde tekens. Face ID is zo goed dat ik 1-2 keer per week die lange code moet ingeven; prima. Mijn telefoon bevat zoveel dat ik die paar seconden per week wel wil investeren in een extra lange code/betere beveiliging.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja, dat lijkt dus verstandig. Wat mij dus verbaast is dat apple zegt dat het superveilig is omdat FaceID maar 1 op de miljoen (oid) misgaat...

Maar als iemand dus je code afkijkt, want Apple vindt een 4-cijferige ook goed genoeg, dan ben je de lul.

En met mijn Ray Ban zonnebril op (die bekende die iedereen heeft (gehad)) werkt FaceID niet. Die blokkeert infrarood. Heb dus de afgelopen tijd vaak genoeg mijn code ingetoetst...

Kortom: duidelijk dat je dus zeeeeer voorzichtig moet zijn met je code (altijd al, maar als de boef nu ook bij je centen kan...).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Dat vind ik idd ook bijzonder; Apple zou m.i. minimaal een zes-cijferige code moeten afdwingen wanneer Apple Pay actief is op een device. Ik heb enkele zonnebrillen waarbij Face ID niet werkt, maar bij de meeste gaat het gelukkig prima. Maar daarbij, ik gebruik AP bijna alleen met de AW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Galois schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:29:
Sinds dag 1 heb ik Apple Pay en ben een zeer tevreden gebruiker. FaceID werkt perfect en heeft nog nooit gefaald...

Tot zover mijn tevredenheid :)

Nu viel mij op dat als FaceID mijn gezicht niet herkent dat ik automatisch de optie ‘betalen met toegangscode’ krijg.
Ik veeg gewoon de kaart naar beneden als Face ID er naast zit en begin opnieuw: kaart selecteren. De toegangscode is dan niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hulliee schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:04:
[...]

Ik veeg gewoon de kaart naar beneden als Face ID er naast zit en begin opnieuw: kaart selecteren. De toegangscode is dan niet nodig.
Dat zijn inderdaad de dingen die je moet doen: zo min mogelijk (in het openbaar) je toegangscode gebruiken. Maar goed, je moet je eerst realiseren dat ‘de boef’ met alleen je toegangscode je rekening kan plunderen. Dat was vandaag bij mij :) (het realiseren dat het kan, niet dat het gebeurd is ;) ).

Wat je trouwens ook vaak ziet is dat ouders hun kind op hun telefoon laat. Het kind weet dan de code. Handig, maar ook deze mensen moeten zich realiseren wat er allemaal kan met Apple Pay en de code. Apple moet daar actiever in zijn. M.i. wordt dat nu niet gedaan op al hun ‘helppagina’s’.

[ Voor 3% gewijzigd door Galois op 14-08-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 16:16
Code van 16 tekens ik wens de boef succes

Nee maar HD camera’s bij de kassa en dan medewerkers die zomaar even kunnen terug spoelen.... Ik wend mij sowieso af
Wordt daar met de AVG tegenwoordig ook op gelet?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Galois @Hulliee Je kan ook de telefoon achterover kantelen en weer naar voren wijzen als FaceID mislukt of grijs wordt na te lang wachten. ;) Dan scant FaceID opnieuw. Dat is wat makkelijker en sneller dan wegswipen, kaart weer selecteren en dan pas scannen. Dit trucje werkt ook bij het unlocken van je telefoon als FaceID je niet herkend heeft trouwens. Je kan overigens voor zonnebrillen die moeilijk doen een "Nieuwe look" toevoegen in de FaceID-opties.

Alleen met FaceID betalen zal sowieso niet kunnen ben ik bang, omdat er momenten zijn dat Face/TouchID niet beschikbaar zijn - zoals in de noodvergrendeling waarbij je sowieso al je code in moet tikken om ook maar iets te doen. Al zou je dan kunnen zeggen eigen risico dat ie het dan even helemaal niet doet I guess. Misschien feedback op indienen. :P

[ Voor 19% gewijzigd door WhatsappHack op 15-08-2019 00:16 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:56
Ben nu in Frankrijk, en kan overal waar ze contactloos betalen accepteren, gewoon netjes betalen met Apple Pay. :)
Zelfs in de kleinste gehuchtjes. Ook onderweg langs de snelweg in België en Luxemburg geen enkel probleem gehad.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• iAR
  • Niet online

iAR

Rivanov schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:33:
Ben nu in Frankrijk, en kan overal waar ze contactloos betalen accepteren, gewoon netjes betalen met Apple Pay. :)
Zelfs in de kleinste gehuchtjes. Ook onderweg langs de snelweg in België en Luxemburg geen enkel probleem gehad.
Fijn! Wij gaan nog op vakantie en ik hoop dat in de Europese landen Apple Pay ook goed vertegenwoordigd is. Voor de zekerheid toch maar even mijn pincodes in mijn iPhone noteren als telefoonnummer van ene Jan Jansen :z

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 10:34
Galois schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:40:
En met mijn Ray Ban zonnebril op (die bekende die iedereen heeft (gehad)) werkt FaceID niet. Die blokkeert infrarood. Heb dus de afgelopen tijd vaak genoeg mijn code ingetoetst...
Grin schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:57:
Ik heb enkele zonnebrillen waarbij Face ID niet werkt, maar bij de meeste gaat het gelukkig prima.
Dit kun je oplossen door bij Instellingen > Face ID en toegangscode > Aandacht vereist voor Face ID uit te schakelen. Hierdoor kijkt Face ID niet meer naar je ogen, maar naar andere gezichtspunten.
Het uitschakelen van deze functie is vooral bedoeld voor mensen met oogafwijkingen, bijvoorbeeld voor blinden die hun ogen niet kunnen openen. Het komt dus ook van pas als Face ID niet werkt in combinatie met jouw zonnebril.

Hou er echter wel rekening mee dat je minder goed beveiligd bent als je dit uitschakelt. Staat de aandachtsfunctie uit, dan kan iemand jouw iPhone afpakken en voor je gezicht houden waarna hij gewoon ontgrendelt.

[ Voor 4% gewijzigd door MrJvG13 op 15-08-2019 08:40 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:32
In Oostenrijk is het ook nergens een probleem i.c.m. ING. Zelfs in sommige berghutten werkt het perfect. Apple Pay is daar ook nog niet zo lang beschikbaar dus vaak kennen ze het niet. Blijft mooi die gezichten en opmerkingen (das ist praktisch!) als ze een kaart van mij willen maar ik de Watch tevoorschijn haal :+

En waar je niet kunt pinnen erger ik mij gelijk weer kapot aan dat contante geld en die munten ;(

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Denk dat je Apple Pay (icm met je ING rekening) vrijwel overal in Europa kan gebruiken daar Maestro zo is "ingeburgerd" in de meeste Europese landen.

Daarentegen heb ik voor mijn aankomende roadtrip door de VS vrijwel geen f*ck aan Apple Pay met mijn ING rekening, Maestro kennen ze daar nauwelijks tot niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Geert1976 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:11:
Denk dat je Apple Pay (icm met je ING rekening) vrijwel overal in Europa kan gebruiken daar Maestro zo is "ingeburgerd" in de meeste Europese landen.
Precies, het continu melden dat het ergens werkt lijkt mij daarmee ook compleet irrelevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Daarentegen heb ik voor mijn aankomende roadtrip door de VS vrijwel geen f*ck aan Apple Pay met mijn ING rekening, Maestro kennen ze daar nauwelijks tot niet
Je zou hier, als je t niet eerder hebt gehad, eventueel een maandje gratis Bunq Premium kunnen inzetten met een Belgische MasterCard via de work-around. (Niet de gratis travel card want die heeft geen Apple Pay.) Of een maandje pack voor €5. Niet ideaal, maar als je ‘t echt wilt... :P Ben je in de VS iig voorzien van een werkende Apple Pay. :)

• _Bailey_
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:41:
[...]

Je zou hier, als je t niet eerder hebt gehad, eventueel een maandje gratis Bunq Premium kunnen inzetten met een Belgische MasterCard via de work-around. (Niet de gratis travel card want die heeft geen Apple Pay.) Of een maandje pack voor €5. Niet ideaal, maar als je ‘t echt wilt... :P Ben je in de VS iig voorzien van een werkende Apple Pay. :)
nice! thanks voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 10:43

Vrijwel alle supermarkten en benzinepompen heb ik daar prima met m'n maestro pinpas kunnen betalen paar maand terug. Over Apple Pay met maestro kan ik niks zeggen, dat had ik toen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:28
Gisteren voor het eerst een betaling geweigerd met Apple Pay via ING.
Parkeergarage "Boekenberg" in Spijkenisse, betaalautomaat van SKIDATA.

Kwam "Betaling geweigerd" in het scherm te staan, met een ING pasje ging contactloos betalen prima.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:05
Je kunt bij ING €5 iTunes tegoed krijgen door 3x met Apple Pay te betalen: https://www.ing.nl/partic...e-en-itunes-card-aan.html

Aanmelden, 3x Apple Pay gebruiken en dan krijg je je tegoed. Je kan meedoen tot 1 september en uiterlijk 7 september ontvang je je code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
MelvinW schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:49:
Je kunt bij ING €5 iTunes tegoed krijgen door 3x met Apple Pay te betalen: https://www.ing.nl/partic...e-en-itunes-card-aan.html

Aanmelden, 3x Apple Pay gebruiken en dan krijg je je tegoed. Je kan meedoen tot 1 september en uiterlijk 7 september ontvang je je code.
Thanks! Aangemeld. Hier op vakantie geen probleem om dat te halen. :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:54

Dank voor het delen, meteen aangemeld.
Die 3x is zo gehaald :+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb de 3 betalingen vandaag al behaald hier in Frankrijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo hè helemaal in het verre Frankrijk 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:38:
Zo hè helemaal in het verre Frankrijk 😏
Ja echt bizar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 22:42
Apple pay werkt ook met een ipad pro met alleen wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:27

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
ABN Amro heeft in hun app-update van vandaag alle resterende verwijzingen naar Apple Pay ook verwijderd. Die waren vast niet blij met de nieuwsartikelen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
sinds kort krijg ik meerdere cards te zien zodra ik Apple Pay aanroep tijdens een betaling, voorheen zag ik alleen mijn ING kaart.

Heb de diverse instellingen nagelopen, maar kan nergens vinden waar ik dit evt kan aanpassen naar dus alleen mijn ING kaart.

Iemand die me op weg kan helpen? tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Geert1976 Meerdere cards van wie/wat dan precies? :P Als ‘t goed is kan je de kaarten in wallet verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:50:
@Geert1976 Meerdere cards van wie/wat dan precies? :P Als ‘t goed is kan je de kaarten in wallet verwijderen.
Tot voor kort kwam alleen de ING pas naar voren bij het aanroepen van Apple Pay.
Nu ineens onderin scherm half bijv m'n Apple gift card ook.
Geen idee waarom en hoe ineens. Die gift card heb ik al jaren

Edit:

Found it! de Apple Gift card en dan "Toen op toegangsscherm" uitgeschakeld :)

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 20-08-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 16:24

Pat-Juh

Patrick

MelvinW schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 18:05:
ABN Amro heeft in hun app-update van vandaag alle resterende verwijzingen naar Apple Pay ook verwijderd. Die waren vast niet blij met de nieuwsartikelen hehe
Jammer, zag het wel zitten... Agh wie weet in de toekomst 😜

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 19:13
Leuke actie van ING!

5 euro iTunes tegoed bij 3x gebruik maken van Apple pay.
Let op: wel even aanmelden.

https://www.iculture.nl/n...-itunes-tegoed-apple-pay/

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-05 22:50
@jdiezrequejo paar post boven je 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-04 21:10

Balen dat ik er nu pas achter kom. Ben gister naar de bios geweest en heb de kaartjes via de Pathé app gekocht. Ook het eten vooraf bij de McDonald's via Apple Pay (Watch) betaald. Anders zou ik nog één keer geld moeten uitgeven.
Probleem is dat ik een staycation heb en dus niet vaak de deur uit ga. Ik heb me in ieder geval aangemeld, ik hoop dat ik de drie keer haal. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DangerousMagic
  • Registratie: Februari 2018
  • Niet online
jdiezrequejo schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 05:52:
Leuke actie van ING!

5 euro iTunes tegoed bij 3x gebruik maken van Apple pay.
Let op: wel even aanmelden.

https://www.iculture.nl/n...-itunes-tegoed-apple-pay/
Ik gebruik normaal bunq, maar ik speciaal even een paar keer betaald met ING Apple Pay. Toch weer twee maandjes gratis iCloud storage erbij door die code ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Ben vd weekend in zwitserland geweest, Apple pay(ING NL) zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik zie geen actievoorwaarden of iets dergelijks: What's the catch?
ING (en/of Apple) die 5 euro weggeeft... Dan gaat er bij mij een belletje rinkelen... :X

Actievoorwaarden.

[ Voor 33% gewijzigd door Grin op 23-08-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vraagje over Apple Pay. De laatste tijd zien we steeds meer nieuwsberichten over hoe banken je transactiegeschiedenis (in de toekomst) inzetten voor marketingdoeleinden.. Stel ik betaal al mijn contactloze betalingen via Apple Pay, krijgt mijn bank dan nog die zelfde details te zien of blijven die in mijn Apple Pay account waar de bank geen inzage in heeft? Stel dat het zo is dan is het zaak de voorwaarden van beiden partijen te vergelijken en bepalen welke het beste zijn. Of bekijk ik dit te simpel?

Ik zit (nog) bij Rabobank maar wil ook gebruik gaan maken van andere functies van mij iPhone/watch ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 10:43
D-Ed schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:02:
Stel ik betaal al mijn contactloze betalingen via Apple Pay, krijgt mijn bank dan nog die zelfde details te zien of blijven die in mijn Apple Pay account waar de bank geen inzage in heeft?
In Apple Pay kan ik alleen de laatste paar transacties terugzien. Verder staan al die transacties gewoon net als alle andere pintransacties in het overzicht in de ING app.
Het blijft gewoon dezelfde bankrekening met een extra (virtuele) pinpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Vloris schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:14:
[...]

In Apple Pay kan ik alleen de laatste paar transacties terugzien. Verder staan al die transacties gewoon net als alle andere pintransacties in het overzicht in de ING app.
Het blijft gewoon dezelfde bankrekening met een extra (virtuele) pinpas.
Thx voor het inzicht d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-06-2024

Woopdedooo

THT: Zie signature

Wanner verwachten jullie eigenlijk dat de exclusieve deal met ING voorbij is?

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Uffje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:55:
Wanner verwachten jullie eigenlijk dat de exclusieve deal met ING voorbij is?
Waar heb je gelezen dat het een exclusieve deal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-06-2024

Woopdedooo

THT: Zie signature

meesje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Nergens, je mag 'm ook lezen als "wanneer verwachten jullie dat andere banken apple pay gaan aanbieden". Persoonlijk denk ik dat fintechs als n26 en bunq al ap hadden gelanceerd als ze dat konden/mochten.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Uffje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:04:
[...]

Nergens, je mag 'm ook lezen als "wanneer verwachten jullie dat andere banken apple pay gaan aanbieden". Persoonlijk denk ik dat fintechs als n26 en bunq al ap hadden gelanceerd als ze dat konden/mochten.
Dat is het betere glazen bol werk.
Nog een tip: formuleer je vraag gelijk goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:06
meesje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

https://www.iculture.nl/n...el-popping-ing-apple-pay/
Wij zijn blij dat we op dit moment de enige zijn die dit mogen aanbieden, maar ik kan er verder niet op ingaan wat de inhoud is, onder welke voorwaarden of hoe lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
Maar...de ING Apple Pay actie (https://www.ing.nl/media/...0iTunes_tcm162-175989.pdf) loopt tot en met 1 september. Dus misschien zegt dat wat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MelvinW
ABN Amro is Apple Pay intern nog steeds aan het testen. Dat kun je zien op deze URL: https://www-et1.abnamro.n...emotefunctionalities.json. Dit is overigens van hun beta-app. De URL voor de normale app kun je vinden op https://www.abnamro.nl/nl...emotefunctionalities.json en daar kun je de onderstaande strings niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7jaE01o.png

De link naar naar chiquita.com zal wel een placeholder en inside joke zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 16:54
MelvinW schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:14:
ABN Amro is Apple Pay intern nog steeds aan het testen. Dat kun je zien op deze URL: https://www-et1.abnamro.n...emotefunctionalities.json. Dit is overigens van hun beta-app. De URL voor de normale app kun je vinden op https://www.abnamro.nl/nl...emotefunctionalities.json en daar kun je de onderstaande strings niet vinden.

[Afbeelding]

De link naar naar chiquita.com zal wel een placeholder en inside joke zijn :P
Ik zal een banaantje eten zodra Apple Pay wordt geïntroduceerd door ABN AMRO. 😜. Ben ook benieuwd of dochteronderneming ICS dan ook meteen meegaat met de ondersteuning van Apple Pay met creditcards. Ik vermoed van wel, omdat ICS ook betalen met bepaalde wearables ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:23:
Tot voor kort kwam alleen de ING pas naar voren bij het aanroepen van Apple Pay.
Nu ineens onderin scherm half bijv m'n Apple gift card ook.
Dat klinkt logisch aangezien je met die gift card in de Apple winkels kunt betalen.
D-Ed schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:02:
Stel ik betaal al mijn contactloze betalingen via Apple Pay, krijgt mijn bank dan nog die zelfde details te zien of blijven die in mijn Apple Pay account waar de bank geen inzage in heeft?
Als je een betaling doet dan zijn er diverse partijen die deze betaling afhandelen. Zij kunnen dan een aantal details zien omdat ze die informatie nou eenmaal nodig hebben om de betaling te kunnen afhandelen. Je bank is in dit geheel echter de enige die al je betalingsverkeer kan zien om de doodeenvoudige reden dat zij je geld beheren. Als je je geld over meerdere banken verdeeld, deel je dus ook die inzage op.

Al die partijen die zich met zo'n betaling bemoeien kunnen de gegevens die ze verzamelen gebruiken voor analyse en marketing. Of het ook wettelijk is toegestaan is lastig te zeggen, dat hangt af van wat ze precies verzamelen en verwerken. En daarmee komen we bij het volgende punt:
Stel dat het zo is dan is het zaak de voorwaarden van beiden partijen te vergelijken en bepalen welke het beste zijn.
Dat is iets wat je altijd moet doen. Het venijn zit hem in de kleine lettertjes (lees" de voorwaarden) dus dan is het wel zo verstandig om die goed door te nemen. Hier zul je dus terug moeten kunnen vinden wat ze aan data verzamelen en verwerken.

@Vinnienerd, het enige wat het zegt is dat dit een actie betreft die een looptijd van een maand heeft. Niet bepaald ongewoon bij ING. Ze hebben daar met de spaarrekening jarenlang een actie gehad dat je wat extra's kreeg als je er minimaal 500 euro op zet en dat voor een x tijd liet staan.
Zoals je in het aangehaalde iCulture interview al kunt zien is daar noch een ontkenning noch een bevestiging. Deals hebben namelijk over het algemeen een geheimhoudingsclausule, exclusiviteit heeft er niets mee te maken. Daarom valt het ook niet te bepalen of er sprake is van exclusiviteit of niet. Er naar vragen of (nog erger) het bewijzen is dan ook volkomen zinloos.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 30-08-2019 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
ppl schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:12:
@Vinnienerd, het enige wat het zegt is dat dit een actie betreft die een looptijd van een maand heeft. Niet bepaald ongewoon bij ING. Ze hebben daar met de spaarrekening jarenlang een actie gehad dat je wat extra's kreeg als je er minimaal 500 euro op zet en dat voor een x tijd liet staan.
Zoals je in het aangehaalde iCulture interview al kunt zien is daar noch een ontkenning noch een bevestiging. Deals hebben namelijk over het algemeen een geheimhoudingsclausule, exclusiviteit heeft er niets mee te maken. Daarom valt het ook niet te bepalen of er sprake is van exclusiviteit of niet. Er naar vragen of (nog erger) het bewijzen is dan ook volkomen zinloos.
En toch doe ik het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Via-via dat ABN het op 9 September zou willen introduceren. Toch lijkt me dat nogal stug en ik betwijfel het, het Apple Event is op 10 September. Het zou mij verbazen als andere banken voor Oktober werkelijk lanceren (niet enkel aankondigen). Maar wie weet. Bunq heeft 3 September weer een update, misschien gaan die er wat over los laten en aankondigen. :) Interesting times ahead. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 16:24

Pat-Juh

Patrick

WhatsappHack schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:22:
Via-via dat ABN het op 9 September zou willen introduceren. Toch lijkt me dat nogal stug en ik betwijfel het, het Apple Event is op 10 September. Het zou mij verbazen als andere banken voor Oktober werkelijk lanceren (niet enkel aankondigen). Maar wie weet. Bunq heeft 3 September weer een update, misschien gaan die er wat over los laten en aankondigen. :) Interesting times ahead. :P
Hoe sneller hoe fijner. Kan er weer minder mee in de broekzak ;). Kaart gaat wel mee uiteraard Wel mee in de tas als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 05-05 12:17
Wij hebben met onze watches iets aparts; zodra wij binnenkomen bij AH dan valt de verbinding weg. Of dat internet is of de verbinding met mijn iPhoen weet ik niet. Ik zie dat op mijn watch omdat dan de gegevens van de weer app geen data laat zien. Dus geen temperatuur en geen UV index. Ik zie daar dan alleen streepjes staan. Maar wat extra vervelend is is dat Apple Pay dan ook niet werkt. Dubbelklikken op de zijknop laat niet mijn ING kaart tevoorschijn komen maar ik zie telkens iets anders verschijnen, alsof-ie in de war is. Ik had m'n bril niet op dus kon het niet goed zien wat hij nou toonde.

Gelukkig had ik m'n iPhone bij waarmee Apple Pay wel gewoon werkte. Maar wat er nu met de watch in AH gebeurd, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

WhatsappHack schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:22:
heb maar niet de illusie dat het bij Apple groots aangekondigd wordt dat “the Netherlands” meer Apple Pay krijgen. Het is niet eens introductie van Apple Pay maar alleen een uitbreiding van het aantal banken. Als dit al gebeurt zal het niet eens een sheet waard zijn...

Bovendien kan ik uit zeer geheime bronnen kenbaar maken dat Nederland nou niet direct in de top-5 landen staat die belangrijk zijn voor Apple qua verkoopaantallen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 31-08-2019 10:44 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 00:14
Ferret schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:07:
Gelukkig had ik m'n iPhone bij waarmee Apple Pay wel gewoon werkte. Maar wat er nu met de watch in AH gebeurd, geen idee...
Het eerste wat je aangeeft is het updaten van de lokale weerinformatie. Wellicht heb je slecht bereik binnen de winkel waardoor dat langer duurt of simpelweg niet lukt.
De watch hoeft niet verbonden te zijn met de telefoon voordat Apple Pay werkt. Controleer even de foutmelding die je krijgt en/of verwijder de ‘pas’ van de watch en voeg deze opnieuw toe.

Je kan controleren of je telefoon nog verbinding heeft met de watch in het bedieningspaneel (swipe omhoog). Groen telefoontje is verbonden met.

[ Voor 11% gewijzigd door Sinus_rhythm op 31-08-2019 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

[b]Ferret in "[Apple Pay] Ervaringen & Discussie"
Nog even los van wel of geen bluetooth of WiFi tracking, heeft natuurlijk een Albert Heijn met al die draadloze handscanners (ik neem dat ze via Zigbee op 2.4 GHz gaan) en het WiFi netwerk voor zelfscan op een telefoon een enorme bult aan stoorsignalen op dezelfde frequenties als de communicatie tussen de iPhone en de Apple Watch.

Zigbee, WiFi en Bluetooth kunnen elkaar behoorlijk storen als de dichtheid erg oploopt (bijvoorbeeld in een supermarkt op zaterdag), zie ook hier.

Het is daarom niet zo vreemd dat daarom eventueel de verbinding tussen beide tijdelijk even wegvalt. Probeer het nog eens op een rustiger tijdstip zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 05-05 12:17
Ok, dank voor de antwoorden. Ik zal eens goed opletten (met de bril op) wat er getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:43:
Bovendien kan ik uit zeer geheime bronnen kenbaar maken dat Nederland nou niet direct in de top-5 landen staat die belangrijk zijn voor Apple qua verkoopaantallen ;)
Daar heb je nou niet bepaald geheime bronnen voor nodig ;) We hebben hier, in tegenstelling tot heel veel andere landen, al een zeer uitgebreid betalingssysteem waar contactloos betalen al door is ingeburgerd. Dan moet je op een bestaande markt gaan lopen concurreren en dat is heel wat moeilijker dan in een nieuwe markt. Er is vrijwel geen bedrijf die daar echt trek in heeft. Je ziet het ook met dingen als Payconiq, het loopt nou niet bepaald storm. Dat maakt het ook moeilijk om in te schatten of een bank Apple Pay gaat ondersteunen of niet.

Ik denk dat de enige reden dat we hier in Nederland überhaupt Apple Pay hebben vooral voortkomt uit het feit dat voor de EU dan een volledige dekking gegarandeerd kan worden. Dat maakt het Apple Pay systeem dan weer (wereldwijd) aantrekkelijker. Kortom, meer omwille van Apple Pay zelf dan omwille van de consument.

[ Voor 16% gewijzigd door ppl op 31-08-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:59
Rivanov schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 07:33:
Dit is niet mijn ervaring. In Frankrijk was het hit or miss. Hotel (Ibis): miss. McDonalds: miss (met een lulverhaal over dat het bedrag niet boven de 25 euro mag zijn). KFC: hit. Benzinepomp langs de snelweg: hit (zowel benzine als koffie en broodjes afrekenen).

In Spanje werkte het wel nagenoeg overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DeNachtwacht Ik denk ook niet dat Apple het gaat aankondigen tijdens de keynote (en zeker niet per bank), ik zei enkel dat ik de 9e een wat rare datum zou vinden voor de ABN om AP aan te kondigen; en er daarom aan twijfel of de info wel klopt. :) Ff afwachten, we gaan ‘t zien. :P

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 01-09-2019 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik weet zo goed als zeker dat er binnenkort (komende weken) meer banken komen.
Maar ik ga er vanuit dat Apple hier sowieso in de Keynote geen uitspraken over doet. Ondertussen is half Europa nu enabled.

[ Voor 53% gewijzigd door iAR op 01-09-2019 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iAmRenzo Yup:
https://datawrapper.dwcdn.net/6K85O/20/
(Arme Andorra en Aland als enige in de anders blauwe EU-kant ;))

[ Voor 36% gewijzigd door WhatsappHack op 01-09-2019 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Ik gebruik nu kort na de introductie Apple pay en ben er gematigd tevreden over. De software kant, lees wallet, met uitgebreide info is top. Maar het verschilt echt per betaalautomaat of ik er er wel of niet of met wat voorzichtig geschuif langs de reader de betaling kan verrichten. Zo zijn er betaalautomaten die al ruim voordat ik de iPhone aanleg al overschakelen en de betaling afgehandeld hebben tot tegen de reader houden en voorzichtig verschuiven totdat de iPhone herkend wordt. Als de iPhone niet herkend wordt is het zeer frustrerend dat de ING bankpas even later zonder feitelijke aanraking gelijk overgaat tot transactie. Alsof de chip in de bankpas een factor 10 krachtiger is.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de momenten waarop het in 1x goed gaan een 1/3 van mijn betalingen zijn en de overigen gedoe opleveren. Of het nu aan mijn wat verouderde iPhone 7 ligt weet ik niet maar het doet afbreuk aan de verder erg fijn betaalervaring.
Pagina: 1 2 ... 33 Laatste