Toon posts:

[Apple Pay] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste
Acties:

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 17:22
Miki schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:37:
Ik gebruik nu kort na de introductie Apple pay en ben er gematigd tevreden over. De software kant, lees wallet, met uitgebreide info is top. Maar het verschilt echt per betaalautomaat of ik er er wel of niet of met wat voorzichtig geschuif langs de reader de betaling kan verrichten. Zo zijn er betaalautomaten die al ruim voordat ik de iPhone aanleg al overschakelen en de betaling afgehandeld hebben tot tegen de reader houden en voorzichtig verschuiven totdat de iPhone herkend wordt. Als de iPhone niet herkend wordt is het zeer frustrerend dat de ING bankpas even later zonder feitelijke aanraking gelijk overgaat tot transactie. Alsof de chip in de bankpas een factor 10 krachtiger is.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de momenten waarop het in 1x goed gaan een 1/3 van mijn betalingen zijn en de overigen gedoe opleveren. Of het nu aan mijn wat verouderde iPhone 7 ligt weet ik niet maar het doet afbreuk aan de verder erg fijn betaalervaring.
Deze problemen herken ik totaal niet met mijn applewatch. Het gaat altijd in een keer goed.
Alleen bij de Mac in Annecy (Frankrijk) zat het aan een limiet .

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:27
Miki schreef op zondag 1 september 2019 @ 21:37:
Zo zijn er betaalautomaten die al ruim voordat ik de iPhone aanleg al overschakelen en de betaling afgehandeld hebben tot tegen de reader houden en voorzichtig verschuiven totdat de iPhone herkend wordt. Als de iPhone niet herkend wordt is het zeer frustrerend dat de ING bankpas even later zonder feitelijke aanraking gelijk overgaat tot transactie. Alsof de chip in de bankpas een factor 10 krachtiger is.
Heb jij de fysieke bankpas in de buurt van je iPhone? Dan heb je (zoals te verwachten) last van card clash.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
mfkne schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:03:
[...]

Heb jij de fysieke bankpas in de buurt van je iPhone? Dan heb je (zoals te verwachten) last van card clash.
Nee dat heb ik ook nergens gesteld, sterker nog mijn bankpassen zitten in een Secrid portemonnee en zijn dus afgeschermd.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 18:45
WhatsappHack schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:22:
Via-via dat ABN het op 9 September zou willen introduceren. Toch lijkt me dat nogal stug en ik betwijfel het, het Apple Event is op 10 September. Het zou mij verbazen als andere banken voor Oktober werkelijk lanceren (niet enkel aankondigen). Maar wie weet. Bunq heeft 3 September weer een update, misschien gaan die er wat over los laten en aankondigen. :) Interesting times ahead. :P
Ze hebben vanochtend een Update gepusht, mogelijk dat hier de code weer in zit? (En alvast ter voorbereiding op 9 september)?

Give 2 Get

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05-2022
Wordt het niet tijd dat Apple Pay wordt toegevoegd als een betaalmethode in de filters van Pricewatch?

@WhatsappHack Crowdsourced lijst samenstellen van Nederlandse websites en diensten die het al hebben? Met en zonder express checkout.

[Voor 40% gewijzigd door GeforceAA op 02-09-2019 12:33]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38
Miki schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:20:
[...]

Nee dat heb ik ook nergens gesteld, sterker nog mijn bankpassen zitten in een Secrid portemonnee en zijn dus afgeschermd.
Activeer jij de pasjes van tevoren en houdt 'm er dan tegen? Of wacht jij tot de iPhone 'getriggerd' wordt?

Ik dubbelklik nu op de homeknop en dan wordt de functie geactiveerd. Dat werkt vlekkeloos.
Als ik de telefoon al langs de betaalautomaat hield en er wordt dan omgesprongen naar een bedrag op 't scherm moest ik 'm vaak opnieuw erlangs houden. Dat werkte minder handig.
Zodra 't bedrag er wel al op staat kun je de telefoon erlangs houden en moet hij automatisch omspringen. Als dat niet gebeurt lijkt me iets mis, want daar ervaar ik weinig problemen mee.
@GeforceAA Dat klinkt als een goed idee! :) Ik denk dat dat voor Pricewatch eentje is om in Mooie Features aan te vragen? Dan kunnen de webwinkels het zelf doorgeven zodra Tweakers het toevoegt. Zal wel even wat tijd overheen gaan, maar uiteindelijk accurater dan een handmatige lijst gok ik. Alleen is de Pricewatch natuurlijk gelimiteerd tot wat specifiekere producten en winkels, ik kom Apple Pay vaker tegen op buitenlandse sites voor triviale zaken zoals bloemetjes of covers - dat ga je niet vinden in de Pricewatch. Voor dat doel is een “acceptatie” lijst misschien inderdaad wel een strak plan, als het goed wordt bijgehouden. Als niemand (eg: andere website/community :P) anders het al gemaakt heeft en we ‘t wiel dus niet opnieuw uitvinden is dat denk ik wel een top idee om te gaan doen. (Of we “forken” dat en vullen aan :P)

Ik weet alleen niet of ‘t handig is om aan dit topic toe te voegen (zo’n lijst kan heel lang worden), een apart topic te maken of op een andere manier (eg Google Docs en dan hier in de OP linken?) te onderhouden? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Miki
I-King schreef op maandag 2 september 2019 @ 12:20:
[...]

Activeer jij de pasjes van tevoren en houdt 'm er dan tegen? Of wacht jij tot de iPhone 'getriggerd' wordt?

Ik dubbelklik nu op de homeknop en dan wordt de functie geactiveerd. Dat werkt vlekkeloos.
Als ik de telefoon al langs de betaalautomaat hield en er wordt dan omgesprongen naar een bedrag op 't scherm moest ik 'm vaak opnieuw erlangs houden. Dat werkte minder handig.
Zodra 't bedrag er wel al op staat kun je de telefoon erlangs houden en moet hij automatisch omspringen. Als dat niet gebeurt lijkt me iets mis, want daar ervaar ik weinig problemen mee.
Net geprobeerd om bij de AH, Jodenbreestraat Amsterdam, te betalen en helaas betaling wederom mislukt.
Ik laat inderdaad door de betaalautomaat de Wallet app triggeren. En in diezelfde stand (tegen de betaalautomaat) leg ik mijn duim erop en voel je de trilling dat de pas is geactiveerd. De betaalautomaat knippert even en verder gebeurd er niets en vind er geen transactie plaats.
Het vreemde is dus dat het bij andere betaalautomaten gewoon dus wel zo werkt zonder enige problemen.

Ik zal eens proberen om de Wallet vooruit lopend te activeren al vind ik dat wel bijzonder en valt dit in de categorie you’re holding it wrong :P

[Voor 4% gewijzigd door Miki op 02-09-2019 13:18]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 13:47
@Miki Ik wist niet eens dat het op die manier kon :P mijn work flow is altijd: 2x klikken -> faceID -> pasje staat in beeld. Dan wacht ik op het bedrag (altijd even checken of het bedrag in beeld klopt) en dan hou ik mijn iPhone er pas tegen aan.

• GeforceAA
@WhatsappHack
Ik weet alleen niet of ‘t handig is om aan dit topic toe te voegen (zo’n lijst kan heel lang worden), een apart topic te maken of op een andere manier (eg Google Docs en dan hier in de OP linken?) te onderhouden? :)
Zo iets? Google Form gemaakt met throwaway account

https://forms.gle/JnTJVTyEvyKCMJsM6

en voedt data naar Google Spreadsheet

https://docs.google.com/s...9JMDtp88/edit?usp=sharing

Geheel anoniem.

Maar kan ook gewoon een simpele pastebin bijvoorbeeld.

[Voor 6% gewijzigd door GeforceAA op 02-09-2019 13:41]

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 15:41
Ik heb vandaag een artikel geretourneerd bij de Bijenkorf. Ik had destijds met mijn iPhone betaald, maar voor het terugbrengen hoefde ik mijn bankpas niet te laten zien.
Volgens de medewerker wordt het geld binnen 24 uur op mijn rekening gestort.
We zullen het zien :)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
In de Revolut app is “Add to Wallet” zichtbaar. Helaas werkt het toevoegen nog niet bij alle kaarten. Slechts een van mijn Visa’s werkt.

Net ook een nieuwe Revolut Maestro besteld, deze kon ik gelijk toevoegen aan Apple Pay.
  • N26 werkt nu ook. Je krijgt ook een pop-up als je de app opent.
  • American Express werkt nog niet.
  • ICS BMW Visa werkt ook nog niet.
  • Knab zegt dat Apple Pay op dit moment geen prioriteit is.

[Voor 88% gewijzigd door oohh op 03-09-2019 07:46]

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:51
Vandaag gaan N26, Revolut, Monese en bunq live. Andere banken zullen vermoedelijk later komen, misschien dat die vandaag daar een aankondiging over gaan doen.

[Voor 39% gewijzigd door MelvinW op 03-09-2019 08:07]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:18
Revolut werkt alleen met mijn Maestro. Mijn MasterCard werkt nog niet.

Lekker!

• GeforceAA
  • Knab zegt dat Apple Pay op dit moment geen prioriteit is.
Wow. Als een bank die zich positioneert als hip niet-traditioneel dan snap ik dat totaal niet.

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 00:38

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Nu de Rabobank nog...

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:41
Ik weet niet hoe lang dit al online staat, maar dit lijkt hoopvol: https://www.rabobank.nl/p...betaaldiensten/apple-pay/

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:23

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

rusman schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:02:
[...]

Ik weet niet hoe lang dit al online staat, maar dit lijkt hoopvol: https://www.rabobank.nl/p...betaaldiensten/apple-pay/
Dat ziet er erg hoopvol uit!

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-02 15:20

Woopdedooo

THT: Zie signature

oohh schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 06:49:
  • N26 werkt nu ook. Je krijgt ook een pop-up als je de app opent.
Heb je ook de Maestro weten te activeren?

[Voor 4% gewijzigd door Woopdedooo op 03-09-2019 09:13]

... na de zomer

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
Uffje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:12:
[...]

Nee, dat is helaas niet gelukt. Ik verwacht dat deze ook niet gaat werken. Volgens mij werkt de Maestro in andere landen namelijk ook niet.

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Uffje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:12:
[...]

Hier ook alleen de mastercard die je kunt toevoegen. Denk dat de Maestro inderdaad niet gaat werken.

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:48
Ik krijg in Revolut nergens die Add to wallet knop te zien 😭

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:03

Fab1Man

Live life to the fullest

Miki schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:14:
[...]

Net geprobeerd om bij de AH, Jodenbreestraat Amsterdam, te betalen en helaas betaling wederom mislukt.
Ik laat inderdaad door de betaalautomaat de Wallet app triggeren. En in diezelfde stand (tegen de betaalautomaat) leg ik mijn duim erop en voel je de trilling dat de pas is geactiveerd. De betaalautomaat knippert even en verder gebeurd er niets en vind er geen transactie plaats.
Het vreemde is dus dat het bij andere betaalautomaten gewoon dus wel zo werkt zonder enige problemen.

Ik zal eens proberen om de Wallet vooruit lopend te activeren al vind ik dat wel bijzonder en valt dit in de categorie you’re holding it wrong :P
Ik vrees dat hier iets niet helemaal goed gaat qua chip. De workflow die je uitlegt met je vinger op TouchID en dan bij de betaalautomaat houden werkte bij mijn iPhone 7 perfect. Nu met de XS doe ik het vooraf activeren, maar 9/10 keer betaal ik toch met m'n Watch. Desalniettemin, je negatieve ervaring is in ieder geval niet hoe het zou moeten gaan.

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:18
Toch leuk. Jaren met een Apple Watch series 2 nog een leuke feature erbij nu ABN eindelijk Apple Pay gaat ondersteunen. En dan heb ik het nog niet gehad over de eSim ondersteuning voor een telefoon die ik alweer een jaar heb.

Heeft het series Apple Watch nog enige invloed op de snelheid van betalen met Apple Pay? Als ik bij de kassa alsnog moet wachten omdat ik zit te wachten tot de wallet is geladen dan weet ik niet of ik er beter van wordt. En de geruchtenmolen voor een nieuwe Apple Watch beloofd ook niet veel nieuws. Hoewel ik wel verkocht ben als de batterij van de nieuwe AW 2-3 dagen mee gaat ipv. 1-1,5 dag.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Zelfs de series 0 apple watch (partner gebruikt deze nu) heeft bijna geen vertraging dus ik mag er vanuit gaan dat een series 2 al helemaal geen probleem mag geven.

Nikon D600 | 24-70/f2.8 | 70-200/f2.8 | 50/f1.8 | Panasonic DMC-GM1 | 12-32/f3.5-5.6 | iMac 27" | MacBook Pro 15"

• Woopdedooo

Woopdedooo

ASN gaat op korte termijn niks aanbieden, aldus support chat.

... na de zomer

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
https://www.rabobank.nl/p...betaaldiensten/apple-pay/

Was dit al bekend?

Edit: Ja dus 😜

[Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-09-2019 09:48]

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
rusman schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:02:
[...]

om 9u op facebook gezet, dus vrij recent :)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• Froggle
@Soepie Dat is heel mooi. Kan ik die 700 euro weer een jaar uitstellen. ;)

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:29
Iemand de Rabobank app al open getrokken. Gisteren opeens een major nieuwe versie "7.0". Wel gaaf dat ze het in ieder geval hebben aangekondigd. Wel dikke faal dat ze eerst zeggen we gaan het niet doen: te duur... Fijn dat concurrentie toch nog een beetje werkt :) !

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:03

Fab1Man

Live life to the fullest

Alpha89 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:49:
Iemand de Rabobank app al open getrokken. Gisteren opeens een major nieuwe versie "7.0". Wel gaaf dat ze het in ieder geval hebben aangekondigd. Wel dikke faal dat ze eerst zeggen we gaan het niet doen: te duur... Fijn dat concurrentie toch nog een beetje werkt :) !
Haha precies dat. Desinformatie spreiden en het onder de noemer "te duur" gooien sloeg echt nergens op. Alsof de kosten voor de transacties andere banken geen geld kosten? En wat te denken van transactiekosten van andere betaalmethoden (creditcard), dat is ook allemaal gratis? :+

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 14:42
Hier is nog niets verandert. Wel de update van gisteren gehad.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:06
Wat bedoel je precies met dit bericht? Zijn er aanwijzingen voor Apple pay?

©2004

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En daar is de aankondiging van Apple Pay bij de anderen al!
Binnen zes weken moeten ze opleveren.

[Voor 24% gewijzigd door iAR op 03-09-2019 09:57]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 09:57
iAmRenzo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:57:
Had ING toch een bepaalde periode exclusive nu ze opeens "allemaal" komen.
Ben benieuwd wat dat gekost heeft :D

Afgelopen week is een vriend van mij nog overgestapt van ABN naar ING :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• hk12nl
Famous schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:59:
[...]

https://tweakers.net/nieu...ay-ondersteuning-aan.html

Ik ben nog niet overgestapt van de Rabobank naar de ING maar heb wel een rekening geopend bij de ING. Moet zeggen dat ik ze wel vooruitstrevend vind dus twijfel nog steeds om compleet over te stappen naar de ING..

[Voor 48% gewijzigd door hk12nl op 03-09-2019 10:01]

©2004

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 08:11
Eindelijk ABN-AMRO apple pay. I'm happy!!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04:18
iAmRenzo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:57:
Op basis waarvan ? ( die 6 weken )

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:29
harm12nl schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:56:
[...]

Wat bedoel je precies met dit bericht? Zijn er aanwijzingen voor Apple pay?
De ING app had al een tijdje Apple Pay functionaliteit t.b.v. interne testen. Zat dus gewoon in de publieke app. Maar sommige developers zijn hier handig genoeg om de darmen van de app open te trekken en te kijken of er al Apple Pay verwijzingen inzitten.
Famous schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat het ze niets gekost heeft. Sterker nog, misschien kregen ze wel korting. Banken hier waren terughoudend, Apple had een grote launchpartner nodig. Voila, dealtje gesloten. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Froggle
Alpha89 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:24:
[...]

De ING app had al een tijdje Apple Pay functionaliteit t.b.v. interne testen. Zat dus gewoon in de publieke app. Maar sommige developers zijn hier handig genoeg om de darmen van de app open te trekken en te kijken of er al Apple Pay verwijzingen inzitten.
Naast de leaks in de apps was het ook wel vrij obvious dat andere banken gebruik zouden gaan maken van Apple Pay nadat ING een actie had die heel toevallig tot 1 september liep. Om zo nog even wat potentiële klanten over de streep te helpen wellicht.

• Mglange
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-07-2022
Nou. 11 september live? 3 maanden na ING?
dag na het Apple event?
Laat het hypen beginnen :+

[Voor 19% gewijzigd door Mglange op 03-09-2019 10:57]

• hk12nl
Froggle schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:35:
[...]

Naast de leaks in de apps was het ook wel vrij obvious dat andere banken gebruik zouden gaan maken van Apple Pay nadat ING een actie had die heel toevallig tot 1 september liep. Om zo nog even wat potentiële klanten over de streep te helpen wellicht.
Heeft bij mij iig gewerkt :p Zou deze extra rekening nu dus weer kunnen opzeggen maar moet ING bevalt ook wel qua app..:)

©2004

• Famous
WhatsappHack schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat het ze niets gekost heeft. Sterker nog, misschien kregen ze wel korting. Banken hier waren terughoudend, Apple had een grote launchpartner nodig. Voila, dealtje gesloten. :)
Muah, ik denk dat het meevalt.
Bunq e.d. wilde (deden) het al aanbieden, wellicht dat zij misschien zelfs wat tegengas hebben gekregen van de 'normale' banken. Je zag immers dat mensen toch de overstap maakte.

Als ik het goed herinner was alleen de RABO die schreeuwde "dit gaan wij niet implementeren in de toekomst, want duur!" De rest was wat terughoudender hierin en ontkende het niet.

• roviaro
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:27
Zojuist Revolut kaart toegevoegd voor Apple Pay. N26 staat ook in het lijstje.

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb meerdere BUNQ passen in apple play.

Nu zie je alleen de rek nummers staan en ik zou het makkelijker vinden als ik de kaarten een naam zou kunnen geven.

kan dit?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:43
Ben destijds na aankondiging van Apple Pay bij ING direct overgestapt van ABN AMRO naar ING. Geen spijt van. Vind ING een fijne bank die altijd vooruitstrevend is. App werkt goed, website werkt handig. Dus prima zo. Blij dat ik 'over' ben. En ik kan Apple Pay inmiddels al geruime tijd gebruiken. ;)

Benieuwd hoelang het duurt voordat het actief wordt bij Rabobank, daar heb ik namelijk wel onze gezamelijke rekeningen lopen. En mijn partner heeft haar eigen rekening daar ook nog lopen, dus dan kan zij ook eindelijk gebruik maken van Apple Pay.

[Voor 39% gewijzigd door Rivanov op 03-09-2019 11:43]

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 08:12
Net ook Revolut en N26 kunnen toevoegen. Exclusiviteit is er dus wel degelijk af.

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 23:35
Jedi Geub schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:18:
Ik heb meerdere BUNQ passen in apple play.

Nu zie je alleen de rek nummers staan en ik zou het makkelijker vinden als ik de kaarten een naam zou kunnen geven.

kan dit?
Nee, helaas kun je de naam van een pas zelf niet wijzigen :(

• Rivanov
De N26 Mastercard heb ik nu ook in m'n Apple Pay zitten.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

JSchut

.....

Ik twijfel ook om over te stappen naar de ING (Vanaf de rabobank)

Voor mijn revoel is de Rabobank best duur. Tevens stoort het mij enorm dat hun kantoor hier doordeweeks om 5 uur sluit, maar vervelender is nog dat ze zaterdag gesloten zijn.

Nu heb ik ook al mijn verzekeringen daar dus het is nog al een klusje om alles uit te zoeken. Maar goed misschien toch maar eens doen.

Wel fijn dat meerdere banken nu Apple Pay gaan leveren. Werdd wel eens tijd :)

Xbox: JSchut82 | PSN jschut_82 |  Mac Mini 2018 i7-3.2GHz/32GB/512GB |  iPhone X 64GB Space Gray

• hk12nl
JSchut schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:22:

Voor mijn revoel is de Rabobank best duur. Tevens stoort het mij enorm dat hun kantoor hier doordeweeks om 5 uur sluit, maar vervelender is nog dat ze zaterdag gesloten zijn.
Dat valt best mee (laatst nog eens uitgezocht voor betaalrekening en spaarrekening voor mijzelf + betaal en spaarrekening voor gezamelijk). Volgens mij was ABN het duurste en ING en Rabo ongeveer gelijk.

©2004

• Rivanov
LOL.

[Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 03-09-2019 12:29]

• Famous
Die zitten even heel social media uit te pluizen op apple pay, overstap ING, etc. _/-\o_ :D

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-06 15:41
Mijn Revolut-kaart verloopt met een maand dus ik heb een nieuwe pas aangevraagd. Het viel me al op dat ik deze direct kon toevoegen aan mijn Wallet.
Ook N26 kon ik toevoegen na een prompt in de app en Monese had ik al in mijn Wallet.

Het enige wat raar is, is dat ik een Bunq-free account heb kunnen toevoegen aan mijn Wallet. Dit is dus geen abonnement maar een los bestelde bankpas waarbij ik 4 cent betaal per pintransactie. Het toevoegen aan mijn iPhone kon in de app en werd na handherkenning toegevoegd aan mijn Wallet. Voor mijn Apple Watch moest ik even de CVC-code opzoeken in de app en daarna in de Watch-app intypen zodat de pas ook toegevoegd kon worden aan mijn Apple Watch.
Ik vind het wel vreemd gezien dit op de Bunq-site is vermeld:
A few things to bear in mind:

1. You can only use Apple Pay if you reside in Italy, Spain, France, Germany, Belgium, Ireland or the Netherlands.
2. Travel Card support will come soon, our team is working very hard to make this possible.
3. Apple Pay is available for Premium/Joint/Pack/Business. Older memberships cannot use Apple Pay.

• Miki
JSchut schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:22:

Nu heb ik ook al mijn verzekeringen daar dus het is nog al een klusje om alles uit te zoeken. Maar goed misschien toch maar eens doen.

Wel fijn dat meerdere banken nu Apple Pay gaan leveren. Werdd wel eens tijd :)
Dit topic is er niet specifiek voor bedoelt maar ik ben dus vorig jaar overgestapt van Rabo naar ING en dat had ik achteraf veel eerder moeten hebben gedaan.
Met name de wijze waarop betalingen plaats vinden dwz zonder reader maar met je telefoon was een verademing. Ook het web platform zelf is gewoon vele malen verder.
En last but not least, je kunt bij ieder kantoor terecht ipv je eigen kantoor/ regio.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:33:
[...]

Die zitten even heel social media uit te pluizen op apple pay, overstap ING, etc. _/-\o_ :D
Dat zou heel goed kunnen (zouden ze zeker moeten doen) maar ze zijn ook gewoon getagged in die tweet dus dan komt 'ie automatisch bij ze binnen.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
jij moet toch miljoenen bezitten dat ze jou weer heel graag als klant willen hebben! :+

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50
Ik heb ook net een tweet gehad van ABN dat ze eindelijk ‘binnenkort’ Apple Pay gaan introduceren. Heb ze getweet dat ze te laat zijn.

Trouwens: waarom werkt maestro AP bij N26 niet? Revolut maestro doet het namelijk wel.

• dilasaba
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-01-2020
Goed nieuws dit! Nu de 3 grote banken straks AP hebben, hoop ik dat de ondersteuning van AP in apps en website ook zal groeien. En hopelijk komt er nu ook credit card ondersteuning van de ING (en de rest).

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 20:58
Nou Apple pay in Nederland is wel behoorlijk kreupel vandaag al 2 keer niet kunnen betalen net N26 en Revolut omdat Appie Heijn en de kantine geen creditcard betalingen accepteren. En zo zijn er nog honderden winkels in NL die alleen Maestro betalingen accepteren. Jammer. En ja dat ligt niet aan Apple.

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

Toch wel blij dat ik voor mijn hoofd bank niet helemaal overgestapt ben naar ING nu de “exclusiviteit” zo kort blijkt oOo

Bunq gaat alleen wel een klant verliezen zodra ABN het daadwerkelijk aanzet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:19
Philos31 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:18:
Nou Apple pay in Nederland is wel behoorlijk kreupel vandaag al 2 keer niet kunnen betalen net N26 en Revolut omdat Appie Heijn en de kantine geen creditcard betalingen accepteren. En zo zijn er nog honderden winkels in NL die alleen Maestro betalingen accepteren. Jammer. En ja dat ligt niet aan Apple.
Dat ligt niet aan Apple Pay maar aan de winkels.
Die vinden de transactiekosten te duur voor creditcards (MasterCard, Visa, AMEX).

Apple Pay met een Maestro kaart (BUNQ) werkt in elke winkel met een pinautomaat voor contactloos betalen.

• Dennisweb
Philos31 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:18:
Met Revolut kun je ook gewoon een maestrokaart in Apple Pay zetten. Bij mij staan zowel de maestro als Mastercard in Apple Pay.

• GertJan2012
Het zou mij niks verbazen als volgende week tijdens of op de Keynote bekend wordt gemaakt dat Abn Amro en Rabobank Apple Pay officieel ondersteunen.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
Donstil schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:19:
Toch wel blij dat ik voor mijn hoofd bank niet helemaal overgestapt ben naar ING nu de “exclusiviteit” zo kort blijkt oOo

Bunq gaat alleen wel een klant verliezen zodra ABN het daadwerkelijk aanzet.
Ja precies ja, Bunq is veel te prijzig.... Dat premium kost 7.99 per maand, maar mijn ING rekening kost 6.99 per maand en daar kan ik even wat meer mee.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• iAR
  • Niet online
Apple stelt de eis dat er niet langer dan 6 weken tussen aankondigen en release mag zitten.

@Philos31 creditcards zijn in Nederland geen populaire betaalmiddelen. Maestro en vpay is algemeen geaccepteerd.
Voor internet is het wel klote dat ing nog geen MasterCard heeft voor Apple Pay. Laatst iets afgerekend met Apple Pay en dat is zo verrot handig en snel. Dat niemand dat ooit eerder heeft bedacht.

[Voor 41% gewijzigd door iAR op 03-09-2019 16:35]

• hk12nl
tcviper schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:29:
[...]

Ja precies ja, Bunq is veel te prijzig.... Dat premium kost 7.99 per maand, maar mijn ING rekening kost 6.99 per maand en daar kan ik even wat meer mee.
€ 6,99? Dat kan toch al voor € 1,55?

©2004

• Werkhoven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:22
GertJan2012 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:28:
Het zou mij niks verbazen als volgende week tijdens of op de Keynote bekend wordt gemaakt dat Abn Amro en Rabobank Apple Pay officieel ondersteunen.
Hahaha, dat werd hier ook gedacht met WWDC en Apple Pay bij ING. Desalniettemin hoop ik het als klant van een van de aangekondigde banken wel ;)

• GertJan2012
Werkhoven schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:04:
[...]

Hahaha, dat werd hier ook gedacht met WWDC en Apple Pay bij ING. Desalniettemin hoop ik het als klant van een van de aangekondigde banken wel ;)
Hopen mag altijd toch? Het zou opzich een logische datum zijn, net als 1 oktober dat is.

• RinuX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-10-2021
Uffje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:47:
ASN gaat op korte termijn niks aanbieden, aldus support chat.
Niet verrassend gezien hun jaren 90 IT strategie. Alles ziet er gedateerd uit en ook de extra kosten die komen voor gebruik in buitenland maken deze bank niet bepaald populair. Jammer want ze zijn een van de weinige groene banken.
tcviper schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:29:
[...]

Ik betaal €5,- via BunqPack maar dat is niet eens de kosten. Weg bij ABN zou mij ivm kortingen een veelvoud daarvan kosten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Woopdedooo

Woopdedooo

RinuX schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:59:
[...]

Niet verrassend gezien hun jaren 90 IT strategie. Alles ziet er gedateerd uit en ook de extra kosten die komen voor gebruik in buitenland maken deze bank niet bepaald populair. Jammer want ze zijn een van de weinige groene banken.
Klopt, dat laatste vind ik toch belangrijker dan apple pay, daarnaast heb ik N26.

... na de zomer

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik lees op de N26 site niets over een maestrokaart.. Kan iemand bevestigen dat N26 ook gewoon werkt in de supermarkt en dat je een maestrokaart ontvangt? Virtueel dan wel fysiek..

• Dennisweb
D-Ed schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:57:
Ik lees op de N26 site niets over een maestrokaart.. Kan iemand bevestigen dat N26 ook gewoon werkt in de supermarkt en dat je een maestrokaart ontvangt? Virtueel dan wel fysiek..
Nee, maestro werkt niet. Ik heb N26 even getweet en kreeg als reactie dat ALS deze functie ooit komt, we daar dan ooit meer van horen.

• D-Ed
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:13:
[...]

Nee, maestro werkt niet. Ik heb N26 even getweet en kreeg als reactie dat ALS deze functie ooit komt, we daar dan ooit meer van horen.
Volgens deze site is de N26 Maestro aanvragen, een verborgen optie..: https://www.geldburger.nl/bankrekening-n26-maestro/

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 11:23

Arno

PF5A

Ben ik de enige die nog nooit van N26 of Revolut gehoord heeft voor vandaag?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• U123456
  • Registratie: September 2014
Arno schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:57:
Ja :)
Hebben zelfs eigen topics:
N26: Discussie over & Ervaringen met N26
Revolut: Revolut (incl IBAN en Premium)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 10:12
Ben blij dat de Rabobank het aangekondigd heeft. Ik zat nog steeds te twijfelen om over te stappen naar de ING maar aangezien ik meerdere producten heb bij de Rabo is dit ideaal!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:49
Nu kunnen we allemaal massaal weer de ING rekening opheffen. :+

Ik ga zometeen mijn ING rekening opheffen. Ik gok dat ABN Apple Pay activeert op 11 september. Dan heeft ING precies 3 maanden Apple Pay exclusief gehad en het is een dag na 'Apple Special Event'.

[Voor 61% gewijzigd door GioStyle op 03-09-2019 22:36]

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:25
D-Ed schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:57:
Bij mijn lokale supermarkt (Dekamarkt) werkt sinds half mei/begin juni ook MasterCard bij de kassa. Voorheen was dit niet het geval. Daardoor is afrekenen met Apple Pay icm met N26 gewoon mogelijk.
Dennisweb schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:13:
[...]

Je kan gewoon met de N26 app een Maestro kaart gratis aanvragen als Nederlandse rekeninghouder.
Bij mij viel die al binnen een week door de brievenbus.

• D-Ed
  • Niet online
yukhalilsel schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:18:
[...]

Bij mijn lokale supermarkt (Dekamarkt) werkt sinds half mei/begin juni ook MasterCard bij de kassa. Voorheen was dit niet het geval. Daardoor is afrekenen met Apple Pay icm met N26 gewoon mogelijk.

[...]

Je kan gewoon met de N26 app een Maestro kaart gratis aanvragen als Nederlandse rekeninghouder.
Bij mij viel die al binnen een week door de brievenbus.
Overal gekeken maar via de chat krijg ik alleen een bot te spreken..

Edit: Ah, nu wel een echt iemand :)

[Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 03-09-2019 22:29]

• Tartarus
D-Ed schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:26:
[...]

Overal gekeken maar via de chat krijg ik alleen een bot te spreken..

Edit: Ah, nu wel een echt iemand :)
Onder My Account (poppetje rechtsonder) druk je op Card Settings en dan kan je een Maestro Card bestellen. Zo simpel is het.

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:35
yukhalilsel schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:33:
[...]

Onder My Account (poppetje rechtsonder) druk je op Card Settings en dan kan je een Maestro Card bestellen. Zo simpel is het.
Wel eerst even minimaal 100,- storten. Zie ook: https://support.n26.com/e...-to-order-my-maestro-card

PVoutput

• Tartarus
Ah, dat wist ik niet. Ik had mijn N26 al enkele maanden gebruikt, waardoor ik waarschijnlijk al aan die voorwaarde voldeed 🙂

• D-Ed
  • Niet online
Ah, dan wacht ik eerst even tot de Keynote. Als Rabo kort daarna geen aankondiging doet dan zet ik d volgende stap wel. Standaard kaart is reeds onderweg

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:35
D-Ed schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:58:
[...]

Ah, dan wacht ik eerst even tot de Keynote. Als Rabo kort daarna geen aankondiging doet dan zet ik d volgende stap wel. Standaard kaart is reeds onderweg
Geld kun je ook daarna weer terugstorten :-)

PVoutput

• D-Ed
  • Niet online
filibuster schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:28:
[...]

Geld kun je ook daarna weer terugstorten :-)
d:)b

• Dennisweb
D-Ed schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:34:
[...]

Volgens deze site is de N26 Maestro aanvragen, een verborgen optie..: https://www.geldburger.nl/bankrekening-n26-maestro/
Dat weet ik. En die optie heb ik ook. Maar volgens mij kun je de maestrokaart niet toevoegen aan Apple Pay. Alleen de Mastercard.

Maar laat even weten of het gelukt is. Als het lukt, bestel ik zelf ook een maestrokaart. :)

• Tartarus
Dennisweb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:34:
[...]

Dat weet ik. En die optie heb ik ook. Maar volgens mij kun je de maestrokaart niet toevoegen aan Apple Pay. Alleen de Mastercard.

Maar laat even weten of het gelukt is. Als het lukt, bestel ik zelf ook een maestrokaart. :)
Vooralsnog kun je enkel de MasterCard van N26 toevoegen aan Apple Pay, inderdaad.
Voor mij is dat vooralsnog ook voldoende, eerlijk gezegd.

• GertJan2012
iAmRenzo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:32:
[...]

Apple stelt de eis dat er niet langer dan 6 weken tussen aankondigen en release mag zitten.

@Philos31 creditcards zijn in Nederland geen populaire betaalmiddelen. Maestro en vpay is algemeen geaccepteerd.
Voor internet is het wel klote dat ing nog geen MasterCard heeft voor Apple Pay. Laatst iets afgerekend met Apple Pay en dat is zo verrot handig en snel. Dat niemand dat ooit eerder heeft bedacht.
Heb je ergens een bron van die 6 weken ? Ik kan er namelijk helemaal niets over terugvinden....

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 11:26
Tof om te zien dat nu twee banken in Nederland aan Apple pay zit. Hoop is groot voor snelle introductie van ABN AMRO. Nu nog Revolut erbij en 't begint voor ons in Nederland leuk uit te zien.

Vond 't wel grappig om gisteravond de Apple Pay feature te zien van N26 door een Instagram

Edit: nu ook al Revolut (VISA) succesvol toegevoegd aan apple pay! Open revolut app, ga naar Kaarten en dan is daar een Apple Pay knop!

[Voor 18% gewijzigd door karimmm op 04-09-2019 08:34]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

karimmm schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:28:
Tof om te zien dat nu twee banken in Nederland aan Apple pay zit. Hoop is groot voor snelle introductie van ABN AMRO. Nu nog Revolut erbij en 't begint voor ons in Nederland leuk uit te zien.

Vond 't wel grappig om gisteravond de Apple Pay feature te zien van N26 door een Instagram spotje.
Revolut zit er toch al bij?

https://www.iculture.nl/n...olut-apple-pay-nederland/
Arno schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:57:
Nee :P

[Voor 16% gewijzigd door Gunner op 04-09-2019 08:35]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 11:26
Net erachter gekomen! Top, dank je wel :)

• hk12nl
GioStyle schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:18:
Nu kunnen we allemaal massaal weer de ING rekening opheffen. :+

Ik ga zometeen mijn ING rekening opheffen. Ik gok dat ABN Apple Pay activeert op 11 september. Dan heeft ING precies 3 maanden Apple Pay exclusief gehad en het is een dag na 'Apple Special Event'.
Gewoon erbij houden joh. Voor die 20 euro per jaar hoef je het niet te laten en als de ene bank een storing heeft, heb je altijd nog een andere :)

Ik hou voorlopig zowel de Rabo als de ING. Mede doordat de ING app zoveel beter ontwikkeld is.

offtopic:
Ik hoop spoedig op een app oid vanuit de overheid voor je id-kaart/rijbewijs. Dan kan ik legaal de straat op zonder portemonnee d:)b

[Voor 11% gewijzigd door hk12nl op 04-09-2019 09:11]

©2004

• iAR
  • Niet online
GertJan2012 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:55:
Heb je ergens een bron van die 6 weken ? Ik kan er namelijk helemaal niets over terugvinden....
Niet echt. Iemand binnen een bank noemde het.

Op zich ook wel logisch: anders kun je aankondigen en heel lang wachten op invoering. Dat wil Apple niet want dat is niet leuk voor de gebruikers.

• D-Ed
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 00:34:
[...]

Met een beetje geluk heb ik hem zaterdag of maandag en post ik hier een update.

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 13:41
GioStyle schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:18:

Maar andere banken dan ING hebben het nu tot al actief in Nederland? Waarom zou ABN dan moeten wachten tot het precies 3 maanden is? Denk dat het gewoon nog niet af is..
Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee