Toon posts:

[Apple Pay] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste
Acties:

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 08:11
Arno schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:57:
Ben ik de enige die nog nooit van N26 of Revolut gehoord heeft voor vandaag?
Nee, ik heb voorheen ook nooit gehoord van N26 of Revolut. En nu zou ik met de aankomende brexit ook niet zomaar voor Revolut kiezen :P

Ik blijf lekker wachten tot het bij ABN AMRO actief wordt.

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:29
Hier ook ING opgezegd. In een notendop:
  • Minimaal 20 euro op je rekening hebben.
  • Het duurt 3 weken voor de rekening opgeheven wordt.
  • Restbedrag wordt naar een rekening naar keuze overgeboekt.
  • Je mag de transacties nog downloaden in csv of pdf formaat.
  • Je kunt, tijdens opzeggen, nog lopende incasso's en betaalverzoeken inzien.
  • Toegang tot de rekening wordt zelfde dag nog geblokkeerd.
  • Als het je laatste ING rekening is ben je ook geen ING klant meer. Dit gaat vanzelf.
Details: https://www.ing.nl/partic...ening-opzeggen/index.html

Je kunt gewoon uit de wallet van je iPhone, iPad én watch de betaalkaart verwijderen. Geinige animatie op moment dat je hem verwijderd :) !

[Voor 18% gewijzigd door Alpha89 op 04-09-2019 13:24]

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50
Alpha89 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:16:
Hier ook ING opgezegd. In een notendop:
  • Minimaal 20 euro op je rekening hebben.
  • Het duurt 3 weken voor de rekening opgeheven wordt.
  • Restbedrag wordt naar een rekening naar keuze overgeboekt.
  • Je mag de transacties nog downloaden in csv of pdf formaat.
  • Je kunt nog lopende incasso's en betaalverzoeken inzien.
  • Toegang tot de rekening wordt zelfde dag nog geblokkeerd.
  • Als het je laatste ING rekening is ben je ook geen ING klant meer. Dit gaat vanzelf.
Betekent dat terug naar ABN totdat daar ook Apple Pay is?

• Alpha89
Dennisweb schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:19:
[...]

Betekent dat terug naar ABN totdat daar ook Apple Pay is?
Voor mij Rabobank. Heb ING beetje misbruikt om te kijken hoe het werkt. Daar ben ik ook heel eerlijk in. Ben ervan overtuigd dat het werkt. Maar ga er niet dood aan als ik het komende x maanden niet heb ;-) .

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 20:55

Pat-Juh

Patrick

Alpha89 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:21:
[...]

Voor mij Rabobank. Heb ING beetje misbruikt om te kijken hoe het werkt. Daar ben ik ook heel eerlijk in. Ben ervan overtuigd dat het werkt. Maar ga er niet dood aan als ik het komende x maanden niet heb ;-) .
Om te kijken of het werk had ik jullie haha! Straks gewoon lekker zonder gedoe AP eens instellen zodra het beschikbaar is. Van dat overstappen voor enkel zo’n optie vind ik onzin.

Hoop enkel dat het beter werkt dan via een Android Telefoon. Daar vond ik het erg omslachtig vanwege elke keer naast je afdruk een code intikken omdat het over de grens ging.

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:59
Hemmik schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:26:
[...]

Maar andere banken dan ING hebben het nu tot al actief in Nederland? Waarom zou ABN dan moeten wachten tot het precies 3 maanden is? Denk dat het gewoon nog niet af is..
Klopt, het is niet af, dat is de reden dat het nog niet actief is. Verwacht wel dat het niet lang op zich laat wachten, bij de ene andere bank gaat het nog wel even duren.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:03
Nog een kleine update vanuit mijn kant, mijn NFC chip in mijn iPhone 7 is zeer waarschijnlijk kaduuk. Ik zat weer eens de klooien met mijn AP terwijl mijn voorganger in mijn rij ook AP gebruikte zonder enig probleem bij precies dezelfde betaalautomaat. Jammer en helaas dus ;(

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:48
Miki schreef op woensdag 4 september 2019 @ 13:48:
Nog een kleine update vanuit mijn kant, mijn NFC chip in mijn iPhone 7 is zeer waarschijnlijk kaduuk. Ik zat weer eens de klooien met mijn AP terwijl mijn voorganger in mijn rij ook AP gebruikte zonder enig probleem bij precies dezelfde betaalautomaat. Jammer en helaas dus ;(
Gefeli, je krijgt een 'nieuwe' (refurb) iPhone :+

• Miki
  • Laatst online: 00:03
Vinnienerd schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:22:
[...]

Gefeli, je krijgt een 'nieuwe' (refurb) iPhone :+
U sure? Mijn iPhone 7 is op een paar dagen na 3 jaar. Ik kan me niet voorstellen dat Apple deze nog gaat omruilen voor een refurb :+

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• Vinnienerd
Miki schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:45:
[...]

U sure? Mijn iPhone 7 is op een paar dagen na 3 jaar. Ik kan me niet voorstellen dat Apple deze nog gaat omruilen voor een refurb :+
oeps

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

GioStyle schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:18:
Nu kunnen we allemaal massaal weer de ING rekening opheffen. :+

Ik ga zometeen mijn ING rekening opheffen. Ik gok dat ABN Apple Pay activeert op 11 september. Dan heeft ING precies 3 maanden Apple Pay exclusief gehad en het is een dag na 'Apple Special Event'.
Dat apple event heeft er echt helemaal niets mee te maken. Waarom denk je dat?

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:49
Slasher schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:40:
[...]

Dat apple event heeft er echt helemaal niets mee te maken. Waarom denk je dat?
Op 11 juni heeft ING Apple Pay uitgerold. 3 maanden later is het 11 september. Ik denk dat ING voor de Nederlandse markt een exclusieve deal van 3 maanden heeft afgesloten. Tijdens het event kan Apple nog eens mooi promoten dat er meer ondersteuning komt voor Apple Pay vanuit andere banken en opeens komt ABN Amro en Rabobank met Apple Pay.
GioStyle schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:03:
[...]

Op 11 juni heeft ING Apple Pay uitgerold. 3 maanden later is het 11 september. Ik denk dat ING voor de Nederlandse markt een exclusieve deal van 3 maanden heeft afgesloten. Tijdens het event kan Apple nog eens mooi promoten dat er meer ondersteuning komt voor Apple Pay vanuit andere banken en opeens komt ABN Amro en Rabobank met Apple Pay.
Maar bunq is toch ook al officieel inmiddels?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
GioStyle schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:03:
[...]

Gisteren was het precies 12 weken nadat Apple Pay bij ING van start ging. Als jij denkt dat ING exclusiviteit heeft, hoe verklaar je dan dat Apple Pay gisteren ook bij Revolut, N26, bunq en Monese in Nederland geïntroduceerd zijn? Waarom zouden die andere banken dan een week later pas van start gaan?

Tim Apple gaat tijdens het evenement echt geen Nederlandse banken aankondigen; Nederland is een veel te klein en onbenullig land voor Apple. Bovendien heeft Apple de laatste jaren tijdens Apple events geen nieuwe banken meer aangekondigd.

[Voor 6% gewijzigd door oohh op 04-09-2019 21:15]

• HugoVS
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Zojuist melding gekregen dat ik mijn N26 MasterCard aan Apple pay kan koppelen.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

oohh schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:14:
[...]

Gisteren was het precies 12 weken nadat Apple Pay bij ING van start ging. Als jij denkt dat ING exclusiviteit heeft, hoe verklaar je dan dat Apple Pay gisteren ook bij Revolut, N26, bunq en Monese in Nederland geïntroduceerd zijn? Waarom zouden die andere banken dan een week later pas van start gaan?

Tim Apple gaat tijdens het evenement echt geen Nederlandse banken aankondigen; Nederland is een veel te klein en onbenullig land voor Apple. Bovendien heeft Apple de laatste jaren tijdens Apple events geen nieuwe banken meer aangekondigd.
Dit dus. Die amerikanen boeien het echt niet dat na jaren Apple Pay in NL ook gebruikt kan worden bij meerdere banken.
Donstil schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:11:
[...]

Maar bunq is toch ook al officieel inmiddels?
Yep, eigenlijk direct al. Ze hebben het bij hun bunq update genoemd en op de bunq site vindt je ook de howto's.

• Mglange
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-07-2022
HugoVS schreef op woensdag 4 september 2019 @ 21:19:
Zojuist melding gekregen dat ik mijn N26 MasterCard aan Apple pay kan koppelen.
Vanaf wanneer?

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:35
Sinds afgelopen dinsdag. Staat al eerder vermeld in dit topic.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:15
Het mailtje met de link naar de 5 euro van ING is binnen.
De pagina op Globalrewardstore geeft echter aan: Coming Soon.... Please try again later
Ik neem aan dat iedereen dat heeft op dit moment?

[Voor 19% gewijzigd door Cheesy op 05-09-2019 14:14]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• dilasaba
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-01-2020
Cheesy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:12:
Hier werkt het ook niet. Wel handig van ze. Waarschijnlijk is het e-mailtje iets te snel de deur uitgegaan.
Zelfde probleem hier met die ING-actie. Heb zoals de mail stelt netjes eerst iTunes Store geïnstalleerd, maar ook dat mocht niet baten. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
dilasaba schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:14:
[...]

Hier werkt het ook niet. Wel handig van ze. Waarschijnlijk is het e-mailtje iets te snel de deur uitgegaan.
Werkt hier prima, in 1x code ingewisselt en 5 euro erbij :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:43
Cheesy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:12:
Het mailtje met de link naar de 5 euro van ING is binnen.
De pagina op Globalrewardstore geeft echter aan: Coming Soon.... Please try again later

[Afbeelding]
Jep same here.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:49
dilasaba schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:14:
[...]

Ook ik heb de foutmelding, helaas. Wel vreemd dat het dan bij anderen wel lijkt te werken.

Edit: inmiddels is het gelukt, zonder privémodus o.i.d.

[Voor 8% gewijzigd door iSchel op 05-09-2019 15:05]

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:06
Ik heb ook de foutmelding. Zag wel dat je je de link moet openen op het apparaat waar je itunes op heb staan? Misschien maakt dit het verschil?

Of het komt doordat iedereen tegelijk op de link aan het klikken is ><

©2004

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:15
Het is bij mij nu wel gelukt in de Privemodus van Safari (op m'n iPhone).
Wellicht dat dit bij anderen ook werkt. Het inwisselen in iTunes gaf overigens ook nog enkele hickups (wellicht omdat ik de 13.1 beta draai).

[Voor 30% gewijzigd door Cheesy op 05-09-2019 14:56]

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50
Cheesy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:51:
Het is bij mij nu wel gelukt in de Privemodus van Safari (op m'n iPhone).
Wellicht dat dit bij anderen ook werkt. Het inwisselen in iTunes gaf overigens ook nog enkele hickups (wellicht omdat ik de 13.1 beta draai).
Ik had hetzelfde probleem, maar met Privémodus doet ‘ie het wel. Geen probleem verder met inwisselen op iOS 13.1. ING zegt op Twitter dat er inderdaad problemen zijn bij hun partner en dat er aan gewerkt wordt.

• Rivanov
Hier werkt de pagina nu.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:47
Werkt bij mij nu wel :)

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:06
Klopt, in 'prive' modus werkt het :)

©2004

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ook hier €5 binnen.

Heb nog nooit zo'n fijn gevoel gehad na dit kadootje van ING

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:33

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb de mail niet eens gehad :(
Edit: 1 minuut later: mail binnen, werkte gelijk...

[Voor 44% gewijzigd door amphora op 05-09-2019 16:05]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 23:35
Hier werkt het nu ook. Iemand zal wel ergens een vinkje zijn vergeten :+
Hier werkt ie nu ook, dank ING. ;) Makkelijk verdiend. :P Zonder privé-modus trouwens, dat heeft puur te maken met caches denk k. Daar is m’n browser iets minder agressief mee dan Safari.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hoe kan je de mail krijgen van ING?

• Rivanov

• Alpha89
Lol, mail zat al een aantal dagen in mijn junk... Oepsie.

Zit nu braaf in mijn wallet. Toch mooi meegenomen. 2 maanden 1,55 betaald om 5 euro iTunes te goed te krijgen :') … Heb ik nu écht een bank opgelicht? :o !

• __fred__
  • Laatst online: 04-06 11:04
Ik ben op vakantie in Frankrijk en nadat ik 2x contactloos betaald heb (met bankpas) van de Rabobank wordt waarschijnlijk het token niet goed gerefreshed, want nu werkt contactloos nergens meer, zelfs niet na een keer gewoon pinnen.

Gelukkig doet Apple pay met N26 het wel gewoon altijd ;-)

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:05
Ik heb een vraagje nu Apple Pay naar Rabobank komt. Ik heb 2 betaalrekeningen, ik neem aan dat ik zelf mag kiezen op welke rekening de Apple Pay gekoppeld zit?

• Mglange
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-07-2022
Aschtra schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:15:
Ik heb een vraagje nu Apple Pay naar Rabobank komt. Ik heb 2 betaalrekeningen, ik neem aan dat ik zelf mag kiezen op welke rekening de Apple Pay gekoppeld zit?
ja, je voegt eigenlijk het pasje van de desbetreffende rekening toe aan je Wallet op je iPhone.

[Voor 14% gewijzigd door Mglange op 06-09-2019 10:22]

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Grin

Ride si sapis.

Alpha89 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:09:
Lol, mail zat al een aantal dagen in mijn junk... Oepsie.

Zit nu braaf in mijn wallet. Toch mooi meegenomen. 2 maanden 1,55 betaald om 5 euro iTunes te goed te krijgen :') … Heb ik nu écht een bank opgelicht? :o !
Ze hebben nu een mooie bak gegevens die hun/een marketingafdeling weer de nodige inzichten geeft. Die vijf euro is waarschijnlijk een koopje voor die data. Dus voel jij je maar niet schuldig dat je een bank opgelicht hebt. _O-

Banken en gratis geld... :')
Ik heb geen zin om het uit te zoeken, maar ga er maar vanuit dat ze met deze data die vijf euro ruimschoots hebben terugverdiend. :w

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grin schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:36:
[...]

Ze hebben nu een mooie bak gegevens die hun/een marketingafdeling weer de nodige inzichten geeft. Die vijf euro is waarschijnlijk een koopje voor die data. Dus voel jij je maar niet schuldig dat je een bank opgelicht hebt. _O-

Ik heb geen zin om het uit te zoeken, maar ga er maar vanuit dat ze met deze data die vijf euro ruimschoots hebben terugverdiend. :w
Welke extra data? Of je betaald met Apple Pay of je pakt je pinpas? Wat is het wezenlijke verschil? Waar je koopt is dus al bekend, hoeveel je uitgeeft ook en wie het uitgeeft ook. Ook het type en merk van de telefoon is al bekend vanwege de bankieren App. Enige variable die er bij kan komen is dat je een Watch hebt, maar weet niet of zij dit zien.

• Alpha89
Grin schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:36:
[...]

Haha, die gegevens mogen ze met liefde hebben... Heel veel koffie gekocht in de lokale koffiebar ;-) !

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-04 11:37
Ook hier de 5 euro van ING binnen, ik vind apple pay prima werken maar gebruik het vooral voor aankopen op mijn telefoon zo als Uber en en webwinkels.
Hoe zit het nu met apple pay in winkels, staat contactloos kunnen pinnen gelijk aan apple pay accepteren of is dat te simpel gezegd?

• Vinnienerd
Zspirit schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:22:
[...] staat contactloos kunnen pinnen gelijk aan apple pay accepteren of is dat te simpel gezegd?
Ja, mits het betaalapparaat/payment processor CDCVM (https://support.apple.com/nl-nl/HT202527) ondersteunt. Apple Pay gewoon een bestaande EMV standaard + wat provisioning en UI op de telefoon.
Zspirit schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:22:
Ook hier de 5 euro van ING binnen, ik vind apple pay prima werken maar gebruik het vooral voor aankopen op mijn telefoon zo als Uber en en webwinkels.
Hoe zit het nu met apple pay in winkels, staat contactloos kunnen pinnen gelijk aan apple pay accepteren of is dat te simpel gezegd?
In de praktijk staat dat vaak gelijk aan elkaar ja (zeker in landen waar AP officieel aangeboden wordt), het is relatief uitzonderlijk dat het niet werkt bij een contactloze terminal. :) In de begindagen gebeurde ‘t nog wel eens dat ‘t niet werkte of je pincode foutief gevraagd werd bij €25+. Nu het er al een tijdje is zijn de meeste van die terminals ook wel bijgewerkt, dus zal het erg zeldzaam zijn dat je problemen ondervindt. Ook de meeste tankstations doen het in mijn ervaring intussen, die zaten ‘t vaakst dwars. (Noot: bij bemande pompen, ik ben tot dusver nog nooit een onbemande pomp tegengekomen die überhaupt contactloos betalen aanbiedt. oO)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 09:57
WhatsappHack schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:54:
[...]

In de praktijk staat dat vaak gelijk aan elkaar ja (zeker in landen waar AP officieel aangeboden wordt), het is relatief uitzonderlijk dat het niet werkt bij een contactloze terminal. :) In de begindagen gebeurde ‘t nog wel eens dat ‘t niet werkte of je pincode foutief gevraagd werd bij €25+. Nu het er al een tijdje is zijn de meeste van die terminals ook wel bijgewerkt, dus zal het erg zeldzaam zijn dat je problemen ondervindt. Ook de meeste tankstations doen het in mijn ervaring intussen, die zaten ‘t vaakst dwars. (Noot: bij bemande pompen, ik ben tot dusver nog nooit een onbemande pomp tegengekomen die überhaupt contactloos betalen aanbiedt. oO)
Mag wel een keer tijd worden :9
Al tank ik meestal met de tankpas, ik irriteer mijzelf er nog steeds aan 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

[...]

Dat heeft ook te maken met het feit dat PSD2 deze maand van start is gegaan. De C'T van oktober heeft hier een mooi artikel over dus mocht je er meer info over willen...kopuh kopuh kopuh. Heb je meteen een excuus om Apple Pay te gebruiken ;)

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:52

Grin

Ride si sapis.

Vorkie schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:59:
[...]

Welke extra data? Of je betaald met Apple Pay of je pakt je pinpas? Wat is het wezenlijke verschil? Waar je koopt is dus al bekend, hoeveel je uitgeeft ook en wie het uitgeeft ook. Ook het type en merk van de telefoon is al bekend vanwege de bankieren App. Enige variable die er bij kan komen is dat je een Watch hebt, maar weet niet of zij dit zien.
Wie heeft het over extra data? De rest van de vragen begrijp ik niet en/of bevatten aannames die ik niet onderschrijf - en het ook niet over heb gehad.
Kijk eens wat je moet invullen voordat je die 5 euro krijgt. Ze (ING/Apple/XYZ) kunnen met deze data i.c.m. de actievoorwaarden vast een koppeling maken (die eerder niet mogelijk was?). Er zit waarschijnlijk ergens een addertje onder het gras(actievoorwaarden) die deze 5 euro ruimschoots goedmaakt voor één of meerdere partijen. Maar wanneer je denkt dat ze gratis geld uitdelen: vul vooral je betaalgegevens in voor 5 euro.

[Voor 15% gewijzigd door Grin op 06-09-2019 15:36]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-04 11:37
Grin schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:21:
[...]

Kijk eens wat je moet invullen voordat je die 5 euro krijgt. Er zit vast ergens een addertje onder het gras(actievoorwaarden) die deze 5 euro ruimschoots goedmaakt voor één of meerdere partijen. Maar wanneer je denkt dat ze gratis geld uitdelen: vul vooral je betaalgegevens in voor 5 euro... :')
Ik moest volgens mij alleen mijn email en rekeningnummer invullen.
Uiteraard doen ze wel wat met die apple pay gegevens maar ik heb niet echt het idee dat ze extra info hebben verzameld door deze actie.
Het is denk ik meer om mensen te stimuleren Apple pay te gebruiken.
Ik denk dat Apple achter de 5 euro store tegoed zit om de adaptatie van Apple pay te bevorderen.
De ING heeft al je betaalgegevens al dus die wint er niks mee. Apple kan ongetwijfeld ook wel zien hoeveel er van Apple Pay gebruik wordt gemaakt dus die winnen daar nou ook weer niet echt wat mee.

Het is meer een promotie-actie om mensen aan de Apple Pay te krijgen en ze het ook daadwerkelijk te laten gebruiken. Kijk maar eens naar de actievoorwaarden.

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 07:18
Je leest - als je met Apple Pay betaalt - dat je niet meer je PIN hoeft in te toetsen als het te betalen bedrag boven de 25 EUR ligt (want je hebt je al geïdentificeerd via je gezicht of vingerprint).

Echter als ik de Mastercard Processing Rules lees (die van 25 Juni 2019) blz 96 dan staat er:

"The Cardholder must be verified by a PIN for each Contactless Transaction conducted in the Europe Region with a Card issued in the Europe region that exceeds the applicable Contactless Transaction CVM limit amount"

Dit is dan ook van toepassing op Apple Pay. Er staat niet dat er een uitzondering is voor CDCVM (Consumer Device CVM)

Dus breken winkels de Mastercard regels als ze geen PIN vragen bij betalingen boven de 25 EUR die gedaan worden met een Mastercard/Maestro card via Apple Pay?

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38
Wat is hun definitie van PIN? De vinger of het gezicht staan 'gelijk' aan de toegangscode, dus dan zal dat vast als gelijkwaardige methode goedgekeurd zijn. En dan zelfs voor álle bedragen.

• SAICRJMPM
I-King schreef op zondag 8 september 2019 @ 07:59:
Wat is hun definitie van PIN? De vinger of het gezicht staan 'gelijk' aan de toegangscode, dus dan zal dat vast als gelijkwaardige methode goedgekeurd zijn. En dan zelfs voor álle bedragen.
PIN is het nummer wat we allemaal kennen, want op blz 75 staat (in een andere context):
"unless PIN or CDCVM is used as the CVM".

M.a.w hier wordt PIN duidelijk onderscheiden van de methode die Apple Pay (en Google Pay e.d.) gebruikt als identificatie: CDCVM (Consumer Device CVM). PIN is dus echt gewoon die numerieke code die je moet typen.

CVM = Card Verification Method

[Voor 3% gewijzigd door SAICRJMPM op 08-09-2019 08:33]

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:25
SAICRJMPM schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:23:
[...]

PIN is het nummer wat we allemaal kennen, want op blz 75 staat (in een andere context):
"unless PIN or CDCVM is used as the CVM".

M.a.w hier wordt PIN duidelijk onderscheiden van de methode die Apple Pay (en Google Pay e.d.) gebruikt als identificatie: CDCVM (Consumer Device CVM). PIN is dus echt gewoon die numerieke code die je moet typen.

CVM = Card Verification Method
Nu we dit hebben vastgesteld, wat stel je voor dan?

• Tartarus
——Deze mag verwijderd worden——

[Voor 88% gewijzigd door Tartarus op 08-09-2019 10:31]

• SAICRJMPM
yukhalilsel schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:18:
[...]

Nu we dit dan hebben vastgesteld, wat stel je voor dan?
Ik vraag me af lees ik de specs wel goed. Daarom post ik dit, kijken of er iemand is met verstand van zaken. Als ik het inderdaad goed lees, dan is het toch wel interessant om te weten dat Nederlandse winkels die Apple Pay accepteren de regels overtreden als ze geen PIN vragen boven de 25 EUR. Geen interessante info voor jou?

• Tartarus
SAICRJMPM schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:22:
[...]

Ik vraag me af lees ik de specs wel goed. Daarom post ik dit, kijken of er iemand is met verstand van zaken. Als ik het inderdaad goed lees, dan is het toch wel interessant om te weten dat Nederlandse winkels die Apple Pay accepteren de regels overtreden als ze geen PIN vragen boven de 25 EUR. Geen interessante info voor jou?
Om eerlijk te zijn, nee.
Zoals ik het nu in de praktijk heb begrepen is, zodra je je iPhone of Apple Watch klaar hebt gezet voor Apple Pay en dat tegen een betaalautomaat houdt, dat dan op de achtergrond je Pin wordt doorgeven wanneer dat vereist is. Dat gebeurd volautomatisch zonder dat de gebruiker daar iets van merkt.

• SAICRJMPM
yukhalilsel schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:28:
[...]

Om eerlijk te zijn, nee.
Zoals ik het nu in de praktijk heb begrepen is, zodra je je iPhone of Apple Watch klaar hebt gezet voor Apple Pay en dat tegen een betaalautomaat houdt, dat dan op de achtergrond je Pin wordt doorgeven wanneer dat vereist is. Dat gebeurd volautomatisch zonder dat de gebruiker daar iets van merkt.
Volgens mij staat je PIN niet in het secure element van je iPhone opgeslagen. Wel in de EMV chip op de kaart (meestal). Dus volgens mij gaat er van je iPhone naar de terminal geen PIN over de 'lijn'. Zeker weten doe ik het ook allemaal niet.

• Tartarus
SAICRJMPM schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:33:
[...]

Volgens mij staat je PIN niet in het secure element van je iPhone opgeslagen. Wel in de EMV chip op de kaart (meestal). Dus volgens mij gaat er van je iPhone naar de terminal geen PIN over de 'lijn'. Zeker weten doe ik het ook allemaal niet.
Akkoord. Ik snap je gedachtegang, maar dan zal er waarschijnlijk tussen Apple en MasterCard onderling afgesproken zijn dat de pin vereiste komt te vervallen wanneer er met Apple Pay betaalt wordt.

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-02 15:20

Woopdedooo

THT: Zie signature

@SAICRJMPM @yukhalilsel Volgens mij is de kaart die op de iPhone staat niet direct een kopie van de fysieke kaart. Dan zou het mogelijk zijn dat bij de digitale kaart een pin is toegewezen (dus een eigen pin heeft) en dus is opgeslagen op de iPhone. Die pin kan dan doorgegeven worden wanneer de iPhone heeft geregistreerd dat jij het bent.

Zou dat het kunnen zijn?

[Voor 3% gewijzigd door Woopdedooo op 08-09-2019 10:38]

... na de zomer

• Tartarus
Uffje schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:37:
@SAICRJMPM @yukhalilsel Volgens mij is de kaart die op de iPhone staat niet direct een kopie van de fysieke kaart. Dan zou het mogelijk zijn dat bij de digitale kaart een pin is toegewezen en dus is opgeslagen op de iPhone. Die pin kan dan doorgegeven worden wanneer de iPhone heeft geregistreerd dat jij het bent.

Zou dat het kunnen zijn?
Lijkt me inderdaad een plausibele aanname.

• Liselotte111
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-01 09:17
[...]

Noot: bij bemande pompen, ik ben tot dusver nog nooit een onbemande pomp tegengekomen die überhaupt contactloos betalen aanbiedt. oO
Ben vorige week voor het eerst tegengekomen (Utrecht, Esso op de Biltse Rading). Apple pay gaf een fout, kaart niet herkend, helaas

• Vinnienerd
yukhalilsel schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:28:
[...]

Om eerlijk te zijn, nee.
Ik denk zelf dat het zo niet werkt. De POS wordt te kennen gegeven dat CDCVM gebruikt gaat worden in plaats van PIN (want dat is ook een CVM). En CDCVM is dan weer het gebruik van Device Account Number icm signen van de transactie met een private key die in de secure enclave zit.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
yukhalilsel schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:18:
[...]

Bij mijn lokale supermarkt (Dekamarkt) werkt sinds half mei/begin juni ook MasterCard bij de kassa. Voorheen was dit niet het geval. Daardoor is afrekenen met Apple Pay icm met N26 gewoon mogelijk.

[...]

Je kan gewoon met de N26 app een Maestro kaart gratis aanvragen als Nederlandse rekeninghouder.
Bij mij viel die al binnen een week door de brievenbus.
Hier zijn beiden kaarten al binnen _/-\o_ De MasterCard op dezelfde dag als de Maestro (alleen bij de Maestro express levering gevraagd maar toch beiden al snel binnen..)

De Maestro kan ik in ieder geval niet toevoegen aan Apple Pay dus dat is erg jammer. Hopelijk werkt het vanaf nu wel met de MasterCard maar daar kom ik vanzelf wel achter

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-06 10:29
D-Ed schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:01:
[...]

Hier zijn beiden kaarten al binnen _/-\o_ De MasterCard op dezelfde dag als de Maestro (alleen bij de Maestro express levering gevraagd maar toch beiden al snel binnen..)

De Maestro kan ik in ieder geval niet toevoegen aan Apple Pay dus dat is erg jammer. Hopelijk werkt het vanaf nu wel met de MasterCard maar daar kom ik vanzelf wel achter
Ligt aan de "bank", ik kan bij ING alleen de maestro, maar niet mijn creditcard van MasterCard van hun.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

• D-Ed
  • Niet online
Nicj56 schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:15:
[...]

Ligt aan de "bank", ik kan bij ING alleen de maestro, maar niet mijn creditcard van MasterCard van hun.
Volgens mij heb je in NL (voor de dagelijkse simpele pinbetalingen) meer aan de maestro koppeling met Apple Pay dan aan de Mc koppeling..? Maar goed, dat is voor nu nog een aanname. Ga het komende week wel testen 👍

• Tartarus
D-Ed schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:49:
[...]

Volgens mij heb je in NL (voor de dagelijkse simpele pinbetalingen) meer aan de maestro koppeling met Apple Pay dan aan de Mc koppeling..? Maar goed, dat is voor nu nog een aanname. Ga het komende week wel testen 👍
Dat is inderdaad een correcte aanname, maar het lijkt er wel op dat MasterCard steeds meer voet aan grond begint te krijgen.
Ik zei het al eens eerder, sinds medio mei accepteert de DekaMarkt ook credit cards en het zou me niet verbazen als andere supermarkten dit ook al doen (heb nog geen mogelijkheid gehad om dit te testen bij andere supermarkten).

Sowieso accepteren veel kleding- en elektronicawinkels al MasterCard.
Het zijn eigenlijk de kleine winkels waar je vooralsnog met een CC niet kan betalen, zoals bakkers, snackbars e.d.

• D-Ed
  • Niet online
yukhalilsel schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:53:
[...]

Dat is inderdaad een correcte aanname, maar het lijkt er wel op dat MasterCard steeds meer voet aan grond begint te krijgen.
Ik zei het al eens eerder, sinds medio mei accepteert de DekaMarkt ook credit cards en het zou me niet verbazen als andere supermarkten dit ook al doen (heb nog geen mogelijkheid gehad om dit te testen bij andere supermarkten).

Sowieso accepteren veel kleding- en elektronicawinkels al MasterCard.
Het zijn eigenlijk de kleine winkels waar je vooralsnog met een CC niet kan betalen, zoals bakkers, snackbars e.d.
Lol, al die ‘moeite’ voor niets -O-

Ik wil het juist gebruiken/testen met de simpele betalingen bij de bakker/supermarkt/kantine etc. _O-

Maar goed, komt goed zo te zien.

• Tartarus
D-Ed schreef op zondag 8 september 2019 @ 22:00:
[...]

Lol, al die ‘moeite’ voor niets -O-

Ik wil het juist gebruiken/testen met de simpele betalingen bij de bakker/supermarkt/kantine etc. _O-

Maar goed, komt goed zo te zien.
N26 is mijn secundaire bank. Ik gebruik die voor op vakantie en voor AppStore en wanneer ik iets online koop.
Ik zal dan ook zeker mijn ABN AMRO pas als primaire kaart instellen wanneer zij Apple Pay ondersteunen.

• SAICRJMPM
Nicj56 schreef op zondag 8 september 2019 @ 21:15:
[...]

Maar is het zoveel extra werk voor ING om ook Mastercard te ondersteunen?
Wat maakt het type kaart uit? Je krijgt vanuit het Mastercard netwerk (of het nu voor Maestro is of voor een een Mastercard) een autorisatie verzoek als je je kaart aan Apple Pay wilt toevoegen. Wat maakt het dan voor de ING software uit om het OK reply ook voor de Mastercard te geven en niet alleen voor die van Maestro?

• Tartarus
SAICRJMPM schreef op maandag 9 september 2019 @ 06:01:
[...]

Maar is het zoveel extra werk voor ING om ook Mastercard te ondersteunen?
Wat maakt het type kaart uit? Je krijgt vanuit het Mastercard netwerk (of het nu voor Maestro is of voor een een Mastercard) een autorisatie verzoek als je je kaart aan Apple Pay wilt toevoegen. Wat maakt het dan voor de ING software uit om het OK reply ook voor de Mastercard te geven en niet alleen voor die van Maestro?
Technisch gezien misschien niet, maar er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar een OK uitgeven naar de terminal toe.
Er zijn juridische, financiële en praktische aspecten die waarschijnlijk weloverwogen zijn door ING om (voorlopig) toch maar geen MC te ondersteunen l.

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Was de verwachting niet dat vandaag Apple Pay beschikbaar zou komen bij de overige 3 grote banken? Het is nog verdacht stil....

• Arno
  • Laatst online: 03-06 11:23

Arno

PF5A

Er is geen concrete datum genoemd. Wel het vermoeden dat het een week na de aankondiging zou komen omdat dat bij ING destijds ook zo was. Als ABN Amro klant hoop ik zelf in elk geval op een vlotte activatie :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 21:20
EValentino schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:54:
Was de verwachting niet dat vandaag Apple Pay beschikbaar zou komen bij de overige 3 grote banken? Het is nog verdacht stil....
Nee. ABN AMRO heeft als formulering 'nog maar heel even wachten' gekozen, waaruit je uit 'nog maar heel even' snel de conclusie zou kunnen trekken dat het niet lang duurt, maar ze noemen geen concrete datum. Als klant van ABN AMRO kijk ik hier het meeste naar uit en vind ik de formulering van ABN AMRO ook het meest hoopvol (natuurlijk ;))

Rabobank zegt dat het 'binnenkort' beschikbaar is en dat ze hard aan de slag zijn om het beschikbaar te stellen. Ook Rabo noemt geen concrete datum.

Volksbank (SNS Bank, ASN Bank en Regiobank) heeft er blijkbaar nog geen trek in (Twitter werkt bij mij nu niet, dus ik verwijs even naar een eerdere post).

[Voor 9% gewijzigd door rclahsen op 09-09-2019 12:06]

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Er is iemand geweest in dit topic die 9 sep noemde voor ABN. Deze informatie zou van een bron binnen de bank komen. Het lijkt er echter niet op dat het vandaag nog gaat lukken.

Gevonden:
WhatsappHack schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:22:
Via-via dat ABN het op 9 September zou willen introduceren. Toch lijkt me dat nogal stug en ik betwijfel het, het Apple Event is op 10 September. Het zou mij verbazen als andere banken voor Oktober werkelijk lanceren (niet enkel aankondigen). Maar wie weet. Bunq heeft 3 September weer een update, misschien gaan die er wat over los laten en aankondigen. :) Interesting times ahead. :P

[Voor 62% gewijzigd door Da.Rock op 09-09-2019 12:26]

Nope, ik denk ook niet dat die voorspelling uit gaat komen. Vond het al een twijfelachtige datum. Tenzij ze het vanmiddag of vanavond nog gaan aankondigen, maar... Nah.

• Vinnienerd
Ik wil nu alleen nog maar Apple Pay voor m'n ING creditcard :'(

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 20:55

Pat-Juh

Patrick

Da.Rock schreef op maandag 9 september 2019 @ 12:23:
Er is iemand geweest in dit topic die 9 sep noemde voor ABN. Deze informatie zou van een bron binnen de bank komen. Het lijkt er echter niet op dat het vandaag nog gaat lukken.

Gevonden:

[...]
Zou fijn geweest zijn (veel kleine uitgaven vandaag) maar agh mn pas deed het ook prima. Komt vanzelf wel...

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Misschien dan toch de 11e (woensdag)? Dat is precies 3 maanden na ING.
SAICRJMPM schreef op zondag 8 september 2019 @ 06:53:
Je leest - als je met Apple Pay betaalt - dat je niet meer je PIN hoeft in te toetsen als het te betalen bedrag boven de 25 EUR ligt (want je hebt je al geïdentificeerd via je gezicht of vingerprint).

Echter als ik de Mastercard Processing Rules lees (die van 25 Juni 2019) blz 96 dan staat er:

"The Cardholder must be verified by a PIN for each Contactless Transaction conducted in the Europe Region with a Card issued in the Europe region that exceeds the applicable Contactless Transaction CVM limit amount"

Dit is dan ook van toepassing op Apple Pay. Er staat niet dat er een uitzondering is voor CDCVM (Consumer Device CVM)

Dus breken winkels de Mastercard regels als ze geen PIN vragen bij betalingen boven de 25 EUR die gedaan worden met een Mastercard/Maestro card via Apple Pay?
Dat zijn geen Mastercard regels maar EU regels: PSD2. Zoals ik al eerder zei heeft het computerblad C'T (de Nederlandse versie) van oktober 2019 hier een artikel over waarin ze dit aspect verder uitleggen.

In PSD2 heet dit Strong Customer Authentication (SCA). In het kort moet je 2 van de 3 security maatregelen (iets wat je hebt, iets wat je weet en iets wat je bent) kunnen hanteren. Eentje is pinpas met pincode en een ander is je smartphone met iets als Touch ID of Face ID of een smartwatch die je draagt (met draagdetectie en een pincode zoals bij de Apple Watch). Er zijn uitzonderingen om te zorgen dat betalen nog steeds gemakkelijk blijft. Als je goed kijkt naar ons betaalverkeer dan zul je zien dat die nieuwe regels van PSD2 eigenlijk al jarenlang in gebruik zijn.

Bij Adyen hebben ze hierover ook een artikel online staan: PSD2: Understanding Strong Customer Authentication.

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 08:11
EValentino schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:20:
Misschien dan toch de 11e (woensdag)? Dat is precies 3 maanden na ING.
klinkt plauzibel :P :+ maar het blijft bij hopen ben ik bang!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05-2022
De American Express app heeft wel Wallet support. Zouden ze die ook activeren? Hun communicatie-afdeling zijn niet echt actief op social media en dergelijke dus wellicht gaan ze die in de nabije toekomst aanzetten? Amex in België heeft het vooralsnog niet gedaan IIRC maar wel in Scandinavië, VK en Duitsland.

• oohh
GeforceAA schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:39:
De American Express app heeft wel Wallet support. Zouden ze die ook activeren? Hun communicatie-afdeling zijn niet echt actief op social media en dergelijke dus wellicht gaan ze die in de nabije toekomst aanzetten? Amex in België heeft het vooralsnog niet gedaan IIRC maar wel in Scandinavië, VK en Duitsland.
De app heeft al een aantal maanden Wallet-ondersteuning, dus daar zal het niet aan liggen. Ik hoop ook dat ze Apple Pay gaan ondersteunen.

Van wat ik begrepen had is (of was) worden de Amex -kaarten in België onder licentie uitgegeven door een bank i.p.v direct door Amex zelf. Daar kan het dus wat langer duren. In Nederland zijn de kaarten direct door American Express uitgegeven, net zoals in de landen waar Amex Apple Pay ondersteunt (Duitsland, Spanje, etc).

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraagje, ik had een paar maanden terug Apple pay aan de praat met Bunq en de “Italië” workaround. Het werkt allemaal prima het enige is dat sommige pin automaten mijn in het Italiaans vertellen dat ik even geduld moet hebben of dat de betaling geslaagd is.

Nu Apple pay er gewoon is in Nederland bij Bunq zou ik dit graag naar NL veranderen. Kan dat?

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05-2022
Jedi Geub schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:06:
Vraagje, ik had een paar maanden terug Apple pay aan de praat met Bunq en de “Italië” workaround. Het werkt allemaal prima het enige is dat sommige pin automaten mijn in het Italiaans vertellen dat ik even geduld moet hebben of dat de betaling geslaagd is.

Nu Apple pay er gewoon is in Nederland bij Bunq zou ik dit graag naar NL veranderen. Kan dat?
Ja gewoon die verwijderen in de Bunq app en de kaart opnieuw toevoegen.
Jedi Geub schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:06:

Volgens mij kan dat niet. Voor fysieke kaarten sowieso niet, dan moet je een nieuwe kaart aanvragen (met de nadruk op nieuw, niet een vervanging) ala €9 per stuk.

Voor virtuele maestro/online mastercard kaarten hetzelfde natuurlijk, maar die zijn makkelijker te vervangen en gratis. :P

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2019 17:27]

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:19
GeforceAA schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:23:
[...]

Ja gewoon die verwijderen in de Bunq app en de kaart opnieuw toevoegen.
Dat werkt niet, heb het geprobeerd vandaag.
Dan moet je een nieuwe pas aanvragen zoals hierboven al vermeld staat.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 18:45
Ben benieuwd morgen, toch Apple Pay ABN? :-)

Give 2 Get

• oohh
Runescom schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:13:
Ben benieuwd morgen, toch Apple Pay ABN? :-)
Nee, gaat alleen op dinsdag live. :)

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:18
Krijg net wel een mailtje van ABN dat ze de 5 cijferige identificatiecode gaan schrappen uit de app medio september. Zal wellicht samenvallen met de update voor Apple Pay, hoewel de identificatiecode niet iets is dat specifiek is voor iPhones natuurlijk. ;)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

• Tartarus
Froggle schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:15:
Krijg net wel een mailtje van ABN dat ze de 5 cijferige identificatiecode gaan schrappen uit de app medio september. Zal wellicht samenvallen met de update voor Apple Pay, hoewel de identificatiecode niet iets is dat specifiek is voor iPhones natuurlijk. ;)
In de email staat het volgende:

”TIP: Maakt u gebruik van de Mobiel Bankieren app? Dan kunt u uw identificatiecode wél gewoon blijven gebruiken voor de app.“

Dus juist niet uit de app, wel uit internet bankieren.

[Voor 3% gewijzigd door Tartarus op 10-09-2019 23:28]

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:18
yukhalilsel schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:27:
[...]

In de email staat het volgende:

”TIP: Maakt u gebruik van de Mobiel Bankieren app? Dan kunt u uw identificatiecode wél gewoon blijven gebruiken voor de app.“

Dus juist niet uit de app, wel uit internet bankieren.
7(8)7 Bedtijd!

Gebruikte die code eigenlijk sowieso al nooit in de browser. Zeker nadat die QR codes kwamen. O-)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:41
Froggle schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:15:
Dit heeft weinig met Apple Pay te maken. Alle banken zijn hun inlog proces aan het aanpassen als onderdeel van PSD2 welke op 14 september in werking treed.

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:13
Ik had ook gehoopt op Apple Pay bij ABN vandaag, maar denk dat ik (en vele met mij) pech hebben...

[Voor 166% gewijzigd door QempZoR op 11-09-2019 13:31]

Apple - MacBook Pro 13” 2020 | 14 Pro Max | Watch S7 45mm | TV 4k ||| Smarthome - Homekit | Philips Hue | Aqara | Synology | Unifi

• Arno

Arno

PF5A

oohh schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 22:25:
Nee, gaat alleen op dinsdag live. :)
Hoezo dat?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• oohh
Apple doet bijna alles op dinsdag; nieuwe producten lanceren, nieuwe software, etc. Ook Apple Pay is geen uitzondering. Nieuwe landen en banken worden bijna exclusief op dinsdag beschikbaar.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:33

amphora

Websites & Fotografie

oohh schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:35:
[...]

Apple doet bijna alles op dinsdag; nieuwe producten lanceren, nieuwe software, etc. Ook Apple Pay is geen uitzondering. Nieuwe landen en banken worden bijna exclusief op dinsdag beschikbaar.
Alleen Apple Pay is al door Apple geactiveerd, het is aan de banken om het te activeren?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

• Arno

Arno

PF5A

oohh schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:35:
We gaan het wel zien, ben benieuwd hoe lang het nog duurt :)

Jeremy Clarkson

Pagina: 1 2 3 ... 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee